abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157692929
Ja NaRegenDeZon dat maakt het allemaal een stuk beter
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157693040
De top 10 van week 47 (met op 7: Wij kopen KLM?):
pi_157693118
Aardig bedrag ook om klm te kopen zeg... 8)7
pi_157693479
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:57 schreef MSR het volgende:
Aardig bedrag ook om klm te kopen zeg...
Maar ja, dan heb je ook wat he.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:45:50 #230
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157694291
Als iets te gek is om waar te zijn...
TDD vanuit het niets in één klap de grootste crowdfunder van Nederland. :+
pi_157694440
Alleen jammer voor TDD dat dit "succes" niet uitstraalt naar het andere project wat ze open hebben staan
pi_157694527
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:24 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Klopt, en ik vind het eigelijk wel leuk om in dit tracject te zitten. Een nieuwe vorm binnen CF die CF nog volwassener maakt. En volgende stap zou kunnen zijn om CF hypotheken aan particulieren te verstrekken.
Ja, hypotheken aan particulieren kan natuurlijk ook. Deze zullen dan, op dit moment, wel via GvE moeten lopen denk ik. Ook zal de rente wel aanzienlijk lager uit komen en de looptijden een stuk langer worden en daar hebben veel crowdfundinginvesteerders niet zo veel interesse in denk ik.
pi_157694744
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:11 schreef wou het volgende:

[..]

Dan lijkt het me niet onverstandig als KOM zelf een entiteit opzet, waarbij ze hypotheekrecht voor alle projecten kunnen onderbrengen en dit dan onder beheer van de derdenstichting. Of is dit ook niet mogelijk?
Een oplossing voor 1 project lijkt me niet heel handig. Los dat gelijk voor de toekomst ook op.
Volgens KoM niet mogelijk. Zie reactie
pi_157694753
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:12 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Maar ja, dan heb je ook wat he.
Is de incentive dan dat je 1 maal per jaar gratis naar een willekeurige bestemming mag vliegen met het hele gezin? O-)
pi_157694961
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, hypotheken aan particulieren kan natuurlijk ook. Deze zullen dan, op dit moment, wel via GvE moeten lopen denk ik. Ook zal de rente wel aanzienlijk lager uit komen en de looptijden een stuk langer worden en daar hebben veel crowdfundinginvesteerders niet zo veel interesse in denk ik.
Volgens mij was Peter verhaar met zoiets bezig. Hypothecair krediet via Crowdfunding aanbieden.
pi_157695017
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:45 schreef crowd-fundi het volgende:
Als iets te gek is om waar te zijn...
TDD vanuit het niets in één klap de grootste crowdfunder van Nederland. :+
Vond het platform al niet zoveel, maar dit soort fratsen zijn niet serieus te nemen lijkt mij.
  vrijdag 20 november 2015 @ 16:24:12 #237
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157695121
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Vond het platform al niet zoveel, maar dit soort fratsen zijn niet serieus te nemen lijkt mij.
Inderdaad, TDD lijkt het afvoerputje van alle platformen.
Je ziet nog niet eens een aanzet tot financiële onderbouwing van een aanvraag.
Idee lijkt gisteravond met een :+ aan de stamtafel in elkaar geflanst.
pi_157695161
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:16 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Volgens mij was Peter verhaar met zoiets bezig. Hypothecair krediet via Crowdfunding aanbieden.
Dan zal hij eerst een vergunning bij de AFM moeten aanvragen lijkt mij.
pi_157695203
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dan zal hij eerst een vergunning bij de AFM moeten aanvragen lijkt mij.
Die heeft hij inmiddels met MoneFy

http://www.volkskrant.nl/(...)en-bankier~a4110714/

Daarom spuit hij zoveel modder over andere platformen. Hij is vast aan het voorsorteren voor zijn eigen bedrijf.
pi_157695280
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:16 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Bestaat toch al. Volgens mij is dat al eerder besproken. Namelijk www.sameningeld.nl
pi_157695473
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef crowdiefunder het volgende:
Ach, als ze de 1% inschrjivFEE alvasr betalen wil ik ook wel een site opzetten om 100 miljoen te funden hoor.
pi_157695496
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:32 schreef Murene het volgende:
Bestaat toch al. Volgens mij is dat al eerder besproken. Namelijk www.sameningeld.nl
Benieuwd hoe ze het daar hebben opgelost dan.
pi_157695597
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Die heeft hij inmiddels met MoneFy

http://www.volkskrant.nl/(...)en-bankier~a4110714/

Daarom spuit hij zoveel modder over andere platformen. Hij is vast aan het voorsorteren voor zijn eigen bedrijf.
Leuk stukje om te lezen. Wel weer opvallend dat Verhaar ook nu weer boos is op, en kritiek heeft over, in dit geval de AFM. Tegelijkertijd breekt hij bijna zijn nek om snel de AFM in te lichten als een ander platform, in zijn ogen, iets niet helemaal op de juiste manier doet.
pi_157695632
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:41 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Benieuwd hoe ze het daar hebben opgelost dan.
Toelichting SamenInGeld:

De hypotheekinschrijving geeft investeerders een hypotheekrecht. Dit hypotheekrecht houdt in dat u het recht heeft als eerste schuldeiser op te treden wanneer de lener niet aan zijn betalingsverplichting voldoet. De stichting SamenInGeld voert dit recht namens u uit.

Met onze voorwaarden aan leners beperken wij voor investeerders het risico. Er is echter altijd een mogelijkheid dat (een deel of het geheel van) uw investering verloren gaat. Dit risico is afhankelijk van uw investeringsprofiel. Met name in profiel 1 is dit risico erg klein.
Uw risico ontstaat bij een noodgedwongen verkoop van het onderpand. Alleen als er minder dan 85% van de aangenomen waarde voor wordt ontvangen. Deze waarde is inclusief de te maken kosten van verkoop. De afrekening vindt plaats in volgorde van profiel.
pi_157695643
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:45 schreef Horsemen het volgende:
Leuk stukje om te lezen.
Ik lees niets meer over Peter Verhaar.
pi_157695701
@NaRegenDeZon: Ik heb de toelichting ook gelezen maar hier staat alleen dat ze een hypothekaire lening afsluiten. Niet hoe ze dat doen. Ik denk haast dat het via een aparte vereniging gaat, NAAST de derdengeldstichting dus.

Ik weet dat ze op die manier ook leningen bij Symbid afsluiten.
  vrijdag 20 november 2015 @ 16:54:33 #247
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157695830
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:46 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Kennelijk zit hij op veel geld van GVE te wachten.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor geld dat dan is. Voor de adviezen die hij ongevraagd geeft?
pi_157695841
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:46 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Het interview is toch met Peter Verhaar?
pi_157695845
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:49 schreef RavigotteSaus het volgende:
@NaRegenDeZon: Ik heb de toelichting ook gelezen maar hier staat alleen dat ze een hypothekaire lening afsluiten. Niet hoe ze dat doen. Ik denk haast dat het via een aparte vereniging gaat, NAAST de derdengeldstichting dus.

Ik weet dat ze op die manier ook leningen bij Symbid afsluiten.
Ik kan ook geen verdere details vinden dan dat de stichting het hypotheekrecht uitoefent voor de investeerders. Misschien moet iemand is een vraag stellen bij de site van Samen in Geld
pi_157695911
Antwoord van de Zonnepanelenman op hoe het nou zit met de garantieafdekking.

Als er iemand is die het nu nog snapt mag het mij uitleggen (en mogeljk ook aan de panelenman zelf).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')