Bleef het maar bij een uurquote:Op zondag 6 december 2015 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
ha ha drie maanden van tevoren willen weten of een trein rijdt![]()
Een uurtje is soms al te veel gevraagd tegenwoordig
ovtijden.com geeft nu een aanrijding als redenquote:Op zondag 6 december 2015 20:28 schreef b2py het volgende:
Doe dat vooral, wij gaan linkerspoor naar Apeldoorn toe
Hangt er vanaf wat je aanrijdt he. Als het een vlindertje is kan ik me voorstellen dat je er op 1 spoor langs mag. Mits viersporig baanvak natuurlijk.quote:Op zondag 6 december 2015 20:32 schreef b2py het volgende:
Ja die zag ik ook, maar normaalgesproken wordt het volledige treinverkeer dan toch stilgelegd?
Achja, we zijn net Barneveld aansluiting voorbij en gingen daar terug naar rechts. Ik vind het allemaal wel prima, zolang we in Wierden maar voor de trein uit Zwolle komen :dquote:Op zondag 6 december 2015 20:35 schreef dennistd het volgende:
Ja, zou ik ook denken. Sowieso al zo'n vage wisselstoring de hele dag, waarbij niet gecommuniceerd wordt welke treinen wel en niet rijden..
Wel eerlijk!quote:Op zondag 6 december 2015 20:51 schreef ReisT het volgende:
Net met +7 uit Rotterdam vertrokken (richting Utrecht). Als reden werd opgegeven dat er eerst braaksel uit de trein verwijderd moest worden.
Niet toevallig vanwege terugkomst functionarissen van de klimaattop?quote:Op zondag 6 december 2015 20:57 schreef J.B. het volgende:
Wat betreft die veiligheidsmaatregelen op Thalys-stations: in Luik is heel perron 3 afgezet met dranghekken.
Ik stapte pas in Utrecht in, wist ik niet. Maar dan gaat het dus over de Intercity Utrecht - Rotterdam. +7 is gewoon schandalig.quote:Op zondag 6 december 2015 20:12 schreef dennistd het volgende:
Die zou sowieso maar tot Utrecht rijden vanwege werkzaamheden.
Oh ja.quote:Op zondag 6 december 2015 19:29 schreef Anno1982 het volgende:
Oh ik ken alleen: "Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung!"
Het loopt nog niet op rolletjes...quote:Op zondag 6 december 2015 22:20 schreef b2py het volgende:
Nog wat vragen beantwoord over een mogelijk gevaarlijke IC-Direct trein door die verschillende in hoogtes: https://www.rijksoverheid(...)reinen-van-ic-direct
Nee, op de NMBS website staat ook dat het vanwege "terreurniveau 3" is, enkel op sporen 2 en 3. In Brussel-Zuid geldt hetzelfde voor de sporen 3, 4, 5 en 6.quote:Op zondag 6 december 2015 21:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet toevallig vanwege terugkomst functionarissen van de klimaattop?
Spoorno van de hoogste categorie! Dank!quote:Op maandag 7 december 2015 01:26 schreef dennistd het volgende:
Zo, dat was een productief fotodagje vandaag:
[ afbeelding ]
De 1304 van HSL Logistik komt als losse loc op weg van Nijmegen naar Bad Bentheim langs het voormalige Stellwerk Gildehaus. In Bad Bentheim zou deze hoogbejaarde locomotief (alweer ruim 63 jaar oud!) in eerste instantie een keteltrein gaan ophalen, maar het werd toch de autotrein die hier ook aanwezig was. De keteltrein is later door de 1832 meegenomen.
[ afbeelding ]
Na de foto van de HSL 1304 in Gildehaus werd er koers gezet naar Salzbergen, om hier een Arriva GTW op de gevoelige geheugenkaart vast te leggen. Het eerste dat hier langskwam was zijn Duitse neefje: FLIRT ET 004 van de Westfalenbahn is als RB61 onderweg van (naar men zegt) Bielefeld naar Bad Bentheim.
[ afbeelding ]
En half uur te laat komt Arriva GTW 345 'Ruurt Hazewinkel' Salzbergen binnenrollen vanuit Leer. Daar stond het stel opgesloten na de aanvaring van de Friesenbrücke tussen Weener en Leer afgelopen donderdagavond. Het stel wordt daarom overgebracht via Bad Bentheim naar Groningen, en moet daarbij kopmaken in Salzbergen.
[ afbeelding ]
SBB Cargo 421 376-5 komt als huurloc van HSL Logistik door Salzbergen met een autotrein aan de haak op weg naar Bad Bentheim.
[ afbeelding ]
Dosto's in Salzbergen, hoe lang nog? Nou, niet zo heel lang meer: vanaf volgende week zondag wordt de RE15 Münster-Emden uitgevoerd door Westfalenbahn die hier vierdelige FLIRT3's gaat inzetten. Ongetwijfeld zal Deutsche Bahn ergens anders werk vinden voor deze vier Bombardier-rijtuigen. Of dat ook geldt voor de duwende 111 174-9 is maar de vraag: de Baureihe 111 is ook alweer 31 tot 41 jaar oud, en meerdere locs zijn al met een verlopen revisietermijn aan de kant gezet.
[ afbeelding ]
Na een kwartier had Arriva het wel weer bekeken in Salzbergen en werd er koers gezet naar Oldenzaal. Daar wachtten vanwege detectie-eisen in Nederland twee soortgenoten, die daarvoor speciaal vanuit Groningen gekomen waren. Op de achtergrond is nog de Denkmallok 043 196-5 te zien, die hier in 1978 zijn laatste rustplaats gevonden heeft.
[ afbeelding ]
Naast alle materieel van Zwitserse en Duitse makelij was er ook nog een Frans product vertegenwoordigd, in de vorm van de Alstom Prima 37035. Deze loc reed tot september voor HSL Duitsland, maar is sinds die tijd door CFL Cargo gehuurd van leasemaatschappij Akiem.
[ afbeelding ]
Na alle foto's in Duitsland was het nog even de tijd voor een rondje Nederland, waarbij tijdens de overstap in Hengelo loc 1832 van HSL Logistik voorbij kwam met een keteltrein aan de haak. Helaas in een vrij onhandig niet bestaand goederenpad: net voor de IC naar Amsterdam Centraal, waardoor die laatste een flinke vertraging op liep.
Waarom?quote:Op maandag 7 december 2015 13:25 schreef b2py het volgende:
Vanochtend bij Abcoude twee mensen uit de trein getrokken door de politie,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |