abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156351874
quote:
99s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:30 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

[..]

Oh ja, dat is zeker waar. Niet aan gedacht 8)7
Steekproef van 2.000 nemen, kijken hoeveel er ongeldig zijn. Zo kun je het aantal berekenen van wat je binnen een bepaalde wrsheid op zijn minst boven het vereiste aantal nodig hebt...
I´m back.
pi_156352028
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:30 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

waarbij:

n = het aantal verzoeken onderscheidenlijk ondersteuningsverklaringen dat voor een steekproef wordt geselecteerd

z = 2,576

N = het totaal aantal ingediende verzoeken onderscheidenlijk ondersteuningsverklaringen die niet op grond van artikel 33, derde lid, onder a tot en met c, onderscheidenlijk artikel 45, derde lid, onder a tot en met c, van de Wet raadgevend referendum ongeldig zijn verklaard

p = 0,5

F = 0,02
Ik doelde eigenlijk meer op de uitkomst. Dit is gewoon een statische formule die stelt hoeveel er uit de ton gehaald moeten worden om een juiste steekproef te kunnen garanderen. Oftewel de N-term.
Die N-term aan handtekeningen check je, daarvan krijg je een procentuele uitslag en die gooi je over de totaal aantal stemmen heen en je hebt het resultaat.

Betekend nog wel dat je nog steeds die hele ton vol kan gooien met totale bullshit omdat het systeem geen goede manier heeft om vervuiling van de database tegen te gaan. :s)
En dat hebben normale verkiezingen wel.

En zo Mr. Robot was de tekst ook weer niet hoor. Eerder mijn basis kennis over encryptie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 16:42:41 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 16:44:12 #53
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_156352104
quote:
13s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:11 schreef Rivalo het volgende:
Dit had beter gekund hoor :')
En dan? Als je het beter doet? En dan? Minder fraude? De meeste fraude van stemmen worden bij het tellen gedaan niet bij het invullen.
pi_156352165
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:40 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk meer op de uitkomst. Dit is gewoon een statische formule die stelt hoeveel er uit de ton gehaald moeten worden om een juiste steekproef te kunnen garanderen. Oftewel de N-term.
Die N-term aan handtekeningen check je, daarvan krijg je een procentuele uitslag en die gooi je over de totaal aantal stemmen heen en je hebt het resultaat.

Betekend nog wel dat je nog steeds die hele ton vol kan gooien met totale bullshit omdat het systeem geen goede manier heeft om vervuiling van de database tegen te gaan. :s).En dat hebben normale verkiezingen wel.

En zo Mr. Robot was de tekst ook weer niet hoor. Eerder mijn basis kennis over encryptie.
Mr. Robot was dan ook een matig grapje, maar hé, ik moest toch iets verzinnen?.

Dan had ik je vraag verkeerd begrepen, ik dacht dat je basis wilde weten of hoe de kiesraad te werk gaat m.b.t. steekproef.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_156352250
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:44 schreef xzaz het volgende:

[..]

En dan? Als je het beter doet? En dan? Minder fraude? De meeste fraude van stemmen worden bij het tellen gedaan niet bij het invullen.
Grotere kans, dat het GS project waar jullie voorstander voor zijn, niet keihard afgerekend wordt tijdens de steekproef omdat er allemaal bagger tussen zit.

De handtekening van Mr. DMHDY UTlLW uit IKXSJLRM met een hele grote penis als handtekening kan namelijk gewoon door het systeem heen. Zelf getest.

En die van DMHDY UTlLV, toevallig uit dezelfde plaats met dezelfde handtekening waarschijnlijk ook wel (niet getest, maar op basis van hoe het systeem werkt) ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 16:54:10 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 16:54:09 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_156352286
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:52 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Grotere kans, dat het GS project waar jullie voorstander voor zijn, niet keihard afgerekend wordt tijdens de steekproef omdat er allemaal bagger tussen zit.

De handtekening van Mr. DMHDY UTlLW uit IKXSJLRM met een hele grote penis als handtekening kan namelijk gewoon door het systeem heen. En die van DMHDY UTlLV, toevallig uit dezelfde plaats met dezelfde handtekening waarschijnlijk ook wel ;)
Ja, wat is je punt? Dat ze gaan stoppen op 300000 stemmen en er vanuit gaan dat alles goed is?
pi_156352361
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef Infection het volgende:

[..]

Het zal mij inderdaad ook niet verbazen. Er zullen genoeg mensen zijn die dit referendum heel graag willen dwarsbomen. Maar daarom wilt Geenstijl / Geenpeil ook graag nog wat speling hebben. Ik verwacht wel dat ze boven de 300k uitkomen eerlijk gezegd.
Maar Geenpeil telt ook elke envelop als 1 handtekening, terwijl mensen er soms meerdere tegelijk opsturen.
Dat zal elkaar dus wel enigsinds opheffen.
pi_156352476
quote:
13s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:11 schreef Rivalo het volgende:
Net ff het Githubje gechecked. Vrij fraude gevoelig.

Zowel IP als gegevens worden gehashed. IP mag vaker voorkomen, gegevens één keer.
Maar aangezien GS, naar mijn vertrouwen, niet zomaar de data decrypt (en dus niet checked op bullshit namen als 'ArreTDfjks'), is een character wisseling voldoende voor een volledig nieuwe hash. Je moet nogal wat invullen dus die hash beveiliging valt oneindig te omzeilen.

De IP is wat lastiger, maar GS gaat daar minder nauw mee om aangezien ook gehele gezinnen hun gegevens aan de Telegraaf cadeau doen.

Je kunt niet zomaar een botje schrijven door de captcha, maar als je zin hebt om plaatjes op te lossen kun je nog wel op een aardig aantal neppe handtekeningen komen. Zeker als hem via een TOR tunnel laat zenden om het IP een beetje heen en weer te wisselen.

Dit had beter gekund hoor :')
Zeker omdat er genoeg tegenstanders zijn, die geen optie hebben om tegen te stemmen.
Ben benieuwd naar de steekproef van de Kiesraad.
Papierenformulieren kan je net zo goed vol met onzin invullen.
De fraudegevoeligheid ligt dus bij hoe de Kiesraad het heeft geregeld en niet GP.
Ze hadden ook kunnen zorgen dat je bijv. met je DigiD moet tekenen.
pi_156352483
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:52 schreef Rivalo het volgende:

[..]

De handtekening van Mr. DMHDY UTlLW uit IKXSJLRM met een hele grote penis als handtekening kan namelijk gewoon door het systeem heen. Zelf getest.

En die van DMHDY UTlLV, toevallig uit dezelfde plaats met dezelfde handtekening waarschijnlijk ook wel (niet getest, maar op basis van hoe het systeem werkt) ;)
Ja, en als je dat op een papieren formulier invult, wordt het ook niet geweigerd door de brievenbus. Het maakt geen drol uit dat er nep-entries tussen zitten, zelfs al zijn er 800.000 nepentries, zolang er maar 300.000 echte entries bijzitten.
pi_156352540
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:54 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja, wat is je punt? Dat ze gaan stoppen op 300000 stemmen en er vanuit gaan dat alles goed is?
Nee, gewoon dat het enorm fraude gevoelig is. Ik denk zelf dat die stemmen voor het grootste deel wel goed zijn, en dat een steekproef waarschijnlijk ook wel een positief resultaat laat zien. Maar dat is allemaal op basis van gedrag van mensen.

Als je kijkt op basis van hoe het systeem werkt, kun je gewoon niks zeggen van die 300.000 stemmen. Zou zelfs technisch gezien 100% bullshit kunnen zijn. Je kunt namelijk zelfs je buurvrouw opgeven zonder dat ze er iets van weet. De handtekening zelf wordt toch niet gecheckt ,en valt makkelijk te vervalsen/genereren. Als je het niet doet op de bruteforce methode (AAA, AAB, AAC etc.) kun je zelfs gewoon het telefoonboek in gaan vullen, en kunnen ze misschien zelfs nog wel langs de kiesraad heen.

Ik denk gewoon niet dat dit de manier is om handtekeningen te verzamelen voor een duur referendum.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Papierenformulieren kan je net zo goed vol met onzin invullen.
De fraudegevoeligheid ligt dus bij hoe de Kiesraad het heeft geregeld en niet GP.
Ze hadden ook kunnen zorgen dat je bijv. met je DigiD moet tekenen.
Ja dat zou een optie kunnen zijn. Maar je moet toegeven dat het makkelijker en minder opvallend is om van afstand grote hoeveelheden bullshit naar een server te sturen, dan een berg papier naar de kiesraad te brengen.

Het is op het einde deels de verantwoordelijkheid van GS als de kiesraad, en die zijn beiden niet op orde.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:02 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ja, en als je dat op een papieren formulier invult, wordt het ook niet geweigerd door de brievenbus. Het maakt geen drol uit dat er nep-entries tussen zitten, zelfs al zijn er 800.000 nepentries, zolang er maar 300.000 echte entries bijzitten.
Maakt wel uit. Dan heb je een veel grotere kans dat je steekproef je in de steek laat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 17:07:55 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 17:41:11 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156353104
De telegraaf advertentie:

Je kunt gewoon die pagina zelf invullen en opsturen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156353231
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:47 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Zal het nog maar eens posten.

Valt het jullie ook op dat er met

10 dagen - 100k stemmen nodig
8 dagen - 80k stemmen nodig
4,5 dag - 45k stemmen nodig.

Zoals ik net al zei, maar iemand heeft de reactie weggehaald.

Volgens mij zijn ze er al, en willen ze Vieze Pecht even met het hoofd op het bureau laten slaan.
Dit is wat vergezocht. Ik heb het idee dat men gewoon een eindsprint heeft ingezet en dat iedereen de laatste dagen keihard aan het werk is om die grens van 300K te halen (wat hopelijk gaat lukken, het ziet er goed uit).
Copthorne 2.0
  donderdag 24 september 2015 @ 18:17:13 #63
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_156353759
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:10 schreef grimselman het volgende:

[..]

Je tekent niet vanwege Roos en Wilders, dan heb je ook geen beknopte uitleg meer nodig :W
Ik moet bekennen dat ik hierdoor ook getwijfeld heb, Geenstijl is een racistische webstek, Jan Roos is duidelijk niet van het Gymnasium afkomstig (dan druk ik me nog mild uit :P ) en Wilders is een halve gare xenofoob.

Toch vind ik het onderwerp en het referendum belangrijk, partij voor de dieren is ook voor een referendum en tegen het associatieverdrag met o.m. oekraine en die zijn wel serieus.

Dus ik heb wel getekend. Burgerforum EU, wel een serieus en beschaafde organisatie is ook voor dit referendum.

De naam Geenstijl is wel een besmette naam inderdaad (en niet geheel ten onrechte).
  donderdag 24 september 2015 @ 18:19:25 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156353806
Nu bij Editie NL
  donderdag 24 september 2015 @ 18:23:41 #65
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_156353895
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 17:41 schreef SeLang het volgende:
De telegraaf advertentie:

[ afbeelding ]

Je kunt gewoon die pagina zelf invullen en opsturen
Telegraaf, Hart van Nederland, Geenstijl. Dit is wel treurig.

Erg jammer dat serieuze media hier nauwelijks aandacht aan besteden. Hetzelfde geldt voor het TTIP-verdrag, behalve Lubach besteedde hier vrijwel niemand van de serieuze media aandacht aan. :{

Ik vind dat juist het NRC en de Volkskrant hier aandacht aan hadden moeten besteed. Uitbreiding van de EU gaat alle burgers aan immers.
pi_156353974
Die de Roos hoor ik nu zeggen op TV dat de corruptie een probleem is en men daarom tegen dit verdrag moet zijn terwijl het verdrag juist afspraken maakt om de corruptie te bestrijden. Het zijn allemaal maar vreemde argumenten die men aandraagt, hoe kan de politiek dan iets met de uitslag van dit referendum?
  donderdag 24 september 2015 @ 18:27:28 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156353980
quote:
9s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Telegraaf, Hart van Nederland, Geenstijl. Dit is wel treurig.

Nee, jij vindt het treurig omdat je waarschijnlijk het liefste ziet dat het niet gaat lukken.

Je weet dat de Telegraaf het grootste bereik van alle kranten heeft?
pi_156353997
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:27 schreef Wespensteek het volgende:
Die de Roos hoor ik nu zeggen op TV dat de corruptie een probleem is en men daarom tegen dit verdrag moet zijn terwijl het verdrag juist afspraken maakt om de corruptie te bestrijden. Het zijn allemaal maar vreemde argumenten die men aandraagt, hoe kan de politiek dan iets met de uitslag van dit referendum?
Dat kunnen ze ook niet. Waarschijnlijk komt er ook geen drol opdagen.
pi_156354000
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, jij vindt het treurig omdat je waarschijnlijk het liefste ziet dat het niet gaat lukken.
Hij zegt hierboven nog dat hij ook getekend heeft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156354011
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hij heeft gestemd man :')
  donderdag 24 september 2015 @ 18:29:16 #71
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156354026
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hij zegt hierboven nog dat hij ook getekend heeft.
Dan is het onbegrijpelijk.
pi_156354238
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:10 schreef grimselman het volgende:

[..]

Je tekent niet vanwege Roos en Wilders, dan heb je ook geen beknopte uitleg meer nodig :W
Dag :W Dan teken ik toch lekker niet. :) Jij bent vast een goede werver.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_156354260
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:09 schreef Infection het volgende:

[..]

Je tekent om het referendum aan te vragen. Zo geef je mensen op een democratische manier een kans zich over iets uit te spreken. Als je het er niet mee eens bent kun je altijd nog tegen stemmen tijdens het referendum.
Thanks. Ik kon zo snel niet op een computer en vroeg me ondertussen toch echt af wat het was. Ik kijk er zo nog wel even goed naar :+
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_156354387
Zo'n referendum kost weer extra geld aan campagne voeren en het gaat toch zoals Brussel het wil.

Deal with it!
pi_156354444
Democratie kan wat mij betreft niet vaak genoeg gebruikt worden in vorm van een referendum. Het geeft een goed beeld waar Nederland staat en het stelt onze politici in staat om na te denken over belangrijke kwesties in plaats van ons te negeren. Dus laat maar komen die referendum als burger heb ik daar graag een paar miljoen over als belasting betaler.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')