abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157642399
Nieuw Kapitaal op Maat

https://www.kapitaalopmaat.nl/Panneklaar#project

B+ 7% 96 maanden 135.000 Euro

Met veel zekerheden onder andere Pandrecht, Hypotheek recht en hoofdelijke aansprakelijkheid.

Wat denken jullie?
pi_157642446
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 09:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Kapitaal op Maat

Met veel zekerheden onder andere Pandrecht en Hypotheek recht.

Wat denken jullie?
8 jaar is behoorlijk lang denk ik. ;)
  woensdag 18 november 2015 @ 09:55:51 #103
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157642455
Je moet wel eerst klant worden om te mogen investeren. ;)
quote:
Panneklaar BV is bekend in Ulft en omgeving en er is sprake van een trouwe klantenkring. Met crowdfunding bieden wij onze klantenkring de gelegenheid om in ons te investeren en te profiteren van het rentepercentage dat wij bieden. Tevens bieden wij investeerders een verrassingspakket aan met onze heerlijkste producten, af te halen in onze winkel!
pi_157642539
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:35 schreef gve74 het volgende:
Kreeg vandaag een bericht (update) iz mijn GVE-project 8774.
Fijn om te horen dat het goed gaat met het project, maar ik krijg toch een beetje de indruk dat dit bericht meer bedoeld is om investeerders te zoeken voor het nieuwe project. Want dat nieuwe project wil niet echt vollopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb op facebook al meerdere keren een gesponsorde link van dit project naar GVE voorbij zien komen. Ik neig dus naar reclame
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_157642544
quote:
Nieuw Kapitaal op Maat

Met veel zekerheden onder andere Pandrecht, Hypotheek recht en hoofdelijke aansprakelijkheid.

Wat denken jullie?
Overigens, in hoeverre blijft het hypotheekrecht overeind in problemen, er wordt geen akte voor opgesteld zie ik.
Pandrecht op inventaris is voor belasting onder bodemvoorrecht dus dat is waarschijnlijk ook niet veel waard.
pi_157642610
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:02 schreef MSR het volgende:
er wordt geen akte voor opgesteld zie ik.
Waar lees je dat?
pi_157642669
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
"Doel van financiering Huisvesting
Ondernemerservaring Meer dan tien jaar
Mogelijkheid tot verpanding Ja
Accepteert hoofdelijke aansprakelijkheid Ja
Notariële vastlegging overeenkomst van geldlening Nee"

Onder tabblad 'zekerheden' staat dat vermeldt.
pi_157642998
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:02 schreef MSR het volgende:

[..]

Overigens, in hoeverre blijft het hypotheekrecht overeind in problemen, er wordt geen akte voor opgesteld zie ik.
Pandrecht op inventaris is voor belasting onder bodemvoorrecht dus dat is waarschijnlijk ook niet veel waard.
Zonder notariële vastlegging en inschrijving in het kadaster ontstaat geen hypotheekrecht.
pi_157643161
Zo'n vermoeden had ik dus al. Leuk die zekerheden maar hoogstwaarschijnlijk heb je er dus helemaal niets aan. Hopen dat er wat van overblijft als het fout gaat.
pi_157643573
quote:
Nieuw Kapitaal op Maat

Wat denken jullie?
ik denk dat ik geen winkelvastgoed financier zonder hypotheekrecht voor maar 7% . Ik kan de og markt en locatie niet inschatten dus weet niet of het nog makkelijk verkocht of verhuurd wordt als dit mis gaat.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_157643852
Iemand al aan KOM gevraagd hoe het ingericht gaat worden qua hypothecaire zekerheid?
pi_157644040
Wordt er niet wat anders bedoeld:
U kunt ervoor kiezen de Overeenkomst van Geldlening (OvG) notarieel te laten vastleggen. De notariële akte geeft geen zekerheid over de verhaalbaarheid van de vordering, maar wel een enorme kosten- en tijdsbesparing omdat de akte gelijk staat aan een vonnis in executiemogelijkheden. Investeerders kunnen met deze akte naar de deurwaarder om te incasseren op het moment dat u niet aan uw verplichtingen voldoet. De kosten voor het maken van de akte worden door u gedragen, in ruil hiervoor kan het rentepercentage met 0,2% worden verlaagd. Uiteindelijk blijft het altijd de keuze van de investeerders om zich te verenigen en deze stap te zetten, wij faciliteren hierin slechts.
pi_157644047
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 11:22 schreef bleyenburg het volgende:
Iemand al aan KOM gevraagd hoe het ingericht gaat worden qua hypothecaire zekerheid?
Iemand heeft het zojuist geplaatst. We zullen zien dus!
pi_157644299
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 11:22 schreef bleyenburg het volgende:
Op het pand zal geen notariële inschrijving van hypotheek plaatsvinden. Wel geven wij een zgn pos/neg-verklaring af. Dit houdt in dat zonder uitdrukkelijke (schriftelijke) toerstemming van KoM geen hypotheek mag worden gevestigd op dit pand.
pi_157644495
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 11:46 schreef djh77 het volgende:

[..]

Op het pand zal geen notariële inschrijving van hypotheek plaatsvinden. Wel geven wij een zgn pos/neg-verklaring af. Dit houdt in dat zonder uitdrukkelijke (schriftelijke) toerstemming van KoM geen hypotheek mag worden gevestigd op dit pand.
Volgens mij betekent dit dat de crowd concurrente crediteur is en de overwaarde eerst onder de preferente crediteuren verdeeld wordt
pi_157644508
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 11:46 schreef djh77 het volgende:

[..]

en hoe wordt dat geborgd, als dat namelijk niet ingeschreven wordt kan een willekeurige notaris ( die nergens van weet) dus nog steeds een hypotheekrecht vestigen wat preferent is. Je bent daarmee nog steeds afhankelijk van de geldnemer.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_157644532
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 11:56 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Volgens mij betekent dit dat de crowd concurrente crediteur is en de overwaarde eerst onder de preferente crediteuren verdeeld wordt
Volgens mij heb je gelijk.
pi_157644742
Uit de financiele onderbouwing:

De verbouwing van het pand heeft al plaatsgevonden, dit is mede gefinancierd door een achtergestelde lening van ¤ 80,- door een kennis van de ondernemer.

Dat is een flinke lening O-)
pi_157644815
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:07 schreef djh77 het volgende:
Uit de financiele onderbouwing:

De verbouwing van het pand heeft al plaatsgevonden, dit is mede gefinancierd door een achtergestelde lening van ¤ 80,- door een kennis van de ondernemer.

Dat is een flinke lening O-)
Stapelfinanciering, niet doen dus.
pi_157645430
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:11 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Stapelfinanciering, niet doen dus.
Deze lening 80K is aflossingsvrij en achtergesteld aan de KOM lening. Daar heb je dus geen last van.
pi_157645535
quote:
Ze zijn de K vergeten...
pi_157645742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:42 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ze zijn de K vergeten...
Of een zeer kleine verbouwing (op hangen wc rol houder) in eigen beheer! :)
pi_157646458
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12519

Deze maand gesponsord door leolinedance

Naam: OAMKB Arnhem
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 30.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,07
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_157646722
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 11:57 schreef komrad het volgende:

[..]

en hoe wordt dat geborgd, als dat namelijk niet ingeschreven wordt kan een willekeurige notaris ( die nergens van weet) dus nog steeds een hypotheekrecht vestigen wat preferent is. Je bent daarmee nog steeds afhankelijk van de geldnemer.
Jammer. Sympathiek project maar zekerheden zijn in dit project heel belangrijk want er is weinig eigen vermogen en de resultaten overtuigen niet.
Daarbij zitten ze in een krimp-regio, dat zal zowel de toekomstige omzet als de waardeontwikkeling van het pand geen goed doen........
Pecunia non olet
pi_157647143
quote:
Nieuw Kapitaal op Maat

Wat denken jullie?
Ik vind het een sympathiek project.
Positief vind ik dat er weinig andere schulden zijn en er geen zaken al door de bank zijn geclaimd. Hierdoor zit als het misgaat de KoM investeerder niet op 2e rang.
Een lange looptijd vind ik geen probleem, ik wil als crowdinvesteerder juist duurzaam aan ondernemerssucces bijdragen. Ook heeft deze beste man ervaring in het runnen van deze zaak.
Negatief vind ik dat net het stapje extra niet wordt gezet om een hypotheek bij de notaris te laten vastleggen voor de KoM lening. Ook zie ik risico's mbt krimp in de regio en mogelijk dat de vleesindustrie de komende jaren onder vuur komt te liggen van activisten.

Ik stap er voor 1000 in.

(niet om het vleespakket trouwens, het is te ver voor mij om op te halen, dus dit pakket mag hij van mij aan iemand doneren die het veel meer nodig heeft dan ik).

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 18-11-2015 14:05:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')