Beste Crowdiefunder, bij 90% krijgt iedereen opdracht (vrijdag middag). 2 investeerders lukte het niet binnen deze 3 dagen.quote:Op maandag 16 november 2015 16:19 schreef crowdiefunder het volgende:
Aantal niet betaald is wel raar, volgens mij heb je 3 (werk)dagen toch? Hij is zaterdagochtend vol gekomen, dus die mensen hebben er om een andere reden vanaf gezien.
Niet zeuren. Als een platform het laat sloffen is het niet goed. Houd men zich aan de afspraken is het ook niet goed. Afspraak is bij 90% binnen 3 dagen betalen. Prima zo. hou de gang er maar in.quote:Op maandag 16 november 2015 16:44 schreef crowdiefunder het volgende:
Dat vind ik niet zo vreemd als je vrijdagmiddag een mail krijgt dat je voor maandagmiddag moet betalen als je nog het een en ander moet overboeken dat is dan misschien net weer te strak met het weekend ertussen.
Er moet nu nog ¤100,- in, en dan kan ie van start.quote:Op maandag 16 november 2015 16:57 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik zit er ook in, dus laat hem maar snel starten.
Hij staat bij mij al een paar uur als "volgeschreven"quote:Op maandag 16 november 2015 17:29 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Er moet nu nog ¤100,- in, en dan kan ie van start.
Iemand die dit aan mij uit kan leggen?quote:Op maandag 16 november 2015 13:14 schreef Justme7005 het volgende:
Voor wie net als ik hier door het ijs ging ...
http://www.ploum.nl/wp-co(...)g-1-oktober-2015.pdf
Tenzij overeengekomen is een aandeelhouder, of dit nu een BV, natuurlijk persoon of een stichting is nooit verantwoordelijk (in de definitie van aansprakelijk) voor de onderliggende BV.quote:Op maandag 16 november 2015 19:56 schreef didi80 het volgende:
[..]
Iemand die dit aan mij uit kan leggen?
Talamini-Gelato B.V. is failliet.
In de pitch stond:
Wat is de globale organisatorische structuur van de onderneming?
Op advies van mijn accountant is in 2013 mijn bedrijf geherstructureerd.
Teneinde de voortgang van het bedrijf te borgen is er een Stichting Administratiekantoor opgericht, hieronder staat een holding en twee werkmaatschappijen, Talamini Gelato B.V. als productie B.V. en Talamini Gelato Franchise B.V. voor de franchise activiteiten.
In de stichting wordt het bestuur gevormd door mijn tweetal adviseurs ( advocaat en een register accountant) en ikzelf.
Is de stichting Administratiekantoor niet verantwoordelijk voor de onderliggende BV?
Bedankt, ik ga eens even lezen.quote:Op maandag 16 november 2015 20:07 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Tenzij overeengekomen is een aandeelhouder, of dit nu een BV, natuurlijk persoon of een stichting is nooit verantwoordelijk (in de definitie van aansprakelijk) voor de onderliggende BV.
Sowieso is het een beetje vreemd omschreven aangezien de standaard reden voor een Stichting Administratiekantoor is om het loskoppelen van het stemrecht in een vennootschap van de winsttoedeling.
Zie bijvoorbeeld: http://www.vraagdenotaris(...)stratiekantoor-stak/ (& de aanstaande ABN AMRO beursgang ...)
Bij IVM kan je ook gewoon via ideal. Via de Rabo app werkte dat perfect zonder reader. Tot 500 euro danquote:Op maandag 16 november 2015 17:58 schreef crowdiefunder het volgende:
Heb mijn random reader niet bij me
De TT laat open bij welk platform de nieuwe mooie projecten komen. En dan is het voorstelbaar de de titel helemaal waar is. Het zal toch niet zo zijn dat er bij geen enkel platform een mooi project langskomt?quote:Op maandag 16 november 2015 23:21 schreef Incitatus3 het volgende:
Minder hard? Is dat zo? Ik heb desalniettemin even geen GVE-projecten op 'toegezegd' staan - m.i. is er daar weinig interessants voorbij gekomen de afgelopen weken. Maar als de topic-titel klopt, dan komt daar vast wel weer verandering in
Nogal karig ja.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:32 schreef Sheffield het volgende:
Deze al gezien?
https://www.crowdaboutnow.nl/hetuiltje
Bieren staan inderdaad goed aangeschreven. Maar
* 4% per jaar
* 5 jaar looptijd
* terugbetaling in 3 termijnen, startende het derde jaar
Ligt het aan mij, of is dit een mager aanbod?
Het is erg onhandig dat je bij CAN eerst moet doen alsof je wilt investeren voordat je de financiële details te zien krijgt. Ik reken het zo om: Je investeert gemiddeld 80% van je inleg gedurende de hele looptijd, je ontvang 20% rente op je initiële inleg, oftewel 25% op je gemiddelde geïnvesteerde bedrag. Dat komt neer op 5% per jaar. Bij sommige andere platforms zou dit worden gepresenteerd als 6% rente. Of dat een mager aanbod is moet je natuurlijk zelf bedenken.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:32 schreef Sheffield het volgende:
* 4% per jaar
* 5 jaar looptijd
Ik denk dat je die vooral moet doen voor de gunfactor als je iets met speciaalbier hebt. Het rendement is niet top, al helemaal niet als je bedenkt dat je pas in maart 2021 je geld terug hebt. Dan ben je het bijna 6,5 jaar kwijt geweest.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:32 schreef Sheffield het volgende:
Deze al gezien?
* 4% per jaar
* 5 jaar looptijd
60 maanden na nu is november 2020quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik denk dat je die vooral moet doen voor de gunfactor als je iets met speciaalbier hebt. Het rendement is niet top, al helemaal niet als je bedenkt dat je pas in maart 2021 je geld terug hebt. Dan ben je het bijna 6,5 jaar kwijt geweest.
Het duurt nog 121 dagen voordat het project gaat "lopen"quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:51 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
60 maanden na nu is november 2020
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |