Ik heb vandaag Päffgen Brauhaus in Keulen uitgebrobeerd, superlekkere Kölsch maar kleine kaart en te ver van Hbf.quote:
moet max 10 minuten lopen zijn en dikke schnitzel hebben voor max 15 euroquote:Op dinsdag 8 december 2015 22:40 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb vandaag Päffgen Brauhaus in Keulen uitgebrobeerd, superlekkere Kölsch maar kleine kaart en te ver van Hbf.
Dat lukt welquote:Op dinsdag 8 december 2015 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
moet max 10 minuten lopen zijn en dikke schnitzel hebben voor max 15 euroEn dat kan vast wel
Leuk treintje, wanneer stopt deze definitief?quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:26 schreef greavy het volgende:
De "EuroCity" tussen Brussel & Basel gaat binnenkort definitief verdwijnen. Nadat de Zwitserse rijtuigen al verdwenen waren, en de trein niet een aantal keer per week meer doorreed naar Chur, kwam natuurlijk al steeds meer een einde in zicht.
7 uur met deze EuroCity Brussel>Basel. Je betaalt (vol tarief) ¤95,20 voor die trein. Vroegboeken is er bij deze EuroCity niet bij.
Je kan met vroegboeken op dezelfde datum ook de Thalys nemen + een TGV voor ¤51. Reisduur: 5u43. Of ¤61, met nog ergens een stoptreintje tussendoor, maar dan wel 5u13 reistijd.
En als je gaat vliegen, kan je op de juiste dagen al rechtstreeks vliegen met Brussels Airlines voor ¤39, en doe je er 1u05 of 1u10 over. Er zijn ook enkele momenten bij dat het in precies 1u kan voor ¤41.
En dan beweren dat die trein nog concurreert met het vliegtuig op deze lange afstand? Nee. Was te verwachten dat de trein er mee zou nokken... Heb de reizigersaantallen wel vaker gezien. Tussen Brussel & Luxemburg ging het altijd wel, want je mocht je normale ticket ook gebruiken (ook binnenlands).
Let wel: Bij het vliegtuig heb ik de eventuele extra bagagekosten en dergelijke niet meegerekend. De prijzen zijn via Google Flights opgezocht zonder verder door te klikken.
Edit: Bij Brussels Airlines betaal je ¤20 voor een bagagestuk (geen handbagage) tot max. 23kg. Handbagage is gratis.
Laatste rit was voorzien op 2 april 2016, maar gezien die gecrashte testtrein op de HSL die geopend zou moeten worden, is het nu bijgeschaafd naar 3 juli 2016 qua opening HSL, maar of de EC ook nog door blijft rijden na 2 april durf ik niet te zeggen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:49 schreef bork het volgende:
[..]
Leuk treintje, wanneer stopt deze definitief?
ok, thx.quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Laatste rit was voorzien op 2 april 2016, maar gezien die gecrashte testtrein op de HSL die geopend zou moeten worden, is het nu bijgeschaafd naar 3 juli 2016 qua opening HSL, maar of de EC ook nog door blijft rijden na 2 april durf ik niet te zeggen.
Er zouden wel TGV's van/naar Brussel bijkomen / gewijzigd worden ter compensatie, maar ook daar zou weer miscommunicatie over ontstaan zijn, dus was het nog niet bekend of die al op 3 april konden rijden.
Kleine kaart maakt niet uit, als er maar een schnitzel formaat kettingkast op staatquote:Op dinsdag 8 december 2015 22:40 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb vandaag Päffgen Brauhaus in Keulen uitgebrobeerd, superlekkere Kölsch maar kleine kaart en te ver van Hbf.
TGV van Brussel naar Basel? Rijdt die trein dan via Frankrijk ofzo? Had ICE dan logischer gevonden...quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:56 schreef greavy het volgende:
Er zouden wel TGV's van/naar Brussel bijkomen / gewijzigd worden ter compensatie, maar ook daar zou weer miscommunicatie over ontstaan zijn, dus was het nog niet bekend of die al op 3 april konden rijden.
hee hee hee gaan we nog treintjes kijken ook of zo hmmquote:Op dinsdag 8 december 2015 23:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kleine kaart maakt niet uit, als er maar een schnitzel formaat kettingkast op staat
En daarom zou ik graag een een spoorboekje of pdf van wat Internationale verbindingen willen hebben. Maar nee, 't lijkt wel of 't collectief Is afgeschaft. Frankrijk doet niet meer aan drukwerk en aan pdf. En ook de offline Eurail/Intervall planner op Android is nog steeds niet geüpdatet...quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Laatste rit was voorzien op 2 april 2016, maar gezien die gecrashte testtrein op de HSL die geopend zou moeten worden, is het nu bijgeschaafd naar 3 juli 2016 qua opening HSL, maar of de EC ook nog door blijft rijden na 2 april durf ik niet te zeggen.
Er zouden wel TGV's van/naar Brussel bijkomen / gewijzigd worden ter compensatie, maar ook daar zou weer miscommunicatie over ontstaan zijn, dus was het nog niet bekend of die al op 3 april konden rijden.
Maar ondertussen ...quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen chickies, allemaal rok over de knieën en een ANWB jas aan
Er zouden TGVs gaan rijden tussen Brussel en Straatsburg, reizigers naar Basel zouden dan daar kunnen overstappen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
TGV van Brussel naar Basel? Rijdt die trein dan via Frankrijk ofzo? Had ICE dan logischer gevonden...
Die popupquote:
Heb jij nog enig idee waar ik zoiets voor 't nieuwe seizoen kan nakijken?quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die popup
In de reisplannert staat dat altijd met een monospaced lettertype afgedrukt (zoals Courier New), dan lijnt de boel tenminste correct uit.
Op bahn.de? Daar staat dezelfde informatie, maar dan goed gepresenteerd:quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb jij nog enig idee waar ik zoiets voor 't nieuwe seizoen kan nakijken?
ah, tof... Toch nog ergensquote:Op dinsdag 8 december 2015 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op bahn.de? Daar staat dezelfde informatie, maar dan goed gepresenteerd:
[ afbeelding ]
Ben ben toch potdomme niet de eerste autist die dit ontdekt OF er zich druk overmaakt?quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:20 schreef James1988 het volgende:
Die screenshots mag je wel eens naar @DB_Bahn sturen, misschien fixen ze het dan in een volgende update.
Mwoah, vaak niet veel soeps -Greco kop- en als ze met zo oud zijn als mij minstens één kind uitgepoept. Het is dat Buckler niet meer gebrouwen wordt...quote:
Aha, verstehe !quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zouden TGVs gaan rijden tussen Brussel en Straatsburg, reizigers naar Basel zouden dan daar kunnen overstappen.
Verstuurd op twitter, al zijn ze naar huis geloof ikquote:Op dinsdag 8 december 2015 23:27 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat er heel veel mensen zijn die die Verkehrstage bekijken.
Ik in ieder geval niet, als ik ergens heen wil pak ik de reisplanner en stel ik 'm gewoon in op desbetreffende dag.
Ja, genau! DB Bahn stopt er om 22:00 mee.quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Verstuurd op twitter, al zijn ze naar huis geloof ik
Het biermerk bestaat nog wel, maar is hier vrijwel niet verkrijgbaarquote:Op dinsdag 8 december 2015 23:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mwoah, vaak niet veel soeps -Greco kop- en als ze met zo oud zijn als mij minstens één kind uitgepoept. Het is dat Buckler niet meer gebrouwen wordt...
Ach, laat ook maarquote:Op dinsdag 8 december 2015 23:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, genau! DB Bahn stopt er om 22:00 mee.
quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ach, laat ook maar
http://i.imgur.com/m3W6zpi.png
Mooi! Ik schaam me zo dat ik de ontwikkelingen van het Nieuwjaarsrondje zo slecht volg. als ik er ben, vind ik het altijd erg gezellig (en ik hoop wederzijds)!quote:
Nope. Greavy heeft de ICE-tickets nu dus geregeld, en wanneer we onderweg zijn trekken we wel een NRW-ticket of twee uit de automaat voor de rest van de treinen.quote:Op woensdag 9 december 2015 00:31 schreef Bitlord het volgende:
Moet ik zelf nog ergens voor zorgen qua tickets?
Voor Keulen -> Arnhem.quote:Op woensdag 9 december 2015 00:35 schreef Bitlord het volgende:
En waarvoor heb ik dat ticket eigenlijk gekocht? Vanaf Arnhem? Utrecht? Retour? Ik lees soms niet mee hier...
Het startpunt is Enschede, daar reis je heen met je OV-C en check je uit. Vanuit Enschede reizen we met NRW-tickets richting Keulen.quote:Op woensdag 9 december 2015 00:38 schreef Bitlord het volgende:
En hoe kom ik met mijn chipkaart dan uiteindelijk in Köln? Dus hoe zit het met de heenreis naar (eerste stop buitenland mij onbekend)
of op FB zetten bij DB dan is er misschien nog wel iemand morgen heelvroeg wakkerquote:Op dinsdag 8 december 2015 23:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ben ben toch potdomme niet de eerste autist die dit ontdekt OF er zich druk overmaakt?
Nee, Brussel-Straatsburg. 2 per dag per richtingquote:Op dinsdag 8 december 2015 23:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
TGV van Brussel naar Basel? Rijdt die trein dan via Frankrijk ofzo? Had ICE dan logischer gevonden...
Dat schiet ook niet echt op dan.quote:Op woensdag 9 december 2015 08:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, Brussel-Straatsburg. 2 per dag per richting
Had toch maar een ICd genomen vandaagtwitter:NS_online twitterde op woensdag 09-12-2015 om 09:59:59Van en naar Dordrecht is er geen/beperkt treinverkeer mogelijk door een sein- en wisselstoring https://t.co/axyyfHaEPO #ddr reageer retweet
Tja, als tussen Schiedam en Rotterdam de Hoekselijn-sporen niet goed benut (kunnen) worden is het geen wonder dat het niet lekker past als er meer treinen gaan rijden.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:31 schreef b2py het volgende:
Ik weet niet waarom, maar voor mijn gevoel geeft I&M nu ander soort antwoorden op vragen, in dit geval over opheffen IC status Schiedam C: https://www.rijksoverheid(...)tion-schiedam-kethel
Nice, even een kijkje nemen straksquote:Op woensdag 9 december 2015 11:10 schreef dennistd het volgende:
Voor de liefhebber: de 1304 is weer onderweg, net als twee andere goederentreinen op weg naar Bentheim.
43308 (RRF 4401 met ketels): Kijfhoek - Baarn 10:25 - Apeldoorn 11:12 - Almelo 11:52 - Bad Bentheim
47705 (CapTrain): Kijfhoek - Ac 10:42 - Baarn 11:25 Amf 11:32/12:31 - Apeldoorn 13:13 - Almelo 13:53 - Bad Bentheim
41795 (HSL 1304 met ketels): IJsselmonde 10:05 - Abdcoude 11:14 - Baarn 11:55 - Apeldoorn 12:42 - Almelo 13:22 - Bad Bentheim
Het viel me nog wel mee dat er slechts 20 mio nodig is om de IC's wel op Schiedam C te kunnen laten stoppen tov het niet laten stoppen. Vraag me af wat dat dan vraagt, daar bouw je niet heel veel voor..quote:Op woensdag 9 december 2015 11:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Tja, als tussen Schiedam en Rotterdam de Hoekselijn-sporen niet goed benut (kunnen) worden is het geen wonder dat het niet lekker past als er meer treinen gaan rijden.
Als dagelijkse forens ben ik er alleen maar blij mee dat er niet meer gestopt zou gaan wordenquote:Op woensdag 9 december 2015 12:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Het viel me nog wel mee dat er slechts 20 mio nodig is om de IC's wel op Schiedam C te kunnen laten stoppen tov het niet laten stoppen. Vraag me af wat dat dan vraagt, daar bouw je niet heel veel voor..
Nee natuurlijk niet.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:17 schreef Bitlord het volgende:
Mogen Fernbus-reisverslagen hier ook?
Waar is de officiele plek dan? Vòor het station waar ook altijd de NS pendelbussen komen?quote:Op woensdag 9 december 2015 12:38 schreef dennistd het volgende:
Ik wil er wel graag over klagen. Die chauffeurs weten blijkbaar zelf ook niet waar de halte in Enschede is (voor het station, inrijden via de Piet Heinstraat). Dus zetten ze hem maar gewoon op het busstation neer, waar ze ons in de weg staan
ik mag hopen dat ze zich een bepaalde termijn hebben gegeven om rendabel te wordenquote:Op woensdag 9 december 2015 12:29 schreef Bitlord het volgende:
0 reizigers stappen uit, 0 reizigers voor de bus richting Rotterdam (uitgezonderd mijzelf).
Omzet 1 euro.
Voor het station, tussen de wachtruimte en het treinstation.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
Waar is de officiele plek dan? Vòor het station waar ook altijd de NS pendelbussen komen?
Want ik zie flix al maanden dat ding gewoon voor die glazen wachtruimte neerploppenTussen het wachthok en de bussen. Kan ik er weer omheen lopen om te zien of mijn bus er al staat... zucht
Met 100 per uur in een rammelend taxibusje over smalle wegenquote:Op woensdag 9 december 2015 13:10 schreef b2py het volgende:
Man, dat is nog minder dan in een regionale bus tussen Delfzijl en Roodeschool
Niet nodig. Heb er zelf al het nodige meegemaakt, inclusief cultuurshockquote:Op woensdag 9 december 2015 13:17 schreef b2py het volgende:
Vraag maar aan Klaasje of Flash naar de bus tussen Roodeschool & Delfzijl
Vroeg jij dat een maand geleden ook al of was dat iemand anders?quote:Op woensdag 9 december 2015 13:20 schreef Ajaxfan het volgende:
Mensen hier ervaring met treinreizen in Canada en vooral Ontario? Wat is op de lijn Brantford- Montreal een mooi deel?
Ze zijn net bezig in Nederland. In Duitsland is het enorm succesvol. Daar wil Keulen nu zelfs fernbussen uit de binnenstad weren. Ga je ten onder aan je eigen succes.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
ik mag hopen dat ze zich een bepaalde termijn hebben gegeven om rendabel te worden
Zo warrig als ik de afgelopen tijd ben kan dat best het eerste zijn.quote:Op woensdag 9 december 2015 13:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Vroeg jij dat een maand geleden ook al of was dat iemand anders?
Kon ik niet zien, vraag het zo wel aan de chauffeur. Mijn chauffeur van net gaat zo naar Nijmegen, dus ik vermoed dat de drieasser zo naar Den Bosch gaat.quote:Op woensdag 9 december 2015 13:36 schreef b2py het volgende:
En uit de extra lange drie-asser kwamen hoeveel reizigers?
Die ouwe locs hadden de " op de tijd rijden" feature nog standaard aan boord.quote:Op woensdag 9 december 2015 13:15 schreef Blistering het volgende:
[ link | afbeelding ]HSL 1304 by Daniel, on Flickr
Hij was precies op tijd ook nog
twitter:NS_online twitterde op woensdag 09-12-2015 om 14:05:02De storing in Dordrecht is weer terug, het treinverkeer is gestaakt https://t.co/axyyfHaEPO #ddr reageer retweet
Niet helemaal, er was een andere storing overheen gekomen.quote:Op woensdag 9 december 2015 14:05 schreef b2py het volgende:
Hardnekkigtwitter:NS_online twitterde op woensdag 09-12-2015 om 14:05:02De storing in Dordrecht is weer terug, het treinverkeer is gestaakt https://t.co/axyyfHaEPO #ddr reageer retweet
En GtbVclaims met jouw naam erop gaan in de snelbaan naar de shredder hequote:Op woensdag 9 december 2015 15:28 schreef James1988 het volgende:
En anderhalf uur later nog geen prognose? Mijn reis naar huis is fucked
Mooi plaatquote:Op woensdag 9 december 2015 13:15 schreef Blistering het volgende:
[ link | afbeelding ]HSL 1304 by Daniel, on Flickr
Hij was precies op tijd ook nog
Antwerpen was ook een zootje de eerste keer qua halte Flixbus..topen waren ze 2 dagen bezig.. t is dat die bus zo opvalt...quote:Op woensdag 9 december 2015 12:38 schreef dennistd het volgende:
Ik wil er wel graag over klagen. Die chauffeurs weten blijkbaar zelf ook niet waar de halte in Enschede is (voor het station, inrijden via de Piet Heinstraat). Dus zetten ze hem maar gewoon op het busstation neer, waar ze ons in de weg staan
Jammer dat ze niet even wat ICE4 van stal hebben gehaaldquote:Op woensdag 9 december 2015 15:32 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Möglich war die Parallelfahrt ausnahmsweise heute Mittag bei der feierlichen Inbetriebnahme der Neubaustrecke Erfurt - Halle/Leipzig.
Dankjewel!quote:
Gewoon een nieuwe Setra, volgens mij is dat niet veel slechter als een VIRMquote:Op woensdag 9 december 2015 12:39 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
De bus van vandaag. Van buiten nog een Duitse touringcar met Duitse chauffeur. Van binnen al een Flixbus met stroom en ruime zitplaatsen.
[ afbeelding ]
Interieur van de bus.
Op de voorste rij kan ik uitstekend zitten met 2 meter lengte. Dan nog 12 centimeter tussen knie en wand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |