abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:55:28 #126
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_154890193
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:51 schreef RavigotteSaus het volgende:
Je zo het leningnummer ook als verkoopbare eenheid kunnen zien. En je bied op het handelsplatform dus het voledige leningnummer aan. Een leningnummer zou in meerdere projecten kunnen zitten dus de unieke sleutel zou zijn leningnummer+projectnummer:

Lening1782_Project12: Lening 1000 euro/7% Bouwbedrijf van Zanden, oorspronkelijke lening 48mnd / 25eurp pm. Loopt nog 16 maanden.

Als het platform dan lening 1782 van project 12 op een andere naam kan zetten dan ben je er toch?

Wat je denk ik niet moet doen is leningen splitsen of samenvoegen.
Dat is hoe wij het graag zouden zien :). Zeker als er een doorlopende rating is (werken wij aan, maar zijn van veel partijen afhankelijk), is dit iets wat we snel willen doorvoeren. Maar zoals gezegd: AFM moet dus ook mee willen met deze stap.
pi_154890365
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:51 schreef RavigotteSaus het volgende:
Je zo het leningnummer ook als verkoopbare eenheid kunnen zien. En je bied op het handelsplatform dus het voledige leningnummer aan. Een leningnummer zou in meerdere projecten kunnen zitten dus de unieke sleutel zou zijn leningnummer+projectnummer:

Lening1782_Project12: Lening 1000 euro/7% Bouwbedrijf van Zanden, oorspronkelijke lening 48mnd / 25eurp pm. Loopt nog 16 maanden.

Als het platform dan lening 1782 van project 12 op een andere naam kan zetten dan ben je er toch?

Wat je denk ik niet moet doen is leningen splitsen of samenvoegen.
hmmm interessant. Moet je wel erbij zetten wat het nog af te lossen bedrag is en de daarbij behorende rente. Daar de meeste platforms werken met annuïteit (alleen collin niet altijd geloof ik) is de aflossing niet lineair
pi_154890391
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Toch lees ik in de pitch al behoorlijk wat contra-indicaties (het hoge salaris, het feit dat de familie buiten schot moest blijven, gesloten op zondag in combinatie met exorbitante voorspelde omzet)...
Tja, Pitch De Smederij te Tiel (leningnummer: 005154).geplaatst December 2013. lening dus vermoedelijk tot stand gekomen in Januari 2014. Jaar later januari 2015 wordt faillisement uitgesproken. Onderwijl wordt er 36000 euro aan de familie teruggegeven......................... Dit ruikt naar gauw nog even belangen van familie veilig stellen cq fraude. 36000 +12 *1900 euro onttrekking voor prive is ongeveer de lening.
Zit er niet in maar ik zou om opheldering vragen bij GVE, De deurwaarder en via hen bij de curator.
Wie zit er in en onderneemt actie?

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-08-2015 11:11:37 ]
pi_154890909
Project is 31/12/13 volgekomen, zie ik in de pitch. Dat was dus inderdaad anderhalf jaar. 36k terug naar familie... zo te zien is het eigen spaargeld dus opgegaan en is de CF-lening gebruikt om de familie veilig te stellen. Handig geregeld, maar sneu voor de investeerders.
Schip ahoy!
pi_154890911
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Tja, Pitch De Smederij te Tiel (leningnummer: 005154).geplaatst December 2013. lening dus vermoedelijk tot stand gekomen in Januari 2014. Jaar later januari 2015 wordt faillisement uitgesproken. Onderwijl wordt er 36000 euro aan de familie teruggegeven......................... Dit ruikt naar gauw nog even belangen van familie veilig stellen cq fraude. 36000 +12 *1900 euro onttrekking voor prive is ongeveer de lening.
Zit er niet in maar ik zou om opheldering vragen bij GVE, De deurwaarder en via hen bij de curator.
Wie zit er in en onderneemt actie?
Het ontgaat mij volledig waarom GvE zo loopt te hannesen met het incassotraject. De ondernemer is failliet en is dus het beheer over het vermogen kwijt. Hij mag op geen enkele manier afspraken maken met schuldeisers en aflossingen doen. GvE moet bij de curator zijn en verder bij niemand. Is de vordering wel ingediend?
pi_154891872
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:29 schreef rockenfeller het volgende:
Het ontgaat mij volledig waarom GvE zo loopt te hannesen met het incassotraject. De ondernemer is failliet en is dus het beheer over het vermogen kwijt. Hij mag op geen enkele manier afspraken maken met schuldeisers en aflossingen doen. GvE moet bij de curator zijn en verder bij niemand. Is de vordering wel ingediend?
Het is nog te vroeg om te concluderen dat er gehannest is door GVE. Eerst info vragen dan conclusies trekken. Vandaar mijn vraag wie zit erin en gaat er achteraan om opheldering te vragen?
pi_154891930
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 07:58 schreef snoopy40 het volgende:
Hoi moralitas, ik heb hetzelfde probleem gehad maar dat kwam omdat ik alleen de engelse proposities zag, ik heb hem toen op nederlands gezet en zag toen alle proposities. Heb alleen een slecht zicht op symbid, volg het nu enkele maanden maar zie zelden een project vollopen. Ook is hun notering erg laag en zoeken ze extra geld. Hoe ziet hun langere termijn eruit?
Er stond de afgelopen maanden ook niet veel soeps op w.m.b.. Zal straks eens de taal veranderen mits die op Engels staat. Over de lange termijn maak ik mij niet bijzonder veel zorgen. Voor elke investeringstranche wordt een afzonderlijke coöperatie opgericht. Die zouden bij een eventueel faillissement van Symbid buiten schot blijven volgens mij. Ik heb me in de notering verder niet verdiept dus daar kan ik ook niks over zeggen.
pi_154895637
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:03 schreef rockenfeller het volgende:
hmmm interessant. Moet je wel erbij zetten wat het nog af te lossen bedrag is en de daarbij behorende rente. Daar de meeste platforms werken met annuïteit (alleen collin niet altijd geloof ik) is de aflossing niet lineair
In mijn verhaal stond: Looptijd 16 maanden aflossing 25 euro pm. Het is af te lossen bedrag is dan 400 euro in 16 maanden (incl. rente). Je kan dan zelf betalen of je er 300euro (omdat er wat problemen zijn opgedoken) of 500eur voor over hebt (omdat het veiliger blijkt dan een staatsobligatie).
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_154895712
dubbelpost
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_154900909
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Original-Mineral-Nederland
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Horsemen, bedankt voor sponsoren deze en volgende maand :)

Ik ga er niet in investeren, omdat er geen hoofdelijke aansprakelijkheid is.

Bij bijvoorbeeld zencap is dit standaard wel het geval.
pi_154901905
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 18:07 schreef nietzowietzo het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Original-Mineral-Nederland
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Horsemen, bedankt voor sponsoren deze en volgende maand :)

Ik ga er niet in investeren, omdat er geen hoofdelijke aansprakelijkheid is.

Bij bijvoorbeeld zencap is dit standaard wel het geval.
Er heeft iemand een vraag gesteld bij de haarmiddelverkopers op KOM aangaande de zekerheden en winst/verlies. Ben benieuwd wat het antwoord is. Als er zekerheden en winst zijn is het misschien wel een leuk project. Zoals het er nu staat is het een vette Nee.

Anonieme investeerder4-8-2015 17:32
Kan er meer inzage worden gegeven in de (financiele) kracht van Pay Off BV van John Boon en Fully White BV ? Hoe sterk zijn deze BV's en waaraan kan in deze BV's daadwerkelijk zekerheidswaarde worden toegekend ? In de toelichting staat dat in 2014 er sprake is geweest van een netto resultaat van ¤-160K bij een omzet van ¤540K. Dit betekent toch een substantieel verlies of staat de - daar per abuis ?
pi_154902223
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 18:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Er heeft iemand een vraag gesteld bij de haarmiddelverkopers op KOM aangaande de zekerheden en winst/verlies. Ben benieuwd wat het antwoord is. Als er zekerheden en winst zijn is het misschien wel een leuk project. Zoals het er nu staat is het een vette Nee.

Anonieme investeerder4-8-2015 17:32
Kan er meer inzage worden gegeven in de (financiele) kracht van Pay Off BV van John Boon en Fully White BV ? Hoe sterk zijn deze BV's en waaraan kan in deze BV's daadwerkelijk zekerheidswaarde worden toegekend ? In de toelichting staat dat in 2014 er sprake is geweest van een netto resultaat van ¤-160K bij een omzet van ¤540K. Dit betekent toch een substantieel verlies of staat de - daar per abuis ?

Dat ook inderdaad, afwachten wat daar voor reactie op komt.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:25:18 #138
132191 -jos-
Money=Power
pi_154904427
Straks in nieuwsuur een reportage over crowdfunding.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_154906357
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:01 schreef nietzowietzo het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad, afwachten wat daar voor reactie op komt.
Geen want de vrager heeft bevestigd dat deze informatie in de financiële bijlage staat.
Die heb ik echter nog niet kunnen bekijken.
pi_154908314
Een beetje late reactie, maar ik wilde NaRegenDeZon en Horseman nog bedanken voor hun initiatief om een gesprek met GvE aan te gaan en zelfs erheen te gaan! Top!

Waar ik me soms aan 'erger' / 'zorgen maak' is de hernieuwde schuldbekentenis.
Ik heb maar 5 projectjes en stop er eventjes mee, de administratie is gewoonweg niet bij te houden.
Van die 5 projecten hebben ze alle 5 een hernieuwde schuldbekentenis.

Is dit dan echt alleen maar omdat mensen niet betaald hebben of moet ik zo'n bekentenis opnieuw uitpluizen?
  Redactie Frontpage dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:52:39 #141
4530 crew  Crazy Harry
pi_154908342
E-commerce in VR, dat gaat groot worden (misschien dan).
Graantje meepikken? https://www.seedrs.com/trillenium

De periode is bijna voorbij en hij is nog niet niet helemaal vol. Ik zou het jammer vinden als ik mijn investering voor deze long shot terugkrijg omdat hij niet doorgaat.
Kom jongens, neem een gokje :P

Kledingwebshop Asos zit er in als een van de oprichters, dat is een van de grootste webshops van Europa.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_154909542
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:52 schreef Zand60 het volgende:
Een beetje late reactie, maar ik wilde NaRegenDeZon en Horseman nog bedanken voor hun initiatief om een gesprek met GvE aan te gaan en zelfs erheen te gaan! Top!

Ik heb maar 5 projectjes en stop er eventjes mee, de administratie is gewoonweg niet bij te houden.

Is dit dan echt alleen maar omdat mensen niet betaald hebben of moet ik zo'n bekentenis opnieuw uitpluizen?
Ik lees die dingen nooit :) de eerste heb ik even bekeken, het zal wel. Geen goede instelling, maar kost veels te veel tijd.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:20:41 #143
132191 -jos-
Money=Power
pi_154909942
Ze zeggen dat de AFM naar verwachting dit jaar hypotheekcrowdfunding gaat goedkeuren, mooi!
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_154910195
Zou dat wat zijn? Gezien de lage rentes op de markt zou ik niet weten waarom je het tegen een hoger % wil lenen via CF, ja als je het niet rond krijgt, maar dan zou ik ook het geld niet willen uitlenen :)
pi_154910935
quote:
Graag gedaan.

quote:

Ja de schuldbekentenissen zijn in het algemeen gelijk en verschillen alleen in een paar investeerders en hebben daardoor een iets lagere totale leensom en lagere anuiteit. Controleer zelf de eerste goed maar doe er verder niets mee. Daarna wacht ik op de tweede en die neem ik op in mijn administratie.
pi_154911158
Overigens is er al een platform voor financiering in woningen zie ik: https://investeren.sameni(...)124-den-haag-6-rente

Ja administratie, mijn e-mailbox is mijn administratie :) ik hou wel een excel bij met alle bedragen en terugbetalingen.
  † In Memoriam † dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:46:14 #147
230491 Zith
pls tip
pi_154913618
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:20 schreef -jos- het volgende:
Ze zeggen dat de AFM naar verwachting dit jaar hypotheekcrowdfunding gaat goedkeuren, mooi!
Lijken mij slechte rentes :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_154914065
Ik kan de betaaldata van KoM niet meer vinden op hun vernieuwde site. Ben ik de enige?
pi_154915750
Is normaal altijd 6e van de maand. Voor deze maand zijn de betalingen nog niet aangekondigd op de site (zie transacties).
pi_154919222
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:46 schreef Zith het volgende:

[..]

Lijken mij slechte rentes :P
Nu wel, maar dat kan over een paar jaar zomaar anders zijn. En als investeerder kan het best rendabel zijn, afhankelijk van je persoonlijke situatie.
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')