gaat het hier over Kris en Lisanne ??quote:
Daarvoor moet je dan wel eerst die krokodil doden. Ik weet niet welke reglementen dit wildpark hanteert, maar de meeste wildparken hanteren juist de regel van het beschermen van de daar voorkomende diersoorten ipv ze te doden om eens rustig te gaan bekijken wat de laatst genuttigde maaltijd was.quote:Op maandag 9 november 2015 13:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan onderzoek je degene met de meeste maaginhoud, lijk me goedkoper dan de zoektochten die ze tot op heden hebben uitgevoerd.
Dit.quote:Op maandag 9 november 2015 14:42 schreef Frutsel het volgende:
Steeds las ik iets over dat ze 'vooruit zou zijn gelopen' van een groepje dat daar ook liep.
Dat komt hier niet in terug en lijkt het erop als ze echt alleen op pad ging voor een wandeling.
Ene bericht zegt dat ze dr met twee vriendinnen was de ander met drie.
Welke versie is het nou? Echt duidelijk is het niet
Nee, het gaat nu over je verontwaardiging dat er geen foto's van het vermiste meisje gepost zijn.quote:Op maandag 9 november 2015 15:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
gaat het hier over Kris en Lisanne ??
Het is dus nog steeds mogelijk dat ze ergens in een krokodillenhol ligt te wachten op bevrijding - zie de film Rogue.quote:Op maandag 9 november 2015 15:07 schreef Burdie het volgende:
Met dank aan Googlenog even deze informatie:
[..]
Dus zelfs al hadden ze daags na de vermissing een 100% controle gedaan van de maaginhoud van alle aanwezige krokodillen, zou dat meisje er niet in hebben gezeten.
Dat is niet wat een krokodil doet. Krokodillen bewaren hun buit onder water voor langere tijd.quote:Op maandag 9 november 2015 15:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is dus nog steeds mogelijk dat ze ergens in een krokodillenhol ligt te wachten op bevrijding - zie de film Rogue.
Misschien zit ze net met haar hoofd in een luchtbel.quote:Op maandag 9 november 2015 15:20 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is niet wat een krokodil doet. Krokodillen bewaren hun buit onder water voor langere tijd.
De film en de krokodil van dienst....quote:Op maandag 9 november 2015 15:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is dus nog steeds mogelijk dat ze ergens in een krokodillenhol ligt te wachten op bevrijding - zie de film Rogue.
Niet? Zo meteen ga je nog vertellen dat die grote blauwe pratende vogel die ik elke dag op de TV zie ook niet echt bestaatquote:Op maandag 9 november 2015 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
De film en de krokodil van dienst....
Dat iemand het in die film zo geschreven heeft, maakt het nog geen normale manier van doen voor een krokodil....
Dat probleem is binnenkort dan ook opgelost.... geen blauwe vogel meer op TVquote:Op maandag 9 november 2015 15:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Niet? Zo meteen ga je nog vertellen dat die grote blauwe pratende vogel die ik elke dag op de TV zie ook niet echt bestaat
Soms heeft het een reden dat informatie niet vrijgegeven wordt. Blijf lekker hysterisch posten,quote:Op maandag 9 november 2015 15:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het gaat nu over je verontwaardiging dat er geen foto's van het vermiste meisje gepost zijn.
De overeenkomst die een aantal K&L BNW posters hebben die nu ook weer allerlei zaken posten waardoor de feiten vertroebeld raken, is onder andere dat ze geen van allen een fotoboek hebben (maar fotoboeken van anderen wel prima weten te vinden), dus je verontwaardiging is op z'n minst hypocriet.
Oh, ik snap best dat iemand geen fotoboek wil hebben, maar ik ben dan ook niet degene die verontwaardigd gaat zitten zijn dat er geen/weinig foto's van het vermiste meisje te vinden zouden zijn....quote:Op maandag 9 november 2015 15:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Soms heeft het een reden dat informatie niet vrijgegeven wordt. Blijf lekker hysterisch posten,ik vermaak me goed met die krokodillenonzin en zonsondergangonzin.
Ik scheld niet maar staar me ook niet blind op een krokodillenverhaal.quote:Op maandag 9 november 2015 16:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, ik snap best dat iemand geen fotoboek wil hebben, maar ik ben dan ook niet degene die verontwaardigd gaat zitten zijn dat er geen/weinig foto's van het vermiste meisje te vinden zouden zijn....
Als je zelf iets te verbergen hebt (al dan niet met gegronde reden), dan moet je niet verontwaardigd gaan zitten zijn dat gegevens van een ander niet all over internet uitgesmeerd zijn of worden.
En blijf vooral doen alsof het onzin is.... de tijden van de zonsondergang staat behoorlijk strak vast, en de kans dat ze door een krokodil verorberd zou zijn werd vanaf het begin al als reële kans gezien, dat jij denkt dat het niet zo is en het als onzin afdoet zegt meer over jou
Maar goed, het valt jullie al zwaar om zonder schelden te reageren op mensen die een andere mening hebben, dat bewijs je ook deze keer weer.
Een aanval van een krokodil of een nijlpaard is iig vele malen realistischer dan welk ander scenario ook.quote:Op maandag 9 november 2015 16:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik scheld niet maar staar me ook niet blind op een krokodillenverhaal.
Je moet behoorlijk wat aannames doen om in dat scenario te blijven geloven.
Een daarvan is dat de studente niet wist dat die dieren en de oever daar gevaarlijk waren.
Vandaag of morgen komt er meer info vrij, ik denk via Pauw.
quote:Op maandag 9 november 2015 16:17 schreef Tayu het volgende:
[..]
Een aanval van een krokodil of een nijlpaard is iig vele malen realistischer dan welk ander scenario ook.
En hoe zit het met Mfoefoe?quote:Op maandag 9 november 2015 16:17 schreef Tayu het volgende:
[..]
Een aanval van een krokodil of een nijlpaard is iig vele malen realistischer dan welk ander scenario ook.
Nee hoor! Kindsoldaten die hun trauma's van toen het liefst botvieren op een blanke dame, dat is veel realistischer. En vooral zoveel spannender om verder mee te Cluedo-en. En dan leggen ze later haar aangetaste spullen nabij de oever. De schavuiten!quote:Op maandag 9 november 2015 16:17 schreef Tayu het volgende:
O, je kent hem nog!quote:Op maandag 9 november 2015 16:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat was toch die grote dikke neger uit deel 1?
quote:Op maandag 9 november 2015 16:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee hoor! Kindsoldaten die hun trauma's van toen het liefst botvieren op een blanke dame, dat is veel realistischer. En vooral zoveel spannender om verder mee te Cluedo-en. En dan leggen ze later haar aangetaste spullen nabij de oever. De schavuiten!
Inderdaad. Ik dacht dat ze met een groepje was gaan lopen, maar vanuit de kamer naar de WC en dan niet terugkeren? Ik vind het ook raar dat ze dan plotseling heeft bedacht om helemaal naar die rivier te gaan wandelen in haar eentje. Onbekend terrein, tegen zonsondergang. Vreemd.quote:Op maandag 9 november 2015 12:27 schreef NothingHappened het volgende:
Toch blijft het op zijn minst vreemd dat iemand de hotelkamer verlaat om even naar het toilet te gaan en vervolgens even een kleine 800 meter afdaald naar de rivier om de zonsondergang te bekijken die al in gang was.
- De kans dat ze wist dat ze weinig tijd tot donker zou hebben is erg groot, omdat ze daar al een tijdje was (toch?)
- De kans dat ze wist dat er veel gevaarlijke roofdieren waren is eveneens vrij groot, aangezien zie boven
- De kans dat ze als vrouw alleen bijna 2 km gaat lopen (heen en terug) terwijl het al donker aan het worden is [en aan de kaart te zien zul je de terugweg omhoog moeten lopen dus langzamer maar dat weet ik niet zeker] lijkt me erg klein
- De kans dat ze haar vriendinnen daar niet over zou inlichten lijkt mij erg klein. De vriendinnen hebben dan ook direct alarm geslagen toen ze niet terugkeerde en dat zou erop kunnen wijzen dat ze 'dit' niet van haar gewend zijn
Ik vraag me af in welke conditie welke kledingstukken er gevonden zijn.
Verder is bovenstaande uiteraard pure speculatie, maar toch. Dat blijf ik persoonlijk allemaal wat vreemd vinden
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Misschien juist ook wel als je een beetje op de hoogte bent van alle gevaren (haar moeder kwam vaak in Uganda?). Ik kom zelf ook al vele jaren in de jungle. En ik weet hoe stom mensen kunnen zijn. Ik niet, natuurlijkquote:Op maandag 9 november 2015 19:07 schreef Injetta het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik dacht dat ze met een groepje was gaan lopen, maar vanuit de kamer naar de WC en dan niet terugkeren? Ik vind het ook raar dat ze dan plotseling heeft bedacht om helemaal naar die rivier te gaan wandelen in haar eentje. Onbekend terrein, tegen zonsondergang. Vreemd.
Klopt, er zijn 2 versies van het verhaal. De ene versie is als hierboven geschetst, de andere versie is dat ze even ging plassen en niet meer terugkwam, en de volgende dag items van haar werden gevonden bij de oever van de rivier.quote:Op maandag 9 november 2015 19:40 schreef gynaika het volgende:
De informatie is zeer verschillend:
"De Nederlandse studente geneeskunde verdween eind oktober tijdens een trektocht langs de rivier de Nijl. Ze was volgens de lokale politie vooruit gelopen naar de oever. Toen andere studenten aankwamen, was ze weg. Bij het water werd een waterfles gevonden."
http://nos.nl/artikel/206(...)uganda-gestaakt.html
quote:Op maandag 9 november 2015 19:46 schreef Injetta het volgende:
Mm, bij vooruitlopen denk je toch weer aan een wandeltochtje met een groepje.
Dat lijkt me toch onwaarschijnlijk. Hoe snel is ze dan vooruitgelopen? En niemand die iets heeft gehoord?
Maar ja, naar de WC gaan en niet terugkeren, is ook wel vreemd. Hoe ver is het dan van kamer naar toilet? Je verwacht toch niet dat je op zo'n terrein overvallen wordt door een wild beest? Wat is daar nog meer behalve krokodillen en nijlpaarden? Tijger, leeuw, luipaard? Iets dat haar daar heeft gegrepen en meegesleurd naar de rivier?
Ik hoop dat we het ware verhaal nog eens te weten komen.quote:Op maandag 9 november 2015 19:46 schreef Tayu het volgende:
[..]
Klopt, er zijn 2 versies van het verhaal. De ene versie is als hierboven geschetst, de andere versie is dat ze even ging plassen en niet meer terugkwam, en de volgende dag items van haar werden gevonden bij de oever van de rivier.
haar moeder kwam vaak in Uganda?quote:
Ik heb geen idee, ik las het ergens in dit topic.quote:Op maandag 9 november 2015 20:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
haar moeder kwam vaak in Uganda?
dat is me ook nog steeds niet duidelijk
was die moeder op vakantie?
was ze daar voor zendelingswerk ?
werkt ze voor een vredesbeweging ?
Of wilde ze gewoon haar dochter even bezoeken ?
Geen tijgers in Afrika.quote:Op maandag 9 november 2015 19:46 schreef Injetta het volgende:
Mm, bij vooruitlopen denk je toch weer aan een wandeltochtje met een groepje.
Dat lijkt me toch onwaarschijnlijk. Hoe snel is ze dan vooruitgelopen? En niemand die iets heeft gehoord?
Maar ja, naar de WC gaan en niet terugkeren, is ook wel vreemd. Hoe ver is het dan van kamer naar toilet? Je verwacht toch niet dat je op zo'n terrein overvallen wordt door een wild beest? Wat is daar nog meer behalve krokodillen en nijlpaarden? Tijger, leeuw, luipaard? Iets dat haar daar heeft gegrepen en meegesleurd naar de rivier?
Waar haal je dat eigenlijk vandaan, dat die moeder er vaak kwam?quote:Op maandag 9 november 2015 20:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
haar moeder kwam vaak in Uganda?
dat is me ook nog steeds niet duidelijk
was die moeder op vakantie?
was ze daar voor zendelingswerk ?
werkt ze voor een vredesbeweging ?
Of wilde ze gewoon haar dochter even bezoeken ?
In de eerste pagina's van dit topic komt vaak voorbij dat haar moeder vaak in Uganda zou zijn of zou zijn geweest, maar niemand weet waarom, waarvoor, of voor hoelang?quote:Op maandag 9 november 2015 21:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waar haal je dat eigenlijk vandaan, dat die moeder er vaak kwam?
Het is één keer genoemd, namelijk door Stacey. Ik vraag me af hoe ze daarbij komt.quote:Op maandag 9 november 2015 21:17 schreef Tayu het volgende:
[..]
In de eerste pagina's van dit topic komt vaak voorbij dat haar moeder vaak in Uganda zou zijn of zou zijn geweest, maar niemand weet waarom, waarvoor, of voor hoelang?
Misschien is ze 20 jaar geleden eens een paar dagen in Uganda geweest? En dan moet je als kind natuurlijk wel alles weten van zo'n land?
Dit is de eerste post in dit topic waarin het genoemd wordt....quote:Op maandag 9 november 2015 11:12 schreef StaceySinger het volgende:
De schemering werd hier al eerder door diverse (3) users omschreven als - Ineens gaat het licht uit -
die waren zelf in het gebied geweest.
zal niet langer duren als 10 tot 15 minuten
als je al een tijdje in het land verblijft en je moeder komt daar vaak voor allerlei
"indefinable" zaken dan weet je dat en hou je er rekening mee.
Als je gaat wandelen moet je immers ook altijd nog terug
De moeder van de vrouw en drie Nederlandse agenten zijn vandaag teruggekeerd naar huis.quote:Op maandag 9 november 2015 21:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is één keer genoemd, namelijk door Stacey. Ik vraag me af hoe ze daarbij komt.
quote:Op maandag 9 november 2015 21:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is één keer genoemd, namelijk door Stacey. Ik vraag me af hoe ze daarbij komt.
Klopt. De vraag blijft staan waar je vandaan haalt dat die moeder vaker in Uganda komt.quote:Op maandag 9 november 2015 21:27 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De moeder van de vrouw en drie Nederlandse agenten zijn vandaag teruggekeerd naar huis.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nda-afgeblazen.dhtml
En dit: " Kort na aankomst in het park ging de studente naar buiten voor een korte wandeling, maar ze keerde nooit terug."quote:Op maandag 9 november 2015 21:27 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De moeder van de vrouw en drie Nederlandse agenten zijn vandaag teruggekeerd naar huis.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nda-afgeblazen.dhtml
Dusquote:Op maandag 9 november 2015 21:35 schreef Tayu het volgende:
[..]
En dit: " Kort na aankomst in het park ging de studente naar buiten voor een korte wandeling, maar ze keerde nooit terug."
Dat zou dus nooit mogen gebeuren. Als je als buitenlander ergens bent ondergebracht in de rimboe, dan mag het nooit zo zijn dat je alleen een wandelingetje kunt maken. Daarvoor hebben hotels gidsen in dienst. Het is de taak van de gidsen om gasten te begeleiden, of om ze te weerhouden van gevaarlijke ondernemingen.
Omgekeerd.quote:Op maandag 9 november 2015 21:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus
1 ze is niet vrijwillig van het park vertrokken
2 ze had er de schijt aan
Feiten staan niet alleen in de OP.quote:Op maandag 9 november 2015 21:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon normaal posten en je komt met een bron van dat bericht, want anders dan die post van Stacey, staat het nergens in het topic.
En wie zou dat geweest zijn? De receptioniste?quote:Op maandag 9 november 2015 21:38 schreef Tayu het volgende:
[..]
Omgekeerd.
1 Ze is vrijwillig vertrokken
2 Degenen met verantwoordelijkheid voor haar veiligheid (aanwezige gidsen) hadden daar schijt aan.
Is een receptionist een gids?quote:Op maandag 9 november 2015 21:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En wie zou dat geweest zijn? De receptioniste?
Ze is 21 jaar en mag dus gaan en staan waar ze wilde.
Ze huurde daar een kamer en ik geloof niet dat het all inclusive gidsen was. En daarbij was het al avond.
Ook 's avonds?quote:Op maandag 9 november 2015 21:48 schreef Tayu het volgende:
[..]
Is een receptionist een gids?
Is de casiere van je buurtsuper de directeur?
Een gids is een gids. De taak van een gids is bezoekers ten allen tijde te begeleiden. Dat is in alle hotels zo, in wildgebieden. Het is niet dat je in een bastion hotel zit ergens hier in Nederland.
Geef dan de link naar eens dat de dames een gids hadden.quote:Op maandag 9 november 2015 21:50 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ook 's nachts.
Mijn lief is gids. 24 Uren per dag.
Ze zaten in een hotel bij een wildreservaat. Dus waren daar gidsen. Dat is standaard.quote:Op maandag 9 november 2015 21:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geef dan de link naar eens dat de dames een gids hadden.
Das namelijk nieuw voor me.
Bullshit. Je krijgt echt geen babysitterquote:Op maandag 9 november 2015 21:48 schreef Tayu het volgende:
[..]
Is een receptionist een gids?
Is de casiere van je buurtsuper de directeur?
Een gids is een gids. De taak van een gids is bezoekers ten allen tijde te begeleiden. Dat is in alle hotels zo, in wildgebieden. Het is niet dat je in een bastion hotel zit ergens hier in Nederland.
Begrijpend lezen is ook een kunst he... Ze zegt dat de dames een gids hadden moeten hebben. Dat het slordig is van de accommodatie dat die gids er niet was.quote:Op maandag 9 november 2015 21:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geef dan de link naar eens dat de dames een gids hadden.
Das namelijk nieuw voor me.
Geen babysitter, maar wel een gids. Die zit overigens bij de prijs inbegrepen of je dat nu wel wil of niet.quote:Op maandag 9 november 2015 21:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Bullshit. Je krijgt echt geen babysitter
Die gidsen zijn er standaard. Die zijn in dienst van de hotels zelf.quote:Op maandag 9 november 2015 21:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is ook een kunst he... Ze zegt dat de dames een gids hadden moeten hebben. Dat het slordig is van de accommodatie dat die gids er niet was.
En die hebben dus verzaakt.quote:Op maandag 9 november 2015 21:54 schreef Tayu het volgende:
[..]
Die gidsen zijn er standaard. Die zijn in dienst van de hotels zelf.
Correctie: Studie Centre, ze zaten niet in een hotel.quote:Op maandag 9 november 2015 21:54 schreef Tayu het volgende:
[..]
Die gidsen zijn er standaard. Die zijn in dienst van de hotels zelf.
Bij een Student Center zal er ongetwijfeld geen gids aanwezig zijn geweest. Maar tot nu toe las ik daar niets over, enkel over een hotel?quote:Op maandag 9 november 2015 21:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
En die hebben dus verzaakt.
Overigens was het geen hotel waar ze overnachtte maar een Student Center.
Nope, studie centrequote:Op maandag 9 november 2015 21:56 schreef Tayu het volgende:
[..]
Bij een Student Center zal er ongetwijfeld geen gids aanwezig zijn geweest. Maar tot nu toe las ik daar niets over, enkel over een hotel?
Deze dus....quote:Op maandag 9 november 2015 21:54 schreef RapaNui het volgende:
Vissers worden gevraagd hun ogen en oren open te houden:
http://acholitimes.com/20(...)sing-dutch-national/
Thanx!quote:Op maandag 9 november 2015 21:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld hier: http://www.monitor.co.ug/(...)/4rw0ib/-/index.html
"Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk. De familie wil niets zeggen over de verdwijning. De moeder van de studente was al in Oeganda om haar dochter op te zoeken. Haar vader in Nederland staat voortdurend in contact met het ministerie van Buitenlandse Zaken."quote:Op maandag 9 november 2015 21:43 schreef Burdie het volgende:
Goed, dat moeder er regelmatig kwam, is een gedachtespinsel en verder nergens op gebaseerd.
Het enige tegenstrijdige mbt de moeder is of ze ten tijde van de vermissing al in Uganda was, of dat ze er meteen na de vermissing naartoe is gegaan.
Ja en in het artikel in de OP staat weer wat andersquote:Op maandag 9 november 2015 22:11 schreef gynaika het volgende:
[..]
"Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk. De familie wil niets zeggen over de verdwijning. De moeder van de studente was al in Oeganda om haar dochter op te zoeken. Haar vader in Nederland staat voortdurend in contact met het ministerie van Buitenlandse Zaken."
http://www.parool.nl/paro(...)-Oeganda-klein.dhtml
Ja, maar daar staat niet dat ze vanuit Nederland naar het park is gevlogen.quote:Op maandag 9 november 2015 22:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja en in het artikel in de OP staat weer wat anders.
Los van het feit dat kinderen verliezen heel erg is, is haar dochter dood dan? Ze is vermist, en volgens de link van Rapa zal ze dat in Oeganda nog 3 jaar blijven tenzij ze haar vinden.quote:Op maandag 9 november 2015 22:26 schreef Tayu het volgende:
Het interesseert me helemaal niet of moeder al in Uganda was om haar dochter te bezoeken, of pas daarheen gevlogen is na haar vermissing. Of dat ze daar 20 jaar geleden als eens een paar dagen is geweest.
Stel je eens voor, dat jij deze moeder bent? Of haar vader, haar broer, haar zus, haar vriend of vriendin?
Je kind verliezen is sowieso een soort van tegennatuurlijk, je kinderen horen jou te overleven. Maar hoe kun je afscheid nemen zonder te weten wat er werkelijk is gebeurd?
Dat is heel abstract, niet tastbaar.
Ik zou in een conflict terecht komen tussen gevoel en verstand. Weten dat het heus zo is, maar toch blijven hopen op het tegendeel.
Wel vanuit *niet Uganda*quote:Op maandag 9 november 2015 22:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, maar daar staat niet dat ze vanuit Nederland naar het park is gevlogen.![]()
En volgens jou blijft ze vermist zolang als jij leeft?quote:Op maandag 9 november 2015 22:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Los van het feit dat kinderen verliezen heel erg is, is haar dochter dood dan? Ze is vermist, en volgens de link van Rapa zal ze dat in Oeganda nog 3 jaar blijven tenzij ze haar vinden.
In de link staat dat mensen die vermist zijn in Oeganda pas na 3 jaar doodverklaard kunnen worden.quote:Op maandag 9 november 2015 22:38 schreef Tayu het volgende:
[..]
En volgens jou blijft ze vermist zolang als jij leeft?
Dat is dus exact dat conflict tussen gevoel en verstand waar ik het al over had.
Het behoeft je ook niet te interesseren, het kan echter wel van betekenis zijn.quote:Op maandag 9 november 2015 22:26 schreef Tayu het volgende:
Het interesseert me helemaal niet of moeder al in Uganda was om haar dochter te bezoeken, of pas daarheen gevlogen is na haar vermissing. Of dat ze daar 20 jaar geleden al eens een paar dagen is geweest.
.
Dat is alleen een redelijke kans al je je verstand weet uit te schakelen.quote:Op maandag 9 november 2015 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In de link staat dat mensen die vermist zijn in Oeganda pas na 3 jaar doodverklaard kunnen worden.
Er zijn geen menselijke resten gevonden dus de harde waarheid is, dat ze niet doodverklaard kan worden op basis van de huidige gegevens.
Daarnaast en dat is inderdaad een heel moeilijk punt, is er nog steeds een redelijke kans dat ze nog in leven is, in vrijheid of gevangenschap.
Welke betekenis heeft dat dan volgens jou?quote:Op maandag 9 november 2015 22:44 schreef gynaika het volgende:
[..]
Het behoeft je ook niet te interesseren, het kan echter wel van betekenis zijn.
Het blijft een 'open einde' zolang ze niet is gevonden. Die ouders van Maddy McCann bijvoorbeeld, hebben (tenzij ze zelf meer weten) ook nog altijd ergens een sprankje hoop en dat zullen ze houden tot ze gevonden is of zelf sterven.quote:Op maandag 9 november 2015 22:26 schreef Tayu het volgende:
Het interesseert me helemaal niet of moeder al in Uganda was om haar dochter te bezoeken, of pas daarheen gevlogen is na haar vermissing. Of dat ze daar 20 jaar geleden al eens een paar dagen is geweest.
Stel je eens voor, dat jij deze moeder bent? Of haar vader, haar broer, haar zus, haar vriend of vriendin?
Je kind verliezen is sowieso een soort van tegennatuurlijk, je kinderen horen jou te overleven. Maar hoe kun je afscheid nemen zonder te weten wat er werkelijk is gebeurd?
Dat is heel abstract, niet tastbaar.
Ik zou in een conflict terecht komen tussen gevoel en verstand. Weten dat het heus zo is, maar toch blijven hopen op het tegendeel.
Nee, en dat is nu juist het punt in deze zaak.quote:Op maandag 9 november 2015 22:45 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is alleen een redelijke kans al je je verstand weet uit te schakelen.
Hier heb je helemaal gelijk in.quote:Op maandag 9 november 2015 22:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het blijft een 'open einde' zolang ze niet is gevonden. Die ouders van Maddy McCain bijvoorbeeld, hebben (tenzij ze zelf meer weten) ook nog altijd ergens een sprankje hoop en dat zullen ze houden tot ze gevonden is of zelf sterven.
Niks vinden, helemaal niks. Dat lijkt me afschuwelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |