abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156362514
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met dit referendum is het tenminste mogelijk om íets te doen tegen de mars richting het massagraf waarin de EU ons dwingt. Beter iets dan niets.
Welk massagraf? :')
En wie maakt mij af? Alexander Pechtold zelf? Of boze Poetin?

Sorry hoor, maar dit gaat nergens over, en dit referendum gaat daar al helemaal niet over.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 23:05:08 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 23:06:35 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156362570
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:04 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Welk massagraf? :')
En wie maakt mij af? Alexander Pechtold zelf? Of boze Poetin?

Sorry hoor, maar dit gaat nergens over, en dit referendum gaat daar al helemaal niet over.
Rationeel gezien natuurlijk niet. Maar voor het gevoel van de mensen wel degelijk. FOK! is een relatief gematigd-links forum. Lees eens op GS, elsevier of de Telegraaf hoe de mensen er over denken! Ze konden geen kant meer op. En nu hebben ze dat referendum! 300!
Zo wordt het beleefd.
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 23:06:40 #123
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156362572
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met dit referendum is het tenminste mogelijk om íets te doen tegen de mars richting het massagraf waarin de EU ons dwingt. Beter iets dan niets.
Onzin. Dit gaat niets veranderen. Zie het gedoe met de EU-grondwet. Andere omslag maar hetzelfde document blijft over.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 24 september 2015 @ 23:09:01 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156362634
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:06 schreef Morendo het volgende:

[..]

Onzin. Dit gaat niets veranderen. Zie het gedoe met de EU-grondwet. Andere omslag maar hetzelfde document blijft over.
Iets hé. Iets. Dus bijvoorbeeld een hokje inkleuren. Iets doen. Ik heb het niet over iets stoppen of veranderen of zelfs maar effect genereren. Gewoon, iets doen!
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 23:09:59 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156362659
Je hebt ook zo'n filmpje over Joden en die worden de gaskamer ingeleid. En al die Joden ondergaan dat als schapen. Maar één meisje spuugt dan zo'n Duitser in zijn smoel. Dat veranderde haar situatie niet, maar ze deed dan toch maar iets.
The End Times are wild
pi_156362697
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Rationeel gezien natuurlijk niet. Maar voor het gevoel van de mensen wel degelijk. FOK! is een relatief gematigd-links forum. Lees eens op GS, elsevier of de Telegraaf hoe de mensen er over denken! Ze konden geen kant meer op. En nu hebben ze dat referendum! 300!
Zo wordt het beleefd.
Ah het was retoriek, zeg dat dan meteen :D
Had ik toch nog gelijk dat het nergens over ging. Ik snap het wel hoor. Ik zou mij na 13 jaar centrum-rechts ook als rechts persoon in het nauw gedreven voelen :')
  donderdag 24 september 2015 @ 23:12:06 #127
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156362707
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Iets hé. Iets. Dus bijvoorbeeld een hokje inkleuren. Iets doen. Ik heb het niet over iets stoppen of veranderen of zelfs maar effect genereren. Gewoon, iets doen!
Hoogstens krijg je dan een nieuw bijzinnetje in het associatieverdrag die ongeveer luidt: 'Met oog voor bestaande zorgen......'.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 24 september 2015 @ 23:13:19 #128
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156362738
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:
Je hebt ook zo'n filmpje over Joden en die worden de gaskamer ingeleid. En al die Joden ondergaan dat als schapen. Maar één meisje spuugt dan zo'n Duitser in zijn smoel. Dat veranderde haar situatie niet, maar ze deed dan toch maar iets.
Gatverdamme zeg. Iemand in z'n mond spugen doe je nooit maar dan ook nooit. Geen excuses voor.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156362753
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:
Je hebt ook zo'n filmpje over Joden en die worden de gaskamer ingeleid. En al die Joden ondergaan dat als schapen. Maar één meisje spuugt dan zo'n Duitser in zijn smoel. Dat veranderde haar situatie niet, maar ze deed dan toch maar iets.
:')
  donderdag 24 september 2015 @ 23:15:21 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156362792
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hoogstens krijg je dan een nieuw bijzinnetje in het associatieverdrag die ongeveer luidt: 'Met oog voor bestaande zorgen......'.
Het effect zit hem in het houden van het referendum zelf. Totaal niet in de uitvoering van dat associatieverdrag. Die illusie heb ik echt nooit gehad
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 23:31:25 #131
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156363198
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:13 schreef Morendo het volgende:

[..]

Gatverdamme zeg. Iemand in z'n mond spugen doe je nooit maar dan ook nooit. Geen excuses voor.
:')
pi_156363355
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:
Je hebt ook zo'n filmpje over Joden en die worden de gaskamer ingeleid. En al die Joden ondergaan dat als schapen. Maar één meisje spuugt dan zo'n Duitser in zijn smoel. Dat veranderde haar situatie niet, maar ze deed dan toch maar iets.
Daar is helemaal geen filmpje van?
  donderdag 24 september 2015 @ 23:39:59 #133
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156363423
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daar is helemaal geen filmpje van?
Google maar eens op 'kinky jewish chick spits fat old German in the mouth'.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156363460
Een referendum over het associatieverdrag tussen de EU en Oekraine....prachtig.
Ondertussen is Oekraine volledig naar de kloten.. ipv de doelstelling van het associatieverdrag en omstandigheden waaronder het pas afgelsloten had mogen worden vrede,democratie,veiligheid en stabiliteit, nog grotere armoede, een burgeroorlog verworden in een frozen conflict en een dictatuur...dus het is ietsjes aan de late kant maar evenzogoed dank voor het tot inzicht komen van wat de EU Oekraine toe gebracht heeft
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_156363636
Overigens pleit ik er al vanaf November 2013 voor of de EU/ VS Oekraine met rust wilden laten na de afwijzing door Janoekovitsj van het associatieverdrag...echter het liep anders
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_156364308

Een duidelijk verhaal! Dan kunnen sommige mensen hier flauw roepen dat er geen zinnig woord uit GeenStijl komt of zo maar inhoudelijk is er niets mis met dit filmpje.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156364407
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Een duidelijk verhaal! Dan kunnen sommige mensen hier flauw roepen dat er geen zinnig woord uit GeenStijl komt of zo maar inhoudelijk is er niets mis met dit filmpje.
Behalve de Russische propaganda
pi_156364442
Die 300k halen ze morgen al volgensmij. Als het ondertussen al niet gehaald is tenminste.

[ Bericht 2% gewijzigd door Infection op 25-09-2015 00:35:12 ]
pi_156364574
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Een duidelijk verhaal! Dan kunnen sommige mensen hier flauw roepen dat er geen zinnig woord uit GeenStijl komt of zo maar inhoudelijk is er niets mis met dit filmpje.
Nee, sorry. Ik kan het initiatief waarderen, maar dit is een eenzijdig en gekleurd propaganda-filmpje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156365330
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:11 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Ah het was retoriek, zeg dat dan meteen :D
Had ik toch nog gelijk dat het nergens over ging. Ik snap het wel hoor. Ik zou mij na 13 jaar centrum-rechts ook als rechts persoon in het nauw gedreven voelen :')
Jij hebt helemaal gelijk knul, dat wil je horen toch, kan je moreel superieure stompje weer eens omhoog staan.

Invloed op de politiek is veel te gering en dit is een poging om daar iets aan te veranderen. Het gaat nergens over maar eens in de vier jaar stemmen op een partij die daarna niet in de regering komt gaat ook nergens over.
pi_156365366
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, sorry. Ik kan het initiatief waarderen, maar dit is een eenzijdig en gekleurd propaganda-filmpje.
Hoe zit het dan, volgens jou?
I´m back.
pi_156365618
Signed sealed delivered met 2, hoop dus dat als 2 geteld wordt?

Niet omdat ik tegen Oekraine ben maar gewoon ff een klein schopje onder de kont :) En het zal geen zak uitmaken misschien maar ja.... :D
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  vrijdag 25 september 2015 @ 03:28:49 #143
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_156365688
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, jij vindt het treurig omdat je waarschijnlijk het liefste ziet dat het niet gaat lukken.

Je weet dat de Telegraaf het grootste bereik van alle kranten heeft?
Eh nee, ik zie graag dat het wel gaat lukken, alleen ben ik totaal geen fan van Geenstijl en dergelijke zooi.
Desondanks heb ik wel getekend en heb ik zelfs anderen opgeroepen hetzelfde te doen. :7
pi_156365831
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2015 03:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Eh nee, ik zie graag dat het wel gaat lukken, alleen ben ik totaal geen fan van Geenstijl en dergelijke zooi.
Desondanks heb ik wel getekend en heb ik zelfs anderen opgeroepen hetzelfde te doen. :7
Held. *O*
Ik vind dat "ik teken niet, want ik vind geenstijl dom" echt het allerslechtste argument dat je kan geven. Zeg dan gewoon eerlijk dat je totaal niet begrijpt waar het over gaat.
pi_156366102
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:45 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Heeft ook prachtige oneliners opgeleverd als:

• Als je voor democratie bent, MOET je tekenen.

• Laat een geluid horen tegen Europa

• Stem tegen VVD66, teken het referendum.

:')

Kan mij voorstellen, dat je als NPO dit niet dagelijks gaat uitzenden, als zelfs Geenstijl het referendum niet uit kan leggen. Ook dat filmpje hier boven zit vol met pro-Rusland propaganda.

[..]

:D
Eigenlijk verdenk ik Geenstijl er van dat ze dit vooral doen om er zelf beter van te worden. Goed voor de naamsbekendheid van hun site en lekker veel kliks genereren. Nu met de actie, als het referendum doorgaat dan kun je hier nog maanden mee voort, met leuke artikeltjes op hun site.

Het is in feite toch een nieuws/opiniesite die nu zelf hun eigen nieuws genereert.
pi_156366412
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Maar dat was die in 2005. Door heel Europa. Vanuit de politiek aangeleverd.
Deze heeft met moeite 300.000 stemmen kunnen krijgen. Dat is nog geen 2% van de bevolking.
Handtekening zetten is wat anders dan op komen dagen bij verkiezingen of het stemmen op een referendum zelf. Het referendum in 2005 was trouwens op die dag alleen in Nederland (in de meeste andere landen was het referendum geannuleerd), de opkomst van 63,3% was in Nederland. De verkiezingen van het Europees Parlement (hoe meer politiek wil je het hebben) in Nederland trok net wat meer dan de helft van dat aantal stemmen. Dus wat ik door zei blijft gewoon overeind:

"Het is heel veelzeggend dat een referendum over een bepaald orgaan veel meer mensen trekt dan de verkiezingen van het orgaan in kwestie zelf trekt."

Of vind je dat niet veelzeggend?
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:34:56 #147
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156366441
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 06:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Held. *O*
Ik vind dat "ik teken niet, want ik vind geenstijl dom" echt het allerslechtste argument dat je kan geven. Zeg dan gewoon eerlijk dat je totaal niet begrijpt waar het over gaat.
Ik vind Geenstijl een stel huilerige populistische volksmenners maar ik heb getekend puur om te kijken hoe Den Haag hier nou mee om zal gaan. Aangezien de volgende verkiezingen nog een tijdje van ons af liggen denk ik echt dat ze er maar weinig aandacht aan gaan besteden. Wilders heeft er, gezien de verwachtte uitslag, weer een stokpaardje bij natuurlijk. Maar het tijdstip is niet heel gunstig.
Graag op anoniem
pi_156366481
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eigenlijk verdenk ik Geenstijl er van dat ze dit vooral doen om er zelf beter van te worden. Goed voor de naamsbekendheid van hun site en lekker veel kliks genereren. Nu met de actie, als het referendum doorgaat dan kun je hier nog maanden mee voort, met leuke artikeltjes op hun site.

Het is in feite toch een nieuws/opiniesite die nu zelf hun eigen nieuws genereert.
Niks mis mee. Hoeveel andere serieuze media brengen niet bepaalde (politiek gevoelige) onderwerpen aan de kaak en blijven zich daarin vastbijten? Dat GS niet pro-EU is mag wel duidelijk zijn, en aangezien ze daar ook gewoon openlijk voor uitkomen zie ik er ook geen probleem in. Goed juist dat een medium met zo'n groot bereik zich probeert in te zetten voor haar idealen. En ja, deels zal het vast ook wel commercieel gedreven zijn, GS en de TMG zullen vast wel willen bevestigen dat ze niet vies van geld zijn.
pi_156366499
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:34 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik vind Geenstijl een stel huilerige populistische volksmenners maar ik heb getekend puur om te kijken hoe Den Haag hier nou mee om zal gaan. Aangezien de volgende verkiezingen nog een tijdje van ons af liggen denk ik echt dat ze er maar weinig aandacht aan gaan besteden. Wilders heeft er, gezien de verwachtte uitslag, weer een stokpaardje bij natuurlijk. Maar het tijdstip is niet heel gunstig.
Het referendum komt (als ie komt) waarschijnlijk mooi ten tijden van het Nederlandse voorzitterschap van de EU, ik kan me een slechtere timing bedenken :D
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:41:03 #150
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156366513
Nieuwe tussenstand:



Even wet-technisch vraagje:
Neem aan dat er een minimaal opkomstpercentage noodzakelijk is om het referendum geldig te maken. Weet iemand wat dit percentage is?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156366554
Dit gaat ze vandaag lukken *O*
(she/her)
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:45:47 #152
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156366565
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
Even wet-technisch vraagje:
Neem aan dat er een minimaal opkomstpercentage noodzakelijk is om het referendum geldig te maken. Weet iemand wat dit percentage is?
0% Net als met de stemming over de EU destijds zal de politiek wel weer een truc verzinnen om het referendum naast zich neer te leggen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:46:31 #153
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156366575
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

0% Net als met de stemming over de EU destijds zal de politiek wel weer een truc verzinnen om het referendum naast zich neer te leggen.
Ze hoeven geen truc te verzinnen. Het is een raadgevend referendum, geen bindend.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156366578
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

0% Net als met de stemming over de EU destijds zal de politiek wel weer een truc verzinnen om het referendum naast zich neer te leggen.
Nouja, truc verzinnen. Het is een raadgevend referendum, om daar niks mee te doen hoeven ze niet eens een truc te verzinnen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156366579
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
Nieuwe tussenstand:

[ afbeelding ]

Even wet-technisch vraagje:
Neem aan dat er een minimaal opkomstpercentage noodzakelijk is om het referendum geldig te maken. Weet iemand wat dit percentage is?
Als de opkomst hoger is dan 30% en de meerderheid stemt tegen, dan gaat het verdrag in principe niet van kracht, tenzij het parlement weer opnieuw instemt met het verdrag (en de uitslag dus naast zich neerlegt, daarom is het ook een raadgevend en niet een bindend referendum).
pi_156366582
GMTA.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156366606
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
Nieuwe tussenstand:

[ afbeelding ]

Even wet-technisch vraagje:
Neem aan dat er een minimaal opkomstpercentage noodzakelijk is om het referendum geldig te maken. Weet iemand wat dit percentage is?
30. Keer of 100 al genoemd op elke pagina wel.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:59:01 #158
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156366744
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nouja, truc verzinnen. Het is een raadgevend referendum, om daar niks mee te doen hoeven ze niet eens een truc te verzinnen.
Daarom is het dus zinloos en geld verslindend als het door gaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:00:46 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156366766
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daarom is het dus zinloos en geld verslindend als het door gaat.
nah zinloos zal het niet zijn mocht de opkomst en de stemming zo uitvallen dat dit een signaal geeft, maar voor het zover is zullen eerst wat hordes genomen moeten worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156366796
als het echt zo is dat het doorgaat en er komt een referendum, en het resultaat word niets mee gedaan dan geeft het wel aan hoe de politiek naar de simpele burger kijkt.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:04:01 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156366812
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:00 schreef Re het volgende:

[..]

nah zinloos zal het niet zijn mocht de opkomst en de stemming zo uitvallen dat dit een signaal geeft, maar voor het zover is zullen eerst wat hordes genomen moeten worden
Maar 2 belangrijke hordes (eerste 10.000 papier) en 300.000 digitaal zijn nu bijna genomen!
The End Times are wild
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:04:44 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156366821
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daarom is het dus zinloos en geld verslindend als het door gaat.
Geld verslindend? De kosten van dit referendum zijn nihil vergeleken met de overige staatsuitgaven. Dat is een hele slechte reden om tegen dit referendum te zijn.
The End Times are wild
pi_156366825
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:02 schreef kovenant het volgende:
als het echt zo is dat het doorgaat en er komt een referendum, en het resultaat word niets mee gedaan dan geeft het wel aan hoe de politiek naar de simpele burger kijkt.
directe democratie lijkt me dan ook een goede manier om nooit meer iets gedaan te krijgen. Behalve belastingverlaging.
pi_156366829
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daarom is het dus zinloos en geld verslindend als het door gaat.
Hoe vaak kan de politiek een uitslag van een referendum naast zich neerleggen en toch blijven klagen over de afstand van de politiek tot de burger en over de politieke interesse van burgers? Vooral een partij als D66 is een lachertje geworden, opgericht om de afstand te verkleinen en burgers meer te betrekken, maar onder de huidige leiding willen ze juist een tegenovergestelde koers varen (met een fractievoorzitter die lachend toegeeft het verdrag niet te hebben gelezen maar toch de grootste voorstander te zijn).
pi_156366843
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

directe democratie lijkt me dan ook een goede manier om nooit meer iets gedaan te krijgen. Behalve belastingverlaging.
In Zwitserland werkt het anders best goed.

Als de referenda bindend zijn en de politiek dan ook "eigen schuld dikke bult" naar de kiezer kan roepen als die per referendum een initiatief-wet hebben ingevoerd die slecht blijkt uit te pakken, dan denken de kiezers ongetwijfeld ook beter na over wat ze stemmen.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:06:48 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156366852
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar 2 belangrijke hordes (eerste 10.000 papier) en 300.000 digitaal zijn nu bijna genomen!
zeker, maar de belangrijkste moeten nog komen, 30% opkomst en een acceptabele uitslag, ik neem aan dat 50/50 de grens is qua percentage?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156366873
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:06 schreef Igen het volgende:

[..]

In Zwitserland werkt het anders best goed.

Als de referenda bindend zijn en de politiek dan ook "eigen schuld dikke bult" naar de kiezer kan roepen als die per referendum een initiatief-wet hebben ingevoerd die slecht blijkt uit te pakken, dan denken de kiezers ongetwijfeld ook beter na over wat ze stemmen.
Zwitserland heeft voor zover ik weet enkel op gemeentelijk niveau directe democratie. In ieder geval niet landelijk.

En natuurlijk gaan mensen niet denken, goh, dit is onze eigen schuld.
pi_156366899
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:06 schreef Re het volgende:

[..]

zeker, maar de belangrijkste moeten nog komen, 30% opkomst en een acceptabele uitslag, ik neem aan dat 50/50 de grens is qua percentage?
Een meerderheid is inderdaad voldoende. De opkomst zal sterk afhangen van hoeveel aandacht er gegeven wordt voor het referendum. De partijen die voor het verdrag zijn (incl. de regering) zullen het ongetwijfeld proberen dood te zwijgen om de opkomst zo laag mogelijk te houden en een zelfde (vanuit hun ogen) tragedie als bij het vorige referendum te voorkomen (toen ook de voorstanders zeer actief campagne voerden).
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:13:19 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156366928
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:06 schreef Re het volgende:

[..]

zeker, maar de belangrijkste moeten nog komen, 30% opkomst en een acceptabele uitslag, ik neem aan dat 50/50 de grens is qua percentage?
Die 30% opkomst zal nog het moeilijkste zijn. Ik weet welhaast zeker dat er zóveel onvrede is over de EU, veel meer dan bij het vorige referendum, dat ik in praktisch iedere gemeente de tegenstanders in de meerderheid ga vinden.
The End Times are wild
pi_156366930
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:08 schreef Yreal het volgende:

[..]


En natuurlijk gaan mensen niet denken, goh, dit is onze eigen schuld.
Dat doen we inderdaad ook niet door de VVD en de PVDA aan de macht te helpen in de tweede kamer.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:14:21 #171
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156366945
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:02 schreef kovenant het volgende:
als het echt zo is dat het doorgaat en er komt een referendum, en het resultaat word niets mee gedaan dan geeft het wel aan hoe de politiek naar de simpele burger kijkt.
Politiek binnen een democratie is eigenlijk een redelijk simpel systeem. Het doel is om met loze beloftes en uitspraken waar in de praktijk nooit iets van waar te maken is zo veel mogelijk stemmen te winnen. Waar de simpele kiezer om de x & y jaren steeds weer in blijft trappen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:16:18 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156366983
Kijk maar eens wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is. De eurocrisis en de vele miljarden die naar Griekenland moesten, valse beloftes, nieuwe corruptieschandalen, de incompetentie van de EU om om het even welke crisis (Oekraïne, vluchtelingen etc) aan te pakken, de onderlinge verdeeldheid, de vuile scheldpartijen, de teleurstelling over het vorige referendum, het langzaam doordringen dat de EU burgers zit als nog minder als melkkoeien die enkel hun smoel moeten houden en betalen, de arrogantie en hoogmoed, het Straatsburg-circus wat nog steeds niet opgepakt is en het gestaag vernietigen van onze welvaart en veiligheid door een in een ivoren toren levend inteelt-clubje in Brussel.
Ik verwacht een NEE stem in 80% van de gevallen.
The End Times are wild
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:20:50 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367055
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:10 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Een meerderheid is inderdaad voldoende. De opkomst zal sterk afhangen van hoeveel aandacht er gegeven wordt voor het referendum. De partijen die voor het verdrag zijn (incl. de regering) zullen het ongetwijfeld proberen dood te zwijgen om de opkomst zo laag mogelijk te houden en een zelfde (vanuit hun ogen) tragedie als bij het vorige referendum te voorkomen (toen ook de voorstanders zeer actief campagne voerden).
ik denk dat het probleem meer is dat men net tegen dit verdrag stemt omdat het een "slecht" verdrag is maar omdat men tegen de EU is, en tja, dan krijg je verwarring en zo.

En het is het volk wat stemt toch dus hoe zou een partij dit moeten doodzwijgen, denk dat men juist gaat proberen te hameren op waar men eigenlijk voor of tegen stemt en oproepen om toch vooral voor te stemmen... iets waar de tegenstanders niet echt rekening mee lijken te houden, die denken dat alleen de tegenstanders zullen stemmen. Waarom is dat?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:23:18 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367095
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:16 schreef LXIV het volgende:
Kijk maar eens wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is. De eurocrisis en de vele miljarden die naar Griekenland moesten, valse beloftes, nieuwe corruptieschandalen, de incompetentie van de EU om om het even welke crisis (Oekraïne, vluchtelingen etc) aan te pakken, de onderlinge verdeeldheid, de vuile scheldpartijen, de teleurstelling over het vorige referendum, het langzaam doordringen dat de EU burgers zit als nog minder als melkkoeien die enkel hun smoel moeten houden en betalen, de arrogantie en hoogmoed, het Straatsburg-circus wat nog steeds niet opgepakt is en het gestaag vernietigen van onze welvaart en veiligheid door een in een ivoren toren levend inteelt-clubje in Brussel.
Ik verwacht een NEE stem in 80% van de gevallen.
maar daar gaat het referendum niet over, dat alles gaat toch niet teruggedraaid worden, enige waar het om gaat is een associatieverdrag met wat landen... dus ook al zal dat worden teruggedraaid de uitkomst zal dan sowieso teleurstellend zijn want verder gaat er weinig gebeuren natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:24:11 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156367107
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:23 schreef Re het volgende:

[..]

maar daar gaat het referendum niet over, dat alles gaat toch niet teruggedraaid worden, enige waar het om gaat is een associatieverdrag met wat landen... dus ook al zal dat worden teruggedraaid de uitkomst zal dan sowieso teleurstellend zijn want verder gaat er weinig gebeuren natuurlijk
De mensen zullen dit referendum gebruiken als een mogelijkheid hun onvrede over de EU te uiten. Associatieverdrag Schmassociatieverdrag.
The End Times are wild
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:25:38 #176
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367135
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

De mensen zullen dit referendum gebruiken als een mogelijkheid hun onvrede over de EU te uiten. Associatieverdrag Schmassociatieverdrag.
ja maar daar gaat het dus niet over en daarmee dus een nietszeggend referendum, de uitkomst is toch teleurstellend voor de tegenstanders
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:28:08 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156367170
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:25 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar daar gaat het dus niet over en daarmee dus een nietszeggend referendum, de uitkomst is toch teleurstellend voor de tegenstanders
In dat opzicht wel. Zie het eerder als een grote opiniepeiling. Met de uitslag zal echt niks gedaan worden, ook niet met een opkomst van 50% en 80% NEE-stemmers. Totaal geen invloed op het beleid van de EU.
The End Times are wild
pi_156367244
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:20 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat het probleem meer is dat men net tegen dit verdrag stemt omdat het een "slecht" verdrag is maar omdat men tegen de EU is, en tja, dan krijg je verwarring en zo.

En het is het volk wat stemt toch dus hoe zou een partij dit moeten doodzwijgen, denk dat men juist gaat proberen te hameren op waar men eigenlijk voor of tegen stemt en oproepen om toch vooral voor te stemmen... iets waar de tegenstanders niet echt rekening mee lijken te houden, die denken dat alleen de tegenstanders zullen stemmen. Waarom is dat?
De vorige keer voerden de voorstanders precies op die manier campagne; door zeer actief te benaderen waar de grondwet wel en niet over ging en daar hun eigen interpretatie aan te geven (inclusief de bekende VVD-campagnebeelden van Auschwitz). Toen hebben ze zeer actief campagne gevoerd en hebben ze precies het tegenovergesteld bereikt van wat ze wilden (zeer hoge opkomst en een overgrote meerderheid stemde tegen). Waarom zou dat nu wel werken denk je? Doodzwijgen in de hoop op een lage opkomst lijkt me vanuit hun kant handiger.

Daarnaast zullen er inderdaad ook andere zaken een rol spelen bij het uitbrengen van een stem, zoals de uitdijing en de groeiende macht van de EU, wat slechts deels met dit verdrag te maken heeft. Je mag best vinden dat (sommige) tegenstanders om de verkeerde redenen tegen het verdrag zullen stemmen, aan de andere kant heeft de grootste voorstander van dit verdrag (kereltje Pechtold) het verdrag niet eens gelezen toen hij er mee instemde (en nog steeds niet!) en dat geeft hij ook nog lachend toe. Dus als je de tegenstanders slecht geïnformeerd vindt, dan moet dat ook gelden voor de voorstanders en zelfs voor politici die nu al hun stem voor dit verdrag hebben uitgesproken!
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:33:15 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367270
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

In dat opzicht wel. Zie het eerder als een grote opiniepeiling. Met de uitslag zal echt niks gedaan worden, ook niet met een opkomst van 50% en 80% NEE-stemmers. Totaal geen invloed op het beleid van de EU.
maar stel dat er wel iets mee gedaan wordt, associatieverdrag in de prullenbak, wat heeft dat met de EU te maken?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367293
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:23 schreef Re het volgende:

[..]

maar daar gaat het referendum niet over, dat alles gaat toch niet teruggedraaid worden, enige waar het om gaat is een associatieverdrag met wat landen... dus ook al zal dat worden teruggedraaid de uitkomst zal dan sowieso teleurstellend zijn want verder gaat er weinig gebeuren natuurlijk
Het is (naar mijn mening) naast 'slechts' en verdrag met een paar corrupte landen, ook een signaal naar de EU die alleen maar verder wil uitbreiden en macht naar zich toe wil trekken. Dat heeft al tot veel ellende geleid en als we zo door gaan dan zal dat alleen maar voor meer ellende zorgen. Met het tegenstemmen zul je de EU-trein (nog) niet in de achteruit krijgen, maar het is iig wel een mogelijkheid om aan de noodrem te trekken.
pi_156367334
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:33 schreef Re het volgende:

[..]

maar stel dat er wel iets mee gedaan wordt, associatieverdrag in de prullenbak, wat heeft dat met de EU te maken?
Over de EU mogen we helemaal geen referendum aanvragen, dus wat wil je? Het is iig een eerste signaal (of tweede eigenlijk) wat de bevolking vindt van het uitdijen van de EU. Beter iets dan niets, helaas is er op dit moment niet veel meer mogelijk dan dit.
pi_156367340
Als de cijfers gegeven door geenpeil kloppen gaat het nog wel eens heel spannend worden vooral wanneer je de foutmarge in overweging neemt.

Benieuwd hoeveel papieren handtekeningen er zijn opgehaald trouwens daar heeft GP natuurlijk geen overzicht over.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:37:21 #183
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367352
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De vorige keer voerden de voorstanders precies op die manier campagne; door zeer actief te benaderen waar de grondwet wel en niet over ging en daar hun eigen interpretatie aan te geven (inclusief de bekende VVD-campagnebeelden van Auschwitz). Toen hebben ze zeer actief campagne gevoerd en hebben ze precies het tegenovergesteld bereikt van wat ze wilden (zeer hoge opkomst en een overgrote meerderheid stemde tegen). Waarom zou dat nu wel werken denk je? Doodzwijgen in de hoop op een lage opkomst lijkt me vanuit hun kant handiger.

Daarnaast zullen er inderdaad ook andere zaken een rol spelen bij het uitbrengen van een stem, zoals de uitdijing en de groeiende macht van de EU, wat slechts deels met dit verdrag te maken heeft. Je mag best vinden dat (sommige) tegenstanders om de verkeerde redenen tegen het verdrag zullen stemmen, aan de andere kant heeft de grootste voorstander van dit verdrag (kereltje Pechtold) het verdrag niet eens gelezen toen hij er mee instemde (en nog steeds niet!) en dat geeft hij ook nog lachend toe. Dus als je de tegenstanders slecht geïnformeerd vindt, dan moet dat ook gelden voor de voorstanders en zelfs voor politici die nu al hun stem voor dit verdrag hebben uitgesproken!
opkomst 63.3% uitslag, 61.5% tegen de EU grondwet, noem ik geen hoge opkomst nog overweldigende meerderheid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367382
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Als de cijfers gegeven door geenpeil kloppen gaat het nog wel eens heel spannend worden vooral wanneer je de foutmarge in overweging neemt.

Benieuwd hoeveel papieren handtekeningen er zijn opgehaald trouwens daar heeft GP natuurlijk geen overzicht over.
Met gisteren nog een formulier in de advertentie in de Telegraaf (medegefinancierd door de EU ^O^ ) verwacht ik dat de Kiesraad inderdaad ook nog wel een mooie stapel heeft liggen die nog niet meegenomen is in de telling van GS (mijn handtekening zit daar iig ook tussen).
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:39:43 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367395
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Over de EU mogen we helemaal geen referendum aanvragen, dus wat wil je? Het is iig een eerste signaal (of tweede eigenlijk) wat de bevolking vindt van het uitdijen van de EU. Beter iets dan niets, helaas is er op dit moment niet veel meer mogelijk dan dit.
nee dat snap ik, maar zo wordt het wel gebracht door de tegenstanders, maar ik merk een doorspekt pessimisme bij de tegenstemmers, op voorhand, apart wel, beetje alvast de nerderlaag accepteren?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367396
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:37 schreef Re het volgende:

[..]

opkomst 63.3% uitslag, 61.5% tegen de EU grondwet, noem ik geen hoge opkomst nog overweldigende meerderheid
Als dat al geen hoge opkomst is, wat is de opkomst van de verkiezingen van het Europese Parlement zelf dan? En die moeten we dan wel serieus nemen? Kom op zeg!
pi_156367418
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:39 schreef Re het volgende:

[..]

nee dat snap ik, maar zo wordt het wel gebracht door de tegenstanders, maar ik merk een doorspekt pessimisme bij de tegenstemmers, op voorhand, apart wel, beetje alvast de nerderlaag accepteren?
Ik denk dat het referendum er komt en dat de meerderheid tegen het verdrag zal stemmen. Dat Den Haag er iets mee gaat doen betwijfel ik echter. Dus hoezo, nederlaag alvast accepteren?
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:40:52 #188
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367422
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als dat al geen hoge opkomst is, wat is de opkomst van de verkiezingen van het Europese Parlement zelf dan? En die moeten we dan wel serieus nemen? Kom op zeg!
opkomst was niet enorm hoog (dat stelde je, naast de overweldigende meerderheid)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:41:37 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367430
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat het referendum er komt en dat de meerderheid tegen het verdrag zal stemmen. Dat Den Haag er iets mee gaat doen betwijfel ik echter. Dus hoezo, nederlaag alvast accepteren?
nederlaag dat er toch niets mee gedaan gaat worden, immers ze luisteren toch niet... dat is blijkbaar het uitgangspunt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367433
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef Re het volgende:

[..]

opkomst was niet enorm hoog (dat stelde je, naast de overweldigende meerderheid)
Bijna het dubbele van wat er bij de verkiezingen voor het Europees Parlement zelf komt opdagen. Dus gezien het onderwerp noem ik dat inderdaad enorm hoog.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:45:00 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367482
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bijna het dubbele van wat er bij de verkiezingen voor het Europees Parlement zelf komt opdagen. Dus gezien het onderwerp noem ik dat inderdaad enorm hoog.
ok die geef ik je dan :)... overgrote meerderheid?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367508
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:41 schreef Re het volgende:

[..]

nederlaag dat er toch niets mee gedaan gaat worden, immers ze luisteren toch niet... dat is blijkbaar het uitgangspunt
Dat is puur op basis van historische gegevens, het parlement heeft wat dat betreft een negatieve reputatie ja. Er vanuit gaan dat het parlement de burgers dit keer wel serieus neemt is niet echt gestoeld op feiten, ook aangezien de politici zich daar tot nu toe niet (positief) over uit willen spreken. Waarom zou je van wat anders uit moeten gaan in dit geval?

Neemt niet weg dat een signaal afgeven altijd wenselijk is, ook al is de kans aanzienlijk dat het parlement het gaat negeren. Indirect zal het ongetwijfeld wel invloed hebben; ze zullen voorzichtiger moeten worden wat betreft uitbreiding van de EU, bij reguliere verkiezingen zullen ze nog meer kleur moeten bekennen, etc.
pi_156367525
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:45 schreef Re het volgende:

[..]

ok die geef ik je dan :)... overgrote meerderheid?
Overgrote is subjectief inderdaad, ik leg de grens bij >60%, iemand anders zal dat misschien pas bij >90% doen. Maakt verder ook niet uit, een normale meerderheid (>50%) is in dit geval gewoon voldoende.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:50:37 #194
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156367586
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:25 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar daar gaat het dus niet over en daarmee dus een nietszeggend referendum, de uitkomst is toch teleurstellend voor de tegenstanders
Hoezo? Eerder een bevestiging van hun klacht. Dit werkt hoe dan ook slecht uit voor de regering.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156367626
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Met gisteren nog een formulier in de advertentie in de Telegraaf (medegefinancierd door de EU ^O^ ) verwacht ik dat de Kiesraad inderdaad ook nog wel een mooie stapel heeft liggen die nog niet meegenomen is in de telling van GS (mijn handtekening zit daar iig ook tussen).
Ik hoop het, alhoewel een enorm marge natuurlijk leuker zou zijn geweest :).
pi_156367673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het is (naar mijn mening) naast 'slechts' en verdrag met een paar corrupte landen, ook een signaal naar de EU die alleen maar verder wil uitbreiden en macht naar zich toe wil trekken. Dat heeft al tot veel ellende geleid en als we zo door gaan dan zal dat alleen maar voor meer ellende zorgen. Met het tegenstemmen zul je de EU-trein (nog) niet in de achteruit krijgen, maar het is iig wel een mogelijkheid om aan de noodrem te trekken.
Grappig dat ik dat argument wel vaker hoor door Geenstijl. in het associatieverdrag staan er namelijk ook afspraken waarbij juist corruptie (en criminaliteit) beter zal worden aangepakt. Maar ook betere afspraken wat nu te doen met nucleaire afval, daarnaast bijvoorbeeld ook afspraken met betrekking tot het gemakkelijker maken van import/export en laat Nederland een groot import/export land zijn...

Het is helemaal geen voorbode tot toetreding, we hebben ook associatie/handels verdragen met een heleboel landen, bijvoorbeeld ook de VS, zie je die al toetreden tot de EU? Daarnaast kan Oekraïne niet toetreden tot het moment dat eindelijk alle shit is opgelost met de Oekrainse provincies Krim/Donetsk/Luhansk. Iets met een land mag niet in conflict zijn en zo.

Er komt geen noodrem, dit is geen noodrem. We zullen niets merken van dit associatieverdrag omdat het de gemiddelde Nederlander helemaal niet zo hard raakt wat er met een associatieverdrag gebeurd aan de uiterste EU grenzen. Of we nu voor of tegen stemmen. Hoogstens dat wat bedrijven in NL geen kansen krijgen die ze anders wel hadden gehad. ;) Dit is meer voor de directe (Europese) buurlanden.

Het enige wat we gaan doen is 30 miljoen verspillen aan een referendum en achterblijven met een hoop clichés, waarbij er helemaal niets anders gaat worden, de Nederlander zal er niets van merken of er nu wel of geen associatieverdrag komt. Er geen beleidswijzigingen plaats zullen vinden binnen Europa, meer het gevoel van jongens doe even normaal. En er zal ook nauwelijks beleidsverschuiving in Nederland komen.

Alleen wat (tijdelijk) geroep in de (internationale) media dat de burger haar stem heeft laten horen en dat we er iets mee moeten doen. Dat blijven we een week of 2 horen, daarna ebt het weg als er weer een nieuwe kabinetscrisis is. Rusland zal het wel in haar propaganda machine meenemen en heeft voer voor de komende 12 maanden. En over twee jaar zeggen we met zijn allen hoe gemeen het is dat de overheid de burger negeert.

Nee, dit referendum gaat over alles behalve waar het referendum echt over gaat. En ja, ik heb het associatieverdrag gelezen, en letterlijk ieder punt wat Geenstijl aanhaalt waarom we voor moeten stemmen is onzin. Omdat hun standpunten geen betrekking hebben tot het associatieverdrag, meer met de onderbuikgevoelens die bij een hoop Nederlanders leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2015 10:00:00 ]
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:03:18 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367793
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:46 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat is puur op basis van historische gegevens, het parlement heeft wat dat betreft een negatieve reputatie ja. Er vanuit gaan dat het parlement de burgers dit keer wel serieus neemt is niet echt gestoeld op feiten, ook aangezien de politici zich daar tot nu toe niet (positief) over uit willen spreken. Waarom zou je van wat anders uit moeten gaan in dit geval?

Neemt niet weg dat een signaal afgeven altijd wenselijk is, ook al is de kans aanzienlijk dat het parlement het gaat negeren. Indirect zal het ongetwijfeld wel invloed hebben; ze zullen voorzichtiger moeten worden wat betreft uitbreiding van de EU, bij reguliere verkiezingen zullen ze nog meer kleur moeten bekennen, etc.
een signaal is natuurlijk altijd prima, ik merk alleen dat er al flink wat excuses worden rondgeslingerd om toch maar vooral een deceptie te verklaren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367797
Een prachtig democratisch initatief, mooi dat het misschien gaat lukken.

Haters gaan haten.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:08:55 #199
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367882
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:03 schreef Ronaldsen het volgende:
Een prachtig democratisch initatief, mooi dat het misschien gaat lukken.

Haters gaan haten.
en haters mogen ook stemmen, of mogen die niet stemmen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:11:32 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156367923
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Vooral een partij als D66 is een lachertje geworden, opgericht om de afstand te verkleinen en burgers meer te betrekken, maar onder de huidige leiding willen ze juist een tegenovergestelde koers varen (met een fractievoorzitter die lachend toegeeft het verdrag niet te hebben gelezen maar toch de grootste voorstander te zijn).
D66 is echt de belichaming van alles wat fout is in de politiek. Lijsttrekkers die hem direct na de verkiezingen smeren (van Mierlo), referendum als zogenaamd kroonjuweel hebben maar als de uitslag je niet aanstaat de uitslag gewoon naast je neerleggen, zogenaamd tegen benoemde burgemeesters zijn en je dan als burgemeester laten benoemen, etc etc... Ik begrijp niet dat mensen er elke keer weer in trappen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156368000
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:05 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hoe vaak kan de politiek een uitslag van een referendum naast zich neerleggen en toch blijven klagen over de afstand van de politiek tot de burger en over de politieke interesse van burgers? Vooral een partij als D66 is een lachertje geworden, opgericht om de afstand te verkleinen en burgers meer te betrekken, maar onder de huidige leiding willen ze juist een tegenovergestelde koers varen (met een fractievoorzitter die lachend toegeeft het verdrag niet te hebben gelezen maar toch de grootste voorstander te zijn).
Dat snijdt nog altijd meer hout dan tegen stemmen om het tegen stemmen. Want welke associatieverdragen hebben er in de praktijk verkeerd uitgepakt?
pi_156368009
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

D66 is echt de belichaming van alles wat fout is in de politiek. Lijsttrekkers die hem direct na de verkiezingen smeren (van Mierlo), referendum als zogenaamd kroonjuweel hebben maar als de uitslag je niet aanstaat de uitslag gewoon naast je neerleggen, zogenaamd tegen benoemde burgemeesters zijn en je dan als burgemeester laten benoemen, etc etc... Ik begrijp niet dat mensen er elke keer weer in trappen.
Cordon sanitaire aanlegt tegen een democratisch gekozen partij waar bij verkiezingen 1.5mln mensen op hebben gestemd. Omdat die mening je niet aan staat.

aluhoedjes modus:
Arrogander Pechold die bij de bilderberg conferenties wordt uitgenodigd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156368044
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:37 schreef Re het volgende:

[..]

opkomst 63.3% uitslag, 61.5% tegen de EU grondwet, noem ik geen hoge opkomst nog overweldigende meerderheid
Sorry? Dat is volgens mij een hogere opkomst dan de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen en EP..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:19:02 #204
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156368054
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sorry? Dat is volgens mij een hogere opkomst dan de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen en EP..
ja die had ik hem al gegeven lieverd O+
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:29:05 #205
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156368217
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die 30% opkomst zal nog het moeilijkste zijn.
Je kunt ook alweer voorspellen hoe dit gaat lopen. Als die 30% niet wordt gehaald dan zul je van veel politici een triomfantelijk "zie je wel!" horen. Maar de reden dat die 30% moeilijk te halen is komt juist omdat iedereen zo cynisch is geworden over de politiek. Je leest dat ook weer hier in dit topic: veel mensen hebben getekend, maar bijna niemand gelooft dat er iets met de uitslag van het referendum zal worden gedaan!

Dus als het referendum er komt en de opkomst blijft onder de 30% blijft dat is dat iets wat alle politici zich zouden moeten aantrekken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:30:56 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156368246
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je kunt ook alweer voorspellen hoe dit gaat lopen. Als die 30% niet wordt gehaald dan zul je van veel politici een triomfantelijk "zie je wel!" horen. Maar de reden dat die 30% moeilijk te halen is komt juist omdat iedereen zo cynisch is geworden over de politiek. Je leest dat ook weer hier in dit topic: veel mensen hebben getekend, maar bijna niemand gelooft dat er iets met de uitslag van het referendum zal worden gedaan!

Dus als het referendum er komt en de opkomst blijft onder de 30% blijft dat is dat iets wat alle politici zich zouden moeten aantrekken.
Inderdaad. Hetzelfde met de D66 overwinning met de EP verkiezingen een paar jaar terug. De mensen hadden hun buik zó vol van VVD en PvdA, dat ze maar D66 gingen stemmen. Uit ellende. Dat werd dan meteen voorgespiegeld als een stem vóór de EU. Terwijl de stemming helemaal niet pro-EU was.
The End Times are wild
pi_156368301
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:08 schreef Re het volgende:

[..]

en haters mogen ook stemmen, of mogen die niet stemmen?
Zeker, dat is ook het mooie van een referendum
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:35:54 #208
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156368336
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je kunt ook alweer voorspellen hoe dit gaat lopen. Als die 30% niet wordt gehaald dan zul je van veel politici een triomfantelijk "zie je wel!" horen. Maar de reden dat die 30% moeilijk te halen is komt juist omdat iedereen zo cynisch is geworden over de politiek. Je leest dat ook weer hier in dit topic: veel mensen hebben getekend, maar bijna niemand gelooft dat er iets met de uitslag van het referendum zal worden gedaan!

Dus als het referendum er komt en de opkomst blijft onder de 30% blijft dat is dat iets wat alle politici zich zouden moeten aantrekken.
Je zou bijna denken dat dit referendum nergens over gaat. :o!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:39:31 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156368414
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Inderdaad. Hetzelfde met de D66 overwinning met de EP verkiezingen een paar jaar terug. De mensen hadden hun buik zó vol van VVD en PvdA, dat ze maar D66 gingen stemmen. Uit ellende. Dat werd dan meteen voorgespiegeld als een stem vóór de EU. Terwijl de stemming helemaal niet pro-EU was.
Onder het motto "the proof of the pudding is in the eating" ga ik volgende keer heel principieel stemmen puur op daden en niet op beloften of verkiezingsprogramma's: iedereen die deze zomer VOOR meer geld naar Griekenland heeft gestemd krijgt NOOIT meer mijn stem.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156368468
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Onder het motto "the proof of the pudding is in the eating" ga ik volgende keer heel principieel stemmen puur op daden en niet op beloften of verkiezingsprogramma's: iedereen die deze zomer VOOR meer geld naar Griekenland heeft gestemd krijgt NOOIT meer mijn stem.
Dan kom je heel snel uit bij de Piratenpartij volgens mij. Puur omdat zij nog niets hebben kunnen laten zien in de politiek en de rest van de partijen een absurd verschil hebben tussen woorden en daden. Omdat politici.

Misschien maar beter ook. Nieuw elan in de politiek. Het traditionele bestel heeft gewoon zijn kans gehad en er een puinhoop van gemaakt. Wegwezen en opnieuw beginnen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:42:37 #211
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156368480
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Onder het motto "the proof of the pudding is in the eating" ga ik volgende keer heel principieel stemmen puur op daden en niet op beloften of verkiezingsprogramma's: iedereen die deze zomer VOOR meer geld naar Griekenland heeft gestemd krijgt NOOIT meer mijn stem.
Dan hou je weinig over.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:43:35 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156368502
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Onder het motto "the proof of the pudding is in the eating" ga ik volgende keer heel principieel stemmen puur op daden en niet op beloften of verkiezingsprogramma's: iedereen die deze zomer VOOR meer geld naar Griekenland heeft gestemd krijgt NOOIT meer mijn stem.
Dat kan nog lastig worden dan! Maar het rare is, wat dat betreft vind ik D66 relatief weinig hypocriet. Ok, het zijn een stel nichterige en decadente Eurofielen. Maar daar komen ze wel consequent voor uit. Niet net als de VVD, die vlak voor de verkiezingen een paar rants richting EU, migranten en het strafrechtsysteem publiceren en vervolgens keer-op-keer weer op dezelfde voet doorgaan. Ook toen EU echt op de bodem stond tijdens de eurocrisis, bleef Pechtold er gewoon eerlijk voor uitkomen dat hij de EU steunde. Niet mijn cup of tea, maar wel meer respect voor hem dan voor PvdA/VVD/CDA.
Verder stem ik denk ik weer gewoon SGP.
The End Times are wild
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:43:42 #213
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156368504
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:33 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Zeker, dat is ook het mooie van een referendum
Mooi zou ik dat niet noemen. Het liefst zou ik een IQ test zien alvorens je stemrecht krijgt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156368537
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je kunt ook alweer voorspellen hoe dit gaat lopen. Als die 30% niet wordt gehaald dan zul je van veel politici een triomfantelijk "zie je wel!" horen. Maar de reden dat die 30% moeilijk te halen is komt juist omdat iedereen zo cynisch is geworden over de politiek. Je leest dat ook weer hier in dit topic: veel mensen hebben getekend, maar bijna niemand gelooft dat er iets met de uitslag van het referendum zal worden gedaan!

Dus als het referendum er komt en de opkomst blijft onder de 30% blijft dat is dat iets wat alle politici zich zouden moeten aantrekken.
Belangrijkste is dat een eventueel referendum minimaal heel Europa overgaat. Hopelijk inspireert het andere Europeanen om hetzelfde bij hun regeringen af te gaan dwingen.
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:51:40 #215
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156368666
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:45 schreef karton2 het volgende:

[..]

Belangrijkste is dat een eventueel referendum minimaal heel Europa overgaat. Hopelijk inspireert het andere Europeanen om hetzelfde bij hun regeringen af te gaan dwingen.
Dat is ook de hoofdreden (eigenlijk de enige reden) voor mij om voor dat referendum te zijn. Ik maak me geen enkele illusie over de invloed die het op de Nederlandse politiek heeft, maar in het buitenland zal dit zijn uitwerking niet missen. Het is ook nogal wat: een burgerinitiatief dwingt een referendum af om Europa terug te fluiten! In Nederland zijn we wel gewend dat politici referenda over Europa routinematig naast zich neerleggen maar in het buitenland is dat een big deal.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156368673
Trouwens dat mensen nu het argument geld gebruiken als laatste argument tegen een referundum zijn vaak de zelfde mensen die op andere gebieden weer miljarden willen uitgeven.

Hoeveel kost dit referendum ons in uren zorgkosten? Uurtje?
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:53:13 #217
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_156368697
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:53:23 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156368702
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is ook de hoofdreden (eigenlijk de enige reden) voor mij om voor dat referendum te zijn. Ik maak me geen enkele illusie over de invloed die het op de Nederlandse politiek heeft, maar in het buitenland zal dit zijn uitwerking niet missen. Het is ook nogal wat: een burgerinitiatief dwingt een referendum af om Europa terug te fluiten! In Nederland zijn we wel gewend dat politici referenda over Europa routinematig naast zich neerleggen maar in het buitenland is dat een big deal.
Ik herinner me nog een etentje met een Engelse officier, waarin ik hem vertelde dat het toen onlangs gehouden referendum 'non-binding' was. Hij kon daar echt met zijn pet niet bij. Hoezo non-binding? Waarom een referendum houden als de uitslag genegeerd kan worden zonder enige serieuze consequentie?
The End Times are wild
pi_156368711
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is ook de hoofdreden (eigenlijk de enige reden) voor mij om voor dat referendum te zijn. Ik maak me geen enkele illusie over de invloed die het op de Nederlandse politiek heeft, maar in het buitenland zal dit zijn uitwerking niet missen. Het is ook nogal wat: een burgerinitiatief dwingt een referendum af om Europa terug te fluiten! In Nederland zijn we wel gewend dat politici referenda over Europa routinematig naast zich neerleggen maar in het buitenland is dat een big deal.
We hebben in Nederland amper landelijke referenda gehad toch? Ik kan mij alleen maar die over de grondwet herinneren in ieder geval. En mensen waren daarover toen al goed pissig.

Juist door vaker referenda naar voren te schuiven kan je de cultuur creëren dat de overheid er niet meer omheen kan.
pi_156369341
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:37 schreef Re het volgende:

[..]

opkomst 63.3% uitslag, 61.5% tegen de EU grondwet, noem ik een geen hoge opkomst nog noch overweldigende meerderheid
Als je het woord 'noch' wilt gebruiken, doe het dan goed.

Dus, of: het is vlees noch vis

of: het is geen vlees of vis

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2015 11:31:22 ]
pi_156370651
Ik ben vooral voor een referendum omdat het een precedent schept. Ik betaal zoveel belasting dat ik graag ook af en tie direct mijn mening geef.Een mening die niet door de compromissenmangel van het meerpartijenstelsel kan.

Zeker op een moment dat de regering door veel van de mensen eigenlijk niet meer gesteund wordt is zoiets heel goed.power to the people.die zijn misschien gemiddeld wat dommer, maar ik denk dat het algemeen belang voor Nederland beter gediend wordt door de gemiddelde mening van het volk dan een stel grachyengordelbewoners onder de Haagse kaasstolp.

Misschien onwelgevallig, maar juist dan wordt er weer eens iets gedaan.
Whatever...
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:30:12 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156370719
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:27 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben vooral voor een referendum omdat het een precedent schept. Ik betaal zoveel belasting dat ik graag ook af en tie direct mijn mening geef.Een mening die niet door de compromissenmangel van het meerpartijenstelsel kan.

Zeker op een moment dat de regering door veel van de mensen eigenlijk niet meer gesteund wordt is zoiets heel goed.power to the people.die zijn misschien gemiddeld wat dommer, maar ik denk dat het algemeen belang voor Nederland beter gediend wordt door de gemiddelde mening van het volk dan een stel grachyengordelbewoners onder de Haagse kaasstolp.

Misschien onwelgevallig, maar juist dan wordt er weer eens iets gedaan.
No Taxation Without Representation
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156370754
Toch maar even mijn handtekening gezet.
pi_156370796
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

No Taxation Without Representation
Exact.in Europa zou Nederland dan ook op basis van afdracht per hoofd vd bevolking moeten worden vertegenwoordig, eventueel met een correctie voor totaal bnp.

Maar in dit geval geldt voor mij ook gewoon dat ik graag meer directe democratie zie.

Graag referenda over legaliseren van wiet, het toelaten van vluchtelingen etc.

De aankoop van de jsf vind ik te technisch, dat hoeft van mij niet.maar dergelijke principiële zaken... Vraag het de nederlander.dan blijft Nederland ook nedrland.
Whatever...
  vrijdag 25 september 2015 @ 13:30:29 #225
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156371853
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 25 september 2015 @ 13:38:49 #226
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_156372007
Nee, want Jan Roos.
  vrijdag 25 september 2015 @ 13:40:18 #227
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156372043
Het feest van de democratie. O+

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 25 september 2015 @ 13:42:33 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156372090
quote:
:D
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_156372297
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:40 schreef Mani89 het volgende:
Het feest van de democratie. O+

[ afbeelding ]
Kinderarbied :(, dat gebeurd er dus zonder de EU })
  vrijdag 25 september 2015 @ 13:56:48 #230
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156372452
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je het woord 'noch' wilt gebruiken, doe het dan goed.

Dus, of: het is vlees noch vis

of: het is geen vlees of vis

ja baas, het is noch, ik weet het, je mag je nu weer aftrekken van me lieverd O+
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156372467
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:56 schreef Re het volgende:

[..]

ja baas, het is noch, ik weet het, je mag je nu weer aftrekken van me lieverd O+
en je gebruikt niet het woord niet als je ook nog noch gaat gebruiken...
  vrijdag 25 september 2015 @ 13:59:49 #232
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156372527
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

en je gebruikt niet het woord niet als je ook nog noch gaat gebruiken...
ook dat weet ik :)... maak je geen zorgen, het is maar een post op een forum lieverd, maar dank je voor deze les, ik hou hem voortaan in de gaten, maar het feit blijft dat beide niet imposant waren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156372655
Ah vandaag dus NOS en Telegraaf.

Die 300.000 zijn trouwens alleen digitaal. Dan kan alles wat nog per post binnen is gekomen wel worden gezien als "de marge" toch? Zullen er nog aardig wat zijn denk ik zo.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_156372684
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:51 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Kinderarbied :(, dat gebeurd er dus zonder de EU })
Dat gebeurt er in en door de EU :( Zonder de EU had dit niet plaats hoeven vinden :Y
pi_156372743
Zitten op bijna 279,5K nu. Althans, als je zoekt op #geenpeil op twitter en afbeeldingen die je iemand die een foto post van haar bedank-meme van Pechtold dat ze op 279,479 zitten
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_156372749
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:07 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat gebeurt er in en door de EU :( Zonder de EU had dit niet plaats hoeven vinden :Y
De E.U. is heilig een soort Goddelijke drie-eenheid van vrede, voorspoed en veiligheid
pi_156372782
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:09 schreef kalinhos het volgende:
Zitten op bijna 279,5K nu. Althans, als je zoekt op #geenpeil op twitter en afbeeldingen die je iemand die een foto post van haar bedank-meme van Pechtold dat ze op 279,479 zitten
297k bedoel je? Dan zullen ze de VijMiBo wel gaan gebruiken voor de grote bekendmaking :').
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_156372829
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:09 schreef kalinhos het volgende:
Zitten op bijna 279,5K nu. Althans, als je zoekt op #geenpeil op twitter en afbeeldingen die je iemand die een foto post van haar bedank-meme van Pechtold dat ze op 279,479 zitten
Volgens GS zelf zaten ze vanochtend al op 289K, en (in tegenstelling van wat ze zelf zeggen) dat zal waarschijnlijk een zeer conservatieve schatting zijn (ivm foutmarge en extra motivator).
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 september 2015 @ 14:24:26 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156373069
Denk dat ze al een week op 300K zitten en blijven pushen om foutmarge voor te zijn
pi_156373105
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Denk dat ze al een week op 300K zitten en blijven pushen om foutmarge voor te zijn
Als ze beetje slim zijn wel ja. Je ziet natuurlijk van verre aankomen dat 4% ongeldig is, dan is het handig om er toch stiekum 320.000 te hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')