Kan ook wel goed begrijpen dat een groot deel van iemands vermogen niet liquide is. Daarnaast overbrugt hij 3 maanden (vorige baan stopte in juni).quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:36 schreef crowdiefunder het volgende:
De enige twijfel die ik heb bij Kenny Smith, waarom heeft die man dat geld niet zelf achter de hand op die leeftijd met zijn arbeidsverleden. Die 15k is geen wereldbedrag, maar waarschijnlijk alles uitgegeven #yolo
Ook te laat. maar wel leuk deze kleine projectjes. Heb ook altijd het idee dat je geld dan wel terug komt. Hoofdelijke aanssprakelijkheid/eenmanszaak kan dan ook nog wat opleveren. Met die projecten van 500K vis je over het algemeen achter het net als het mis gaat.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:39 schreef � het volgende:
15k vind ik mooie bedragen, zeker met zijn eigen inleg, mocht er wat misgaan dan is 15k nog wel terug te krijgen lijkt mij.
Is de BKR-score daar niet voor bedoeld om dat risico zoveel mogelijk af te dekken? Of kun je BKR-registratie makkelijk omzeilen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:40 schreef Justme7005 het volgende:
Precies. Voor zo'n bedrag wil je niet de schuldsanering in. Tenzij er veel meer schulden zijn natuurlijk...
Exact, en zo'n man gun ik het ook veel meer dan een paar gasten die online de gokwereld gaan voeden met nieuwe klanten met project blabla (ik noem maar een willekeurig project).quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ook te laat. maar wel leuk deze kleine projectjes. Heb ook altijd het idee dat je geld dan wel terug komt. Hoofdelijke aanssprakelijkheid/eenmanszaak kan dan ook nog wat opleveren. Met die projecten van 500K vis je over het algemeen achter het net als het mis gaat.
Ik ben bang dat je gelijk krijgt. had niet verwacht dat hij zo snel vol zou lopen. Verlies mijn "weddeschap" met Horseman om de eer. Hij dacht vandaag vol. Ik had hem op het weekend ingeschat.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:53 schreef obligataire het volgende:
Maar niet voordat het project al vol zit, vermoed ik
Mee eens. Gezien het amateurisme van dit 'bedrijf' kan ik mij niets anders voorstellen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik denk ook eerder aan een luchtkasteel.
BKR noteert geen schulden aan leveranciers, onderhandse leningen etc. En last but not least... het zegt niks over de schulden die ná deze lening worden aangegaanquote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:45 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Is de BKR-score daar niet voor bedoeld om dat risico zoveel mogelijk af te dekken? Of kun je BKR-registratie makkelijk omzeilen?
Edit: (tenzij je natuurlijk van familie / vrienden leent, maar verder lijkt me het in NL lastig te voorkomen dat je geregistreerd staat)
Weer 500K in ongeveer 24 uur, pfffquote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Vol ik ga dus niet mee de lucht in!
Gelezen, Deze vrouw is toch van een heel ander caliber dan de snelle jongens die op KOM afgelopen weken 50k en nu 30K gevraagd hebben. Dit ziet er erg serieus uit.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
eens even lezen lijkt op het eerste gezicht veel op de KOM data jongens van afgelopen week
Ziet er erg goed uit. ratings goed, borgtocht 150k. 3 jaar looptijd, mooie rente 7,5. Twijfel sterk..quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Gelezen, Deze vrouw is toch van een heel ander caliber dan de snelle jongens die op KOM afgelopen weken 50k en nu 30K gevraagd hebben. Dit ziet er erg serieus uit.
150k is ook een serieus bedrag, maar ook een persoonlijke borgstelling. Overweeg erin te stappen. Vermoed dat ik niet te lang moet wachten, loopt behoorlijk hard.
Ik zie toch liever een Collin Credit score van goed. Zeker de liquiditeit is, nou ja, matig. Borgtocht klinkt wel goed, maar ik kan gegeven de data niet beoordelen of deze nog wat waard op het moment dat het misgaat en ook andere schuldeisers aankloppen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:54 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Ziet er erg goed uit. ratings goed, borgtocht 150k. 3 jaar looptijd, mooie rente 7,5. Twijfel sterk..
Ik moet bekennen dat ik heel weinig begrijp van de activiteiten van dit bedrijf. Dat is alleen al reden om niet mee te doen. Als het nu 'goed' of 'excellent' was geweest, dan was het misschien anders geweest.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:56 schreef Justme7005 het volgende:
Mee eens. DR3BV is niet te vergelijken met de gokjongens. Het wordt beschreven als licht winstgevend. Het eigen vermogen is al vier jaar stabiel. De waarde van de persoonlijke borgstelling vind ik moeilijk te beoordelen. Bekruipt mij een beetje het gevoel dat het erop of eronder is voor dit bedrijf.
Klopt ook inderdaad. Blijkbaar denken er meer mensen zo over want anders had hij al vol gezeten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:15 schreef _okmer het volgende:
[..]
Ik zie toch liever een Collin Credit score van goed. Zeker de liquiditeit is, nou ja, matig. Borgtocht klinkt wel goed, maar ik kan gegeven de data niet beoordelen of deze nog wat waard op het moment dat het misgaat en ook andere schuldeisers aankloppen?
En dan in combinatie met de relatief hoge kosten bij Collin vind ik een rente van 7,5% te laag. Ik pas
edit: niet iedereen denkt er blijkbaar zo over, want hij zit al weer voor mee dan de helft vol :-)
Hij is weg? Of vol? Dat kan ook.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:22 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik geloof dat het GambleProject op KOM volgezet wordt met negatieve reacties.
quote:Kapitaal Op Maat 6-8-2015 14:18
KOM heeft verder geen specifiek uitsluitsel beleid mbt de activiteiten van de onderneming, anders dan de geldende wet- en regelgeving. Wij vinden dat juist een belangrijke taak van "de Crowd" om hierover de oordelen, dmv hun individuele keuze om wel of niet te investeren.
Terwijl ik toch echt twee dezelfde smoelen zie aan de zijkant.quote:Beste Investeerders, nogmaals, deze financieringen betreffen twee juridisch verschillende entiteiten.
Ja, eindelijk zijn er meerdere investeerders wakker geworden.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:22 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik geloof dat het GambleProject op KOM volgezet wordt met negatieve reacties.
Zo denk ik er ook over.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:33 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Terwijl ik toch echt twee dezelfde smoelen zie aan de zijkant.
Die smoelen maken inderdaad niets uit want ze accepteren toch geen hoofdelijke aansprakelijkheid
Verder is dit volgens mij het eerste project waar onder het kopje zekerhede ALLES op Nee en 0 staat.
Ja, hierbij kan KoM nog veel leren van GvE, die het uiteindelijk wel netjes heeft opgepakt en de toezegging heeft gedaan om dit soort informatie te delen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:51 schreef MSR het volgende:
Jammer, het had niet zo hoeven gaan. Ik denk dat KoM veel goodwill/sympathie had gekweekt als ze wel melding hadden gemaakt in de projectbeschrijving en nu is de waarheid alsnog op de spreekwoordelijke tafel gekomen.
Die gingen ze verven toch?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:18 schreef rockenfeller het volgende:
Als je op Facebook kijkt bij de mannen dan lijkt het er toch sterk op dat er (een) auto('s) gecrowdfund word(t)(en)
Ze geven speelgeld weg als incentive. Wellicht buitenlandse sitequote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:54 schreef crowdiefunder het volgende:
Zolang ze geen kansspel aanbieden gericht op Nederlanders mag het volgens de kansspelautoriteit.
Ook dit was een drama project wat gelukkig niet tot stand is gekomen. Goed dat GvE niet aan deze nieuwe constructie heeft meegewerkt.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:14 schreef djh77 het volgende:
(Was)bundles roept na het mislukken van de pitch op GvE zelf investeerders op. Zou dit kunnen zonder vergunning van de AFM?
https://m.box.com/shared_(...)8xfbn34xc1strsqoxrv5
Ik had er even overheen gelezen, maar uit de reactie van KoM begrijp ik dat KoM en de eigenaren van de Holding overwegen om nog meer nieuwe projecten te gaan aanbieden. Ik weet wel wat ik zou doen als ik in een van deze projecten zou zitten.....quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:58 schreef rockenfeller het volgende:
Toch maar ff gekeken bij de KVK. Holding is op 26-9-2014 opgericht. Er zijn dus nog geen balansen gedeponeerd. Ook de beide persoonlijke holdings zijn op deze datum opgericht. Ik ben bang dat de activazijde van de balans enkel bestaat uit immaterieel actief zoals bijvoorbeeld ontwikkelingskosten. Kan me namelijk niet voorstellen dat je in zo'n korte termijn zoveel "echt vermogen" kunt vergaren.
5 jaar nagels bijten (tot op het bot) 😯quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:31 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik had er even overheen gelezen, maar uit de reactie van KoM begrijp ik dat KoM en de eigenaren van de Holding overwegen om nog meer nieuwe projecten te gaan aanbieden. Ik weet wel wat ik zou doen als ik in een van deze projecten zou zitten.....
Okay, voor wie er vertrouwen in heeft (en Frans leest) is het goed om te weten dat deze buitenlandse crowdfundingwebsite bij het invullen van je belastingformulieren niet voor grote problemen zal zorgen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:41 schreef Groepfunder het volgende:
Eerder in deze draad is gesproken over een soort crowdfund-ETF. In Frankrijk bestaat een initiatief dat daar heel veel van weg heeft: fondsen die je maandelijks kunt verkopen (mits er voldoende liquiditeit is). Toegankelijk voor Nederlanders (18+). Minimaal vermogen: ¤1.000,-. Via het platform is op dit moment 207 miljoen euro uitgeleend. Na aftrek van kosten en rekeninghoudend met defaults is een rentevergoeding van tussen de 3,1% en 6% mogelijk, aldus de algemene informatie op het platform.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog steeds niets....quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:36 schreef rwachtel het volgende:
Nieuwe betalingen staan nog steeds niet op KOM. Normaal gesproken staan ze er in het begin van de maand op.
Maar morgen zou het normaal gesproken betaald moeten worden, dus het zou wel prettig zijn om die transacties al te kunnen zien.
Dat zegt dus genoeg. Ofwel het vertrouwen is er niet, of die 80k is verre van liquide en dat bedrag nu investeren zou ergens anders stevige problemen opleveren. En waarom zelf het risico dragen als er ook andere goudzoekers (lees: sukkels) zijn die het wel willen doen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:00 schreef Justme7005 het volgende:
Heb ook mn vraagtekens bij die 2 mio aan eigen vermogen. Als je 2 mio eigen vermogen hebt zou je dan niet zelf die 30k kunnen financieren ?
Ik ook, Maar wel vreemd dat de bedragen niet zijn opgenomen onder transactiesquote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:24 schreef snoopy40 het volgende:
Bij mij staat het er ook nog niet op, zal morgen wel komen, zit bij de ing.
Dat is een (ongewenst) neveneffect van de vernieuwde website. Schijnt aan gewerkt te worden. De betalingen zijn inmiddels gedaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:57 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik ook, Maar wel vreemd dat de bedragen niet zijn opgenomen onder transacties
Vanmiddag via GVE antwoord van de accountant van Pacogi gehad op mijn vraag. Naar mijn idee een goed antwoord voor de investeerders. Als ik het goed lees heeft het terugtrekken van de investeringsbank met zijn 1.5 miljoen euro een betere propositie opgeleverd. Waardoor er in principe meer winst gemaakt zal worden. Zie antwoord hieronder.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Geachte GVE medewerker,
Heb met belangstelling de Pitch van Pacogi 2 gelezen.
Tussen de pitches is in het cijfermateriaal vrijwel niets veranderd behalve het betrekken van ABN factoring bij het bedrijf en het verliezen van de lening van 1.5 miljoen van de investeringsbank.
Voor mij is niet duidelijk hoe het verlies van de 1.5 miljoen van de investeringsbank exact is opgelost. Kan me niet voorstellen dat door het uitbesteden van de debiteuren portefeuille aan de factoring maatschappij, er 1.5 miljoen minder aan werkkapitaal nodig is. Bovendien lijkt het mij dat deze uitbesteding van debiteuren invloed heeft op de winst van het bedrijf, ook dat zie ik niet terug
Ik hoor graag een uitleg voordat ik tot een investering over ga.
Met vriendelijke groet,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |