Met maxbedrag van 250K zie ik deze niet zo snel eerder vol komenquote:Op dinsdag 17 november 2015 09:53 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Er zijn nog 121 dagen over om te investeren. Zit-ie eerder vol, dan kan-ie ook eerder beginnen.
Maar de betaaldata blijven staan. Althans, dat is wel mijn ervaring met een ander project dat ik via CAN heb lopen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:53 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Er zijn nog 121 dagen over om te investeren. Zit-ie eerder vol, dan kan-ie ook eerder beginnen.
Karig ja, ik denk dat ze het vooral moeten hebben van de fan-base die ze hebben. Ik denk dat ze wel een heel eind zullen komen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:32 schreef Sheffield het volgende:
Deze al gezien?
https://www.crowdaboutnow.nl/hetuiltje
Bieren staan inderdaad goed aangeschreven. Maar
* 4% per jaar
* 5 jaar looptijd
* terugbetaling in 3 termijnen, startende het derde jaar
Ligt het aan mij, of is dit een mager aanbod?
Deze berekening klopt niet. Rendement is wel 20%. CAN betaalt de rente niet over het nog openstaande bedrag, maar over de hoofdsom. Lening is 175K. Ze betalen terug 175K * 1,2 = E 210Kquote:Op dinsdag 17 november 2015 10:15 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik krijg altijd een beetje pijn in de neus als ze dan schermen met 20% rendement.
Zeker omdat het ook al niet het totale rendement over 5 jaar is.
Jaar 3 krijg je 12% (3x 4%)
Jaar 4 krijg je 3.x% (4% - aflossing van jaar 3)
Jaar 5 krijg je 3.x% (4% - aflossing van jaar 3 en 4)
Hoe ik ook reken, als ik er 100 euro in stop heb ik zelfs na 5 jaar geen 120 euro.
Ik kan dan ook stellen dat andere projecten 480% bieden.
Namelijk 60maanden * 8% is 480%
als je op "aflossing in 3 termijnen" klikt zie je dit:quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:15 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik krijg altijd een beetje pijn in de neus als ze dan schermen met 20% rendement.
Zeker omdat het ook al niet het totale rendement over 5 jaar is.
Jaar 3 krijg je 12% (3x 4%)
Jaar 4 krijg je 3.x% (4% - aflossing van jaar 3)
Jaar 5 krijg je 3.x% (4% - aflossing van jaar 3 en 4)
Hoe ik ook reken, als ik er 100 euro in stop heb ik zelfs na 5 jaar geen 120 euro.
Ik kan dan ook stellen dat andere projecten 480% bieden.
Namelijk 60maanden * 8% is 480%
klopt, doen ze ook tussen haakjes. (al klopt dat percentage niet helemaal door de eerdere termijnen)quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:45 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ok, je hebt gelijk.
Maar dan nog vind ik dat je met een jaarlijks rendement moet rekenen en niet een totaal rendement.
Kennelijk heeft Collin nog een dag langer nodig om te kiezen uit de door mij voorgestelde incentives voor het Jubileum project.quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Collin is toe an project 100!
Zouden we bij dit feestelijke gebeuren een procentje extra krijgen bij dit project?![]()
Een andere optie is geen investeerders Fee om dit te vieren.![]()
Ben benieuwd welke suggestie ze overnemen.![]()
![]()
![]()
Leest GvE ook mee hahaquote:Op maandag 16 november 2015 10:22 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
Over incentive gesproken die maar niet binnen komen, wacht sinds april nog op monkey town kaarten. Altijd jammer om te zien dat een incentive gebruikt wordt om mensen over te halen en vervolgens niks mee gedaan wordt. Zou net zo goed een onderdeel moeten worden van de overeenkomst.
Staat in de OPquote:Op dinsdag 17 november 2015 11:54 schreef samlood het volgende:
kan iemand het linkje geven voor het aanmelden van de mailserver. alvast bedankt
Bedankt Naregendezonquote:Op dinsdag 17 november 2015 11:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Staat in de OP
Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .
Adverteren doet begeren. Helemaal als je zelf de advertentie plaatst.quote:
ik hou ook niet van spammail, maar dit soort spam mag van mij best wat vaker komen. Helaas de laatste tijd maar weinig mailtjes.quote:Op dinsdag 17 november 2015 15:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Adverteren doet begeren. Helemaal als je zelf de advertentie plaatst.
Zelfs NaRegenDeZon is nu lid geworden van de mailer en die houdt helemaal niet van spammail,
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit wederom een voorbeeld vind van klantvriendelijkheid (naast bijvoorbeeld het fee-free inleggen op dit platform).quote:Op dinsdag 17 november 2015 15:25 schreef patrick109 het volgende:
Beste investeerder,
U heeft geïnvesteerd in de pitch: “Overnamefinanciering transportbedrijf Niezen Transport”. De pitch is inmiddels vol geschreven. Namens Investormatch en de ondernemer hartelijk dank hiervoor!
Zoals in de pitch beschreven is deze crowdfundingfinanciering onderdeel van een financieringsmix, waarvan ook de bank onderdeel is. De bank heeft als beleid dat zij pas definitief akkoord geeft na de succesvolle crowdfundcampagne. De bank is inmiddels op de hoogte van de succesvolle crowdfundcampagne en wij verwachten het definitieve akkoord in de eerste helft december. Om u als investeerder in bescherming te nemen, storten wij het geld van de crowdfundcampagne pas door aan de ondernemer als de bank definitief akkoord geeft. Komt de bank onverhoopt niet door met het krediet, storten wij u uw geld terug.
Wij vinden dat u als investeerder geen hinder moet ondervinden van deze periode. Daarom hebben wij als volgt besloten:
1: als vóór 1-1-2016 de bank akkoord geeft, start de lening (met terugwerkende kracht) per 1-12-2015.
2: als op 1-1-2016 er nog geen akkoord van de bank ligt, ontvangt u uw inleg terug + 0,67% rente voor de maand december (8% op jaar basis). De lening gaat dan helaas niet lopen, maar u heeft geen rendementsverlies over deze periode en geen risico op het achterwege blijven van de bancaire financiering.
Mocht u vragen hebben over het bovenstaande vernemen wij dit graag,
Met vriendelijke groet,
Peter van Meersbergen
+1quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:24 schreef vonragnor het volgende:
[..]
Ik stem in ieder geval om IVM ook op te nemen in de mailer!
Naar mijn idee niet nodig daar ze zelf een mail sturen over nieuwe projecten aan geregistreerde investeerders die kort na publicatie aankomt. Collin doet dit trouwens ook.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:24 schreef vonragnor het volgende:
Kort voor de publicatiequote:Op dinsdag 17 november 2015 16:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Naar mijn idee niet nodig daar ze zelf een mail sturen over nieuwe projecten aan geregistreerde investeerders die kort na publicatie aankomt. Collin doet dit trouwens ook.
Tsja, als een "gewone" fit20 op GVE al niet meer loopt, wat moet je dan verwachten op KOM?quote:Uiteraard wordt deze fantastische locatie niet eeuwig voor ons vastgehouden, daarom vragen wij nogmaals jullie hulp zodat wij zsm kunnen starten.
en langs de weg:quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:29 schreef MSR het volgende:
Ik zag overigens in het magazine "De Zaak" op de binnenkant van de achtercover een full-colour full-page advertentie van KoM. Eerste keer dat ik een advertentie zie voor een crowdfundplatform. Behalve dan de Lendahand banners die ik soms tegenkom hier op fok.
Zat daar dan een incentive bij?quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:28 schreef djh77 het volgende:
De olie uit Groningen is binnen (bio project AGD)
Hier ook. Rockenfeller heeft een heerlijke caprese met koolzaadolie gekregen van z'n meissiequote:Op dinsdag 17 november 2015 18:28 schreef djh77 het volgende:
De olie uit Groningen is binnen (bio project AGD)
Investormatch?quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:24 schreef vonragnor het volgende:
[..]
Yep, maar is inderdaad niet nodig. Als je al eens geinvesteerd hebt, dan behoor je bij de insiders die nieuwe projecten eerder te horen krijgen....quote:[nvestormatch?
Eerst de rente door 4 delen (48 maanden is 4 jaar). Je hebt nu de rente per jaar. Dan het gemiddeld geïnvesteerd vermogen bepalen. Dat is in jouw geval 500. Rente per jaar delen door het gemiddeld geïnvesteerd vermogen en je hebt je rendement per jaarquote:Op dinsdag 17 november 2015 19:58 schreef maxvdh het volgende:
[Voor de mensen die op Investormatch hebben geinvesteerd]
Ik heb geinvesteerd in Niezen transport en in mijn Dashboard staat dat hier een verwacht rendement van 17.22%. Ter informatie de lening is voor 48 maanden tegen een rente van 8%.
Als ik dit zelf het rendement uitreken en 48 lineaire termijnen met iedere maand (8/48)% rente over het resterende neem kom ik op een rendement van 16.33% uit. Hoe kan ik dit verschil verklaren?
Mijn voorbeeldberekening vind je hier: https://docs.google.com/s(...)J-8/edit?usp=sharing
Nu al aangenaam verrast met mijn eerste investering bij IVM. Proactief gehandeld en gedacht vanuit de investeerderquote:Wij vinden dat u als investeerder geen hinder moet ondervinden van deze periode. Daarom hebben wij als volgt besloten:
1: als vóór 1-1-2016 de bank akkoord geeft, start de lening (met terugwerkende kracht) per 1-12-2015.
2: als op 1-1-2016 er nog geen akkoord van de bank ligt, ontvangt u uw inleg terug + 0,67% rente voor de maand december (8% op jaar basis). De lening gaat dan helaas niet lopen, maar u heeft geen rendementsverlies over deze periode en geen risico op het achterwege blijven van de bancaire financiering.
Aantal reeds gefunde Projecten blijkbaar anoniemquote:Op dinsdag 17 november 2015 20:34 schreef rockenfeller het volgende:
Iemand wel eens gehoord van geldrond.nl? Staat op de site van D&K. Hebben reeds enorme bedragen gefund
Lijkt erop dat er wat fake projecten in gezet zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:50 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Aantal reeds gefunde Projecten blijkbaar anoniem
Alle reeds gefunde projecten hebben blijkbaar één investeerder (wordt zo iig getoond zonder in te loggen)
Link naar "wat kost geldrond" werkt niet
Ik pas voorlopig
Grappig, ik kwam ook al niet uit. Maar ik kwam op 16,55% uit. Bij mij kwam het verschil doordat ik de maandrente bereken als volgt = (1+jaarrente)^(1/12)-1quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:58 schreef maxvdh het volgende:
[Voor de mensen die op Investormatch hebben geinvesteerd]
Ik heb geinvesteerd in Niezen transport en in mijn Dashboard staat dat hier een verwacht rendement van 17.22%. Ter informatie de lening is voor 48 maanden tegen een rente van 8%.
Als ik dit zelf het rendement uitreken en 48 lineaire termijnen met iedere maand (8/48)% rente over het resterende neem kom ik op een rendement van 16.33% uit. Hoe kan ik dit verschil verklaren?
Mijn voorbeeldberekening vind je hier: https://docs.google.com/s(...)J-8/edit?usp=sharing
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:35 schreef gve74 het volgende:
Kreeg vandaag een bericht (update) iz mijn GVE-project 8774.
Fijn om te horen dat het goed gaat met het project, maar ik krijg toch een beetje de indruk dat dit bericht meer bedoeld is om investeerders te zoeken voor het nieuwe project. Want dat nieuwe project wil niet echt vollopen.Juist omdat ik in de eerste zit doe ik niets in de tweede. Spreiding, weet u wel meneer Dabaghian.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8 jaar is behoorlijk lang denk ik.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Kapitaal op Maat
https://www.kapitaalopmaat.nl/Panneklaar#project
B+ 7% 96 maanden 135.000 Euro
Met veel zekerheden onder andere Pandrecht en Hypotheek recht.
Wat denken jullie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |