Ze waren geil.quote:
Huh, kan dat ERTMS wat schelen? Wist ik niet.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:56 schreef MTL het volgende:
[..]
Het is echter een andere stroomafnemer en andere elektrische installatie die in Nederland onder 25 kV gebruikt wordt (heeft te maken met de breedte van de stroomafnemers en nog wat dingetjes), dus die wordt eigenlijk nooit onder 25 kV gebruikt. Vandaar deze tests.
Via ERTMS kan worden doorgegeven welk soort stroomafnemer op moet staan meen ik me te herinneren.quote:Op maandag 7 december 2015 21:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Huh, kan dat ERTMS wat schelen? Wist ik niet.
Nog iets meer dan een jaar, en dan is dat 4x per dag vaste prik.quote:Hier nog een zo'n mooie foto trouwens.
[ link | afbeelding ]04/12/2015 | Rotterdam by SB-2013, on Flickr
Rot is op manquote:Op maandag 7 december 2015 21:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze waren geil.
Andere vraag: je meldde laatst in deze reeks e.e.a. over die issue met overbuffering van ICR in de stammen op de HSL. Dat ging er stevig aan toe en ik heb op ouderwets lullige manier gereageerd, omdat ik vond dat je er nogal veel poeha om maakte. Nu lezen we de antwoorden op de kamervragen, en daarin geeft de staatssecretaris aan dat ILT de MVBOV heeft geïnformeerd over de uitkomsten van zijn onderzoek. Ik vraag me af waarom dat dan niet is gemeld. Is dat omdat er geen eer aan te behalen is? Is dat omdat je vindt dat in dit topic alleen maar eikels zitten? Het is nu een eenzijdig verhaal: MVBOV maakt een hoop kabaal, en als blijkt dat het allemaal wel meevalt, blijft het stil. Daar is de reiziger toch ook niet bij gebaat?
Oh waar heb je jeuk? Als je het al hebt gelezen, heb je het in elk geval niet begrepen.quote:Op maandag 7 december 2015 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rot is op manTrek ik hard van leer, ben je mijn kutkop zat, maar zelf ben je geen haar beter. Ja, je opoe schat
![]()
We komen nog met een reactie op onze website. Moeten even een paar dingetjes goed uitzoeken.quote:Op maandag 7 december 2015 21:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Andere vraag: je meldde laatst in deze reeks e.e.a. over die issue met overbuffering van ICR in de stammen op de HSL. Dat ging er stevig aan toe en ik heb op ouderwets lullige manier gereageerd, omdat ik vond dat je er nogal veel poeha om maakte. Nu lezen we de antwoorden op de kamervragen, en daarin geeft de staatssecretaris aan dat ILT de MVBOV heeft geïnformeerd over de uitkomsten van zijn onderzoek. Ik vraag me af waarom dat dan niet is gemeld. Is dat omdat er geen eer aan te behalen is? Is dat omdat je vindt dat in dit topic alleen maar eikels zitten? Het is nu een eenzijdig verhaal: MVBOV maakt een hoop kabaal, en als blijkt dat het allemaal wel meevalt, blijft het stil. Daar is de reiziger toch ook niet bij gebaat?
OK!quote:Op maandag 7 december 2015 22:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
We komen nog met een reactie op onze website. Moeten even een paar dingetjes goed uitzoeken.
Ja, kan ik begrijpen. Ik moet je wel melden dat mijn ergernis over de wijze van communiceren van MVBOV oprecht is. En ik vind het lastig om de persoon Driek te scheiden van MVBOV.quote:Ik twijfel erg over de vraag of ik dat hier ga melden. Ik ben het gezeik van sommigen hier in dit forum wel zat, zoals je wellicht zult begrijpen. Stevige discussies zijn prima, maar zaken worden te erg op de man gespeeld, en daar heb ik niet erg veel zin meer in. Daarom heb ik een aantal andere actualiteiten hier ook niet meer gemeld.
De harde kern van de Maatschappij Voor Beter OV bestaat uit een denktank van 15 slimme mensen. Zij bepalen mede ons communicatiebeleid. Ik schud dat niet in mijn eentje uit mijn mouw.quote:Op maandag 7 december 2015 22:38 schreef Duvel het volgende:
En ik vind het lastig om de persoon Driek te scheiden van MVBOV.
Doe die E320 maar, 1000x keer cooler dan die ICE-3Mquote:Op maandag 7 december 2015 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Via ERTMS kan worden doorgegeven welk soort stroomafnemer op moet staan meen ik me te herinneren.
[..]
Nog iets meer dan een jaar, en dan is dat 4x per dag vaste prik.
[ afbeelding ]
Als ze het een beetje goed plannen kun je ze straks naast elkaar op de foto zetten in Amsterdamquote:Op maandag 7 december 2015 23:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Doe die E320 maar, 1000x keer cooler dan die ICE-3M
Goed bezig Dennisquote:Op dinsdag 8 december 2015 02:39 schreef dennistd het volgende:
Omdat het deze week mogelijk de laatste week voor Plan V is hier een oudje (17 april 2009):
[ afbeelding ]
In 2008 en 2009 kreeg verschillend materieel op proef led-frontseinen. O.a. Plan V 918, die hier samen met de 917 als stoptrein Utrecht-Breda uit Tilburg vertrekt, was hiermee uitgerust. Het bleef bij een proef, en alle stellen kregen hun oude verlichting terug. Beide stellen op deze foto werden, na in april 2011 al terzijdegesteld te zijn, in juni 2014 gesloopt.
Hmm. Inmiddels begrijp ik het wat beter. Het was bedtijdquote:Op maandag 7 december 2015 22:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh waar heb je jeuk? Als je het al hebt gelezen, heb je het in elk geval niet begrepen.
Geloof ik anno 2015 niks van, 90 ct berekent TLS aan de NS trouwens, dus wat kost zo´n pas nu eigenlijk?quote:Daarin zit de ruim 90 cent inkoopprijs van de kaart (dus niet 40, zoals Pfeijffer beweert). Let wel: dit is de kale pas, zonder beveiliging, bedrukking en andere diensten die erop verleend worden
In Nederland zitten uitsluitend staatsbedrijven in TLS. Connexxion is eruit gestapt kort nadat het geprivatiseerd werd.quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:05 schreef b2py het volgende:
Er is altijd iemand de duurste, is er ook onderzocht of er in de bewuste landen/steden/regio's subsidie naar de kaarten gaat vanuit de overheid? Verder kan ik na wat vlug Googlen dat het overgrote deel van de bedrijven die de reiskaarten beheerd van de overheid zijn, in tegenstelling tot in Nederland bij de markt.
Wel raar dat al het treinverkeer wordt stilgelegdtwitter:NS_online twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 09:45:20Van en naar Eindhoven: geen treinen door een defecte trein. https://t.co/axyyfHaEPO #Ehv reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 10:57:28Van en naar Eindhoven: beperkingen voorbij, treindienst geleidelijk opgestart. https://t.co/axyyfHaEPO #Ehv reageer retweet
Goed geslapen hoop ik?quote:Op dinsdag 8 december 2015 07:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm. Inmiddels begrijp ik het wat beter. Het was bedtijd
Ik heb altijd veel waardering voor hoe je de media weet te halen. Maar ik vraag mij toch altijd af voor hoeverre je erin slaagt om echt wat voor reizigers te behalen. Het staat voor mij ook niet ter discussie of dat het doel van VBOV/jou is... Maar ik vraag mij wel heel sterk af voor hoeverre de aanpak als in het overbufferingsverhaal niet eerder in het nadeel van de reiziger werkt in plaats van het voordeel. Daarbij vraag ik mij nog veel meer af of die 15 knappe koppen jou niet daarvoor behoeden.. Want daar zullen toch echt een paar bij zitten die weten hoe er met veiligheid wordt omgegaan in de sector.. De ene keer super pietluttig waar je overbufferingsmaatregelen van krijgt.. De andere keer heel sterk met de focus op "hoe het hoort" laaghangend veiligheidsfruit niet incasseren.. Dat besef zie ik vaak in veiligheidsbetogen niet terug en dat werkt eerder averechts dan ten dienste van de reiziger. Want ja.. Het V-woord is inmiddels al goed voor 3/4e van de uitgevallen treinen terwijl er zelden maar een echt substantieel risico is.quote:Op maandag 7 december 2015 23:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De harde kern van de Maatschappij Voor Beter OV bestaat uit een denktank van 15 slimme mensen. Zij bepalen mede ons communicatiebeleid. Ik schud dat niet in mijn eentje uit mijn mouw.
