abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154789619

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiėle instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen
KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen
Kickstarter, daar is een ander topic voor
Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven
Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
Aygo!Dutch, nieuw platform met leningen aan het MKB
Lendahand, investeer in opkomende economieėn met rentepercentages tussen 3-4%

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .

Buitenlandse platforms
Uiteraard is crowdfunding internationaal, en zo zijn dus ook enkele internationale platformen interessant. Onderstaand zijn enkel nog platformen waarbij je daadwerkelijk investeert, niet uitleent, je krijgt dus aandelen in het betreffende bedrijf en het rendement zal onzekerder zijn.

Seedrs.com is een Engels crowdfundingplatform welk intussen enkele jaren bezig is. De aangeboden projecten zijn zeer gevarieerd. Zo kan je projecten tegenkomen voor een lokale winkel, maar ook voor wereldwijde internetplatformen. Naast aandelen in bedrijven, biedt Seedrs met grote regelmaat ook investeringsfondsen aan om in te investeren.

Companisto.com is een crowdfundingplatform van onze oosterburen. Het Duitse platform biedt ook zeer gevarieerde projecten aan. Het zijn nooit echt veel projecten maar degene die er staan zijn meestal wel interessant om in ieder geval te bestuderen.

Crowdcube.com is een Engels platform welke mooie projecten aanbiedt. Helaas is er het nadeel dat je als buitenlander een debitcard van Visa of Mastercard moet hebben om er te investeren. Een debitcard, dus geen creditcard, ook niet een prepaid creditcard.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 1% gewijzigd door µ op 31-07-2015 17:06:02 ]
జ్ఞ‌ా
pi_154789750
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:57 schreef µ het volgende:

[..]

Evenveel dan vorig jaar op dit moment?
Over heel 2014 verstrekte GvE 28 mio aan leningen. Sinds 1 februari 2015 (toen de totaalteller de 50 mio aantikte) is voor 14 mio aan nieuwe leningen verstrekt.
pi_154790606
Die Subway is helemaal niet zo goed in mijn ogen en ik begrijp wel waarom hij niet loopt.

Ten eerste is ¤ 220.000 wel heel veel geld voor een veredelde broodjeszaak.
Ten tweede wil de uitbater er zelf "wel" ¤ 10.000 in stoppen (minder dan 5%)
Ten derde is de 20K achtergesteld door een familielid nou niet een enorme afdekking van het risico.

Dus voor mij is dit een dikke no-go

En m.b.t. CrowdFunding in het algemeen: Ik denk niet dat de "swung" er uit is. Sterker nog... ik denk dat CF aan het begin staat van de levenscyclus.
Het feit dat een project van 1 miljoen in no-time vol is maakt dat wel duidelijk.
Wat ik denk dat er aan de hand is dat er meer en meer professionele investeerders instappen en die kijken aanzienlijk kritischer naar de projecten.

Dat is ook duidelijk te zien in de steeds grotere bedragen die er soms door individuele investeerders worden ingestoken.

Just my two cents.
pi_154790805
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:26 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op KoM,
https://www.kapitaalopmaat.nl/Performing-Concepts
Performing-Concepts
Financiering werkkapitaal
36 mnd
7,5%

Wat een waardeloze, niets zeggende pitch. Een hoop bla, bla meer is het in mijn ogen niet. Het afgelopen jaar hebben ze verlies gemaakt en hoofdelijke aansprakelijkheid, daar hebben de heren ook geen zin in. Voor mij een hele dikke IK PAS!
gelukkig brengen ze zelf ter compensatie wel maar liefst 0 euro kapitaal in _O-
pi_154790926
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 13:37 schreef _okmer het volgende:

[..]

gelukkig brengen ze zelf ter compensatie wel maar liefst 0 euro kapitaal in _O-
Sorry, maar ook KOM moet toch inzien hoe slecht deze pitch is?
Een negatief resultaat in 2014, met een "exploderende" omzet in 2015, geen enkele eigen inbreng en geen enkele zekerstelling.

Good luck om deze vol te krijgen. Betere projecten dan deze lopen soms al niet vol.
pi_154791104
Dat e-kids is toch ook een verhaal zeg. Eerste 6 maanden verwachten ze 100K omzet en de volgende 12 maanden 6.000.000?? De bekende hockeystickprognose
pi_154792005
Die ene meneer van Performing Concepts is een vervend autoliefhebber :)
Fervent blijft een lastig woord voor KoM.
  Redactie Frontpage vrijdag 31 juli 2015 @ 14:17:38 #8
4530 crew  Crazy Harry
pi_154792071
Seedrs heeft aangekondigd zelf binnenkort weer een financieringsronde te doen, dus dan kunnen er aandelen in het platform zelf gekocht worden.
http://learn.seedrs.com/seedrs-series-a/

Waarom staan ze eigenlijk niet in de OP bij de buitenlandse platformen? Dat stukje over buitenlandse platformen is sowieso veel te summier mijn inziens.
Het Duitse Companisto komt er ook niet in voor terwijl daar soms ook mooie projecten voorbij komen.

Weet iemand trouwens hoe aan een Mastercard of Visa Debitcard te komen? Dus niet een pre-paid creditcard en ook niet een normale bankpas met Maestro.
Bij crowdcube.com is het de enige betaalmethode als je geen Engelse bankrekening hebt, kwam ik een paar dagen geleden achter...
Na mijn zoektocht naar een dergelijke debitcard heb ik het idee dat simpelweg een Engelse bankrekening openen makkelijker is...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  vrijdag 31 juli 2015 @ 14:23:13 #9
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154792245
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:17 schreef Crazy Harry het volgende:
Seedrs heeft aangekondigd zelf binnenkort weer een financieringsronde te doen, dus dan kunnen er aandelen in het platform zelf gekocht worden.

Waarom staan ze eigenlijk niet in de OP bij de buitenlandse platformen? Dat stukje over buitenlandse platformen is sowieso veel te summier mijn inziens.
Het Duitse Companisto komt er ook niet in voor terwijl daar soms ook mooie projecten voorbij komen.

Weet iemand trouwens hoe aan een Mastercard of Visa Debitcard te komen? Dus niet een pre-paid creditcard en ook niet een normale bankpas met Maestro.
Bij crowdcube.com is het de enige betaalmethode als je geen Engelse bankrekening hebt, kwam ik een paar dagen geleden achter...
Na mijn zoektocht naar een dergelijke debitcard heb ik het idee dat simpelweg een Engelse bankrekening openen makkelijker is...
Een ABN creditcard is toch gewoon een Mastercard?
  Redactie Frontpage vrijdag 31 juli 2015 @ 14:27:56 #10
4530 crew  Crazy Harry
pi_154792369
Ja, maar dat is dus geen debitcard.
Het gaat om het type kaart en dan dus van Mastercard of Visa.
Je gewone bankpas is ook een debitcard maar dus niet geschikt voor crowdcube.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  vrijdag 31 juli 2015 @ 14:38:22 #11
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154792698
Ok. te snel gelezen....
pi_154792819
@HarmAygodutch
Ik heb nog een aanvullende vraag m.b.t. project Concept Food Service BV. Er staat in de pitch dat er naast het pandrecht op de debiteuren een privé borgstelling is, wat is de hoogte hiervan en waarom staat dit bedrag niet in de pitch?
Deze vraag heb ik je op 19 juli ook al gesteld, waarna ik dit als reactie ontvangen heb:
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:29 schreef HarmAygodutch het volgende:

[..]

Hi Horsemen,

Heb de vraag even bij mn collega's neergelegd. Hoop nog voor ik het vliegtuig pak je een reactie te kunnen geven.
Inmiddels zijn we anderhalve week verder en heb ik nog geen reactie mogen ontvangen :'(
  Redactie Frontpage vrijdag 31 juli 2015 @ 14:58:18 #13
4530 crew  Crazy Harry
pi_154793470
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 13:47 schreef rockenfeller het volgende:
Dat e-kids is toch ook een verhaal zeg. Eerste 6 maanden verwachten ze 100K omzet en de volgende 12 maanden 6.000.000?? De bekende hockeystickprognose
En dat tenenkrommende 'out-of-the-box' denken.
'Outside-the-box' denken heb je nog iets aan. Dat je denkmethode klaar voor gebruik uit een doos komt, heb je niet zoveel aan als startende ondernemer...

Inderdaad sluit crowdfunding perfect aan op outside-the-box denken op het moment dat je een ervaren bankier in je raad van adviseurs hebt zitten.
Ik vraag me dan af waarom die bankier niet voor een lening bij een bank heeft kunnen zorgen. Welke moeilijkheden zien de banken?
  vrijdag 31 juli 2015 @ 15:08:50 #14
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_154793906
Betreffende dat Performing Concepts.
Afgezien van de pitch ben ik bij dit soort bedrijfjes ook altijd even geneigd de website te onderzoeken.
Waar dan afgezien van de fouten die af en toe in de site zitten (wordpress) je ook dit tegen komt:

1<!-- This site is optimized with the Yoast SEO plugin v2.3.2 - https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/ -->

Ik loop er met een grote boog omheen.
Een beetje goed internet bedrijf weet zelf hoe die een goede site moet maken zonder wordpress die dan ook SEO is.
Zeker als het ook je core business is.
pi_154793982
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:17 schreef Crazy Harry het volgende:

Als je een stuk maakt om toe te voegen in de OP dan kan dat er bij natuurlijk :s).
జ్ఞ‌ా
pi_154793996
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:08 schreef lipjes het volgende:
Afgezien van de pitch ben ik bij dit soort bedrijfjes ook altijd even geneigd de website te onderzoeken.
Waar dan afgezien van de fouten die af en toe in de site zitten (wordpress) je ook dit tegen komt:
[ code verwijderd ]

Een beetje goed internet bedrijf weet zelf hoe die een goede site moet maken zonder wordpress die dan ook SEO is.
Ach, uitgaan van een (vrij goed) cms is op zich geen slecht teken toch?
జ్ఞ‌ా
pi_154794039
Oh tering, die site is echt heel slecht, niets gezegd :').
జ్ఞ‌ా
pi_154794440
van de website:
Performing Concepts is part of Supercharged Ventures. Supercharghed is investor and shareholder in several digital (media) companies based in Haarlem.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 15:25:14 #19
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_154794494
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:10 schreef µ het volgende:

[..]

Ach, uitgaan van een (vrij goed) cms is op zich geen slecht teken toch?
Het probleem bij grote CMS systemen is vaak dat er veel pijlen op gericht zijn qua hacking & exploits.
Daarbij vergeten ze deze nog wel eens up to date te houden.

En dan het ergste van alles, deze sites worden vaak in elkaar gehangen van plugins welke slecht gebouwd of bijgehouden worden waarmee het risico alleen maar groter wordt.

quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:12 schreef µ het volgende:
Oh tering, die site is echt heel slecht, niets gezegd :').
En dan heb ik het nog niet over de nikszeggende links:
http://performingconcepts.com/nl-affiliate-2/

Dashboard layout is nou niet echt in orde (over heen te kijken)
Maar het meest erge is eigenlijk nog wel dat bovenin de site soms wat javascript staat, nu staat er bij mij slechts dit

1});

Wat komt door slecht uitgecommentarieerde code welke ik hier niet eens ga neerzetten wegens de links die erin staan.

[ Bericht 14% gewijzigd door lipjes op 31-07-2015 15:43:24 ]
pi_154794663
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:23 schreef bleyenburg het volgende:
van de website:
Performing Concepts is part of Supercharged Ventures. Supercharghed is investor and shareholder in several digital (media) companies based in Haarlem.
Toch raar dat ze die naam niet kunnen spellen he.
జ్ఞ‌ా
pi_154794720
het rammelt een beetje ;)
pi_154794803
Mijn euro's gaan in ieder geval niet die kant op ;).
జ్ఞ‌ా
pi_154795003
De mijne ook niet.
Ik investeer in louter leuke, doch solide en rendabele projecten ;)
pi_154795892
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:42 schreef Horsemen het volgende:
@HarmAygodutch
Ik heb nog een aanvullende vraag m.b.t. project Concept Food Service BV. Er staat in de pitch dat er naast het pandrecht op de debiteuren een privé borgstelling is, wat is de hoogte hiervan en waarom staat dit bedrag niet in de pitch?
Deze vraag heb ik je op 19 juli ook al gesteld, waarna ik dit als reactie ontvangen heb:

[..]

Inmiddels zijn we anderhalve week verder en heb ik nog geen reactie mogen ontvangen :'(
Hi Horsemen,

:@ zonnesteek vrees ik

Maar hierbij: de priveborgstelling bedraagt 35k
pi_154796163
Nou, dan ben ik blij dat ik wat in CFS heb gestopt. Da's dus vrijwel volledig afgedekt :)
pi_154796243
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:12 schreef HarmAygodutch het volgende:

[..]

Hi Horsemen,

:@ zonnesteek vrees ik

Maar hierbij: de priveborgstelling bedraagt 35k
Bedankt voor de snelle reactie.
Dat is mooi, maar dan blijft mijn vraag over waarom staat dit soort informatie niet in de pitch?
pi_154797030
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:10 schreef µ het volgende:

[..]

Als je een stuk maakt om toe te voegen in de OP dan kan dat er bij natuurlijk :s).
Haha heb je letterlijk z'n hele post gekopieerd naar de OP, inclusief zijn debitcard vraag? :P
pi_154797053
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:14 schreef bleyenburg het volgende:
Die ene meneer van Performing Concepts is een vervend autoliefhebber :)
Fervent blijft een lastig woord voor KoM.
hoezo? Wat is er mis met een autoliefhebber die ook graag verft?
pi_154797275
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:56 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Haha heb je letterlijk z'n hele post gekopieerd naar de OP, inclusief zijn debitcard vraag? :P
:@
జ్ఞ‌ా
pi_154797330
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 09:27 schreef Justme7005 het volgende:
Ik til daar niet zo zwaar aan. Het betreft slechts een klein minderheidsbelang van de anonieme aandeelhouder. Ik vermoed dat dit de bedrijfsleider betreft van deze vestiging. Nu de geldlener een VOF is, vallen ook de aandelen in de BV's binnen het prive-vermogen.

Ik heb wel vertrouwen in deze. Het is geen start-up, er is wordt ook vanuit prive geļnvesteerd en er is duidelijk nagedacht over een strategie. En dan vind ik een relatief goedkope nevenvestiging in de nabijheid van een vestiging die blijkbaar te druk wordt bezocht een logische stap
Het punt is dat KoM deze informatie heeft achtergehouden en niet in de pitch heeft staan. Je moet er weer achter komen omdat een investeerder zijn huiswerk goed gedaan heeft en er naar vraagt. KoM moeten het er gewoon inzetten.
En daarbij, nu was het een minderheidsbelang maar het had ook heel anders kunnen zijn....
Als ze dit soort info achterhouden kun je het ook niet beordelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 31-07-2015 17:25:48 ]
pi_154797494
Die reacties van KoM staan vol met taal- en spellingsfouten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Camogli op 31-07-2015 17:25:08 ]
pi_154798005
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:08 schreef lipjes het volgende:
[ code verwijderd ]

Het is inderdaad wel vreemd ja. Nu is Yoast wel een heel bekende speler op de Wordpress en SEO-markt en prima om je site daardoor te laten checken, maar als het je core-business is getuigt het niet van veel vertrouwen in het eigen product, of van gejatte kennis (dat ze de plugin van Yoast zelf verder gaan doorzetten).

Dat natuurlijk nog even los van dat er amper onderpand is en de heren zelf nul euro inbrengen (maar het afgelopen jaar zouden ze wel veel zelf geļnvesteerd hebben...?).
Schip ahoy!
pi_154798049
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10823
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Deze maand heeft Coelho de mails gesponsord :)

Naam: Anna Skipper
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 170.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,54

http://www.ijmuidercouran(...)/article26794953.ece :P
pi_154798112
En hij is weer weg...
pi_154798152
Hij is er alweer vanaf :)
pi_154798384
Hij was er zo snel vanaf dat mijn server hem niet eens heeft gemirrord :o.
జ్ఞ‌ా
pi_154798395
Oh trouwens, ik heb hem wel:
SPOILER
edit: even in een spoiler, zodat alleen geregistreerde gebruikers 'm kunnen zien
జ్ఞ‌ా
pi_154798441
Heb het project even uit de gezien-lijst gehaald, als hij er weer op komt krijgen we dus opnieuw een mail :s).
జ్ఞ‌ా
pi_154798594
Zou iemand hier misschien kort kunnen uiteenzetten wat nou de verschillende vormen van crowdfunding zijn? Ik vind het soms nog wat onduidelijk, voor mijn idee kom ik het volgende tegen:

- Donaties aan een project/idee: je schenkt een klein bedrag aan een project en krijgt dit alleen terug als het niet doorgaat.
- Donatie met cadeau: hetzelfde als hierboven, maar dan met een klein cadeau als tegemoetkoming.
- Investering zonder rendement: je investeert een bedrag, zonder dat het rente oplevert. Je krijgt dit terug als het niet doorgaat OF als het project slaagt. Je bent het kwijt als het project doorgaat maar mislukt.
- Investering zonder rendement, met cadeau: hetzelfde als hierboven, maar dan met een klein cadeau als rendement.
- Investering met rendement: een soort van lening aan het project
- Investering met rendement & cadeau: een lening aan het project, maar dan ook met een cadeau, bijvoorbeeld een van de producten die ze van plan zijn om te maken.

Zie ik dit goed en waar kan ik wat vinden?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 31 juli 2015 @ 18:15:21 #40
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154798735
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:39 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat natuurlijk nog even los van dat er amper onderpand is en de heren zelf nul euro inbrengen (maar het afgelopen jaar zouden ze wel veel zelf geļnvesteerd hebben...?).
Klinkt als:"Vorig jaar hebben we ons eigen geld er doorheen gejaagd, nu graag andermans geld"
pi_154798957
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:55 schreef µ het volgende:
Oh trouwens, ik heb hem wel:
SPOILER
edit: even in een spoiler, zodat alleen geregistreerde gebruikers 'm kunnen zien
Bedankt! Lijkt een interessant project, maar de info is teleurstellend. Op z'n minst wil ik weten wat de gerealiseerde brutomarge in de afgelopen jaren is geweest. Ook is het investeringsdoel wat vaag. De voorraad is het afgelopen jaar al fors gegroeid en daar wordt nu dus nog meer in geļnvesteerd. Het is te hopen dat het leidt tot meer winst en niet tot meer incourante voorraad. Op dit moment neig ik nog naar 'laat maar even zitten'. Sowieso eerst maar even wachten tot hij weer online komt. :D
pi_154799086
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:06 schreef H.FR het volgende:
Zou iemand hier misschien kort kunnen uiteenzetten wat nou de verschillende vormen van crowdfunding zijn? Ik vind het soms nog wat onduidelijk, voor mijn idee kom ik het volgende tegen:

- Donaties aan een project/idee: je schenkt een klein bedrag aan een project en krijgt dit alleen terug als het niet doorgaat.
- Donatie met cadeau: hetzelfde als hierboven, maar dan met een klein cadeau als tegemoetkoming.
- Investering zonder rendement: je investeert een bedrag, zonder dat het rente oplevert. Je krijgt dit terug als het niet doorgaat OF als het project slaagt. Je bent het kwijt als het project doorgaat maar mislukt.
- Investering zonder rendement, met cadeau: hetzelfde als hierboven, maar dan met een klein cadeau als rendement.
- Investering met rendement & cadeau: een lening aan het project, maar dan ook met een cadeau, bijvoorbeeld een van de producten die ze van plan zijn om te maken.

Ik zou zeggen, kijk eens in onze mooie OP.
pi_154799148
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:15 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Klinkt als:"Vorig jaar hebben we ons eigen geld er doorheen gejaagd, nu graag andermans geld"
_O-
pi_154799452
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:27 schreef wou het volgende:

[..]

Bedankt! Lijkt een interessant project, maar de info is teleurstellend. Op z'n minst wil ik weten wat de gerealiseerde brutomarge in de afgelopen jaren is geweest. Ook is het investeringsdoel wat vaag. De voorraad is het afgelopen jaar al fors gegroeid en daar wordt nu dus nog meer in geļnvesteerd. Het is te hopen dat het leidt tot meer winst en niet tot meer incourante voorraad. Op dit moment neig ik nog naar 'laat maar even zitten'. Sowieso eerst maar even wachten tot hij weer online komt. :D
Is tie weer.
pi_154801739
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:15 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Dat ja. Want het is niet alsof er een fysiek product ofzo tegenover staat. Het is gewoon weer allemaal vluchtig geld dat binnen no-time in het niets verdwijnt. En dan maar hopen dat het genoeg oplevert om het bedrijf overeind te houden.
Op de één of andere manier trekt het me niet zo :+
Schip ahoy!
pi_154805045
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bedankt voor de snelle reactie.
Dat is mooi, maar dan blijft mijn vraag over waarom staat dit soort informatie niet in de pitch?
Hi Horsemen,

Mmmm , als er staat een borgstelling dan is dat niet beperkend dus bedoelen wij voor nagenoeg het gehele bedrag. Maar point taken. We zullen in vervolg zo expliciet mogelijk zijn in de bedragen.
pi_154805346
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 22:01 schreef HarmAygodutch het volgende:

[..]

Hi Horsemen,

Mmmm , als er staat een borgstelling dan is dat niet beperkend dus bedoelen wij voor nagenoeg het gehele bedrag. Maar point taken. We zullen in vervolg zo expliciet mogelijk zijn in de bedragen.
Helemaal goed! Bedankt voor de reactie en een prettig weekend!
  vrijdag 31 juli 2015 @ 22:21:19 #48
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154805695
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:06 schreef H.FR het volgende:

Grofweg zijn er 3 denk ik met daarin wat kleine variaties.

Donaties
Geld uitlenen tegen rendement (lening of aandelen)
En het funden van een product wat je dan later krijgt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_154807941
Wat is de reden dat dit project https://www.aygodutch.com(...)uto-7-rente-geboden/ al zolang loopt, zo te zien volgens april al.

Zoals ik het kan zien is het wel een goede investering of niet? Of komt het puur omdat aygodutch nog relatief nieuw is?
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 00:22:48 #50
132191 -jos-
Money=Power
pi_154809539
Ik zag net bij dit topic een banner van zencap, maar dit platform staat nog niet in de OP.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 augustus 2015 @ 00:46:56 #51
4530 crew  Crazy Harry
pi_154809985
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:06 schreef µ het volgende:

[..]

:@
Die had je mogen laten staan, misschien kwam er dan een antwoord op :P
Zie het als crowdsourcing voor een antwoord ;)
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 00:52:15 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154810114
Ik vind dat hele gebeuren bij AGD maar wat omslachtig aangezien ik geen scanner heb. Kan ik weer ergens naartoe gaan om dat te fixen :{
pi_154812039
Zit wat in, Mijn scanner is ook printer. Voor mij is het lezen, printen, handtekening, terug in machine om te scannen en mailen. Voor mensen die de luxe niet hebben kan ik me voorstellen dat het omslachtig is.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_154812338
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 03:08 schreef RavigotteSaus het volgende:
Zit wat in, Mijn scanner is ook printer. Voor mij is het lezen, printen, handtekening, terug in machine om te scannen en mailen. Voor mensen die de luxe niet hebben kan ik me voorstellen dat het omslachtig is.
Ik heb ze ook al gemaild dat ze eigenlijk moeten zorgen voor een eenmalige machtiging of zo. Dit geeft ook voor AGD verschrikkelijk veel werk.
pi_154813365
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 00:52 schreef leolinedance het volgende:
Ik vind dat hele gebeuren bij AGD maar wat omslachtig aangezien ik geen scanner heb. Kan ik weer ergens naartoe gaan om dat te fixen :{
Printen, tekenen, foto ervan maken met je mobiele telefoon en mailen vanaf je telefoon. Doe ik ook altijd en wordt overal geaccepteerd.
pi_154813593
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 00:22 schreef -jos- het volgende:
Ik zag net bij dit topic een banner van zencap, maar dit platform staat nog niet in de OP.
Volgens mij zijn er nog 90 platforms die niet in de OP staan :+
జ్ఞ‌ా
pi_154814557
wat vinden we van GvE Anna Skipper?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_154814850
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 10:57 schreef komrad het volgende:
Ik vind haar wel mooi *)
pi_154814891
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 10:57 schreef komrad het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10823

De ratings zijn aardig, maar niet bijzonder. De pitch bevat cijfers en die zien er voor mij (als financiėle leek) wel goed uit. Wat dat betreft snap ik niet waarom hij nog niet vol zit. Ik vind het opvallend dat in de pitch wordt vermeld dat de focus van dit bedrijf ook op Belgiė ligt, want daar is in 2014 en 2015 nog niet 1% van de omzet vandaan gehaald. Afgezien van die bijzonderheid zie ik niets dat mij als investeerder zou afschrikken.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 12:19:56 #60
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154815720
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 11:21 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik vind haar wel mooi *)
Milf :9

Verder niet zo'n interessant project.
pi_154815739
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 11:23 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10823

De ratings zijn aardig, maar niet bijzonder. De pitch bevat cijfers en die zien er voor mij (als financiėle leek) wel goed uit. Wat dat betreft snap ik niet waarom hij nog niet vol zit. Ik vind het opvallend dat in de pitch wordt vermeld dat de focus van dit bedrijf ook op Belgiė ligt, want daar is in 2014 en 2015 nog niet 1% van de omzet vandaan gehaald. Afgezien van die bijzonderheid zie ik niets dat mij als investeerder zou afschrikken.
Denk als de rente 7,5% was geweest dat die al een stuk verder was.
pi_154819192
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:21 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Denk als de rente 7,5% was geweest dat die al een stuk verder was.
Misschien bij 3% en een etentje met Anna ook. *)

Maar ff over het project. In de pitch staat dat de onderneemster een achtergestelde lening heeft verstrekt van 247K. In de balans staan de achtergestelde leningen op 0. Ik heb mezelf voorgenomen om bij zoiets direct het project opzij te leggen. Er zal best wel weer een verklaring voor zijn maar doe zo iets essentieels meteen goed
pi_154821671
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 16:07 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Misschien bij 3% en een etentje met Anna ook. *)

Maar ff over het project. In de pitch staat dat de onderneemster een achtergestelde lening heeft verstrekt van 247K. In de balans staan de achtergestelde leningen op 0. Ik heb mezelf voorgenomen om bij zoiets direct het project opzij te leggen. Er zal best wel weer een verklaring voor zijn maar doe zo iets essentieels meteen goed
Staat m.i. onder de 'overige reserves' ad EUR 262.704. Hoe dan ook een heel groot eigen vermogen.
Pecunia non olet
pi_154825676
Zelfstroom op Symbid heeft voor de 2e keer binnen 2 of 3 maanden tijd een ton opgehaald en is nu voor de laatste keer voor 50k aan het overfunden. Wat vinden jullie van de propositie? Ik vind m best veelbelovend en plausibel klinken. Erg veel potentie
pi_154827997
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 18:00 schreef obligataire het volgende:

[..]

Staat m.i. onder de 'overige reserves' ad EUR 262.704. Hoe dan ook een heel groot eigen vermogen.
Zou kunnen maar achtergestelde lening is geen ev maar garantievermogen. Waar zouden dan die dik 80K langlopende schulden zijn. In de pitch staat dat er geen andere financiers zijn
pi_154828899
Zal wel een intern verhaal zijn. Maar goed mij is het ruk hoe ze het noemen, ik wou dat ze allemaal zo'n balans hadden.
Pecunia non olet
pi_154829286
Hoi allemaal,

ik lees al een tijdje aandachtig mee en nu maar een account aangemaakt. Heb zelf vooral geld geinvesteerd via Geldvoorelkaar, Symbid (maar dat was denk ik eenmalig) en onlangs Bouwaandeel.nl

Ik las net een interessant verhaal in De Volkskrant over ijsmaker Talimini. Ik dacht dat ik de naam al ergens van herkende en inderdaad. De "beste" man heeft in het voorjaar het leven verloren door zelfdoding, maar het artikel komt er op neer dat hij nogal creatief met de waarheid om sprong. Hij heeft ook geld geworven via Geldvoorelkaar, maar van de wanbetalers. Het artikel beschrijft kort ook de rol die Geldvoorelkaar heeft gespeeld.

"Ook de maandelijkse betalingen aan honderden crowdfunders die hebben geļnvesteerd in Talamini Gelato, stokken in maart ineens. Aan de directie van het crowdfundplatform Geld voor Elkaar vertelt Riccardo dat hij slachtoffer is geworden van een computerhack en dat criminelen zijn betalingen doorsluizen naar vreemde rekeningen. Het crowdfundplatform wil bewijzen voor dit verhaal en doet navraag bij de politie. Op de afspraak met de eigenaar van Geld voor Elkaar komt Riccardo vervolgens niet opdagen."

Het artikel is verder te lezen op Blendle: https://blendle.com/i/de-(...)vkn-20150801-4777273

[ Bericht 1% gewijzigd door Sim83 op 01-08-2015 22:50:07 ]
pi_154833955
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 22:42 schreef Sim83 het volgende:
Hoi allemaal,

ik lees al een tijdje aandachtig mee en nu maar een account aangemaakt. Heb zelf vooral geld geinvesteerd via Geldvoorelkaar, Symbid (maar dat was denk ik eenmalig) en onlangs Bouwaandeel.nl

Ik las net een interessant verhaal in De Volkskrant over ijsmaker Talimini. Ik dacht dat ik de naam al ergens van herkende en inderdaad. De "beste" man heeft in het voorjaar het leven verloren door zelfdoding, maar het artikel komt er op neer dat hij nogal creatief met de waarheid om sprong. Hij heeft ook geld geworven via Geldvoorelkaar, maar van de wanbetalers. Het artikel beschrijft kort ook de rol die Geldvoorelkaar heeft gespeeld.

"Ook de maandelijkse betalingen aan honderden crowdfunders die hebben geļnvesteerd in Talamini Gelato, stokken in maart ineens. Aan de directie van het crowdfundplatform Geld voor Elkaar vertelt Riccardo dat hij slachtoffer is geworden van een computerhack en dat criminelen zijn betalingen doorsluizen naar vreemde rekeningen. Het crowdfundplatform wil bewijzen voor dit verhaal en doet navraag bij de politie. Op de afspraak met de eigenaar van Geld voor Elkaar komt Riccardo vervolgens niet opdagen."

Het artikel is verder te lezen op Blendle: https://blendle.com/i/de-(...)vkn-20150801-4777273
Tja, een verhaal met allemaal verliezers. Wel interessant om even te lezen.
  zondag 2 augustus 2015 @ 11:21:29 #69
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154837722
3Tac Lichtreclame trekt nu ook wel weer aan en zal ook wel volkomen en anders verwacht ik in de laatste paar dagen wel weer een paar grote bedragen om het alsnog vol te krijgen.

Wat waren hier ook al weer de bezwaren tegen dat project? Want geloof dat niemand hier er iets in gedaan heeft? Ik doe misschien nog een klein bedragje als hij bijna vol is.
  zondag 2 augustus 2015 @ 11:24:11 #70
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154837754
Bundles heeft nog maar 2 dagen te gaan zie ik, die komt niet meer vol. Wat opzich een goed iets is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 22:29 schreef obligataire het volgende:
Zal wel een intern verhaal zijn. Maar goed mij is het ruk hoe ze het noemen, ik wou dat ze allemaal zo'n balans hadden.
Jij zit dus in Anna Skipper?

[ Bericht 37% gewijzigd door AQuila360 op 02-08-2015 11:30:48 ]
pi_154838028
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:24 schreef AQuila360 het volgende:
Bundles heeft nog maar 2 dagen te gaan zie ik, die komt niet meer vol. Wat opzich een goed iets is.

[..]

Jij zit dus in Anna Skipper?
Dat zou die wel willen 😜
  zondag 2 augustus 2015 @ 12:07:12 #72
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154838263
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat zou die wel willen 😜
:N

pi_154838268
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat zou die wel willen 😜
_O-
pi_154838453
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:21 schreef AQuila360 het volgende:
3Tac Lichtreclame trekt nu ook wel weer aan en zal ook wel volkomen en anders verwacht ik in de laatste paar dagen wel weer een paar grote bedragen om het alsnog vol te krijgen.

Wat waren hier ook al weer de bezwaren tegen dat project? Want geloof dat niemand hier er iets in gedaan heeft? Ik doe misschien nog een klein bedragje als hij bijna vol is.
Gisteren iemand 30K

Een tijdje geleden hebben we deze volgens mij uitvoerig besproken. Er is op 24-7 een update geplaatst. Het gaat allemaal geweldig maar de liquiditeitsdruk is enorm toegenomen.
pi_154843452
Dubbel.

[ Bericht 98% gewijzigd door obligataire op 02-08-2015 16:42:42 ]
Pecunia non olet
pi_154843508
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 16:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat zou nog eens een mooie incentive zijn 😚
Pecunia non olet
pi_154860334
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 20:46 schreef _okmer het volgende:
Zelfstroom op Symbid heeft voor de 2e keer binnen 2 of 3 maanden tijd een ton opgehaald en is nu voor de laatste keer voor 50k aan het overfunden. Wat vinden jullie van de propositie? Ik vind m best veelbelovend en plausibel klinken. Erg veel potentie
Ik zit in de eerste tranche en ben wel te spreken over de gang van zaken. Je wordt goed op de hoogte gehouden per mail over de gang van zaken. Verder zie ik regelmatig vacatures van ze langskomen die in lijn met liggen met de geschetste vooruitgang.

Verder heeft Symbid momenteel geen proposities lopen toch? Ik zie namelijk alleen Zelfstroom maar wellicht komt dat doordat ik buiten Europa ben.
pi_154860632
Hoi moralitas, ik heb hetzelfde probleem gehad maar dat kwam omdat ik alleen de engelse proposities zag, ik heb hem toen op nederlands gezet en zag toen alle proposities. Heb alleen een slecht zicht op symbid, volg het nu enkele maanden maar zie zelden een project vollopen. Ook is hun notering erg laag en zoeken ze extra geld. Hoe ziet hun langere termijn eruit?
pi_154866826
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:22 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Gisteren iemand 30K

Een tijdje geleden hebben we deze volgens mij uitvoerig besproken. Er is op 24-7 een update geplaatst. Het gaat allemaal geweldig maar de liquiditeitsdruk is enorm toegenomen.
3 Tac

Ik heb een beetje de indruk dat deze eigenaar bijzonder eigenwijs is en niet wil luisteren naar goede raad van de bank om wat personeel af te doen vloeien en om eens niet zo'n punt te maken van dat MVO. Een bedrijf moet gewoon winst maken, klaar. Leuk als dat met MVO kan als je dat belangrijk vindt, maar anders maar niet.
Banken roepen echt niet alleen maar dingen in hun eigen belang........
Pecunia non olet
  maandag 3 augustus 2015 @ 14:22:51 #80
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154866971
Als een project niet volloopt, gebeurt het toch vaak dat er ineens een grote storting komt. Hoe komt dit?
  maandag 3 augustus 2015 @ 14:32:23 #81
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154867174
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:22 schreef Sheffield het volgende:
Als een project niet volloopt, gebeurt het toch vaak dat er ineens een grote storting komt. Hoe komt dit?
Vrienden, familie, bekenden en misschien wel de ondernemers zelf via een omweg.
pi_154867433
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:32 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dat laatste maakt het wel weer problmatisch m.i.
Dan doe je in feite mee met een underfunded project wat de kans op slagen (zeker bij startup) beperkt.
pi_154867478
En de volgende. :)

quote:
Aflossingsprobleem geldlening

U heeft via het platform van Geldvoorelkaar.nl een bedrag geļnvesteerd (geldlening) in een project. Er zijn problemen ontstaan in de (stipte) aflossing van de geldlening conform de schuldbekentenis.

Wij ontvangen geen betalingen meer van mevrouw X (hierna: “schuldenaar of schuldenaren”) inzake project De Smederij te Tiel (leningnummer: 005154).

Incassoprocedure via deurwaarder

Ook na herinneringen van Geldvoorelkaar.nl bleef (volledige) betaling uit. Ingevolge de aan Geldvoorelkaar.nl via de investeringsovereenkomst verstrekte last heeft Geldvoorelkaar.nl de vordering enige tijd terug ten behoeve van u en de overige investeerders ter incasso uit handen moeten geven aan Flanderijn en van Eck Gerechtsdeurwaarders te Rotterdam.

Het gerechtsdeurwaarderskantoor heeft de schuldenaar/schuldenaren in de gelegenheid gesteld om de achterstand in de aflossingstermijnen te voldoen, aan welke sommatie geen gevolg is gegeven. De opvolgende stap naar de schuldenaar/schuldenaren is dan ook geweest dat de totale vordering (de achterstallige termijnen en de nog te vervallen toekomstige termijnen, vermeerderd met rente en kosten) bij vervroeging ineens en geheel is opgeėist. De buitengerechtelijke- en de gerechtelijke kosten (voor zover deze laatste kosten zijn gemaakt) zijn aan de schuldenaar doorbelast. Op grond van de schuldbekentenis, overeenkomst en algemene voorwaarden, alsmede op grond van de wet, is de schuldenaar gehouden deze kosten te vergoeden.

Stopzetten doorstorten termijnen

Geldvoorelkaar.nl heeft nog aflossingen naar u en de overige betrokken investeerders doorbetaald, terwijl daar feitelijk geen of onvoldoende betalingen van de zijde van de schuldenaar/schuldenaren tegenover stonden, dit in de hoop dat er ondertussen via de ingeschakelde gerechtsdeurwaarders met de schuldenaar/schuldenaren een oplossing zou kunnen worden gevonden voor de problematische financiėle situatie bij de betreffende schuldenaar/schuldenaren. Inmiddels is duidelijk geworden dat een oplossing (op dit moment) niet mogelijk is. De gerechtsdeurwaarders hebben kenbaar gemaakt niet te verwachten dat er op korte termijn (voldoende) gelden kunnen worden geļnd/geļncasseerd bij de schuldenaar/schuldenaren en/of bedragen aan Geldvoorelkaar.nl kunnen worden afgedragen ten behoeve van u en de overige investeerders.

Geldvoorelkaar.nl is genoodzaakt de betalingen aan u en de overige betrokken investeerders op te schorten tot het moment dat genoemde deurwaarders voldoende bij de betreffende schuldenaar/schuldenaren hebben kunnen incasseren om een (tussentijdse) afdracht te doen of tot het moment dat Geldvoorelkaar.nl weer rechtstreeks van de schuldenaar/schuldenaren aflossingen mocht gaan ontvangen.

Het gevolg is dat Geldvoorelkaar.nl u geen termijnbedragen meer zal doorstorten. Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.

Kosten invordering / buitengerechtelijke kosten

Op grond van de investeringsovereenkomst en de toepasselijke voorwaarden van Geldvoorelkaar.nl komen de buitengerechtelijke- en gerechtelijke kosten voor rekening van de investeerders (per investeerder naar rato van het door hem/haar geļnvesteerde bedrag), althans voor zover de betreffende kosten niet door de schuldenaar/schuldenaren zijn vergoed en/of deze niet bij de schuldenaar/schuldenaren kunnen worden verhaald.

Nu Geldvoorelkaar.nl zeer teleurgesteld is over het negatieve verloop van dit project en over de daaruit voortkomende gevolgen voor de investeerders heeft Geldvoorelkaar.nl - mede omdat de financiering destijds via het platform van de website van Geldvoorelkaar.nl tot stand is gekomen - coulance halve en geheel onverplicht besloten de buitengerechtelijke- en gerechtelijke kosten (zoals griffierechten, deurwaarderskosten en het honorarium voor de ingeschakelde gemachtigde en/of advocaat) niet aan de investeerders door te belasten. Uiteraard zullen deze kosten waar rechtens mogelijk wel op de schuldenaar/schuldenaren worden verhaald. Bedragen die na vandaag worden geļncasseerd strekken eerst in mindering op de door Geldvoorelkaar.nl in het kader van de lastgeving gemaakte buitengerechtelijke - en gerechtelijke kosten, vervolgens in mindering van de verschenen rente en ten slotte in mindering van de hoofdsom en lopende rente.

Berichtgeving aan derden

Wij adviseren u (onverplicht) geen informatie te verstrekken aan derden over de financiėle situatie van de schuldenaar/schuldenaren, dit om te voorkomen dat negatieve berichten over de financiėle situatie van de schuldenaar/schuldenaren buiten de kring van de betrokken investeerders gaan circuleren. Mochten er negatieve berichten gaan circuleren in een bredere groep (bijvoorbeeld in de media) dan is dit uiteraard niet in het belang van u als investeerder en heeft dit een negatieve invloed op het vinden van een mogelijke oplossing voor de financiėle situatie van de schuldenaar/schuldenaren in de toekomst. Wij wijzen reeds nu voor alsdan elke aansprakelijkheid voor schade ten gevolge van negatieve berichtgeving uitdrukkelijk van de hand.

Communicatie schuldenaar

Mocht de schuldenaar rechtstreeks contact met u opnemen, dan verzoeken wij u de schuldenaar direct door te verwijzen naar Geldvoorelkaar.nl of naar de door Geldvoorelkaar.nl ingeschakelde gerechtsdeurwaarders. Daarmee wordt het (buiten)gerechtelijke incassotraject niet onnodig verstoord. Zij behartigen immers de belangen van de informele vereniging van schuldeisers, waarvan u lid bent. Wij wijzen u er op dat betalingen die de schuldenaar selectief aan u verricht door de informele vereniging van schuldeisers en/of door individuele leden van die vereniging zullen worden vernietigd vanwege benadeling van de vereniging en haar overige leden (‘Actio Pauliana’). De betreffende selectief door u ontvangen betalingen dient u in dat geval terug te betalen aan de informele vereniging van schuldeisers. Betalingen die via Geldvoorelkaar.nl of de door haar ingeschakelde gerechtsdeurwaarders ingevolge de door de investeerders gegeven last ten behoeve van de informele vereniging worden ontvangen, zullen waar mogelijk worden doorgestort aan de leden van de vereniging (naar rato van ieders aandeel in de aan de totaal aan de schuldenaar verstrekte lening met betrekking tot het project).

Contact

Flanderijn en van Eck Gerechtsdeurwaarders informeren Geldvoorelkaar.nl periodiek over de stand van zaken in dit dossier. Met het deurwaarderskantoor is afgesproken dat zij niet direct informatie verstrekken aan investeerders, maar dat de informatievoorziening naar u en de overige investeerders via Geldvoorelkaar.nl zal verlopen. Mocht u informatie hebben die mogelijk van belang is voor het incassotraject dan verzoeken wij u ons dat te melden.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geļnformeerd. Mocht u naar aanleiding van deze brief vragen hebben, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

de directie
Edwin Adams
Martijn van Schelven

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiėsto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  maandag 3 augustus 2015 @ 14:57:34 #84
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154867720
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:32 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ok. Zoiets dacht ik al. De laatste zou ik inderdaad twijfelachtig vinden
pi_154867787
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:46 schreef nostra het volgende:
En de volgende. :)

[..]

op 22-1-2015 reeds failliet verklaard. Komen ze lekker snel mee!
pi_154867794
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:46 schreef nostra het volgende:
De Smederij te Tiel
Mijn eerste reactie was eigenlijk, is het wel verstandig om dit hier zo te delen, maar ik zie nu net op de site faillissementsdossier.nl dat het faillissement al in januari is uitgesproken. Dus schade kan dit niet meer berokkenen. Ja, er zullen er nog wel meer volgen. Wat waren de gegevens van dit project en hoelang liep de lening al?
pi_154867832
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:44 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Dan doe je in feite mee met een underfunded project wat de kans op slagen (zeker bij startup) beperkt.
Ja mee eens, volgens de voorwaarde van de lening mag het ook niet......
pi_154868375
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 07:56 schreef PvN1 het volgende:
Zojuist de website bezocht van project Yak Sports met nummer: 8668

Met bezieling is in 2011 YAK Sports gestart, maar helaas blijkt het niet haalbaar om YAK Sports te continueren in deze tijd. Onze winkel en webwinkel zijn dan ook niet meer open. We zijn momenteel bezig met de noodzakelijke afronding. Garantie kwesties graag voorleggen aan onze leveranciers. (mail voor contactgegevens info@yaksports.nl) Deze zijn op de hoogte en alle lopende kwesties zijn afgehandeld of overgedragen.

Hartelijk dank voor uw vertrouwen de afgelopen jaren. Colin Hermsen YAK Sports

http://www.yaksports.nl/

Heb alleen nog niets van GVE gehoord!
Zojuist heb ik nog even gegoogled op dit project...
http://www.oozo.nl/insolv(...)t/1111585/yak-sports

Yak sports is op 14 Juli 2015 falliet verklaard...

Nu is de vraag heeft GVE deze ook doorbetaald?
pi_154868392
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:00 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

op 22-1-2015 reeds failliet verklaard. Komen ze lekker snel mee!
Zou kunnen dat de ondernemer toch nog een tijdje door heeft betaald. Aangezien hij toch hoofdelijk aansprakelijk is voor zijn schulden
pi_154868730
Ik volg met interesse deze defaults, liepen ze al een tijdje? Maw, is er al een (groot) deel terug van het uitstaande bedrag?
pi_154868736
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:28 schreef Murene het volgende:

[..]

Zou kunnen dat de ondernemer toch nog een tijdje door heeft betaald. Aangezien hij toch hoofdelijk aansprakelijk is voor zijn schulden
Ik neem aan dt het een eenmanszaak was. De ondernemer (ster?) is dan ook failliet. De curator heeft het dan voor het zeggen dus doorbetalen kan niet en zou paulianeus handelen zijn. Ik neem aan dat de curator zich ook onmiddellijk gemeld heeft bij de schuldeisers waaronder GvE. Een duidelijk voorbeeld dat privé aansprakelijkheid ook niet altijd de oplossing is.
pi_154869187
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:27 schreef PvN1 het volgende:

[..]

Zojuist heb ik nog even gegoogled op dit project...
http://www.oozo.nl/insolv(...)t/1111585/yak-sports

Yak sports is op 14 Juli 2015 falliet verklaard...

Nu is de vraag heeft GVE deze ook doorbetaald?
Ja, en nee. Is een heel verhaal wat ik hier niet kan delen in het belang van de investeerders. Ik kan je alleen zeggen dat GvE er goed op zit in deze zaak en dat het het beste is om deze even te laten rusten totdat GvE zelf met nieuws komt. Dit kan nog even duren maar heb even geduld.
pi_154869477
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, en nee. Is een heel verhaal wat ik hier niet kan delen in het belang van de investeerders. Ik kan je alleen zeggen dat GvE er goed op zit in deze zaak en dat het het beste is om deze even te laten rusten totdat GvE zelf met nieuws komt. Dit kan nog even duren maar heb even geduld.
Oke dankje wel!
pi_154870415
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mijn eerste reactie was eigenlijk, is het wel verstandig om dit hier zo te delen, maar ik zie nu net op de site faillissementsdossier.nl dat het faillissement al in januari is uitgesproken. Dus schade kan dit niet meer berokkenen. Ja, er zullen er nog wel meer volgen. Wat waren de gegevens van dit project en hoelang liep de lening al?
Niet lang, een lang jaartje. Was ook wel een beetje een "zie je aankomertje". Zat er zelf voor ¤ 100 in, dus dat zal wel.

SPOILER
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiėsto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_154870758
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Niet lang, een lang jaartje. Was ook wel een beetje een "zie je aankomertje". Zat er zelf voor ¤ 100 in, dus dat zal wel.

SPOILER
Bedankt!
Wat was de looptijd, 5 jaar?
pi_154870817
GvE Subway Haarlem heeft de rente aangepast naar 9 %, was volgens mij 7 %
pi_154870895
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:59 schreef Remond1977 het volgende:
Dat klopt, maar het staat ook netjes in de noot.
pi_154870935
quote:
Hoi :W

Stel je even voor, aangezien je je speciaal hebt aangemeld voor deze opmerking
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_154870981
Al bijna 2 jaar investeerder in GVE inmiddels in ruim 70 projecten actief met een uitstaand bedrag van 25k.

• 2 projecten zijn afgerond.

• 2 projecten failliet en incasso ingeschakeld in mijn geval 2,8% van alle projecten.

Toch overal tevreden en door het spreiden alsnog een goed rendement.
Ik kan dan ook niet anders adviseren investeer in projecten waar je zelf vertrouwen in hebt en spreid het risico.
pi_154871062
Ohjaa haha nou Remond en ben me wat aan het verdiepen in Growdfunding aangezien
de rentes belabberd zijn de laatste paar jaar. Growdfunding is regelmatig in het nieuws en toen vond ik deze topic vandaar :-)

Heeft er iemand tips waar je op moet letten?
pi_154871069
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:05 schreef bossbaas het volgende:
Al bijna 2 jaar investeerder in GVE inmiddels in ruim 70 projecten actief met een uitstaand bedrag van 25k.

• 2 projecten zijn afgerond.

• 2 projecten failliet en incasso ingeschakeld in mijn geval 2,8% van alle projecten.

Toch overal tevreden en door het spreiden alsnog een goed rendement.
Ik kan dan ook niet anders adviseren investeer in projecten waar je zelf vertrouwen in hebt en spreid het risico.
Hoi :W

70 is een mooi aantal, en gezien je uitstaande bedrag ook geen lullige bedragen. Hoe vind je het de laatste maanden gaan ten opzichte van 2 jaar geleden?
  maandag 3 augustus 2015 @ 17:10:18 #102
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_154871127
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:02 schreef Horsemen het volgende:
quote:
Op maandag 3 augustus 2015 14:44 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ja mee eens, volgens de voorwaarde van de lening mag het ook niet......
Dit mag zeker niet (zelfs een voorwaarde van AFM). Elk platform moet achterhalen via de UBO's van het bedrijf zijn (Ultimate Beneficial Owner, uiteindelijke belanghebbende). Vervolgens moet het platform controleren of er niet door een UBO geld geļnvesteerd wordt in het project zonder dat dit bekend is. Kortom: een platform dient dit in de gaten te houden en het eventueel te melden.
pi_154871170
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bedankt!
Wat was de looptijd, 5 jaar?
Hier de pitch. 5 jaar, 8,5%. 5sB. Zijn toch wel serieuze bedragen ingegaan!
pi_154871196
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:07 schreef Remond1977 het volgende:
de rentes belabberd zijn de laatste paar jaar. Growdfunding is regelmatig in het nieuws en toen vond ik deze topic vandaar :-)
je kan je wat inlezen door oude topics te bekijken Topicreeks: Crowdfunding topic
quote:
De haalbaarheid in jouw ogen, en op je eigen bankrekening (niet doen met geld waar je niet zonder kunt. JA de rentes zijn belabberd, maar over dat geld loop je zo goed als geen risico.
pi_154871565
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:12 schreef Scooper het volgende:

[..]

^O^
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2015 @ 17:37:28 #106
43556 miss_dynastie
pi_154871795
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:12 schreef Scooper het volgende:

[..]

Toch lees ik in de pitch al behoorlijk wat contra-indicaties (het hoge salaris, het feit dat de familie buiten schot moest blijven, gesloten op zondag in combinatie met exorbitante voorspelde omzet)...
pi_154872868
quote:
Dag, mag ik vragen hoe je die 2,8% berekend hebt? Het lijkt er op dat je 2 projecten deelt door 72.

Als je rekening houdt met het nog resterende bedrag (en dus ook het reeds ontvangen bedrag van die defaults) hoe kom je dan uit?

En als je het ook nog eens deelt door de gemiddelde duur van je projecten in jaren?
Pecunia non olet
  maandag 3 augustus 2015 @ 18:36:50 #108
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154873240
quote:

Beginnen met het geen growd meer noemen :P

En het beste kun je wat oudere topics doorlezen en gewoon rustig aan beginnen met kleinere bedragen en dan uitbouwen!
  maandag 3 augustus 2015 @ 18:45:48 #109
132191 -jos-
Money=Power
pi_154873479
quote:
Mooi, dan doe ik mee.
pi_154874068
quote:

En je bent niet toevallig een klein beetje gelieerd aan deze ondernemer/project?
  maandag 3 augustus 2015 @ 19:07:42 #111
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154874205
quote:
Net even gelezen maar die gast lijkt me wel gegeschikt, alleen heb ik al een subway project. Wel gek dat die al zo snel de rente verhoogd en dan meteen fors ook.
pi_154874899
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

3 Tac

Ik heb een beetje de indruk dat deze eigenaar bijzonder eigenwijs is en niet wil luisteren naar goede raad van de bank om wat personeel af te doen vloeien en om eens niet zo'n punt te maken van dat MVO. Een bedrijf moet gewoon winst maken, klaar. Leuk als dat met MVO kan als je dat belangrijk vindt, maar anders maar niet.
Banken roepen echt niet alleen maar dingen in hun eigen belang........
Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat!
pi_154876472
Oh nee hoor maak mij voor de rest niet uit, was meer als tip als iemand
het nog niet had gezien want daar is het forum ook voor.

quote:

En je bent niet toevallig een klein beetje gelieerd aan deze ondernemer/project?
pi_154878324
Kwam dit zeer gekleurde artikel tegen:

http://www.crowdfundmarkt(...)aandelenbeleggingen/

Wat ik vooral apart vind is dat ze het risico van zonnepanelen erg hoog inschatten

Verder is het rendement volgens mij gewoon een gemiddelde van alle projecten zonder default. Is niet echt een verwachting lijkt mij.
  maandag 3 augustus 2015 @ 21:31:32 #115
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154878856
Bestaat er eigenlijk al zoiets als een crowdfund-fonds? Het is wat tegenstrijdig met het idee van CF, maar als CF trending is, dan is er vast wel markt voor.
Of kan zo'n constructie niet bij CF?
pi_154880414
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:31 schreef Sheffield het volgende:
Bestaat er eigenlijk al zoiets als een crowdfund-fonds? Het is wat tegenstrijdig met het idee van CF, maar als CF trending is, dan is er vast wel markt voor.
Zou mij niet verbazen als dat er wel komt in de toekomst. Als bijvoorbeeld een ETF http://marketsmuse.com/whats-next-etfs-for-crowdfunding-industry/ Of het al bestaat, volgens mij niet.
pi_154880583
quote:
Volgens mij loopt er wel ergens een dergelijk initiatief. Ben vergeten hoe dit heet. Vraag me af wat dan het verdienmodel is
pi_154880784
quote:
In/uitstappen is denk ik lastig omdat het in beginsel niet liquide is
pi_154889527
Meer mensen hier die meedoen met Oersoep (bier) via CrowdAboutNow? Er waren meerdere tiers aan incentives en bij 250 EUR stond er al "en ieder jaar krijg je als dank een mooie 75cl fles met een speciaal gebrouwen bier."

Nu hebben ze binnenkort hun openingsfeestje. Prima! En als je langskomt, kun meteen je eerste fles(sen) bier meenemen. Ook leuk! En anders kun je ze later ophalen. In Nijmegen... :D Nu is "krijgen" niet per definitie "opgestuurd krijgen", maar dat zou mij in dit geval wel logisch lijken, aangezien er vanuit heel Nederland mensen mee zullen doen. Het was toch wel fijn geweest als ze er bij hadden gezet dat het opgehaald moet worden, bijna in Duitsland :P Oh well... Ik wens ze nog steeds het allerbeste toe, hoor! :) En veel plezier aan de mensen die gaan!
pi_154889655
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:31 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

In/uitstappen is denk ik lastig omdat het in beginsel niet liquide is
We zouden er een handelsplatform voor kunnen maken, maarja, dan moeten de huidige platformen daar wel aan meewerken en dat verwacht ik niet aangezien in alle contracten de leningnummers staan en de uiteindelijke leners vast niet zitten te wachten op steeds nieuwe contracten tekenen bij een wijziging :)
pi_154890053
Is hier iemand bekend met Lendico en specifiek aangaande de "Boek datum" en wanneer je het ontvangt?

De boek datum was gisteren en vandaag staan nog geen betalingen in het "dashboard"
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:49:28 #122
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_154890079
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:25 schreef crowdiefunder het volgende:
We zouden er een handelsplatform voor kunnen maken, maarja, dan moeten de huidige platformen daar wel aan meewerken en dat verwacht ik niet aangezien in alle contracten de leningnummers staan en de uiteindelijke leners vast niet zitten te wachten op steeds nieuwe contracten tekenen bij een wijziging
Denk dat alle platformen hier zeker voor openstaan. Echter is het probleem dat een groot deel van de crowdfunders consumenten betreft. De AFM ziet streng toe op bescherming van deze groep. Het is onduidelijk of de consument genoeg kennis van zaken heeft om te gaan handelen in leningen. Oplossing is dat een lening doorlopend een rating krijgt, waarna je continu kan besluiten deze ter verkoop aan te bieden. De koper kan dan bieden op basis van de dan geldende rating. Wij verwachten dat het nog wel even duurt alvorens hier goede richtlijnen voor zijn vanuit de AFM.
pi_154890093
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:17 schreef Murene het volgende:
Kwam dit zeer gekleurde artikel tegen:

http://www.crowdfundmarkt(...)aandelenbeleggingen/

Wat ik vooral apart vind is dat ze het risico van zonnepanelen erg hoog inschatten

Verder is het rendement volgens mij gewoon een gemiddelde van alle projecten zonder default. Is niet echt een verwachting lijkt mij.
Mee eens. Wij weten inmiddels uit ervaring dat er een cf project kan omvallen.Wat het rendement van je cf portefeuille behoorlijk kan drukken. :(

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-08-2015 12:43:20 ]
pi_154890109
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:48 schreef PvN1 het volgende:
Is hier iemand bekend met Lendico en specifiek aangaande de "Boek datum" en wanneer je het ontvangt?

De boek datum was gisteren en vandaag staan nog geen betalingen in het "dashboard"
Hier ook niet, maar de bedragen heb ik al ontvangen vanmorgen.
pi_154890117
Je zo het leningnummer ook als verkoopbare eenheid kunnen zien. En je bied op het handelsplatform dus het voledige leningnummer aan. Een leningnummer zou in meerdere projecten kunnen zitten dus de unieke sleutel zou zijn leningnummer+projectnummer:

Lening1782_Project12: Lening 1000 euro/7% Bouwbedrijf van Zanden, oorspronkelijke lening 48mnd / 25eurp pm. Loopt nog 16 maanden.

Als het platform dan lening 1782 van project 12 op een andere naam kan zetten dan ben je er toch?

Wat je denk ik niet moet doen is leningen splitsen of samenvoegen.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:55:28 #126
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_154890193
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:51 schreef RavigotteSaus het volgende:
Je zo het leningnummer ook als verkoopbare eenheid kunnen zien. En je bied op het handelsplatform dus het voledige leningnummer aan. Een leningnummer zou in meerdere projecten kunnen zitten dus de unieke sleutel zou zijn leningnummer+projectnummer:

Lening1782_Project12: Lening 1000 euro/7% Bouwbedrijf van Zanden, oorspronkelijke lening 48mnd / 25eurp pm. Loopt nog 16 maanden.

Als het platform dan lening 1782 van project 12 op een andere naam kan zetten dan ben je er toch?

Dat is hoe wij het graag zouden zien :). Zeker als er een doorlopende rating is (werken wij aan, maar zijn van veel partijen afhankelijk), is dit iets wat we snel willen doorvoeren. Maar zoals gezegd: AFM moet dus ook mee willen met deze stap.
pi_154890365
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:51 schreef RavigotteSaus het volgende:

hmmm interessant. Moet je wel erbij zetten wat het nog af te lossen bedrag is en de daarbij behorende rente. Daar de meeste platforms werken met annuļteit (alleen collin niet altijd geloof ik) is de aflossing niet lineair
pi_154890391
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Toch lees ik in de pitch al behoorlijk wat contra-indicaties (het hoge salaris, het feit dat de familie buiten schot moest blijven, gesloten op zondag in combinatie met exorbitante voorspelde omzet)...
Tja, Pitch De Smederij te Tiel (leningnummer: 005154).geplaatst December 2013. lening dus vermoedelijk tot stand gekomen in Januari 2014. Jaar later januari 2015 wordt faillisement uitgesproken. Onderwijl wordt er 36000 euro aan de familie teruggegeven......................... Dit ruikt naar gauw nog even belangen van familie veilig stellen cq fraude. 36000 +12 *1900 euro onttrekking voor prive is ongeveer de lening.
Zit er niet in maar ik zou om opheldering vragen bij GVE, De deurwaarder en via hen bij de curator.
Wie zit er in en onderneemt actie?

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-08-2015 11:11:37 ]
pi_154890909
Project is 31/12/13 volgekomen, zie ik in de pitch. Dat was dus inderdaad anderhalf jaar. 36k terug naar familie... zo te zien is het eigen spaargeld dus opgegaan en is de CF-lening gebruikt om de familie veilig te stellen. Handig geregeld, maar sneu voor de investeerders.
Schip ahoy!
pi_154890911
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Tja, Pitch De Smederij te Tiel (leningnummer: 005154).geplaatst December 2013. lening dus vermoedelijk tot stand gekomen in Januari 2014. Jaar later januari 2015 wordt faillisement uitgesproken. Onderwijl wordt er 36000 euro aan de familie teruggegeven......................... Dit ruikt naar gauw nog even belangen van familie veilig stellen cq fraude. 36000 +12 *1900 euro onttrekking voor prive is ongeveer de lening.
Zit er niet in maar ik zou om opheldering vragen bij GVE, De deurwaarder en via hen bij de curator.
Wie zit er in en onderneemt actie?
Het ontgaat mij volledig waarom GvE zo loopt te hannesen met het incassotraject. De ondernemer is failliet en is dus het beheer over het vermogen kwijt. Hij mag op geen enkele manier afspraken maken met schuldeisers en aflossingen doen. GvE moet bij de curator zijn en verder bij niemand. Is de vordering wel ingediend?
pi_154891872
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:29 schreef rockenfeller het volgende:
Het ontgaat mij volledig waarom GvE zo loopt te hannesen met het incassotraject. De ondernemer is failliet en is dus het beheer over het vermogen kwijt. Hij mag op geen enkele manier afspraken maken met schuldeisers en aflossingen doen. GvE moet bij de curator zijn en verder bij niemand. Is de vordering wel ingediend?
Het is nog te vroeg om te concluderen dat er gehannest is door GVE. Eerst info vragen dan conclusies trekken. Vandaar mijn vraag wie zit erin en gaat er achteraan om opheldering te vragen?
pi_154891930
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 07:58 schreef snoopy40 het volgende:
Hoi moralitas, ik heb hetzelfde probleem gehad maar dat kwam omdat ik alleen de engelse proposities zag, ik heb hem toen op nederlands gezet en zag toen alle proposities. Heb alleen een slecht zicht op symbid, volg het nu enkele maanden maar zie zelden een project vollopen. Ook is hun notering erg laag en zoeken ze extra geld. Hoe ziet hun langere termijn eruit?
Er stond de afgelopen maanden ook niet veel soeps op w.m.b.. Zal straks eens de taal veranderen mits die op Engels staat. Over de lange termijn maak ik mij niet bijzonder veel zorgen. Voor elke investeringstranche wordt een afzonderlijke coöperatie opgericht. Die zouden bij een eventueel faillissement van Symbid buiten schot blijven volgens mij. Ik heb me in de notering verder niet verdiept dus daar kan ik ook niks over zeggen.
pi_154895637
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:03 schreef rockenfeller het volgende:
hmmm interessant. Moet je wel erbij zetten wat het nog af te lossen bedrag is en de daarbij behorende rente. Daar de meeste platforms werken met annuļteit (alleen collin niet altijd geloof ik) is de aflossing niet lineair
In mijn verhaal stond: Looptijd 16 maanden aflossing 25 euro pm. Het is af te lossen bedrag is dan 400 euro in 16 maanden (incl. rente). Je kan dan zelf betalen of je er 300euro (omdat er wat problemen zijn opgedoken) of 500eur voor over hebt (omdat het veiliger blijkt dan een staatsobligatie).
pi_154895712
dubbelpost
pi_154900909
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Original-Mineral-Nederland

Horsemen, bedankt voor sponsoren deze en volgende maand :)

Ik ga er niet in investeren, omdat er geen hoofdelijke aansprakelijkheid is.

Bij bijvoorbeeld zencap is dit standaard wel het geval.
pi_154901905
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 18:07 schreef nietzowietzo het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Original-Mineral-Nederland

Horsemen, bedankt voor sponsoren deze en volgende maand :)

Ik ga er niet in investeren, omdat er geen hoofdelijke aansprakelijkheid is.

Bij bijvoorbeeld zencap is dit standaard wel het geval.
Er heeft iemand een vraag gesteld bij de haarmiddelverkopers op KOM aangaande de zekerheden en winst/verlies. Ben benieuwd wat het antwoord is. Als er zekerheden en winst zijn is het misschien wel een leuk project. Zoals het er nu staat is het een vette Nee.

Anonieme investeerder4-8-2015 17:32
Kan er meer inzage worden gegeven in de (financiele) kracht van Pay Off BV van John Boon en Fully White BV ? Hoe sterk zijn deze BV's en waaraan kan in deze BV's daadwerkelijk zekerheidswaarde worden toegekend ? In de toelichting staat dat in 2014 er sprake is geweest van een netto resultaat van ¤-160K bij een omzet van ¤540K. Dit betekent toch een substantieel verlies of staat de - daar per abuis ?
pi_154902223
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 18:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Er heeft iemand een vraag gesteld bij de haarmiddelverkopers op KOM aangaande de zekerheden en winst/verlies. Ben benieuwd wat het antwoord is. Als er zekerheden en winst zijn is het misschien wel een leuk project. Zoals het er nu staat is het een vette Nee.

Anonieme investeerder4-8-2015 17:32
Kan er meer inzage worden gegeven in de (financiele) kracht van Pay Off BV van John Boon en Fully White BV ? Hoe sterk zijn deze BV's en waaraan kan in deze BV's daadwerkelijk zekerheidswaarde worden toegekend ? In de toelichting staat dat in 2014 er sprake is geweest van een netto resultaat van ¤-160K bij een omzet van ¤540K. Dit betekent toch een substantieel verlies of staat de - daar per abuis ?

Dat ook inderdaad, afwachten wat daar voor reactie op komt.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:25:18 #138
132191 -jos-
Money=Power
pi_154904427
Straks in nieuwsuur een reportage over crowdfunding.
pi_154906357
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:01 schreef nietzowietzo het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad, afwachten wat daar voor reactie op komt.
Geen want de vrager heeft bevestigd dat deze informatie in de financiėle bijlage staat.
Die heb ik echter nog niet kunnen bekijken.
pi_154908314
Een beetje late reactie, maar ik wilde NaRegenDeZon en Horseman nog bedanken voor hun initiatief om een gesprek met GvE aan te gaan en zelfs erheen te gaan! Top!

Waar ik me soms aan 'erger' / 'zorgen maak' is de hernieuwde schuldbekentenis.
Ik heb maar 5 projectjes en stop er eventjes mee, de administratie is gewoonweg niet bij te houden.
Van die 5 projecten hebben ze alle 5 een hernieuwde schuldbekentenis.

Is dit dan echt alleen maar omdat mensen niet betaald hebben of moet ik zo'n bekentenis opnieuw uitpluizen?
  Redactie Frontpage dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:52:39 #141
4530 crew  Crazy Harry
pi_154908342
E-commerce in VR, dat gaat groot worden (misschien dan).
Graantje meepikken? https://www.seedrs.com/trillenium

De periode is bijna voorbij en hij is nog niet niet helemaal vol. Ik zou het jammer vinden als ik mijn investering voor deze long shot terugkrijg omdat hij niet doorgaat.
Kom jongens, neem een gokje :P

Kledingwebshop Asos zit er in als een van de oprichters, dat is een van de grootste webshops van Europa.
pi_154909542
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:52 schreef Zand60 het volgende:
Een beetje late reactie, maar ik wilde NaRegenDeZon en Horseman nog bedanken voor hun initiatief om een gesprek met GvE aan te gaan en zelfs erheen te gaan! Top!

Ik heb maar 5 projectjes en stop er eventjes mee, de administratie is gewoonweg niet bij te houden.

Is dit dan echt alleen maar omdat mensen niet betaald hebben of moet ik zo'n bekentenis opnieuw uitpluizen?
Ik lees die dingen nooit :) de eerste heb ik even bekeken, het zal wel. Geen goede instelling, maar kost veels te veel tijd.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:20:41 #143
132191 -jos-
Money=Power
pi_154909942
Ze zeggen dat de AFM naar verwachting dit jaar hypotheekcrowdfunding gaat goedkeuren, mooi!
pi_154910195
Zou dat wat zijn? Gezien de lage rentes op de markt zou ik niet weten waarom je het tegen een hoger % wil lenen via CF, ja als je het niet rond krijgt, maar dan zou ik ook het geld niet willen uitlenen :)
pi_154910935
quote:
Graag gedaan.

quote:

Ja de schuldbekentenissen zijn in het algemeen gelijk en verschillen alleen in een paar investeerders en hebben daardoor een iets lagere totale leensom en lagere anuiteit. Controleer zelf de eerste goed maar doe er verder niets mee. Daarna wacht ik op de tweede en die neem ik op in mijn administratie.
pi_154911158
Overigens is er al een platform voor financiering in woningen zie ik: https://investeren.sameni(...)124-den-haag-6-rente

Ja administratie, mijn e-mailbox is mijn administratie :) ik hou wel een excel bij met alle bedragen en terugbetalingen.
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:46:14 #147
230491 Zith
pls tip
pi_154913618
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:20 schreef -jos- het volgende:
Ze zeggen dat de AFM naar verwachting dit jaar hypotheekcrowdfunding gaat goedkeuren, mooi!
Lijken mij slechte rentes :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_154914065
Ik kan de betaaldata van KoM niet meer vinden op hun vernieuwde site. Ben ik de enige?
pi_154915750
Is normaal altijd 6e van de maand. Voor deze maand zijn de betalingen nog niet aangekondigd op de site (zie transacties).
pi_154919222
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:46 schreef Zith het volgende:

[..]

Lijken mij slechte rentes :P
Nu wel, maar dat kan over een paar jaar zomaar anders zijn. En als investeerder kan het best rendabel zijn, afhankelijk van je persoonlijke situatie.
Schip ahoy!
pi_154919292
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:47 schreef crowdiefunder het volgende:
Overigens is er al een platform voor financiering in woningen zie ik: https://investeren.sameni(...)124-den-haag-6-rente

Opzich prima site denk ik, en duidelijk verhaal. Loopt alleen nog niet echt hard.

Vraag me alleen af hoe ze die uitstap na 60 maanden gaan regelen. Dan moet de lening weer opengesteld worden denk ik? Of je kan je belang in de lening te koop zetten, maar dan moeten er wel kopers zijn uiteraard. :)
pi_154919377
quote:
Vraag me alleen af hoe ze die uitstap na 60 maanden gaan regelen. Dan moet de lening weer opengesteld worden denk ik? Of je kan je belang in de lening te koop zetten, maar dan moeten er wel kopers zijn uiteraard. :)
Dit staat in de voorwaarden. In principe is de lening voor 30 jaar, maar ze kunnen na 5 jaar iemand anders vinden
In schijf 1 is de aflossing ineens na 30 jaar of na een rentevastperiode van 5 jaar. U ontvangt dus maandelijks rente. In schijven 2 en 3 is er sprake van een annuļtaire lening over 30 jaar. U ontvangt dus maandelijks rente en aflossing. U kunt onder bepaalde voorwaarden overigens al na 5 jaar uitstappen uit het project. Deze voorwaarden betreffen onder andere dat wij iemand anders bereid vinden uw deel aan financiering over te nemen.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 09:00:18 #153
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_154919381
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:47 schreef crowdiefunder het volgende:

Ja administratie, mijn e-mailbox is mijn administratie :) ik hou wel een excel bij met alle bedragen en terugbetalingen.
Ik blijf er voorlopg van weg, en wel mede hierdoor:

quote:
Deze website is ontwikkeld door: WEBclusive Crowdfunding
http://www.webclusive.com/

Plus zo te zien niemand in dienst behalve zichzelf (volgens KVK).
Tevens vind ik de Financiėle onderbouwing ook wel erg summier.....

Hoe lastig is het trouwens om aan een AFM vergunning te komen?
pi_154919425
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:26 schreef crowdiefunder het volgende:
Zou dat wat zijn? Gezien de lage rentes op de markt zou ik niet weten waarom je het tegen een hoger % wil lenen via CF, ja als je het niet rond krijgt, maar dan zou ik ook het geld niet willen uitlenen :)
Het kan een 2e hypotheek of een hypotheek voor een verhuurobject zijn. Banken geven hiervoor geen financiering, terwijl de kosten vaak best op te brengen zijn. Via crowdfunding kan dit best interessant zijn.
pi_154920062
Gisteravond zat in Nieuwsuur een uitgebreid item over crowdfunding. Vooral Collin kwam aan bod. Het is terug te vinden via Uitzending Gemist. :)
pi_154920181
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:00 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ik blijf er voorlopg van weg, en wel mede hierdoor:

[..]

http://www.webclusive.com/

Plus zo te zien niemand in dienst behalve zichzelf (volgens KVK).
Tevens vind ik de Financiėle onderbouwing ook wel erg summier.....

Hoe lastig is het trouwens om aan een AFM vergunning te komen?
Volgens mij hebben de meeste platformen ook geen vergunning alleen een ontheffing. Weet iemand wat hier het verschil tussen is?
pi_154920429
Vandaag wordt pacogi versie 2 op GvE gepubliceerd :) vorige keer ging het niet door omdat een investeringsbank afhaakte agv wijziging in de strategie vd bank
pi_154920799
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:03 schreef komrad het volgende:
Vandaag wordt pacogi versie 2 op GvE gepubliceerd :) vorige keer ging het niet door omdat een investeringsbank afhaakte agv wijziging in de strategie vd bank
Daar issie:

Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11704

Naam: Pacogi
Bedrag: 500.000 euro
Rente: 8,5%
Classificatie: 4
Graydon rating: 0,34
జ్ఞ‌ా
pi_154920915
Beste FOKKERS,

Ik lees al geruime tijd mee op het FOK forum en sub-forum Crowdfunding.

Momenteel ben ik aan het afstuderen bij een ICT-ontwikkelaar die een crowdfunding platform ontwikkelt heeft waarvan de prognose is dat het eind dit jaar online gaat. De vorm van crowdfunding en techniek die achter het platform hangt is compleet nieuw en anders dan de huidige bestaande platforms.

Voor het onderzoek wat ik uitvoer zou ik in contact willen komen met een aantal ervaren crowdfunders/beleggers om een kwalitatief interview te houden(samen met mijn mede-afstudeerder). De interviews zullen plaats vinden eind augustus/begin september. Voor de interviews kan ik naar een locatie komen of het kan plaatsvinden op een van de vestigingen waar het bedrijf waar ik afstudeer actief is.

Indien je wilt meewerken aan dit interview stuur mij dan een PB. Alvast dank.

Bob
pi_154920973
Zoals eerder genoemd in dit topic. Wellicht interessant: http://www.npo.nl/nieuwsuur/04-08-2015/VPWON_1235853 vanaf 10.25
pi_154921076
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:21 schreef µ het volgende:

[..]

Daar issie:

Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11704

Naam: Pacogi
Bedrag: 500.000 euro
Rente: 8,5%
Classificatie: 4
Graydon rating: 0,34
Tja, het is wat krap allemaal. Er wordt een flink bedrag gevraagd, 2x het nettoresultaat van 2014. Prognose van 2015 ziet er leuk uit en als dat waargemaakt wordt dan zal het vast goed gaan. Maar als de boel in elkaar stort dan gaat iedereen het schip in. Plus stapelfinanciering met de bank en ik gok dat de crowdfundinvesteerders weer achter mogen aansluiten als het fout gaat.
Daar staat dan weer een iets hoger rendement tegenover. Ik weet het nog zo niet.
pi_154921336
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:32 schreef invia het volgende:
Zoals eerder genoemd in dit topic. Wellicht interessant: http://www.npo.nl/nieuwsuur/04-08-2015/VPWON_1235853 vanaf 10.25
Leuk stukje, nu lopen de CF projecten nog sneller vol door de mensen die er enthousiast door zijn geworden :)
  woensdag 5 augustus 2015 @ 10:53:59 #163
132191 -jos-
Money=Power
pi_154921507
Ik zat al in de 1e Pacogi, denk dat ik deze dan ook maar moet proberen.
pi_154921665
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:37 schreef MSR het volgende:
Tja, het is wat krap allemaal. Er wordt een flink bedrag gevraagd, 2x het nettoresultaat van 2014. Prognose van 2015 ziet er leuk uit en als dat waargemaakt wordt dan zal het vast goed gaan. Maar als de boel in elkaar stort dan gaat iedereen het schip in. Plus stapelfinanciering met de bank en ik gok dat de crowdfundinvesteerders weer achter mogen aansluiten als het fout gaat.
Daar staat dan weer een iets hoger rendement tegenover. Ik weet het nog zo niet.
De luchtjes branche heeft hoge winstmarges. Dus als je de marketing/sales/en je debiteuren bewaking goed voor elkaar hebt kan het snel gaan. Zo te zien gaat het snel met dit bedrijf. De debiteuren bewaking is uitbesteed aan de facturing maatschappij dus dat zal wel goed gedaan worden. Gezien de groei gaan marketing en sales ook goed.

Wat ik alleen niet begrijp is hoe het gat van de 1.5 miljoen wat de investeringsbank laat vallen opgelost wordt. Hadden ze die 1.5 miljoen niet nodig? of lees ik het verkeerd?
Zoals ik het lees zijn de twee pitches nagenoeg gelijk alleen valt deze 1.5 miljoen weg.
pi_154921835
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De luchtjes branche heeft hoge winstmarges. Dus als je de marketing/sales/en je debiteuren bewaking goed voor elkaar hebt kan het snel gaan. Zo te zien gaat het snel met dit bedrijf. De debiteuren bewaking is uitbesteed aan de facturing maatschappij dus dat zal wel goed gedaan worden. Gezien de groei gaan marketing en sales ook goed.

Wat ik alleen niet begrijp is hoe het gat van de 1.5 miljoen wat de investeringsbank laat vallen opgelost wordt. Hadden ze die 1.5 miljoen niet nodig? of lees ik het verkeerd?
Zoals ik het lees zijn de twee pitches nagenoeg gelijk alleen valt deze 1.5 miljoen weg.
Ze stellen dat de Limburgse Industriebank de 1,5 miljoen financiert.
  Redactie Frontpage woensdag 5 augustus 2015 @ 11:08:08 #166
4530 crew  Crazy Harry
pi_154921849
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Tja, het is te hopen dat ze ook luchtjes met grote marges verkopen want dit:
quote:
De merken “Magico” en “Cloud-11” worden exclusief bij het snelst groeiende retailbedrijf van Nederland en daarbuiten verkocht.
slaat op de Action. En daar wordt die Magico bijvoorbeeld voor minder dan 2 euro verkocht...
pi_154921881
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:51 schreef Murene het volgende:
Volgens mij hebben de meeste platformen ook geen vergunning alleen een ontheffing. Weet iemand wat hier het verschil tussen is?
Hier kan je meer lezen:

http://www.afm.nl/nl/cons(...)rowdfunding.aspx?id={1064FE9B-CB3D-4254-AC5F-2A51F3130A08}#{1064FE9B-CB3D-4254-AC5F-2A51F3130A08}

Crowdfunding is een manier om voldoende geld te verzamelen om een project te kunnen starten en financieren. Het idee is dat je met veel kleine investeerders, zonder tussenkomst van een bank, een startkapitaal bij elkaar brengt om een bepaald project te kunnen starten. Bij crowdfunding is er dus direct contact tussen investeerders en ondernemers. Er zijn vele soorten crowdfunding-projecten die onder andere via internet worden aangeboden.

Een crowdfunding-platform kan, afhankelijk van de vorm, onder de Wet op het financieel toezicht (Wft) vallen. Als je bijvoorbeeld rente, obligaties of aandelen in ruil voor je gedane investering krijgt heeft het platform in veel gevallen een vergunning of ontheffing van de AFM nodig. Voorbeelden hiervan zijn een vergunning als financiėle dienstverlener, beleggingsonderneming of een ontheffing voor het aantrekken van opvorderbare gelden. In het register crowdfunding-platformen kun je nakijken welke partijen een vergunning dan wel ontheffing hebben van de AFM.

De AFM heeft samen met DNB een nadere interpretatie afgegeven over twee specifieke vormen van crowdfunding. Ook heeft dit onderwerp de aandacht van Minister Dijsselbloem van Financiėn. Zie Beantwoording Kamervragen Crowdfunding.
pi_154921892
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:07 schreef MSR het volgende:

[..]

Ze stellen dat de Limburgse Industriebank de 1,5 miljoen financiert.
Excuus, dat is wel nog de oude bank die nu dus wegvalt. Blijft de vraag van Naregendezon staan.

Edit: Zou de 1,5 miljoen door abn commercial finance gefinancierd zijn?

"De nieuwe huisbankier ABNAMRO heeft in combinatie met aan haar gelieerde factormaatschappij ABNAMRO Commercial Finance de benodigde kredietbehoefte grotendeels kunnen invullen waarbij is afgesproken dat middels Crowdfunding een bedrag ad. ¤ 500.000 zou worden toegevoegd."

[ Bericht 12% gewijzigd door MSR op 05-08-2015 11:17:07 ]
pi_154922388
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:10 schreef MSR het volgende:
Excuus, dat is wel nog de oude bank die nu dus wegvalt. Blijft de vraag van Naregendezon staan.

Edit: Zou de 1,5 miljoen door abn commercial finance gefinancierd zijn?

"De nieuwe huisbankier ABNAMRO heeft in combinatie met aan haar gelieerde factormaatschappij ABNAMRO Commercial Finance de benodigde kredietbehoefte grotendeels kunnen invullen waarbij is afgesproken dat middels Crowdfunding een bedrag ad. ¤ 500.000 zou worden toegevoegd."
De ABNbank droeg in de eerste pitch al 500k bij. Dat doen ze bij een jong bedrijf in het algemeen alleen als ze zekerheden over voorraad en debiteuren hebben. Door de factoring maatschappij in de tweede pitch in te schakelen heeft ABN nog meer zekerheid over debiteuren en verdienen ze er wat meer aan. Kan me niet voorstellen dat ze voor deze extra zekerheid en verdienste 1.5 miljoen extra beschikbaar stellen.
Wat natuurlijk wel zo is dat je door gebruik te maken van factoring, dus je debiteuren "verkoopt", minder werkkapitaal nodig hebt.
Zou dit die 1.5 miljoen goedmaken?

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-08-2015 11:43:33 ]
pi_154923030
Pacogi heeft de ING-bank ingeruild voor ABN-AMRO. Mss leent laatstgenoemde meer dan ING. Doordat alle zekerheden aan de bank zijn verpand vind ik dit een zeer risicovol project. Het eigen vermogen mag dan wel toenemen in de toekomst, als investeerder heb je daar niks aan ingeval het toch een keer misgaat. Ook sluit ik niet uit dat deze ondernemer afhankelijk is van enkele grote afnemers.
pi_154923162
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De ABNbank droeg in de eerste pitch al 500k bij. Dat doen ze bij een jong bedrijf in het algemeen alleen als ze zekerheden over voorraad en debiteuren hebben. Door de factoring maatschappij in de tweede pitch in te schakelen heeft ABN nog meer zekerheid over debiteuren en verdienen ze er wat meer aan. Kan me niet voorstellen dat ze voor deze extra zekerheid en verdienste 1.5 miljoen extra beschikbaar stellen.
Wat natuurlijk wel zo is dat je door gebruik te maken van factoring, dus je debiteuren "verkoopt", minder werkkapitaal nodig hebt.
Zou dit die 1.5 miljoen goedmaken?
Een factoringmij doet ongeveer 85% van de openstaande debiteuren jonger dan 90 dagen en waarbij de prestatie reeds verricht is. Kun je het uitrekenen. De debiteuren zijn dan volledig voor hen. Overigens zal de bank wel een wederzijdse zekerhedenregeling wensen/eisen waarmee ze, kort gezegd, van elkaars zekerheden gebruik kunnen/mogen maken
pi_154923430
Heb de volgende vraag bij GVE neergelegd:

Geachte GVE medewerker,

Heb met belangstelling de Pitch van Pacogi 2 gelezen.
Tussen de pitches is in het cijfermateriaal vrijwel niets veranderd behalve het betrekken van ABN factoring bij het bedrijf en het verliezen van de lening van 1.5 miljoen van de investeringsbank.
Voor mij is niet duidelijk hoe het verlies van de 1.5 miljoen van de investeringsbank exact is opgelost. Kan me niet voorstellen dat door het uitbesteden van de debiteuren portefeuille aan de factoring maatschappij, er 1.5 miljoen minder aan werkkapitaal nodig is. Bovendien lijkt het mij dat deze uitbesteding van debiteuren invloed heeft op de winst van het bedrijf, ook dat zie ik niet terug

Ik hoor graag een uitleg voordat ik tot een investering over ga.

Met vriendelijke groet,
pi_154923719
Afgelopen weekend heb ik mijn administratie bijgewerkt. Ondanks de perikelen met de derde rekening waren alle betalingen die ik van GVE in Juli verwachte keurig betaald. Dus de administratie van GVE is vermoedelijk weer bij. Zal wel wat extra zweetdruppels gekost hebben met dit weer voor de dames van de administratie. Dank daarvoor.

Zit wel nog te wachten op het beloofde stappenplan voor het hernieuwde invoeren van de derderekening met nieuw rekeningnummer van de stichting derderekening GVE. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat dit snel voor elkaar komt.
pi_154925139
Ik zat al in de 'eerste' Pacogi en zie eigenlijk geen redenen om niet opnieuw mee te doen.
Die jongen is goed bezig met zijn bedrijf. Alleen hij groeit erg snel, begrijpelijk dat de financiering dan mee moet groeien. Blijkbaar ziet de ABN het allemaal wel zitten, en 8,5% is een mooie compensatie voor het risico. Durf er wel wat in te stoppen :)

http://happilyeverafterx.(...)arfum-body-language/
Pecunia non olet
pi_154925282
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:22 schreef obligataire het volgende:
Ik zat al in de 'eerste' Pacogi en zie eigenlijk geen redenen om niet opnieuw mee te doen.
Die jongen is goed bezig met zijn bedrijf. Alleen hij groeit erg snel, begrijpelijk dat de financiering dan mee moet groeien. Blijkbaar ziet de ABN het allemaal wel zitten, en 8,5% is een mooie compensatie voor het risico. Durf er wel wat in te stoppen :)

http://happilyeverafterx.(...)arfum-body-language/
idem hier, maar voor een beperkt bedrag ivm de gestapelde financieringsconstructie
pi_154925843
quote:
Ik zal maar niet zeggen hoeveel ik er heb, maar 5 is echt niet veel. :Y

Het kost mij dan ook veel tijd om alles netjes te volgen en wat up-to-date statistiek voorhanden te hebben, maar dat is ook een beetje hobby natuurlijk :)
Pecunia non olet
pi_154925980
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het kost mij dan ook veel tijd om alles netjes te volgen en wat up-to-date statistiek voorhanden te hebben, maar dat is ook een beetje hobby natuurlijk :)
Als particulier de administratie van de bijschrijvingen bijhouden hoeft helemaal niet veel tijd te kosten. Per bijschrijving kun je het gemakkelijk in 30 seconden bijgewerkt hebben. Als je 50 projecten hebt is dat een half uur per maand. Stel een uur per maand, dat moet gemakkelijk lukken lijkt mij. Zoveel is dat toch ook niet?
pi_154926090
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:53 schreef MSR het volgende:

[..]

Als particulier de administratie van de bijschrijvingen bijhouden hoeft helemaal niet veel tijd te kosten. Per bijschrijving kun je het gemakkelijk in 30 seconden bijgewerkt hebben. Als je 50 projecten hebt is dat een half uur per maand. Stel een uur per maand, dat moet gemakkelijk lukken lijkt mij. Zoveel is dat toch ook niet?
uur per maand is nog veel, als je het eea automatiseert dan kan je per maand 2 bestanden inlezen (bank ontvangsten en de GVE download) in een excel bestand en met wat voorwaardelijke opmaak zie je snel zat of het goed gaat.
pi_154926809
Eén uur per maand: pffft, echt niet, daar ga ik het niet mee redden.
Het is maar net waar je mee tevreden bent denk ik. En hoeveel platformen, het # investeringen etc.
Pecunia non olet
pi_154927089
Besteed er ook wel wat meer als een uur per maand aan. :)
pi_154927308
en hier meelezen/reageren natuurlijk :)
pi_154927443
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:43 schreef crowdiefunder het volgende:
en hier meelezen/reageren natuurlijk :)
Projecten uitzoeken en dergelijke daar ging het niet over: enkel de administratie van de lopende projecten he ;)
pi_154927513
Ok, dat red ik meestal in een uurtje wel per maand. Zodra een betaling binnenkomt vul ik hem even in mijn excel sheet in. Zit nu in 37 projecten.
pi_154928688
Een nieuwe op KoM

https://www.kapitaalopmaat.nl/PrepaidLeads
Doel van investering
36 Maanden
Rente
8 %
Die foto van die eigenaar in combi met zijn naam heb ik volgens mij al eens eerder voorbij zien komen maar heb even geen idee meer hoe of wat……
pi_154928790
Fijn project. Als je tenminste houdt van het stimuleren van gokverslavingen e.d.
pi_154928806
quote:
Ik pas om wel meer dan 10 redenen. Pfff, wat een waardeloos project.
pi_154928816
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben net in mei begonnen en wilde het nu even aankijken.
Deze week de eerste 2 bijschrijvingen ontvangen *O*

Wanneer ik volgens GvE al die schuldbekentenissen moet uitprinten zat ik me te bedenken dat ze beter efficienter kunnen gaan werken i.p.v. fee verhogen O-)

Het blijft jammer dat ze niet automatisch afschrijven wanneer project vol is, dus zodra je ingeschreven hebt en nogmaals de bevestigingsmail verstuurd hebt. Zo moeilijk kan efficient werken toch niet zijn? Of 'mag' het niet van de AFM?
pi_154928842
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:36 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op KoM

https://www.kapitaalopmaat.nl/PrepaidLeads
Doel van investering
36 Maanden
Rente
8 %
Die foto van die eigenaar in combi met zijn naam heb ik volgens mij al eens eerder voorbij zien komen maar heb even geen idee meer hoe of wat……
Zelfde als Performing Projects
pi_154928885
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:41 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik pas om wel meer dan 10 reden. Pfff, wat een waardeloos project.
Inderdaad :')
జ్ఞ‌ా
pi_154928991
quote:
16s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:41 schreef Zand60 het volgende:
Het blijft jammer dat ze niet automatisch afschrijven wanneer project vol is, dus zodra je ingeschreven hebt en nogmaals de bevestigingsmail verstuurd hebt. Zo moeilijk kan efficient werken toch niet zijn? Of 'mag' het niet van de AFM?
Mensen kunnen tot in ieder geval 30 (of is het 90?) dagen na afschrijving de incasso's nog storneren.

efficiėnt is het daarom niet
pi_154929096
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:42 schreef Justme7005 het volgende:
Performing Projects
Waar loopt die dan?
pi_154929233
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Waar loopt die dan?
Ah, daar is ie weer!
"Ramon Vingerhoed is een vervend autoliefhebber en ondernemer in hart en nieren."
pi_154929401
quote:
3s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:44 schreef µ het volgende:

[..]

Inderdaad :')
Ik hoop toch zeker dat dit project niet vol loopt, dat zou wel een heel slecht signaal zijn. Ik denk dat het het meest waardeloze project is wat ik heb voorbij zien komen.
pi_154929635
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Waar loopt die dan?
KoM...........project van vorige week
pi_154929688
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:09 schreef Justme7005 het volgende:
KoM...........project van vorige week
https://www.kapitaalopmaat.nl/Performing-Concepts
pi_154930103
quote:
Bedankt! Ja, zie je wel. Ik dacht al, die ken ik ergens van.
pi_154930201
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:56 schreef MSR het volgende:

[..]

Ah, daar is ie weer!
"Ramon Vingerhoed is een vervend autoliefhebber en ondernemer in hart en nieren."
Hij verft maar door die man _O-

Grappig trouwens zo'n inkijkje in de rotte wereld van de spamindustrie.
Pecunia non olet
pi_154930259
Lees ik er nu over heen of geeft KoM nu nergens aan dat de crowd net nog een lening verstrekt heeft?
De rente is trouwens ook 0,5% omhoog. Leuk voor de investeerders in Performing Concepts BV. Net een lening verstrekt en nu al een hoger risico en de investeerders die later instappen krijgen een hogere rente. Nu snap ik niet hoe je in deze projecten kan stappen maar dat terzijde.

[ Bericht 23% gewijzigd door Horsemen op 05-08-2015 16:39:55 ]
  woensdag 5 augustus 2015 @ 17:47:09 #200
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154932339
Zelfs het stuk onder "de financiering" is grotendeels hetzelfde..... |:(
pi_154932353
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:26 schreef Horsemen het volgende:
Lees ik er nu over heen of geeft KoM nu nergens aan dat de crowd net nog een lening verstrekt heeft?
De rente is trouwens ook 0,5% omhoog. Leuk voor de investeerders in Performing Concepts BV. Net een lening verstrekt en nu al een hoger risico en de investeerders die later instappen krijgen een hogere rente. Nu snap ik niet hoe je in deze projecten kan stappen maar dat terzijde.
Ik vermoed dat de mensen zich laten leiden door deze alinea in de zekerheden bij beide leningen. Ik vraag me af waar bestaat dat vermogen uit en waar staat dit nog meer garant voor bij de boom van bedrijven.

Om zekerheid te verschaffen voor de Kapitaal Op Maat-investeerders staat de holding Supercharged Ventures BV garant voor de totale lening van ¤50.000,-. De eigen vermogenspositie van de holding is dusdanig dat deze de betreffende financiering ruimschoots afdekt. (eigen vermogen circa 2 mln). Let wel dit is niet geheel ‘vrij’ vermogen (in liquiditeiten). Aangezien deze holding meerdere participaties beheerd in relatie tot de aangevraagde financiering is er toch sprake van een juiste zekerheidsstelling.

Om zekerheid te verschaffen voor de Kapitaal Op Maat investeerders staat de holding Supercharged Ventures BV garant voor de totale lening van ¤30.000,-. De eigen vermogenspositie van de holding is dusdanig dat deze de betreffende financiering ruimschoots afdekt. (eigen vermogen circa 2 mln). Let wel dit is niet geheel ‘vrij’ vermogen (in liquiditeiten). Aangezien deze holding meerdere participaties beheerd is er toch sprake van een juiste zekerheidsstelling.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 17:56:41 #202
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154932553
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:56 schreef MSR het volgende:

[..]

Ah, daar is ie weer!
_O- _O-
pi_154932663
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik vermoed dat de mensen zich laten leiden door deze alinea in de zekerheden bij beide leningen. Ik vraag me af waar bestaat dat vermogen uit en waar staat dit nog meer garant voor bij de boom van bedrijven.
Wat mij betreft is het zo wie zo een hopeloos project maar ik stoor mij er vooral aan dat KoM zijn investeerders er niet op wijst dat er door het zelfde KoM een of twee weken eerder ook een lening aan de zelfde persoon is verstrekt. Dit is gewoon doelbewust achterhouden van informatie. Daarnaast is dit natuurlijk mede informatie die de crowd nodig heeft om zijn beslissing om wel of niet mee te doen aan dit project op te kunnen baseren
pi_154934287
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:02 schreef wou het volgende:

[..]

Ik hoop toch zeker dat dit project niet vol loopt, dat zou wel een heel slecht signaal zijn. Ik denk dat het het meest waardeloze project is wat ik heb voorbij zien komen.
Ach, dat mensen in achterlijke projecten investeren had ik al geconcludeerd :+.
జ్ఞ‌ా
pi_154934384
Gve was al grotendeels bij mij afgevallen, nu valt KOM ook al door de mand. Blijft alleen Collin over. Of heeft iemand daar ook al iets op aan te merken, qua onvolledigheid dan?
pi_154934929
KoM valt bij mij nu ook compleet door de land, eeder waren de risico's al niet goed weergegeven, blijft dus alleen collin en de goede projecten van GvE over, er komen minder interessante projecten ipv meer interessante projecten, jammer....
pi_154935009
Aygo Dutch vinden jullie geen optie?
pi_154935155
quote:
5s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:22 schreef k_man het volgende:
Weinig projecten he...
జ్ఞ‌ా
  woensdag 5 augustus 2015 @ 19:26:36 #209
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154935176
quote:
5s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:22 schreef k_man het volgende:
Tot nu toe nog maar 4 projecten. Wel laat de afhandeling nog te wensen over. Bij Infraunion waren ze te laat met het betaalverzoek en inmiddels is CFS al 8 werkdagen vol, maar nog geen betaalverzoek ontvangen (volgens aygodutch gebeurt dit binnen 5 werkdagen na vollopen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sheffield op 05-08-2015 19:56:18 ]
pi_154935207
Ah juist, maar in de basis lijkt het me nog geen platform om al bij voorbaat uit te sluiten. :)
pi_154935378
3Tac lichtreclame 10812
Classificatie:4
G-PD percentage:2,16
Creditsafe score:75
Inschrijfperiode nog 6 dagen

Deze staat er al wat langer op, maar zit bijna vol. Ik heb hem eerst gemist, waarom gaat deze zo langzaam?
pi_154935484
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Heb de volgende vraag bij GVE neergelegd:

Geachte GVE medewerker,

Tussen de pitches is in het cijfermateriaal vrijwel niets veranderd behalve het betrekken van ABN factoring bij het bedrijf en het verliezen van de lening van 1.5 miljoen van de investeringsbank.
Voor mij is niet duidelijk hoe het verlies van de 1.5 miljoen van de investeringsbank exact is opgelost. Kan me niet voorstellen dat door het uitbesteden van de debiteuren portefeuille aan de factoring maatschappij, er 1.5 miljoen minder aan werkkapitaal nodig is. Bovendien lijkt het mij dat deze uitbesteding van debiteuren invloed heeft op de winst van het bedrijf, ook dat zie ik niet terug

Met vriendelijke groet,

Nog geen antwoord zeker?
pi_154939426
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:37 schreef Sparafucile het volgende:
Nog geen antwoord zeker?
Keurig antwoord gekregen dat de GVE Krediet beoordeelaar van dit project op vakantie is en dat GVE zijn best doet morgen antwoord te geven op mijn vraag.
pi_154939990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Keurig antwoord gekregen dat de GVE Krediet beoordeelaar van dit project op vakantie is en dat GVE zijn best doet morgen antwoord te geven op mijn vraag.
Maar niet voordat het project al vol zit, vermoed ik :)
Pecunia non olet
pi_154940064
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:53 schreef obligataire het volgende:

[..]

Gaat weer hard. Weer zo'n grote van 30K
pi_154940248
quote:

[..]

En toch zit er al 10k in. Die gaat ook wel vol komen. Maar wat een bagger zeg.
Schip ahoy!
pi_154940633
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:55 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Pagogli is een van de mooiere projecten van de laatste tijd vind ik. Ik zie heel wat mindere voorbij komen, vooral op KoM. En mocht het toch mis gaan, hebben we de troost dat zelfs de specialisten van de ABN dat niet hebben zien aankomen, want die zitten er ook vet in :)
Pecunia non olet
pi_154940644
@#$@#!
Pecunia non olet
pi_154942037
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:55 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

en het is ook nog eens dezelfde investeerder als bij 3Tac..
  woensdag 5 augustus 2015 @ 23:48:06 #220
132191 -jos-
Money=Power
pi_154944607
pi_154945064
quote:
Een beetje kort door de bocht. Ik ben ook niet blij met een aantal regels maar om ze zo maar klakkeloos af te schaffen is zeker niet goed. Daarbij geeft de AFM een belangrijke functie om de platformen enigszins te controleren, iets wat zeker belangrijk is.
pi_154945125
De laatste ton, gaat hard

quote:

[..]

pi_154945369
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 00:09 schreef Remond1977 het volgende:
De laatste ton, gaat hard

[..]

De investeerders zijn nog niet naar bed zo te zien.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 08:05:09 #224
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154948016
quote:

[..]

Wat een bagger inderdaad. Typisch van die gasten die vanalles willen doen (dit is ook van hen: http://giftcardseurope.eu/) maar niets echt goed doen. Zie ook de 'website' van Thimble Media BV (http://www.thimble.nl/) vol met gare standaard teksten, maar wel foto's van mooie auto's etc. :')

Het 'kantoor' van deze jongens zit in een hoekwoning, zonder ook maar op een kantoor te lijken. Waarschijnlijk is het gewoon een woonadres. Duidelijk gevalletje van denken makkelijk en snel rijk te worden in de gokbranche.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 08:14:07 #225
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154948060
Had gezegd eigenlijk niet meer te investeren, maar toch geneigd om Pacogi nog mee te pakken.
Denk er nog heel even over na :)
pi_154948554
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 08:05 schreef leolinedance het volgende:
Duidelijk gevalletje van denken makkelijk en snel rijk te worden in de gokbranche.
Eerder iemand die denkt met heel veel verschillende BV-tje heel veel geld te kunnen lenen er er dan later onschonden afstand van kan nemen. Hoofdelijke aansprakelijk is een vreemd woord.

Ik ben ook benieuwd wat er daadwerkelijk te halen is in de hoofdBV op het moment dat het mis gaat. Er ligt vast geen 2 miljoen aan assets op de plank.
pi_154948721
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:00 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Eerder iemand die denkt met heel veel verschillende BV-tje heel veel geld te kunnen lenen er er dan later onschonden afstand van kan nemen. Hoofdelijke aansprakelijk is een vreemd woord.

Ik ben ook benieuwd wat er daadwerkelijk te halen is in de hoofdBV op het moment dat het mis gaat. Er ligt vast geen 2 miljoen aan assets op de plank.
Ik denk ook eerder aan een luchtkasteel.
pi_154948830
Dat kasteel zou dan nog te verkopen zijn. Ben bang dat het meer lucht is.
pi_154949079
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:18 schreef RavigotteSaus het volgende:
Dat kasteel zou dan nog te verkopen zijn. Ben bang dat het meer lucht is.
Bij mijn weten is een luchtkasteel een Droom, Droombeeld of Waanvoorstelling en dat zal weinig opleveren 😉.
pi_154949117
Update via Symbid van Fish Point in de mail gehad, ook interessant voor anderen aangezien ze volgens mij ook op andere platformen (GvE?) actief waren:

quote:
Beste investeerders,

Het is enige tijd geleden dat onze campagne bij symbid online kwam. Na het afronden van de crowdfunding campagne, zijn we behoorlijk druk geweest om Fish Point te laten groeien.
Verhuizing van de vestiging Breda en Den Bosch: We gaan de vestigingen van Breda en Den Bosch verhuizen. Daarvoor hebben we 5 locaties toewezen gekregen: Rotterdam Centraal, Den Haag Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Gouda en Arnhem Centraal.

Momenteel zijn we aan het inventariseren welke locatie(s) die meeste traffic heeft voor een Fish Point vestiging. Dat doen we niet alleen. Een marktonderzoeksbureau en retail deskundigen onderzoeken met ons mee. Uiteraard hebben we ook met onze nieuwe bestuursleden gesproken. Binnenkort gaan we samen met onze bestuursleden, vanuit de investeringsgroep, naar NS om afspraken te maken om betere locaties te krijgen. Dus binnenkort gaan we jullie verrassen.

Geboden incentive: We hebben alle e-mails ontvangen en sturen de incentive binnenkort. We hebben bewust nog even gewacht om de kortingspassen en cadeaubonnen op te sturen. Dit om verwarring te voorkomen.

Adres en contactgegevens:
Het adres dat op de internetsite staat klopt niet, dit gaan we snel aanpassen, zodra onze internetmaker van vakantie terug komt. Ons adres is Stationsplein 14, 7201 ML Zutphen.
Wie vragen of opmerkingen heeft kan ons altijd bellen op telefoonnummer: 06xxx.

In Augustus, kunnen wij wegens de vakantie periode misschien niet altijd bereikbaar zijn. Maar vanaf 20 augustus kunt ons op ieder moment benaderen. Binnenkort gaan we ook beginnen met Monitoring op Symbid. Door de drukte met verhuizingen zijn we hier echter nog niet aan toe gekomen.

We wensen jullie en fijne vakantie en tot snel...

Groeten,

Het Fish Point Team
pi_154949136
Nieuwe betalingen staan nog steeds niet op KOM. Normaal gesproken staan ze er in het begin van de maand op.

Maar morgen zou het normaal gesproken betaald moeten worden, dus het zou wel prettig zijn om die transacties al te kunnen zien.
pi_154949200
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Update via Symbid van Fish Point in de mail gehad, ook interessant voor anderen aangezien ze volgens mij ook op andere platformen (GvE?) actief waren:

[..]

Bedankt voor het delen! (ja, ook op GvE)
pi_154949621
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het zo wie zo een hopeloos project maar ik stoor mij er vooral aan dat KoM zijn investeerders er niet op wijst dat er door het zelfde KoM een of twee weken eerder ook een lening aan de zelfde persoon is verstrekt. Dit is gewoon doelbewust achterhouden van informatie. Daarnaast is dit natuurlijk mede informatie die de crowd nodig heeft om zijn beslissing om wel of niet mee te doen aan dit project op te kunnen baseren
Dit is inderdaad een slecht punt. Daarnaast lijkt het mij dat het ook nog enige tijd duurt voordat een project door de screening is; ik vind het daarom ook een slecht punt dat KoM niet al bij het eerste project heeft aangegeven dat er een tweede project van die gasten in de screening zit zodat je daar als mogelijke investeerder rekening mee kunt houden.

Disclaimer: als het tweede project razendsnel door de screening is gegaan dan kan KoM daar uiteraard ook niets aan doen (behalve dan melding maken in het tweede project).
pi_154949809
Naam: Kenneth Smit
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 15.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 36 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,03
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11636

Ik pak hem mee voor een klein bedrag, kan het toch weer niet laten :)
pi_154949950
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:16 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik pak hem mee voor een klein bedrag, kan het toch weer niet laten
Zit ik dan mezelf een beetje sterk te houden :o

Laat hem vooralsnog even lopen, zit ff aan de taks
pi_154949977
quote:
99s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:24 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Zit ik dan mezelf een beetje sterk te houden :o

Laat hem vooralsnog even lopen, zit ff aan de taks
Nog heel even volhouden, hij is toch zo vol :) Ik ken het gevoel, kan me beter uitschrijven voor die mailer bij nieuwe projecten :)
pi_154950008
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:26 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Nog heel even volhouden, hij is toch zo vol :) Ik ken het gevoel, kan me beter uitschrijven voor die mailer bij nieuwe projecten :)
Hij zit al vol, minder dan 900 nog, vol!
pi_154950021
Haha, ziet er op zich degelijk uit die Kenny Smith. Legt zelf ook 10k in, vraagt 15k aan ons. Geen onrealistisch verhaal. Lage BKR score, tekent hoofdelijk mee. Lijkt me dat die 15k wel terug kan komen.

Wel slim om nog even snel nu voordat het nieuwe fee-systeem ingaat nog een paar projecten mee te pakken. Scheelt toch weer iets. Of maakt dat voor 36 maanden projecten niks uit?
pi_154950032
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:28 schreef Graankorrel het volgende:
Haha, ziet er op zich degelijk uit die Kenny Smith. Legt zelf ook 10k in, vraagt 15k aan ons. Geen onrealistisch verhaal. Lage BKR score, tekent hoofdelijk mee. Lijkt me dat die 15k wel terug kan komen.

Wel slim om nog even snel nu voordat het nieuwe fee-systeem ingaat nog een paar projecten mee te pakken. Scheelt toch weer iets. Of maakt dat voor 36 maanden projecten niks uit?
Maakt inderdaad voor 36 niet uit nee.
pi_154950043
quote:

Voor 36 maanden is ie precies hetzelfde :) Project ziet er in mijn ogen ook degelijk uit.

En vol, half uurtje nodig.
pi_154950090
quote:
precies, meer van dit ^O^
pi_154950116
Toch maar weer een kleine investering gedaan in Kenneth. Zeggen dat je ermee stopt en het vervolgens ook doen zijn toch twee verschillende dingen haha. Neem me nu voor alleen nog kleine investeringen te doen in degelijke projecten.
pi_154950135
En eindelijk was ik een keer niet te laat.
Inderdaad: meer van dit graag

Toch twijfel ik nog met die Pacogi, is bijna vol dus niet te lang twijfelen.
pi_154950149
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:34 schreef Zand60 het volgende:
En eindelijk was ik een keer niet te laat.
Inderdaad: meer van dit graag

Toch twijfel ik nog met die Pacogi, is bijna vol dus niet te lang twijfelen.
Twijfelde ook maar met nieuwe fee-systeem op komst toch nog maar een klein bedragje erin gepompt. Heb verder niks met het project maar goed...
pi_154950170
De enige twijfel die ik heb bij Kenny Smith, waarom heeft die man dat geld niet zelf achter de hand op die leeftijd met zijn arbeidsverleden. Die 15k is geen wereldbedrag, maar waarschijnlijk alles uitgegeven #yolo
pi_154950195
Irritant, Kenneth stond op de site, toen verdween hij (404 not found).

En nu staat-ie er weer en is hij vol :(.
జ్ఞ‌ా
pi_154950201
Wilde investeren...
జ్ఞ‌ా
pi_154950210
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:36 schreef crowdiefunder het volgende:
De enige twijfel die ik heb bij Kenny Smith, waarom heeft die man dat geld niet zelf achter de hand op die leeftijd met zijn arbeidsverleden. Die 15k is geen wereldbedrag, maar waarschijnlijk alles uitgegeven #yolo
En ook nog een vrouw met vaste baan die woonlasten in d'r eentje kan dragen.

Ach misschien wil ie binnenkort wat verbouwen aan z'n huis of een grote aankoop doen en kan ie nu even niet meer dan 10k missen. Kunnen zoveel redenen zijn. Of hij heeft inderdaad een gat in z'n hand. ;)
pi_154950215
quote:
9s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:37 schreef µ het volgende:
Wilde investeren...
Yup, dat wilde ik ook. Volgende keer hopelijk beter!
pi_154950227
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:26 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Precies, heb ik ook gedaan. Anders blijf je toch stiekem investeren. Zie hier wel of er nieuwe projecten zijn. Soms mis je er 1, maar dat is juist de bedoeling -> afbouw :P
pi_154950230
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:38 schreef MSR het volgende:

[..]

Yup, dat wilde ik ook. Volgende keer hopelijk beter!
15k vind ik mooie bedragen, zeker met zijn eigen inleg, mocht er wat misgaan dan is 15k nog wel terug te krijgen lijkt mij.
జ్ఞ‌ా
pi_154950245
quote:
3s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:39 schreef µ het volgende:

[..]

15k vind ik mooie bedragen, zeker met zijn eigen inleg, mocht er wat misgaan dan is 15k nog wel terug te krijgen lijkt mij.
Eens, en zoals hierboven gezegd ook nog eens een vrouw die de woonlasten zelf kan dragen is nog een pluspunt.
pi_154950246
quote:

[..]

Precies. Voor zo'n bedrag wil je niet de schuldsanering in. Tenzij er veel meer schulden zijn natuurlijk...
pi_154950247
quote:
Dat was ook mijn twijfel, maar toch net op tijd geļnvesteerd :)
pi_154950249
quote:

[..]

Precies, maar als het "maar" 15k is, dan zitten die projecten natuurlijk ook snel vol.
pi_154950259
quote:
Kan ook wel goed begrijpen dat een groot deel van iemands vermogen niet liquide is. Daarnaast overbrugt hij 3 maanden (vorige baan stopte in juni).
pi_154950292
quote:
3s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:39 schreef het volgende:
Ook te laat. maar wel leuk deze kleine projectjes. Heb ook altijd het idee dat je geld dan wel terug komt. Hoofdelijke aanssprakelijkheid/eenmanszaak kan dan ook nog wat opleveren. Met die projecten van 500K vis je over het algemeen achter het net als het mis gaat.
pi_154950324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:40 schreef Justme7005 het volgende:
Precies. Voor zo'n bedrag wil je niet de schuldsanering in. Tenzij er veel meer schulden zijn natuurlijk...
Is de BKR-score daar niet voor bedoeld om dat risico zoveel mogelijk af te dekken? Of kun je BKR-registratie makkelijk omzeilen?

Edit: (tenzij je natuurlijk van familie / vrienden leent, maar verder lijkt me het in NL lastig te voorkomen dat je geregistreerd staat)
pi_154950338
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ook te laat. maar wel leuk deze kleine projectjes. Heb ook altijd het idee dat je geld dan wel terug komt. Hoofdelijke aanssprakelijkheid/eenmanszaak kan dan ook nog wat opleveren. Met die projecten van 500K vis je over het algemeen achter het net als het mis gaat.
Exact, en zo'n man gun ik het ook veel meer dan een paar gasten die online de gokwereld gaan voeden met nieuwe klanten met project blabla (ik noem maar een willekeurig project).
pi_154950438
quote:
Maar niet voordat het project al vol zit, vermoed ik
Ik ben bang dat je gelijk krijgt. had niet verwacht dat hij zo snel vol zou lopen. Verlies mijn "weddeschap" met Horseman om de eer. Hij dacht vandaag vol. Ik had hem op het weekend ingeschat.
Wil toch weten hoe het zit voor ik investeer. Dus vermoedelijk wachten tot het volgende leuke project, of GVE moet snel met zijn antwoord komen. Nog 15000 te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-08-2015 10:58:21 ]
  donderdag 6 augustus 2015 @ 10:58:45 #261
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154950560
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk ook eerder aan een luchtkasteel.
Mee eens. Gezien het amateurisme van dit 'bedrijf' kan ik mij niets anders voorstellen.
pi_154950668
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:45 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Is de BKR-score daar niet voor bedoeld om dat risico zoveel mogelijk af te dekken? Of kun je BKR-registratie makkelijk omzeilen?

Edit: (tenzij je natuurlijk van familie / vrienden leent, maar verder lijkt me het in NL lastig te voorkomen dat je geregistreerd staat)
BKR noteert geen schulden aan leveranciers, onderhandse leningen etc. En last but not least... het zegt niks over de schulden die nį deze lening worden aangegaan
pi_154950821
Reactie van GvE op de vraag van Naregendezon helaas te laat. Mijn simpele vraag m.b.t. ABN-AMRO wel snel een reactie op gekregen. Ik pak de luchtjes handel toch maar even mee.
pi_154951159
Vol ik ga dus niet mee de lucht in! :)
pi_154951199
Nieuwe Collin:
https://www.collincrowdfu(...)2FCNh5lRkkMgBz-15460

eens even lezen lijkt op het eerste gezicht veel op de KOM data jongens van afgelopen week
pi_154951304
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 11:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Vol ik ga dus niet mee de lucht in! :)
Weer 500K in ongeveer 24 uur, pfff
pi_154951656
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 11:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
eens even lezen lijkt op het eerste gezicht veel op de KOM data jongens van afgelopen week
Gelezen, Deze vrouw is toch van een heel ander caliber dan de snelle jongens die op KOM afgelopen weken 50k en nu 30K gevraagd hebben. Dit ziet er erg serieus uit.
150k is ook een serieus bedrag, maar ook een persoonlijke borgstelling. Overweeg erin te stappen. Vermoed dat ik niet te lang moet wachten, loopt behoorlijk hard. O-)
pi_154951887
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 11:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Gelezen, Deze vrouw is toch van een heel ander caliber dan de snelle jongens die op KOM afgelopen weken 50k en nu 30K gevraagd hebben. Dit ziet er erg serieus uit.
150k is ook een serieus bedrag, maar ook een persoonlijke borgstelling. Overweeg erin te stappen. Vermoed dat ik niet te lang moet wachten, loopt behoorlijk hard. O-)
Ziet er erg goed uit. ratings goed, borgtocht 150k. 3 jaar looptijd, mooie rente 7,5. Twijfel sterk..
pi_154951938
Mee eens. DR3BV is niet te vergelijken met de gokjongens. Het wordt beschreven als licht winstgevend. Het eigen vermogen is al vier jaar stabiel. De waarde van de persoonlijke borgstelling vind ik moeilijk te beoordelen. Bekruipt mij een beetje het gevoel dat het erop of eronder is voor dit bedrijf.
pi_154952390
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 11:54 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Ziet er erg goed uit. ratings goed, borgtocht 150k. 3 jaar looptijd, mooie rente 7,5. Twijfel sterk..
Ik zie toch liever een Collin Credit score van goed. Zeker de liquiditeit is, nou ja, matig. Borgtocht klinkt wel goed, maar ik kan gegeven de data niet beoordelen of deze nog wat waard op het moment dat het misgaat en ook andere schuldeisers aankloppen?

En dan in combinatie met de relatief hoge kosten bij Collin vind ik een rente van 7,5% te laag. Ik pas

edit: niet iedereen denkt er blijkbaar zo over, want hij zit al weer voor mee dan de helft vol :-)
pi_154953979
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 11:56 schreef Justme7005 het volgende:
Mee eens. DR3BV is niet te vergelijken met de gokjongens. Het wordt beschreven als licht winstgevend. Het eigen vermogen is al vier jaar stabiel. De waarde van de persoonlijke borgstelling vind ik moeilijk te beoordelen. Bekruipt mij een beetje het gevoel dat het erop of eronder is voor dit bedrijf.
Ik moet bekennen dat ik heel weinig begrijp van de activiteiten van dit bedrijf. Dat is alleen al reden om niet mee te doen. Als het nu 'goed' of 'excellent' was geweest, dan was het misschien anders geweest.
Pecunia non olet
pi_154954044
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:15 schreef _okmer het volgende:

[..]

Ik zie toch liever een Collin Credit score van goed. Zeker de liquiditeit is, nou ja, matig. Borgtocht klinkt wel goed, maar ik kan gegeven de data niet beoordelen of deze nog wat waard op het moment dat het misgaat en ook andere schuldeisers aankloppen?

En dan in combinatie met de relatief hoge kosten bij Collin vind ik een rente van 7,5% te laag. Ik pas

edit: niet iedereen denkt er blijkbaar zo over, want hij zit al weer voor mee dan de helft vol :-)
Klopt ook inderdaad. Blijkbaar denken er meer mensen zo over want anders had hij al vol gezeten.

Wat ik graag zou willen weten: hoeveel is die borgtocht waard, is er overwaarde woning of wat is de vermogenspositie van mevrouw?

Welke andere leningen/aflossingsverplichtingen lopen er nog, een balans of een creditsaferapport gepubliceerde cijfers 2014 zou ook heel fijn zijn.
pi_154954406
Eerder in deze draad is gesproken over een soort crowdfund-ETF. In Frankrijk bestaat een initiatief dat daar heel veel van weg heeft: fondsen die je maandelijks kunt verkopen (mits er voldoende liquiditeit is). Toegankelijk voor Nederlanders (18+). Minimaal vermogen: ¤1.000,-. Via het platform is op dit moment 207 miljoen euro uitgeleend. Na aftrek van kosten en rekeninghoudend met defaults is een rentevergoeding van tussen de 3,1% en 6% mogelijk, aldus de algemene informatie op het platform.
pi_154955050
Het Duitse platform AuxMoney stond eerst alleen open voor mensen met een Duitse bankrekening, maar dat zie ik nu niet meer in de FAQ-staan. Het platform biedt véél meer ratings dan wij in Nederland gewend zijn en investeren is mogelijk vanaf 25 euro.

Het grote nadeel voor iedereen die in Nederland belasting verschuldigd is, is dat in Duitsland, Frankrijk en Belgiė belasting betaald wordt over de ontvangen rente. Het saldo per 1 januari - dat voor Nederlanders belangrijk is - wordt daarom niet op een presenteerblaadje aangereikt. Overigens doet de Duitse fiscus niet zelf een greep in je vermogen, je moet het zelf opgeven. Dat is dan weer gunstig voor buitenlandse investeerders, want wij melden ons gewoon bij de Nederlandse belastingdienst.
pi_154955348
Ik geloof dat het GambleProject op KOM volgezet wordt met negatieve reacties.
pi_154955402
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:22 schreef RavigotteSaus het volgende:
Hij is weg? Of vol? Dat kan ook.

Al gevonden met directe link :)
pi_154955522
quote:
Kapitaal Op Maat 6-8-2015 14:18

KOM heeft verder geen specifiek uitsluitsel beleid mbt de activiteiten van de onderneming, anders dan de geldende wet- en regelgeving. Wij vinden dat juist een belangrijke taak van "de Crowd" om hierover de oordelen, dmv hun individuele keuze om wel of niet te investeren.
pi_154955622
quote:
Beste Investeerders, nogmaals, deze financieringen betreffen twee juridisch verschillende entiteiten.
Terwijl ik toch echt twee dezelfde smoelen zie aan de zijkant.
Die smoelen maken inderdaad niets uit want ze accepteren toch geen hoofdelijke aansprakelijkheid

Verder is dit volgens mij het eerste project waar onder het kopje zekerhede ALLES op Nee en 0 staat.
pi_154955976
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:22 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ja, eindelijk zijn er meerdere investeerders wakker geworden.
Overigens staat er ook “Om zekerheid te verschaffen voor de Kapitaal Op Maat investeerders staat de holding Supercharged Ventures BV garant voor de totale lening van ¤30.000,-. De eigen vermogenspositie van de holding is dusdanig dat deze de betreffende financiering ruimschoots afdekt. (eigen vermogen circa 2 mln). Let wel dit is niet geheel ‘vrij’ vermogen (in liquiditeiten). Aangezien deze holding meerdere participaties beheerd is er toch sprake van een juiste zekerheidsstelling.”
Er is overigens geen enkele duidelijkheid gegeven over de echte waarde van deze holding. Voor de investeerders is het natuurlijk van groot belang om te weten dat er meer dan een crowdfunding lening is, of aan zit te komen. Zeker als deze elkaar direct opvolgen. Onbegrijpelijk dat KoM dit zelf niet inziet. De zogenaamde transparantie is hier ver te zoeken.
pi_154956067
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:33 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Terwijl ik toch echt twee dezelfde smoelen zie aan de zijkant.
Die smoelen maken inderdaad niets uit want ze accepteren toch geen hoofdelijke aansprakelijkheid

Verder is dit volgens mij het eerste project waar onder het kopje zekerhede ALLES op Nee en 0 staat.
Zo denk ik er ook over.

Technisch gezien heeft KoM echter gelijk: het zijn beide juridisch gezien losse entiteiten en dus ook twee losse projecten.

Toch worden de twee entiteiten gerund door dezelfde twee heren en staat dezelfde holding garant voor de twee projecten. Blijkbaar met genoeg vermogen, de vraag is echter of er ook genoeg liquide middelen zijn als het fout gaat.

Daarbij komt dat de investeerders zo hun eigen conclusies trekken, onafhankelijk van het feit dat de twee projecten twee juridisch verschillende bedrijven zijn. Daarnaast vind ik de reacties van KoM maar zwakjes.

Jammer, het had niet zo hoeven gaan. Ik denk dat KoM veel goodwill/sympathie had gekweekt als ze wel melding hadden gemaakt in de projectbeschrijving en nu is de waarheid alsnog op de spreekwoordelijke tafel gekomen.
pi_154956149
Zolang ze geen kansspel aanbieden gericht op Nederlanders mag het volgens de kansspelautoriteit.
pi_154956301
Toch maar ff gekeken bij de KVK. Holding is op 26-9-2014 opgericht. Er zijn dus nog geen balansen gedeponeerd. Ook de beide persoonlijke holdings zijn op deze datum opgericht. Ik ben bang dat de activazijde van de balans enkel bestaat uit immaterieel actief zoals bijvoorbeeld ontwikkelingskosten. Kan me namelijk niet voorstellen dat je in zo'n korte termijn zoveel "echt vermogen" kunt vergaren.
pi_154956341
Heb ook mn vraagtekens bij die 2 mio aan eigen vermogen. Als je 2 mio eigen vermogen hebt zou je dan niet zelf die 30k kunnen financieren ?
pi_154956394
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:51 schreef MSR het volgende:
Jammer, het had niet zo hoeven gaan. Ik denk dat KoM veel goodwill/sympathie had gekweekt als ze wel melding hadden gemaakt in de projectbeschrijving en nu is de waarheid alsnog op de spreekwoordelijke tafel gekomen.
Ja, hierbij kan KoM nog veel leren van GvE, die het uiteindelijk wel netjes heeft opgepakt en de toezegging heeft gedaan om dit soort informatie te delen.
pi_154956522
3Tac is toch nog volgekomen zie ik
pi_154956809
Als je op Facebook kijkt bij de mannen dan lijkt het er toch sterk op dat er (een) auto('s) gecrowdfund word(t)(en)
pi_154957477
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:18 schreef rockenfeller het volgende:
Als je op Facebook kijkt bij de mannen dan lijkt het er toch sterk op dat er (een) auto('s) gecrowdfund word(t)(en)
Die gingen ze verven toch? :)
pi_154957516
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:54 schreef crowdiefunder het volgende:
Zolang ze geen kansspel aanbieden gericht op Nederlanders mag het volgens de kansspelautoriteit.
Ze geven speelgeld weg als incentive. Wellicht buitenlandse site
pi_154958055
(Was)bundles roept na het mislukken van de pitch op GvE zelf investeerders op. Zou dit kunnen zonder vergunning van de AFM?

https://m.box.com/shared_(...)8xfbn34xc1strsqoxrv5
pi_154958268
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:14 schreef djh77 het volgende:
(Was)bundles roept na het mislukken van de pitch op GvE zelf investeerders op. Zou dit kunnen zonder vergunning van de AFM?

https://m.box.com/shared_(...)8xfbn34xc1strsqoxrv5
Ook dit was een drama project wat gelukkig niet tot stand is gekomen. Goed dat GvE niet aan deze nieuwe constructie heeft meegewerkt.
pi_154958481
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:58 schreef rockenfeller het volgende:
Toch maar ff gekeken bij de KVK. Holding is op 26-9-2014 opgericht. Er zijn dus nog geen balansen gedeponeerd. Ook de beide persoonlijke holdings zijn op deze datum opgericht. Ik ben bang dat de activazijde van de balans enkel bestaat uit immaterieel actief zoals bijvoorbeeld ontwikkelingskosten. Kan me namelijk niet voorstellen dat je in zo'n korte termijn zoveel "echt vermogen" kunt vergaren.
Ik had er even overheen gelezen, maar uit de reactie van KoM begrijp ik dat KoM en de eigenaren van de Holding overwegen om nog meer nieuwe projecten te gaan aanbieden. Ik weet wel wat ik zou doen als ik in een van deze projecten zou zitten.....
pi_154959515
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik had er even overheen gelezen, maar uit de reactie van KoM begrijp ik dat KoM en de eigenaren van de Holding overwegen om nog meer nieuwe projecten te gaan aanbieden. Ik weet wel wat ik zou doen als ik in een van deze projecten zou zitten.....
5 jaar nagels bijten (tot op het bot) 😯
Pecunia non olet
pi_154959641
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:41 schreef Groepfunder het volgende:
Eerder in deze draad is gesproken over een soort crowdfund-ETF. In Frankrijk bestaat een initiatief dat daar heel veel van weg heeft: fondsen die je maandelijks kunt verkopen (mits er voldoende liquiditeit is). Toegankelijk voor Nederlanders (18+). Minimaal vermogen: ¤1.000,-. Via het platform is op dit moment 207 miljoen euro uitgeleend. Na aftrek van kosten en rekeninghoudend met defaults is een rentevergoeding van tussen de 3,1% en 6% mogelijk, aldus de algemene informatie op het platform.
Okay, voor wie er vertrouwen in heeft (en Frans leest) is het goed om te weten dat deze buitenlandse crowdfundingwebsite bij het invullen van je belastingformulieren niet voor grote problemen zal zorgen.

SPOILER
pi_154960520
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:36 schreef rwachtel het volgende:
Nieuwe betalingen staan nog steeds niet op KOM. Normaal gesproken staan ze er in het begin van de maand op.

Maar morgen zou het normaal gesproken betaald moeten worden, dus het zou wel prettig zijn om die transacties al te kunnen zien.
Nog steeds niets....
pi_154960913
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nog steeds niets....
Mij heeft KOM betaald. Staat al op mijn rekening
pi_154961177
Bij mij staat het er ook nog niet op, zal morgen wel komen, zit bij de ing.
pi_154961644
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:00 schreef Justme7005 het volgende:
Heb ook mn vraagtekens bij die 2 mio aan eigen vermogen. Als je 2 mio eigen vermogen hebt zou je dan niet zelf die 30k kunnen financieren ?
Dat zegt dus genoeg. Ofwel het vertrouwen is er niet, of die 80k is verre van liquide en dat bedrag nu investeren zou ergens anders stevige problemen opleveren. En waarom zelf het risico dragen als er ook andere goudzoekers (lees: sukkels) zijn die het wel willen doen?
Schip ahoy!
pi_154961989
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:24 schreef snoopy40 het volgende:
Bij mij staat het er ook nog niet op, zal morgen wel komen, zit bij de ing.
Ik ook, Maar wel vreemd dat de bedragen niet zijn opgenomen onder transacties
pi_154965831
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik ook, Maar wel vreemd dat de bedragen niet zijn opgenomen onder transacties
Dat is een (ongewenst) neveneffect van de vernieuwde website. Schijnt aan gewerkt te worden. De betalingen zijn inmiddels gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 06-08-2015 21:35:36 ]
Pecunia non olet
pi_154966386
Als je de pdf download staan ze er wel op, best wel handig. Staat onder transacties.
pi_154966838
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Geachte GVE medewerker,

Met vriendelijke groet,
Vanmiddag via GVE antwoord van de accountant van Pacogi gehad op mijn vraag. Naar mijn idee een goed antwoord voor de investeerders. Als ik het goed lees heeft het terugtrekken van de investeringsbank met zijn 1.5 miljoen euro een betere propositie opgeleverd. Waardoor er in principe meer winst gemaakt zal worden. Zie antwoord hieronder.

De vraagstelling betrof hoe het verliezen van de lening van de investeringsbank zou zijn opgelost.
De nieuwe bankier heeft een hogere kredietfaciliteit verstrekt in combinatie met factoring, crowdfunding en afspraken met leveranciers kan de lening van de investeringsbank worden opgevangen.

Wat betreft de invloed van factoring op het resultaat van de onderneming hebben wij in de prognoses verwerkt.
Dit geeft een beter resultaat, omdat wij in de prognoses rekening hebben gehouden met een rente percentage van 7 % over het rekening courant saldo. Terwijl de kosten van factoring zoals afgesproken met de bankier slechts een omzetprovisie over de omzet inclusief btw en een rente percentage wat beduidend lager is als de 7 % die wij op het rekening courantsaldo hebben gerekend
.

Met dit antwoord op tijd had ik geinvesteerd. Helaas..................................... op naar het volgende goede project. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')