abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157430692
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:27 schreef NothingHappened het volgende:
Toch blijft het op zijn minst vreemd dat iemand de hotelkamer verlaat om even naar het toilet te gaan en vervolgens even een kleine 800 meter afdaald naar de rivier om de zonsondergang te bekijken die al in gang was.

- De kans dat ze wist dat ze weinig tijd tot donker zou hebben is erg groot, omdat ze daar al een tijdje was (toch?)
- De kans dat ze wist dat er veel gevaarlijke roofdieren waren is eveneens vrij groot, aangezien zie boven
- De kans dat ze als vrouw alleen bijna 2 km gaat lopen (heen en terug) terwijl het al donker aan het worden is [en aan de kaart te zien zul je de terugweg omhoog moeten lopen dus langzamer maar dat weet ik niet zeker] lijkt me erg klein
- De kans dat ze haar vriendinnen daar niet over zou inlichten lijkt mij erg klein. De vriendinnen hebben dan ook direct alarm geslagen toen ze niet terugkeerde en dat zou erop kunnen wijzen dat ze 'dit' niet van haar gewend zijn

Ik vraag me af in welke conditie welke kledingstukken er gevonden zijn.

Verder is bovenstaande uiteraard pure speculatie, maar toch. Dat blijf ik persoonlijk allemaal wat vreemd vinden
Inderdaad. Ik dacht dat ze met een groepje was gaan lopen, maar vanuit de kamer naar de WC en dan niet terugkeren? Ik vind het ook raar dat ze dan plotseling heeft bedacht om helemaal naar die rivier te gaan wandelen in haar eentje. Onbekend terrein, tegen zonsondergang. Vreemd.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_157430997
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 19:07 schreef Injetta het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik dacht dat ze met een groepje was gaan lopen, maar vanuit de kamer naar de WC en dan niet terugkeren? Ik vind het ook raar dat ze dan plotseling heeft bedacht om helemaal naar die rivier te gaan wandelen in haar eentje. Onbekend terrein, tegen zonsondergang. Vreemd.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Misschien juist ook wel als je een beetje op de hoogte bent van alle gevaren (haar moeder kwam vaak in Uganda?). Ik kom zelf ook al vele jaren in de jungle. En ik weet hoe stom mensen kunnen zijn. Ik niet, natuurlijk :D Vorig jaar bracht ik een nacht door in de diepe jungle (niet de bush) met mijn lief (hij is wild life guide in de jungle van Nepal). We sliepen in een wachttoren. Mijn lief was al gaan slapen, en ik moest echt nodig plassen. Dus ik vond het niet nodig om hem wakker te maken, pakte de zaklantaarn en ging de trap af naar de wc direct onderaan de trap en ging daarna meteen weer terug. Mijn lief kreeg bijna een hartverzakking toen hij me hoorde terugkomen! WTF! Hoe had ik dat in godsnaam kunnen doen?! Ik heb een hele tirade over me heen gekregen over beren die zelfs de wenteltrap van de wachttoren kunnen beklimmen, over rhino's die me te grazen hadden kunnen nemen, en over weet ik niet wat me allemaal had kunnen overkomen tijdens het afdalen of beklimmen van enkel een trap.

Als je hier bent opgegroeid (net zoals ik), dan zie je de gevaren niet altijd direct. Of je denkt dat het zo'n vaart niet zal lopen? Maar dat kan het dus wel, razendsnel.
pi_157431488
De informatie is zeer verschillend:

"De Nederlandse studente geneeskunde verdween eind oktober tijdens een trektocht langs de rivier de Nijl. Ze was volgens de lokale politie vooruit gelopen naar de oever. Toen andere studenten aankwamen, was ze weg. Bij het water werd een waterfles gevonden."

http://nos.nl/artikel/206(...)uganda-gestaakt.html
pi_157431657
Mm, bij vooruitlopen denk je toch weer aan een wandeltochtje met een groepje.
Dat lijkt me toch onwaarschijnlijk. Hoe snel is ze dan vooruitgelopen? En niemand die iets heeft gehoord?
Maar ja, naar de WC gaan en niet terugkeren, is ook wel vreemd. Hoe ver is het dan van kamer naar toilet? Je verwacht toch niet dat je op zo'n terrein overvallen wordt door een wild beest? Wat is daar nog meer behalve krokodillen en nijlpaarden? Tijger, leeuw, luipaard? Iets dat haar daar heeft gegrepen en meegesleurd naar de rivier?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_157431658
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:40 schreef gynaika het volgende:
De informatie is zeer verschillend:

"De Nederlandse studente geneeskunde verdween eind oktober tijdens een trektocht langs de rivier de Nijl. Ze was volgens de lokale politie vooruit gelopen naar de oever. Toen andere studenten aankwamen, was ze weg. Bij het water werd een waterfles gevonden."

http://nos.nl/artikel/206(...)uganda-gestaakt.html
Klopt, er zijn 2 versies van het verhaal. De ene versie is als hierboven geschetst, de andere versie is dat ze even ging plassen en niet meer terugkwam, en de volgende dag items van haar werden gevonden bij de oever van de rivier.
pi_157431969
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 19:46 schreef Injetta het volgende:
Dat lijkt me toch onwaarschijnlijk. Hoe snel is ze dan vooruitgelopen? En niemand die iets heeft gehoord?
Maar ja, naar de WC gaan en niet terugkeren, is ook wel vreemd. Hoe ver is het dan van kamer naar toilet? Je verwacht toch niet dat je op zo'n terrein overvallen wordt door een wild beest? Wat is daar nog meer behalve krokodillen en nijlpaarden? Tijger, leeuw, luipaard? Iets dat haar daar heeft gegrepen en meegesleurd naar de rivier?
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:46 schreef Tayu het volgende:

[..]

Klopt, er zijn 2 versies van het verhaal. De ene versie is als hierboven geschetst, de andere versie is dat ze even ging plassen en niet meer terugkwam, en de volgende dag items van haar werden gevonden bij de oever van de rivier.
Ik hoop dat we het ware verhaal nog eens te weten komen.
pi_157432394
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:22 schreef Tayu het volgende:
haar moeder kwam vaak in Uganda?

dat is me ook nog steeds niet duidelijk
was die moeder op vakantie?
was ze daar voor zendelingswerk ?
werkt ze voor een vredesbeweging ?
Of wilde ze gewoon haar dochter even bezoeken ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157432415
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 20:15 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ik las het ergens in dit topic.
pi_157432466
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 19:46 schreef Injetta het volgende:
Geen tijgers in Afrika. :D
Make my day!
  maandag 9 november 2015 @ 21:12:29 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157434303
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 20:15 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Waar haal je dat eigenlijk vandaan, dat die moeder er vaak kwam?
KuikenGuppy
pi_157434481
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 21:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waar haal je dat eigenlijk vandaan, dat die moeder er vaak kwam?
In de eerste pagina's van dit topic komt vaak voorbij dat haar moeder vaak in Uganda zou zijn of zou zijn geweest, maar niemand weet waarom, waarvoor, of voor hoelang?

Misschien is ze 20 jaar geleden eens een paar dagen in Uganda geweest? En dan moet je als kind natuurlijk wel alles weten van zo'n land?
  maandag 9 november 2015 @ 21:24:34 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157434774
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:17 schreef Tayu het volgende:

[..]

In de eerste pagina's van dit topic komt vaak voorbij dat haar moeder vaak in Uganda zou zijn of zou zijn geweest, maar niemand weet waarom, waarvoor, of voor hoelang?

Misschien is ze 20 jaar geleden eens een paar dagen in Uganda geweest? En dan moet je als kind natuurlijk wel alles weten van zo'n land?
Het is één keer genoemd, namelijk door Stacey. Ik vraag me af hoe ze daarbij komt.
KuikenGuppy
  maandag 9 november 2015 @ 21:25:45 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157434821
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 11:12 schreef StaceySinger het volgende:
De schemering werd hier al eerder door diverse (3) users omschreven als - Ineens gaat het licht uit -
die waren zelf in het gebied geweest.
zal niet langer duren als 10 tot 15 minuten
als je al een tijdje in het land verblijft en je moeder komt daar vaak voor allerlei
"indefinable" zaken dan weet je dat en hou je er rekening mee.
Als je gaat wandelen moet je immers ook altijd nog terug :)
Dit is de eerste post in dit topic waarin het genoemd wordt....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157434882
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 21:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het is één keer genoemd, namelijk door Stacey. Ik vraag me af hoe ze daarbij komt.
De moeder van de vrouw en drie Nederlandse agenten zijn vandaag teruggekeerd naar huis.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nda-afgeblazen.dhtml
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157434925
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 21:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

c_/
pi_157434950
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 09-11-2015 21:44:51 ]
  maandag 9 november 2015 @ 21:32:01 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157435097
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:27 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

De moeder van de vrouw en drie Nederlandse agenten zijn vandaag teruggekeerd naar huis.

Klopt. De vraag blijft staan waar je vandaan haalt dat die moeder vaker in Uganda komt.
KuikenGuppy
pi_157435250
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:27 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

En dit: " Kort na aankomst in het park ging de studente naar buiten voor een korte wandeling, maar ze keerde nooit terug."

Dat zou dus nooit mogen gebeuren. Als je als buitenlander ergens bent ondergebracht in de rimboe, dan mag het nooit zo zijn dat je alleen een wandelingetje kunt maken. Daarvoor hebben hotels gidsen in dienst. Het is de taak van de gidsen om gasten te begeleiden, of om ze te weerhouden van gevaarlijke ondernemingen.
pi_157435331
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:35 schreef Tayu het volgende:

[..]

En dit: " Kort na aankomst in het park ging de studente naar buiten voor een korte wandeling, maar ze keerde nooit terug."

Dat zou dus nooit mogen gebeuren. Als je als buitenlander ergens bent ondergebracht in de rimboe, dan mag het nooit zo zijn dat je alleen een wandelingetje kunt maken. Daarvoor hebben hotels gidsen in dienst. Het is de taak van de gidsen om gasten te begeleiden, of om ze te weerhouden van gevaarlijke ondernemingen.
Dus
1 ze is niet vrijwillig van het park vertrokken
2 ze had er de schijt aan
pi_157435393
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus
1 ze is niet vrijwillig van het park vertrokken
2 ze had er de schijt aan
Omgekeerd.

1 Ze is vrijwillig vertrokken
2 Degenen met verantwoordelijkheid voor haar veiligheid (aanwezige gidsen) hadden daar schijt aan.
pi_157435438
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je gaat gewoon normaal posten en je komt met een bron van dat bericht, want anders dan die post van Stacey, staat het nergens in het topic.
Feiten staan niet alleen in de OP.
Feiten zijn op te zoeken, op verzoek van de familie wordt de naam niet bekend gemaakt en de hele media houdt zich hieraan. Wij dus ook.
  maandag 9 november 2015 @ 21:43:56 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157435569
Goed, dat moeder er regelmatig kwam, is een gedachtespinsel en verder nergens op gebaseerd.
Het enige tegenstrijdige mbt de moeder is of ze ten tijde van de vermissing al in Uganda was, of dat ze er meteen na de vermissing naartoe is gegaan.
KuikenGuppy
pi_157435633
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:38 schreef Tayu het volgende:

[..]

Omgekeerd.

1 Ze is vrijwillig vertrokken
2 Degenen met verantwoordelijkheid voor haar veiligheid (aanwezige gidsen) hadden daar schijt aan.
En wie zou dat geweest zijn? De receptioniste?
Ze is 21 jaar en mag dus gaan en staan waar ze wilde.

Ze huurde daar een kamer en ik geloof niet dat het all inclusive gidsen was. En daarbij was het al avond.
pi_157435737
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En wie zou dat geweest zijn? De receptioniste?
Ze is 21 jaar en mag dus gaan en staan waar ze wilde.

Ze huurde daar een kamer en ik geloof niet dat het all inclusive gidsen was. En daarbij was het al avond.
Is een receptionist een gids?

Is de casiere van je buurtsuper de directeur?

Een gids is een gids. De taak van een gids is bezoekers ten allen tijde te begeleiden. Dat is in alle hotels zo, in wildgebieden. Het is niet dat je in een bastion hotel zit ergens hier in Nederland.
pi_157435808
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:48 schreef Tayu het volgende:

[..]

Een gids is een gids. De taak van een gids is bezoekers ten allen tijde te begeleiden. Dat is in alle hotels zo, in wildgebieden. Het is niet dat je in een bastion hotel zit ergens hier in Nederland.
Ook 's avonds?
En ze logeerde wel op niveautje Bastion...
pi_157435835
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ook 's avonds?
Ook 's nachts.

Mijn lief is gids. 24 Uren per dag.
pi_157435888
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ook 's nachts.

Mijn lief is gids. 24 Uren per dag.
Geef dan de link naar eens dat de dames een gids hadden.
Das namelijk nieuw voor me.
pi_157435921
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze zaten in een hotel bij een wildreservaat. Dus waren daar gidsen. Dat is standaard.
pi_157435922
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:48 schreef Tayu het volgende:

[..]

Bullshit. Je krijgt echt geen babysitter :')
  maandag 9 november 2015 @ 21:53:37 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157435948
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is ook een kunst he... Ze zegt dat de dames een gids hadden moeten hebben. Dat het slordig is van de accommodatie dat die gids er niet was.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')