Maar dat was die in 2005. Door heel Europa. Vanuit de politiek aangeleverd.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het is heel veel zeggend dat een referendum over een bepaald orgaan veel meer mensen trekt dan de verkiezingen van het orgaan in kwestie zelf trekt.
Ik vind het heel wat in zo'n korte tijd, met zo'n abstract onderwerp en zo weinig aandacht in de MSMquote:Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Maar dat was die in 2005. Door heel Europa. Vanuit de politiek aangeleverd.
Deze heeft met moeite 300.000 stemmen kunnen krijgen. Dat is nog geen 2% van de bevolking.
Oh, niet eens aan gedacht. Dacht dat dit alleen digitaal was.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:32 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar ze hebben alle enveloppen als 1 stem geteld (terwijl er 2 of meerdere stemmen in kunnen zitten).
Meer samenwerken is inderdaad niet verkeerd. Helaas vrees ik een situatie zoals we nu met Turkije hebben: totaal geen uitzicht op lidmaatschap, maar wel ieder jaar tientallen miljoenen euro's aan steungeld voor de Turkse regering. Nederland wilde dit steungeld stopzetten, maar kon daarvoor geen meerderheid vinden binnen de EU. Straks zitten we ook aan steungeld voor Oekraïne vast, mochten zij opeens een regime-change krijgen.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zit te twijfelen, de EU is veel te log, corrupt etc.
Maar meer samenwerken met Oekraïne is helemaal niet zo verkeerd.
Je moet kijken naar de stemgerechtigde bevolking en ik denk wel dat het aantal handtekeningen tegen de 400k kan oplopen. Wat mij betreft geen kattenpis.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Deze heeft met moeite 300.000 stemmen kunnen krijgen. Dat is nog geen 2% van de bevolking.
Omdat er ook heel veel mensen zijn die het eerst naar GS hebben gestuurd.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Igen het volgende:
Hoe weten ze eigenlijk hoeveel enveloppen er zijn? Ik heb mijne rechtstreeks naar de Kiesraad gestuurd.
Weinig aandacht in de media. Nu er media aandacht is lijkt het aantal ook steeds sneller te groeien. En waarschijnlijk worden mensen ook tegengehouden door de manier van "spreken" door Geenstijl (online dan, op TV doen ze het netjes).quote:Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Heeft ook prachtige oneliners opgeleverd als:quote:Op donderdag 24 september 2015 22:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het heel wat in zo'n korte tijd, met zo'n abstract onderwerp en zo weinig aandacht in de MSM
quote:De afgelopen jaren werd steeds duidelijker dat hoe verder de EU uitdijt, hoe brozer haar fundament blijkt te zijn. Griekenland bewijst dat de euro faalt als munt, de vluchtelingencrisis ondermijnt de onderlinge solidariteit tussen lidstaten en de Europese associatieverdragen met Moldavië, Georgië en Oekraïne tergen de Russische Beer
Het is nogal naïef om te veronderstellen dat iemand met een willekeurige facebook-pagina eenzelfde effect kan sorteren als Geenstijl nu doet. Hun sociale infrastructuur is best indrukwekkend. Weinig media kunnen dat evenaren.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:41 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Weinig aandacht in de media. Nu er media aandacht is lijkt het aantal ook steeds sneller te groeien. En waarschijnlijk worden mensen ook tegengehouden door de manier van "spreken" door Geenstijl (online dan, op TV doen ze het netjes).
Misschien dat mensen het er onderling ook niet echt snel over durven te hebben, gezien het beeld dat men met name van Geenstijl heeft. Dan wordt je al snel aangekeken of je niet helemaal goed bent wanneer je dit soort acties steunt.
Als dit eenmaal "vertrouwd" is gaan dit soort acties in de toekomst denk ik wel beter lopen.
''In het Oosten van Oekraïne brak een burgeroorlog uit waar Rusland nauw bij betrokken is.''quote:Op donderdag 24 september 2015 22:45 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Heeft ook prachtige oneliners opgeleverd als:
• Als je voor democratie bent, MOET je tekenen.
• Laat een geluid horen tegen Europa
• Stem tegen VVD66, teken het referendum.
Kan mij voorstellen, dat je als NPO dit niet dagelijks gaat uitzenden. Ook dat filmpje hier boven zit vol met pro-Rusland propaganda.
[..]
Die acties zullen ook wel van Geenpeil blijven komen. Zie dit meer als een pilot van ze eigenlijkquote:Op donderdag 24 september 2015 22:47 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is nogal naïef om te veronderstellen dat iemand met een willekeurige facebook-pagina eenzelfde effect kan sorteren als Geenstijl nu doet. Hun sociale infrastructuur is best indrukwekkend. Weinig media kunnen dat evenaren.
Maar goed, na de derde keer hebben mensen het ook wel gezien. En zo niet, dan zal de wet wel worden aangepast waardoor je opeens vijf miljoen handtekeningen nodig hebt.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:49 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Die acties zullen ook wel van Geenpeil blijven komen. Zie dit meer als een pilot van ze eigenlijk
Maar moet dat nou dan? Die referendums zijn echt ziek duur. Kost ook veel meer werk voor gemeenten die al die stembureaus weer moeten installeren. Zie het nut er dan niet echt meer voor in. Dan zie ik liever een verhoging van de handtekeningen, maar dan over een periode van een jaar ofzoiets. Want ik ben zeker voor referenda (deze niet, te abstract en wordt gebracht als een referendum over iets anders).quote:Op donderdag 24 september 2015 22:49 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Die acties zullen ook wel van Geenpeil blijven komen. Zie dit meer als een pilot van ze eigenlijk
Zelfs dan:quote:Op donderdag 24 september 2015 22:54 schreef Dhalsim het volgende:
Ik denk dat het ze (of eigenlijk ons) "makkelijk" gaat lukken, maar dat de reguliere media er zo weinig aandacht aan zullen besteden dat de 30% opkomst die nodig is om het überhaupt als geldig te aanvaarden bij lange na niet gehaald zal worden.
Hoe dan ook...ik vind dit een goede actie (ondanks dat een ander onderwerp -zoals bijvoorbeeld TTIP- geschikter zou zijn geweest maar helaas zijn er maar een beperkt aantal onderwerpen waarvoor een referendum aangevraagd kan worden), heb zelf getekend en ook een hoop andere aangespoord om te tekenen maar heb niet de illusie dat dit enig verschil gaat maken.
Nee maar wij hebben hem boos gemaakt.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
''In het Oosten van Oekraïne brak een burgeroorlog uit waar Rusland nauw bij betrokken is.''
Sterker, met het innemen van de Krim is Rusland die oorlog zelf begonnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dit referendum is het tenminste mogelijk om íets te doen tegen de mars richting het massagraf waarin de EU ons dwingt. Beter iets dan niets.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zelfs dan:
- Het is slechts een raadgevend referendum.
- De internationale belangen zijn zo groot dat het kleine Nederland never nooit iets kan blokkeren.
Welk massagraf?quote:Op donderdag 24 september 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met dit referendum is het tenminste mogelijk om íets te doen tegen de mars richting het massagraf waarin de EU ons dwingt. Beter iets dan niets.
Rationeel gezien natuurlijk niet. Maar voor het gevoel van de mensen wel degelijk. FOK! is een relatief gematigd-links forum. Lees eens op GS, elsevier of de Telegraaf hoe de mensen er over denken! Ze konden geen kant meer op. En nu hebben ze dat referendum! 300!quote:Op donderdag 24 september 2015 23:04 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Welk massagraf?![]()
En wie maakt mij af? Alexander Pechtold zelf? Of boze Poetin?
Sorry hoor, maar dit gaat nergens over, en dit referendum gaat daar al helemaal niet over.
Onzin. Dit gaat niets veranderen. Zie het gedoe met de EU-grondwet. Andere omslag maar hetzelfde document blijft over.quote:Op donderdag 24 september 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met dit referendum is het tenminste mogelijk om íets te doen tegen de mars richting het massagraf waarin de EU ons dwingt. Beter iets dan niets.
Iets hé. Iets. Dus bijvoorbeeld een hokje inkleuren. Iets doen. Ik heb het niet over iets stoppen of veranderen of zelfs maar effect genereren. Gewoon, iets doen!quote:Op donderdag 24 september 2015 23:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Onzin. Dit gaat niets veranderen. Zie het gedoe met de EU-grondwet. Andere omslag maar hetzelfde document blijft over.
Ah het was retoriek, zeg dat dan meteenquote:Op donderdag 24 september 2015 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rationeel gezien natuurlijk niet. Maar voor het gevoel van de mensen wel degelijk. FOK! is een relatief gematigd-links forum. Lees eens op GS, elsevier of de Telegraaf hoe de mensen er over denken! Ze konden geen kant meer op. En nu hebben ze dat referendum! 300!
Zo wordt het beleefd.
Hoogstens krijg je dan een nieuw bijzinnetje in het associatieverdrag die ongeveer luidt: 'Met oog voor bestaande zorgen......'.quote:Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iets hé. Iets. Dus bijvoorbeeld een hokje inkleuren. Iets doen. Ik heb het niet over iets stoppen of veranderen of zelfs maar effect genereren. Gewoon, iets doen!
Gatverdamme zeg. Iemand in z'n mond spugen doe je nooit maar dan ook nooit. Geen excuses voor.quote:Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:
Je hebt ook zo'n filmpje over Joden en die worden de gaskamer ingeleid. En al die Joden ondergaan dat als schapen. Maar één meisje spuugt dan zo'n Duitser in zijn smoel. Dat veranderde haar situatie niet, maar ze deed dan toch maar iets.
quote:Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:
Je hebt ook zo'n filmpje over Joden en die worden de gaskamer ingeleid. En al die Joden ondergaan dat als schapen. Maar één meisje spuugt dan zo'n Duitser in zijn smoel. Dat veranderde haar situatie niet, maar ze deed dan toch maar iets.
Het effect zit hem in het houden van het referendum zelf. Totaal niet in de uitvoering van dat associatieverdrag. Die illusie heb ik echt nooit gehadquote:Op donderdag 24 september 2015 23:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hoogstens krijg je dan een nieuw bijzinnetje in het associatieverdrag die ongeveer luidt: 'Met oog voor bestaande zorgen......'.
quote:Op donderdag 24 september 2015 23:13 schreef Morendo het volgende:
[..]
Gatverdamme zeg. Iemand in z'n mond spugen doe je nooit maar dan ook nooit. Geen excuses voor.
Daar is helemaal geen filmpje van?quote:Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:
Google maar eens op 'kinky jewish chick spits fat old German in the mouth'.quote:Op donderdag 24 september 2015 23:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar is helemaal geen filmpje van?
Behalve de Russische propagandaquote:Op vrijdag 25 september 2015 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een duidelijk verhaal! Dan kunnen sommige mensen hier flauw roepen dat er geen zinnig woord uit GeenStijl komt of zo maar inhoudelijk is er niets mis met dit filmpje.
Die 300k halen ze morgen al volgensmij. Als het ondertussen al niet gehaald is tenminste.twitter:geenstijl twitterde op donderdag 24-09-2015 om 21:27:07286.223. #tussenstand #geenpeilhttp://t.co/RsLcQITduR reageer retweet
Nee, sorry. Ik kan het initiatief waarderen, maar dit is een eenzijdig en gekleurd propaganda-filmpje.quote:Op vrijdag 25 september 2015 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een duidelijk verhaal! Dan kunnen sommige mensen hier flauw roepen dat er geen zinnig woord uit GeenStijl komt of zo maar inhoudelijk is er niets mis met dit filmpje.
Jij hebt helemaal gelijk knul, dat wil je horen toch, kan je moreel superieure stompje weer eens omhoog staan.quote:Op donderdag 24 september 2015 23:11 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ah het was retoriek, zeg dat dan meteen
Had ik toch nog gelijk dat het nergens over ging. Ik snap het wel hoor. Ik zou mij na 13 jaar centrum-rechts ook als rechts persoon in het nauw gedreven voelen
Hoe zit het dan, volgens jou?quote:Op vrijdag 25 september 2015 00:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, sorry. Ik kan het initiatief waarderen, maar dit is een eenzijdig en gekleurd propaganda-filmpje.
Eh nee, ik zie graag dat het wel gaat lukken, alleen ben ik totaal geen fan van Geenstijl en dergelijke zooi.quote:Op donderdag 24 september 2015 18:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, jij vindt het treurig omdat je waarschijnlijk het liefste ziet dat het niet gaat lukken.
Je weet dat de Telegraaf het grootste bereik van alle kranten heeft?
Held.quote:Op vrijdag 25 september 2015 03:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Eh nee, ik zie graag dat het wel gaat lukken, alleen ben ik totaal geen fan van Geenstijl en dergelijke zooi.
Desondanks heb ik wel getekend en heb ik zelfs anderen opgeroepen hetzelfde te doen.
Eigenlijk verdenk ik Geenstijl er van dat ze dit vooral doen om er zelf beter van te worden. Goed voor de naamsbekendheid van hun site en lekker veel kliks genereren. Nu met de actie, als het referendum doorgaat dan kun je hier nog maanden mee voort, met leuke artikeltjes op hun site.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:45 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Heeft ook prachtige oneliners opgeleverd als:
• Als je voor democratie bent, MOET je tekenen.
• Laat een geluid horen tegen Europa
• Stem tegen VVD66, teken het referendum.
Kan mij voorstellen, dat je als NPO dit niet dagelijks gaat uitzenden, als zelfs Geenstijl het referendum niet uit kan leggen. Ook dat filmpje hier boven zit vol met pro-Rusland propaganda.
[..]
Handtekening zetten is wat anders dan op komen dagen bij verkiezingen of het stemmen op een referendum zelf. Het referendum in 2005 was trouwens op die dag alleen in Nederland (in de meeste andere landen was het referendum geannuleerd), de opkomst van 63,3% was in Nederland. De verkiezingen van het Europees Parlement (hoe meer politiek wil je het hebben) in Nederland trok net wat meer dan de helft van dat aantal stemmen. Dus wat ik door zei blijft gewoon overeind:quote:Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik vind Geenstijl een stel huilerige populistische volksmenners maar ik heb getekend puur om te kijken hoe Den Haag hier nou mee om zal gaan. Aangezien de volgende verkiezingen nog een tijdje van ons af liggen denk ik echt dat ze er maar weinig aandacht aan gaan besteden. Wilders heeft er, gezien de verwachtte uitslag, weer een stokpaardje bij natuurlijk. Maar het tijdstip is niet heel gunstig.quote:Op vrijdag 25 september 2015 06:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Held.![]()
Ik vind dat "ik teken niet, want ik vind geenstijl dom" echt het allerslechtste argument dat je kan geven. Zeg dan gewoon eerlijk dat je totaal niet begrijpt waar het over gaat.
Niks mis mee. Hoeveel andere serieuze media brengen niet bepaalde (politiek gevoelige) onderwerpen aan de kaak en blijven zich daarin vastbijten? Dat GS niet pro-EU is mag wel duidelijk zijn, en aangezien ze daar ook gewoon openlijk voor uitkomen zie ik er ook geen probleem in. Goed juist dat een medium met zo'n groot bereik zich probeert in te zetten voor haar idealen. En ja, deels zal het vast ook wel commercieel gedreven zijn, GS en de TMG zullen vast wel willen bevestigen dat ze niet vies van geld zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2015 07:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eigenlijk verdenk ik Geenstijl er van dat ze dit vooral doen om er zelf beter van te worden. Goed voor de naamsbekendheid van hun site en lekker veel kliks genereren. Nu met de actie, als het referendum doorgaat dan kun je hier nog maanden mee voort, met leuke artikeltjes op hun site.
Het is in feite toch een nieuws/opiniesite die nu zelf hun eigen nieuws genereert.
Het referendum komt (als ie komt) waarschijnlijk mooi ten tijden van het Nederlandse voorzitterschap van de EU, ik kan me een slechtere timing bedenkenquote:Op vrijdag 25 september 2015 08:34 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind Geenstijl een stel huilerige populistische volksmenners maar ik heb getekend puur om te kijken hoe Den Haag hier nou mee om zal gaan. Aangezien de volgende verkiezingen nog een tijdje van ons af liggen denk ik echt dat ze er maar weinig aandacht aan gaan besteden. Wilders heeft er, gezien de verwachtte uitslag, weer een stokpaardje bij natuurlijk. Maar het tijdstip is niet heel gunstig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |