15k vind ik mooie bedragen, zeker met zijn eigen inleg, mocht er wat misgaan dan is 15k nog wel terug te krijgen lijkt mij.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:38 schreef MSR het volgende:
[..]
Yup, dat wilde ik ook. Volgende keer hopelijk beter!
Eens, en zoals hierboven gezegd ook nog eens een vrouw die de woonlasten zelf kan dragen is nog een pluspunt.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:39 schreef µ het volgende:
[..]
15k vind ik mooie bedragen, zeker met zijn eigen inleg, mocht er wat misgaan dan is 15k nog wel terug te krijgen lijkt mij.
Precies. Voor zo'n bedrag wil je niet de schuldsanering in. Tenzij er veel meer schulden zijn natuurlijk...quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:39 schreef µ het volgende:
[..]
15k vind ik mooie bedragen, zeker met zijn eigen inleg, mocht er wat misgaan dan is 15k nog wel terug te krijgen lijkt mij.
Dat was ook mijn twijfel, maar toch net op tijd geïnvesteerdquote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:36 schreef crowdiefunder het volgende:
De enige twijfel die ik heb bij Kenny Smith, waarom heeft die man dat geld niet zelf achter de hand op die leeftijd met zijn arbeidsverleden. Die 15k is geen wereldbedrag, maar waarschijnlijk alles uitgegeven #yolo
Precies, maar als het "maar" 15k is, dan zitten die projecten natuurlijk ook snel vol.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:39 schreef µ het volgende:
[..]
Kan ook wel goed begrijpen dat een groot deel van iemands vermogen niet liquide is. Daarnaast overbrugt hij 3 maanden (vorige baan stopte in juni).quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:36 schreef crowdiefunder het volgende:
De enige twijfel die ik heb bij Kenny Smith, waarom heeft die man dat geld niet zelf achter de hand op die leeftijd met zijn arbeidsverleden. Die 15k is geen wereldbedrag, maar waarschijnlijk alles uitgegeven #yolo
Ook te laat. maar wel leuk deze kleine projectjes. Heb ook altijd het idee dat je geld dan wel terug komt. Hoofdelijke aanssprakelijkheid/eenmanszaak kan dan ook nog wat opleveren. Met die projecten van 500K vis je over het algemeen achter het net als het mis gaat.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:39 schreef � het volgende:
Is de BKR-score daar niet voor bedoeld om dat risico zoveel mogelijk af te dekken? Of kun je BKR-registratie makkelijk omzeilen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:40 schreef Justme7005 het volgende:
Precies. Voor zo'n bedrag wil je niet de schuldsanering in. Tenzij er veel meer schulden zijn natuurlijk...
Exact, en zo'n man gun ik het ook veel meer dan een paar gasten die online de gokwereld gaan voeden met nieuwe klanten met project blabla (ik noem maar een willekeurig project).quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ook te laat. maar wel leuk deze kleine projectjes. Heb ook altijd het idee dat je geld dan wel terug komt. Hoofdelijke aanssprakelijkheid/eenmanszaak kan dan ook nog wat opleveren. Met die projecten van 500K vis je over het algemeen achter het net als het mis gaat.
Ik ben bang dat je gelijk krijgt. had niet verwacht dat hij zo snel vol zou lopen. Verlies mijn "weddeschap" met Horseman om de eer. Hij dacht vandaag vol. Ik had hem op het weekend ingeschat.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:53 schreef obligataire het volgende:
Maar niet voordat het project al vol zit, vermoed ik
Mee eens. Gezien het amateurisme van dit 'bedrijf' kan ik mij niets anders voorstellen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik denk ook eerder aan een luchtkasteel.
BKR noteert geen schulden aan leveranciers, onderhandse leningen etc. En last but not least... het zegt niks over de schulden die ná deze lening worden aangegaanquote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:45 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Is de BKR-score daar niet voor bedoeld om dat risico zoveel mogelijk af te dekken? Of kun je BKR-registratie makkelijk omzeilen?
Edit: (tenzij je natuurlijk van familie / vrienden leent, maar verder lijkt me het in NL lastig te voorkomen dat je geregistreerd staat)
Weer 500K in ongeveer 24 uur, pfffquote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Vol ik ga dus niet mee de lucht in!
Gelezen, Deze vrouw is toch van een heel ander caliber dan de snelle jongens die op KOM afgelopen weken 50k en nu 30K gevraagd hebben. Dit ziet er erg serieus uit.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
eens even lezen lijkt op het eerste gezicht veel op de KOM data jongens van afgelopen week
Ziet er erg goed uit. ratings goed, borgtocht 150k. 3 jaar looptijd, mooie rente 7,5. Twijfel sterk..quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Gelezen, Deze vrouw is toch van een heel ander caliber dan de snelle jongens die op KOM afgelopen weken 50k en nu 30K gevraagd hebben. Dit ziet er erg serieus uit.
150k is ook een serieus bedrag, maar ook een persoonlijke borgstelling. Overweeg erin te stappen. Vermoed dat ik niet te lang moet wachten, loopt behoorlijk hard.
Ik zie toch liever een Collin Credit score van goed. Zeker de liquiditeit is, nou ja, matig. Borgtocht klinkt wel goed, maar ik kan gegeven de data niet beoordelen of deze nog wat waard op het moment dat het misgaat en ook andere schuldeisers aankloppen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:54 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Ziet er erg goed uit. ratings goed, borgtocht 150k. 3 jaar looptijd, mooie rente 7,5. Twijfel sterk..
Ik moet bekennen dat ik heel weinig begrijp van de activiteiten van dit bedrijf. Dat is alleen al reden om niet mee te doen. Als het nu 'goed' of 'excellent' was geweest, dan was het misschien anders geweest.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:56 schreef Justme7005 het volgende:
Mee eens. DR3BV is niet te vergelijken met de gokjongens. Het wordt beschreven als licht winstgevend. Het eigen vermogen is al vier jaar stabiel. De waarde van de persoonlijke borgstelling vind ik moeilijk te beoordelen. Bekruipt mij een beetje het gevoel dat het erop of eronder is voor dit bedrijf.
Klopt ook inderdaad. Blijkbaar denken er meer mensen zo over want anders had hij al vol gezeten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:15 schreef _okmer het volgende:
[..]
Ik zie toch liever een Collin Credit score van goed. Zeker de liquiditeit is, nou ja, matig. Borgtocht klinkt wel goed, maar ik kan gegeven de data niet beoordelen of deze nog wat waard op het moment dat het misgaat en ook andere schuldeisers aankloppen?
En dan in combinatie met de relatief hoge kosten bij Collin vind ik een rente van 7,5% te laag. Ik pas
edit: niet iedereen denkt er blijkbaar zo over, want hij zit al weer voor mee dan de helft vol :-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |