abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156351277
yep, getekent, geflyerd en gepromoot.

Zeer goed iniatief voor meer inspraak en burgers meer betrekken bij de politiek.
pi_156351289
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:02 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Je haalt dingen door elkaar. Maandag moet alles op papier binnen zijn bij de kiesraad. Je kan tot zondag 2300 uur tekenen op teken.geenpeil. Geenpeil print dit uit en bezorgt dit maandag bij de kiesraad.

Je kan ook een papieren formulier tekenen, in verband met de bezorgingstijden van postnl moet dit voor vrijdagavond op de post, anders komt het niet meer op tijd aan bij geenpeil/kiesraad.
Duidelijk. Ik begreep het al niet, maar dit klinkt inderdaad wel logisch ja.
  donderdag 24 september 2015 @ 16:04:33 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156351299
waarom zal het me niet gaan verbazen alsstraks blijkt dat er een redelijk percentage gewoon valse entries zijn

dit gaat zo anticlimaxeren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156351334
Kan iemand mij een beknopte uitleg van dit geven.

Ik zag namelijk Jan Roos en Wilders dit promoten, dan teken ik het natuurlijk al niet.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_156351345
quote:
3s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:04 schreef Re het volgende:
waarom zal het me niet gaan verbazen alsstraks blijkt dat er een redelijk percentage gewoon valse entries zijn

dit gaat zo anticlimaxeren
Het zal mij inderdaad ook niet verbazen. Er zullen genoeg mensen zijn die dit referendum heel graag willen dwarsbomen. Maar daarom wilt Geenstijl / Geenpeil ook graag nog wat speling hebben. Ik verwacht wel dat ze boven de 300k uitkomen eerlijk gezegd.
  donderdag 24 september 2015 @ 16:07:19 #31
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_156351357
quote:
3s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:04 schreef Re het volgende:
waarom zal het me niet gaan verbazen alsstraks blijkt dat er een redelijk percentage gewoon valse entries zijn

dit gaat zo anticlimaxeren
Pechtold die tot laat in de macht valse entries aan het invoeren is :D
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_156351379
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef richolio het volgende:
Kan iemand mij een beknopte uitleg van dit geven.

Ik zag namelijk Jan Roos en Wilders dit promoten, dan teken ik het natuurlijk al niet.
Is een referendum of het nou friet of patat is. Die twee personen maken er weer iets Europees van.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_156351409
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef richolio het volgende:
Kan iemand mij een beknopte uitleg van dit geven.

Ik zag namelijk Jan Roos en Wilders dit promoten, dan teken ik het natuurlijk al niet.
Je tekent om het referendum aan te vragen. Zo geef je mensen op een democratische manier een kans zich over iets uit te spreken. Als je het er niet mee eens bent kun je altijd nog tegen stemmen tijdens het referendum.
  donderdag 24 september 2015 @ 16:09:31 #34
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156351412
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef Infection het volgende:

[..]

Het zal mij inderdaad ook niet verbazen. Er zullen genoeg mensen zijn die dit referendum heel graag willen dwarsbomen. Maar daarom wilt Geenstijl / Geenpeil ook graag nog wat speling hebben. Ik verwacht wel dat ze boven de 300k uitkomen eerlijk gezegd.
nou zal dat natuurlijk eerder de andere kant op gaan met mensen die dit wel heel graag willen en er dus blijkbaar wel wat voor over hebben om een en ander er door te duwen

maar links of rechtsom gaat dit natuurlijk een grote anticlimax worden

opkomst 12% of zo maar dan ben ik er wel eentje van :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156351424
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef richolio het volgende:
Kan iemand mij een beknopte uitleg van dit geven.

Ik zag namelijk Jan Roos en Wilders dit promoten, dan teken ik het natuurlijk al niet.
Je tekent niet vanwege Roos en Wilders, dan heb je ook geen beknopte uitleg meer nodig :W
pi_156351445
quote:
3s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:09 schreef Re het volgende:

[..]

nou zal dat natuurlijk eerder de andere kant op gaan met mensen die dit wel heel graag willen en er dus blijkbaar wel wat voor over hebben om een en ander er door te duwen

maar links of rechtsom gaat dit natuurlijk een grote anticlimax worden

opkomst 12% of zo maar dan ben ik er wel eentje van :)
Klopt. De opkomst tijdens de Tweede Kamerverkiezingen was ook al niet al te hoog. Deze zal dus hoogstwaarschijnlijk nog veel lager uit gaan vallen. Maar we kunnen altijd blijven hopen natuurlijk.
pi_156351454
Net ff het Githubje gechecked. Vrij fraude gevoelig.

Zowel IP als gegevens worden gehashed. IP mag vaker voorkomen, gegevens één keer.
Maar aangezien GS, naar mijn vertrouwen, niet zomaar de data decrypt (en dus niet checked op bullshit namen als 'ArreTDfjks'), is een character wisseling voldoende voor een volledig nieuwe hash. Je moet nogal wat invullen dus die hash beveiliging valt oneindig te omzeilen.

De IP is wat lastiger, maar GS gaat daar minder nauw mee om aangezien ook gehele gezinnen hun gegevens aan de Telegraaf cadeau doen.

Je kunt niet zomaar een botje schrijven door de captcha, maar als je zin hebt om plaatjes op te lossen kun je nog wel op een aardig aantal neppe handtekeningen komen. Zeker als hem via een TOR tunnel laat zenden om het IP een beetje heen en weer te wisselen.

Dit had beter gekund hoor :')
Zeker omdat er genoeg tegenstanders zijn, die geen optie hebben om tegen te stemmen.
Ben benieuwd naar de steekproef van de Kiesraad.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 16:12:42 ]
pi_156351499
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:09 schreef Infection het volgende:

[..]

Je tekent om het referendum aan te vragen. Zo geef je mensen op een democratische manier een kans zich over iets uit te spreken. Als je het er niet mee eens bent kun je altijd nog tegen stemmen tijdens het referendum.
In alle realiteit is nee stemmen natuurlijk vrij zinloos. Ik ben het principieel best met je punt eens maar de voor-stemmers zullen natuurlijk veel massaler tekenen en stemmmen dan tegen-stemmers. Trouwens vaak een probleem met referenda (al kan het naargelang de inhoud ook andersom zijn).
pi_156351531
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

In alle realiteit is nee stemmen natuurlijk vrij zinloos. Ik ben het principieel best met je punt eens maar de voor-stemmers zullen natuurlijk veel massaler tekenen dan tegen-stemmers. Trouwens vaak een probleem met referenda (al kan het naargelang de inhoud ook andersom zijn).
Klopt. Overigens is het nog maar de vraag of er een opkomst van minimaal 30% zal zijn. Anders wordt het referendum alsnog ongeldig verklaard.
pi_156351567
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:42 schreef HPLC het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat ik mijn adres niet in wil vullen...
pi_156351603
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:15 schreef Infection het volgende:

[..]

Klopt. Overigens is het nog maar de vraag of er een opkomst van minimaal 30% zal zijn. Anders wordt het referendum alsnog ongeldig verklaard.
Als je bedenkt dat de veel belangrijkere verkiezingen voor waterschappen en Europees Parlement die aantallen nauwelijks halen geef ik daar weinig voor.

Maar het is wel een goed initiatief. Elke poging burgers meer politiek bewust en geëngageerd te maken is top.
pi_156351615
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:09 schreef Infection het volgende:

[..]

Je tekent om het referendum aan te vragen. Zo geef je mensen op een democratische manier een kans zich over iets uit te spreken. Als je het er niet mee eens bent kun je altijd nog tegen stemmen tijdens het referendum.
Dit is het grootste bullshit argument dat ik gehoord heb :')
Je kunt al op een democratische wijze je mening uitspreken, dat heten verkiezingen. Laatste EU verkiezingsuitslag was erg pro-EU.
>90% procent van die 300.000 zullen tegen stemmen, aangezien dat het hele verhaal en retoriek om het referendum bevestigd. Het eindigt zelfs met een plaatje van Pechtold met een 4chan impact font 'meme' verhaaltje eroverheen :')

Het niet kiezen voor een bepaald referendum is ook een vorm van democratie. Diegene die dat ontkent en stelt dat iedereen die niet voor is, ook niet voor democratie is. Heeft naast een flinke drogreden in z'n betoog, ook nog enkele (Italiaans) fascistische trekjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 16:19:37 ]
pi_156351639
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:39 schreef KNAK het volgende:
Denk dat ze er al zijn, maar dit niet publiekelijkbekend maken

Opeens zullen er 320.000 stemmen zijn oid :p
Ik lees op dumpert dat heel veel mensen zo iets denken, maar waarom zouden ze zoiets doen? :P :?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  donderdag 24 september 2015 @ 16:20:16 #44
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_156351644
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:15 schreef Infection het volgende:

[..]

Klopt. Overigens is het nog maar de vraag of er een opkomst van minimaal 30% zal zijn. Anders wordt het referendum alsnog ongeldig verklaard.
Ik denk niet dat dat gehaald wordt. De politiek doet er toch niets mee en dat is voor veel mensen reden al niet te gaan, waardoor de politiek ook weer haar zin krijgt. Het is een vicieuze cirkel.
  donderdag 24 september 2015 @ 16:27:11 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156351760
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:20 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat gehaald wordt. De politiek doet er toch niets mee en dat is voor veel mensen reden al niet te gaan, waardoor de politiek ook weer haar zin krijgt. Het is een vicieuze cirkel.
Misschien komen er toch wel veel mensen, want een referendum is toch net anders dan een verkiezing. Bovendien is er veel onvrede over het falen van de EU op alle vlakken, dus dit geeft de mensen een kans hierover stoom af te blazen.
The End Times are wild
pi_156351797
quote:
99s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:19 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Ik lees op dumpert dat heel veel mensen zo iets denken, maar waarom zouden ze zoiets doen? :P :?
Hoe meer stemmen, hoe groter hun publiciteit en aandacht. Maar als de drempel is gehaald tekenen er natuurlijk nauwelijks nog mensen want is technisch gezien niet meer nodig.
pi_156351803
quote:
99s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:19 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Ik lees op dumpert dat heel veel mensen zo iets denken, maar waarom zouden ze zoiets doen? :P :?
Omdat bij telling wrs nog heel wat inzendingen vanwege diverse redenen niet mogen worden meegerekend?
Ik zou zeker niet stoppen bij exact 300.000.
I´m back.
  donderdag 24 september 2015 @ 16:29:38 #48
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_156351813
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien komen er toch wel veel mensen, want een referendum is toch net anders dan een verkiezing. Bovendien is er veel onvrede over het falen van de EU op alle vlakken, dus dit geeft de mensen een kans hierover stoom af te blazen.
Ik hoop het. Het zal er ook wel mee te maken hebben hoeveel media-aandacht het krijgt en hoe het gebracht wordt.
pi_156351821
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe meer stemmen, hoe groter hun publiciteit en aandacht. Maar als de drempel is gehaald tekenen er natuurlijk nauwelijks nog mensen want is technisch gezien niet meer nodig.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat bij telling wrs nog heel wat inzendingen vanwege diverse redenen niet mogen worden meegerekend?
Ik zou zeker niet stoppen bij exact 300.000.
Oh ja, dat is zeker waar. Niet aan gedacht 8)7
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_156351825
quote:
13s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:11 schreef Rivalo het volgende:
{{mr.robot taal}}

Dit had beter gekund hoor :')
Zeker omdat er genoeg tegenstanders zijn, die geen optie hebben om tegen te stemmen.
Ben benieuwd naar de steekproef van de Kiesraad.
Artikel 34 - Wet raadgevend referendum
quote:
1. De controle van de verzoeken die niet reeds op grond van artikel 33, derde lid, onder a tot en met c, ongeldig zijn verklaard, kan geschieden door middel van een steekproef.
2. Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur
worden regels gesteld betreffende de wijze waarop de steekproef wordt uitgevoerd. Deze regels hebben in ieder geval betrekking op de omvang van de steekproef, de kenmerken op basis waarvan de selectie voor de steekproef wordt bepaald, de controle van de verzoeken van kiesgerechtigden, bedoeld in artikel 21, en de vaststelling van het totaal aantal geldige verzoeken op basis van de uitkomst van de steekproef.
AMVB-Besluit raadgevend referendum:
Artikel 7

Indien de controle van de verzoeken onderscheidenlijk ondersteuningsverklaringen geschiedt door middel van een steekproef, bepaalt de voorzitter van het centraal stembureau de omvang van een steekproef aan de hand van de volgende formule:



waarbij:

n = het aantal verzoeken onderscheidenlijk ondersteuningsverklaringen dat voor een steekproef wordt geselecteerd

z = 2,576

N = het totaal aantal ingediende verzoeken onderscheidenlijk ondersteuningsverklaringen die niet op grond van artikel 33, derde lid, onder a tot en met c, onderscheidenlijk artikel 45, derde lid, onder a tot en met c, van de Wet raadgevend referendum ongeldig zijn verklaard

p = 0,5

F = 0,02
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')