abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156361698
Waarom staat deze video eigenlijk niet in de OP?

pi_156361711
Hoe weten ze eigenlijk hoeveel enveloppen er zijn? Ik heb mijne rechtstreeks naar de Kiesraad gestuurd.
pi_156361727
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het is heel veel zeggend dat een referendum over een bepaald orgaan veel meer mensen trekt dan de verkiezingen van het orgaan in kwestie zelf trekt.
Maar dat was die in 2005. Door heel Europa. Vanuit de politiek aangeleverd.
Deze heeft met moeite 300.000 stemmen kunnen krijgen. Dat is nog geen 2% van de bevolking.
  donderdag 24 september 2015 @ 22:37:31 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156361818
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Maar dat was die in 2005. Door heel Europa. Vanuit de politiek aangeleverd.
Deze heeft met moeite 300.000 stemmen kunnen krijgen. Dat is nog geen 2% van de bevolking.
Ik vind het heel wat in zo'n korte tijd, met zo'n abstract onderwerp en zo weinig aandacht in de MSM
The End Times are wild
pi_156361826
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar ze hebben alle enveloppen als 1 stem geteld (terwijl er 2 of meerdere stemmen in kunnen zitten).
Oh, niet eens aan gedacht. Dacht dat dit alleen digitaal was.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_156361860
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zit te twijfelen, de EU is veel te log, corrupt etc.

Maar meer samenwerken met Oekraïne is helemaal niet zo verkeerd.
Meer samenwerken is inderdaad niet verkeerd. Helaas vrees ik een situatie zoals we nu met Turkije hebben: totaal geen uitzicht op lidmaatschap, maar wel ieder jaar tientallen miljoenen euro's aan steungeld voor de Turkse regering. Nederland wilde dit steungeld stopzetten, maar kon daarvoor geen meerderheid vinden binnen de EU. Straks zitten we ook aan steungeld voor Oekraïne vast, mochten zij opeens een regime-change krijgen.
  donderdag 24 september 2015 @ 22:40:02 #107
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156361882
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Maar dat was die in 2005. Door heel Europa. Vanuit de politiek aangeleverd.
Deze heeft met moeite 300.000 stemmen kunnen krijgen. Dat is nog geen 2% van de bevolking.
Je moet kijken naar de stemgerechtigde bevolking en ik denk wel dat het aantal handtekeningen tegen de 400k kan oplopen. Wat mij betreft geen kattenpis.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156361891
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Igen het volgende:
Hoe weten ze eigenlijk hoeveel enveloppen er zijn? Ik heb mijne rechtstreeks naar de Kiesraad gestuurd.
Omdat er ook heel veel mensen zijn die het eerst naar GS hebben gestuurd.
pi_156361929
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Maar dat was die in 2005. Door heel Europa. Vanuit de politiek aangeleverd.
Deze heeft met moeite 300.000 stemmen kunnen krijgen. Dat is nog geen 2% van de bevolking.
Weinig aandacht in de media. Nu er media aandacht is lijkt het aantal ook steeds sneller te groeien. En waarschijnlijk worden mensen ook tegengehouden door de manier van "spreken" door Geenstijl (online dan, op TV doen ze het netjes).

Misschien dat mensen het er onderling ook niet echt snel over durven te hebben, gezien het beeld dat men met name van Geenstijl heeft. Dan wordt je al snel aangekeken of je niet helemaal goed bent wanneer je dit soort acties steunt.

Als dit eenmaal "vertrouwd" is gaan dit soort acties in de toekomst denk ik wel beter lopen.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_156362047
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind het heel wat in zo'n korte tijd, met zo'n abstract onderwerp en zo weinig aandacht in de MSM
Heeft ook prachtige oneliners opgeleverd als:

• Als je voor democratie bent, MOET je tekenen.

• Laat een geluid horen tegen Europa

• Stem tegen VVD66, teken het referendum.

:')

Kan mij voorstellen, dat je als NPO dit niet dagelijks gaat uitzenden, als zelfs Geenstijl het referendum niet uit kan leggen. Ook dat filmpje hier boven zit vol met pro-Rusland propaganda.

quote:
De afgelopen jaren werd steeds duidelijker dat hoe verder de EU uitdijt, hoe brozer haar fundament blijkt te zijn. Griekenland bewijst dat de euro faalt als munt, de vluchtelingencrisis ondermijnt de onderlinge solidariteit tussen lidstaten en de Europese associatieverdragen met Moldavië, Georgië en Oekraïne tergen de Russische Beer
:D

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 22:50:07 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 22:47:15 #111
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156362077
quote:
12s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:41 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Weinig aandacht in de media. Nu er media aandacht is lijkt het aantal ook steeds sneller te groeien. En waarschijnlijk worden mensen ook tegengehouden door de manier van "spreken" door Geenstijl (online dan, op TV doen ze het netjes).

Misschien dat mensen het er onderling ook niet echt snel over durven te hebben, gezien het beeld dat men met name van Geenstijl heeft. Dan wordt je al snel aangekeken of je niet helemaal goed bent wanneer je dit soort acties steunt.

Als dit eenmaal "vertrouwd" is gaan dit soort acties in de toekomst denk ik wel beter lopen.
Het is nogal naïef om te veronderstellen dat iemand met een willekeurige facebook-pagina eenzelfde effect kan sorteren als Geenstijl nu doet. Hun sociale infrastructuur is best indrukwekkend. Weinig media kunnen dat evenaren.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156362153
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:45 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Heeft ook prachtige oneliners opgeleverd als:

• Als je voor democratie bent, MOET je tekenen.

• Laat een geluid horen tegen Europa

• Stem tegen VVD66, teken het referendum.

:')

Kan mij voorstellen, dat je als NPO dit niet dagelijks gaat uitzenden. Ook dat filmpje hier boven zit vol met pro-Rusland propaganda.

[..]

:D
''In het Oosten van Oekraïne brak een burgeroorlog uit waar Rusland nauw bij betrokken is.''

Sterker, met het innemen van de Krim is Rusland die oorlog zelf begonnen.
pi_156362154
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:47 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is nogal naïef om te veronderstellen dat iemand met een willekeurige facebook-pagina eenzelfde effect kan sorteren als Geenstijl nu doet. Hun sociale infrastructuur is best indrukwekkend. Weinig media kunnen dat evenaren.
Die acties zullen ook wel van Geenpeil blijven komen. Zie dit meer als een pilot van ze eigenlijk :D
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  donderdag 24 september 2015 @ 22:51:46 #114
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156362208
quote:
12s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:49 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Die acties zullen ook wel van Geenpeil blijven komen. Zie dit meer als een pilot van ze eigenlijk :D
Maar goed, na de derde keer hebben mensen het ook wel gezien. En zo niet, dan zal de wet wel worden aangepast waardoor je opeens vijf miljoen handtekeningen nodig hebt.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 24 september 2015 @ 22:54:00 #115
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_156362268
Ik denk dat het ze (of eigenlijk ons) "makkelijk" gaat lukken, maar dat de reguliere media er zo weinig aandacht aan zullen besteden dat de 30% opkomst die nodig is om het überhaupt als geldig te aanvaarden bij lange na niet gehaald zal worden.
Hoe dan ook...ik vind dit een goede actie (ondanks dat een ander onderwerp -zoals bijvoorbeeld TTIP- geschikter zou zijn geweest maar helaas zijn er maar een beperkt aantal onderwerpen waarvoor een referendum aangevraagd kan worden), heb zelf getekend en ook een hoop andere aangespoord om te tekenen maar heb niet de illusie dat dit enig verschil gaat maken.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_156362274
quote:
12s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:49 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Die acties zullen ook wel van Geenpeil blijven komen. Zie dit meer als een pilot van ze eigenlijk :D
Maar moet dat nou dan? Die referendums zijn echt ziek duur. Kost ook veel meer werk voor gemeenten die al die stembureaus weer moeten installeren. Zie het nut er dan niet echt meer voor in. Dan zie ik liever een verhoging van de handtekeningen, maar dan over een periode van een jaar ofzoiets. Want ik ben zeker voor referenda (deze niet, te abstract en wordt gebracht als een referendum over iets anders).
Of iets in een totaal andere vorm.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 22:55:17 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 22:55:02 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156362298
Ook maar ff getekend. Zie vanzelf wel wat er gebeurt.
  donderdag 24 september 2015 @ 22:57:43 #118
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156362360
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:54 schreef Dhalsim het volgende:
Ik denk dat het ze (of eigenlijk ons) "makkelijk" gaat lukken, maar dat de reguliere media er zo weinig aandacht aan zullen besteden dat de 30% opkomst die nodig is om het überhaupt als geldig te aanvaarden bij lange na niet gehaald zal worden.
Hoe dan ook...ik vind dit een goede actie (ondanks dat een ander onderwerp -zoals bijvoorbeeld TTIP- geschikter zou zijn geweest maar helaas zijn er maar een beperkt aantal onderwerpen waarvoor een referendum aangevraagd kan worden), heb zelf getekend en ook een hoop andere aangespoord om te tekenen maar heb niet de illusie dat dit enig verschil gaat maken.
Zelfs dan:

- Het is slechts een raadgevend referendum.
- De internationale belangen zijn zo groot dat het kleine Nederland never nooit iets kan blokkeren.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156362495
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

''In het Oosten van Oekraïne brak een burgeroorlog uit waar Rusland nauw bij betrokken is.''

Sterker, met het innemen van de Krim is Rusland die oorlog zelf begonnen.
Nee maar wij hebben hem boos gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 24 september 2015 @ 23:03:27 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156362497
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zelfs dan:

- Het is slechts een raadgevend referendum.
- De internationale belangen zijn zo groot dat het kleine Nederland never nooit iets kan blokkeren.
Met dit referendum is het tenminste mogelijk om íets te doen tegen de mars richting het massagraf waarin de EU ons dwingt. Beter iets dan niets.
The End Times are wild
pi_156362514
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met dit referendum is het tenminste mogelijk om íets te doen tegen de mars richting het massagraf waarin de EU ons dwingt. Beter iets dan niets.
Welk massagraf? :')
En wie maakt mij af? Alexander Pechtold zelf? Of boze Poetin?

Sorry hoor, maar dit gaat nergens over, en dit referendum gaat daar al helemaal niet over.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 23:05:08 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 23:06:35 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156362570
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:04 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Welk massagraf? :')
En wie maakt mij af? Alexander Pechtold zelf? Of boze Poetin?

Sorry hoor, maar dit gaat nergens over, en dit referendum gaat daar al helemaal niet over.
Rationeel gezien natuurlijk niet. Maar voor het gevoel van de mensen wel degelijk. FOK! is een relatief gematigd-links forum. Lees eens op GS, elsevier of de Telegraaf hoe de mensen er over denken! Ze konden geen kant meer op. En nu hebben ze dat referendum! 300!
Zo wordt het beleefd.
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 23:06:40 #123
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156362572
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met dit referendum is het tenminste mogelijk om íets te doen tegen de mars richting het massagraf waarin de EU ons dwingt. Beter iets dan niets.
Onzin. Dit gaat niets veranderen. Zie het gedoe met de EU-grondwet. Andere omslag maar hetzelfde document blijft over.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 24 september 2015 @ 23:09:01 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156362634
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:06 schreef Morendo het volgende:

[..]

Onzin. Dit gaat niets veranderen. Zie het gedoe met de EU-grondwet. Andere omslag maar hetzelfde document blijft over.
Iets hé. Iets. Dus bijvoorbeeld een hokje inkleuren. Iets doen. Ik heb het niet over iets stoppen of veranderen of zelfs maar effect genereren. Gewoon, iets doen!
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 23:09:59 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156362659
Je hebt ook zo'n filmpje over Joden en die worden de gaskamer ingeleid. En al die Joden ondergaan dat als schapen. Maar één meisje spuugt dan zo'n Duitser in zijn smoel. Dat veranderde haar situatie niet, maar ze deed dan toch maar iets.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')