Ook dat geneuzel over "ongebruikte Fyra-treinen inzetten" klonk niet bijzonder goed geïnformeerd.quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:19 schreef b2py het volgende:
Goed stukje van HP/DeTijd dat Dijksma zich ernstig moet schamen: http://www.hpdetijd.nl/20(...)chamen-ns-ultimatum/
Tja, wat wij wel weten maar waar niemand naar luistert.quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:19 schreef b2py het volgende:
Goed stukje van HP/DeTijd dat Dijksma zich ernstig moet schamen: http://www.hpdetijd.nl/20(...)chamen-ns-ultimatum/
In Groningen staat de trein 32 minuten, idd genoeg voor het omlopen al zou je dan wel op spoor 7 moeten staan. Of dat ook in Rotterdam en Utrecht goed te doen is weet ik niet. Maar desnoods rijdt je met 2 loc'squote:Op dinsdag 8 december 2015 12:00 schreef derLudolf het volgende:
Staat een trein uit Zwolle maar 2 minuten stil in Groningen voordat hij terugkeert? Aankomst :14/:44 vertrek :16/:46 of zijn het 32 minuten?
Wat ik me namelijk af vroeg, is het niet mogelijk om op korte termijn een soort ICK in te zetten? Tot dat alle Flirts zijn geleverd bijvoorbeeld. Op lange verbindingen als Groningen/Leeuwarden-Rotterdam valt de tijd voor omlopen van een loc relatief wel mee. Een volgens mij kunnen de stations op die trajecten ook wel 10+ wagons aan (beetje capaciteit)
Is dit onmogelijk omdat er onvoldoende locs zijn, is dat autistische houding van NS "geen getrokken treinen!!!!" of zijn er nergens geschikte rijtuigen beschikbaar?
Rotterdam kan je het schudden en in Utrecht ookquote:Op dinsdag 8 december 2015 12:03 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
In Groningen staat de trein 32 minuten, idd genoeg voor het omlopen al zou je dan wel op spoor 7 moeten staan. Of dat ook in Rotterdam en Utrecht goed te doen is weet ik niet. Maar desnoods rijdt je met 2 loc's
In Rotterdam zou je nog een loc van de opstelsporen kunnen halen, maar Utrecht leek mw idd vrij onmogelijkquote:Op dinsdag 8 december 2015 12:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Rotterdam kan je het schudden en in Utrecht ook
Oh natuurlijk, daar keert die trein. Groningen - Den Haag is wel zonder keren.quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:08 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
In Rotterdam zou je nog een loc van de opstelsporen kunnen halen, maar Utrecht leek mw idd vrij onmogelijk
Of je rijdt met 1 loc en laat er steeds eentje staan in Rotjeknor, Utreg en Grunn, als je meerdere stammen hebt kun je dan volgens mij met minder locs toequote:Op dinsdag 8 december 2015 12:03 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
In Groningen staat de trein 32 minuten, idd genoeg voor het omlopen al zou je dan wel op spoor 7 moeten staan. Of dat ook in Rotterdam en Utrecht goed te doen is weet ik niet. Maar desnoods rijdt je met 2 loc's
Keertijden in Utrecht en Rotterdam zijn, zoals b2py al zei te krap voor getrokken treinenquote:Op dinsdag 8 december 2015 12:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of je rijdt met 1 loc en laat er steeds eentje staan in Rotjeknor, Utreg en Grunn, als je meerdere stammen hebt kun je dan volgens mij met minder locs toe
Bouw je toch een relaxtere dienstregelingquote:Op dinsdag 8 december 2015 12:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Keertijden in Utrecht en Rotterdam zijn, zoals b2py al zei te krap voor getrokken treinen
Ga jij maar fijn tuffenquote:Op dinsdag 8 december 2015 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bouw je toch een relaxtere dienstregelingHeb je misschien ook wel minder vertraging en zo
of een smoes om meer spoor bij te bouwen
Beetje positief zien dit hoor
Heb jij geld?quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bouw je toch een relaxtere dienstregelingHeb je misschien ook wel minder vertraging en zo
Zwolle-Roosendaal en Den Haag-Venlo is gemaakt op ICRm, dus daar moet het al kunnen. Alleen jammer dat NS geen dienstvaardige locs over heeft...quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zien die lui nou zelf niet hoe debiel dit klinkt?quote:Geachte heer James,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Allereerst mijn excuses voor de late reactie.
Graag reageer ik op uw verzoek om herziening van de afhandeling van uw claim met nummer 5318008. Ik vind het jammer om te lezen dat u hier niet tevreden over bent.
U vraagt ons om de afhandeling van uw claim te herzien. Wij hebben uw claim opnieuw bekeken en zien geen aanleiding onze afhandeling te wijzigen. Volgens de voorwaarde moet u daadwerkelijk een ICD trein hebben genomen. Als u door uitval van een ICD trein een reguliere trein neemt dan gelden hierbij de regels en voorwaarden van de reguliere trein.
ik denk dat hij de volgende icd had moeten nemenquote:Op dinsdag 8 december 2015 13:04 schreef dennistd het volgende:
Dus om een vergoeding voor een uitgevallen trein te krijgen moet je die trein nemen (wat niet kan omdat die uitgevallen is)...
Die uiteraard opgeheven was vanwege reizigersoverschot in verband met de veiligheidquote:Op dinsdag 8 december 2015 13:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik denk dat hij de volgende icd had moeten nemen
En dan te horen krijgen "nee meneer, u had een NSR-trein kunnen nemen waarmee u eerder in Breda had kunnen zijn, dus u krijgt geen GtbV" zeker?quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik denk dat hij de volgende icd had moeten nemen
Ja dat was een beetje mijn vraag ook een paar dagen terug...quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:09 schreef James1988 het volgende:
Ha, en ook op een ander bezwaar (dat ik anderhalve week eerder had ingediend) krijg ik nu hetzelfde antwoord. Ik krijg het gevoel dat ze ter plekke een smoes bedenken ter afwijzing.
Ik heb een paar dagen terug maar contact gezocht met IL&T, want dit slaat natuurlijk nergens op.
Als ik het een beetje zie heb ik ongeveer t zelfde traject als jou nu...quote:
Hoezo, zijn de nieuwe Traxx'en niet dienstvaardig? En de 1700'en voor DDM-1? Die kan je voor wat anders gebruiken zolang de rijtuigen waar ze eigenlijk mee moeten rijden nog niet klaar zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zwolle-Roosendaal en Den Haag-Venlo is gemaakt op ICRm, dus daar moet het al kunnen. Alleen jammer dat NS geen dienstvaardige locs over heeft...
Dat zijn er volgens mij niet zo veel meerquote:Op dinsdag 8 december 2015 16:37 schreef Maegrim het volgende:
hoeveel Traxxen denk je dat er nu niks staan te doen?
Onwil is een van de sleutelwoorden denk ikquote:Op dinsdag 8 december 2015 16:35 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoezo, zijn de nieuwe Traxx'en niet dienstvaardig? En de 1700'en voor DDM-1? Die kan je voor wat anders gebruiken zolang de rijtuigen waar ze eigenlijk mee moeten rijden nog niet klaar zijn.
Drie locs, knoop er tien rijtuigen achter heb je er 2000 plaatsen bijquote:Op dinsdag 8 december 2015 16:59 schreef Maegrim het volgende:
Precies, gemiddeld minder dan 5 op de Watergraafsmeer
Waarom kan dat niet als extra capaciteit in de spits?quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:03 schreef Maegrim het volgende:
hoe wou je daar een dienstregeling mee opzetten?
DDZ in sprinterdiensten gebeurt alquote:Op dinsdag 8 december 2015 17:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet als extra capaciteit in de spits?
Kan er voor nood wat DDZ naar de sprinterdiensten?
Weet ik, op die manier maak je nog meer DDZ vrijquote:Op dinsdag 8 december 2015 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DDZ in sprinterdiensten gebeurt al
Hoeveel Traxx'en denk je dat daar in 2016 bijkomen? Er zijn er nog 18 bijbesteld voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 8 december 2015 16:37 schreef Maegrim het volgende:
hoeveel Traxxen denk je dat er nu niks staan te doen?
Niet met het artikel eens. De NS had tegen het Ministerie van Onderwijs moetenquote:Op dinsdag 8 december 2015 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook dat geneuzel over "ongebruikte Fyra-treinen inzetten" klonk niet bijzonder goed geïnformeerd.
Overigens is "[..] raakt kant nog wal." ook iets waar iemand die voor HP/De Tijd schrijft zich wel voor zou mogen schamen. Al is dat natuurlijk van een andere orde.
Je kunt je studenten OVC gewoon opzeggen, volgens mij krijg je dan een (klein) extra bedrag. Ik weet niet of je dan nog een verschil moest kunnen laten zien tussen reistijd met auto en met het OVquote:Op dinsdag 8 december 2015 17:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Niet met het artikel eens. De NS had tegen het Ministerie van Onderwijs moeten
zeggen: U komt hier nu te laat mee op de proppen. We kunnen deze
studenten niet vervoeren. Maar de NS deed wat anders: terwijl de NS wist
dat het niet ging passen, heeft de NS wél een enorm bedrag van Onderwijs
geïncasseerd, maar levert de NS dus niet de bijbehorende capaciteit.
Sterker nog: studenten worden afgeserveerd als de paria’s van het OV. Of
ze maar even later naar college willen gaan. Terwijl de studenten die
OV-kaart onvrijwillig aangesmeerd hebben gekregen. Vergeet niet, dat de
studenten daar destijds geheel onvrijwillig een deel van hun
studiefinanciering voor hebben moeten inleveren.
Echt. Dat de boekhouders van de NS wel hun zakken vullen met de
inkomsten van de Ministerie van Onderwijs, terwijl ze heel goed weten
dat de dienst niet geleverd kan worden, daaraan is maar één partij
schuldig. De NS, en niemand anders.
Klopt, omdat je in het buitenland niks aan een studenten-ov hebt.quote:Op dinsdag 8 december 2015 18:02 schreef b2py het volgende:
Dat is alleen als je naar het buitenland gaat
of als je zo afgelegen woont dat er geen ov in de buurt isquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:02 schreef b2py het volgende:
Dat is alleen als je naar het buitenland gaat
Zoiets bedoel je?quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:49 schreef James1988 het volgende:
Breda had ook een Fish Point. De winkel is maarliefst 3 weken open geweest, ging toen dicht "wegens verbouwing" en is zo'n 5 maanden later leeggehaald.
In Breda hadden ze de winkelruiten echt helemaal dichtgeplakt en hing er ook zo'n lullig briefje ("wegens verbouwing gesloten").quote:Op dinsdag 8 december 2015 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoiets bedoel je?![]()
[ afbeelding ]
Was gisteren ook al, al hing er toen nog geen briefje. Top-franchise dit.
Ja dat had hij ook, woonde midden in de NOPquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of als je zo afgelegen woont dat er geen ov in de buurt is
Ik bied 10 cent de kiloquote:Op dinsdag 8 december 2015 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand zin om mede-eigenaar van een Twents smalspoorlocje te worden?![]()
https://www.facebook.com/jan.keppels/posts/1068340416539422
Zal je nog tegenvallen wat zo'n ding weegtquote:
Klopt maar de ijzer prijs is 16 cent ofzoquote:Op dinsdag 8 december 2015 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal je nog tegenvallen wat zo'n ding weegt
gratuliertquote:Op dinsdag 8 december 2015 21:15 schreef greavy het volgende:
Oja, kreeg vanochtend een mailtje van DB Gruppen dat de 10 kaartjes voor het Nieuwjaarsrondje definitief geboekt zijn.
Awesomequote:Op dinsdag 8 december 2015 21:15 schreef greavy het volgende:
Oja, kreeg vanochtend een mailtje van DB Gruppen dat de 10 kaartjes voor het Nieuwjaarsrondje definitief geboekt zijn.
tsja, als je gewoon gezinnen van 15 kinderen bij elkaar wipt ontstaat er vanzelf een reizigersoverschot. Beter verplaatsen ze die scholen naar Ede.quote:
Zo'n school is er vast wel in Ede voor de normale kinderen. Die in Amersfoort zal wel voor de exemplaren met wat chromosomen extra zijnquote:Op dinsdag 8 december 2015 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tsja, als je gewoon gezinnen van 15 kinderen bij elkaar wipt ontstaat er vanzelf een reizigersoverschot. Beter verplaatsen ze die scholen naar Ede.
Die is in Ede minstens zo hard nodig als in Amersfoortquote:Op dinsdag 8 december 2015 21:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo'n school is er vast wel in Ede voor de normale kinderen. Die in Amersfoort zal wel voor de exemplaren met wat chromosomen extra zijn#incestthuisbest
Ja, zo kun je het ook zien inderdaad. Maar goed, ik ben er wel een beetje klaar mee. En ik heb ook geen zin en energie meer om steeds maar weer een gefundeerde mening te hebben. For what? In de hoop gehoord te worden?quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Geen chickies, allemaal rok over de knieën en een ANWB jas aanquote:Op dinsdag 8 december 2015 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
En ik maar denken dat er geen kip in die trein zat
Ah, die 15 souffleurs zijn gelukkig allemaal overduidelijk onafhankelijk en helemaal niet vooringenomen, zodat de MVBOV altijd een weloverwogen statement kan maken.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |