Pechtold die tot laat in de macht valse entries aan het invoeren isquote:Op donderdag 24 september 2015 16:04 schreef Re het volgende:
waarom zal het me niet gaan verbazen alsstraks blijkt dat er een redelijk percentage gewoon valse entries zijn
dit gaat zo anticlimaxeren
Is een referendum of het nou friet of patat is. Die twee personen maken er weer iets Europees van.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef richolio het volgende:
Kan iemand mij een beknopte uitleg van dit geven.
Ik zag namelijk Jan Roos en Wilders dit promoten, dan teken ik het natuurlijk al niet.
Je tekent om het referendum aan te vragen. Zo geef je mensen op een democratische manier een kans zich over iets uit te spreken. Als je het er niet mee eens bent kun je altijd nog tegen stemmen tijdens het referendum.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef richolio het volgende:
Ik zag namelijk Jan Roos en Wilders dit promoten, dan teken ik het natuurlijk al niet.
nou zal dat natuurlijk eerder de andere kant op gaan met mensen die dit wel heel graag willen en er dus blijkbaar wel wat voor over hebben om een en ander er door te duwenquote:Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef Infection het volgende:
[..]
Het zal mij inderdaad ook niet verbazen. Er zullen genoeg mensen zijn die dit referendum heel graag willen dwarsbomen. Maar daarom wilt Geenstijl / Geenpeil ook graag nog wat speling hebben. Ik verwacht wel dat ze boven de 300k uitkomen eerlijk gezegd.
Je tekent niet vanwege Roos en Wilders, dan heb je ook geen beknopte uitleg meer nodigquote:Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef richolio het volgende:
Klopt. De opkomst tijdens de Tweede Kamerverkiezingen was ook al niet al te hoog. Deze zal dus hoogstwaarschijnlijk nog veel lager uit gaan vallen. Maar we kunnen altijd blijven hopen natuurlijk.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:09 schreef Re het volgende:
[..]
nou zal dat natuurlijk eerder de andere kant op gaan met mensen die dit wel heel graag willen en er dus blijkbaar wel wat voor over hebben om een en ander er door te duwen
maar links of rechtsom gaat dit natuurlijk een grote anticlimax worden
opkomst 12% of zo maar dan ben ik er wel eentje van
In alle realiteit is nee stemmen natuurlijk vrij zinloos. Ik ben het principieel best met je punt eens maar de voor-stemmers zullen natuurlijk veel massaler tekenen en stemmmen dan tegen-stemmers. Trouwens vaak een probleem met referenda (al kan het naargelang de inhoud ook andersom zijn).quote:Op donderdag 24 september 2015 16:09 schreef Infection het volgende:
[..]
Je tekent om het referendum aan te vragen. Zo geef je mensen op een democratische manier een kans zich over iets uit te spreken. Als je het er niet mee eens bent kun je altijd nog tegen stemmen tijdens het referendum.
Klopt. Overigens is het nog maar de vraag of er een opkomst van minimaal 30% zal zijn. Anders wordt het referendum alsnog ongeldig verklaard.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
In alle realiteit is nee stemmen natuurlijk vrij zinloos. Ik ben het principieel best met je punt eens maar de voor-stemmers zullen natuurlijk veel massaler tekenen dan tegen-stemmers. Trouwens vaak een probleem met referenda (al kan het naargelang de inhoud ook andersom zijn).
Als je bedenkt dat de veel belangrijkere verkiezingen voor waterschappen en Europees Parlement die aantallen nauwelijks halen geef ik daar weinig voor.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt. Overigens is het nog maar de vraag of er een opkomst van minimaal 30% zal zijn. Anders wordt het referendum alsnog ongeldig verklaard.
Dit is het grootste bullshit argument dat ik gehoord hebquote:Op donderdag 24 september 2015 16:09 schreef Infection het volgende:
[..]
Je tekent om het referendum aan te vragen. Zo geef je mensen op een democratische manier een kans zich over iets uit te spreken. Als je het er niet mee eens bent kun je altijd nog tegen stemmen tijdens het referendum.
Ik lees op dumpert dat heel veel mensen zo iets denken, maar waarom zouden ze zoiets doen?quote:Op donderdag 24 september 2015 15:39 schreef KNAK het volgende:
Denk dat ze er al zijn, maar dit niet publiekelijkbekend maken
Opeens zullen er 320.000 stemmen zijn oid :p
Ik denk niet dat dat gehaald wordt. De politiek doet er toch niets mee en dat is voor veel mensen reden al niet te gaan, waardoor de politiek ook weer haar zin krijgt. Het is een vicieuze cirkel.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt. Overigens is het nog maar de vraag of er een opkomst van minimaal 30% zal zijn. Anders wordt het referendum alsnog ongeldig verklaard.
Misschien komen er toch wel veel mensen, want een referendum is toch net anders dan een verkiezing. Bovendien is er veel onvrede over het falen van de EU op alle vlakken, dus dit geeft de mensen een kans hierover stoom af te blazen.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:20 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat gehaald wordt. De politiek doet er toch niets mee en dat is voor veel mensen reden al niet te gaan, waardoor de politiek ook weer haar zin krijgt. Het is een vicieuze cirkel.
Hoe meer stemmen, hoe groter hun publiciteit en aandacht. Maar als de drempel is gehaald tekenen er natuurlijk nauwelijks nog mensen want is technisch gezien niet meer nodig.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:19 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ik lees op dumpert dat heel veel mensen zo iets denken, maar waarom zouden ze zoiets doen?![]()
Omdat bij telling wrs nog heel wat inzendingen vanwege diverse redenen niet mogen worden meegerekend?quote:Op donderdag 24 september 2015 16:19 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ik lees op dumpert dat heel veel mensen zo iets denken, maar waarom zouden ze zoiets doen?![]()
Ik hoop het. Het zal er ook wel mee te maken hebben hoeveel media-aandacht het krijgt en hoe het gebracht wordt.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien komen er toch wel veel mensen, want een referendum is toch net anders dan een verkiezing. Bovendien is er veel onvrede over het falen van de EU op alle vlakken, dus dit geeft de mensen een kans hierover stoom af te blazen.
quote:Op donderdag 24 september 2015 16:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe meer stemmen, hoe groter hun publiciteit en aandacht. Maar als de drempel is gehaald tekenen er natuurlijk nauwelijks nog mensen want is technisch gezien niet meer nodig.
Oh ja, dat is zeker waar. Niet aan gedachtquote:Op donderdag 24 september 2015 16:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat bij telling wrs nog heel wat inzendingen vanwege diverse redenen niet mogen worden meegerekend?
Ik zou zeker niet stoppen bij exact 300.000.
Artikel 34 - Wet raadgevend referendumquote:Op donderdag 24 september 2015 16:11 schreef Rivalo het volgende:
{{mr.robot taal}}
Dit had beter gekund hoor
Zeker omdat er genoeg tegenstanders zijn, die geen optie hebben om tegen te stemmen.
Ben benieuwd naar de steekproef van de Kiesraad.
AMVB-Besluit raadgevend referendum:quote:1. De controle van de verzoeken die niet reeds op grond van artikel 33, derde lid, onder a tot en met c, ongeldig zijn verklaard, kan geschieden door middel van een steekproef.
2. Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur
worden regels gesteld betreffende de wijze waarop de steekproef wordt uitgevoerd. Deze regels hebben in ieder geval betrekking op de omvang van de steekproef, de kenmerken op basis waarvan de selectie voor de steekproef wordt bepaald, de controle van de verzoeken van kiesgerechtigden, bedoeld in artikel 21, en de vaststelling van het totaal aantal geldige verzoeken op basis van de uitkomst van de steekproef.
Steekproef van 2.000 nemen, kijken hoeveel er ongeldig zijn. Zo kun je het aantal berekenen van wat je binnen een bepaalde wrsheid op zijn minst boven het vereiste aantal nodig hebt...quote:Op donderdag 24 september 2015 16:30 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
[..]
Oh ja, dat is zeker waar. Niet aan gedacht
Ik doelde eigenlijk meer op de uitkomst. Dit is gewoon een statische formule die stelt hoeveel er uit de ton gehaald moeten worden om een juiste steekproef te kunnen garanderen. Oftewel de N-term.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:30 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
waarbij:
n = het aantal verzoeken onderscheidenlijk ondersteuningsverklaringen dat voor een steekproef wordt geselecteerd
z = 2,576
N = het totaal aantal ingediende verzoeken onderscheidenlijk ondersteuningsverklaringen die niet op grond van artikel 33, derde lid, onder a tot en met c, onderscheidenlijk artikel 45, derde lid, onder a tot en met c, van de Wet raadgevend referendum ongeldig zijn verklaard
p = 0,5
F = 0,02
En dan? Als je het beter doet? En dan? Minder fraude? De meeste fraude van stemmen worden bij het tellen gedaan niet bij het invullen.quote:
Mr. Robot was dan ook een matig grapje, maar hé, ik moest toch iets verzinnen?.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:40 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op de uitkomst. Dit is gewoon een statische formule die stelt hoeveel er uit de ton gehaald moeten worden om een juiste steekproef te kunnen garanderen. Oftewel de N-term.
Die N-term aan handtekeningen check je, daarvan krijg je een procentuele uitslag en die gooi je over de totaal aantal stemmen heen en je hebt het resultaat.
Betekend nog wel dat je nog steeds die hele ton vol kan gooien met totale bullshit omdat het systeem geen goede manier heeft om vervuiling van de database tegen te gaan..En dat hebben normale verkiezingen wel.
En zo Mr. Robot was de tekst ook weer niet hoor. Eerder mijn basis kennis over encryptie.
Grotere kans, dat het GS project waar jullie voorstander voor zijn, niet keihard afgerekend wordt tijdens de steekproef omdat er allemaal bagger tussen zit.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:44 schreef xzaz het volgende:
[..]
En dan? Als je het beter doet? En dan? Minder fraude? De meeste fraude van stemmen worden bij het tellen gedaan niet bij het invullen.
Ja, wat is je punt? Dat ze gaan stoppen op 300000 stemmen en er vanuit gaan dat alles goed is?quote:Op donderdag 24 september 2015 16:52 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Grotere kans, dat het GS project waar jullie voorstander voor zijn, niet keihard afgerekend wordt tijdens de steekproef omdat er allemaal bagger tussen zit.
De handtekening van Mr. DMHDY UTlLW uit IKXSJLRM met een hele grote penis als handtekening kan namelijk gewoon door het systeem heen. En die van DMHDY UTlLV, toevallig uit dezelfde plaats met dezelfde handtekening waarschijnlijk ook wel
Maar Geenpeil telt ook elke envelop als 1 handtekening, terwijl mensen er soms meerdere tegelijk opsturen.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:06 schreef Infection het volgende:
[..]
Het zal mij inderdaad ook niet verbazen. Er zullen genoeg mensen zijn die dit referendum heel graag willen dwarsbomen. Maar daarom wilt Geenstijl / Geenpeil ook graag nog wat speling hebben. Ik verwacht wel dat ze boven de 300k uitkomen eerlijk gezegd.
Papierenformulieren kan je net zo goed vol met onzin invullen.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:11 schreef Rivalo het volgende:
Net ff het Githubje gechecked. Vrij fraude gevoelig.
Zowel IP als gegevens worden gehashed. IP mag vaker voorkomen, gegevens één keer.
Maar aangezien GS, naar mijn vertrouwen, niet zomaar de data decrypt (en dus niet checked op bullshit namen als 'ArreTDfjks'), is een character wisseling voldoende voor een volledig nieuwe hash. Je moet nogal wat invullen dus die hash beveiliging valt oneindig te omzeilen.
De IP is wat lastiger, maar GS gaat daar minder nauw mee om aangezien ook gehele gezinnen hun gegevens aan de Telegraaf cadeau doen.
Je kunt niet zomaar een botje schrijven door de captcha, maar als je zin hebt om plaatjes op te lossen kun je nog wel op een aardig aantal neppe handtekeningen komen. Zeker als hem via een TOR tunnel laat zenden om het IP een beetje heen en weer te wisselen.
Dit had beter gekund hoor
Zeker omdat er genoeg tegenstanders zijn, die geen optie hebben om tegen te stemmen.
Ben benieuwd naar de steekproef van de Kiesraad.
Ja, en als je dat op een papieren formulier invult, wordt het ook niet geweigerd door de brievenbus. Het maakt geen drol uit dat er nep-entries tussen zitten, zelfs al zijn er 800.000 nepentries, zolang er maar 300.000 echte entries bijzitten.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:52 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Grotere kans, dat het GS project waar jullie voorstander voor zijn, niet keihard afgerekend wordt tijdens de steekproef omdat er allemaal bagger tussen zit.
De handtekening van Mr. DMHDY UTlLW uit IKXSJLRM met een hele grote penis als handtekening kan namelijk gewoon door het systeem heen. Zelf getest.
En die van DMHDY UTlLV, toevallig uit dezelfde plaats met dezelfde handtekening waarschijnlijk ook wel (niet getest, maar op basis van hoe het systeem werkt)
Nee, gewoon dat het enorm fraude gevoelig is. Ik denk zelf dat die stemmen voor het grootste deel wel goed zijn, en dat een steekproef waarschijnlijk ook wel een positief resultaat laat zien. Maar dat is allemaal op basis van gedrag van mensen.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:54 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja, wat is je punt? Dat ze gaan stoppen op 300000 stemmen en er vanuit gaan dat alles goed is?
Ja dat zou een optie kunnen zijn. Maar je moet toegeven dat het makkelijker en minder opvallend is om van afstand grote hoeveelheden bullshit naar een server te sturen, dan een berg papier naar de kiesraad te brengen.quote:Op donderdag 24 september 2015 17:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Papierenformulieren kan je net zo goed vol met onzin invullen.
De fraudegevoeligheid ligt dus bij hoe de Kiesraad het heeft geregeld en niet GP.
Ze hadden ook kunnen zorgen dat je bijv. met je DigiD moet tekenen.
Maakt wel uit. Dan heb je een veel grotere kans dat je steekproef je in de steek laat.quote:Op donderdag 24 september 2015 17:02 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, en als je dat op een papieren formulier invult, wordt het ook niet geweigerd door de brievenbus. Het maakt geen drol uit dat er nep-entries tussen zitten, zelfs al zijn er 800.000 nepentries, zolang er maar 300.000 echte entries bijzitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |