Maar ja, dan heb je ook wat he.quote:
Ja, hypotheken aan particulieren kan natuurlijk ook. Deze zullen dan, op dit moment, wel via GvE moeten lopen denk ik. Ook zal de rente wel aanzienlijk lager uit komen en de looptijden een stuk langer worden en daar hebben veel crowdfundinginvesteerders niet zo veel interesse in denk ik.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:24 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Klopt, en ik vind het eigelijk wel leuk om in dit tracject te zitten. Een nieuwe vorm binnen CF die CF nog volwassener maakt. En volgende stap zou kunnen zijn om CF hypotheken aan particulieren te verstrekken.
Volgens KoM niet mogelijk. Zie reactiequote:Op vrijdag 20 november 2015 12:11 schreef wou het volgende:
[..]
Dan lijkt het me niet onverstandig als KOM zelf een entiteit opzet, waarbij ze hypotheekrecht voor alle projecten kunnen onderbrengen en dit dan onder beheer van de derdenstichting. Of is dit ook niet mogelijk?
Een oplossing voor 1 project lijkt me niet heel handig. Los dat gelijk voor de toekomst ook op.
Is de incentive dan dat je 1 maal per jaar gratis naar een willekeurige bestemming mag vliegen met het hele gezin?quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:12 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Maar ja, dan heb je ook wat he.
Volgens mij was Peter verhaar met zoiets bezig. Hypothecair krediet via Crowdfunding aanbieden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, hypotheken aan particulieren kan natuurlijk ook. Deze zullen dan, op dit moment, wel via GvE moeten lopen denk ik. Ook zal de rente wel aanzienlijk lager uit komen en de looptijden een stuk langer worden en daar hebben veel crowdfundinginvesteerders niet zo veel interesse in denk ik.
Vond het platform al niet zoveel, maar dit soort fratsen zijn niet serieus te nemen lijkt mij.quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:45 schreef crowd-fundi het volgende:
Als iets te gek is om waar te zijn...
TDD vanuit het niets in één klap de grootste crowdfunder van Nederland.
Inderdaad, TDD lijkt het afvoerputje van alle platformen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Vond het platform al niet zoveel, maar dit soort fratsen zijn niet serieus te nemen lijkt mij.
Dan zal hij eerst een vergunning bij de AFM moeten aanvragen lijkt mij.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:16 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Volgens mij was Peter verhaar met zoiets bezig. Hypothecair krediet via Crowdfunding aanbieden.
Die heeft hij inmiddels met MoneFyquote:Op vrijdag 20 november 2015 16:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dan zal hij eerst een vergunning bij de AFM moeten aanvragen lijkt mij.
Bestaat toch al. Volgens mij is dat al eerder besproken. Namelijk www.sameningeld.nlquote:Op vrijdag 20 november 2015 16:16 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Volgens mij was Peter verhaar met zoiets bezig. Hypothecair krediet via Crowdfunding aanbieden.
Ach, als ze de 1% inschrjivFEE alvasr betalen wil ik ook wel een site opzetten om 100 miljoen te funden hoor.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef crowdiefunder het volgende:
Vond het platform al niet zoveel, maar dit soort fratsen zijn niet serieus te nemen lijkt mij.
Benieuwd hoe ze het daar hebben opgelost dan.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:32 schreef Murene het volgende:
Bestaat toch al. Volgens mij is dat al eerder besproken. Namelijk www.sameningeld.nl
Leuk stukje om te lezen. Wel weer opvallend dat Verhaar ook nu weer boos is op, en kritiek heeft over, in dit geval de AFM. Tegelijkertijd breekt hij bijna zijn nek om snel de AFM in te lichten als een ander platform, in zijn ogen, iets niet helemaal op de juiste manier doet.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Die heeft hij inmiddels met MoneFy
http://www.volkskrant.nl/(...)en-bankier~a4110714/
Daarom spuit hij zoveel modder over andere platformen. Hij is vast aan het voorsorteren voor zijn eigen bedrijf.
Toelichting SamenInGeld:quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:41 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze het daar hebben opgelost dan.
Ik lees niets meer over Peter Verhaar.quote:
Kennelijk zit hij op veel geld van GVE te wachten.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:46 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Ik lees niets meer over Peter Verhaar.
Hoe bedoel je? Het interview is toch met Peter Verhaar?quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:46 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Ik lees niets meer over Peter Verhaar.
Ik kan ook geen verdere details vinden dan dat de stichting het hypotheekrecht uitoefent voor de investeerders. Misschien moet iemand is een vraag stellen bij de site van Samen in Geldquote:Op vrijdag 20 november 2015 16:49 schreef RavigotteSaus het volgende:
@NaRegenDeZon: Ik heb de toelichting ook gelezen maar hier staat alleen dat ze een hypothekaire lening afsluiten. Niet hoe ze dat doen. Ik denk haast dat het via een aparte vereniging gaat, NAAST de derdengeldstichting dus.
Ik weet dat ze op die manier ook leningen bij Symbid afsluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |