Is het voor dit associatieverdrag eigenlijk van belang dat je niet in oorlog bent met je buren?quote:In de Associatieovereenkomst staat dat Oekraïne in ruil voor een betere samenwerking en financiële hulp (het gaat om honderden miljoenen euro's) moet gaan voldoen aan Europese standaarden op het gebied van onder meer mensenrechten, de vrije markt, kwaliteitseisen en de rechtsstaat.
Ze willen de politiek alleen dichter bij de burger (of andersom, net wat) wanneer het hun uit komt.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:37 schreef SeLang het volgende:
"GeenPeil heeft de afgelopen weken druk campagne gevoerd voor het referendum, naar eigen zeggen met meer dan duizend vrijwilligers."
Politieke betrokkenheid. En niet dankzij maar ondanks de gevestigde politiek en media die het compleet hebben doodgezwegen.
Ik wil de Pechtholds van deze wereld met hun hypocriete smoel nooit meer horen over gebrek aan politieke betrokkenheid van de bevolking.
Kun je nagaan hoeveel handtekeningen er zouden komen als er in een eerder stadium al wat aandacht voor wasquote:Op vrijdag 25 september 2015 14:54 schreef UltraR het volgende:
Net terug van m'n laatste uurtjes flyeren op straat. Wat een verschil met eerdere dagen!
Voorheen kon je gerust stellen dat vrijwel niemand van de mensen die ik aansprak van Geenpeil had gehoord. Ik denk dat het misschien 1 op de 50 was.
Maar vandaag opeens allemaal mensen die reageerden met "oh ja, daar heb ik gisteren iets over gezien op televisie."
De macht van de oude media blijft groot. Het flyeren ging nu in ieder geval veel efficiënter omdat ik niet steeds van begin af aan alles hoefde uit te leggen.
Wel een teken dat de politiek er in ieder geval vanuit gaat dat het door gaat. Daarom nu op TV, want nu boeit het niet meer.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:57 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoeveel handtekeningen er zouden komen als er in een eerder stadium al wat aandacht voor was.
quote:Initiatief GeenPeil nadert 300.000 handtekeningen
Met nog twee dagen te gaan heeft het comité GeenPeil 96 procent van de benodigde 300.000 handtekeningen binnen om een referendum aan te vragen over de steun voor Oekraïne.
Dat meldt website Geenstijl vrijdag.
Eindelijk, na wekenlang genegeerd te zijn. En nu we de 300.000 toch wel gaan halen, ook zonder hun aandacht.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Toch goed dat de media er aandacht aan besteed.
Ze hadden er eerst niet zoveel geloof in denk ik zo. En nu het er echt op begint te lijken dat ze die 300k gaan halen, valt het niet meer te negeren.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:18 schreef UltraR het volgende:
[..]
Eindelijk, na wekenlang genegeerd te zijn. En nu we de 300.000 toch wel gaan halen, ook zonder hun aandacht.
Het is een burgeroorlog.. evenzogoed, het is 1 van de hoofddoelstellingen en voorwaarden voor ondertekening maar niemand heeft dat associatieverdrag ook maar gelezenquote:Op vrijdag 25 september 2015 14:47 schreef bascross het volgende:
[..]
Is het voor dit associatieverdrag eigenlijk van belang dat je niet in oorlog bent met je buren?
Volgens mij is er genoeg bewijs dat Rusland deelneemt aan deze oorlog, dus een burgeroorlog zou ik het niet noemen. Het hele verdrag heb ik inderdaad niet gelezen, maar wat is de hoofddoelstelling? Rusland nog wat bozer maken?quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:31 schreef ZOA het volgende:
[..]
Het is een burgeroorlog.. evenzogoed, het is 1 van de hoofddoelstellingen en voorwaarden voor ondertekening maar niemand heeft dat associatieverdrag ook maar gelezen
De deelneming van Rusland aan de burgeroorlog is evenredig aan de deelneming van EU/VS...quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:35 schreef bascross het volgende:
[..]
Volgens mij is er genoeg bewijs dat Rusland deelneemt aan deze oorlog, dus een burgeroorlog zou ik het niet noemen. Het hele verdrag heb ik inderdaad niet gelezen, maar wat is de hoofddoelstelling? Rusland nog wat bozer maken?
quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:37 schreef Kaas- het volgende:
Als Oekraïne vrijhandel met ons wil ga je dat toch niet tegenhouden uit angst voor Rusland? We hebben al meer dan genoeg zwakte getoond in die richting, maar dat zou werkelijk alles slaan.
Er was anders wel een staatsgreep voor nodig ... dus het 'willen' van Oekraine alleen al is discutabelquote:Op vrijdag 25 september 2015 15:37 schreef Kaas- het volgende:
Als Oekraïne vrijhandel met ons wil ga je dat toch niet tegenhouden uit angst voor Rusland? We hebben al meer dan genoeg zwakte getoond in die richting, maar dat zou werkelijk alles slaan.
Ik zou vooral kijken naar de voordelen en nadelen voor ons. Dat Oekraïne zo graag vrijhandel wil vind ik niet zo relevant.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:37 schreef Kaas- het volgende:
Doe ik ook en daarom stem ik bij het referendum straks voor het verdrag. Het is een win-winsituatie.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:00 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik zou vooral kijken naar de voordelen en nadelen voor ons.
We hebben een heel mooi ander topic dat je helemaal vol mag trollen (en ook al veelvuldig gedaan hebt) met je pro-Rusland praatje, maar hou hier alsjeblieft even je bek.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:39 schreef ZOA het volgende:
[..]
De deelneming van Rusland aan de burgeroorlog is evenredig aan de deelneming van EU/VS...
Wat een slap gelul zeg.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:51 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Er was anders wel een staatsgreep voor nodig ... dus het 'willen' van Oekraine alleen al is discutabel
Ik zie dat anders, dus ik stem tegen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Doe ik ook en daarom stem ik bij het referendum straks voor het verdrag. Het is een win-winsituatie.
Dat is wel zo democratisch van ons beiden.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:04 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik zie dat anders, dus ik stem tegen.
Echt in diverse media word je ermee doodgegooid. Telegraaf, RTL, SBS, WNL en Studio Powned hadden hier gisteren allemaal uitgebreide items over. En dat was 1 dag man.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:06 schreef Aguia het volgende:
Schijndemocratie, mediastilte en censuur in de kwestie GeenPeil...
http://curiales.nl/2015/09/24/censuur-geenpeil/
Oekraïne moet en zal een partner van de EU worden![]()
Zelfs als GS zorgt dat het referendum er komt, wordt het wss in de ban gedaan. Een herhaling van 2005..
Bericht is van gister, misschien in de ochtend toen het allemaal nog niet zó een vaart liep.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Echt in diverse media word je ermee doodgegooid. Telegraaf, RTL, SBS, WNL en Studio Powned hadden hier gisteren allemaal uitgebreide items over. En dat was 1 dag man.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
We hebben een heel mooi ander topic dat je helemaal vol mag trollen (en ook al veelvuldig gedaan hebt) met je pro-Rusland praatje, maar hou hier alsjeblieft even je bek.
Als jullie beide inhoudelijk niets beter hebben dan 'slap gelul' en 'houd je bek' of het niet kunnen weerleggen post dan niet...quote:
En was dat subjectief (lees: negatief)?quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Echt in diverse media word je ermee doodgegooid. Telegraaf, RTL, SBS, WNL en Studio Powned hadden hier gisteren allemaal uitgebreide items over. En dat was 1 dag man.
Dat vermoed ik ook. Sowieso is het een verdrag dat is opgesteld door de EU, dus Nederland heeft er niet zoveel over te zeggen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is wel zo democratisch van ons beiden.
Maar ik verwacht dat als er straks "tegen" wordt gestemd, dat de meeste partijen dat zullen negeren en indien er "voor" wordt gestemd partijen zullen veinzen dat ze luisteren naar het volk en het advies dus overnemen.
Als je een topic opent in BNW beloof ik je uitgebreid te zullen reageren. Niet hier.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:11 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Als jullie beide inhoudelijk niets beter hebben dan 'slap gelul' en 'houd je bek' of het niet kunnen weerleggen post dan niet...
Wat een column.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:10 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Bericht is van gister, misschien in de ochtend toen het allemaal nog niet zó een vaart liep.
Deze dan:
http://stevigestukkies.nl/25-sep-2015
Klinkt als een eng mannetje.quote:Maar goed: kennis is macht. Onze overheid en ons Centraal Bureau voor Statistiek beschikken straks over een prachtige lijst met de namen van 300.000 buitengewoon dom uitgevallen meelopers. Mensen die aanschurken tegen het gedachtegoed van treitersite GeenStijl: intimidatie en gejatte kutjes.
Bij zowel Telegraaf, WNL, SBS, RTL als Powned was het niet subjectief, maar 1 grote reclameshow in het voordeel van Geenpeil. Bij andere reguliere media als bijvoorbeeld Pauw was het door de interviewer nog wel soort van kritisch.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:12 schreef Aguia het volgende:
[..]
En was dat subjectief (lees: negatief)?![]()
En zoals je in dat artikel kan lezen, ligt het initiatief voornamelijk bij GS en POW. Als het al in de media komt, is het in beginsel altijd om GP in kwaad daglicht te stellen.
Zie de uitzending van Radio 1 op de KRO waarin twee D66 gastjes zeggen dat het om een PVV complot gaat![]()
En dit is wat Asscher ervan zegt: "De Europese Unie heeft grotere uitdagingen op dit moment dan een Nederlands referendum over een associatieverdrag. Het lijkt me niet dat men daar wakker van moet liggen."
Kortom: schijndemocratie en valse hoop
Is het waarschijnlijk ook. Gelukkig is zijn naam ook bekendquote:Op vrijdag 25 september 2015 16:16 schreef bascross het volgende:
[..]
Wat een column.
[..]
Klinkt als een eng mannetje.
Brr, naar mannetje zeg.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:10 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Bericht is van gister, misschien in de ochtend toen het allemaal nog niet zó een vaart liep.
Deze dan:
http://stevigestukkies.nl/25-sep-2015
En als je erover nadenkt, wat zou daar mis mee zijn? Hoe kun jij het niet te triest voor woorden vinden dat nota bene een organisatie als GS iets als dit op touw moet zetten? Elk nationaal parlement zou dit mogelijk moeten stellen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Bij zowel Telegraaf, WNL, SBS, RTL als Powned was het niet subjectief, maar 1 grote reclameshow in het voordeel van Geenpeil. Bij andere reguliere media als bijvoorbeeld Pauw was het door de interviewer nog wel soort van kritisch.
Je kraamt nu wat artikels na die onterecht doen alsof we hier in Noord-Korea leven terwijl er echt niets aan de hand is.
Enige dat dit waanbeeld bij de auteur van zo'n artikel weg kan houden is volgens mij wanneer het NOS journaal elke dag een tussenstand zou geven van hoe ver men op weg is met een referendum dat al dan niet gaat plaatsvinden. Maar dat zou nou juist ontzettend ongepast zijn.
Er klopt gewoon geen hout van dit Calimero'tje.
Ik was hem aan het googlen. Was in het verleden een bekende fokker die hier ook columns schreef. Sluit niet uit dat hij nog een account heeft.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:19 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Is het waarschijnlijk ook. Gelukkig is zijn naam ook bekend.
Wat er mis mee is, is dat het dan geen verslaan van nieuws is (nieuws is het wanneer ze de handtekeningen bijeen hebben), maar een actieve campagne om dat te bereiken. Dat dat niet de taak is van de NOS, is vanzelfsprekend. Het zou ongezond zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:20 schreef Aguia het volgende:
[..]
En als je erover nadenkt, wat zou daar mis mee zijn? Hoe kun jij het niet te triest voor woorden vinden dat nota bene een organisatie als GS iets als dit op touw moet zetten? Elk nationaal parlement zou dit mogelijk moeten stellen.
GP krijgt het verwijt dat niemand in NL het 300 tellende verdrag gaat lezen en dat deze actie derhalve nutteloos is. Kun jij een Kamerlid opnoemen dat het verdrag wel heeft gelezen?
Die post nog regelmatig hier op het forum.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:21 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik was hem aan het googlen. Was in het verleden een bekende fokker die hier ook columns schreef. Sluit niet uit dat hij nog een account heeft.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rikus_Spithorst
Ja als je een oproep doet om het huis van Femke Halsema in de fik te steken dan spoor je niet helemaalquote:
quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als je een topic opent in BNW beloof ik je uitgebreid te zullen reageren. Niet hier.
Waarom niet... het is tenslotte relevant dat de EU ten koste van alles Oekraine een associatieverdrag door de strot moest duwen... citaat van die Belg van Rampui uit 2014quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als je een topic opent in BNW beloof ik je uitgebreid te zullen reageren. Niet hier.
Nieuws is volgens de NOS ook wanneer De Hond zijn ''peilingen'' bekend maakt ver buiten de verkiezingstijd om. En gek genoeg blijken die virtuele uitslagen niet te kloppen met de echte uitslag. Als dat al nieuws is, dan mag dit ook worden aangemerkt als nieuws.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat er mis mee is, is dat het dan geen verslaan van nieuws is (nieuws is het wanneer ze de handtekeningen bijeen hebben), maar een actieve campagne om dat te bereiken. Dat dat niet de taak is van de NOS, is vanzelfsprekend. Het zou ongezond zijn.
Ik zie er geen probleem in dat GS hiermee komt.
Het zijn doorgaans de medewerkers van Kamerleden die het verdrag volledig doorlezen. Kamerleden zelf doen het over het algemeen met een managementsamenvatting en het rapport van de medewerker.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.htmlquote:Op vrijdag 25 september 2015 15:35 schreef bascross het volgende:
[..]
Volgens mij is er genoeg bewijs dat Rusland deelneemt aan deze oorlog, dus een burgeroorlog zou ik het niet noemen. Het hele verdrag heb ik inderdaad niet gelezen, maar wat is de hoofddoelstelling? Rusland nog wat bozer maken?
De enige dag.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:42 schreef ZOA het volgende:
[..]
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.html
Artikel 1 Doelstellingen
1. Er wordt een associatie tot stand gebracht tussen de Unie en haar lidstaten, enerzijds, en Oekraïne, anderzijds.
2. Deze associatie heeft ten doel:
a. geleidelijke toenadering tussen de partijen te bewerkstelligen op basis van gemeenschappelijke waarden en nauwe en geprivilegieerde banden, en de associatie van Oekraïne met het EU-beleid en de deelname aan programma's en agentschappen te vergroten;
b. een passend kader voor een versterkte politieke dialoog tot stand te brengen over alle zaken van wederzijds belang;
c. vrede en stabiliteit te bevorderen, bewaren en versterken, zowel op regionaal als op internationaal niveau, in overeenstemming met de beginselen van het Handvest van de Verenigde Naties en van de Slotakte van Helsinki van 1975 van de Conferentie over veiligheid en samenwerking in Europa en met de doelstellingen van het Handvest van Parijs voor een Nieuw Europa van 1990;
d. de voorwaarden te scheppen voor versterkte economische en handelsrelaties in het licht van de geleidelijke integratie van Oekraïne in de interne markt van de EU, onder meer door het opzetten van een diepe en brede vrijhandelsruimte als bepaald in titel IV (Handel en daarmee verband houdende aangelegenheden) van deze Overeenkomst, en de inspanningen van Oekraïne te ondersteunen om de overgang naar een goed functionerende markteconomie te voltooien, onder meer door de wetgeving geleidelijk af te stemmen op de EU-wetgeving;
e. de samenwerking te versterken op het gebied van justitie, vrijheid en veiligheid, om zo de rechtsstaat en het respect voor de mensenrechten en de fundamentele vrijheden te versterken;
f. de voorwaarden te scheppen voor steeds nauwere samenwerking op andere gebieden van wederzijds belang.
Dat is feitelijk onjuist. Nog even afgezien van dat het logisch is dat het niet een volle maand lang elke dag de hele dag op televisie is, er zijn immers ook al diverse onsuccesvolle pogingen tot een referendum geweest.quote:
Er valt niets om voor te stemmen....dat is geloof ik het hele punt waar het om draaitquote:Op vrijdag 25 september 2015 16:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Prima samenvatting van waarom ik voor ga stemmen.
Het is wel degelijk een feit dat gisteren de eerste en enige dag was dat je werd 'doodgegooid' met geenpeil op de reguliere media.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is feitelijk onjuist. Nog even afgezien van dat het logisch is dat het niet een volle maand lang elke dag de hele dag op televisie is, er zijn immers ook al diverse onsuccesvolle pogingen tot een referendum geweest.
Tom Dumoulin verscheen de laatste dagen van de Vuelta ook meer in de media dan tijdens de eerste week.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:49 schreef UltraR het volgende:
[..]
Het is wel degelijk een feit dat gisteren de eerste en enige dag was dat je werd 'doodgegooid' met geenpeil op de reguliere media.
En ik merkte dat vandaag dus direct op straat bij het flyeren.
NWS / Geenpeil: nog 45.000 binnen 4 dagen #5: Tick tock...
Tom Dumoulin .. open daar nou maar een topic in BNW over en sluit deze gelijk af met nog wat meer onzinquote:Op vrijdag 25 september 2015 16:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Tom Dumoulin verscheen de laatste dagen van de Vuelta ook meer in de media dan tijdens de eerste week.
Allemaal een groot complot mensen.
Of je beredeneert gewoon met logica waarom dat het geval is natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |