quote:Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mwah, dat is slechts formeel een obstakel, juridisch gezien kan je prima een wet aannemen die in strijd is met de grondwet. Je zou er zelfs over kunnen discussiëren of dat dat niet al gebeurd is, afhankelijk van hoe je bepaalde grondwetartikels interpreteert. Ik denk bijvoorbeeld aan het ontoegankelijk maken van het hoger onderwijs met het instellingtarief, hoge collegegelden en de halbeheffing maar zo kan je meer voorbeelden vinden.
Je kan als politici proberen om hier iets aan te doen door de woede en onvrede van een flink deel van de mensen die zal gaan stemmen te kanaliseren. Het is hetzelfde principe als dat wij niet enkel dijken, sluizen etc. bouwen om het water tegen te houden maar tevens extra graven om het water de ruimte te geven op stukken grond die we hiervoor 'opofferen' ('teruggeven').quote:Op zondag 21 februari 2016 16:00 schreef Fir3fly het volgende:
Verder, natuurlijk stemt niemand op de inhoud van het verdrag. Dat weet iedereen, de politiek ook. Vrijwel niemand stemt op inhoud, voor wat dan ook. Dat is een leuk ideaal maar absoluut niet de werkelijkheid.
Hoe zie jij dat precies voor je?quote:Op zondag 21 februari 2016 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan als politici proberen om hier iets aan te doen door de woede en onvrede van een flink deel van de mensen die zal gaan stemmen te kanaliseren.
Werkelijk jaquote:Op zondag 21 februari 2016 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan als politici proberen om hier iets aan te doen
Daar ben ik erg duidelijk over geweest. Organiseer als overheid op dezelfde dag een tweede referendum waarop je burgers het hemd van het lijf vraagt over de EU: wat de burgers goed en slecht vinden, wat ze graag willen in de toekomst etc.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat precies voor je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Licht de burgers ruim van tevoren in over wat alle vragen (en antwoordopties) gaan zijn zodat ze ter plaatse snel het document kunnen invullen. Ik schat in dat veel burgers die de oproep voor dit raadgevend 'referendum' hebben ondertekend de behoefte hebben om hun mening over deze zaken te geven. Op deze manier stel je hen in staat om zakelijk te antwoorden omtrent het AV met O.
De overheid is echter al veel te laat met het organiseren van dit alles, zelfs voor enkel dit ene simpele raadgevend 'referendum'. Dat maatschappelijk debat had allang gestart moeten zijn.
Ik geloof niet in een referendumdemocratie, simpelweg omdat het burgers aan middelen ontbreekt om zichzelf overal voldoende over in te lichten, dat geldt voor alle lagen van de bevolking, ook voor de hoogopgeleide en intelligente mensen. Wel kan je voor een beperkt aantal kwesties het volk laten beslissen indien je een voldoende kwalitiatief maatschappelijk debat opzet zonder een bias en hiervoor samenwerkt met de media, zowel publiek als privaat. Je moet dat ruim op tijd doen (ze zijn er nu al erg laat mee) om het proces voldoende tijd te geven waarin informatie doorsijpelt van de opinieleiders via de intellegintere burgers die de het debat goed volgen en via nog wat meer tussenlagen naar de modale burgers etc.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Niet zoals onze nationale politici zich nu opstellen! Je moet als politici die autoriteit verdienen door correct te handelen. Binnen de pp's zijn er echt wel politici die dit maar al te goed begrijpen maar die geluiden bereiken onvoldoende de top van de partijen.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Werkelijk ja? Alsof mensen naar politici luisteren. Alsof politici uberhaupt weten hoe ze dat moeten doen.
'Correct', ja ja. Wat mag dat dan wezen?quote:Op zondag 21 februari 2016 16:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet zoals onze nationale politici zich nu opstellen! Je moet als politici die autoriteit verdienen door correct te handelen.
Ik verwijs naar mijn laatste 'grote' reactie in deze draad voor een antwoord hierop wat concreet van toepassing is op dit specifieke geval. Ik kan er in het algemeen over uitwijden maar dat past hier nu niet.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
'Correct', ja ja. Wat mag dat dan wezen?
Dat gaat te ver offtopic.quote:En leuk hoor maar denk je dat er ook maar iemand stemt op zo'n persoon?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ging het bovendien om politici als groep, niet over een individuele politicus.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Dit inderdaad. 'Correct' is ook zo'n heerlijk arbitraire term.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
'Correct', ja ja. Wat mag dat dan wezen?
Dat hield alleen maar in dat je wil dat politici doen wat jij belangrijk vindt. Duh.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik verwijs naar mijn laatste 'grote' reactie in deze draad voor een antwoord hierop wat concreet van toepassing is op dit specifieke geval. Ik kan er in het algemeen over uitwijden maar dat past hier nu niet.
quote:Dat gaat te ver offtopic.Het kort antwoord is een keihard nee. Zeker als groep niet. Een individuele politicus heeft juist als enige kans als hij zich profileert als volledig inhoudelijk, een partij is kansloos.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ging het bovendien om politici als groep, niet over een individuele politicus.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Jij mist compleet het punt, ik ga geen poging wagen om het je verder uit te leggen als dit jouw attitude is.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat hield alleen maar in dat je wil dat politici doen wat jij belangrijk vindt. Duh.
Dat is toch allemaal niet zo moeilijk? De burger serieus nemen, alle lagen van de maatschappij goed vertegenwoordigen, burgers goed informeren, de dialoog met de burgers opzoeken, eerlijk en integer zijn, doen wat goed is voor het volk in plaats van doen wat goed is voor jezelf of je partijtje...quote:Op zondag 21 februari 2016 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit inderdaad. 'Correct' is ook zo'n heerlijk arbitraire term.
Dat probleem heb ik ook geregeld met deze man.quote:
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Maar het lijkt niet tot je door te dringen dat jouw 'correct' niet zomaar een algemeen geaccepteerde waarheid is.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij mist compleet het punt, ik ga geen poging wagen om het je verder uit te leggen als dit jouw attitude is.
Wel onder het beschaafde deel van de bevolking.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:55 schreef Fir3fly het volgende:
jouw 'correct' niet zomaar een algemeen geaccepteerde waarheid is.
Allemaal slap gelul, voornamelijk. Iedere politicus zegt dat hij dat doet. En 'simpel boerenverstand met een normaal moreel kompas', zo beschrijft iedere PVV-stemmer zich ook. Totaal nietszeggend.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is toch allemaal niet zo moeilijk? De burger serieus nemen, alle lagen van de maatschappij goed vertegenwoordigen, burgers goed informeren, de dialoog met de burgers opzoeken, eerlijk en integer zijn, doen wat goed is voor het volk in plaats van doen wat goed is voor jezelf of je partijtje...
Allemaal simpel boerenverstand voor mensen die een normaal moreel kompas hebben.
Wat is 'beschaafd'?quote:Op zondag 21 februari 2016 18:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wel onder het beschaafde deel van de bevolking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |