Ik heb vandaag Päffgen Brauhaus in Keulen uitgebrobeerd, superlekkere Kölsch maar kleine kaart en te ver van Hbf.quote:

moet max 10 minuten lopen zijn en dikke schnitzel hebben voor max 15 euroquote:Op dinsdag 8 december 2015 22:40 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb vandaag Päffgen Brauhaus in Keulen uitgebrobeerd, superlekkere Kölsch maar kleine kaart en te ver van Hbf.

Dat lukt welquote:Op dinsdag 8 december 2015 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
moet max 10 minuten lopen zijn en dikke schnitzel hebben voor max 15 euroEn dat kan vast wel

Leuk treintje, wanneer stopt deze definitief?quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:26 schreef greavy het volgende:
De "EuroCity" tussen Brussel & Basel gaat binnenkort definitief verdwijnen. Nadat de Zwitserse rijtuigen al verdwenen waren, en de trein niet een aantal keer per week meer doorreed naar Chur, kwam natuurlijk al steeds meer een einde in zicht.
7 uur met deze EuroCity Brussel>Basel. Je betaalt (vol tarief) ¤95,20 voor die trein. Vroegboeken is er bij deze EuroCity niet bij.
Je kan met vroegboeken op dezelfde datum ook de Thalys nemen + een TGV voor ¤51. Reisduur: 5u43. Of ¤61, met nog ergens een stoptreintje tussendoor, maar dan wel 5u13 reistijd.
En als je gaat vliegen, kan je op de juiste dagen al rechtstreeks vliegen met Brussels Airlines voor ¤39, en doe je er 1u05 of 1u10 over. Er zijn ook enkele momenten bij dat het in precies 1u kan voor ¤41.
En dan beweren dat die trein nog concurreert met het vliegtuig op deze lange afstand? Nee. Was te verwachten dat de trein er mee zou nokken... Heb de reizigersaantallen wel vaker gezien. Tussen Brussel & Luxemburg ging het altijd wel, want je mocht je normale ticket ook gebruiken (ook binnenlands).
Let wel: Bij het vliegtuig heb ik de eventuele extra bagagekosten en dergelijke niet meegerekend. De prijzen zijn via Google Flights opgezocht zonder verder door te klikken.
Edit: Bij Brussels Airlines betaal je ¤20 voor een bagagestuk (geen handbagage) tot max. 23kg. Handbagage is gratis.

Laatste rit was voorzien op 2 april 2016, maar gezien die gecrashte testtrein op de HSL die geopend zou moeten worden, is het nu bijgeschaafd naar 3 juli 2016 qua opening HSL, maar of de EC ook nog door blijft rijden na 2 april durf ik niet te zeggen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:49 schreef bork het volgende:
[..]
Leuk treintje, wanneer stopt deze definitief?

ok, thx.quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Laatste rit was voorzien op 2 april 2016, maar gezien die gecrashte testtrein op de HSL die geopend zou moeten worden, is het nu bijgeschaafd naar 3 juli 2016 qua opening HSL, maar of de EC ook nog door blijft rijden na 2 april durf ik niet te zeggen.
Er zouden wel TGV's van/naar Brussel bijkomen / gewijzigd worden ter compensatie, maar ook daar zou weer miscommunicatie over ontstaan zijn, dus was het nog niet bekend of die al op 3 april konden rijden.

Kleine kaart maakt niet uit, als er maar een schnitzel formaat kettingkast op staatquote:Op dinsdag 8 december 2015 22:40 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb vandaag Päffgen Brauhaus in Keulen uitgebrobeerd, superlekkere Kölsch maar kleine kaart en te ver van Hbf.

TGV van Brussel naar Basel? Rijdt die trein dan via Frankrijk ofzo? Had ICE dan logischer gevonden...quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:56 schreef greavy het volgende:
Er zouden wel TGV's van/naar Brussel bijkomen / gewijzigd worden ter compensatie, maar ook daar zou weer miscommunicatie over ontstaan zijn, dus was het nog niet bekend of die al op 3 april konden rijden.

hee hee hee gaan we nog treintjes kijken ook of zo hmmquote:Op dinsdag 8 december 2015 23:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kleine kaart maakt niet uit, als er maar een schnitzel formaat kettingkast op staat

En daarom zou ik graag een een spoorboekje of pdf van wat Internationale verbindingen willen hebben. Maar nee, 't lijkt wel of 't collectief Is afgeschaft. Frankrijk doet niet meer aan drukwerk en aan pdf. En ook de offline Eurail/Intervall planner op Android is nog steeds niet geüpdatet...quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Laatste rit was voorzien op 2 april 2016, maar gezien die gecrashte testtrein op de HSL die geopend zou moeten worden, is het nu bijgeschaafd naar 3 juli 2016 qua opening HSL, maar of de EC ook nog door blijft rijden na 2 april durf ik niet te zeggen.

Maar ondertussen ...quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen chickies, allemaal rok over de knieën en een ANWB jas aan

Er zouden TGVs gaan rijden tussen Brussel en Straatsburg, reizigers naar Basel zouden dan daar kunnen overstappen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
TGV van Brussel naar Basel? Rijdt die trein dan via Frankrijk ofzo? Had ICE dan logischer gevonden...

Die popupquote:

Heb jij nog enig idee waar ik zoiets voor 't nieuwe seizoen kan nakijken?quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die popup
In de reisplannert staat dat altijd met een monospaced lettertype afgedrukt (zoals Courier New), dan lijnt de boel tenminste correct uit.

Op bahn.de? Daar staat dezelfde informatie, maar dan goed gepresenteerd:quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb jij nog enig idee waar ik zoiets voor 't nieuwe seizoen kan nakijken?

ah, tof... Toch nog ergensquote:Op dinsdag 8 december 2015 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op bahn.de? Daar staat dezelfde informatie, maar dan goed gepresenteerd:
[ afbeelding ]

Ben ben toch potdomme niet de eerste autist die dit ontdekt OF er zich druk overmaakt?quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:20 schreef James1988 het volgende:
Die screenshots mag je wel eens naar @DB_Bahn sturen, misschien fixen ze het dan in een volgende update.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |