Het ergste in deze vind ik nog dat er is gesteld dat er (quote) na goed overleg met Pim van der Velde is besloten dat er een eerste inschrijving ten gunste van KoM zal plaatsvinden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:29 schreef RavigotteSaus het volgende:
En
[..]
Dat ben ik dan weer niet me je eens. Die toezegging kwam later (vooral van de poelier) en daar is even niet over nagedacht. En als ik mijn geld netjes terugkrijg als de toezegging niet wordt nagekomen heb ik er geen problemen mee.
Ik zou problemen hebben als de lening straks zonder hypotheek toch doorgang heeft.
Eens afwachten wat de Notaris van de kippenboer maandag te vertellen heeft. Misschien komt er wel een bruikbare creatieve oplossing uit.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:48 schreef djh77 het volgende:
Elektromate wil ook een hypothecaire inschrijving. Zal zelfde probleem geven
Dat is nu juist het aardige van deze toko je hoeft je maar bij een loket aan te melden en kan overal terecht.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:36 schreef obligataire het volgende:
[..]
Met al die sportscholen en -formules de laatste tijd, moeten de sporters onder ons zich bij minstens drie clubs of zo aanmelden, om die jongens een menswaardig bestaan te gunnen.
Dat het de eerste keer in CF-land is dat dit wordt geboden en dat ze er ruim voor de daadwerkelijke uitvoering achter komen dat het wat lastiger is dan ze dachten. Niets meer en niets minder.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:40 schreef obligataire het volgende:
Zeg maar hoe je dit moet betitelen.
Overal is overdreven. Je moet maar afwachten of de sportscholen in de loop van de tijd de stekker er niet uittrekken als de kosten te hoog worden of rekeningen niet worden betaald.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat is nu juist het aardige van deze toko je hoeft je maar bij een loket aan te melden en kan overal terecht.
Een creatieve jurist zal echt wel een manier vinden om dit mogelijk te maken. Het is waarschijnlijk dat het een inschrijving wordt via de stichting derdengelden of via een nieuw op te richten rechtsvorm voor dit doel. Gezien de kosten zou ik als het enigszins kan de stichting derdengelden het eerste hypotheekrecht geven en in de investeringsovereenkomst bepalingen opnemen onder welke voorwaarden de stichting dit hypotheekrecht tot uitvoering zal brengen. Maar dat is wel werk voor mensen met expertise op dit gebied.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:12 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Dat het de eerste keer in CF-land is dat dit wordt geboden en dat ze er ruim voor de daadwerkelijke uitvoering achter komen dat het wat lastiger is dan ze dachten. Niets meer en niets minder.
de zonne-systeem-man geeft bedroevende antwoorden, ik denk er niet eens meer over om hier in te investeren.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:22 schreef RavigotteSaus het volgende:
volgens mij begrijpt de zonneanelenman niet helemaal wat garantie is.
Klopt, en ik vind het eigelijk wel leuk om in dit tracject te zitten. Een nieuwe vorm binnen CF die CF nog volwassener maakt. En volgende stap zou kunnen zijn om CF hypotheken aan particulieren te verstrekken.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:22 schreef komrad het volgende:
Een creatieve jurist zal echt wel een manier vinden om dit mogelijk te maken.
Ik ga er ook niet in. Het systeem bestaan al onder de naam hybride panelen. Uit zijn uitleg begrijp ik niet dat hij iets anders heeft. En als het wel zo zou zijn dan mis ik in het hele verhaal de patentaanvragen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:23 schreef komrad het volgende:
de zonne-systeem-man geeft bedroevende antwoorden, ik denk er niet eens meer over om hier in te investeren.
Zit ik al in. En dan vooral de hypotheek trekt mij aan.quote:Ik denk nog wel na over het vastgoedprojectje van onze vleesman.
Als dat hypotheekrecht er komt doe ik mee en waarschijnlijk voor een voor mij aanzienlijk bedrag omdat de zekerheid zo goed is. Ik ben trouwens wel helemaal met een aantal investeerders eens dat KOM dit zou moeten regelen. Het is erg positief dat de ondernemer er zelf achteraan gaat bij zijn notaris, maar dat zou niet nodig moeten zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:24 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Klopt, en ik vind het eigelijk wel leuk om in dit tracject te zitten. Een nieuwe vorm binnen CF die CF nog volwassener maakt. En volgende stap zou kunnen zijn om CF hypotheken aan particulieren te verstrekken.
Ik denk dat je dan heel snel moet zijn. Er zitten mensen vol spanning te wachten op het verlossende antwoord. Ik dat als hij dat vooraf had geregeld hij ook een heel andere rente had kunnen geven.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:30 schreef komrad het volgende:
Als dat hypotheekrecht er komt doe ik mee
Op vrijdag 20 november 2015 14:30 schreef RavigotteSaus het volgende:
Dat is waar je bent als OneFit afhankelijk van de accommodatie van de anderen. Maar zo lang je de gaatjes die overblijven tegen betaling opvult zijn de anderen blij. Je komt pas in de problemen als je te veel succes hebt en er geen gaatjes meer op te vullen zijn. Dat zie ik echter met het nog steeds uitdijende aantal sportscholen niet zo snel gebeuren.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:22 schreef djh77 het volgende:
Overal is overdreven. Je moet maar afwachten of de sportscholen in de loop van de tijd de stekker er niet uittrekken als de kosten te hoog worden of rekeningen niet worden betaald.
Maar ja, dan heb je ook wat he.quote:
Ja, hypotheken aan particulieren kan natuurlijk ook. Deze zullen dan, op dit moment, wel via GvE moeten lopen denk ik. Ook zal de rente wel aanzienlijk lager uit komen en de looptijden een stuk langer worden en daar hebben veel crowdfundinginvesteerders niet zo veel interesse in denk ik.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:24 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Klopt, en ik vind het eigelijk wel leuk om in dit tracject te zitten. Een nieuwe vorm binnen CF die CF nog volwassener maakt. En volgende stap zou kunnen zijn om CF hypotheken aan particulieren te verstrekken.
Volgens KoM niet mogelijk. Zie reactiequote:Op vrijdag 20 november 2015 12:11 schreef wou het volgende:
[..]
Dan lijkt het me niet onverstandig als KOM zelf een entiteit opzet, waarbij ze hypotheekrecht voor alle projecten kunnen onderbrengen en dit dan onder beheer van de derdenstichting. Of is dit ook niet mogelijk?
Een oplossing voor 1 project lijkt me niet heel handig. Los dat gelijk voor de toekomst ook op.
Is de incentive dan dat je 1 maal per jaar gratis naar een willekeurige bestemming mag vliegen met het hele gezin?quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:12 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Maar ja, dan heb je ook wat he.
Volgens mij was Peter verhaar met zoiets bezig. Hypothecair krediet via Crowdfunding aanbieden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, hypotheken aan particulieren kan natuurlijk ook. Deze zullen dan, op dit moment, wel via GvE moeten lopen denk ik. Ook zal de rente wel aanzienlijk lager uit komen en de looptijden een stuk langer worden en daar hebben veel crowdfundinginvesteerders niet zo veel interesse in denk ik.
Vond het platform al niet zoveel, maar dit soort fratsen zijn niet serieus te nemen lijkt mij.quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:45 schreef crowd-fundi het volgende:
Als iets te gek is om waar te zijn...
TDD vanuit het niets in één klap de grootste crowdfunder van Nederland.
Inderdaad, TDD lijkt het afvoerputje van alle platformen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Vond het platform al niet zoveel, maar dit soort fratsen zijn niet serieus te nemen lijkt mij.
Dan zal hij eerst een vergunning bij de AFM moeten aanvragen lijkt mij.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:16 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Volgens mij was Peter verhaar met zoiets bezig. Hypothecair krediet via Crowdfunding aanbieden.
Die heeft hij inmiddels met MoneFyquote:Op vrijdag 20 november 2015 16:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dan zal hij eerst een vergunning bij de AFM moeten aanvragen lijkt mij.
Bestaat toch al. Volgens mij is dat al eerder besproken. Namelijk www.sameningeld.nlquote:Op vrijdag 20 november 2015 16:16 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Volgens mij was Peter verhaar met zoiets bezig. Hypothecair krediet via Crowdfunding aanbieden.
Ach, als ze de 1% inschrjivFEE alvasr betalen wil ik ook wel een site opzetten om 100 miljoen te funden hoor.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef crowdiefunder het volgende:
Vond het platform al niet zoveel, maar dit soort fratsen zijn niet serieus te nemen lijkt mij.
Benieuwd hoe ze het daar hebben opgelost dan.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:32 schreef Murene het volgende:
Bestaat toch al. Volgens mij is dat al eerder besproken. Namelijk www.sameningeld.nl
Leuk stukje om te lezen. Wel weer opvallend dat Verhaar ook nu weer boos is op, en kritiek heeft over, in dit geval de AFM. Tegelijkertijd breekt hij bijna zijn nek om snel de AFM in te lichten als een ander platform, in zijn ogen, iets niet helemaal op de juiste manier doet.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Die heeft hij inmiddels met MoneFy
http://www.volkskrant.nl/(...)en-bankier~a4110714/
Daarom spuit hij zoveel modder over andere platformen. Hij is vast aan het voorsorteren voor zijn eigen bedrijf.
Toelichting SamenInGeld:quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:41 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze het daar hebben opgelost dan.
Ik lees niets meer over Peter Verhaar.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |