Hoe denken jullie er over? Heeft het referendum nut of is het iets dat aan de landelijke en Europese politiek overgelaten moet worden?quote:Op 21 maart 2014 tekenden 28 regeringsleiders van EU-landen en de Oekraïnse premier Jatsenjoek een associatieverdrag tussen de Oekraïne en de EU. De EU zal de Oekraïne politiek en financieel steunen, de Oekraïne zal op haar beurt “Europese normen en maatstaven” invoeren. Is u ooit gevraagd wat u van deze expansie van de EU vindt?
GeenPeil vindt dat uw mening belangrijk is. Het is tijd dat wij als volk een duidelijk democratisch signaal naar Den Haag zenden. Daarom hebben we een raadgevend referendum aangevraagd. Hiervoor zijn 300.000 handtekeningen nodig voor 28 september. Dat is veel, maar met uw steun zeker haalbaar. Of u nu voor het associatieverdrag bent of juist tegen, uw stem dient gehoord te worden.
Zet uw handtekening door op “DIRECT TEKENEN” te drukken. Vul uw gegevens in en onderteken het formulier met uw handtekening. Vergeet niet daarna op de link in de verificatiemail te drukken, dit maakt uw digitale handtekening rechtsgeldig. Als u vragen heeft, kunt u op de pagina “hulp bij digitaal tekenen” kijken of uw vraag daar beantwoord wordt. Anders kunt u contact opnemen met democratie@geenstijl.nl. We helpen u graag.
U kunt de GeenPeil campagne verder helpen door GeenPeil.nl te delen met vrienden, familie en collega’s. Elke handtekening is nodig. Ook vindt u onder de tabbladen “mediaoverzicht” en “promotiemateriaal” in het menu hierboven meer informatie over de campagne en posters om uit te printen. Uw steun wordt zeer gewaardeerd!
STEUN ONS EN TEKEN NU!
Ho, ho. Ik maakte de laatste post in het vorige topic, dus forum etiquette verplicht mij het nieuwe te openen.quote:
Ik gok ergens tussen de 20.000 en 25.000.quote:
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 24 september 2015 15:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik gok ergens tussen de 20.000 en 25.000.
De tussenstand stond begin vandaag op 273.000, dus hadden ze er nog 27.000 nodig.quote:
Hoezo?quote:Op donderdag 24 september 2015 15:40 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Kun je een fake-adres invullen?
Dat gaat over de handtekeningen op papier. Via de website kan het tot zondagavond 2300 uur. Maandag moet alles bij de kiesraad binnen zijn.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:35 schreef Infection het volgende:
De handtekeningen moeten ook nog eens morgen ingeleverd worden omdat ze anders niet op tijd aan zullen komen bij de kiesraad. Benieuwd wat er dan met de handtekeningen gedaan wordt die na vrijdag binnen gekomen zijn.
Het kan. Maar of je handtekening dan nog geldig is, is een andere vraag. Doe maar gewoon niet.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:40 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat kan natuurlijk altijd, het is nooit waterdicht. De Kiesraad controleert volgens mij steekproefsgewijs.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:40 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Nee. Al betwijfel ik het de kiesraad elke aanmelding zal bekijken en nakijkt op BRP-gegevens, ze zullen wel met een foutpercentage gaan werken.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:40 schreef Jaimy_Luca het volgende:
In de livestream van gisteren werd gezegd dat de digitale handtekening ook op papier ingeleverd moeten worden. Dit omdat de kiesraad alles op papier wilt hebben.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:43 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat gaat over de handtekeningen op papier. Via de website kan het tot zondagavond 2300 uur. Maandag moet alles bij de kiesraad binnen zijn.
Dan hebben ze nog een uur de tijd om het te printen en in de brievenbus van de Kiesraad te stoppenquote:Op donderdag 24 september 2015 15:44 schreef Infection het volgende:
[..]
In de livestream van gisteren werd gezegd dat de digitale handtekening ook op papier ingeleverd moeten worden. Dit omdat de kiesraad alles op papier wilt hebben.
Er werd gezegd tot vrijdagavond de tijd. Maar ik ga er vanuit dat die handtekeningen die daarna binnenkomen ook nog wel geldig zullen zijn. Ik vraag me alleen af hoe die ingeleverd gaan worden, aangezien ze alles voor maandag binnen willen hebben.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:45 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dan hebben ze nog een uur de tijd om het te printen en in de brievenbus van de Kiesraad te stoppen
Net als de vorige keer, brengen ze het gewoon zelf. Ze hebben een eigen busje volgens mij.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Er werd gezegd tot vrijdagavond de tijd. Maar ik ga er vanuit dat die handtekeningen die daarna binnenkomen ook nog wel geldig zullen zijn. Ik vraag me alleen af hoe die ingeleverd gaan worden, aangezien ze alles voor maandag binnen willen hebben.
Je haalt dingen door elkaar. Maandag moet alles op papier binnen zijn bij de kiesraad. Je kan tot zondag 2300 uur tekenen op teken.geenpeil. Geenpeil print dit uit en bezorgt dit maandag bij de kiesraad.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:44 schreef Infection het volgende:
[..]
In de livestream van gisteren werd gezegd dat de digitale handtekening ook op papier ingeleverd moeten worden. Dit omdat de kiesraad alles op papier wilt hebben.
lang leve de democratie...quote:Op donderdag 24 september 2015 15:40 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Duidelijk. Ik begreep het al niet, maar dit klinkt inderdaad wel logisch ja.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:02 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Je haalt dingen door elkaar. Maandag moet alles op papier binnen zijn bij de kiesraad. Je kan tot zondag 2300 uur tekenen op teken.geenpeil. Geenpeil print dit uit en bezorgt dit maandag bij de kiesraad.
Je kan ook een papieren formulier tekenen, in verband met de bezorgingstijden van postnl moet dit voor vrijdagavond op de post, anders komt het niet meer op tijd aan bij geenpeil/kiesraad.
Het zal mij inderdaad ook niet verbazen. Er zullen genoeg mensen zijn die dit referendum heel graag willen dwarsbomen. Maar daarom wilt Geenstijl / Geenpeil ook graag nog wat speling hebben. Ik verwacht wel dat ze boven de 300k uitkomen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:04 schreef Re het volgende:
waarom zal het me niet gaan verbazen alsstraks blijkt dat er een redelijk percentage gewoon valse entries zijn
dit gaat zo anticlimaxeren
Pechtold die tot laat in de macht valse entries aan het invoeren isquote:Op donderdag 24 september 2015 16:04 schreef Re het volgende:
waarom zal het me niet gaan verbazen alsstraks blijkt dat er een redelijk percentage gewoon valse entries zijn
dit gaat zo anticlimaxeren
Is een referendum of het nou friet of patat is. Die twee personen maken er weer iets Europees van.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef richolio het volgende:
Kan iemand mij een beknopte uitleg van dit geven.
Ik zag namelijk Jan Roos en Wilders dit promoten, dan teken ik het natuurlijk al niet.
Je tekent om het referendum aan te vragen. Zo geef je mensen op een democratische manier een kans zich over iets uit te spreken. Als je het er niet mee eens bent kun je altijd nog tegen stemmen tijdens het referendum.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef richolio het volgende:
Ik zag namelijk Jan Roos en Wilders dit promoten, dan teken ik het natuurlijk al niet.
nou zal dat natuurlijk eerder de andere kant op gaan met mensen die dit wel heel graag willen en er dus blijkbaar wel wat voor over hebben om een en ander er door te duwenquote:Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef Infection het volgende:
[..]
Het zal mij inderdaad ook niet verbazen. Er zullen genoeg mensen zijn die dit referendum heel graag willen dwarsbomen. Maar daarom wilt Geenstijl / Geenpeil ook graag nog wat speling hebben. Ik verwacht wel dat ze boven de 300k uitkomen eerlijk gezegd.
Je tekent niet vanwege Roos en Wilders, dan heb je ook geen beknopte uitleg meer nodigquote:Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef richolio het volgende:
Klopt. De opkomst tijdens de Tweede Kamerverkiezingen was ook al niet al te hoog. Deze zal dus hoogstwaarschijnlijk nog veel lager uit gaan vallen. Maar we kunnen altijd blijven hopen natuurlijk.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:09 schreef Re het volgende:
[..]
nou zal dat natuurlijk eerder de andere kant op gaan met mensen die dit wel heel graag willen en er dus blijkbaar wel wat voor over hebben om een en ander er door te duwen
maar links of rechtsom gaat dit natuurlijk een grote anticlimax worden
opkomst 12% of zo maar dan ben ik er wel eentje van
In alle realiteit is nee stemmen natuurlijk vrij zinloos. Ik ben het principieel best met je punt eens maar de voor-stemmers zullen natuurlijk veel massaler tekenen en stemmmen dan tegen-stemmers. Trouwens vaak een probleem met referenda (al kan het naargelang de inhoud ook andersom zijn).quote:Op donderdag 24 september 2015 16:09 schreef Infection het volgende:
[..]
Je tekent om het referendum aan te vragen. Zo geef je mensen op een democratische manier een kans zich over iets uit te spreken. Als je het er niet mee eens bent kun je altijd nog tegen stemmen tijdens het referendum.
Klopt. Overigens is het nog maar de vraag of er een opkomst van minimaal 30% zal zijn. Anders wordt het referendum alsnog ongeldig verklaard.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
In alle realiteit is nee stemmen natuurlijk vrij zinloos. Ik ben het principieel best met je punt eens maar de voor-stemmers zullen natuurlijk veel massaler tekenen dan tegen-stemmers. Trouwens vaak een probleem met referenda (al kan het naargelang de inhoud ook andersom zijn).
Als je bedenkt dat de veel belangrijkere verkiezingen voor waterschappen en Europees Parlement die aantallen nauwelijks halen geef ik daar weinig voor.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt. Overigens is het nog maar de vraag of er een opkomst van minimaal 30% zal zijn. Anders wordt het referendum alsnog ongeldig verklaard.
Dit is het grootste bullshit argument dat ik gehoord hebquote:Op donderdag 24 september 2015 16:09 schreef Infection het volgende:
[..]
Je tekent om het referendum aan te vragen. Zo geef je mensen op een democratische manier een kans zich over iets uit te spreken. Als je het er niet mee eens bent kun je altijd nog tegen stemmen tijdens het referendum.
Ik lees op dumpert dat heel veel mensen zo iets denken, maar waarom zouden ze zoiets doen?quote:Op donderdag 24 september 2015 15:39 schreef KNAK het volgende:
Denk dat ze er al zijn, maar dit niet publiekelijkbekend maken
Opeens zullen er 320.000 stemmen zijn oid :p
Ik denk niet dat dat gehaald wordt. De politiek doet er toch niets mee en dat is voor veel mensen reden al niet te gaan, waardoor de politiek ook weer haar zin krijgt. Het is een vicieuze cirkel.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt. Overigens is het nog maar de vraag of er een opkomst van minimaal 30% zal zijn. Anders wordt het referendum alsnog ongeldig verklaard.
Misschien komen er toch wel veel mensen, want een referendum is toch net anders dan een verkiezing. Bovendien is er veel onvrede over het falen van de EU op alle vlakken, dus dit geeft de mensen een kans hierover stoom af te blazen.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:20 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat gehaald wordt. De politiek doet er toch niets mee en dat is voor veel mensen reden al niet te gaan, waardoor de politiek ook weer haar zin krijgt. Het is een vicieuze cirkel.
Hoe meer stemmen, hoe groter hun publiciteit en aandacht. Maar als de drempel is gehaald tekenen er natuurlijk nauwelijks nog mensen want is technisch gezien niet meer nodig.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:19 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ik lees op dumpert dat heel veel mensen zo iets denken, maar waarom zouden ze zoiets doen?![]()
Omdat bij telling wrs nog heel wat inzendingen vanwege diverse redenen niet mogen worden meegerekend?quote:Op donderdag 24 september 2015 16:19 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ik lees op dumpert dat heel veel mensen zo iets denken, maar waarom zouden ze zoiets doen?![]()
Ik hoop het. Het zal er ook wel mee te maken hebben hoeveel media-aandacht het krijgt en hoe het gebracht wordt.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien komen er toch wel veel mensen, want een referendum is toch net anders dan een verkiezing. Bovendien is er veel onvrede over het falen van de EU op alle vlakken, dus dit geeft de mensen een kans hierover stoom af te blazen.
quote:Op donderdag 24 september 2015 16:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe meer stemmen, hoe groter hun publiciteit en aandacht. Maar als de drempel is gehaald tekenen er natuurlijk nauwelijks nog mensen want is technisch gezien niet meer nodig.
Oh ja, dat is zeker waar. Niet aan gedachtquote:Op donderdag 24 september 2015 16:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat bij telling wrs nog heel wat inzendingen vanwege diverse redenen niet mogen worden meegerekend?
Ik zou zeker niet stoppen bij exact 300.000.
Artikel 34 - Wet raadgevend referendumquote:Op donderdag 24 september 2015 16:11 schreef Rivalo het volgende:
{{mr.robot taal}}
Dit had beter gekund hoor
Zeker omdat er genoeg tegenstanders zijn, die geen optie hebben om tegen te stemmen.
Ben benieuwd naar de steekproef van de Kiesraad.
AMVB-Besluit raadgevend referendum:quote:1. De controle van de verzoeken die niet reeds op grond van artikel 33, derde lid, onder a tot en met c, ongeldig zijn verklaard, kan geschieden door middel van een steekproef.
2. Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur
worden regels gesteld betreffende de wijze waarop de steekproef wordt uitgevoerd. Deze regels hebben in ieder geval betrekking op de omvang van de steekproef, de kenmerken op basis waarvan de selectie voor de steekproef wordt bepaald, de controle van de verzoeken van kiesgerechtigden, bedoeld in artikel 21, en de vaststelling van het totaal aantal geldige verzoeken op basis van de uitkomst van de steekproef.
Steekproef van 2.000 nemen, kijken hoeveel er ongeldig zijn. Zo kun je het aantal berekenen van wat je binnen een bepaalde wrsheid op zijn minst boven het vereiste aantal nodig hebt...quote:Op donderdag 24 september 2015 16:30 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
[..]
Oh ja, dat is zeker waar. Niet aan gedacht
Ik doelde eigenlijk meer op de uitkomst. Dit is gewoon een statische formule die stelt hoeveel er uit de ton gehaald moeten worden om een juiste steekproef te kunnen garanderen. Oftewel de N-term.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:30 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
waarbij:
n = het aantal verzoeken onderscheidenlijk ondersteuningsverklaringen dat voor een steekproef wordt geselecteerd
z = 2,576
N = het totaal aantal ingediende verzoeken onderscheidenlijk ondersteuningsverklaringen die niet op grond van artikel 33, derde lid, onder a tot en met c, onderscheidenlijk artikel 45, derde lid, onder a tot en met c, van de Wet raadgevend referendum ongeldig zijn verklaard
p = 0,5
F = 0,02
En dan? Als je het beter doet? En dan? Minder fraude? De meeste fraude van stemmen worden bij het tellen gedaan niet bij het invullen.quote:
Mr. Robot was dan ook een matig grapje, maar hé, ik moest toch iets verzinnen?.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:40 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op de uitkomst. Dit is gewoon een statische formule die stelt hoeveel er uit de ton gehaald moeten worden om een juiste steekproef te kunnen garanderen. Oftewel de N-term.
Die N-term aan handtekeningen check je, daarvan krijg je een procentuele uitslag en die gooi je over de totaal aantal stemmen heen en je hebt het resultaat.
Betekend nog wel dat je nog steeds die hele ton vol kan gooien met totale bullshit omdat het systeem geen goede manier heeft om vervuiling van de database tegen te gaan..En dat hebben normale verkiezingen wel.
En zo Mr. Robot was de tekst ook weer niet hoor. Eerder mijn basis kennis over encryptie.
Grotere kans, dat het GS project waar jullie voorstander voor zijn, niet keihard afgerekend wordt tijdens de steekproef omdat er allemaal bagger tussen zit.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:44 schreef xzaz het volgende:
[..]
En dan? Als je het beter doet? En dan? Minder fraude? De meeste fraude van stemmen worden bij het tellen gedaan niet bij het invullen.
Ja, wat is je punt? Dat ze gaan stoppen op 300000 stemmen en er vanuit gaan dat alles goed is?quote:Op donderdag 24 september 2015 16:52 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Grotere kans, dat het GS project waar jullie voorstander voor zijn, niet keihard afgerekend wordt tijdens de steekproef omdat er allemaal bagger tussen zit.
De handtekening van Mr. DMHDY UTlLW uit IKXSJLRM met een hele grote penis als handtekening kan namelijk gewoon door het systeem heen. En die van DMHDY UTlLV, toevallig uit dezelfde plaats met dezelfde handtekening waarschijnlijk ook wel
Maar Geenpeil telt ook elke envelop als 1 handtekening, terwijl mensen er soms meerdere tegelijk opsturen.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef Infection het volgende:
[..]
Het zal mij inderdaad ook niet verbazen. Er zullen genoeg mensen zijn die dit referendum heel graag willen dwarsbomen. Maar daarom wilt Geenstijl / Geenpeil ook graag nog wat speling hebben. Ik verwacht wel dat ze boven de 300k uitkomen eerlijk gezegd.
Papierenformulieren kan je net zo goed vol met onzin invullen.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:11 schreef Rivalo het volgende:
Net ff het Githubje gechecked. Vrij fraude gevoelig.
Zowel IP als gegevens worden gehashed. IP mag vaker voorkomen, gegevens één keer.
Maar aangezien GS, naar mijn vertrouwen, niet zomaar de data decrypt (en dus niet checked op bullshit namen als 'ArreTDfjks'), is een character wisseling voldoende voor een volledig nieuwe hash. Je moet nogal wat invullen dus die hash beveiliging valt oneindig te omzeilen.
De IP is wat lastiger, maar GS gaat daar minder nauw mee om aangezien ook gehele gezinnen hun gegevens aan de Telegraaf cadeau doen.
Je kunt niet zomaar een botje schrijven door de captcha, maar als je zin hebt om plaatjes op te lossen kun je nog wel op een aardig aantal neppe handtekeningen komen. Zeker als hem via een TOR tunnel laat zenden om het IP een beetje heen en weer te wisselen.
Dit had beter gekund hoor
Zeker omdat er genoeg tegenstanders zijn, die geen optie hebben om tegen te stemmen.
Ben benieuwd naar de steekproef van de Kiesraad.
Ja, en als je dat op een papieren formulier invult, wordt het ook niet geweigerd door de brievenbus. Het maakt geen drol uit dat er nep-entries tussen zitten, zelfs al zijn er 800.000 nepentries, zolang er maar 300.000 echte entries bijzitten.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:52 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Grotere kans, dat het GS project waar jullie voorstander voor zijn, niet keihard afgerekend wordt tijdens de steekproef omdat er allemaal bagger tussen zit.
De handtekening van Mr. DMHDY UTlLW uit IKXSJLRM met een hele grote penis als handtekening kan namelijk gewoon door het systeem heen. Zelf getest.
En die van DMHDY UTlLV, toevallig uit dezelfde plaats met dezelfde handtekening waarschijnlijk ook wel (niet getest, maar op basis van hoe het systeem werkt)
Nee, gewoon dat het enorm fraude gevoelig is. Ik denk zelf dat die stemmen voor het grootste deel wel goed zijn, en dat een steekproef waarschijnlijk ook wel een positief resultaat laat zien. Maar dat is allemaal op basis van gedrag van mensen.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:54 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja, wat is je punt? Dat ze gaan stoppen op 300000 stemmen en er vanuit gaan dat alles goed is?
Ja dat zou een optie kunnen zijn. Maar je moet toegeven dat het makkelijker en minder opvallend is om van afstand grote hoeveelheden bullshit naar een server te sturen, dan een berg papier naar de kiesraad te brengen.quote:Op donderdag 24 september 2015 17:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Papierenformulieren kan je net zo goed vol met onzin invullen.
De fraudegevoeligheid ligt dus bij hoe de Kiesraad het heeft geregeld en niet GP.
Ze hadden ook kunnen zorgen dat je bijv. met je DigiD moet tekenen.
Maakt wel uit. Dan heb je een veel grotere kans dat je steekproef je in de steek laat.quote:Op donderdag 24 september 2015 17:02 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, en als je dat op een papieren formulier invult, wordt het ook niet geweigerd door de brievenbus. Het maakt geen drol uit dat er nep-entries tussen zitten, zelfs al zijn er 800.000 nepentries, zolang er maar 300.000 echte entries bijzitten.
Dit is wat vergezocht. Ik heb het idee dat men gewoon een eindsprint heeft ingezet en dat iedereen de laatste dagen keihard aan het werk is om die grens van 300K te halen (wat hopelijk gaat lukken, het ziet er goed uit).quote:Op woensdag 23 september 2015 12:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zal het nog maar eens posten.
Valt het jullie ook op dat er met
10 dagen - 100k stemmen nodig
8 dagen - 80k stemmen nodig
4,5 dag - 45k stemmen nodig.
Zoals ik net al zei, maar iemand heeft de reactie weggehaald.
Volgens mij zijn ze er al, en willen ze Vieze Pecht even met het hoofd op het bureau laten slaan.
Ik moet bekennen dat ik hierdoor ook getwijfeld heb, Geenstijl is een racistische webstek, Jan Roos is duidelijk niet van het Gymnasium afkomstig (dan druk ik me nog mild uitquote:Op donderdag 24 september 2015 16:10 schreef grimselman het volgende:
[..]
Je tekent niet vanwege Roos en Wilders, dan heb je ook geen beknopte uitleg meer nodig
Telegraaf, Hart van Nederland, Geenstijl. Dit is wel treurig.quote:Op donderdag 24 september 2015 17:41 schreef SeLang het volgende:
De telegraaf advertentie:
[ afbeelding ]
Je kunt gewoon die pagina zelf invullen en opsturen
Nee, jij vindt het treurig omdat je waarschijnlijk het liefste ziet dat het niet gaat lukken.quote:Op donderdag 24 september 2015 18:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Telegraaf, Hart van Nederland, Geenstijl. Dit is wel treurig.
Dat kunnen ze ook niet. Waarschijnlijk komt er ook geen drol opdagen.quote:Op donderdag 24 september 2015 18:27 schreef Wespensteek het volgende:
Die de Roos hoor ik nu zeggen op TV dat de corruptie een probleem is en men daarom tegen dit verdrag moet zijn terwijl het verdrag juist afspraken maakt om de corruptie te bestrijden. Het zijn allemaal maar vreemde argumenten die men aandraagt, hoe kan de politiek dan iets met de uitslag van dit referendum?
Hij zegt hierboven nog dat hij ook getekend heeft.quote:Op donderdag 24 september 2015 18:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, jij vindt het treurig omdat je waarschijnlijk het liefste ziet dat het niet gaat lukken.
Hij heeft gestemd manquote:Op donderdag 24 september 2015 18:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, jij vindt het treurig omdat je waarschijnlijk het liefste ziet dat het niet gaat lukken.
Dan is het onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 24 september 2015 18:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij zegt hierboven nog dat hij ook getekend heeft.
Dagquote:Op donderdag 24 september 2015 16:10 schreef grimselman het volgende:
[..]
Je tekent niet vanwege Roos en Wilders, dan heb je ook geen beknopte uitleg meer nodig
Thanks. Ik kon zo snel niet op een computer en vroeg me ondertussen toch echt af wat het was. Ik kijk er zo nog wel even goed naarquote:Op donderdag 24 september 2015 16:09 schreef Infection het volgende:
[..]
Campagne voeren? Het zijn geen kamerverkiezingen hè...quote:Op donderdag 24 september 2015 18:41 schreef Nober het volgende:
Zo'n referendum kost weer extra geld aan campagne voeren en het gaat toch zoals Brussel het wil.
Deal with it!
De ideale burger in de ogen van politici.quote:Op donderdag 24 september 2015 18:52 schreef Infection het volgende:
[..]
Campagne voeren? Het zijn geen kamerverkiezingen hè...
Dan is het onbegrijpelijk dat hij hier over durft te zeiken. Wat is er mis met bekendheid genereren in kranten en op tv komen in nieuwsprogramma's? Waarom is het beter om in een NRC te staan dan in een Telegraaf?quote:
Standaard links dedain elke stem is een stem maar mensen die niet PvdA/GL/D66 stemmen en/of Telegraaf/Hart van Nederland/Shownieuws kijken zijn een soort maatschappij-afval in hun ogen.quote:Op donderdag 24 september 2015 19:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan is het onbegrijpelijk dat hij hier over durft te zeiken. Wat is er mis met bekendheid genereren in kranten en op tv komen in nieuwsprogramma's? Waarom is het beter om in een NRC te staan dan in een Telegraaf?
Gewoon weer eens zeiken om het zeiken.
Medebetaald met subsidie van de EUquote:Op donderdag 24 september 2015 17:41 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Bij het referendum over de Europese grondwet was de opkomst 63,3%, bij de verkiezingen van het Europese Parlement zelf kwamen in 2009 en 2014 respectievelijk 36,8% en 37,3% opdagen... wat leeft er nou meer?quote:Op donderdag 24 september 2015 18:28 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Dat kunnen ze ook niet. Waarschijnlijk komt er ook geen drol opdagen.
Lijkt me niet.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:10 schreef Ryan3 het volgende:
300.000ste, na telling, krijgt een reis naar de Bahama's, las ik...
"een referendum over de EU"quote:Op donderdag 24 september 2015 17:41 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, ik heb het net gelezen, wrs plukken ze gewoon een zootje kandidaten daarvoor in een hoge hoed. Maar iig, zou ik zeggen teken nog even dus.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
Hoe gaan ze bepalen welke de 300.000e is? Die brieven worden met +/-150.000 tegelijk afgeleverd bij de Kiesraad.
Bovendien mag je er geen 'prijzen' aan koppelen, omdat je dan mensen omkoopt.
Als ik die reis win, ga ik alleen als het geld voor die preis uit Brussel komt.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik heb het net gelezen, wrs plukken ze gewoon een zootje kandidaten daarvoor in een hoge hoed. Maar iig, zou ik zeggen teken nog even dus.
Krijgen ze wrs wel subsidie voor, zou niet gek staan te kijken althans.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als ik die reis win, ga ik alleen als het geld voor die preis uit Brussel komt.
Niet slecht. Wel stuk of 30.000 ongeldig als je het grof gaat berekenen. Dus mogen nog wel wat bij.quote:
Thierry Baudet zei het net bij Pownews.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar heb je die stand van? En is dat enkel digitaal, of ook papier?
Duidelijk het referendum, maar je kunt niet zomaar een referendum met een referendum vergelijken puur alleen omdat het een referendum heet. Referendum.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij het referendum over de Europese grondwet was de opkomst 63,3%, bij de verkiezingen van het Europese Parlement zelf kwamen in 2009 en 2014 respectievelijk 36,8% en 37,3% opdagen... wat leeft er nou meer?
Helemaal waar, alleen waarom zou de politiek niks met de uitslag kunnen? Als je er dan ook nog bijhaalt dat 'waarschijnlijk komt er ook geen drol opdagen', dan kan je met de uitslag van de verkiezingen voor het Europees Parlement zelf nog veel minder.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:07 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Duidelijk het referendum, maar je kunt niet zomaar een referendum met een referendum vergelijken puur alleen omdat het een referendum heet. Referendum.
Ik zit te twijfelen, de EU is veel te log, corrupt etc.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:23 schreef Morendo het volgende:
Ik heb ook getekend maar ga waarschijnlijk wel voor het associatieverdrag met Oekraïne stemmen, hoe de vraagstelling ook precies moge luiden.
Maar ze hebben alle enveloppen als 1 stem geteld (terwijl er 2 of meerdere stemmen in kunnen zitten).quote:Op donderdag 24 september 2015 21:39 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Niet slecht. Wel stuk of 30.000 ongeldig als je het grof gaat berekenen. Dus mogen nog wel wat bij.
Maar dat was die in 2005. Door heel Europa. Vanuit de politiek aangeleverd.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het is heel veel zeggend dat een referendum over een bepaald orgaan veel meer mensen trekt dan de verkiezingen van het orgaan in kwestie zelf trekt.
Ik vind het heel wat in zo'n korte tijd, met zo'n abstract onderwerp en zo weinig aandacht in de MSMquote:Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Maar dat was die in 2005. Door heel Europa. Vanuit de politiek aangeleverd.
Deze heeft met moeite 300.000 stemmen kunnen krijgen. Dat is nog geen 2% van de bevolking.
Oh, niet eens aan gedacht. Dacht dat dit alleen digitaal was.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:32 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar ze hebben alle enveloppen als 1 stem geteld (terwijl er 2 of meerdere stemmen in kunnen zitten).
Meer samenwerken is inderdaad niet verkeerd. Helaas vrees ik een situatie zoals we nu met Turkije hebben: totaal geen uitzicht op lidmaatschap, maar wel ieder jaar tientallen miljoenen euro's aan steungeld voor de Turkse regering. Nederland wilde dit steungeld stopzetten, maar kon daarvoor geen meerderheid vinden binnen de EU. Straks zitten we ook aan steungeld voor Oekraïne vast, mochten zij opeens een regime-change krijgen.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zit te twijfelen, de EU is veel te log, corrupt etc.
Maar meer samenwerken met Oekraïne is helemaal niet zo verkeerd.
Je moet kijken naar de stemgerechtigde bevolking en ik denk wel dat het aantal handtekeningen tegen de 400k kan oplopen. Wat mij betreft geen kattenpis.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Deze heeft met moeite 300.000 stemmen kunnen krijgen. Dat is nog geen 2% van de bevolking.
Omdat er ook heel veel mensen zijn die het eerst naar GS hebben gestuurd.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Igen het volgende:
Hoe weten ze eigenlijk hoeveel enveloppen er zijn? Ik heb mijne rechtstreeks naar de Kiesraad gestuurd.
Weinig aandacht in de media. Nu er media aandacht is lijkt het aantal ook steeds sneller te groeien. En waarschijnlijk worden mensen ook tegengehouden door de manier van "spreken" door Geenstijl (online dan, op TV doen ze het netjes).quote:Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Heeft ook prachtige oneliners opgeleverd als:quote:Op donderdag 24 september 2015 22:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het heel wat in zo'n korte tijd, met zo'n abstract onderwerp en zo weinig aandacht in de MSM
quote:De afgelopen jaren werd steeds duidelijker dat hoe verder de EU uitdijt, hoe brozer haar fundament blijkt te zijn. Griekenland bewijst dat de euro faalt als munt, de vluchtelingencrisis ondermijnt de onderlinge solidariteit tussen lidstaten en de Europese associatieverdragen met Moldavië, Georgië en Oekraïne tergen de Russische Beer
Het is nogal naïef om te veronderstellen dat iemand met een willekeurige facebook-pagina eenzelfde effect kan sorteren als Geenstijl nu doet. Hun sociale infrastructuur is best indrukwekkend. Weinig media kunnen dat evenaren.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:41 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Weinig aandacht in de media. Nu er media aandacht is lijkt het aantal ook steeds sneller te groeien. En waarschijnlijk worden mensen ook tegengehouden door de manier van "spreken" door Geenstijl (online dan, op TV doen ze het netjes).
Misschien dat mensen het er onderling ook niet echt snel over durven te hebben, gezien het beeld dat men met name van Geenstijl heeft. Dan wordt je al snel aangekeken of je niet helemaal goed bent wanneer je dit soort acties steunt.
Als dit eenmaal "vertrouwd" is gaan dit soort acties in de toekomst denk ik wel beter lopen.
''In het Oosten van Oekraïne brak een burgeroorlog uit waar Rusland nauw bij betrokken is.''quote:Op donderdag 24 september 2015 22:45 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Heeft ook prachtige oneliners opgeleverd als:
• Als je voor democratie bent, MOET je tekenen.
• Laat een geluid horen tegen Europa
• Stem tegen VVD66, teken het referendum.
Kan mij voorstellen, dat je als NPO dit niet dagelijks gaat uitzenden. Ook dat filmpje hier boven zit vol met pro-Rusland propaganda.
[..]
Die acties zullen ook wel van Geenpeil blijven komen. Zie dit meer als een pilot van ze eigenlijkquote:Op donderdag 24 september 2015 22:47 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is nogal naïef om te veronderstellen dat iemand met een willekeurige facebook-pagina eenzelfde effect kan sorteren als Geenstijl nu doet. Hun sociale infrastructuur is best indrukwekkend. Weinig media kunnen dat evenaren.
Maar goed, na de derde keer hebben mensen het ook wel gezien. En zo niet, dan zal de wet wel worden aangepast waardoor je opeens vijf miljoen handtekeningen nodig hebt.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:49 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Die acties zullen ook wel van Geenpeil blijven komen. Zie dit meer als een pilot van ze eigenlijk
Maar moet dat nou dan? Die referendums zijn echt ziek duur. Kost ook veel meer werk voor gemeenten die al die stembureaus weer moeten installeren. Zie het nut er dan niet echt meer voor in. Dan zie ik liever een verhoging van de handtekeningen, maar dan over een periode van een jaar ofzoiets. Want ik ben zeker voor referenda (deze niet, te abstract en wordt gebracht als een referendum over iets anders).quote:Op donderdag 24 september 2015 22:49 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Die acties zullen ook wel van Geenpeil blijven komen. Zie dit meer als een pilot van ze eigenlijk
Zelfs dan:quote:Op donderdag 24 september 2015 22:54 schreef Dhalsim het volgende:
Ik denk dat het ze (of eigenlijk ons) "makkelijk" gaat lukken, maar dat de reguliere media er zo weinig aandacht aan zullen besteden dat de 30% opkomst die nodig is om het überhaupt als geldig te aanvaarden bij lange na niet gehaald zal worden.
Hoe dan ook...ik vind dit een goede actie (ondanks dat een ander onderwerp -zoals bijvoorbeeld TTIP- geschikter zou zijn geweest maar helaas zijn er maar een beperkt aantal onderwerpen waarvoor een referendum aangevraagd kan worden), heb zelf getekend en ook een hoop andere aangespoord om te tekenen maar heb niet de illusie dat dit enig verschil gaat maken.
Nee maar wij hebben hem boos gemaakt.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
''In het Oosten van Oekraïne brak een burgeroorlog uit waar Rusland nauw bij betrokken is.''
Sterker, met het innemen van de Krim is Rusland die oorlog zelf begonnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dit referendum is het tenminste mogelijk om íets te doen tegen de mars richting het massagraf waarin de EU ons dwingt. Beter iets dan niets.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zelfs dan:
- Het is slechts een raadgevend referendum.
- De internationale belangen zijn zo groot dat het kleine Nederland never nooit iets kan blokkeren.
Welk massagraf?quote:Op donderdag 24 september 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met dit referendum is het tenminste mogelijk om íets te doen tegen de mars richting het massagraf waarin de EU ons dwingt. Beter iets dan niets.
Rationeel gezien natuurlijk niet. Maar voor het gevoel van de mensen wel degelijk. FOK! is een relatief gematigd-links forum. Lees eens op GS, elsevier of de Telegraaf hoe de mensen er over denken! Ze konden geen kant meer op. En nu hebben ze dat referendum! 300!quote:Op donderdag 24 september 2015 23:04 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Welk massagraf?![]()
En wie maakt mij af? Alexander Pechtold zelf? Of boze Poetin?
Sorry hoor, maar dit gaat nergens over, en dit referendum gaat daar al helemaal niet over.
Onzin. Dit gaat niets veranderen. Zie het gedoe met de EU-grondwet. Andere omslag maar hetzelfde document blijft over.quote:Op donderdag 24 september 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met dit referendum is het tenminste mogelijk om íets te doen tegen de mars richting het massagraf waarin de EU ons dwingt. Beter iets dan niets.
Iets hé. Iets. Dus bijvoorbeeld een hokje inkleuren. Iets doen. Ik heb het niet over iets stoppen of veranderen of zelfs maar effect genereren. Gewoon, iets doen!quote:Op donderdag 24 september 2015 23:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Onzin. Dit gaat niets veranderen. Zie het gedoe met de EU-grondwet. Andere omslag maar hetzelfde document blijft over.
Ah het was retoriek, zeg dat dan meteenquote:Op donderdag 24 september 2015 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rationeel gezien natuurlijk niet. Maar voor het gevoel van de mensen wel degelijk. FOK! is een relatief gematigd-links forum. Lees eens op GS, elsevier of de Telegraaf hoe de mensen er over denken! Ze konden geen kant meer op. En nu hebben ze dat referendum! 300!
Zo wordt het beleefd.
Hoogstens krijg je dan een nieuw bijzinnetje in het associatieverdrag die ongeveer luidt: 'Met oog voor bestaande zorgen......'.quote:Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iets hé. Iets. Dus bijvoorbeeld een hokje inkleuren. Iets doen. Ik heb het niet over iets stoppen of veranderen of zelfs maar effect genereren. Gewoon, iets doen!
Gatverdamme zeg. Iemand in z'n mond spugen doe je nooit maar dan ook nooit. Geen excuses voor.quote:Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:
Je hebt ook zo'n filmpje over Joden en die worden de gaskamer ingeleid. En al die Joden ondergaan dat als schapen. Maar één meisje spuugt dan zo'n Duitser in zijn smoel. Dat veranderde haar situatie niet, maar ze deed dan toch maar iets.
quote:Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:
Je hebt ook zo'n filmpje over Joden en die worden de gaskamer ingeleid. En al die Joden ondergaan dat als schapen. Maar één meisje spuugt dan zo'n Duitser in zijn smoel. Dat veranderde haar situatie niet, maar ze deed dan toch maar iets.
Het effect zit hem in het houden van het referendum zelf. Totaal niet in de uitvoering van dat associatieverdrag. Die illusie heb ik echt nooit gehadquote:Op donderdag 24 september 2015 23:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hoogstens krijg je dan een nieuw bijzinnetje in het associatieverdrag die ongeveer luidt: 'Met oog voor bestaande zorgen......'.
quote:Op donderdag 24 september 2015 23:13 schreef Morendo het volgende:
[..]
Gatverdamme zeg. Iemand in z'n mond spugen doe je nooit maar dan ook nooit. Geen excuses voor.
Daar is helemaal geen filmpje van?quote:Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:
Google maar eens op 'kinky jewish chick spits fat old German in the mouth'.quote:Op donderdag 24 september 2015 23:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar is helemaal geen filmpje van?
Behalve de Russische propagandaquote:Op vrijdag 25 september 2015 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een duidelijk verhaal! Dan kunnen sommige mensen hier flauw roepen dat er geen zinnig woord uit GeenStijl komt of zo maar inhoudelijk is er niets mis met dit filmpje.
Die 300k halen ze morgen al volgensmij. Als het ondertussen al niet gehaald is tenminste.twitter:geenstijl twitterde op donderdag 24-09-2015 om 21:27:07286.223. #tussenstand #geenpeilhttp://t.co/RsLcQITduR reageer retweet
Nee, sorry. Ik kan het initiatief waarderen, maar dit is een eenzijdig en gekleurd propaganda-filmpje.quote:Op vrijdag 25 september 2015 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een duidelijk verhaal! Dan kunnen sommige mensen hier flauw roepen dat er geen zinnig woord uit GeenStijl komt of zo maar inhoudelijk is er niets mis met dit filmpje.
Jij hebt helemaal gelijk knul, dat wil je horen toch, kan je moreel superieure stompje weer eens omhoog staan.quote:Op donderdag 24 september 2015 23:11 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ah het was retoriek, zeg dat dan meteen
Had ik toch nog gelijk dat het nergens over ging. Ik snap het wel hoor. Ik zou mij na 13 jaar centrum-rechts ook als rechts persoon in het nauw gedreven voelen
Hoe zit het dan, volgens jou?quote:Op vrijdag 25 september 2015 00:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, sorry. Ik kan het initiatief waarderen, maar dit is een eenzijdig en gekleurd propaganda-filmpje.
Eh nee, ik zie graag dat het wel gaat lukken, alleen ben ik totaal geen fan van Geenstijl en dergelijke zooi.quote:Op donderdag 24 september 2015 18:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je weet dat de Telegraaf het grootste bereik van alle kranten heeft?
Held.quote:Op vrijdag 25 september 2015 03:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Eh nee, ik zie graag dat het wel gaat lukken, alleen ben ik totaal geen fan van Geenstijl en dergelijke zooi.
Desondanks heb ik wel getekend en heb ik zelfs anderen opgeroepen hetzelfde te doen.
Eigenlijk verdenk ik Geenstijl er van dat ze dit vooral doen om er zelf beter van te worden. Goed voor de naamsbekendheid van hun site en lekker veel kliks genereren. Nu met de actie, als het referendum doorgaat dan kun je hier nog maanden mee voort, met leuke artikeltjes op hun site.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:45 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Heeft ook prachtige oneliners opgeleverd als:
• Als je voor democratie bent, MOET je tekenen.
• Laat een geluid horen tegen Europa
• Stem tegen VVD66, teken het referendum.
Kan mij voorstellen, dat je als NPO dit niet dagelijks gaat uitzenden, als zelfs Geenstijl het referendum niet uit kan leggen. Ook dat filmpje hier boven zit vol met pro-Rusland propaganda.
[..]
Handtekening zetten is wat anders dan op komen dagen bij verkiezingen of het stemmen op een referendum zelf. Het referendum in 2005 was trouwens op die dag alleen in Nederland (in de meeste andere landen was het referendum geannuleerd), de opkomst van 63,3% was in Nederland. De verkiezingen van het Europees Parlement (hoe meer politiek wil je het hebben) in Nederland trok net wat meer dan de helft van dat aantal stemmen. Dus wat ik door zei blijft gewoon overeind:quote:Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik vind Geenstijl een stel huilerige populistische volksmenners maar ik heb getekend puur om te kijken hoe Den Haag hier nou mee om zal gaan. Aangezien de volgende verkiezingen nog een tijdje van ons af liggen denk ik echt dat ze er maar weinig aandacht aan gaan besteden. Wilders heeft er, gezien de verwachtte uitslag, weer een stokpaardje bij natuurlijk. Maar het tijdstip is niet heel gunstig.quote:Op vrijdag 25 september 2015 06:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Held.![]()
Ik vind dat "ik teken niet, want ik vind geenstijl dom" echt het allerslechtste argument dat je kan geven. Zeg dan gewoon eerlijk dat je totaal niet begrijpt waar het over gaat.
Niks mis mee. Hoeveel andere serieuze media brengen niet bepaalde (politiek gevoelige) onderwerpen aan de kaak en blijven zich daarin vastbijten? Dat GS niet pro-EU is mag wel duidelijk zijn, en aangezien ze daar ook gewoon openlijk voor uitkomen zie ik er ook geen probleem in. Goed juist dat een medium met zo'n groot bereik zich probeert in te zetten voor haar idealen. En ja, deels zal het vast ook wel commercieel gedreven zijn, GS en de TMG zullen vast wel willen bevestigen dat ze niet vies van geld zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2015 07:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eigenlijk verdenk ik Geenstijl er van dat ze dit vooral doen om er zelf beter van te worden. Goed voor de naamsbekendheid van hun site en lekker veel kliks genereren. Nu met de actie, als het referendum doorgaat dan kun je hier nog maanden mee voort, met leuke artikeltjes op hun site.
Het is in feite toch een nieuws/opiniesite die nu zelf hun eigen nieuws genereert.
Het referendum komt (als ie komt) waarschijnlijk mooi ten tijden van het Nederlandse voorzitterschap van de EU, ik kan me een slechtere timing bedenkenquote:Op vrijdag 25 september 2015 08:34 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind Geenstijl een stel huilerige populistische volksmenners maar ik heb getekend puur om te kijken hoe Den Haag hier nou mee om zal gaan. Aangezien de volgende verkiezingen nog een tijdje van ons af liggen denk ik echt dat ze er maar weinig aandacht aan gaan besteden. Wilders heeft er, gezien de verwachtte uitslag, weer een stokpaardje bij natuurlijk. Maar het tijdstip is niet heel gunstig.
0% Net als met de stemming over de EU destijds zal de politiek wel weer een truc verzinnen om het referendum naast zich neer te leggen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
Even wet-technisch vraagje:
Neem aan dat er een minimaal opkomstpercentage noodzakelijk is om het referendum geldig te maken. Weet iemand wat dit percentage is?
Ze hoeven geen truc te verzinnen. Het is een raadgevend referendum, geen bindend.quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
0% Net als met de stemming over de EU destijds zal de politiek wel weer een truc verzinnen om het referendum naast zich neer te leggen.
Nouja, truc verzinnen. Het is een raadgevend referendum, om daar niks mee te doen hoeven ze niet eens een truc te verzinnen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
0% Net als met de stemming over de EU destijds zal de politiek wel weer een truc verzinnen om het referendum naast zich neer te leggen.
Als de opkomst hoger is dan 30% en de meerderheid stemt tegen, dan gaat het verdrag in principe niet van kracht, tenzij het parlement weer opnieuw instemt met het verdrag (en de uitslag dus naast zich neerlegt, daarom is het ook een raadgevend en niet een bindend referendum).quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
Nieuwe tussenstand:
[ afbeelding ]
Neem aan dat er een minimaal opkomstpercentage noodzakelijk is om het referendum geldig te maken. Weet iemand wat dit percentage is?
30. Keer of 100 al genoemd op elke pagina wel.quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
Nieuwe tussenstand:
[ afbeelding ]
Daarom is het dus zinloos en geld verslindend als het door gaat.quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nouja, truc verzinnen. Het is een raadgevend referendum, om daar niks mee te doen hoeven ze niet eens een truc te verzinnen.
nah zinloos zal het niet zijn mocht de opkomst en de stemming zo uitvallen dat dit een signaal geeft, maar voor het zover is zullen eerst wat hordes genomen moeten wordenquote:Op vrijdag 25 september 2015 08:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daarom is het dus zinloos en geld verslindend als het door gaat.
Maar 2 belangrijke hordes (eerste 10.000 papier) en 300.000 digitaal zijn nu bijna genomen!quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:00 schreef Re het volgende:
[..]
nah zinloos zal het niet zijn mocht de opkomst en de stemming zo uitvallen dat dit een signaal geeft, maar voor het zover is zullen eerst wat hordes genomen moeten worden
Geld verslindend? De kosten van dit referendum zijn nihil vergeleken met de overige staatsuitgaven. Dat is een hele slechte reden om tegen dit referendum te zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
directe democratie lijkt me dan ook een goede manier om nooit meer iets gedaan te krijgen. Behalve belastingverlaging.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:02 schreef kovenant het volgende:
als het echt zo is dat het doorgaat en er komt een referendum, en het resultaat word niets mee gedaan dan geeft het wel aan hoe de politiek naar de simpele burger kijkt.
Hoe vaak kan de politiek een uitslag van een referendum naast zich neerleggen en toch blijven klagen over de afstand van de politiek tot de burger en over de politieke interesse van burgers? Vooral een partij als D66 is een lachertje geworden, opgericht om de afstand te verkleinen en burgers meer te betrekken, maar onder de huidige leiding willen ze juist een tegenovergestelde koers varen (met een fractievoorzitter die lachend toegeeft het verdrag niet te hebben gelezen maar toch de grootste voorstander te zijn).quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
In Zwitserland werkt het anders best goed.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
directe democratie lijkt me dan ook een goede manier om nooit meer iets gedaan te krijgen. Behalve belastingverlaging.
zeker, maar de belangrijkste moeten nog komen, 30% opkomst en een acceptabele uitslag, ik neem aan dat 50/50 de grens is qua percentage?quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar 2 belangrijke hordes (eerste 10.000 papier) en 300.000 digitaal zijn nu bijna genomen!
Zwitserland heeft voor zover ik weet enkel op gemeentelijk niveau directe democratie. In ieder geval niet landelijk.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:06 schreef Igen het volgende:
[..]
In Zwitserland werkt het anders best goed.
Als de referenda bindend zijn en de politiek dan ook "eigen schuld dikke bult" naar de kiezer kan roepen als die per referendum een initiatief-wet hebben ingevoerd die slecht blijkt uit te pakken, dan denken de kiezers ongetwijfeld ook beter na over wat ze stemmen.
Een meerderheid is inderdaad voldoende. De opkomst zal sterk afhangen van hoeveel aandacht er gegeven wordt voor het referendum. De partijen die voor het verdrag zijn (incl. de regering) zullen het ongetwijfeld proberen dood te zwijgen om de opkomst zo laag mogelijk te houden en een zelfde (vanuit hun ogen) tragedie als bij het vorige referendum te voorkomen (toen ook de voorstanders zeer actief campagne voerden).quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:06 schreef Re het volgende:
[..]
zeker, maar de belangrijkste moeten nog komen, 30% opkomst en een acceptabele uitslag, ik neem aan dat 50/50 de grens is qua percentage?
Die 30% opkomst zal nog het moeilijkste zijn. Ik weet welhaast zeker dat er zóveel onvrede is over de EU, veel meer dan bij het vorige referendum, dat ik in praktisch iedere gemeente de tegenstanders in de meerderheid ga vinden.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:06 schreef Re het volgende:
[..]
zeker, maar de belangrijkste moeten nog komen, 30% opkomst en een acceptabele uitslag, ik neem aan dat 50/50 de grens is qua percentage?
Dat doen we inderdaad ook niet door de VVD en de PVDA aan de macht te helpen in de tweede kamer.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
En natuurlijk gaan mensen niet denken, goh, dit is onze eigen schuld.
Politiek binnen een democratie is eigenlijk een redelijk simpel systeem. Het doel is om met loze beloftes en uitspraken waar in de praktijk nooit iets van waar te maken is zo veel mogelijk stemmen te winnen. Waar de simpele kiezer om de x & y jaren steeds weer in blijft trappen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:02 schreef kovenant het volgende:
als het echt zo is dat het doorgaat en er komt een referendum, en het resultaat word niets mee gedaan dan geeft het wel aan hoe de politiek naar de simpele burger kijkt.
ik denk dat het probleem meer is dat men net tegen dit verdrag stemt omdat het een "slecht" verdrag is maar omdat men tegen de EU is, en tja, dan krijg je verwarring en zo.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een meerderheid is inderdaad voldoende. De opkomst zal sterk afhangen van hoeveel aandacht er gegeven wordt voor het referendum. De partijen die voor het verdrag zijn (incl. de regering) zullen het ongetwijfeld proberen dood te zwijgen om de opkomst zo laag mogelijk te houden en een zelfde (vanuit hun ogen) tragedie als bij het vorige referendum te voorkomen (toen ook de voorstanders zeer actief campagne voerden).
maar daar gaat het referendum niet over, dat alles gaat toch niet teruggedraaid worden, enige waar het om gaat is een associatieverdrag met wat landen... dus ook al zal dat worden teruggedraaid de uitkomst zal dan sowieso teleurstellend zijn want verder gaat er weinig gebeuren natuurlijkquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:16 schreef LXIV het volgende:
Kijk maar eens wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is. De eurocrisis en de vele miljarden die naar Griekenland moesten, valse beloftes, nieuwe corruptieschandalen, de incompetentie van de EU om om het even welke crisis (Oekraïne, vluchtelingen etc) aan te pakken, de onderlinge verdeeldheid, de vuile scheldpartijen, de teleurstelling over het vorige referendum, het langzaam doordringen dat de EU burgers zit als nog minder als melkkoeien die enkel hun smoel moeten houden en betalen, de arrogantie en hoogmoed, het Straatsburg-circus wat nog steeds niet opgepakt is en het gestaag vernietigen van onze welvaart en veiligheid door een in een ivoren toren levend inteelt-clubje in Brussel.
Ik verwacht een NEE stem in 80% van de gevallen.
De mensen zullen dit referendum gebruiken als een mogelijkheid hun onvrede over de EU te uiten. Associatieverdrag Schmassociatieverdrag.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:23 schreef Re het volgende:
[..]
maar daar gaat het referendum niet over, dat alles gaat toch niet teruggedraaid worden, enige waar het om gaat is een associatieverdrag met wat landen... dus ook al zal dat worden teruggedraaid de uitkomst zal dan sowieso teleurstellend zijn want verder gaat er weinig gebeuren natuurlijk
ja maar daar gaat het dus niet over en daarmee dus een nietszeggend referendum, de uitkomst is toch teleurstellend voor de tegenstandersquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
De mensen zullen dit referendum gebruiken als een mogelijkheid hun onvrede over de EU te uiten. Associatieverdrag Schmassociatieverdrag.
In dat opzicht wel. Zie het eerder als een grote opiniepeiling. Met de uitslag zal echt niks gedaan worden, ook niet met een opkomst van 50% en 80% NEE-stemmers. Totaal geen invloed op het beleid van de EU.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:25 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar daar gaat het dus niet over en daarmee dus een nietszeggend referendum, de uitkomst is toch teleurstellend voor de tegenstanders
De vorige keer voerden de voorstanders precies op die manier campagne; door zeer actief te benaderen waar de grondwet wel en niet over ging en daar hun eigen interpretatie aan te geven (inclusief de bekende VVD-campagnebeelden van Auschwitz). Toen hebben ze zeer actief campagne gevoerd en hebben ze precies het tegenovergesteld bereikt van wat ze wilden (zeer hoge opkomst en een overgrote meerderheid stemde tegen). Waarom zou dat nu wel werken denk je? Doodzwijgen in de hoop op een lage opkomst lijkt me vanuit hun kant handiger.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:20 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat het probleem meer is dat men net tegen dit verdrag stemt omdat het een "slecht" verdrag is maar omdat men tegen de EU is, en tja, dan krijg je verwarring en zo.
En het is het volk wat stemt toch dus hoe zou een partij dit moeten doodzwijgen, denk dat men juist gaat proberen te hameren op waar men eigenlijk voor of tegen stemt en oproepen om toch vooral voor te stemmen... iets waar de tegenstanders niet echt rekening mee lijken te houden, die denken dat alleen de tegenstanders zullen stemmen. Waarom is dat?
maar stel dat er wel iets mee gedaan wordt, associatieverdrag in de prullenbak, wat heeft dat met de EU te maken?quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
In dat opzicht wel. Zie het eerder als een grote opiniepeiling. Met de uitslag zal echt niks gedaan worden, ook niet met een opkomst van 50% en 80% NEE-stemmers. Totaal geen invloed op het beleid van de EU.
Het is (naar mijn mening) naast 'slechts' en verdrag met een paar corrupte landen, ook een signaal naar de EU die alleen maar verder wil uitbreiden en macht naar zich toe wil trekken. Dat heeft al tot veel ellende geleid en als we zo door gaan dan zal dat alleen maar voor meer ellende zorgen. Met het tegenstemmen zul je de EU-trein (nog) niet in de achteruit krijgen, maar het is iig wel een mogelijkheid om aan de noodrem te trekken.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:23 schreef Re het volgende:
[..]
maar daar gaat het referendum niet over, dat alles gaat toch niet teruggedraaid worden, enige waar het om gaat is een associatieverdrag met wat landen... dus ook al zal dat worden teruggedraaid de uitkomst zal dan sowieso teleurstellend zijn want verder gaat er weinig gebeuren natuurlijk
Over de EU mogen we helemaal geen referendum aanvragen, dus wat wil je? Het is iig een eerste signaal (of tweede eigenlijk) wat de bevolking vindt van het uitdijen van de EU. Beter iets dan niets, helaas is er op dit moment niet veel meer mogelijk dan dit.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:33 schreef Re het volgende:
[..]
maar stel dat er wel iets mee gedaan wordt, associatieverdrag in de prullenbak, wat heeft dat met de EU te maken?
opkomst 63.3% uitslag, 61.5% tegen de EU grondwet, noem ik geen hoge opkomst nog overweldigende meerderheidquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De vorige keer voerden de voorstanders precies op die manier campagne; door zeer actief te benaderen waar de grondwet wel en niet over ging en daar hun eigen interpretatie aan te geven (inclusief de bekende VVD-campagnebeelden van Auschwitz). Toen hebben ze zeer actief campagne gevoerd en hebben ze precies het tegenovergesteld bereikt van wat ze wilden (zeer hoge opkomst en een overgrote meerderheid stemde tegen). Waarom zou dat nu wel werken denk je? Doodzwijgen in de hoop op een lage opkomst lijkt me vanuit hun kant handiger.
Daarnaast zullen er inderdaad ook andere zaken een rol spelen bij het uitbrengen van een stem, zoals de uitdijing en de groeiende macht van de EU, wat slechts deels met dit verdrag te maken heeft. Je mag best vinden dat (sommige) tegenstanders om de verkeerde redenen tegen het verdrag zullen stemmen, aan de andere kant heeft de grootste voorstander van dit verdrag (kereltje Pechtold) het verdrag niet eens gelezen toen hij er mee instemde (en nog steeds niet!) en dat geeft hij ook nog lachend toe. Dus als je de tegenstanders slecht geïnformeerd vindt, dan moet dat ook gelden voor de voorstanders en zelfs voor politici die nu al hun stem voor dit verdrag hebben uitgesproken!
Met gisteren nog een formulier in de advertentie in de Telegraaf (medegefinancierd door de EUquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Als de cijfers gegeven door geenpeil kloppen gaat het nog wel eens heel spannend worden vooral wanneer je de foutmarge in overweging neemt.
Benieuwd hoeveel papieren handtekeningen er zijn opgehaald trouwens daar heeft GP natuurlijk geen overzicht over.
nee dat snap ik, maar zo wordt het wel gebracht door de tegenstanders, maar ik merk een doorspekt pessimisme bij de tegenstemmers, op voorhand, apart wel, beetje alvast de nerderlaag accepteren?quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Over de EU mogen we helemaal geen referendum aanvragen, dus wat wil je? Het is iig een eerste signaal (of tweede eigenlijk) wat de bevolking vindt van het uitdijen van de EU. Beter iets dan niets, helaas is er op dit moment niet veel meer mogelijk dan dit.
Als dat al geen hoge opkomst is, wat is de opkomst van de verkiezingen van het Europese Parlement zelf dan? En die moeten we dan wel serieus nemen? Kom op zeg!quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:37 schreef Re het volgende:
[..]
opkomst 63.3% uitslag, 61.5% tegen de EU grondwet, noem ik geen hoge opkomst nog overweldigende meerderheid
Ik denk dat het referendum er komt en dat de meerderheid tegen het verdrag zal stemmen. Dat Den Haag er iets mee gaat doen betwijfel ik echter. Dus hoezo, nederlaag alvast accepteren?quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:39 schreef Re het volgende:
[..]
nee dat snap ik, maar zo wordt het wel gebracht door de tegenstanders, maar ik merk een doorspekt pessimisme bij de tegenstemmers, op voorhand, apart wel, beetje alvast de nerderlaag accepteren?
opkomst was niet enorm hoog (dat stelde je, naast de overweldigende meerderheid)quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als dat al geen hoge opkomst is, wat is de opkomst van de verkiezingen van het Europese Parlement zelf dan? En die moeten we dan wel serieus nemen? Kom op zeg!
nederlaag dat er toch niets mee gedaan gaat worden, immers ze luisteren toch niet... dat is blijkbaar het uitgangspuntquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat het referendum er komt en dat de meerderheid tegen het verdrag zal stemmen. Dat Den Haag er iets mee gaat doen betwijfel ik echter. Dus hoezo, nederlaag alvast accepteren?
Bijna het dubbele van wat er bij de verkiezingen voor het Europees Parlement zelf komt opdagen. Dus gezien het onderwerp noem ik dat inderdaad enorm hoog.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef Re het volgende:
[..]
opkomst was niet enorm hoog (dat stelde je, naast de overweldigende meerderheid)
ok die geef ik je danquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bijna het dubbele van wat er bij de verkiezingen voor het Europees Parlement zelf komt opdagen. Dus gezien het onderwerp noem ik dat inderdaad enorm hoog.
Dat is puur op basis van historische gegevens, het parlement heeft wat dat betreft een negatieve reputatie ja. Er vanuit gaan dat het parlement de burgers dit keer wel serieus neemt is niet echt gestoeld op feiten, ook aangezien de politici zich daar tot nu toe niet (positief) over uit willen spreken. Waarom zou je van wat anders uit moeten gaan in dit geval?quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:41 schreef Re het volgende:
[..]
nederlaag dat er toch niets mee gedaan gaat worden, immers ze luisteren toch niet... dat is blijkbaar het uitgangspunt
Overgrote is subjectief inderdaad, ik leg de grens bij >60%, iemand anders zal dat misschien pas bij >90% doen. Maakt verder ook niet uit, een normale meerderheid (>50%) is in dit geval gewoon voldoende.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:45 schreef Re het volgende:
[..]
ok die geef ik je dan... overgrote meerderheid?
Hoezo? Eerder een bevestiging van hun klacht. Dit werkt hoe dan ook slecht uit voor de regering.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:25 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar daar gaat het dus niet over en daarmee dus een nietszeggend referendum, de uitkomst is toch teleurstellend voor de tegenstanders
Ik hoop het, alhoewel een enorm marge natuurlijk leuker zou zijn geweestquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Met gisteren nog een formulier in de advertentie in de Telegraaf (medegefinancierd door de EU) verwacht ik dat de Kiesraad inderdaad ook nog wel een mooie stapel heeft liggen die nog niet meegenomen is in de telling van GS (mijn handtekening zit daar iig ook tussen).
Grappig dat ik dat argument wel vaker hoor door Geenstijl. in het associatieverdrag staan er namelijk ook afspraken waarbij juist corruptie (en criminaliteit) beter zal worden aangepakt. Maar ook betere afspraken wat nu te doen met nucleaire afval, daarnaast bijvoorbeeld ook afspraken met betrekking tot het gemakkelijker maken van import/export en laat Nederland een groot import/export land zijn...quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het is (naar mijn mening) naast 'slechts' en verdrag met een paar corrupte landen, ook een signaal naar de EU die alleen maar verder wil uitbreiden en macht naar zich toe wil trekken. Dat heeft al tot veel ellende geleid en als we zo door gaan dan zal dat alleen maar voor meer ellende zorgen. Met het tegenstemmen zul je de EU-trein (nog) niet in de achteruit krijgen, maar het is iig wel een mogelijkheid om aan de noodrem te trekken.
een signaal is natuurlijk altijd prima, ik merk alleen dat er al flink wat excuses worden rondgeslingerd om toch maar vooral een deceptie te verklarenquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat is puur op basis van historische gegevens, het parlement heeft wat dat betreft een negatieve reputatie ja. Er vanuit gaan dat het parlement de burgers dit keer wel serieus neemt is niet echt gestoeld op feiten, ook aangezien de politici zich daar tot nu toe niet (positief) over uit willen spreken. Waarom zou je van wat anders uit moeten gaan in dit geval?
Neemt niet weg dat een signaal afgeven altijd wenselijk is, ook al is de kans aanzienlijk dat het parlement het gaat negeren. Indirect zal het ongetwijfeld wel invloed hebben; ze zullen voorzichtiger moeten worden wat betreft uitbreiding van de EU, bij reguliere verkiezingen zullen ze nog meer kleur moeten bekennen, etc.
en haters mogen ook stemmen, of mogen die niet stemmen?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:03 schreef Ronaldsen het volgende:
Een prachtig democratisch initatief, mooi dat het misschien gaat lukken.
Haters gaan haten.
D66 is echt de belichaming van alles wat fout is in de politiek. Lijsttrekkers die hem direct na de verkiezingen smeren (van Mierlo), referendum als zogenaamd kroonjuweel hebben maar als de uitslag je niet aanstaat de uitslag gewoon naast je neerleggen, zogenaamd tegen benoemde burgemeesters zijn en je dan als burgemeester laten benoemen, etc etc... Ik begrijp niet dat mensen er elke keer weer in trappen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Vooral een partij als D66 is een lachertje geworden, opgericht om de afstand te verkleinen en burgers meer te betrekken, maar onder de huidige leiding willen ze juist een tegenovergestelde koers varen (met een fractievoorzitter die lachend toegeeft het verdrag niet te hebben gelezen maar toch de grootste voorstander te zijn).
Dat snijdt nog altijd meer hout dan tegen stemmen om het tegen stemmen. Want welke associatieverdragen hebben er in de praktijk verkeerd uitgepakt?quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoe vaak kan de politiek een uitslag van een referendum naast zich neerleggen en toch blijven klagen over de afstand van de politiek tot de burger en over de politieke interesse van burgers? Vooral een partij als D66 is een lachertje geworden, opgericht om de afstand te verkleinen en burgers meer te betrekken, maar onder de huidige leiding willen ze juist een tegenovergestelde koers varen (met een fractievoorzitter die lachend toegeeft het verdrag niet te hebben gelezen maar toch de grootste voorstander te zijn).
Cordon sanitaire aanlegt tegen een democratisch gekozen partij waar bij verkiezingen 1.5mln mensen op hebben gestemd. Omdat die mening je niet aan staat.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
D66 is echt de belichaming van alles wat fout is in de politiek. Lijsttrekkers die hem direct na de verkiezingen smeren (van Mierlo), referendum als zogenaamd kroonjuweel hebben maar als de uitslag je niet aanstaat de uitslag gewoon naast je neerleggen, zogenaamd tegen benoemde burgemeesters zijn en je dan als burgemeester laten benoemen, etc etc... Ik begrijp niet dat mensen er elke keer weer in trappen.
Sorry? Dat is volgens mij een hogere opkomst dan de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen en EP..quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:37 schreef Re het volgende:
[..]
opkomst 63.3% uitslag, 61.5% tegen de EU grondwet, noem ik geen hoge opkomst nog overweldigende meerderheid
ja die had ik hem al gegeven lieverdquote:Op vrijdag 25 september 2015 10:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry? Dat is volgens mij een hogere opkomst dan de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen en EP..
Je kunt ook alweer voorspellen hoe dit gaat lopen. Als die 30% niet wordt gehaald dan zul je van veel politici een triomfantelijk "zie je wel!" horen. Maar de reden dat die 30% moeilijk te halen is komt juist omdat iedereen zo cynisch is geworden over de politiek. Je leest dat ook weer hier in dit topic: veel mensen hebben getekend, maar bijna niemand gelooft dat er iets met de uitslag van het referendum zal worden gedaan!quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die 30% opkomst zal nog het moeilijkste zijn.
Inderdaad. Hetzelfde met de D66 overwinning met de EP verkiezingen een paar jaar terug. De mensen hadden hun buik zó vol van VVD en PvdA, dat ze maar D66 gingen stemmen. Uit ellende. Dat werd dan meteen voorgespiegeld als een stem vóór de EU. Terwijl de stemming helemaal niet pro-EU was.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je kunt ook alweer voorspellen hoe dit gaat lopen. Als die 30% niet wordt gehaald dan zul je van veel politici een triomfantelijk "zie je wel!" horen. Maar de reden dat die 30% moeilijk te halen is komt juist omdat iedereen zo cynisch is geworden over de politiek. Je leest dat ook weer hier in dit topic: veel mensen hebben getekend, maar bijna niemand gelooft dat er iets met de uitslag van het referendum zal worden gedaan!
Dus als het referendum er komt en de opkomst blijft onder de 30% blijft dat is dat iets wat alle politici zich zouden moeten aantrekken.
Zeker, dat is ook het mooie van een referendumquote:Op vrijdag 25 september 2015 10:08 schreef Re het volgende:
[..]
en haters mogen ook stemmen, of mogen die niet stemmen?
Je zou bijna denken dat dit referendum nergens over gaat.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je kunt ook alweer voorspellen hoe dit gaat lopen. Als die 30% niet wordt gehaald dan zul je van veel politici een triomfantelijk "zie je wel!" horen. Maar de reden dat die 30% moeilijk te halen is komt juist omdat iedereen zo cynisch is geworden over de politiek. Je leest dat ook weer hier in dit topic: veel mensen hebben getekend, maar bijna niemand gelooft dat er iets met de uitslag van het referendum zal worden gedaan!
Dus als het referendum er komt en de opkomst blijft onder de 30% blijft dat is dat iets wat alle politici zich zouden moeten aantrekken.
Onder het motto "the proof of the pudding is in the eating" ga ik volgende keer heel principieel stemmen puur op daden en niet op beloften of verkiezingsprogramma's: iedereen die deze zomer VOOR meer geld naar Griekenland heeft gestemd krijgt NOOIT meer mijn stem.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Hetzelfde met de D66 overwinning met de EP verkiezingen een paar jaar terug. De mensen hadden hun buik zó vol van VVD en PvdA, dat ze maar D66 gingen stemmen. Uit ellende. Dat werd dan meteen voorgespiegeld als een stem vóór de EU. Terwijl de stemming helemaal niet pro-EU was.
Dan kom je heel snel uit bij de Piratenpartij volgens mij. Puur omdat zij nog niets hebben kunnen laten zien in de politiek en de rest van de partijen een absurd verschil hebben tussen woorden en daden. Omdat politici.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Onder het motto "the proof of the pudding is in the eating" ga ik volgende keer heel principieel stemmen puur op daden en niet op beloften of verkiezingsprogramma's: iedereen die deze zomer VOOR meer geld naar Griekenland heeft gestemd krijgt NOOIT meer mijn stem.
Dan hou je weinig over.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Onder het motto "the proof of the pudding is in the eating" ga ik volgende keer heel principieel stemmen puur op daden en niet op beloften of verkiezingsprogramma's: iedereen die deze zomer VOOR meer geld naar Griekenland heeft gestemd krijgt NOOIT meer mijn stem.
Dat kan nog lastig worden dan! Maar het rare is, wat dat betreft vind ik D66 relatief weinig hypocriet. Ok, het zijn een stel nichterige en decadente Eurofielen. Maar daar komen ze wel consequent voor uit. Niet net als de VVD, die vlak voor de verkiezingen een paar rants richting EU, migranten en het strafrechtsysteem publiceren en vervolgens keer-op-keer weer op dezelfde voet doorgaan. Ook toen EU echt op de bodem stond tijdens de eurocrisis, bleef Pechtold er gewoon eerlijk voor uitkomen dat hij de EU steunde. Niet mijn cup of tea, maar wel meer respect voor hem dan voor PvdA/VVD/CDA.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mooi zou ik dat niet noemen. Het liefst zou ik een IQ test zien alvorens je stemrecht krijgt.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:33 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Zeker, dat is ook het mooie van een referendum
Belangrijkste is dat een eventueel referendum minimaal heel Europa overgaat. Hopelijk inspireert het andere Europeanen om hetzelfde bij hun regeringen af te gaan dwingen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is ook de hoofdreden (eigenlijk de enige reden) voor mij om voor dat referendum te zijn. Ik maak me geen enkele illusie over de invloed die het op de Nederlandse politiek heeft, maar in het buitenland zal dit zijn uitwerking niet missen. Het is ook nogal wat: een burgerinitiatief dwingt een referendum af om Europa terug te fluiten! In Nederland zijn we wel gewend dat politici referenda over Europa routinematig naast zich neerleggen maar in het buitenland is dat een big deal.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:45 schreef karton2 het volgende:
[..]
Belangrijkste is dat een eventueel referendum minimaal heel Europa overgaat. Hopelijk inspireert het andere Europeanen om hetzelfde bij hun regeringen af te gaan dwingen.
Ik herinner me nog een etentje met een Engelse officier, waarin ik hem vertelde dat het toen onlangs gehouden referendum 'non-binding' was. Hij kon daar echt met zijn pet niet bij. Hoezo non-binding? Waarom een referendum houden als de uitslag genegeerd kan worden zonder enige serieuze consequentie?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is ook de hoofdreden (eigenlijk de enige reden) voor mij om voor dat referendum te zijn. Ik maak me geen enkele illusie over de invloed die het op de Nederlandse politiek heeft, maar in het buitenland zal dit zijn uitwerking niet missen. Het is ook nogal wat: een burgerinitiatief dwingt een referendum af om Europa terug te fluiten! In Nederland zijn we wel gewend dat politici referenda over Europa routinematig naast zich neerleggen maar in het buitenland is dat een big deal.
We hebben in Nederland amper landelijke referenda gehad toch? Ik kan mij alleen maar die over de grondwet herinneren in ieder geval. En mensen waren daarover toen al goed pissig.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is ook de hoofdreden (eigenlijk de enige reden) voor mij om voor dat referendum te zijn. Ik maak me geen enkele illusie over de invloed die het op de Nederlandse politiek heeft, maar in het buitenland zal dit zijn uitwerking niet missen. Het is ook nogal wat: een burgerinitiatief dwingt een referendum af om Europa terug te fluiten! In Nederland zijn we wel gewend dat politici referenda over Europa routinematig naast zich neerleggen maar in het buitenland is dat een big deal.
Als je het woord 'noch' wilt gebruiken, doe het dan goed.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:37 schreef Re het volgende:
[..]
opkomst 63.3% uitslag, 61.5% tegen de EU grondwet, noem ik een geen hoge opkomst nog noch overweldigende meerderheid
No Taxation Without Representationquote:Op vrijdag 25 september 2015 12:27 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben vooral voor een referendum omdat het een precedent schept. Ik betaal zoveel belasting dat ik graag ook af en tie direct mijn mening geef.Een mening die niet door de compromissenmangel van het meerpartijenstelsel kan.
Zeker op een moment dat de regering door veel van de mensen eigenlijk niet meer gesteund wordt is zoiets heel goed.power to the people.die zijn misschien gemiddeld wat dommer, maar ik denk dat het algemeen belang voor Nederland beter gediend wordt door de gemiddelde mening van het volk dan een stel grachyengordelbewoners onder de Haagse kaasstolp.
Misschien onwelgevallig, maar juist dan wordt er weer eens iets gedaan.
Exact.in Europa zou Nederland dan ook op basis van afdracht per hoofd vd bevolking moeten worden vertegenwoordig, eventueel met een correctie voor totaal bnp.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
No Taxation Without Representation
Kinderarbiedquote:Op vrijdag 25 september 2015 13:40 schreef Mani89 het volgende:
Het feest van de democratie.
[ afbeelding ]
ja baas, het is noch, ik weet het, je mag je nu weer aftrekken van me lieverdquote:Op vrijdag 25 september 2015 11:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je het woord 'noch' wilt gebruiken, doe het dan goed.
Dus, of: het is vlees noch vis
of: het is geen vlees of vis
en je gebruikt niet het woord niet als je ook nog noch gaat gebruiken...quote:Op vrijdag 25 september 2015 13:56 schreef Re het volgende:
[..]
ja baas, het is noch, ik weet het, je mag je nu weer aftrekken van me lieverd
ook dat weet ikquote:Op vrijdag 25 september 2015 13:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en je gebruikt niet het woord niet als je ook nog noch gaat gebruiken...
Dat gebeurt er in en door de EUquote:Op vrijdag 25 september 2015 13:51 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Kinderarbied, dat gebeurd er dus zonder de EU
De E.U. is heilig een soort Goddelijke drie-eenheid van vrede, voorspoed en veiligheidquote:Op vrijdag 25 september 2015 14:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat gebeurt er in en door de EUZonder de EU had dit niet plaats hoeven vinden
297k bedoel je? Dan zullen ze de VijMiBo wel gaan gebruiken voor de grote bekendmakingquote:Op vrijdag 25 september 2015 14:09 schreef kalinhos het volgende:
Zitten op bijna 279,5K nu. Althans, als je zoekt op #geenpeil op twitter en afbeeldingen die je iemand die een foto post van haar bedank-meme van Pechtold dat ze op 279,479 zitten
Volgens GS zelf zaten ze vanochtend al op 289K, en (in tegenstelling van wat ze zelf zeggen) dat zal waarschijnlijk een zeer conservatieve schatting zijn (ivm foutmarge en extra motivator).quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:09 schreef kalinhos het volgende:
Zitten op bijna 279,5K nu. Althans, als je zoekt op #geenpeil op twitter en afbeeldingen die je iemand die een foto post van haar bedank-meme van Pechtold dat ze op 279,479 zitten
Als ze beetje slim zijn wel ja. Je ziet natuurlijk van verre aankomen dat 4% ongeldig is, dan is het handig om er toch stiekum 320.000 te hebben...quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Denk dat ze al een week op 300K zitten en blijven pushen om foutmarge voor te zijn
quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgens GS zelf zaten ze vanochtend al op 289K, en (in tegenstelling van wat ze zelf zeggen) dat zal waarschijnlijk een zeer conservatieve schatting zijn (ivm foutmarge en extra motivator).
klopt. 79, 97, gedoe altijdquote:Op vrijdag 25 september 2015 14:12 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
297k bedoel je? Dan zullen ze de VijMiBo wel gaan gebruiken voor de grote bekendmaking.
Dat zou dan wel weer humor zijn, als blijkt dat de boel nogal besodemieterd isquote:Op vrijdag 25 september 2015 14:29 schreef SeLang het volgende:
Alleen hoeveel ongeldige stemmen zitten er in de electronische stemmen? Er hebben vast wel een paar mensen een scriptje gemaakt...
Ik denk dat die er net als heel veel mensen een erg hard hoofd in hadden of het haalbaar was, nu wordt het spannend, dus interessant.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:29 schreef RemcoW23 het volgende:
http://nos.nl/artikel/205(...)ndse-democratie.html
Tweede keer NOS over Geenpeil op 1 dag. Zo hoor je ze 5 weken niet en nu komen ze ineens.
Sja, nu het gaat lukken proberen de linkse gevestigde media natuurlijk ook mee te liften op het succes. Zo van we waren er altijd al voor en het is een primeur voor de democratiequote:Op vrijdag 25 september 2015 14:29 schreef RemcoW23 het volgende:
http://nos.nl/artikel/205(...)ndse-democratie.html
Tweede keer NOS over Geenpeil op 1 dag. Zo hoor je ze 5 weken niet en nu komen ze ineens.
Sowieso de MSMquote:Op vrijdag 25 september 2015 14:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sja, nu het gaat lukken proberen de linkse gevestigde media natuurlijk ook mee te liften op het succes. Zo van we waren er altijd al voor en het is een primeur voor de democratie
Is het voor dit associatieverdrag eigenlijk van belang dat je niet in oorlog bent met je buren?quote:In de Associatieovereenkomst staat dat Oekraïne in ruil voor een betere samenwerking en financiële hulp (het gaat om honderden miljoenen euro's) moet gaan voldoen aan Europese standaarden op het gebied van onder meer mensenrechten, de vrije markt, kwaliteitseisen en de rechtsstaat.
Ze willen de politiek alleen dichter bij de burger (of andersom, net wat) wanneer het hun uit komt.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:37 schreef SeLang het volgende:
"GeenPeil heeft de afgelopen weken druk campagne gevoerd voor het referendum, naar eigen zeggen met meer dan duizend vrijwilligers."
Politieke betrokkenheid. En niet dankzij maar ondanks de gevestigde politiek en media die het compleet hebben doodgezwegen.
Ik wil de Pechtholds van deze wereld met hun hypocriete smoel nooit meer horen over gebrek aan politieke betrokkenheid van de bevolking.
Kun je nagaan hoeveel handtekeningen er zouden komen als er in een eerder stadium al wat aandacht voor wasquote:Op vrijdag 25 september 2015 14:54 schreef UltraR het volgende:
Net terug van m'n laatste uurtjes flyeren op straat. Wat een verschil met eerdere dagen!
Voorheen kon je gerust stellen dat vrijwel niemand van de mensen die ik aansprak van Geenpeil had gehoord. Ik denk dat het misschien 1 op de 50 was.
Maar vandaag opeens allemaal mensen die reageerden met "oh ja, daar heb ik gisteren iets over gezien op televisie."
De macht van de oude media blijft groot. Het flyeren ging nu in ieder geval veel efficiënter omdat ik niet steeds van begin af aan alles hoefde uit te leggen.
Wel een teken dat de politiek er in ieder geval vanuit gaat dat het door gaat. Daarom nu op TV, want nu boeit het niet meer.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:57 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoeveel handtekeningen er zouden komen als er in een eerder stadium al wat aandacht voor was.
quote:Initiatief GeenPeil nadert 300.000 handtekeningen
Met nog twee dagen te gaan heeft het comité GeenPeil 96 procent van de benodigde 300.000 handtekeningen binnen om een referendum aan te vragen over de steun voor Oekraïne.
Dat meldt website Geenstijl vrijdag.
Eindelijk, na wekenlang genegeerd te zijn. En nu we de 300.000 toch wel gaan halen, ook zonder hun aandacht.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Toch goed dat de media er aandacht aan besteed.
Ze hadden er eerst niet zoveel geloof in denk ik zo. En nu het er echt op begint te lijken dat ze die 300k gaan halen, valt het niet meer te negeren.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:18 schreef UltraR het volgende:
[..]
Eindelijk, na wekenlang genegeerd te zijn. En nu we de 300.000 toch wel gaan halen, ook zonder hun aandacht.
Het is een burgeroorlog.. evenzogoed, het is 1 van de hoofddoelstellingen en voorwaarden voor ondertekening maar niemand heeft dat associatieverdrag ook maar gelezenquote:Op vrijdag 25 september 2015 14:47 schreef bascross het volgende:
[..]
Is het voor dit associatieverdrag eigenlijk van belang dat je niet in oorlog bent met je buren?
Volgens mij is er genoeg bewijs dat Rusland deelneemt aan deze oorlog, dus een burgeroorlog zou ik het niet noemen. Het hele verdrag heb ik inderdaad niet gelezen, maar wat is de hoofddoelstelling? Rusland nog wat bozer maken?quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:31 schreef ZOA het volgende:
[..]
Het is een burgeroorlog.. evenzogoed, het is 1 van de hoofddoelstellingen en voorwaarden voor ondertekening maar niemand heeft dat associatieverdrag ook maar gelezen
De deelneming van Rusland aan de burgeroorlog is evenredig aan de deelneming van EU/VS...quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:35 schreef bascross het volgende:
[..]
Volgens mij is er genoeg bewijs dat Rusland deelneemt aan deze oorlog, dus een burgeroorlog zou ik het niet noemen. Het hele verdrag heb ik inderdaad niet gelezen, maar wat is de hoofddoelstelling? Rusland nog wat bozer maken?
quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:37 schreef Kaas- het volgende:
Als Oekraïne vrijhandel met ons wil ga je dat toch niet tegenhouden uit angst voor Rusland? We hebben al meer dan genoeg zwakte getoond in die richting, maar dat zou werkelijk alles slaan.
Er was anders wel een staatsgreep voor nodig ... dus het 'willen' van Oekraine alleen al is discutabelquote:Op vrijdag 25 september 2015 15:37 schreef Kaas- het volgende:
Als Oekraïne vrijhandel met ons wil ga je dat toch niet tegenhouden uit angst voor Rusland? We hebben al meer dan genoeg zwakte getoond in die richting, maar dat zou werkelijk alles slaan.
Ik zou vooral kijken naar de voordelen en nadelen voor ons. Dat Oekraïne zo graag vrijhandel wil vind ik niet zo relevant.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:37 schreef Kaas- het volgende:
Doe ik ook en daarom stem ik bij het referendum straks voor het verdrag. Het is een win-winsituatie.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:00 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik zou vooral kijken naar de voordelen en nadelen voor ons.
We hebben een heel mooi ander topic dat je helemaal vol mag trollen (en ook al veelvuldig gedaan hebt) met je pro-Rusland praatje, maar hou hier alsjeblieft even je bek.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:39 schreef ZOA het volgende:
[..]
De deelneming van Rusland aan de burgeroorlog is evenredig aan de deelneming van EU/VS...
Wat een slap gelul zeg.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:51 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Er was anders wel een staatsgreep voor nodig ... dus het 'willen' van Oekraine alleen al is discutabel
Ik zie dat anders, dus ik stem tegen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Doe ik ook en daarom stem ik bij het referendum straks voor het verdrag. Het is een win-winsituatie.
Dat is wel zo democratisch van ons beiden.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:04 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik zie dat anders, dus ik stem tegen.
Echt in diverse media word je ermee doodgegooid. Telegraaf, RTL, SBS, WNL en Studio Powned hadden hier gisteren allemaal uitgebreide items over. En dat was 1 dag man.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:06 schreef Aguia het volgende:
Schijndemocratie, mediastilte en censuur in de kwestie GeenPeil...
http://curiales.nl/2015/09/24/censuur-geenpeil/
Oekraïne moet en zal een partner van de EU worden![]()
Zelfs als GS zorgt dat het referendum er komt, wordt het wss in de ban gedaan. Een herhaling van 2005..
Bericht is van gister, misschien in de ochtend toen het allemaal nog niet zó een vaart liep.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Echt in diverse media word je ermee doodgegooid. Telegraaf, RTL, SBS, WNL en Studio Powned hadden hier gisteren allemaal uitgebreide items over. En dat was 1 dag man.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
We hebben een heel mooi ander topic dat je helemaal vol mag trollen (en ook al veelvuldig gedaan hebt) met je pro-Rusland praatje, maar hou hier alsjeblieft even je bek.
Als jullie beide inhoudelijk niets beter hebben dan 'slap gelul' en 'houd je bek' of het niet kunnen weerleggen post dan niet...quote:
En was dat subjectief (lees: negatief)?quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Echt in diverse media word je ermee doodgegooid. Telegraaf, RTL, SBS, WNL en Studio Powned hadden hier gisteren allemaal uitgebreide items over. En dat was 1 dag man.
Dat vermoed ik ook. Sowieso is het een verdrag dat is opgesteld door de EU, dus Nederland heeft er niet zoveel over te zeggen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is wel zo democratisch van ons beiden.
Maar ik verwacht dat als er straks "tegen" wordt gestemd, dat de meeste partijen dat zullen negeren en indien er "voor" wordt gestemd partijen zullen veinzen dat ze luisteren naar het volk en het advies dus overnemen.
Als je een topic opent in BNW beloof ik je uitgebreid te zullen reageren. Niet hier.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:11 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Als jullie beide inhoudelijk niets beter hebben dan 'slap gelul' en 'houd je bek' of het niet kunnen weerleggen post dan niet...
Wat een column.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:10 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Bericht is van gister, misschien in de ochtend toen het allemaal nog niet zó een vaart liep.
Deze dan:
http://stevigestukkies.nl/25-sep-2015
Klinkt als een eng mannetje.quote:Maar goed: kennis is macht. Onze overheid en ons Centraal Bureau voor Statistiek beschikken straks over een prachtige lijst met de namen van 300.000 buitengewoon dom uitgevallen meelopers. Mensen die aanschurken tegen het gedachtegoed van treitersite GeenStijl: intimidatie en gejatte kutjes.
Bij zowel Telegraaf, WNL, SBS, RTL als Powned was het niet subjectief, maar 1 grote reclameshow in het voordeel van Geenpeil. Bij andere reguliere media als bijvoorbeeld Pauw was het door de interviewer nog wel soort van kritisch.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:12 schreef Aguia het volgende:
[..]
En was dat subjectief (lees: negatief)?![]()
En zoals je in dat artikel kan lezen, ligt het initiatief voornamelijk bij GS en POW. Als het al in de media komt, is het in beginsel altijd om GP in kwaad daglicht te stellen.
Zie de uitzending van Radio 1 op de KRO waarin twee D66 gastjes zeggen dat het om een PVV complot gaat![]()
En dit is wat Asscher ervan zegt: "De Europese Unie heeft grotere uitdagingen op dit moment dan een Nederlands referendum over een associatieverdrag. Het lijkt me niet dat men daar wakker van moet liggen."
Kortom: schijndemocratie en valse hoop
Is het waarschijnlijk ook. Gelukkig is zijn naam ook bekendquote:Op vrijdag 25 september 2015 16:16 schreef bascross het volgende:
[..]
Wat een column.
[..]
Klinkt als een eng mannetje.
Brr, naar mannetje zeg.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:10 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Bericht is van gister, misschien in de ochtend toen het allemaal nog niet zó een vaart liep.
Deze dan:
http://stevigestukkies.nl/25-sep-2015
En als je erover nadenkt, wat zou daar mis mee zijn? Hoe kun jij het niet te triest voor woorden vinden dat nota bene een organisatie als GS iets als dit op touw moet zetten? Elk nationaal parlement zou dit mogelijk moeten stellen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Bij zowel Telegraaf, WNL, SBS, RTL als Powned was het niet subjectief, maar 1 grote reclameshow in het voordeel van Geenpeil. Bij andere reguliere media als bijvoorbeeld Pauw was het door de interviewer nog wel soort van kritisch.
Je kraamt nu wat artikels na die onterecht doen alsof we hier in Noord-Korea leven terwijl er echt niets aan de hand is.
Enige dat dit waanbeeld bij de auteur van zo'n artikel weg kan houden is volgens mij wanneer het NOS journaal elke dag een tussenstand zou geven van hoe ver men op weg is met een referendum dat al dan niet gaat plaatsvinden. Maar dat zou nou juist ontzettend ongepast zijn.
Er klopt gewoon geen hout van dit Calimero'tje.
Ik was hem aan het googlen. Was in het verleden een bekende fokker die hier ook columns schreef. Sluit niet uit dat hij nog een account heeft.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:19 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Is het waarschijnlijk ook. Gelukkig is zijn naam ook bekend.
Wat er mis mee is, is dat het dan geen verslaan van nieuws is (nieuws is het wanneer ze de handtekeningen bijeen hebben), maar een actieve campagne om dat te bereiken. Dat dat niet de taak is van de NOS, is vanzelfsprekend. Het zou ongezond zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:20 schreef Aguia het volgende:
[..]
En als je erover nadenkt, wat zou daar mis mee zijn? Hoe kun jij het niet te triest voor woorden vinden dat nota bene een organisatie als GS iets als dit op touw moet zetten? Elk nationaal parlement zou dit mogelijk moeten stellen.
GP krijgt het verwijt dat niemand in NL het 300 tellende verdrag gaat lezen en dat deze actie derhalve nutteloos is. Kun jij een Kamerlid opnoemen dat het verdrag wel heeft gelezen?
Die post nog regelmatig hier op het forum.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:21 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik was hem aan het googlen. Was in het verleden een bekende fokker die hier ook columns schreef. Sluit niet uit dat hij nog een account heeft.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rikus_Spithorst
Ja als je een oproep doet om het huis van Femke Halsema in de fik te steken dan spoor je niet helemaalquote:
quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als je een topic opent in BNW beloof ik je uitgebreid te zullen reageren. Niet hier.
Waarom niet... het is tenslotte relevant dat de EU ten koste van alles Oekraine een associatieverdrag door de strot moest duwen... citaat van die Belg van Rampui uit 2014quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als je een topic opent in BNW beloof ik je uitgebreid te zullen reageren. Niet hier.
Nieuws is volgens de NOS ook wanneer De Hond zijn ''peilingen'' bekend maakt ver buiten de verkiezingstijd om. En gek genoeg blijken die virtuele uitslagen niet te kloppen met de echte uitslag. Als dat al nieuws is, dan mag dit ook worden aangemerkt als nieuws.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat er mis mee is, is dat het dan geen verslaan van nieuws is (nieuws is het wanneer ze de handtekeningen bijeen hebben), maar een actieve campagne om dat te bereiken. Dat dat niet de taak is van de NOS, is vanzelfsprekend. Het zou ongezond zijn.
Ik zie er geen probleem in dat GS hiermee komt.
Het zijn doorgaans de medewerkers van Kamerleden die het verdrag volledig doorlezen. Kamerleden zelf doen het over het algemeen met een managementsamenvatting en het rapport van de medewerker.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.htmlquote:Op vrijdag 25 september 2015 15:35 schreef bascross het volgende:
[..]
Volgens mij is er genoeg bewijs dat Rusland deelneemt aan deze oorlog, dus een burgeroorlog zou ik het niet noemen. Het hele verdrag heb ik inderdaad niet gelezen, maar wat is de hoofddoelstelling? Rusland nog wat bozer maken?
De enige dag.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:42 schreef ZOA het volgende:
[..]
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.html
Artikel 1 Doelstellingen
1. Er wordt een associatie tot stand gebracht tussen de Unie en haar lidstaten, enerzijds, en Oekraïne, anderzijds.
2. Deze associatie heeft ten doel:
a. geleidelijke toenadering tussen de partijen te bewerkstelligen op basis van gemeenschappelijke waarden en nauwe en geprivilegieerde banden, en de associatie van Oekraïne met het EU-beleid en de deelname aan programma's en agentschappen te vergroten;
b. een passend kader voor een versterkte politieke dialoog tot stand te brengen over alle zaken van wederzijds belang;
c. vrede en stabiliteit te bevorderen, bewaren en versterken, zowel op regionaal als op internationaal niveau, in overeenstemming met de beginselen van het Handvest van de Verenigde Naties en van de Slotakte van Helsinki van 1975 van de Conferentie over veiligheid en samenwerking in Europa en met de doelstellingen van het Handvest van Parijs voor een Nieuw Europa van 1990;
d. de voorwaarden te scheppen voor versterkte economische en handelsrelaties in het licht van de geleidelijke integratie van Oekraïne in de interne markt van de EU, onder meer door het opzetten van een diepe en brede vrijhandelsruimte als bepaald in titel IV (Handel en daarmee verband houdende aangelegenheden) van deze Overeenkomst, en de inspanningen van Oekraïne te ondersteunen om de overgang naar een goed functionerende markteconomie te voltooien, onder meer door de wetgeving geleidelijk af te stemmen op de EU-wetgeving;
e. de samenwerking te versterken op het gebied van justitie, vrijheid en veiligheid, om zo de rechtsstaat en het respect voor de mensenrechten en de fundamentele vrijheden te versterken;
f. de voorwaarden te scheppen voor steeds nauwere samenwerking op andere gebieden van wederzijds belang.
Dat is feitelijk onjuist. Nog even afgezien van dat het logisch is dat het niet een volle maand lang elke dag de hele dag op televisie is, er zijn immers ook al diverse onsuccesvolle pogingen tot een referendum geweest.quote:
Er valt niets om voor te stemmen....dat is geloof ik het hele punt waar het om draaitquote:Op vrijdag 25 september 2015 16:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Prima samenvatting van waarom ik voor ga stemmen.
Het is wel degelijk een feit dat gisteren de eerste en enige dag was dat je werd 'doodgegooid' met geenpeil op de reguliere media.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is feitelijk onjuist. Nog even afgezien van dat het logisch is dat het niet een volle maand lang elke dag de hele dag op televisie is, er zijn immers ook al diverse onsuccesvolle pogingen tot een referendum geweest.
Tom Dumoulin verscheen de laatste dagen van de Vuelta ook meer in de media dan tijdens de eerste week.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:49 schreef UltraR het volgende:
[..]
Het is wel degelijk een feit dat gisteren de eerste en enige dag was dat je werd 'doodgegooid' met geenpeil op de reguliere media.
En ik merkte dat vandaag dus direct op straat bij het flyeren.
NWS / Geenpeil: nog 45.000 binnen 4 dagen #5: Tick tock...
Tom Dumoulin .. open daar nou maar een topic in BNW over en sluit deze gelijk af met nog wat meer onzinquote:Op vrijdag 25 september 2015 16:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Tom Dumoulin verscheen de laatste dagen van de Vuelta ook meer in de media dan tijdens de eerste week.
Allemaal een groot complot mensen.
Of je beredeneert gewoon met logica waarom dat het geval is natuurlijk.
Ik heb nergens gezegd dat het een complot is, dat zijn jouw woorden. Alles wat ik doe is het bestrijden van jouw bewering dat je in de reguliere media doodgegooid wordt met geenpeil.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Tom Dumoulin verscheen de laatste dagen van de Vuelta ook meer in de media dan tijdens de eerste week.
Allemaal een groot complot mensen.
Of je beredeneert gewoon met logica waarom dat het geval is natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |