abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156366554
Dit gaat ze vandaag lukken *O*
(she/her)
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:45:47 #152
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156366565
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
Even wet-technisch vraagje:
Neem aan dat er een minimaal opkomstpercentage noodzakelijk is om het referendum geldig te maken. Weet iemand wat dit percentage is?
0% Net als met de stemming over de EU destijds zal de politiek wel weer een truc verzinnen om het referendum naast zich neer te leggen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:46:31 #153
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156366575
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

0% Net als met de stemming over de EU destijds zal de politiek wel weer een truc verzinnen om het referendum naast zich neer te leggen.
Ze hoeven geen truc te verzinnen. Het is een raadgevend referendum, geen bindend.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156366578
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

0% Net als met de stemming over de EU destijds zal de politiek wel weer een truc verzinnen om het referendum naast zich neer te leggen.
Nouja, truc verzinnen. Het is een raadgevend referendum, om daar niks mee te doen hoeven ze niet eens een truc te verzinnen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156366579
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
Nieuwe tussenstand:

[ afbeelding ]

Even wet-technisch vraagje:
Neem aan dat er een minimaal opkomstpercentage noodzakelijk is om het referendum geldig te maken. Weet iemand wat dit percentage is?
Als de opkomst hoger is dan 30% en de meerderheid stemt tegen, dan gaat het verdrag in principe niet van kracht, tenzij het parlement weer opnieuw instemt met het verdrag (en de uitslag dus naast zich neerlegt, daarom is het ook een raadgevend en niet een bindend referendum).
pi_156366582
GMTA.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156366606
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
Nieuwe tussenstand:

[ afbeelding ]

Even wet-technisch vraagje:
Neem aan dat er een minimaal opkomstpercentage noodzakelijk is om het referendum geldig te maken. Weet iemand wat dit percentage is?
30. Keer of 100 al genoemd op elke pagina wel.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:59:01 #158
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156366744
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nouja, truc verzinnen. Het is een raadgevend referendum, om daar niks mee te doen hoeven ze niet eens een truc te verzinnen.
Daarom is het dus zinloos en geld verslindend als het door gaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:00:46 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156366766
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daarom is het dus zinloos en geld verslindend als het door gaat.
nah zinloos zal het niet zijn mocht de opkomst en de stemming zo uitvallen dat dit een signaal geeft, maar voor het zover is zullen eerst wat hordes genomen moeten worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156366796
als het echt zo is dat het doorgaat en er komt een referendum, en het resultaat word niets mee gedaan dan geeft het wel aan hoe de politiek naar de simpele burger kijkt.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:04:01 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156366812
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:00 schreef Re het volgende:

[..]

nah zinloos zal het niet zijn mocht de opkomst en de stemming zo uitvallen dat dit een signaal geeft, maar voor het zover is zullen eerst wat hordes genomen moeten worden
Maar 2 belangrijke hordes (eerste 10.000 papier) en 300.000 digitaal zijn nu bijna genomen!
The End Times are wild
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:04:44 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156366821
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daarom is het dus zinloos en geld verslindend als het door gaat.
Geld verslindend? De kosten van dit referendum zijn nihil vergeleken met de overige staatsuitgaven. Dat is een hele slechte reden om tegen dit referendum te zijn.
The End Times are wild
pi_156366825
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:02 schreef kovenant het volgende:
als het echt zo is dat het doorgaat en er komt een referendum, en het resultaat word niets mee gedaan dan geeft het wel aan hoe de politiek naar de simpele burger kijkt.
directe democratie lijkt me dan ook een goede manier om nooit meer iets gedaan te krijgen. Behalve belastingverlaging.
pi_156366829
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daarom is het dus zinloos en geld verslindend als het door gaat.
Hoe vaak kan de politiek een uitslag van een referendum naast zich neerleggen en toch blijven klagen over de afstand van de politiek tot de burger en over de politieke interesse van burgers? Vooral een partij als D66 is een lachertje geworden, opgericht om de afstand te verkleinen en burgers meer te betrekken, maar onder de huidige leiding willen ze juist een tegenovergestelde koers varen (met een fractievoorzitter die lachend toegeeft het verdrag niet te hebben gelezen maar toch de grootste voorstander te zijn).
pi_156366843
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

directe democratie lijkt me dan ook een goede manier om nooit meer iets gedaan te krijgen. Behalve belastingverlaging.
In Zwitserland werkt het anders best goed.

Als de referenda bindend zijn en de politiek dan ook "eigen schuld dikke bult" naar de kiezer kan roepen als die per referendum een initiatief-wet hebben ingevoerd die slecht blijkt uit te pakken, dan denken de kiezers ongetwijfeld ook beter na over wat ze stemmen.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:06:48 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156366852
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar 2 belangrijke hordes (eerste 10.000 papier) en 300.000 digitaal zijn nu bijna genomen!
zeker, maar de belangrijkste moeten nog komen, 30% opkomst en een acceptabele uitslag, ik neem aan dat 50/50 de grens is qua percentage?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156366873
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:06 schreef Igen het volgende:

[..]

In Zwitserland werkt het anders best goed.

Als de referenda bindend zijn en de politiek dan ook "eigen schuld dikke bult" naar de kiezer kan roepen als die per referendum een initiatief-wet hebben ingevoerd die slecht blijkt uit te pakken, dan denken de kiezers ongetwijfeld ook beter na over wat ze stemmen.
Zwitserland heeft voor zover ik weet enkel op gemeentelijk niveau directe democratie. In ieder geval niet landelijk.

En natuurlijk gaan mensen niet denken, goh, dit is onze eigen schuld.
pi_156366899
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:06 schreef Re het volgende:

[..]

zeker, maar de belangrijkste moeten nog komen, 30% opkomst en een acceptabele uitslag, ik neem aan dat 50/50 de grens is qua percentage?
Een meerderheid is inderdaad voldoende. De opkomst zal sterk afhangen van hoeveel aandacht er gegeven wordt voor het referendum. De partijen die voor het verdrag zijn (incl. de regering) zullen het ongetwijfeld proberen dood te zwijgen om de opkomst zo laag mogelijk te houden en een zelfde (vanuit hun ogen) tragedie als bij het vorige referendum te voorkomen (toen ook de voorstanders zeer actief campagne voerden).
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:13:19 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156366928
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:06 schreef Re het volgende:

[..]

zeker, maar de belangrijkste moeten nog komen, 30% opkomst en een acceptabele uitslag, ik neem aan dat 50/50 de grens is qua percentage?
Die 30% opkomst zal nog het moeilijkste zijn. Ik weet welhaast zeker dat er zóveel onvrede is over de EU, veel meer dan bij het vorige referendum, dat ik in praktisch iedere gemeente de tegenstanders in de meerderheid ga vinden.
The End Times are wild
pi_156366930
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:08 schreef Yreal het volgende:

[..]


En natuurlijk gaan mensen niet denken, goh, dit is onze eigen schuld.
Dat doen we inderdaad ook niet door de VVD en de PVDA aan de macht te helpen in de tweede kamer.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:14:21 #171
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156366945
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:02 schreef kovenant het volgende:
als het echt zo is dat het doorgaat en er komt een referendum, en het resultaat word niets mee gedaan dan geeft het wel aan hoe de politiek naar de simpele burger kijkt.
Politiek binnen een democratie is eigenlijk een redelijk simpel systeem. Het doel is om met loze beloftes en uitspraken waar in de praktijk nooit iets van waar te maken is zo veel mogelijk stemmen te winnen. Waar de simpele kiezer om de x & y jaren steeds weer in blijft trappen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:16:18 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156366983
Kijk maar eens wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is. De eurocrisis en de vele miljarden die naar Griekenland moesten, valse beloftes, nieuwe corruptieschandalen, de incompetentie van de EU om om het even welke crisis (Oekraïne, vluchtelingen etc) aan te pakken, de onderlinge verdeeldheid, de vuile scheldpartijen, de teleurstelling over het vorige referendum, het langzaam doordringen dat de EU burgers zit als nog minder als melkkoeien die enkel hun smoel moeten houden en betalen, de arrogantie en hoogmoed, het Straatsburg-circus wat nog steeds niet opgepakt is en het gestaag vernietigen van onze welvaart en veiligheid door een in een ivoren toren levend inteelt-clubje in Brussel.
Ik verwacht een NEE stem in 80% van de gevallen.
The End Times are wild
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:20:50 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367055
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:10 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Een meerderheid is inderdaad voldoende. De opkomst zal sterk afhangen van hoeveel aandacht er gegeven wordt voor het referendum. De partijen die voor het verdrag zijn (incl. de regering) zullen het ongetwijfeld proberen dood te zwijgen om de opkomst zo laag mogelijk te houden en een zelfde (vanuit hun ogen) tragedie als bij het vorige referendum te voorkomen (toen ook de voorstanders zeer actief campagne voerden).
ik denk dat het probleem meer is dat men net tegen dit verdrag stemt omdat het een "slecht" verdrag is maar omdat men tegen de EU is, en tja, dan krijg je verwarring en zo.

En het is het volk wat stemt toch dus hoe zou een partij dit moeten doodzwijgen, denk dat men juist gaat proberen te hameren op waar men eigenlijk voor of tegen stemt en oproepen om toch vooral voor te stemmen... iets waar de tegenstanders niet echt rekening mee lijken te houden, die denken dat alleen de tegenstanders zullen stemmen. Waarom is dat?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:23:18 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367095
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:16 schreef LXIV het volgende:
Kijk maar eens wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is. De eurocrisis en de vele miljarden die naar Griekenland moesten, valse beloftes, nieuwe corruptieschandalen, de incompetentie van de EU om om het even welke crisis (Oekraïne, vluchtelingen etc) aan te pakken, de onderlinge verdeeldheid, de vuile scheldpartijen, de teleurstelling over het vorige referendum, het langzaam doordringen dat de EU burgers zit als nog minder als melkkoeien die enkel hun smoel moeten houden en betalen, de arrogantie en hoogmoed, het Straatsburg-circus wat nog steeds niet opgepakt is en het gestaag vernietigen van onze welvaart en veiligheid door een in een ivoren toren levend inteelt-clubje in Brussel.
Ik verwacht een NEE stem in 80% van de gevallen.
maar daar gaat het referendum niet over, dat alles gaat toch niet teruggedraaid worden, enige waar het om gaat is een associatieverdrag met wat landen... dus ook al zal dat worden teruggedraaid de uitkomst zal dan sowieso teleurstellend zijn want verder gaat er weinig gebeuren natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:24:11 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156367107
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:23 schreef Re het volgende:

[..]

maar daar gaat het referendum niet over, dat alles gaat toch niet teruggedraaid worden, enige waar het om gaat is een associatieverdrag met wat landen... dus ook al zal dat worden teruggedraaid de uitkomst zal dan sowieso teleurstellend zijn want verder gaat er weinig gebeuren natuurlijk
De mensen zullen dit referendum gebruiken als een mogelijkheid hun onvrede over de EU te uiten. Associatieverdrag Schmassociatieverdrag.
The End Times are wild
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:25:38 #176
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367135
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

De mensen zullen dit referendum gebruiken als een mogelijkheid hun onvrede over de EU te uiten. Associatieverdrag Schmassociatieverdrag.
ja maar daar gaat het dus niet over en daarmee dus een nietszeggend referendum, de uitkomst is toch teleurstellend voor de tegenstanders
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:28:08 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156367170
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:25 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar daar gaat het dus niet over en daarmee dus een nietszeggend referendum, de uitkomst is toch teleurstellend voor de tegenstanders
In dat opzicht wel. Zie het eerder als een grote opiniepeiling. Met de uitslag zal echt niks gedaan worden, ook niet met een opkomst van 50% en 80% NEE-stemmers. Totaal geen invloed op het beleid van de EU.
The End Times are wild
pi_156367244
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:20 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat het probleem meer is dat men net tegen dit verdrag stemt omdat het een "slecht" verdrag is maar omdat men tegen de EU is, en tja, dan krijg je verwarring en zo.

En het is het volk wat stemt toch dus hoe zou een partij dit moeten doodzwijgen, denk dat men juist gaat proberen te hameren op waar men eigenlijk voor of tegen stemt en oproepen om toch vooral voor te stemmen... iets waar de tegenstanders niet echt rekening mee lijken te houden, die denken dat alleen de tegenstanders zullen stemmen. Waarom is dat?
De vorige keer voerden de voorstanders precies op die manier campagne; door zeer actief te benaderen waar de grondwet wel en niet over ging en daar hun eigen interpretatie aan te geven (inclusief de bekende VVD-campagnebeelden van Auschwitz). Toen hebben ze zeer actief campagne gevoerd en hebben ze precies het tegenovergesteld bereikt van wat ze wilden (zeer hoge opkomst en een overgrote meerderheid stemde tegen). Waarom zou dat nu wel werken denk je? Doodzwijgen in de hoop op een lage opkomst lijkt me vanuit hun kant handiger.

Daarnaast zullen er inderdaad ook andere zaken een rol spelen bij het uitbrengen van een stem, zoals de uitdijing en de groeiende macht van de EU, wat slechts deels met dit verdrag te maken heeft. Je mag best vinden dat (sommige) tegenstanders om de verkeerde redenen tegen het verdrag zullen stemmen, aan de andere kant heeft de grootste voorstander van dit verdrag (kereltje Pechtold) het verdrag niet eens gelezen toen hij er mee instemde (en nog steeds niet!) en dat geeft hij ook nog lachend toe. Dus als je de tegenstanders slecht geïnformeerd vindt, dan moet dat ook gelden voor de voorstanders en zelfs voor politici die nu al hun stem voor dit verdrag hebben uitgesproken!
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:33:15 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367270
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

In dat opzicht wel. Zie het eerder als een grote opiniepeiling. Met de uitslag zal echt niks gedaan worden, ook niet met een opkomst van 50% en 80% NEE-stemmers. Totaal geen invloed op het beleid van de EU.
maar stel dat er wel iets mee gedaan wordt, associatieverdrag in de prullenbak, wat heeft dat met de EU te maken?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367293
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:23 schreef Re het volgende:

[..]

maar daar gaat het referendum niet over, dat alles gaat toch niet teruggedraaid worden, enige waar het om gaat is een associatieverdrag met wat landen... dus ook al zal dat worden teruggedraaid de uitkomst zal dan sowieso teleurstellend zijn want verder gaat er weinig gebeuren natuurlijk
Het is (naar mijn mening) naast 'slechts' en verdrag met een paar corrupte landen, ook een signaal naar de EU die alleen maar verder wil uitbreiden en macht naar zich toe wil trekken. Dat heeft al tot veel ellende geleid en als we zo door gaan dan zal dat alleen maar voor meer ellende zorgen. Met het tegenstemmen zul je de EU-trein (nog) niet in de achteruit krijgen, maar het is iig wel een mogelijkheid om aan de noodrem te trekken.
pi_156367334
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:33 schreef Re het volgende:

[..]

maar stel dat er wel iets mee gedaan wordt, associatieverdrag in de prullenbak, wat heeft dat met de EU te maken?
Over de EU mogen we helemaal geen referendum aanvragen, dus wat wil je? Het is iig een eerste signaal (of tweede eigenlijk) wat de bevolking vindt van het uitdijen van de EU. Beter iets dan niets, helaas is er op dit moment niet veel meer mogelijk dan dit.
pi_156367340
Als de cijfers gegeven door geenpeil kloppen gaat het nog wel eens heel spannend worden vooral wanneer je de foutmarge in overweging neemt.

Benieuwd hoeveel papieren handtekeningen er zijn opgehaald trouwens daar heeft GP natuurlijk geen overzicht over.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:37:21 #183
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367352
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De vorige keer voerden de voorstanders precies op die manier campagne; door zeer actief te benaderen waar de grondwet wel en niet over ging en daar hun eigen interpretatie aan te geven (inclusief de bekende VVD-campagnebeelden van Auschwitz). Toen hebben ze zeer actief campagne gevoerd en hebben ze precies het tegenovergesteld bereikt van wat ze wilden (zeer hoge opkomst en een overgrote meerderheid stemde tegen). Waarom zou dat nu wel werken denk je? Doodzwijgen in de hoop op een lage opkomst lijkt me vanuit hun kant handiger.

Daarnaast zullen er inderdaad ook andere zaken een rol spelen bij het uitbrengen van een stem, zoals de uitdijing en de groeiende macht van de EU, wat slechts deels met dit verdrag te maken heeft. Je mag best vinden dat (sommige) tegenstanders om de verkeerde redenen tegen het verdrag zullen stemmen, aan de andere kant heeft de grootste voorstander van dit verdrag (kereltje Pechtold) het verdrag niet eens gelezen toen hij er mee instemde (en nog steeds niet!) en dat geeft hij ook nog lachend toe. Dus als je de tegenstanders slecht geïnformeerd vindt, dan moet dat ook gelden voor de voorstanders en zelfs voor politici die nu al hun stem voor dit verdrag hebben uitgesproken!
opkomst 63.3% uitslag, 61.5% tegen de EU grondwet, noem ik geen hoge opkomst nog overweldigende meerderheid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367382
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Als de cijfers gegeven door geenpeil kloppen gaat het nog wel eens heel spannend worden vooral wanneer je de foutmarge in overweging neemt.

Benieuwd hoeveel papieren handtekeningen er zijn opgehaald trouwens daar heeft GP natuurlijk geen overzicht over.
Met gisteren nog een formulier in de advertentie in de Telegraaf (medegefinancierd door de EU ^O^ ) verwacht ik dat de Kiesraad inderdaad ook nog wel een mooie stapel heeft liggen die nog niet meegenomen is in de telling van GS (mijn handtekening zit daar iig ook tussen).
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:39:43 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367395
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Over de EU mogen we helemaal geen referendum aanvragen, dus wat wil je? Het is iig een eerste signaal (of tweede eigenlijk) wat de bevolking vindt van het uitdijen van de EU. Beter iets dan niets, helaas is er op dit moment niet veel meer mogelijk dan dit.
nee dat snap ik, maar zo wordt het wel gebracht door de tegenstanders, maar ik merk een doorspekt pessimisme bij de tegenstemmers, op voorhand, apart wel, beetje alvast de nerderlaag accepteren?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367396
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:37 schreef Re het volgende:

[..]

opkomst 63.3% uitslag, 61.5% tegen de EU grondwet, noem ik geen hoge opkomst nog overweldigende meerderheid
Als dat al geen hoge opkomst is, wat is de opkomst van de verkiezingen van het Europese Parlement zelf dan? En die moeten we dan wel serieus nemen? Kom op zeg!
pi_156367418
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:39 schreef Re het volgende:

[..]

nee dat snap ik, maar zo wordt het wel gebracht door de tegenstanders, maar ik merk een doorspekt pessimisme bij de tegenstemmers, op voorhand, apart wel, beetje alvast de nerderlaag accepteren?
Ik denk dat het referendum er komt en dat de meerderheid tegen het verdrag zal stemmen. Dat Den Haag er iets mee gaat doen betwijfel ik echter. Dus hoezo, nederlaag alvast accepteren?
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:40:52 #188
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367422
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als dat al geen hoge opkomst is, wat is de opkomst van de verkiezingen van het Europese Parlement zelf dan? En die moeten we dan wel serieus nemen? Kom op zeg!
opkomst was niet enorm hoog (dat stelde je, naast de overweldigende meerderheid)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:41:37 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367430
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat het referendum er komt en dat de meerderheid tegen het verdrag zal stemmen. Dat Den Haag er iets mee gaat doen betwijfel ik echter. Dus hoezo, nederlaag alvast accepteren?
nederlaag dat er toch niets mee gedaan gaat worden, immers ze luisteren toch niet... dat is blijkbaar het uitgangspunt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367433
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef Re het volgende:

[..]

opkomst was niet enorm hoog (dat stelde je, naast de overweldigende meerderheid)
Bijna het dubbele van wat er bij de verkiezingen voor het Europees Parlement zelf komt opdagen. Dus gezien het onderwerp noem ik dat inderdaad enorm hoog.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:45:00 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367482
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bijna het dubbele van wat er bij de verkiezingen voor het Europees Parlement zelf komt opdagen. Dus gezien het onderwerp noem ik dat inderdaad enorm hoog.
ok die geef ik je dan :)... overgrote meerderheid?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367508
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:41 schreef Re het volgende:

[..]

nederlaag dat er toch niets mee gedaan gaat worden, immers ze luisteren toch niet... dat is blijkbaar het uitgangspunt
Dat is puur op basis van historische gegevens, het parlement heeft wat dat betreft een negatieve reputatie ja. Er vanuit gaan dat het parlement de burgers dit keer wel serieus neemt is niet echt gestoeld op feiten, ook aangezien de politici zich daar tot nu toe niet (positief) over uit willen spreken. Waarom zou je van wat anders uit moeten gaan in dit geval?

Neemt niet weg dat een signaal afgeven altijd wenselijk is, ook al is de kans aanzienlijk dat het parlement het gaat negeren. Indirect zal het ongetwijfeld wel invloed hebben; ze zullen voorzichtiger moeten worden wat betreft uitbreiding van de EU, bij reguliere verkiezingen zullen ze nog meer kleur moeten bekennen, etc.
pi_156367525
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:45 schreef Re het volgende:

[..]

ok die geef ik je dan :)... overgrote meerderheid?
Overgrote is subjectief inderdaad, ik leg de grens bij >60%, iemand anders zal dat misschien pas bij >90% doen. Maakt verder ook niet uit, een normale meerderheid (>50%) is in dit geval gewoon voldoende.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:50:37 #194
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156367586
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:25 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar daar gaat het dus niet over en daarmee dus een nietszeggend referendum, de uitkomst is toch teleurstellend voor de tegenstanders
Hoezo? Eerder een bevestiging van hun klacht. Dit werkt hoe dan ook slecht uit voor de regering.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156367626
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Met gisteren nog een formulier in de advertentie in de Telegraaf (medegefinancierd door de EU ^O^ ) verwacht ik dat de Kiesraad inderdaad ook nog wel een mooie stapel heeft liggen die nog niet meegenomen is in de telling van GS (mijn handtekening zit daar iig ook tussen).
Ik hoop het, alhoewel een enorm marge natuurlijk leuker zou zijn geweest :).
pi_156367673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het is (naar mijn mening) naast 'slechts' en verdrag met een paar corrupte landen, ook een signaal naar de EU die alleen maar verder wil uitbreiden en macht naar zich toe wil trekken. Dat heeft al tot veel ellende geleid en als we zo door gaan dan zal dat alleen maar voor meer ellende zorgen. Met het tegenstemmen zul je de EU-trein (nog) niet in de achteruit krijgen, maar het is iig wel een mogelijkheid om aan de noodrem te trekken.
Grappig dat ik dat argument wel vaker hoor door Geenstijl. in het associatieverdrag staan er namelijk ook afspraken waarbij juist corruptie (en criminaliteit) beter zal worden aangepakt. Maar ook betere afspraken wat nu te doen met nucleaire afval, daarnaast bijvoorbeeld ook afspraken met betrekking tot het gemakkelijker maken van import/export en laat Nederland een groot import/export land zijn...

Het is helemaal geen voorbode tot toetreding, we hebben ook associatie/handels verdragen met een heleboel landen, bijvoorbeeld ook de VS, zie je die al toetreden tot de EU? Daarnaast kan Oekraïne niet toetreden tot het moment dat eindelijk alle shit is opgelost met de Oekrainse provincies Krim/Donetsk/Luhansk. Iets met een land mag niet in conflict zijn en zo.

Er komt geen noodrem, dit is geen noodrem. We zullen niets merken van dit associatieverdrag omdat het de gemiddelde Nederlander helemaal niet zo hard raakt wat er met een associatieverdrag gebeurd aan de uiterste EU grenzen. Of we nu voor of tegen stemmen. Hoogstens dat wat bedrijven in NL geen kansen krijgen die ze anders wel hadden gehad. ;) Dit is meer voor de directe (Europese) buurlanden.

Het enige wat we gaan doen is 30 miljoen verspillen aan een referendum en achterblijven met een hoop clichés, waarbij er helemaal niets anders gaat worden, de Nederlander zal er niets van merken of er nu wel of geen associatieverdrag komt. Er geen beleidswijzigingen plaats zullen vinden binnen Europa, meer het gevoel van jongens doe even normaal. En er zal ook nauwelijks beleidsverschuiving in Nederland komen.

Alleen wat (tijdelijk) geroep in de (internationale) media dat de burger haar stem heeft laten horen en dat we er iets mee moeten doen. Dat blijven we een week of 2 horen, daarna ebt het weg als er weer een nieuwe kabinetscrisis is. Rusland zal het wel in haar propaganda machine meenemen en heeft voer voor de komende 12 maanden. En over twee jaar zeggen we met zijn allen hoe gemeen het is dat de overheid de burger negeert.

Nee, dit referendum gaat over alles behalve waar het referendum echt over gaat. En ja, ik heb het associatieverdrag gelezen, en letterlijk ieder punt wat Geenstijl aanhaalt waarom we voor moeten stemmen is onzin. Omdat hun standpunten geen betrekking hebben tot het associatieverdrag, meer met de onderbuikgevoelens die bij een hoop Nederlanders leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2015 10:00:00 ]
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:03:18 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367793
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:46 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat is puur op basis van historische gegevens, het parlement heeft wat dat betreft een negatieve reputatie ja. Er vanuit gaan dat het parlement de burgers dit keer wel serieus neemt is niet echt gestoeld op feiten, ook aangezien de politici zich daar tot nu toe niet (positief) over uit willen spreken. Waarom zou je van wat anders uit moeten gaan in dit geval?

Neemt niet weg dat een signaal afgeven altijd wenselijk is, ook al is de kans aanzienlijk dat het parlement het gaat negeren. Indirect zal het ongetwijfeld wel invloed hebben; ze zullen voorzichtiger moeten worden wat betreft uitbreiding van de EU, bij reguliere verkiezingen zullen ze nog meer kleur moeten bekennen, etc.
een signaal is natuurlijk altijd prima, ik merk alleen dat er al flink wat excuses worden rondgeslingerd om toch maar vooral een deceptie te verklaren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367797
Een prachtig democratisch initatief, mooi dat het misschien gaat lukken.

Haters gaan haten.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:08:55 #199
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367882
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:03 schreef Ronaldsen het volgende:
Een prachtig democratisch initatief, mooi dat het misschien gaat lukken.

Haters gaan haten.
en haters mogen ook stemmen, of mogen die niet stemmen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:11:32 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156367923
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Vooral een partij als D66 is een lachertje geworden, opgericht om de afstand te verkleinen en burgers meer te betrekken, maar onder de huidige leiding willen ze juist een tegenovergestelde koers varen (met een fractievoorzitter die lachend toegeeft het verdrag niet te hebben gelezen maar toch de grootste voorstander te zijn).
D66 is echt de belichaming van alles wat fout is in de politiek. Lijsttrekkers die hem direct na de verkiezingen smeren (van Mierlo), referendum als zogenaamd kroonjuweel hebben maar als de uitslag je niet aanstaat de uitslag gewoon naast je neerleggen, zogenaamd tegen benoemde burgemeesters zijn en je dan als burgemeester laten benoemen, etc etc... Ik begrijp niet dat mensen er elke keer weer in trappen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')