abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154871069
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:05 schreef bossbaas het volgende:
Al bijna 2 jaar investeerder in GVE inmiddels in ruim 70 projecten actief met een uitstaand bedrag van 25k.

• 2 projecten zijn afgerond.

• 2 projecten failliet en incasso ingeschakeld in mijn geval 2,8% van alle projecten.

Toch overal tevreden en door het spreiden alsnog een goed rendement.
Ik kan dan ook niet anders adviseren investeer in projecten waar je zelf vertrouwen in hebt en spreid het risico.
Hoi :W

70 is een mooi aantal, en gezien je uitstaande bedrag ook geen lullige bedragen. Hoe vind je het de laatste maanden gaan ten opzichte van 2 jaar geleden?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 3 augustus 2015 @ 17:10:18 #102
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_154871127
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:02 schreef Horsemen het volgende:
quote:
Op maandag 3 augustus 2015 14:44 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Dat laatste maakt het wel weer problmatisch m.i.
Dan doe je in feite mee met een underfunded project wat de kans op slagen (zeker bij startup) beperkt.
Ja mee eens, volgens de voorwaarde van de lening mag het ook niet......
Dit mag zeker niet (zelfs een voorwaarde van AFM). Elk platform moet achterhalen via de UBO's van het bedrijf zijn (Ultimate Beneficial Owner, uiteindelijke belanghebbende). Vervolgens moet het platform controleren of er niet door een UBO geld geïnvesteerd wordt in het project zonder dat dit bekend is. Kortom: een platform dient dit in de gaten te houden en het eventueel te melden.
pi_154871170
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bedankt!
Wat was de looptijd, 5 jaar?
Hier de pitch. 5 jaar, 8,5%. 5sB. Zijn toch wel serieuze bedragen ingegaan!
pi_154871196
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:07 schreef Remond1977 het volgende:
Ohjaa haha nou Remond en ben me wat aan het verdiepen in Growdfunding aangezien
de rentes belabberd zijn de laatste paar jaar. Growdfunding is regelmatig in het nieuws en toen vond ik deze topic vandaar :-)
je kan je wat inlezen door oude topics te bekijken Topicreeks: Crowdfunding topic
quote:
Heeft er iemand tips waar je op moet letten?
De haalbaarheid in jouw ogen, en op je eigen bankrekening (niet doen met geld waar je niet zonder kunt. JA de rentes zijn belabberd, maar over dat geld loop je zo goed als geen risico.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_154871565
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:12 schreef Scooper het volgende:

[..]

^O^
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2015 @ 17:37:28 #106
43556 miss_dynastie
pi_154871795
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:12 schreef Scooper het volgende:

[..]

Toch lees ik in de pitch al behoorlijk wat contra-indicaties (het hoge salaris, het feit dat de familie buiten schot moest blijven, gesloten op zondag in combinatie met exorbitante voorspelde omzet)...
pi_154872868
quote:
• 2 projecten failliet en incasso ingeschakeld in mijn geval 2,8% van alle projecten.
Dag, mag ik vragen hoe je die 2,8% berekend hebt? Het lijkt er op dat je 2 projecten deelt door 72.

Als je rekening houdt met het nog resterende bedrag (en dus ook het reeds ontvangen bedrag van die defaults) hoe kom je dan uit?

En als je het ook nog eens deelt door de gemiddelde duur van je projecten in jaren?
Pecunia non olet
  maandag 3 augustus 2015 @ 18:36:50 #108
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154873240
quote:
de rentes belabberd zijn de laatste paar jaar. Growdfunding is regelmatig in het nieuws en toen vond ik deze topic vandaar :-)

Beginnen met het geen growd meer noemen :P

En het beste kun je wat oudere topics doorlezen en gewoon rustig aan beginnen met kleinere bedragen en dan uitbouwen!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 3 augustus 2015 @ 18:45:48 #109
132191 -jos-
Money=Power
pi_154873479
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:59 schreef Remond1977 het volgende:
GvE Subway Haarlem heeft de rente aangepast naar 9 %, was volgens mij 7 %
Mooi, dan doe ik mee.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_154874068
quote:

En je bent niet toevallig een klein beetje gelieerd aan deze ondernemer/project?
  maandag 3 augustus 2015 @ 19:07:42 #111
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154874205
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:59 schreef Remond1977 het volgende:
GvE Subway Haarlem heeft de rente aangepast naar 9 %, was volgens mij 7 %
Net even gelezen maar die gast lijkt me wel gegeschikt, alleen heb ik al een subway project. Wel gek dat die al zo snel de rente verhoogd en dan meteen fors ook.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_154874899
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

3 Tac

Ik heb een beetje de indruk dat deze eigenaar bijzonder eigenwijs is en niet wil luisteren naar goede raad van de bank om wat personeel af te doen vloeien en om eens niet zo'n punt te maken van dat MVO. Een bedrijf moet gewoon winst maken, klaar. Leuk als dat met MVO kan als je dat belangrijk vindt, maar anders maar niet.
Banken roepen echt niet alleen maar dingen in hun eigen belang........
Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat!
pi_154876472
Oh nee hoor maak mij voor de rest niet uit, was meer als tip als iemand
het nog niet had gezien want daar is het forum ook voor.

quote:

En je bent niet toevallig een klein beetje gelieerd aan deze ondernemer/project?
pi_154878324
Kwam dit zeer gekleurde artikel tegen:

http://www.crowdfundmarkt(...)aandelenbeleggingen/

Wat ik vooral apart vind is dat ze het risico van zonnepanelen erg hoog inschatten

Verder is het rendement volgens mij gewoon een gemiddelde van alle projecten zonder default. Is niet echt een verwachting lijkt mij.
  maandag 3 augustus 2015 @ 21:31:32 #115
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154878856
Bestaat er eigenlijk al zoiets als een crowdfund-fonds? Het is wat tegenstrijdig met het idee van CF, maar als CF trending is, dan is er vast wel markt voor.
Of kan zo'n constructie niet bij CF?
pi_154880414
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:31 schreef Sheffield het volgende:
Bestaat er eigenlijk al zoiets als een crowdfund-fonds? Het is wat tegenstrijdig met het idee van CF, maar als CF trending is, dan is er vast wel markt voor.
Zou mij niet verbazen als dat er wel komt in de toekomst. Als bijvoorbeeld een ETF http://marketsmuse.com/whats-next-etfs-for-crowdfunding-industry/ Of het al bestaat, volgens mij niet.
pi_154880583
quote:
Volgens mij loopt er wel ergens een dergelijk initiatief. Ben vergeten hoe dit heet. Vraag me af wat dan het verdienmodel is
pi_154880784
quote:
In/uitstappen is denk ik lastig omdat het in beginsel niet liquide is
pi_154889527
Meer mensen hier die meedoen met Oersoep (bier) via CrowdAboutNow? Er waren meerdere tiers aan incentives en bij 250 EUR stond er al "en ieder jaar krijg je als dank een mooie 75cl fles met een speciaal gebrouwen bier."

Nu hebben ze binnenkort hun openingsfeestje. Prima! En als je langskomt, kun meteen je eerste fles(sen) bier meenemen. Ook leuk! En anders kun je ze later ophalen. In Nijmegen... :D Nu is "krijgen" niet per definitie "opgestuurd krijgen", maar dat zou mij in dit geval wel logisch lijken, aangezien er vanuit heel Nederland mensen mee zullen doen. Het was toch wel fijn geweest als ze er bij hadden gezet dat het opgehaald moet worden, bijna in Duitsland :P Oh well... Ik wens ze nog steeds het allerbeste toe, hoor! :) En veel plezier aan de mensen die gaan!
pi_154889655
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:31 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

In/uitstappen is denk ik lastig omdat het in beginsel niet liquide is
We zouden er een handelsplatform voor kunnen maken, maarja, dan moeten de huidige platformen daar wel aan meewerken en dat verwacht ik niet aangezien in alle contracten de leningnummers staan en de uiteindelijke leners vast niet zitten te wachten op steeds nieuwe contracten tekenen bij een wijziging :)
pi_154890053
Is hier iemand bekend met Lendico en specifiek aangaande de "Boek datum" en wanneer je het ontvangt?

De boek datum was gisteren en vandaag staan nog geen betalingen in het "dashboard"
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:49:28 #122
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_154890079
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:25 schreef crowdiefunder het volgende:
We zouden er een handelsplatform voor kunnen maken, maarja, dan moeten de huidige platformen daar wel aan meewerken en dat verwacht ik niet aangezien in alle contracten de leningnummers staan en de uiteindelijke leners vast niet zitten te wachten op steeds nieuwe contracten tekenen bij een wijziging
Denk dat alle platformen hier zeker voor openstaan. Echter is het probleem dat een groot deel van de crowdfunders consumenten betreft. De AFM ziet streng toe op bescherming van deze groep. Het is onduidelijk of de consument genoeg kennis van zaken heeft om te gaan handelen in leningen. Oplossing is dat een lening doorlopend een rating krijgt, waarna je continu kan besluiten deze ter verkoop aan te bieden. De koper kan dan bieden op basis van de dan geldende rating. Wij verwachten dat het nog wel even duurt alvorens hier goede richtlijnen voor zijn vanuit de AFM.
pi_154890093
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:17 schreef Murene het volgende:
Kwam dit zeer gekleurde artikel tegen:

http://www.crowdfundmarkt(...)aandelenbeleggingen/

Wat ik vooral apart vind is dat ze het risico van zonnepanelen erg hoog inschatten

Verder is het rendement volgens mij gewoon een gemiddelde van alle projecten zonder default. Is niet echt een verwachting lijkt mij.
Mee eens. Wij weten inmiddels uit ervaring dat er een cf project kan omvallen.Wat het rendement van je cf portefeuille behoorlijk kan drukken. :(

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-08-2015 12:43:20 ]
pi_154890109
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:48 schreef PvN1 het volgende:
Is hier iemand bekend met Lendico en specifiek aangaande de "Boek datum" en wanneer je het ontvangt?

De boek datum was gisteren en vandaag staan nog geen betalingen in het "dashboard"
Hier ook niet, maar de bedragen heb ik al ontvangen vanmorgen.
pi_154890117
Je zo het leningnummer ook als verkoopbare eenheid kunnen zien. En je bied op het handelsplatform dus het voledige leningnummer aan. Een leningnummer zou in meerdere projecten kunnen zitten dus de unieke sleutel zou zijn leningnummer+projectnummer:

Lening1782_Project12: Lening 1000 euro/7% Bouwbedrijf van Zanden, oorspronkelijke lening 48mnd / 25eurp pm. Loopt nog 16 maanden.

Als het platform dan lening 1782 van project 12 op een andere naam kan zetten dan ben je er toch?

Wat je denk ik niet moet doen is leningen splitsen of samenvoegen.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')