UPDATE :quote:Zoektocht stopgezet
De zoektocht naar de vermiste Nederlandse (21) in Oeganda is stopgezet. De moeder van de vrouw en drie Nederlandse agenten zijn vandaag teruggekeerd naar huis.
Het heeft nu geen zin meer om door te zoeken, hoe pijnlijk dat ook is
woordvoerder Buitenlandse Zaken
Dat meldt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken aan het AD. ,,Er is 9 dagen intensief gezocht, maar helaas zonder succes. Het heeft nu geen zin meer om door te zoeken, hoe pijnlijk dat ook is."
De 21-jarige geneeskundestudente uit Amsterdam verdween op 28 oktober in Murchison Falls National Park, het beroemdste wildpark van Oeganda. Ze was daar met drie vriendinnen. Kort na aankomst in het park ging de studente naar buiten voor een korte wandeling, maar ze keerde nooit terug.
Drone
De afgelopen dagen hebben drie Nederlandse agenten geholpen bij de zoektocht naar de vrouw. Daarbij werd ook een Nederlandse drone ingezet. De Oegandese politie zocht onder meer met duikers en een helikopter naar de studente. ,,De Nederlandse agenten zijn ervan overtuigd dat alles is gedaan om haar te vinden", zegt de woordvoerder van Buitenlandse Zaken.
Pas als een nieuw spoor wordt gevonden in het park, zal de grootscheepse zoektocht worden hervat. Tot die tijd wordt er nog wel forensisch onderzoek gedaan in Oeganda, onder meer naar sporen die zijn aangetroffen op enkele gevonden kledingstukken van de Nederlandse.
Onduidelijk
Wat er met de vrouw is gebeurd, is totaal onduidelijk. Eerder sprak een lokale politiecommandant het vermoeden uit dat ze in het water was gevallen en verdronken. Ook zou ze het slachtoffer kunnen zijn geworden van wilde dieren. In Murchison Falls National Park leven veel krokodillen en nijlpaarden.
ja die was al aanwezigquote:Op dinsdag 10 november 2015 05:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
ze zei kan, kan van betekenis zijn. Waar ik even aan dacht, omdat moeder daar al aanwezig zou zijn geweest, heeft iemand gedacht hey daar zit geld. Vliegt even naar haar dochter om te kijken hoe het gaat. Ontvoering, losgeld.
Ik denk niet dat dat het geval is, dan zouden ze nu dat geld wel hebben gevraagd. Maar het schoot als optie wel even door mijn hoofd.
Maakt dat uit dan? Misschien wel maar als een local verdwijnt zal dat hier niet in de media komen. Net zomin als de dood van toeristen van andere nationaliteiten in Oeganda (of een ander land) hier de media haalt. Bij een vermissing soms nog wel maar deze zaak is eigenlijk ook alleen maar boeiend voor de Nederlandse en Oegandese media.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zijn er daar bij de Paraa lodge vaker mensen ineens verdwenen door toedoen wilde dieren ?
Nee, dat is niet waar.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
Maakt dat uit dan? Misschien wel maar als een local verdwijnt zal dat hier niet in de media komen. Net zomin als de dood van toeristen van andere nationaliteiten in Oeganda (of een ander land) hier de media haalt. Bij een vermissing soms nog wel maar deze zaak is eigenlijk ook alleen maar boeiend voor de Nederlandse en Oegandese media.
je schrijft : Zal ook weinig nieuws te melden zijn als ze met huid en haar is opgegeten door 1 of meerdere wilde dierenquote:Op dinsdag 10 november 2015 09:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
Maakt dat uit dan? Misschien wel maar als een local verdwijnt zal dat hier niet in de media komen. Net zomin als de dood van toeristen van andere nationaliteiten in Oeganda (of een ander land) hier de media haalt. Bij een vermissing soms nog wel maar deze zaak is eigenlijk ook alleen maar boeiend voor de Nederlandse en Oegandese media.
Zoekwerk ter plaatse is gestopt, politie en moeder komen terug naar Nederland en DNA-onderzoek op de gevonden kledingresten is nog bezig.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Is er nog/al nieuws? Geverifieerd dus, niet iemands fantasie.
hee spijkerbroek WBquote:Op dinsdag 10 november 2015 09:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Is er nog/al nieuws? Geverifieerd dus, niet iemands fantasie.
Thanksquote:Op dinsdag 10 november 2015 09:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zoekwerk ter plaatse is gestopt, politie en moeder komen terug naar Nederland en DNA-onderzoek op de gevonden kledingresten is nog bezig.
Nee eigenlijk niet, wel een miniem kansje maar dat gebied is overwegend in handen van de wilde dieren. Maar blijf vooral speculeren op zaken die amper logisch te noemen gelet op de omgeving. Je moet toch wat nu je al lange tijd geen topics meer mag openen over Kris en Lisanne.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:32 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je schrijft : Zal ook weinig nieuws te melden zijn als ze met huid en haar is opgegeten door 1 of meerdere wilde dieren
DAT is nogal wat
Nooit aan de mogelijkheid gedacht dat ze nog in leven kan zijn ?
speculeren ? wat speculeer ik dan ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:52 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet, wel een miniem kansje maar dat gebied is overwegend in handen van de wilde dieren. Maar blijf vooral speculeren op zaken die amper logisch te noemen gelet op de omgeving. Je moet toch wat nu je al lange tijd geen topics meer mag openen over Kris en Lisanne.
Andere mogelijkheden zijn er wel. Ze kan ook ontvoerd zijn door aliens of zo. Logisch is dat niet, net zomin als een ontvoering of moord in een wildpark zonder sporen achter te laten of gezien/gehoord te worden. In het water vallen of getrokken worden is een stuk logischer gelet op de omgeving.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
speculeren ? wat speculeer ik dan ?
Dus al er wilde dieren voorkomen is ze maar opgegeten door die wilde dieren ?
Andere mogelijkheden zijn er niet ?
Laatste pont gaat om 19:00 uur en de zoektocht op de eerste avond heeft zich voornamelijk geconcentreerd op het gebied nabij het Studie Centre.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Andere mogelijkheden zijn er wel. Ze kan ook ontvoerd zijn door aliens of zo. Logisch is dat niet, net zomin als een ontvoering of moord in een wildpark zonder sporen achter te laten of gezien/gehoord te worden. In het water vallen of getrokken worden is een stuk logischer gelet op de omgeving.
oh en dan ligt er ineens zomaar een onderbroek langs de kant?quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Andere mogelijkheden zijn er wel. Ze kan ook ontvoerd zijn door aliens of zo. Logisch is dat niet, net zomin als een ontvoering of moord in een wildpark zonder sporen achter te laten of gezien/gehoord te worden. In het water vallen of getrokken worden is een stuk logischer gelet op de omgeving.
Buitenaardse wezens gebruiken de pont?quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Laatste pont gaat om 19:00 uur en de zoektocht op de eerste avond heeft zich voornamelijk geconcentreerd op het gebied nabij het Studie Centre.
Hoezo kun je daar niet verdwijnen?
welke boodschap ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Buitenaardse wezens gebruiken de pont?
Zo moeilijk is de posting van Ericr toch niet te begrijpen? Je kan anders ook een posting van Leandra of een mod (nickname is in de kleur blauw geschreven) lezen uit één van de vorige topics want die hebben precies dezelfde boodschap
Dat we niet weten wat er gebeurd is, maar dat het het meest waarschijnlijk is dat het wilde dieren zijn geweest. Daarvan weten we immers zeker dat ze er zijn. De rest allemaal niet. Er is tot nu toe niets dat concreet wijst op iets anders, dus daar moet je dan ook niet vanuit gaan. Je kan er rekening mee houden, maar je kan er niet vanuit gaan.quote:
Je kan daar wel verdwijnen, dat is inmiddels wel aangetoond. Verdwijnen door boze negertjes (oei daar komt Sylvana Simons aan) is echter een stuk minder logisch. Het is een wildpark dat je niet even binnenloopt zoals het Vondelpark . De toegang is op zijn minst restrictief te noemen. Stropers weten dat park zeker nog wel in te komen maar voor hun is het bijna een death warrant als ze zich in het bebouwde gebied begeven.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Laatste pont gaat om 19:00 uur en de zoektocht op de eerste avond heeft zich voornamelijk geconcentreerd op het gebied nabij het Studie Centre.
Hoezo kun je daar niet verdwijnen?
je moet nooit van een waarschijnlijkheid uitgaanquote:Op dinsdag 10 november 2015 10:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat we niet weten wat er gebeurd is, maar dat het het meest waarschijnlijk is dat het wilde dieren zijn geweest. Daarvan weten we immers zeker dat ze er zijn. De rest allemaal niet. Er is tot nu toe niets dat concreet wijst op iets anders, dus daar moet je dan ook niet vanuit gaan. Je kan er rekening mee houden, maar je kan er niet vanuit gaan.
Lees nou nog eens rustig een keer mijn post..quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:22 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je moet nooit van een waarschijnlijkheid uitgaan
Van als er daar wilde dieren zitten dan hebben Die het gedaan
lekker makkelijk en kortzichtig
Nou jij gaat toch ook niet in op de mogelijkheid dat ze misschien ontvoerd is door Aliens? Of sluit jij dat uit omdat dit onmogelijk is omdat er misschien een onderbroek gevonden is en Aliens ontvoeren alleen mensen inclusief onderbroek?quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:22 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je moet nooit van een waarschijnlijkheid uitgaan
Van als er daar wilde dieren zitten dan hebben Die het gedaan
lekker makkelijk en kortzichtig
Dat meisje ging een plasje doen bij het water, deed haar onderbroekje naar beneden en toen kwam ome krokodil tevoorschijn. Zo ingewikkeld is het nietquote:Op dinsdag 10 november 2015 10:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wilde dieren trekken onderbroeken uit ?
Heeft niks met politiek correct te maken maar eerder wat het meest waarschijnlijke scenario isquote:Op dinsdag 10 november 2015 10:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Zoals ik al zei: We weten het niet.
Maar verkrachters uit te sluiten omdat het anders niet politiek correct is, is belachelijk.
Yep. tot er meer bewijs een andere kant op gaat. En als dat er niet is, of niet gevonden wordt, dan blijven wilde dieren het meest aannemelijk.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heeft niks met politiek correct te maken maar eerder wat het meest waarschijnlijke scenario is
Want die hebben de waarheid in pacht?quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Buitenaardse wezens gebruiken de pont?
Zo moeilijk is de posting van Ericr toch niet te begrijpen? Je kan anders ook een posting van Leandra of een mod (nickname is in de kleur blauw geschreven) lezen uit één van de vorige topics want die hebben precies dezelfde boodschap
Ja maar op verzoek van de familie is deze vrij snel uit de media gehaald.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:44 schreef Koskesh het volgende:
Is er eigenlijk een foto van de vermiste vrouw?
Wat me opviel is dat er bij Kris en Lisanne gelijk foto's waren maar bij deze zaak is er geen foto te vinden in geen een van de nieuwsberichten die ik heb gezien...
Het is wel handig dat ik weet hoe ze er uit ziet mocht ik haar spotten als ik de volgende keer aan het wandelen ben in een Ugandees wildpark.
Kan je je niet voorstellen dat het voor ouders behoorlijk heftig is wanneer je telkens foto's van je vermiste dochter tegenkomt? Ik kan me dat prima voorstellen dat je dat liever zo min mogelijk in de media wil. Het is niet alsof de media ze nou echt kan helpen met zoeken, wel? Of denk je dat die ouders echt wat hebben aan alles wat jij uit je duim zuigt?quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Want die hebben de waarheid in pacht?
Nogmaals, dit is geen gewone vermissingszaak. En hier een beetje flauw gaan posten over aliens is jammer. Sommige mensen lopen in bepaalde gebieden nu eenmaal meer risico dan anderen.
En inderdaad zijn er hier users die verder gekeken hebben en tot de conclusie zijn gekomen dat die krokodillen er misschien niets mee te maken hebben en er andere dingen spelen.
Elke keer wordt hier de vergelijking gemaakt met de vermissing van Kris en Lisanne, kijk dan ook eens naar de punten waarop deze vermissing afwijkt van andere zaken:
- moeder was is de buurt, ze was op dag 2 in het park
- ouders ontwijken de media
- geen vermissingsposters
- moeder van Jasmijn noemt de naam van de familie, deze verdwijnt binnen no-time weer uit de media
- BZ vliegt er bovenop, dat hadden de ouders van K&L heel graag gezien, drie man sterk en een drone.
- Nederland zoekt actief mee, dat mocht in de zaak van K&L pas eind mei en op de plekken door Panama aangewezen.
- Kleding wordt onderzocht op DNA-sporen, is dat nodig als het een krokodil was?
- er is geen Nederlandse journalist afgereist naar het gebied, das al opmerkelijk want hoeveel jonge backpackers komen daar? Er posten hier al 3 users die op die plek geweest zijn. Dan zou een reportage ter plekke om te kijken naar de gevaren van het wild toch juist een prachtig item zijn van RTL nieuws?
Het zijn allemaal bewuste keuzes terwijl bij andere vermissingen veel meer de media er bij gehaald wordt. En inderdaad andere toeristen lopen daar geen gevaar, ten minste anders. De gruwelijke aanname dat juist deze vrouw zo stom was om naar de rivier te gaan tijdens etenstijd voor die krokodillen....Dat is pas schandalig voor de familie.
Je kunt dit bagatelliseren en mensen die hier wel over posten verketteren, en proberen voor gek te zetten maar dat zegt helaas meer over deze personen dan over degene die al wat meer gelezen hebben.
Bij de meeste vermissingszaken zie je juist dat dat er posters gedrukt worden en foto's verspreid worden om iemand terug te vinden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
Kan je je niet voorstellen dat het voor ouders behoorlijk heftig is wanneer je telkens foto's van je vermiste dochter tegenkomt? Ik kan me dat prima voorstellen dat je dat liever zo min mogelijk in de media wil. Het is niet alsof de media ze nou echt kan helpen met zoeken, wel? Of denk je dat die ouders echt wat hebben aan alles wat jij uit je duim zuigt?
De meest plausibele reden heb ik je net gegeven..quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Bij de meeste vermissingszaken zie je juist dat dat er posters gedrukt worden en foto's verspreid worden om iemand terug te vinden.
Er moet een reden zijn waarom dat nu niet gebeurd is
En hoe weet je dat er in de omgeving van het park geen posters met haar foto erop hangen?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Bij de meeste vermissingszaken zie je juist dat dat er posters gedrukt worden en foto's verspreid worden om iemand terug te vinden.
de Media kan juist wel helpen met zoekenquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
De meest plausibele reden heb ik je net gegeven..
Je bent toch zo goed op de hoogte van de werkgevers van de ouders?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de Media kan juist wel helpen met zoeken
door een zaak onder de aandacht te brengen ontstaan er meer mogelijkheden
(fondsen etc.) om een zoekactie uit te breiden
De rest van mijn post ga je maar weer eens niet op in?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de Media kan juist wel helpen met zoeken
door een zaak onder de aandacht te brengen ontstaan er meer mogelijkheden
(fondsen etc.) om een zoekactie uit te breiden
vertel eerst maar eens wat ik uit m'n duim zuigquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:18 schreef DonJames het volgende:
[..]
De rest van mijn post ga je maar weer eens niet op in?
ohh weet ik dat ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent toch zo goed op de hoogte van de werkgevers van de ouders?
Hoezo doe je dan de aanname dat er extra fondsen nodig zouden zijn om de zoekactie uit te breiden?
En dan ook nog eens via de media, die altijd iets willen als ze iets leveren....
Gaan we lekker deze kant op:
"Deze vermissing wordt gesponsord door SBS6, prime time real life Cluedo".
Welke reden zou dat moeten zijn dan? Het is een derde wereldland. 1 stap buiten het wildpark en je bent in een gebied waar ze wel iets anders aan hun hoofd hebben dan een vermiste studente uit een ander land. In de directe omgeving buiten het park is op het kamp voor de olieproductie qua welvaart het echt armoe troef. 1 van de armste stukken van Oeganda, mede dankzij de inspanningen van Kony in de tijd dat hij daar nog de scepter zwaaide. De rest van Oeganda is niet veel beter overigens qua welvaart maar wel beter dan het gebied rond Murchison.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Uit jouw posts komt toch vrij duidelijk naar voren dat je verklaring die men nu aanneemt (de wilde dieren) niet gelooft, en denkt dat er iets anders is gebeurd.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
vertel eerst maar eens wat ik uit m'n duim zuig
linken en citaten graag
tia
Je doet graag alsof je dat zo goed weet, met je bewering dat moeder regelmatig in Oeganda is voor "indefinable" zaken.quote:
zie je helemaal misquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
Uit jouw posts komt toch vrij duidelijk naar voren dat je verklaring die men nu aanneemt (de wilde dieren) niet gelooft, en denkt dat er iets anders is gebeurd.
Of zie ik dat soms helemaal mis?
Zonsondergang op 30 oktober bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
vertel eerst maar eens wat ik uit m'n duim zuig
linken en citaten graag
tia
Oh, zo komt dat niet over. Kan aan mij liggen, of aan de manier waarop jij post. Die conclusie mag je zelf trekken.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zie je helemaal mis
Ik laat alleen alle opties open
Heb je niet beweerd dat moeder regelmatig in Oeganda is?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zie je helemaal mis
Ik laat alleen alle opties open
dat de achtergrond van de ouders een van de redenen zou zijn ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je doet graag alsof je dat zo goed weet, met je bewering dat moeder regelmatig in Oeganda is voor "indefinable" zaken.
Sterker nog; jij/jullie beweren zelfs dat de achtergrond van de ouders een van de redenen zou zijn waarom een aanval door een wild dier niet de meeste logische conclusie in deze zaak zou zijn.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:30 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat de achtergrond van de ouders een van de redenen zou zijn ?
waar beweer ik dat dan ?
graag een link of een screenshot
alvast bedankt
quote:Op maandag 9 november 2015 11:12 schreef StaceySinger het volgende:
De schemering werd hier al eerder door diverse (3) users omschreven als - Ineens gaat het licht uit -
die waren zelf in het gebied geweest.
zal niet langer duren als 10 tot 15 minuten
als je al een tijdje in het land verblijft en je moeder komt daar vaak voor allerlei
"indefinable" zaken dan weet je dat en hou je er rekening mee.
Als je gaat wandelen moet je immers ook altijd nog terug
duurt ook 10 tot 15 minuten 12 minuten kreeg ik doorquote:
Daar ging die post niet overquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
duurt ook 10 tot 15 minuten 12 minuten kreeg ik door
nou waar schrijf ik dat > dat de achtergrond van de ouders een van de redenen zou zijnquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:31 schreef Leandra het volgende:
dat de achtergrond van de ouders een van de redenen zou zijn
Nee, dat was je vriendinnetje Ootjekatootje, en het is nogal lastig om die bagger van jullie op persoon te onderscheiden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nou waar schrijf ik dat > dat de achtergrond van de ouders een van de redenen zou zijn
verzin je dat er zelf maar even bij ?
Je zet overal een vraagteken achter zodat je achteraf kan zeggen "dat heb ik niet gezegd". Flauw, ik trap er ook niet in.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nou waar schrijf ik dat > dat de achtergrond van de ouders een van de redenen zou zijn
verzin je dat er zelf maar even bij ?
Wat overigens in geen enkel bericht wordt genoemd, dat moeder daar eerder zou zijn geweest. Waar dat verzinsel vandaan komt?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat was je vriendinnetje Ootjekatootje, en het is nogal lastig om die bagger van jullie op persoon te onderscheiden.
Maar dat neemt niet weg dat je wel claimt te weten dat moeder daar regelmatig zou komen....
Je kunt deze vermissing niet vergelijken met de vermissing in Panama. Totaal andere omstandigheden, ander gebied.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Echt wel. Op Google staat altijd de waarheid. Welke waarheid je ook zoekt!
Bottomline is hier, net als bij dat Panamatopic, dat de meest plausibele verklaring niet opwindend genoeg is voor de zolderkamerdetectives. Het moet en zal in de richting van een misdrijf worden geduwd, want dat is spannend speculeren.
Maakt niet uit dat het onlogisch is, nergens mee wordt gestaafd of nergens als logische optie wordt genoemd. Zij willen het, dus die kant gaan ze uit.
hee ouder 1quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je kunt deze vermissing niet vergelijken met de vermissing in Panama. Totaal andere omstandigheden, ander gebied.
Gescheurde kleding gevonden op de oevers. Kleding die zij die avond droeg. Krokodillen en nijlpaarden.
De kans dat ze nog leeft is zo nihil dat daaraan vasthouden een emotionele ontkenning van de werkelijkheid genoemd mag worden.
Het enige dat rest is de vraag hoe zij in de buik van dat dier terecht kwam. Of dat nu is gekomen door een roekeloze actie zoals rond schemer alleen naar de waterkant te lopen of dat ze overvallen/verkracht is en toen daar gedumpt; niemand zal het ooit te weten komen.
Panama was een ander verhaal met een reële kans dat die meisjes nog leefden, ergens.
De overeenkomst tussen de beide topics is het gekissebis over en weer en jouw standaard terugkeerden bijdragen die uit niet veel meer bestaan dat hatelijkheden richting de users op het topic om het simpele feit dat ze zich op het topic bevinden.
Dat staat allemaal in hele fijne tabellen, die je wel weet te vinden maar niet weet te interpreteren, al even afgezien van het feit dat je de goede dag niet als basis neemt, en de moeite niet neemt om te controleren of de genoemde tijden wel kloppen bij de lokale tijdzone.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:36 schreef StaceySinger het volgende:
en hou je er rekening mee. daar bedoel ik mee dat je dan weet hoe laat en hoe snel de zon onder gaat - heel snel dus
Het is idd niet te vergelijken, de enige reden waarom die vergelijking keer op keer gemaakt wordt is omdat dit topic net zo gekaapt lijkt te worden als het Kris en Lisanne topic, en door dezelfde users.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je kunt deze vermissing niet vergelijken met de vermissing in Panama. Totaal andere omstandigheden, ander gebied.
Gescheurde kleding gevonden op de oevers. Kleding die zij die avond droeg. Krokodillen en nijlpaarden.
De kans dat ze nog leeft is zo nihil dat daaraan vasthouden een emotionele ontkenning van de werkelijkheid genoemd mag worden.
Het enige dat rest is de vraag hoe zij in de buik van dat dier terecht kwam. Of dat nu is gekomen door een roekeloze actie zoals rond schemer alleen naar de waterkant te lopen of dat ze overvallen/verkracht is en toen daar gedumpt; niemand zal het ooit te weten komen.
Panama was een ander verhaal met een reële kans dat die meisjes nog leefden, ergens.
De overeenkomst tussen de beide topics is het gekissebis over en weer en jouw standaard terugkerende bijdragen die uit niet veel meer bestaan dat hatelijkheden richting de users op het topic om het simpele feit dat ze zich op het topic bevinden.
Gelukkig ben jij de vriendelijkheid zelve.quote:
Idd.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:48 schreef Leandra het volgende:
Het is idd niet te vergelijken, de enige reden waarom die vergelijking keer op keer gemaakt wordt is omdat dit topic net zo gekaapt lijkt te worden als het Kris en Lisanne topic, en door dezelfde users.
Dat is waar de vergelijking vandaan komt, het is dan ook gelijk de enige overeenkomst.
Wat dacht je van: De kans dat ze nog gevonden kan worden is zo ongeveer 0,0?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Raar.quote:
komt vaak genoeg voor dat er ineens iemand weer opduikt andersquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat dacht je van: De kans dat ze nog gevonden kan worden is zo ongeveer 0,0?
In Panama geen grote roofdieren die er een handje van hebben om mensen(lichamen) volledig te doen verdwijnen. Hier wel en nog wel direct in het gebied waar de laatste sporen gevonden zijn.
Dus welk nut hebben opsporingsfoto's hier?
quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:47 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
joh hou op over je zonnetje
heb je al 12 keer gepost
maak jij eerst je excuses maar eens
wat schrijf je hier zelf voor suggestieve onzin ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij bent degene die keer op keer beweerde dat het "Pikkedonker" was toen ze verdween, de feiten wijzen daar helemaal niet op, ten eerste de gegevens van de tijdstippen van de zonsondergang en de schemering, ten tweede de nieuwsberichten waarin te lezen was dat "it was getting dark" toen ze wegging, en ten derde werd het die nacht ook niet pikkedonker, want het was volle maan, en de maan kwam al om 19.45 op.
Al even afgezien van het feit dat je zelf begon te strooien met zogenaamde "feiten" over de zonsondergang, compleet met linkjes, waar je geen bal van bleek te snappen.
Als je "feiten en linkjes" over de tijdstippen van zonsondergang en dergelijk in het topic begint te gooien dan loop je het risico dat een ander jouw "feiten" gaat controleren, en jouw "feiten" blijken aantoonbare nonsens, misschien had je je eigen "feiten" eens moeten checken voor je ze in het topic gooide.
Maar goed, het verklaart waarschijnlijk ook waarom er allerlei andere zaken beweerd worden zonder linkjes en onderbouwing, want God verhoede dat je eigen linkjes tegen je gebruikt worden om te bewijzen dat je hier nonsens zit te verkondigen, net zoals over te tijdstippen van zonsondergang en de duur van de schemering...
Op #1 pagina 6 van dit topic staat een foto van haar met drie vriendinnen en nog iemand.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:44 schreef Koskesh het volgende:
Is er eigenlijk een foto van de vermiste vrouw?
Wat me opviel is dat er bij Kris en Lisanne gelijk foto's waren maar bij deze zaak is er geen foto te vinden in geen een van de nieuwsberichten die ik heb gezien...
Het is wel handig dat ik weet hoe ze er uit ziet mocht ik haar spotten als ik de volgende keer aan het wandelen ben in een Ugandees wildpark.
Het doet er niet toe. Alleen wanneer het forensisch onderzoek sperma op haar kleren aantoont kunnen de autoriteiten er wat mee.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:48 schreef Copycat het volgende:
Maar nu maar weer on topic.
Waarom zou een verkrachter haar broekje bij de oever plaatsen? Als misleiding?
En van haar waren ook de tas, de portemonnee, het drinkflesje en de kleding die ze op het moment van vermissing droeg gescheurd gevonden op een plek waar je grote roofdieren de hele dag kon spotten?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:53 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
komt vaak genoeg voor dat er ineens iemand weer opduikt anders
7-jarig meisje overleeft 18 dagen in Colombiaanse jungle link
weet ik niet maar soms verdwijnen mensen en duiken een tijdje later weer opquote:Op dinsdag 10 november 2015 12:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En van haar waren ook de tas, de portemonnee, het drinkflesje en de kleding die ze op het moment van vermissing droeg gescheurd gevonden op een plek waar je grote roofdieren de hele dag kon spotten?
Nee, van haar waren geen spullen gevonden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:08 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
weet ik niet maar soms verdwijnen mensen en duiken een tijdje later weer op
voorbeelden genoeg
Voor ene keer ben ik het volledig met je eens.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, van haar waren geen spullen gevonden.
Mensen die na een vermissing opduiken zijn niet onder dergelijke omstandigheden met zulke sporen verdwenen in zo'n voor de mens gevaarlijk gebied.
Ik begrijp dat je het graag anders wilt maar het is totaal onrealistisch.
De wens is de vader van de gedachte.
Ja vanwege al die nutteloze discussies niet terug gelezen:p Maar ik vind het niet zo'n vreemd verhaal als ze bv zou zijn uitgegleden of net verkeerde stap heeft gezet en is gepakt door een krokodil?quote:
Lijkt me ook. Staat in het artikel dat ze wat kleren hebben gevonden die vermoedelijk van haar zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja vanwege al die nutteloze discussies niet terug gelezen:p Maar ik vind het niet zo'n vreemd verhaal als ze bv zou zijn uitgegleden of net verkeerde stap heeft gezet en is gepakt door een krokodil?
Ik wil er liever niet aan denken nee.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:23 schreef Tayu het volgende:
[..]
Alsof het niet erg genoeg is om door een krokodil gegrepen te worden
Als het geen krokodil was dan zijn het zeker orgaanhandelaren geweest. :pquote:Op dinsdag 10 november 2015 12:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Staat in het artikel dat ze wat kleren hebben gevonden die vermoedelijk van haar zijn.
[..]
Echt he. Denk dat ze is meegenomen door orgaanhandelaren.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Want die hebben de waarheid in pacht?
Nogmaals, dit is geen gewone vermissingszaak. En hier een beetje flauw gaan posten over aliens is jammer. Sommige mensen lopen in bepaalde gebieden nu eenmaal meer risico dan anderen.
En inderdaad zijn er hier users die verder gekeken hebben en tot de conclusie zijn gekomen dat die krokodillen er misschien niets mee te maken hebben en er andere dingen spelen.
Elke keer wordt hier de vergelijking gemaakt met de vermissing van Kris en Lisanne, kijk dan ook eens naar de punten waarop deze vermissing afwijkt van andere zaken:
- moeder was is de buurt, ze was op dag 2 in het park
- ouders ontwijken de media
- geen vermissingsposters
- moeder van Jasmijn noemt de naam van de familie, deze verdwijnt binnen no-time weer uit de media
- BZ vliegt er bovenop, dat hadden de ouders van K&L heel graag gezien, drie man sterk en een drone.
- Nederland zoekt actief mee, dat mocht in de zaak van K&L pas eind mei en op de plekken door Panama aangewezen.
- Kleding wordt onderzocht op DNA-sporen, is dat nodig als het een krokodil was?
- er is geen Nederlandse journalist afgereist naar het gebied, das al opmerkelijk want hoeveel jonge backpackers komen daar? Er posten hier al 3 users die op die plek geweest zijn. Dan zou een reportage ter plekke om te kijken naar de gevaren van het wild toch juist een prachtig item zijn van RTL nieuws?
Het zijn allemaal bewuste keuzes terwijl bij andere vermissingen veel meer de media er bij gehaald wordt. En inderdaad andere toeristen lopen daar geen gevaar, ten minste anders. De gruwelijke aanname dat juist deze vrouw zo stom was om naar de rivier te gaan tijdens etenstijd voor die krokodillen....Dat is pas schandalig voor de familie.
Je kunt dit bagatelliseren en mensen die hier wel over posten verketteren, en proberen voor gek te zetten maar dat zegt helaas meer over deze personen dan over degene die al wat meer gelezen hebben.
Het is echt heel vermoeiend dat er tegenwoordig achter elke gebeurtenis een complot moet worden gezocht. Waarom niet gewoon het accepteren zoals het is?quote:
Niet kan tegenwoordig nog domme pech of een ongeluk zijn. Er moet altijd een dader aangewezen kunnen worden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is echt heel vermoeiend dat er tegenwoordig achter elke gebeurtenis een complot moet worden gezocht. Waarom niet gewoon het accepteren zoals het is?
Ja super vermoeiend. Het is echt niet zover gezocht dat je gegrepen wordt door een dier.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Niet kan tegenwoordig nog domme pech of een ongeluk zijn. Er moet altijd een dader aangewezen kunnen worden.
edit: laatste bericht AD er maar ff ingezetquote:Steeds las ik iets over dat ze 'vooruit zou zijn gelopen' van een groepje dat daar ook liep.
Dat komt hier niet in terug en lijkt het erop als ze echt alleen op pad ging voor een wandeling.
Ene bericht zegt dat ze dr met twee vriendinnen was de ander met drie.
Welke versie is het nou? Echt duidelijk is het niet
Als er al een dader is tussen 'de groep verlaten' en 'krokodil' in... dan zullen we dat nooit weten dus speculeren heeft weinig zin.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Niet kan tegenwoordig nog domme pech of een ongeluk zijn. Er moet altijd een dader aangewezen kunnen worden.
in dat geval komt er misschien meer duidelijkheid na de dnatestquote:Op dinsdag 10 november 2015 12:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als er al een dader is tussen 'de groep verlaten' en 'krokodil' in... dan zullen we dat nooit weten dus speculeren heeft weinig zin.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De overeenkomst tussen de beide topics is het gekissebis over en weer en jouw standaard terugkerende bijdragen die uit niet veel meer bestaan dat hatelijkheden richting de users op het topic om het simpele feit dat ze zich op het topic bevinden.
ik google wel wat en heb haar paspoortnr gevonden en dat ze een mental issue zou hebben, maar verder geen info.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:07 schreef RapaNui het volgende:
Tegen degenen die beweren dat sommige FOKkers alleen maar in complottheoriën kunnen geloven en verder niets, bijvoorbeeld omdat ze anders geen cluedootje kunnen spelen, zeg ik: als je wat dieper zoekt, dan ontdek je dingen, die niet in de media verschenen zijn.
Tegelijkertijd zeg ik: uiteraard kun je een "gewoon ongeluk" niet uitsluiten.
Men kan zich gerust afvragen hoe en waarom of waardoor ze daar (=oever) terecht zou zijn gekomen (op dat tijdstip vd dag).
En dat laatste dan mogelijk te danken aan een vertaalfout of misverstand...quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik google wel wat en heb haar paspoortnr gevonden en dat ze een mental issue zou hebben, maar verder geen info.
Mee-eensquote:Op dinsdag 10 november 2015 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat laatste dan mogelijk te danken aan een vertaalfout of misverstand...
ah ok, apart wel, maar ok.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat 'veldje' kom je niet zomaar op en de mensen die daar werken komen daar ook niet zomaar af. Toevallig zat ik in het vliegtuig naast 1 van de ingenieurs die daar werken. Buiten de locals die daar werken worden de meeste ingenieurs ingevlogen om daar hun werk te doen en zijn ze ook zo weer weg als hun werk gedaan is. Even het park in is er niet bij in ieder geval. Het is een compound om te werken, niet om te chillen in de buurt van de Nijl.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
ah ok, apart wel, maar ok.
Verder niks kunnen vinden, maar ik heb ook geen fb gecheckt zodat ik misschien kan zien wat de ouders doen. Iemand noemde hier een olieveldje, tja als haar vader oid daar contacten heeft dan wordt het wat mij betreft een ander verhaal.
De informatie hierover is tegenstrijdig, vaag of niet bekend.quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:05 schreef jackie12 het volgende:
Ben er maar een klein beetje ingedoken maar kom er niet helemaal uit.
Neig tot nu toe naar een aanval van een dier.
Toch wat vragen:
1- Is er nou wel of geen onderbroekje gevonden en zo ja wat was de staat van dit onderbroekje?
2- Waarom ging ze wandelen? Liep ze op een groep vooruit, moest ze plassen of wilde ze even bellen?
3- Hoe laat ging ze wandelen en hoe laat begint het donker te worden daar?
4- Wanneer kwamen ze er achter dat ze vermist was en wie deed de ontdekking van vermissing?
5- Zijn er op die specifieke plek de laatste jaren nog meer aanvallen geweest op mensen/toeristen?
Isabella's friends, also medical students told UWA officials that she has been having bouts of mental illness.quote:
Nouja, dat laatste dus, ik denk dat ze verteld hebben dat ze psychologie studeerde of daar interesse in had oid en dat het ergens in de vertaling of overlevering een beetje veranderd is.quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Isabella's friends, also medical students told UWA officials that she has been having bouts of mental illness.
having bouts zou je kunnen vertalen als - vlagen van
mental illness = geestesziekte
maar ik heb m'n twijfels of die vriendinnen dat zo verteld hebben
want waarom zou je zoiets vertellen aan UWA officials ?
Wil je aub niet zo quoten alsof ik dat zo zou hebben gezegd?quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
volgens mij staat er > also medical students
dan studeer je medicijnen
Of ze wilde na haar opleiding tot basisarts psychiatrie gaan doen....quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt staat in een artikel
jij zei dit : ik denk dat ze verteld hebben dat ze psychologie studeerde of daar interesse in had
dat zou ook nog kunnen jaquote:Op dinsdag 10 november 2015 20:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of ze wilde na haar opleiding tot basisarts psychiatrie gaan doen....
heb ik nergens gelezen hoorquote:Op dinsdag 10 november 2015 20:51 schreef Burdie het volgende:
En misschien kan je ook eens even ergens anders gaan zuigen. Als je de naam van dat meisje in Google intikt, dan zie jij net zo goed als ik dat zij al op het vwo een cursus/programma heeft mogen volgen met als thema psychologie, en dat ze uittreksels van o.a. een boek over kinderpsychiatrie heeft gedeeld. Wellicht had ze interesse om psychologie/psychiatrie als specialisatie te kiezen.
Had u verder nog wat?
quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:53 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
heb ik nergens gelezen hoor
wat is de link ?
Dit dus.quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:51 schreef Burdie het volgende:
En misschien kan je ook eens even ergens anders gaan zuigen. Als je de naam van dat meisje in Google intikt, dan zie jij net zo goed als ik dat zij al op het vwo een cursus/programma heeft mogen volgen met als thema psychologie, en dat ze uittreksels van o.a. een boek over kinderpsychiatrie heeft gedeeld. Wellicht had ze interesse om psychologie/psychiatrie als specialisatie te kiezen.
Had u verder nog wat?
Drijft ze gewoon tussen de krokodillen ja?quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:57 schreef Leandra het volgende:
Soms zitten mensen zo in de diepte te turen dat ze niet zien wat er aan de oppervlakte drijft....
oh eerst studeerde ze psychologie en later neem je die bewering terug en blijft er een vwo cursus over ?quote:
Nee, maar het verklaart wel waarom ze de krokodil niet zien.... ze zitten naar de modder op de bodem te turen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Drijft ze gewoon tussen de krokodillen ja?
zo komt de onzin in de wereldquote:
Is dit in Paraa?quote:Op woensdag 11 november 2015 13:01 schreef StaceySinger het volgende:
hier zie een tijdsopname over 12 minuten
dan zie je dat ze zon heel snel weg is en dat het
halverwege de duisternis al vrijwel donker is
[ afbeelding ]
Ja, helemaal op het einde zie je ook dat meisje met haar telefoon en een losse onderbroek dat gebouwtje uit lopen (rechts, goed kijken). Stukje verderop zie je iets dat lijkt op een krokodil.quote:
Jeetje, wat flauw zeg.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, helemaal op het einde zie je ook dat meisje met haar telefoon en een losse onderbroek dat gebouwtje uit lopen (rechts, goed kijken). Stukje verderop zie je iets dat lijkt op een krokodil.
Ja, een vreemde zaak.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:28 schreef RapaNui het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat S. niet besefte dat ze zich in een wildpark bevond met wilde dieren.
Hier een groot waarschuwingsbord (bij de lodge, maar toch):
[ afbeelding ]
Kort na aankomst in het wildpark ging de Amsterdamse naar buiten voor een wandeling.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:50 schreef Burdie het volgende:
Flauw grapje mag niet tussendoor? Excuus.
Ben jij overigens wel eens in zo'n land geweest? Op het einde van het plaatje vind ik het nog niet echt donker. Overigens vraag ik me af wat de meerwaarde van de donkerfetisj van sommige mensen hier is. De berichten over de vermissing vermelden immers dat de zoektocht dezelfde avond werd gestaakt omdat het donker werd. Kennelijk was de vermissing dus al opgemerkt voor de echte duisternis intrad.
Ja, ik ben er geweest. Niet in Oeganda, maar elders in Afrika.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:50 schreef Burdie het volgende:
Flauw grapje mag niet tussendoor? Excuus.
Ben jij overigens wel eens in zo'n land geweest? Op het einde van het plaatje vind ik het nog niet echt donker. Overigens vraag ik me af wat de meerwaarde van de donkerfetisj van sommige mensen hier is. De berichten over de vermissing vermelden immers dat de zoektocht dezelfde avond werd gestaakt omdat het donker werd. Kennelijk was de vermissing dus al opgemerkt voor de echte duisternis intrad.
En bijna is niet helemaalquote:Op woensdag 11 november 2015 18:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Kort na aankomst in het wildpark ging de Amsterdamse naar buiten voor een wandeling.
Het was toen al bijna donker. Maar de vrouw keerde niet terug. Haar vriendinnen sloegen meteen alarm, waarna een grootscheepse zoektocht begon.
Volgens jouw theorie is het in Nederland nooit donker.quote:
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik ben in een land met vergelijkbare breedtegraad geweest. Minuutje of 20 dan was het donkerder dan je je in Nederland kunt voorstellen. Maar zo donker was het nog niet toen deze studente op pad ging.quote:Op woensdag 11 november 2015 19:12 schreef Tayu het volgende:
[..]
Volgens jouw theorie is het in Nederland nooit donker.
Geloof anderen nou maar (mij geloof je toch niet), het wordt daar heel snel donker. Vergelijkbaar met het donker wat je ervaart als je nu in je toilet gaat staan, de deur dichttrekt en het licht uitdoet.
Die volle maan zegt ook helemaal niets. Dat zegt alleen maar iets op open terrein en bij een onbewolkte hemel. Als het bewolkt is, en je bevindt je in een bebost gebied (waar zij was, is een bebost gebied) dan heb je 0,0 licht van een volle maan.quote:Op woensdag 11 november 2015 19:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik ben in een land met vergelijkbare breedtegraad geweest. Minuutje of 20 dan was het donkerder dan je je in Nederland kunt voorstellen. Maar zo donker was het nog niet toen deze studente op pad ging.
Tevens was het die nacht volle maan.
Wat overigens allemaal niet zo heel interessant is, tenzij je wilt toewerken naar een theorie waarin het meisje bewust in het donker weg ging. Maar er is geen enkele reden dat aan te nemen.
Okéquote:Op woensdag 11 november 2015 19:45 schreef Tayu het volgende:
[..]
Die volle maan zegt ook helemaal niets. Dat zegt alleen maar iets op open terrein en bij een onbewolkte hemel. Als het bewolkt is, en je bevindt je in een bebost gebied (waar zij was, is een bebost gebied) dan heb je 0,0 licht van een volle maan.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 11 november 2015 19:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik ben in een land met vergelijkbare breedtegraad geweest. Minuutje of 20 dan was het donkerder dan je je in Nederland kunt voorstellen. Maar zo donker was het nog niet toen deze studente op pad ging.
Tevens was het die nacht volle maan.
Wat overigens allemaal niet zo heel interessant is, tenzij je wilt toewerken naar een theorie waarin het meisje bewust in het donker weg ging. Maar er is geen enkele reden dat aan te nemen.
Als dat klopt is ze waarschijnlijk niet heel ver gekomen en is er geen eens sprake van in haar uppie naar buiten gaan. Wel alleen blijven in een gebied dat vrij veel gevaren kent als het donker wordt maar ze was dus al in de buurt van de oevers van de Nijl toen ze zich afzonderde van haar vriendinnen. We kunnen er uren over speculeren maar het is waarschijnlijker dat ze op dat moment zowel door haarzelf als haar vriendinnen veilig werd geacht. Het zal dus op dat moment niet pikdonker zijn geweest.quote:The search team says they have found a mineral water bottle Ms Fedrica had at the banks of River Nile, a few metres from where she left her friends.
Dat vind ik dus vreemd aan dit verhaal, het is inderdaad toch helemaal niet gebruikelijk dat je op zo'n park een beetje alleen kan rondlopen?quote:Op donderdag 12 november 2015 09:00 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als dat klopt is ze waarschijnlijk niet heel ver gekomen en is er geen eens sprake van in haar uppie naar buiten gaan. Wel alleen blijven in een gebied dat vrij veel gevaren kent als het donker wordt maar ze was dus al in de buurt van de oevers van de Nijl toen ze zich afzonderde van haar vriendinnen. We kunnen er uren over speculeren maar het is waarschijnlijker dat ze op dat moment zowel door haarzelf als haar vriendinnen veilig werd geacht. Het zal dus op dat moment niet pikdonker zijn geweest.
Overigens zal je in zo'n wildpark vaak genoeg ook in het pikdonker een stukje moeten lopen. Lodges hebben eigen wc's meestal maar een tentenkamp of simpele huisjes meestal niet. Dan moet je toch even naar de plek waar de wc's zijn. Moest ik ook in Oeganda toen ik de eerste week in een tent sliep en de wc minimaal honderd meter lopen was. In Queen Elizabeth park mochten we alleen naar het toilet als we de bewaker riepen, de kans op nijlpaarden die op het veld liepen was te groot. Dat werd dus plassen naast mijn tent die nacht. Je begeven in het donker komt dus vaak genoeg voor.
In meerdere parken kon ik 's nachts alleen rondlopen. Het is afhankelijk van het park of ze beveiligers inzetten of niet, hangt er natuurlijk ook vanaf of er veel wilde dieren rondlopen in de omgeving van zo'n resort. Bij de Nijl hadden we een beveiliger, bij Queen Elizabeth meerdere maar in andere parken liep je 's nachts alleen over het veld. Ben in alle parken dus ook bij de Nijl en Queen Elizabeth wel even buiten de tent of lodge geweest. Alleen bij Queen Elizabeth kon je echt niet meer dan een paar meter buiten je tent of lodge komen zonder het risico te lopen dat je een nijlpaard tegen kwam.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat vind ik dus vreemd aan dit verhaal, het is inderdaad toch helemaal niet gebruikelijk dat je op zo'n park een beetje alleen kan rondlopen?
Mijn schoonouders zijn net terug van vakantie in Zuid-Afrika en daar hebben ze onder andere overnacht in zo'n wildpark met allemaal losse huisjes. Het was daar voor hun zo goed als onmogelijk om het huisje in het donker te verlaten, aangezien er gewapende rangers de wacht hielden en de toeristen ivm de gevaarlijke dieren weer terug naar binnen stuurden. Dit was hun ook bij aankomst verteld.
Zou dat zo anders zijn bij een Student Center? Waren daar geen rangers, kregen ze bij aankomst geen informatie over de gevaren van het park?
En haar vriendinnen hoorden niets, zagen niets? Als er iets ernstigs gebeurt ga je minstens schreeuwen.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:00 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als dat klopt is ze waarschijnlijk niet heel ver gekomen en is er geen eens sprake van in haar uppie naar buiten gaan. Wel alleen blijven in een gebied dat vrij veel gevaren kent als het donker wordt maar ze was dus al in de buurt van de oevers van de Nijl toen ze zich afzonderde van haar vriendinnen. We kunnen er uren over speculeren maar het is waarschijnlijker dat ze op dat moment zowel door haarzelf als haar vriendinnen veilig werd geacht. Het zal dus op dat moment niet pikdonker zijn geweest.
Omdat sommigen hier er veel te veel achter zoeken. Sluipmoordenaars als een krokodil hoor je van dichtbij nog wel op afstand ga je daar niks van horen. Een nijlpaard dat het water in rent hoor je wel maar dan vermoed je niet gelijk dat hij/zij iemand meesleept het water in.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:36 schreef gynaika het volgende:
[..]
En haar vriendinnen hoorden niets, zagen niets? Als er iets ernstigs gebeurt ga je minstens schreeuwen.
Er gebeurde iets met S maar niemand merkte er iets van.
Het enige wat zij opmerkten was dat ze niet meer terugkwam.
Raar verhaal.
Dus nog een grotere kans dat niemand iets heeft gehoord. Als je binnen zit ontgaat je wat er buiten er gebeurt. Heb daar aan de Nijl in een tent geslapen. Het meeste geluid kwam van de generator, niet van de wilde dieren.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:45 schreef StaceySinger het volgende:
Uganda Wildlife Authority Public Relations Manager, Jossy Muhangi, says Sofia Isabella Federika, who is a volunteer with Rubaga Hospital in Kampala, left her friends in the room to go for a short call in a nearby restroom but never returned. -
http://apanews.net/news/fr/article.php?id=837479
Kijk met allerlei voorbeelden komen wat jij meegemaakt hebt of de tante van iemand anders heeft geen zin.Iedere situatie is weer anders .quote:Op donderdag 12 november 2015 10:56 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dus nog een grotere kans dat niemand iets heeft gehoord. Als je binnen zit ontgaat je wat er buiten er gebeurt. Heb daar aan de Nijl in een tent geslapen. Het meeste geluid kwam van de generator, niet van de wilde dieren.
quote:Op donderdag 12 november 2015 11:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Kijk met allerlei voorbeelden komen wat jij meegemaakt hebt of de tante van iemand anders heeft geen zin.Iedere situatie is weer anders .
als je het GE shot bestudeert ,dan staan de gebouwtje op het terrein vlak bij elkaar.
Ze hebben een flesje gevonden maar er werd ook bij gezegd dat dat ook van iemand anders kon zijn.
Er is een tas gevonden ,gescheurde kledingstukken en een onderbroek.
Maar dat wil niet zeggen dat het meisje daar daadwerkelijk ook geweest is .
Het kan er ook geplant zijn
Ik heb geen enkele obsessie en heb de smerige onzin (verkracht, vermoord en daarna gevierendeeld) die jij nu post zelfs nog nooit genoemd.Walchelijk dat je daarmee aankomt.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:08 schreef Ericr het volgende:
[..]Je hebt echt een obsessie volgens mij met een andere oorzaak dan wat het meest logische is in dat gebied.. Ze moet haast wel verkracht, vermoord en daarna gevierendeeld zijn door wat wilde negers van de LRA of andere onfrisse figuren die zich daar misschien kunnen ophouden of hebben opgehouden.
Iedere situatie is inderdaad anders maar ik kenschets alleen de omgeving daar die ik meerdere dagen heb meegemaakt toen ik daar was. Niks horen of zien is in ieder vrij normaal in dat gebied. Als er iets gebeurt op honderd meter van waar je staat heb je grote kans dat je er niks van mee krijgt.
Precies, ik neem zeker aan dat ze een pantalon droeg en geen rokje.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Kijk met allerlei voorbeelden komen wat jij meegemaakt hebt of de tante van iemand anders heeft geen zin.Iedere situatie is weer anders .
als je het GE shot bestudeert ,dan staan de gebouwtje op het terrein vlak bij elkaar.
Ze hebben een flesje gevonden maar er werd ook bij gezegd dat dat ook van iemand anders kon zijn.
Er is een tas gevonden ,gescheurde kledingstukken en een onderbroek.
Maar dat wil niet zeggen dat het meisje daar daadwerkelijk ook geweest is .
Het kan er ook geplant zijn
En dan die onderbroek,ik heb gelezen dat het daar stikt van de gevaarlijke bloedzuigende muggen,dus het is aannemelijk dat ze een broek droeg en geen rokje .
quote:Op donderdag 12 november 2015 11:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele obsessie en heb de smerige onzin (verkracht, vermoord en daarna gevierendeeld) die jij nu post zelfs nog nooit genoemd.Walchelijk dat je daarmee aankomt.
En dat over de rug van een vermist meisje.
En dan schrijf je toen ik daar was,ben je op het students centre geweest ?
Als je even zoekt dan lees je dat er daar maar heel weinig studenten komen en dat
en dat sommige reizigers zich zelfs afvragen wat bepaalde lieden daar te zoeken hebben.
Het is immers bedoeld voor studenten.
http://www.monitor.co.ug/(...)e443gfz/-/index.htmlquote:Earlier, there were fears that Ms Federica could have fallen prey to wildlife at the Nile Rivers that is highly infested with crocodiles although police ruled it out.
quote:Op donderdag 12 november 2015 11:41 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
welke speculaties ?
noem er eens 1
Terwijl je zelf niet eens weet of daar lokaal iets op poten is gezet of niet. In ieder geval is er een drone ingezet en wie weet wat er nog meer in gang is gezet om een zoektocht mogelijk te maken. Tegelijkertijd hebben posters in een zo dun bevolkt gebied ook weinig nut. De olifanten, nijlpaarden, giraffes etc zullen daar toch weinig boodschap aan hebben. Wat er permanent woont zal inmiddels allang weten wat er speelt, de rest zijn toeristen en begeleiding die niet permanent in dat park verblijven.quote:Bij de meeste vermissingszaken zie je juist dat dat er posters gedrukt worden en foto's verspreid worden om iemand terug te vinden.
wat een vondst van onze wildlife park specialistquote:Bij de meeste vermissingszaken zie je juist dat dat er posters gedrukt worden en foto's verspreid worden om iemand terug te vinden.
Nee. Ik las ergens dat het ging om de kleren die ze op het moment dat ze de groep verliet droeg.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:53 schreef Burdie het volgende:
Overigens, is het niet gewoon een optie dat dat meisje een setje reservekleding in haar rugtas had zitten, en dat die gevonden is?
Zodat de krokodillen haar kunnen herkennen ofzo? Wat zou de doelgroep zijn van de foto's?quote:Op donderdag 12 november 2015 11:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wat een vondst van onze wildlife park specialist![]()
Oh is dat speculatie (naar verkracht, vermoord en daarna gevierendeeld)
ik vraag me gewoon af waarom er geen foto's en posters verspreid zijn
dat doe je toch als je iemand terug wil vinden ?
Het is op zich al vreemd dat er twee totaal verschillende versies in omloop zijn:quote:Op donderdag 12 november 2015 10:56 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dus nog een grotere kans dat niemand iets heeft gehoord. Als je binnen zit ontgaat je wat er buiten er gebeurt. Heb daar aan de Nijl in een tent geslapen. Het meeste geluid kwam van de generator, niet van de wilde dieren.
Hier droeg ze een broek:quote:Op donderdag 12 november 2015 11:27 schreef gynaika het volgende:
[..]
Precies, ik neem zeker aan dat ze een pantalon droeg en geen rokje.
... en net aangekomen na een reis (met reservekleding in je tas. De tas die je even meeneemt om nog snel voor het donker naar het toilet te gaan, je maandverbandje zit daar nog in). Ik vind het iig niet vreemd om als optie voor een potentieel scenario mee te nemen.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Ik las ergens dat het ging om de kleren die ze op het moment dat ze de groep verliet droeg.
Sowieso.. dat gezanik over 'setjes reservekleding' terwijl je fucking 100 meter van je kamer + koffer bent...
Nee.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:02 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Het is op zich al vreemd dat er twee totaal verschillende versies in omloop zijn:
- ze verliet haar kamer en vriendinnen en ging alleen naar de oever
- ze bevond zich al met haar vriendinnen op de oever
kijk jij loopt al iets langer meequote:Op donderdag 12 november 2015 11:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Ik las ergens dat het ging om de kleren die ze op het moment dat ze de groep verliet droeg.
Sowieso.. dat gezanik over 'setjes reservekleding' terwijl je fucking 100 meter van je kamer + koffer bent...
Je kan toch niet ontkennen dat je het verhaal van de krokodil of het nijlpaard stelselmatig blijft ontkennen/negeren?quote:Op donderdag 12 november 2015 12:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Nogmaals kom met een voorbeeld waar ik of andere users de woorden ( verkracht, vermoord en daarna gevierendeeld) gebuiken of noemen
Lukt je dat niet dan maak je netjes je excuses
dat ontken ik helemaal nergens ,ik hou juist alle mogelijke opties openquote:Op donderdag 12 november 2015 12:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je kan toch niet ontkennen dat je het verhaal van de krokodil of het nijlpaard stelselmatig blijft ontkennen/negeren?
Allemaal speculatie...quote:Op donderdag 12 november 2015 12:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
... en net aangekomen na een reis (met reservekleding in je tas. De tas die je even meeneemt om nog snel voor het donker naar het toilet te gaan, je maandverbandje zit daar nog in). Ik vind het iig niet vreemd om als optie voor een potentieel scenario mee te nemen.
quote:Op donderdag 12 november 2015 12:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Nogmaals kom met een voorbeeld waar ik of andere users de woorden ( verkracht, vermoord en daarna gevierendeeld) gebuiken of noemen
Lukt je dat niet dan maak je netjes je excuses
Dus ze heeft voor de reis reservekleding in haar rugzak terwijl ze ook haar koffer bij zich heeft??quote:Op donderdag 12 november 2015 12:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
... en net aangekomen na een reis (met reservekleding in je tas. De tas die je even meeneemt om nog snel voor het donker naar het toilet te gaan, je maandverbandje zit daar nog in). Ik vind het iig niet vreemd om als optie voor een potentieel scenario mee te nemen.
Nee.. Ik lees terug voor ik onzin ga spuien.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kijk jij loopt al iets langer mee
herstel. ik bedoelde:quote:Op donderdag 12 november 2015 12:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee.
- ze verliet haar vriendinnen (in een ruimte) en ging alleen naar de wc
- ze bevond zich al met haar vriendinnen op de oever
Ik heb geen idee wat er is gebeurd. Ik zeg ook niet dát het zo is gebeurd. Maar iedereen roept "hoe komt die onderbroek daar?", een antwoord zou kunnen zijn: uit haar tas gevallen.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus ze heeft voor de reis reservekleding in haar rugzak terwijl ze ook haar koffer bij zich heeft??
Ze was niet met het grote vliegtuig aangekomen waarbij de koffer lange tijd onbereikbaar zou zijn.
En dan ging ze naar het toilet, kleedde zich daar om ipv op haar kamer en verloor de kleding die ze aan had toen ze haar vriendinnen verliet op de oever van de Nijl? Zo iets?
De vriendinnen hebben de gevonden kleding herkend als die ze aan had toen ze hen verliet.
Welke opties?quote:Op donderdag 12 november 2015 12:09 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat ontken ik helemaal nergens ,ik hou juist alle mogelijke opties open
Weerwolven?quote:Op donderdag 12 november 2015 12:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welke opties?
Je noemde eerder dat die spullen daar bewust neergelegd zouden zijn.
En dan? Waar is ze dan? Leeft ze nog? Zit ze in dat centre? Zo nee, hoe kwam ze daar dan uit langs de bewaking?
Aliens? Orgaanhandel?
dat verdraai je nu > ik zei die kunnen daar ook geplant zijnquote:Op donderdag 12 november 2015 12:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welke opties?
En dan? Waar is ze dan? Leeft ze nog? Zit ze in dat centre? Zo nee, hoe kwam ze daar dan uit langs de bewaking?
Aliens? Orgaanhandel?
Dus je noemde het. Ga je nog op de rest van die post in of blijf je draaien?quote:Op donderdag 12 november 2015 12:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat verdraai je nu > ik zei die kunnen daar ook geplant zijn
Of ze daadwerkelijk bij de rivier geweest zijn staat volgens mij helemaal (nog) niet vast
ik draai helemaal niksquote:Op donderdag 12 november 2015 12:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus je noemde het. Ga je nog op de rest van die post in of blijf je draaien?
p.s.: Ik hoef geen PM of DM. Doe maar gewoon hier in het topic.
Het doet er toch niet toe? Hoe het zich ook heeft afgespeeld; Ze is weg en vrijwel zeker op de één of andere manier in de maag van een krokodil verdwenen. En de exacte toedracht zal niet achterhaald kunnen worden dus heeft speculeren daarover ook geen enkele zin. Net als het verspreiden van foto's en het ophangen van posters.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat er is gebeurd. Ik zeg ook niet dát het zo is gebeurd. Maar iedereen roept "hoe komt die onderbroek daar?", een antwoord zou kunnen zijn: uit haar tas gevallen.
Maar ik ben heel benieuwd naar de andere mogelijke antwoorden op die vraag.
Dus, denk gerust mee. Hoe zou die onderbroek daar terecht gekomen kunnen zijn?
vrijwel zeker ?quote:
En als jij even terugleest schrijf ik :quote:Op donderdag 12 november 2015 12:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik draai helemaal niks
als je even terugleest schrijf ik : Het kan er ook geplant zijn
of ze nog leeft weet ik niet en of er bewaking is weet ik ook niet
Voor jou in Jip en Janneke taalquote:Welke opties?
.quote:Je noemde eerder de optie dat die spullen daar bewust neergelegd zouden kunnen zijn
Voor jou speciaal: Welke opties zie je daarin dan als die spullen 'geplant' zouden zijn?quote:En dan? Waar is ze dan? Leeft ze nog? Zit ze in dat centre? Zo nee, hoe kwam ze daar dan uit langs de bewaking?
Dat toontje van je, enorm goed voor de sfeer.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wat een vondst van onze wildlife park specialist![]()
Oh is dat speculatie (naar verkracht, vermoord en daarna gevierendeeld)
ik vraag me gewoon af waarom er geen foto's en posters verspreid zijn
dat doe je toch als je iemand terug wil vinden ?
Ik heb de indruk dat dat soort users zichzelf erg intelligent vindt door 'alle opties open te willen houden' en blablabla.. Soms moet je niet te snel iets concluderen, maar vaak is het meest voor de hand liggende scenario ook hoe het is gegaan. Als je dat niet erkent dan ben je misschien niet zo intelligent als je zelf denktquote:Op donderdag 12 november 2015 11:30 schreef Ericr het volgende:
[..]x 1000. Ga nou niet doen alsof je niet obsessief bent. Je bent 1 van de belangrijkste contributeurs geweest aan de K&L-reeks die al snel echt nergens meer over ging. Net zoals de usual suspects uit die reeks die hier nu ook posten hebben jullie er blijkbaar baat bij dat er iets heel anders gebeurd is dan de meest logische afloop.
Opvallend ook dat die opties dan halsstarrig verzwegen worden.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat dat soort users zichzelf erg intelligent vindt door 'alle opties open te willen houden' en blablabla.. Soms moet je niet te snel iets concluderen, maar vaak is het meest voor de hand liggende scenario ook hoe het is gegaan. Als je dat niet erkent dan ben je misschien niet zo intelligent als je zelf denkt
Als je je bij de feiten houdt dan kan je toch concluderen dat de meest voor de hand liggende optie is dat dat meisje is gepakt door een of ander wild dier? Voor andere scenario's zijn geen aanwijzingen gevonden. Snap niet dat iemand hier ellenlang over door kan emmerenquote:Op donderdag 12 november 2015 12:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik hou me liever bij de feiten
Temeer omdat dit park relatief veilig is en omdat er hele goeie voorlichting is (verkrijgbaar bij de toegangs poorten) .quote:Op donderdag 12 november 2015 12:46 schreef RapaNui het volgende:
.... Paraa, meaning the place of hippos ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Paraa
Kennelijk vindt een aantal FOKkers het doodnormaal dat een meid alleen en in het donker (lees: bij zonsondergang, dus terug moeten komen in het donker) naar een oever loopt en dit vervolgens niet overleeft. Sois.
Als ik hier de tuin uitloop naar het kanaaltje, is de kans wel 100% dat ik terugkom. Eekhoorns en katten zijn vrij eenvoudig af te weren.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:46 schreef RapaNui het volgende:
Kennelijk vindt een aantal FOKkers het doodnormaal dat een meid alleen en in het donker (lees: bij zonsondergang, dus terug moeten komen in het donker) naar een oever loopt en dit vervolgens niet overleeft. Sois.
O, ja, soitquote:Op donderdag 12 november 2015 12:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Als ik hier de tuin uitloop naar het kanaaltje, is de kans wel 100% dat ik terugkom. Eekhoorns en katten zijn vrij eenvoudig af te weren.
Als ik in Uganda in het donker ga lopen, kan ik wel eens heel andere dieren tegen het lijf lopen.
Soit
Dat is niet gek nee, aangezien zij niet aan de oever van een sloot in Lubbekutjeveen stond maar bij een rivier met krokodillen en ander gevaarlijk gespuisquote:Op donderdag 12 november 2015 12:46 schreef RapaNui het volgende:
Jullie vinden het dus niet gek dat ze daar vertoefde, bij dat gespuis.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is niet gek nee, aangezien zij niet aan de oever van een sloot in Lubbekutjeveen stond maar bij een rivier met krokodillen en ander gevaarlijk gespuis
Als de politie uitsluit dat ze gepakt is door een krokodil (waarom?) welk ander dier zou het dan geweest kunnen zijn die geen sporen van haar achterliet??quote:De politie geeft overigens aan dat ze uitsluiten dat ze gepakt is door een krok:
[..]
http://www.monitor.co.ug/(...)e443gfz/-/index.html
Nee.. zij zal niet de eerste westerse toerist zijn en ook niet de laatste die de gevaren van de wildernis onderschat.. afgelopen jaar zijn er meerdere gevallen in het nieuws geweest.. die 2 meisjes in Panama waren verdwaald.. een gozer in Nieuw-Zeeland was van een klif gevallen.. en dit meisje is wellicht door een beest gepakt. De kans is klein het maar is nu eenmaal het risico dat je loopt als je van je zolderkamer komt en je op terrein bevindt dat je niet gewend bentquote:Op donderdag 12 november 2015 13:04 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Jullie vinden het dus niet gek dat ze zich daar vertoefde, bij dat gespuis.
Nee, zij kan ook zo gedacht hebben natuurlijk; ik ben hier bij een lodge, hier is het veilig.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:04 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Jullie vinden het dus niet gek dat ze daar vertoefde, bij dat gespuis.
De jongen in NZ is blootsvoets gaan wandelen en was een heel ander type.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee.. zij zal niet de eerste westerse toerist zijn en ook niet de laatste die de gevaren van de wildernis onderschat.. afgelopen jaar zijn er meerdere gevallen in het nieuws geweest.. die 2 meisjes in Panama waren verdwaald.. een gozer in Nieuw-Zeeland was van een klif gevallen.. en dit meisje is wellicht door een beest gepakt. De kans is klein het maar is nu eenmaal het risico dat je loopt als je van je zolderkamer komt en je op terrein bevindt dat je niet gewend bent
Als de politie dat inderdaad gezegd heeft dan slaat dat nergens op, aangezien je het niet kan onderbouwen. Enige wat ik kan bedenken is dat ze het toerisme willen beschermen en mensen niet bang willen makenquote:Op donderdag 12 november 2015 13:05 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als de politie uitsluit dat ze gepakt is door een krokodil (waarom?) welk ander dier zou het dan geweest kunnen zijn die geen sporen van haar achterliet??
Dat zat ik me net af te vragen, hoe kunnen ze dat nou zeker weten.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als de politie dat inderdaad gezegd heeft dan slaat dat nergens op, aangezien je het niet kan onderbouwen. Enige wat ik kan bedenken is dat ze het toerisme willen beschermen en mensen niet bang willen maken
juist dat bericht is van November 11,veel users lezen niet goedquote:Op donderdag 12 november 2015 13:05 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als de politie uitsluit dat ze gepakt is door een krokodil (waarom?) welk ander dier zou het dan geweest kunnen zijn die geen sporen van haar achterliet??
Is dat nou werkelijk zo'n vreemde gedachte?quote:Op donderdag 12 november 2015 12:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus ze heeft voor de reis reservekleding in haar rugzak terwijl ze ook haar koffer bij zich heeft??
Ze was niet met het grote vliegtuig aangekomen waarbij de koffer lange tijd onbereikbaar zou zijn.
En dan ging ze naar het toilet, kleedde zich daar om ipv op haar kamer en verloor de kleding die ze aan had toen ze haar vriendinnen verliet op de oever van de Nijl? Zo iets?
De vriendinnen hebben de gevonden kleding herkend als die ze aan had toen ze hen verliet.
Nijlpaard trekt je ook mee de rivier in als je pech hebt. Als je tussen de rivier en het nijlpaard staat heb je grote kans dat een charge er voor zorgt dat je gemangeld de Nijl in vliegt.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:05 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dit heb ik even gemist?quote:Op donderdag 12 november 2015 13:11 schreef RapaNui het volgende:
[..]
De jongen in NZ is blootsvoets gaan wandelen en was een heel ander type.
Dit meisje bevond zich op bekend terrein. Ze heeft donker Afrika al met de paplepel erin gekregen.
And again.... grote kans dat dat op een misverstand en/of vertaalprobleem gebaseerd is.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:44 schreef gynaika het volgende:
Hier wat links waarin naar voren komt dat zij te kampen had met een mentaal probleem wat tot zelfmoord zou hebben kunnen geleid:
http://www.observer.ug/ne(...)missing-in-murchison
http://www.mumpie.com/?q=(...)fia-koetsier-oeganda
Alles is mogelijk.
Ja, dat ze donker Afrika al haar hele leven kent is kennelijk een groot geheim waarvan niemand de bron of zelfs de basis maar wil duiden....quote:
Paraa lodge is 280 $ per nachtquote:Op donderdag 12 november 2015 13:12 schreef mootie het volgende:
Ah, dat Student Education Centre is 500 m voorbij Paraa Lodge. Blijkbaar niet hetzelfde dus.
Ik kan prima lezen, maar hoe kan de politie dat uitsluiten.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:14 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
juist dat bericht is van November 11,veel users lezen niet goed
Maar je krijgt er wel een lamp bij de ingang?quote:Op donderdag 12 november 2015 13:21 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Paraa lodge is 280 $ per nacht
students cente is 30 $ per nacht
Volgens mij vindt nagenoeg iedereen dat heel vreemd, maar dat neemt niet weg dat ze dat wel gedaan kan hebben....quote:Op donderdag 12 november 2015 13:04 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Jullie vinden het dus niet gek dat ze daar vertoefde, bij dat gespuis.
heel lang ?quote:Op donderdag 12 november 2015 13:31 schreef Snepar het volgende:
Dus al heel lang geen actueel nieuws?
Oke, de kans dat ze is gepakt door een krokodil/nijlpaard is gezien de omgeving/tijd het aannemelijkst, alsmede er nooit iets van haar meer gevonden gaat worden.
Topic kan naar BNW dus toch?
Dit.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als de politie dat inderdaad gezegd heeft dan slaat dat nergens op, aangezien je het niet kan onderbouwen. Enige wat ik kan bedenken is dat ze het toerisme willen beschermen en mensen niet bang willen maken
ze heeft op het vwo iets over psychologie geschreven en dat was nog niet eens een A4 tje volquote:Op donderdag 12 november 2015 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
And again.... grote kans dat dat op een misverstand en/of vertaalprobleem gebaseerd is.
Ze heeft zich al op de middelbare school op psychologie gericht, op dusdanig niveau dat ze een speciaal project op de universiteit mocht doen (terwijl ze nog op het VWO zat), en op de universiteit was ze al bezig met kinderpsychiatrie....
Als haar reisgenoten iets hebben laten vallen over psychology/psychiatry als major dan is de kans groot dat men dat niet goed begrepen heeft, ze was ook al op een behoorlijk niveau bezig, een niveau dat je niet verwacht bij een meisje van 21.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nda-afgeblazen.dhtmlquote:Op donderdag 12 november 2015 13:32 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
heel lang ?
nieuws van gisteren![]()
Dutch police deploy drone to hunt missing tourist
http://www.monitor.co.ug/(...)e443gfz/-/index.html
quote:,,Er is 9 dagen intensief gezocht, maar helaas zonder succes. Het heeft nu geen zin meer om door te zoeken, hoe pijnlijk dat ook is."
oh dus wat de politie onderzoekt slaat nergens op ?quote:Op donderdag 12 november 2015 13:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Maar ze kon daardoor wel naar universiteitsprogramma voor zeer getalenteerde leerlingen....quote:Op donderdag 12 november 2015 13:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ze heeft op het vwo iets over psychologie geschreven en dat was nog niet eens een A4 tje vol
dat is helemaal waar ,maar ze studeerde medicijnenquote:Op donderdag 12 november 2015 13:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar ze kon daardoor wel naar universiteitsprogramma voor zeer getalenteerde leerlingen....
So much voor het nieuws uit Uganda van 11 november.... dat liep al dagen achter toen het gepubliceerd werd.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:36 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nda-afgeblazen.dhtml
Zitten alweer thuis, heeft weinig opgeleverd.
[..]
Ja en? Tijdens haar studie medicijnen heeft ze ook zich ook al op kinderpsychiatrie gericht.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat is helemaal waar ,maar ze studeerde medicijnen
Zoals je kon lezen wilden de ouders niet dat hun namen bekend gemaakt werden.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat ze donker Afrika al haar hele leven kent is kennelijk een groot geheim waarvan niemand de bron of zelfs de basis maar wil duiden....
Dit zal allemaal wel meevallen aangezien BZ er direct bovenop zat en Nederland nog nooit zo snel een team ter plaatse heeft gekregen bij een vermissing.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
So much voor het nieuws uit Uganda van 11 november.... dat liep al dagen achter toen het gepubliceerd werd.
Tam tam waarschijnlijk.
Niemand vraagt om namen, maar als je dan toch gaat beweren dat ze daar haar hele leven al kwam dan kun je zonder namen te geven prima melden waar je dat op baseert....quote:Op donderdag 12 november 2015 13:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zoals je kon lezen wilden de ouders niet dat hun namen bekend gemaakt werden.
De moeder van een vriendinnetje daar heeft op 30 oktober de volledige naam gegeven en deze werd binnen een half uur van de betreffende krantenwebsite gehaald.
Wie zijn wij dan om die naam hier neer te plempen?
Deze mensen weten wat ze doen, dat weet BZ en de politie en totdat ze zelf naar buiten komen met informatie of hun verhaal heeft het geen zin hier de was buiten te hangen. Daarnaast is dit een topic in NWS en dat is het blijkbaar pas als de media hierover bericht.
[..]
Dit zal allemaal wel meevallen aangezien BZ er direct bovenop zat en Nederland nog nooit zo snel een team ter plaatse heeft gekregen bij een vermissing.
dat ze dat hebben laten vallen zou vreemd zijnquote:Op donderdag 12 november 2015 13:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en? Tijdens haar studie medicijnen heeft ze ook zich ook al op kinderpsychiatrie gericht.
Dus nogmaals: als haar reisgenoten in Oeganda iets hebben laten vallen over psychologie of psychiatrie (en zeker dat laatste geval), dan is de kans groot dat de Oegandese autoriteiten dat niet helemaal goed begrepen hebben.
Maar kun jij beredeneren hoe ze krokodillen kunnen uitsluiten? Tenzij ze de maaginhoud van elke krokodil in de omgeving hebbne onderzocht,quote:Op donderdag 12 november 2015 13:45 schreef jackie12 het volgende:
Als de politie in Uganda zegt dat het uitgesloten is dat ze gegrepen is door een krokodil dan neem ik dat serieus en zullen ze daar hun redenen wel voor hebben.
dat zeggen ze niet zomaarquote:Op donderdag 12 november 2015 13:45 schreef jackie12 het volgende:
Als de politie in Uganda zegt dat het uitgesloten is dat ze gegrepen is door een krokodil dan neem ik dat serieus en zullen ze daar hun redenen wel voor hebben.
Joh, waarom zijn jullie hier. We doen vrijwilligerswerk, psychologie en aanverwante zaken.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:47 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat ze dat hebben laten vallen zou vreemd zijn
want eerst zoeken en dan over dat soort dingen praten
maar ik denk ook niet dat ze suicidal was
Nee, dat is helemaal niet vreemd....quote:Op donderdag 12 november 2015 13:47 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat ze dat hebben laten vallen zou vreemd zijn
want eerst zoeken en dan over dat soort dingen praten
maar ik denk ook niet dat ze suicidal was
Het is in het Nederlands beiden correctquote:Op donderdag 12 november 2015 13:50 schreef TserrofEnoch het volgende:
Heeft er al iemand geklaagd over het gebruik van het woord 'Ugandees' in plaats van 'Oegandees'?
Rillingen krijg ik ervan. Nederlands is niet jullie moedertaal of wel?
Om het nog even spannend te houden voor de Nederlandse huisvrouwtjes die niks beters te doen hebben dan de hele dag speculeren..quote:
Jij bent echt een rare.. je plaatst overal vraagtekens bij, maar als de politie uit Oeganda iets zegt.. ja dan moet het wel waar zijn en hoef je ook geen onderbouwing. Een user die zo'n kronkel heeft daar kan je niet mee discussiërenquote:
call the copsquote:
Dat is nou net wat ik al een paar keer heb gepost: bijvoorbeeld rangers kunnen met gemak dat soort sporen uitlezen. Ik denk dat, gebaseerd op het soort sporen (of: géén sporen), ze die conclusie kunnen trekken.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar kun jij beredeneren hoe ze krokodillen kunnen uitsluiten? Tenzij ze de maaginhoud van elke krokodil in de omgeving hebbne onderzocht,
Nee dat kan ik niet.De Ugandese politie klaarblijkelijk wel maar wat voor hen de motieven daarvoor zijn, geen idee.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar kun jij beredeneren hoe ze krokodillen kunnen uitsluiten? Tenzij ze de maaginhoud van elke krokodil in de omgeving hebbne onderzocht,
Is al meerdere malen naar verwezen maar werd hier direct al onzin weggezet.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niemand vraagt om namen, maar als je dan toch gaat beweren dat ze daar haar hele leven al kwam dan kun je zonder namen te geven prima melden waar je dat op baseert....
Dat laatste is trouwens nonsens, daarbij zullen ze ook geleerd hebben van het niet tijdig sturen van hulp in de Kris en Lisanne zaak.
ik zeg niet dat het waar is ,maar dat ze dat niet zomaar zeggenquote:Op donderdag 12 november 2015 13:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jij bent echt een rare.. je plaatst overal vraagtekens bij, maar als de politie uit Oeganda iets zegt.. ja dan moet het wel waar zijn en hoef je ook geen onderbouwing. Een user die zo'n kronkel heeft daar kan je niet mee discussiëren
Zou je er dan aub nogmaals naar willen verwijzen?quote:Op donderdag 12 november 2015 13:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is al meerdere malen naar verwezen maar werd hier direct al onzin weggezet.
Wat denk jij eigenlijk dat er WEL is gebeurd?quote:Op donderdag 12 november 2015 13:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het waar is ,maar dat ze dat niet zomaar zeggen
er zal onderzoek aan vooraf gegaan zijn
ook tov van de ouders kunnen ze geen uit de lucht gegrepen uitspraken doen
lijkt me
Dat was het vroeger niet. Vroeger was Oeganda en Oegandees alleen correct. En dat Uganda of Ugandees ook maar enige legitimiteit gekregen heeft is belachelijk. Als ik met een grote groep maar lang genoeg Schotland als Skotland ga uitspreken en schrijven. En ze maken vervolgens Skotland ook een alternatieve spelling van Schotland. Dan kun je wel zeggen dat Skotland gewoon een alternatief is voor Schotland en het nu beiden correct is. In zijn oorsprong is het gewoon fout. Anglicisme dat langzaam in onze taal kruipt. Walgelijk.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is in het Nederlands beiden correct
http://taaladvies.net/taal/aardrijkskundige_namen/land/UG
Als jij daar was gaan wandelen, schijten, slapen of flikvlooien nabij de rivier mij part ook nog in het donker dan was je terug gekomen net als iedere andere toerist. En ja dan had je hier ook staan te roepen dat het er veilig was. En blijven volhouden dat het een krokodil was, want dat staat in de krant.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Het gebeurt juist heel vaak dat de autoriteiten maar wat lopen te lullen.. vorige week nog bij die vliegramp in Egypte. Egypte was er als de kippen bij om te verkondigen dat het toch echt geen aanslag was.. Juist als autoriteiten erg snel zijn met dit soort conclusies, zonder dat zij er een onderbouwing bij geven, kan je ervan uitgaan dat er een achterliggend motief is. Zoals het beschermen van het toerisme.. mensen niet bang willen makenquote:Op donderdag 12 november 2015 13:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het waar is ,maar dat ze dat niet zomaar zeggen
er zal onderzoek aan vooraf gegaan zijn
lijkt me
Wat is de bron dat die meiden met iemand hebben gepraat? Deze meiden hielden juist hun mond en hebben geen verklaring afgegeven aan de pers.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet vreemd....
Onderzoeker: Wat voor meisje was het?
Vriendinnen: Intelligent, aardig, ze wilde psychiatrie gaan doen als specialisatie, ze had in het verleden ook al veel kennis opgedaan op het gebied van psychologie en psychiatrie....
En dan in het Engels, wat voor beiden niet de moedertaal is.... dat is vragen om een foute conclusie.
Nee, mag niet. Logisch ookquote:Op donderdag 12 november 2015 13:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Om het nog even spannend te houden voor de Nederlandse huisvrouwtjes die niks beters te doen hebben dan de hele dag speculeren..
eigenlijk geen ideequote:Op donderdag 12 november 2015 13:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat denk jij eigenlijk dat er WEL is gebeurd?
Discussiëren is niet van toepassing:quote:Op donderdag 12 november 2015 13:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jij bent echt een rare.. je plaatst overal vraagtekens bij, maar als de politie uit Oeganda iets zegt.. ja dan moet het wel waar zijn en hoef je ook geen onderbouwing. Een user die zo'n kronkel heeft daar kan je niet mee discussiëren
Nee, niet aan de pers, wel aan de onderzoekers die daaruit concludeerden dat ze mental problems zou hebben.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat is de bron dat die meiden met iemand hebben gepraat? Deze meiden hielden juist hun mond en hebben geen verklaring afgegeven aan de pers.
Taal verandert. Spelling verandert. Tegenwoordig eten we pannenkoeken, ipv pannekoeken. Vroeger werd een koe gemolken, nu wordt een koe steeds vaker gemelkt.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:59 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Dat was het vroeger niet. Vroeger was Oeganda en Oegandees alleen correct. En dat Uganda of Ugandees ook maar enige legitimiteit gekregen heeft is belachelijk. Als ik met een grote groep maar lang genoeg Schotland als Skotland ga uitspreken en schrijven. En ze maken vervolgens Skotland ook een alternatieve spelling van Schotland. Dan kun je wel zeggen dat Skotland gewoon een alternatief is voor Schotland en het nu beiden correct is. In zijn oorsprong is het gewoon fout. Anglicisme dat langzaam in onze taal kruipt. Walgelijk.
Das ook een optie.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:02 schreef sp3c het volgende:
kan ook na een mislukte ontvoering gevlucht zijn en opgegeten
weet jij veel
Das mij teveel via via.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, niet aan de pers, wel aan de onderzoekers die daaruit concludeerden dat ze mental problems zou hebben.
Dit is dan nog veel meer via via:quote:
quote:She is said to have told her friends she was going for a short call
Wat probeer je nou te zeggen?quote:
Taal verandert. Maar als een klein gezelschap besluit dat andere woorden ook goed zijn dan kunnen wij hier tegenin gaan.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Taal verandert. Spelling verandert. Tegenwoordig eten we pannenkoeken, ipv pannekoeken. Vroeger werd een koe gemolken, nu wordt een koe steeds vaker gemelkt.
Uganda is een correct Nederlands woord. Schrijft anders een klachtenbrief naar het Nederlands Taalgenootschap.
Misschien kun je daar zelf dan ook een beetje op letten.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
lijkt me
Stel ze stond aan de rand van het water, ze wordt gegrepen, dan ziet een ranger ook echt geen sporen.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:53 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat is nou net wat ik al een paar keer heb gepost: bijvoorbeeld rangers kunnen met gemak dat soort sporen uitlezen. Ik denk dat, gebaseerd op het soort sporen (of: géén sporen), ze die conclusie kunnen trekken.
Ik gaf je daar vier dagen geleden al gelijk in.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen?
De volgens de wildlife organisatie zouden haar vriendinnen hebben gezegd dat ze mental problems zou hebben.
Ik stel dat dat waarschijnlijk gebaseerd is op een misverstand en/of vertaalprobleem.
Er is geen "via via", en als die vermeende geestelijke problemen niet weer voor de zoveelste keer genoemd waren dan had ik ook de moeite niet gedaan voor de zoveelste keer uit te leggen dat die bewering van de wildlife organisatie waarschijnlijk door een misverstand en/of vertaalprobleem komt.
Maar wat heeft dat te maken met de verdwenen studente?quote:Op donderdag 12 november 2015 14:13 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Taal verandert. Maar als een klein gezelschap besluit dat andere woorden ook goed zijn dan kunnen wij hier tegenin gaan.
Overigens blijft melken onveranderd. http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/melken
De Nederlandse Taalunie heeft ook geen ruggengraat, de 'l'Organisation internationale de la Francophonie' of de IJslanders hebben dit wel.
StaceySinger, is het, maar alleen Stacey mag vast ook.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:18 schreef Burdie het volgende:
Lieve ootjekatootje, StaceyNogwat en RapaNui.
Kennelijk weten jullie iets waaruit blijkt dat familie K. al heel vaak in Uganda geweest is en het land goed kent.
Kan aub een van jullie vertellen waar dit op is gebaseerd, en/of een bron hiervan delen?
Ik maak het even dikgedrukt, alle voorgaande keren hebben jullie namelijk per ongeluk dit verzoek over het hoofd gezien.
dat soort uitspraken doe ik nou net nietquote:Op donderdag 12 november 2015 14:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Misschien kun je daar zelf dan ook een beetje op letten.
Er moet ruimte zijn voor speculatie zei een Mod op FBquote:Op donderdag 12 november 2015 14:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Familie K. heeft dringend verzocht de naam niet openbaar te maken, misschien omdat ze juist nog in leven is of omdat er wat anders aan de hand is? Elke media vorm houdt zich hieraan.
Wie ben ik dan om ff uit de school te klappen?
Daarnaast is het een regel hier om nieuws te bespreken wat verschenen is in de media. Niet nieuws te openbaren of te speculeren. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.
quote:Op donderdag 12 november 2015 14:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Er moet ruimte zijn voor speculatie zei een Mod op FB
quote:Maar de kern blijft: er is ruimte voor speculatie, maar ga d'r geen detectiveverhaal of cluedo verhaal van maken met wat er allemaal zou kunnen
De naam is allang bekend toch?quote:Op donderdag 12 november 2015 14:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Familie K. heeft dringend verzocht de naam niet openbaar te maken, misschien omdat ze juist nog in leven is of omdat er wat anders aan de hand is? Elke media vorm houdt zich hieraan.
Wie ben ik dan om ff uit de school te klappen?
Daarnaast is het een regel hier om nieuws te bespreken wat verschenen is in de media. Niet nieuws te openbaren of te speculeren. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 november 2015 15:23 schreef RapaNui het volgende:
Ter info: Hier de beschrijving van een geval van een 18-jarige toeriste die tgv verkeerde informatie is gaan zwemmen en door een krokodil is gepakt. Géén foto's, alléén tekst.Aangezien Sofia Afrika met de paplepel ingegoten heeft gekregen zou ze zoiets nooit doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat alles weet ik intussen ook, toch is er nog geen echte duidelijkheid over...quote:Op donderdag 12 november 2015 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
And again.... grote kans dat dat op een misverstand en/of vertaalprobleem gebaseerd is.
Ze heeft zich al op de middelbare school op psychologie gericht, op dusdanig niveau dat ze een speciaal project op de universiteit mocht doen (terwijl ze nog op het VWO zat), en op de universiteit was ze al bezig met kinderpsychiatrie....
Als haar reisgenoten iets hebben laten vallen over psychology/psychiatry als major dan is de kans groot dat men dat niet goed begrepen heeft, ze was ook al op een behoorlijk niveau bezig, een niveau dat je niet verwacht bij een meisje van 21.
Misschien hebben we een ander idee van het uitstapje dat ze maakten (is mij niet meer over bekend).quote:Op donderdag 12 november 2015 13:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is dat nou werkelijk zo'n vreemde gedachte?
Als je daar bent om wat tochten in de wildernis te gaan maken lijkt een setje reservekleding sowieso een van de dingen die je als eerste in je tas doet, en er in laat zitten zolang je ze niet gebruikt hebt, of ga je uren op pad in zo'n omgeving met alleen een flesje water en een Snickers (that's better)?
Het hoeft niet eens veel of zware kleding te zijn, maar een legging, slipje en shirtje en een paar sokken zou ik al snel standaard in m'n rugtas hebben.
Juist! En: het is alom bekend dat Paraa infested is met crocs en hippos.quote:Op donderdag 12 november 2015 15:32 schreef mootie het volgende:
[..]
Aangezien Sofia Afrika met de paplepel ingegoten heeft gekregen zou ze zoiets nooit doen.
Dat denk ik ten eerste helemaal niet, ten tweede ga ik er juist vanuit dat ze gedurende hun verblijf daar voornamelijk tochten zullen maken, het is geen locatie waar je all-inclusive de hele dag aan het zwembad wijn gaat zitten lurken.quote:Op donderdag 12 november 2015 15:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Misschien hebben we een ander idee van het uitstapje dat ze maakten (is mij niet meer over bekend).
Jij denkt ff snel op en neer naar dat park, hooguit één dag.
Ik denk; een langere reis waarbij ze meerdere dagen in dat centre zouden verblijven of op meerdere locaties zouden overnachten.
In mijn idee neem je dan een serieuze tas/bagage mee en niet alleen een rugzakje. Die bagage is vrijwel voortdurend onder handbereik dus reserve kleren in je rugzakje is niet nodig.
En dan nog. Wanneer ik in mijn overnachtingsplaats ben aangekomen dan laat ik onnodige ballast achter op mijn kamer en sleep niet mijn hele bagage mee naar het toilet.
Ik, en met mij meerderen, zijn gewoon erg benieuwd naar de bron van deze informatie. En er hoeft niet uit de school geklapt te worden, gewoon even vertelllen hoe deze info in omloop is gekomen.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kom je dat om de 3 minuten vragen ?
Meestal zijn dit soort bezoeken dus wel volledig all inclusivequote:Op donderdag 12 november 2015 16:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk ik ten eerste helemaal niet, ten tweede ga ik er juist vanuit dat ze gedurende hun verblijf daar voornamelijk tochten zullen maken, het is geen locatie waar je all-inclusive de hele dag aan het zwembad wijn gaat zitten lurken.
Juist op dat soort dagtochten neem je een rugzakje mee met daarin wat noodzakelijke dingen, een setje dunne basiskleding hoort daar ook bij.
Maar dan heeft ze dus gereisd met naast haar rugzak gewone bagage? Waarom dan een reservesetje in de tas in je linkerhand terwijl alle kleren in de tas in je rechterhand zitten?quote:Op donderdag 12 november 2015 16:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk ik ten eerste helemaal niet, ten tweede ga ik er juist vanuit dat ze gedurende hun verblijf daar voornamelijk tochten zullen maken, het is geen locatie waar je all-inclusive de hele dag aan het zwembad wijn gaat zitten lurken.
Juist op dat soort dagtochten neem je een rugzakje mee met daarin wat noodzakelijke dingen, een setje dunne basiskleding hoort daar ook bij.
Ze zaten toch helemaal niet in de dure lodge, maar het student huppeldepupding een paar 100 meter verderop?quote:Op donderdag 12 november 2015 16:26 schreef Tayu het volgende:
[..]
Meestal zijn dit soort bezoeken dus wel volledig all inclusiveHet zijn doorgaans programma pakketten die worden aangeboden. Ook om te voorkomen dat toeristen op eigen houtje gevaarlijke dingen gaan ondernemen. Een dergelijk pakket bestaat dan uit een lodge inclusief alle maaltijden en safaritochten te voet, per jeep, per kano, en altijd onder begeleiding van een gids. Wat neem je dan mee? Niet zoveel. Enkel een fles water, je fototoestel, en ik zelf zorg er altijd voor dat ik ook een tekentang, een mes en een gifzuiger bij me heb. Maar nooit reservekleding. Waar zou je je moeten omkleden?
Menstruatie? Schoon slipje voor de zekerheid?quote:Op donderdag 12 november 2015 16:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar dan heeft ze dus gereisd met naast haar rugzak gewone bagage? Waarom dan een reservesetje in de tas in je linkerhand terwijl alle kleren in de tas in je rechterhand zitten?
Ik snap 'em nog steeds niet. Dat hele gewauwel over 'een reservesetje' trouwens niet. Wie doet dat nou? Waarom zou je dat nodig hebben en waar zou je je dan om moeten kleden?
Duur of niet duur maakt niet uit. Dat is standaard zo. Duur of niet duur meet zich enkel in de luxe van je lodge, in de kwaliteit van het eten en of duurdere zaken zoals een jeep-safari of een overnachting in het wildpark zelf (wachttoren) zijn inbegrepen. Maar verder zijn dergelijke pakketten standaard en altijd inclusief een gids. Ook in dit park (heb ik nagezocht, er is ooit een tourist vermist geweest en sindsdien is dit park er erg op gebrand dat toeristen nooit zonder begeleiding zelf een wandelingetje behoren te maken).quote:Op donderdag 12 november 2015 16:32 schreef mootie het volgende:
[..]
Ze zaten toch helemaal niet in de dure lodge, maar het student huppeldepupding een paar 100 meter verderop?
En waar ga je je dan verschonen?quote:Op donderdag 12 november 2015 16:33 schreef mootie het volgende:
[..]
Menstruatie? Schoon slipje voor de zekerheid?
In de jungle? Daar kom je echt geen toilet tegen. Het enige toilet vind je in je lodge. Daar kun je je vooraf en na terugkomst verschonen.quote:
Ze was toch ook even naar het toilet?quote:Op donderdag 12 november 2015 16:37 schreef Tayu het volgende:
[..]
In de jungle? Daar kom je echt geen toilet tegen. Het enige toilet vind je in je lodge. Daar kun je je vooraf en na terugkomst verschonen.
Ik ging er nu even vanuit dat ze gereisd hadden en dat dit haar normale rugzakje is.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:37 schreef Tayu het volgende:
[..]
In de jungle? Daar kom je echt geen toilet tegen. Het enige toilet vind je in je lodge. Daar kun je je vooraf en na terugkomst verschonen.
Op het terrein waar ze verbleef inderdaad, maar blijkbaar heeft ze het terrein zonder begeleiding verlaten.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ze was toch ook even naar het toilet?
Onderweg van punt a naar b is dat zeker niet vreemd. Maar ze waren al op punt B aangekomen. Eenmaal op de plaats van bestemming ga je niet meer met dat soort zaken lopen zeulen.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:39 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik ging er nu even vanuit dat ze gereisd hadden en dat dit haar normale rugzakje is.
En ik vind het nog steeds niet idioot of raar om een schoon slipje mee te nemen. In je handbagage. Stel dat op reis dit of dat.
kquote:Op donderdag 12 november 2015 16:39 schreef Tayu het volgende:
[..]
Op het terrein waar ze verbleef inderdaad, maar blijkbaar heeft ze het terrein zonder begeleiding verlaten.
Mwa, ik zou een slipje zelf niet onder zeulen scharen.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:40 schreef Tayu het volgende:
[..]
Onderweg van punt a naar b is dat zeker niet vreemd. Maar ze waren al op punt B aangekomen. Eenmaal op de plaats van bestemming ga je niet meer met dat soort zaken lopen zeulen.
Kan, maar lijkt mij niet logisch. Logischer zou zijn dat ze dat op haar kamer zou doen.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:41 schreef mootie het volgende:
[..]
k
Dus kan ze toch prima even een ander slipje hebben aangetrokken. Misschien was ze dol op hygiene, lange zweterige dag, misschien ongesteld, who knows.
Maar er werd dan ook niet beweerd dat ze enkel een slipje, maar een hele set reservekleding bij zich zou hebben.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:41 schreef mootie het volgende:
[..]
Mwa, ik zou een slipje zelf niet onder zeulen scharen.
Of onder begeleiding.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:39 schreef Tayu het volgende:
[..]
Op het terrein waar ze verbleef inderdaad, maar blijkbaar heeft ze het terrein zonder begeleiding verlaten.
Als je door een dier met geweld het water wordt ingesleurd is het zeker wel denkbaar dat je daarbij je onderbroek kunt verliezen.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:45 schreef Burdie het volgende:
Ik vind het in je tas meezeulen van een slipje eigenlijk net zo logisch als dat het slipje bij een aanval van een krokodil/nijlpaard/zelfmoordpoging zomaar van haar billen zou zijn afgegleden.
Voor een krokodil is 800 meter (dat was de afstand tussen lodge en rivier) wel erg ver.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:48 schreef Burdie het volgende:
Komen die wilde dieren eigenlijk ook op het terrein, of blijven die in de rivier?
Maar dan zou die in het water terecht komen. Toch?quote:Op donderdag 12 november 2015 16:48 schreef Tayu het volgende:
[..]
Als je door een dier met geweld het water wordt ingesleurd is het zeker wel denkbaar dat je daarbij je onderbroek kunt verliezen.
Ik ben vast niet het enige meisje dat de genante ervaring heeft gehad dat bij een duik in het zwembad de bikinislip van de billen is gegleden
Ja, maar dat belandt dan meestal door stroming en drijfvermogen aan de rand van de rivier/oever. Net als al het andere "vuil".quote:Op donderdag 12 november 2015 16:50 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Maar dan zou die in het water terecht komen. Toch?
En een nijlpaard?quote:Op donderdag 12 november 2015 16:49 schreef Tayu het volgende:
[..]
Voor een krokodil is 800 meter (dat was de afstand tussen lodge en rivier) wel erg ver.
Dat slipje heb ik enkel in deze reeks voorbij zien komen. In alle krantenberichten wordt enkel gesproken over een bidon die gevonden zou zijn.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:57 schreef jackie12 het volgende:
Hmmm.
Als het haar slipje is (wat volgens mij helemaal niet zeker is) en het is ook het enige kledingstuk wat van haar gevonden is (wat ook niet zeker is) dan lijkt me het logischer dat ze haar slipje zelf heeft uitgetrokken of van iemand moest uittrekken dan dat ie af is gevlogen tijdens een aanval van een dier.
Maar er is in deze hele zaak zo ontzettend weinig bekend en zijn er zo weinig dingen zeker dat er nog helemaal geen conclusies getrokken kunnen worden.
Aanval van een dier klinkt heel plausibel maar persoonlijk wil ik eerst veel meer feitelijke informatie horen want je weet maar nooit.
Ze is toch niet vanaf de lodge verdwenen?quote:Op donderdag 12 november 2015 16:49 schreef Tayu het volgende:
[..]
Voor een krokodil is 800 meter (dat was de afstand tussen lodge en rivier) wel erg ver.
Dat is het verhaal. Ze was op haar kamer met haar vriendinnen en ze ging even naar het toiletgebouw op het terrein van de lodge. Ze kwam niet meer terug. Sindsdien is ze vermist.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:02 schreef mootie het volgende:
[..]
Ze is toch niet vanaf de lodge verdwenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |