SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RisicoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mislukte projecten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.StatistiekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-11-2015 13:15:23 ]![]()
Ik zie trouwens dat ik maar heel beperkt in Columbia zit in verhouding tot de andere landen.
Dus voor mij valt de schade mee. Van de week eens verdiep in die nieuwe 'interlokale' partner.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Project 6070 hoort niet bij de mislukte projecten miquote:Op maandag 16 november 2015 12:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik hoor graag of er nog zaken in de OP aangepast moeten worden nu het nog kan.![]()
Klopt die zou weer gaan betalen. Ik heb hem verwijderd. Wat ik zal doen is de projecten waar wat mee is, die dus hopelijk alleen tijdelijke problemen hebben, alleen met nummer (dus zonder naam) toevoegenquote:Op maandag 16 november 2015 12:52 schreef Justme7005 het volgende:
[..]
Project 6070 hoort niet bij de mislukte projecten mi![]()
LAH wordt dus niet alleen meer selecteren op land, maar ook op leningpartner. Al zit ik toch al niet zo uitgebreid in LAH. Wel eind deze maand m'n eerste uitbetaling daarvan als het goed is
Schip ahoy!![]()
Er wordt niet gesproken over de crowdfunding investeerdersquote:Op maandag 16 november 2015 13:14 schreef Justme7005 het volgende:
Voor wie net als ik hier door het ijs ging ...
http://www.ploum.nl/wp-co(...)g-1-oktober-2015.pdf![]()
Ik heb in de OP deze regel toegevoegd.quote:Op maandag 16 november 2015 13:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Klopt die zou weer gaan betalen. Ik heb hem verwijderd. Wat ik zal doen is de projecten waar wat mee is, die dus hopelijk alleen tijdelijke problemen hebben, alleen met nummer (dus zonder naam) toevoegen
Projecten met hopelijk een tijdelijk probleem: GVE 789, 4019, 4202, 4358, 5097, 5564,6070, 7276 ,8800, 8668,
Ik hoor graag per PM of er veranderingen zijn bij bovenstaande projecten waardoor ze of definitief opgenomen kunnen worden in de lijst mislukte projecten dan wel dat ze uit de "bungel" lijst kunnen daar ze weer gewoon aan hun verplichtingen voldoen.![]()
Ik heb het faillisementsverslag even vluchtig doorgenomen.
Wel is zeker dat dit stuk voldoende aanknopingspunten bevat om een stevige discussie met GvE aan te gaan omtrent de toelatingsprocedure van dit project.![]()
Ik ben bang dat je dan met meneer Verhaar om de tafel komt te zitten en ik weet zijn antwoord al:quote:Op maandag 16 november 2015 13:24 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb het faillisementsverslag even vluchtig doorgenomen.
Wel is zeker dat dit stuk voldoende aanknopingspunten bevat om een stevige discussie met GvE aan te gaan omtrent de toelatingsprocedure van dit project.quote:Tijdens crowdlending bijeenkomst nogmaals benadrukt dat belegger ook eigen risico inschatting moet doen, naast het platform ,platform heeft zorgplicht om juiste en consistente info te geven, maar het is geen spaarproduct maar beleggingsproduct en ook exec onlu er zijn deelnemers die de zorgplicht geheel bij platform leggen, dit is misvatting, dus goed nadenken of product voor u geschikt isRavigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Verhaar is toch van KoM?quote:Op maandag 16 november 2015 14:18 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik ben bang dat je dan met meneer Verhaar om de tafel komt te zitten en ik weet zijn antwoord al:![]()
Klopt. Mijn foutRavigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Dan had meneer Verhaar kunnen lachen.
Ik leg de zorgplicht niet geheel bij platform, maar in dit geval wil ik de discussie wel aan omtrent de invulling van de minimale zorgplicht.![]()
Een hele tijd geleden heb ik aangegeven interesse te tonen in het crowdfunden. Heb me braaf ingschreven voor de mailserver. Er is toen van alles tussen gekomen. Nu zojuist bij mijn eerste project ingestapt. Niezen Transport op Investormatch. Die zou nu vol moeten zitten. Ben benieuwd!
Dat er nog vele (hopelijk succesvolle) projecten mogen volgen!![]()
![]()
Nog E 300. Weer een aantal die niet betaald hebben. Wie gooit hem even vol???quote:Op maandag 16 november 2015 15:08 schreef maxvdh het volgende:
Een hele tijd geleden heb ik aangegeven interesse te tonen in het crowdfunden. Heb me braaf ingschreven voor de mailserver. Er is toen van alles tussen gekomen. Nu zojuist bij mijn eerste project ingestapt. Niezen Transport op Investormatch. Die zou nu vol moeten zitten. Ben benieuwd!
Dat er nog vele (hopelijk succesvolle) projecten mogen volgen!
[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 16-11-2015 15:28:21 ]![]()
Heer Verhaar bedoelde GEHEEL NIET (ipv niet geheel).quote:Op maandag 16 november 2015 14:48 schreef bleyenburg het volgende:
Dan had meneer Verhaar kunnen lachen.
Ik leg de zorgplicht niet geheel bij platformRavigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
quote:Op maandag 16 november 2015 15:12 schreef djh77 het volgende:
[..]
Nog E 300. Weer een aantal die niet betaald hebben. Wie gooit hem even vol???![]()
![]()
Aantal niet betaald is wel raar, volgens mij heb je 3 (werk)dagen toch? Hij is zaterdagochtend vol gekomen, dus die mensen hebben er om een andere reden vanaf gezien.![]()
Beste Crowdiefunder, bij 90% krijgt iedereen opdracht (vrijdag middag). 2 investeerders lukte het niet binnen deze 3 dagen.quote:Op maandag 16 november 2015 16:19 schreef crowdiefunder het volgende:
Aantal niet betaald is wel raar, volgens mij heb je 3 (werk)dagen toch? Hij is zaterdagochtend vol gekomen, dus die mensen hebben er om een andere reden vanaf gezien.
Groet,
Peter, Investormatch![]()
Dat vind ik niet zo vreemd als je vrijdagmiddag een mail krijgt dat je voor maandagmiddag moet betalen als je nog het een en ander moet overboekendat is dan misschien net weer te strak met het weekend ertussen.
![]()
Niet zeuren. Als een platform het laat sloffen is het niet goed. Houd men zich aan de afspraken is het ook niet goed. Afspraak is bij 90% binnen 3 dagen betalen. Prima zo. hou de gang er maar in.quote:Op maandag 16 november 2015 16:44 schreef crowdiefunder het volgende:
Dat vind ik niet zo vreemd als je vrijdagmiddag een mail krijgt dat je voor maandagmiddag moet betalen als je nog het een en ander moet overboeken dat is dan misschien net weer te strak met het weekend ertussen.
De investeerder mag ook gelijk betalen bij toezeggen en hoeft niet te wachten met betalen tot 90% vol is!
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-11-2015 16:57:43 ]![]()
Zeker, als je weet dat je een weekend weg bent zonder random reader bijvoorbeeld zou ik hem ook gelijk betalen. Risico van het vak zullen we maar zeggen. Of je geld 2 maanden niet beschikbaar omdat ie niet vol loopt of net te laat kunnen betalen![]()
Ik zit er ook in, dus laat hem maar snel starten.![]()
Er moet nu nog ¤100,- in, en dan kan ie van start.quote:Op maandag 16 november 2015 16:57 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik zit er ook in, dus laat hem maar snel starten.![]()
Hij staat bij mij al een paar uur als "volgeschreven"quote:Op maandag 16 november 2015 17:29 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Er moet nu nog ¤100,- in, en dan kan ie van start.![]()
Nu staat ie wel weer volgeschreven net zag ik nog 100 te gaan. Zal tussendoor wel (even) vrij zijn gekomen.
Hoe dan ook, hij kan nu van start![]()
![]()
Iemand die dit aan mij uit kan leggen?quote:Op maandag 16 november 2015 13:14 schreef Justme7005 het volgende:
Voor wie net als ik hier door het ijs ging ...
http://www.ploum.nl/wp-co(...)g-1-oktober-2015.pdf
Talamini-Gelato B.V. is failliet.
In de pitch stond:
Wat is de globale organisatorische structuur van de onderneming?
Op advies van mijn accountant is in 2013 mijn bedrijf geherstructureerd.
Teneinde de voortgang van het bedrijf te borgen is er een Stichting Administratiekantoor opgericht, hieronder staat een holding en twee werkmaatschappijen, Talamini Gelato B.V. als productie B.V. en Talamini Gelato Franchise B.V. voor de franchise activiteiten.
In de stichting wordt het bestuur gevormd door mijn tweetal adviseurs ( advocaat en een register accountant) en ikzelf.
Is de stichting Administratiekantoor niet verantwoordelijk voor de onderliggende BV?![]()
Tenzij overeengekomen is een aandeelhouder, of dit nu een BV, natuurlijk persoon of een stichting is nooit verantwoordelijk (in de definitie van aansprakelijk) voor de onderliggende BV.quote:Op maandag 16 november 2015 19:56 schreef didi80 het volgende:
[..]
Iemand die dit aan mij uit kan leggen?
Talamini-Gelato B.V. is failliet.
In de pitch stond:
Wat is de globale organisatorische structuur van de onderneming?
Op advies van mijn accountant is in 2013 mijn bedrijf geherstructureerd.
Teneinde de voortgang van het bedrijf te borgen is er een Stichting Administratiekantoor opgericht, hieronder staat een holding en twee werkmaatschappijen, Talamini Gelato B.V. als productie B.V. en Talamini Gelato Franchise B.V. voor de franchise activiteiten.
In de stichting wordt het bestuur gevormd door mijn tweetal adviseurs ( advocaat en een register accountant) en ikzelf.
Is de stichting Administratiekantoor niet verantwoordelijk voor de onderliggende BV?
Sowieso is het een beetje vreemd omschreven aangezien de standaard reden voor een Stichting Administratiekantoor is om het loskoppelen van het stemrecht in een vennootschap van de winsttoedeling.
Zie bijvoorbeeld: http://www.vraagdenotaris(...)stratiekantoor-stak/ (& de aanstaande ABN AMRO beursgang ...)Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam![]()
Bedankt, ik ga eens even lezen.quote:Op maandag 16 november 2015 20:07 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Tenzij overeengekomen is een aandeelhouder, of dit nu een BV, natuurlijk persoon of een stichting is nooit verantwoordelijk (in de definitie van aansprakelijk) voor de onderliggende BV.
Sowieso is het een beetje vreemd omschreven aangezien de standaard reden voor een Stichting Administratiekantoor is om het loskoppelen van het stemrecht in een vennootschap van de winsttoedeling.
Zie bijvoorbeeld: http://www.vraagdenotaris(...)stratiekantoor-stak/ (& de aanstaande ABN AMRO beursgang ...)![]()
Bij IVM kan je ook gewoon via ideal. Via de Rabo app werkte dat perfect zonder reader. Tot 500 euro danquote:Op maandag 16 november 2015 17:58 schreef crowdiefunder het volgende:
Heb mijn random reader niet bij me![]()
Het lijkt met deze topics ook wat minder hard te lopen nu. Komt dat vanwege het aanbod of heeft iedereen een nare smaak in z'n mond gekregen van crowdfunding (na al die defaults)?![]()
Minder hard? waar haal je die wijsheid vandaan?Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Minder hard? Is dat zo? Ik heb desalniettemin even geen GVE-projecten op 'toegezegd' staan - m.i. is er daar weinig interessants voorbij gekomen de afgelopen weken. Maar als de topic-titel klopt, dan komt daar vast wel weer verandering in![]()
![]()
De TT laat open bij welk platform de nieuwe mooie projecten komen. En dan is het voorstelbaar de de titel helemaal waar is. Het zal toch niet zo zijn dat er bij geen enkel platform een mooi project langskomt?quote:Op maandag 16 november 2015 23:21 schreef Incitatus3 het volgende:
Minder hard? Is dat zo? Ik heb desalniettemin even geen GVE-projecten op 'toegezegd' staan - m.i. is er daar weinig interessants voorbij gekomen de afgelopen weken. Maar als de topic-titel klopt, dan komt daar vast wel weer verandering in![]()
Ik volg momenteel actief zes platformen dus is er altijd wel een met wat interessants in de aanbieding.
Maar inderdaad: Geld voor Elkaar heeft al een tijdje geen aardig (lees: veilig) project meer gehad en ook Collin laat het even afweten, al lopen de projecten daar toch wel vol. Volgende week is het misschien weer andersom.
[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 17-11-2015 00:17:08 ]Pecunia non olet![]()
Deze al gezien?
https://www.crowdaboutnow.nl/hetuiltje
Bieren staan inderdaad goed aangeschreven. Maar
* 4% per jaar
* 5 jaar looptijd
* terugbetaling in 3 termijnen, startende het derde jaar
Ligt het aan mij, of is dit een mager aanbod?![]()
Nogal karig ja.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:32 schreef Sheffield het volgende:
Deze al gezien?
* 4% per jaar
* 5 jaar looptijd
Ligt het aan mij, of is dit een mager aanbod?![]()
Het is erg onhandig dat je bij CAN eerst moet doen alsof je wilt investeren voordat je de financiële details te zien krijgt. Ik reken het zo om: Je investeert gemiddeld 80% van je inleg gedurende de hele looptijd, je ontvang 20% rente op je initiële inleg, oftewel 25% op je gemiddelde geïnvesteerde bedrag. Dat komt neer op 5% per jaar. Bij sommige andere platforms zou dit worden gepresenteerd als 6% rente. Of dat een mager aanbod is moet je natuurlijk zelf bedenken.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:32 schreef Sheffield het volgende:
* 4% per jaar
* 5 jaar looptijd
Ligt het aan mij, of is dit een mager aanbod?
[ Bericht 0% gewijzigd door zyxxyz op 17-11-2015 09:49:29 (typo) ]![]()
Ik denk dat je die vooral moet doen voor de gunfactor als je iets met speciaalbier hebt. Het rendement is niet top, al helemaal niet als je bedenkt dat je pas in maart 2021 je geld terug hebt. Dan ben je het bijna 6,5 jaar kwijt geweest.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:32 schreef Sheffield het volgende:
Deze al gezien?
* 4% per jaar
* 5 jaar looptijd
Ligt het aan mij, of is dit een mager aanbod?Schip ahoy!![]()
60 maanden na nu is november 2020quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik denk dat je die vooral moet doen voor de gunfactor als je iets met speciaalbier hebt. Het rendement is niet top, al helemaal niet als je bedenkt dat je pas in maart 2021 je geld terug hebt. Dan ben je het bijna 6,5 jaar kwijt geweest.
Drie betalingen: eind jaar 3, eind jaar 4 en einde looptijd (eind jaar 5).![]()
Het duurt nog 121 dagen voordat het project gaat "lopen"quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:51 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
60 maanden na nu is november 2020![]()
Er zijn nog 121 dagen over om te investeren. Zit-ie eerder vol, dan kan-ie ook eerder beginnen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:52 schreef djh77 het volgende:
[..]
Het duurt nog 121 dagen voordat het project gaat "lopen"![]()
Met maxbedrag van 250K zie ik deze niet zo snel eerder vol komenquote:Op dinsdag 17 november 2015 09:53 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Er zijn nog 121 dagen over om te investeren. Zit-ie eerder vol, dan kan-ie ook eerder beginnen.![]()
Maar de betaaldata blijven staan. Althans, dat is wel mijn ervaring met een ander project dat ik via CAN heb lopen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:53 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Er zijn nog 121 dagen over om te investeren. Zit-ie eerder vol, dan kan-ie ook eerder beginnen.Schip ahoy!![]()
Ik krijg altijd een beetje pijn in de neus als ze dan schermen met 20% rendement.
Zeker omdat het ook al niet het totale rendement over 5 jaar is.
Jaar 3 krijg je 12% (3x 4%)
Jaar 4 krijg je 3.x% (4% - aflossing van jaar 3)
Jaar 5 krijg je 3.x% (4% - aflossing van jaar 3 en 4)
Hoe ik ook reken, als ik er 100 euro in stop heb ik zelfs na 5 jaar geen 120 euro.
Ik kan dan ook stellen dat andere projecten 480% bieden.
Namelijk 60maanden * 8% is 480%Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Collin is toe an project 100!
Zouden we bij dit feestelijke gebeuren een procentje extra krijgen bij dit project?![]()
Een andere optie is geen investeerders Fee om dit te vieren.![]()
Ben benieuwd welke suggestie ze overnemen.![]()
![]()
![]()
![]()
Karig ja, ik denk dat ze het vooral moeten hebben van de fan-base die ze hebben. Ik denk dat ze wel een heel eind zullen komen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:32 schreef Sheffield het volgende:
Deze al gezien?
* 4% per jaar
* 5 jaar looptijd
Ligt het aan mij, of is dit een mager aanbod?Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Deze berekening klopt niet. Rendement is wel 20%. CAN betaalt de rente niet over het nog openstaande bedrag, maar over de hoofdsom. Lening is 175K. Ze betalen terug 175K * 1,2 = E 210Kquote:Op dinsdag 17 november 2015 10:15 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik krijg altijd een beetje pijn in de neus als ze dan schermen met 20% rendement.
Hoe ik ook reken, als ik er 100 euro in stop heb ik zelfs na 5 jaar geen 120 euro.
Namelijk 60maanden * 8% is 480%
[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 17-11-2015 12:35:11 ]![]()
als je op "aflossing in 3 termijnen" klikt zie je dit:quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:15 schreef RavigotteSaus het volgende:
Namelijk 60maanden * 8% is 480%
Het aflossingsschema voor de onderneming bij het ophalen van het doelbedrag ziet er als volgt uit:
¤70.000,00 op 17-03-2019
¤70.000,00 op 17-03-2020
¤70.000,00 op 17-03-2021
Dus deze opmerking klopt niet.
Als je 100 euro investeert krijg je dus 3*40 terugTrek eens aan mijn vinger?
Ok, je hebt gelijk.
Maar dan nog vind ik dat je met een jaarlijks rendement moet rekenen en niet een totaal rendement.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
klopt, doen ze ook tussen haakjes. (al klopt dat percentage niet helemaal door de eerdere termijnen)quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:45 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ok, je hebt gelijk.
Maar dan nog vind ik dat je met een jaarlijks rendement moet rekenen en niet een totaal rendement.Trek eens aan mijn vinger?
Bij tussentijdse aflossing is het rendement over het nog openstaande bedrag een stuk hoger dan CAN presenteerd. Niet echt handig. De projecten zijn gunstiger dan op voorhand lijkt![]()
Kennelijk heeft Collin nog een dag langer nodig om te kiezen uit de door mij voorgestelde incentives voor het Jubileum project.quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Collin is toe an project 100!
Zouden we bij dit feestelijke gebeuren een procentje extra krijgen bij dit project?![]()
Een andere optie is geen investeerders Fee om dit te vieren.![]()
Ben benieuwd welke suggestie ze overnemen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Leest GvE ook mee hahaquote:Op maandag 16 november 2015 10:22 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
Over incentive gesproken die maar niet binnen komen, wacht sinds april nog op monkey town kaarten. Altijd jammer om te zien dat een incentive gebruikt wordt om mensen over te halen en vervolgens niks mee gedaan wordt. Zou net zo goed een onderdeel moeten worden van de overeenkomst.![]()
Staat in de OPquote:Op dinsdag 17 november 2015 11:54 schreef samlood het volgende:
kan iemand het linkje geven voor het aanmelden van de mailserver. alvast bedankt
Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .![]()
Bedankt Naregendezonquote:Op dinsdag 17 november 2015 11:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Staat in de OP
Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .![]()
Hoop inschrijvingen opeens.
En inderdaad, gewoon een mailtje met "gve kom ccf agd fok" in het onderwerp naar subscribe@cfmailserver.nl is voldoende, dan kom je op alle lijsten.
జ్ఞా![]()
Bij mij is het afbetaalschema van krediet bank ondertussen wel aangepast. Die gaat deze maand dus afgelost worden![]()
![]()
Adverteren doet begeren. Helemaal als je zelf de advertentie plaatst.quote:
Zelfs NaRegenDeZon is nu lid geworden van de mailer en die houdt helemaal niet van spammail,![]()
![]()
ik hou ook niet van spammail, maar dit soort spam mag van mij best wat vaker komen. Helaas de laatste tijd maar weinig mailtjes.quote:Op dinsdag 17 november 2015 15:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Adverteren doet begeren. Helemaal als je zelf de advertentie plaatst.
Zelfs NaRegenDeZon is nu lid geworden van de mailer en die houdt helemaal niet van spammail,![]()
Beste investeerder,
U heeft geïnvesteerd in de pitch: “Overnamefinanciering transportbedrijf Niezen Transport”. De pitch is inmiddels vol geschreven. Namens Investormatch en de ondernemer hartelijk dank hiervoor!
Zoals in de pitch beschreven is deze crowdfundingfinanciering onderdeel van een financieringsmix, waarvan ook de bank onderdeel is. De bank heeft als beleid dat zij pas definitief akkoord geeft na de succesvolle crowdfundcampagne. De bank is inmiddels op de hoogte van de succesvolle crowdfundcampagne en wij verwachten het definitieve akkoord in de eerste helft december. Om u als investeerder in bescherming te nemen, storten wij het geld van de crowdfundcampagne pas door aan de ondernemer als de bank definitief akkoord geeft. Komt de bank onverhoopt niet door met het krediet, storten wij u uw geld terug.
Wij vinden dat u als investeerder geen hinder moet ondervinden van deze periode. Daarom hebben wij als volgt besloten:
1: als vóór 1-1-2016 de bank akkoord geeft, start de lening (met terugwerkende kracht) per 1-12-2015.
2: als op 1-1-2016 er nog geen akkoord van de bank ligt, ontvangt u uw inleg terug + 0,67% rente voor de maand december (8% op jaar basis). De lening gaat dan helaas niet lopen, maar u heeft geen rendementsverlies over deze periode en geen risico op het achterwege blijven van de bancaire financiering.
Mocht u vragen hebben over het bovenstaande vernemen wij dit graag,
Top toch!!!![]()
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit wederom een voorbeeld vind van klantvriendelijkheid (naast bijvoorbeeld het fee-free inleggen op dit platform).quote:Op dinsdag 17 november 2015 15:25 schreef patrick109 het volgende:
Beste investeerder,
U heeft geïnvesteerd in de pitch: “Overnamefinanciering transportbedrijf Niezen Transport”. De pitch is inmiddels vol geschreven. Namens Investormatch en de ondernemer hartelijk dank hiervoor!
Zoals in de pitch beschreven is deze crowdfundingfinanciering onderdeel van een financieringsmix, waarvan ook de bank onderdeel is. De bank heeft als beleid dat zij pas definitief akkoord geeft na de succesvolle crowdfundcampagne. De bank is inmiddels op de hoogte van de succesvolle crowdfundcampagne en wij verwachten het definitieve akkoord in de eerste helft december. Om u als investeerder in bescherming te nemen, storten wij het geld van de crowdfundcampagne pas door aan de ondernemer als de bank definitief akkoord geeft. Komt de bank onverhoopt niet door met het krediet, storten wij u uw geld terug.
Wij vinden dat u als investeerder geen hinder moet ondervinden van deze periode. Daarom hebben wij als volgt besloten:
1: als vóór 1-1-2016 de bank akkoord geeft, start de lening (met terugwerkende kracht) per 1-12-2015.
2: als op 1-1-2016 er nog geen akkoord van de bank ligt, ontvangt u uw inleg terug + 0,67% rente voor de maand december (8% op jaar basis). De lening gaat dan helaas niet lopen, maar u heeft geen rendementsverlies over deze periode en geen risico op het achterwege blijven van de bancaire financiering.
Mocht u vragen hebben over het bovenstaande vernemen wij dit graag,
Met vriendelijke groet,
Peter van Meersbergen![]()
+1quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:24 schreef vonragnor het volgende:
[..]
Ik stem in ieder geval om IVM ook op te nemen in de mailer!![]()
Naar mijn idee niet nodig daar ze zelf een mail sturen over nieuwe projecten aan geregistreerde investeerders die kort na publicatie aankomt. Collin doet dit trouwens ook.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:24 schreef vonragnor het volgende:
Ik stem in ieder geval om IVM ook op te nemen in de mailer!![]()
Kort voor de publicatiequote:Op dinsdag 17 november 2015 16:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Naar mijn idee niet nodig daar ze zelf een mail sturen over nieuwe projecten aan geregistreerde investeerders die kort na publicatie aankomt. Collin doet dit trouwens ook.![]()
![]()
De alternatieve FIT20ers op KOM beginnen 'm toch wel een beetje te knijpen. Ze gaven hun project 30 dagen. Met nog 11 dagen te gaan nog niet voor de helft vol. Uit hun update:Tsja, als een "gewone" fit20 op GVE al niet meer loopt, wat moet je dan verwachten op KOM?quote:Uiteraard wordt deze fantastische locatie niet eeuwig voor ons vastgehouden, daarom vragen wij nogmaals jullie hulp zodat wij zsm kunnen starten.![]()
Ik zag overigens in het magazine "De Zaak" op de binnenkant van de achtercover een full-colour full-page advertentie van KoM. Eerste keer dat ik een advertentie zie voor een crowdfundplatform. Behalve dan de Lendahand banners die ik soms tegenkom hier op fok.![]()
![]()
en langs de weg:quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:29 schreef MSR het volgende:
Ik zag overigens in het magazine "De Zaak" op de binnenkant van de achtercover een full-colour full-page advertentie van KoM. Eerste keer dat ik een advertentie zie voor een crowdfundplatform. Behalve dan de Lendahand banners die ik soms tegenkom hier op fok.
https://pbs.twimg.com/media/CT8dCqgW4AAzW34.jpg:large![]()
Zat daar dan een incentive bij?quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:28 schreef djh77 het volgende:
De olie uit Groningen is binnen (bio project AGD)
*Ik heb eroverheen gelezen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Borstenzijngeweldig op 17-11-2015 18:43:49 ]![]()
Hier ook. Rockenfeller heeft een heerlijke caprese met koolzaadolie gekregen van z'n meissiequote:Op dinsdag 17 november 2015 18:28 schreef djh77 het volgende:
De olie uit Groningen is binnen (bio project AGD)![]()
Investormatch?quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:24 schreef vonragnor het volgende:
[..]
Ik stem in ieder geval om IVM ook op te nemen in de mailer!జ్ఞా![]()
Yep, maar is inderdaad niet nodig. Als je al eens geinvesteerd hebt, dan behoor je bij de insiders die nieuwe projecten eerder te horen krijgen....quote:[nvestormatch?![]()
[Voor de mensen die op Investormatch hebben geinvesteerd]
Ik heb geinvesteerd in Niezen transport en in mijn Dashboard staat dat hier een verwacht rendement van 17.22%. Ter informatie de lening is voor 48 maanden tegen een rente van 8%.
Als ik dit zelf het rendement uitreken en 48 lineaire termijnen met iedere maand (8/48)% rente over het resterende neem kom ik op een rendement van 16.33% uit. Hoe kan ik dit verschil verklaren?
Mijn voorbeeldberekening vind je hier: https://docs.google.com/s(...)J-8/edit?usp=sharing![]()
Eerst de rente door 4 delen (48 maanden is 4 jaar). Je hebt nu de rente per jaar. Dan het gemiddeld geïnvesteerd vermogen bepalen. Dat is in jouw geval 500. Rente per jaar delen door het gemiddeld geïnvesteerd vermogen en je hebt je rendement per jaarquote:Op dinsdag 17 november 2015 19:58 schreef maxvdh het volgende:
Ik heb geinvesteerd in Niezen transport en in mijn Dashboard staat dat hier een verwacht rendement van 17.22%. Ter informatie de lening is voor 48 maanden tegen een rente van 8%.
Als ik dit zelf het rendement uitreken en 48 lineaire termijnen met iedere maand (8/48)% rente over het resterende neem kom ik op een rendement van 16.33% uit. Hoe kan ik dit verschil verklaren?
Mijn voorbeeldberekening vind je hier: https://docs.google.com/s(...)J-8/edit?usp=sharing
Volgens mij klopt ook je maandbedrag niet. Zie nu pas dat je uitgaat van lineaire aflossing
[ Bericht 1% gewijzigd door rockenfeller op 17-11-2015 20:22:49 ]![]()
Nu al aangenaam verrast met mijn eerste investering bij IVM. Proactief gehandeld en gedacht vanuit de investeerderquote:Wij vinden dat u als investeerder geen hinder moet ondervinden van deze periode. Daarom hebben wij als volgt besloten:
2: als op 1-1-2016 er nog geen akkoord van de bank ligt, ontvangt u uw inleg terug + 0,67% rente voor de maand december (8% op jaar basis). De lening gaat dan helaas niet lopen, maar u heeft geen rendementsverlies over deze periode en geen risico op het achterwege blijven van de bancaire financiering.Geeft ook duidelijkheid voor iedereen. Zou jammer zijn als deze niet gaat lopen...
Plusje voor IVM, inderdaad!![]()
![]()
Iemand wel eens gehoord van geldrond.nl? Staat op de site van D&K. Hebben reeds enorme bedragen gefund![]()
Aantal reeds gefunde Projecten blijkbaar anoniemquote:Op dinsdag 17 november 2015 20:34 schreef rockenfeller het volgende:
Iemand wel eens gehoord van geldrond.nl? Staat op de site van D&K. Hebben reeds enorme bedragen gefund
Alle reeds gefunde projecten hebben blijkbaar één investeerder (wordt zo iig getoond zonder in te loggen)
Link naar "wat kost geldrond" werkt niet
Ik pas voorlopigCeterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam![]()
Lijkt erop dat er wat fake projecten in gezet zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:50 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Aantal reeds gefunde Projecten blijkbaar anoniem
Alle reeds gefunde projecten hebben blijkbaar één investeerder (wordt zo iig getoond zonder in te loggen)
Link naar "wat kost geldrond" werkt niet
Ik pas voorlopig
Ik zou zeggen afblijven, ook al staan zij als bedrijf met ontheffing in de lijst van de AFM.![]()
Grappig, ik kwam ook al niet uit. Maar ik kwam op 16,55% uit. Bij mij kwam het verschil doordat ik de maandrente bereken als volgt = (1+jaarrente)^(1/12)-1quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:58 schreef maxvdh het volgende:
Mijn voorbeeldberekening vind je hier: https://docs.google.com/s(...)J-8/edit?usp=sharing
Maar IVM doet de jaarrente/12.
AGD doet het wel volgens mijn methode.
Blijkbaar is er verschil in communicatie over de nominale of effectieve rente, maar bij beide kan ik dit niet zo 1-2-3 op de site vinden.![]()
Kreeg vandaag een bericht (update) iz mijn GVE-project 8774.
Fijn om te horen dat het goed gaat met het project, maar ik krijg toch een beetje de indruk dat dit bericht meer bedoeld is om investeerders te zoeken voor het nieuwe project. Want dat nieuwe project wil niet echt vollopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:35 schreef gve74 het volgende:
Fijn om te horen dat het goed gaat met het project, maar ik krijg toch een beetje de indruk dat dit bericht meer bedoeld is om investeerders te zoeken voor het nieuwe project. Want dat nieuwe project wil niet echt vollopen.Juist omdat ik in de eerste zit doe ik niets in de tweede. Spreiding, weet u wel meneer Dabaghian.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nieuw Kapitaal op Maat
https://www.kapitaalopmaat.nl/Panneklaar#project
B+ 7% 96 maanden 135.000 Euro
Met veel zekerheden onder andere Pandrecht, Hypotheek recht en hoofdelijke aansprakelijkheid.
Wat denken jullie?![]()
8 jaar is behoorlijk lang denk ik.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Kapitaal op Maat
Met veel zekerheden onder andere Pandrecht en Hypotheek recht.
Wat denken jullie?![]()
![]()
Je moet wel eerst klant worden om te mogen investeren.
quote:Panneklaar BV is bekend in Ulft en omgeving en er is sprake van een trouwe klantenkring. Met crowdfunding bieden wij onze klantenkring de gelegenheid om in ons te investeren en te profiteren van het rentepercentage dat wij bieden. Tevens bieden wij investeerders een verrassingspakket aan met onze heerlijkste producten, af te halen in onze winkel!![]()
quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:35 schreef gve74 het volgende:
Fijn om te horen dat het goed gaat met het project, maar ik krijg toch een beetje de indruk dat dit bericht meer bedoeld is om investeerders te zoeken voor het nieuwe project. Want dat nieuwe project wil niet echt vollopen.Ik heb op facebook al meerdere keren een gesponsorde link van dit project naar GVE voorbij zien komen. Ik neig dus naar reclameSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Overigens, in hoeverre blijft het hypotheekrecht overeind in problemen, er wordt geen akte voor opgesteld zie ik.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Kapitaal op Maat
Met veel zekerheden onder andere Pandrecht, Hypotheek recht en hoofdelijke aansprakelijkheid.
Wat denken jullie?
Pandrecht op inventaris is voor belasting onder bodemvoorrecht dus dat is waarschijnlijk ook niet veel waard.![]()
Waar lees je dat?quote:Op woensdag 18 november 2015 10:02 schreef MSR het volgende:
er wordt geen akte voor opgesteld zie ik.![]()
"Doel van financiering Huisvestingquote:
Ondernemerservaring Meer dan tien jaar
Mogelijkheid tot verpanding Ja
Accepteert hoofdelijke aansprakelijkheid Ja
Notariële vastlegging overeenkomst van geldlening Nee"
Onder tabblad 'zekerheden' staat dat vermeldt.![]()
Zonder notariële vastlegging en inschrijving in het kadaster ontstaat geen hypotheekrecht.quote:Op woensdag 18 november 2015 10:02 schreef MSR het volgende:
[..]
Overigens, in hoeverre blijft het hypotheekrecht overeind in problemen, er wordt geen akte voor opgesteld zie ik.
Pandrecht op inventaris is voor belasting onder bodemvoorrecht dus dat is waarschijnlijk ook niet veel waard.![]()
Zo'n vermoeden had ik dus al. Leuk die zekerheden maar hoogstwaarschijnlijk heb je er dus helemaal niets aan. Hopen dat er wat van overblijft als het fout gaat.![]()
ik denk dat ik geen winkelvastgoed financier zonder hypotheekrecht voor maar 7% . Ik kan de og markt en locatie niet inschatten dus weet niet of het nog makkelijk verkocht of verhuurd wordt als dit mis gaat.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Kapitaal op Maat
Wat denken jullie?Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016![]()
Wordt er niet wat anders bedoeld:
U kunt ervoor kiezen de Overeenkomst van Geldlening (OvG) notarieel te laten vastleggen. De notariële akte geeft geen zekerheid over de verhaalbaarheid van de vordering, maar wel een enorme kosten- en tijdsbesparing omdat de akte gelijk staat aan een vonnis in executiemogelijkheden. Investeerders kunnen met deze akte naar de deurwaarder om te incasseren op het moment dat u niet aan uw verplichtingen voldoet. De kosten voor het maken van de akte worden door u gedragen, in ruil hiervoor kan het rentepercentage met 0,2% worden verlaagd. Uiteindelijk blijft het altijd de keuze van de investeerders om zich te verenigen en deze stap te zetten, wij faciliteren hierin slechts.![]()
Iemand heeft het zojuist geplaatst. We zullen zien dus!quote:Op woensdag 18 november 2015 11:22 schreef bleyenburg het volgende:
Iemand al aan KOM gevraagd hoe het ingericht gaat worden qua hypothecaire zekerheid?![]()
Op het pand zal geen notariële inschrijving van hypotheek plaatsvinden. Wel geven wij een zgn pos/neg-verklaring af. Dit houdt in dat zonder uitdrukkelijke (schriftelijke) toerstemming van KoM geen hypotheek mag worden gevestigd op dit pand.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:22 schreef bleyenburg het volgende:
Iemand al aan KOM gevraagd hoe het ingericht gaat worden qua hypothecaire zekerheid?![]()
Volgens mij betekent dit dat de crowd concurrente crediteur is en de overwaarde eerst onder de preferente crediteuren verdeeld wordtquote:Op woensdag 18 november 2015 11:46 schreef djh77 het volgende:
[..]
Op het pand zal geen notariële inschrijving van hypotheek plaatsvinden. Wel geven wij een zgn pos/neg-verklaring af. Dit houdt in dat zonder uitdrukkelijke (schriftelijke) toerstemming van KoM geen hypotheek mag worden gevestigd op dit pand.![]()
en hoe wordt dat geborgd, als dat namelijk niet ingeschreven wordt kan een willekeurige notaris ( die nergens van weet) dus nog steeds een hypotheekrecht vestigen wat preferent is. Je bent daarmee nog steeds afhankelijk van de geldnemer.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:46 schreef djh77 het volgende:
[..]
Op het pand zal geen notariële inschrijving van hypotheek plaatsvinden. Wel geven wij een zgn pos/neg-verklaring af. Dit houdt in dat zonder uitdrukkelijke (schriftelijke) toerstemming van KoM geen hypotheek mag worden gevestigd op dit pand.Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016![]()
Volgens mij heb je gelijk.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:56 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Volgens mij betekent dit dat de crowd concurrente crediteur is en de overwaarde eerst onder de preferente crediteuren verdeeld wordt![]()
Uit de financiele onderbouwing:
De verbouwing van het pand heeft al plaatsgevonden, dit is mede gefinancierd door een achtergestelde lening van ¤ 80,- door een kennis van de ondernemer.
Dat is een flinke lening![]()
![]()
Stapelfinanciering, niet doen dus.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:07 schreef djh77 het volgende:
Uit de financiele onderbouwing:
De verbouwing van het pand heeft al plaatsgevonden, dit is mede gefinancierd door een achtergestelde lening van ¤ 80,- door een kennis van de ondernemer.
Dat is een flinke lening![]()
Deze lening 80K is aflossingsvrij en achtergesteld aan de KOM lening. Daar heb je dus geen last van.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:11 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Stapelfinanciering, niet doen dus.![]()
Ze zijn de K vergeten...quote:De verbouwing van het pand heeft al plaatsgevonden, dit is mede gefinancierd door een achtergestelde lening van ¤ 80,- door een kennis van de ondernemer.![]()
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12519
Deze maand gesponsord door leolinedance
Naam: OAMKB Arnhem
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 30.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,07Trek eens aan mijn vinger?
Jammer. Sympathiek project maar zekerheden zijn in dit project heel belangrijk want er is weinig eigen vermogen en de resultaten overtuigen niet.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:57 schreef komrad het volgende:
[..]
en hoe wordt dat geborgd, als dat namelijk niet ingeschreven wordt kan een willekeurige notaris ( die nergens van weet) dus nog steeds een hypotheekrecht vestigen wat preferent is. Je bent daarmee nog steeds afhankelijk van de geldnemer.
Daarbij zitten ze in een krimp-regio, dat zal zowel de toekomstige omzet als de waardeontwikkeling van het pand geen goed doen........Pecunia non olet![]()
Ik vind het een sympathiek project.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Kapitaal op Maat
Wat denken jullie?
Positief vind ik dat er weinig andere schulden zijn en er geen zaken al door de bank zijn geclaimd. Hierdoor zit als het misgaat de KoM investeerder niet op 2e rang.
Een lange looptijd vind ik geen probleem, ik wil als crowdinvesteerder juist duurzaam aan ondernemerssucces bijdragen. Ook heeft deze beste man ervaring in het runnen van deze zaak.
Negatief vind ik dat net het stapje extra niet wordt gezet om een hypotheek bij de notaris te laten vastleggen voor de KoM lening. Ook zie ik risico's mbt krimp in de regio en mogelijk dat de vleesindustrie de komende jaren onder vuur komt te liggen van activisten.
Ik stap er voor 1000 in.
(niet om het vleespakket trouwens, het is te ver voor mij om op te halen, dus dit pakket mag hij van mij aan iemand doneren die het veel meer nodig heeft dan ik).
[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 18-11-2015 14:05:37 ]![]()
Ah ze zijn toch overstag na goede opmerkingen uit de crowd! Top.quote:Betreffende de opmerkingen omtrent een notariële hypothecaire inschrijving kan ik melden dat wij hier geen bezwaar tegen hebben en na goed overleg met Pim van der Velde is besloten dat er een eerste inschrijving ten gunste van KoM zal plaatsvinden.
https://www.kapitaalopmaat.nl/Panneklaar#reacties![]()
Ik pak hem weer mee, pand onder taxatiewaarde gefinancierd, hypotheek en pandrecht geeft toch extra zekerheidquote:Op woensdag 18 november 2015 14:41 schreef djh77 het volgende:
Blijft ambitieus om 135K in 40dgn te funden op KoM.
[ Bericht 1% gewijzigd door Underdoggy op 18-11-2015 15:06:23 ]![]()
GvE Fit20 extra zekerheid gecommuniceerd via twitter. Was wel nodig met deze BKR score van de franchisenemer.
Toevoeging noot dd. 18-11-2015: Franchisegever fit20 Franchise BV staat borg voor betaling van de maandtermijnen door franchisenemer fit20 Goes.![]()
Hallo mensen, ik vind dat nieuwe project van KOM wel aardig. Zeker gezien mijn usernameIk ben alleen wel benieuwd wie verantwoordelijk is voor de uitvoer van het verhalen van het pandrecht/hypotheekrecht wanneer het fout gaat.
Je bent een rund als je met funden stunt![]()
Ik heb hier en daar gekeken naar mogelijke platformen voor een eventueel project, o.a. op basis van jullie tips en advies.
Echter is er niet echt een geschikt platform voor 'mijn idee/plan/project'. En dan voornamelijk qua financiering. Geen enkele platform biedt dat op deze manier aan/heeft daar geen mogelijkheden voor.quote:Plan/voorstel:
Voor een toekomstig filmproject (horror), met een budget van maximaal ¤50.00,-, zoek ik - als negentienjarige onervaren dromer en hopelijk toekomstig succesvol filmmaker - lieve geldschieters die graag iets willen bijdragen aan kunst en cultuur.
Het doel is om sowieso een eindresultaat te behalen, mocht de financiering lukken. Er zal dus hoe dan ook een eindproduct (lees: 'film') uitrollen, maar daarna wordt het vrij onzeker. Daarna wordt het product aangeboden aan verschillende productie- en/of distributiemaatschappijen. Dit brengt redelijk veel risico met zich mee.
De hoop is om met zo'n laag mogelijk budget, een zo'n hoog mogelijke opbrengst te halen. Mocht het project winstgevend zijn (of: 'geld op gaan leveren'), dan is mijn voorstel om ongeveer 90% terug te laten vloeien naar de geldschieters. De overige 10% (bij benadering) zou ik graag willen spenderen aan nieuwe projecten en/of studie.
Dit lukt alleen als het lukt om een distributiepartner te vinden. In het verleden hebben meerdere horrorfilms bewezen met een relatief klein budget gigantisch te kunnen scoren aan de Box Office.
Dit lijkt mij leuk om te proberen. Ik voel erg veel passie voor het vertellen van verhalen en het bedenken van bijbehorende beelden. Dit is een project waarbij de 'gunfactor' aanwezig moet zijn.
Eventuele geldschieters zullen hun bijdrage eerst als 'donatie' moeten beschouwen en pas bij succes als investering.![]()
Ik doe ook mee maar niet voor 1.000, jammer van het pakket maar het grootste deel van de waarde was toch wel aan brandstof opgegaan denk ik
Pecunia non olet![]()
Iets doet me vermoeden dat dit scenario vooraf al besproken is, we proberen het eerst zonder en als de crowd begint te stuiteren voegen we alsnog die inschrijving toe
Pecunia non olet![]()
Zeker gezien de hypothekaire zekerheid denk ik dat het wel gaat lukken.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:41 schreef djh77 het volgende:
Blijft ambitieus om 135K in 40dgn te funden op KoM.
Ik heb in elk geval wat hulplijnen ingeschakeld die normaal niet aan CF doen en nu wel interesse hebben.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Jammer dat ze het niet versturen. Ze zitten in zo'n uithoek dat 95% van Nederland op voorhand al afziet van een bezoek aan de winkel.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:52 schreef obligataire het volgende:
Ik doe ook mee maar niet voor 1.000, jammer van het pakket maar het grootste deel van de waarde was toch wel aan brandstof opgegaan denk ik![]()
Iemand hier een antwoord op? Wie vertegenwoordigd onze belangen als het mis gaat?quote:Op woensdag 18 november 2015 16:12 schreef Fundvlees het volgende:
Hallo mensen, ik vind dat nieuwe project van KOM wel aardig. Zeker gezien mijn usernameIk ben alleen wel benieuwd wie verantwoordelijk is voor de uitvoer van het verhalen van het pandrecht/hypotheekrecht wanneer het fout gaat.
De meeste platformen geven het een incassobureau. Alleen AGD heeft hier een hele procedure voor.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:43 schreef Fundvlees het volgende:
[..]
Iemand hier een antwoord op? Wie vertegenwoordigd onze belangen als het mis gaat?![]()
Ik kom er ook niet uit! Geen idee welke methode zij hanteren om dit te berekenen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:52 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Grappig, ik kwam ook al niet uit. Maar ik kwam op 16,55% uit. Bij mij kwam het verschil doordat ik de maandrente bereken als volgt = (1+jaarrente)^(1/12)-1
Maar IVM doet de jaarrente/12.
AGD doet het wel volgens mijn methode.
Blijkbaar is er verschil in communicatie over de nominale of effectieve rente, maar bij beide kan ik dit niet zo 1-2-3 op de site vinden.![]()
Dat is niet verkeerd.quote:Op woensdag 18 november 2015 15:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
GvE Fit20 extra zekerheid gecommuniceerd via twitter. Was wel nodig met deze BKR score van de franchisenemer.
Toevoeging noot dd. 18-11-2015: Franchisegever fit20 Franchise BV staat borg voor betaling van de maandtermijnen door franchisenemer fit20 Goes.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!![]()
Kickstarter is toch precies wat jij zoekt?quote:Op woensdag 18 november 2015 16:42 schreef Unites het volgende:
Ik heb hier en daar gekeken naar mogelijke platformen voor een eventueel project, o.a. op basis van jullie tips en advies.
Echter is er niet echt een geschikt platform voor 'mijn idee/plan/project'. En dan voornamelijk qua financiering. Geen enkele platform biedt dat op deze manier aan/heeft daar geen mogelijkheden voor.
[..]Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
Hardleers ben jij zeg.quote:Op woensdag 18 november 2015 22:59 schreef damirwijdenes het volgende:
Heeft er iemand negatieve ervaringen met het kopen van gecrowdfunde producten op kickstarter?WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.![]()
Dat denk ik ook! met bijna 60 Fit20 vestigingen komt er een behoorlijke hoeveelheid geld aan royalties bij deze Franchisegever binnen. Dus ik schat ook in dat dit een waardevolle zekerheid is.quote:![]()
Ben benieuwd hoe KoM dat hypotheekrecht dan gaat vestigen. Wat betreft de borgstelling van Fit Franchise ben ik nog niet zo overtuigd. Deze Bv had volgens haar jaarrekening 2014 een negatief eigen vermogen![]()
Tenzij ze garant staan voor alle franchisenemersquote:Op donderdag 19 november 2015 08:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook! met bijna 60 Fit20 vestigingen komt er een behoorlijke hoeveelheid geld aan royalties bij deze Franchisegever binnen. Dus ik schat ook in dat dit een waardevolle zekerheid is.![]()
Franchisegever zou zelf maar net door de schifting komen bij GvE:quote:- Geldvoorelkaar.nl publiceert slechts die aanvragen met een PD percentage van 2,5% of lager. Zodra het door Graydon afgegeven PD percentage hoger is dan 2,5% zullen wij de aanvraag niet publiceren.
- Geldvoorelkaar.nl publiceert uitsluitend aanvragen met een Creditsafe score van 37 of hoger. Zodra de door Creditsafe afgegeven score lager is dan 37 zullen wij de aanvraag niet publiceren.![]()
Dat had ik niet verwacht, Vreemd daar zal toch iets van tussen de 5 en 10% van alle omzet van de fitness centers binnen moeten komen. Zou een goudmijn moeten zijn,quote:Op donderdag 19 november 2015 09:08 schreef Justme7005 het volgende:
Wat betreft de borgstelling van Fit Franchise ben ik nog niet zo overtuigd. Deze Bv had volgens haar jaarrekening 2014 een negatief eigen vermogen![]()
![]()
quote:Op woensdag 18 november 2015 20:53 schreef obligataire het volgende:
KOM, en deze zal dit uitbesteden aan haar incassobureau, zoals bij elke default.In de leenovereenkomst van een eerder project waarin ik heb geïnvesteerd staat dat KOM alleen een incassotraject start als ALLE investeerders dit aangeven te willen doen (clausule 6.2). In theorie zou het dus kunnen dat 1 investeerder aangeeft dit niet te willen doen en dat we dit dus zelf moeten gaan regelen.quote:Op woensdag 18 november 2015 21:58 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
De meeste platformen geven het een incassobureau. Alleen AGD heeft hier een hele procedure voor.
Bij een incassotraject gaat het om een restsom die is op te delen (ook de voorwaarden voor terugbetaling zouden eventueel nog per schuldeiser aangepast kunnen worden). Maar een pand is niet op te delen en de meningen kunnen nog wel verdeeld zijn of het verkocht moet worden of niet.Je bent een rund als je met funden stunt![]()
Interessant, handig dus om als geldvrager een bekende met een minimaal bedrag te laten investerenquote:Op donderdag 19 november 2015 10:06 schreef Fundvlees het volgende:
[..]
[..]
In de leenovereenkomst van een eerder project waarin ik heb geïnvesteerd staat dat KOM alleen een incassotraject start als ALLE investeerders dit aangeven te willen doen (clausule 6.2). In theorie zou het dus kunnen dat 1 investeerder aangeeft dit niet te willen doen en dat we dit dus zelf moeten gaan regelen.
Bij een incassotraject gaat het om een restsom die is op te delen (ook de voorwaarden voor terugbetaling zouden eventueel nog per schuldeiser aangepast kunnen worden). Maar een pand is niet op te delen en de meningen kunnen nog wel verdeeld zijn of het verkocht moet worden of niet.We zullen het zien.
![]()
Ja precies, dat dacht ik dus ookquote:Op donderdag 19 november 2015 10:13 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Interessant, handig dus om als geldvrager een bekende met een minimaal bedrag te laten investerenWe zullen het zien.
Ik vroeg mij inderdaad nog af waarom bij een hypothecaire lening er niet gekozen werd om deze via de bank te laten verlopen. Ik zou gedacht hebben dat dit een lagere rente zou opleveren, dus wel opvallend dat dit via een crowd investering bij elkaar gebracht wordt.
De volgende reactie van de ondernemer staat op KoMKlopt het dat banken inderdaad zeer moeizaam zijn om leningen van 135000 euro te verstrekken?quote:Wat betreft een bancaire financiering. Deze is inderdaad mogelijk wel goedkoper, echter banken zijn zeer terughoudend met 'lage' financieringen waar deze post ook onder valt. Daar komt bij dat door de reorganisatie extra kosten zijn gemaakt en een bankier al snel zegt: Komt u volgend jaar nog maar eens terug. Echter de kans om dit pand te kopen is er nu en volgend jaar niet meer. Daarnaast wil de ondernemer ook zijn klant de kans bieden op een goed rendement met een zeer beperkt risico.
Trouwens ik zie dat een aantal mensen de looptijd van 8 jaar als negatief beschouwen. Waarom is dat?
Zelf wil ik als crowd investeerder juist duurzaam bijdragen aan het succes van kleine ondernemingen. Daar past wat mij betreft ook prima een langdurige investering bij, zeker als er hypothecaire zekerheid is.![]()
8 jaar is lang!quote:Op donderdag 19 november 2015 10:57 schreef dyna18 het volgende:
Trouwens ik zie dat een aantal mensen de looptijd van 8 jaar als negatief beschouwen.
Weet jij of er over 8 jaar nog supermarkten in winkelcentra als dit bestaan?
Zou goed kunnen dat over x tijd de omzet voor 50% of meer via de bezorgdienst binnen gehaald wordt.
Gevolg minder trafic in winkelcentra, dus minder omzet voor de speciaal zaken, meer leegstand door leeglopende kleine winkelcentra waar dit pand staat. Waarde daling onroerend goed. etc.
De vraag is wat is de factor x. Maar dat het gaat gebeuren staat voor mij vast.![]()
Mijn max voor cf is/was 5 jaar. Dat is al een erg lange tijd waarin er van alles gebeuren kan. 8 jaar is wat mij betreft echt te lang / niet goed te overzien. Daarnaast vind ik het vervelend als mijn geld zo lang vaststaat, maar dat is meer een persoonlijk aspect.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:57 schreef dyna18 het volgende:
Trouwens ik zie dat een aantal mensen de looptijd van 8 jaar als negatief beschouwen. Waarom is dat?
Zelf wil ik als crowd investeerder juist duurzaam bijdragen aan het succes van kleine ondernemingen. Daar past wat mij betreft ook prima een langdurige investering bij, zeker als er hypothecaire zekerheid is.![]()
Deze trend is recent al ingezet.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
8 jaar is lang!
Weet jij of er over 8 jaar nog supermarkten in winkelcentra als dit bestaan?
Zou goed kunnen dat over x tijd de omzet voor 50% of meer via de bezorgdienst binnen gehaald wordt.
Gevolg minder trafic in winkelcentra, dus minder omzet voor de speciaal zaken, meer leegstand door leeglopende kleine winkelcentra waar dit pand staat. Waarde daling onroerend goed. etc.
De vraag is wat is de factor x. Maar dat het gaat gebeuren staat voor mij vast.
Supermarkt picnic in Amersfoort is een online-supermarkt en bezorgt aan huis in Amersfoort. Het ziet er goed uit en ik kan overigens niet wachten totdat ze landelijk uit gaan breiden. Zelf geen ervaring mee maar het concept staat me aan.
Albert van AH loopt natuurlijk ook al een tijdje maar lijkt nog niet van de grond te komen.
Wat gaat dat inderdaad doen met poeliers zoals panneklaar?![]()
Ja, het klopt wel dat banken terughoudend zijn met bedrijfsmatig onroerend goed. Daarnaast bekijken de banken dan natuurlijk gelijk hoe het bedrijf er voor staat en dat is de afgelopen periode natuurlijk niet zo heel best geweest in dit geval. De looptijd van 8 jaar voor aankoop van onroerend is op zich niet lang, eerder kort. Ik zit zelf ook nog een beetje te twijfelen. 8 jaar voor crowdfunding is natuurlijk wel vrij lang en het platform, in dit geval KoM, moet het ook nog “even” 8 jaar volhouden, anders heb je als nog een probleem. De zekerheden zien er wel goed uit, zowaar een keer geen stapel financiering of iets dergelijks. Als ik mee doe, dan kies ik juist voor een wat hoger investeringsbedrag, omdat ik geen zin heb om 8 jaar lang, iedere maand, een trut bedragje van bijvoorbeeld ¤ 1,36 (inleg 100 euro) te ontvangen.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:57 schreef dyna18 het volgende:
Klopt het dat banken inderdaad zeer moeizaam zijn om leningen van 135000 euro te verstrekken?![]()
Ik zie zelf juist een heel andere trend. Mensen zijn steeds bewuster bezig met wat ze eten. En daar passen speciaalzaken zeker bij.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:15 schreef MSR het volgende:
[..]
Deze trend is recent al ingezet.
Supermarkt picnic in Amersfoort is een online-supermarkt en bezorgt aan huis in Amersfoort. Het ziet er goed uit en ik kan overigens niet wachten totdat ze landelijk uit gaan breiden. Zelf geen ervaring mee maar het concept staat me aan.
Albert van AH loopt natuurlijk ook al een tijdje maar lijkt nog niet van de grond te komen.
Wat gaat dat inderdaad doen met poeliers zoals panneklaar?
Denk dat online supermarkten meer een vervanger is voor een gewone supermarkt. Mensen die nu vlees in een supermarkt halen ipv bij een slager zullen eerder kiezen voor online. Maar er blijft altijd ruimte voor speciaalzaken.![]()
Ik zeg niet dat er geen ruimte is voor speciaal zaken. De vraag is alleen hoe ze zich weten te handhaven in een leeglopend winkelcentrum in een plaats van nauwelijks 10000 inwoners. Waar vermoedelijk leegstand komt in bedrijfsonroerend goed en mindert traffic van mensen die hun dagelijkse boodschappen doen.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:29 schreef Murene het volgende:
[..]
Ik zie zelf juist een heel andere trend. Mensen zijn steeds bewuster bezig met wat ze eten. En daar passen speciaalzaken zeker bij.
Denk dat online supermarkten meer een vervanger is voor een gewone supermarkt. Mensen die nu vlees in een supermarkt halen ipv bij een slager zullen eerder kiezen voor online. Maar er blijft altijd ruimte voor speciaalzaken.
Daarnaast wat is de waarde van onroerendgoed in een winkelcentrum waar een potentieel leegstands probleem kan komen, of misschien al is. Volgens streetview zit er bijvoorbeeld nog een groot reisbureau, ik kan je verzekeren dat als die nog niet weg is dat die binnenkort zijn deuren gaat sluiten. Ik zie de tendends van sluitende winkels en teruglopende omzetten ook in mijn plaats van 16000 inwoners.
[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-11-2015 11:49:10 ]![]()
Alle bespiegelingen ten spijt. Geloof je dan dat de zekerheden over 8 jaar niet meer voldoende zullen zijn? Onroerend goed kan natuurlijk van bestemming wijzigen en blijft toch zeer 70% van de huidige waarde behouden. Risico is te overzien.
dus ik heb geïnvesteerd.![]()
In die redenatie kan ik ook mee gaan.quote:Op donderdag 19 november 2015 12:08 schreef bambricks het volgende:
Alle bespiegelingen ten spijt. Geloof je dan dat de zekerheden over 8 jaar niet meer voldoende zullen zijn? Onroerend goed kan natuurlijk van bestemming wijzigen en blijft toch zeer 70% van de huidige waarde behouden. Risico is te overzien.
dus ik heb geïnvesteerd.Voor het onderpand van de lening mag het pand ieder jaar 12.5% minder waard worden.
[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-11-2015 12:15:11 ]![]()
Ik wacht de reactie van KoM even af over hoe het hypotheekrecht dan wordt gevestigd. De investeerders vormen samen een informele vereniging en die kan geen hypotheekrecht krijgen.quote:Op donderdag 19 november 2015 12:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
In die redenatie kan ik ook mee gaan.![]()
Alleen jammer dat je dat niet kunt zien aan het project, als jij het niet had gezegd had ik nooit meer naar dat project gekeken, eigenlijk moet je op de voorpagina kunnen zien dat er iets geupdate is want dan kijk ik wel even wat precies.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook! met bijna 60 Fit20 vestigingen komt er een behoorlijke hoeveelheid geld aan royalties bij deze Franchisegever binnen. Dus ik schat ook in dat dit een waardevolle zekerheid is.Zou dat niet met de groei endergelijke te maken hebben, ze openen nu de ene na de andere vestiging dus ik neem aan dat dat nu veel kosten met zich meebrengt.quote:Op donderdag 19 november 2015 09:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat had ik niet verwacht, Vreemd daar zal toch iets van tussen de 5 en 10% van alle omzet van de fitness centers binnen moeten komen. Zou een goudmijn moeten zijn,![]()
Ik doe er in elk geval 100,- in.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
Zullen de GvE projecten succesvol, gefund kunnen worden?:
- Bar The End: E 2750 per dag
- Fit20 Goes: E 750 per dag
- Ballebak: E 5250 per dag
- R&R Karting: E 7000 per dag![]()
R&R Karting gaat gewoon tot stand komen als de leningnemer het zelf wil tenminste:quote:Op donderdag 19 november 2015 13:10 schreef djh77 het volgende:
Zullen de GvE projecten succesvol, gefund kunnen worden?:
- Bar The End: E 2750 per dag
- Fit20 Goes: E 750 per dag
- Ballebak: E 5250 per dag
- R&R Karting: E 7000 per dag
Met nog 3 dagen te gaan is er reeds 92% binnen..
Uit de algemene voorwaarden GvE:
In gevallen waarin minimaal 90% maar minder dan 100% van de gewenste inschrijving is gerealiseerd, zal in overleg met de Geldnemer de Overeenkomst Lening alsnog tot stand kunnen komen. Leningen kunnen nooit overschreven worden.
Die andere projecten is nog niet zo veel over te zeggen met nog meer dan 30 dagen te gaan, hoewel de ballebak en the end zullen het vermoedelijk wel moeilijk krijgen denk ik.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-11-2015 13:39:29 ]![]()
quote:Op donderdag 19 november 2015 12:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw op KOM
https://www.kapitaalopmaat.nl/Elektromate-Noord-Nederland#project5k winst bij een omzet van 1.3 miljoen vind ik best risicovol. Ik heb dan zelf ook best wel twijfels over de financiële risico's van deze onderneming.quote:Te verwachten omzet in 2016 ¤1.385.000
In 2014 was het bedrijfsresultaat ¤ 38K negatief, in 2015 is dit naar verwachting ¤ 5K positief.
Wat is jullie idee hoe het er financieel voor staat?![]()
grrrr, mijn uitgebrijdere post is zojuist opgegeten
Kiet draaien op 1,3 miljoen omzet is niet een heel ruime business case.
daarnaast als je uitgaat van 20.000 euro per installatie en stel dat je 50 euro per maand gaat besparen dan is de terugverdientijd ruim 30 jaar.... Zonder rente kosten door te rekenen, bij slechts 3% rente kosten dan verdien je het helemaal nooit terug.
Ondanks de gunfactor voor dit product, wat feitelijk je zonnepanelen upgrade zal dit bedrijf van mij geen investering zien.![]()
Deze propositie https://www.duurzaaminves(...)ail/PropositionID/33 heeft de rente verhoogt (6%, effectief 5.4%) en de minimale investering verlaagt naar 500 (515 incl kosten). Maakt hem dat voor jullie interessanter? Het blijft wel 10 jaar, maar misschien dat ik hem meepak ter diversificatie.![]()
Wat mij verbaast is de risico rating B+, die gelijk is aan die van Panneklaar B.V. , welke hypothecaire zekerheid afgeeft voor het volledige bedrag.Pecunia non olet![]()
De B+ op panneklaar is van voor de hypothekaire zekerheid.
En volgens mij hadden 'we' al eerder besloten dat de risico rating voornamelijk was gestoeld op het slagen van een project en voor een kleiner deel op de zekerheden.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Daar heb je gelijk in. Slordig van KOM dat ze die rating bij Panneklaar B.V. dan niet verhogen, want dat verhoogt m.i. de kans van slagen van de financiering. Mensen kijken daar heel sterk naar lijkt me, ik wel althans.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:37 schreef RavigotteSaus het volgende:
De B+ op panneklaar is van voor de hypothekaire zekerheid.
En volgens mij hadden 'we' al eerder besloten dat de risico rating voornamelijk was gestoeld op het slagen van een project en voor een kleiner deel op de zekerheden.Pecunia non olet![]()
Wat ik de laatste keer had begrepen ging de plus en de min over de zekerheden. En hoger als een plusje kunnen ze dus niet krijgen.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:06 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Slordig van KOM dat ze die rating bij Panneklaar B.V. dan niet verhogen, want dat verhoogt m.i. de kans van slagen van de financiering. Mensen kijken daar heel sterk naar lijkt me, ik wel althans.
En dat de kans groter wordt dat je je geld terug krijgt wanneer het mis gaat verhoogt niet de kans op slagen.![]()
Waarheen dan? Het project op, los van de zekerheden, is absoluut geen A. Eigenlijk vind ik dat ie de B met de hakken over de sloot heeft gehaald. De extra + dankt hij aan de zekerheden. Een A- of zo zou heel raar zijn. Dan gebruik je de A voor de zekerheden en de - voor het project zelf.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:06 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Slordig van KOM dat ze die rating bij Panneklaar B.V. dan niet verhogen, want dat verhoogt m.i. de kans van slagen van de financiering. Mensen kijken daar heel sterk naar lijkt me, ik wel althans.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Ja en nee, want ja; het is een mooi platform voor een cultuurgerelateerd project, maar je mag daar geen financiële vergoedingen aanbieden.quote:Op woensdag 18 november 2015 22:32 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kickstarter is toch precies wat jij zoekt?![]()
Dan is het helaas pindakaas.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:08 schreef Unites het volgende:
[..]
Ja en nee, want ja; het is een mooi platform voor een cultuurgerelateerd project, maar je mag daar geen financiële vergoedingen aanbieden.![]()
Maar waarom zou jij dat perse willen geven? Opzich is het mooi als je mee kunt delen in het succes maar daar kunnen ze ook gewoon voor de film gaan en wat extra als ze meer inleggen. Dat lijkt me toch een stuk meer geschikt?quote:Op donderdag 19 november 2015 19:08 schreef Unites het volgende:
[..]
Ja en nee, want ja; het is een mooi platform voor een cultuurgerelateerd project, maar je mag daar geen financiële vergoedingen aanbieden.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
KOM heeft zover ik weet 1 default, maar die hebben ze niet uitbesteed aan een incasso bureau. Zover ik uit hun mailtjes kan ophalen, zitten ze zelf achter ons geld aan. Hiervan krijg je dan ook regelmatig een update.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:53 schreef obligataire het volgende:
KOM, en deze zal dit uitbesteden aan haar incassobureau, zoals bij elke default.
Vind dat KOM hiermee beter met defaults omgaat dan GvE. Bij GvE krijg je bericht dat het naar een incassobureau is gestuurd en vervolgens hoor je een half jaar niets.![]()
Bij de Wijnman hebben ze wel aangegeven dat ze de vordering bij het incassobureau wilden beleggen. Waarschijnlijk kijken ze per casus wat het handigste lijkt.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:24 schreef Murene het volgende:
[..]
KOM heeft zover ik weet 1 default, maar die hebben ze niet uitbesteed aan een incasso bureau. Zover ik uit hun mailtjes kan ophalen, zitten ze zelf achter ons geld aan. Hiervan krijg je dan ook regelmatig een update.
Vind dat KOM hiermee beter met defaults omgaat dan GvE. Bij GvE krijg je bericht dat het naar een incassobureau is gestuurd en vervolgens hoor je een half jaar niets.![]()
wat vinden jullie van het elektromate project op KOM?Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016![]()
Is voor mij nieuw, is dat project ook in de problemen dan? en wat zeggen ze daarover?quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:29 schreef djh77 het volgende:
[..]
Bij de Wijnman hebben ze wel aangegeven dat ze de vordering bij het incassobureau wilden beleggen. Waarschijnlijk kijken ze per casus wat het handigste lijkt.![]()
Dat is de beste weg denk ik. Het zal niet altijd wenselijk zijn om meteen met grof geschut te gaan schieten. Als een geldlener tijdelijke liquiditeitsnood heeft (bijvoorbeeld) dan kun je in beter in goed overleg tot een regeling komen en als die goed nageleefd wordt is het nergens voor nodig om kosten te maken en de relatie onder zware druk te zetten.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:29 schreef djh77 het volgende:
[..]
. Waarschijnlijk kijken ze (KOM) per casus wat het handigste lijkt.Pecunia non olet![]()
Ik denk:
Dat zolang je met een partij in gesprek bent over een regeling of iets dergelijke het incassobureau er vooral buiten moet blijven. Een goede regeling heeft iedereen baat bij. Je wilt niet met geweld die ene termijn binnen hebben en dat de volgende termijn niet meer komen omdat ze failiet zijn. Zowel voor de inversteerder als de ondernemer want een failiet heeft niemand iets aan.
En iemand die structureel te laat betaald? Tja, een incasso bureau maakt de porblemen dan denk ik alleen maar groter denk ik. Want die gaat dan voor die ene gemiste termijn.
Als iemand niet reageert of de boel bedonderd is incasso de enig overgebleven weg en dan vooral zo snel mogelijk om te voorkomen dat er geld verdwijnt.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Ze hebben nog geen enkele keer op tijd betaald door "misverstanden". Communicatie tussen ondernemer en KoM is niet zo goed. Ondernemer heeft beterschap beloofd.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:43 schreef Murene het volgende:
[..]
Is voor mij nieuw, is dat project ook in de problemen dan? en wat zeggen ze daarover?![]()
Staat er niet in de voorwaarden dat de hele lening opeisbaar is bij wanbetaling? Zie art. 4.5 van de overeenkomstquote:Op vrijdag 20 november 2015 10:49 schreef RavigotteSaus het volgende:
En iemand die structureel te laat betaald? Tja, een incasso bureau maakt de porblemen dan denk ik alleen maar groter denk ik. Want die gaat dan voor die ene gemiste termijn.![]()
Ja, dat kan er wel staan, maar in vele situaties bereik je met overleg echt meer dan met de botte artikel huppelepup bijl![]()
Helemaal eens!quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:10 schreef bleyenburg het volgende:
Ja, dat kan er wel staan, maar in vele situaties bereik je met overleg echt meer dan met de botte artikel huppelepup bijl![]()
Ja gelijk de boel in default laten gaan naar de deurwaarder.quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:03 schreef djh77 het volgende:
[..]
Staat er niet in de voorwaarden dat de hele lening opeisbaar is bij wanbetaling? Zie art. 4.5 van de overeenkomst
De inboedel en voorraad verkopen voor 10% van de vordering en de rest van de vordering zijn we dan kwijt bij gebrek aan baten.
Maar we hebben dan wel het contract gevolgd.
Wie wordt daar beter van?Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat je niet meteen een deurwaarder moet inroepen bij de eerste tekenen van achterstand.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:12 schreef Fundvlees het volgende:
Vraagsteller vraagt zich echter af wie het hypotheekrecht gaat verhalen. In dat geval ben je al een paar stappen verder en is er ook geen zicht meer op herstel. In dat geval komt een deurwaarder wel in beeld denk ik.Pecunia non olet![]()
Helaas is het zo dat bij bebaalde mensen met meerdere schuldeisers alleen degene die het hardste schreeuwt betaald wordt.quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:19 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Ja gelijk de boel in default laten gaan naar de deurwaarder.
De inboedel en voorraad verkopen voor 10% van de vordering en de rest van de vordering zijn we dan kwijt bij gebrek aan baten.
Maar we hebben dan wel het contract gevolgd.
Wie wordt daar beter van?
Soms is het dan alleen maar mogelijk om afspraken te maken onder druk van de deurwaarder.![]()
Ook als KOM of GvE mag je heel hard schreeuwen wat mij betreft hoor! Hele boze brieven, langs gaan, stampen met je voeten en op de grond gaan liggen met gebalde vuisten. We weten allemaal hoe we onze zin kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Helaas is het zo dat bij bebaalde mensen met meerdere schuldeisers alleen degene die het hardste schreeuwt betaald wordt.
Soms is het dan alleen maar mogelijk om afspraken te maken onder druk van de deurwaarder.
Maar het doel moet niet zijn om die ene maand op tijd binnen te krijgen de tent maar op de fles moet. (wijnboer, sorry voor de woordspeling)Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Het project heeft voor mij zeker een gunfactor. Dat er nog wat aan zekerheden is, is ook mooi. Ik ben echter niet blij met de manier waarop de ondernemer de vragen beantwoord. Ik heb zelf ook gevraagd naar de consequenties van wel of geen certificering en hoe waarschijnlijk het is dat de certificering behaald wordt. De antwoorden daarop vind ik heel onbevredigend.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:36 schreef komrad het volgende:
wat vinden jullie van het elektromate project op KOM?
De onzekerheid die er voor mij blijft over het wel of niet realiseren van de certificering vind ik voldoende reden om dit project links te laten liggen. Zonder certificering is subsidie, maar ook verzekering een lastig(er) verhaal. Dit zal een aardige invloed op de omzet hebben. Komt bij dat er een heel lange terugverdientijd is van het systeem. En nog een minimale marge in het verleden. Voor mij voldoende reden om er niet in te stappen, ondanks dat ik ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid mooi vind.![]()
Ik zie er eerlijk gezegd helemaal niets in. Er zijn andere partijen met soortgelijke systemen bezig. Het is nu al niet uniek. Zoek maar eens op hybride zonnepanelen. Als eenmaal de certificering binnen is. (zonder kan je gewoon niet PUNT) moet je groot uitrollen in een markt met veel concurrentie en wel gecertificeerde systemen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:36 schreef komrad het volgende:
wat vinden jullie van het elektromate project op KOM?
Ik zie niet in hoe je dat denkt te doen als je al zo makkeljik denkt over certificering in Nederland. Als je het al op poten krijgt moet je er mee de grens over en dan begint het hele probleem opnieuw. Nederland alleen is te klein voor zulke systemen.
ps. Ik dacht dat het alleen CV is ik zie nu dat het ook TAPWATER is. Bij tapwater mag je nog geen ongecertificeerd knietje gebruiken.
[ Bericht 2% gewijzigd door RavigotteSaus op 20-11-2015 12:01:17 ]Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Is dat zoquote::
Reactie KoM:
Beste investeerders, hierbij nog een toelichting over het vastleggen van de overeenkomst in relatie tot het vastgoed. In de Overeenkomst van Geldlening die uiteindelijk tot stand komt zal er een apart Artikel worden opgenomen, specifiek met Kadastrale gegevens van het object die de zekerheid van het vastgoed separaat beschrijft. Zoals ook bij eerdere, vergelijkbare projecten zal dit in de vorm zijn van een positieve/negatieve hypotheekverklaring. Dit is een verklaring dat er geen hypotheek op het vastgoed wordt gevestigd door derden. Zo’n hypotheekverklaring wordt niet ingeschreven in het hypotheekregister. Daarnaast zal deze Overeenkomst Notarieel worden vastgelegd. Gegeven de situatie kan vanuit KOM niet meer zekerheid geboden worden op dit vlak. De wens van ondernemer, en enkele investeerders, voor het vestigen van hypotheekrecht kan alleen door het oprichten van een aparte entiteit die dit recht aangaat namens alle investeerders. Dit ligt, vooralsnog, buiten de scope van Kapitaal Op Maat en het is aan ondernemer om te bepalen of hij deze weg wil bewandelen.![]()
Kan iemand uitleggen waarom het hypotheekrecht niet aan de derdenstichting zou kunnen worden verleend? Ik begrijp niet waarom dat niet mogelijk zou zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:01 schreef djh77 het volgende:
[..]
Is dat zo:
Reactie KoM:
Beste investeerders, hierbij nog een toelichting over het vastleggen van de overeenkomst in relatie tot het vastgoed. In de Overeenkomst van Geldlening die uiteindelijk tot stand komt zal er een apart Artikel worden opgenomen, specifiek met Kadastrale gegevens van het object die de zekerheid van het vastgoed separaat beschrijft. Zoals ook bij eerdere, vergelijkbare projecten zal dit in de vorm zijn van een positieve/negatieve hypotheekverklaring. Dit is een verklaring dat er geen hypotheek op het vastgoed wordt gevestigd door derden. Zo’n hypotheekverklaring wordt niet ingeschreven in het hypotheekregister. Daarnaast zal deze Overeenkomst Notarieel worden vastgelegd. Gegeven de situatie kan vanuit KOM niet meer zekerheid geboden worden op dit vlak. De wens van ondernemer, en enkele investeerders, voor het vestigen van hypotheekrecht kan alleen door het oprichten van een aparte entiteit die dit recht aangaat namens alle investeerders. Dit ligt, vooralsnog, buiten de scope van Kapitaal Op Maat en het is aan ondernemer om te bepalen of hij deze weg wil bewandelen.![]()
Nieuw berichtquote:Op vrijdag 20 november 2015 12:01 schreef djh77 het volgende:
[..]
Is dat zo:
Reactie KoM:
Beste investeerders, hierbij nog een toelichting over het vastleggen van de overeenkomst in relatie tot het vastgoed. In de Overeenkomst van Geldlening die uiteindelijk tot stand komt zal er een apart Artikel worden opgenomen, specifiek met Kadastrale gegevens van het object die de zekerheid van het vastgoed separaat beschrijft. Zoals ook bij eerdere, vergelijkbare projecten zal dit in de vorm zijn van een positieve/negatieve hypotheekverklaring. Dit is een verklaring dat er geen hypotheek op het vastgoed wordt gevestigd door derden. Zo’n hypotheekverklaring wordt niet ingeschreven in het hypotheekregister. Daarnaast zal deze Overeenkomst Notarieel worden vastgelegd. Gegeven de situatie kan vanuit KOM niet meer zekerheid geboden worden op dit vlak. De wens van ondernemer, en enkele investeerders, voor het vestigen van hypotheekrecht kan alleen door het oprichten van een aparte entiteit die dit recht aangaat namens alle investeerders. Dit ligt, vooralsnog, buiten de scope van Kapitaal Op Maat en het is aan ondernemer om te bepalen of hij deze weg wil bewandelen.
Gerrit Eversen20-11-2015 11:58
Geachte investeerders, In reactive op de mail van KoM kan ik u toezeggen dat wij de belofte om hypotheek te vestigen gestand willen doen. Momenteel ben ik in gesprek met betreffende notaris in welke vorm wij deze belofte richting u als investeerder gestand kunnen doen. Er ligt een oplossing binnen handbereik en ik verwacht volgende week maandag hierover u definitief te kunnen informeren. Graag nog even uw geduld. Hartelijke groet en een prettig weekend toegewenst. Gerrit Eversen
Die ondernemer is wel een doorzetter dat hij ondanks KOM toch zelf gaat uitzoeken of het mogelijk is![]()
Derdenstichting heeft geen vermogen is puur een doorgeefluik van gelden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:05 schreef wou het volgende:
[..]
Kan iemand uitleggen waarom het hypotheekrecht niet aan de derdenstichting zou kunnen worden verleend? Ik begrijp niet waarom dat niet mogelijk zou zijn.
Er zal iets van een vereniging moeten worden opgezet. Wel een leuke case, want dit is dan wel de eerste die dat gaat doen.
Ik zal overigens mijn investering herzien als er geen hypotheekrecht wordt geregeld.
[ Bericht 5% gewijzigd door RavigotteSaus op 20-11-2015 12:15:04 ]Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Dan lijkt het me niet onverstandig als KOM zelf een entiteit opzet, waarbij ze hypotheekrecht voor alle projecten kunnen onderbrengen en dit dan onder beheer van de derdenstichting. Of is dit ook niet mogelijk?quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:08 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Derdenstichting heeft geen vermogen is puur een doorgeefluik van gelden.
Er zal iets van een vereniging moeten worden opgezet. Wel een leuke case, want dit is dan wel de eerste die dat gaat doen.
Ik zal overigens mijn investering herzien als er geen hypotheekrecht wordt geregeld.
Een oplossing voor 1 project lijkt me niet heel handig. Los dat gelijk voor de toekomst ook op.![]()
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/OneFit-Unlimited
Weer sport/wellness... nu in de vorm van een abonnement![]()
Dat vind ik dan weer een groot pluspunt. Ik was nog niet heel enthousiast over dit project, maar het meedenken van deze ondernemer maakt dat dit project een grote gun factor begint te worden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Nieuw bericht
Gerrit Eversen20-11-2015 11:58
Geachte investeerders, In reactive op de mail van KoM kan ik u toezeggen dat wij de belofte om hypotheek te vestigen gestand willen doen. Momenteel ben ik in gesprek met betreffende notaris in welke vorm wij deze belofte richting u als investeerder gestand kunnen doen. Er ligt een oplossing binnen handbereik en ik verwacht volgende week maandag hierover u definitief te kunnen informeren. Graag nog even uw geduld. Hartelijke groet en een prettig weekend toegewenst. Gerrit Eversen
Die ondernemer is wel een doorzetter dat hij ondanks KOM toch zelf gaat uitzoeken of het mogelijk is![]()
Zonder een 'echt' hypotheekrecht trek ik mijn toezegging in. Als dit niet goed geregeld is, vind ik het een tamelijk matig project met onvoldoende rente. De hele gang van zaken komt me trouwens weinig professioneel voor.Pecunia non olet![]()
Ik vind het wel een slim systeem. Werkt vermoedelijk alleen in grote steden met veel Fitness centra. Financieel vind ik het onduidelijk daar ik niet kan zien wat er in die andere B.V.s gebeurd.quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:11 schreef djh77 het volgende:
Weer sport/wellness... nu in de vorm van een abonnement
De twee andere bv's zouden eigenlijk mee moeten tekenen voor de lening.![]()
Is KOM langzaam marktaandeel van GvE aan het afsnoepen?Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016![]()
EnDat ben ik dan weer niet me je eens. Die toezegging kwam later (vooral van de poelier) en daar is even niet over nagedacht. En als ik mijn geld netjes terugkrijg als de toezegging niet wordt nagekomen heb ik er geen problemen mee.quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:20 schreef obligataire het volgende:
De hele gang van zaken komt me trouwens weinig professioneel voor.
Ik zou problemen hebben als de lening straks zonder hypotheek toch doorgang heeft.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Met al die sportscholen en -formules de laatste tijd, moeten de sporters onder ons zich bij minstens drie clubs of zo aanmelden, om die jongens een menswaardig bestaan te gunnen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik vind het wel een slim systeem. Werkt vermoedelijk alleen in grote steden met veel Fitness centra. Financieel vind ik het onduidelijk daar ik niet kan zien wat er in die andere B.V.s gebeurd.
De twee andere bv's zouden eigenlijk mee moeten tekenen voor de lening.Pecunia non olet![]()
Het ergste in deze vind ik nog dat er is gesteld dat er (quote) na goed overleg met Pim van der Velde is besloten dat er een eerste inschrijving ten gunste van KoM zal plaatsvinden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:29 schreef RavigotteSaus het volgende:
En
[..]
Dat ben ik dan weer niet me je eens. Die toezegging kwam later (vooral van de poelier) en daar is even niet over nagedacht. En als ik mijn geld netjes terugkrijg als de toezegging niet wordt nagekomen heb ik er geen problemen mee.
Ik zou problemen hebben als de lening straks zonder hypotheek toch doorgang heeft.
Zeg maar hoe je dit moet betitelen.Pecunia non olet![]()
Eens afwachten wat de Notaris van de kippenboer maandag te vertellen heeft. Misschien komt er wel een bruikbare creatieve oplossing uit.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:48 schreef djh77 het volgende:
Elektromate wil ook een hypothecaire inschrijving. Zal zelfde probleem geven![]()
Dat is nu juist het aardige van deze toko je hoeft je maar bij een loket aan te melden en kan overal terecht.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:36 schreef obligataire het volgende:
[..]
Met al die sportscholen en -formules de laatste tijd, moeten de sporters onder ons zich bij minstens drie clubs of zo aanmelden, om die jongens een menswaardig bestaan te gunnen.![]()
Dat het de eerste keer in CF-land is dat dit wordt geboden en dat ze er ruim voor de daadwerkelijke uitvoering achter komen dat het wat lastiger is dan ze dachten. Niets meer en niets minder.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:40 schreef obligataire het volgende:
Zeg maar hoe je dit moet betitelen.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
volgens mij begrijpt de zonneanelenman niet helemaal wat garantie is.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Overal is overdreven. Je moet maar afwachten of de sportscholen in de loop van de tijd de stekker er niet uittrekken als de kosten te hoog worden of rekeningen niet worden betaald.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat is nu juist het aardige van deze toko je hoeft je maar bij een loket aan te melden en kan overal terecht.![]()
Een creatieve jurist zal echt wel een manier vinden om dit mogelijk te maken. Het is waarschijnlijk dat het een inschrijving wordt via de stichting derdengelden of via een nieuw op te richten rechtsvorm voor dit doel. Gezien de kosten zou ik als het enigszins kan de stichting derdengelden het eerste hypotheekrecht geven en in de investeringsovereenkomst bepalingen opnemen onder welke voorwaarden de stichting dit hypotheekrecht tot uitvoering zal brengen. Maar dat is wel werk voor mensen met expertise op dit gebied.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:12 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Dat het de eerste keer in CF-land is dat dit wordt geboden en dat ze er ruim voor de daadwerkelijke uitvoering achter komen dat het wat lastiger is dan ze dachten. Niets meer en niets minder.Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016![]()
de zonne-systeem-man geeft bedroevende antwoorden, ik denk er niet eens meer over om hier in te investeren.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:22 schreef RavigotteSaus het volgende:
volgens mij begrijpt de zonneanelenman niet helemaal wat garantie is.
Ik denk nog wel na over het vastgoedprojectje van onze vleesman.Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016![]()
Klopt, en ik vind het eigelijk wel leuk om in dit tracject te zitten. Een nieuwe vorm binnen CF die CF nog volwassener maakt. En volgende stap zou kunnen zijn om CF hypotheken aan particulieren te verstrekken.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:22 schreef komrad het volgende:
Een creatieve jurist zal echt wel een manier vinden om dit mogelijk te maken.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Ik ga er ook niet in. Het systeem bestaan al onder de naam hybride panelen. Uit zijn uitleg begrijp ik niet dat hij iets anders heeft. En als het wel zo zou zijn dan mis ik in het hele verhaal de patentaanvragen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:23 schreef komrad het volgende:
de zonne-systeem-man geeft bedroevende antwoorden, ik denk er niet eens meer over om hier in te investeren.
Ik heb stiekum het gevoel dat hij woensdag op zijn zolderkamertje heeft zitten solderen aan een leuke oplossing en dat het werkte. Vervolgens is hij gisteren gelijk naar Kapitaalopmaat gerend.Zit ik al in. En dan vooral de hypotheek trekt mij aan.quote:Ik denk nog wel na over het vastgoedprojectje van onze vleesman.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Als dat hypotheekrecht er komt doe ik mee en waarschijnlijk voor een voor mij aanzienlijk bedrag omdat de zekerheid zo goed is. Ik ben trouwens wel helemaal met een aantal investeerders eens dat KOM dit zou moeten regelen. Het is erg positief dat de ondernemer er zelf achteraan gaat bij zijn notaris, maar dat zou niet nodig moeten zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:24 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Klopt, en ik vind het eigelijk wel leuk om in dit tracject te zitten. Een nieuwe vorm binnen CF die CF nog volwassener maakt. En volgende stap zou kunnen zijn om CF hypotheken aan particulieren te verstrekken.Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016![]()
Ik denk dat je dan heel snel moet zijn. Er zitten mensen vol spanning te wachten op het verlossende antwoord. Ik dat als hij dat vooraf had geregeld hij ook een heel andere rente had kunnen geven.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:30 schreef komrad het volgende:
Als dat hypotheekrecht er komt doe ik mee
[ Bericht 7% gewijzigd door RavigotteSaus op 20-11-2015 14:48:29 ]Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
[quote]Op vrijdag 20 november 2015 14:30 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik ga er ook niet in. Het systeem bestaan al onder de naam hybride panelen. Uit zijn uitleg begrijp ik niet dat hij iets anders heeft. En als het wel zo zou zijn dan mis ik in het hele verhaal de patentaanvragen.
Ik heb stiekum het gevoel dat hij woensdag op zijn zolderkamertje heeft zitten solderen aan een leuke oplossing en dat het werkte. Vervolgens is hij gisteren gelijk naar Kapitaalopmaat gerend.
[quote]
Gezien de antwoorden die hij geeft op de vragen denk ook ik dat deze man beter door kan gaan met standaard systemen te instaleren.
Daar haalt hij voor hem en zijn 8 man personeel een aardige boterham mee binnen. Moet hij niet gaan proberen fabrikantje te spelen. Daar komt heel wat meer bij kijken.![]()
Dat is waar je bent als OneFit afhankelijk van de accommodatie van de anderen. Maar zo lang je de gaatjes die overblijven tegen betaling opvult zijn de anderen blij. Je komt pas in de problemen als je te veel succes hebt en er geen gaatjes meer op te vullen zijn. Dat zie ik echter met het nog steeds uitdijende aantal sportscholen niet zo snel gebeuren.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:22 schreef djh77 het volgende:
Overal is overdreven. Je moet maar afwachten of de sportscholen in de loop van de tijd de stekker er niet uittrekken als de kosten te hoog worden of rekeningen niet worden betaald.
[ Bericht 99% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-11-2015 14:56:06 ]![]()
Ja NaRegenDeZon dat maakt het allemaal een stuk beterRavigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Maar ja, dan heb je ook wat he.quote:Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Als iets te gek is om waar te zijn...
TDD vanuit het niets in één klap de grootste crowdfunder van Nederland.![]()
![]()
Alleen jammer voor TDD dat dit "succes" niet uitstraalt naar het andere project wat ze open hebben staan![]()
Ja, hypotheken aan particulieren kan natuurlijk ook. Deze zullen dan, op dit moment, wel via GvE moeten lopen denk ik. Ook zal de rente wel aanzienlijk lager uit komen en de looptijden een stuk langer worden en daar hebben veel crowdfundinginvesteerders niet zo veel interesse in denk ik.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:24 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Klopt, en ik vind het eigelijk wel leuk om in dit tracject te zitten. Een nieuwe vorm binnen CF die CF nog volwassener maakt. En volgende stap zou kunnen zijn om CF hypotheken aan particulieren te verstrekken.![]()
Volgens KoM niet mogelijk. Zie reactiequote:Op vrijdag 20 november 2015 12:11 schreef wou het volgende:
[..]
Dan lijkt het me niet onverstandig als KOM zelf een entiteit opzet, waarbij ze hypotheekrecht voor alle projecten kunnen onderbrengen en dit dan onder beheer van de derdenstichting. Of is dit ook niet mogelijk?
Een oplossing voor 1 project lijkt me niet heel handig. Los dat gelijk voor de toekomst ook op.![]()
Is de incentive dan dat je 1 maal per jaar gratis naar een willekeurige bestemming mag vliegen met het hele gezin?quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:12 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Maar ja, dan heb je ook wat he.![]()
![]()
Volgens mij was Peter verhaar met zoiets bezig. Hypothecair krediet via Crowdfunding aanbieden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, hypotheken aan particulieren kan natuurlijk ook. Deze zullen dan, op dit moment, wel via GvE moeten lopen denk ik. Ook zal de rente wel aanzienlijk lager uit komen en de looptijden een stuk langer worden en daar hebben veel crowdfundinginvesteerders niet zo veel interesse in denk ik.![]()
Vond het platform al niet zoveel, maar dit soort fratsen zijn niet serieus te nemen lijkt mij.quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:45 schreef crowd-fundi het volgende:
Als iets te gek is om waar te zijn...
TDD vanuit het niets in één klap de grootste crowdfunder van Nederland.![]()
Inderdaad, TDD lijkt het afvoerputje van alle platformen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Vond het platform al niet zoveel, maar dit soort fratsen zijn niet serieus te nemen lijkt mij.
Je ziet nog niet eens een aanzet tot financiële onderbouwing van een aanvraag.
Idee lijkt gisteravond met eenaan de stamtafel in elkaar geflanst.
![]()
Dan zal hij eerst een vergunning bij de AFM moeten aanvragen lijkt mij.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:16 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Volgens mij was Peter verhaar met zoiets bezig. Hypothecair krediet via Crowdfunding aanbieden.![]()
Die heeft hij inmiddels met MoneFyquote:Op vrijdag 20 november 2015 16:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dan zal hij eerst een vergunning bij de AFM moeten aanvragen lijkt mij.
http://www.volkskrant.nl/(...)en-bankier~a4110714/
Daarom spuit hij zoveel modder over andere platformen. Hij is vast aan het voorsorteren voor zijn eigen bedrijf.![]()
Bestaat toch al. Volgens mij is dat al eerder besproken. Namelijk www.sameningeld.nlquote:Op vrijdag 20 november 2015 16:16 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Volgens mij was Peter verhaar met zoiets bezig. Hypothecair krediet via Crowdfunding aanbieden.![]()
Ach, als ze de 1% inschrjivFEE alvasr betalen wil ik ook wel een site opzetten om 100 miljoen te funden hoor.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef crowdiefunder het volgende:
Vond het platform al niet zoveel, maar dit soort fratsen zijn niet serieus te nemen lijkt mij.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Benieuwd hoe ze het daar hebben opgelost dan.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:32 schreef Murene het volgende:
Bestaat toch al. Volgens mij is dat al eerder besproken. Namelijk www.sameningeld.nlRavigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Leuk stukje om te lezen. Wel weer opvallend dat Verhaar ook nu weer boos is op, en kritiek heeft over, in dit geval de AFM. Tegelijkertijd breekt hij bijna zijn nek om snel de AFM in te lichten als een ander platform, in zijn ogen, iets niet helemaal op de juiste manier doet.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Die heeft hij inmiddels met MoneFy
http://www.volkskrant.nl/(...)en-bankier~a4110714/
Daarom spuit hij zoveel modder over andere platformen. Hij is vast aan het voorsorteren voor zijn eigen bedrijf.![]()
Toelichting SamenInGeld:quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:41 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze het daar hebben opgelost dan.
De hypotheekinschrijving geeft investeerders een hypotheekrecht. Dit hypotheekrecht houdt in dat u het recht heeft als eerste schuldeiser op te treden wanneer de lener niet aan zijn betalingsverplichting voldoet. De stichting SamenInGeld voert dit recht namens u uit.
Met onze voorwaarden aan leners beperken wij voor investeerders het risico. Er is echter altijd een mogelijkheid dat (een deel of het geheel van) uw investering verloren gaat. Dit risico is afhankelijk van uw investeringsprofiel. Met name in profiel 1 is dit risico erg klein.
Uw risico ontstaat bij een noodgedwongen verkoop van het onderpand. Alleen als er minder dan 85% van de aangenomen waarde voor wordt ontvangen. Deze waarde is inclusief de te maken kosten van verkoop. De afrekening vindt plaats in volgorde van profiel.![]()
Ik lees niets meer over Peter Verhaar.quote:Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
@NaRegenDeZon: Ik heb de toelichting ook gelezen maar hier staat alleen dat ze een hypothekaire lening afsluiten. Niet hoe ze dat doen. Ik denk haast dat het via een aparte vereniging gaat, NAAST de derdengeldstichting dus.
Ik weet dat ze op die manier ook leningen bij Symbid afsluiten.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Kennelijk zit hij op veel geld van GVE te wachten.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:46 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Ik lees niets meer over Peter Verhaar.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor geld dat dan is. Voor de adviezen die hij ongevraagd geeft?![]()
Hoe bedoel je? Het interview is toch met Peter Verhaar?quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:46 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Ik lees niets meer over Peter Verhaar.![]()
Ik kan ook geen verdere details vinden dan dat de stichting het hypotheekrecht uitoefent voor de investeerders. Misschien moet iemand is een vraag stellen bij de site van Samen in Geldquote:Op vrijdag 20 november 2015 16:49 schreef RavigotteSaus het volgende:
@NaRegenDeZon: Ik heb de toelichting ook gelezen maar hier staat alleen dat ze een hypothekaire lening afsluiten. Niet hoe ze dat doen. Ik denk haast dat het via een aparte vereniging gaat, NAAST de derdengeldstichting dus.
Ik weet dat ze op die manier ook leningen bij Symbid afsluiten.![]()
Antwoord van de Zonnepanelenman op hoe het nou zit met de garantieafdekking.
Als er iemand is die het nu nog snapt mag het mij uitleggen (en mogeljk ook aan de panelenman zelf).Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Ja, dat zal het zijnquote:Op vrijdag 20 november 2015 16:54 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Voor de adviezen die hij ongevraagd geeft?![]()
![]()
Huh is ie nou negatief over zijn eigen broodheer?quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:54 schreef crowd-fundi het volgende:
Kennelijk zit hij op veel geld van GVE te wachten.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Nee, dat is KoMquote:Op vrijdag 20 november 2015 17:00 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Huh is ie nou negatief over zijn eigen broodheer?![]()
Je heb gelijk, ik schrok al.quote:Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
MU je mailtjes zijn keurig binnen gekomen maar ik was te laat om twee GvE projecten van vanmidag nog te zien voor ze vol waren. Heb ze maar niet meer gelezen alleen de koppen gesneld, mosterd na de maaltijd om de projecten nog in detail door te nemen.
Was een project van een starter met design radiatoren en een 3tje van een verhuurbedrijf in de bouw. Zaten wel snel vol.
[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-11-2015 17:18:23 ]![]()
De designman laten schieten. Wel ingestapt bij de hoogwerker. Eerlijk gezegd: alleen maar omdat het een 3 is. Mailtjes van μ hebben voor mij hun nut weer bewezen.![]()
En al weer een nieuwe bij GvE:quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
MU je mailtjes zijn keurig binnen gekomen maar ik was te laat om twee GvE projecten van vanmidag nog te zien voor ze vol waren. Heb ze maar niet meer gelezen alleen de koppen gesneld, mosterd na de maaltijd om de projecten nog in detail door te nemen.
Was een project van een starter met design radiatoren en een 3tje van een verhuurbedrijf in de bouw. Zaten wel snel vol.
De Plint Dordrecht
Project:12603 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,06
Creditsafe score:43
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 45.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
36 maanden
Rente per jaar:8,0%
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12603
Ze gaan inderdaad weer als een speer.![]()
Ik heb slechte herinneringen aan Horeca, 36 maanden, Dordrecht, Deze vraagt alleen 5K minder en is minder koud.quote:
Overgens lijkt me het overname bedrag heel reeel als je ziet wat hij krijgt. Maar je moet het wel aan de gang krijgen, is van een corporatie geweest dus zal in het verleden niet goed geexploiteerd zijn.
.
[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-11-2015 17:37:36 ]![]()
De noot van gve voelt niet heel goed en lijkt een gestapel van bv's: "Noot van Geldvoorelkaar.nl:
Geldnemer is De Plint Dordrecht BV en M.B.F. Rijswijk tekent mee als medegeldnemer en daarmee voor hoofdelijke aansprakelijkheid in privé. Aandelen van De Plint Dordrecht BV worden gehouden door Stichting Barbecue Licentie.
De Stichting Barbecue Licentie tekent eveneens mee als medegeldnemer. Haar Creditsafe score is 31 punten(starter) en haar G-PD percentage is 0,06%."![]()
Ik denk dat je dit niet goed ziet. Wij hebben juist bij GvE gevraagd in dit soort gevallen alle BV's te laten tekenen. In het verleden liet men wel eens een BV tekenen (bijvoorbeeld Talamini) en kon je de andere BV niet aansprakelijk stellen bij problemen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:42 schreef Dwarsindeweg het volgende:
De noot van gve voelt niet heel goed en lijkt een gestapel van bv's: "Noot van Geldvoorelkaar.nl:
Geldnemer is De Plint Dordrecht BV en M.B.F. Rijswijk tekent mee als medegeldnemer en daarmee voor hoofdelijke aansprakelijkheid in privé. Aandelen van De Plint Dordrecht BV worden gehouden door Stichting Barbecue Licentie.
De Stichting Barbecue Licentie tekent eveneens mee als medegeldnemer. Haar Creditsafe score is 31 punten(starter) en haar G-PD percentage is 0,06%."![]()
Dat ben ik met jullie eens.. Ik bedoelde vooral dat ik meer gecharmeerd ben van eenmanszaken en kleinere (1 bv) bedrijven.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit niet goed ziet. Wij hebben juist bij GvE gevraagd in dit soort gevallen alle BV's te laten tekenen. In het verleden liet men wel eens een BV tekenen (bijvoorbeeld Talamini) en kon je de andere BV niet aansprakelijk stellen bij problemen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dwarsindeweg op 20-11-2015 18:27:50 ]![]()
Wat ik niet zo goed begrijp is dat wanneer je een goedlopend bedrijf hebt verkocht, dat je nu 'maar' 10.000 euro zelf inbrengt.![]()
Zij hebben toch een (in)directe link met IvM?quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:32 schreef Murene het volgende:
[..]
Bestaat toch al. Volgens mij is dat al eerder besproken. Namelijk www.sameningeld.nl![]()
Dat boven een BV een holding zit, zou je niet moeten doen schrikken. Daar zijn doorgaans hele goede redenen voor (belastingen, spreiding, bedrijfsopvolging in de toekomst). Zolang die B.V.'s allemaal maar meetekenen en je goed in beeld hebt of en waar het vermogen zit.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:01 schreef Dwarsindeweg het volgende:
[..]
Dat ben ik met jullie eens.. Ik bedoelde vooral dat ik meer gecharmeerd ben van eenmanszaken en kleinere (1 bv) bedrijven.Pecunia non olet![]()
Nare manier van schrijven heeft die man.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:54 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Kennelijk zit hij op veel geld van GVE te wachten.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor geld dat dan is. Voor de adviezen die hij ongevraagd geeft?Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
Ja, als hij zo al spreekt in goede tijden, wat dan wel niet als er een default of zo optreedt. Dan zal het dak er wel af gaanquote:Op vrijdag 20 november 2015 19:14 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nare manier van schrijven heeft die man.
Maar het houdt GvE wel scherp zo. Dat is ook in ons voordeel.Pecunia non olet![]()
Uitbetaling van Kredietbank Nederland:quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:54 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Kennelijk zit hij op veel geld van GVE te wachten.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor geld dat dan is. Voor de adviezen die hij ongevraagd geeft?
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=69642Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam![]()
Gaat goed bij de zonnepanelen man. Aan de ene kant een kwestie over de afhandeling van garantie. Alleen de manier van niet antwoorden krijg ik al koppijn. En aan de andere kant gooit ie er nog even een hypothekaire zekerheid tussendoor.
En dat terwijl we bij de kippenboer al zien hoe lastig dat is.
Waarom heeft de zonnepanenman net als de poelier een B+Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
De ratio's zien er keurig uit, aflossingscapaciteit, het lijkt allemaal dik in orde.quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:42 schreef RavigotteSaus het volgende:Waarom heeft de zonnepanenman net als de poelier een B+
Maar........het is allemaal gebaseerd op prognose en aanname. Cijfers 2015 zie je niet.
Ik persoonlijk zie heel veel risico's. Op de lange route naar succes kan onderweg héél veel mis gaan. Een goed produkt wil nog niet zeggen dat er straks veel van die dingen op de daken liggen en/of dat daar weinig (garantieplichtige) problemen bij ontstaan. De kans op default schat ik zo hoog in dat ik er zeker niet in zal investeren, weiland of niet.
[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 21-11-2015 00:59:47 ]Pecunia non olet![]()
Op termijn willen we OneFit in alle Europese steden aanbieden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:11 schreef djh77 het volgende:
Weer sport/wellness... nu in de vorm van een abonnement
Ik ruik gebakken lucht.Pecunia non olet![]()
Blij dat er altijd weer mensen zijn met een scherpe neusquote:Op vrijdag 20 november 2015 23:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Op termijn willen we OneFit in alle Europese steden aanbieden.
Ik ruik gebakken lucht.![]()
Je zou bijna aan die lucht gewend raken.
Koffij van Droogstoppel, Lauriergracht 37: gebakken lucht.
Dierenliefhebbers, waar de knikkers een bepaalde geur hebben.
Sportscholen met zweetlucht, nee, ook gebakken lucht.
Adviseurs die wat opboeren. Enz.
Het wordt er niet frisser op.![]()
Nou ja, 't is gelukkig niet allemaal kommer en kwel. Er was ook een zoet geurende Deense keukenboer. Of een prachtige, groene kooldioxideslurper waardoor je weer opgelucht kunt ademhalen. Enz.
[ Bericht 1% gewijzigd door crowd-fundi op 21-11-2015 03:01:58 ]![]()
Altijd mooi toch, mensen die groot kunnen denken.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Op termijn willen we OneFit in alle Europese steden aanbieden.
Ik ruik gebakken lucht.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Laatste dag/kans om nog met R&R Karting mee te doen.WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Iemand laatst nog de webshop bekeken die bij de kruidenzaak van AGD hoort? Daar word ik, na het 'te druk voor de incentives'-verhaal, niet geruster op... De site zou tot 5 (?) november 'tijdeljk' offline zijn. En typefouten vind ik ook nooit een goed teken.
@Harm, tijd om eens polshoogte te nemen?![]()
Hallo dames en heren,
wij zijn vandaag online gegaan met een nieuw crowdfundingplatform; www.regiofund.nl.
Aangezien jullie al enige ervaring hebben met crowdfunding zou ik graag jullie mening horen over het platform. Tips zijn altijd welkom.Crowdfunding is de toekomst![]()
welkom!quote:Op zaterdag 21 november 2015 13:09 schreef MArcieeeeeee het volgende:
Hallo dames en heren,
wij zijn vandaag online gegaan met een nieuw crowdfundingplatform; www.regiofund.nl.
Aangezien jullie al enige ervaring hebben met crowdfunding zou ik graag jullie mening horen over het platform. Tips zijn altijd welkom.
Zou je iets kunnen vertellen over jullie platform.
bv:
- Waarom gestart met het platform
- Wat zijn jullie doelgroepen
- Hoe zijn jullie georganiseerd
- Wat is jullie visie op de verantwoordelijkheid van platform, lener en investeerder?
- Wat gebeurt er als jullie onverhoopt op houden te bestaan?
- Waarom zou ik als investeerder bij jullie investeren?
enz.Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016![]()
Even snel gekeken. Ik mis het stukje over wat jullie doen als een project onverwachts toch mis gaat. Wat is jullie meerwaarde hierin?quote:Op zaterdag 21 november 2015 13:09 schreef MArcieeeeeee het volgende:
Hallo dames en heren,
Aangezien jullie al enige ervaring hebben met crowdfunding zou ik graag jullie mening horen over het platform. Tips zijn altijd welkom.
En ik zie bij de kosten dat een lening vervroegd afgelost mag worden, en dat er dan 3 rentetermijnen betaald moeten worden.
Hier zit ik persoonlijk niet op te wachten. Als ik een overeenkomst aan ga voor bv 5 jaar, dan verwacht ik ook rente voor 5 jaar. Of een goed voorstel voor afkopen, en dit voorstel is per project (reden van vervroegd aflossen) verschillend.
Wel grappig om te zien dat er nu een OAMKB'er bij jullie betrokken is. Gaan alle nieuwe aanvragen nu via jullie, en is GvE zijn OAMKB klantjes kwijt?![]()
Ja, en wélke OAMKB'er! Die van het miljoen bij GVE (was trouwens wél een Tukker van origine die 'm dat flikte).quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:03 schreef didi80 het volgende:
[..]
Even snel gekeken. Ik mis het stukje over wat jullie doen als een project onverwachts toch mis gaat. Wat is jullie meerwaarde hierin?
En ik zie bij de kosten dat een lening vervroegd afgelost mag worden, en dat er dan 3 rentetermijnen betaald moeten worden.
Hier zit ik persoonlijk niet op te wachten. Als ik een overeenkomst aan ga voor bv 5 jaar, dan verwacht ik ook rente voor 5 jaar. Of een goed voorstel voor afkopen, en dit voorstel is per project (reden van vervroegd aflossen) verschillend.
Wel grappig om te zien dat er nu een OAMKB'er bij jullie betrokken is. Gaan alle nieuwe aanvragen nu via jullie, en is GvE zijn OAMKB klantjes kwijt?
Ik vond het overzicht van de risicobepaling een mooi voorbeeld van transparant werken. IVM werkt op een soortgelijke manier. Heel duidelijk.
De transparantie over wat gedaan wordt bij wanbetaling is er ook wel, maar minder duidelijk.
Zitten jullie alleen in Twente? Dat is mij prima hoor. Ik kom er graag. Maar is dat ook niet wat beperkt? Is dat wel renderend te maken? M.a.w.: wat is je toekomstvisie? Natuurlijk wil je over vijf jaar nog bestaan. Heb je je eigen bedrijf al langs de lat gelegd die jullie voor andere bedrijven hanteren?![]()
Op de homepage zelf zie je weinig bijzonders. Ze zijn volop bezig met de kerstverkoop lijkt het.quote:Op zaterdag 21 november 2015 12:00 schreef Incitatus3 het volgende:
Iemand laatst nog de webshop bekeken die bij de kruidenzaak van AGD hoort? Daar word ik, na het 'te druk voor de incentives'-verhaal, niet geruster op... De site zou tot 5 (?) november 'tijdeljk' offline zijn. En typefouten vind ik ook nooit een goed teken.
@Harm, tijd om eens polshoogte te nemen?
Elders wordt als ingangsdatum 1 februari genoemd.
Link:
[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 21-11-2015 14:56:32 ]Pecunia non olet![]()
Altijd leuk om te zien dat jonge gasten voor zichzelf beginnen, succes met het platform!quote:Op zaterdag 21 november 2015 13:09 schreef MArcieeeeeee het volgende:
Hallo dames en heren,
Aangezien jullie al enige ervaring hebben met crowdfunding zou ik graag jullie mening horen over het platform. Tips zijn altijd welkom.![]()
Ik vermoed dat incitatus3 dit wil aangeven zie link.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:51 schreef obligataire het volgende:
[..]
Op de homepage zelf zie je weinig bijzonders. Ze zijn volop bezig met de kerstverkoop lijkt het.
Elders wordt als ingangsdatum 1 februari genoemd.
Link:
Bestellen Consument
VIA ONZE WEBSHOP KUNT U DE UNIEKE YI GRAANWAFELS BESTELLEN.
KLIK OP DE VOLGENDE LINK : http://www.kruidendiscount.nl/
Ik zou me voor kunnen stellen dat een verhuizing meer tijd kost en dat de prioriteiten bij de groothandel liggen en niet bij de detail handel. Maar dan moet je wel de mensen goed informeren natuurlijk. Bij mij dus nog geen paniek. Maar misschien is het wel goed dat Harm eens poolshoogte gaat nemen. Hij heeft vermoedelijk wel wat tijd want zoveel nieuwe projecten worden er niet gepubliceerd op AGD
[ Bericht 10% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-11-2015 16:05:41 ]![]()
Hallo Komrad,quote:Op zaterdag 21 november 2015 13:40 schreef komrad het volgende:
[..]
welkom!
Zou je iets kunnen vertellen over jullie platform.
bv:
- Wat is jullie visie op de verantwoordelijkheid van platform, lener en investeerder?
- Wat gebeurt er als jullie onverhoopt op houden te bestaan?
- Waarom zou ik als investeerder bij jullie investeren?
enz.
bedankt voor je reactie
Ik werk nu bij de rabo en hiervoor bij de abn. Banken verdienen geld door advies, kredietverlening en betalingsverkeer. In het huidige bankmodel worden deze gecombineerd en ik denk dat dat achterhaald is. Eenieder met een WFT diploma mag advies geven. Het betalingsverkeer zal m.i. op den duur efficiënter gedaan worden door clubs als paypal, google of facebook. En kredietverlening onder de half miljoen is, door wet en regelgeving, niet meer rendabel voor banken. Daarom denk ik dat crowdfunding, noodgedwongen, de financieringsmotor zal worden van het MKB. Crowdfunding zal ook voor investeerders groeien tot een vaste, serieuze beleggingsmogelijkheid.
Ik zie echter nog wel ruimte in de huidige markt. Ik denk dat het, uit financieringsoogpunt, professioneler kan; vandaar dat wij een aparte stichting hebben opgericht om zekerheden te kunnen stellen en zodoende het verliesrisico kunnen minimaliseren. Daarnaast merk ik dat veel ondernemers/investeerders in mijn omgeving huiverig zijn tav crowdfunding. Het is voor velen nog een ‘ver van mn bed show’. Het regionale aspect waarbij ondernemers investeerders bereiken uit hun eigen regio spreekt erg aan.
M.i. is het ook de essentie van crowdfunding dat iedereen moet kunnen investeren in de bakker om de hoek. Vandaar hanteren wij een lage minimale investering; 100 euro.
Dus professioneel en regionaal vandaar de slogan; Professioneel investeren in uw eigen regio.
Qua geldvragers richten wij ons voornamelijk op MKB-ers die minimaal 2 boekjaren achter de rug hebben. We hebben geen bepaalde branche-focus en sluiten daarom geen bedrijven uit (muv bijv. seks- en wapen industrie).
We sluiten starters niet uit maar dan dient er een geweldig business plan te liggen met inbreng van de ondernemer en/of een derde. Een starter blanco financieren is te risicovol.
Voor goede innovatieve starters hebben we daarnaast contacten met private equity investeerders. Deze financieringsvorm sluit m.i. ook beter aan op dit soort projecten.
Ik heb een mooi schema gemaakt van de organisatiestructuur. Lukt me echter niet om deze hierin te verwerken. Hierbij dus textueel;
De structuur is als volgt;
Regiofund Holding is 100% eigenaar van Regiofund B.V.
Daarnaast hebben we 2 stichtingen; Stichting Investeerders Regiofund en Stichting Zekerheden Regiofund.
Regiofund B.V. is de exploitant van het platform en feitelijk de bemiddelaar in de leningovereenkomsten.
Stichting Investeerders Regiofund is de entiteit die de betaalstromen faciliteert. Wanneer je investeert (via iDEAL) komt dit bedrag op rekening van de stichting. De stichting is een aparte entiteit en heeft geen financiële verbondenheid met Regiofund B.V.. Feitelijk loopt Regiofund B.V. exploitatierisico en kan failleren. Dit zal geen effect hebben op Stichting Investeerders.
Stichting Zekerheden Regiofund is de entiteit die de zekerheden houdt ten behoeve van de investeerders. Zekerheden kunnen bijvoorbeeld zijn verpandingen of hypothecaire inschrijvingen. Wanneer de debiteur niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen heeft Stichting Zekerheden het recht om de zekerheden uit te winnen, hiermee kan dan (deels) de vordering van de investeerder worden voldaan.
Wat is jullie visie op de verantwoordelijkheid van platform, lener en investeerder?
- Als platform zijnde is het ons doel om enkel kwalitatief goede investeringsprojecten aan te bieden. Qua taken is het onze verantwoordelijkheid;
o Een gedegen risicobeoordeling toe te passen om de kredietwaardigheid en overige risico’s te toetsen.
o De pitch van een investeringsproject dient duidelijk en leesbaar te zijn en hierin dienen de risico’s benoemd te worden alsmede de zekerheden e.d..
o Het betalingsverkeer te faciliteren
- De lener dient eerlijk inzicht te geven aan ons omtrent zijn onderneming en de risico’s. daarnaast dient hij de verplichting voortvloeiende uit de leningovereenkomst na te komen.
- De investeerder dient te allen tijde ZELF het besluit te nemen om te investeren. Regiofund probeert de investeerders zo goed mogelijk te informeren om een weloverwogen besluit te kunnen nemen.
Wat gebeurt er als jullie onverhoopt op houden te bestaan?
Als Regiofund B.V. ophoudt te bestaan zullen we geen nieuwe leningen meer bemiddelen. De lopende leningsovereenkomsten zullen door de Stichting Investeerders worden beheerd. De rechten en verplichtingen zullen gewoon doorlopen.
Waarom zou ik als investeerder bij jullie investeren?
We hebben een zeer gedegen risicotoetsing en we hebben de mogelijkheid om zekerheden te stellen. Op deze manier ben ik ervan overtuigd dat wij jou enkel kwalitatief goede investeringsprojecten aanbieden.Crowdfunding is de toekomst![]()
Even snel gekeken. Ik mis het stukje over wat jullie doen als een project onverwachts toch mis gaat. Wat is jullie meerwaarde hierin?quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:03 schreef didi80 het volgende:
[..]
Even snel gekeken. Ik mis het stukje over wat jullie doen als een project onverwachts toch mis gaat. Wat is jullie meerwaarde hierin?
Wel grappig om te zien dat er nu een OAMKB'er bij jullie betrokken is. Gaan alle nieuwe aanvragen nu via jullie, en is GvE zijn OAMKB klantjes kwijt?
- We hebben enige tekst en uitleg gegeven onder FAQ’s. Zie het stukje hieronder.
- Ik heb zelf ervaring met wanbetaling en uitwinnen van zekerheden opgedaan als accountmanager bijzonder beheer. Het is erg moeilijk om een standaard wanbetalingsprocedure te schrijven welke optimaal de belangen dekt van de investeerders. Dit is per casus verschillend. Mocht er onverhoopt betalingsachterstanden ontstaan dan zullen wij contact opnemen met de ondernemer om het probleem in kaart te krijgen en hiervoor een oplossing proberen te vinden. Mocht blijken dat de ondernemer in gebreke zal blijven dan zal de vordering worden opgeëist. Na de opeisperiode zal het traject van uitwinning worden opgestart samen met een deurwaarder en/of jurist.
- Uitleg in FAQ; ‘Wanneer het bedrijf niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen zal Regiofund het actieve debiteurenbeheer overnemen. Als een betalingsachterstand meerdere weken blijft duren is de debiteur (het bedrijf) in gebreke . In dergelijke gevallen werken wij nauw samen met een incassobureau en juristenkantoor. Zo garanderen we bij een wanbetaling dat uw belangen als investeerder optimaal worden behartigd. Mocht een oplossing uitblijven dan zullen de zekerheden worden uitgewonnen en/of de borgen worden aangesproken. De opbrengsten hieruit worden aangewend om uw vordering (deels) te voldoen.’
- Wanneer een ondernemer vervroegd aflost en 3 rentetermijnen betaald heb jij je investering weer terug plus extra rendement. De liquiditeiten die je weer tot je beschikking hebt kan je weer ‘herinvesteren’. Financieel/risico technisch gezien zou je moeten hopen dat iedere onderneming vervroegd aflost.
- Mendel (de OAMKB’er) is nauw betrokken geweest bij de oprichting van Regiofund. Ik kan verder nog niets concreets zeggen over de verdere samenwerking.
Crowdfunding is de toekomst![]()
Bedankt voor je reactie crowd-fundiquote:Op zaterdag 21 november 2015 14:35 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Ja, en wélke OAMKB'er! Die van het miljoen bij GVE (was trouwens wél een Tukker van origine die 'm dat flikte).
Ik vond het overzicht van de risicobepaling een mooi voorbeeld van transparant werken. IVM werkt op een soortgelijke manier. Heel duidelijk.
De transparantie over wat gedaan wordt bij wanbetaling is er ook wel, maar minder duidelijk.
Zitten jullie alleen in Twente? Dat is mij prima hoor. Ik kom er graag. Maar is dat ook niet wat beperkt? Is dat wel renderend te maken? M.a.w.: wat is je toekomstvisie? Natuurlijk wil je over vijf jaar nog bestaan. Heb je je eigen bedrijf al langs de lat gelegd die jullie voor andere bedrijven hanteren?
- We zijn tukkers dat kloptmaar Regiofund is een landelijk platform. Ondernemers of investeerders uit andere delen van het land zijn zeer zeker welkom. Regiofund heeft in andere delen van het land de mogelijkheid om adviseurs in te schakelen en ondernemers te begeleiden. Eea dient hiervoor nog geconcretiseerd te worden, vandaar dat het nog niet op de website staat.
- Insteek is wel dat we de projecten regionaal gaan promoten middels gerichte social media marketing en regionale dagbladen. Vandaar de naam Regiofund.
- Toekomstvisie (voor eind 2016)
o Website verder ontwikkeld
o Een regiofund app
o per provincie een adviseur/coach.
o Productontwikkeling; equity
Ik ben en blijf echter een nuchtere tukker dus wel met de voetjes op de vloer blijven en eerst maar zorgen dat we een aantal goede projecten succesvol kunnen laten funden.
Ik heb mijn eigen bedrijf al langs de lat gelegd. Sterker nog, Regiofund zal op zeer korte termijn zelf een investeringsproject worden op regiofund.nl. Als starter zijnde krijgt Regiofund een S label. Risico wordt gedekt door een borgstelling door een zeer solvabele beheermaatschappij. We willen 50k ophalen tegen 8%. Hierover volgt later meer…Crowdfunding is de toekomst![]()
Thnx!quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:59 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Altijd leuk om te zien dat jonge gasten voor zichzelf beginnen, succes met het platform!Crowdfunding is de toekomst![]()
Juist ja.... ik weet niet wat ik hierover moet denken. Maar op dit moment voelt het niet positief.quote:Op zondag 22 november 2015 13:18 schreef MArcieeeeeee het volgende:
Ik heb mijn eigen bedrijf al langs de lat gelegd. Sterker nog, Regiofund zal op zeer korte termijn zelf een investeringsproject worden op regiofund.nl. Als starter zijnde krijgt Regiofund een S label. Risico wordt gedekt door een borgstelling door een zeer solvabele beheermaatschappij. We willen 50k ophalen tegen 8%. Hierover volgt later meer…![]()
Vervelend dat je het niet positief interpreteert.quote:Op zondag 22 november 2015 13:31 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Juist ja.... ik weet niet wat ik hierover moet denken. Maar op dit moment voelt het niet positief.
Het doel van deze actie is om het eerste crowdfunding platform te zijn die zichzelf fund. Het is dus vooral een marketingdoel. Het gaat mij dus vooral om de marketingwaarde en te bewijzen/laten zien wat regiofund voor platform is. Ik vond het eigenlijk wel inventief van mezelf.
Waarom voelt het voor jou niet positief?Crowdfunding is de toekomst![]()
Ik ben niet user Borstenzijngeweldig, maar het voelt bij mij als 'wij van WC-eend...'quote:Op zondag 22 november 2015 13:49 schreef MArcieeeeeee het volgende:
[..]
Vervelend dat je het niet positief interpreteert.
Het doel van deze actie is om het eerste crowdfunding platform te zijn die zichzelf fund. Het is dus vooral een marketingdoel. Het gaat mij dus vooral om de marketingwaarde en te bewijzen/laten zien wat regiofund voor platform is. Ik vond het eigenlijk wel inventief van mezelf.
Waarom voelt het voor jou niet positief?
Waar heb je 50k voor nodig als crowdfunding platform? Met een website en een laptop + relevante opleidingen ben je toch al een eind? Uren van oprichters zouden m.i. in elke onderneming eerst als pure investering gezien moeten worden. Als het slaagt verdien je een goede boterham, lukt het niet dan is het ondernemersrisico. Niet meteen de crowd gebruiken om vanaf dag 1 een salaris te hebben.
Ik zeg niet dat dat is wat jullie gaan doen (je hebt tenslotte nog geen onderbouwing gegeven van de kosten), maar ik zie niet goed waar kosten wel zouden zitten. Bovendien gaan jullie jezelf beoordelen en vermarkten. Daarmee wordt je niet alleen de indirecte risicodrager die je bent zodra je in crowdfunding bemiddelt, maar ben je zelf ook directe risicodrager, want de toko kan ook op de fles gaan. Een soort van belangenverstrengeling dus.![]()
Absurd om meteen 50000 euro te willen ophalen voor een nieuw crowdfunding platform met behulp van crowdfunding op je eigen crowdfundingplatform. Ook ik snap niet waarvoor er 50000 euro nodig is om een crowdfunding platform te starten. Ik heb nu al twijfels in het beoordelingsvermogen van de oprichters.
[ Bericht 1% gewijzigd door iw84t op 22-11-2015 15:03:52 ]![]()
Een platform erbij die ook veel aandacht besteed aan de zekerheden is voor mij een welkome aanvulling. Maar als ik dit zo lees dat weet ik niet of dat regiofund gaat worden. In de enige pitch die op het platform staat worden nauwelijks financiële gegevens vermeld en de tekst is een voortdurende herhaling. Lijkt me niet iets dat een investeerder hier een gedegen beslissing kan maken wat toch een van hun usp's is/moet zijn.
Dan dat zelf funden heb ook ik vraagtekens bij![]()
Een paar maanden begon Aygodutch, dit platform heeft via dit forum veel investeerders gevonden en bij elk foutje word Harm erbij geroepen en mag hij alles uitleggen.quote:Op zondag 22 november 2015 13:49 schreef MArcieeeeeee het volgende:
[..]
Vervelend dat je het niet positief interpreteert.
Waarom voelt het voor jou niet positief?
Ik heb geen idee of AGD rondkomt met de financiën, ik weet dat ze een fee vragen. Maar ik heb een redelijk goed gevoel bij dit platform en het geeft mij een gevoel dat ik het zaakje wel kan vertrouwen.
Ik ken dit platform niet en ik hield me ook stil tot de "grote jongens" van dit forum hun mening gaven. Dit omdat ik zelf nog niet zoveel ervaring heb in deze zaken. Maar het platform funden via het platform is 1 hele grote rode vlag die ik niet kan missen.
Jij mag het misschien heel erg inventief van jezelf vinden, maar dat is het niet. Het mag allemaal wel een geweldig idee zijn, maar voor mij komt het over dat je 50.000 euro binnen haalt en omdat jij diegene bent die het contract opstelt en zelf alle touwtjes in handen hebt in deze deal ons flink kunt naaien in deze deal. Straalt geen vertrouwen uit, het straalt meer "oplichtingspraktijk in de startblok" uit en nu maar hopen dat de forumlieden erin stinken.![]()
Ik mis op de frontpage een heldere uitleg van de filosofie achter weer een nieuw platform. Waar zijn jullie onderscheidend in? Het idee van de 'regio' snap ik ook nog niet - waar komt dat terug, of hoe wordt het waargemaakt als iedereen in alles kan investeren? Crowdaboutnow heeft, als ik het goed heb, al een uiteensplitsing naar provincies. Je kunt daar op provincie/regio selecteren. Dat is al een veel concretere uitwerking van het regio-idee.
Inzetten op zekerheden: graag! Maar dat zou elk platform moeten doen. In jullie personeelsbezetting zie ik nog weinig extra inzet daarop.
En jezelf voor 50.000 op je eigen platform financieren? Absolute no-go! Aardig idee, misschien, maar veel te risicovol. Voelt als een Baron von Münchhausen-gevalletje...![]()
Met ruim 150+ Nederlandse platforms zou je denken dat er wel genoeg zijn inmiddels? Tenzij je met een geheel nieuw concept komt, maar dat zie ik hier niet in.![]()
R&R is helemaal volgekomen
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Klinkt heel mooi en zeker jullie platform. Mede dankzij de twee stichtingen. Goede manier om gelijk het verpanden mogelijk te maken, Hoe dat juridicscgh wil ik nog uitzoeken maar ik ga er van uit het allemaal mogelijk is.
Maar toch nog een vraag. Wie financiert de stichtingen? En dan bedoel ik: Wat als het platform er niet meer is. Eigenlijk zou er een jaarlijkse fee moeten zijn die de stichtingen overeind kan houden als er geen platform meer is.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
Panneklaar heeft een foto van het pand geplaatst. Dat zo'n ruimte mogelijk is voor 150k daar in Ulft. Daar kijk ik als hagenees echt van op.Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.![]()
goede reminder, ik moet nog een beslissing nemen of ik ga investerenquote:Op zondag 22 november 2015 16:14 schreef RavigotteSaus het volgende:
Panneklaar heeft een foto van het pand geplaatst. Dat zo'n ruimte mogelijk is voor 150k daar in Ulft. Daar kijk ik als hagenees echt van op.Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
Forum Opties Forumhop: Hop naar: