UPDATE :quote:Zoektocht stopgezet
De zoektocht naar de vermiste Nederlandse (21) in Oeganda is stopgezet. De moeder van de vrouw en drie Nederlandse agenten zijn vandaag teruggekeerd naar huis.
Het heeft nu geen zin meer om door te zoeken, hoe pijnlijk dat ook is
woordvoerder Buitenlandse Zaken
Dat meldt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken aan het AD. ,,Er is 9 dagen intensief gezocht, maar helaas zonder succes. Het heeft nu geen zin meer om door te zoeken, hoe pijnlijk dat ook is."
De 21-jarige geneeskundestudente uit Amsterdam verdween op 28 oktober in Murchison Falls National Park, het beroemdste wildpark van Oeganda. Ze was daar met drie vriendinnen. Kort na aankomst in het park ging de studente naar buiten voor een korte wandeling, maar ze keerde nooit terug.
Drone
De afgelopen dagen hebben drie Nederlandse agenten geholpen bij de zoektocht naar de vrouw. Daarbij werd ook een Nederlandse drone ingezet. De Oegandese politie zocht onder meer met duikers en een helikopter naar de studente. ,,De Nederlandse agenten zijn ervan overtuigd dat alles is gedaan om haar te vinden", zegt de woordvoerder van Buitenlandse Zaken.
Pas als een nieuw spoor wordt gevonden in het park, zal de grootscheepse zoektocht worden hervat. Tot die tijd wordt er nog wel forensisch onderzoek gedaan in Oeganda, onder meer naar sporen die zijn aangetroffen op enkele gevonden kledingstukken van de Nederlandse.
Onduidelijk
Wat er met de vrouw is gebeurd, is totaal onduidelijk. Eerder sprak een lokale politiecommandant het vermoeden uit dat ze in het water was gevallen en verdronken. Ook zou ze het slachtoffer kunnen zijn geworden van wilde dieren. In Murchison Falls National Park leven veel krokodillen en nijlpaarden.
ja die was al aanwezigquote:Op dinsdag 10 november 2015 05:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
ze zei kan, kan van betekenis zijn. Waar ik even aan dacht, omdat moeder daar al aanwezig zou zijn geweest, heeft iemand gedacht hey daar zit geld. Vliegt even naar haar dochter om te kijken hoe het gaat. Ontvoering, losgeld.
Ik denk niet dat dat het geval is, dan zouden ze nu dat geld wel hebben gevraagd. Maar het schoot als optie wel even door mijn hoofd.
Maakt dat uit dan? Misschien wel maar als een local verdwijnt zal dat hier niet in de media komen. Net zomin als de dood van toeristen van andere nationaliteiten in Oeganda (of een ander land) hier de media haalt. Bij een vermissing soms nog wel maar deze zaak is eigenlijk ook alleen maar boeiend voor de Nederlandse en Oegandese media.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zijn er daar bij de Paraa lodge vaker mensen ineens verdwenen door toedoen wilde dieren ?
Nee, dat is niet waar.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
Maakt dat uit dan? Misschien wel maar als een local verdwijnt zal dat hier niet in de media komen. Net zomin als de dood van toeristen van andere nationaliteiten in Oeganda (of een ander land) hier de media haalt. Bij een vermissing soms nog wel maar deze zaak is eigenlijk ook alleen maar boeiend voor de Nederlandse en Oegandese media.
je schrijft : Zal ook weinig nieuws te melden zijn als ze met huid en haar is opgegeten door 1 of meerdere wilde dierenquote:Op dinsdag 10 november 2015 09:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
Maakt dat uit dan? Misschien wel maar als een local verdwijnt zal dat hier niet in de media komen. Net zomin als de dood van toeristen van andere nationaliteiten in Oeganda (of een ander land) hier de media haalt. Bij een vermissing soms nog wel maar deze zaak is eigenlijk ook alleen maar boeiend voor de Nederlandse en Oegandese media.
Zoekwerk ter plaatse is gestopt, politie en moeder komen terug naar Nederland en DNA-onderzoek op de gevonden kledingresten is nog bezig.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Is er nog/al nieuws? Geverifieerd dus, niet iemands fantasie.
hee spijkerbroek WBquote:Op dinsdag 10 november 2015 09:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Is er nog/al nieuws? Geverifieerd dus, niet iemands fantasie.
Thanksquote:Op dinsdag 10 november 2015 09:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zoekwerk ter plaatse is gestopt, politie en moeder komen terug naar Nederland en DNA-onderzoek op de gevonden kledingresten is nog bezig.
Nee eigenlijk niet, wel een miniem kansje maar dat gebied is overwegend in handen van de wilde dieren. Maar blijf vooral speculeren op zaken die amper logisch te noemen gelet op de omgeving. Je moet toch wat nu je al lange tijd geen topics meer mag openen over Kris en Lisanne.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:32 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je schrijft : Zal ook weinig nieuws te melden zijn als ze met huid en haar is opgegeten door 1 of meerdere wilde dieren
DAT is nogal wat
Nooit aan de mogelijkheid gedacht dat ze nog in leven kan zijn ?
speculeren ? wat speculeer ik dan ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:52 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet, wel een miniem kansje maar dat gebied is overwegend in handen van de wilde dieren. Maar blijf vooral speculeren op zaken die amper logisch te noemen gelet op de omgeving. Je moet toch wat nu je al lange tijd geen topics meer mag openen over Kris en Lisanne.
Andere mogelijkheden zijn er wel. Ze kan ook ontvoerd zijn door aliens of zo. Logisch is dat niet, net zomin als een ontvoering of moord in een wildpark zonder sporen achter te laten of gezien/gehoord te worden. In het water vallen of getrokken worden is een stuk logischer gelet op de omgeving.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
speculeren ? wat speculeer ik dan ?
Dus al er wilde dieren voorkomen is ze maar opgegeten door die wilde dieren ?
Andere mogelijkheden zijn er niet ?
Laatste pont gaat om 19:00 uur en de zoektocht op de eerste avond heeft zich voornamelijk geconcentreerd op het gebied nabij het Studie Centre.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Andere mogelijkheden zijn er wel. Ze kan ook ontvoerd zijn door aliens of zo. Logisch is dat niet, net zomin als een ontvoering of moord in een wildpark zonder sporen achter te laten of gezien/gehoord te worden. In het water vallen of getrokken worden is een stuk logischer gelet op de omgeving.
oh en dan ligt er ineens zomaar een onderbroek langs de kant?quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Andere mogelijkheden zijn er wel. Ze kan ook ontvoerd zijn door aliens of zo. Logisch is dat niet, net zomin als een ontvoering of moord in een wildpark zonder sporen achter te laten of gezien/gehoord te worden. In het water vallen of getrokken worden is een stuk logischer gelet op de omgeving.
Buitenaardse wezens gebruiken de pont?quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Laatste pont gaat om 19:00 uur en de zoektocht op de eerste avond heeft zich voornamelijk geconcentreerd op het gebied nabij het Studie Centre.
Hoezo kun je daar niet verdwijnen?
welke boodschap ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Buitenaardse wezens gebruiken de pont?
Zo moeilijk is de posting van Ericr toch niet te begrijpen? Je kan anders ook een posting van Leandra of een mod (nickname is in de kleur blauw geschreven) lezen uit één van de vorige topics want die hebben precies dezelfde boodschap
Dat we niet weten wat er gebeurd is, maar dat het het meest waarschijnlijk is dat het wilde dieren zijn geweest. Daarvan weten we immers zeker dat ze er zijn. De rest allemaal niet. Er is tot nu toe niets dat concreet wijst op iets anders, dus daar moet je dan ook niet vanuit gaan. Je kan er rekening mee houden, maar je kan er niet vanuit gaan.quote:
Je kan daar wel verdwijnen, dat is inmiddels wel aangetoond. Verdwijnen door boze negertjes (oei daar komt Sylvana Simons aan) is echter een stuk minder logisch. Het is een wildpark dat je niet even binnenloopt zoals het Vondelpark . De toegang is op zijn minst restrictief te noemen. Stropers weten dat park zeker nog wel in te komen maar voor hun is het bijna een death warrant als ze zich in het bebouwde gebied begeven.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Laatste pont gaat om 19:00 uur en de zoektocht op de eerste avond heeft zich voornamelijk geconcentreerd op het gebied nabij het Studie Centre.
Hoezo kun je daar niet verdwijnen?
je moet nooit van een waarschijnlijkheid uitgaanquote:Op dinsdag 10 november 2015 10:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat we niet weten wat er gebeurd is, maar dat het het meest waarschijnlijk is dat het wilde dieren zijn geweest. Daarvan weten we immers zeker dat ze er zijn. De rest allemaal niet. Er is tot nu toe niets dat concreet wijst op iets anders, dus daar moet je dan ook niet vanuit gaan. Je kan er rekening mee houden, maar je kan er niet vanuit gaan.
Lees nou nog eens rustig een keer mijn post..quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:22 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je moet nooit van een waarschijnlijkheid uitgaan
Van als er daar wilde dieren zitten dan hebben Die het gedaan
lekker makkelijk en kortzichtig
Nou jij gaat toch ook niet in op de mogelijkheid dat ze misschien ontvoerd is door Aliens? Of sluit jij dat uit omdat dit onmogelijk is omdat er misschien een onderbroek gevonden is en Aliens ontvoeren alleen mensen inclusief onderbroek?quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:22 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je moet nooit van een waarschijnlijkheid uitgaan
Van als er daar wilde dieren zitten dan hebben Die het gedaan
lekker makkelijk en kortzichtig
Dat meisje ging een plasje doen bij het water, deed haar onderbroekje naar beneden en toen kwam ome krokodil tevoorschijn. Zo ingewikkeld is het nietquote:Op dinsdag 10 november 2015 10:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wilde dieren trekken onderbroeken uit ?
Heeft niks met politiek correct te maken maar eerder wat het meest waarschijnlijke scenario isquote:Op dinsdag 10 november 2015 10:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Zoals ik al zei: We weten het niet.
Maar verkrachters uit te sluiten omdat het anders niet politiek correct is, is belachelijk.
Yep. tot er meer bewijs een andere kant op gaat. En als dat er niet is, of niet gevonden wordt, dan blijven wilde dieren het meest aannemelijk.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heeft niks met politiek correct te maken maar eerder wat het meest waarschijnlijke scenario is
Want die hebben de waarheid in pacht?quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Buitenaardse wezens gebruiken de pont?
Zo moeilijk is de posting van Ericr toch niet te begrijpen? Je kan anders ook een posting van Leandra of een mod (nickname is in de kleur blauw geschreven) lezen uit één van de vorige topics want die hebben precies dezelfde boodschap
Ja maar op verzoek van de familie is deze vrij snel uit de media gehaald.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:44 schreef Koskesh het volgende:
Is er eigenlijk een foto van de vermiste vrouw?
Wat me opviel is dat er bij Kris en Lisanne gelijk foto's waren maar bij deze zaak is er geen foto te vinden in geen een van de nieuwsberichten die ik heb gezien...
Het is wel handig dat ik weet hoe ze er uit ziet mocht ik haar spotten als ik de volgende keer aan het wandelen ben in een Ugandees wildpark.
Kan je je niet voorstellen dat het voor ouders behoorlijk heftig is wanneer je telkens foto's van je vermiste dochter tegenkomt? Ik kan me dat prima voorstellen dat je dat liever zo min mogelijk in de media wil. Het is niet alsof de media ze nou echt kan helpen met zoeken, wel? Of denk je dat die ouders echt wat hebben aan alles wat jij uit je duim zuigt?quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Want die hebben de waarheid in pacht?
Nogmaals, dit is geen gewone vermissingszaak. En hier een beetje flauw gaan posten over aliens is jammer. Sommige mensen lopen in bepaalde gebieden nu eenmaal meer risico dan anderen.
En inderdaad zijn er hier users die verder gekeken hebben en tot de conclusie zijn gekomen dat die krokodillen er misschien niets mee te maken hebben en er andere dingen spelen.
Elke keer wordt hier de vergelijking gemaakt met de vermissing van Kris en Lisanne, kijk dan ook eens naar de punten waarop deze vermissing afwijkt van andere zaken:
- moeder was is de buurt, ze was op dag 2 in het park
- ouders ontwijken de media
- geen vermissingsposters
- moeder van Jasmijn noemt de naam van de familie, deze verdwijnt binnen no-time weer uit de media
- BZ vliegt er bovenop, dat hadden de ouders van K&L heel graag gezien, drie man sterk en een drone.
- Nederland zoekt actief mee, dat mocht in de zaak van K&L pas eind mei en op de plekken door Panama aangewezen.
- Kleding wordt onderzocht op DNA-sporen, is dat nodig als het een krokodil was?
- er is geen Nederlandse journalist afgereist naar het gebied, das al opmerkelijk want hoeveel jonge backpackers komen daar? Er posten hier al 3 users die op die plek geweest zijn. Dan zou een reportage ter plekke om te kijken naar de gevaren van het wild toch juist een prachtig item zijn van RTL nieuws?
Het zijn allemaal bewuste keuzes terwijl bij andere vermissingen veel meer de media er bij gehaald wordt. En inderdaad andere toeristen lopen daar geen gevaar, ten minste anders. De gruwelijke aanname dat juist deze vrouw zo stom was om naar de rivier te gaan tijdens etenstijd voor die krokodillen....Dat is pas schandalig voor de familie.
Je kunt dit bagatelliseren en mensen die hier wel over posten verketteren, en proberen voor gek te zetten maar dat zegt helaas meer over deze personen dan over degene die al wat meer gelezen hebben.
Bij de meeste vermissingszaken zie je juist dat dat er posters gedrukt worden en foto's verspreid worden om iemand terug te vinden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
Kan je je niet voorstellen dat het voor ouders behoorlijk heftig is wanneer je telkens foto's van je vermiste dochter tegenkomt? Ik kan me dat prima voorstellen dat je dat liever zo min mogelijk in de media wil. Het is niet alsof de media ze nou echt kan helpen met zoeken, wel? Of denk je dat die ouders echt wat hebben aan alles wat jij uit je duim zuigt?
De meest plausibele reden heb ik je net gegeven..quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Bij de meeste vermissingszaken zie je juist dat dat er posters gedrukt worden en foto's verspreid worden om iemand terug te vinden.
Er moet een reden zijn waarom dat nu niet gebeurd is
En hoe weet je dat er in de omgeving van het park geen posters met haar foto erop hangen?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Bij de meeste vermissingszaken zie je juist dat dat er posters gedrukt worden en foto's verspreid worden om iemand terug te vinden.
de Media kan juist wel helpen met zoekenquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
De meest plausibele reden heb ik je net gegeven..
Je bent toch zo goed op de hoogte van de werkgevers van de ouders?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de Media kan juist wel helpen met zoeken
door een zaak onder de aandacht te brengen ontstaan er meer mogelijkheden
(fondsen etc.) om een zoekactie uit te breiden
De rest van mijn post ga je maar weer eens niet op in?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de Media kan juist wel helpen met zoeken
door een zaak onder de aandacht te brengen ontstaan er meer mogelijkheden
(fondsen etc.) om een zoekactie uit te breiden
vertel eerst maar eens wat ik uit m'n duim zuigquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:18 schreef DonJames het volgende:
[..]
De rest van mijn post ga je maar weer eens niet op in?
ohh weet ik dat ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent toch zo goed op de hoogte van de werkgevers van de ouders?
Hoezo doe je dan de aanname dat er extra fondsen nodig zouden zijn om de zoekactie uit te breiden?
En dan ook nog eens via de media, die altijd iets willen als ze iets leveren....
Gaan we lekker deze kant op:
"Deze vermissing wordt gesponsord door SBS6, prime time real life Cluedo".
Welke reden zou dat moeten zijn dan? Het is een derde wereldland. 1 stap buiten het wildpark en je bent in een gebied waar ze wel iets anders aan hun hoofd hebben dan een vermiste studente uit een ander land. In de directe omgeving buiten het park is op het kamp voor de olieproductie qua welvaart het echt armoe troef. 1 van de armste stukken van Oeganda, mede dankzij de inspanningen van Kony in de tijd dat hij daar nog de scepter zwaaide. De rest van Oeganda is niet veel beter overigens qua welvaart maar wel beter dan het gebied rond Murchison.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Uit jouw posts komt toch vrij duidelijk naar voren dat je verklaring die men nu aanneemt (de wilde dieren) niet gelooft, en denkt dat er iets anders is gebeurd.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
vertel eerst maar eens wat ik uit m'n duim zuig
linken en citaten graag
tia
Je doet graag alsof je dat zo goed weet, met je bewering dat moeder regelmatig in Oeganda is voor "indefinable" zaken.quote:
zie je helemaal misquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
Uit jouw posts komt toch vrij duidelijk naar voren dat je verklaring die men nu aanneemt (de wilde dieren) niet gelooft, en denkt dat er iets anders is gebeurd.
Of zie ik dat soms helemaal mis?
Zonsondergang op 30 oktober bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
vertel eerst maar eens wat ik uit m'n duim zuig
linken en citaten graag
tia
Oh, zo komt dat niet over. Kan aan mij liggen, of aan de manier waarop jij post. Die conclusie mag je zelf trekken.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zie je helemaal mis
Ik laat alleen alle opties open
Heb je niet beweerd dat moeder regelmatig in Oeganda is?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zie je helemaal mis
Ik laat alleen alle opties open
dat de achtergrond van de ouders een van de redenen zou zijn ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je doet graag alsof je dat zo goed weet, met je bewering dat moeder regelmatig in Oeganda is voor "indefinable" zaken.
Sterker nog; jij/jullie beweren zelfs dat de achtergrond van de ouders een van de redenen zou zijn waarom een aanval door een wild dier niet de meeste logische conclusie in deze zaak zou zijn.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:30 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat de achtergrond van de ouders een van de redenen zou zijn ?
waar beweer ik dat dan ?
graag een link of een screenshot
alvast bedankt
quote:Op maandag 9 november 2015 11:12 schreef StaceySinger het volgende:
De schemering werd hier al eerder door diverse (3) users omschreven als - Ineens gaat het licht uit -
die waren zelf in het gebied geweest.
zal niet langer duren als 10 tot 15 minuten
als je al een tijdje in het land verblijft en je moeder komt daar vaak voor allerlei
"indefinable" zaken dan weet je dat en hou je er rekening mee.
Als je gaat wandelen moet je immers ook altijd nog terug
duurt ook 10 tot 15 minuten 12 minuten kreeg ik doorquote:
Daar ging die post niet overquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
duurt ook 10 tot 15 minuten 12 minuten kreeg ik door
nou waar schrijf ik dat > dat de achtergrond van de ouders een van de redenen zou zijnquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:31 schreef Leandra het volgende:
dat de achtergrond van de ouders een van de redenen zou zijn
Nee, dat was je vriendinnetje Ootjekatootje, en het is nogal lastig om die bagger van jullie op persoon te onderscheiden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nou waar schrijf ik dat > dat de achtergrond van de ouders een van de redenen zou zijn
verzin je dat er zelf maar even bij ?
Je zet overal een vraagteken achter zodat je achteraf kan zeggen "dat heb ik niet gezegd". Flauw, ik trap er ook niet in.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nou waar schrijf ik dat > dat de achtergrond van de ouders een van de redenen zou zijn
verzin je dat er zelf maar even bij ?
Wat overigens in geen enkel bericht wordt genoemd, dat moeder daar eerder zou zijn geweest. Waar dat verzinsel vandaan komt?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat was je vriendinnetje Ootjekatootje, en het is nogal lastig om die bagger van jullie op persoon te onderscheiden.
Maar dat neemt niet weg dat je wel claimt te weten dat moeder daar regelmatig zou komen....
Je kunt deze vermissing niet vergelijken met de vermissing in Panama. Totaal andere omstandigheden, ander gebied.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Echt wel. Op Google staat altijd de waarheid. Welke waarheid je ook zoekt!
Bottomline is hier, net als bij dat Panamatopic, dat de meest plausibele verklaring niet opwindend genoeg is voor de zolderkamerdetectives. Het moet en zal in de richting van een misdrijf worden geduwd, want dat is spannend speculeren.
Maakt niet uit dat het onlogisch is, nergens mee wordt gestaafd of nergens als logische optie wordt genoemd. Zij willen het, dus die kant gaan ze uit.
hee ouder 1quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je kunt deze vermissing niet vergelijken met de vermissing in Panama. Totaal andere omstandigheden, ander gebied.
Gescheurde kleding gevonden op de oevers. Kleding die zij die avond droeg. Krokodillen en nijlpaarden.
De kans dat ze nog leeft is zo nihil dat daaraan vasthouden een emotionele ontkenning van de werkelijkheid genoemd mag worden.
Het enige dat rest is de vraag hoe zij in de buik van dat dier terecht kwam. Of dat nu is gekomen door een roekeloze actie zoals rond schemer alleen naar de waterkant te lopen of dat ze overvallen/verkracht is en toen daar gedumpt; niemand zal het ooit te weten komen.
Panama was een ander verhaal met een reële kans dat die meisjes nog leefden, ergens.
De overeenkomst tussen de beide topics is het gekissebis over en weer en jouw standaard terugkeerden bijdragen die uit niet veel meer bestaan dat hatelijkheden richting de users op het topic om het simpele feit dat ze zich op het topic bevinden.
Dat staat allemaal in hele fijne tabellen, die je wel weet te vinden maar niet weet te interpreteren, al even afgezien van het feit dat je de goede dag niet als basis neemt, en de moeite niet neemt om te controleren of de genoemde tijden wel kloppen bij de lokale tijdzone.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:36 schreef StaceySinger het volgende:
en hou je er rekening mee. daar bedoel ik mee dat je dan weet hoe laat en hoe snel de zon onder gaat - heel snel dus
Het is idd niet te vergelijken, de enige reden waarom die vergelijking keer op keer gemaakt wordt is omdat dit topic net zo gekaapt lijkt te worden als het Kris en Lisanne topic, en door dezelfde users.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je kunt deze vermissing niet vergelijken met de vermissing in Panama. Totaal andere omstandigheden, ander gebied.
Gescheurde kleding gevonden op de oevers. Kleding die zij die avond droeg. Krokodillen en nijlpaarden.
De kans dat ze nog leeft is zo nihil dat daaraan vasthouden een emotionele ontkenning van de werkelijkheid genoemd mag worden.
Het enige dat rest is de vraag hoe zij in de buik van dat dier terecht kwam. Of dat nu is gekomen door een roekeloze actie zoals rond schemer alleen naar de waterkant te lopen of dat ze overvallen/verkracht is en toen daar gedumpt; niemand zal het ooit te weten komen.
Panama was een ander verhaal met een reële kans dat die meisjes nog leefden, ergens.
De overeenkomst tussen de beide topics is het gekissebis over en weer en jouw standaard terugkerende bijdragen die uit niet veel meer bestaan dat hatelijkheden richting de users op het topic om het simpele feit dat ze zich op het topic bevinden.
Gelukkig ben jij de vriendelijkheid zelve.quote:
Idd.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:48 schreef Leandra het volgende:
Het is idd niet te vergelijken, de enige reden waarom die vergelijking keer op keer gemaakt wordt is omdat dit topic net zo gekaapt lijkt te worden als het Kris en Lisanne topic, en door dezelfde users.
Dat is waar de vergelijking vandaan komt, het is dan ook gelijk de enige overeenkomst.
Wat dacht je van: De kans dat ze nog gevonden kan worden is zo ongeveer 0,0?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Raar.quote:
komt vaak genoeg voor dat er ineens iemand weer opduikt andersquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat dacht je van: De kans dat ze nog gevonden kan worden is zo ongeveer 0,0?
In Panama geen grote roofdieren die er een handje van hebben om mensen(lichamen) volledig te doen verdwijnen. Hier wel en nog wel direct in het gebied waar de laatste sporen gevonden zijn.
Dus welk nut hebben opsporingsfoto's hier?
quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:47 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
joh hou op over je zonnetje
heb je al 12 keer gepost
maak jij eerst je excuses maar eens
wat schrijf je hier zelf voor suggestieve onzin ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij bent degene die keer op keer beweerde dat het "Pikkedonker" was toen ze verdween, de feiten wijzen daar helemaal niet op, ten eerste de gegevens van de tijdstippen van de zonsondergang en de schemering, ten tweede de nieuwsberichten waarin te lezen was dat "it was getting dark" toen ze wegging, en ten derde werd het die nacht ook niet pikkedonker, want het was volle maan, en de maan kwam al om 19.45 op.
Al even afgezien van het feit dat je zelf begon te strooien met zogenaamde "feiten" over de zonsondergang, compleet met linkjes, waar je geen bal van bleek te snappen.
Als je "feiten en linkjes" over de tijdstippen van zonsondergang en dergelijk in het topic begint te gooien dan loop je het risico dat een ander jouw "feiten" gaat controleren, en jouw "feiten" blijken aantoonbare nonsens, misschien had je je eigen "feiten" eens moeten checken voor je ze in het topic gooide.
Maar goed, het verklaart waarschijnlijk ook waarom er allerlei andere zaken beweerd worden zonder linkjes en onderbouwing, want God verhoede dat je eigen linkjes tegen je gebruikt worden om te bewijzen dat je hier nonsens zit te verkondigen, net zoals over te tijdstippen van zonsondergang en de duur van de schemering...
Op #1 pagina 6 van dit topic staat een foto van haar met drie vriendinnen en nog iemand.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:44 schreef Koskesh het volgende:
Is er eigenlijk een foto van de vermiste vrouw?
Wat me opviel is dat er bij Kris en Lisanne gelijk foto's waren maar bij deze zaak is er geen foto te vinden in geen een van de nieuwsberichten die ik heb gezien...
Het is wel handig dat ik weet hoe ze er uit ziet mocht ik haar spotten als ik de volgende keer aan het wandelen ben in een Ugandees wildpark.
Het doet er niet toe. Alleen wanneer het forensisch onderzoek sperma op haar kleren aantoont kunnen de autoriteiten er wat mee.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:48 schreef Copycat het volgende:
Maar nu maar weer on topic.
Waarom zou een verkrachter haar broekje bij de oever plaatsen? Als misleiding?
En van haar waren ook de tas, de portemonnee, het drinkflesje en de kleding die ze op het moment van vermissing droeg gescheurd gevonden op een plek waar je grote roofdieren de hele dag kon spotten?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:53 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
komt vaak genoeg voor dat er ineens iemand weer opduikt anders
7-jarig meisje overleeft 18 dagen in Colombiaanse jungle link
weet ik niet maar soms verdwijnen mensen en duiken een tijdje later weer opquote:Op dinsdag 10 november 2015 12:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En van haar waren ook de tas, de portemonnee, het drinkflesje en de kleding die ze op het moment van vermissing droeg gescheurd gevonden op een plek waar je grote roofdieren de hele dag kon spotten?
Nee, van haar waren geen spullen gevonden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:08 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
weet ik niet maar soms verdwijnen mensen en duiken een tijdje later weer op
voorbeelden genoeg
Voor ene keer ben ik het volledig met je eens.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, van haar waren geen spullen gevonden.
Mensen die na een vermissing opduiken zijn niet onder dergelijke omstandigheden met zulke sporen verdwenen in zo'n voor de mens gevaarlijk gebied.
Ik begrijp dat je het graag anders wilt maar het is totaal onrealistisch.
De wens is de vader van de gedachte.
Ja vanwege al die nutteloze discussies niet terug gelezen:p Maar ik vind het niet zo'n vreemd verhaal als ze bv zou zijn uitgegleden of net verkeerde stap heeft gezet en is gepakt door een krokodil?quote:
Lijkt me ook. Staat in het artikel dat ze wat kleren hebben gevonden die vermoedelijk van haar zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja vanwege al die nutteloze discussies niet terug gelezen:p Maar ik vind het niet zo'n vreemd verhaal als ze bv zou zijn uitgegleden of net verkeerde stap heeft gezet en is gepakt door een krokodil?
Ik wil er liever niet aan denken nee.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:23 schreef Tayu het volgende:
[..]
Alsof het niet erg genoeg is om door een krokodil gegrepen te worden
Als het geen krokodil was dan zijn het zeker orgaanhandelaren geweest. :pquote:Op dinsdag 10 november 2015 12:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Staat in het artikel dat ze wat kleren hebben gevonden die vermoedelijk van haar zijn.
[..]
Echt he. Denk dat ze is meegenomen door orgaanhandelaren.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Want die hebben de waarheid in pacht?
Nogmaals, dit is geen gewone vermissingszaak. En hier een beetje flauw gaan posten over aliens is jammer. Sommige mensen lopen in bepaalde gebieden nu eenmaal meer risico dan anderen.
En inderdaad zijn er hier users die verder gekeken hebben en tot de conclusie zijn gekomen dat die krokodillen er misschien niets mee te maken hebben en er andere dingen spelen.
Elke keer wordt hier de vergelijking gemaakt met de vermissing van Kris en Lisanne, kijk dan ook eens naar de punten waarop deze vermissing afwijkt van andere zaken:
- moeder was is de buurt, ze was op dag 2 in het park
- ouders ontwijken de media
- geen vermissingsposters
- moeder van Jasmijn noemt de naam van de familie, deze verdwijnt binnen no-time weer uit de media
- BZ vliegt er bovenop, dat hadden de ouders van K&L heel graag gezien, drie man sterk en een drone.
- Nederland zoekt actief mee, dat mocht in de zaak van K&L pas eind mei en op de plekken door Panama aangewezen.
- Kleding wordt onderzocht op DNA-sporen, is dat nodig als het een krokodil was?
- er is geen Nederlandse journalist afgereist naar het gebied, das al opmerkelijk want hoeveel jonge backpackers komen daar? Er posten hier al 3 users die op die plek geweest zijn. Dan zou een reportage ter plekke om te kijken naar de gevaren van het wild toch juist een prachtig item zijn van RTL nieuws?
Het zijn allemaal bewuste keuzes terwijl bij andere vermissingen veel meer de media er bij gehaald wordt. En inderdaad andere toeristen lopen daar geen gevaar, ten minste anders. De gruwelijke aanname dat juist deze vrouw zo stom was om naar de rivier te gaan tijdens etenstijd voor die krokodillen....Dat is pas schandalig voor de familie.
Je kunt dit bagatelliseren en mensen die hier wel over posten verketteren, en proberen voor gek te zetten maar dat zegt helaas meer over deze personen dan over degene die al wat meer gelezen hebben.
Het is echt heel vermoeiend dat er tegenwoordig achter elke gebeurtenis een complot moet worden gezocht. Waarom niet gewoon het accepteren zoals het is?quote:
Niet kan tegenwoordig nog domme pech of een ongeluk zijn. Er moet altijd een dader aangewezen kunnen worden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is echt heel vermoeiend dat er tegenwoordig achter elke gebeurtenis een complot moet worden gezocht. Waarom niet gewoon het accepteren zoals het is?
Ja super vermoeiend. Het is echt niet zover gezocht dat je gegrepen wordt door een dier.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Niet kan tegenwoordig nog domme pech of een ongeluk zijn. Er moet altijd een dader aangewezen kunnen worden.
edit: laatste bericht AD er maar ff ingezetquote:Steeds las ik iets over dat ze 'vooruit zou zijn gelopen' van een groepje dat daar ook liep.
Dat komt hier niet in terug en lijkt het erop als ze echt alleen op pad ging voor een wandeling.
Ene bericht zegt dat ze dr met twee vriendinnen was de ander met drie.
Welke versie is het nou? Echt duidelijk is het niet
Als er al een dader is tussen 'de groep verlaten' en 'krokodil' in... dan zullen we dat nooit weten dus speculeren heeft weinig zin.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Niet kan tegenwoordig nog domme pech of een ongeluk zijn. Er moet altijd een dader aangewezen kunnen worden.
in dat geval komt er misschien meer duidelijkheid na de dnatestquote:Op dinsdag 10 november 2015 12:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als er al een dader is tussen 'de groep verlaten' en 'krokodil' in... dan zullen we dat nooit weten dus speculeren heeft weinig zin.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De overeenkomst tussen de beide topics is het gekissebis over en weer en jouw standaard terugkerende bijdragen die uit niet veel meer bestaan dat hatelijkheden richting de users op het topic om het simpele feit dat ze zich op het topic bevinden.
ik google wel wat en heb haar paspoortnr gevonden en dat ze een mental issue zou hebben, maar verder geen info.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:07 schreef RapaNui het volgende:
Tegen degenen die beweren dat sommige FOKkers alleen maar in complottheoriën kunnen geloven en verder niets, bijvoorbeeld omdat ze anders geen cluedootje kunnen spelen, zeg ik: als je wat dieper zoekt, dan ontdek je dingen, die niet in de media verschenen zijn.
Tegelijkertijd zeg ik: uiteraard kun je een "gewoon ongeluk" niet uitsluiten.
Men kan zich gerust afvragen hoe en waarom of waardoor ze daar (=oever) terecht zou zijn gekomen (op dat tijdstip vd dag).
En dat laatste dan mogelijk te danken aan een vertaalfout of misverstand...quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik google wel wat en heb haar paspoortnr gevonden en dat ze een mental issue zou hebben, maar verder geen info.
Mee-eensquote:Op dinsdag 10 november 2015 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat laatste dan mogelijk te danken aan een vertaalfout of misverstand...
ah ok, apart wel, maar ok.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat 'veldje' kom je niet zomaar op en de mensen die daar werken komen daar ook niet zomaar af. Toevallig zat ik in het vliegtuig naast 1 van de ingenieurs die daar werken. Buiten de locals die daar werken worden de meeste ingenieurs ingevlogen om daar hun werk te doen en zijn ze ook zo weer weg als hun werk gedaan is. Even het park in is er niet bij in ieder geval. Het is een compound om te werken, niet om te chillen in de buurt van de Nijl.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
ah ok, apart wel, maar ok.
Verder niks kunnen vinden, maar ik heb ook geen fb gecheckt zodat ik misschien kan zien wat de ouders doen. Iemand noemde hier een olieveldje, tja als haar vader oid daar contacten heeft dan wordt het wat mij betreft een ander verhaal.
De informatie hierover is tegenstrijdig, vaag of niet bekend.quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:05 schreef jackie12 het volgende:
Ben er maar een klein beetje ingedoken maar kom er niet helemaal uit.
Neig tot nu toe naar een aanval van een dier.
Toch wat vragen:
1- Is er nou wel of geen onderbroekje gevonden en zo ja wat was de staat van dit onderbroekje?
2- Waarom ging ze wandelen? Liep ze op een groep vooruit, moest ze plassen of wilde ze even bellen?
3- Hoe laat ging ze wandelen en hoe laat begint het donker te worden daar?
4- Wanneer kwamen ze er achter dat ze vermist was en wie deed de ontdekking van vermissing?
5- Zijn er op die specifieke plek de laatste jaren nog meer aanvallen geweest op mensen/toeristen?
Isabella's friends, also medical students told UWA officials that she has been having bouts of mental illness.quote:
Nouja, dat laatste dus, ik denk dat ze verteld hebben dat ze psychologie studeerde of daar interesse in had oid en dat het ergens in de vertaling of overlevering een beetje veranderd is.quote:Op dinsdag 10 november 2015 20:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Isabella's friends, also medical students told UWA officials that she has been having bouts of mental illness.
having bouts zou je kunnen vertalen als - vlagen van
mental illness = geestesziekte
maar ik heb m'n twijfels of die vriendinnen dat zo verteld hebben
want waarom zou je zoiets vertellen aan UWA officials ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |