Die had je mogen laten staan, misschien kwam er dan een antwoord opquote:
Ik heb ze ook al gemaild dat ze eigenlijk moeten zorgen voor een eenmalige machtiging of zo. Dit geeft ook voor AGD verschrikkelijk veel werk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 03:08 schreef RavigotteSaus het volgende:
Zit wat in, Mijn scanner is ook printer. Voor mij is het lezen, printen, handtekening, terug in machine om te scannen en mailen. Voor mensen die de luxe niet hebben kan ik me voorstellen dat het omslachtig is.
Printen, tekenen, foto ervan maken met je mobiele telefoon en mailen vanaf je telefoon. Doe ik ook altijd en wordt overal geaccepteerd.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:52 schreef leolinedance het volgende:
Ik vind dat hele gebeuren bij AGD maar wat omslachtig aangezien ik geen scanner heb. Kan ik weer ergens naartoe gaan om dat te fixen
Volgens mij zijn er nog 90 platforms die niet in de OP staanquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:22 schreef -jos- het volgende:
Ik zag net bij dit topic een banner van zencap, maar dit platform staat nog niet in de OP.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10823quote:
Denk als de rente 7,5% was geweest dat die al een stuk verder was.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 11:23 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10823
De ratings zijn aardig, maar niet bijzonder. De pitch bevat cijfers en die zien er voor mij (als financiële leek) wel goed uit. Wat dat betreft snap ik niet waarom hij nog niet vol zit. Ik vind het opvallend dat in de pitch wordt vermeld dat de focus van dit bedrijf ook op België ligt, want daar is in 2014 en 2015 nog niet 1% van de omzet vandaan gehaald. Afgezien van die bijzonderheid zie ik niets dat mij als investeerder zou afschrikken.
Misschien bij 3% en een etentje met Anna ook.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 12:21 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Denk als de rente 7,5% was geweest dat die al een stuk verder was.
Staat m.i. onder de 'overige reserves' ad EUR 262.704. Hoe dan ook een heel groot eigen vermogen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:07 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Misschien bij 3% en een etentje met Anna ook.![]()
Maar ff over het project. In de pitch staat dat de onderneemster een achtergestelde lening heeft verstrekt van 247K. In de balans staan de achtergestelde leningen op 0. Ik heb mezelf voorgenomen om bij zoiets direct het project opzij te leggen. Er zal best wel weer een verklaring voor zijn maar doe zo iets essentieels meteen goed
Zou kunnen maar achtergestelde lening is geen ev maar garantievermogen. Waar zouden dan die dik 80K langlopende schulden zijn. In de pitch staat dat er geen andere financiers zijnquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Staat m.i. onder de 'overige reserves' ad EUR 262.704. Hoe dan ook een heel groot eigen vermogen.
Tja, een verhaal met allemaal verliezers. Wel interessant om even te lezen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:42 schreef Sim83 het volgende:
Hoi allemaal,
ik lees al een tijdje aandachtig mee en nu maar een account aangemaakt. Heb zelf vooral geld geinvesteerd via Geldvoorelkaar, Symbid (maar dat was denk ik eenmalig) en onlangs Bouwaandeel.nl
Ik las net een interessant verhaal in De Volkskrant over ijsmaker Talimini. Ik dacht dat ik de naam al ergens van herkende en inderdaad. De "beste" man heeft in het voorjaar het leven verloren door zelfdoding, maar het artikel komt er op neer dat hij nogal creatief met de waarheid om sprong. Hij heeft ook geld geworven via Geldvoorelkaar, maar van de wanbetalers. Het artikel beschrijft kort ook de rol die Geldvoorelkaar heeft gespeeld.
"Ook de maandelijkse betalingen aan honderden crowdfunders die hebben geďnvesteerd in Talamini Gelato, stokken in maart ineens. Aan de directie van het crowdfundplatform Geld voor Elkaar vertelt Riccardo dat hij slachtoffer is geworden van een computerhack en dat criminelen zijn betalingen doorsluizen naar vreemde rekeningen. Het crowdfundplatform wil bewijzen voor dit verhaal en doet navraag bij de politie. Op de afspraak met de eigenaar van Geld voor Elkaar komt Riccardo vervolgens niet opdagen."
Het artikel is verder te lezen op Blendle: https://blendle.com/i/de-(...)vkn-20150801-4777273
Jij zit dus in Anna Skipper?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:29 schreef obligataire het volgende:
Zal wel een intern verhaal zijn. Maar goed mij is het ruk hoe ze het noemen, ik wou dat ze allemaal zo'n balans hadden.
Dat zou die wel willen 😜quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:24 schreef AQuila360 het volgende:
Bundles heeft nog maar 2 dagen te gaan zie ik, die komt niet meer vol. Wat opzich een goed iets is.
[..]
Jij zit dus in Anna Skipper?
Gisteren iemand 30Kquote:Op zondag 2 augustus 2015 11:21 schreef AQuila360 het volgende:
3Tac Lichtreclame trekt nu ook wel weer aan en zal ook wel volkomen en anders verwacht ik in de laatste paar dagen wel weer een paar grote bedragen om het alsnog vol te krijgen.
Wat waren hier ook al weer de bezwaren tegen dat project? Want geloof dat niemand hier er iets in gedaan heeft? Ik doe misschien nog een klein bedragje als hij bijna vol is.
quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat zou nog eens een mooie incentive zijn 😚
Ik zit in de eerste tranche en ben wel te spreken over de gang van zaken. Je wordt goed op de hoogte gehouden per mail over de gang van zaken. Verder zie ik regelmatig vacatures van ze langskomen die in lijn met liggen met de geschetste vooruitgang.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 20:46 schreef _okmer het volgende:
Zelfstroom op Symbid heeft voor de 2e keer binnen 2 of 3 maanden tijd een ton opgehaald en is nu voor de laatste keer voor 50k aan het overfunden. Wat vinden jullie van de propositie? Ik vind m best veelbelovend en plausibel klinken. Erg veel potentie
3 Tacquote:Op zondag 2 augustus 2015 12:22 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Gisteren iemand 30K
Een tijdje geleden hebben we deze volgens mij uitvoerig besproken. Er is op 24-7 een update geplaatst. Het gaat allemaal geweldig maar de liquiditeitsdruk is enorm toegenomen.
Vrienden, familie, bekenden en misschien wel de ondernemers zelf via een omweg.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:22 schreef Sheffield het volgende:
Als een project niet volloopt, gebeurt het toch vaak dat er ineens een grote storting komt. Hoe komt dit?
Dat laatste maakt het wel weer problmatisch m.i.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:32 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Vrienden, familie, bekenden en misschien wel de ondernemers zelf via een omweg.
quote:Aflossingsprobleem geldlening
U heeft via het platform van Geldvoorelkaar.nl een bedrag geďnvesteerd (geldlening) in een project. Er zijn problemen ontstaan in de (stipte) aflossing van de geldlening conform de schuldbekentenis.
Wij ontvangen geen betalingen meer van mevrouw X (hierna: “schuldenaar of schuldenaren”) inzake project De Smederij te Tiel (leningnummer: 005154).
Incassoprocedure via deurwaarder
Ook na herinneringen van Geldvoorelkaar.nl bleef (volledige) betaling uit. Ingevolge de aan Geldvoorelkaar.nl via de investeringsovereenkomst verstrekte last heeft Geldvoorelkaar.nl de vordering enige tijd terug ten behoeve van u en de overige investeerders ter incasso uit handen moeten geven aan Flanderijn en van Eck Gerechtsdeurwaarders te Rotterdam.
Het gerechtsdeurwaarderskantoor heeft de schuldenaar/schuldenaren in de gelegenheid gesteld om de achterstand in de aflossingstermijnen te voldoen, aan welke sommatie geen gevolg is gegeven. De opvolgende stap naar de schuldenaar/schuldenaren is dan ook geweest dat de totale vordering (de achterstallige termijnen en de nog te vervallen toekomstige termijnen, vermeerderd met rente en kosten) bij vervroeging ineens en geheel is opgeëist. De buitengerechtelijke- en de gerechtelijke kosten (voor zover deze laatste kosten zijn gemaakt) zijn aan de schuldenaar doorbelast. Op grond van de schuldbekentenis, overeenkomst en algemene voorwaarden, alsmede op grond van de wet, is de schuldenaar gehouden deze kosten te vergoeden.
Stopzetten doorstorten termijnen
Geldvoorelkaar.nl heeft nog aflossingen naar u en de overige betrokken investeerders doorbetaald, terwijl daar feitelijk geen of onvoldoende betalingen van de zijde van de schuldenaar/schuldenaren tegenover stonden, dit in de hoop dat er ondertussen via de ingeschakelde gerechtsdeurwaarders met de schuldenaar/schuldenaren een oplossing zou kunnen worden gevonden voor de problematische financiële situatie bij de betreffende schuldenaar/schuldenaren. Inmiddels is duidelijk geworden dat een oplossing (op dit moment) niet mogelijk is. De gerechtsdeurwaarders hebben kenbaar gemaakt niet te verwachten dat er op korte termijn (voldoende) gelden kunnen worden geďnd/geďncasseerd bij de schuldenaar/schuldenaren en/of bedragen aan Geldvoorelkaar.nl kunnen worden afgedragen ten behoeve van u en de overige investeerders.
Geldvoorelkaar.nl is genoodzaakt de betalingen aan u en de overige betrokken investeerders op te schorten tot het moment dat genoemde deurwaarders voldoende bij de betreffende schuldenaar/schuldenaren hebben kunnen incasseren om een (tussentijdse) afdracht te doen of tot het moment dat Geldvoorelkaar.nl weer rechtstreeks van de schuldenaar/schuldenaren aflossingen mocht gaan ontvangen.
Het gevolg is dat Geldvoorelkaar.nl u geen termijnbedragen meer zal doorstorten. Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.
Kosten invordering / buitengerechtelijke kosten
Op grond van de investeringsovereenkomst en de toepasselijke voorwaarden van Geldvoorelkaar.nl komen de buitengerechtelijke- en gerechtelijke kosten voor rekening van de investeerders (per investeerder naar rato van het door hem/haar geďnvesteerde bedrag), althans voor zover de betreffende kosten niet door de schuldenaar/schuldenaren zijn vergoed en/of deze niet bij de schuldenaar/schuldenaren kunnen worden verhaald.
Nu Geldvoorelkaar.nl zeer teleurgesteld is over het negatieve verloop van dit project en over de daaruit voortkomende gevolgen voor de investeerders heeft Geldvoorelkaar.nl - mede omdat de financiering destijds via het platform van de website van Geldvoorelkaar.nl tot stand is gekomen - coulance halve en geheel onverplicht besloten de buitengerechtelijke- en gerechtelijke kosten (zoals griffierechten, deurwaarderskosten en het honorarium voor de ingeschakelde gemachtigde en/of advocaat) niet aan de investeerders door te belasten. Uiteraard zullen deze kosten waar rechtens mogelijk wel op de schuldenaar/schuldenaren worden verhaald. Bedragen die na vandaag worden geďncasseerd strekken eerst in mindering op de door Geldvoorelkaar.nl in het kader van de lastgeving gemaakte buitengerechtelijke - en gerechtelijke kosten, vervolgens in mindering van de verschenen rente en ten slotte in mindering van de hoofdsom en lopende rente.
Berichtgeving aan derden
Wij adviseren u (onverplicht) geen informatie te verstrekken aan derden over de financiële situatie van de schuldenaar/schuldenaren, dit om te voorkomen dat negatieve berichten over de financiële situatie van de schuldenaar/schuldenaren buiten de kring van de betrokken investeerders gaan circuleren. Mochten er negatieve berichten gaan circuleren in een bredere groep (bijvoorbeeld in de media) dan is dit uiteraard niet in het belang van u als investeerder en heeft dit een negatieve invloed op het vinden van een mogelijke oplossing voor de financiële situatie van de schuldenaar/schuldenaren in de toekomst. Wij wijzen reeds nu voor alsdan elke aansprakelijkheid voor schade ten gevolge van negatieve berichtgeving uitdrukkelijk van de hand.
Communicatie schuldenaar
Mocht de schuldenaar rechtstreeks contact met u opnemen, dan verzoeken wij u de schuldenaar direct door te verwijzen naar Geldvoorelkaar.nl of naar de door Geldvoorelkaar.nl ingeschakelde gerechtsdeurwaarders. Daarmee wordt het (buiten)gerechtelijke incassotraject niet onnodig verstoord. Zij behartigen immers de belangen van de informele vereniging van schuldeisers, waarvan u lid bent. Wij wijzen u er op dat betalingen die de schuldenaar selectief aan u verricht door de informele vereniging van schuldeisers en/of door individuele leden van die vereniging zullen worden vernietigd vanwege benadeling van de vereniging en haar overige leden (‘Actio Pauliana’). De betreffende selectief door u ontvangen betalingen dient u in dat geval terug te betalen aan de informele vereniging van schuldeisers. Betalingen die via Geldvoorelkaar.nl of de door haar ingeschakelde gerechtsdeurwaarders ingevolge de door de investeerders gegeven last ten behoeve van de informele vereniging worden ontvangen, zullen waar mogelijk worden doorgestort aan de leden van de vereniging (naar rato van ieders aandeel in de aan de totaal aan de schuldenaar verstrekte lening met betrekking tot het project).
Contact
Flanderijn en van Eck Gerechtsdeurwaarders informeren Geldvoorelkaar.nl periodiek over de stand van zaken in dit dossier. Met het deurwaarderskantoor is afgesproken dat zij niet direct informatie verstrekken aan investeerders, maar dat de informatievoorziening naar u en de overige investeerders via Geldvoorelkaar.nl zal verlopen. Mocht u informatie hebben die mogelijk van belang is voor het incassotraject dan verzoeken wij u ons dat te melden.
Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd. Mocht u naar aanleiding van deze brief vragen hebben, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
de directie
Edwin Adams
Martijn van Schelven
Ok. Zoiets dacht ik al. De laatste zou ik inderdaad twijfelachtig vindenquote:Op maandag 3 augustus 2015 14:32 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Vrienden, familie, bekenden en misschien wel de ondernemers zelf via een omweg.
Mijn eerste reactie was eigenlijk, is het wel verstandig om dit hier zo te delen, maar ik zie nu net op de site faillissementsdossier.nl dat het faillissement al in januari is uitgesproken. Dus schade kan dit niet meer berokkenen. Ja, er zullen er nog wel meer volgen. Wat waren de gegevens van dit project en hoelang liep de lening al?quote:
Ja mee eens, volgens de voorwaarde van de lening mag het ook niet......quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:44 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Dat laatste maakt het wel weer problmatisch m.i.
Dan doe je in feite mee met een underfunded project wat de kans op slagen (zeker bij startup) beperkt.
Zojuist heb ik nog even gegoogled op dit project...quote:Op woensdag 24 juni 2015 07:56 schreef PvN1 het volgende:
Zojuist de website bezocht van project Yak Sports met nummer: 8668
Met bezieling is in 2011 YAK Sports gestart, maar helaas blijkt het niet haalbaar om YAK Sports te continueren in deze tijd. Onze winkel en webwinkel zijn dan ook niet meer open. We zijn momenteel bezig met de noodzakelijke afronding. Garantie kwesties graag voorleggen aan onze leveranciers. (mail voor contactgegevens info@yaksports.nl) Deze zijn op de hoogte en alle lopende kwesties zijn afgehandeld of overgedragen.
Hartelijk dank voor uw vertrouwen de afgelopen jaren. Colin Hermsen YAK Sports
http://www.yaksports.nl/
Heb alleen nog niets van GVE gehoord!
Zou kunnen dat de ondernemer toch nog een tijdje door heeft betaald. Aangezien hij toch hoofdelijk aansprakelijk is voor zijn schuldenquote:Op maandag 3 augustus 2015 15:00 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
op 22-1-2015 reeds failliet verklaard. Komen ze lekker snel mee!
Ik neem aan dt het een eenmanszaak was. De ondernemer (ster?) is dan ook failliet. De curator heeft het dan voor het zeggen dus doorbetalen kan niet en zou paulianeus handelen zijn. Ik neem aan dat de curator zich ook onmiddellijk gemeld heeft bij de schuldeisers waaronder GvE. Een duidelijk voorbeeld dat privé aansprakelijkheid ook niet altijd de oplossing is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:28 schreef Murene het volgende:
[..]
Zou kunnen dat de ondernemer toch nog een tijdje door heeft betaald. Aangezien hij toch hoofdelijk aansprakelijk is voor zijn schulden
Ja, en nee. Is een heel verhaal wat ik hier niet kan delen in het belang van de investeerders. Ik kan je alleen zeggen dat GvE er goed op zit in deze zaak en dat het het beste is om deze even te laten rusten totdat GvE zelf met nieuws komt. Dit kan nog even duren maar heb even geduld.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:27 schreef PvN1 het volgende:
[..]
Zojuist heb ik nog even gegoogled op dit project...
http://www.oozo.nl/insolv(...)t/1111585/yak-sports
Yak sports is op 14 Juli 2015 falliet verklaard...
Nu is de vraag heeft GVE deze ook doorbetaald?
Oke dankje wel!quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:58 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, en nee. Is een heel verhaal wat ik hier niet kan delen in het belang van de investeerders. Ik kan je alleen zeggen dat GvE er goed op zit in deze zaak en dat het het beste is om deze even te laten rusten totdat GvE zelf met nieuws komt. Dit kan nog even duren maar heb even geduld.
Niet lang, een lang jaartje. Was ook wel een beetje een "zie je aankomertje". Zat er zelf voor ¤ 100 in, dus dat zal wel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie was eigenlijk, is het wel verstandig om dit hier zo te delen, maar ik zie nu net op de site faillissementsdossier.nl dat het faillissement al in januari is uitgesproken. Dus schade kan dit niet meer berokkenen. Ja, er zullen er nog wel meer volgen. Wat waren de gegevens van dit project en hoelang liep de lening al?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet lang, een lang jaartje. Was ook wel een beetje een "zie je aankomertje". Zat er zelf voor ¤ 100 in, dus dat zal wel.Bedankt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat was de looptijd, 5 jaar?
Dat klopt, maar het staat ook netjes in de noot.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:59 schreef Remond1977 het volgende:
GvE Subway Haarlem heeft de rente aangepast naar 9 %, was volgens mij 7 %
Hoiquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:59 schreef Remond1977 het volgende:
GvE Subway Haarlem heeft de rente aangepast naar 9 %, was volgens mij 7 %
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |