quote:Betreffende de opmerkingen omtrent een notariële hypothecaire inschrijving kan ik melden dat wij hier geen bezwaar tegen hebben en na goed overleg met Pim van der Velde is besloten dat er een eerste inschrijving ten gunste van KoM zal plaatsvinden.
https://www.kapitaalopmaat.nl/Panneklaar#reacties
Ik pak hem weer mee, pand onder taxatiewaarde gefinancierd, hypotheek en pandrecht geeft toch extra zekerheidquote:Op woensdag 18 november 2015 14:41 schreef djh77 het volgende:
Blijft ambitieus om 135K in 40dgn te funden op KoM.
quote:Plan/voorstel:
Voor een toekomstig filmproject (horror), met een budget van maximaal ¤50.00,-, zoek ik - als negentienjarige onervaren dromer en hopelijk toekomstig succesvol filmmaker - lieve geldschieters die graag iets willen bijdragen aan kunst en cultuur.
Het doel is om sowieso een eindresultaat te behalen, mocht de financiering lukken. Er zal dus hoe dan ook een eindproduct (lees: 'film') uitrollen, maar daarna wordt het vrij onzeker. Daarna wordt het product aangeboden aan verschillende productie- en/of distributiemaatschappijen. Dit brengt redelijk veel risico met zich mee.
De hoop is om met zo'n laag mogelijk budget, een zo'n hoog mogelijke opbrengst te halen. Mocht het project winstgevend zijn (of: 'geld op gaan leveren'), dan is mijn voorstel om ongeveer 90% terug te laten vloeien naar de geldschieters. De overige 10% (bij benadering) zou ik graag willen spenderen aan nieuwe projecten en/of studie.
Dit lukt alleen als het lukt om een distributiepartner te vinden. In het verleden hebben meerdere horrorfilms bewezen met een relatief klein budget gigantisch te kunnen scoren aan de Box Office.
Dit lijkt mij leuk om te proberen. Ik voel erg veel passie voor het vertellen van verhalen en het bedenken van bijbehorende beelden. Dit is een project waarbij de 'gunfactor' aanwezig moet zijn.
Eventuele geldschieters zullen hun bijdrage eerst als 'donatie' moeten beschouwen en pas bij succes als investering.
Zeker gezien de hypothekaire zekerheid denk ik dat het wel gaat lukken.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:41 schreef djh77 het volgende:
Blijft ambitieus om 135K in 40dgn te funden op KoM.
Jammer dat ze het niet versturen. Ze zitten in zo'n uithoek dat 95% van Nederland op voorhand al afziet van een bezoek aan de winkel.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:52 schreef obligataire het volgende:
Ik doe ook mee maar niet voor 1.000, jammer van het pakket maar het grootste deel van de waarde was toch wel aan brandstof opgegaan denk ik
Iemand hier een antwoord op? Wie vertegenwoordigd onze belangen als het mis gaat?quote:Op woensdag 18 november 2015 16:12 schreef Fundvlees het volgende:
Hallo mensen, ik vind dat nieuwe project van KOM wel aardig. Zeker gezien mijn usernameIk ben alleen wel benieuwd wie verantwoordelijk is voor de uitvoer van het verhalen van het pandrecht/hypotheekrecht wanneer het fout gaat.
De meeste platformen geven het een incassobureau. Alleen AGD heeft hier een hele procedure voor.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:43 schreef Fundvlees het volgende:
[..]
Iemand hier een antwoord op? Wie vertegenwoordigd onze belangen als het mis gaat?
Ik kom er ook niet uit! Geen idee welke methode zij hanteren om dit te berekenen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:52 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Grappig, ik kwam ook al niet uit. Maar ik kwam op 16,55% uit. Bij mij kwam het verschil doordat ik de maandrente bereken als volgt = (1+jaarrente)^(1/12)-1
Maar IVM doet de jaarrente/12.
AGD doet het wel volgens mijn methode.
Blijkbaar is er verschil in communicatie over de nominale of effectieve rente, maar bij beide kan ik dit niet zo 1-2-3 op de site vinden.
Dat is niet verkeerd.quote:Op woensdag 18 november 2015 15:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
GvE Fit20 extra zekerheid gecommuniceerd via twitter. Was wel nodig met deze BKR score van de franchisenemer.
Toevoeging noot dd. 18-11-2015: Franchisegever fit20 Franchise BV staat borg voor betaling van de maandtermijnen door franchisenemer fit20 Goes.
Kickstarter is toch precies wat jij zoekt?quote:Op woensdag 18 november 2015 16:42 schreef Unites het volgende:
Ik heb hier en daar gekeken naar mogelijke platformen voor een eventueel project, o.a. op basis van jullie tips en advies.
Echter is er niet echt een geschikt platform voor 'mijn idee/plan/project'. En dan voornamelijk qua financiering. Geen enkele platform biedt dat op deze manier aan/heeft daar geen mogelijkheden voor.
[..]
Hardleers ben jij zeg.quote:Op woensdag 18 november 2015 22:59 schreef damirwijdenes het volgende:
Heeft er iemand negatieve ervaringen met het kopen van gecrowdfunde producten op kickstarter?
Dat denk ik ook! met bijna 60 Fit20 vestigingen komt er een behoorlijke hoeveelheid geld aan royalties bij deze Franchisegever binnen. Dus ik schat ook in dat dit een waardevolle zekerheid is.quote:
Tenzij ze garant staan voor alle franchisenemersquote:Op donderdag 19 november 2015 08:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook! met bijna 60 Fit20 vestigingen komt er een behoorlijke hoeveelheid geld aan royalties bij deze Franchisegever binnen. Dus ik schat ook in dat dit een waardevolle zekerheid is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |