8 jaar is behoorlijk lang denk ik.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Kapitaal op Maat
https://www.kapitaalopmaat.nl/Panneklaar#project
B+ 7% 96 maanden 135.000 Euro
Met veel zekerheden onder andere Pandrecht en Hypotheek recht.
Wat denken jullie?
quote:Panneklaar BV is bekend in Ulft en omgeving en er is sprake van een trouwe klantenkring. Met crowdfunding bieden wij onze klantenkring de gelegenheid om in ons te investeren en te profiteren van het rentepercentage dat wij bieden. Tevens bieden wij investeerders een verrassingspakket aan met onze heerlijkste producten, af te halen in onze winkel!
quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:35 schreef gve74 het volgende:
Kreeg vandaag een bericht (update) iz mijn GVE-project 8774.
Fijn om te horen dat het goed gaat met het project, maar ik krijg toch een beetje de indruk dat dit bericht meer bedoeld is om investeerders te zoeken voor het nieuwe project. Want dat nieuwe project wil niet echt vollopen.Ik heb op facebook al meerdere keren een gesponsorde link van dit project naar GVE voorbij zien komen. Ik neig dus naar reclameSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Overigens, in hoeverre blijft het hypotheekrecht overeind in problemen, er wordt geen akte voor opgesteld zie ik.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Kapitaal op Maat
Met veel zekerheden onder andere Pandrecht, Hypotheek recht en hoofdelijke aansprakelijkheid.
Wat denken jullie?
Waar lees je dat?quote:Op woensdag 18 november 2015 10:02 schreef MSR het volgende:
er wordt geen akte voor opgesteld zie ik.
"Doel van financiering Huisvestingquote:
Zonder notariële vastlegging en inschrijving in het kadaster ontstaat geen hypotheekrecht.quote:Op woensdag 18 november 2015 10:02 schreef MSR het volgende:
[..]
Overigens, in hoeverre blijft het hypotheekrecht overeind in problemen, er wordt geen akte voor opgesteld zie ik.
Pandrecht op inventaris is voor belasting onder bodemvoorrecht dus dat is waarschijnlijk ook niet veel waard.
ik denk dat ik geen winkelvastgoed financier zonder hypotheekrecht voor maar 7% . Ik kan de og markt en locatie niet inschatten dus weet niet of het nog makkelijk verkocht of verhuurd wordt als dit mis gaat.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Kapitaal op Maat
Met veel zekerheden onder andere Pandrecht, Hypotheek recht en hoofdelijke aansprakelijkheid.
Wat denken jullie?
Iemand heeft het zojuist geplaatst. We zullen zien dus!quote:Op woensdag 18 november 2015 11:22 schreef bleyenburg het volgende:
Iemand al aan KOM gevraagd hoe het ingericht gaat worden qua hypothecaire zekerheid?
Op het pand zal geen notariële inschrijving van hypotheek plaatsvinden. Wel geven wij een zgn pos/neg-verklaring af. Dit houdt in dat zonder uitdrukkelijke (schriftelijke) toerstemming van KoM geen hypotheek mag worden gevestigd op dit pand.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:22 schreef bleyenburg het volgende:
Iemand al aan KOM gevraagd hoe het ingericht gaat worden qua hypothecaire zekerheid?
Volgens mij betekent dit dat de crowd concurrente crediteur is en de overwaarde eerst onder de preferente crediteuren verdeeld wordtquote:Op woensdag 18 november 2015 11:46 schreef djh77 het volgende:
[..]
Op het pand zal geen notariële inschrijving van hypotheek plaatsvinden. Wel geven wij een zgn pos/neg-verklaring af. Dit houdt in dat zonder uitdrukkelijke (schriftelijke) toerstemming van KoM geen hypotheek mag worden gevestigd op dit pand.
en hoe wordt dat geborgd, als dat namelijk niet ingeschreven wordt kan een willekeurige notaris ( die nergens van weet) dus nog steeds een hypotheekrecht vestigen wat preferent is. Je bent daarmee nog steeds afhankelijk van de geldnemer.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:46 schreef djh77 het volgende:
[..]
Op het pand zal geen notariële inschrijving van hypotheek plaatsvinden. Wel geven wij een zgn pos/neg-verklaring af. Dit houdt in dat zonder uitdrukkelijke (schriftelijke) toerstemming van KoM geen hypotheek mag worden gevestigd op dit pand.
Volgens mij heb je gelijk.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:56 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Volgens mij betekent dit dat de crowd concurrente crediteur is en de overwaarde eerst onder de preferente crediteuren verdeeld wordt
Stapelfinanciering, niet doen dus.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:07 schreef djh77 het volgende:
Uit de financiele onderbouwing:
De verbouwing van het pand heeft al plaatsgevonden, dit is mede gefinancierd door een achtergestelde lening van ¤ 80,- door een kennis van de ondernemer.
Dat is een flinke lening
Deze lening 80K is aflossingsvrij en achtergesteld aan de KOM lening. Daar heb je dus geen last van.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:11 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Stapelfinanciering, niet doen dus.
Ze zijn de K vergeten...quote:De verbouwing van het pand heeft al plaatsgevonden, dit is mede gefinancierd door een achtergestelde lening van ¤ 80,- door een kennis van de ondernemer.
Jammer. Sympathiek project maar zekerheden zijn in dit project heel belangrijk want er is weinig eigen vermogen en de resultaten overtuigen niet.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:57 schreef komrad het volgende:
[..]
en hoe wordt dat geborgd, als dat namelijk niet ingeschreven wordt kan een willekeurige notaris ( die nergens van weet) dus nog steeds een hypotheekrecht vestigen wat preferent is. Je bent daarmee nog steeds afhankelijk van de geldnemer.
Ik vind het een sympathiek project.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Kapitaal op Maat
Wat denken jullie?
quote:Betreffende de opmerkingen omtrent een notariële hypothecaire inschrijving kan ik melden dat wij hier geen bezwaar tegen hebben en na goed overleg met Pim van der Velde is besloten dat er een eerste inschrijving ten gunste van KoM zal plaatsvinden.
https://www.kapitaalopmaat.nl/Panneklaar#reacties
Ik pak hem weer mee, pand onder taxatiewaarde gefinancierd, hypotheek en pandrecht geeft toch extra zekerheidquote:Op woensdag 18 november 2015 14:41 schreef djh77 het volgende:
Blijft ambitieus om 135K in 40dgn te funden op KoM.
quote:Plan/voorstel:
Voor een toekomstig filmproject (horror), met een budget van maximaal ¤50.00,-, zoek ik - als negentienjarige onervaren dromer en hopelijk toekomstig succesvol filmmaker - lieve geldschieters die graag iets willen bijdragen aan kunst en cultuur.
Het doel is om sowieso een eindresultaat te behalen, mocht de financiering lukken. Er zal dus hoe dan ook een eindproduct (lees: 'film') uitrollen, maar daarna wordt het vrij onzeker. Daarna wordt het product aangeboden aan verschillende productie- en/of distributiemaatschappijen. Dit brengt redelijk veel risico met zich mee.
De hoop is om met zo'n laag mogelijk budget, een zo'n hoog mogelijke opbrengst te halen. Mocht het project winstgevend zijn (of: 'geld op gaan leveren'), dan is mijn voorstel om ongeveer 90% terug te laten vloeien naar de geldschieters. De overige 10% (bij benadering) zou ik graag willen spenderen aan nieuwe projecten en/of studie.
Dit lukt alleen als het lukt om een distributiepartner te vinden. In het verleden hebben meerdere horrorfilms bewezen met een relatief klein budget gigantisch te kunnen scoren aan de Box Office.
Dit lijkt mij leuk om te proberen. Ik voel erg veel passie voor het vertellen van verhalen en het bedenken van bijbehorende beelden. Dit is een project waarbij de 'gunfactor' aanwezig moet zijn.
Eventuele geldschieters zullen hun bijdrage eerst als 'donatie' moeten beschouwen en pas bij succes als investering.
Zeker gezien de hypothekaire zekerheid denk ik dat het wel gaat lukken.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:41 schreef djh77 het volgende:
Blijft ambitieus om 135K in 40dgn te funden op KoM.
Jammer dat ze het niet versturen. Ze zitten in zo'n uithoek dat 95% van Nederland op voorhand al afziet van een bezoek aan de winkel.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:52 schreef obligataire het volgende:
Ik doe ook mee maar niet voor 1.000, jammer van het pakket maar het grootste deel van de waarde was toch wel aan brandstof opgegaan denk ik
Iemand hier een antwoord op? Wie vertegenwoordigd onze belangen als het mis gaat?quote:Op woensdag 18 november 2015 16:12 schreef Fundvlees het volgende:
Hallo mensen, ik vind dat nieuwe project van KOM wel aardig. Zeker gezien mijn usernameIk ben alleen wel benieuwd wie verantwoordelijk is voor de uitvoer van het verhalen van het pandrecht/hypotheekrecht wanneer het fout gaat.
De meeste platformen geven het een incassobureau. Alleen AGD heeft hier een hele procedure voor.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:43 schreef Fundvlees het volgende:
[..]
Iemand hier een antwoord op? Wie vertegenwoordigd onze belangen als het mis gaat?
Ik kom er ook niet uit! Geen idee welke methode zij hanteren om dit te berekenen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:52 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Grappig, ik kwam ook al niet uit. Maar ik kwam op 16,55% uit. Bij mij kwam het verschil doordat ik de maandrente bereken als volgt = (1+jaarrente)^(1/12)-1
Maar IVM doet de jaarrente/12.
AGD doet het wel volgens mijn methode.
Blijkbaar is er verschil in communicatie over de nominale of effectieve rente, maar bij beide kan ik dit niet zo 1-2-3 op de site vinden.
Dat is niet verkeerd.quote:Op woensdag 18 november 2015 15:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
GvE Fit20 extra zekerheid gecommuniceerd via twitter. Was wel nodig met deze BKR score van de franchisenemer.
Toevoeging noot dd. 18-11-2015: Franchisegever fit20 Franchise BV staat borg voor betaling van de maandtermijnen door franchisenemer fit20 Goes.
Kickstarter is toch precies wat jij zoekt?quote:Op woensdag 18 november 2015 16:42 schreef Unites het volgende:
Ik heb hier en daar gekeken naar mogelijke platformen voor een eventueel project, o.a. op basis van jullie tips en advies.
Echter is er niet echt een geschikt platform voor 'mijn idee/plan/project'. En dan voornamelijk qua financiering. Geen enkele platform biedt dat op deze manier aan/heeft daar geen mogelijkheden voor.
[..]
Hardleers ben jij zeg.quote:Op woensdag 18 november 2015 22:59 schreef damirwijdenes het volgende:
Heeft er iemand negatieve ervaringen met het kopen van gecrowdfunde producten op kickstarter?
Dat denk ik ook! met bijna 60 Fit20 vestigingen komt er een behoorlijke hoeveelheid geld aan royalties bij deze Franchisegever binnen. Dus ik schat ook in dat dit een waardevolle zekerheid is.quote:
Tenzij ze garant staan voor alle franchisenemersquote:Op donderdag 19 november 2015 08:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook! met bijna 60 Fit20 vestigingen komt er een behoorlijke hoeveelheid geld aan royalties bij deze Franchisegever binnen. Dus ik schat ook in dat dit een waardevolle zekerheid is.
quote:- Geldvoorelkaar.nl publiceert slechts die aanvragen met een PD percentage van 2,5% of lager. Zodra het door Graydon afgegeven PD percentage hoger is dan 2,5% zullen wij de aanvraag niet publiceren.
- Geldvoorelkaar.nl publiceert uitsluitend aanvragen met een Creditsafe score van 37 of hoger. Zodra de door Creditsafe afgegeven score lager is dan 37 zullen wij de aanvraag niet publiceren.
Dat had ik niet verwacht, Vreemd daar zal toch iets van tussen de 5 en 10% van alle omzet van de fitness centers binnen moeten komen. Zou een goudmijn moeten zijn,quote:Op donderdag 19 november 2015 09:08 schreef Justme7005 het volgende:
Wat betreft de borgstelling van Fit Franchise ben ik nog niet zo overtuigd. Deze Bv had volgens haar jaarrekening 2014 een negatief eigen vermogen
quote:Op woensdag 18 november 2015 20:53 schreef obligataire het volgende:
KOM, en deze zal dit uitbesteden aan haar incassobureau, zoals bij elke default.
In de leenovereenkomst van een eerder project waarin ik heb geïnvesteerd staat dat KOM alleen een incassotraject start als ALLE investeerders dit aangeven te willen doen (clausule 6.2). In theorie zou het dus kunnen dat 1 investeerder aangeeft dit niet te willen doen en dat we dit dus zelf moeten gaan regelen.quote:Op woensdag 18 november 2015 21:58 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
De meeste platformen geven het een incassobureau. Alleen AGD heeft hier een hele procedure voor.
Interessant, handig dus om als geldvrager een bekende met een minimaal bedrag te laten investerenquote:Op donderdag 19 november 2015 10:06 schreef Fundvlees het volgende:
[..]
[..]
In de leenovereenkomst van een eerder project waarin ik heb geïnvesteerd staat dat KOM alleen een incassotraject start als ALLE investeerders dit aangeven te willen doen (clausule 6.2). In theorie zou het dus kunnen dat 1 investeerder aangeeft dit niet te willen doen en dat we dit dus zelf moeten gaan regelen.
Bij een incassotraject gaat het om een restsom die is op te delen (ook de voorwaarden voor terugbetaling zouden eventueel nog per schuldeiser aangepast kunnen worden). Maar een pand is niet op te delen en de meningen kunnen nog wel verdeeld zijn of het verkocht moet worden of niet.
Ja precies, dat dacht ik dus ookquote:Op donderdag 19 november 2015 10:13 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Interessant, handig dus om als geldvrager een bekende met een minimaal bedrag te laten investerenWe zullen het zien.
Klopt het dat banken inderdaad zeer moeizaam zijn om leningen van 135000 euro te verstrekken?quote:Wat betreft een bancaire financiering. Deze is inderdaad mogelijk wel goedkoper, echter banken zijn zeer terughoudend met 'lage' financieringen waar deze post ook onder valt. Daar komt bij dat door de reorganisatie extra kosten zijn gemaakt en een bankier al snel zegt: Komt u volgend jaar nog maar eens terug. Echter de kans om dit pand te kopen is er nu en volgend jaar niet meer. Daarnaast wil de ondernemer ook zijn klant de kans bieden op een goed rendement met een zeer beperkt risico.
8 jaar is lang!quote:Op donderdag 19 november 2015 10:57 schreef dyna18 het volgende:
Trouwens ik zie dat een aantal mensen de looptijd van 8 jaar als negatief beschouwen.
Mijn max voor cf is/was 5 jaar. Dat is al een erg lange tijd waarin er van alles gebeuren kan. 8 jaar is wat mij betreft echt te lang / niet goed te overzien. Daarnaast vind ik het vervelend als mijn geld zo lang vaststaat, maar dat is meer een persoonlijk aspect.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:57 schreef dyna18 het volgende:
Trouwens ik zie dat een aantal mensen de looptijd van 8 jaar als negatief beschouwen. Waarom is dat?
Zelf wil ik als crowd investeerder juist duurzaam bijdragen aan het succes van kleine ondernemingen. Daar past wat mij betreft ook prima een langdurige investering bij, zeker als er hypothecaire zekerheid is.
Deze trend is recent al ingezet.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
8 jaar is lang!
Weet jij of er over 8 jaar nog supermarkten in winkelcentra als dit bestaan?
Zou goed kunnen dat over x tijd de omzet voor 50% of meer via de bezorgdienst binnen gehaald wordt.
Gevolg minder trafic in winkelcentra, dus minder omzet voor de speciaal zaken, meer leegstand door leeglopende kleine winkelcentra waar dit pand staat. Waarde daling onroerend goed. etc.
De vraag is wat is de factor x. Maar dat het gaat gebeuren staat voor mij vast.
Ja, het klopt wel dat banken terughoudend zijn met bedrijfsmatig onroerend goed. Daarnaast bekijken de banken dan natuurlijk gelijk hoe het bedrijf er voor staat en dat is de afgelopen periode natuurlijk niet zo heel best geweest in dit geval. De looptijd van 8 jaar voor aankoop van onroerend is op zich niet lang, eerder kort. Ik zit zelf ook nog een beetje te twijfelen. 8 jaar voor crowdfunding is natuurlijk wel vrij lang en het platform, in dit geval KoM, moet het ook nog “even” 8 jaar volhouden, anders heb je als nog een probleem. De zekerheden zien er wel goed uit, zowaar een keer geen stapel financiering of iets dergelijks. Als ik mee doe, dan kies ik juist voor een wat hoger investeringsbedrag, omdat ik geen zin heb om 8 jaar lang, iedere maand, een trut bedragje van bijvoorbeeld ¤ 1,36 (inleg 100 euro) te ontvangen.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:57 schreef dyna18 het volgende:
Klopt het dat banken inderdaad zeer moeizaam zijn om leningen van 135000 euro te verstrekken?
Ik zie zelf juist een heel andere trend. Mensen zijn steeds bewuster bezig met wat ze eten. En daar passen speciaalzaken zeker bij.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:15 schreef MSR het volgende:
[..]
Deze trend is recent al ingezet.
Supermarkt picnic in Amersfoort is een online-supermarkt en bezorgt aan huis in Amersfoort. Het ziet er goed uit en ik kan overigens niet wachten totdat ze landelijk uit gaan breiden. Zelf geen ervaring mee maar het concept staat me aan.
Albert van AH loopt natuurlijk ook al een tijdje maar lijkt nog niet van de grond te komen.
Wat gaat dat inderdaad doen met poeliers zoals panneklaar?
Ik zeg niet dat er geen ruimte is voor speciaal zaken. De vraag is alleen hoe ze zich weten te handhaven in een leeglopend winkelcentrum in een plaats van nauwelijks 10000 inwoners. Waar vermoedelijk leegstand komt in bedrijfsonroerend goed en mindert traffic van mensen die hun dagelijkse boodschappen doen.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:29 schreef Murene het volgende:
[..]
Ik zie zelf juist een heel andere trend. Mensen zijn steeds bewuster bezig met wat ze eten. En daar passen speciaalzaken zeker bij.
Denk dat online supermarkten meer een vervanger is voor een gewone supermarkt. Mensen die nu vlees in een supermarkt halen ipv bij een slager zullen eerder kiezen voor online. Maar er blijft altijd ruimte voor speciaalzaken.
In die redenatie kan ik ook mee gaan.quote:Op donderdag 19 november 2015 12:08 schreef bambricks het volgende:
Alle bespiegelingen ten spijt. Geloof je dan dat de zekerheden over 8 jaar niet meer voldoende zullen zijn? Onroerend goed kan natuurlijk van bestemming wijzigen en blijft toch zeer 70% van de huidige waarde behouden. Risico is te overzien.
dus ik heb geïnvesteerd.
Ik wacht de reactie van KoM even af over hoe het hypotheekrecht dan wordt gevestigd. De investeerders vormen samen een informele vereniging en die kan geen hypotheekrecht krijgen.quote:Op donderdag 19 november 2015 12:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
In die redenatie kan ik ook mee gaan.
Alleen jammer dat je dat niet kunt zien aan het project, als jij het niet had gezegd had ik nooit meer naar dat project gekeken, eigenlijk moet je op de voorpagina kunnen zien dat er iets geupdate is want dan kijk ik wel even wat precies.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook! met bijna 60 Fit20 vestigingen komt er een behoorlijke hoeveelheid geld aan royalties bij deze Franchisegever binnen. Dus ik schat ook in dat dit een waardevolle zekerheid is.
Zou dat niet met de groei endergelijke te maken hebben, ze openen nu de ene na de andere vestiging dus ik neem aan dat dat nu veel kosten met zich meebrengt.quote:Op donderdag 19 november 2015 09:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat had ik niet verwacht, Vreemd daar zal toch iets van tussen de 5 en 10% van alle omzet van de fitness centers binnen moeten komen. Zou een goudmijn moeten zijn,![]()
R&R Karting gaat gewoon tot stand komen als de leningnemer het zelf wil tenminste:quote:Op donderdag 19 november 2015 13:10 schreef djh77 het volgende:
Zullen de GvE projecten succesvol, gefund kunnen worden?:
- Bar The End: E 2750 per dag
- Fit20 Goes: E 750 per dag
- Ballebak: E 5250 per dag
- R&R Karting: E 7000 per dag
quote:Op donderdag 19 november 2015 12:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw op KOM
https://www.kapitaalopmaat.nl/Elektromate-Noord-Nederland#project
5k winst bij een omzet van 1.3 miljoen vind ik best risicovol. Ik heb dan zelf ook best wel twijfels over de financiële risico's van deze onderneming.quote:Te verwachten omzet in 2016 ¤1.385.000
In 2014 was het bedrijfsresultaat ¤ 38K negatief, in 2015 is dit naar verwachting ¤ 5K positief.
Daar heb je gelijk in. Slordig van KOM dat ze die rating bij Panneklaar B.V. dan niet verhogen, want dat verhoogt m.i. de kans van slagen van de financiering. Mensen kijken daar heel sterk naar lijkt me, ik wel althans.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:37 schreef RavigotteSaus het volgende:
De B+ op panneklaar is van voor de hypothekaire zekerheid.
En volgens mij hadden 'we' al eerder besloten dat de risico rating voornamelijk was gestoeld op het slagen van een project en voor een kleiner deel op de zekerheden.
Wat ik de laatste keer had begrepen ging de plus en de min over de zekerheden. En hoger als een plusje kunnen ze dus niet krijgen.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:06 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Slordig van KOM dat ze die rating bij Panneklaar B.V. dan niet verhogen, want dat verhoogt m.i. de kans van slagen van de financiering. Mensen kijken daar heel sterk naar lijkt me, ik wel althans.
Waarheen dan? Het project op, los van de zekerheden, is absoluut geen A. Eigenlijk vind ik dat ie de B met de hakken over de sloot heeft gehaald. De extra + dankt hij aan de zekerheden. Een A- of zo zou heel raar zijn. Dan gebruik je de A voor de zekerheden en de - voor het project zelf.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:06 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Slordig van KOM dat ze die rating bij Panneklaar B.V. dan niet verhogen, want dat verhoogt m.i. de kans van slagen van de financiering. Mensen kijken daar heel sterk naar lijkt me, ik wel althans.
Ja en nee, want ja; het is een mooi platform voor een cultuurgerelateerd project, maar je mag daar geen financiële vergoedingen aanbieden.quote:Op woensdag 18 november 2015 22:32 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kickstarter is toch precies wat jij zoekt?
Dan is het helaas pindakaas.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:08 schreef Unites het volgende:
[..]
Ja en nee, want ja; het is een mooi platform voor een cultuurgerelateerd project, maar je mag daar geen financiële vergoedingen aanbieden.
Maar waarom zou jij dat perse willen geven? Opzich is het mooi als je mee kunt delen in het succes maar daar kunnen ze ook gewoon voor de film gaan en wat extra als ze meer inleggen. Dat lijkt me toch een stuk meer geschikt?quote:Op donderdag 19 november 2015 19:08 schreef Unites het volgende:
[..]
Ja en nee, want ja; het is een mooi platform voor een cultuurgerelateerd project, maar je mag daar geen financiële vergoedingen aanbieden.
KOM heeft zover ik weet 1 default, maar die hebben ze niet uitbesteed aan een incasso bureau. Zover ik uit hun mailtjes kan ophalen, zitten ze zelf achter ons geld aan. Hiervan krijg je dan ook regelmatig een update.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:53 schreef obligataire het volgende:
KOM, en deze zal dit uitbesteden aan haar incassobureau, zoals bij elke default.
Bij de Wijnman hebben ze wel aangegeven dat ze de vordering bij het incassobureau wilden beleggen. Waarschijnlijk kijken ze per casus wat het handigste lijkt.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:24 schreef Murene het volgende:
[..]
KOM heeft zover ik weet 1 default, maar die hebben ze niet uitbesteed aan een incasso bureau. Zover ik uit hun mailtjes kan ophalen, zitten ze zelf achter ons geld aan. Hiervan krijg je dan ook regelmatig een update.
Vind dat KOM hiermee beter met defaults omgaat dan GvE. Bij GvE krijg je bericht dat het naar een incassobureau is gestuurd en vervolgens hoor je een half jaar niets.
Is voor mij nieuw, is dat project ook in de problemen dan? en wat zeggen ze daarover?quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:29 schreef djh77 het volgende:
[..]
Bij de Wijnman hebben ze wel aangegeven dat ze de vordering bij het incassobureau wilden beleggen. Waarschijnlijk kijken ze per casus wat het handigste lijkt.
Dat is de beste weg denk ik. Het zal niet altijd wenselijk zijn om meteen met grof geschut te gaan schieten. Als een geldlener tijdelijke liquiditeitsnood heeft (bijvoorbeeld) dan kun je in beter in goed overleg tot een regeling komen en als die goed nageleefd wordt is het nergens voor nodig om kosten te maken en de relatie onder zware druk te zetten.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:29 schreef djh77 het volgende:
[..]
. Waarschijnlijk kijken ze (KOM) per casus wat het handigste lijkt.
Ze hebben nog geen enkele keer op tijd betaald door "misverstanden". Communicatie tussen ondernemer en KoM is niet zo goed. Ondernemer heeft beterschap beloofd.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:43 schreef Murene het volgende:
[..]
Is voor mij nieuw, is dat project ook in de problemen dan? en wat zeggen ze daarover?
Staat er niet in de voorwaarden dat de hele lening opeisbaar is bij wanbetaling? Zie art. 4.5 van de overeenkomstquote:Op vrijdag 20 november 2015 10:49 schreef RavigotteSaus het volgende:
En iemand die structureel te laat betaald? Tja, een incasso bureau maakt de porblemen dan denk ik alleen maar groter denk ik. Want die gaat dan voor die ene gemiste termijn.
Helemaal eens!quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:10 schreef bleyenburg het volgende:
Ja, dat kan er wel staan, maar in vele situaties bereik je met overleg echt meer dan met de botte artikel huppelepup bijl
Ja gelijk de boel in default laten gaan naar de deurwaarder.quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:03 schreef djh77 het volgende:
[..]
Staat er niet in de voorwaarden dat de hele lening opeisbaar is bij wanbetaling? Zie art. 4.5 van de overeenkomst
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat je niet meteen een deurwaarder moet inroepen bij de eerste tekenen van achterstand.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:12 schreef Fundvlees het volgende:
Hallo mensen, ik vind dat nieuwe project van KOM wel aardig. Zeker gezien mijn usernameIk ben alleen wel benieuwd wie verantwoordelijk is voor de uitvoer van het verhalen van het pandrecht/hypotheekrecht wanneer het fout gaat.
Helaas is het zo dat bij bebaalde mensen met meerdere schuldeisers alleen degene die het hardste schreeuwt betaald wordt.quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:19 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Ja gelijk de boel in default laten gaan naar de deurwaarder.
De inboedel en voorraad verkopen voor 10% van de vordering en de rest van de vordering zijn we dan kwijt bij gebrek aan baten.
Maar we hebben dan wel het contract gevolgd.
Wie wordt daar beter van?
Ook als KOM of GvE mag je heel hard schreeuwen wat mij betreft hoor! Hele boze brieven, langs gaan, stampen met je voeten en op de grond gaan liggen met gebalde vuisten. We weten allemaal hoe we onze zin kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Helaas is het zo dat bij bebaalde mensen met meerdere schuldeisers alleen degene die het hardste schreeuwt betaald wordt.
Soms is het dan alleen maar mogelijk om afspraken te maken onder druk van de deurwaarder.
Het project heeft voor mij zeker een gunfactor. Dat er nog wat aan zekerheden is, is ook mooi. Ik ben echter niet blij met de manier waarop de ondernemer de vragen beantwoord. Ik heb zelf ook gevraagd naar de consequenties van wel of geen certificering en hoe waarschijnlijk het is dat de certificering behaald wordt. De antwoorden daarop vind ik heel onbevredigend.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:36 schreef komrad het volgende:
wat vinden jullie van het elektromate project op KOM?
Ik zie er eerlijk gezegd helemaal niets in. Er zijn andere partijen met soortgelijke systemen bezig. Het is nu al niet uniek. Zoek maar eens op hybride zonnepanelen. Als eenmaal de certificering binnen is. (zonder kan je gewoon niet PUNT) moet je groot uitrollen in een markt met veel concurrentie en wel gecertificeerde systemen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:36 schreef komrad het volgende:
wat vinden jullie van het elektromate project op KOM?
Is dat zoquote:
Kan iemand uitleggen waarom het hypotheekrecht niet aan de derdenstichting zou kunnen worden verleend? Ik begrijp niet waarom dat niet mogelijk zou zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:01 schreef djh77 het volgende:
[..]
Is dat zo:
Reactie KoM:
Beste investeerders, hierbij nog een toelichting over het vastleggen van de overeenkomst in relatie tot het vastgoed. In de Overeenkomst van Geldlening die uiteindelijk tot stand komt zal er een apart Artikel worden opgenomen, specifiek met Kadastrale gegevens van het object die de zekerheid van het vastgoed separaat beschrijft. Zoals ook bij eerdere, vergelijkbare projecten zal dit in de vorm zijn van een positieve/negatieve hypotheekverklaring. Dit is een verklaring dat er geen hypotheek op het vastgoed wordt gevestigd door derden. Zo’n hypotheekverklaring wordt niet ingeschreven in het hypotheekregister. Daarnaast zal deze Overeenkomst Notarieel worden vastgelegd. Gegeven de situatie kan vanuit KOM niet meer zekerheid geboden worden op dit vlak. De wens van ondernemer, en enkele investeerders, voor het vestigen van hypotheekrecht kan alleen door het oprichten van een aparte entiteit die dit recht aangaat namens alle investeerders. Dit ligt, vooralsnog, buiten de scope van Kapitaal Op Maat en het is aan ondernemer om te bepalen of hij deze weg wil bewandelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |