quote:
 Op zaterdag 21 november 2015 13:40 schreef komrad het volgende:[..]
welkom!
Zou je iets kunnen vertellen over jullie platform. 
bv:
- Waarom gestart met het platform
- Wat zijn jullie doelgroepen
- Hoe zijn jullie georganiseerd
- Wat is jullie visie op de verantwoordelijkheid van platform, lener en investeerder?
- Wat gebeurt er als jullie onverhoopt op houden te bestaan?
- Waarom zou ik als investeerder bij jullie investeren?
enz.
Hallo Komrad,
bedankt voor je reactie
- Waarom gestart met het platform
Ik werk nu bij de rabo en hiervoor bij de abn. Banken verdienen geld door advies, kredietverlening en betalingsverkeer. In het huidige bankmodel worden deze gecombineerd en ik denk dat dat achterhaald is. Eenieder met een WFT diploma mag advies geven. Het betalingsverkeer zal m.i. op den duur efficiënter gedaan worden door clubs als paypal, google of facebook. En kredietverlening onder de half miljoen is, door wet en regelgeving, niet meer rendabel voor banken. Daarom denk ik dat crowdfunding, noodgedwongen, de financieringsmotor zal worden van het MKB. Crowdfunding zal ook voor investeerders groeien tot een vaste, serieuze beleggingsmogelijkheid. 
Ik zie echter nog wel ruimte in de huidige markt. Ik denk dat het, uit financieringsoogpunt, professioneler kan; vandaar dat wij een aparte stichting hebben opgericht om zekerheden te kunnen stellen en zodoende het verliesrisico kunnen minimaliseren. Daarnaast merk ik dat veel ondernemers/investeerders in mijn omgeving huiverig zijn tav crowdfunding. Het is voor velen nog een ‘ver van mn bed show’. Het regionale aspect waarbij ondernemers investeerders bereiken uit hun eigen regio spreekt erg aan. 
M.i. is het ook de essentie van crowdfunding dat iedereen moet kunnen investeren in de bakker om de hoek. Vandaar hanteren wij een lage minimale investering; 100 euro. 
Dus professioneel en regionaal vandaar de slogan; Professioneel investeren in uw eigen regio.
- Wat zijn jullie doelgroepen
Qua geldvragers richten wij ons voornamelijk op MKB-ers die minimaal 2 boekjaren achter de rug hebben. We hebben geen bepaalde branche-focus en sluiten daarom geen bedrijven uit (muv bijv. seks- en wapen industrie).
We sluiten starters niet uit maar dan dient er een geweldig business plan te liggen met inbreng van de ondernemer en/of een derde. Een starter blanco financieren is te risicovol. 
Voor goede innovatieve starters hebben we daarnaast contacten met private equity investeerders. Deze financieringsvorm sluit m.i. ook beter aan op dit soort projecten. 
- Hoe zijn jullie georganiseerd
Ik heb een mooi schema gemaakt van de organisatiestructuur. Lukt me echter niet om deze hierin te verwerken. Hierbij dus textueel;
De structuur is als volgt;
Regiofund Holding is 100% eigenaar van Regiofund B.V.
Daarnaast hebben we 2 stichtingen; Stichting Investeerders Regiofund en Stichting Zekerheden Regiofund.
Regiofund B.V. is de exploitant van het platform en feitelijk de bemiddelaar in de leningovereenkomsten.
Stichting Investeerders Regiofund is de entiteit die de betaalstromen faciliteert. Wanneer je investeert (via iDEAL) komt dit bedrag op rekening van de stichting. De stichting is een aparte entiteit en heeft geen financiële verbondenheid met Regiofund B.V.. Feitelijk loopt Regiofund B.V. exploitatierisico en kan failleren. Dit zal geen effect hebben op Stichting Investeerders.
Stichting Zekerheden Regiofund is de entiteit die de zekerheden houdt ten behoeve van de investeerders. Zekerheden kunnen bijvoorbeeld zijn verpandingen of hypothecaire inschrijvingen. Wanneer de debiteur niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen heeft Stichting Zekerheden het recht om de zekerheden uit te winnen, hiermee kan dan (deels) de vordering van de investeerder worden voldaan.
Wat is jullie visie op de verantwoordelijkheid van platform, lener en investeerder?
-	Als platform zijnde is het ons doel om enkel kwalitatief goede investeringsprojecten aan te bieden. Qua taken is het onze verantwoordelijkheid;
o	Een gedegen risicobeoordeling toe te passen om de kredietwaardigheid en overige risico’s te toetsen. 
o	De pitch van een investeringsproject dient duidelijk en leesbaar te zijn en hierin dienen de risico’s benoemd te worden alsmede de zekerheden e.d..
o	Het betalingsverkeer te faciliteren
-	De lener dient eerlijk inzicht te geven aan ons omtrent zijn onderneming en de risico’s. daarnaast dient hij de verplichting voortvloeiende uit de leningovereenkomst na te komen.
-	De investeerder dient te allen tijde ZELF het besluit te nemen om te investeren. Regiofund probeert de investeerders zo goed mogelijk te informeren om een weloverwogen besluit te kunnen nemen. 
Wat gebeurt er als jullie onverhoopt op houden te bestaan?
Als Regiofund B.V. ophoudt te bestaan zullen we geen nieuwe leningen meer bemiddelen. De lopende leningsovereenkomsten zullen door de Stichting Investeerders worden beheerd. De rechten en verplichtingen zullen gewoon doorlopen.  
Waarom zou ik als investeerder bij jullie investeren?
We hebben een zeer gedegen risicotoetsing en we hebben de mogelijkheid om zekerheden te stellen. Op deze manier ben ik ervan overtuigd dat wij jou enkel kwalitatief goede investeringsprojecten aanbieden.