Hoiquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:05 schreef bossbaas het volgende:
Al bijna 2 jaar investeerder in GVE inmiddels in ruim 70 projecten actief met een uitstaand bedrag van 25k.
• 2 projecten zijn afgerond.
• 2 projecten failliet en incasso ingeschakeld in mijn geval 2,8% van alle projecten.
Toch overal tevreden en door het spreiden alsnog een goed rendement.
Ik kan dan ook niet anders adviseren investeer in projecten waar je zelf vertrouwen in hebt en spreid het risico.
Dit mag zeker niet (zelfs een voorwaarde van AFM). Elk platform moet achterhalen via de UBO's van het bedrijf zijn (Ultimate Beneficial Owner, uiteindelijke belanghebbende). Vervolgens moet het platform controleren of er niet door een UBO geld geïnvesteerd wordt in het project zonder dat dit bekend is. Kortom: een platform dient dit in de gaten te houden en het eventueel te melden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:02 schreef Horsemen het volgende:
quote:
Op maandag 3 augustus 2015 14:44 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Dat laatste maakt het wel weer problmatisch m.i.
Dan doe je in feite mee met een underfunded project wat de kans op slagen (zeker bij startup) beperkt.
Ja mee eens, volgens de voorwaarde van de lening mag het ook niet......
Hier de pitch. 5 jaar, 8,5%. 5sB. Zijn toch wel serieuze bedragen ingegaan!quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:57 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bedankt!
Wat was de looptijd, 5 jaar?
je kan je wat inlezen door oude topics te bekijken Topicreeks: Crowdfunding topicquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:07 schreef Remond1977 het volgende:
Ohjaa haha nou Remond en ben me wat aan het verdiepen in Growdfunding aangezien
de rentes belabberd zijn de laatste paar jaar. Growdfunding is regelmatig in het nieuws en toen vond ik deze topic vandaar :-)
De haalbaarheid in jouw ogen, en op je eigen bankrekening (niet doen met geld waar je niet zonder kunt. JA de rentes zijn belabberd, maar over dat geld loop je zo goed als geen risico.quote:Heeft er iemand tips waar je op moet letten?
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:12 schreef Scooper het volgende:
[..]
Hier de pitch. 5 jaar, 8,5%. 5sB. Zijn toch wel serieuze bedragen ingegaan!
Toch lees ik in de pitch al behoorlijk wat contra-indicaties (het hoge salaris, het feit dat de familie buiten schot moest blijven, gesloten op zondag in combinatie met exorbitante voorspelde omzet)...quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:12 schreef Scooper het volgende:
[..]
Hier de pitch. 5 jaar, 8,5%. 5sB. Zijn toch wel serieuze bedragen ingegaan!
Dag, mag ik vragen hoe je die 2,8% berekend hebt? Het lijkt er op dat je 2 projecten deelt door 72.quote:• 2 projecten failliet en incasso ingeschakeld in mijn geval 2,8% van alle projecten.
Beginnen met het geen growd meer noemenquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:07 schreef Remond1977 het volgende:
de rentes belabberd zijn de laatste paar jaar. Growdfunding is regelmatig in het nieuws en toen vond ik deze topic vandaar :-)
Heeft er iemand tips waar je op moet letten?
Mooi, dan doe ik mee.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:59 schreef Remond1977 het volgende:
GvE Subway Haarlem heeft de rente aangepast naar 9 %, was volgens mij 7 %
En je bent niet toevallig een klein beetje gelieerd aan deze ondernemer/project?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:07 schreef Remond1977 het volgende:
Heeft er iemand tips waar je op moet letten?
Net even gelezen maar die gast lijkt me wel gegeschikt, alleen heb ik al een subway project. Wel gek dat die al zo snel de rente verhoogd en dan meteen fors ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:59 schreef Remond1977 het volgende:
GvE Subway Haarlem heeft de rente aangepast naar 9 %, was volgens mij 7 %
Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat!quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:16 schreef obligataire het volgende:
[..]
3 Tac
Ik heb een beetje de indruk dat deze eigenaar bijzonder eigenwijs is en niet wil luisteren naar goede raad van de bank om wat personeel af te doen vloeien en om eens niet zo'n punt te maken van dat MVO. Een bedrijf moet gewoon winst maken, klaar. Leuk als dat met MVO kan als je dat belangrijk vindt, maar anders maar niet.
Banken roepen echt niet alleen maar dingen in hun eigen belang........
Zou mij niet verbazen als dat er wel komt in de toekomst. Als bijvoorbeeld een ETF http://marketsmuse.com/whats-next-etfs-for-crowdfunding-industry/ Of het al bestaat, volgens mij niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:31 schreef Sheffield het volgende:
Bestaat er eigenlijk al zoiets als een crowdfund-fonds? Het is wat tegenstrijdig met het idee van CF, maar als CF trending is, dan is er vast wel markt voor.
Of kan zo'n constructie niet bij CF?
Volgens mij loopt er wel ergens een dergelijk initiatief. Ben vergeten hoe dit heet. Vraag me af wat dan het verdienmodel isquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:31 schreef Sheffield het volgende:
Bestaat er eigenlijk al zoiets als een crowdfund-fonds? Het is wat tegenstrijdig met het idee van CF, maar als CF trending is, dan is er vast wel markt voor.
In/uitstappen is denk ik lastig omdat het in beginsel niet liquide isquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:31 schreef Sheffield het volgende:
We zouden er een handelsplatform voor kunnen maken, maarja, dan moeten de huidige platformen daar wel aan meewerken en dat verwacht ik niet aangezien in alle contracten de leningnummers staan en de uiteindelijke leners vast niet zitten te wachten op steeds nieuwe contracten tekenen bij een wijzigingquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:31 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
In/uitstappen is denk ik lastig omdat het in beginsel niet liquide is
Denk dat alle platformen hier zeker voor openstaan. Echter is het probleem dat een groot deel van de crowdfunders consumenten betreft. De AFM ziet streng toe op bescherming van deze groep. Het is onduidelijk of de consument genoeg kennis van zaken heeft om te gaan handelen in leningen. Oplossing is dat een lening doorlopend een rating krijgt, waarna je continu kan besluiten deze ter verkoop aan te bieden. De koper kan dan bieden op basis van de dan geldende rating. Wij verwachten dat het nog wel even duurt alvorens hier goede richtlijnen voor zijn vanuit de AFM.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:25 schreef crowdiefunder het volgende:
We zouden er een handelsplatform voor kunnen maken, maarja, dan moeten de huidige platformen daar wel aan meewerken en dat verwacht ik niet aangezien in alle contracten de leningnummers staan en de uiteindelijke leners vast niet zitten te wachten op steeds nieuwe contracten tekenen bij een wijziging
Mee eens. Wij weten inmiddels uit ervaring dat er een cf project kan omvallen.Wat het rendement van je cf portefeuille behoorlijk kan drukken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:17 schreef Murene het volgende:
Kwam dit zeer gekleurde artikel tegen:
http://www.crowdfundmarkt(...)aandelenbeleggingen/
Wat ik vooral apart vind is dat ze het risico van zonnepanelen erg hoog inschatten
Verder is het rendement volgens mij gewoon een gemiddelde van alle projecten zonder default. Is niet echt een verwachting lijkt mij.
Hier ook niet, maar de bedragen heb ik al ontvangen vanmorgen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:48 schreef PvN1 het volgende:
Is hier iemand bekend met Lendico en specifiek aangaande de "Boek datum" en wanneer je het ontvangt?
De boek datum was gisteren en vandaag staan nog geen betalingen in het "dashboard"
Dat is hoe wij het graag zouden zienquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:51 schreef RavigotteSaus het volgende:
Je zo het leningnummer ook als verkoopbare eenheid kunnen zien. En je bied op het handelsplatform dus het voledige leningnummer aan. Een leningnummer zou in meerdere projecten kunnen zitten dus de unieke sleutel zou zijn leningnummer+projectnummer:
Lening1782_Project12: Lening 1000 euro/7% Bouwbedrijf van Zanden, oorspronkelijke lening 48mnd / 25eurp pm. Loopt nog 16 maanden.
Als het platform dan lening 1782 van project 12 op een andere naam kan zetten dan ben je er toch?
Wat je denk ik niet moet doen is leningen splitsen of samenvoegen.
hmmm interessant. Moet je wel erbij zetten wat het nog af te lossen bedrag is en de daarbij behorende rente. Daar de meeste platforms werken met annuïteit (alleen collin niet altijd geloof ik) is de aflossing niet lineairquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:51 schreef RavigotteSaus het volgende:
Je zo het leningnummer ook als verkoopbare eenheid kunnen zien. En je bied op het handelsplatform dus het voledige leningnummer aan. Een leningnummer zou in meerdere projecten kunnen zitten dus de unieke sleutel zou zijn leningnummer+projectnummer:
Lening1782_Project12: Lening 1000 euro/7% Bouwbedrijf van Zanden, oorspronkelijke lening 48mnd / 25eurp pm. Loopt nog 16 maanden.
Als het platform dan lening 1782 van project 12 op een andere naam kan zetten dan ben je er toch?
Wat je denk ik niet moet doen is leningen splitsen of samenvoegen.
Tja, Pitch De Smederij te Tiel (leningnummer: 005154).geplaatst December 2013. lening dus vermoedelijk tot stand gekomen in Januari 2014. Jaar later januari 2015 wordt faillisement uitgesproken. Onderwijl wordt er 36000 euro aan de familie teruggegeven......................... Dit ruikt naar gauw nog even belangen van familie veilig stellen cq fraude. 36000 +12 *1900 euro onttrekking voor prive is ongeveer de lening.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Toch lees ik in de pitch al behoorlijk wat contra-indicaties (het hoge salaris, het feit dat de familie buiten schot moest blijven, gesloten op zondag in combinatie met exorbitante voorspelde omzet)...
Het ontgaat mij volledig waarom GvE zo loopt te hannesen met het incassotraject. De ondernemer is failliet en is dus het beheer over het vermogen kwijt. Hij mag op geen enkele manier afspraken maken met schuldeisers en aflossingen doen. GvE moet bij de curator zijn en verder bij niemand. Is de vordering wel ingediend?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Tja, Pitch De Smederij te Tiel (leningnummer: 005154).geplaatst December 2013. lening dus vermoedelijk tot stand gekomen in Januari 2014. Jaar later januari 2015 wordt faillisement uitgesproken. Onderwijl wordt er 36000 euro aan de familie teruggegeven......................... Dit ruikt naar gauw nog even belangen van familie veilig stellen cq fraude. 36000 +12 *1900 euro onttrekking voor prive is ongeveer de lening.
Zit er niet in maar ik zou om opheldering vragen bij GVE, De deurwaarder en via hen bij de curator.
Wie zit er in en onderneemt actie?
Het is nog te vroeg om te concluderen dat er gehannest is door GVE. Eerst info vragen dan conclusies trekken. Vandaar mijn vraag wie zit erin en gaat er achteraan om opheldering te vragen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:29 schreef rockenfeller het volgende:
Het ontgaat mij volledig waarom GvE zo loopt te hannesen met het incassotraject. De ondernemer is failliet en is dus het beheer over het vermogen kwijt. Hij mag op geen enkele manier afspraken maken met schuldeisers en aflossingen doen. GvE moet bij de curator zijn en verder bij niemand. Is de vordering wel ingediend?
Er stond de afgelopen maanden ook niet veel soeps op w.m.b.. Zal straks eens de taal veranderen mits die op Engels staat. Over de lange termijn maak ik mij niet bijzonder veel zorgen. Voor elke investeringstranche wordt een afzonderlijke coöperatie opgericht. Die zouden bij een eventueel faillissement van Symbid buiten schot blijven volgens mij. Ik heb me in de notering verder niet verdiept dus daar kan ik ook niks over zeggen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 07:58 schreef snoopy40 het volgende:
Hoi moralitas, ik heb hetzelfde probleem gehad maar dat kwam omdat ik alleen de engelse proposities zag, ik heb hem toen op nederlands gezet en zag toen alle proposities. Heb alleen een slecht zicht op symbid, volg het nu enkele maanden maar zie zelden een project vollopen. Ook is hun notering erg laag en zoeken ze extra geld. Hoe ziet hun langere termijn eruit?
In mijn verhaal stond: Looptijd 16 maanden aflossing 25 euro pm. Het is af te lossen bedrag is dan 400 euro in 16 maanden (incl. rente). Je kan dan zelf betalen of je er 300euro (omdat er wat problemen zijn opgedoken) of 500eur voor over hebt (omdat het veiliger blijkt dan een staatsobligatie).quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:03 schreef rockenfeller het volgende:
hmmm interessant. Moet je wel erbij zetten wat het nog af te lossen bedrag is en de daarbij behorende rente. Daar de meeste platforms werken met annuïteit (alleen collin niet altijd geloof ik) is de aflossing niet lineair
Er heeft iemand een vraag gesteld bij de haarmiddelverkopers op KOM aangaande de zekerheden en winst/verlies. Ben benieuwd wat het antwoord is. Als er zekerheden en winst zijn is het misschien wel een leuk project. Zoals het er nu staat is het een vette Nee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:07 schreef nietzowietzo het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Original-Mineral-Nederland
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic
Horsemen, bedankt voor sponsoren deze en volgende maand
Ik ga er niet in investeren, omdat er geen hoofdelijke aansprakelijkheid is.
Bij bijvoorbeeld zencap is dit standaard wel het geval.
Dat ook inderdaad, afwachten wat daar voor reactie op komt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Er heeft iemand een vraag gesteld bij de haarmiddelverkopers op KOM aangaande de zekerheden en winst/verlies. Ben benieuwd wat het antwoord is. Als er zekerheden en winst zijn is het misschien wel een leuk project. Zoals het er nu staat is het een vette Nee.
Anonieme investeerder4-8-2015 17:32
Kan er meer inzage worden gegeven in de (financiele) kracht van Pay Off BV van John Boon en Fully White BV ? Hoe sterk zijn deze BV's en waaraan kan in deze BV's daadwerkelijk zekerheidswaarde worden toegekend ? In de toelichting staat dat in 2014 er sprake is geweest van een netto resultaat van ¤-160K bij een omzet van ¤540K. Dit betekent toch een substantieel verlies of staat de - daar per abuis ?
Geen want de vrager heeft bevestigd dat deze informatie in de financiële bijlage staat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:01 schreef nietzowietzo het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad, afwachten wat daar voor reactie op komt.
Ik lees die dingen nooitquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:52 schreef Zand60 het volgende:
Een beetje late reactie, maar ik wilde NaRegenDeZon en Horseman nog bedanken voor hun initiatief om een gesprek met GvE aan te gaan en zelfs erheen te gaan! Top!
Waar ik me soms aan 'erger' / 'zorgen maak' is de hernieuwde schuldbekentenis.
Ik heb maar 5 projectjes en stop er eventjes mee, de administratie is gewoonweg niet bij te houden.
Van die 5 projecten hebben ze alle 5 een hernieuwde schuldbekentenis.
Is dit dan echt alleen maar omdat mensen niet betaald hebben of moet ik zo'n bekentenis opnieuw uitpluizen?
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:52 schreef Zand60 het volgende:
Een beetje late reactie, maar ik wilde NaRegenDeZon en Horseman nog bedanken voor hun initiatief om een gesprek met GvE aan te gaan en zelfs erheen te gaan! Top!
Ja de schuldbekentenissen zijn in het algemeen gelijk en verschillen alleen in een paar investeerders en hebben daardoor een iets lagere totale leensom en lagere anuiteit. Controleer zelf de eerste goed maar doe er verder niets mee. Daarna wacht ik op de tweede en die neem ik op in mijn administratie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:52 schreef Zand60 het volgende:
Waar ik me soms aan 'erger' / 'zorgen maak' is de hernieuwde schuldbekentenis.
Ik heb maar 5 projectjes en stop er eventjes mee, de administratie is gewoonweg niet bij te houden.
Van die 5 projecten hebben ze alle 5 een hernieuwde schuldbekentenis.
Is dit dan echt alleen maar omdat mensen niet betaald hebben of moet ik zo'n bekentenis opnieuw uitpluizen?
Lijken mij slechte rentesquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:20 schreef -jos- het volgende:
Ze zeggen dat de AFM naar verwachting dit jaar hypotheekcrowdfunding gaat goedkeuren, mooi!
Nu wel, maar dat kan over een paar jaar zomaar anders zijn. En als investeerder kan het best rendabel zijn, afhankelijk van je persoonlijke situatie.quote:
Opzich prima site denk ik, en duidelijk verhaal. Loopt alleen nog niet echt hard.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:47 schreef crowdiefunder het volgende:
Overigens is er al een platform voor financiering in woningen zie ik: https://investeren.sameni(...)124-den-haag-6-rente
Dit staat in de voorwaarden. In principe is de lening voor 30 jaar, maar ze kunnen na 5 jaar iemand anders vindenquote:[img]
Vraag me alleen af hoe ze die uitstap na 60 maanden gaan regelen. Dan moet de lening weer opengesteld worden denk ik? Of je kan je belang in de lening te koop zetten, maar dan moeten er wel kopers zijn uiteraard.
Ik blijf er voorlopg van weg, en wel mede hierdoor:quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:47 schreef crowdiefunder het volgende:
Overigens is er al een platform voor financiering in woningen zie ik: https://investeren.sameni(...)124-den-haag-6-rente
Ja administratie, mijn e-mailbox is mijn administratieik hou wel een excel bij met alle bedragen en terugbetalingen.
http://www.webclusive.com/quote:Deze website is ontwikkeld door: WEBclusive Crowdfunding
Het kan een 2e hypotheek of een hypotheek voor een verhuurobject zijn. Banken geven hiervoor geen financiering, terwijl de kosten vaak best op te brengen zijn. Via crowdfunding kan dit best interessant zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:26 schreef crowdiefunder het volgende:
Zou dat wat zijn? Gezien de lage rentes op de markt zou ik niet weten waarom je het tegen een hoger % wil lenen via CF, ja als je het niet rond krijgt, maar dan zou ik ook het geld niet willen uitlenen
Volgens mij hebben de meeste platformen ook geen vergunning alleen een ontheffing. Weet iemand wat hier het verschil tussen is?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:00 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik blijf er voorlopg van weg, en wel mede hierdoor:
[..]
http://www.webclusive.com/
Plus zo te zien niemand in dienst behalve zichzelf (volgens KVK).
Tevens vind ik de Financiële onderbouwing ook wel erg summier.....
Hoe lastig is het trouwens om aan een AFM vergunning te komen?
Daar issie:quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:03 schreef komrad het volgende:
Vandaag wordt pacogi versie 2 op GvE gepubliceerdvorige keer ging het niet door omdat een investeringsbank afhaakte agv wijziging in de strategie vd bank
Tja, het is wat krap allemaal. Er wordt een flink bedrag gevraagd, 2x het nettoresultaat van 2014. Prognose van 2015 ziet er leuk uit en als dat waargemaakt wordt dan zal het vast goed gaan. Maar als de boel in elkaar stort dan gaat iedereen het schip in. Plus stapelfinanciering met de bank en ik gok dat de crowdfundinvesteerders weer achter mogen aansluiten als het fout gaat.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:21 schreef µ het volgende:
[..]
Daar issie:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11704
Naam: Pacogi
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 500.000 euro
Rente: 8,5%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 4
Graydon rating: 0,34
Leuk stukje, nu lopen de CF projecten nog sneller vol door de mensen die er enthousiast door zijn gewordenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:32 schreef invia het volgende:
Zoals eerder genoemd in dit topic. Wellicht interessant: http://www.npo.nl/nieuwsuur/04-08-2015/VPWON_1235853 vanaf 10.25
De luchtjes branche heeft hoge winstmarges. Dus als je de marketing/sales/en je debiteuren bewaking goed voor elkaar hebt kan het snel gaan. Zo te zien gaat het snel met dit bedrijf. De debiteuren bewaking is uitbesteed aan de facturing maatschappij dus dat zal wel goed gedaan worden. Gezien de groei gaan marketing en sales ook goed.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:37 schreef MSR het volgende:
Tja, het is wat krap allemaal. Er wordt een flink bedrag gevraagd, 2x het nettoresultaat van 2014. Prognose van 2015 ziet er leuk uit en als dat waargemaakt wordt dan zal het vast goed gaan. Maar als de boel in elkaar stort dan gaat iedereen het schip in. Plus stapelfinanciering met de bank en ik gok dat de crowdfundinvesteerders weer achter mogen aansluiten als het fout gaat.
Daar staat dan weer een iets hoger rendement tegenover. Ik weet het nog zo niet.
Ze stellen dat de Limburgse Industriebank de 1,5 miljoen financiert.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
De luchtjes branche heeft hoge winstmarges. Dus als je de marketing/sales/en je debiteuren bewaking goed voor elkaar hebt kan het snel gaan. Zo te zien gaat het snel met dit bedrijf. De debiteuren bewaking is uitbesteed aan de facturing maatschappij dus dat zal wel goed gedaan worden. Gezien de groei gaan marketing en sales ook goed.
Wat ik alleen niet begrijp is hoe het gat van de 1.5 miljoen wat de investeringsbank laat vallen opgelost wordt. Hadden ze die 1.5 miljoen niet nodig? of lees ik het verkeerd?
Zoals ik het lees zijn de twee pitches nagenoeg gelijk alleen valt deze 1.5 miljoen weg.
Tja, het is te hopen dat ze ook luchtjes met grote marges verkopen want dit:quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
De luchtjes branche heeft hoge winstmarges. Dus als je de marketing/sales/en je debiteuren bewaking goed voor elkaar hebt kan het snel gaan. Zo te zien gaat het snel met dit bedrijf. De debiteuren bewaking is uitbesteed aan de facturing maatschappij dus dat zal wel goed gedaan worden. Gezien de groei gaan marketing en sales ook goed.
Wat ik alleen niet begrijp is hoe het gat van de 1.5 miljoen wat de investeringsbank laat vallen opgelost wordt. Hadden ze die 1.5 miljoen niet nodig? of lees ik het verkeerd?
Zoals ik het lees zijn de twee pitches nagenoeg gelijk alleen valt deze 1.5 miljoen weg.
slaat op de Action. En daar wordt die Magico bijvoorbeeld voor minder dan 2 euro verkocht...quote:De merken “Magico” en “Cloud-11” worden exclusief bij het snelst groeiende retailbedrijf van Nederland en daarbuiten verkocht.
Hier kan je meer lezen:quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:51 schreef Murene het volgende:
Volgens mij hebben de meeste platformen ook geen vergunning alleen een ontheffing. Weet iemand wat hier het verschil tussen is?
Excuus, dat is wel nog de oude bank die nu dus wegvalt. Blijft de vraag van Naregendezon staan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:07 schreef MSR het volgende:
[..]
Ze stellen dat de Limburgse Industriebank de 1,5 miljoen financiert.
De ABNbank droeg in de eerste pitch al 500k bij. Dat doen ze bij een jong bedrijf in het algemeen alleen als ze zekerheden over voorraad en debiteuren hebben. Door de factoring maatschappij in de tweede pitch in te schakelen heeft ABN nog meer zekerheid over debiteuren en verdienen ze er wat meer aan. Kan me niet voorstellen dat ze voor deze extra zekerheid en verdienste 1.5 miljoen extra beschikbaar stellen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:10 schreef MSR het volgende:
Excuus, dat is wel nog de oude bank die nu dus wegvalt. Blijft de vraag van Naregendezon staan.
Edit: Zou de 1,5 miljoen door abn commercial finance gefinancierd zijn?
"De nieuwe huisbankier ABNAMRO heeft in combinatie met aan haar gelieerde factormaatschappij ABNAMRO Commercial Finance de benodigde kredietbehoefte grotendeels kunnen invullen waarbij is afgesproken dat middels Crowdfunding een bedrag ad. ¤ 500.000 zou worden toegevoegd."
Een factoringmij doet ongeveer 85% van de openstaande debiteuren jonger dan 90 dagen en waarbij de prestatie reeds verricht is. Kun je het uitrekenen. De debiteuren zijn dan volledig voor hen. Overigens zal de bank wel een wederzijdse zekerhedenregeling wensen/eisen waarmee ze, kort gezegd, van elkaars zekerheden gebruik kunnen/mogen makenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
De ABNbank droeg in de eerste pitch al 500k bij. Dat doen ze bij een jong bedrijf in het algemeen alleen als ze zekerheden over voorraad en debiteuren hebben. Door de factoring maatschappij in de tweede pitch in te schakelen heeft ABN nog meer zekerheid over debiteuren en verdienen ze er wat meer aan. Kan me niet voorstellen dat ze voor deze extra zekerheid en verdienste 1.5 miljoen extra beschikbaar stellen.
Wat natuurlijk wel zo is dat je door gebruik te maken van factoring, dus je debiteuren "verkoopt", minder werkkapitaal nodig hebt.
Zou dit die 1.5 miljoen goedmaken?
idem hier, maar voor een beperkt bedrag ivm de gestapelde financieringsconstructiequote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:22 schreef obligataire het volgende:
Ik zat al in de 'eerste' Pacogi en zie eigenlijk geen redenen om niet opnieuw mee te doen.
Die jongen is goed bezig met zijn bedrijf. Alleen hij groeit erg snel, begrijpelijk dat de financiering dan mee moet groeien. Blijkbaar ziet de ABN het allemaal wel zitten, en 8,5% is een mooie compensatie voor het risico. Durf er wel wat in te stoppen![]()
http://happilyeverafterx.(...)arfum-body-language/
Ik zal maar niet zeggen hoeveel ik er heb, maar 5 is echt niet veel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:52 schreef Zand60 het volgende:
Als particulier de administratie van de bijschrijvingen bijhouden hoeft helemaal niet veel tijd te kosten. Per bijschrijving kun je het gemakkelijk in 30 seconden bijgewerkt hebben. Als je 50 projecten hebt is dat een half uur per maand. Stel een uur per maand, dat moet gemakkelijk lukken lijkt mij. Zoveel is dat toch ook niet?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik zal maar niet zeggen hoeveel ik er heb, maar 5 is echt niet veel.![]()
Het kost mij dan ook veel tijd om alles netjes te volgen en wat up-to-date statistiek voorhanden te hebben, maar dat is ook een beetje hobby natuurlijk
uur per maand is nog veel, als je het eea automatiseert dan kan je per maand 2 bestanden inlezen (bank ontvangsten en de GVE download) in een excel bestand en met wat voorwaardelijke opmaak zie je snel zat of het goed gaat.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:53 schreef MSR het volgende:
[..]
Als particulier de administratie van de bijschrijvingen bijhouden hoeft helemaal niet veel tijd te kosten. Per bijschrijving kun je het gemakkelijk in 30 seconden bijgewerkt hebben. Als je 50 projecten hebt is dat een half uur per maand. Stel een uur per maand, dat moet gemakkelijk lukken lijkt mij. Zoveel is dat toch ook niet?
Projecten uitzoeken en dergelijke daar ging het niet over: enkel de administratie van de lopende projecten hequote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:43 schreef crowdiefunder het volgende:
en hier meelezen/reageren natuurlijk
Ik ben net in mei begonnen en wilde het nu even aankijken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik zal maar niet zeggen hoeveel ik er heb, maar 5 is echt niet veel.![]()
Het kost mij dan ook veel tijd om alles netjes te volgen en wat up-to-date statistiek voorhanden te hebben, maar dat is ook een beetje hobby natuurlijk
Zelfde als Performing Projectsquote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:36 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op KoM
https://www.kapitaalopmaat.nl/PrepaidLeads
Doel van investering
Financiering werkkapitaal
36 Maanden
Rente
8 %
Die foto van die eigenaar in combi met zijn naam heb ik volgens mij al eens eerder voorbij zien komen maar heb even geen idee meer hoe of wat……
Inderdaadquote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:41 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik pas om wel meer dan 10 reden. Pfff, wat een waardeloos project.
Mensen kunnen tot in ieder geval 30 (of is het 90?) dagen na afschrijving de incasso's nog storneren.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:41 schreef Zand60 het volgende:
Het blijft jammer dat ze niet automatisch afschrijven wanneer project vol is, dus zodra je ingeschreven hebt en nogmaals de bevestigingsmail verstuurd hebt. Zo moeilijk kan efficient werken toch niet zijn? Of 'mag' het niet van de AFM?
Ah, daar is ie weer!quote:
Ik hoop toch zeker dat dit project niet vol loopt, dat zou wel een heel slecht signaal zijn. Ik denk dat het het meest waardeloze project is wat ik heb voorbij zien komen.quote:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Performing-Conceptsquote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:09 schreef Justme7005 het volgende:
KoM...........project van vorige week
Bedankt! Ja, zie je wel. Ik dacht al, die ken ik ergens van.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
https://www.kapitaalopmaat.nl/Performing-Concepts
Hij verft maar door die manquote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:56 schreef MSR het volgende:
[..]
Ah, daar is ie weer!
"Ramon Vingerhoed is een vervend autoliefhebber en ondernemer in hart en nieren."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |