abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154955402
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:22 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik geloof dat het GambleProject op KOM volgezet wordt met negatieve reacties.
Hij is weg? Of vol? Dat kan ook.

Al gevonden met directe link :)
pi_154955522
quote:
Kapitaal Op Maat 6-8-2015 14:18

KOM heeft verder geen specifiek uitsluitsel beleid mbt de activiteiten van de onderneming, anders dan de geldende wet- en regelgeving. Wij vinden dat juist een belangrijke taak van "de Crowd" om hierover de oordelen, dmv hun individuele keuze om wel of niet te investeren.
pi_154955622
quote:
Beste Investeerders, nogmaals, deze financieringen betreffen twee juridisch verschillende entiteiten.
Terwijl ik toch echt twee dezelfde smoelen zie aan de zijkant.
Die smoelen maken inderdaad niets uit want ze accepteren toch geen hoofdelijke aansprakelijkheid

Verder is dit volgens mij het eerste project waar onder het kopje zekerhede ALLES op Nee en 0 staat.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_154955976
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:22 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik geloof dat het GambleProject op KOM volgezet wordt met negatieve reacties.
Ja, eindelijk zijn er meerdere investeerders wakker geworden.
Overigens staat er ook “Om zekerheid te verschaffen voor de Kapitaal Op Maat investeerders staat de holding Supercharged Ventures BV garant voor de totale lening van ¤30.000,-. De eigen vermogenspositie van de holding is dusdanig dat deze de betreffende financiering ruimschoots afdekt. (eigen vermogen circa 2 mln). Let wel dit is niet geheel ‘vrij’ vermogen (in liquiditeiten). Aangezien deze holding meerdere participaties beheerd is er toch sprake van een juiste zekerheidsstelling.”
Er is overigens geen enkele duidelijkheid gegeven over de echte waarde van deze holding. Voor de investeerders is het natuurlijk van groot belang om te weten dat er meer dan een crowdfunding lening is, of aan zit te komen. Zeker als deze elkaar direct opvolgen. Onbegrijpelijk dat KoM dit zelf niet inziet. De zogenaamde transparantie is hier ver te zoeken.
pi_154956067
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:33 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Terwijl ik toch echt twee dezelfde smoelen zie aan de zijkant.
Die smoelen maken inderdaad niets uit want ze accepteren toch geen hoofdelijke aansprakelijkheid

Verder is dit volgens mij het eerste project waar onder het kopje zekerhede ALLES op Nee en 0 staat.
Zo denk ik er ook over.

Technisch gezien heeft KoM echter gelijk: het zijn beide juridisch gezien losse entiteiten en dus ook twee losse projecten.

Toch worden de twee entiteiten gerund door dezelfde twee heren en staat dezelfde holding garant voor de twee projecten. Blijkbaar met genoeg vermogen, de vraag is echter of er ook genoeg liquide middelen zijn als het fout gaat.

Daarbij komt dat de investeerders zo hun eigen conclusies trekken, onafhankelijk van het feit dat de twee projecten twee juridisch verschillende bedrijven zijn. Daarnaast vind ik de reacties van KoM maar zwakjes.

Jammer, het had niet zo hoeven gaan. Ik denk dat KoM veel goodwill/sympathie had gekweekt als ze wel melding hadden gemaakt in de projectbeschrijving en nu is de waarheid alsnog op de spreekwoordelijke tafel gekomen.
pi_154956149
Zolang ze geen kansspel aanbieden gericht op Nederlanders mag het volgens de kansspelautoriteit.
pi_154956301
Toch maar ff gekeken bij de KVK. Holding is op 26-9-2014 opgericht. Er zijn dus nog geen balansen gedeponeerd. Ook de beide persoonlijke holdings zijn op deze datum opgericht. Ik ben bang dat de activazijde van de balans enkel bestaat uit immaterieel actief zoals bijvoorbeeld ontwikkelingskosten. Kan me namelijk niet voorstellen dat je in zo'n korte termijn zoveel "echt vermogen" kunt vergaren.
pi_154956341
Heb ook mn vraagtekens bij die 2 mio aan eigen vermogen. Als je 2 mio eigen vermogen hebt zou je dan niet zelf die 30k kunnen financieren ?
pi_154956394
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:51 schreef MSR het volgende:
Jammer, het had niet zo hoeven gaan. Ik denk dat KoM veel goodwill/sympathie had gekweekt als ze wel melding hadden gemaakt in de projectbeschrijving en nu is de waarheid alsnog op de spreekwoordelijke tafel gekomen.
Ja, hierbij kan KoM nog veel leren van GvE, die het uiteindelijk wel netjes heeft opgepakt en de toezegging heeft gedaan om dit soort informatie te delen.
pi_154956522
3Tac is toch nog volgekomen zie ik
pi_154956809
Als je op Facebook kijkt bij de mannen dan lijkt het er toch sterk op dat er (een) auto('s) gecrowdfund word(t)(en)
pi_154957477
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:18 schreef rockenfeller het volgende:
Als je op Facebook kijkt bij de mannen dan lijkt het er toch sterk op dat er (een) auto('s) gecrowdfund word(t)(en)
Die gingen ze verven toch? :)
pi_154957516
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:54 schreef crowdiefunder het volgende:
Zolang ze geen kansspel aanbieden gericht op Nederlanders mag het volgens de kansspelautoriteit.
Ze geven speelgeld weg als incentive. Wellicht buitenlandse site
pi_154958055
(Was)bundles roept na het mislukken van de pitch op GvE zelf investeerders op. Zou dit kunnen zonder vergunning van de AFM?

https://m.box.com/shared_(...)8xfbn34xc1strsqoxrv5
pi_154958268
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:14 schreef djh77 het volgende:
(Was)bundles roept na het mislukken van de pitch op GvE zelf investeerders op. Zou dit kunnen zonder vergunning van de AFM?

https://m.box.com/shared_(...)8xfbn34xc1strsqoxrv5
Ook dit was een drama project wat gelukkig niet tot stand is gekomen. Goed dat GvE niet aan deze nieuwe constructie heeft meegewerkt.
pi_154958481
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:58 schreef rockenfeller het volgende:
Toch maar ff gekeken bij de KVK. Holding is op 26-9-2014 opgericht. Er zijn dus nog geen balansen gedeponeerd. Ook de beide persoonlijke holdings zijn op deze datum opgericht. Ik ben bang dat de activazijde van de balans enkel bestaat uit immaterieel actief zoals bijvoorbeeld ontwikkelingskosten. Kan me namelijk niet voorstellen dat je in zo'n korte termijn zoveel "echt vermogen" kunt vergaren.
Ik had er even overheen gelezen, maar uit de reactie van KoM begrijp ik dat KoM en de eigenaren van de Holding overwegen om nog meer nieuwe projecten te gaan aanbieden. Ik weet wel wat ik zou doen als ik in een van deze projecten zou zitten.....
pi_154959515
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik had er even overheen gelezen, maar uit de reactie van KoM begrijp ik dat KoM en de eigenaren van de Holding overwegen om nog meer nieuwe projecten te gaan aanbieden. Ik weet wel wat ik zou doen als ik in een van deze projecten zou zitten.....
5 jaar nagels bijten (tot op het bot) 😯
Pecunia non olet
pi_154959641
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:41 schreef Groepfunder het volgende:
Eerder in deze draad is gesproken over een soort crowdfund-ETF. In Frankrijk bestaat een initiatief dat daar heel veel van weg heeft: fondsen die je maandelijks kunt verkopen (mits er voldoende liquiditeit is). Toegankelijk voor Nederlanders (18+). Minimaal vermogen: ¤1.000,-. Via het platform is op dit moment 207 miljoen euro uitgeleend. Na aftrek van kosten en rekeninghoudend met defaults is een rentevergoeding van tussen de 3,1% en 6% mogelijk, aldus de algemene informatie op het platform.
Okay, voor wie er vertrouwen in heeft (en Frans leest) is het goed om te weten dat deze buitenlandse crowdfundingwebsite bij het invullen van je belastingformulieren niet voor grote problemen zal zorgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154960520
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:36 schreef rwachtel het volgende:
Nieuwe betalingen staan nog steeds niet op KOM. Normaal gesproken staan ze er in het begin van de maand op.

Maar morgen zou het normaal gesproken betaald moeten worden, dus het zou wel prettig zijn om die transacties al te kunnen zien.
Nog steeds niets....
pi_154960913
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nog steeds niets....
Mij heeft KOM betaald. Staat al op mijn rekening
pi_154961177
Bij mij staat het er ook nog niet op, zal morgen wel komen, zit bij de ing.
pi_154961644
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:00 schreef Justme7005 het volgende:
Heb ook mn vraagtekens bij die 2 mio aan eigen vermogen. Als je 2 mio eigen vermogen hebt zou je dan niet zelf die 30k kunnen financieren ?
Dat zegt dus genoeg. Ofwel het vertrouwen is er niet, of die 80k is verre van liquide en dat bedrag nu investeren zou ergens anders stevige problemen opleveren. En waarom zelf het risico dragen als er ook andere goudzoekers (lees: sukkels) zijn die het wel willen doen?
Schip ahoy!
pi_154961989
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:24 schreef snoopy40 het volgende:
Bij mij staat het er ook nog niet op, zal morgen wel komen, zit bij de ing.
Ik ook, Maar wel vreemd dat de bedragen niet zijn opgenomen onder transacties
pi_154965831
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik ook, Maar wel vreemd dat de bedragen niet zijn opgenomen onder transacties
Dat is een (ongewenst) neveneffect van de vernieuwde website. Schijnt aan gewerkt te worden. De betalingen zijn inmiddels gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 06-08-2015 21:35:36 ]
Pecunia non olet
pi_154966386
Als je de pdf download staan ze er wel op, best wel handig. Staat onder transacties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')