abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157473866
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:50 schreef Burdie het volgende:
Flauw grapje mag niet tussendoor? Excuus ;).

Ben jij overigens wel eens in zo'n land geweest? Op het einde van het plaatje vind ik het nog niet echt donker. Overigens vraag ik me af wat de meerwaarde van de donkerfetisj van sommige mensen hier is. De berichten over de vermissing vermelden immers dat de zoektocht dezelfde avond werd gestaakt omdat het donker werd. Kennelijk was de vermissing dus al opgemerkt voor de echte duisternis intrad.
Kort na aankomst in het wildpark ging de Amsterdamse naar buiten voor een wandeling.
Het was toen al bijna donker. Maar de vrouw keerde niet terug. Haar vriendinnen sloegen meteen alarm, waarna een grootscheepse zoektocht begon.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157474539
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:50 schreef Burdie het volgende:
Flauw grapje mag niet tussendoor? Excuus ;).

Ben jij overigens wel eens in zo'n land geweest? Op het einde van het plaatje vind ik het nog niet echt donker. Overigens vraag ik me af wat de meerwaarde van de donkerfetisj van sommige mensen hier is. De berichten over de vermissing vermelden immers dat de zoektocht dezelfde avond werd gestaakt omdat het donker werd. Kennelijk was de vermissing dus al opgemerkt voor de echte duisternis intrad.
Ja, ik ben er geweest. Niet in Oeganda, maar elders in Afrika.
Het is in Afrika common knowledge: never underestimate game.
  woensdag 11 november 2015 @ 18:53:08 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157474772
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 18:15 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Kort na aankomst in het wildpark ging de Amsterdamse naar buiten voor een wandeling.
Het was toen al bijna donker. Maar de vrouw keerde niet terug. Haar vriendinnen sloegen meteen alarm, waarna een grootscheepse zoektocht begon.
En bijna is niet helemaal :s).
KuikenGuppy
pi_157475248
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 18:53 schreef Burdie het volgende:

[..]

En bijna is niet helemaal :s).
Volgens jouw theorie is het in Nederland nooit donker.

Geloof anderen nou maar (mij geloof je toch niet), het wordt daar heel snel donker. Vergelijkbaar met het donker wat je ervaart als je nu in je toilet gaat staan, de deur dichttrekt en het licht uitdoet.
  woensdag 11 november 2015 @ 19:43:57 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157476152
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 19:12 schreef Tayu het volgende:

[..]

Volgens jouw theorie is het in Nederland nooit donker.

Geloof anderen nou maar (mij geloof je toch niet), het wordt daar heel snel donker. Vergelijkbaar met het donker wat je ervaart als je nu in je toilet gaat staan, de deur dichttrekt en het licht uitdoet.
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik ben in een land met vergelijkbare breedtegraad geweest. Minuutje of 20 dan was het donkerder dan je je in Nederland kunt voorstellen. Maar zo donker was het nog niet toen deze studente op pad ging.
Tevens was het die nacht volle maan.
Wat overigens allemaal niet zo heel interessant is, tenzij je wilt toewerken naar een theorie waarin het meisje bewust in het donker weg ging. Maar er is geen enkele reden dat aan te nemen.
KuikenGuppy
pi_157476202
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 19:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet te vertellen, ik ben in een land met vergelijkbare breedtegraad geweest. Minuutje of 20 dan was het donkerder dan je je in Nederland kunt voorstellen. Maar zo donker was het nog niet toen deze studente op pad ging.
Wat overigens allemaal niet zo heel interessant is, tenzij je wilt toewerken naar een theorie waarin het meisje bewust in het donker weg ging. Maar er is geen enkele reden dat aan te nemen.
Die volle maan zegt ook helemaal niets. Dat zegt alleen maar iets op open terrein en bij een onbewolkte hemel. Als het bewolkt is, en je bevindt je in een bebost gebied (waar zij was, is een bebost gebied) dan heb je 0,0 licht van een volle maan.
  woensdag 11 november 2015 @ 19:46:31 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157476228
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 19:45 schreef Tayu het volgende:

[..]

Die volle maan zegt ook helemaal niets. Dat zegt alleen maar iets op open terrein en bij een onbewolkte hemel. Als het bewolkt is, en je bevindt je in een bebost gebied (waar zij was, is een bebost gebied) dan heb je 0,0 licht van een volle maan.
Oké :s).
KuikenGuppy
pi_157485885
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 19:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Waar het om gaat, is dat het donker was, in de zin van dat het donker werd en dat het alleen maar steeds donkerder werd. Als de zon onder gaat, dan wordt het echt niet lichter. Het wordt donkerder en donkerder en donkerder. Vergeet niet, dat zo iemand ook terug moet lopen.

Als iemand in een wildpark op dat tijdstip in zn uppie naar buiten gaat, dan is het niet pluis.. Met naar buiten gaan, bedoel ik niet: even buiten de lodge, op het terrein, naar een wc-gebouwetc. Met naar buiten gaan, bedoel ik: van het terrein af, de weg op, de bush in, naar de oever waar hippos en crocs zijn.

Paraa heeft zijn naam te danken aan de vele hippos.

In Afrika is het heel gebruikelijk om, zodra het donker begint te worden, naar binnen te gaan. Of iig bij het huis te blijven. Dan zonder je je niet af. In het donker komen allerlei beesten tot leven, die je liever niet wilt tegenkomen. Dit geldt uiteraard voor niet-stedelijk gebied. In bebouwd gebied gelden andere leefregels.

Dat jij je niet afvraagt hoe en waarom S. in haar eentje bij de oever terecht zou zijn gekomen, op dat tijdstip, getuigt van kortzichtigheid.

De vraag is, of dat wel klopt, dat ze alleen bij de oever was. En of ze überhaupt bij de oever was.
pi_157486002
quote:
The search team says they have found a mineral water bottle Ms Fedrica had at the banks of River Nile, a few metres from where she left her friends.
Als dat klopt is ze waarschijnlijk niet heel ver gekomen en is er geen eens sprake van in haar uppie naar buiten gaan. Wel alleen blijven in een gebied dat vrij veel gevaren kent als het donker wordt maar ze was dus al in de buurt van de oevers van de Nijl toen ze zich afzonderde van haar vriendinnen. We kunnen er uren over speculeren maar het is waarschijnlijker dat ze op dat moment zowel door haarzelf als haar vriendinnen veilig werd geacht. Het zal dus op dat moment niet pikdonker zijn geweest.

Overigens zal je in zo'n wildpark vaak genoeg ook in het pikdonker een stukje moeten lopen. Lodges hebben eigen wc's meestal maar een tentenkamp of simpele huisjes meestal niet. Dan moet je toch even naar de plek waar de wc's zijn. Moest ik ook in Oeganda toen ik de eerste week in een tent sliep en de wc minimaal honderd meter lopen was. In Queen Elizabeth park mochten we alleen naar het toilet als we de bewaker riepen, de kans op nijlpaarden die op het veld liepen was te groot. Dat werd dus plassen naast mijn tent die nacht. Je begeven in het donker komt dus vaak genoeg voor.
  donderdag 12 november 2015 @ 09:12:38 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157486159
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:00 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als dat klopt is ze waarschijnlijk niet heel ver gekomen en is er geen eens sprake van in haar uppie naar buiten gaan. Wel alleen blijven in een gebied dat vrij veel gevaren kent als het donker wordt maar ze was dus al in de buurt van de oevers van de Nijl toen ze zich afzonderde van haar vriendinnen. We kunnen er uren over speculeren maar het is waarschijnlijker dat ze op dat moment zowel door haarzelf als haar vriendinnen veilig werd geacht. Het zal dus op dat moment niet pikdonker zijn geweest.

Overigens zal je in zo'n wildpark vaak genoeg ook in het pikdonker een stukje moeten lopen. Lodges hebben eigen wc's meestal maar een tentenkamp of simpele huisjes meestal niet. Dan moet je toch even naar de plek waar de wc's zijn. Moest ik ook in Oeganda toen ik de eerste week in een tent sliep en de wc minimaal honderd meter lopen was. In Queen Elizabeth park mochten we alleen naar het toilet als we de bewaker riepen, de kans op nijlpaarden die op het veld liepen was te groot. Dat werd dus plassen naast mijn tent die nacht. Je begeven in het donker komt dus vaak genoeg voor.
Dat vind ik dus vreemd aan dit verhaal, het is inderdaad toch helemaal niet gebruikelijk dat je op zo'n park een beetje alleen kan rondlopen?
Mijn schoonouders zijn net terug van vakantie in Zuid-Afrika en daar hebben ze onder andere overnacht in zo'n wildpark met allemaal losse huisjes. Het was daar voor hun zo goed als onmogelijk om het huisje in het donker te verlaten, aangezien er gewapende rangers de wacht hielden en de toeristen ivm de gevaarlijke dieren weer terug naar binnen stuurden. Dit was hun ook bij aankomst verteld.
Zou dat zo anders zijn bij een Student Center? Waren daar geen rangers, kregen ze bij aankomst geen informatie over de gevaren van het park?
KuikenGuppy
pi_157486345
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat vind ik dus vreemd aan dit verhaal, het is inderdaad toch helemaal niet gebruikelijk dat je op zo'n park een beetje alleen kan rondlopen?
Mijn schoonouders zijn net terug van vakantie in Zuid-Afrika en daar hebben ze onder andere overnacht in zo'n wildpark met allemaal losse huisjes. Het was daar voor hun zo goed als onmogelijk om het huisje in het donker te verlaten, aangezien er gewapende rangers de wacht hielden en de toeristen ivm de gevaarlijke dieren weer terug naar binnen stuurden. Dit was hun ook bij aankomst verteld.
Zou dat zo anders zijn bij een Student Center? Waren daar geen rangers, kregen ze bij aankomst geen informatie over de gevaren van het park?
In meerdere parken kon ik 's nachts alleen rondlopen. Het is afhankelijk van het park of ze beveiligers inzetten of niet, hangt er natuurlijk ook vanaf of er veel wilde dieren rondlopen in de omgeving van zo'n resort. Bij de Nijl hadden we een beveiliger, bij Queen Elizabeth meerdere maar in andere parken liep je 's nachts alleen over het veld. Ben in alle parken dus ook bij de Nijl en Queen Elizabeth wel even buiten de tent of lodge geweest. Alleen bij Queen Elizabeth kon je echt niet meer dan een paar meter buiten je tent of lodge komen zonder het risico te lopen dat je een nijlpaard tegen kwam.
pi_157487595
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:00 schreef Ericr het volgende:

[..]

En haar vriendinnen hoorden niets, zagen niets? Als er iets ernstigs gebeurt ga je minstens schreeuwen.

Er gebeurde iets met S maar niemand merkte er iets van.

Het enige wat zij opmerkten was dat ze niet meer terugkwam.

Raar verhaal.
pi_157487738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:36 schreef gynaika het volgende:

[..]

En haar vriendinnen hoorden niets, zagen niets? Als er iets ernstigs gebeurt ga je minstens schreeuwen.

Er gebeurde iets met S maar niemand merkte er iets van.

Het enige wat zij opmerkten was dat ze niet meer terugkwam.

Raar verhaal.
Omdat sommigen hier er veel te veel achter zoeken. Sluipmoordenaars als een krokodil hoor je van dichtbij nog wel op afstand ga je daar niks van horen. Een nijlpaard dat het water in rent hoor je wel maar dan vermoed je niet gelijk dat hij/zij iemand meesleept het water in.

We weten amper iets van de omstandigheden van haar verdwijning. Als haar vriendinnen een paar honderd meter verderop waren is er weinig kans dat ze iets gezien of gehoord hebben. Heb daar bij de ferry gestaan, als een mede reiziger op een paar honderd meter van mij vandaan het water was in gesleurd was er ook een kans dat we het niet gezien hadden. Zo overzichtelijk is die oever nou ook weer niet.
pi_157487760
Uganda Wildlife Authority Public Relations Manager, Jossy Muhangi, says Sofia Isabella Federika, who is a volunteer with Rubaga Hospital in Kampala, left her friends in the room to go for a short call in a nearby restroom but never returned. -

http://apanews.net/news/fr/article.php?id=837479
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157487953
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:45 schreef StaceySinger het volgende:
Uganda Wildlife Authority Public Relations Manager, Jossy Muhangi, says Sofia Isabella Federika, who is a volunteer with Rubaga Hospital in Kampala, left her friends in the room to go for a short call in a nearby restroom but never returned. -

http://apanews.net/news/fr/article.php?id=837479
Dus nog een grotere kans dat niemand iets heeft gehoord. Als je binnen zit ontgaat je wat er buiten er gebeurt. Heb daar aan de Nijl in een tent geslapen. Het meeste geluid kwam van de generator, niet van de wilde dieren.
pi_157488084
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:56 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dus nog een grotere kans dat niemand iets heeft gehoord. Als je binnen zit ontgaat je wat er buiten er gebeurt. Heb daar aan de Nijl in een tent geslapen. Het meeste geluid kwam van de generator, niet van de wilde dieren.
Kijk met allerlei voorbeelden komen wat jij meegemaakt hebt of de tante van iemand anders heeft geen zin.Iedere situatie is weer anders .
als je het GE shot bestudeert ,dan staan de gebouwtje op het terrein vlak bij elkaar.
Ze hebben een flesje gevonden maar er werd ook bij gezegd dat dat ook van iemand anders kon zijn.
Er is een tas gevonden ,gescheurde kledingstukken en een onderbroek.
Maar dat wil niet zeggen dat het meisje daar daadwerkelijk ook geweest is .
Het kan er ook geplant zijn
En dan die onderbroek,ik heb gelezen dat het daar stikt van de gevaarlijke bloedzuigende muggen,dus het is aannemelijk dat ze een broek droeg en geen rokje .
pi_157488173
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Kijk met allerlei voorbeelden komen wat jij meegemaakt hebt of de tante van iemand anders heeft geen zin.Iedere situatie is weer anders .
als je het GE shot bestudeert ,dan staan de gebouwtje op het terrein vlak bij elkaar.
Ze hebben een flesje gevonden maar er werd ook bij gezegd dat dat ook van iemand anders kon zijn.
:') Je hebt echt een obsessie volgens mij met een andere oorzaak dan wat het meest logische is in dat gebied.. Ze moet haast wel verkracht, vermoord en daarna gevierendeeld zijn door wat wilde negers van de LRA of andere onfrisse figuren die zich daar misschien kunnen ophouden of hebben opgehouden.

Iedere situatie is inderdaad anders maar ik kenschets alleen de omgeving daar die ik meerdere dagen heb meegemaakt toen ik daar was. Niks horen of zien is in ieder vrij normaal in dat gebied. Als er iets gebeurt op honderd meter van waar je staat heb je grote kans dat je er niks van mee krijgt.
pi_157488361
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:08 schreef Ericr het volgende:

[..]

:') Je hebt echt een obsessie volgens mij met een andere oorzaak dan wat het meest logische is in dat gebied.. Ze moet haast wel verkracht, vermoord en daarna gevierendeeld zijn door wat wilde negers van de LRA of andere onfrisse figuren die zich daar misschien kunnen ophouden of hebben opgehouden.

Iedere situatie is inderdaad anders maar ik kenschets alleen de omgeving daar die ik meerdere dagen heb meegemaakt toen ik daar was. Niks horen of zien is in ieder vrij normaal in dat gebied. Als er iets gebeurt op honderd meter van waar je staat heb je grote kans dat je er niks van mee krijgt.
Ik heb geen enkele obsessie en heb de smerige onzin (verkracht, vermoord en daarna gevierendeeld) die jij nu post zelfs nog nooit genoemd.Walchelijk dat je daarmee aankomt.
En dat over de rug van een vermist meisje.
En dan schrijf je toen ik daar was,ben je op het students centre geweest ?
Als je even zoekt dan lees je dat er daar maar heel weinig studenten komen en dat
en dat sommige reizigers zich zelfs afvragen wat bepaalde lieden daar te zoeken hebben.
Het is immers bedoeld voor studenten.
pi_157488569
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

En dan die onderbroek,ik heb gelezen dat het daar stikt van de gevaarlijke bloedzuigende muggen,dus het is aannemelijk dat ze een broek droeg en geen rokje .
Precies, ik neem zeker aan dat ze een pantalon droeg en geen rokje.
pi_157488625
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele obsessie en heb de smerige onzin (verkracht, vermoord en daarna gevierendeeld) die jij nu post zelfs nog nooit genoemd.Walchelijk dat je daarmee aankomt.
En dat over de rug van een vermist meisje.
En dan schrijf je toen ik daar was,ben je op het students centre geweest ?
Als je even zoekt dan lees je dat er daar maar heel weinig studenten komen en dat
en dat sommige reizigers zich zelfs afvragen wat bepaalde lieden daar te zoeken hebben.
Het is immers bedoeld voor studenten.
:') x 1000. Ga nou niet doen alsof je niet obsessief bent. Je bent 1 van de belangrijkste contributeurs geweest aan de K&L-reeks die al snel echt nergens meer over ging. Net zoals de usual suspects uit die reeks die hier nu ook posten hebben jullie er blijkbaar baat bij dat er iets heel anders gebeurd is dan de meest logische afloop.

De politie geeft overigens aan dat ze uitsluiten dat ze gepakt is door een krok:

quote:
Earlier, there were fears that Ms Federica could have fallen prey to wildlife at the Nile Rivers that is highly infested with crocodiles although police ruled it out.
http://www.monitor.co.ug/(...)e443gfz/-/index.html

Oh en wat betreft die bloed zuigende muggen valt het ook wel mee. Heb daar ook de eerste dag gelopen met lange mouwen en een lange broek maar buiten de wel gevaarlijke tse-tse vliegen in een klein gedeelte van het park valt het daar reuze mee met vliegend gespuis. Dan nog is bedekken wel zo slim om het risico op o.a. malaria uit te sluiten maar je wordt echt niet bedolven onder de muggen of andere beestjes als je onbedekt rondloopt zonder twee liter DEET op je huid. Teken zijn wel een risico waardoor bedekking wel zo handig kan zijn maar heb daar legio toeristen gezien die er uitzagen of ze een dagje naar het strand gingen.
pi_157489005
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:41 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

welke speculaties ?
noem er eens 1
quote:
Bij de meeste vermissingszaken zie je juist dat dat er posters gedrukt worden en foto's verspreid worden om iemand terug te vinden.
Er moet een reden zijn waarom dat nu niet gebeurd is
Terwijl je zelf niet eens weet of daar lokaal iets op poten is gezet of niet. In ieder geval is er een drone ingezet en wie weet wat er nog meer in gang is gezet om een zoektocht mogelijk te maken. Tegelijkertijd hebben posters in een zo dun bevolkt gebied ook weinig nut. De olifanten, nijlpaarden, giraffes etc zullen daar toch weinig boodschap aan hebben. Wat er permanent woont zal inmiddels allang weten wat er speelt, de rest zijn toeristen en begeleiding die niet permanent in dat park verblijven.
  donderdag 12 november 2015 @ 11:53:13 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157489054
Overigens, is het niet gewoon een optie dat dat meisje een setje reservekleding in haar rugtas had zitten, en dat die gevonden is?
KuikenGuppy
pi_157489118
quote:
Bij de meeste vermissingszaken zie je juist dat dat er posters gedrukt worden en foto's verspreid worden om iemand terug te vinden.
Er moet een reden zijn waarom dat nu niet gebeurd is
wat een vondst van onze wildlife park specialist :7
Oh is dat speculatie (naar verkracht, vermoord en daarna gevierendeeld)
ik vraag me gewoon af waarom er geen foto's en posters verspreid zijn
dat doe je toch als je iemand terug wil vinden ?
pi_157489146
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:53 schreef Burdie het volgende:
Overigens, is het niet gewoon een optie dat dat meisje een setje reservekleding in haar rugtas had zitten, en dat die gevonden is?
Nee. Ik las ergens dat het ging om de kleren die ze op het moment dat ze de groep verliet droeg.

Sowieso.. dat gezanik over 'setjes reservekleding' terwijl je fucking 100 meter van je kamer + koffer bent... :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')