abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157569903
Heb nu Gve-project bij incassoburo lopen. Al is het een luttel bedrag, ik word wat behoudender.

Doe nu een bedragje bij npex, in afwachting van de fok email alerts :s)
pi_157570886
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:58 schreef Nadinarama het volgende:

[..] En looptijd is idd. mijn twijfel, in geval Groningse studenten het niks vinden.
Die redenering volg ik niet helemaal. Als de Groningse studenten het niks vinden dan ben je jouw geld sowieso kwijt, ongeacht de looptijd. :)

Vanuit de geldlener bezien is 5 jaar sowieso aantrekkelijker want resulteert in een lagere maandlast. Snel aflossen lijkt misschien aantrekkelijk maar wat koop je ervoor, juist in de beginfase, als de onderneming nog echt moet gaan draaien, ben je niet gebaat bij hoge vaste lasten.
Maar goed dat lijken ze opgelost te hebben door de BTW mee te financieren, daar kunnen ze in ieder geval een half jaar de annuïteiten van betalen, daarna wordt het spannend. :)

Ik heb ook wat bedenkingen bij de persoon van de ondernemer al is dat een beetje een gevoel, 12 ambachten en 13 ongelukken etc.
Pecunia non olet
pi_157570955
Ander soort crowdfunding-nieuws, whiskyplan zit op 100k eur via de crowd :s)
జ్ఞ‌ా
pi_157571491
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 16:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die redenering volg ik niet helemaal. Als de Groningse studenten het niks vinden dan ben je jouw geld sowieso kwijt, ongeacht de looptijd. :)

Vanuit de geldlener bezien is 5 jaar sowieso aantrekkelijker want resulteert in een lagere maandlast. Snel aflossen lijkt misschien aantrekkelijk maar wat koop je ervoor, juist in de beginfase, als de onderneming nog echt moet gaan draaien, ben je niet gebaat bij hoge vaste lasten.
Maar goed dat lijken ze opgelost te hebben door de BTW mee te financieren, daar kunnen ze in ieder geval een half jaar de annuïteiten van betalen, daarna wordt het spannend. :)

Ik heb ook wat bedenkingen bij de persoon van de ondernemer al is dat een beetje een gevoel, 12 ambachten en 13 ongelukken etc.
Gedachtegang dat iets nieuws in het centrum in de beginfase momentum krijgt, maar dat als iedereen het gezien heeft, bezoek af gaat nemen. Ik zei niet dat studenten het niks vinden.

Ben het overigens met je eens dat het spreiden voor geldlener beter is.
pi_157571534
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 16:17 schreef Nadinarama het volgende:
Heb nu Gve-project bij incassoburo lopen. Al is het een luttel bedrag, ik word wat behoudender.

Doe nu een bedragje bij npex, in afwachting van de fok email alerts :s)
Welke neem je daar mee, nieuwe van society shop?
Op zich wel interessant als afwisseling.

Ik hou niet van karaoke verder dus ik pas :p
pi_157571665
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 17:09 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Gedachtegang dat iets nieuws in het centrum in de beginfase momentum krijgt, maar dat als iedereen het gezien heeft, bezoek af gaat nemen. Ik zei niet dat studenten het niks vinden.

Ben het overigens met je eens dat het spreiden voor geldlener beter is.
Ik spreek mezelf tegen |:(
pi_157571682
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 17:10 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Welke neem je daar mee, nieuwe van society shop?
Op zich wel interessant als afwisseling.

Ik hou niet van karaoke verder dus ik pas :p
Fastned is ok en DD Equity...
  zondag 15 november 2015 @ 18:57:35 #283
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_157574263
Jongens,

Is horeca eigenlijk wel zo'n risico factor? als ik dat lijstje in de OP zie lijkt dat nog wel mee te vallen, misschien die 2x Blauw toen en dat dat is blijven hangen? Maar verder niet perse? Vooral als een gelegenheid al lang bestaat zou ik daar best geld in willen investeren.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_157579823
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 18:57 schreef AQuila360 het volgende:
Jongens,

Is horeca eigenlijk wel zo'n risico factor?
Dat is algemeen bekend. Vaak afhankelijk van de bierbrouwerij of de gokkastenexploitant voor de financiering.
Pecunia non olet
  zondag 15 november 2015 @ 21:06:23 #285
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_157580879
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 20:50 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is algemeen bekend. Vaak afhankelijk van de bierbrouwerij of de gokkastenexploitant voor de financiering.
In het algemeen bedoel je dus niet perse van de crowdfundprojecten?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_157588985
Het zal wel geen toeval zijn dat Horeca relatief oververtegenwoordigd is bij CF.
Bij de banken kunnen ze nauwelijks terecht. Ik pik af en toe een leuk krentje uit de pap😆 maar laat verreweg de meeste lopen en de starters al helemaal.

[ Bericht 14% gewijzigd door obligataire op 16-11-2015 00:29:38 ]
Pecunia non olet
pi_157589113
Van Webstijl is de incentive binnen😆 leuk en uitgebreid pakket,die jongens hebben het begrepen.....

Dat deed me trouwens aan CFS denken, daarvan nog steeds niets binnen.

Ben ook benieuwd naar het paddo pakket....😀
Pecunia non olet
pi_157594019
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 00:27 schreef obligataire het volgende:
Van Webstijl is de incentive binnen😆 leuk en uitgebreid pakket,die jongens hebben het begrepen.....

Dat deed me trouwens aan CFS denken, daarvan nog steeds niets binnen.

Ben ook benieuwd naar het paddo pakket....😀
Over incentive gesproken die maar niet binnen komen, wacht sinds april nog op monkey town kaarten. Altijd jammer om te zien dat een incentive gebruikt wordt om mensen over te halen en vervolgens niks mee gedaan wordt. Zou net zo goed een onderdeel moeten worden van de overeenkomst.
pi_157594723
Ik hou er geen administratie van bij (en eigenlijk zou ik dat wel moeten doen) maar ik had eigenlijk al veel meer cadeautjes moet hebben volgens mij.
Nou ja de meeste zijn toch niet/nauwelijks interessant meestal vanwege de afstand.
Pecunia non olet
pi_157594947
Je knippert even met je ogen en de nieuwe van Collin zit alweer vol. Niet dat ik dat heel erg vind trouwens. :)
Pecunia non olet
pi_157595015
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 10:23 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het zou goed zijn als er een vereniging voor crowdfund-investeerders zou komen zodat we een sterker blok vormen naar de formats.
Die is er: http://forum.pivn.nl
<a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" > InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.</a>
pi_157595351
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:13 schreef obligataire het volgende:
Nou ja de meeste zijn toch niet/nauwelijks interessant meestal vanwege de afstand.
Soms maakt het incentive het verschil, had het laatst met een project waar ik over twijfelde vanwege het incentive... Uiteindelijk te lang getwijfeld en is de keuze voor me gemaakt doordat het project vol zat.

uiteindelijk leuk een gratis entrée of een borrel, maar liever geen incentive en geld terug dan wel een incentive en na 6 maanden default.
pi_157595474
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:30 schreef tsagld het volgende:

[..]

Lijkt voornamelijk over boober te gaan?
జ్ఞ‌ా
pi_157595586
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:26 schreef obligataire het volgende:
Je knippert even met je ogen en de nieuwe van Collin zit alweer vol. Niet dat ik dat heel erg vind trouwens. :)
Ook te laat, Leek me wel wat 36 maanden en een aantrekkende sektor.Ik had er voor de spreiding wel wat in willen stoppen. helaas, op naar de volgende kansen.
pi_157596353
Bericht van Lendahand

Na een zorgvuldig voorbereidingstraject zijn wij verheugd u mee te kunnen delen dat Eclof Colombia alle Lendahand projecten van onze lokale partner Venture South Colombia (VSC) heeft overgenomen. Eclof Colombia is onderdeel van Eclof International, een solide organisatie die zich al sinds 1946 bezighoudt met armoedereductie en kredietverstrekking.

VSC heeft de afgelopen 1,5 jaar uitstekend gefungeerd als lokale partner van Lendahand in Colombia en gezamenlijk hebben we 900.000 euro aan leningen verstrekt aan 90 ondernemers. Daarmee hebben we met elkaar ongeveer 350 banen gecreëerd. Alhoewel VSC er nog altijd goed voor staat, ontbreekt de capaciteit om verder door te groeien. Met deze nieuwe samenwerking zijn voor de toekomst voldoende nieuwe projecten in Colombia geborgd en worden eventuele risico’s verder verkleind. Ook kunnen wij ons nu, samen met deze partner, beter positioneren in Colombia als het goedkoopste alternatief voor MKB-ers die financiering zoeken.

Wat verandert er voor mij?
Alle leningen die door Lendahand zijn verstrekt via VSC, zowel de afgeronde leningen als de leningen die nog lopen, zijn ondergebracht bij Eclof Colombia. De lopende leningen worden gewoon volgens de huidige schema’s terugbetaald. Vanaf heden neemt Eclof Colombia de valutarisico’s en risico’s op wanbetaling op zich. Net als VSC voldoet Eclof Colombia uiteraard aan de strenge eisen van onze Credit Committee.

Verandert het aanbod van Colombiaanse projecten?
In principe niet. We blijven ondernemers financieren die een kapitaalbehoefte hebben van gemiddeld 10.000 euro. Ook de looptijden blijven ongeveer hetzelfde.

Houdt VSC op te bestaan?
Nee. VSC zal nog steeds – op relatief kleine schaal – leningen verstrekken aan ondernemers in Colombia. Het volume zal de komende jaren echter naar verwachting stabiel blijven.

In welke landen is Eclof International nog meer actief?
Eclof is gevestigd in 19 landen, waaronder 9 landen in Latijns-Amerika, 5 in Afrika en 5 in Azië.

:? Als ik dit lees dan denk ik: We zijn de problemen net misgelopen.
Hoop dat de nieuwe partner genoeg body heeft. :)

Overgens als Lendahand ook in andere landen via deze partner projecten aan gaat bieden blijft je risico wel bij die ene parner liggen. Terwijl nu ieder land zijn eigen partner heeft. Dus ieder land gespreid risico geeft.
pi_157596427
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:30 schreef tsagld het volgende:

[..]

is opgeheven:
pi_157596488
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Overgens als Lendahand ook in andere landen via deze partner projecten aan gaat bieden blijft je risico wel bij die ene parner liggen. Terwijl nu ieder land zijn eigen partner heeft. Dus ieder land gespreid risico geeft.
Ook net gelezen ja.
Ik zorgde er in ieder geval al voor mijn LaH leningen over meerder lokale partjers te spreiden
pi_157596517
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
:? Als ik dit lees dan denk ik: We zijn de problemen net misgelopen.
Hoop dat de nieuwe partner genoeg body heeft. :)
Ik weet niet of een bedrijf dat niet kan groeien gelijk een probleem is.

Ik deed overigens lendahand omdat ze met verschillende lokale partners werkt. Nu is die lokale partner een partij in 19 landen op drie continenten. De huide 'lokale' partner is nu tig keer zo groot als Lendahand.

Voordeel is dan weer wel dat Landahand eenvoudig kan uibreiden met nog 18 landen.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157596567
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:41 schreef RavigotteSaus het volgende:
Voordeel is dan weer wel dat Landahand eenvoudig kan uibreiden met nog 18 landen.
Maar die 18 landen zitten wel bij dezelfde partner dus in een risico! Dus extra land geen extra risico spreiding meer.
pi_157596583
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Maar die 18 landen zitten wel bij dezelfde partner dus in een risico!
Ik bedoelde hiermee vooral een voordeel voor LaH
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')