Ze waren geil.quote:
Huh, kan dat ERTMS wat schelen? Wist ik niet.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:56 schreef MTL het volgende:
[..]
Het is echter een andere stroomafnemer en andere elektrische installatie die in Nederland onder 25 kV gebruikt wordt (heeft te maken met de breedte van de stroomafnemers en nog wat dingetjes), dus die wordt eigenlijk nooit onder 25 kV gebruikt. Vandaar deze tests.
Via ERTMS kan worden doorgegeven welk soort stroomafnemer op moet staan meen ik me te herinneren.quote:Op maandag 7 december 2015 21:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Huh, kan dat ERTMS wat schelen? Wist ik niet.
Nog iets meer dan een jaar, en dan is dat 4x per dag vaste prik.quote:Hier nog een zo'n mooie foto trouwens.
[ link | afbeelding ]04/12/2015 | Rotterdam by SB-2013, on Flickr
Rot is op manquote:Op maandag 7 december 2015 21:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze waren geil.
Andere vraag: je meldde laatst in deze reeks e.e.a. over die issue met overbuffering van ICR in de stammen op de HSL. Dat ging er stevig aan toe en ik heb op ouderwets lullige manier gereageerd, omdat ik vond dat je er nogal veel poeha om maakte. Nu lezen we de antwoorden op de kamervragen, en daarin geeft de staatssecretaris aan dat ILT de MVBOV heeft geïnformeerd over de uitkomsten van zijn onderzoek. Ik vraag me af waarom dat dan niet is gemeld. Is dat omdat er geen eer aan te behalen is? Is dat omdat je vindt dat in dit topic alleen maar eikels zitten? Het is nu een eenzijdig verhaal: MVBOV maakt een hoop kabaal, en als blijkt dat het allemaal wel meevalt, blijft het stil. Daar is de reiziger toch ook niet bij gebaat?
Oh waar heb je jeuk? Als je het al hebt gelezen, heb je het in elk geval niet begrepen.quote:Op maandag 7 december 2015 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rot is op manTrek ik hard van leer, ben je mijn kutkop zat, maar zelf ben je geen haar beter. Ja, je opoe schat
![]()
We komen nog met een reactie op onze website. Moeten even een paar dingetjes goed uitzoeken.quote:Op maandag 7 december 2015 21:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Andere vraag: je meldde laatst in deze reeks e.e.a. over die issue met overbuffering van ICR in de stammen op de HSL. Dat ging er stevig aan toe en ik heb op ouderwets lullige manier gereageerd, omdat ik vond dat je er nogal veel poeha om maakte. Nu lezen we de antwoorden op de kamervragen, en daarin geeft de staatssecretaris aan dat ILT de MVBOV heeft geïnformeerd over de uitkomsten van zijn onderzoek. Ik vraag me af waarom dat dan niet is gemeld. Is dat omdat er geen eer aan te behalen is? Is dat omdat je vindt dat in dit topic alleen maar eikels zitten? Het is nu een eenzijdig verhaal: MVBOV maakt een hoop kabaal, en als blijkt dat het allemaal wel meevalt, blijft het stil. Daar is de reiziger toch ook niet bij gebaat?
OK!quote:Op maandag 7 december 2015 22:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
We komen nog met een reactie op onze website. Moeten even een paar dingetjes goed uitzoeken.
Ja, kan ik begrijpen. Ik moet je wel melden dat mijn ergernis over de wijze van communiceren van MVBOV oprecht is. En ik vind het lastig om de persoon Driek te scheiden van MVBOV.quote:Ik twijfel erg over de vraag of ik dat hier ga melden. Ik ben het gezeik van sommigen hier in dit forum wel zat, zoals je wellicht zult begrijpen. Stevige discussies zijn prima, maar zaken worden te erg op de man gespeeld, en daar heb ik niet erg veel zin meer in. Daarom heb ik een aantal andere actualiteiten hier ook niet meer gemeld.
De harde kern van de Maatschappij Voor Beter OV bestaat uit een denktank van 15 slimme mensen. Zij bepalen mede ons communicatiebeleid. Ik schud dat niet in mijn eentje uit mijn mouw.quote:Op maandag 7 december 2015 22:38 schreef Duvel het volgende:
En ik vind het lastig om de persoon Driek te scheiden van MVBOV.
Doe die E320 maar, 1000x keer cooler dan die ICE-3Mquote:Op maandag 7 december 2015 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Via ERTMS kan worden doorgegeven welk soort stroomafnemer op moet staan meen ik me te herinneren.
[..]
Nog iets meer dan een jaar, en dan is dat 4x per dag vaste prik.
[ afbeelding ]
Als ze het een beetje goed plannen kun je ze straks naast elkaar op de foto zetten in Amsterdamquote:Op maandag 7 december 2015 23:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Doe die E320 maar, 1000x keer cooler dan die ICE-3M
Goed bezig Dennisquote:Op dinsdag 8 december 2015 02:39 schreef dennistd het volgende:
Omdat het deze week mogelijk de laatste week voor Plan V is hier een oudje (17 april 2009):
[ afbeelding ]
In 2008 en 2009 kreeg verschillend materieel op proef led-frontseinen. O.a. Plan V 918, die hier samen met de 917 als stoptrein Utrecht-Breda uit Tilburg vertrekt, was hiermee uitgerust. Het bleef bij een proef, en alle stellen kregen hun oude verlichting terug. Beide stellen op deze foto werden, na in april 2011 al terzijdegesteld te zijn, in juni 2014 gesloopt.
Hmm. Inmiddels begrijp ik het wat beter. Het was bedtijdquote:Op maandag 7 december 2015 22:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh waar heb je jeuk? Als je het al hebt gelezen, heb je het in elk geval niet begrepen.
Geloof ik anno 2015 niks van, 90 ct berekent TLS aan de NS trouwens, dus wat kost zo´n pas nu eigenlijk?quote:Daarin zit de ruim 90 cent inkoopprijs van de kaart (dus niet 40, zoals Pfeijffer beweert). Let wel: dit is de kale pas, zonder beveiliging, bedrukking en andere diensten die erop verleend worden
In Nederland zitten uitsluitend staatsbedrijven in TLS. Connexxion is eruit gestapt kort nadat het geprivatiseerd werd.quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:05 schreef b2py het volgende:
Er is altijd iemand de duurste, is er ook onderzocht of er in de bewuste landen/steden/regio's subsidie naar de kaarten gaat vanuit de overheid? Verder kan ik na wat vlug Googlen dat het overgrote deel van de bedrijven die de reiskaarten beheerd van de overheid zijn, in tegenstelling tot in Nederland bij de markt.
Wel raar dat al het treinverkeer wordt stilgelegdtwitter:NS_online twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 09:45:20Van en naar Eindhoven: geen treinen door een defecte trein. https://t.co/axyyfHaEPO #Ehv reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 08-12-2015 om 10:57:28Van en naar Eindhoven: beperkingen voorbij, treindienst geleidelijk opgestart. https://t.co/axyyfHaEPO #Ehv reageer retweet
Goed geslapen hoop ik?quote:Op dinsdag 8 december 2015 07:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm. Inmiddels begrijp ik het wat beter. Het was bedtijd
Ik heb altijd veel waardering voor hoe je de media weet te halen. Maar ik vraag mij toch altijd af voor hoeverre je erin slaagt om echt wat voor reizigers te behalen. Het staat voor mij ook niet ter discussie of dat het doel van VBOV/jou is... Maar ik vraag mij wel heel sterk af voor hoeverre de aanpak als in het overbufferingsverhaal niet eerder in het nadeel van de reiziger werkt in plaats van het voordeel. Daarbij vraag ik mij nog veel meer af of die 15 knappe koppen jou niet daarvoor behoeden.. Want daar zullen toch echt een paar bij zitten die weten hoe er met veiligheid wordt omgegaan in de sector.. De ene keer super pietluttig waar je overbufferingsmaatregelen van krijgt.. De andere keer heel sterk met de focus op "hoe het hoort" laaghangend veiligheidsfruit niet incasseren.. Dat besef zie ik vaak in veiligheidsbetogen niet terug en dat werkt eerder averechts dan ten dienste van de reiziger. Want ja.. Het V-woord is inmiddels al goed voor 3/4e van de uitgevallen treinen terwijl er zelden maar een echt substantieel risico is.quote:Op maandag 7 december 2015 23:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De harde kern van de Maatschappij Voor Beter OV bestaat uit een denktank van 15 slimme mensen. Zij bepalen mede ons communicatiebeleid. Ik schud dat niet in mijn eentje uit mijn mouw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |