abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156361698
Waarom staat deze video eigenlijk niet in de OP?

pi_156361711
Hoe weten ze eigenlijk hoeveel enveloppen er zijn? Ik heb mijne rechtstreeks naar de Kiesraad gestuurd.
pi_156361727
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het is heel veel zeggend dat een referendum over een bepaald orgaan veel meer mensen trekt dan de verkiezingen van het orgaan in kwestie zelf trekt.
Maar dat was die in 2005. Door heel Europa. Vanuit de politiek aangeleverd.
Deze heeft met moeite 300.000 stemmen kunnen krijgen. Dat is nog geen 2% van de bevolking.
  donderdag 24 september 2015 @ 22:37:31 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156361818
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Maar dat was die in 2005. Door heel Europa. Vanuit de politiek aangeleverd.
Deze heeft met moeite 300.000 stemmen kunnen krijgen. Dat is nog geen 2% van de bevolking.
Ik vind het heel wat in zo'n korte tijd, met zo'n abstract onderwerp en zo weinig aandacht in de MSM
The End Times are wild
pi_156361826
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar ze hebben alle enveloppen als 1 stem geteld (terwijl er 2 of meerdere stemmen in kunnen zitten).
Oh, niet eens aan gedacht. Dacht dat dit alleen digitaal was.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_156361860
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zit te twijfelen, de EU is veel te log, corrupt etc.

Maar meer samenwerken met Oekraïne is helemaal niet zo verkeerd.
Meer samenwerken is inderdaad niet verkeerd. Helaas vrees ik een situatie zoals we nu met Turkije hebben: totaal geen uitzicht op lidmaatschap, maar wel ieder jaar tientallen miljoenen euro's aan steungeld voor de Turkse regering. Nederland wilde dit steungeld stopzetten, maar kon daarvoor geen meerderheid vinden binnen de EU. Straks zitten we ook aan steungeld voor Oekraïne vast, mochten zij opeens een regime-change krijgen.
  donderdag 24 september 2015 @ 22:40:02 #107
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156361882
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Maar dat was die in 2005. Door heel Europa. Vanuit de politiek aangeleverd.
Deze heeft met moeite 300.000 stemmen kunnen krijgen. Dat is nog geen 2% van de bevolking.
Je moet kijken naar de stemgerechtigde bevolking en ik denk wel dat het aantal handtekeningen tegen de 400k kan oplopen. Wat mij betreft geen kattenpis.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156361891
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Igen het volgende:
Hoe weten ze eigenlijk hoeveel enveloppen er zijn? Ik heb mijne rechtstreeks naar de Kiesraad gestuurd.
Omdat er ook heel veel mensen zijn die het eerst naar GS hebben gestuurd.
pi_156361929
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Maar dat was die in 2005. Door heel Europa. Vanuit de politiek aangeleverd.
Deze heeft met moeite 300.000 stemmen kunnen krijgen. Dat is nog geen 2% van de bevolking.
Weinig aandacht in de media. Nu er media aandacht is lijkt het aantal ook steeds sneller te groeien. En waarschijnlijk worden mensen ook tegengehouden door de manier van "spreken" door Geenstijl (online dan, op TV doen ze het netjes).

Misschien dat mensen het er onderling ook niet echt snel over durven te hebben, gezien het beeld dat men met name van Geenstijl heeft. Dan wordt je al snel aangekeken of je niet helemaal goed bent wanneer je dit soort acties steunt.

Als dit eenmaal "vertrouwd" is gaan dit soort acties in de toekomst denk ik wel beter lopen.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_156362047
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind het heel wat in zo'n korte tijd, met zo'n abstract onderwerp en zo weinig aandacht in de MSM
Heeft ook prachtige oneliners opgeleverd als:

• Als je voor democratie bent, MOET je tekenen.

• Laat een geluid horen tegen Europa

• Stem tegen VVD66, teken het referendum.

:')

Kan mij voorstellen, dat je als NPO dit niet dagelijks gaat uitzenden, als zelfs Geenstijl het referendum niet uit kan leggen. Ook dat filmpje hier boven zit vol met pro-Rusland propaganda.

quote:
De afgelopen jaren werd steeds duidelijker dat hoe verder de EU uitdijt, hoe brozer haar fundament blijkt te zijn. Griekenland bewijst dat de euro faalt als munt, de vluchtelingencrisis ondermijnt de onderlinge solidariteit tussen lidstaten en de Europese associatieverdragen met Moldavië, Georgië en Oekraïne tergen de Russische Beer
:D

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 22:50:07 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 22:47:15 #111
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156362077
quote:
12s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:41 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Weinig aandacht in de media. Nu er media aandacht is lijkt het aantal ook steeds sneller te groeien. En waarschijnlijk worden mensen ook tegengehouden door de manier van "spreken" door Geenstijl (online dan, op TV doen ze het netjes).

Misschien dat mensen het er onderling ook niet echt snel over durven te hebben, gezien het beeld dat men met name van Geenstijl heeft. Dan wordt je al snel aangekeken of je niet helemaal goed bent wanneer je dit soort acties steunt.

Als dit eenmaal "vertrouwd" is gaan dit soort acties in de toekomst denk ik wel beter lopen.
Het is nogal naïef om te veronderstellen dat iemand met een willekeurige facebook-pagina eenzelfde effect kan sorteren als Geenstijl nu doet. Hun sociale infrastructuur is best indrukwekkend. Weinig media kunnen dat evenaren.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156362153
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:45 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Heeft ook prachtige oneliners opgeleverd als:

• Als je voor democratie bent, MOET je tekenen.

• Laat een geluid horen tegen Europa

• Stem tegen VVD66, teken het referendum.

:')

Kan mij voorstellen, dat je als NPO dit niet dagelijks gaat uitzenden. Ook dat filmpje hier boven zit vol met pro-Rusland propaganda.

[..]

:D
''In het Oosten van Oekraïne brak een burgeroorlog uit waar Rusland nauw bij betrokken is.''

Sterker, met het innemen van de Krim is Rusland die oorlog zelf begonnen.
pi_156362154
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:47 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is nogal naïef om te veronderstellen dat iemand met een willekeurige facebook-pagina eenzelfde effect kan sorteren als Geenstijl nu doet. Hun sociale infrastructuur is best indrukwekkend. Weinig media kunnen dat evenaren.
Die acties zullen ook wel van Geenpeil blijven komen. Zie dit meer als een pilot van ze eigenlijk :D
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  donderdag 24 september 2015 @ 22:51:46 #114
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156362208
quote:
12s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:49 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Die acties zullen ook wel van Geenpeil blijven komen. Zie dit meer als een pilot van ze eigenlijk :D
Maar goed, na de derde keer hebben mensen het ook wel gezien. En zo niet, dan zal de wet wel worden aangepast waardoor je opeens vijf miljoen handtekeningen nodig hebt.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 24 september 2015 @ 22:54:00 #115
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_156362268
Ik denk dat het ze (of eigenlijk ons) "makkelijk" gaat lukken, maar dat de reguliere media er zo weinig aandacht aan zullen besteden dat de 30% opkomst die nodig is om het überhaupt als geldig te aanvaarden bij lange na niet gehaald zal worden.
Hoe dan ook...ik vind dit een goede actie (ondanks dat een ander onderwerp -zoals bijvoorbeeld TTIP- geschikter zou zijn geweest maar helaas zijn er maar een beperkt aantal onderwerpen waarvoor een referendum aangevraagd kan worden), heb zelf getekend en ook een hoop andere aangespoord om te tekenen maar heb niet de illusie dat dit enig verschil gaat maken.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_156362274
quote:
12s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:49 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Die acties zullen ook wel van Geenpeil blijven komen. Zie dit meer als een pilot van ze eigenlijk :D
Maar moet dat nou dan? Die referendums zijn echt ziek duur. Kost ook veel meer werk voor gemeenten die al die stembureaus weer moeten installeren. Zie het nut er dan niet echt meer voor in. Dan zie ik liever een verhoging van de handtekeningen, maar dan over een periode van een jaar ofzoiets. Want ik ben zeker voor referenda (deze niet, te abstract en wordt gebracht als een referendum over iets anders).
Of iets in een totaal andere vorm.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 22:55:17 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 22:55:02 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156362298
Ook maar ff getekend. Zie vanzelf wel wat er gebeurt.
  donderdag 24 september 2015 @ 22:57:43 #118
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156362360
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:54 schreef Dhalsim het volgende:
Ik denk dat het ze (of eigenlijk ons) "makkelijk" gaat lukken, maar dat de reguliere media er zo weinig aandacht aan zullen besteden dat de 30% opkomst die nodig is om het überhaupt als geldig te aanvaarden bij lange na niet gehaald zal worden.
Hoe dan ook...ik vind dit een goede actie (ondanks dat een ander onderwerp -zoals bijvoorbeeld TTIP- geschikter zou zijn geweest maar helaas zijn er maar een beperkt aantal onderwerpen waarvoor een referendum aangevraagd kan worden), heb zelf getekend en ook een hoop andere aangespoord om te tekenen maar heb niet de illusie dat dit enig verschil gaat maken.
Zelfs dan:

- Het is slechts een raadgevend referendum.
- De internationale belangen zijn zo groot dat het kleine Nederland never nooit iets kan blokkeren.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156362495
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

''In het Oosten van Oekraïne brak een burgeroorlog uit waar Rusland nauw bij betrokken is.''

Sterker, met het innemen van de Krim is Rusland die oorlog zelf begonnen.
Nee maar wij hebben hem boos gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 24 september 2015 @ 23:03:27 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156362497
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zelfs dan:

- Het is slechts een raadgevend referendum.
- De internationale belangen zijn zo groot dat het kleine Nederland never nooit iets kan blokkeren.
Met dit referendum is het tenminste mogelijk om íets te doen tegen de mars richting het massagraf waarin de EU ons dwingt. Beter iets dan niets.
The End Times are wild
pi_156362514
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met dit referendum is het tenminste mogelijk om íets te doen tegen de mars richting het massagraf waarin de EU ons dwingt. Beter iets dan niets.
Welk massagraf? :')
En wie maakt mij af? Alexander Pechtold zelf? Of boze Poetin?

Sorry hoor, maar dit gaat nergens over, en dit referendum gaat daar al helemaal niet over.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 23:05:08 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 23:06:35 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156362570
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:04 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Welk massagraf? :')
En wie maakt mij af? Alexander Pechtold zelf? Of boze Poetin?

Sorry hoor, maar dit gaat nergens over, en dit referendum gaat daar al helemaal niet over.
Rationeel gezien natuurlijk niet. Maar voor het gevoel van de mensen wel degelijk. FOK! is een relatief gematigd-links forum. Lees eens op GS, elsevier of de Telegraaf hoe de mensen er over denken! Ze konden geen kant meer op. En nu hebben ze dat referendum! 300!
Zo wordt het beleefd.
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 23:06:40 #123
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156362572
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met dit referendum is het tenminste mogelijk om íets te doen tegen de mars richting het massagraf waarin de EU ons dwingt. Beter iets dan niets.
Onzin. Dit gaat niets veranderen. Zie het gedoe met de EU-grondwet. Andere omslag maar hetzelfde document blijft over.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 24 september 2015 @ 23:09:01 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156362634
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:06 schreef Morendo het volgende:

[..]

Onzin. Dit gaat niets veranderen. Zie het gedoe met de EU-grondwet. Andere omslag maar hetzelfde document blijft over.
Iets hé. Iets. Dus bijvoorbeeld een hokje inkleuren. Iets doen. Ik heb het niet over iets stoppen of veranderen of zelfs maar effect genereren. Gewoon, iets doen!
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 23:09:59 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156362659
Je hebt ook zo'n filmpje over Joden en die worden de gaskamer ingeleid. En al die Joden ondergaan dat als schapen. Maar één meisje spuugt dan zo'n Duitser in zijn smoel. Dat veranderde haar situatie niet, maar ze deed dan toch maar iets.
The End Times are wild
pi_156362697
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Rationeel gezien natuurlijk niet. Maar voor het gevoel van de mensen wel degelijk. FOK! is een relatief gematigd-links forum. Lees eens op GS, elsevier of de Telegraaf hoe de mensen er over denken! Ze konden geen kant meer op. En nu hebben ze dat referendum! 300!
Zo wordt het beleefd.
Ah het was retoriek, zeg dat dan meteen :D
Had ik toch nog gelijk dat het nergens over ging. Ik snap het wel hoor. Ik zou mij na 13 jaar centrum-rechts ook als rechts persoon in het nauw gedreven voelen :')
  donderdag 24 september 2015 @ 23:12:06 #127
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156362707
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Iets hé. Iets. Dus bijvoorbeeld een hokje inkleuren. Iets doen. Ik heb het niet over iets stoppen of veranderen of zelfs maar effect genereren. Gewoon, iets doen!
Hoogstens krijg je dan een nieuw bijzinnetje in het associatieverdrag die ongeveer luidt: 'Met oog voor bestaande zorgen......'.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 24 september 2015 @ 23:13:19 #128
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156362738
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:
Je hebt ook zo'n filmpje over Joden en die worden de gaskamer ingeleid. En al die Joden ondergaan dat als schapen. Maar één meisje spuugt dan zo'n Duitser in zijn smoel. Dat veranderde haar situatie niet, maar ze deed dan toch maar iets.
Gatverdamme zeg. Iemand in z'n mond spugen doe je nooit maar dan ook nooit. Geen excuses voor.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156362753
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:
Je hebt ook zo'n filmpje over Joden en die worden de gaskamer ingeleid. En al die Joden ondergaan dat als schapen. Maar één meisje spuugt dan zo'n Duitser in zijn smoel. Dat veranderde haar situatie niet, maar ze deed dan toch maar iets.
:')
  donderdag 24 september 2015 @ 23:15:21 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156362792
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hoogstens krijg je dan een nieuw bijzinnetje in het associatieverdrag die ongeveer luidt: 'Met oog voor bestaande zorgen......'.
Het effect zit hem in het houden van het referendum zelf. Totaal niet in de uitvoering van dat associatieverdrag. Die illusie heb ik echt nooit gehad
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 23:31:25 #131
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156363198
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:13 schreef Morendo het volgende:

[..]

Gatverdamme zeg. Iemand in z'n mond spugen doe je nooit maar dan ook nooit. Geen excuses voor.
:')
pi_156363355
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:09 schreef LXIV het volgende:
Je hebt ook zo'n filmpje over Joden en die worden de gaskamer ingeleid. En al die Joden ondergaan dat als schapen. Maar één meisje spuugt dan zo'n Duitser in zijn smoel. Dat veranderde haar situatie niet, maar ze deed dan toch maar iets.
Daar is helemaal geen filmpje van?
  donderdag 24 september 2015 @ 23:39:59 #133
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156363423
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daar is helemaal geen filmpje van?
Google maar eens op 'kinky jewish chick spits fat old German in the mouth'.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156363460
Een referendum over het associatieverdrag tussen de EU en Oekraine....prachtig.
Ondertussen is Oekraine volledig naar de kloten.. ipv de doelstelling van het associatieverdrag en omstandigheden waaronder het pas afgelsloten had mogen worden vrede,democratie,veiligheid en stabiliteit, nog grotere armoede, een burgeroorlog verworden in een frozen conflict en een dictatuur...dus het is ietsjes aan de late kant maar evenzogoed dank voor het tot inzicht komen van wat de EU Oekraine toe gebracht heeft
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_156363636
Overigens pleit ik er al vanaf November 2013 voor of de EU/ VS Oekraine met rust wilden laten na de afwijzing door Janoekovitsj van het associatieverdrag...echter het liep anders
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_156364308

Een duidelijk verhaal! Dan kunnen sommige mensen hier flauw roepen dat er geen zinnig woord uit GeenStijl komt of zo maar inhoudelijk is er niets mis met dit filmpje.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156364407
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Een duidelijk verhaal! Dan kunnen sommige mensen hier flauw roepen dat er geen zinnig woord uit GeenStijl komt of zo maar inhoudelijk is er niets mis met dit filmpje.
Behalve de Russische propaganda
pi_156364442
Die 300k halen ze morgen al volgensmij. Als het ondertussen al niet gehaald is tenminste.

[ Bericht 2% gewijzigd door Infection op 25-09-2015 00:35:12 ]
pi_156364574
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Een duidelijk verhaal! Dan kunnen sommige mensen hier flauw roepen dat er geen zinnig woord uit GeenStijl komt of zo maar inhoudelijk is er niets mis met dit filmpje.
Nee, sorry. Ik kan het initiatief waarderen, maar dit is een eenzijdig en gekleurd propaganda-filmpje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156365330
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:11 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Ah het was retoriek, zeg dat dan meteen :D
Had ik toch nog gelijk dat het nergens over ging. Ik snap het wel hoor. Ik zou mij na 13 jaar centrum-rechts ook als rechts persoon in het nauw gedreven voelen :')
Jij hebt helemaal gelijk knul, dat wil je horen toch, kan je moreel superieure stompje weer eens omhoog staan.

Invloed op de politiek is veel te gering en dit is een poging om daar iets aan te veranderen. Het gaat nergens over maar eens in de vier jaar stemmen op een partij die daarna niet in de regering komt gaat ook nergens over.
pi_156365366
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, sorry. Ik kan het initiatief waarderen, maar dit is een eenzijdig en gekleurd propaganda-filmpje.
Hoe zit het dan, volgens jou?
I´m back.
pi_156365618
Signed sealed delivered met 2, hoop dus dat als 2 geteld wordt?

Niet omdat ik tegen Oekraine ben maar gewoon ff een klein schopje onder de kont :) En het zal geen zak uitmaken misschien maar ja.... :D
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  vrijdag 25 september 2015 @ 03:28:49 #143
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_156365688
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, jij vindt het treurig omdat je waarschijnlijk het liefste ziet dat het niet gaat lukken.

Je weet dat de Telegraaf het grootste bereik van alle kranten heeft?
Eh nee, ik zie graag dat het wel gaat lukken, alleen ben ik totaal geen fan van Geenstijl en dergelijke zooi.
Desondanks heb ik wel getekend en heb ik zelfs anderen opgeroepen hetzelfde te doen. :7
pi_156365831
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2015 03:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Eh nee, ik zie graag dat het wel gaat lukken, alleen ben ik totaal geen fan van Geenstijl en dergelijke zooi.
Desondanks heb ik wel getekend en heb ik zelfs anderen opgeroepen hetzelfde te doen. :7
Held. *O*
Ik vind dat "ik teken niet, want ik vind geenstijl dom" echt het allerslechtste argument dat je kan geven. Zeg dan gewoon eerlijk dat je totaal niet begrijpt waar het over gaat.
pi_156366102
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:45 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Heeft ook prachtige oneliners opgeleverd als:

• Als je voor democratie bent, MOET je tekenen.

• Laat een geluid horen tegen Europa

• Stem tegen VVD66, teken het referendum.

:')

Kan mij voorstellen, dat je als NPO dit niet dagelijks gaat uitzenden, als zelfs Geenstijl het referendum niet uit kan leggen. Ook dat filmpje hier boven zit vol met pro-Rusland propaganda.

[..]

:D
Eigenlijk verdenk ik Geenstijl er van dat ze dit vooral doen om er zelf beter van te worden. Goed voor de naamsbekendheid van hun site en lekker veel kliks genereren. Nu met de actie, als het referendum doorgaat dan kun je hier nog maanden mee voort, met leuke artikeltjes op hun site.

Het is in feite toch een nieuws/opiniesite die nu zelf hun eigen nieuws genereert.
pi_156366412
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:34 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Maar dat was die in 2005. Door heel Europa. Vanuit de politiek aangeleverd.
Deze heeft met moeite 300.000 stemmen kunnen krijgen. Dat is nog geen 2% van de bevolking.
Handtekening zetten is wat anders dan op komen dagen bij verkiezingen of het stemmen op een referendum zelf. Het referendum in 2005 was trouwens op die dag alleen in Nederland (in de meeste andere landen was het referendum geannuleerd), de opkomst van 63,3% was in Nederland. De verkiezingen van het Europees Parlement (hoe meer politiek wil je het hebben) in Nederland trok net wat meer dan de helft van dat aantal stemmen. Dus wat ik door zei blijft gewoon overeind:

"Het is heel veelzeggend dat een referendum over een bepaald orgaan veel meer mensen trekt dan de verkiezingen van het orgaan in kwestie zelf trekt."

Of vind je dat niet veelzeggend?
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:34:56 #147
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156366441
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 06:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Held. *O*
Ik vind dat "ik teken niet, want ik vind geenstijl dom" echt het allerslechtste argument dat je kan geven. Zeg dan gewoon eerlijk dat je totaal niet begrijpt waar het over gaat.
Ik vind Geenstijl een stel huilerige populistische volksmenners maar ik heb getekend puur om te kijken hoe Den Haag hier nou mee om zal gaan. Aangezien de volgende verkiezingen nog een tijdje van ons af liggen denk ik echt dat ze er maar weinig aandacht aan gaan besteden. Wilders heeft er, gezien de verwachtte uitslag, weer een stokpaardje bij natuurlijk. Maar het tijdstip is niet heel gunstig.
Graag op anoniem
pi_156366481
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eigenlijk verdenk ik Geenstijl er van dat ze dit vooral doen om er zelf beter van te worden. Goed voor de naamsbekendheid van hun site en lekker veel kliks genereren. Nu met de actie, als het referendum doorgaat dan kun je hier nog maanden mee voort, met leuke artikeltjes op hun site.

Het is in feite toch een nieuws/opiniesite die nu zelf hun eigen nieuws genereert.
Niks mis mee. Hoeveel andere serieuze media brengen niet bepaalde (politiek gevoelige) onderwerpen aan de kaak en blijven zich daarin vastbijten? Dat GS niet pro-EU is mag wel duidelijk zijn, en aangezien ze daar ook gewoon openlijk voor uitkomen zie ik er ook geen probleem in. Goed juist dat een medium met zo'n groot bereik zich probeert in te zetten voor haar idealen. En ja, deels zal het vast ook wel commercieel gedreven zijn, GS en de TMG zullen vast wel willen bevestigen dat ze niet vies van geld zijn.
pi_156366499
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:34 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik vind Geenstijl een stel huilerige populistische volksmenners maar ik heb getekend puur om te kijken hoe Den Haag hier nou mee om zal gaan. Aangezien de volgende verkiezingen nog een tijdje van ons af liggen denk ik echt dat ze er maar weinig aandacht aan gaan besteden. Wilders heeft er, gezien de verwachtte uitslag, weer een stokpaardje bij natuurlijk. Maar het tijdstip is niet heel gunstig.
Het referendum komt (als ie komt) waarschijnlijk mooi ten tijden van het Nederlandse voorzitterschap van de EU, ik kan me een slechtere timing bedenken :D
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:41:03 #150
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156366513
Nieuwe tussenstand:



Even wet-technisch vraagje:
Neem aan dat er een minimaal opkomstpercentage noodzakelijk is om het referendum geldig te maken. Weet iemand wat dit percentage is?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156366554
Dit gaat ze vandaag lukken *O*
(she/her)
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:45:47 #152
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156366565
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
Even wet-technisch vraagje:
Neem aan dat er een minimaal opkomstpercentage noodzakelijk is om het referendum geldig te maken. Weet iemand wat dit percentage is?
0% Net als met de stemming over de EU destijds zal de politiek wel weer een truc verzinnen om het referendum naast zich neer te leggen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:46:31 #153
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156366575
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

0% Net als met de stemming over de EU destijds zal de politiek wel weer een truc verzinnen om het referendum naast zich neer te leggen.
Ze hoeven geen truc te verzinnen. Het is een raadgevend referendum, geen bindend.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156366578
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

0% Net als met de stemming over de EU destijds zal de politiek wel weer een truc verzinnen om het referendum naast zich neer te leggen.
Nouja, truc verzinnen. Het is een raadgevend referendum, om daar niks mee te doen hoeven ze niet eens een truc te verzinnen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156366579
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
Nieuwe tussenstand:

[ afbeelding ]

Even wet-technisch vraagje:
Neem aan dat er een minimaal opkomstpercentage noodzakelijk is om het referendum geldig te maken. Weet iemand wat dit percentage is?
Als de opkomst hoger is dan 30% en de meerderheid stemt tegen, dan gaat het verdrag in principe niet van kracht, tenzij het parlement weer opnieuw instemt met het verdrag (en de uitslag dus naast zich neerlegt, daarom is het ook een raadgevend en niet een bindend referendum).
pi_156366582
GMTA.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156366606
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
Nieuwe tussenstand:

[ afbeelding ]

Even wet-technisch vraagje:
Neem aan dat er een minimaal opkomstpercentage noodzakelijk is om het referendum geldig te maken. Weet iemand wat dit percentage is?
30. Keer of 100 al genoemd op elke pagina wel.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:59:01 #158
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156366744
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nouja, truc verzinnen. Het is een raadgevend referendum, om daar niks mee te doen hoeven ze niet eens een truc te verzinnen.
Daarom is het dus zinloos en geld verslindend als het door gaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:00:46 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156366766
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daarom is het dus zinloos en geld verslindend als het door gaat.
nah zinloos zal het niet zijn mocht de opkomst en de stemming zo uitvallen dat dit een signaal geeft, maar voor het zover is zullen eerst wat hordes genomen moeten worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156366796
als het echt zo is dat het doorgaat en er komt een referendum, en het resultaat word niets mee gedaan dan geeft het wel aan hoe de politiek naar de simpele burger kijkt.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:04:01 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156366812
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:00 schreef Re het volgende:

[..]

nah zinloos zal het niet zijn mocht de opkomst en de stemming zo uitvallen dat dit een signaal geeft, maar voor het zover is zullen eerst wat hordes genomen moeten worden
Maar 2 belangrijke hordes (eerste 10.000 papier) en 300.000 digitaal zijn nu bijna genomen!
The End Times are wild
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:04:44 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156366821
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daarom is het dus zinloos en geld verslindend als het door gaat.
Geld verslindend? De kosten van dit referendum zijn nihil vergeleken met de overige staatsuitgaven. Dat is een hele slechte reden om tegen dit referendum te zijn.
The End Times are wild
pi_156366825
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:02 schreef kovenant het volgende:
als het echt zo is dat het doorgaat en er komt een referendum, en het resultaat word niets mee gedaan dan geeft het wel aan hoe de politiek naar de simpele burger kijkt.
directe democratie lijkt me dan ook een goede manier om nooit meer iets gedaan te krijgen. Behalve belastingverlaging.
pi_156366829
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daarom is het dus zinloos en geld verslindend als het door gaat.
Hoe vaak kan de politiek een uitslag van een referendum naast zich neerleggen en toch blijven klagen over de afstand van de politiek tot de burger en over de politieke interesse van burgers? Vooral een partij als D66 is een lachertje geworden, opgericht om de afstand te verkleinen en burgers meer te betrekken, maar onder de huidige leiding willen ze juist een tegenovergestelde koers varen (met een fractievoorzitter die lachend toegeeft het verdrag niet te hebben gelezen maar toch de grootste voorstander te zijn).
pi_156366843
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

directe democratie lijkt me dan ook een goede manier om nooit meer iets gedaan te krijgen. Behalve belastingverlaging.
In Zwitserland werkt het anders best goed.

Als de referenda bindend zijn en de politiek dan ook "eigen schuld dikke bult" naar de kiezer kan roepen als die per referendum een initiatief-wet hebben ingevoerd die slecht blijkt uit te pakken, dan denken de kiezers ongetwijfeld ook beter na over wat ze stemmen.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:06:48 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156366852
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar 2 belangrijke hordes (eerste 10.000 papier) en 300.000 digitaal zijn nu bijna genomen!
zeker, maar de belangrijkste moeten nog komen, 30% opkomst en een acceptabele uitslag, ik neem aan dat 50/50 de grens is qua percentage?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156366873
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:06 schreef Igen het volgende:

[..]

In Zwitserland werkt het anders best goed.

Als de referenda bindend zijn en de politiek dan ook "eigen schuld dikke bult" naar de kiezer kan roepen als die per referendum een initiatief-wet hebben ingevoerd die slecht blijkt uit te pakken, dan denken de kiezers ongetwijfeld ook beter na over wat ze stemmen.
Zwitserland heeft voor zover ik weet enkel op gemeentelijk niveau directe democratie. In ieder geval niet landelijk.

En natuurlijk gaan mensen niet denken, goh, dit is onze eigen schuld.
pi_156366899
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:06 schreef Re het volgende:

[..]

zeker, maar de belangrijkste moeten nog komen, 30% opkomst en een acceptabele uitslag, ik neem aan dat 50/50 de grens is qua percentage?
Een meerderheid is inderdaad voldoende. De opkomst zal sterk afhangen van hoeveel aandacht er gegeven wordt voor het referendum. De partijen die voor het verdrag zijn (incl. de regering) zullen het ongetwijfeld proberen dood te zwijgen om de opkomst zo laag mogelijk te houden en een zelfde (vanuit hun ogen) tragedie als bij het vorige referendum te voorkomen (toen ook de voorstanders zeer actief campagne voerden).
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:13:19 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156366928
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:06 schreef Re het volgende:

[..]

zeker, maar de belangrijkste moeten nog komen, 30% opkomst en een acceptabele uitslag, ik neem aan dat 50/50 de grens is qua percentage?
Die 30% opkomst zal nog het moeilijkste zijn. Ik weet welhaast zeker dat er zóveel onvrede is over de EU, veel meer dan bij het vorige referendum, dat ik in praktisch iedere gemeente de tegenstanders in de meerderheid ga vinden.
The End Times are wild
pi_156366930
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:08 schreef Yreal het volgende:

[..]


En natuurlijk gaan mensen niet denken, goh, dit is onze eigen schuld.
Dat doen we inderdaad ook niet door de VVD en de PVDA aan de macht te helpen in de tweede kamer.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:14:21 #171
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156366945
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:02 schreef kovenant het volgende:
als het echt zo is dat het doorgaat en er komt een referendum, en het resultaat word niets mee gedaan dan geeft het wel aan hoe de politiek naar de simpele burger kijkt.
Politiek binnen een democratie is eigenlijk een redelijk simpel systeem. Het doel is om met loze beloftes en uitspraken waar in de praktijk nooit iets van waar te maken is zo veel mogelijk stemmen te winnen. Waar de simpele kiezer om de x & y jaren steeds weer in blijft trappen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:16:18 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156366983
Kijk maar eens wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is. De eurocrisis en de vele miljarden die naar Griekenland moesten, valse beloftes, nieuwe corruptieschandalen, de incompetentie van de EU om om het even welke crisis (Oekraïne, vluchtelingen etc) aan te pakken, de onderlinge verdeeldheid, de vuile scheldpartijen, de teleurstelling over het vorige referendum, het langzaam doordringen dat de EU burgers zit als nog minder als melkkoeien die enkel hun smoel moeten houden en betalen, de arrogantie en hoogmoed, het Straatsburg-circus wat nog steeds niet opgepakt is en het gestaag vernietigen van onze welvaart en veiligheid door een in een ivoren toren levend inteelt-clubje in Brussel.
Ik verwacht een NEE stem in 80% van de gevallen.
The End Times are wild
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:20:50 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367055
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:10 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Een meerderheid is inderdaad voldoende. De opkomst zal sterk afhangen van hoeveel aandacht er gegeven wordt voor het referendum. De partijen die voor het verdrag zijn (incl. de regering) zullen het ongetwijfeld proberen dood te zwijgen om de opkomst zo laag mogelijk te houden en een zelfde (vanuit hun ogen) tragedie als bij het vorige referendum te voorkomen (toen ook de voorstanders zeer actief campagne voerden).
ik denk dat het probleem meer is dat men net tegen dit verdrag stemt omdat het een "slecht" verdrag is maar omdat men tegen de EU is, en tja, dan krijg je verwarring en zo.

En het is het volk wat stemt toch dus hoe zou een partij dit moeten doodzwijgen, denk dat men juist gaat proberen te hameren op waar men eigenlijk voor of tegen stemt en oproepen om toch vooral voor te stemmen... iets waar de tegenstanders niet echt rekening mee lijken te houden, die denken dat alleen de tegenstanders zullen stemmen. Waarom is dat?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:23:18 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367095
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:16 schreef LXIV het volgende:
Kijk maar eens wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is. De eurocrisis en de vele miljarden die naar Griekenland moesten, valse beloftes, nieuwe corruptieschandalen, de incompetentie van de EU om om het even welke crisis (Oekraïne, vluchtelingen etc) aan te pakken, de onderlinge verdeeldheid, de vuile scheldpartijen, de teleurstelling over het vorige referendum, het langzaam doordringen dat de EU burgers zit als nog minder als melkkoeien die enkel hun smoel moeten houden en betalen, de arrogantie en hoogmoed, het Straatsburg-circus wat nog steeds niet opgepakt is en het gestaag vernietigen van onze welvaart en veiligheid door een in een ivoren toren levend inteelt-clubje in Brussel.
Ik verwacht een NEE stem in 80% van de gevallen.
maar daar gaat het referendum niet over, dat alles gaat toch niet teruggedraaid worden, enige waar het om gaat is een associatieverdrag met wat landen... dus ook al zal dat worden teruggedraaid de uitkomst zal dan sowieso teleurstellend zijn want verder gaat er weinig gebeuren natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:24:11 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156367107
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:23 schreef Re het volgende:

[..]

maar daar gaat het referendum niet over, dat alles gaat toch niet teruggedraaid worden, enige waar het om gaat is een associatieverdrag met wat landen... dus ook al zal dat worden teruggedraaid de uitkomst zal dan sowieso teleurstellend zijn want verder gaat er weinig gebeuren natuurlijk
De mensen zullen dit referendum gebruiken als een mogelijkheid hun onvrede over de EU te uiten. Associatieverdrag Schmassociatieverdrag.
The End Times are wild
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:25:38 #176
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367135
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

De mensen zullen dit referendum gebruiken als een mogelijkheid hun onvrede over de EU te uiten. Associatieverdrag Schmassociatieverdrag.
ja maar daar gaat het dus niet over en daarmee dus een nietszeggend referendum, de uitkomst is toch teleurstellend voor de tegenstanders
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:28:08 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156367170
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:25 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar daar gaat het dus niet over en daarmee dus een nietszeggend referendum, de uitkomst is toch teleurstellend voor de tegenstanders
In dat opzicht wel. Zie het eerder als een grote opiniepeiling. Met de uitslag zal echt niks gedaan worden, ook niet met een opkomst van 50% en 80% NEE-stemmers. Totaal geen invloed op het beleid van de EU.
The End Times are wild
pi_156367244
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:20 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat het probleem meer is dat men net tegen dit verdrag stemt omdat het een "slecht" verdrag is maar omdat men tegen de EU is, en tja, dan krijg je verwarring en zo.

En het is het volk wat stemt toch dus hoe zou een partij dit moeten doodzwijgen, denk dat men juist gaat proberen te hameren op waar men eigenlijk voor of tegen stemt en oproepen om toch vooral voor te stemmen... iets waar de tegenstanders niet echt rekening mee lijken te houden, die denken dat alleen de tegenstanders zullen stemmen. Waarom is dat?
De vorige keer voerden de voorstanders precies op die manier campagne; door zeer actief te benaderen waar de grondwet wel en niet over ging en daar hun eigen interpretatie aan te geven (inclusief de bekende VVD-campagnebeelden van Auschwitz). Toen hebben ze zeer actief campagne gevoerd en hebben ze precies het tegenovergesteld bereikt van wat ze wilden (zeer hoge opkomst en een overgrote meerderheid stemde tegen). Waarom zou dat nu wel werken denk je? Doodzwijgen in de hoop op een lage opkomst lijkt me vanuit hun kant handiger.

Daarnaast zullen er inderdaad ook andere zaken een rol spelen bij het uitbrengen van een stem, zoals de uitdijing en de groeiende macht van de EU, wat slechts deels met dit verdrag te maken heeft. Je mag best vinden dat (sommige) tegenstanders om de verkeerde redenen tegen het verdrag zullen stemmen, aan de andere kant heeft de grootste voorstander van dit verdrag (kereltje Pechtold) het verdrag niet eens gelezen toen hij er mee instemde (en nog steeds niet!) en dat geeft hij ook nog lachend toe. Dus als je de tegenstanders slecht geïnformeerd vindt, dan moet dat ook gelden voor de voorstanders en zelfs voor politici die nu al hun stem voor dit verdrag hebben uitgesproken!
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:33:15 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367270
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

In dat opzicht wel. Zie het eerder als een grote opiniepeiling. Met de uitslag zal echt niks gedaan worden, ook niet met een opkomst van 50% en 80% NEE-stemmers. Totaal geen invloed op het beleid van de EU.
maar stel dat er wel iets mee gedaan wordt, associatieverdrag in de prullenbak, wat heeft dat met de EU te maken?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367293
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:23 schreef Re het volgende:

[..]

maar daar gaat het referendum niet over, dat alles gaat toch niet teruggedraaid worden, enige waar het om gaat is een associatieverdrag met wat landen... dus ook al zal dat worden teruggedraaid de uitkomst zal dan sowieso teleurstellend zijn want verder gaat er weinig gebeuren natuurlijk
Het is (naar mijn mening) naast 'slechts' en verdrag met een paar corrupte landen, ook een signaal naar de EU die alleen maar verder wil uitbreiden en macht naar zich toe wil trekken. Dat heeft al tot veel ellende geleid en als we zo door gaan dan zal dat alleen maar voor meer ellende zorgen. Met het tegenstemmen zul je de EU-trein (nog) niet in de achteruit krijgen, maar het is iig wel een mogelijkheid om aan de noodrem te trekken.
pi_156367334
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:33 schreef Re het volgende:

[..]

maar stel dat er wel iets mee gedaan wordt, associatieverdrag in de prullenbak, wat heeft dat met de EU te maken?
Over de EU mogen we helemaal geen referendum aanvragen, dus wat wil je? Het is iig een eerste signaal (of tweede eigenlijk) wat de bevolking vindt van het uitdijen van de EU. Beter iets dan niets, helaas is er op dit moment niet veel meer mogelijk dan dit.
pi_156367340
Als de cijfers gegeven door geenpeil kloppen gaat het nog wel eens heel spannend worden vooral wanneer je de foutmarge in overweging neemt.

Benieuwd hoeveel papieren handtekeningen er zijn opgehaald trouwens daar heeft GP natuurlijk geen overzicht over.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:37:21 #183
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367352
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De vorige keer voerden de voorstanders precies op die manier campagne; door zeer actief te benaderen waar de grondwet wel en niet over ging en daar hun eigen interpretatie aan te geven (inclusief de bekende VVD-campagnebeelden van Auschwitz). Toen hebben ze zeer actief campagne gevoerd en hebben ze precies het tegenovergesteld bereikt van wat ze wilden (zeer hoge opkomst en een overgrote meerderheid stemde tegen). Waarom zou dat nu wel werken denk je? Doodzwijgen in de hoop op een lage opkomst lijkt me vanuit hun kant handiger.

Daarnaast zullen er inderdaad ook andere zaken een rol spelen bij het uitbrengen van een stem, zoals de uitdijing en de groeiende macht van de EU, wat slechts deels met dit verdrag te maken heeft. Je mag best vinden dat (sommige) tegenstanders om de verkeerde redenen tegen het verdrag zullen stemmen, aan de andere kant heeft de grootste voorstander van dit verdrag (kereltje Pechtold) het verdrag niet eens gelezen toen hij er mee instemde (en nog steeds niet!) en dat geeft hij ook nog lachend toe. Dus als je de tegenstanders slecht geïnformeerd vindt, dan moet dat ook gelden voor de voorstanders en zelfs voor politici die nu al hun stem voor dit verdrag hebben uitgesproken!
opkomst 63.3% uitslag, 61.5% tegen de EU grondwet, noem ik geen hoge opkomst nog overweldigende meerderheid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367382
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Als de cijfers gegeven door geenpeil kloppen gaat het nog wel eens heel spannend worden vooral wanneer je de foutmarge in overweging neemt.

Benieuwd hoeveel papieren handtekeningen er zijn opgehaald trouwens daar heeft GP natuurlijk geen overzicht over.
Met gisteren nog een formulier in de advertentie in de Telegraaf (medegefinancierd door de EU ^O^ ) verwacht ik dat de Kiesraad inderdaad ook nog wel een mooie stapel heeft liggen die nog niet meegenomen is in de telling van GS (mijn handtekening zit daar iig ook tussen).
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:39:43 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367395
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Over de EU mogen we helemaal geen referendum aanvragen, dus wat wil je? Het is iig een eerste signaal (of tweede eigenlijk) wat de bevolking vindt van het uitdijen van de EU. Beter iets dan niets, helaas is er op dit moment niet veel meer mogelijk dan dit.
nee dat snap ik, maar zo wordt het wel gebracht door de tegenstanders, maar ik merk een doorspekt pessimisme bij de tegenstemmers, op voorhand, apart wel, beetje alvast de nerderlaag accepteren?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367396
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:37 schreef Re het volgende:

[..]

opkomst 63.3% uitslag, 61.5% tegen de EU grondwet, noem ik geen hoge opkomst nog overweldigende meerderheid
Als dat al geen hoge opkomst is, wat is de opkomst van de verkiezingen van het Europese Parlement zelf dan? En die moeten we dan wel serieus nemen? Kom op zeg!
pi_156367418
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:39 schreef Re het volgende:

[..]

nee dat snap ik, maar zo wordt het wel gebracht door de tegenstanders, maar ik merk een doorspekt pessimisme bij de tegenstemmers, op voorhand, apart wel, beetje alvast de nerderlaag accepteren?
Ik denk dat het referendum er komt en dat de meerderheid tegen het verdrag zal stemmen. Dat Den Haag er iets mee gaat doen betwijfel ik echter. Dus hoezo, nederlaag alvast accepteren?
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:40:52 #188
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367422
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als dat al geen hoge opkomst is, wat is de opkomst van de verkiezingen van het Europese Parlement zelf dan? En die moeten we dan wel serieus nemen? Kom op zeg!
opkomst was niet enorm hoog (dat stelde je, naast de overweldigende meerderheid)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:41:37 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367430
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat het referendum er komt en dat de meerderheid tegen het verdrag zal stemmen. Dat Den Haag er iets mee gaat doen betwijfel ik echter. Dus hoezo, nederlaag alvast accepteren?
nederlaag dat er toch niets mee gedaan gaat worden, immers ze luisteren toch niet... dat is blijkbaar het uitgangspunt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367433
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef Re het volgende:

[..]

opkomst was niet enorm hoog (dat stelde je, naast de overweldigende meerderheid)
Bijna het dubbele van wat er bij de verkiezingen voor het Europees Parlement zelf komt opdagen. Dus gezien het onderwerp noem ik dat inderdaad enorm hoog.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:45:00 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367482
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bijna het dubbele van wat er bij de verkiezingen voor het Europees Parlement zelf komt opdagen. Dus gezien het onderwerp noem ik dat inderdaad enorm hoog.
ok die geef ik je dan :)... overgrote meerderheid?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367508
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:41 schreef Re het volgende:

[..]

nederlaag dat er toch niets mee gedaan gaat worden, immers ze luisteren toch niet... dat is blijkbaar het uitgangspunt
Dat is puur op basis van historische gegevens, het parlement heeft wat dat betreft een negatieve reputatie ja. Er vanuit gaan dat het parlement de burgers dit keer wel serieus neemt is niet echt gestoeld op feiten, ook aangezien de politici zich daar tot nu toe niet (positief) over uit willen spreken. Waarom zou je van wat anders uit moeten gaan in dit geval?

Neemt niet weg dat een signaal afgeven altijd wenselijk is, ook al is de kans aanzienlijk dat het parlement het gaat negeren. Indirect zal het ongetwijfeld wel invloed hebben; ze zullen voorzichtiger moeten worden wat betreft uitbreiding van de EU, bij reguliere verkiezingen zullen ze nog meer kleur moeten bekennen, etc.
pi_156367525
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:45 schreef Re het volgende:

[..]

ok die geef ik je dan :)... overgrote meerderheid?
Overgrote is subjectief inderdaad, ik leg de grens bij >60%, iemand anders zal dat misschien pas bij >90% doen. Maakt verder ook niet uit, een normale meerderheid (>50%) is in dit geval gewoon voldoende.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:50:37 #194
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156367586
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:25 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar daar gaat het dus niet over en daarmee dus een nietszeggend referendum, de uitkomst is toch teleurstellend voor de tegenstanders
Hoezo? Eerder een bevestiging van hun klacht. Dit werkt hoe dan ook slecht uit voor de regering.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156367626
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Met gisteren nog een formulier in de advertentie in de Telegraaf (medegefinancierd door de EU ^O^ ) verwacht ik dat de Kiesraad inderdaad ook nog wel een mooie stapel heeft liggen die nog niet meegenomen is in de telling van GS (mijn handtekening zit daar iig ook tussen).
Ik hoop het, alhoewel een enorm marge natuurlijk leuker zou zijn geweest :).
pi_156367673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het is (naar mijn mening) naast 'slechts' en verdrag met een paar corrupte landen, ook een signaal naar de EU die alleen maar verder wil uitbreiden en macht naar zich toe wil trekken. Dat heeft al tot veel ellende geleid en als we zo door gaan dan zal dat alleen maar voor meer ellende zorgen. Met het tegenstemmen zul je de EU-trein (nog) niet in de achteruit krijgen, maar het is iig wel een mogelijkheid om aan de noodrem te trekken.
Grappig dat ik dat argument wel vaker hoor door Geenstijl. in het associatieverdrag staan er namelijk ook afspraken waarbij juist corruptie (en criminaliteit) beter zal worden aangepakt. Maar ook betere afspraken wat nu te doen met nucleaire afval, daarnaast bijvoorbeeld ook afspraken met betrekking tot het gemakkelijker maken van import/export en laat Nederland een groot import/export land zijn...

Het is helemaal geen voorbode tot toetreding, we hebben ook associatie/handels verdragen met een heleboel landen, bijvoorbeeld ook de VS, zie je die al toetreden tot de EU? Daarnaast kan Oekraïne niet toetreden tot het moment dat eindelijk alle shit is opgelost met de Oekrainse provincies Krim/Donetsk/Luhansk. Iets met een land mag niet in conflict zijn en zo.

Er komt geen noodrem, dit is geen noodrem. We zullen niets merken van dit associatieverdrag omdat het de gemiddelde Nederlander helemaal niet zo hard raakt wat er met een associatieverdrag gebeurd aan de uiterste EU grenzen. Of we nu voor of tegen stemmen. Hoogstens dat wat bedrijven in NL geen kansen krijgen die ze anders wel hadden gehad. ;) Dit is meer voor de directe (Europese) buurlanden.

Het enige wat we gaan doen is 30 miljoen verspillen aan een referendum en achterblijven met een hoop clichés, waarbij er helemaal niets anders gaat worden, de Nederlander zal er niets van merken of er nu wel of geen associatieverdrag komt. Er geen beleidswijzigingen plaats zullen vinden binnen Europa, meer het gevoel van jongens doe even normaal. En er zal ook nauwelijks beleidsverschuiving in Nederland komen.

Alleen wat (tijdelijk) geroep in de (internationale) media dat de burger haar stem heeft laten horen en dat we er iets mee moeten doen. Dat blijven we een week of 2 horen, daarna ebt het weg als er weer een nieuwe kabinetscrisis is. Rusland zal het wel in haar propaganda machine meenemen en heeft voer voor de komende 12 maanden. En over twee jaar zeggen we met zijn allen hoe gemeen het is dat de overheid de burger negeert.

Nee, dit referendum gaat over alles behalve waar het referendum echt over gaat. En ja, ik heb het associatieverdrag gelezen, en letterlijk ieder punt wat Geenstijl aanhaalt waarom we voor moeten stemmen is onzin. Omdat hun standpunten geen betrekking hebben tot het associatieverdrag, meer met de onderbuikgevoelens die bij een hoop Nederlanders leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2015 10:00:00 ]
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:03:18 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367793
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:46 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat is puur op basis van historische gegevens, het parlement heeft wat dat betreft een negatieve reputatie ja. Er vanuit gaan dat het parlement de burgers dit keer wel serieus neemt is niet echt gestoeld op feiten, ook aangezien de politici zich daar tot nu toe niet (positief) over uit willen spreken. Waarom zou je van wat anders uit moeten gaan in dit geval?

Neemt niet weg dat een signaal afgeven altijd wenselijk is, ook al is de kans aanzienlijk dat het parlement het gaat negeren. Indirect zal het ongetwijfeld wel invloed hebben; ze zullen voorzichtiger moeten worden wat betreft uitbreiding van de EU, bij reguliere verkiezingen zullen ze nog meer kleur moeten bekennen, etc.
een signaal is natuurlijk altijd prima, ik merk alleen dat er al flink wat excuses worden rondgeslingerd om toch maar vooral een deceptie te verklaren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156367797
Een prachtig democratisch initatief, mooi dat het misschien gaat lukken.

Haters gaan haten.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:08:55 #199
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156367882
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:03 schreef Ronaldsen het volgende:
Een prachtig democratisch initatief, mooi dat het misschien gaat lukken.

Haters gaan haten.
en haters mogen ook stemmen, of mogen die niet stemmen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:11:32 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156367923
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Vooral een partij als D66 is een lachertje geworden, opgericht om de afstand te verkleinen en burgers meer te betrekken, maar onder de huidige leiding willen ze juist een tegenovergestelde koers varen (met een fractievoorzitter die lachend toegeeft het verdrag niet te hebben gelezen maar toch de grootste voorstander te zijn).
D66 is echt de belichaming van alles wat fout is in de politiek. Lijsttrekkers die hem direct na de verkiezingen smeren (van Mierlo), referendum als zogenaamd kroonjuweel hebben maar als de uitslag je niet aanstaat de uitslag gewoon naast je neerleggen, zogenaamd tegen benoemde burgemeesters zijn en je dan als burgemeester laten benoemen, etc etc... Ik begrijp niet dat mensen er elke keer weer in trappen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')