ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op Almere Parkwijk heeft een machinist gisteren de deuren van de trein aan de verkeerde kant vrijgegeven. Aan de spoorzijde kwam direct daarna een IC op hoge snelheid voorbijrazen. Gelukkig zijn er geen ongevallen gebeurd.
Op zondag 6 december 2015 15:25 schreef Peterselieman het volgende: Op Almere Parkwijk heeft een machinist gisteren de deuren van de trein aan de verkeerde kant vrijgegeven. Aan de spoorzijde kwam direct daarna een IC op hoge snelheid voorbijrazen. Gelukkig zijn er geen ongevallen gebeurd.
Met ICR kon je gewoon niet per kant vrijgeven, daar gingen ze altijd aan allebei de kanten tegelijk open. Ik zou bijna zeggen "Natuurlijk zijn er geen ongelukken gebeurd, want mensen kijken tegenwoordig uit hun doppen of ze een perron zien".
Op zondag 6 december 2015 15:43 schreef dennistd het volgende: We rijden trouwens weer (niet al te snel). Trein is nu bij Bathmen terwijl ie al bij Fles voor de deur had moeten staan...
Bathmen is niet echt tussen Apeldoorn en Amersfoort... We stonden nu ook al weer twee minuten voor Snippeling aansl. te wachten. We rijden nu verder, maar ondertussen kwam er niets vanuit Zutphen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 6 december 2015 15:49 schreef Dr_Flash het volgende: GTW's door Deventer lig ik niet zo wakker van trouwens, die komen hier vaak genoeg langs op weg naar de onderhoudsplaats in Zutphen.
Klopt ja, bij jou komen ze wel vaker. In Twente zijn ze toch een stukje zeldzamer
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 6 december 2015 15:50 schreef dennistd het volgende: Bathmen is niet echt tussen Apeldoorn en Amersfoort... We stonden nu ook al weer twee minuten voor Snippeling aansl. te wachten. We rijden nu verder, maar ondertussen kwam er niets vanuit Zutphen.
Het is wel de locatie waar de cargo heen moet en waar jouw trein heen moet.. Je kan ze beter in Deventer herrouteren dan dat je daar in Apeldoorn achter moet komen.
Het is wel de locatie waar de cargo heen moet en waar jouw trein heen moet.. Je kan ze beter in Deventer herrouteren dan dat je daar in Apeldoorn achter moet komen.
Dat wel, maar daarvoor hoeft de boel toch geen minuten stil te staan bij Holten?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 6 december 2015 15:52 schreef Kansenjongere het volgende: Was deze hier als eens langsgekomen? Knakker in Nieuw Zeeland die op een heuvel zijn eigen spoorlijn heeft aangelegd:
Op zondag 6 december 2015 15:52 schreef Kansenjongere het volgende: Was deze hier als eens langsgekomen? Knakker in Nieuw Zeeland die op een heuvel zijn eigen spoorlijn heeft aangelegd:
Een machinist heeft gisteren in Almere per ongeluk de deuren van een stilstaande trein aan de verkeerde kant geopend,juist toen er een intercity voorbijkwam.Ander personeel kon nog net op tijd de deuren sluiten.De machinist mocht van een agent die ook in de trein zat,niet verder rijden.De machinist had niet gedronken.
Op zondag 6 december 2015 15:50 schreef dennistd het volgende: Bathmen is niet echt tussen Apeldoorn en Amersfoort... We stonden nu ook al weer twee minuten voor Snippeling aansl. te wachten. We rijden nu verder, maar ondertussen kwam er niets vanuit Zutphen.
Op zondag 6 december 2015 17:36 schreef Dr_Flash het volgende: die roosters van die knutselmensjes zullen toch ook wel ruim genoeg van tevoren vastgesteld worden lijkt me
Vaak kan je aan internationale verbindingen zien of er iets is, zo heb ik op mn werk in maart een vervroegd vertrek gezien van de Thalys vanaf Gare du Nord
Kijk en DAAR was HAFAS nou handig voor, dan kon je bij de vertrekstaten er een trein uitpikken die ALLEEN op 26 en 27 Maart 6 minuten eerder vertrok (bijvoorbeeld)
Dan kon je er al gauw uit opmaken dat er iets aan de hand was dat weekend
Edit: Ik noem maar een voorbeeld, ik weet niet meer de precieze datum
[ Bericht 2% gewijzigd door Darkwing_Duck op 06-12-2015 17:49:18 ]
Op zondag 6 december 2015 18:10 schreef b2py het volgende: Kan iemand mij vertellen wat het patroon is in de storing Amersfoort - Deventer? Ik moet zo uit Noord-Holland naar Enschede
Het lijkt erop dat de .53 IC uit Amersfoort niet rijdt
Op zondag 6 december 2015 17:51 schreef Dr_Flash het volgende: Ja net zoals dat er in dat reisfolderpapiertje van de ICE naar Amsterdam ook altijd staat dat hij op 27 april maar tot Utrecht rijdt etc
Ja dat dus..
En dit jaar is voor het eerst dus ook geen folder meer van de Intercites/nachttreinen in Frankrijk. Waardoor je je dus maar moet afwachten tot 3 maanden voor aankomst om te kijken of ie (Nachttrein) Uberhaubt gaat. (En dan nog komt ie soms 6 weken voor vertrek in de verkoop)
Als je nou van te voren weet dat ie NIET gaat kan je daar je hotelshit op aanpassen. (Lees formule 1 van Monaco Tripje )
Maar nee hoor 'Kijk maar of ie verschijnt in de planner'
Het lijkt erop dat de .53 IC uit Amersfoort niet rijdt
vanmiddag reed CXX tussen Barneveld en Amersfoort ook een paar keer niet, en hebben ook een paar keer in het "verkeerde pad" gereden tussen Barneveld Centrum en Amersfoort, namelijk een kwartier later dan normaal. Nu reed hij dus een paar keer in het pad van de Amersfoort-Barneveld pendel.
Denk je rustig in het Ruhebereih voorin de ICE te kunnen zitten, roept er zo'n mens de hele tijd 'Sifa, Sifa' en zit de machinist kerstliedjes te fluiten...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
6 December 2015 - Vandaag nog even op pad getrokken om de nieuwste aanwinst van HSL Logistik te fotograferen. Hier passeert deze fraaie trein de 2 toegestroomde fotografen bij Gildehaus, en stevent hier af op de Duits-Nederlandse grens om verder naar Rotterdam te rijden.
6 December 2015 - Doordat de trein niet zo snel rijdt als je over de snelweg rijdt (en je je gewoon aan de snelheid houdt) kan je de trein makkelijk inhalen. Na Gildehaus werd er doorgereden naar Deventer Colmschate. Na ongeveer 20 minuten wachten kwam de trein in zicht, en werd even later de trein op de foto vastgelegd.
Op zondag 6 december 2015 18:52 schreef dennistd het volgende: Denk je rustig in het Ruhebereih voorin de ICE te kunnen zitten, roept er zo'n mens de hele tijd 'Sifa, Sifa' en zit de machinist kerstliedjes te fluiten...
Zwangsbremsung!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Om 19:20 scheen op Apeldoorn omgeroepen te worden dat er gratis koffie of thee bij de Kiosk te krijgen is vanwege het ongemak door de verstoring. De kiosk was echter al om 19:00 gesloten.... Prognose wisselstoring is tot 23:00.
Op zondag 6 december 2015 19:29 schreef Anno1982 het volgende: Oh ik ken alleen: "Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung!"
Die heb ik ook nog een keer gehoord ja. Het valt me nu trouwens pas op dat Oldenzaal-Zutphen op zondag niet symmetrisch is: naar Amsterdam kun je wel direct via Arnhem met de ICE, maar terug heb je een half uur extra overstaptijd... Nou ja, dan maar via Deventer en dan de vertraagde pimpel of de IC van een kwartier later. Anders zit ik een half uur op het godsverlaten Zutphen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven