abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 december 2015 @ 18:10:09 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158085183
Naah dat misschien niet dan he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 7 december 2015 @ 21:42:55 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_158092155
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:12 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Waarom?
Ze waren geil.

Andere vraag: je meldde laatst in deze reeks e.e.a. over die issue met overbuffering van ICR in de stammen op de HSL. Dat ging er stevig aan toe en ik heb op ouderwets lullige manier gereageerd, omdat ik vond dat je er nogal veel poeha om maakte. Nu lezen we de antwoorden op de kamervragen, en daarin geeft de staatssecretaris aan dat ILT de MVBOV heeft geïnformeerd over de uitkomsten van zijn onderzoek. Ik vraag me af waarom dat dan niet is gemeld. Is dat omdat er geen eer aan te behalen is? Is dat omdat je vindt dat in dit topic alleen maar eikels zitten? Het is nu een eenzijdig verhaal: MVBOV maakt een hoop kabaal, en als blijkt dat het allemaal wel meevalt, blijft het stil. Daar is de reiziger toch ook niet bij gebaat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 7 december 2015 @ 21:50:45 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_158092385
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 09:56 schreef MTL het volgende:

[..]

Het is echter een andere stroomafnemer en andere elektrische installatie die in Nederland onder 25 kV gebruikt wordt (heeft te maken met de breedte van de stroomafnemers en nog wat dingetjes), dus die wordt eigenlijk nooit onder 25 kV gebruikt. Vandaar deze tests.
Huh, kan dat ERTMS wat schelen? Wist ik niet.

Hier nog een zo'n mooie foto trouwens.

04/12/2015 | Rotterdam by SB-2013, on Flickr
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 7 december 2015 @ 22:01:58 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158092813
quote:
5s.gif Op maandag 7 december 2015 21:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Huh, kan dat ERTMS wat schelen? Wist ik niet.
Via ERTMS kan worden doorgegeven welk soort stroomafnemer op moet staan meen ik me te herinneren. :)

quote:
Hier nog een zo'n mooie foto trouwens.

[ link | afbeelding ]04/12/2015 | Rotterdam by SB-2013, on Flickr
Nog iets meer dan een jaar, en dan is dat 4x per dag vaste prik. ;)

  maandag 7 december 2015 @ 22:03:24 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158092866
quote:
6s.gif Op maandag 7 december 2015 21:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze waren geil.

Andere vraag: je meldde laatst in deze reeks e.e.a. over die issue met overbuffering van ICR in de stammen op de HSL. Dat ging er stevig aan toe en ik heb op ouderwets lullige manier gereageerd, omdat ik vond dat je er nogal veel poeha om maakte. Nu lezen we de antwoorden op de kamervragen, en daarin geeft de staatssecretaris aan dat ILT de MVBOV heeft geïnformeerd over de uitkomsten van zijn onderzoek. Ik vraag me af waarom dat dan niet is gemeld. Is dat omdat er geen eer aan te behalen is? Is dat omdat je vindt dat in dit topic alleen maar eikels zitten? Het is nu een eenzijdig verhaal: MVBOV maakt een hoop kabaal, en als blijkt dat het allemaal wel meevalt, blijft het stil. Daar is de reiziger toch ook niet bij gebaat?
Rot is op man _O- Trek ik hard van leer, ben je mijn kutkop zat, maar zelf ben je geen haar beter. Ja, je opoe schat :* :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 7 december 2015 @ 22:10:05 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_158093145
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2015 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rot is op man _O- Trek ik hard van leer, ben je mijn kutkop zat, maar zelf ben je geen haar beter. Ja, je opoe schat :* :W
Oh waar heb je jeuk? Als je het al hebt gelezen, heb je het in elk geval niet begrepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 7 december 2015 @ 22:36:15 #107
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_158094029
quote:
6s.gif Op maandag 7 december 2015 21:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Andere vraag: je meldde laatst in deze reeks e.e.a. over die issue met overbuffering van ICR in de stammen op de HSL. Dat ging er stevig aan toe en ik heb op ouderwets lullige manier gereageerd, omdat ik vond dat je er nogal veel poeha om maakte. Nu lezen we de antwoorden op de kamervragen, en daarin geeft de staatssecretaris aan dat ILT de MVBOV heeft geïnformeerd over de uitkomsten van zijn onderzoek. Ik vraag me af waarom dat dan niet is gemeld. Is dat omdat er geen eer aan te behalen is? Is dat omdat je vindt dat in dit topic alleen maar eikels zitten? Het is nu een eenzijdig verhaal: MVBOV maakt een hoop kabaal, en als blijkt dat het allemaal wel meevalt, blijft het stil. Daar is de reiziger toch ook niet bij gebaat?
We komen nog met een reactie op onze website. Moeten even een paar dingetjes goed uitzoeken.

Ik twijfel erg over de vraag of ik dat hier ga melden. Ik ben het gezeik van sommigen hier in dit forum wel zat, zoals je wellicht zult begrijpen. Stevige discussies zijn prima, maar zaken worden te erg op de man gespeeld, en daar heb ik niet erg veel zin meer in. Daarom heb ik een aantal andere actualiteiten hier ook niet meer gemeld. :(
  maandag 7 december 2015 @ 22:38:39 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_158094156
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:36 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

We komen nog met een reactie op onze website. Moeten even een paar dingetjes goed uitzoeken.
OK!

quote:
Ik twijfel erg over de vraag of ik dat hier ga melden. Ik ben het gezeik van sommigen hier in dit forum wel zat, zoals je wellicht zult begrijpen. Stevige discussies zijn prima, maar zaken worden te erg op de man gespeeld, en daar heb ik niet erg veel zin meer in. Daarom heb ik een aantal andere actualiteiten hier ook niet meer gemeld. :(
Ja, kan ik begrijpen. Ik moet je wel melden dat mijn ergernis over de wijze van communiceren van MVBOV oprecht is. En ik vind het lastig om de persoon Driek te scheiden van MVBOV.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 7 december 2015 @ 23:07:17 #109
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_158094961
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2015 22:38 schreef Duvel het volgende:
En ik vind het lastig om de persoon Driek te scheiden van MVBOV.
De harde kern van de Maatschappij Voor Beter OV bestaat uit een denktank van 15 slimme mensen. Zij bepalen mede ons communicatiebeleid. Ik schud dat niet in mijn eentje uit mijn mouw.
pi_158096162
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2015 22:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Via ERTMS kan worden doorgegeven welk soort stroomafnemer op moet staan meen ik me te herinneren. :)

[..]

Nog iets meer dan een jaar, en dan is dat 4x per dag vaste prik. ;)

[ afbeelding ]
Doe die E320 maar, 1000x keer cooler dan die ICE-3M
  dinsdag 8 december 2015 @ 00:01:01 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158096208
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 23:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Doe die E320 maar, 1000x keer cooler dan die ICE-3M
Als ze het een beetje goed plannen kun je ze straks naast elkaar op de foto zetten in Amsterdam :Y
pi_158096233
ICE op de 7 en E320 op de 13? Dat is lastig hoor :P Zeker met zo'n monster van 400 meter :D
  Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 02:39:27 #113
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158098222
Omdat het deze week mogelijk de laatste week voor Plan V is hier een oudje (17 april 2009):

In 2008 en 2009 kreeg verschillend materieel op proef led-frontseinen. O.a. Plan V 918, die hier samen met de 917 als stoptrein Utrecht-Breda uit Tilburg vertrekt, was hiermee uitgerust. Het bleef bij een proef, en alle stellen kregen hun oude verlichting terug. Beide stellen op deze foto werden, na in april 2011 al terzijdegesteld te zijn, in juni 2014 gesloopt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 8 december 2015 @ 07:27:37 #114
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158098544
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 02:39 schreef dennistd het volgende:
Omdat het deze week mogelijk de laatste week voor Plan V is hier een oudje (17 april 2009):

[ afbeelding ]
In 2008 en 2009 kreeg verschillend materieel op proef led-frontseinen. O.a. Plan V 918, die hier samen met de 917 als stoptrein Utrecht-Breda uit Tilburg vertrekt, was hiermee uitgerust. Het bleef bij een proef, en alle stellen kregen hun oude verlichting terug. Beide stellen op deze foto werden, na in april 2011 al terzijdegesteld te zijn, in juni 2014 gesloopt.
Goed bezig Dennis ^O^
  dinsdag 8 december 2015 @ 07:37:58 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158098590
quote:
15s.gif Op maandag 7 december 2015 22:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh waar heb je jeuk? Als je het al hebt gelezen, heb je het in elk geval niet begrepen.
Hmm. Inmiddels begrijp ik het wat beter. Het was bedtijd :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 december 2015 @ 08:55:38 #116
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158099004
Tsing, tsing tsjing kassa! Kosten OV-chipkaart NL vs de rest



Dat MVBOV daar wat aan zou doen dat zou fijn zijn, is ook vaak genoeg aangegeven.

TLS oprichter is een dubieus geval meen ik me te herinneren (voorkennis, belangenverstrengeling enzo).
Het vervangen gaat trouwens nu wel een stuk sneller dan een jaar geleden btw.

[ Bericht 6% gewijzigd door bork op 08-12-2015 09:28:19 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_158099095
Er is altijd iemand de duurste, is er ook onderzocht of er in de bewuste landen/steden/regio's subsidie naar de kaarten gaat vanuit de overheid? Verder kan ik na wat vlug Googlen dat het overgrote deel van de bedrijven die de reiskaarten beheerd van de overheid zijn, in tegenstelling tot in Nederland bij de markt.

Edit: De Oyster Card in Londen krijgt subsidie vanuit de overheid om de kosten te drukken: http://www.atmmarketplace(...)und-the-war-on-cash/

[ Bericht 43% gewijzigd door b2py op 08-12-2015 09:25:09 ]
  dinsdag 8 december 2015 @ 09:40:59 #118
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158099491
Wat kost zo'n kaart nu precies, NRC schrijft in 2014
quote:
Daarin zit de ruim 90 cent inkoopprijs van de kaart (dus niet 40, zoals Pfeijffer beweert). Let wel: dit is de kale pas, zonder beveiliging, bedrukking en andere diensten die erop verleend worden
Geloof ik anno 2015 niks van, 90 ct berekent TLS aan de NS trouwens, dus wat kost zo´n pas nu eigenlijk?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_158099829
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 09:05 schreef b2py het volgende:
Er is altijd iemand de duurste, is er ook onderzocht of er in de bewuste landen/steden/regio's subsidie naar de kaarten gaat vanuit de overheid? Verder kan ik na wat vlug Googlen dat het overgrote deel van de bedrijven die de reiskaarten beheerd van de overheid zijn, in tegenstelling tot in Nederland bij de markt.
In Nederland zitten uitsluitend staatsbedrijven in TLS. Connexxion is eruit gestapt kort nadat het geprivatiseerd werd.
pi_158099846
Je bedoelt bedrijven waarvan de aandelen in handen zijn van de overheid, dat is wezenlijk anders.
pi_158100614
NS_online twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 09:45:20 Van en naar Eindhoven: geen treinen door een defecte trein. https://t.co/axyyfHaEPO #Ehv reageer retweet
Wel raar dat al het treinverkeer wordt stilgelegd
pi_158100758
Schijnt dat die trein de infrastructuur naar de klote heeft geholpen vanochtend

Iig:

NS_online twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 10:57:28 Van en naar Eindhoven: beperkingen voorbij, treindienst geleidelijk opgestart. https://t.co/axyyfHaEPO #Ehv reageer retweet
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:16:13 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_158100901
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 07:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmm. Inmiddels begrijp ik het wat beter. Het was bedtijd :{
Goed geslapen hoop ik?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_158100941
Goed stukje van HP/DeTijd dat Dijksma zich ernstig moet schamen: http://www.hpdetijd.nl/20(...)chamen-ns-ultimatum/
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:30:54 #125
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_158101218
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 23:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De harde kern van de Maatschappij Voor Beter OV bestaat uit een denktank van 15 slimme mensen. Zij bepalen mede ons communicatiebeleid. Ik schud dat niet in mijn eentje uit mijn mouw.
Ik heb altijd veel waardering voor hoe je de media weet te halen. Maar ik vraag mij toch altijd af voor hoeverre je erin slaagt om echt wat voor reizigers te behalen. Het staat voor mij ook niet ter discussie of dat het doel van VBOV/jou is... Maar ik vraag mij wel heel sterk af voor hoeverre de aanpak als in het overbufferingsverhaal niet eerder in het nadeel van de reiziger werkt in plaats van het voordeel. Daarbij vraag ik mij nog veel meer af of die 15 knappe koppen jou niet daarvoor behoeden.. Want daar zullen toch echt een paar bij zitten die weten hoe er met veiligheid wordt omgegaan in de sector.. De ene keer super pietluttig waar je overbufferingsmaatregelen van krijgt.. De andere keer heel sterk met de focus op "hoe het hoort" laaghangend veiligheidsfruit niet incasseren.. Dat besef zie ik vaak in veiligheidsbetogen niet terug en dat werkt eerder averechts dan ten dienste van de reiziger. Want ja.. Het V-woord is inmiddels al goed voor 3/4e van de uitgevallen treinen terwijl er zelden maar een echt substantieel risico is.
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:42:18 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158101515
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Goed geslapen hoop ik?
Jawel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:46:55 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158101631
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:19 schreef b2py het volgende:
Goed stukje van HP/DeTijd dat Dijksma zich ernstig moet schamen: http://www.hpdetijd.nl/20(...)chamen-ns-ultimatum/
Ook dat geneuzel over "ongebruikte Fyra-treinen inzetten" klonk niet bijzonder goed geïnformeerd.

Overigens is "[..] raakt kant nog wal." ook iets waar iemand die voor HP/De Tijd schrijft zich wel voor zou mogen schamen. Al is dat natuurlijk van een andere orde.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:50:37 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_158101722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:19 schreef b2py het volgende:
Goed stukje van HP/DeTijd dat Dijksma zich ernstig moet schamen: http://www.hpdetijd.nl/20(...)chamen-ns-ultimatum/
Tja, wat wij wel weten maar waar niemand naar luistert.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 12:00:42 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158102000
Staat een trein uit Zwolle maar 2 minuten stil in Groningen voordat hij terugkeert? Aankomst :14/:44 vertrek :16/:46 of zijn het 32 minuten?

Wat ik me namelijk af vroeg, is het niet mogelijk om op korte termijn een soort ICK in te zetten? Tot dat alle Flirts zijn geleverd bijvoorbeeld. Op lange verbindingen als Groningen/Leeuwarden-Rotterdam valt de tijd voor omlopen van een loc relatief wel mee. Een volgens mij kunnen de stations op die trajecten ook wel 10+ wagons aan (beetje capaciteit)

Is dit onmogelijk omdat er onvoldoende locs zijn, is dat autistische houding van NS "geen getrokken treinen!!!!" of zijn er nergens geschikte rijtuigen beschikbaar?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:03:24 #130
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_158102080
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:00 schreef derLudolf het volgende:
Staat een trein uit Zwolle maar 2 minuten stil in Groningen voordat hij terugkeert? Aankomst :14/:44 vertrek :16/:46 of zijn het 32 minuten?

Wat ik me namelijk af vroeg, is het niet mogelijk om op korte termijn een soort ICK in te zetten? Tot dat alle Flirts zijn geleverd bijvoorbeeld. Op lange verbindingen als Groningen/Leeuwarden-Rotterdam valt de tijd voor omlopen van een loc relatief wel mee. Een volgens mij kunnen de stations op die trajecten ook wel 10+ wagons aan (beetje capaciteit)

Is dit onmogelijk omdat er onvoldoende locs zijn, is dat autistische houding van NS "geen getrokken treinen!!!!" of zijn er nergens geschikte rijtuigen beschikbaar?
In Groningen staat de trein 32 minuten, idd genoeg voor het omlopen al zou je dan wel op spoor 7 moeten staan. Of dat ook in Rotterdam en Utrecht goed te doen is weet ik niet. Maar desnoods rijdt je met 2 loc's
pi_158102137
Ik was in Brussel m'n saldo van 8 ritten op de Mobib mooi kwijt toen mijn kaart kapot ging, dat zie ik in die vergelijking niet vermeld worden. Abonnement kreeg ik eerder wel terug. Blijft natuurlijk overeind dat NL ergens onderaan bundelt met de bespottelijke uitvoering van die kaart :')

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2015 12:07:53 ]
pi_158102146
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:03 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

In Groningen staat de trein 32 minuten, idd genoeg voor het omlopen al zou je dan wel op spoor 7 moeten staan. Of dat ook in Rotterdam en Utrecht goed te doen is weet ik niet. Maar desnoods rijdt je met 2 loc's
Rotterdam kan je het schudden en in Utrecht ook
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:08:12 #133
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_158102188
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Rotterdam kan je het schudden en in Utrecht ook
In Rotterdam zou je nog een loc van de opstelsporen kunnen halen, maar Utrecht leek mw idd vrij onmogelijk
  Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 12:23:41 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158102512
Vandaag drie jaar geleden:

Met het ingaan van de dienstregeling 2013 leek er een definitief einde te komen aan de Benelux-trein. Op 8 december 2012 werd als afscheid nog een loc van de NMBS-reeks 11.8 ingezet, die toen al een tijdje plaatsgemaakt hadden voor Traxx-locs.

We zien hier de trein uit de Schipholtunnel komen, om met volle snelheid door station Hoofddorp te rijden op weg van Amsterdam Centraal naar Brussel-Zuid/Midi.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 12:24:47 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158102531
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:08 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

In Rotterdam zou je nog een loc van de opstelsporen kunnen halen, maar Utrecht leek mw idd vrij onmogelijk
Oh natuurlijk, daar keert die trein. Groningen - Den Haag is wel zonder keren.

Twee locs wordt lastig denk ik qua aantal rijvaardige locs?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 12:28:33 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158102614
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:03 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

In Groningen staat de trein 32 minuten, idd genoeg voor het omlopen al zou je dan wel op spoor 7 moeten staan. Of dat ook in Rotterdam en Utrecht goed te doen is weet ik niet. Maar desnoods rijdt je met 2 loc's
Of je rijdt met 1 loc en laat er steeds eentje staan in Rotjeknor, Utreg en Grunn, als je meerdere stammen hebt kun je dan volgens mij met minder locs toe
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 12:39:42 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158102861
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Of je rijdt met 1 loc en laat er steeds eentje staan in Rotjeknor, Utreg en Grunn, als je meerdere stammen hebt kun je dan volgens mij met minder locs toe
Keertijden in Utrecht en Rotterdam zijn, zoals b2py al zei te krap voor getrokken treinen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:45:14 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158102973
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Keertijden in Utrecht en Rotterdam zijn, zoals b2py al zei te krap voor getrokken treinen
Bouw je toch een relaxtere dienstregeling :s) Heb je misschien ook wel minder vertraging en zo *O* of een smoes om meer spoor bij te bouwen *O* Beetje positief zien dit hoor :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 12:49:36 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158103040
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bouw je toch een relaxtere dienstregeling :s) Heb je misschien ook wel minder vertraging en zo *O* of een smoes om meer spoor bij te bouwen *O* Beetje positief zien dit hoor :P
Ga jij maar fijn tuffen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158103127
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bouw je toch een relaxtere dienstregeling :s) Heb je misschien ook wel minder vertraging en zo *O* of een smoes om meer spoor bij te bouwen *O* Beetje positief zien dit hoor :P
Heb jij geld?
  Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 12:54:56 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158103151
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bouw je toch een relaxtere dienstregeling :s) Heb je misschien ook wel minder vertraging en zo *O* of een smoes om meer spoor bij te bouwen *O* Beetje positief zien dit hoor :P
Zwolle-Roosendaal en Den Haag-Venlo is gemaakt op ICRm, dus daar moet het al kunnen. Alleen jammer dat NS geen dienstvaardige locs over heeft...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:59:31 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158103228
quote:
Geachte heer James,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Allereerst mijn excuses voor de late reactie.

Graag reageer ik op uw verzoek om herziening van de afhandeling van uw claim met nummer 5318008. Ik vind het jammer om te lezen dat u hier niet tevreden over bent.

U vraagt ons om de afhandeling van uw claim te herzien. Wij hebben uw claim opnieuw bekeken en zien geen aanleiding onze afhandeling te wijzigen. Volgens de voorwaarde moet u daadwerkelijk een ICD trein hebben genomen. Als u door uitval van een ICD trein een reguliere trein neemt dan gelden hierbij de regels en voorwaarden van de reguliere trein.
Zien die lui nou zelf niet hoe debiel dit klinkt? 8)7
  Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 13:04:37 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158103332
Dus om een vergoeding voor een uitgevallen trein te krijgen moet je die trein nemen (wat niet kan omdat die uitgevallen is)... 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_158103380
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:04 schreef dennistd het volgende:
Dus om een vergoeding voor een uitgevallen trein te krijgen moet je die trein nemen (wat niet kan omdat die uitgevallen is)... 8)7
ik denk dat hij de volgende icd had moeten nemen :D
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:09:43 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158103467
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:06 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik denk dat hij de volgende icd had moeten nemen :D
Die uiteraard opgeheven was vanwege reizigersoverschot in verband met de veiligheid :D Ja, zo komen we er wel :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:12:52 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158103540
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:06 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik denk dat hij de volgende icd had moeten nemen :D
En dan te horen krijgen "nee meneer, u had een NSR-trein kunnen nemen waarmee u eerder in Breda had kunnen zijn, dus u krijgt geen GtbV" zeker? :D
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:52:35 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158104461
Wel het toppunt van duidelijk natuurlijk, een klap in je gezicht ^O^

Weet de reiziger tenminste waar hij aan toe is niewaar :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:09:06 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158104842
Ha, en ook op een ander bezwaar (dat ik anderhalve week eerder had ingediend) krijg ik nu hetzelfde antwoord. Ik krijg het gevoel dat ze ter plekke een smoes bedenken ter afwijzing.

Ik heb een paar dagen terug maar contact gezocht met IL&T, want dit slaat natuurlijk nergens op. :')
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:51:14 #149
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158105840
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:09 schreef James1988 het volgende:
Ha, en ook op een ander bezwaar (dat ik anderhalve week eerder had ingediend) krijg ik nu hetzelfde antwoord. Ik krijg het gevoel dat ze ter plekke een smoes bedenken ter afwijzing.

Ik heb een paar dagen terug maar contact gezocht met IL&T, want dit slaat natuurlijk nergens op. :')
Ja dat was een beetje mijn vraag ook een paar dagen terug...

Ik heb dus ongeveer t zelfde gehad....

Moest Rotterdam Amsterdam doen, er was ergens bij Delft gerotzooi, dus er vielen treinen uit ... Dus ik heb toen de sprinter naar Uitgeest maar genomen, 3 kwartier later op mn eindbestemming dan het oorspronkelijke plan....

Maar kort na mn vertrek is er toch een trein oude de oude lijn gegaan, en het kwam er dus op neer dat als ik die had genomen ik dus nog wel binnen t half uur had aan kunnen komen....Dat ik maar die had moeten nemen... Maar hoe kan ik dat nou weten -O- .

Edit: Die sprinter liep onderweg ook vertraging op uiteraard....
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:56:14 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158105994
Gewoon een claim indienen ^O^
  dinsdag 8 december 2015 @ 16:17:11 #151
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_158107785
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:56 schreef James1988 het volgende:
Gewoon een claim indienen ^O^
Als ik het een beetje zie heb ik ongeveer t zelfde traject als jou nu...

Met het verschil dat ik zo een haast had dat ik dus niet meteen uitgechecked had bij AMS, en bij het retour uit/ingechecked heb... (En dus een paar euro's heb afgesnoept van de ritprijs)
En daar pakken ze me nu op.

Daar heb jij zelfs nog een opmerking over gemaakt een paar weken geleden ('Je belazerd de boel en ze verwachten dat je ze terugstorten of iets in die trant', no hard feelings trouwens :) )
  dinsdag 8 december 2015 @ 16:35:21 #152
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158108187
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zwolle-Roosendaal en Den Haag-Venlo is gemaakt op ICRm, dus daar moet het al kunnen. Alleen jammer dat NS geen dienstvaardige locs over heeft...
Hoezo, zijn de nieuwe Traxx'en niet dienstvaardig? En de 1700'en voor DDM-1? Die kan je voor wat anders gebruiken zolang de rijtuigen waar ze eigenlijk mee moeten rijden nog niet klaar zijn.
pi_158108235
hoeveel Traxxen denk je dat er nu niks staan te doen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 16:45:07 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158108400
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:37 schreef Maegrim het volgende:
hoeveel Traxxen denk je dat er nu niks staan te doen?
Dat zijn er volgens mij niet zo veel meer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158108703
Precies, gemiddeld minder dan 5 op de Watergraafsmeer
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 16:59:34 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158108708
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:35 schreef ReisT het volgende:

[..]

Hoezo, zijn de nieuwe Traxx'en niet dienstvaardig? En de 1700'en voor DDM-1? Die kan je voor wat anders gebruiken zolang de rijtuigen waar ze eigenlijk mee moeten rijden nog niet klaar zijn.
Onwil is een van de sleutelwoorden denk ik
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 17:02:11 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158108771
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:59 schreef Maegrim het volgende:
Precies, gemiddeld minder dan 5 op de Watergraafsmeer
Drie locs, knoop er tien rijtuigen achter heb je er 2000 plaatsen bij

Bovendien, er zijn ook nog twaalf DDM1 locs. Verwacht moet dat al het DDM1 in een keer op de baan komt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158108791
hoe wou je daar een dienstregeling mee opzetten?
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 17:06:26 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158108858
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:03 schreef Maegrim het volgende:
hoe wou je daar een dienstregeling mee opzetten?
Waarom kan dat niet als extra capaciteit in de spits?

Kan er voor nood wat DDZ naar de sprinterdiensten?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 17:14:06 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158109016
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom kan dat niet als extra capaciteit in de spits?

Kan er voor nood wat DDZ naar de sprinterdiensten?
DDZ in sprinterdiensten gebeurt al
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 17:18:14 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158109093
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

DDZ in sprinterdiensten gebeurt al
Weet ik, op die manier maak je nog meer DDZ vrij
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 8 december 2015 @ 17:22:35 #162
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158109189
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:37 schreef Maegrim het volgende:
hoeveel Traxxen denk je dat er nu niks staan te doen?
Hoeveel Traxx'en denk je dat daar in 2016 bijkomen? Er zijn er nog 18 bijbesteld voor zover ik weet.
pi_158109290
Maar die gaan Den Haag-Eindhovuh rijden toch?
pi_158109473
Yep correct, plus ook normale icd treinen een sandwich maken.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 17:40:52 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158109570
Heeft ook pas zin als er voldoende ICRm opgelapt is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 december 2015 @ 17:47:00 #166
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_158109692
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook dat geneuzel over "ongebruikte Fyra-treinen inzetten" klonk niet bijzonder goed geïnformeerd.

Overigens is "[..] raakt kant nog wal." ook iets waar iemand die voor HP/De Tijd schrijft zich wel voor zou mogen schamen. Al is dat natuurlijk van een andere orde.
Niet met het artikel eens. De NS had tegen het Ministerie van Onderwijs moeten
zeggen: U komt hier nu te laat mee op de proppen. We kunnen deze
studenten niet vervoeren. Maar de NS deed wat anders: terwijl de NS wist
dat het niet ging passen, heeft de NS wél een enorm bedrag van Onderwijs
geïncasseerd, maar levert de NS dus niet de bijbehorende capaciteit.

Sterker nog: studenten worden afgeserveerd als de paria’s van het OV. Of
ze maar even later naar college willen gaan. Terwijl de studenten die
OV-kaart onvrijwillig aangesmeerd hebben gekregen. Vergeet niet, dat de
studenten daar destijds geheel onvrijwillig een deel van hun
studiefinanciering voor hebben moeten inleveren.

Echt. Dat de boekhouders van de NS wel hun zakken vullen met de
inkomsten van de Ministerie van Onderwijs, terwijl ze heel goed weten
dat de dienst niet geleverd kan worden, daaraan is maar één partij
schuldig. De NS, en niemand anders.
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 17:57:27 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158109903
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:47 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Niet met het artikel eens. De NS had tegen het Ministerie van Onderwijs moeten
zeggen: U komt hier nu te laat mee op de proppen. We kunnen deze
studenten niet vervoeren. Maar de NS deed wat anders: terwijl de NS wist
dat het niet ging passen, heeft de NS wél een enorm bedrag van Onderwijs
geïncasseerd, maar levert de NS dus niet de bijbehorende capaciteit.

Sterker nog: studenten worden afgeserveerd als de paria’s van het OV. Of
ze maar even later naar college willen gaan. Terwijl de studenten die
OV-kaart onvrijwillig aangesmeerd hebben gekregen. Vergeet niet, dat de
studenten daar destijds geheel onvrijwillig een deel van hun
studiefinanciering voor hebben moeten inleveren.

Echt. Dat de boekhouders van de NS wel hun zakken vullen met de
inkomsten van de Ministerie van Onderwijs, terwijl ze heel goed weten
dat de dienst niet geleverd kan worden, daaraan is maar één partij
schuldig. De NS, en niemand anders.
Je kunt je studenten OVC gewoon opzeggen, volgens mij krijg je dan een (klein) extra bedrag. Ik weet niet of je dan nog een verschil moest kunnen laten zien tussen reistijd met auto en met het OV
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158110020
Dat is alleen als je naar het buitenland gaat
  dinsdag 8 december 2015 @ 18:27:43 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158110582
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:02 schreef b2py het volgende:
Dat is alleen als je naar het buitenland gaat
Klopt, omdat je in het buitenland niks aan een studenten-ov hebt. :Y
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 18:29:12 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158110621
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:02 schreef b2py het volgende:
Dat is alleen als je naar het buitenland gaat
of als je zo afgelegen woont dat er geen ov in de buurt is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158110728
Die optie heb ik niet gezien toen ik hem wilde opzeggen
  dinsdag 8 december 2015 @ 18:39:14 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158110914
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:49 schreef James1988 het volgende:
Breda had ook een Fish Point. De winkel is maarliefst 3 weken open geweest, ging toen dicht "wegens verbouwing" en is zo'n 5 maanden later leeggehaald. :')
Zoiets bedoel je? :')



Was gisteren ook al, al hing er toen nog geen briefje. Top-franchise dit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 december 2015 @ 18:45:09 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_158111095
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zoiets bedoel je? :')

[ afbeelding ]

Was gisteren ook al, al hing er toen nog geen briefje. Top-franchise dit.
In Breda hadden ze de winkelruiten echt helemaal dichtgeplakt en hing er ook zo'n lullig briefje ("wegens verbouwing gesloten").

Na enkele weken was de helft van het papier van de ramen gevallen en kon je binnen kijken. Zo af en toe werd het papier opnieuw vastgeplakt, maar je kon goed zien dat er niks gebeurde.

Elders op FOK! is er een topic te vinden over crowdfunding waarin Fishpoint werd besproken. Eens kijken of die nog terug te vinden is...

Het is maar een wazige formule.
pi_158111197
Was het trouwens een van jullie die zondagavons op Utrecht op de ICE aan het wachten was en toen aan 4 studenten uitlegde hoe de bordjes werken qua rijtuig aantallen en dat je het beste bij nummer 10 kon wachten zodat je zeker een plek hebt?
  Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 19:22:15 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158112029
Nee, ik zat wel in de ICE in Utrecht zondagavond.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 19:24:50 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158112115
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

of als je zo afgelegen woont dat er geen ov in de buurt is
Ja dat had hij ook, woonde midden in de NOP
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 20:49:36 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158115009
Harde klapper in Polen. De fietser in kwestie heeft het wel overleefd
http://www.dumpert.nl/med(...)ietser_vs_trein.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 december 2015 @ 20:49:42 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158115014
Iemand zin om mede-eigenaar van een Twents smalspoorlocje te worden? :)

https://www.facebook.com/jan.keppels/posts/1068340416539422
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 21:02:06 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158115472
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand zin om mede-eigenaar van een Twents smalspoorlocje te worden? :)

https://www.facebook.com/jan.keppels/posts/1068340416539422
Ik bied 10 cent de kilo
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 8 december 2015 @ 21:03:56 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158115567
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik bied 10 cent de kilo
Zal je nog tegenvallen wat zo'n ding weegt :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 21:07:15 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158115705
Ik kwam op Flickr trouwens een foto tegen van afgelopen zondag van de HSL1300 met Kia trein. Ik zag dat die de voorste pantograaf omhoog had, is dat om te voorkomen dat koperdeeltjes op de auto's vallen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 21:08:10 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158115741
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal je nog tegenvallen wat zo'n ding weegt :o
Klopt maar de ijzer prijs is 16 cent ofzo :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158115745
Yup
  dinsdag 8 december 2015 @ 21:15:04 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158116029
Oja, kreeg vanochtend een mailtje van DB Gruppen dat de 10 kaartjes voor het Nieuwjaarsrondje definitief geboekt zijn.
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 21:15:59 #185
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158116074
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:15 schreef greavy het volgende:
Oja, kreeg vanochtend een mailtje van DB Gruppen dat de 10 kaartjes voor het Nieuwjaarsrondje definitief geboekt zijn.
gratuliert
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 8 december 2015 @ 21:16:12 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158116082
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:15 schreef greavy het volgende:
Oja, kreeg vanochtend een mailtje van DB Gruppen dat de 10 kaartjes voor het Nieuwjaarsrondje definitief geboekt zijn.
Awesome ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 8 december 2015 @ 21:17:11 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158116112
Goed nieuws! Weer in een Ruheabteil?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 8 december 2015 @ 21:20:17 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158116223
Zitplaatsen weet ik (nog) niet.
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 21:33:20 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158116739
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:17 schreef dennistd het volgende:
Goed nieuws! Weer in een Ruheabteil?
Schnautze!!
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 8 december 2015 @ 21:40:54 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  dinsdag 8 december 2015 @ 21:44:23 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158117089
quote:
tsja, als je gewoon gezinnen van 15 kinderen bij elkaar wipt ontstaat er vanzelf een reizigersoverschot. Beter verplaatsen ze die scholen naar Ede.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 21:54:59 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158117374
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tsja, als je gewoon gezinnen van 15 kinderen bij elkaar wipt ontstaat er vanzelf een reizigersoverschot. Beter verplaatsen ze die scholen naar Ede.
Zo'n school is er vast wel in Ede voor de normale kinderen. Die in Amersfoort zal wel voor de exemplaren met wat chromosomen extra zijn :P #incestthuisbest
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 8 december 2015 @ 21:57:00 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158117450
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zo'n school is er vast wel in Ede voor de normale kinderen. Die in Amersfoort zal wel voor de exemplaren met wat chromosomen extra zijn :P #incestthuisbest
Die is in Ede minstens zo hard nodig als in Amersfoort :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 december 2015 @ 21:57:51 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158117481
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:54 schreef derLudolf het volgende:
#incestthuisbest
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 22:03:15 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158117690
En ik maar denken dat er geen kip in die trein zat :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 december 2015 @ 22:04:58 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158117763
geen betalende kip nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 december 2015 @ 22:10:20 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158117936
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:47 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Niet met het artikel eens. De NS had tegen het Ministerie van Onderwijs moeten
zeggen: U komt hier nu te laat mee op de proppen. We kunnen deze
studenten niet vervoeren. Maar de NS deed wat anders: terwijl de NS wist
dat het niet ging passen, heeft de NS wél een enorm bedrag van Onderwijs
geïncasseerd, maar levert de NS dus niet de bijbehorende capaciteit.

Sterker nog: studenten worden afgeserveerd als de paria’s van het OV. Of
ze maar even later naar college willen gaan. Terwijl de studenten die
OV-kaart onvrijwillig aangesmeerd hebben gekregen. Vergeet niet, dat de
studenten daar destijds geheel onvrijwillig een deel van hun
studiefinanciering voor hebben moeten inleveren.

Echt. Dat de boekhouders van de NS wel hun zakken vullen met de
inkomsten van de Ministerie van Onderwijs, terwijl ze heel goed weten
dat de dienst niet geleverd kan worden, daaraan is maar één partij
schuldig. De NS, en niemand anders.
Ja, zo kun je het ook zien inderdaad. Maar goed, ik ben er wel een beetje klaar mee. En ik heb ook geen zin en energie meer om steeds maar weer een gefundeerde mening te hebben. For what? In de hoop gehoord te worden? :') Laat ook maar, verspilde energie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 22:11:07 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158117966
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
En ik maar denken dat er geen kip in die trein zat :')
Geen chickies, allemaal rok over de knieën en een ANWB jas aan :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 8 december 2015 @ 22:12:37 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_158118008
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:47 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Niet met het artikel eens. De NS had tegen het Ministerie van Onderwijs moeten
zeggen: U komt hier nu te laat mee op de proppen. We kunnen deze
studenten niet vervoeren. Maar de NS deed wat anders: terwijl de NS wist
dat het niet ging passen, heeft de NS wél een enorm bedrag van Onderwijs
geïncasseerd, maar levert de NS dus niet de bijbehorende capaciteit.

Sterker nog: studenten worden afgeserveerd als de paria’s van het OV. Of
ze maar even later naar college willen gaan. Terwijl de studenten die
OV-kaart onvrijwillig aangesmeerd hebben gekregen. Vergeet niet, dat de
studenten daar destijds geheel onvrijwillig een deel van hun
studiefinanciering voor hebben moeten inleveren.

Echt. Dat de boekhouders van de NS wel hun zakken vullen met de
inkomsten van de Ministerie van Onderwijs, terwijl ze heel goed weten
dat de dienst niet geleverd kan worden, daaraan is maar één partij
schuldig. De NS, en niemand anders.
Ah, die 15 souffleurs zijn gelukkig allemaal overduidelijk onafhankelijk en helemaal niet vooringenomen, zodat de MVBOV altijd een weloverwogen statement kan maken.

De MVBOV valt nu definitief door de mand als het schoothondje van FMN.

Die toon, mensen uitmaken voor zakkenvullers, ongelooflijk. Ik ben echt verbaasd dat de MVBOV zich zo verlaagt. Schokkend voor een club die beweert reizigersbelangen te behartigen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Duvel op 08-12-2015 22:21:20 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 8 december 2015 @ 22:26:13 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_158118652
De "EuroCity" tussen Brussel & Basel gaat binnenkort definitief verdwijnen. Nadat de Zwitserse rijtuigen al verdwenen waren, en de trein niet een aantal keer per week meer doorreed naar Chur, kwam natuurlijk al steeds meer een einde in zicht.

7 uur met deze EuroCity Brussel>Basel. Je betaalt (vol tarief) ¤95,20 voor die trein. Vroegboeken is er bij deze EuroCity niet bij.
Je kan met vroegboeken op dezelfde datum ook de Thalys nemen + een TGV voor ¤51. Reisduur: 5u43. Of ¤61, met nog ergens een stoptreintje tussendoor, maar dan wel 5u13 reistijd.
En als je gaat vliegen, kan je op de juiste dagen al rechtstreeks vliegen met Brussels Airlines voor ¤39, en doe je er 1u05 of 1u10 over. Er zijn ook enkele momenten bij dat het in precies 1u kan voor ¤41.
En dan beweren dat die trein nog concurreert met het vliegtuig op deze lange afstand? Nee. Was te verwachten dat de trein er mee zou nokken... Heb de reizigersaantallen wel vaker gezien. Tussen Brussel & Luxemburg ging het altijd wel, want je mocht je normale ticket ook gebruiken (ook binnenlands).

Let wel: Bij het vliegtuig heb ik de eventuele extra bagagekosten en dergelijke niet meegerekend. De prijzen zijn via Google Flights opgezocht zonder verder door te klikken.
Edit: Bij Brussels Airlines betaal je ¤20 voor een bagagestuk (geen handbagage) tot max. 23kg. Handbagage is gratis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')