ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op Almere Parkwijk heeft een machinist gisteren de deuren van de trein aan de verkeerde kant vrijgegeven. Aan de spoorzijde kwam direct daarna een IC op hoge snelheid voorbijrazen. Gelukkig zijn er geen ongevallen gebeurd.
Op zondag 6 december 2015 15:25 schreef Peterselieman het volgende: Op Almere Parkwijk heeft een machinist gisteren de deuren van de trein aan de verkeerde kant vrijgegeven. Aan de spoorzijde kwam direct daarna een IC op hoge snelheid voorbijrazen. Gelukkig zijn er geen ongevallen gebeurd.
Met ICR kon je gewoon niet per kant vrijgeven, daar gingen ze altijd aan allebei de kanten tegelijk open. Ik zou bijna zeggen "Natuurlijk zijn er geen ongelukken gebeurd, want mensen kijken tegenwoordig uit hun doppen of ze een perron zien".
Op zondag 6 december 2015 15:43 schreef dennistd het volgende: We rijden trouwens weer (niet al te snel). Trein is nu bij Bathmen terwijl ie al bij Fles voor de deur had moeten staan...
Bathmen is niet echt tussen Apeldoorn en Amersfoort... We stonden nu ook al weer twee minuten voor Snippeling aansl. te wachten. We rijden nu verder, maar ondertussen kwam er niets vanuit Zutphen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 6 december 2015 15:49 schreef Dr_Flash het volgende: GTW's door Deventer lig ik niet zo wakker van trouwens, die komen hier vaak genoeg langs op weg naar de onderhoudsplaats in Zutphen.
Klopt ja, bij jou komen ze wel vaker. In Twente zijn ze toch een stukje zeldzamer
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 6 december 2015 15:50 schreef dennistd het volgende: Bathmen is niet echt tussen Apeldoorn en Amersfoort... We stonden nu ook al weer twee minuten voor Snippeling aansl. te wachten. We rijden nu verder, maar ondertussen kwam er niets vanuit Zutphen.
Het is wel de locatie waar de cargo heen moet en waar jouw trein heen moet.. Je kan ze beter in Deventer herrouteren dan dat je daar in Apeldoorn achter moet komen.
Het is wel de locatie waar de cargo heen moet en waar jouw trein heen moet.. Je kan ze beter in Deventer herrouteren dan dat je daar in Apeldoorn achter moet komen.
Dat wel, maar daarvoor hoeft de boel toch geen minuten stil te staan bij Holten?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 6 december 2015 15:52 schreef Kansenjongere het volgende: Was deze hier als eens langsgekomen? Knakker in Nieuw Zeeland die op een heuvel zijn eigen spoorlijn heeft aangelegd:
Op zondag 6 december 2015 15:52 schreef Kansenjongere het volgende: Was deze hier als eens langsgekomen? Knakker in Nieuw Zeeland die op een heuvel zijn eigen spoorlijn heeft aangelegd:
Een machinist heeft gisteren in Almere per ongeluk de deuren van een stilstaande trein aan de verkeerde kant geopend,juist toen er een intercity voorbijkwam.Ander personeel kon nog net op tijd de deuren sluiten.De machinist mocht van een agent die ook in de trein zat,niet verder rijden.De machinist had niet gedronken.
Op zondag 6 december 2015 15:50 schreef dennistd het volgende: Bathmen is niet echt tussen Apeldoorn en Amersfoort... We stonden nu ook al weer twee minuten voor Snippeling aansl. te wachten. We rijden nu verder, maar ondertussen kwam er niets vanuit Zutphen.
Op zondag 6 december 2015 17:36 schreef Dr_Flash het volgende: die roosters van die knutselmensjes zullen toch ook wel ruim genoeg van tevoren vastgesteld worden lijkt me
Vaak kan je aan internationale verbindingen zien of er iets is, zo heb ik op mn werk in maart een vervroegd vertrek gezien van de Thalys vanaf Gare du Nord
Kijk en DAAR was HAFAS nou handig voor, dan kon je bij de vertrekstaten er een trein uitpikken die ALLEEN op 26 en 27 Maart 6 minuten eerder vertrok (bijvoorbeeld)
Dan kon je er al gauw uit opmaken dat er iets aan de hand was dat weekend
Edit: Ik noem maar een voorbeeld, ik weet niet meer de precieze datum
[ Bericht 2% gewijzigd door Darkwing_Duck op 06-12-2015 17:49:18 ]
Op zondag 6 december 2015 18:10 schreef b2py het volgende: Kan iemand mij vertellen wat het patroon is in de storing Amersfoort - Deventer? Ik moet zo uit Noord-Holland naar Enschede
Het lijkt erop dat de .53 IC uit Amersfoort niet rijdt
Op zondag 6 december 2015 17:51 schreef Dr_Flash het volgende: Ja net zoals dat er in dat reisfolderpapiertje van de ICE naar Amsterdam ook altijd staat dat hij op 27 april maar tot Utrecht rijdt etc
Ja dat dus..
En dit jaar is voor het eerst dus ook geen folder meer van de Intercites/nachttreinen in Frankrijk. Waardoor je je dus maar moet afwachten tot 3 maanden voor aankomst om te kijken of ie (Nachttrein) Uberhaubt gaat. (En dan nog komt ie soms 6 weken voor vertrek in de verkoop)
Als je nou van te voren weet dat ie NIET gaat kan je daar je hotelshit op aanpassen. (Lees formule 1 van Monaco Tripje )
Maar nee hoor 'Kijk maar of ie verschijnt in de planner'
Het lijkt erop dat de .53 IC uit Amersfoort niet rijdt
vanmiddag reed CXX tussen Barneveld en Amersfoort ook een paar keer niet, en hebben ook een paar keer in het "verkeerde pad" gereden tussen Barneveld Centrum en Amersfoort, namelijk een kwartier later dan normaal. Nu reed hij dus een paar keer in het pad van de Amersfoort-Barneveld pendel.
Denk je rustig in het Ruhebereih voorin de ICE te kunnen zitten, roept er zo'n mens de hele tijd 'Sifa, Sifa' en zit de machinist kerstliedjes te fluiten...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
6 December 2015 - Vandaag nog even op pad getrokken om de nieuwste aanwinst van HSL Logistik te fotograferen. Hier passeert deze fraaie trein de 2 toegestroomde fotografen bij Gildehaus, en stevent hier af op de Duits-Nederlandse grens om verder naar Rotterdam te rijden.
6 December 2015 - Doordat de trein niet zo snel rijdt als je over de snelweg rijdt (en je je gewoon aan de snelheid houdt) kan je de trein makkelijk inhalen. Na Gildehaus werd er doorgereden naar Deventer Colmschate. Na ongeveer 20 minuten wachten kwam de trein in zicht, en werd even later de trein op de foto vastgelegd.
Op zondag 6 december 2015 18:52 schreef dennistd het volgende: Denk je rustig in het Ruhebereih voorin de ICE te kunnen zitten, roept er zo'n mens de hele tijd 'Sifa, Sifa' en zit de machinist kerstliedjes te fluiten...
Zwangsbremsung!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Om 19:20 scheen op Apeldoorn omgeroepen te worden dat er gratis koffie of thee bij de Kiosk te krijgen is vanwege het ongemak door de verstoring. De kiosk was echter al om 19:00 gesloten.... Prognose wisselstoring is tot 23:00.
Op zondag 6 december 2015 19:29 schreef Anno1982 het volgende: Oh ik ken alleen: "Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung!"
Die heb ik ook nog een keer gehoord ja. Het valt me nu trouwens pas op dat Oldenzaal-Zutphen op zondag niet symmetrisch is: naar Amsterdam kun je wel direct via Arnhem met de ICE, maar terug heb je een half uur extra overstaptijd... Nou ja, dan maar via Deventer en dan de vertraagde pimpel of de IC van een kwartier later. Anders zit ik een half uur op het godsverlaten Zutphen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een uurtje is soms al te veel gevraagd tegenwoordig
Bleef het maar bij een uur De IC van 17.51 van Sittard naar Maastricht reed vandaag als eerste niet vanwege een wisselstoring, het eerste bericht daarover kwam om 18.52 op de NS-site te staan. Ik stond dus voor de kat z'n kut op het station omdat ik die van 18.51 wilde pakken en er volgens de thuis geraadpleegde reisplanner zogezegd geen storing was
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2015 20:31:06 ]
Op zondag 6 december 2015 20:32 schreef b2py het volgende: Ja die zag ik ook, maar normaalgesproken wordt het volledige treinverkeer dan toch stilgelegd?
Hangt er vanaf wat je aanrijdt he. Als het een vlindertje is kan ik me voorstellen dat je er op 1 spoor langs mag. Mits viersporig baanvak natuurlijk.
Op zondag 6 december 2015 20:35 schreef dennistd het volgende: Ja, zou ik ook denken. Sowieso al zo'n vage wisselstoring de hele dag, waarbij niet gecommuniceerd wordt welke treinen wel en niet rijden..
Achja, we zijn net Barneveld aansluiting voorbij en gingen daar terug naar rechts. Ik vind het allemaal wel prima, zolang we in Wierden maar voor de trein uit Zwolle komen :d
Het kan natuurlijk ook aan het perron bij vertrek zijn gebeurd (of iets/iemand tussen het perron en de trein). Hij zou namelijk wel vertrokken zijn aldus ovtijden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hij is niet ver gekomen, ik weet niet hoeveel verder het perron 4/5 naar oosten doorloopt maar ik herkende iig zo'n rijtuigdisplay op de zijkant. Wellicht idd aan het perron oid, mag dan wel in de krant dat de rest nog rijdt.
Op zondag 6 december 2015 20:51 schreef ReisT het volgende: Net met +7 uit Rotterdam vertrokken (richting Utrecht). Als reden werd opgegeven dat er eerst braaksel uit de trein verwijderd moest worden.
Wel eerlijk!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op zondag 6 december 2015 20:57 schreef J.B. het volgende: Wat betreft die veiligheidsmaatregelen op Thalys-stations: in Luik is heel perron 3 afgezet met dranghekken.
Niet toevallig vanwege terugkomst functionarissen van de klimaattop?
Op zondag 6 december 2015 19:29 schreef Anno1982 het volgende: Oh ik ken alleen: "Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung! Störung!"
Oh ja.
Zugbeëinflüssung heb je ook nog. Eventueel in combinatie met Zwangsbremsung.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik ben vandaag met deze rakker van Tilburg naar Eindhoven gegaan:
Ik zat in treinstel 450, dat was echt fantastisch:
In de trein zaten een paar treinspottertjes - en ik zeg "tjes", want ouder dan 12 waren ze denk ik niet. Bij aankomst in Beukenlaan sprintten ze de trein uit en renden ze, met statief en videocamera in de hand, naar het kopje van het perron.
Toen de trein weer vertrok heb ik snel het raampje opengedaan en ben ik er half uit gaan hangen, met opgestoken duim en al. Ze waren niet blij, zelden zulke zure gezichten gezien
Niet toevallig vanwege terugkomst functionarissen van de klimaattop?
Nee, op de NMBS website staat ook dat het vanwege "terreurniveau 3" is, enkel op sporen 2 en 3. In Brussel-Zuid geldt hetzelfde voor de sporen 3, 4, 5 en 6.
De 1304 van HSL Logistik komt als losse loc op weg van Nijmegen naar Bad Bentheim langs het voormalige Stellwerk Gildehaus. In Bad Bentheim zou deze hoogbejaarde locomotief (alweer ruim 63 jaar oud!) in eerste instantie een keteltrein gaan ophalen, maar het werd toch de autotrein die hier ook aanwezig was. De keteltrein is later door de 1832 meegenomen.
Na de foto van de HSL 1304 in Gildehaus werd er koers gezet naar Salzbergen, om hier een Arriva GTW op de gevoelige geheugenkaart vast te leggen. Het eerste dat hier langskwam was zijn Duitse neefje: FLIRT ET 004 van de Westfalenbahn is als RB61 onderweg van (naar men zegt) Bielefeld naar Bad Bentheim.
En half uur te laat komt Arriva GTW 345 'Ruurt Hazewinkel' Salzbergen binnenrollen vanuit Leer. Daar stond het stel opgesloten na de aanvaring van de Friesenbrücke tussen Weener en Leer afgelopen donderdagavond. Het stel wordt daarom overgebracht via Bad Bentheim naar Groningen, en moet daarbij kopmaken in Salzbergen.
Dosto's in Salzbergen, hoe lang nog? Nou, niet zo heel lang meer: vanaf volgende week zondag wordt de RE15 Münster-Emden uitgevoerd door Westfalenbahn die hier vierdelige FLIRT3's gaat inzetten. Ongetwijfeld zal Deutsche Bahn ergens anders werk vinden voor deze vier Bombardier-rijtuigen. Of dat ook geldt voor de duwende 111 174-9 is maar de vraag: de Baureihe 111 is ook alweer 31 tot 41 jaar oud, en meerdere locs zijn al met een verlopen revisietermijn aan de kant gezet.
Na een kwartier had Arriva het wel weer bekeken in Salzbergen en werd er koers gezet naar Oldenzaal. Daar wachtten vanwege detectie-eisen in Nederland twee soortgenoten, die daarvoor speciaal vanuit Groningen gekomen waren. Op de achtergrond is nog de Denkmallok 043 196-5 te zien, die hier in 1978 zijn laatste rustplaats gevonden heeft.
Naast alle materieel van Zwitserse en Duitse makelij was er ook nog een Frans product vertegenwoordigd, in de vorm van de Alstom Prima 37035. Deze loc reed tot september voor HSL Duitsland, maar is sinds die tijd door CFL Cargo gehuurd van leasemaatschappij Akiem.
Na alle foto's in Duitsland was het nog even de tijd voor een rondje Nederland, waarbij tijdens de overstap in Hengelo loc 1832 van HSL Logistik voorbij kwam met een keteltrein aan de haak. Helaas in een vrij onhandig niet bestaand goederenpad: net voor de IC naar Amsterdam Centraal, waardoor die laatste een flinke vertraging op liep.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[ afbeelding ] De 1304 van HSL Logistik komt als losse loc op weg van Nijmegen naar Bad Bentheim langs het voormalige Stellwerk Gildehaus. In Bad Bentheim zou deze hoogbejaarde locomotief (alweer ruim 63 jaar oud!) in eerste instantie een keteltrein gaan ophalen, maar het werd toch de autotrein die hier ook aanwezig was. De keteltrein is later door de 1832 meegenomen.
[ afbeelding ] Na de foto van de HSL 1304 in Gildehaus werd er koers gezet naar Salzbergen, om hier een Arriva GTW op de gevoelige geheugenkaart vast te leggen. Het eerste dat hier langskwam was zijn Duitse neefje: FLIRT ET 004 van de Westfalenbahn is als RB61 onderweg van (naar men zegt) Bielefeld naar Bad Bentheim.
[ afbeelding ] En half uur te laat komt Arriva GTW 345 'Ruurt Hazewinkel' Salzbergen binnenrollen vanuit Leer. Daar stond het stel opgesloten na de aanvaring van de Friesenbrücke tussen Weener en Leer afgelopen donderdagavond. Het stel wordt daarom overgebracht via Bad Bentheim naar Groningen, en moet daarbij kopmaken in Salzbergen.
[ afbeelding ] SBB Cargo 421 376-5 komt als huurloc van HSL Logistik door Salzbergen met een autotrein aan de haak op weg naar Bad Bentheim.
[ afbeelding ] Dosto's in Salzbergen, hoe lang nog? Nou, niet zo heel lang meer: vanaf volgende week zondag wordt de RE15 Münster-Emden uitgevoerd door Westfalenbahn die hier vierdelige FLIRT3's gaat inzetten. Ongetwijfeld zal Deutsche Bahn ergens anders werk vinden voor deze vier Bombardier-rijtuigen. Of dat ook geldt voor de duwende 111 174-9 is maar de vraag: de Baureihe 111 is ook alweer 31 tot 41 jaar oud, en meerdere locs zijn al met een verlopen revisietermijn aan de kant gezet.
[ afbeelding ] Na een kwartier had Arriva het wel weer bekeken in Salzbergen en werd er koers gezet naar Oldenzaal. Daar wachtten vanwege detectie-eisen in Nederland twee soortgenoten, die daarvoor speciaal vanuit Groningen gekomen waren. Op de achtergrond is nog de Denkmallok 043 196-5 te zien, die hier in 1978 zijn laatste rustplaats gevonden heeft.
[ afbeelding ] Naast alle materieel van Zwitserse en Duitse makelij was er ook nog een Frans product vertegenwoordigd, in de vorm van de Alstom Prima 37035. Deze loc reed tot september voor HSL Duitsland, maar is sinds die tijd door CFL Cargo gehuurd van leasemaatschappij Akiem.
[ afbeelding ] Na alle foto's in Duitsland was het nog even de tijd voor een rondje Nederland, waarbij tijdens de overstap in Hengelo loc 1832 van HSL Logistik voorbij kwam met een keteltrein aan de haak. Helaas in een vrij onhandig niet bestaand goederenpad: net voor de IC naar Amsterdam Centraal, waardoor die laatste een flinke vertraging op liep.
Spoorno van de hoogste categorie! Dank!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
En China heeft een vijfjarig investeringsplan ter waarde van $438 miljard vastgesteld voor de periode 2016-2020. Onder andere 23.000 km nieuwe lijn wordt gebouwd. http://www.railwaygazette(...)-five-year-plan.html
Die 1304 stond vanmiddag even stil op station Breda, mooie klassieke lok. Bij het wegrijden maakte ie verrassend weinig geluid, had eigenlijk iets verwacht ā la 1800.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?