http://nos.nl/artikel/206(...)ildpark-vermist.htmlquote:In Uganda wordt een Nederlandse medische student vermist. De 21-jarige vrouw was woensdagavond met enkele medestudenten naar een wildpark langs de Nijl gegaan en was volgens de politie vooruit gelopen naar de oever.
Toen de andere studenten bij de rivier aankwamen, was ze verdwenen. Volgens de politie werd verderop een waterfles van haar gevonden, meer niet.
De autoriteiten vermoeden dat de Nederlandse vrouw aan de oever is gegrepen door een krokodil of nijlpaard. Er wordt nog steeds met een helikopter naar sporen van haar gezocht.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag bevestigt de vermissing. Twee medewerkers van de ambassade zijn naar het Murchison Falls Game Park gegaan om de moeder van de studente bij te staan. Die is meteen na de berichten over de vermissing naar Uganda gevlogen.
quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Blijf je ontopic?
Dank je, volgens de tijden uit de media en de mensen die er zijn geweest was het dus donker.
Ik moet on topic blijven?quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Blijf je ontopic?
Dank je, volgens de tijden uit de media en de mensen die er zijn geweest was het dus donker/ bijna donker.
En daarbij ze was al een maand in dat land dus ze wist hoe laat het donker werd.
Ik neem aan dat de paden daar niet verlicht zijn, aangezien er geen lantaarnpalen op de foto's staan.
Volgens je plaatje was er ook geen/ bijna geen maanlicht ten tijde van haar verdwijning...quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik moet on topic blijven?
Misschien moet je je BNW-vriendje eens manen niet constant foute informatie in het topic te gooien, want hij zit nu al een aantal keer op heel stupide wijze foute informatie over de zonsondergang ter plaatse te posten.
Maar dan heb ik ook nog een plaatje van de site die hij als laatste postte.....
[ afbeelding ]
Wat was er volgens mijn plaatje bijna niet?quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens je plaatje was er ook geen/ bijna geen maanlicht ten tijde van haar verdwijning...
Veel interessanter dan een discussie over Sydney en LA.
deze website liegt echt niet hoor - kliken op » More detailedquote:Op zaterdag 7 november 2015 18:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat was er volgens mijn plaatje bijna niet?
Als het interpreteren van plaatjes een beetje te moeilijk voor je is, moet je het misschien helemaal niet doen....
Maar goed, als het 26 november weer volle maan is dan zal er 30 oktober vast idd vrijwel geen maanlicht zijn geweest
Prima, doe dat nog even voor Los Angeles en Sidney....quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
deze website liegt echt niet hoor - kliken op » More detailed
http://suncalc.net/#/2.3016,31.5616,13/2015.10.30/18:15
Ik neem even aan dat hij in Nederland woont. Hoe donker is het NU bij jou buiten en kijk dan eens naar suncalc.quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
deze website liegt echt niet hoor - kliken op » More detailed
http://suncalc.net/#/2.3016,31.5616,13/2015.10.30/18:15
klopt precies hoorquote:Op zaterdag 7 november 2015 18:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik neem even aan dat hij in Nederland woont. Hoe donker is het NU bij jou buiten en kijk dan eens naar suncalc.
ik heb niks met Los Angeles en Sidney. te maken -quote:
Nee, toen was het schemering..... want die begon namelijk om 18.38 uur.quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:26 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik heb niks met Los Angeles en Sidney. te maken -
gaat om Paraa Uganda
wat nu dus een feit is dat het om half 7 pikkedonker was
bedoel je Sydney?quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je al bij more details bij Sidney en Los Angeles gekeken?
Grappig, er is weer iemand verdwenen en de usual suspects hebben weer iets nieuws gevonden om in te duiken. Kris en Lisanne zijn zo boeiend niet meer, nee nee, de zolderkamer-Sherlock-Holmes' en de zelfverklaarde Peter-R-de_Vries'en hebben een nieuw verhaaltje en it's the same old shit, het enige wat anders is is het slachtoffer.quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, toen was het schemering..... want die begon namelijk om 18.38 uur.
Ja, my bad.quote:
Het oude spelletje OP-kapen is ook weer terug. Ik vind dit soort sensatiezoekhobby, meeliftend op naar het zich laat aanzien overlijden van een jong meisje een nogal smakeloze vertoning.quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Grappig, er is weer iemand verdwenen en de usual suspects hebben weer iets nieuws gevonden om in te duiken. Kris en Lisanne zijn zo boeiend niet meer, nee nee, de zolderkamer-Sherlock-Holmes' en de zelfverklaarde Peter-R-de_Vries'en hebben een nieuw verhaaltje en it's the same old shit, het enige wat anders is is het slachtoffer.
bedoel je met - Het is razendsnel totaal donker in Oegandaquote:Op zaterdag 7 november 2015 17:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
sjorsie1982
Daarbij lijkt het daar net of je een lampje uitdoet. Het is razendsnel totaal donker in oeganda. Ik spreek uit ervaring.
Hier in NL duurt het nog een tijdje en is het schemerig, maar daar is het net een lichtknopje en de zon is uit
er heeft niemand een OP gekaaptquote:Op zaterdag 7 november 2015 18:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het oude spelletje OP-kapen is ook weer terug. Ik vind dit soort sensatiezoekhobby, meeliftend op naar het zich laat aanzien overlijden van een jong meisje een nogal smakeloze vertoning.
Inderdaad, ik had geen zin op een nieuwe te openen want kan nogal een werk zijn, dus ik vroeg Stacey.quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er heeft niemand een OP gekaapt
Is er al een doodverklaring gegeven of zit je nu een flinke aanname te doen?quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het oude spelletje OP-kapen is ook weer terug. Ik vind dit soort sensatiezoekhobby, meeliftend op naar het zich laat aanzien overlijden van een jong meisje een nogal smakeloze vertoning.
en dan vind jij het nog steeds normaal om ff te gaan wandelen in een wildpark?quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, toen was het schemering..... want die begon namelijk om 18.38 uur.
ik vind deze zin smakeloos - naar het zich laat aanzien overlijden van een jong meisjequote:Op zaterdag 7 november 2015 18:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
naar het zich laat aanzien overlijden van een jong meisje
Of ik het wel of niet een normaal moment vind voor een ommetje in een wildpark doet er niet toe, wat er wel toe doet is dat hier beweerd wordt dat het al "pikkedonker" was toen ze vertrok, en dat is simpelweg niet waar als ze om 18.30 vertrok.quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
en dan vind jij het nog steeds normaal om ff te gaan wandelen in een wildpark?
schemering is daar nietquote:Op zaterdag 7 november 2015 18:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of ik het wel of niet een normaal moment vind voor een ommetje in een wildpark doet er niet toe, wat er wel toe doet is dat hier beweerd wordt dat het al "pikkedonker" was toen ze vertrok, en dat is simpelweg niet waar als ze om 18.30 vertrok.
Een lichtknopje is ietwat overdreven. In de vijf maanden dat ik er heb gewoond dit jaar ging iedere dag ongeveer half 7/kwart voor 7 de zon onder en ongeveer een kwartier later is het donker. In dat kwartier schemert het, maar dat gaat dus inderdaad heel snel.quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
schemering is daar niet![]()
Deed iemand dat maar. Dan kwam er misschien wat kwaliteit in de OP. Wat een droevige bende zegquote:Op zaterdag 7 november 2015 18:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er heeft niemand een OP gekaapt
Nee jij met je filmpjes van krokodillen die een prooi verscheuren. Dat is pas smakeloos, zeker voor bekenden van het vermiste meisje. En blijf weg uit mijn PM mens.quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:51 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik vind deze zin smakeloos - naar het zich laat aanzien overlijden van een jong meisje
Ga ff lekker ergens anders klagen, FB ofzo.quote:Op zaterdag 7 november 2015 19:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee jij met je filmpjes van krokodillen die een prooi verscheuren. Dat is pas smakeloos, zeker voor bekenden van het vermiste meisje. En blijf weg uit mijn PM mens.
Is er meer nieuws dan?quote:Op zaterdag 7 november 2015 19:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Deed iemand dat maar. Dan kwam er misschien wat kwaliteit in de OP. Wat een droevige bende zeg
quote:Op zaterdag 7 november 2015 19:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ga ff lekker ergens anders klagen, FB ofzo.
Die kans lijkt me idd groot, dat ze hoe dan ook in de rivier beland is.quote:Op zondag 8 november 2015 13:47 schreef gynaika het volgende:
Ik denk niet dat er nog iets gevonden gaat worden van het lichaam van de studente.
Zij zal wel ten prooi zijn gevallen aan krokodillen of nijlpaarden en dan vind je echt helemaal niets meer terug. En als zij slachtoffer geworden is van een misdrijf dan zal zij ook wel terecht zijn gekomen in de rivier met alle gevolgen van dien.
100% dit.quote:Op zaterdag 7 november 2015 19:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee jij met je filmpjes van krokodillen die een prooi verscheuren. Dat is pas smakeloos, zeker voor bekenden van het vermiste meisje. En blijf weg uit mijn PM mens.
Ze is een volwassen vrouw. Ze is 21 jaar.quote:Op zondag 8 november 2015 18:11 schreef Tayu het volgende:
Wat een naar nieuws. Het zal je kind, geliefde of vriendin maar zijn...
Er kan van alles gebeurd zijn, maar het leven in de rimboe kent nu eenmaal andere gevaren dan die wij hier gewend zijn. Dat kun je allemaal niet vanzelf weten en zeker niet als je nog zo jong bent. Als je een groep jongeren ontvangt dan behoor je daar ook goede begeleiding op te zetten.
Een volwassen vrouw kan niet je kind zijn?quote:Op zondag 8 november 2015 19:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze is een volwassen vrouw. Ze is 21 jaar.
Verder is het inderdaad erg naar, zeker als ze niet wordt gevonden.
Doe toch niet zo onnozel.quote:Op zondag 8 november 2015 19:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een volwassen vrouw kan niet je kind zijn?
Ik ben 46 en een dochter.quote:Op zondag 8 november 2015 19:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze is een volwassen vrouw. Ze is 21 jaar.
Verder is het inderdaad erg naar, zeker als ze niet wordt gevonden.
Ik kom ieder jaar in de jungle, en ik kan je vertellen dat ik heel veel Europeanen van 50+ daar ontzettend achterlijke en levensgevaarlijke dingen zie doen, gewoon omdat ze niet bekend zijn met de gevaren van de omgeving waarin ze verblijven.quote:Op zondag 8 november 2015 19:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Doe toch niet zo onnozel.
Ze was niet op een jeugdkamp en geen 13 jaar.
Een vrouw van 21 jaar is volwassen in de zin van dat ze op haar eigen benen staat en niet op kamp gaat met begeleiding als ze daar geen behoefte aan heeft.quote:
Dat neemt niet weg dat ze nog wel jong was, of ben je niet meer jong zodra je volwassen bent?quote:Op zondag 8 november 2015 19:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Doe toch niet zo onnozel.
Ze was niet op een jeugdkamp en geen 13 jaar.
Dat ben ik compleet met je eens.quote:Op zondag 8 november 2015 19:20 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik kom ieder jaar in de jungle, en ik kan je vertellen dat ik heel veel Europeanen van 50+ daar ontzettend achterlijke en levensgevaarlijke dingen zie doen, gewoon omdat ze niet bekend zijn met de gevaren van de omgeving waarin ze verblijven.
In de jungle, zou je nooit zonder begeleiding mogen zijn. Zelfs locale bevolking doet dat niet.quote:Op zondag 8 november 2015 19:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een vrouw van 21 jaar is volwassen in de zin van dat ze op haar eigen benen staat en niet op kamp gaat met begeleiding als ze daar geen behoefte aan heeft.
Ook dit ben ik met je eens, helaas denken veel mensen daar anders over.quote:Op zondag 8 november 2015 19:22 schreef Tayu het volgende:
[..]
In de jungle, zou je nooit zonder begeleiding mogen zijn. Zelfs locale bevolking doet dat niet.
Jij zou dus ook een gemakkelijk slachtoffer zijn, want je ziet de gevaren er niet eens van in.
deze locatie is nou niet echt "de jungle" is gewoon via de weg bereikbaarquote:Op zondag 8 november 2015 19:22 schreef Tayu het volgende:
[..]
In de jungle, zou je nooit zonder begeleiding mogen zijn. Zelfs locale bevolking doet dat niet.
Jij zou dus ook een gemakkelijk slachtoffer zijn, want je ziet de gevaren er niet eens van in.
En dan? Er zijn zoveel wildreservaten die via de weg bereikbaar zijn (dat zijn ze allemaal). Wordt het daar minder "wild" van?quote:Op zondag 8 november 2015 19:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
deze locatie is nou niet echt "de jungle" is gewoon via de weg bereikbaar
Ok. Dit is een mooie opname van een wandelingetje in het toeristische Sauraha in Nepal, dit is heus geen jungle, dit is een beetje bush en alles is zo rustig en vredig:quote:Op zondag 8 november 2015 19:47 schreef RapaNui het volgende:
Hier een mooie opname van het uitzicht over de Victoria Nile, vanaf Paraa Lodge, Bij ondergaande zon. Het is nog niet donker:
Het is daar niet jungle, maar bush.
O ja, helemaal met je eens. bush of jungle, weg of geen weg, in dit geval bepalen krokodillen of de waterkant veilig is of niet. (Trouwens, in de bush moet je als de sodemieter oppassen voor slangen.)quote:Op zondag 8 november 2015 19:57 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ok. Dit is een mooie opname van een wandelingetje in het toeristische Sauraha in Nepal, dit is heus geen jungle, dit is een beetje bush en alles is zo rustig en vredig:
En dit is een krokodillenaanval in datzelfde dorpje Sauraha, niet in de jungle maar in de bush aan de rand van de jungle, en er zijn wegen naartoe dus het is helemaal "veilig""
Ik vind het meer onbegrijpelijk dat een groep jonge studenten zonder enkele begeleiding en bij zonsondergang zomaar even een "wandelingetje" kan gaan maken.quote:Op zondag 8 november 2015 20:07 schreef RapaNui het volgende:
[..]
O ja, helemaal met je eens. bush of jungle, weg of geen weg, in dit geval bepalen krokodillen of de waterkant veilig is of niet. (Trouwens, in de bush moet je als de sodemieter oppassen voor slangen.)
Daarom is het zo onbegrijpelijk dat Sophia besloot om in het donker, in haar eentje, naar de waterkant te lopen. Terwijl ze tegen haar vriendinnen gezegd zou hebben dat ze naar de wc ging.
Hoe laat vertrok ze dan? Half zeven toch?quote:Op zondag 8 november 2015 20:07 schreef RapaNui het volgende:
[..]
O ja, helemaal met je eens. bush of jungle, weg of geen weg, in dit geval bepalen krokodillen of de waterkant veilig is of niet. (Trouwens, in de bush moet je als de sodemieter oppassen voor slangen.)
Daarom is het zo onbegrijpelijk dat Sophia besloot om in het donker, in haar eentje, naar de waterkant te lopen. Terwijl ze tegen haar vriendinnen gezegd zou hebben dat ze naar de wc ging.
Ergens tussen 18:30 uur en 19:00 uur volgens de bronnen van de kranten.quote:Op zondag 8 november 2015 20:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe laat vertrok ze dan? Half zeven toch?
Zonsondergang 18.38....
En dan heb je nog een kwartiertje schemering.
Sunset in astronomische zin, staat voor totale zonsondergang. dan is de zon onder de horizon. Sunset in de volksmond, spreektaal, betekent: ondergaande zon.quote:Op zondag 8 november 2015 20:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe laat vertrok ze dan? Half zeven toch?
Zonsondergang 18.38....
En dan heb je nog een kwartiertje schemering.
Toen ze vertrok was het wellicht niet "pikkedonker". Maar in echt afgelegen gebieden wordt het echt snel donker, en dat is dan een ander soort donker dan we hier kennen.quote:Op zondag 8 november 2015 20:23 schreef Leandra het volgende:
Ik heb dit hier:
The search for Frederika was blocked by the fact that she went missing as it was getting dark therefore police had to continue with the search on Thursday morning.
Maar ook als het tussen 18.30 en 19.00 was, was het dus nog in de schemering, dus laten we eens ophouden te beweren dat het "pikkedonker" was toen ze vertrok.
Inderdaad, ook weer goed te zien op de video van Rapa, het enige licht daar bij de rivier is bij de Ferry zoals ze die daar noemen.quote:Op zondag 8 november 2015 20:36 schreef Tayu het volgende:
[..]
Toen ze vertrok was het wellicht niet "pikkedonker". Maar in echt afgelegen gebieden wordt het echt snel donker, en dat is dan een ander soort donker dan we hier kennen.
Hier in Nederland, is het nergens echt donker. Wij hebben enorm veel strooilicht. Maar in de rimboe, is het van het ene op het andere moment echt heel erg donker, dat je letterlijk geen hand voor ogen meer kunt zien.
Dat was dus de sunset=ondergaande zon. De zon stond nog vrij hoog en had zelfs de horizon nog niet bereikt.quote:Op zondag 8 november 2015 20:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, ook weer goed te zien op de video van Rapa, het enige licht daar bij de rivier is bij de Ferry zoals ze die daar noemen.
Goed samengevat over hetgeen wij weten. Hier zitten ook mijn vragen tussen. Het is in zijn totaliteit een vreemd en vaag verhaal.quote:Op maandag 9 november 2015 00:20 schreef Injetta het volgende:
Samenvattend. Een groepje studenten, net gearriveerd, gaat zonder begeleiding tegen zonsondergang een eindje wandelen in een gebied met krokodillen en nijlpaarden?
Dan zegt een studente, ik ga even alleen een stukje lopen of plassen?
Niemand vond dat wat gevaarlijk?
Het wordt donker en het meisje komt niet binnen een paar minuutjes terug?
Niemand heeft iets gehoord? Als je plotseling gegrepen wordt door een stel krokodillen of je valt in het water, zal je in ieder geval toch gillen?
En een stel krokodillen die een prooi vangen en verslinden maken ook lawaai?
Is het groepje meteen gaan zoeken?
Hoe laat hebben ze alarm geslagen?
Nog veel onbeantwoorde vragen vind ik.
Het wordt zomaar pikkedonker, je hebt niet van die lange schemeravonden zoals op onze hoogte qua Noorderbreedte.quote:Op zondag 8 november 2015 20:23 schreef Leandra het volgende:
Ik heb dit hier:
The search for Frederika was blocked by the fact that she went missing as it was getting dark therefore police had to continue with the search on Thursday morning.
Maar ook als het tussen 18.30 en 19.00 was, was het dus nog in de schemering, dus laten we eens ophouden te beweren dat het "pikkedonker" was toen ze vertrok.
We weten niet of het hele groepje is gaan lopen, daarover wordt niet eenduidig bericht. Het zou ook kunnen zijn dat ze net zijn aangekomen, Sophia zegt: "ik wil mijn vader/zus/hond bellen en ga even kijken of ik verderop wel bereik heb", de rest hun koffers uitpakt, Sophia met iets te ver doorloopt en door het donker wordt verrast. En vervolgens door een dier wordt gegrepen.quote:Op maandag 9 november 2015 00:20 schreef Injetta het volgende:
Samenvattend. Een groepje studenten, net gearriveerd, gaat zonder begeleiding tegen zonsondergang een eindje wandelen in een gebied met krokodillen en nijlpaarden?
Niemand heeft iets gehoord? Als je plotseling gegrepen wordt door een stel krokodillen of je valt in het water, zal je in ieder geval toch gillen?
Dat is het nou net: ze zijn niet met een groepje gaan wandelen. Het meisje was met haar vriendinnen in hun kamer. Toen zei ze dat ze naar de wc zou gaan (wc-gebouw "rest room" op het terrein) en toen zou ze in haar eentje, in de richting van de rivier zijn gelopen.quote:Op maandag 9 november 2015 00:20 schreef Injetta het volgende:
In een kwartier/20 minuten ongeveer, dat is ook duidelijk uit het overzicht van de diverse soorten schemering dat ik al eerder gepost had:quote:Op maandag 9 november 2015 08:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het wordt zomaar pikkedonker, je hebt niet van die lange schemeravonden zoals op onze hoogte qua Noorderbreedte.
Een kwartier, twintig minuten duurt het ongeveer. Niet zo kort als wat jij er van maakt.quote:Op maandag 9 november 2015 11:12 schreef StaceySinger het volgende:
De schemering werd hier al eerder door diverse (3) users omschreven als - Ineens gaat het licht uit -
die waren zelf in het gebied geweest.
zal niet langer duren als 10 tot 15 minuten
als je al een tijdje in het land verblijft en je moeder komt daar vaak voor allerlei
"indefinable" zaken dan weet je dat en hou je er rekening mee.
Als je gaat wandelen moet je immers ook altijd nog terug
schrijf ik toch ?quote:
Men gaat er hier vanuit dat studente en moeder geen ervaring hadden met het land, misschien kwamen ze er vaker.quote:Op maandag 9 november 2015 11:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een kwartier, twintig minuten duurt het ongeveer. Niet zo kort als wat jij er van maakt.
Ik weet ook niet wat die moeder in je verhaal doet, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je best weet dat het snel donker wordt in zo'n land, maar dat het tempo en de intensiteit van de duisternis je toch verrassen als je de stad gewend bent en nu ineens in de wilde natuur staat.
Dit....quote:Op maandag 9 november 2015 11:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een kwartier, twintig minuten duurt het ongeveer. Niet zo kort als wat jij er van maakt.
Ik weet ook niet wat die moeder in je verhaal doet, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je best weet dat het snel donker wordt in zo'n land, maar dat het tempo en de intensiteit van de duisternis je toch verrassen als je de stad gewend bent en nu ineens in de wilde natuur staat.
Maar zou het daadwerkelijk verschil maken voor deze zaak? Of het donker of licht was?quote:Op maandag 9 november 2015 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit....
Ik kan me voorstellen dat de rivier prachtig is bij zonsondergang, en je dat zou willen zien.
Zelfs als je weet dat het vlak voor zonsondergang is en het over een half uur helemaal donker is kan het je nog wel overvallen als je dat in de stad al een paar maanden hebt meegemaakt.
Plus dat je je misschien verkijkt op de afstand tot de rivier.
De golflengte van het zichtbare licht staat ook in m'n overzicht, dat is 12 uur en 46 minuten, hetzelfde aantal uren als tussen de burgerlijke schemering 's morgens (06.13) en burgerlijke schemering 's avonds (18.59).
Burgerlijke schemering is wanneer de zon 6 graden onder de horizon staat, dan is het nog niet "pikkedonker".
Maar geen 10 minuten. Het zal ook eerder richting 20 minuten gaan.quote:Op maandag 9 november 2015 11:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
schrijf ik toch ?
10 tot 15 minuten
15 minuten is een kwartier
Laten we hem afronden op een half uur, donker om 19:30.quote:Op maandag 9 november 2015 12:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar geen 10 minuten. Het zal ook eerder richting 20 minuten gaan.
Het maakt vooral uit of hier keer op keer beweerd wordt dat het "Pikkedonker" was toen ze vertrok.quote:Op maandag 9 november 2015 11:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar zou het daadwerkelijk verschil maken voor deze zaak? Of het donker of licht was?
Wellicht was het bij daglicht anders afgelopen. Of was er sneller duidelijkheid geweest.quote:Op maandag 9 november 2015 11:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar zou het daadwerkelijk verschil maken voor deze zaak? Of het donker of licht was?
als er nou 3 ervaringsdeskundigen hier beweren dat het heel snel gaat en dat het licht ineens uitgaat ,wil jij dan het tegendeel beweren ? ben je er zelf geweest ?quote:Op maandag 9 november 2015 12:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar geen 10 minuten. Het zal ook eerder richting 20 minuten gaan.
"Ineens" is relatief natuurlijk, vergeleken met NL is het al snel ineens.... ook als het 20 minuten duurt.quote:Op maandag 9 november 2015 12:09 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
als er nou 3 ervaringsdeskundigen hier beweren dat het heel snel gaat en dat het licht ineens uitgaat ,wil jij dan het tegendeel beweren ? ben je er zelf geweest ?
Niet daar maar in een land met vergelijkbare ligging. En jij?quote:Op maandag 9 november 2015 12:09 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
als er nou 3 ervaringsdeskundigen hier beweren dat het heel snel gaat en dat het licht ineens uitgaat ,wil jij dan het tegendeel beweren ? ben je er zelf geweest ?
Moet ik je andere posts er even bij halen waarin je keer op keer beweerde dat het 2 uur eerder was?quote:Op maandag 9 november 2015 12:11 schreef StaceySinger het volgende:
30 October 2015, Friday sunset 18:36
http://www.sunrise-and-su(...)kampala/2015/october
Nou nou....quote:Op maandag 9 november 2015 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet ik je andere posts er even bij halen waarin je keer op keer beweerde dat het 2 uur eerder was?
Bied je excuses eens aan voor het vervuilen van het topic met die non-informatie.
En denk de volgende keer twee keer na voor je "feiten" post, waarvan je zelf kennelijk niet het vermogen hebt te begrijpen dat er geen bal van kan kloppen.
hier kan je het zien en daar ben ik vanuit gegaanquote:Op maandag 9 november 2015 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet ik je andere posts er even bij halen waarin je keer op keer beweerde dat het 2 uur eerder was?
Bied je excuses eens aan voor het vervuilen van het topic met die non-informatie.
En denk de volgende keer twee keer na voor je "feiten" post, waarvan je zelf kennelijk niet het vermogen hebt te begrijpen dat er geen bal van kan kloppen.
Omdat je niet nadenkt en maar klakkeloos overneemt wat er staat..... en die site ingesteld is op jouw lokale tijdzone, niet op de tijdzone van de locatie die je opzoekt.quote:Op maandag 9 november 2015 12:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
hier kan je het zien en daar ben ik vanuit gegaan
ik verzin dat zelf niet
http://suncalc.net/#/2.3016,31.5616,13/2015.10.30/16:48
Ruis of niet, die ferry en de kade is voorzien van breedstralers.quote:Op maandag 9 november 2015 12:27 schreef Burdie het volgende:
Het is nu eenmaal zo dat er in het hele verhaal al een hoop ruis is ontstaan door de verschillende berichten en woordkeuze van de verschillende media, en het taalverschil.
Door hier allerlei zelf gegooglede (foutieve) informatie te presenteren wordt die ruis niet minder.
quote:Op maandag 9 november 2015 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
NWS / Nederlandse studente in Ugandees wildpark vermist #3
NWS / Nederlandse studente in Ugandees wildpark vermist #3
Daarom is dat krokodillenverhaal ook onzin, opmerkelijker is dat men hier al moord en brand schreeuwt als je aangeeft te twijfelen aan zo'n lezing.quote:Op maandag 9 november 2015 12:27 schreef NothingHappened het volgende:
Toch blijft het op zijn minst vreemd dat iemand de hotelkamer verlaat om even naar het toilet te gaan en vervolgens even een kleine 800 meter afdaald naar de rivier om de zonsondergang te bekijken die al in gang was.
- De kans dat ze wist dat ze weinig tijd tot donker zou hebben is erg groot, omdat ze daar al een tijdje was (toch?)
- De kans dat ze wist dat er veel gevaarlijke roofdieren waren is eveneens vrij groot, aangezien zie boven
- De kans dat ze als vrouw alleen bijna 2 km gaat lopen (heen en terug) terwijl het al donker aan het worden is [en aan de kaart te zien zul je de terugweg omhoog moeten lopen dus langzamer maar dat weet ik niet zeker] lijkt me erg klein
- De kans dat ze haar vriendinnen daar niet over zou inlichten lijkt mij erg klein. De vriendinnen hebben dan ook direct alarm geslagen toen ze niet terugkeerde en dat zou erop kunnen wijzen dat ze 'dit' niet van haar gewend zijn
Ik vraag me af in welke conditie welke kledingstukken er gevonden zijn.
Verder is bovenstaande uiteraard pure speculatie, maar toch. Dat blijf ik persoonlijk allemaal wat vreemd vinden
Dat is niet vreemd. Mensen doen soms dingen die achteraf voor buitenstaanders op een internetforum erg risicovol en/of vreemd lijken. Ook al lijken bepaalde gebeurtenissen een kleine kans te hebben, ze gebeuren toch. Daarom is dit nieuws en horen we niet dagelijks over de honderden Nederlandse vrouwen die een fantastische dag in Oeganda hebben.quote:Op maandag 9 november 2015 12:27 schreef NothingHappened het volgende:
Toch blijft het op zijn minst vreemd dat iemand de hotelkamer verlaat om even naar het toilet te gaan en vervolgens even een kleine 800 meter afdaald naar de rivier om de zonsondergang te bekijken die al in gang was.
- De kans dat ze wist dat ze weinig tijd tot donker zou hebben is erg groot, omdat ze daar al een tijdje was (toch?)
- De kans dat ze wist dat er veel gevaarlijke roofdieren waren is eveneens vrij groot, aangezien zie boven
- De kans dat ze als vrouw alleen bijna 2 km gaat lopen (heen en terug) terwijl het al donker aan het worden is [en aan de kaart te zien zul je de terugweg omhoog moeten lopen dus langzamer maar dat weet ik niet zeker] lijkt me erg klein
- De kans dat ze haar vriendinnen daar niet over zou inlichten lijkt mij erg klein. De vriendinnen hebben dan ook direct alarm geslagen toen ze niet terugkeerde en dat zou erop kunnen wijzen dat ze 'dit' niet van haar gewend zijn
Verder is bovenstaande uiteraard pure speculatie, maar toch. Dat blijf ik persoonlijk allemaal wat vreemd vinden
Oja, dat was ik even vergeten. Alle paden daar hebben ook lantaarnpalen, en hing er niet op elke hoek een bewakingscamera?quote:Op maandag 9 november 2015 12:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ruis of niet, die ferry en de kade is voorzien van breedstralers.
Studente/toeriste vermist, in/nabij het water?
Zoeken! desnoods met de lichten van die ferry.
Maar dat is allemaal niet aan de orde omdat die studente nooit nabij het water geweest is.
mquote:Op maandag 9 november 2015 12:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daarom is dat krokodillenverhaal ook onzin, opmerkelijker is dat men hier al moord en brand schreeuwt als je aangeeft te twijfelen aan zo'n lezing.
Die waren dit ook niet overkomen, die waren rustig in hun bed inslaap gevallenquote:Op maandag 9 november 2015 12:34 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd. Mensen doen soms dingen die achteraf voor buitenstaanders op een internetforum erg risicovol en/of vreemd lijken. Ook al lijken bepaalde gebeurtenissen een kleine kans te hebben, ze gebeuren toch. Daarom is dit nieuws en horen we niet dagelijks over de honderden Nederlandse vrouwen die een fantastische dag in Oeganda hebben.
Kijk en die laatste vraag is een hele goeie vraag.quote:Op maandag 9 november 2015 12:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oja, dat was ik even vergeten. Alle paden daar hebben ook lantaarnpalen, en hing er niet op elke hoek een bewakingscamera?
Maar misschien was ze wel helemaal niet in de buurt van dat wildpark, allemaal hearsay. Is ze eigenlijk wel vermist?
Dit dus.quote:Op maandag 9 november 2015 12:34 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd. Mensen doen soms dingen die achteraf voor buitenstaanders op een internetforum erg risicovol en/of vreemd lijken. Ook al lijken bepaalde gebeurtenissen een kleine kans te hebben, ze gebeuren toch. Daarom is dit nieuws en horen we niet dagelijks over de honderden Nederlandse vrouwen die een fantastische dag in Oeganda hebben.
Mooie woordspelingquote:Op maandag 9 november 2015 12:37 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
m
Daarom ben ik ook voor het merendeel een meelezer. Je durft idd bijna niet afwijkend van de officiële lezing (lees eveneens speculatie) te reageren want er wordt gelijk gebeten
Alles kan, alleen is dit wel een van de meest onnozele scenario's.quote:Op maandag 9 november 2015 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit dus.
Nog even naar de WC, oh..... wat is de rivier in de verte mooi nu de zon bijna onder is.... zo ver is het niet toch, nog even gaan kijken, kan best.
gewoon openen als je daar behoefte aan hebtquote:Op maandag 9 november 2015 12:42 schreef Burdie het volgende:
Kan er niet gewoon een speculatie/aluhoedjestopic komen in BNW?
Niet half zo onnozel als verbaasd zijn dat er geen krokodil de kant op getrokken zou zijn om te controleren of er wel een vermist meisje inzit?quote:Op maandag 9 november 2015 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Alles kan, alleen is dit wel een van de meest onnozele scenario's.
zo gek is dat helemaal nietquote:Op maandag 9 november 2015 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Alles kan, alleen is dit wel een van de meest onnozele scenario's.
quote:Op maandag 9 november 2015 12:42 schreef Burdie het volgende:
Kan er niet gewoon een speculatie/aluhoedjestopic komen in BNW?
Omdat ze daar allang weten hoe de vork in de steel zit.quote:Op maandag 9 november 2015 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet half zo onnozel als verbaasd zijn dat er geen krokodil de kant op getrokken zou zijn om te controleren of er wel een vermist meisje inzit?
En juist dit soort opmerkingen horen niet in NWS maar in BNW.quote:Op maandag 9 november 2015 12:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Omdat ze daar allang weten hoe de vork in de steel zit.
Nou even wachten op Peter Pan danquote:Op maandag 9 november 2015 12:45 schreef Copycat het volgende:
Misschien vinden ze in die krokodil ook nog wel een wekker.
En een schuldige gids. Of kindsoldaat.
Waarom?quote:Op maandag 9 november 2015 12:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
En juist dit soort opmerkingen horen niet in NWS maar in BNW.
Omdat NWS bedoeld is voor feiten. Niet voor complotdenken.quote:Op maandag 9 november 2015 12:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Waarom?
Is dat land dan zo veilig?
Oh, dus aluhoedjestheorieen zijn welkom?quote:Op maandag 9 november 2015 12:50 schreef sp3c het volgende:
nee NWS is gewoon een stukje fok! met het nieuws als onderwerp
blijft een discussieforum
Zo werken ze in Florida als ze een persoon vermissen nabij de moerassen.quote:Op maandag 9 november 2015 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet half zo onnozel als verbaasd zijn dat er geen krokodil de kant op getrokken zou zijn om te controleren of er wel een vermist meisje inzit?
iedereen is welkomquote:Op maandag 9 november 2015 12:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, dus aluhoedjestheorieen zijn welkom?
Mogen dan met terugwerkende kracht ook alle Panamatopics terug deze kant op?
Panama is een andere zaak.quote:Op maandag 9 november 2015 12:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, dus aluhoedjestheorieen zijn welkom?
Mogen dan met terugwerkende kracht ook alle Panamatopics terug deze kant op?
Bron?quote:Op maandag 9 november 2015 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zo werken ze in Florida als ze een persoon vermissen nabij de moerassen.
Dan zien de rangers aan de krokodillen welke er een flinke maaltijd opheeft.
Deze wordt dan onderzocht.
Betekent dit dat je geen bron kunt vinden?quote:Op maandag 9 november 2015 12:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom moet zij perse in een krokodil beland zijn?
Genoeg bronnen, ik snap alleen niet dat je dat nodig vind, was op discovery en ga dit niet opzoeken voor je.quote:Op maandag 9 november 2015 13:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Betekent dit dat je geen bron kunt vinden?
Zo heel absurd is dat niet.quote:Op maandag 9 november 2015 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aangezien ik niet uit mijn duim zuig maar hier geen linken ga plaatsen die aanstootgevende informatie kunnen bevatten. De link naar de googlepagina's waaruit blijkt dat men dit doet.quote:Op maandag 9 november 2015 13:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Betekent dit dat je geen bron kunt vinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan haal je je vriendinnen er toch even bij en geniet je samen?quote:Op maandag 9 november 2015 13:11 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Nogmaals pure speculatie en nee ik ben nog nooit in dat gebied geweest dus ik kan me er slechts een voorstelling van maken.
Het is inderdaad een feit dat mensen op vakantie in een onbekende omgeving vaak risicovol gedrag vertonen. Niet altijd goed nadenken over gevolgen van bepaalde acties, dus het zou vrij goed mogelijk zijn dat ze inderdaad zoals Leandra aangeeft, even naar de mooie zonsondergang is gaan kijken.
En hoeveel krokodillen zijn daar ongeveer in het water waar het meisje verdween? Ga je die allemaal uit het water halen of vis je er at random een stuk of wat uit en concludeer je dat ze niet opgegeten is omdat die krokodillen die je gevangen hebt geen menselijke resten in hun maag hebben?quote:Op maandag 9 november 2015 13:11 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Zo heel absurd is dat niet.
Het duurt drie tot zeven dagen voor het voedsel in de maag van een krokodil verteerd is (al naar gelang de grootte van het stuk vlees)
Omdat ze hun voedsel meestal in een keer inslikken is dat dus meestal een groot solide stuk vlees. (Ze scheuren ook wel als het te groot is, maar dan waren er waarschijnlijk restanten gevonden, dat weet ik uiteraard niet zeker)
Een mens is vrij groot, dus het zal wellicht enige dagen duren. Om het op de juiste manier te verteren zal de krokodil zijn lichaamstemperatuur moeten reguleren (anders kan het vlees in de maag gaan rotten en dat kan dodelijk zijn voor de krokodil)
Dit doet hij meestal door uit het water in de zon te vertoeven.
Ik ben wel benieuwd of deskundigen in het gebied in de direkte omgeving precies weten welke krokodil een grote maaltijd genuttigd heeft aan de hand hiervan.
Nogmaals pure speculatie en nee ik ben nog nooit in dat gebied geweest dus ik kan me er slechts een voorstelling van maken.
Het is inderdaad een feit dat mensen op vakantie in een onbekende omgeving vaak risicovol gedrag vertonen. Niet altijd goed nadenken over gevolgen van bepaalde acties, dus het zou vrij goed mogelijk zijn dat ze inderdaad zoals Leandra aangeeft, even naar de mooie zonsondergang is gaan kijken.
quote:Op maandag 9 november 2015 13:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Aangezien ik niet uit mijn duim zuig maar hier geen linken ga plaatsen die aanstootgevende informatie kunnen bevatten. De link naar de googlepagina's waaruit blijkt dat men dit doet.In Florida zei je toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou heb ik in Florida gewoond maar het is voor mij ook nieuws dat Florida in Australië ligt...
Nee Leandra, ik schrijf echt iets heel anders....dat een krokodil die zojuist een grote maaltijd genuttigd heeft meestal lange tijd op oevers in de buurt van de verorbering in de zon zijn lichaamstemeratuur reguleert. Aan de hand daarvan vroeg ik mij af of deskundigen in het gebied kunnen zien of er (in de dagen na de vermissing) in de buurt krokokodillen waren die dit gedrag vertoonden.quote:Op maandag 9 november 2015 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hoeveel krokodillen zijn daar ongeveer in het water waar het meisje verdween? Ga je die allemaal uit het water halen of vis je er at random een stuk of wat uit en concludeer je dat ze niet opgegeten is omdat die krokodillen die je gevangen hebt geen menselijke resten in hun maag hebben?
Er wordt geen melding van gemaakt, wat het noch bevestigt, noch ontkracht. Er is wel gezegd dat er naar een hol gezocht is/wordt. Onder andere met een Nederlandse drone.quote:Op maandag 9 november 2015 13:25 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Nee Leandra, ik schrijf echt iets heel anders....dat een krokodil die zojuist een grote maaltijd genuttigd heeft meestal lange tijd op oevers in de buurt van de verorbering in de zon zijn lichaamstemeratuur reguleert. Aan de hand daarvan vroeg ik mij af of deskundigen in het gebied kunnen zien of er (in de dagen na de vermissing) in de buurt krokokodillen waren die dit gedrag vertoonden.
Maar wat doe je als er meerdere krokodillen zijn die dat gedrag vertonen?quote:Op maandag 9 november 2015 13:25 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Nee Leandra, ik schrijf echt iets heel anders....dat een krokodil die zojuist een grote maaltijd genuttigd heeft meestal lange tijd op oevers in de buurt van de verorbering in de zon zijn lichaamstemeratuur reguleert. Aan de hand daarvan vroeg ik mij af of deskundigen in het gebied kunnen zien of er (in de dagen na de vermissing) in de buurt krokokodillen waren die dit gedrag vertoonden.
Deze bewoording was van een FOKker, niet afkomstig van het bericht.quote:Op maandag 9 november 2015 13:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er is wel gezegd dat er naar een hol gezocht is/wordt. Onder andere met een Nederlandse drone.
NWS / Nederlandse studente in Ugandees wildpark vermist #2quote:Op maandag 9 november 2015 13:31 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Deze bewoording was van een FOKker, niet afkomstig van het bericht.
Het is geen conclusie maar een scenario. In een van de eerste berichten over de vermissing staat ook dat locals denken dat ze door een krokodil of nijlpaard is aangevallen.quote:Op maandag 9 november 2015 13:31 schreef ootjekatootje het volgende:
En dit concludeer je omdat een journalist dit oppert?
Dat weet ik niet, want ik ben geen deskundige. Wat ik wel weet is dat een krokodil een paar weken zonder voedsel kan, dus hoe vaak zoiets voorkomt....? Het lijkt mij gewoon kans op een spoor.quote:Op maandag 9 november 2015 13:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar wat doe je als er meerdere krokodillen zijn die dat gedrag vertonen?
Ja, en wat staat er nou? De FOKker (dr. Kloothommelquote:Op maandag 9 november 2015 13:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
NWS / Nederlandse studente in Ugandees wildpark vermist #2
Wel over een drone....quote:Op maandag 9 november 2015 13:40 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ja, en wat staat er nou? De FOKker (dr. Kloothommel) zet als titel: Nederlandse politie zoekt mee naar hol van de krokodil
Maar klik je op het bericht, dan blijkt de titel heel anders te zijn: Nederlandse politie zoekt mee naar studente
Geen woord over een HOL.
Dan onderzoek je degene met de meeste maaginhoud, lijk me goedkoper dan de zoektochten die ze tot op heden hebben uitgevoerd.quote:Op maandag 9 november 2015 13:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar wat doe je als er meerdere krokodillen zijn die dat gedrag vertonen?
Welke zijn dat precies?quote:Op maandag 9 november 2015 13:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan onderzoek je degene met de meeste maaginhoud, lijk me goedkoper dan de zoektochten die ze tot op heden hebben uitgevoerd.
Heb je überhaupt nieuws na 2 november?quote:Op maandag 9 november 2015 13:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar dat onderzoeken blijkt allemaal niet nodig. En na 6 november hoorde je niemand meer over een mogelijke krokodil/nijlpaard.
Onderzoek is nog niet gesloten en zaak is nog open.
Na 6 november hoorde je niemand nog waardanook over.quote:Op maandag 9 november 2015 13:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar dat onderzoeken blijkt allemaal niet nodig. En na 6 november hoorde je niemand meer over een mogelijke krokodil/nijlpaard.
Onderzoek is nog niet gesloten en zaak is nog open.
Ja, tot 6 november werden er berichten in de media gepost. Daarna niet meer, wat zegt dat jou?quote:Op maandag 9 november 2015 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je überhaupt nieuws na 2 november?
En wat denk jij dan?quote:Op maandag 9 november 2015 13:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Na 6 november hoorde je niemand nog waardanook over.
Behalve over hoe laat het er donker werd.
Tot die tijd wordt er nog wel forensisch onderzoek gedaan in Oeganda, onder meer naar sporen die zijn aangetroffen op enkele gevonden kledingstukken van de Nederlandse.quote:Op maandag 9 november 2015 13:50 schreef Burdie het volgende:
Het zoeken naar de Nederlandse studente (21) die in Oeganda wordt vermist, is gestaakt. Drie Nederlandse agenten die betrokken waren bij de zoektocht, zijn teruggekeerd in Nederland.
De afgelopen dagen is intensief gezocht met helikopters en drones, maar zonder resultaat.
Korte wandeling
De 21-jarige studente geneeskunde was met twee vriendinnen op safari in het Afrikaanse land, in het natuurpark Murchison Falls. Ze verdween spoorloos, na een korte wandeling.
Bij de rivier werden kledingstukken van de vrouw gevonden. De lokale politie denkt dat ze in het water is gevallen. Het water zit vol met nijlpaarden en krokodillen.
Het forensisch onderzoek naar de sporen wordt wel voortgezet. Daar blijft Nederland ook bij betrokken.
Bron
In een van de vorige topics staan naam+toenaam+foto's.quote:Op maandag 9 november 2015 14:28 schreef StaceySinger het volgende:
Op zich vreemd dat er een meisje vermist is maar blijkbaar niemand mag weten wie het is
en hoe ze eruit ziet ?
Zit even niet zo te zeuren, alles is hier al langsgekomen.quote:Op maandag 9 november 2015 14:28 schreef StaceySinger het volgende:
Op zich vreemd dat er een meisje vermist is maar blijkbaar niemand mag weten wie het is
en hoe ze eruit ziet ?
En wat precies is daar vreemd aan?quote:Op maandag 9 november 2015 14:28 schreef StaceySinger het volgende:
en hoe ze eruit ziet ?
Ja, dat irriteert mij ook zo mateloos.quote:Op maandag 9 november 2015 14:42 schreef Frutsel het volgende:
Steeds las ik iets over dat ze 'vooruit zou zijn gelopen' van een groepje dat daar ook liep.
Dat komt hier niet in terug en lijkt het erop als ze echt alleen op pad ging voor een wandeling.
Ene bericht zegt dat ze dr met twee vriendinnen was de ander met drie.
Welke versie is het nou? Echt duidelijk is het niet
Ik zie hier ook wel users zonder fotoboek posten..... blijkbaar niemand mag weten wie al deze complottheorieën spuien....quote:Op maandag 9 november 2015 14:28 schreef StaceySinger het volgende:
en hoe ze eruit ziet ?
over welke complottheorieën heb je het ?quote:Op maandag 9 november 2015 14:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie hier ook wel users zonder fotoboek posten..... blijkbaar niemand mag weten wie al deze complottheorieën spuien....
Je maakt een grapje zeker? Even alle krokodillen de kant op trekken om hun maaginhoud te checken?quote:Op maandag 9 november 2015 12:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zeg nu zelf,vrouw weg en er is geen krokodil de kant opgetrokken om te onderzoeken of er resten in zitten?
Rivier + items gevonden langs de waterkant = grote kans dat ze door een krokodil te grazen is genomen.quote:Op maandag 9 november 2015 12:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom moet zij perse in een krokodil beland zijn?
Om te beginnen de hele Kris en Lisanne reeks...quote:Op maandag 9 november 2015 15:00 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
over welke complottheorieën heb je het ?
noem er eens 1
En alle Oegandezen oppakken! Allemaal ondervragen!! Waarom? Omdat de FOK!-recherche het wil.quote:Op maandag 9 november 2015 15:02 schreef Tayu het volgende:
[..]
Je maakt een grapje zeker? Even alle krokodillen de kant op trekken om hun maaginhoud te checken?![]()
![]()
![]()
Dus zelfs al hadden ze daags na de vermissing een 100% controle gedaan van de maaginhoud van alle aanwezige krokodillen, zou dat meisje er niet in hebben gezeten.quote:Voedsel en jacht
De krokodil loert op onoplettende dieren, die aan het water komen drinken. Zijn prooi bestaat vooral uit gnoes, gazellen, buffels, wilde honden en een enkele keer mensen. De nijlkrokodil pakt zijn prooi op het land en trekt hem met behulp van zijn krachtige kaken onder het wateroppervlak, en verdrinkt hem. De krokodil kan niet kauwen. De prooi wordt daarom niet direct gegeten maar eerst onder water vastgelegd onder een vooruitstekend oevergedeelte of onder een boomstam, om hem een paar dagen te laten rotten.
gaat het hier over Kris en Lisanne ??quote:
Daarvoor moet je dan wel eerst die krokodil doden. Ik weet niet welke reglementen dit wildpark hanteert, maar de meeste wildparken hanteren juist de regel van het beschermen van de daar voorkomende diersoorten ipv ze te doden om eens rustig te gaan bekijken wat de laatst genuttigde maaltijd was.quote:Op maandag 9 november 2015 13:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan onderzoek je degene met de meeste maaginhoud, lijk me goedkoper dan de zoektochten die ze tot op heden hebben uitgevoerd.
Dit.quote:Op maandag 9 november 2015 14:42 schreef Frutsel het volgende:
Steeds las ik iets over dat ze 'vooruit zou zijn gelopen' van een groepje dat daar ook liep.
Dat komt hier niet in terug en lijkt het erop als ze echt alleen op pad ging voor een wandeling.
Ene bericht zegt dat ze dr met twee vriendinnen was de ander met drie.
Welke versie is het nou? Echt duidelijk is het niet
Nee, het gaat nu over je verontwaardiging dat er geen foto's van het vermiste meisje gepost zijn.quote:Op maandag 9 november 2015 15:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
gaat het hier over Kris en Lisanne ??
Het is dus nog steeds mogelijk dat ze ergens in een krokodillenhol ligt te wachten op bevrijding - zie de film Rogue.quote:Op maandag 9 november 2015 15:07 schreef Burdie het volgende:
Met dank aan Googlenog even deze informatie:
[..]
Dus zelfs al hadden ze daags na de vermissing een 100% controle gedaan van de maaginhoud van alle aanwezige krokodillen, zou dat meisje er niet in hebben gezeten.
Dat is niet wat een krokodil doet. Krokodillen bewaren hun buit onder water voor langere tijd.quote:Op maandag 9 november 2015 15:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is dus nog steeds mogelijk dat ze ergens in een krokodillenhol ligt te wachten op bevrijding - zie de film Rogue.
Misschien zit ze net met haar hoofd in een luchtbel.quote:Op maandag 9 november 2015 15:20 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is niet wat een krokodil doet. Krokodillen bewaren hun buit onder water voor langere tijd.
De film en de krokodil van dienst....quote:Op maandag 9 november 2015 15:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is dus nog steeds mogelijk dat ze ergens in een krokodillenhol ligt te wachten op bevrijding - zie de film Rogue.
Niet? Zo meteen ga je nog vertellen dat die grote blauwe pratende vogel die ik elke dag op de TV zie ook niet echt bestaatquote:Op maandag 9 november 2015 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
De film en de krokodil van dienst....
Dat iemand het in die film zo geschreven heeft, maakt het nog geen normale manier van doen voor een krokodil....
Dat probleem is binnenkort dan ook opgelost.... geen blauwe vogel meer op TVquote:Op maandag 9 november 2015 15:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Niet? Zo meteen ga je nog vertellen dat die grote blauwe pratende vogel die ik elke dag op de TV zie ook niet echt bestaat
Soms heeft het een reden dat informatie niet vrijgegeven wordt. Blijf lekker hysterisch posten,quote:Op maandag 9 november 2015 15:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het gaat nu over je verontwaardiging dat er geen foto's van het vermiste meisje gepost zijn.
De overeenkomst die een aantal K&L BNW posters hebben die nu ook weer allerlei zaken posten waardoor de feiten vertroebeld raken, is onder andere dat ze geen van allen een fotoboek hebben (maar fotoboeken van anderen wel prima weten te vinden), dus je verontwaardiging is op z'n minst hypocriet.
Oh, ik snap best dat iemand geen fotoboek wil hebben, maar ik ben dan ook niet degene die verontwaardigd gaat zitten zijn dat er geen/weinig foto's van het vermiste meisje te vinden zouden zijn....quote:Op maandag 9 november 2015 15:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Soms heeft het een reden dat informatie niet vrijgegeven wordt. Blijf lekker hysterisch posten,ik vermaak me goed met die krokodillenonzin en zonsondergangonzin.
Ik scheld niet maar staar me ook niet blind op een krokodillenverhaal.quote:Op maandag 9 november 2015 16:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, ik snap best dat iemand geen fotoboek wil hebben, maar ik ben dan ook niet degene die verontwaardigd gaat zitten zijn dat er geen/weinig foto's van het vermiste meisje te vinden zouden zijn....
Als je zelf iets te verbergen hebt (al dan niet met gegronde reden), dan moet je niet verontwaardigd gaan zitten zijn dat gegevens van een ander niet all over internet uitgesmeerd zijn of worden.
En blijf vooral doen alsof het onzin is.... de tijden van de zonsondergang staat behoorlijk strak vast, en de kans dat ze door een krokodil verorberd zou zijn werd vanaf het begin al als reële kans gezien, dat jij denkt dat het niet zo is en het als onzin afdoet zegt meer over jou
Maar goed, het valt jullie al zwaar om zonder schelden te reageren op mensen die een andere mening hebben, dat bewijs je ook deze keer weer.
Een aanval van een krokodil of een nijlpaard is iig vele malen realistischer dan welk ander scenario ook.quote:Op maandag 9 november 2015 16:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik scheld niet maar staar me ook niet blind op een krokodillenverhaal.
Je moet behoorlijk wat aannames doen om in dat scenario te blijven geloven.
Een daarvan is dat de studente niet wist dat die dieren en de oever daar gevaarlijk waren.
Vandaag of morgen komt er meer info vrij, ik denk via Pauw.
quote:Op maandag 9 november 2015 16:17 schreef Tayu het volgende:
[..]
Een aanval van een krokodil of een nijlpaard is iig vele malen realistischer dan welk ander scenario ook.
En hoe zit het met Mfoefoe?quote:Op maandag 9 november 2015 16:17 schreef Tayu het volgende:
[..]
Een aanval van een krokodil of een nijlpaard is iig vele malen realistischer dan welk ander scenario ook.
Nee hoor! Kindsoldaten die hun trauma's van toen het liefst botvieren op een blanke dame, dat is veel realistischer. En vooral zoveel spannender om verder mee te Cluedo-en. En dan leggen ze later haar aangetaste spullen nabij de oever. De schavuiten!quote:Op maandag 9 november 2015 16:17 schreef Tayu het volgende:
O, je kent hem nog!quote:Op maandag 9 november 2015 16:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat was toch die grote dikke neger uit deel 1?
quote:Op maandag 9 november 2015 16:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee hoor! Kindsoldaten die hun trauma's van toen het liefst botvieren op een blanke dame, dat is veel realistischer. En vooral zoveel spannender om verder mee te Cluedo-en. En dan leggen ze later haar aangetaste spullen nabij de oever. De schavuiten!
Inderdaad. Ik dacht dat ze met een groepje was gaan lopen, maar vanuit de kamer naar de WC en dan niet terugkeren? Ik vind het ook raar dat ze dan plotseling heeft bedacht om helemaal naar die rivier te gaan wandelen in haar eentje. Onbekend terrein, tegen zonsondergang. Vreemd.quote:Op maandag 9 november 2015 12:27 schreef NothingHappened het volgende:
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Misschien juist ook wel als je een beetje op de hoogte bent van alle gevaren (haar moeder kwam vaak in Uganda?). Ik kom zelf ook al vele jaren in de jungle. En ik weet hoe stom mensen kunnen zijn. Ik niet, natuurlijkquote:Op maandag 9 november 2015 19:07 schreef Injetta het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik dacht dat ze met een groepje was gaan lopen, maar vanuit de kamer naar de WC en dan niet terugkeren? Ik vind het ook raar dat ze dan plotseling heeft bedacht om helemaal naar die rivier te gaan wandelen in haar eentje. Onbekend terrein, tegen zonsondergang. Vreemd.
Klopt, er zijn 2 versies van het verhaal. De ene versie is als hierboven geschetst, de andere versie is dat ze even ging plassen en niet meer terugkwam, en de volgende dag items van haar werden gevonden bij de oever van de rivier.quote:Op maandag 9 november 2015 19:40 schreef gynaika het volgende:
De informatie is zeer verschillend:
"De Nederlandse studente geneeskunde verdween eind oktober tijdens een trektocht langs de rivier de Nijl. Ze was volgens de lokale politie vooruit gelopen naar de oever. Toen andere studenten aankwamen, was ze weg. Bij het water werd een waterfles gevonden."
http://nos.nl/artikel/206(...)uganda-gestaakt.html
quote:Op maandag 9 november 2015 19:46 schreef Injetta het volgende:
Mm, bij vooruitlopen denk je toch weer aan een wandeltochtje met een groepje.
Dat lijkt me toch onwaarschijnlijk. Hoe snel is ze dan vooruitgelopen? En niemand die iets heeft gehoord?
Maar ja, naar de WC gaan en niet terugkeren, is ook wel vreemd. Hoe ver is het dan van kamer naar toilet? Je verwacht toch niet dat je op zo'n terrein overvallen wordt door een wild beest? Wat is daar nog meer behalve krokodillen en nijlpaarden? Tijger, leeuw, luipaard? Iets dat haar daar heeft gegrepen en meegesleurd naar de rivier?
Ik hoop dat we het ware verhaal nog eens te weten komen.quote:Op maandag 9 november 2015 19:46 schreef Tayu het volgende:
[..]
Klopt, er zijn 2 versies van het verhaal. De ene versie is als hierboven geschetst, de andere versie is dat ze even ging plassen en niet meer terugkwam, en de volgende dag items van haar werden gevonden bij de oever van de rivier.
haar moeder kwam vaak in Uganda?quote:
Ik heb geen idee, ik las het ergens in dit topic.quote:Op maandag 9 november 2015 20:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
haar moeder kwam vaak in Uganda?
dat is me ook nog steeds niet duidelijk
was die moeder op vakantie?
was ze daar voor zendelingswerk ?
werkt ze voor een vredesbeweging ?
Of wilde ze gewoon haar dochter even bezoeken ?
Geen tijgers in Afrika.quote:Op maandag 9 november 2015 19:46 schreef Injetta het volgende:
Dat lijkt me toch onwaarschijnlijk. Hoe snel is ze dan vooruitgelopen? En niemand die iets heeft gehoord?
Maar ja, naar de WC gaan en niet terugkeren, is ook wel vreemd. Hoe ver is het dan van kamer naar toilet? Je verwacht toch niet dat je op zo'n terrein overvallen wordt door een wild beest? Wat is daar nog meer behalve krokodillen en nijlpaarden? Tijger, leeuw, luipaard? Iets dat haar daar heeft gegrepen en meegesleurd naar de rivier?
Waar haal je dat eigenlijk vandaan, dat die moeder er vaak kwam?quote:Op maandag 9 november 2015 20:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
haar moeder kwam vaak in Uganda?
dat is me ook nog steeds niet duidelijk
was die moeder op vakantie?
was ze daar voor zendelingswerk ?
werkt ze voor een vredesbeweging ?
Of wilde ze gewoon haar dochter even bezoeken ?
In de eerste pagina's van dit topic komt vaak voorbij dat haar moeder vaak in Uganda zou zijn of zou zijn geweest, maar niemand weet waarom, waarvoor, of voor hoelang?quote:Op maandag 9 november 2015 21:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waar haal je dat eigenlijk vandaan, dat die moeder er vaak kwam?
Het is één keer genoemd, namelijk door Stacey. Ik vraag me af hoe ze daarbij komt.quote:Op maandag 9 november 2015 21:17 schreef Tayu het volgende:
[..]
In de eerste pagina's van dit topic komt vaak voorbij dat haar moeder vaak in Uganda zou zijn of zou zijn geweest, maar niemand weet waarom, waarvoor, of voor hoelang?
Misschien is ze 20 jaar geleden eens een paar dagen in Uganda geweest? En dan moet je als kind natuurlijk wel alles weten van zo'n land?
Dit is de eerste post in dit topic waarin het genoemd wordt....quote:Op maandag 9 november 2015 11:12 schreef StaceySinger het volgende:
De schemering werd hier al eerder door diverse (3) users omschreven als - Ineens gaat het licht uit -
die waren zelf in het gebied geweest.
zal niet langer duren als 10 tot 15 minuten
als je al een tijdje in het land verblijft en je moeder komt daar vaak voor allerlei
"indefinable" zaken dan weet je dat en hou je er rekening mee.
Als je gaat wandelen moet je immers ook altijd nog terug
De moeder van de vrouw en drie Nederlandse agenten zijn vandaag teruggekeerd naar huis.quote:Op maandag 9 november 2015 21:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is één keer genoemd, namelijk door Stacey. Ik vraag me af hoe ze daarbij komt.
quote:Op maandag 9 november 2015 21:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is één keer genoemd, namelijk door Stacey. Ik vraag me af hoe ze daarbij komt.
Klopt. De vraag blijft staan waar je vandaan haalt dat die moeder vaker in Uganda komt.quote:Op maandag 9 november 2015 21:27 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De moeder van de vrouw en drie Nederlandse agenten zijn vandaag teruggekeerd naar huis.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nda-afgeblazen.dhtml
En dit: " Kort na aankomst in het park ging de studente naar buiten voor een korte wandeling, maar ze keerde nooit terug."quote:Op maandag 9 november 2015 21:27 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De moeder van de vrouw en drie Nederlandse agenten zijn vandaag teruggekeerd naar huis.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nda-afgeblazen.dhtml
Dusquote:Op maandag 9 november 2015 21:35 schreef Tayu het volgende:
[..]
En dit: " Kort na aankomst in het park ging de studente naar buiten voor een korte wandeling, maar ze keerde nooit terug."
Dat zou dus nooit mogen gebeuren. Als je als buitenlander ergens bent ondergebracht in de rimboe, dan mag het nooit zo zijn dat je alleen een wandelingetje kunt maken. Daarvoor hebben hotels gidsen in dienst. Het is de taak van de gidsen om gasten te begeleiden, of om ze te weerhouden van gevaarlijke ondernemingen.
Omgekeerd.quote:Op maandag 9 november 2015 21:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus
1 ze is niet vrijwillig van het park vertrokken
2 ze had er de schijt aan
Feiten staan niet alleen in de OP.quote:Op maandag 9 november 2015 21:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon normaal posten en je komt met een bron van dat bericht, want anders dan die post van Stacey, staat het nergens in het topic.
En wie zou dat geweest zijn? De receptioniste?quote:Op maandag 9 november 2015 21:38 schreef Tayu het volgende:
[..]
Omgekeerd.
1 Ze is vrijwillig vertrokken
2 Degenen met verantwoordelijkheid voor haar veiligheid (aanwezige gidsen) hadden daar schijt aan.
Is een receptionist een gids?quote:Op maandag 9 november 2015 21:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En wie zou dat geweest zijn? De receptioniste?
Ze is 21 jaar en mag dus gaan en staan waar ze wilde.
Ze huurde daar een kamer en ik geloof niet dat het all inclusive gidsen was. En daarbij was het al avond.
Ook 's avonds?quote:Op maandag 9 november 2015 21:48 schreef Tayu het volgende:
[..]
Is een receptionist een gids?
Is de casiere van je buurtsuper de directeur?
Een gids is een gids. De taak van een gids is bezoekers ten allen tijde te begeleiden. Dat is in alle hotels zo, in wildgebieden. Het is niet dat je in een bastion hotel zit ergens hier in Nederland.
Geef dan de link naar eens dat de dames een gids hadden.quote:Op maandag 9 november 2015 21:50 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ook 's nachts.
Mijn lief is gids. 24 Uren per dag.
Ze zaten in een hotel bij een wildreservaat. Dus waren daar gidsen. Dat is standaard.quote:Op maandag 9 november 2015 21:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geef dan de link naar eens dat de dames een gids hadden.
Das namelijk nieuw voor me.
Bullshit. Je krijgt echt geen babysitterquote:Op maandag 9 november 2015 21:48 schreef Tayu het volgende:
[..]
Is een receptionist een gids?
Is de casiere van je buurtsuper de directeur?
Een gids is een gids. De taak van een gids is bezoekers ten allen tijde te begeleiden. Dat is in alle hotels zo, in wildgebieden. Het is niet dat je in een bastion hotel zit ergens hier in Nederland.
Begrijpend lezen is ook een kunst he... Ze zegt dat de dames een gids hadden moeten hebben. Dat het slordig is van de accommodatie dat die gids er niet was.quote:Op maandag 9 november 2015 21:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geef dan de link naar eens dat de dames een gids hadden.
Das namelijk nieuw voor me.
Geen babysitter, maar wel een gids. Die zit overigens bij de prijs inbegrepen of je dat nu wel wil of niet.quote:Op maandag 9 november 2015 21:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Bullshit. Je krijgt echt geen babysitter
Die gidsen zijn er standaard. Die zijn in dienst van de hotels zelf.quote:Op maandag 9 november 2015 21:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is ook een kunst he... Ze zegt dat de dames een gids hadden moeten hebben. Dat het slordig is van de accommodatie dat die gids er niet was.
En die hebben dus verzaakt.quote:Op maandag 9 november 2015 21:54 schreef Tayu het volgende:
[..]
Die gidsen zijn er standaard. Die zijn in dienst van de hotels zelf.
Correctie: Studie Centre, ze zaten niet in een hotel.quote:Op maandag 9 november 2015 21:54 schreef Tayu het volgende:
[..]
Die gidsen zijn er standaard. Die zijn in dienst van de hotels zelf.
Bij een Student Center zal er ongetwijfeld geen gids aanwezig zijn geweest. Maar tot nu toe las ik daar niets over, enkel over een hotel?quote:Op maandag 9 november 2015 21:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
En die hebben dus verzaakt.
Overigens was het geen hotel waar ze overnachtte maar een Student Center.
Nope, studie centrequote:Op maandag 9 november 2015 21:56 schreef Tayu het volgende:
[..]
Bij een Student Center zal er ongetwijfeld geen gids aanwezig zijn geweest. Maar tot nu toe las ik daar niets over, enkel over een hotel?
Deze dus....quote:Op maandag 9 november 2015 21:54 schreef RapaNui het volgende:
Vissers worden gevraagd hun ogen en oren open te houden:
http://acholitimes.com/20(...)sing-dutch-national/
Thanx!quote:Op maandag 9 november 2015 21:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld hier: http://www.monitor.co.ug/(...)/4rw0ib/-/index.html
"Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk. De familie wil niets zeggen over de verdwijning. De moeder van de studente was al in Oeganda om haar dochter op te zoeken. Haar vader in Nederland staat voortdurend in contact met het ministerie van Buitenlandse Zaken."quote:Op maandag 9 november 2015 21:43 schreef Burdie het volgende:
Goed, dat moeder er regelmatig kwam, is een gedachtespinsel en verder nergens op gebaseerd.
Het enige tegenstrijdige mbt de moeder is of ze ten tijde van de vermissing al in Uganda was, of dat ze er meteen na de vermissing naartoe is gegaan.
Ja en in het artikel in de OP staat weer wat andersquote:Op maandag 9 november 2015 22:11 schreef gynaika het volgende:
[..]
"Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk. De familie wil niets zeggen over de verdwijning. De moeder van de studente was al in Oeganda om haar dochter op te zoeken. Haar vader in Nederland staat voortdurend in contact met het ministerie van Buitenlandse Zaken."
http://www.parool.nl/paro(...)-Oeganda-klein.dhtml
Ja, maar daar staat niet dat ze vanuit Nederland naar het park is gevlogen.quote:Op maandag 9 november 2015 22:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja en in het artikel in de OP staat weer wat anders.
Los van het feit dat kinderen verliezen heel erg is, is haar dochter dood dan? Ze is vermist, en volgens de link van Rapa zal ze dat in Oeganda nog 3 jaar blijven tenzij ze haar vinden.quote:Op maandag 9 november 2015 22:26 schreef Tayu het volgende:
Het interesseert me helemaal niet of moeder al in Uganda was om haar dochter te bezoeken, of pas daarheen gevlogen is na haar vermissing. Of dat ze daar 20 jaar geleden als eens een paar dagen is geweest.
Stel je eens voor, dat jij deze moeder bent? Of haar vader, haar broer, haar zus, haar vriend of vriendin?
Je kind verliezen is sowieso een soort van tegennatuurlijk, je kinderen horen jou te overleven. Maar hoe kun je afscheid nemen zonder te weten wat er werkelijk is gebeurd?
Dat is heel abstract, niet tastbaar.
Ik zou in een conflict terecht komen tussen gevoel en verstand. Weten dat het heus zo is, maar toch blijven hopen op het tegendeel.
Wel vanuit *niet Uganda*quote:Op maandag 9 november 2015 22:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, maar daar staat niet dat ze vanuit Nederland naar het park is gevlogen.![]()
En volgens jou blijft ze vermist zolang als jij leeft?quote:Op maandag 9 november 2015 22:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Los van het feit dat kinderen verliezen heel erg is, is haar dochter dood dan? Ze is vermist, en volgens de link van Rapa zal ze dat in Oeganda nog 3 jaar blijven tenzij ze haar vinden.
In de link staat dat mensen die vermist zijn in Oeganda pas na 3 jaar doodverklaard kunnen worden.quote:Op maandag 9 november 2015 22:38 schreef Tayu het volgende:
[..]
En volgens jou blijft ze vermist zolang als jij leeft?
Dat is dus exact dat conflict tussen gevoel en verstand waar ik het al over had.
Het behoeft je ook niet te interesseren, het kan echter wel van betekenis zijn.quote:Op maandag 9 november 2015 22:26 schreef Tayu het volgende:
Het interesseert me helemaal niet of moeder al in Uganda was om haar dochter te bezoeken, of pas daarheen gevlogen is na haar vermissing. Of dat ze daar 20 jaar geleden al eens een paar dagen is geweest.
.
Dat is alleen een redelijke kans al je je verstand weet uit te schakelen.quote:Op maandag 9 november 2015 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In de link staat dat mensen die vermist zijn in Oeganda pas na 3 jaar doodverklaard kunnen worden.
Er zijn geen menselijke resten gevonden dus de harde waarheid is, dat ze niet doodverklaard kan worden op basis van de huidige gegevens.
Daarnaast en dat is inderdaad een heel moeilijk punt, is er nog steeds een redelijke kans dat ze nog in leven is, in vrijheid of gevangenschap.
Welke betekenis heeft dat dan volgens jou?quote:Op maandag 9 november 2015 22:44 schreef gynaika het volgende:
[..]
Het behoeft je ook niet te interesseren, het kan echter wel van betekenis zijn.
Het blijft een 'open einde' zolang ze niet is gevonden. Die ouders van Maddy McCann bijvoorbeeld, hebben (tenzij ze zelf meer weten) ook nog altijd ergens een sprankje hoop en dat zullen ze houden tot ze gevonden is of zelf sterven.quote:Op maandag 9 november 2015 22:26 schreef Tayu het volgende:
Het interesseert me helemaal niet of moeder al in Uganda was om haar dochter te bezoeken, of pas daarheen gevlogen is na haar vermissing. Of dat ze daar 20 jaar geleden al eens een paar dagen is geweest.
Stel je eens voor, dat jij deze moeder bent? Of haar vader, haar broer, haar zus, haar vriend of vriendin?
Je kind verliezen is sowieso een soort van tegennatuurlijk, je kinderen horen jou te overleven. Maar hoe kun je afscheid nemen zonder te weten wat er werkelijk is gebeurd?
Dat is heel abstract, niet tastbaar.
Ik zou in een conflict terecht komen tussen gevoel en verstand. Weten dat het heus zo is, maar toch blijven hopen op het tegendeel.
Nee, en dat is nu juist het punt in deze zaak.quote:Op maandag 9 november 2015 22:45 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is alleen een redelijke kans al je je verstand weet uit te schakelen.
Hier heb je helemaal gelijk in.quote:Op maandag 9 november 2015 22:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het blijft een 'open einde' zolang ze niet is gevonden. Die ouders van Maddy McCain bijvoorbeeld, hebben (tenzij ze zelf meer weten) ook nog altijd ergens een sprankje hoop en dat zullen ze houden tot ze gevonden is of zelf sterven.
Niks vinden, helemaal niks. Dat lijkt me afschuwelijk.
Dus wel. Ieder mens met een beetje verstand weet dat dit een einde is. Alleen als je tegen beter weten in wilt blijven hopen omdat dat zo fijn voelt dan klamp je je aan je goede gevoel vast.quote:Op maandag 9 november 2015 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, en dat is nu juist het punt in deze zaak.
Denk je dat je alle feiten van deze zaak weet?quote:Op maandag 9 november 2015 22:48 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dus wel. Ieder mens met een beetje verstand weet dat dit een einde is. Alleen als je tegen beter weten in wilt blijven hopen omdat dat zo fijn voelt dan klamp je je aan je goede gevoel vast.
Nee, net zo min als jij dat weet.quote:Op maandag 9 november 2015 22:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Denk je dat je alle feiten van deze zaak weet?
Laten we de ontwikkelingen afwachten.quote:Op maandag 9 november 2015 22:46 schreef Tayu het volgende:
[..]
Welke betekenis heeft dat dan volgens jou?
Het punt is een beetje dat als je er van uit gaat dat ze dood is, je uitsluit dat ze nog leeft. Die meiden in Panama zijn ook na hun vermissing nog dagen in leven geweest.quote:Op maandag 9 november 2015 22:48 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dus wel. Ieder mens met een beetje verstand weet dat dit een einde is. Alleen als je tegen beter weten in wilt blijven hopen omdat dat zo fijn voelt dan klamp je je aan je goede gevoel vast.
Dat is geen antwoord.quote:Op maandag 9 november 2015 22:51 schreef gynaika het volgende:
[..]
Laten we de ontwikkelingen afwachten.
Er komt een moment dat ouders, familie en vrienden inderdaad die conclusie moeten gaan trekken.quote:Op maandag 9 november 2015 22:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het punt is een beetje dat als je er van uit gaat dat ze dood is, je uitsluit dat ze nog leeft. Die meiden in Panama zijn ook na hun vermissing nog dagen in leven geweest.
Je wilt niet te snel de zoektocht staken. Tevens moet je ook niet kosten wat het kost tegen beter weten in blijven zoeken. Misschien wel als ouders/familie, maar niet als politie of overheid.
Ben jij misschien Sophia?quote:Op maandag 9 november 2015 22:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Knap! Heb je een glazen bolletje?
Ik niet, maar jij blijkbaar wel? Jij weet dus wel ALLES van deze zaak? Waarom zit je dan hier, en niet op het politiebureau in Uganda? Ze hebben jou nodig daar, jij weet alles!quote:Op maandag 9 november 2015 22:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Knap! Heb je een glazen bolletje?
Nee, maar in tegenstelling tot gisteren waar constant geroepen werd over aannames doen een aantal users hier vandaag niets anders.quote:Op maandag 9 november 2015 22:55 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik niet, maar jij blijkbaar wel? Jij weet dus wel ALLES van deze zaak? Waarom zit je dan hier, en niet op het politiebureau in Uganda? Ze hebben jou nodig daar, jij weet alles!
Mijn antwoord is correct.quote:Op maandag 9 november 2015 22:52 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord.
Volgens jou heeft het een betekenis dat moeder 20 jaar geleden (ofzo) wel (of niet) ooit eens in Uganda is geweest. Dus ik vraag je nogmaals: welke betekenis heeft dat dan?
Jij weet toch niet wat ik weet? Daar kun je niet over oordelen, het is alleen erg kortzichtig aan te nemen dat ze al dood is. Terwijl daar helemaal geen bewijs voor is.quote:Op maandag 9 november 2015 22:55 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik niet, maar jij blijkbaar wel? Jij weet dus wel ALLES van deze zaak? Waarom zit je dan hier, en niet op het politiebureau in Uganda? Ze hebben jou nodig daar, jij weet alles!
Weerwolvenquote:Op maandag 9 november 2015 22:56 schreef Leandra het volgende:
Ik zie trouwens dat er aan het eind van het vorige topic en in het begin van dit topic met de verkeerde datum is gewerkt, ze is helemaal niet verdwenen op 30 oktober, ze is op woensdag 28 oktober verdwenen....
Toen was het overigens volle maan, en de maan kwam al om 19.44 uur op....
Het is meer aannemelijk dat ze dood is dan dat ze nog in leven zou zijn.quote:Op maandag 9 november 2015 22:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij weet toch niet wat ik weet? Daar kun je niet over oordelen, het is alleen erg kortzichtig aan te nemen dat ze al dood is. Terwijl daar helemaal geen bewijs voor is.
Maar onder water gaat het toch niet snel rotten? Boven water wel.quote:Op maandag 9 november 2015 15:20 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is niet wat een krokodil doet. Krokodillen bewaren hun buit onder water voor langere tijd.
De wet van Oeganda lijkt mij niet van belang voor een Nederlands staatsburger. Hier kan de familie wel eerder een doodverklaring krijgen. Net als in de Panamese zaak.quote:Op maandag 9 november 2015 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In de link staat dat mensen die vermist zijn in Oeganda pas na 3 jaar doodverklaard kunnen worden.
Er zijn geen menselijke resten gevonden dus de harde waarheid is, dat ze niet doodverklaard kan worden op basis van de huidige gegevens.
Daarnaast en dat is inderdaad een heel moeilijk punt, is er nog steeds een redelijke kans dat ze nog in leven is, in vrijheid of gevangenschap.
Het is goed mogelijk dat dat bewijs er nooit zal komen.quote:Op maandag 9 november 2015 22:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij weet toch niet wat ik weet? Daar kun je niet over oordelen, het is alleen erg kortzichtig aan te nemen dat ze al dood is. Terwijl daar helemaal geen bewijs voor is.
Dat is een geheel andere problematiek. Dat kind is waarschijnlijk ontvoerd en kan dus gemakkelijk nog leven.quote:Op maandag 9 november 2015 22:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het blijft een 'open einde' zolang ze niet is gevonden. Die ouders van Maddy McCann bijvoorbeeld, hebben (tenzij ze zelf meer weten) ook nog altijd ergens een sprankje hoop en dat zullen ze houden tot ze gevonden is of zelf sterven.
Niks vinden, helemaal niks. Dat lijkt me afschuwelijk.
Wordt er al een expeditie voorbereid door FOK!kers?quote:Op maandag 9 november 2015 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die kans lijkt me groot, nu blijkt dat het volle maan was.
Nou, opgelost, slotje!
quote:Op maandag 9 november 2015 23:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Wordt er al een expeditie voorbereid door FOK!kers?
Ze zullen wel ruzie gehad hebben. Dan schamen ze zich nu natuurlijk om daarmee naar buiten te komen. Bijvoorbeeld: Jij vuile hoer, met mijn Alex. Ga uit mijn ogen voordat ik je wat aandoe!quote:Op maandag 9 november 2015 19:46 schreef Injetta het volgende:
Deze ook.quote:Op maandag 9 november 2015 23:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is een geheel andere problematiek. Dat kind is waarschijnlijk ontvoerd en kan dus gemakkelijk nog leven.
ontvoerd ? waarom denk je dat ?quote:Op maandag 9 november 2015 23:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is een geheel andere problematiek. Dat kind is waarschijnlijk ontvoerd en kan dus gemakkelijk nog leven.
Jij denkt dat Madelyn McCann door een krokodil is opgepeuzeld?quote:Op maandag 9 november 2015 23:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ontvoerd ? waarom denk je dat ?
quote:Op maandag 9 november 2015 23:40 schreef mootie het volgende:
[..]
Jij denkt dat Madelyn McCann door een krokodil is opgepeuzeld?
ze zei kan, kan van betekenis zijn. Waar ik even aan dacht, omdat moeder daar al aanwezig zou zijn geweest, heeft iemand gedacht hey daar zit geld. Vliegt even naar haar dochter om te kijken hoe het gaat. Ontvoering, losgeld.quote:Op maandag 9 november 2015 22:46 schreef Tayu het volgende:
[..]
Welke betekenis heeft dat dan volgens jou?
Als iemand ooit eens geweest is, dan is de kans klein dat het betekenis heeft.quote:Op maandag 9 november 2015 22:52 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord.
Volgens jou heeft het een betekenis dat moeder 20 jaar geleden (ofzo) wel (of niet) ooit eens in Uganda is geweest. Dus ik vraag je nogmaals: welke betekenis heeft dat dan?
Dit is b.v. al geen gekke gedachte.quote:Op dinsdag 10 november 2015 05:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
ze zei kan, kan van betekenis zijn. Waar ik even aan dacht, omdat moeder daar al aanwezig zou zijn geweest, heeft iemand gedacht hey daar zit geld. Vliegt even naar haar dochter om te kijken hoe het gaat. Ontvoering, losgeld.
Ik denk niet dat dat het geval is, dan zouden ze nu dat geld wel hebben gevraagd. Maar het schoot als optie wel even door mijn hoofd.
Behalve dan dat NIETS ook maar in die richting wijst, dan..quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:44 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dit is b.v. al geen gekke gedachte.
Kinderen van werknemers van bijvoorbeeld Shell lopen ook meer risico dan andere kinderen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:44 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dit is b.v. al geen gekke gedachte.
Dat jij het niet gevonden hebt, wil niet zeggen dat het er niet is.quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Behalve dan dat NIETS ook maar in die richting wijst, dan..
Dat komt omdat een aantal users hier menen te kunnen beoordelen wat er met haar gebeurt is, zonder feitenkennis op te zoeken. En vervolgens moord en brand schreeuwen als ze het niet meer snappen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:56 schreef Ericr het volgende:
FOK! is een discussieforum maar het gaat nu dus al bijna 3 topics over niks eigenlijk. Zal ook weinig nieuws te melden zijn als ze met huid en haar is opgegeten door 1 of meerdere wilde dieren. Natuurlijk is een andere afloop mogelijk maar gelet op de omgeving weinig logisch.
Toch zou dit een voorbarige conclusie kunnen zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:56 schreef Ericr het volgende:
FOK! is een discussieforum maar het gaat nu dus al bijna 3 topics over niks eigenlijk. Zal ook weinig nieuws te melden zijn als ze met huid en haar is opgegeten door 1 of meerdere wilde dieren. Natuurlijk is een andere afloop mogelijk maar gelet op de omgeving weinig logisch.
Als er niets in die richting wijst, is het gewoon niet slim om dat scenario als "waarschijnlijk" aan te nemen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat jij het niet gevonden hebt, wil niet zeggen dat het er niet is.
Dat je het op Google kan vinden maakt het nog niet waar, waarschijnlijk, plausibel of logisch. .quote:edit:
Maar dat zegt meer over je google kwaliteiten dan over een ander.
Echt wel. Op Google staat altijd de waarheid. Welke waarheid je ook zoekt!quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:03 schreef DonJames het volgende:
Dat je het op Google kan vinden maakt het nog niet waar, waarschijnlijk, plausibel of logisch. .
Zolang jij niet weet wat haar ouders doen, heeft het weinig zin te reageren. Dan is het namelijk logisch dat je zo'n houding aanneemt.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:03 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als er niets in die richting wijst, is het gewoon niet slim om dat scenario als "waarschijnlijk" aan te nemen.
[..]
Dat je het op Google kan vinden maakt het nog niet waar, waarschijnlijk, plausibel of logisch. .
Stel nou toch eens dat je er weer eens gruwelijk naast zit...quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Echt wel. Op Google staat altijd de waarheid. Welke waarheid je ook zoekt!
Bottomline is hier, net als bij dat Panamatopic, dat de meest plausibele verklaring niet opwindend genoeg is voor de zolderkamerdetectives. Het moet en zal in de richting van een misdrijf worden geduwd, want dat is spannend speculeren.
Maakt niet uit dat het onlogisch is, nergens mee wordt gestaafd of nergens als logische optie wordt genoemd. Zij willen het, dus die kant gaan ze uit.
Als je de omgeving maar een beetje kent niet. Ben daar meerdere dagen geweest in 2012 en het is geen gebied dat je makkelijk verlaat zonder opgemerkt te worden. De enigen die wel zo'n mogelijkheid hebben zijn de wilde dieren die zich op de Nijl begeven. Maar misschien kunnen we nog 200 topics doorgaan over de kans dat ze misschien door iemand is verkracht, vermoord, ontvoerd etc.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:02 schreef gynaika het volgende:
[..]
Toch zou dit een voorbarige conclusie kunnen zijn.
Veel plezier met je fantasie, ik denk liever even na voordat ik domme dingen roep!quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zolang jij niet weet wat haar ouders doen, heeft het weinig zin te reageren. Dan is het namelijk logisch dat je zo'n houding aanneemt.
Veroordeel anderen dan niet die het wel snappen en al verder kijken en de krokodil een heel eind naar achteren schuiven. Dit worden hier weer voor van alles uitgemaakt.
Wat voor DNA, denken ze bijvoorbeeld te vinden op de kleding?
Van haar, das logisch toch?
Haar vriendinnen konden beamen of ze die kleding een uur daarvoor droeg.
Van een krokodil?
Weer eens? Vertel! Heb je de moordende gids in Panama al ontmaskerd? Of zijn zoon?quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:13 schreef ootjekatootje het volgende:
Stel nou toch eens dat je er weer eens gruwelijk naast zit...
Zo dat een optie voor je zijn?
Je denkt helemaal niet na, das juist het opmerkelijkequote:Op dinsdag 10 november 2015 09:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Veel plezier met je fantasie, ik denk liever even na voordat ik domme dingen roep!
quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Veroordeel anderen dan niet die het wel snappen en al verder kijken en de krokodil een heel eind naar achteren schuiven. Dit worden hier weer voor van alles uitgemaakt.
Jij vindt het opmerkelijk dat iemand niet uitgaat van een scenario waar geen fatsoenlijke aanwijzing voor is? Tsja, dan houdt het wel een beetje op.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je denkt helemaal niet na, das juist het opmerkelijke
zijn er daar bij de Paraa lodge vaker mensen ineens verdwenen door toedoen wilde dieren ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als je de omgeving maar een beetje kent niet. Ben daar meerdere dagen geweest in 2012 en het is geen gebied dat je makkelijk verlaat zonder opgemerkt te worden. De enigen die wel zo'n mogelijkheid hebben zijn de wilde dieren die zich op de Nijl begeven. Maar misschien kunnen we nog 200 topics doorgaan over de kans dat ze misschien door iemand is verkracht, vermoord, ontvoerd etc.
Dat topic is gesloten, en hier off-topic.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Weer eens? Vertel! Heb je de moordende gids in Panama al ontmaskerd? Of zijn zoon?
Ja, dat was ook echt mijn vaag.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat topic is gesloten, en hier off-topic.
Moet je toch weten als mod.
ga je appels met peren vergelijken ? en dat voor een fok Mod ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Weer eens? Vertel! Heb je de moordende gids in Panama al ontmaskerd? Of zijn zoon?
Gidsen en kindsoldaten.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:20 schreef StaceySinger het volgende:
ga je appels met peren vergelijken ? en dat voor een fok Mod ?
Nog steeds off-topic...quote:
Zoals je kunt lezen, reageer ik inhoudelijk op de nonsens die jij en je detectivekliekje hier continu blijven spuien.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Nog steeds off-topic...
Maar wat kom je doen hier? Een inhoudelijke reactie geven of je dagelijkse portie galbakken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |