abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154678133
2015

30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen) (fictieve 30e plek)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
22 januari: Myrr

14 februari: Frummeltje86
25 februari: Sicilia

2 maart: L0t..
4 maart: LadyBlack
29 maart: Mapiya

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via DM :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154678157
En toen had ik even niet door dat ik hem dichtgooide. :7

Oh, dames en heren, als er iets gewijzigd moet worden in de op. Quote me dan even of stuur een DM :)

[ Bericht 40% gewijzigd door J0ycie88 op 27-07-2015 18:06:19 ]
pi_154679319
Ik vries alleen restjes in... :)
Schudden voor gebruik
  maandag 27 juli 2015 @ 17:56:57 #4
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154679457
Hier wel veel in de vriezer. Leve onregelmatige diensten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154679662
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:50 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik vries alleen restjes in... :)
Hier normaal ook. Nu kook ik gewoon dubbel een paar keer. En dan gooi ik ongeveer 2 porties van alles in de vriezer :)
Ik eet vaak alleen, dus eigenlijk doen we altijd wel dubbel koken zodat ik op dagen alleen niet altijd voor mezelf hoeft te staan kokkerellen. Alleen in de zomer gebeurt dat niet vaak. Dan eet ik makkelijk salades etc.

Maar ik heb nu dus al heel de middag zin in soep.....
  maandag 27 juli 2015 @ 18:11:51 #6
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154679799
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:05 schreef J0ycie88 het volgende:
Maar ik heb nu dus al heel de middag zin in soep.....
Lol, ik heb net de Toscaanse tomatensoep in de plee gegooid omdat m'n vriendin te misselijk is om het te eten _O-
pi_154679973
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:11 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Lol, ik heb net de Toscaanse tomatensoep in de plee gegooid omdat m'n vriendin te misselijk is om het te eten _O-
Haha dat zal nog wel vaker gebeuren ;) Hier in de beginweken maar heel weinig warm gegeten, dat kon ik gewoon echt niet waarderen, dus veel salades, brood, rauwe groente.

Ik ga zo lekker aan mijn maaltijdsalade beginnen :)
pi_154680014
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:18 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Haha dat zal nog wel vaker gebeuren ;) Hier in de beginweken maar heel weinig warm gegeten, dat kon ik gewoon echt niet waarderen, dus veel salades, brood, rauwe groente.

Ik ga zo lekker aan mijn maaltijdsalade beginnen :)
De mandarijntjes gingen hier in zo'n hoog tempo dat manlief zich na een paar dagen begon af te vragen wanneer ik oranje zou worden. :+
Professioneel gifmenger.
pi_154680093
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

De mandarijntjes gingen hier in zo'n hoog tempo dat manlief zich na een paar dagen begon af te vragen wanneer ik oranje zou worden. :+
Ik heb echt van die manies. Eerst had ik het met sinaasappelen, toen met kiwis en nu met nectarines!
pi_154680325
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Had ik bij de oudste ook ja :Y zakken vol mandarijnen gegeten die eerste weken. :')

restjes vries ik soms in. Het enige wat ik invries en wat we dan daadwerkelijk eten is rendang. De rest van de restjes zijn 1persoonsporties en die geef ik eens in de zoveel tijd mee voor mn dementerende oma of aan mijn andere opa en oma. Die brengen het dan bij mn oom die alleen is. Hij blij en ik hoef niets weg te gooien. Ideaal wat mij betreft. :)
:)
pi_154680357
Razz: ik vind dat je man gelijk heeft qua datum! Is namelijk een mooie datum om jarig te zijn weet ik uit ervaring ;).
Dan ga ik met een UD van 19-9 gewoon ook voor 16-9 en jij voor 4-3. Deal?

Wat betreft bellen, heb het me vannacht wel even afgevraagd maar de drempel om te bellen is zooo hoog.
En vandaag geen buikpijn meer gehad en ik voel de baby zo af en toe bewegen dus ben nu niet meer ongerust. Ik hou het alleen wel even in de gaten.
pi_154680380
ik heb echt nergens last van gehad met eten, ook niet in het begin...

Ik ga niet van te voren invriezen. We hebben maar een piepklein vriezertje. Als we geen zin hebben om te koken kunnen we altijd bestellen of de duutser kan iets gaan halen. Genoeg hiier in de buurt...
pi_154680753
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:33 schreef Malteser het volgende:
Razz: ik vind dat je man gelijk heeft qua datum! Is namelijk een mooie datum om jarig te zijn weet ik uit ervaring ;).
Dan ga ik met een UD van 19-9 gewoon ook voor 16-9 en jij voor 4-3. Deal?

Wat betreft bellen, heb het me vannacht wel even afgevraagd maar de drempel om te bellen is zooo hoog.
En vandaag geen buikpijn meer gehad en ik voel de baby zo af en toe bewegen dus ben nu niet meer ongerust. Ik hou het alleen wel even in de gaten.
Wat je omschreef klinkt voor mij als een typische maagzuurbuikpijn aanvaldinges. Maar als jij je zorgen maakt dan bel je he. Echt daar is je verloskundige voor. Sterker nog, zonder informatie van jou over hoe het gaat is je verloskundige niet in staat om haar werk (goed) te doen.

Het is een diensttelefoon, eentje die 24/7 bereikbaar is. Voel je alsjeblieft niet bezwaard om te bellen, daar is het ding voor.

Ik word zelf maar van 1 soort telefoontje nijdig en dat zijn de broekzakgesprekken uit het ziekenhuis :') mijn stagepraktijk begint met een A en staat daar dus als eerste in de telefoon. Hoe vaak ik niet gebeld ben door het ziekenhuis en dat je dan gezellig de koffiekamer hoort of een live bevalling op de achtergrond :') blokkeer die krengen nou ns. Vooral s nachts is t niet grappig om 6 keer achter elkaar zo'n telefoontje te krijgen :') t is niet alsof ik mijn geluid uit kan doen ofzo...
pi_154681401
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wat je omschreef klinkt voor mij als een typische maagzuurbuikpijn aanvaldinges. Maar als jij je zorgen maakt dan bel je he. Echt daar is je verloskundige voor. Sterker nog, zonder informatie van jou over hoe het gaat is je verloskundige niet in staat om haar werk (goed) te doen.

Het is een diensttelefoon, eentje die 24/7 bereikbaar is. Voel je alsjeblieft niet bezwaard om te bellen, daar is het ding voor.

Ik word zelf maar van 1 soort telefoontje nijdig en dat zijn de broekzakgesprekken uit het ziekenhuis :') mijn stagepraktijk begint met een A en staat daar dus als eerste in de telefoon. Hoe vaak ik niet gebeld ben door het ziekenhuis en dat je dan gezellig de koffiekamer hoort of een live bevalling op de achtergrond :') blokkeer die krengen nou ns. Vooral s nachts is t niet grappig om 6 keer achter elkaar zo'n telefoontje te krijgen :') t is niet alsof ik mijn geluid uit kan doen ofzo...
Fijn, dank voor de bevestiging! Tot nu toe nog geen last gehad van maagzuur of wat dan ook (behalve het spugen iedere morgen) maar zou natuurlijk heel goed kunnen! Het zat bovenin mijn buik, iets links van het midden.
Vannacht maakte ik me wel zorgen, totdat de pijn echt afnam. Nu meer zoiets van "ik hou het in de gaten".

En de VK zegt ook steeds dat ik echt moet bellen als er iets is maar mčn wat is die drempel hoog. Je wilt ook niet bellen voor niets.

En die broekzakgesprekken, dat is inderdaad niet grappig :7.
pi_154681888
Fritz :W
  maandag 27 juli 2015 @ 19:33:45 #16
409579 LuDann
All the way
pi_154682179
quote:
11s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:22 schreef MissBliss het volgende:

Ik had vanmorgen mijn groeiecho, tijdens de echo kwamen er allemaal cijfers op het scherm en schrok ik wel weer, want hij is toch wel erg klein. Sommige onderdelen lopen 4 weken achter ongeveer. Toen liet ze de curves zien en was hij wel gegroeid gelukkig, maar in mijn ogen maar heel weinig dus ik zat alweer te janken. Nog steeds P3 allemaal. Hoofdje zat wel op P10 ongeveer. Beentje was erg klein, zeker tov vorige week. Toen CTG en bloeddruk, was weer allemaal goed, baby beweegt heel goed (véél!). Daarna gesprek met de gyn. Hij was heel tevreden! :) Ik had stiekem gehoopt op een enorme groeispurt, maar hij was tevreden met de groei die er was dus toen was ik weer een stuk geruster :)
Baby wordt nu geschat op 1800 gram ongeveer.

Daarna nog de bevalling aangekaart en het stomme gesprek dat ik met die verpleegster heb gehad. De gyn was daar helemaal niet blij mee, want het schetst een heel verkeerd beeld van hoe ze het daar doen. Er is veel meer mogelijk dan ik dacht en ze kijken ook echt naar mij en mijn wensen. Zo was een baarkruk bijvoorbeeld gewoon mogelijk, terwijl die vrouw dat al helemaal afschreef. Nog een hele opluchting dus!

Dus ik mag weer een weekje gaan niksen :P En dan volgende week weer echo en controle (en elke dag ctg dus).

Verder was gisteren mijn moeder hier en staat de box nu en hebben we heeft zij alle babywasjes gedaan *O* O+ En het kamertje nog wat op orde gebracht dus dat is helemaal klaar nu! (Op gordijntjes na, en evt een stoel). Dus daar werd ik ook wel gelukkig van :D
Fijn dat ze tevreden zijn in het ziekenhuis. Je ukkie groeit gewoon lekker door en dat is super. Hopen dat 'ie het nog een tijdje erg prettig heeft in jouw buik. :Y Goed nieuws allemaal, ook van de plannen met betrekking tot bevallen en het kamertje.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:36 schreef Daui het volgende:
Het ziekenhuis is stom.
Kwam een gynaecoloog langs. Dat ze alweer mijn baarmoedermond willen meten. Maar mijn partner is werken en ze wil het vandaag doen.
Zei ze misschien is hetzelfde gebleven of misschien 1. En of het anders niet alleen kon. Gelukkig komt mijn moeder zo om te zeggen dat ik het alleen doe met mijn partner erbij. Ik heb beloofd alle confrontaties aan anderen over te laten
Hoe is dit afgelopen?

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:17 schreef FritzWepper het volgende:
Hallo allemaal. Misschien een beetje te vroeg om me hier al te melden, want met 5w5d is het nog zo pril, maar in het streepjestopic kan ik ook niet echt meer meeposten nu. Vriendin heeft gisteravond een echo gemaakt, dus het is niet langer exclusief ons geheim. Alles zag er goed uit, ze heeft zelfs hartactiviteit kunnen zien :)
Gefeliciteerd en welkom!
  maandag 27 juli 2015 @ 19:41:04 #17
409579 LuDann
All the way
pi_154682359
Vriezervoer: dat is wel een idee, ik vries normaal gesproken nooit wat in. Onze vriezer is nogal klein ook, en nu deels in beslag genomen door een groot stuk bruidstaart. :P Maar ik moet er wel wat in kwijt kunnen denk ik.

Over bellen als je je druk maakt: ik vind het niet moeilijk om me over die drempel heen te zetten. Het idee dat ze me misschien een zeur vinden is niet leuk, maar als ik dat afzet tegenover wat er kan gebeuren als je een keer te weinig belt dan valt dat in het niet. Het gaat om een mensenleven, de toekomst van mijn baby. Daar wil ik best een paar keer onnodig voor bellen. Daar heeft het verhaal van LE en haar gezin ook alles mee te maken; ik vind het zo hartverscheurend wat zij moeten doormaken... dat speelt altijd mee in mijn achterhoofd.

Ik kan soms zelfs een beetje kwaad worden als ik ergens lees (niet hier hoor, maar na googlen op iets, zo'n babybytes forum ofzo) dat mensen serieuze klachten hebben en dan toch een dag afwachten. :@ 99 keer gaat het goed, maar wat verschrikkelijk als het dan fout gaat...
pi_154682538
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:11 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

ja en tomaten... werken ook in op het zuur in je buik ^^,
Schudden voor gebruik
pi_154682644
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:41 schreef LuDann het volgende:

Over bellen als je je druk maakt: ik vind het niet moeilijk om me over die drempel heen te zetten. Het idee dat ze me misschien een zeur vinden is niet leuk, maar als ik dat afzet tegenover wat er kan gebeuren als je een keer te weinig belt dan valt dat in het niet. Het gaat om een mensenleven, de toekomst van mijn baby. Daar wil ik best een paar keer onnodig voor bellen. Daar heeft het verhaal van LE en haar gezin ook alles mee te maken; ik vind het zo hartverscheurend wat zij moeten doormaken... dat speelt altijd mee in mijn achterhoofd.

Ik kan soms zelfs een beetje kwaad worden als ik ergens lees (niet hier hoor, maar na googlen op iets, zo'n babybytes forum ofzo) dat mensen serieuze klachten hebben en dan toch een dag afwachten. :@ 99 keer gaat het goed, maar wat verschrikkelijk als het dan fout gaat...
En als ik dit zo lees denk ik: je hebt 200% gelijk! Dank je!

En toch belde ik de vorige keer veel te laat toen ik de baby niet goed meer voelde... Iets met niet tot last willen zijn :@.
Maar de verloskundige was toen ook echt not amused wat betreft mijn late bellen. "Jij en alleen jij voelt de baby in je buik bewegen. Jij kent het ritme. Ik wil echt dat je meteen belt als je de baby minder voelt of als er iets anders aan de hand is, ik check het liever 1000 keer 'voor niks' dan 1 keer te laat."
pi_154682698
quote:
Vriezervoer: dat is wel een idee, ik vries normaal gesproken nooit wat in. Onze vriezer is nogal klein ook, en nu deels in beslag genomen door een groot stuk bruidstaart. :P Maar ik moet er wel wat in kwijt kunnen denk ik.

Mijn gyn zegt het ook elke controle heel duidelijk.. Als er iets iets, als je je anders voelt als anders of als de je de baby minder voelt. Dan moet je gewoon bellen, daar zijn we voor en dat is niet erg.

Maar ik snap die drempel wel, want die voel ik zelf ook. Maar het is niet nodig.
pi_154682778
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:52 schreef Malteser het volgende:

[..]

En toch belde ik de vorige keer veel te laat toen ik de baby niet goed meer voelde... Iets met niet tot last willen zijn :@.
Maar de verloskundige was toen ook echt not amused wat betreft mijn late bellen. "Jij en alleen jij voelt de baby in je buik bewegen. Jij kent het ritme. Ik wil echt dat je meteen belt als je de baby minder voelt of als er iets anders aan de hand is, ik check het liever 1000 keer 'voor niks' dan 1 keer te laat."

Ga de volgende keer nou alsjeblieft bellen!! :* :*
Gelukkig was het deze keer niks, maar wat als je nou te laat bent?
Ik snap echt niet dat de drempel zo hoog is als je echt zoveel pijn hebt....
(Ik bedoel het lief, maar ik word er echt een beetje "boos" van als ik je verhaal lees, ik wil je gewoon even een lieve schop onder je kont geven :*)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154682826
update: Kreeg weer een andere gyn, maar ze gingen toen we in een discussie kwamen over de honderd meningen toch maar die ene fijne vragen wat zij er van vond. Ze had helemaal tijd voor ons gemaakt om face to face het er over te hebben.

Opties doorgenomen en toen vroeg ik of ze niet eerst wilde checken of ik daadwerkelijk al bezig was, want zo voelt het wel en of ze een strippoging wilde doen.
Bijna twee cm ontsluiting en strippen ging goed. Ze kon het hoofdje ook al goed voelen.

We mochten naar huis en ze lachte nog de raad toe bitterlemon of tonic drinken en pittig eten. Laat wurm maar komen.

Eerst even wat medicijnen op gehaald om bloeddruk op peil te houden. Morgenavond weer melden om vordering te bekijken en eventueel vliezen breken bij drie of meer cm. Hopelijk zet het vannacht gewoon door. Ik voel wel nog meer krampen dus op hoop van zege.

Ik vind het fijn dat ze een bevestiging gaf van hoe ik mij voel en hoe we er in staan. O+

Voor nu gaan we radiostilte in ;) ik denk dat ik mij pas weer meld met echt ontsluiting in het ziekenhuis of baby op de buik gehad te hebben ;)

:*
Schudden voor gebruik
pi_154682857
Wat fijn stippel!! Succes :*
pi_154682907
quote:

HELEMAAL EENS!
Schudden voor gebruik
  maandag 27 juli 2015 @ 20:05:33 #25
409579 LuDann
All the way
pi_154683079
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:52 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ben blij dat je gaat bellen. :Y Had niet zozeer jouw verhaal voor ogen hoor, meer die vrouwen die met 30 weken zwangerschap klagen over krampen en vochtverlies en dan op zo'n forum vragen of ze daarmee nog 2 dagen kunnen wachten tot hun afspraak. Dat vind ik toch zo idioot.

Wat anderen ook al zeggen: gewoon bellen! Als je hier over een jaar aan terug denkt met je gezonde baby dan zal het je echt aan je kont roesten of je heel misschien een keer als een zeur bent overgekomen (wat volgens mij echt geen enkele vk zal denken overigens).
  maandag 27 juli 2015 @ 20:06:32 #26
409579 LuDann
All the way
pi_154683122
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:57 schreef Stippelrientje het volgende:
update: Kreeg weer een andere gyn, maar ze gingen toen we in een discussie kwamen over de honderd meningen toch maar die ene fijne vragen wat zij er van vond. Ze had helemaal tijd voor ons gemaakt om face to face het er over te hebben.

Opties doorgenomen en toen vroeg ik of ze niet eerst wilde checken of ik daadwerkelijk al bezig was, want zo voelt het wel en of ze een strippoging wilde doen.
Bijna twee cm ontsluiting en strippen ging goed. Ze kon het hoofdje ook al goed voelen.

We mochten naar huis en ze lachte nog de raad toe bitterlemon of tonic drinken en pittig eten. Laat wurm maar komen.

Eerst even wat medicijnen op gehaald om bloeddruk op peil te houden. Morgenavond weer melden om vordering te bekijken en eventueel vliezen breken bij drie of meer cm. Hopelijk zet het vannacht gewoon door. Ik voel wel nog meer krampen dus op hoop van zege.

Ik vind het fijn dat ze een bevestiging gaf van hoe ik mij voel en hoe we er in staan. O+

Voor nu gaan we radiostilte in ;) ik denk dat ik mij pas weer meld met echt ontsluiting in het ziekenhuis of baby op de buik gehad te hebben ;)

IK VIND HET ZO SPANNEND VOOR JULLIE! :@ :D *O*

Kom er maar uit baby Stippel! *G*
pi_154683287
Succes Stippel!
pi_154683342
Ik kan geen warm eten zien of ruiken zonder naar de wc te rennen. Fijn met een all-in vakantie met avondetenbuffet :') . Gelukkig hebben ze een heel uitgebreid saladebuffet en schept mijn man dat heel lief voor me op.

First world problems O+
pi_154683537
Wat spannend stippel!! Succes! *G*
pi_154683548
Stippel!! Spannend O+ Veel succes *O*
pi_154683581
Stippel: succes!! *G*
pi_154683615
Stippel zet 'm op! *O*
pi_154683677
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:56 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ga de volgende keer nou alsjeblieft bellen!! :* :*
Gelukkig was het deze keer niks, maar wat als je nou te laat bent?
Ik snap echt niet dat de drempel zo hoog is als je echt zoveel pijn hebt....
(Ik bedoel het lief, maar ik word er echt een beetje "boos" van als ik je verhaal lees, ik wil je gewoon even een lieve schop onder je kont geven :*)
:* dankjewel
pi_154684101
Succes Stippel! Hopelijk zet het door en verloopt alles goed!
pi_154684207
Succes Stippel!
  maandag 27 juli 2015 @ 20:40:33 #36
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154684384
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kan geen warm eten zien of ruiken zonder naar de wc te rennen. Fijn met een all-in vakantie met avondetenbuffet :') . Gelukkig hebben ze een heel uitgebreid saladebuffet en schept mijn man dat heel lief voor me op.

First world problems O+
Ohh brrr :')

Ik heb steeds geen idee of ik er trek in ga hebben, maar als mn bord eten voor mn neus staat kan ik toch heerlijk eten. Ik eet alleen wel echt kleinere porties nu (en ongeveer 10x zo vaak als normaal :') )

Stippel, succes hoor!! :%
pi_154684482
succes stippel! :%
pi_154684699
Je hoeft i.i.g. niet te twijfelen Razz :D
Maar wel vervelend dat je daar zo'n last van hebt op vakantie en lekker onhandig ook met zo'n buffet.
pi_154684710
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:40 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ohh brrr :')

Ik heb steeds geen idee of ik er trek in ga hebben, maar als mn bord eten voor mn neus staat kan ik toch heerlijk eten. Ik eet alleen wel echt kleinere porties nu (en ongeveer 10x zo vaak als normaal :') )

Stippel, succes hoor!! :%
Het ontbijtbuffet is O+ O+ O+ met yoghurt en fruit en brood en croissantjes en eitjes en daarna heb ik dan steeds spijt dat ik zoveel heb gegeten :') .

En voor de misselijkheid tussendoor heb ik de Matzes maar weer in huis gehaald. Als ik die blijf knagen dan valt het mee. (Lees: dan komt er tenminste niks uit)
pi_154685160
Stippelbaby is onderweg! *O* *O* *O*
Succes! :*

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:59 schreef FritzWepper het volgende:
Dank allemaal :)

[..]

23 maart 2016 zou het moeten zijn. Dus dat duurt nog wel :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handig zeg! Ook een warm welkom van mij.

quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Fritz gefeliciteerd *O* en wat tof zo'n vroege echo.

Wij mogen 4 augustus. Volgens mijn eigen berekening zou ik rond 9 maart uitgerekend zijn. Handig qua familie, want we hebben al verjaardagen op 6,7,9,14,25 en 27 maart :D

Overigens heeft mijn man bedacht dat 4 maart de ultieme datum zou zijn. A is op 16-9 geboren. Voor hem als TV-techniek-nerd was dat supertof want 16:9 is breedbeeld. En 4:3.. Jawel.. Het oude vierkante beeldformaat :') .
_O- Heerlijk dat van die beeldformaten. Welkom *O*
  maandag 27 juli 2015 @ 21:12:07 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154685531
Razz :D beeldformaten _O- i dare you!

Wij hadden trouwens ook al met 5wk6 een echo (mét hartactiviteit O+ ), maar dat was een beetje per ongeluk te vroeg ingepland door het ziekenhuis, dus morgen mogen we nog een keer komen *O*
pi_154685618
Ik ben op de roze wolk beland. De afgelopen dagen zo ontzettend vrolijk en lief, er komt geen einde aan.

Buik klimt ook omhoog want jawel, ik kan wel 1/3e kannetje volplassen per keer _O_ en hoef minder vaak. Nog even van proberen te genieten een paar weken tot die voetjes er op gaan stampen. Wel begint misselijkheid weer terug te komen. -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 21:17:45 ]
pi_154687220
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 21:15 schreef Myrr het volgende:
Ik ben op de roze wolk beland. De afgelopen dagen zo ontzettend vrolijk en lief, er komt geen einde aan.

Buik klimt ook omhoog want jawel, ik kan wel 1/3e kannetje volplassen per keer _O_ en hoef minder vaak. Nog even van proberen te genieten een paar weken tot die voetjes er op gaan stampen. Wel begint misselijkheid weer terug te komen. -O-

SPOILER
Fijn die roze wolk! :)

Over je spoiler:
SPOILER
pi_154687371
SPOILER
pi_154687391
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 21:15 schreef Myrr het volgende:

SPOILER
Ik vind jouw vriend eigenlijk best verstandig... zeker met een kindje ga jij 20 euro boodschappen per week echt niet redden, ook niet bij een lidl of aldi...

1050 is heel veel geld,en daarnaast komen dan nog extra abo's enz...
Nu kan ik niet in jullie portomonnee kijken maar t is een fikse verhoging van 650 naar 1050....
S. 2014
J. 2016
pi_154687458
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik vind jouw vriend eigenlijk best verstandig... zeker met een kindje ga jij 20 euro boodschappen per week echt niet redden, ook niet bij een lidl of aldi...

1050 is heel veel geld,en daarnaast komen dan nog extra abo's enz...
Nu kan ik niet in jullie portomonnee kijken maar t is een fikse verhoging van 650 naar 1050....
En ik haak nog even aan; tis ex. Dus je gemeenteheffingen etc komen er waarschijnlijk ook nog bovenop? Dan moet je al snel aan nog is 80-100 euro oer maand denken..
pi_154687603
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:03 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Fijn die roze wolk! :)

Over je spoiler:
SPOILER
/ontlurkt
SPOILER
/terug in lurkermodus
pi_154687773
Denk inderdaad dat ik deze droom moet laten gaan. Het is zo'n perfecte woning. ;(

quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En ik haak nog even aan; tis ex. Dus je gemeenteheffingen etc komen er waarschijnlijk ook nog bovenop? Dan moet je al snel aan nog is 80-100 euro oer maand denken..
Geen servicekosten en gemeenteheffingen (laatste betaalt de verhuurder), puur GWL en tv/ internet.

Maar ik zie het denk ik inderdaad te rooskleurig in.

Vriend gaat op stage verdienen naar een 20 urige werkweek, zit om en nabij de 1000, daarop studiefinanciering en partnertoeslag, plus wat hij nog mag verdienen. Daarbij dan mijn loon, wil rond de 600/800 komen (krijg een tientje per uur). Zodra ik zelf weer stufi krijg en werk zit het een stuk hoger.

Het is haalbaar, maar krap.

Woning staat in Woerden maar (nog) niet op internet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 22:24:01 ]
pi_154687982
Het nare is alleen dat ik al een tijdje aan het kijken ben, en alles zo'n beetje op die prijs uitkomt. Waar we vandaag gekeken hebben is alleen stukken groter, hij zou er eigenlijk veel meer voor moeten vragen.

Boh ik kan wel janken. :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 22:29:55 ]
pi_154688233
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:21 schreef Myrr het volgende:
Denk inderdaad dat ik deze droom moet laten gaan. Het is zo'n perfecte woning. ;(

[..]

Geen servicekosten en gemeenteheffingen (laatste betaalt de verhuurder), puur GWL en tv/ internet.

Maar ik zie het denk ik inderdaad te rooskleurig in.

Vriend gaat op stage verdienen naar een 20 urige werkweek, zit om en nabij de 1000, daarop studiefinanciering en partnertoeslag, plus wat hij nog mag verdienen. Daarbij dan mijn loon, wil rond de 600/800 komen (krijg een tientje per uur). Zodra ik zelf weer stufi krijg en werk zit het een stuk hoger.

Het is haalbaar, maar krap.

Woning staat in Woerden maar (nog) niet op internet.
Ik denk dat je ook even goed moet kijken naar bijverdienen en stufi, want (als ik goed lees) komt je vriend wel dicht bij die bijverdiengrens zo.. Ik weet niet of inkomen van partners dan ook al meetelt. Zou zuur zijn als je vervolgens een smak geld moet terug betalen..
  maandag 27 juli 2015 @ 22:41:27 #51
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154688484
Oefff wat een huurprijs :o
pi_154688657
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:17 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

/ontlurkt
SPOILER
/terug in lurkermodus
Zit inderdaad in Utrecht en voor de plek zeker een goede deal (op het stadhuisplein), maar ik wil hier echt heel graag weg, het is geen plek voor een kind. De eerste paar maanden wel prima, maar zodra het gaat kruipen, krijg de kriebels ervan. Naar buiten is ook een hele opgave (verhuurster wil niets in de gang hebben staan) met die trappen. Zie het niet zitten.

Wil wel even wachten nog, alleen goedkoper wordt hem niet. Tenzij we dus in een of andere gare buitenwijk gaan wonen waar ik m'n kind niet laat opgroeien.

quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:35 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik denk dat je ook even goed moet kijken naar bijverdienen en stufi, want (als ik goed lees) komt je vriend wel dicht bij die bijverdiengrens zo.. Ik weet niet of inkomen van partners dan ook al meetelt. Zou zuur zijn als je vervolgens een smak geld moet terug betalen..
Mijn loon mag niet hoger zijn dan ¤ 9.234,45 vandaar ook 600/800
Dat van hem niet hoger dan ¤ 13.856,11

Dat is dan 23.000 met daarbovenop nog zijn stufi zo'n 700. Ja ben ik nou gek of houden we gewoon geld over. Volgens de rekensom (en als we geen medische kosten krijgen uiteraard) moet het gewoon kunnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 22:46:35 ]
pi_154688768
En hoe gaat het dan na zijn stage?
pi_154688787
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:45 schreef Myrr het volgende:

[..]

Zit inderdaad in Utrecht en voor de plek zeker een goede deal (op het stadhuisplein), maar ik wil hier echt heel graag weg, het is geen plek voor een kind. De eerste paar maanden wel prima, maar zodra het gaat kruipen, krijg de kriebels ervan. Naar buiten is ook een hele opgave (verhuurster wil niets in de gang hebben staan) met die trappen. Zie het niet zitten.

Wil wel even wachten nog, alleen goedkoper wordt hem niet.

[..]

Dat is dan 23.000 met daarbovenop nog zijn stufi zo'n 700. Ja ben ik nou gek of houden we gewoon geld over. Volgens de rekensom (en als we geen medische kosten krijgen uiteraard) moet het gewoon kunnen.
En wat als 1 van jullie onverhoopt thuis komt te zitten en er inkomenstechnisch op achteruit keldert, of als vriend geen baan vind na stage?

Ik snap heel goed dat je weg wilt, wij zitten met 1 kind in een 2 kamer app in Rotterdam, verre van ideaal, nu hebben we vandaag te horen gekregen dat we een ander huis hebben maar dit kunnen we ook betalen als 1 van ons ff niks heeft...

In een krap huis met n kind is nog beter dan op straat met n kind.. ;)
S. 2014
J. 2016
pi_154688810
quote:

[..]

Wil wel even wachten nog, alleen goedkoper wordt hem niet. Tenzij we dus in een of andere gare buitenwijk gaan wonen waar ik m'n kind niet laat opgroeien.

Ik bedoelde eigenlijk het huis waar je was gaan kijken, ik dacht dat die ook in Utrecht was :). Je huurprijs nu is niet een vrij goede deal maar een waanzinnig goede deal voor die locatie en oppervlakte, haha. Voor Utrechtse begrippen dan. Kan me voorstellen dat je dat niet echt ideaal vind voor een kind. Sta je al lang ingeschreven bij woningnet? Anders zou je kunnen kijken of je al in aanmerking komt voor een sociale woning. Wellicht dat de wachttijd voor een huis in woerden wat korter is :). Want ben het wel eens met de posters boven mij dat het wel veel geld is gezien de inkomsten - wat als er iets gebeurd en een van jullie zit een tijdje thuis, inderdaad.
pi_154688968
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:48 schreef Skoap het volgende:
En hoe gaat het dan na zijn stage?
Hij is leraar in opleiding, dat komt wel goed. Heeft tijdens zijn vorige stage zelfs al een baan aangeboden gekregen maar dat heeft hij natuurlijk niet gedaan (komt opleiding in gevaar).

quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:49 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk het huis waar je was gaan kijken, ik dacht dat die ook in Utrecht was :). Je huurprijs nu is niet een vrij goede deal maar een waanzinnig goede deal voor die locatie en oppervlakte, haha. Voor Utrechtse begrippen dan. Kan me voorstellen dat je dat niet echt ideaal vind voor een kind. Sta je al lang ingeschreven bij woningnet? Anders zou je kunnen kijken of je al in aanmerking komt voor een sociale woning. Wellicht dat de wachttijd voor een huis in woerden wat korter is :).
Nee daar moet ik nog minstens drie jaar op wachten helaas, dat was inderdaad echt perfect geweest.
Maar inderdaad, het is niet verstandig. Deze parel laten we beter maar even liggen nog.

Hier hebben we overigens helemaal geen kamer. Het is 1 ruimte. Heb er wat muurtjes in gezet, maar niets is dicht.
pi_154689000
En appartementen in Woerden? Ik weet dat die er ook wel te vinden zijn.
Een vriendin van mij gaat binnenkort een appartement huren daar (met 2 kinderen)
pi_154689040
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:54 schreef Mapiya het volgende:
En appartementen in Woerden? Ik weet dat die er ook wel te vinden zijn.
Een vriendin van mij gaat binnenkort een appartement huren daar (met 2 kinderen)
Particulier? Als het die op de Achterstraat is was ze ons net voor. Dat was zo'n beetje de enige haalbare in lange tijd. ;(
pi_154689105
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:55 schreef Myrr het volgende:

[..]

Particulier? Als het die op de Achterstraat is was ze ons net voor. Dat was zo'n beetje de enige haalbare in lange tijd. ;(
Particulier inderdaad maar straatnaam geen idee. Wel tijdelijk in afwachting van hun koopwoning.
pi_154689148
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:57 schreef Mapiya het volgende:

[..]

Particulier inderdaad maar straatnaam geen idee. Wel tijdelijk in afwachting van hun koopwoning.
Hmmm, zou je een balletje kunnen opgooien voor me? O-)
pi_154689201
ik pb je ;)
pi_154689609
Brrrrrrrr muizen houden weer een feestje hier. Zie er nu gewoon twee rondwandelen. :X
Ik ben dus bang dat zodra die kleine gaat kruipen, die ziektes krijgt van die beesten.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 23:11:21 ]
pi_154689706
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:09 schreef Myrr het volgende:
Brrrrrrrr muizen houden weer een feestje hier. Zie er nu gewoon twee rondwandelen. :X
Kat in huis nemen? Vallen zetten? (morgen) de ongediertebestrijding bellen?
Professioneel gifmenger.
pi_154689761
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:11 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Kat in huis nemen? Vallen zetten? (morgen) de ongediertebestrijding bellen?
Verhuurder wil dat niet betalen. Onderburen hebben een kat, vermoedelijk dat ze daarom naar boven komen allemaal. Vind het te klein hier om zelf een kat te nemen (en kattenbak, die staat dan continu hier in de kamer), maar als het goed is zou die onderburenkat een huiskat worden dus ik ga ze morgen even appen.

Vallen liggen overal :D vangen ook regelmatig, maar het zijn er veel te veel.

Denk dat ik een lijmval neer ga leggen zo lang ik nog wakker ben. Gooi er wel een stoeptegel op daarna.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 23:15:28 ]
pi_154689827
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:13 schreef Myrr het volgende:

[..]

Verhuurder wil dat niet betalen. Onderburen hebben een kat, vermoedelijk dat ze daarom naar boven komen allemaal. Vind het te klein hier om zelf een kat te nemen (en kattenbak, die staat dan continu hier in de kamer), maar als het goed is zou die onderburenkat een huiskat worden dus ik ga ze morgen even appen.

Vallen liggen overal :D vangen ook regelmatig, maar het zijn er veel te veel.
Huur opschorten tot het probleem geregeld is?
Bel morgen anders even het juridisch loket, dit kan toch niet zonaar???
Professioneel gifmenger.
  maandag 27 juli 2015 @ 23:17:54 #66
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_154689907
Myrr postte jij nou ook in wohts of was deze zwangerschap een verrassingscadeautje?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_154689918
Stippel heel veel succes *O*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154689959
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:17 schreef Kimpossible het volgende:
Myrr postte jij nou ook in wohts of was deze zwangerschap een verrassingscadeautje?
Het was een verassing. Ben wel gaan posten toen ik vermoedens kreeg, en toen ook geschrokken dat het echt zo was.
pi_154690193
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:15 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Huur opschorten tot het probleem geregeld is?
Bel morgen anders even het juridisch loket, dit kan toch niet zonaar???
Moeten we eigenlijk wel doen ja. Het is te walgelijk voor woorden. Vorige keer riep hij (tegen oude bewoonster) dat ze dan hun zooi maar op moesten ruimen. Nou, daar ligt het niet aan hoor. :') Geen idee ook wat ze eigenlijk komen doen hier. Denk dat ze het hoogpolig tapijt vooral plunderen en het hier wel lekker warm is ofzo.

Heb een hele rij lijmvallen neergelegd waar ze de hele tijd lopen. Nu blijven ze stil staan, zie je ze nadenken en keren ze weer om. }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 23:26:31 ]
  maandag 27 juli 2015 @ 23:33:15 #70
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_154690479
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:19 schreef Myrr het volgende:

[..]

Het was een verassing. Ben wel gaan posten toen ik vermoedens kreeg, en toen ook geschrokken dat het echt zo was.
Ahh, dat was 'm! Ik was even de draad kwijt :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_154696228
En en en en en en en en? Iemand al spannende bevallingsavonturen en een verse baby O-)
pi_154696484
Myrr waar zoek je momenteel naar een huisje, welke sites? Ik heb vorig jaar ook gezocht (en iets gevonden) in hetzelfde gebied. 950 is voor Woerden aan de hoge kant.
Moet je voor een huis van 950 ook niet aantonen dat je inkomen 3800 is per maand? Of waren er geen voorwaarden?
pi_154696641
quote:

[..]

[..]

Nahjah, het is wat je gewend bent.. Onze hypotheek is de helft van de huur die je noemt, maar als ik alles op mijn salaris (en ik verdien best goed, bruto zo'n 35.000) zou moeten dragen zou dat gaan, maar dan ben je wel veel speelruimte kwijt, zeg maar.
Zeker als je ook nog reiskosten moet maken, of uit wil, je inderdaad medische kosten hebt etc.. Elke tegenslag is er dan eigenlijk één teveel denk ik.

Daui: hoe is het met jou? Is het nog een beetje te doen in t ziekenhuis?

Ik heb kledingcrisis. Vandaag geregistreerd partnerschap sluiten (trouwen komt later, voor nu is zo juridisch alles rond) en ik had er een leuk jurkje voor klaarliggen, maar nu is het rotweer, te fris voor dat jurkje en weet ik niet wat ik aan moet! :'(
pi_154696713
En over de cervixmeting.

SPOILER
pi_154696728
Doe m gewoon aan joh. Het is toch binnen
  dinsdag 28 juli 2015 @ 09:02:00 #76
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154696839
quote:

[..]

[..]

Ik zou nooit ergens willen wonen waar je geen medische kosten mag maken qua budget :X

Geloof me, in mijn eentje heb ik het gedaan, anderhalf jaar veel te duur wonen. Maar met kind/gezin, geen haar op mn hoofd.

En heb je rekening gehouden met studieschuld terugbetalen straks? Als je allebei max leent (zo klinkt het met 700 euri stufi) dan betaal je al snel 150-300 euro p/m terug twee jaar na je afstuderen...

Ter referentie. Wij verdienen beiden best goed (samen ongeveer 4000 netto) en wij vinden onze woonlasten van 700 pm (koopwoning) echt wel max. Beide veel aflossen aan studieschuld elke maand, kinderopvang kost ca 500 euro netto voor drie dagen, luiers en melkpoeder (bv is gratis uiteraard) zijn toch al snel 50-60 euro per maand, boodschappen kom ik toch wel aan 100 euro per week, kindje en wij moeten kleding, auto, zorgverzekeringen, we sparen voor onszelf voor de baby en voor onderhoud... En dan de gemeentelijke lasten, water, energie, benzine, overige verzekeringen, ik los een oide creditcard af uit de tijd dat ik als student te duur woonde en gaten met gaten dichtte :X en ok bedacht net nog andere dingen...

Veel duurder zou ik niet willen wonen.:N

Zijn er geen startersowningen van de studentenhuisvesting in Utrecht?

En die vreselijke buitenwijken zouden voor eennkindje ook best leuk kunnen zijn :Y
Kwak
pi_154696965
Myrr het klinkt inderdaad als een vrij dure woning. Alles is wel gezegd door anderen, en ik snap dat je weg wilt waar je nu bent, maar ik zou toch kijken voor een andere oplossing, of voor een mindere wijk. Wij verdienen samen ongeveer evenveel als jullie en met onze huur van 540 euro is het soms al lastig om goed te sparen wanneer er veel onverwachte kosten zijn (en geloof me, die zijn er). Mijn vriend is ook leraar (nog 2 verslagen en klaar *O* ) en kan tot nu toe geen baan vinden, dus hij gaat na zijn jaar stage en deeltijd werken nu de ww in, om maar een tegenslag te noemen, tot hij iig iets tijdelijks anders heeft.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154696976
dubbel
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 28 juli 2015 @ 09:29:48 #79
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154697170
Ik weet ook niet in welk vakgebied je vriend studeert Myrr, maar de markt is niet bepaald gunstig voor tweedegraads docenten in bepaalde vakken (m.n. NL, Engels, economie, aardrijkskunde, geschiedenis en biologie...).

En zoiets bijvoorbeeld:
http://m.funda.nl/huur/sc(...)49429233-haven-22-b/
http://m.funda.nl/huur/lo(...)van-burenstraat-4-a/
http://m.funda.nl/huur/ze(...)-van-vollenhove-424/
Kwak
pi_154697740
Wel besloten niet te gaan, maar nu wil hij hier steevast nog een jaar blijven zitten 8)7 Vette ruzie, want ik ga hier hoe dan ook niet blijven. Ik weet wel weer hoe dat gaat, want dan zit ik zo 24/7 thuis een beetje eenzaam te zijn en te teren op wanneer hij wel thuis is. Kan niet even 123 langs familie ofzo en al m'n vrienden zitten in m'n oude woonplaats, ken hier haast niemand (op wat stapmensen na). Dat is prima als je werkt en naar school gaat, niet als je thuis zit.

Zo, en toen kwamen alle zaken waar we mooi nog niet over na hadden gedacht. ;')

Maar dat we weinig bestedingsgeld over zouden hebben en als 1 van onze inkomens wegvalt heeft voor mij ook de knoop doorgehakt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 10:10:14 ]
pi_154697747
Myrr, ik kan me voorstellen dat je weg wilt van je huidige plek, maar onderschat de stress niet van het idee dat álles goed moet gaan om te kunnen wonen waar je woont.. Veel dingen qua uitgaven heb je wel in de hand (roken, boodschappen etc), maar onverwachte kosten, tja, de naam zegt het al ;) Wat slechte wijken betreft, is het niet een idee om in elk geval te kijken naar de specifieke straten en stukjes buurt waar betaalbaardere huizen staan? Toen ik nog in studentenwoningen zat viel mij juist op dat een buurt wel een slechte naam kan hebben, maar dat veel ook afhangt van de specifieke plek waar je zit..

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 08:41 schreef silliegirl het volgende:

Ik heb kledingcrisis. Vandaag geregistreerd partnerschap sluiten (trouwen komt later, voor nu is zo juridisch alles rond) en ik had er een leuk jurkje voor klaarliggen, maar nu is het rotweer, te fris voor dat jurkje en weet ik niet wat ik aan moet! :'(
He bah, wat stom van het jurkje! Vestje/jasje oid geen optie? Veel plezier vandaag in elk geval, gaan jullie het (klein) vieren?
pi_154697764
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:08 schreef Myrr het volgende:
Wel besloten niet te gaan, maar nu wil hij hier steevast nog een jaar blijven zitten 8)7 Vette ruzie, want ik ga hier hoe dan ook niet blijven. Ik weet wel weer hoe dat gaat, want dan zit ik zo 24/7 thuis een beetje eenzaam te zijn en te teren op wanneer hij wel thuis is. Kan niet even 123 langs familie ofzo en al m'n vrienden zitten in m'n oude woonplaats, ken hier haast niemand (op at stapmensen na). Dat is prima als je werkt en naar school gaat, niet als je thuis zit.
Waarom wil hij nog een jaar blijven zitten?
pi_154697777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:10 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Waarom wil hij nog een jaar blijven zitten?
Omdat hij dan ineens wel in zijn eentje alles kan betalen en ik dan zogenaamd niet hoef te werken, maar dat is mijn hele probleem, ik wil niet 24/7 hier vast zitten een beetje teren op wanneer iemand tijd heeft om iets te doen.

Dat rondje stad lopen heb ik ook wel gezien inmiddels. Wil gewoon terug.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 10:12:13 ]
pi_154697902
oh joh. Een jaar is zo voorbij. Zeker met een baby. :)
pi_154697969
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:18 schreef Limone het volgende:
oh joh. Een jaar is zo voorbij. Zeker met een baby. :)
Ja, met 24/7 binnen zitten, heb niet eens een tuin of balkon, kan alleen uit het raam hangen. Ik ken hier niemand (of althans, niemand met wie ik nou echt een vriendschap op heb willen bouwen. Het is oppervlakkig en met deze mensen houd ik dat ook graag zo). Word er nu al doodongelukkig van als ik een paar dagen thuis ben en zometeen is er niemand die het heel even van me kan overnemen of iets.

Nou ja ik zoek gewoon verder en als ik iets vind kan hij meegaan. Niet echt zin om hier nog een jaar te zitten verpieteren.

En ik weet wat een verhuizing met zich meebrengt ;) heb al aardig wat afverhuisd, daarom het liefst zo snel mogelijk en niet straks.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 10:29:00 ]
pi_154698211
Nouja het is ieder zn goed recht om niet een jaar volledig thuis te willen zitten toch? Ik begrijp best dat als jij dat niet ziet zitten om wat voor reden dan ook, dat je dan niet blij wordt van de opmerkingen van je vriend.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 10:45:34 #87
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154698355
Myrr, maar als jij wilt blijven werken, dan doe je dat toch gewoon? Er zijn toch mogelijkheden genoeg voor kinderopvang. Ja, dat kost geld, maar als je een laag inkomen hebt (wat jullie gezien de bedragen die je noemde volgens mij wel hebben), dan krijg je daar ook toeslag voor.

Praat er iig over met je vriend! Met z'n drieën leven van een salaris wat gebaseerd is op 20 uur werken + stage (en onzekerheid over baan daarna) lijkt me verre van ideaal, ik welk huis je ook woont...
pi_154698537
Al verse baby's in aantocht?

Sillie, veel plezier vandaag!

Ik voel me alweer iets beter vandaag! Ik zal wel 1,5 week met griep ofzo rondgelopen hebben. Hopelijk gaat t nu de goede kant op..

Myrr, jullie hebben nog veel te bespreken!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 10:55:34 #89
409579 LuDann
All the way
pi_154698541
Lastig Myrr. Antikraak of tijdelijke verhuur is ook geen optie met een baby (tenminste, volgens mij nemen de meeste je niet aan als klant dan). Anders was dat misschien iets geweest om naar te kijken. Misschien wel dat er particulieren zijn die een pand tijdelijk willen verhuren.

Sillie: leuke dag gewenst. :)

Ik ben man vergeten te vragen of hij wat pakken drinken open wil draaien en hij is naar zijn werk. Met mijn reumatische vochtklauwtjes krijg ik zelf niks open dus het lijkt erop dat ik aan het water zit vandaag. :') Nja, wel gezond.
pi_154698579
Ach gos, LuDann. Geen buur die je even kan helpen? Wat een ongemak waar ik nog nooit aan heb gedacht.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:09:05 #91
409579 LuDann
All the way
pi_154698755
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:58 schreef Limone het volgende:
Ach gos, LuDann. Geen buur die je even kan helpen? Wat een ongemak waar ik nog nooit aan heb gedacht.
Ah gut, zo klink ik wel heel zielig. :@ :D Het valt best mee allemaal hoor, het is niet zo dat het ontzettend veel pijn doet gelukkig. Bij de buren aanbellen is ook weer zoiets, een dagje water overleef ik wel.

Ben benieuwd naar hoe het met Stippel gaat!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:09:21 #92
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154698759
Als t met mijn handen niet lukt, dan maak ik pakken open met mijn tanden :@ . Da's ook nog een optie LuDann ;)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:11:42 #93
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154698801
Ik at gisteren erwtensoep :+ was lekker, maar vanocjtend tegen 5en was het nogsteeds niet gezakt ;( wat een prutnacht vol hele spannende boertjes en oprispingen. Goddank is alles binnen gebleven, snertkots lijkt me heul naar :{
pi_154698803
Geweld :P met een mes een gaatje erin prikken ofzo?

Hier 39 weken *O* Geen baby nog, sorry mensen...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:11:46 #95
409579 LuDann
All the way
pi_154698804
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:09 schreef mousemicky het volgende:
Als t met mijn handen niet lukt, dan maak ik pakken open met mijn tanden :@ . Da's ook nog een optie LuDann ;)
:D Das een optie ja, misschien voorzichtig proberen als ik echt wanhopig zin krijg in wat anders. Jammer dat we alleen van die pakken met draaidoppen in huis hebben, van die vouwpakken was nog wel gelukt denk ik. :P
pi_154698825
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:11 schreef pinquit het volgende:
Ik at gisteren erwtensoep :+ was lekker, maar vanocjtend tegen 5en was het nogsteeds niet gezakt ;( wat een prutnacht vol hele spannende boertjes en oprispingen. Goddank is alles binnen gebleven, snertkots lijkt me heul naar :{
gatverdamme :') :D hahaha
pi_154698834
Succes Stippel! *O*

Als ik wat voor je open moet maken LuDann? Woon niet zo ver ;) kan nog wel tussen het klussen door :P

Lastig Myrr, snap dat he weg wil hoor!
SPOILER
pi_154698848
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:11 schreef LuDann het volgende:

[..]

:D Das een optie ja, misschien voorzichtig proberen als ik echt wanhopig zin krijg in wat anders. Jammer dat we alleen van die pakken met draaidoppen in huis hebben, van die vouwpakken was nog wel gelukt denk ik. :P
Als je maar niet je kaak ontwricht dan eh :+

Gewoon een lipje omhoog vouwen en met een schaar afknippen, lukt dat wel qua kracht enzo?
Mijn overgrootoma'tje heeft ooit haar hand gebroken op een pak melk met draaidop :') eigenwijs :D en dan daarna vloeken op welke idioot dan ook draaidoppen op die pakken doet o|O arm mens
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:16:19 #99
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154698886
O ja, bij pakken kun je natuurlijk ook gewoon de draaidop negeren en het lipje openknippen :P

Ik dacht meteen aan flessen, waarbij dat wat lastiger is...

Ik drink mezelf helemaal ziek aan roosvicee laxo (het werkt als een trein :@, en ik vind het best lekker) , maar die dop plakt altijd binnen 2 dagen helemaal vast, want suiker >:)
pi_154698909
ik drink eigenlijk alleen maar water gedurende dag. En 1 kop koffie...

Savonds soms water gemixt met vruchtensap, rabarbersap ofzo...
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:18:39 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154698930
Ik ook vooral water. Af en toe wat chocomel voor mn calcium :') en heel soms ineens even een blikje cola oid
pi_154698945
Thee alleen maar, verschillende soorten. En heel soms wat cola light of light limonade.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:20:58 #103
409579 LuDann
All the way
pi_154698974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:13 schreef Gevalletje het volgende:
Succes Stippel! *O*

Als ik wat voor je open moet maken LuDann? Woon niet zo ver ;) kan nog wel tussen het klussen door :P

Lastig Myrr, snap dat he weg wil hoor!
SPOILER
Ah superlief aangeboden maar komt wel goed hoor!

Wat fijn dat jullie een tof huisje gevonden hebben. Het is ook best bizar met die zogenaamde sociale huur. Jullie betalen meer aan huur voor een appartementje dan wij aan de hypotheek voor een heel huis kwijt zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als je maar niet je kaak ontwricht dan eh :+

Gewoon een lipje omhoog vouwen en met een schaar afknippen, lukt dat wel qua kracht enzo?
Mijn overgrootoma'tje heeft ooit haar hand gebroken op een pak melk met draaidop :') eigenwijs :D en dan daarna vloeken op welke idioot dan ook draaidoppen op die pakken doet o|O arm mens
Daarom de nadruk op ''voorzichtig'' want dat is inderdaad nog best een risico. :') Heel erg vervelend, een kaak uit de kom. Mag je met je mond open naar de eerste hulp en dan uitleggen wat er aan de hand is. :D

Awww, arme omi. Het zijn ook krengen hoor, als je last hebt van krachtverlies. Ik heb hier ergens nog zo'n hulpstuk liggen ervoor maar die heb ik kwijtgemaakt geloof ik. :@
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:23:44 #104
409579 LuDann
All the way
pi_154699024
Ik drink vooral veel melk. En aangezien man lactose intolerant is, is het lactosevrije melk en dat komt in zo'n pak met draaidop. Daarnaast grapefruitsap :9 , ook uit pak. Oh en appelsap troebel uit zo'n glazen fles.

Heb nog frambozenbladthee liggen, daar ga ik maar eens veel van tanken. Als je maar hard genoeg gelooft dan doet het vast wat, toch? :D
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:32:11 #105
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154699178
Wat doet feambozenbladthee dan?
pi_154699246
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:09 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ah gut, zo klink ik wel heel zielig. :@ :D Het valt best mee allemaal hoor, het is niet zo dat het ontzettend veel pijn doet gelukkig. Bij de buren aanbellen is ook weer zoiets, een dagje water overleef ik wel.

Ben benieuwd naar hoe het met Stippel gaat!
Oh gelukkig! :D Ik zag je al helemaal zitten in het donker (?), in je pyjama met allemaal dichte pakken sap om je heen. Een beetje zo:

SPOILER
:P

Ik ben vandaag 30 weken! Ik vind het zo'n mijlpaal. Nog max. 12 weken! :o Ik krijg er een beetje de kriebels van! Ik zei dat zo bij het ontbijt vanochtend en mijn man reageerde helemaal niet paniekerig ofzo. Hij vond het juist: 'oooooh, we hebben nog alle tijd!' }:| :')
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:36:57 #107
409579 LuDann
All the way
pi_154699270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:32 schreef pinquit het volgende:
Wat doet feambozenbladthee dan?
Iets vaags met je baarmoeder. :')

Ik heb het even gevraagd aan dokter Google, ik dacht dat het kon opwekken ofzo, maar het blijkt voor een soepele bevalling bedoelt te zijn.

http://mens-en-gezondheid(...)g-een-onderzoek.html

Ik kreeg net via DM van iemand te horen dat ik juist aan de bitter lemon en tonic moet. :9
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:43:49 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_154699433
Ananashart! Liefst inbrengen!
disclaimer
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:43:58 #109
409579 LuDann
All the way
pi_154699437
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:36 schreef Limone het volgende:

[..]

Oh gelukkig! :D Ik zag je al helemaal zitten in het donker (?), in je pyjama met allemaal dichte pakken sap om je heen. Een beetje zo:

SPOILER
:P

Ik ben vandaag 30 weken! Ik vind het zo'n mijlpaal. Nog max. 12 weken! :o Ik krijg er een beetje de kriebels van! Ik zei dat zo bij het ontbijt vanochtend en mijn man reageerde helemaal niet paniekerig ofzo. Hij vond het juist: 'oooooh, we hebben nog alle tijd!' }:| :')
Stiekem zit ik er gewoon zo bij. :+

30 weken is ook een mijlpaal! *O* Mijn man is precies hetzelfde, die vindt het maar langzaam gaan juist allemaal. Vanochtend heeft hij aan de baby gevraagd of die niet nu wilde komen want hij had geen zin om naar zijn werk te gaan.

Hier nog 10 dagen tot UD. :o
pi_154699475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:23 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja, met 24/7 binnen zitten, heb niet eens een tuin of balkon, kan alleen uit het raam hangen. Ik ken hier niemand (of althans, niemand met wie ik nou echt een vriendschap op heb willen bouwen. Het is oppervlakkig en met deze mensen houd ik dat ook graag zo). Word er nu al doodongelukkig van als ik een paar dagen thuis ben en zometeen is er niemand die het heel even van me kan overnemen of iets.

Nou ja ik zoek gewoon verder en als ik iets vind kan hij meegaan. Niet echt zin om hier nog een jaar te zitten verpieteren.

En ik weet wat een verhuizing met zich meebrengt ;) heb al aardig wat afverhuisd, daarom het liefst zo snel mogelijk en niet straks.
Je bent pas in januari uitgerekend! Dan is het koud buiten en slecht weer enzo, dus die buitenruimte mis je dan toch niet. Ik zou wel rond blijven kijken natuurlijk, maar voor de eerste maanden zou je huidige woning (zoals je het hier beschreven hebt) echt geen ramp zijn. En die tijd kun je dan gebruiken om te sparen zodat je meer opties hebt voor een nieuwe woning en een financiële buffer voor tegenvallers. Wij wonen nu ook bewust nog klein en goedkoop zodat we straks makkelijker een groter huis in een leuke wijk kunnen kopen waar we in principe oud willen worden.

Ik vind de prijzen waar je over spreekt wel absurd hoog btw, zowel voor de huidige als de potentiële woning, maar studentenwoningen zijn sowieso belachelijk duur. Als je dan perse wil verhuizen zou ik niet zo kritisch zijn op de regio/wijk want dat kan heel veel geld schelen. Je kind gaat toch nog niet buiten spelen de komende jaren, en zoals eerder gezegd kan de straat in een wijk een enorm verschil maken (zowel positief als negatief) dat je financieel niet ziet. Ik woon ook in een (op papier) pauperwijk, maar wel op een goede locatie.

Verder qua baby geen nieuws hier. Die zit binnen nog druk rek- en strek-oefeningen te doen helaas, prettig is anders... Blijft een baby vlak voor/tijdens weeën ook gewoon druk bewegen of wordt hij rustig door de beweging van de weeën? Ik hoop zo op het laatste :')
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:48:13 #111
409579 LuDann
All the way
pi_154699551
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ananashart! Liefst inbrengen!
Die had mijn man ook al gegoogled van de week. Dat lijkt me toch een partij smerig! Om te eten dan, bedoel ik he, inbrengen haal ik echt niet in mijn hoofd. :') Gisteravond moest ik van hem eigenlijk in het donker gaan zitten met een leuk muziekje, want dat zou ook helpen.

Mijn moeder kwam doodserieus met de suggestie van wonderolie. Maar gezegd dat dat tegenwoordig toch niet zo meer wordt aangeraden. :')

Ik heb tot nu toe nog niets geprobeerd wat ik anders niet doe, behalve dat we wel weer met seks begonnen zijn sinds de 37 weken grens.

Oh ja en op die Amerikaanse babyforumsite waar ik wel eens op gluur komen echt de meest hilarische dingen langs. :9
pi_154699702
Elke dag pannekoeken toch? En seks ja, mijn man verheugt zich er al op ;)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:04:46 #113
409579 LuDann
All the way
pi_154699907
FF: van wat ik gehoord heb qua ervaringsverhalen blijven baby's gewoon bewegen tijdens de bevalling, in ieder geval wel in het begin. Weet niet of dit altijd opgaat hoor, maar het verbaasde me wel. Ik had verwacht dat ze dan wel stil zouden gaan liggen. :P
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:19:50 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_154700181
Trust me, tijdens de weeen voel je dat allemaal niet meer, dan zit je focus echt compleet ergens anders ;)
disclaimer
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:21:30 #115
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154700215
Hallo dames. Hier ff een update.
Bedankt voor alle felicitaties en wat leuk dat Kyara de update geplaatst heeft in het update topic!
Het gaat goed met ons. Ik weet niet goed hoe ik hier een foto kan plaatsen. Maar ze is uiteraard een plaatje. Lief en rustig en mooi en alles wat je je kunt wensen.
Kan er iemand de link vinden naar het laatste topic van bevallingsverhalen? Dan zal ik daar het hele verhaal posten. Is wat lang voor hier. :)
Ik ga langzaam naar het volgende topic kijken maar lurk hier nog wel mee als ik daar aan toe kom.
Bedankt voor al jullie steun!
Oost west, mij best.
pi_154700222
Hier vandaag 31 weken! *O*.. net als Limone lichtelijk paniekerig ;) Want het gaat zo snel! Ik verwacht niet tot 40 weken te lopen eerder 38.. dat is nog maar 7 weekjes.

Heb helemaal nog niet het gevoel klaar te zijn voor de bevalling.. Vind het ook best wel heel spannend allemaal. Ben wel lichtelijk klaar met de zwangerschap :p Maar tegelijkertijd heel dankbaar met elke week die we verder zijn!
Morgen weer controle :)
pi_154700316
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:19 schreef Stormqueen het volgende:
Trust me, tijdens de weeen voel je dat allemaal niet meer, dan zit je focus echt compleet ergens anders ;)
Hoeft niet zo te zijn hoor :) Veel vrouwen merken niets meer van bewegingen tijdens de weeën maar er zijn ook vrouwen die juist extra last ervaren van al die bewegingen tijdens de weeën/bevalling. T is maar net hoe de baby ligt enzo en waar het gevoelig is denk ik.
pi_154700526
Haha LuDann, sorry maar het klinkt naast sneu toch ook een beetje grappig, geen drinken open kunnen krijgen en de hele dag aan het water moeten.

Myrr, alles is al wel gezegd over je huis. Shit als je vastzit in je huidige niet-echt-kindgeschikte woning, maar wel verstandiger om niet te duur te gaan wonen. Maar er is absoluut wel iets van te maken (gebruik bv een draagdoek ipv een kinderwagen) en de binnenstad is zeker niet de ergste plek om te wonen. Je hebt superveel leuke kinderdingen op loopafstand! En het station ook, maakt dat bezoek aan vrienden en familie niet makkelijker?

Die prijzen zijn overigens helaas wel realiteit in het midden van het land. Los van het feit dat niet iedereen makkelijk naar een goedkopere regio kan verhuizen, is de vraag naar goedkope woningen veel groter dan het aanbod. Zelfs in slechte wijken kan je niet meteen terecht.

Hoe zou het met stippel gaan jongens? Ik hoop zo dat ze zelf spontaan is/gaat bevallen!

[ Bericht 9% gewijzigd door Mineola op 28-07-2015 12:48:39 ]
pi_154700641
Wij wonen ook klein, 2 kamerappartement (dus 1 slaapkamer), en hebben bewust de keuze gemaakt om al wel voor een kindje te gaan. We hadden het appartement al te koop staan maar we willen allebei niet gigantisch zakken in de vraagprijs.

Maar echt liever dit als met een restschuld zitten in een te duur huurhuis. We redden ons prima zo de komende tijd/baby en peuterjaren!
pi_154701030
Bwoooh, ik schrik me scheel van die huurprijzen. Hier in een oude flat, 65 m2, 5 minuten van het centrum. En die kostte, toen we er kwamen wonen -hou je vast- 279 euro! _O-

Na plaatsing van cv en dubbelglas, en een aantal jaren maximale huurverhoging ivm knetterscheef wonen, betalen we inmiddels het schrikbarende bedrag van 402 euro. :P

Dus mocht je wat betaalbaars zoeken in het oosten: deze woning komt vrij rond mijn UD. (Grotemensenhuis is bijna af! *O* )
pi_154701190
Niet alleen in het midden van het land hoor Mineola, hier in de regio DH zijn die prijzen ook vrij gangbaar. Zeker als je particulier moet zoeken. En in Rdam ook als je op particulier bent aangewezen. Vraag overstijgt aanbod enorm idd.
pi_154701192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hoeft niet zo te zijn hoor :) Veel vrouwen merken niets meer van bewegingen tijdens de weeën maar er zijn ook vrouwen die juist extra last ervaren van al die bewegingen tijdens de weeën/bevalling. T is maar net hoe de baby ligt enzo en waar het gevoelig is denk ik.
Ik was de hele zwangerschap blij met alle bewegingen, maar heb tijdens de weeën inderdaad wel een paar keer gedacht 'blijf nou even stil liggen, dit helpt niet echt zo!' :+
pi_154701227
Gaan baby's ook meer of juist minder bewegen vlak voor de bevalling begint? Mijne was gister de hele avond aan de jumping jacks, normaal doet ie dat nooit...
pi_154701290
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:09 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik was de hele zwangerschap blij met alle bewegingen, maar heb tijdens de weeën inderdaad wel een paar keer gedacht 'blijf nou even stil liggen, dit helpt niet echt zo!' :+
hahahaha :P
soms zie ik zo'n baby heel de hut verbouwen en dan vraag ik aan moeders of ze het niet pijnlijk vinden en dan hebben ze zoiets van beweegt ie dan? :?
en soms zie je moeders ook echt op gezette moment een heel pijnlijk gezicht trekken en dat gaat dan gecombineerd met een bult die ergens uit steekt :P

Bij mijn tweede was ik gaan plassen tijdens de weeën, en dat ging het best als ik een beetje achterover geleund zat tegen dat waterreservoir aan. En toen moest ik dus van die wc af...
en iedere frigging keer als ik overeind wilde komen kreeg ik een wee. En als ik stil bleef zitten bewoog mn kind waardoor ik ook een wee kreeg. Echt wtf :') :X tot de verloskundige voorzichtig vroeg wat ik aan t doen was en ik kon geen antwoord geven want wee. Het enige wat ik uit kon brengen was poepen, terwijl ik heel graag had willen zeggen dat ik niet overeind kon komen. Maar die zin was te lang :D
pi_154701306
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:11 schreef SaskiaR het volgende:
Gaan baby's ook meer of juist minder bewegen vlak voor de bevalling begint? Mijne was gister de hele avond aan de jumping jacks, normaal doet ie dat nooit...
Neuh niet per se. Dat verschilt erg. Ik zie wel zo af en toe dat vrouwen bellen met minder leven voelen en dan een x aantal uur daarna de bevalling begint. Maar dat is bij lang niet iedereen zo.
pi_154701331
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:13 schreef mignonne het volgende:

Het enige wat ik uit kon brengen was poepen, terwijl ik heel graag had willen zeggen dat ik niet overeind kon komen. Maar die zin was te lang :D
Head first op de grond storten dan maar ;)
pi_154701354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:16 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Head first op de grond storten dan maar ;)
ja maar ik zat achterover gebogen en kon dus niet overeind komen, want elke keer als ik me oprichtte of overeind kwam dan kreeg k weer een wee die me terugduwde naar waar k vandaan kwam :') En opzij kon ook niet ivm muur enzo.
pi_154701476
Dan heb je echt zo'n hulpfluitje nodig ofzo... 'kom mij redden!!!'
pi_154701522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:09 schreef mignonne het volgende:
Niet alleen in het midden van het land hoor Mineola, hier in de regio DH zijn die prijzen ook vrij gangbaar. Zeker als je particulier moet zoeken. En in Rdam ook als je op particulier bent aangewezen. Vraag overstijgt aanbod enorm idd.
Nee klopt hoor, het geldt voor de hele Randstad. En ook voor genoeg (grotere) steden daarbuiten. Maar het was even een reactie op iedereen die het achterlijk hoog vond en voorstelde wat goedkopers te zoeken. Want zo makkelijk is dat niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:02 schreef Sara82 het volgende:
Bwoooh, ik schrik me scheel van die huurprijzen. Hier in een oude flat, 65 m2, 5 minuten van het centrum. En die kostte, toen we er kwamen wonen -hou je vast- 279 euro! _O-

Na plaatsing van cv en dubbelglas, en een aantal jaren maximale huurverhoging ivm knetterscheef wonen, betalen we inmiddels het schrikbarende bedrag van 402 euro. :P

Dus mocht je wat betaalbaars zoeken in het oosten: deze woning komt vrij rond mijn UD. (Grotemensenhuis is bijna af! *O* )
Je zegt het zelf al, je woont scheef :) En gezien je huurprijs gaat het om sociale woningbouw.

Volgens mij is dat inmiddels veranderd, maar een jaar of tien geleden kon je daar inderdaad met een laag inkomen gaan wonen en vond er daarna nooit meer een inkomenstoets plaats, zodat je met je inmiddels twee keer modaal nog steeds 300 euro huur kon betalen. Heel relaxed om zo weinig te betalen, maar dat is niet vergelijkbaar met Myrrs huis. Dat is particuliere huur, want anders kun je op korte termijn hier gewoon niks vinden. Voor sociale huur moet je hier sowieso al 5-10 jaar op de wachtlijst staan.
pi_154701622
Ontopic, mijn baby ligt vibi! Ok, dat kan prima veranderen nog maar ik vond het opeens zo 'bijna bevallen' klinken :o

En ik ben bezig met geboortekaartjes O+ Want bijna verlof O+ O+ Wel met fictieve namen nog want daar moet nog even een ei over gelegd worden :+
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:28:59 #131
409579 LuDann
All the way
pi_154701628
Huizenprijzen zijn in de Randstad nu eenmaal belachelijk duur inderdaad. Als je goedkoop wilt wonen dan moet je eigenlijk richting Groningen gaan, maar dat is als je qua studie of werk gebonden bent helemaal niet handig natuurlijk.

Ik ben echt erg blij dat wij nog net voordat een set nieuwe regels omtrent hypotheek etc. ingingen een huis hebben kunnen kopen een paar jaar geleden. Dat scheelt gewoon een hoop geld in vergelijking met huren in de (retedure) stad waar ik woon.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:37 schreef Mineola het volgende:
Haha LuDann, sorry maar het klinkt naast sneu toch ook een beetje grappig, geen drinken open kunnen krijgen en de hele dag aan het water moeten.

Myrr, alles is al wel gezegd over je huis. Shit als je vastzit in je huidige niet-echt-kindgeschikte woning, maar wel verstandiger om niet te duur te gaan wonen. Maar er is absoluut wel iets van te maken (gebruik bv een draagdoek ipv een kinderwagen) en de binnenstad is zeker niet de ergste plek om te wonen. Je hebt superveel leuke kinderdingen op loopafstand! En het station ook, maakt dat bezoek aan vrienden en familie niet makkelijker?

Die prijzen zijn overigens helaas wel realiteit in het midden van het land. Los van het feit dat niet iedereen makkelijk naar een goedkopere regio kan verhuizen, is de vraag naar goedkope woningen veel groter dan het aanbod. Zelfs in slechte wijken kan je niet meteen terecht.

Hoe zou het met stippel gaan jongens? Ik hoop zo dat ze zelf spontaan is/gaat bevallen!
Het is ook wel een beetje grappig gelukkig. :')
pi_154701688
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:28 schreef LuDann het volgende:

Ik ben echt erg blij dat wij nog net voordat een set nieuwe regels omtrent hypotheek etc. ingingen een huis hebben kunnen kopen een paar jaar geleden. Dat scheelt gewoon een hoop geld in vergelijking met huren in de (retedure) stad waar ik woon.
Wij hebben ook een koophuis, maar de hypotheek is echt niet om vrolijk van te worden (ok, het is inclusief een winkelpand, dus niet alleen het woonhuis). En alleen op het inkomen uit het bedrijf van mijn man, best spannend...

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:28 schreef Mineola het volgende:
Ontopic, mijn baby ligt vibi! Ok, dat kan prima veranderen nog maar ik vond het opeens zo 'bijna bevallen' klinken :o
Mijne al een tijdje, maar bevallen ho maar ;)
Ik ben ook aldoor bang dat ie weer terugfloept...
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:37:59 #133
409579 LuDann
All the way
pi_154701853
Ik wil ook niet zeggen dat wij nu zo'n enorm lage hypotheek hebben, want dat kan bijna niet in deze regio, maar het scheelt per maand alsnog een paar honderd euro (denk zomaar 500-700 euro ofzo) als we dezelfde woning zouden huren.

Mineola een vibi baby. *O* Superleuk joh, aan de kaartjes werken.

Mijn baby lag vrijdag nog bibi, geen idee of dat nu veranderd is. Ik weet ook niet of 'ie perse vibi moet liggen voor de bevalling, ik heb er niks over gehoord in ieder geval.
pi_154701894
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:31 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Wij hebben ook een koophuis, maar de hypotheek is echt niet om vrolijk van te worden (ok, het is inclusief een winkelpand, dus niet alleen het woonhuis). En alleen op het inkomen uit het bedrijf van mijn man, best spannend...

[..]
Hoezo spannend? :) Wij hebben ons huis ook alleen op het inkomen van mijn vriend (verloofde officieel *; ) gekocht, maar ik vind het juist een geruststellend idee dat de hypotheek niet van beide inkomens afhankelijk is..
pi_154701905
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:24 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nee klopt hoor, het geldt voor de hele Randstad. En ook voor genoeg (grotere) steden daarbuiten. Maar het was even een reactie op iedereen die het achterlijk hoog vond en voorstelde wat goedkopers te zoeken. Want zo makkelijk is dat niet.

Ja precies. En even een nieuwe woning zoeken valt inderdaad niet mee.
Om nog maar te zwijgen van dat je bij veel particuliere toestanden 2 maanden borg vooruit moet betalen en dan nog een maand administratie of sleutelgeld of weet ik veel wat ze verzinnen om de wetgeving daarover te omzeilen :') :X

Yay voor alle vibi's! *O*
Ik mag donderdag weer naar de vk, ben benieuwd wat ze te vertellen heeft. Ik heb ook maar effe een plastic mapje gekocht voor mn papieren want mn envelop die zij mee geven is nu officieel in 2 delen :')
pi_154701928
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:39 schreef onomatopee het volgende:

Hoezo spannend? :) Wij hebben ons huis ook alleen op het inkomen van mijn vriend (verloofde officieel *; ) gekocht, maar ik vind het juist een geruststellend idee dat de hypotheek niet van beide inkomens afhankelijk is..
Da's waar :) maar het is meer dat het een eigen berdrijf is, dus je maakt je altijd zorgen of de inkomsten nog wel hoog genoeg zullen zijn om alles te kunnen betalen.
pi_154702106
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:31 schreef SaskiaR het volgende:

Mijne al een tijdje, maar bevallen ho maar ;)
Ik ben ook aldoor bang dat ie weer terugfloept...
Ik ben pas 33 weken dus ik wacht daar liever ook nog even mee :D Maar het is meer dat die bevalling opeens relatief dichtbij komt, dat ze daar naar gaan kijken.

En de hoogte van je hypotheekbedrag, tja, dat is van veel factoren afhankelijk. Ik ben weer blij dat we net een huis gekocht hebben, waardoor we profiteren van de lage rente. De rentestanden van ons oude huis waren niet heel grappig. Het huis is niet op 1 inkomen gekocht, want anders hadden we het nooit kunnen kopen, maar ik heb er voldoende vertrouwen in (en een prima verzekering voor) dat dat geen probleem zal opleveren.
pi_154702453
Mijn ervaring met particuliere huur in Den Haag is anders. Je moet geluk hebben en actief zelf zoeken, maar dan kun je binnen een paar maanden gewoon een appartement vinden (2/4 kamers) voor toentertijd (10 jaar terug) beide rond de 350 euro excl. Wel zonder cv en enkel glas enzo, maar prima als starterswoning.

Ik had zelf na 3 jaar inschrijving een 2 kamer sociale woningbouw-woning in Den Haag voor 250 euro excl. met cv, maar ook dat is 10 jaar geleden. En dat waren allemaal woningen in prima wijken (Bezuidenhout, en grens Mariahoeve/Bezuidenhout), alleen erg oud. Het is ook gewoon een kwestie van geluk hebben en vooral overal bekend maken dat je een nieuwe woning zoekt zodat mensen aan je denken en heel actief internet afzoeken. Maar het blijft heel krom in vergelijking met de hypotheekkosten van een vergelijkbare koopwoning en huurprijs van een sociale huurwoning.

Maar het ging hier over baby's! Ik hoop maar dat die van mij zich dan toch een beetje rustig houdt tijdens de bevalling, daar had ik eigenlijk wel op gehoopt... Maar aan de andere kant ook wel fijn om te horen, want qua beweging heb ik echt het idee alsof m'n baby er de komende weken echt nog niet uit gaat komen, maar dat zegt dus niks!
pi_154702540
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:01 schreef FlyingFish het volgende:

Maar het ging hier over baby's! Ik hoop maar dat die van mij zich dan toch een beetje rustig houdt tijdens de bevalling, daar had ik eigenlijk wel op gehoopt... Maar aan de andere kant ook wel fijn om te horen, want qua beweging heb ik echt het idee alsof m'n baby er de komende weken echt nog niet uit gaat komen, maar dat zegt dus niks!
Dat idee heb ik ook, bijzonder weinig signalen hier, hoewel ik gister wel vage kramp had helemaal onderin m'n buik.
Ik hoop wel dat ie er voor de 42 weken uit komt, want ik wil echt niet ingeleid worden en alles... gewoon lekker thuis, geen gezeik.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:07:36 #140
409579 LuDann
All the way
pi_154702641
Maar dan heb je het wel over 10 jaar geleden he, FF, dat maakt wel een groot verschil hoor...

Mijn eerste huurwoning was 15 jaar geleden 160 gulden. :D Dat kun je je echt niet meer voorstellen nu.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:12:25 #141
409579 LuDann
All the way
pi_154702771
Hier ook nog geen teken van baby. Ik heb nog steeds af en toe periodes van ietwat pijnlijke harde buiken maar dat heb ik echt al weken dus dat is niets nieuws. Ik denk dat het nog wel even gaat duren. Morgen heb ik weer een afspraak maar heb met man overlegd en besloten dat we niet gaan kijken of strippen al mogelijk is.
pi_154702876
Hier ook vibi *O*

En belinstructies meegekregen! Zo wordt het ineens een stuk echter :o
pi_154703059
Maar Myrr heeft toch ook gewoon het inkomen voor een sociale huurwoning..? Ja, dan kan het niet in een grote stad in de randstad, dat snap ik ook nog wel. Je kan niet alles hebben....

Weet dat je hier, als je een (half?) jaar ingeschreven staat op een adres van een sociale huurwoning, je automatisch medehuurder wordt, en het recht hebt er te blijven wonen als de hoofdhuurder vertrekt. (Als je de inkomenstoets doorstaat) Een sluiproute om een goedkoop huisje over te nemen als je iemand kent die wil gaan verhuizen.... Misschien een ideetje? En inderdaad, overal rondbazuinen dat je een nieuw huisje zoekt. Succes, waar je ook woont, het komt inderdaad wel goed joh. (En muizengif werkte in mijn studentenhuis als een tierelier...!)
pi_154703457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:21 schreef Zomerzon01 het volgende:
Hallo dames. Hier ff een update.
Bedankt voor alle felicitaties en wat leuk dat Kyara de update geplaatst heeft in het update topic!
Het gaat goed met ons. Ik weet niet goed hoe ik hier een foto kan plaatsen. Maar ze is uiteraard een plaatje. Lief en rustig en mooi en alles wat je je kunt wensen.
Kan er iemand de link vinden naar het laatste topic van bevallingsverhalen? Dan zal ik daar het hele verhaal posten. Is wat lang voor hier. :)
Ik ga langzaam naar het volgende topic kijken maar lurk hier nog wel mee als ik daar aan toe kom.
Bedankt voor al jullie steun!
O+

hier het linkje: OUD / Bevallingsverhalen deel 20

Ben benieuwd naar je verhaal!
pi_154703661
Ik mag waarschijnlijk morgen naar huis toe :)
Wel rustig aan doen. Niet werken, liggen en slapen en af en toe de beentjes strekken.

Ik weet wel dat ik de hele zwangerschap nooit meer vanzelfsprekend zal vinden. Niet dat ik het allemaal zo vanzelfsprekend vond maar jullie begrijpen het wel.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:51:20 #146
105850 Fuente
mamamuts
pi_154703703
Wat fijn Daui :* Lekker in je eigen omgeving!
Sara
Merel
Ukje
pi_154703859
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:50 schreef Daui het volgende:
Ik mag waarschijnlijk morgen naar huis toe :)
Wel rustig aan doen. Niet werken, liggen en slapen en af en toe de beentjes strekken.

Ik weet wel dat ik de hele zwangerschap nooit meer vanzelfsprekend zal vinden. Niet dat ik het allemaal zo vanzelfsprekend vond maar jullie begrijpen het wel.
Wat een fijn nieuws! Snap wel dat je het anders ervaart nu.
Mij lijkt juist dat jouw rust en ontspanning nu 't beste is voor je babytjes. En je bent nergens zo op je gemak als thuis. En thuis zijn er geen vervelende gynaecologen die ineens nog allerlei testjes willen! *O*
pi_154704034
SPOILER: offtopic
Zomerzon, wat klink je heerlijk relaxed! Fijn dat het zo lekker loopt!

Daui wat een supernieuws zou dat zijn! Heel fijn, weer lekker thuis *O* ! Hoe doen je mannetjes het nu?
pi_154704306
Wat een fijn nieuws Daui *O* Heb je genoeg hulp thuis zodat je ook daadwerkelijk niks hoeft te doen?
pi_154704510
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:12 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een fijn nieuws Daui *O* Heb je genoeg hulp thuis zodat je ook daadwerkelijk niks hoeft te doen?
Mijn man had al een plan volgens mij. Ik mag naar de wc, douchen doe ik wel als iemand er is. Alleen een bed dat beneden kan staan. Kan misschien via thuiszorg?
pi_154704513
Ik heb de hele dag al zo nu en dan een soort stekende pijn linksboven in m'n buik. Het doet niet heel erg zeer, maar is toch oncomfortabel. Herkent iemand dat?
pi_154704599
Ik heb dat wel eens als ik te lang zit; ik denk dat het spierpijn is tussen m'n ribben van het gewicht van mn buik. Het verdwijnt tenminste altijd als ik een stukje loop, of even ga liggen.
pi_154704613
Superfijn Daui! Lekker thuis je ventjes afbakken..!

En kom maar op met die nieuwe baby's! En Stippel, die radiostilte maakt het wel poepiespannend!
pi_154704703
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:20 schreef Daui het volgende:

[..]

Mijn man had al een plan volgens mij. Ik mag naar de wc, douchen doe ik wel als iemand er is. Alleen een bed dat beneden kan staan. Kan misschien via thuiszorg?
Je kan ook bij de thuiszorgwinkel een douchekruk huren. Dat werd door de kraamzorg hier sowieso aangeraden, om die een paar weken voor de bevalling al in huis te halen om relaxt te kunnen douchen. Bedden verhuren ze volgens mij ook daar.
pi_154704773
Wij hebben net een douchekruk en een rugsteun voor in bed geleend van de thuiszorg; van mijn verzekering mag ik ze tot 23 okt. houden (best lang dus!).
Bedden hebben ze geloof ik ook, maar die hebben we geleend van iemand.
pi_154704815
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:24 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb dat wel eens als ik te lang zit; ik denk dat het spierpijn is tussen m'n ribben van het gewicht van mn buik. Het verdwijnt tenminste altijd als ik een stukje loop, of even ga liggen.
ik heb niet de hele dag gezeten...En het komt en gaat de hele dag al een beetje. Vreemd...
pi_154704836
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:20 schreef Daui het volgende:

[..]

Ik weet dat je via de thuiszorg hier in ieder geval van die hoog-laag bedden kan huren.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:36:04 #158
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154704869
Wat fijn dat je naar huis mag, Daui!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_154704967
Daui, wat fijn dat je weer lekker naar huis mag O+

Zeikpost onder spoiler
SPOILER
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:49:15 #160
409579 LuDann
All the way
pi_154705143
Wat fijn dat je naar huis mag Daui! Bij de thuiszorgwinkel zijn vaak wel bedden te regelen inderdaad en daar kunnen ze ook meedenken over wat er nog meer mogelijk is. Je zou ook even kunnen Googlen op hulp in het kader van de WMO.

Wat een rotdag Bloesem! Moet je vriend nu nog een heel jaar langer door? Dikke knuffel voor jou.
pi_154705163
Daui wat fijn! *O*
Bloesem dat is rot zeg. Het academisch jaar is nog niet voorbij toch, is er nog een kans dat hij eea recht kan trekken voor 1 sept?
pi_154705190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb de hele dag al zo nu en dan een soort stekende pijn linksboven in m'n buik. Het doet niet heel erg zeer, maar is toch oncomfortabel. Herkent iemand dat?
Voelt het als een strakke band rondom, of is het 1 plek? Heb je andere klachten?
pi_154705214
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik had ook vaak last aan die kant, beetje geirriteerd gevoel, maar dat kwam dan vooral door m'n houding en werd echt na een paar minuten beter als ik ging liggen en me even helemaal lang maakte.

Je hebt nog onderzoek lopen naar eiwit, heb ik dat goed onthouden? Niet om je bang te maken, maar neem dan even geen risico met zulke klachten en bel er even over met de arts of VK die je begeleidt (weet niet hoe dat bij jou gaat).
pi_154705239
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:50 schreef L-E het volgende:

[..]

Voelt het als een strakke band rondom, of is het 1 plek? Heb je andere klachten?
Hetis echt op 1 plek, links onder m'n ribben.

De Duutser is nu aan het kijken wie we kunnen bellen, aangezien onze gynacoloog op vakantie is...
pi_154705260
Trouwens Bloesem... het is tegenwoordig zo dat je alleen collegegeld betaald voor de maanden waarin hij studeert. Studeert hij dus bij wijze van spreken per 1 november af dan betaal je ook enkel collegegeld tot 1 november.
Het zou vervelend zijn als hij door moet maar het is dus niet per definitie zo dat je nog een volledig jaar aan collegegeld vast zit. Misschien scheelt dat iets.
pi_154705321
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:53 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

De Duutser is nu aan het kijken wie we kunnen bellen, aangezien onze gynacoloog op vakantie is...
Gewoon het betreffende ziekenhuis toch? Vaak is er wel een waarnemer dan..
pi_154705340
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:53 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Gewoon de triage van de verlosafdeling bellen. Ik neem aan dat ze die in Duitsland ook hebben?

Wij kunnen over het internet nooit met zekerheid je klachten uitsluiten dus bellen als je je zorgen maakt. Met links neem ik aan dat je links vanuit jou zelf gezien bedoelt, toch? De kant van je linkerhand zeg maar. Kans is best aanwezig dat het billen/voeten van je baby zijn of dat je groei van je baarmoeder voelt zeg maar. Je ribbenkast rekt uit naarmate je buik groter wordt, om ruimte te geven aan baby en co. Dat kan ook gevoelig zijn.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:05:32 #168
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154705520
Bah :( langer dan gewild in zkh :(

Ik ging voor de 36w liggingsecho, en ben door vk doorgestuurd voor CTG, nog een keer bloedprikken en multiple bloeddrukmetingen :(

Bloeddruk was weer te hoog: 143/93 en 163/89... This brings back memories :'(
pi_154705628
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:49 schreef mignonne het volgende:
Daui wat fijn! *O*
Bloesem dat is rot zeg. Het academisch jaar is nog niet voorbij toch, is er nog een kans dat hij eea recht kan trekken voor 1 sept?
Hij denkt van wel, ik zie het zelf iets minder rooskleurig in om eerlijk te zijn. Hij is al een paar jaar bezig met deze (een-jarige) master. Hij hoeft al sinds het begin van onze relatie 'alleen nog zijn scriptie' en is dus al een paar jaar 'bijna klaar'.. Hij werkt er keihard aan en doet ontzettend zijn best, maar het wil toch steeds niet lukken. En nu is de feedback die hij krijgt zeer opbouwend, maar staat de feedback ook ongeveer gelijk aan je hele scriptie opnieuw doen. Dat is de reden dat ik zo opzie tegen wéér een paar maanden verlenging en wéér de laatste loodjes. Ik sta helemaal achter hem en heb hem gedurende het hele proces met volle overgave gesteund, maar ben inmiddels ook wel van mening dat hij nog eens goed moet stilstaan bij of wéér dat proces in wil. En ik baal gewoon zo van die feedback :( Hoe kan de eerste lezer zeggen: 'nou dit is oke zo, we sturen het door!' als de tweede lezer zegt: 'eigenlijk is niks echt goed behalve je onderwerp' UGH :(

Morgen is het allemaal weer makkelijker en rationeler en al hoor :@ En ik word zo door m'n vader opgehaald om even boodschappen te doen samen, dat vind ik wel fijn.
pi_154706126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:10 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Hij denkt van wel, ik zie het zelf iets minder rooskleurig in om eerlijk te zijn. Hij is al een paar jaar bezig met deze (een-jarige) master. Hij hoeft al sinds het begin van onze relatie 'alleen nog zijn scriptie' en is dus al een paar jaar 'bijna klaar'.. Hij werkt er keihard aan en doet ontzettend zijn best, maar het wil toch steeds niet lukken. En nu is de feedback die hij krijgt zeer opbouwend, maar staat de feedback ook ongeveer gelijk aan je hele scriptie opnieuw doen. Dat is de reden dat ik zo opzie tegen wéér een paar maanden verlenging en wéér de laatste loodjes. Ik sta helemaal achter hem en heb hem gedurende het hele proces met volle overgave gesteund, maar ben inmiddels ook wel van mening dat hij nog eens goed moet stilstaan bij of wéér dat proces in wil. En ik baal gewoon zo van die feedback :( Hoe kan de eerste lezer zeggen: 'nou dit is oke zo, we sturen het door!' als de tweede lezer zegt: 'eigenlijk is niks echt goed behalve je onderwerp' UGH :(

Morgen is het allemaal weer makkelijker en rationeler en al hoor :@ En ik word zo door m'n vader opgehaald om even boodschappen te doen samen, dat vind ik wel fijn.
SPOILER
Hier vandaag een sticker van de vk. Weer goedgekeurd. Sinds juli moet er weer gewogen worden :D hallelujah :'). Nouja. Dat is dan zo.
Wel meegekregen dat ik moet proberen minder te werken :@. Ik werk 24 uur maar ben op m'n vrije dagen totaal afgefakkeld. Dus wat rustiger aan doen op het werk was wel een advies waar ik maar eens iets mee ga doen. :@.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154706448
Okay dan. Ik heb 100 euro van de huurprijs af weten te peuteren. :o :@

En even bijlezen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 16:51:58 ]
pi_154706491
Bloesem :*
pi_154706551
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:48 schreef Myrr het volgende:
Okay dan. Ik heb 100 euro van de huurprijs af weten te peuteren. :o :@

En even bijlezen.
:D Hoe vindt je vriend 't nu dan?
pi_154706649
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

:D Hoe vindt je vriend 't nu dan?
Haha meteen over. Moest meteen de huur opzeggen hier, dus ja, het is rond. Ik heb hem wel nog even nadenktijd gegeven, maar hij zei nee, doe het maar gewoon.

Hij zat zelf sowieso in zijn hoofd op 800 ex. al en dan is dit natuurlijk gewoon geweldig.
Moet wel zeggen dat ik onder indruk ben van hoe hij wel op zijn strepen staat, en iets verstandiger en minder impulsief is dan ik ben met dit soort zaken (ik ben meer van risico's nemen en niet geschoten is altijd mis, waar een wil is is een weg en dan wil ik er ook veel voor opgeven wat materiële zaken betreft).

Dussehhhhh, ja, perfect dit.

*O*

En nu genoeg over dit. :D (Ik gooi over een week of wat wel foto's erin hier)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 17:14:01 ]
  dinsdag 28 juli 2015 @ 17:05:59 #175
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154706819
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:01 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn ervaring met particuliere huur in Den Haag is anders. Je moet geluk hebben en actief zelf zoeken, maar dan kun je binnen een paar maanden gewoon een appartement vinden (2/4 kamers) voor toentertijd (10 jaar terug) beide rond de 350 euro excl. Wel zonder cv en enkel glas enzo, maar prima als starterswoning.

Ik had zelf na 3 jaar inschrijving een 2 kamer sociale woningbouw-woning in Den Haag voor 250 euro excl. met cv, maar ook dat is 10 jaar geleden. En dat waren allemaal woningen in prima wijken (Bezuidenhout, en grens Mariahoeve/Bezuidenhout), alleen erg oud. Het is ook gewoon een kwestie van geluk hebben en vooral overal bekend maken dat je een nieuwe woning zoekt zodat mensen aan je denken en heel actief internet afzoeken. Maar het blijft heel krom in vergelijking met de hypotheekkosten van een vergelijkbare koopwoning en huurprijs van een sociale huurwoning.

SPOILER: offtopic
Kwak
pi_154706986
Dus je gaat verhuizen Myrr :o dat is snel geregeld zo!

MM, wat shit... CTG goed? En wat is het vervolg nu? Ik yay wel voor je 36w hoor, die heb je iig binnen! *O*

Bloesem, ook al een slechte dag zo. :* Ik sluit me aan bij het bovenstaande, compleet over moeten doen is echt wel gek...

Kuukske sticker! Rustiger aandoen op je werk, of ook echt minder uren maken?! :P
pi_154707023
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:15 schreef Mineola het volgende:

MM, wat shit... CTG goed? En wat is het vervolg nu? Ik yay wel voor je 36w hoor, die heb je iig binnen! *O*

Bloesem, ook al een slechte dag zo. :* Ik sluit me aan bij het bovenstaande, compleet over moeten doen is echt wel gek...
Ja! Vind het toch wel mooi, heb weer heel wat extra bewondering voor die vent van mij gekregen. Hij heeft een grens en gaat daar gewoon niet overheen. O+
Gelukkig kan ik dan weer wat zakelijk doen en de huurprijs naar beneden lullen. :') Anders had hij ook makelaarskosten gemaakt en tijd erin moeten stoppen, had 'ie ook weer geen zin in. Gelijk heeft 'ie. ^O^

Nou, even VGZ bellen en een nieuwe verloskundige vinden. *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 17:20:37 ]
pi_154707143
Zo dat doe je aardig rap!
S. 2014
J. 2016
pi_154707144
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:10 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Even offtopic en vanuit het perspectief van iemand die masterscripties begeleidt ;) Ken je vriend en het voorafgaande proces natuurlijk niet maar ik zou hem willen aanraden om te vragen (aan begeleider) of hij het goed interpreteert als hij nu denkt dat hij het helemaal opnieuw moet doen. Eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit meegemaakt, dat een hele scriptie opnieuw moet na feedback van tweede lezer. Eerste en tweede lezer stemmen het vaak wel een beetje af. Wel studenten die soms feedback veel heftiger opvatten dan die bedoeld is (uiteraard geen fout van student, maar in communicatieproces). Dan ben ik verbaasd als ze concluderen dar ze veel moeten aanpassen terwijl ik het als minor changes zie. Andersom komt ook voor, studenten die feedback te licht opvatten en dan is het vaak een kwestie van wat steviger zijn. Scriptie schrijven en begeleiden is een sociaal en communicatief proces, je moet er als student en begeleider wederzijds vertrouwen en goede afstemming in krijgen.

Wellicht kan je vriend de voornaamste verbeterpunten zelf samenvatten, aan begeleider vragen of hij dat goed interpreteert en dan aan de slag gaan? Of is het schriftelijke feedback?
pi_154707185
En verder :* voor je rotdag Bloesem.

*O* voor het huis van Myrr!

En sterkte aan Jagär en stoel en nu ren ik weer terug naar het babytopic waar ik jullie sneller of later zie :s)
pi_154707253
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zo dat doe je aardig rap!
Ik hak graag knopen door. :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:26 schreef Minarosa het volgende:
En verder :* voor je rotdag Bloesem.

*O* voor het huis van Myrr!

En sterkte aan Jagär en stoel en nu ren ik weer terug naar het babytopic waar ik jullie sneller of later zie :s)
Thanks! *O*

Okay, genoeg topickaaps (sorry dames :@ ). Ik ga even mijn blaas ledigen, de autofocus uitzetten en het Z&G nieuwsblad rustig doornemen.
pi_154707356
Bij een andere gynacoloog langsgeweest. CTG was okay, kind sliep het grootste deel ervan. Hij heeft een echo gemaakt, en denkt dat het een been is wat daar ligt. Dat had ik nog niet gevoeld! Ook wat bacterien in de urine, advies veel drinken.

Fijn dat we gegaan zijn, voel me weer wat gerustgesteld...
  dinsdag 28 juli 2015 @ 17:47:42 #183
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154707610
Zo, we zijn weer thuis, na drie uur ziekenhuis...

CTG was goed, drukke baby O+, geen afwijkingen in bloedwaarden en urine, en toen ik eenmaal op dat bed lag, was de bloeddruk natuurlijk weer keurig laag... Nog een extra echo, en dat was ook allemaal prima gelukkig.

Moet nu wel donderdag nog een keer terug, en als mijn bloeddruk dan weer aan de hoge kant is, gaat de gynaecoloog het toch overnemen :( . Na ja, ik laat me wel rijden donderdag, en neem de lift ipv de trap, en ga met bejaardentempo, dan blijft die bloeddruk vast braaf laag...

Ik ga iig op naar de 37 weken, ik wil die verloskamer voorlopig niet meer terugzien :6
  dinsdag 28 juli 2015 @ 17:49:17 #184
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154707641
Jager, fijn dat het bij jou ook in orde is!
En Daui die naar huis mag, super :D
En Myrr gaat toch verhuizen lees ik, snelle Jelle. Moet je per se een nieuwe verloskundige? Of vind je dat gewoon handiger ivm reizen?
pi_154707659
Wow Myrr! Gefeliciteerd met je nieuwe huis *O* En goed gedaan met die 100 euro minder haha!

Minarosa, bedankt voor je uitgebreide antwoord :* Even spoiler, lang verhaal weer :')
SPOILER
Lief heeft in elk geval n.a.v. de schriftelijke feedback een gesprek aangevraagd met zijn scriptiebegeleider én studievoortgangsbegeleider om een reëel plan van aanpak te maken. Toch zag ik mijn babykamer al in rook opgaan (kartonnen doos ligt vast ook lekker) Maar toen ik net boodschappen deed met mijn vader liet hij mij weten dat ik me absoluut niet druk mag maken om de financiële gevolge, dat dat (hoe dan ook) wel goed komt en dat ik NU voor mezelf en de baby moet zorgen, want dat gaat vandaag niet zo lekker. Dus ik zit nu weer (nog wel snikkend) achter de naaimachine mezelf af te leiden en zometeen ga ik lekker op de bank liggen en een mooie documentaire opzoeken en kijken. Vandaag is gewoon even flut en ik hoef niet altijd stoer te zijn. :@ dankjewel voor jullie steun :*

Jagar, fijn dat alles in orde is en goed dat je bent gegaan!
MM drukke baby O+ Fijn om te horen dat alles dit keer okee was. Ik duim voor donderdag :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bloesem. op 28-07-2015 17:55:27 ]
pi_154707826
Fijn dat alles goed is, MM. En m'n duimen draaien voor donderdag....

@ Bloesem wat vervelend van je vriend. In wat voor vakgebied zit hij?
pi_154707877
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:49 schreef mousemicky het volgende:
Jager, fijn dat het bij jou ook in orde is!
En Daui die naar huis mag, super :D
En Myrr gaat toch verhuizen lees ik, snelle Jelle. Moet je per se een nieuwe verloskundige? Of vind je dat gewoon handiger ivm reizen?
Vind ik iets handiger ivm reizen :) en ik gok zo dat ze daar goed contact hebben met mijn huisarts (ben bij mijn oude huisarts gebleven) dus mocht er iets voorvallen dan zal dat makkelijker communiceren zijn gok ik zo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:50 schreef Bloesem. het volgende:
Wow Myrr! Gefeliciteerd met je nieuwe huis *O* En goed gedaan met die 100 euro minder haha!

Lief heeft in elk geval n.a.v. de schriftelijke feedback een gesprek aangevraagd met zijn scriptiebegeleider én studievoortgangsbegeleider om een reëel plan van aanpak te maken. Toch zag ik mijn babykamer al in rook opgaan (kartonnen doos ligt vast ook lekker) Maar toen ik net boodschappen deed met mijn vader liet hij mij weten dat ik me absoluut niet druk mag maken om de financiële gevolge, dat dat (hoe dan ook) wel goed komt en dat ik NU voor mezelf en de baby moet zorgen, want dat gaat vandaag niet zo lekker. Dus ik zit nu weer (nog wel snikkend) achter de naaimachine mezelf af te leiden en zometeen ga ik lekker op de bank liggen en een mooie documentaire opzoeken en kijken. Vandaag is gewoon even flut en ik hoef niet altijd stoer te zijn. :@

Dank je! En ja, scheelt echt zoveel in de kosten dat zelfs veilige-vriend (gelukkig) allemaal lichtpuntjes ziet. En echt heel vervelend voor jullie met die scriptie. Zoveel moeite, en steeds om weer vooraf te mogen beginnen. -O- Hopelijk komt het toch goed en geweldig dat je vriend niet opgeeft, mooie eigenschap. Wel lastig zo tijdens een zwangerschap, je hoopt er toch een keer klaar mee te zijn (die scripties). Hopelijk kan hij straks na het gesprek iets en lukt het de volgende keer wel.

Blij dat Daui-jongens weer lekker relaxed erbij liggen. O+ Toch een hele poos in het ziekenhuis geweest.
pi_154708503
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:24 schreef Minarosa het volgende:

Even offtopic en vanuit het perspectief van iemand die masterscripties begeleidt ;) ...
Ik begeleid ook scripties, eerst vanuit de universiteit en nu als zzp-studiebegeleider. Ik wil ook best even kijken of ik er advies over kan geven. Misschien valt het toch nog mee! Pm me maar even :)
pi_154709694
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:15 schreef Mineola het volgende:

Kuukske sticker! Rustiger aandoen op je werk, of ook echt minder uren maken?! :P
Als het ff kon ook minder uren maken. Op woensdag en vrijdag ben ik zo moe dat ik de bank niet af kom :@. M'n vervanging ben ik al aan het inwerken en bijna vakantie.. Dus komt wel goed.
pi_154709872
Bloesem: je vriend moet ook duidelijk vragen hoe het ervoor staat nu hoor.
Ik had destijds ook een 2e beoordelaar die maar feedback BLEEF sturen. Na iedere aanpassing was er nog wel wat, werd er moedeloos van. Uiteindelijk flapte ik er uit frustratie uit "waar staan we nu als je nu gaat beoordelen dan?" En toen was het antwoord dat ik met de aanpassingen die ze nog had aangegeven op een 9 zou uitkomen ( :') ). Toen heb ik de handdoek in de ring gegooid en "gesettled" voor een 8,5.
Kortom; zorg dat je vriend weet waar 'ie staat, met een 6 voor je thesis studeer je ook af, zeg maar..
pi_154710514
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Bij een andere gynacoloog langsgeweest. CTG was okay, kind sliep het grootste deel ervan. Hij heeft een echo gemaakt, en denkt dat het een been is wat daar ligt. Dat had ik nog niet gevoeld! Ook wat bacterien in de urine, advies veel drinken.

Fijn dat we gegaan zijn, voel me weer wat gerustgesteld...
goed dat je gebeld hebt ^O^ en super fijn dat alles goed was!
pi_154710542
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:47 schreef mousemicky het volgende:
Zo, we zijn weer thuis, na drie uur ziekenhuis...

CTG was goed, drukke baby O+, geen afwijkingen in bloedwaarden en urine, en toen ik eenmaal op dat bed lag, was de bloeddruk natuurlijk weer keurig laag... Nog een extra echo, en dat was ook allemaal prima gelukkig.

Moet nu wel donderdag nog een keer terug, en als mijn bloeddruk dan weer aan de hoge kant is, gaat de gynaecoloog het toch overnemen :( . Na ja, ik laat me wel rijden donderdag, en neem de lift ipv de trap, en ga met bejaardentempo, dan blijft die bloeddruk vast braaf laag...

Ik ga iig op naar de 37 weken, ik wil die verloskamer voorlopig niet meer terugzien :6
Super zeg! ik hoop dat je bloeddruk mooi laag blijft!
pi_154710654
Daui wat fijn dat je naar huis mag!
En Myrr toch verhuizen!

En verder vergeet ik vast nog wat \zeef

Morgen weer naar de VK en donderdag al weer 30 weken.
Ongelooflijk hoe snel deze zwangerschap gaat, het lijkt wel gisteren dat ik 2 streepjes had.

Ik kan niet wachten tot mijn verlof begint. 36+ uur werken en op vrijdag de dag dat ik niet werk is mijn zoontje natuurlijk thuis, begint best wel vermoeiend te worden. Mijn soort van vervanger (en echte vervanger is niet mogelijk in mijn positie) ben ik nog druk aan het inwerken dus eerder met verlof gaan dan 36 weken zit er ook niet echt in.
Het helpt ook niet dat mijn man bij hetzelfde bedrijf werkt en daardoor kan ik ook niet heel makkelijk echt in de negeer stand gaan qua werk.
pi_154710715
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 19:19 schreef silliegirl het volgende:
Bloesem: je vriend moet ook duidelijk vragen hoe het ervoor staat nu hoor.
Ik had destijds ook een 2e beoordelaar die maar feedback BLEEF sturen. Na iedere aanpassing was er nog wel wat, werd er moedeloos van. Uiteindelijk flapte ik er uit frustratie uit "waar staan we nu als je nu gaat beoordelen dan?" En toen was het antwoord dat ik met de aanpassingen die ze nog had aangegeven op een 9 zou uitkomen ( :') ). Toen heb ik de handdoek in de ring gegooid en "gesettled" voor een 8,5.
Kortom; zorg dat je vriend weet waar 'ie staat, met een 6 voor je thesis studeer je ook af, zeg maar..
Er staat helaas letterlijk in de mail "op dit moment behoeft het nog veel werk eer het met een voldoende kan worden beoordeeld" Bleh! Heb wel aan mijn man voorgesteld dat hij zijn begeleider vraagt wat hij moet doen voor een voldoende. Of dat echt die hele lijst is. Dus dat zal vrijdag worden doorgenomen.

Jagar, hij doet een bestuurskunde master
Saskia, LIEF! :* Ik DM je even.
pi_154711190
MM, Jagar en Kuukske: fijn dat alles goed is!

Daui die lekker naar huis mag met haar mooie buik met twee meneren, heel fijn! Wel echt rust houden hč...

Myrr: gefeliciteerd met jullie nieuwe plek!

Bloesem, wat rot van de scriptie. Maar wel fijn dat je vader zo lief is. Het komt goed maar ik snap dat het heel erg balen is!

Skoap: pas je ook een beetje op jezelf? Ik snap dat jij met jouw functie niet zo maar overgenomen kunt worden maar wat niet gaat, gaat niet. Ik vind je wel een bikkel!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 20:15:04 #196
409579 LuDann
All the way
pi_154711262
Jager: goed dat je gebeld hebt en fijn dat de CTG goed was. Kennelijk toch een lichte blaasontsteking, dat er wat in je urine was gevonden?

Myrr: fijn dat het huis toch doorgaat op deze manier. :)

MM: Prettig dat alles toch goed bleek, jompel voor ene drukke baby. *O* En hopen dat je bloeddruk laag blijft.

Skoap: dat klinkt zwaar, dat je nog even doormoet en straks niet echt ''vrij-vrij'' bent. Succes nog even, 6 weken is best lang nog natuurlijk.

Ik heb een luxeprobleem. :@ Mijn huishoudster is onverwachts 2 weken weg, en ik wil nu natuurlijk graag een schoon huis, nu het mogelijk dicht op de bevalling is. Ik kan helaas echt helemaal niks meer, ben al blij als ik een wasje kan draaien zeg maar. Maar even kijken of manlief wat dingen kan doen zoals stofzuigen onder begeleiding. :P
  dinsdag 28 juli 2015 @ 20:15:35 #197
409579 LuDann
All the way
pi_154711280
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:12 schreef Malteser het volgende:
MM, Jagar en Kuukske: fijn dat alles goed is!

Daui die lekker naar huis mag met haar mooie buik met twee meneren, heel fijn! Wel echt rust houden hč...

Myrr: gefeliciteerd met jullie nieuwe plek!

Bloesem, wat rot van de scriptie. Maar wel fijn dat je vader zo lief is. Het komt goed maar ik snap dat het heel erg balen is!

Skoap: pas je ook een beetje op jezelf? Ik snap dat jij met jouw functie niet zo maar overgenomen kunt worden maar wat niet gaat, gaat niet. Ik vind je wel een bikkel!
Hoe gaat het met jou? Had je nog gebeld?
pi_154711722
Laatste keer meld met baby in de buik, denk ik zo.

Net in het ziekenhuis gemeld bij de verloskamers. Kijken hoever ik gevorderd ben. Vliezen zijn ondanks het werken met harde buiken etc nog erin en ook kan ik nog niet meedoen aan mignonne haar wijngaardslakkenrace. Die van ons gaat Henk de wijngaardslak heten trouwens ;)

Ik ben zelf lekker rustig en chill, mijn meneer is wat zenuwwiebelig en inspecteerd zelfs de stopcontacten ^^,

gyn had gisteren nog nagebeld met onze verloskundige dat ze zo een goed gevoel bij ons heeft. wat een verschil met die anderen O+

Vandaag proefdruk binnen gehaf van ons kaartje en het is helemaal naar onze smaak en zin. Alleen aug maar gaan aanpassrn naar juli :p

ik heb verde niet echt echt bijgelezen, bedankt voor de succeswensingen :*
las iets over weer naar huis mogen met de tweeling in de buik. Fijn!
myrr well niet wel niet, toch wel verhuizen zonder muizen. Gefeliciteerd.
iets met een scriptie (toch niet via in holland he?! :p ) succes!
ludann sucks dat je schoonmaakster ineens twee weken weg is. Was dat niet aangekondigd?

ik wil baby uit de buik!! O+
Schudden voor gebruik
pi_154711784
Bloesem: PM is prima! Weet niet of het hem helpt, uiteindelijk moeten zijn begeleiders hem beoordelen natuurlijk.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 20:36:56 #200
409579 LuDann
All the way
pi_154711969
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:28 schreef Stippelrientje het volgende:
Laatste keer meld met baby in de buik, denk ik zo.

Net in het ziekenhuis gemeld bij de verloskamers. Kijken hoever ik gevorderd ben. Vliezen zijn ondanks het werken met harde buiken etc nog erin en ook kan ik nog niet meedoen aan mignonne haar wijngaardslakkenrace. Die van ons gaat Henk de wijngaardslak heten trouwens ;)

Ik ben zelf lekker rustig en chill, mijn meneer is wat zenuwwiebelig en inspecteerd zelfs de stopcontacten ^^,

gyn had gisteren nog nagebeld met onze verloskundige dat ze zo een goed gevoel bij ons heeft. wat een verschil met die anderen O+

Vandaag proefdruk binnen gehaf van ons kaartje en het is helemaal naar onze smaak en zin. Alleen aug maar gaan aanpassrn naar juli :p

ik heb verde niet echt echt bijgelezen, bedankt voor de succeswensingen :*
las iets over weer naar huis mogen met de tweeling in de buik. Fijn!
myrr well niet wel niet, toch wel verhuizen zonder muizen. Gefeliciteerd.
iets met een scriptie (toch niet via in holland he?! :p ) succes!
ludann sucks dat je schoonmaakster ineens twee weken weg is. Was dat niet aangekondigd?

ik wil baby uit de buik!! O+
Schoonmaakster is onverwachts weg ja, maar om heel begrijpelijke redenen.

Ik ben zo benieuwd naar dat kind van jullie. O+ Superspannend joh! En fijn ook dat het geboortekaartje in orde is. Laat baby Stippel maar komen! *O*
  dinsdag 28 juli 2015 @ 20:47:17 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154712265
Heel andere kant van t spectrum dan stippel hierboven, maar dames en heren, dit blobje is mijn KIND!! O+!

Verpleegkundige snapte wel dat ik zo misselijk was, want t was nu weer wat groter dan normaal bij de termijn (ik ben echt morgen 8 weken, meting gaf nu 8+2 aan). Wist niet dat daar een verband tussen bestond?

Maar ben nu ook officieel overgedragen aan de verloskundige *O*
Bijzonder gevoel wel, dat ik waarschijnlijk voor t laatst daar in die wachtruimte van de fertiliteitspoli zat. Voelde me ook wel misplaatst daar, beetje zwanger van je tweede kind, tussen allerlei mensen aan wie de vermoeidheid van de ellende soms af te lezen is :@
pi_154712360
Veel succes Stippel, ik duim voor snel baby uit buik ^O^ !

LB O+ Blob O+ ! Tof! Hoezo moest je naar die poli? Was je daar onder behandeling? Fijn dat je naar de VK mag nu. En :* voor de misselijkheid.

Ik voel je pijn. Ik at vandaag crackers en kiwi en yoghurt want van de rest van alle Duitse lekkernijen hier kreeg ik braakneigingen ;( .
pi_154712373
Ludann, geen vriendinnen in de buurt die kunnen helpen?

Of zussen? Geen idee of je die hebt.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 20:54:31 #204
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154712467
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:50 schreef Razztwizzle het volgende:

LB O+ Blob O+ ! Tof! Hoezo moest je naar die poli? Was je daar onder behandeling? Fijn dat je naar de VK mag nu. En :* voor de misselijkheid.

Ik voel je pijn. Ik at vandaag crackers en kiwi en yoghurt want van de rest van alle Duitse lekkernijen hier kreeg ik braakneigingen ;( .
Dit tweede kindje is ook via IUI gekomen :) Dus dan checkt het ziekenhuis eerst of alles goed is, en dan mag je naar de vk.
pi_154712831
Wat een mooi kind, LB! O+

Zet 'm op stippel!
pi_154712927
Wat een fijn goed nieuws hier zo wat ik las, alles goed bij mousemickey, Kuukse en Jagar, fijn! En Daui wat super dat je naar huis mag zeg! En Myrr gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! LB wat een mooi blobje, genieten hoor ^^.

Enne Stippel, zet je nou niet te vroeg die datum op het kaartje naar augustus? Juli heeft nog een paar dagen ;).
pi_154712939
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:50 schreef Razztwizzle het volgende:

klote is dat! Ik had precies hetzelfde vorig jaar in Frankrijk ;( :*.

LBabybrusje O+!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_154713147
Ahw LB wat is ie mooi O+

Kom op Henk! *O* :%
pi_154713208
LB mooie echo!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 21:24:55 #210
409579 LuDann
All the way
pi_154713640
Wat fijn, die goede echo LB. Een goed begin. *O*

@stoel: nee, ik heb geen zussen. En ik vind de drempel om vriendinnen te vragen nogal hoog eerlijk gezegd, ik voel me dan zo gehandicapt zeg maar. Ik denk dat manlief en ik het samen wel gaan redden hoor, maar het zal niet zo lekker makkelijk in een paar uurtjes een heel schoon huis opleveren. Ik ga de klusjes opdelen, de zwaarste dingen door man laten doen en de rest stukje bij beetje aanpakken.
pi_154713950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:24 schreef LuDann het volgende:

@stoel: nee, ik heb geen zussen. En ik vind de drempel om vriendinnen te vragen nogal hoog eerlijk gezegd, ik voel me dan zo gehandicapt zeg maar. Ik denk dat manlief en ik het samen wel gaan redden hoor, maar het zal niet zo lekker makkelijk in een paar uurtjes een heel schoon huis opleveren. Ik ga de klusjes opdelen, de zwaarste dingen door man laten doen en de rest stukje bij beetje aanpakken.
En je poets heeft niet nog een contactje die tijdens haar afwezigheid even een paar keer wil komen? kan me voorstellen dat het voor jou niet echt een luxeprobleem is hoor. Dat zou ik het zelf pas vinden als je zelf gewoon prima in staat bent om het te doen zeg maar.
pi_154713963
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:15 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou? Had je nog gebeld?
Het gaat wel redelijk hier. Ik heb vanmorgen even gebeld en verteld wat er gebeurd was. Ze vroeg hoe het nu ging en of Frummel goed bewoog en of ik me zorgen maakte. Frummel beweegt goed vandaag dus dat is fijn. Ze vroeg of ik de behoefte voelde om langs te komen of dat ik wilde wachten tot donderdag (dan heb ik een afspraak staan). Besloten te wachten tot donderdag op voorwaarde dat ik de volgende keer direct bel.

Ik kan alleen zelf echt niks meer. Vanmorgen niets gedaan, behalve gegeten en in bed gelegen omdat ik vanmiddag naar de psych moest en aansluitend doorgereden ben naar Spees_Eend om kleertjes op te halen die ik van haar gekocht heb (wat een prachtige kinderen heeft ze O+).
Eenmaal weer thuis kon ik niet meer staan.... Gewoon niet meer, mijn linkerbeen zakte door. Rot bekken! Zittend het eten gekookt en toen man thuis kwam heeft hij het overgenomen en mij naar bed gestuurd. Bluh, wat baal ik ervan... En Frummel doet het goed dus ik wil niet klagen want dat is het allerbelangrijkste.
Maar heel soms vind ik het jammer dat ik niet lekker kan snuffelen in leuke winkeltjes voor de laatste accessoires, dat ik met mooi weer niet lekker een stukje kan wandelen, enz. En er willen af en toe wel mensen even op bezoek komen maar die gaan dan zitten en eigenlijk kan ik ze niet verzorgen. Best lastig. Ik lig veel op bed en de deur openen voor bezoek is voor mij al een opgave, lichamelijk dan hč. Want dan moet ik uit bed of van de bank af en dat kost veel moeite.
Maar dat zijn luxe problemen. Baby doet het goed en daar gaat het om!
pi_154714012
LB: mooie echo!!

Stippel: succes! :%
pi_154714065
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:24 schreef LuDann het volgende:

Hier zijn mijn vriendinnen zelf zwanger/net bevallen op 2 na. 1 woont niet naast de deur.. Andere heeft meerdere malen al aangeboden te willen helpen. Al zou ik dat ook pas echt vragen als t echt niet lukt.
Wel is mijn moeder gister geweest en past schoonmoeder morgen op, zodat ik thuis aan de slag kan.

Zoveel zal je nu toch wel niet meer hoeven doen?
pi_154714081
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:47 schreef LadyBlack het volgende:
Heel andere kant van t spectrum dan stippel hierboven, maar dames en heren, dit blobje is mijn KIND!! O+!

[ link | afbeelding ]

Verpleegkundige snapte wel dat ik zo misselijk was, want t was nu weer wat groter dan normaal bij de termijn (ik ben echt morgen 8 weken, meting gaf nu 8+2 aan). Wist niet dat daar een verband tussen bestond?

Maar ben nu ook officieel overgedragen aan de verloskundige *O*
Bijzonder gevoel wel, dat ik waarschijnlijk voor t laatst daar in die wachtruimte van de fertiliteitspoli zat. Voelde me ook wel misplaatst daar, beetje zwanger van je tweede kind, tussen allerlei mensen aan wie de vermoeidheid van de ellende soms af te lezen is :@
wat een prachtig kindje al!
Schudden voor gebruik
pi_154714112
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:07 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat een fijn goed nieuws hier zo wat ik las, alles goed bij mousemickey, Kuukse en Jagar, fijn! En Daui wat super dat je naar huis mag zeg! En Myrr gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! LB wat een mooi blobje, genieten hoor ^^.

Enne Stippel, zet je nou niet te vroeg die datum op het kaartje naar augustus? Juli heeft nog een paar dagen ;).
ik bedoel juist van augustus (wat er nu staat) naar juli...
Schudden voor gebruik
pi_154714190
Jeetje Malteser! :*

En als bezoek langs wil komen, prima.. Maar je kan gewoon tegen ze zeggen dat ze zelf drinken moeten pakken etc! (zeggen ze dat al niet uit hunzelf als ze weten dat t je echt zover moeite kost?)
pi_154714224
Verrassing. Drie cm ontsluiting.
Dus geen ballon nodig, want die valt er zo uit. Baarmoeder is bijna week genoeg en dus kunnen ze binnenkort vliezen breken.
Ze heeft nog even geport en alles misschien dat het triggert. We mogen thuis slapen en moeten om 6:00 bellen om te kijken of er plek is voor eventueel weekmakende gel als dat nodig is en anders gelijk prikken.
Bloeddruk was lager dan gisteren...
Hopen dat vannacht de vliezen zelf breken dan zijn we weer terug hier...

Spannende wending

Net thuis op de bank geploft en fellere harde buiken en boterhammen kaas, want cravings naar boterhammen kaas is de gehele zwangerschap nog niet anders geweest :')

Hoop dat we vannacht dus een waterbed hebben :p
Schudden voor gebruik
pi_154714272
Jeetje maltezer

Ze kunnen toch wel zelf drinken pakken ;) gewoon resoluut zeggen dat ze dat moetem doen en ook voor jou gelijk meenemen.
Dat mag en moet je gewoon zeggen.......
En nee je bent dan echt niet lastig ;)
Schudden voor gebruik
pi_154714387
Stippel! Ik hoop voor je dat er vannacht wat gaat gebeuren! Ik zou zeggen.. Probeer wel nog ff Te slapen!
pi_154714613
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:42 schreef Stippelrientje het volgende:
Verrassing. Drie cm ontsluiting.
Dus geen ballon nodig, want die valt er zo uit. Baarmoeder is bijna week genoeg en dus kunnen ze binnenkort vliezen breken.
Ze heeft nog even geport en alles misschien dat het triggert. We mogen thuis slapen en moeten om 6:00 bellen om te kijken of er plek is voor eventueel weekmakende gel als dat nodig is en anders gelijk prikken.
Bloeddruk was lager dan gisteren...
Hopen dat vannacht de vliezen zelf breken dan zijn we weer terug hier...

Spannende wending

Net thuis op de bank geploft en fellere harde buiken en boterhammen kaas, want cravings naar boterhammen kaas is de gehele zwangerschap nog niet anders geweest :')

Hoop dat we vannacht dus een waterbed hebben :p
Yeah! 3cm al! Je gaat gewoon een Juli baby krijgen en die zijn echt O+ O+ O+

Succes, hopenlijk is mnr er snel.
S. 2014
J. 2016
pi_154714741
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:39 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

ik bedoel juist van augustus (wat er nu staat) naar juli...
Ohh heb ik het verkeerd gelezen, sorry! Maar yay ontsluiting! Zet m op :)!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:03:59 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154715027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:44 schreef Stippelrientje het volgende:
Jeetje maltezer

Ze kunnen toch wel zelf drinken pakken ;) gewoon resoluut zeggen dat ze dat moetem doen en ook voor jou gelijk meenemen.
Dat mag en moet je gewoon zeggen.......
En nee je bent dan echt niet lastig ;)
+1

En nou knallen met die vliezen!! :%
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:15:23 #224
409579 LuDann
All the way
pi_154715524
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

En je poets heeft niet nog een contactje die tijdens haar afwezigheid even een paar keer wil komen? kan me voorstellen dat het voor jou niet echt een luxeprobleem is hoor. Dat zou ik het zelf pas vinden als je zelf gewoon prima in staat bent om het te doen zeg maar.
Ik heb alleen contact gehad met haar tienerdochter en die heb ik er niet naar gevraagd. Ze hebben even wat anders aan hun hoofd op het moment en ik wil ze daar niet mee lastig vallen nu.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:38 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Hier zijn mijn vriendinnen zelf zwanger/net bevallen op 2 na. 1 woont niet naast de deur.. Andere heeft meerdere malen al aangeboden te willen helpen. Al zou ik dat ook pas echt vragen als t echt niet lukt.
Wel is mijn moeder gister geweest en past schoonmoeder morgen op, zodat ik thuis aan de slag kan.

Zoveel zal je nu toch wel niet meer hoeven doen?
Nee klopt, het is niet zo dat er bergen werk ligt ofzo hoor. :) Het is op de bovenste verdieping een beetje een troepje omdat mijn man weer even op het dak ik geweest met die storm, verder is het gewoon onderhoud zeg maar. Stofzuigen, dweilen, badkamer poetsen, wc's, overal een doekje langs, dat soort dingen. Maar goed, ik ben al helemaal kapot van het bijhouden van de was, de afwas (nja, vaatwasser :P) en koken.

Maar het komt wel goed hoor, het is maar voor een paar weken. De timing is alleen een beetje jammer. :P Ik heb wel nesteldrang namelijk en wil graag alles schoon hebben maar kan dat zelf lichamelijk gewoon niet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:35 schreef Malteser het volgende:

[..]

Het gaat wel redelijk hier. Ik heb vanmorgen even gebeld en verteld wat er gebeurd was. Ze vroeg hoe het nu ging en of Frummel goed bewoog en of ik me zorgen maakte. Frummel beweegt goed vandaag dus dat is fijn. Ze vroeg of ik de behoefte voelde om langs te komen of dat ik wilde wachten tot donderdag (dan heb ik een afspraak staan). Besloten te wachten tot donderdag op voorwaarde dat ik de volgende keer direct bel.

Ik kan alleen zelf echt niks meer. Vanmorgen niets gedaan, behalve gegeten en in bed gelegen omdat ik vanmiddag naar de psych moest en aansluitend doorgereden ben naar Spees_Eend om kleertjes op te halen die ik van haar gekocht heb (wat een prachtige kinderen heeft ze O+).
Eenmaal weer thuis kon ik niet meer staan.... Gewoon niet meer, mijn linkerbeen zakte door. Rot bekken! Zittend het eten gekookt en toen man thuis kwam heeft hij het overgenomen en mij naar bed gestuurd. Bluh, wat baal ik ervan... En Frummel doet het goed dus ik wil niet klagen want dat is het allerbelangrijkste.
Maar heel soms vind ik het jammer dat ik niet lekker kan snuffelen in leuke winkeltjes voor de laatste accessoires, dat ik met mooi weer niet lekker een stukje kan wandelen, enz. En er willen af en toe wel mensen even op bezoek komen maar die gaan dan zitten en eigenlijk kan ik ze niet verzorgen. Best lastig. Ik lig veel op bed en de deur openen voor bezoek is voor mij al een opgave, lichamelijk dan hč. Want dan moet ik uit bed of van de bank af en dat kost veel moeite.
Maar dat zijn luxe problemen. Baby doet het goed en daar gaat het om!
Jeetje, wat rot zeg. En dat zijn helemaal geen luxeproblemen hoor, daar mag je je best even behoorlijk rot over voelen en stevig van balen. En klagen mag je ook! Op deze manier duurt het allemaal heel erg lang en is het erg zwaar zonder dat je kunt genieten van die leuke dingetjes zoals dat snuffelen in winkeltjes. Hoe ver ben je nu?
pi_154715674
Wat een toffe, prachtige blob heb jij daar, LB! O+
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:19:28 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154715732
O+
pi_154715833
LB O+ Kijk nou je kindje!

Stippel spannend! Ik duim dat het nu heel snel mag gaan.
pi_154716291
Vandaag voor het eerst naar de verloskundige geweest, vriendin is a.s. donderdag 10 weken zwanger.
Alles is goed, baby is nu 2cm groot en heeft een hartslag van 176.

Hebben jullie die test op afwijkingen gedaan?
Voor b.v. down syndroom?
Kost iets van 168 euro volgens mij.

Ik heb een zus met Down Syndroom dus ik weet er redelijk wat vanaf.
Maar ik denk ook, dan doe je die test, er blijkt dat je toekomstige kind een afwijking heeft.

En dan?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 22:36:40 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154716480
Zet em op stippel! :%

Wat fijn dat je zo'n mooie echo had LB O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:37:42 #230
409579 LuDann
All the way
pi_154716525
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:32 schreef junkiexp het volgende:
Vandaag voor het eerst naar de verloskundige geweest, vriendin is a.s. donderdag 10 weken zwanger.

[ afbeelding ]

Voor b.v. down syndroom?

Maar ik denk ook, dan doe je die test, er blijkt dat je toekomstige kind een afwijking heeft.

En dan?
Wat leuk, gefeliciteerd met de mooie echo!

Je bedoelt de combinatie test? Die heb ik gedaan. Daar kan een verhoogde kans op één van drie syndromen uitkomen, waaronder 1 het syndroom van Down. De twee andere syndromen zijn niet verenigbaar met het leven dacht ik.

Als je een verhoogde kans hebt kun je vervolgens een vruchtwater punctie laten doen of een vlokkentest. Daar kan dan uitkomen dat je kindje inderdaad gehandicapt is. Wat je daarmee doet is vervolgens aan jullie. Sommige mensen kiezen ervoor om de zwangerschap te beëindigen en sommigen niet. Dat is een heel persoonlijke keuze.

Sommige zorgverzekeraars vergoeden de test, dat was bij mij het geval (Delta Lloyd).
pi_154716794
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:37 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wat leuk, gefeliciteerd met de mooie echo!

Je bedoelt de combinatie test? Die heb ik gedaan. Daar kan een verhoogde kans op één van drie syndromen uitkomen, waaronder 1 het syndroom van Down. De twee andere syndromen zijn niet verenigbaar met het leven dacht ik.

Als je een verhoogde kans hebt kun je vervolgens een vruchtwater punctie laten doen of een vlokkentest. Daar kan dan uitkomen dat je kindje inderdaad gehandicapt is. Wat je daarmee doet is vervolgens aan jullie. Sommige mensen kiezen ervoor om de zwangerschap te beëindigen en sommigen niet. Dat is een heel persoonlijke keuze.

Sommige zorgverzekeraars vergoeden de test, dat was bij mij het geval (Delta Lloyd).
Thanks, ja combinatie test idd.
En dan inderdaad de punctie en de vlokkentest.

Wij gaan sowieso geen zwangerschap beëindigen dus dat lijkt me dan niet nodig, dat is natuurlijk het risico als je kinderen wil dat dit kan gebeuren.
We zien over 30 weken dan wel hoe of wat :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154717213
Gestreeptestoel en Stippel: Ik kan inderdaad aan visite vragen om voor zichzelf te zorgen. Maar dat durf ik niet bij iedereen... :@. Deels omdat men het niet gewend is dat ik om hulp vraag, deels omdat niet iedereen weet dat ik zoveel last heb. Wil het graag goed doen, niet klagen en het mensen naar de zin maken. Ik merk wel dat ik nu bepaalde mensen een beetje af ga houden, omdat ik weet dat het me meer energie kost dan dat hun gezelschap me oplevert. Maar wil me ook niet helemaal isoleren.

LuDann: Ben nu 32 weken en 3 dagen. En wil niet teveel klagen, want de baby doet het goed en dat is wat telt. En ik vind dat ik al best veel klaag hier... Of mijn onzekerheid uit. Komt omdat ik dat 'in het echt' niet doe. Ik denk dat alleen man echt weet hoe ik me voel. Voor de rest bagetaliseer ik het een beetje.

Junkie: mooie echo ook! Gefeliciteerd!!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:53:27 #233
409579 LuDann
All the way
pi_154717246
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:43 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Thanks, ja combinatie test idd.
En dan inderdaad de punctie en de vlokkentest.

Wij gaan sowieso geen zwangerschap beëindigen dus dat lijkt me dan niet nodig, dat is natuurlijk het risico als je kinderen wil dat dit kan gebeuren.
We zien over 30 weken dan wel hoe of wat :P
Als jullie de zwangerschap sowieso niet willen afbreken dan is de test misschien inderdaad overbodig. Er zijn ook mensen die graag willen weten of ze een kindje met Down verwachten zodat ze zich kunnen voorbereiden. Als ons kindje een aandoening had gehad die niet met het leven verenigbaar is dan hadden wij het wel graag willen weten, in dat geval hadden wij de zwangerschap wel beëindigd. Maar die keuze is heel persoonlijk.
pi_154717426
Ahw je pixel junkie ♡

Wij hebben de combinatietest ook uit laten voeren ja. Kost 161,69 en werd in mijn geval vergoed door de verzekering (idd delta lloyd). Wij zouden wel af laten breken bij niet met leven verenigbare afwijkingen en mogelijk bij down. Voor ons was de test wel relevant om uit te laten voeren dus.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:59:08 #235
409579 LuDann
All the way
pi_154717455
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:52 schreef Malteser het volgende:
Gestreeptestoel en Stippel: Ik kan inderdaad aan visite vragen om voor zichzelf te zorgen. Maar dat durf ik niet bij iedereen... :@. Deels omdat men het niet gewend is dat ik om hulp vraag, deels omdat niet iedereen weet dat ik zoveel last heb. Wil het graag goed doen, niet klagen en het mensen naar de zin maken. Ik merk wel dat ik nu bepaalde mensen een beetje af ga houden, omdat ik weet dat het me meer energie kost dan dat hun gezelschap me oplevert. Maar wil me ook niet helemaal isoleren.

LuDann: Ben nu 32 weken en 3 dagen. En wil niet teveel klagen, want de baby doet het goed en dat is wat telt. En ik vind dat ik al best veel klaag hier... Of mijn onzekerheid uit. Komt omdat ik dat 'in het echt' niet doe. Ik denk dat alleen man echt weet hoe ik me voel. Voor de rest bagetaliseer ik het een beetje.

Lastig joh, en al heb je er niks aan: ik weet hoe het voelt. Of dat denk ik althans te weten. :P Ik denk dat het belangrijk is dat je het er wel uitgooit soms. Soms kan een beetje medeleven maken dat het weer wat makkelijker te dragen wordt allemaal. En waar beter dan hier? :) Natuurlijk is het superbelangrijk dat je baby het goed doet, maar het is niet zo dat je om die reden niet mag klagen over dat het met jou gewoon niet zo lekker gaat. Die dingen staan toch wel los van elkaar hoor, wat mij betreft! Het is gewoon klote dat je zo weinig kan en zo'n zware zwangerschap hebt, dat mag je echt wel uiten.
pi_154717604
LuDann... zat er een extraatje in jouw kraampakket en zo ja wat? volgens mij heb k het al wel ns gevraagd maar ben het vergeten :') ik ben nieuwsgierig :D

vandaag ook nog ff gekeken of van die babydozen nog de moeite van het aanvragen waard zijn maar meh. Laat maar...
pi_154717665
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:52 schreef Malteser het volgende:

Ik herken heel veel van jouw verhaal, en ajb zorg goed voor jezelf... ik klaagde ook alleen online en irl wisten alleen man en echt naaste fam, hoe kut t eigenlijk ging met bekken enz.
Na mn bevalling ben ik ook weer veel te snel te zwaar gaan belasten, met gevolg dat ik nu bijna n jaar later (vrijdag wordt mijn dochter 1) nog bij de fysio loop...

Dus laat ze lkkr zelf hun drinken pakken of laat ze komen als je man thuis is. En ja dat mini t goed doet is onwijs belangrijk en fijn maar het is ook heel erg fijn als jij mini gewoon kan optillen tzt...
S. 2014
J. 2016
pi_154717710
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:32 schreef junkiexp het volgende:

[ afbeelding ]

Voor b.v. down syndroom?

En dan?
#bakerpraatje: Dat wordt een meisje met zo'n hoge hartslag #bakerpraatje
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:09:20 #239
409579 LuDann
All the way
pi_154717770
Oh ja, extraatje bij het kraampakket. Een hele lompe bad thermometer. :Y Die gaat straks met de rest naar Afrika, naar die stichting die kraampakketten voor daar inzamelt. :Y)

Achteraf gezien waren die babydozen het vaak niet waard inderdaad, op een enkele uitzondering na. Paar pakken luiers van verschillende merken vind ik wel handig.
pi_154717826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:59 schreef LuDann het volgende:

[..]

Lastig joh, en al heb je er niks aan: ik weet hoe het voelt. Of dat denk ik althans te weten. :P Ik denk dat het belangrijk is dat je het er wel uitgooit soms. Soms kan een beetje medeleven maken dat het weer wat makkelijker te dragen wordt allemaal. En waar beter dan hier? :) Natuurlijk is het superbelangrijk dat je baby het goed doet, maar het is niet zo dat je om die reden niet mag klagen over dat het met jou gewoon niet zo lekker gaat. Die dingen staan toch wel los van elkaar hoor, wat mij betreft! Het is gewoon klote dat je zo weinig kan en zo'n zware zwangerschap hebt, dat mag je echt wel uiten.
Wil ook hier niet teveel klagen om te voorkomen dat ik "die altijd klagende Malteser" word. Maar af en toe spuien hier is al wel fijn en dat doe ik zo af en toe ook wel. En ik zit natuurlijk al vanaf 13 weken thuis ivm het spugen en ivm mijn mentale gesteldheid. Toch ervaar ik mijn zwangerschap niet als heel zwaar maar heb ook geen vergelijk. Ik baal alleen gewoon enorm van dat bekken en dat maakt het nu wel wat zwaarder. Gewoon omdat ik niks kan en afhankelijk ben van man. En ik wil heel graag zelf koken, wassen en strijken. Poetsen zit er echt niet meer in dus daar begin ik niet meer aan.
Maar nu ik alle babywas gewassen heb, lukt het me dus niet om alles weg te strijken. Ik strijk iedere dag eventjes maar kom er niet doorheen, omdat onze eigen was er ook gewoon is. Na een kwartiertje weet ik niet meer hoe ik moet staan of zitten. En ik zou ervoor kunnen kiezen niet te strijken maar dat kan ik dus niet. Ik strijk al zoveel minder dan ik deed (ik streek alles behalve mijn ondergoed en onze sokken).
En vandaag heeft man het koken dus ook overgenomen en dan voel ik me zo'n nietsnut...

Maar donderdag weer controle, even fijn naar onze Frummel kijken. Daar kijk ik naar uit O+.
pi_154717936
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik herken heel veel van jouw verhaal, en ajb zorg goed voor jezelf... ik klaagde ook alleen online en irl wisten alleen man en echt naaste fam, hoe kut t eigenlijk ging met bekken enz.
Na mn bevalling ben ik ook weer veel te snel te zwaar gaan belasten, met gevolg dat ik nu bijna n jaar later (vrijdag wordt mijn dochter 1) nog bij de fysio loop...

Dus laat ze lkkr zelf hun drinken pakken of laat ze komen als je man thuis is. En ja dat mini t goed doet is onwijs belangrijk en fijn maar het is ook heel erg fijn als jij mini gewoon kan optillen tzt...
Dank voor je reactie GM. Voor mezelf opkomen vind ik heel moeilijk. Maar ik snap wat je zegt, toch een beetje beter voor mezelf zorgen...

Dus nu dan ook maar slapen....
pi_154717940
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:09 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, extraatje bij het kraampakket. Een hele lompe bad thermometer. :Y Die gaat straks met de rest naar Afrika, naar die stichting die kraampakketten voor daar inzamelt. :Y)

Achteraf gezien waren die babydozen het vaak niet waard inderdaad, op een enkele uitzondering na. Paar pakken luiers van verschillende merken vind ik wel handig.
Ohjaaaaa! zat ik er toch niet helemaal naast met mn thermometer xD met deze meet je alleen wsl niet zo handig rectaal :')

Ik vind sommige dingetjes best handig hoor, uit die dozen. Dat tandenborsteltje en flesje uit de blije doos bijv. of die lepeltjes uit de babydumpdoos. Maar de rest van die troep hoef k niet en nouja die spulletjes die ik wel hoef... voordat ik ze ga gebruiken is baby al een maand of 5-6.
Qua luiers mja ik overweeg toch weer voor wasbaar te gaan.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:17:03 #243
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154718037
Mooie foto Junkiexp :) Kan niet wachten tot wij ook iets meer dan een stipje zien :P

Ik heb een vraag voor de dames hier. Mijn vriendin zit nu op 5w6d en heeft last met eten, alles ligt haar behoorlijk zwaar op de maag. Hebben jullie misschien tips wat ik haar het beste voor kan schotelen? Ik denk zelf aan salades, (rauwe) groenten, vet en kruiden vermijden, veel fruit? But I am just guessing here.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:18:29 #244
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154718087
Shitverdorie, blije doos vergeten op te halen :') kon tot de 26e :{
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:18:58 #245
409579 LuDann
All the way
pi_154718111
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:11 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wil ook hier niet teveel klagen om te voorkomen dat ik "die altijd klagende Malteser" word. Maar af en toe spuien hier is al wel fijn en dat doe ik zo af en toe ook wel. En ik zit natuurlijk al vanaf 13 weken thuis ivm het spugen en ivm mijn mentale gesteldheid. Toch ervaar ik mijn zwangerschap niet als heel zwaar maar heb ook geen vergelijk. Ik baal alleen gewoon enorm van dat bekken en dat maakt het nu wel wat zwaarder. Gewoon omdat ik niks kan en afhankelijk ben van man. En ik wil heel graag zelf koken, wassen en strijken. Poetsen zit er echt niet meer in dus daar begin ik niet meer aan.
Maar nu ik alle babywas gewassen heb, lukt het me dus niet om alles weg te strijken. Ik strijk iedere dag eventjes maar kom er niet doorheen, omdat onze eigen was er ook gewoon is. Na een kwartiertje weet ik niet meer hoe ik moet staan of zitten. En ik zou ervoor kunnen kiezen niet te strijken maar dat kan ik dus niet. Ik strijk al zoveel minder dan ik deed (ik streek alles behalve mijn ondergoed en onze sokken).
En vandaag heeft man het koken dus ook overgenomen en dan voel ik me zo'n nietsnut...

Maar donderdag weer controle, even fijn naar onze Frummel kijken. Daar kijk ik naar uit O+.
Ik denk niet dat er mensen zijn die snel zo over je zullen denken hoor. Lekker af en toe spuien hier, is goed voor je!

Ik heb eerder ook nooit mijn zwangerschap als zwaar ervaren, ik was (en ben!) veel te blij dat ik zwanger ben en als je goed in je vel zit mentaal dan zijn lichamelijke klachten een stuk beter te behappen.

Wat GM ook zegt: goed voor jezelf zorgen is erg belangrijk nu. Blije mamma is blije baby. Ik snap dat gevoel van een nietsnut zijn heel goed hoor, maar je bent wel bezig met het bouwen van een kind, dat is nogal wat.
pi_154718173
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:17 schreef FritzWepper het volgende:
Mooie foto Junkiexp :) Kan niet wachten tot wij ook iets meer dan een stipje zien :P

Ik heb een vraag voor de dames hier. Mijn vriendin zit nu op 5w6d en heeft last met eten, alles ligt haar behoorlijk zwaar op de maag. Hebben jullie misschien tips wat ik haar het beste voor kan schotelen? Ik denk zelf aan salades, (rauwe) groenten, vet en kruiden vermijden, veel fruit? But I am just guessing here.
Wat je opsomt, klinkt goed. Verder crackers (cracottes, matzes, creamcrackers) of beschuit, dat ging hier ook redelijk. En liever meerdere keren per dag een klein beetje dan 3 maaltijden.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:22:12 #247
409579 LuDann
All the way
pi_154718228
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ohjaaaaa! zat ik er toch niet helemaal naast met mn thermometer xD met deze meet je alleen wsl niet zo handig rectaal :')

Ik vind sommige dingetjes best handig hoor, uit die dozen. Dat tandenborsteltje en flesje uit de blije doos bijv. of die lepeltjes uit de babydumpdoos. Maar de rest van die troep hoef k niet en nouja die spulletjes die ik wel hoef... voordat ik ze ga gebruiken is baby al een maand of 5-6.
Qua luiers mja ik overweeg toch weer voor wasbaar te gaan.
Veel van die dingen heb ik ook al op de 9 maanden beurs gehad, dus ik heb een hoop dubbel. Ik weet nog niet wat handig is enzo, we gaan het merken. :P

Ik zou ook voor wasbaar gaan als ik het idee had daar tijd voor te hebben. Ik heb alleen het idee dat het een hoop extra was oplevert en straks met studie enzo kies ik nu voor de minst tijdrovende optie. Plus dat het op het kdv sowieso wegwerp is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:18 schreef pinquit het volgende:
Ik zou gewoon gaan met je kaart hoor! Zeggen dat ze op waren de vorige keer dat je kwam. :P Dat is mij namelijk een keer overkomen en toen zeiden ze dat ze niet zo moeilijk deden over die datum.
pi_154718271
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er mensen zijn die snel zo over je zullen denken hoor. Lekker af en toe spuien hier, is goed voor je!

Ik heb eerder ook nooit mijn zwangerschap als zwaar ervaren, ik was (en ben!) veel te blij dat ik zwanger ben en als je goed in je vel zit mentaal dan zijn lichamelijke klachten een stuk beter te behappen.

Wat GM ook zegt: goed voor jezelf zorgen is erg belangrijk nu. Blije mamma is blije baby. Ik snap dat gevoel van een nietsnut zijn heel goed hoor, maar je bent wel bezig met het bouwen van een kind, dat is nogal wat.
Dankjewel. En dit: "Ik heb eerder ook nooit mijn zwangerschap als zwaar ervaren, ik was (en ben!) veel te blij dat ik zwanger ben."

Nu echt slaaptijd. Welterusten!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:24:33 #249
409579 LuDann
All the way
pi_154718303
Inmiddels durf ik wel toe te geven dat ik het nu wel zwaar vind worden hoor. :@ Slaap lekker!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:27:44 #250
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154718394
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:20 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wat je opsomt, klinkt goed. Verder crackers (cracottes, matzes, creamcrackers) of beschuit, dat ging hier ook redelijk. En liever meerdere keren per dag een klein beetje dan 3 maaltijden.
Ook op het boodschappenlijstje gezet. Helaas laat haar werk het niet toe om met regelmaat te eten :'( Vaak kan ze pas om twee uur 's middags iets eten en avondeten om acht of negen uur is ook eerder regel dan uitzondering.
pi_154718436
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:17 schreef FritzWepper het volgende:

Ja zulke dingen zijn prima. En kleine beetjes eten/aanbieden helpt vaak tegen misselijkheid of zo'n vol gevoel. En idd de crackers. Zo'n pakje crackers in haar tas gooien voor onverwachte aanvallen van misselijkheid onderweg en dan maak je helemaal vrienden ;)

Verder misschien gewoon eens bij haar polsen waar ze wel zin in heeft? Ik ontbijt bij mijn oudste vaak met van die Breakers of hoe heten die dingen. Iets anders viel me echt te zwaar maar helemaal niets eten ging ook niet goed.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:29:15 #252
409579 LuDann
All the way
pi_154718444
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:27 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Ook op het boodschappenlijstje gezet. Helaas laat haar werk het niet toe om met regelmaat te eten :'( Vaak kan ze pas om twee uur 's middags iets eten en avondeten om acht of negen uur is ook eerder regel dan uitzondering.
Ontbijt ze wel? En is ze echt misselijk of is het meer dat ze sommige dingen niet goed kan verdragen?
pi_154718464
Malteser: we hebben allemaal toch minstens 1x per week ons zeikkwartier (ik vanmiddag nog) En kwijlkwartier. En O+ -kwartier en *O* -kwartier en zo komen we gezamelijk de week wel door ;) Het lijkt me erg lastig om je over te moeten geven en je in zekere zin afhankelijk op te moeten stellen. En al denken wij dat je alleen maar klaagt: je mag klagen, het ís zwaar. Iets vanuit jezelf, een eigen ervaring, vertellen is altijd meer dan geoorloofd en heel waardevol :*

Fijn dat je donderdag weer even mag kijken naar Frummeltje O+

Ik zag ook twee heeeeele kleine, heeeeele knappe kindjes van LB en Junkie O+ O+ O+

Stippel 3cm!! *O*

Fritz, ik zou het steeds opnieuw aan haar vragen. Bij mij verschilden wisselden zowel mijn smaak als zuurgehalte om de paar seconden ;) Ik heb heel veel cherrytomaatjes en komkommer gegeten (de hele dag door, want ik wilde de hele dag door kleine beetjes) en, geloof het of niet, een buslading whoppers :@

Ik heb m'n limoentjesvitrage af! Eerste keer vitrage zelf maken huuu, maar 't is heel mooi geworden O+ En meisje was net lekker druk O+
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Bloesem. op 28-07-2015 23:34:48 (Nog even blij op de drempel van een nieuwe dag) ]
pi_154718520
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:27 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Mijn werk laat dat ook niet goed toe maar ze zal toch goed voor zichzelf moeten zorgen anders komt ze zichzelf heel snel tegen. Breakers mee naar het werk, snelle jelle en crackers in de tas en een rolletje dextro in de tas voor een quickfix. Niemand heeft er wat aan als zij straks de spuugbakjes van haar patiënten moet lenen :P
en ook niet als ze bijna onderuit gaat omdat ze te lang niet gegeten heeft trust me on that one :') :X
pi_154718557
Ik vind je geen klager Malteser! Iedereen heeft wel van die momenten dat je even baalt van je lichaam, en de een heeft daar helaas meer last van dan de ander. Ik denk dat juist hier mensen begrijpen hoe je je voelt! Ik heb ook moeite met accepteren dat niet alles meer lukt en vind het ook vervelend dat ik m'n man vaak rotklusjes moet laten doen ook al heeft hij een erg drukke dag gehad. Ik weet echter ook dat hij dat soort dingen zonder problemen voor me wil doen als ik het vraag en dat geldt voor jouw man ook als ik het zo hoor, dus maak daar ook gewoon gebruik van!

En als er mensen langs komen kun je ze bij de uitnodiging al zeggen dat ze voor zichzelf moeten zorgen, er is echt niemand die daar moeilijk over doet is mijn ervaring. Sterker nog, naaste familie en goede vrienden doen dat juist graag, dan kunnen ze iets voor je doen. En dan hoef je echt niet te vertellen dat het zwaar is, zeker degene die al kinderen hebben weten dat wel.

LadyBlack en Junkie, gefeliciteerd met de mooie echo's! Altijd fijn een bevestiging dat het nog steeds goed zit!
pi_154718670
Malteser :*
ik ken het van mn tweede. Huilend op de bank en geen stap vooruit komen. Het sneeuwde en ijzelde toen heel erg en ik moest met mn 38 weken met mn dreumes van 16 maanden lopend naar de vk toe. Ik heb gesmeekt of ik alsjealsjealsjeblieft op het avondspreekuur mocht komen de week er na zodat ik met de auto kon komen. Omdat ik echt verging van de bekkenpijn en nog 2 dagen last had na een tocht naar de praktijk. Maar daar ging ze echt niet aan beginnen hoor want het spreekuur zat al vol.
Goddank beviel ik de dag voor die volgende afspraak maar my god ik heb echt gehuild als een klein kind thuis. Wat haatte ik dat mens toen zeg :')

Zorg goed voor jezelf, wees lief. Een paracetamolletje mag echt heus als je er bijv niet van kan slapen. En probeer wel iets in beweging te blijven. Van stil zitten wordt het vaak heel rap erger. Hoe tegenstrijdig het ook klinkt. Sterkte :*
pi_154718770
Malteser :* dat klinkt zwaar! Ik vind het knap dat je ondanks alles toch zo positief kan blijven!
Probeer toch echt om hulp te vragen, hoe moeilijk ook. Ik vind dat ook altijd moeilijk maar je hebt er ook niks aan, als je zoals GM vertelde, straks nog weet ik hoelang last hebt :*
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:42:48 #258
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154718783
Bedankt voor de tips. Dextro heb ik afgelopen weekend al een jaarvoorraad van ingeslagen bij Prijsmepper. Daar heeft ze nu een pakje van in al haar handtasjes zitten _O-

Ga inderdaad eens kijken voor tomaatjes oid. Fred & Ed heeft van die leuke snoepgroenten. Misschien slaat dat aan. En wat (zoute) crackers, ze is normaal een zoetekauw maar op dit moment laat ze zelfs haar lievelingschocolade links liggen.
pi_154718832
JunkieXP O+ een goede echo, altijd fijn! Gefeliciteerd nogmaals!

Wij hebben wel de combinatie test laten doen, sowieso voor de afwijkingen die niet verenigbaar zijn met het leven, dan hadden wij de zwangerschap sowieso laten afbreken....
Bij down weet ik nog niet 100% zeker wat wij hadden gedaan, maar we wilden het sowieso graag van te voren weten zodat we dan een beslissing konden maken hierover samen...
pi_154718863
Ik haat zoet normaal gesproken en deze zwangerschap kan ik er niet genoeg van krijgen :')
De vorige zwangerschap had ik helemaal geen honger en kom amper wat eten en deze zwangerschap heb ik de hele tijd honger en ontzettende zin in zoete zooi. (En kom ik minder aan, terwijl ik meer en ongezond eet dan de vorige keer)

Hormonen, het zijn rare dingen.
pi_154723934
Malteser. Leg die kleertjes gewoon ongestreken in de kast. Bespaard je n hoop energie.

En n echo voor junkie *O*
pi_154724139
Na zulke mooie blobs van LB en junkiexp kan ik ook onze prachtige knipper laten zien voor nog een maart-kindje O+

Nu 8,5 week dus rond 5 maart uitgerekend *O*
pi_154724147
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 07:58 schreef Dot. het volgende:
Na zulke mooie blobs van LB en junkiexp kan ik ook onze prachtige knipper laten zien voor nog een maart-kindje O+

[ link | afbeelding ]

O+
Schudden voor gebruik
  woensdag 29 juli 2015 @ 08:00:41 #264
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154724153
Whutttt Dot! *O*Wat supersupertof! Gefeliciteeeeeerd!

Nu wil ik ook :')
pi_154724164
ahw weer een dotje ♡♡♡ *O*
pi_154724173
quote:

[ link | afbeelding ]

Dot! Wat leuk!
Een broertje of zusje voor stip O+
Gefeliciteerd!
  woensdag 29 juli 2015 @ 08:03:26 #267
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154724174
Whaaa Dot! Gefeliciteerd!
Kwak
pi_154724194
Thanks! :@ *O*

En gewoon doen Gotc ;) die ochtendmisselijkheid is prima te doen met een stuiterende dreumes op je maag :') :P
  woensdag 29 juli 2015 @ 08:06:57 #269
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154724218
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 08:05 schreef Dot. het volgende:
Thanks! :@ *O*

En gewoon doen Gotc ;) die ochtendmisselijkheid is prima te doen met een stuiterende dreumes op je maag :') :P
Haha :D Trouwens, is de werknaam van mini 'puntje'? :P

Zo tof joh, iemand van onze lichting O+
pi_154724228
LB, junkie en dot, wat een mooie echo's!! *O* *O*
pi_154724282
Dot!! O+ gefeliciteerd
♥ J & S
pi_154724309
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 08:06 schreef GotC het volgende:

[..]

Haha :D Trouwens, is de werknaam van mini 'puntje'? :P

Zo tof joh, iemand van onze lichting O+
Ik heb wat smerige associaties met het woord puntje door een stonede vriend ooit, dus dat gaat hem niet worden :p

Pixel? ;)
  woensdag 29 juli 2015 @ 08:16:19 #273
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154724313
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 08:16 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik heb wat smerige associaties met het woord puntje door een stonede vriend ooit, dus dat gaat hem niet worden :p

Pixel? ;)
Pixel :Y O+
  woensdag 29 juli 2015 @ 08:18:16 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_154724329
Dotje, woohoo wat tof!! Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_154724366
Woooow, wat heerlijk, al die mooie nieuwe echoplaatjes! Gefeliciteerd met de knippers allemaal!

*gooo stippel!*

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:18 schreef pinquit het volgende:
Was het ook vergeten, en toen kreeg ik gisteren een brief met "waar blijf je, we willen die doos met meuk aan je geven". Met een nieuwe uiterste datum en een acceptgiro d'r bij als je hem opgestuurd wil krijgen.

[Klaaaaaag]
Werken in de zorg is best lastig met buitenwerkinggestelde buikspieren. Onderrug is auw. Da's nieuw. }:| *nog 13 diensten, geen kloot zin meer :6 *
[/Klaaaaaag]
pi_154724418
LB wat een mooie blob O+
en Dot ook al O+
  woensdag 29 juli 2015 @ 08:45:49 #277
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154724578
Wat een mooie blobjes O+

Zal ik dan eentje doen van 36 weken?

Hij zwaaide weer vrolijk naar ons gisteren :D
Hij leek iets benedengemiddeld qua gewicht. Vriend schoot een beetje in paniek bij het zien van 'termijn 33.4' na de buik/hoofd/beenmetingen, maar was gelukkig gerust te stellen. De schatting van de vk, iets meer dan 6 pond bij 40 weken, maar dat vond ze niet gek, gezien vriend en ik ook niet groot en/of zwaar zijn ;).

Zo, nu proberen me rustig te houden. Daar schijnt verlof voor bedoeld te zijn... Ik moet alleen nog 3 wassen draaien, stofzuigen, ramen lappen, vluchtkoffer checken en en :X
pi_154724925
Dot wat leuk!! Gefeliciteerd! O+ Ik kwam afgelopen donderdag bij de vk ook uit op een UD van 5 maart *;
pi_154724935
Dank voor alle lieve reacties!

Dot *O* gefeliciteerd! Zo leuk al die nieuwe aanwas :)

En Fritz: wil even zeggen dat ik het super van je vind dat je hier schrijft en om tips komt vragen voor je vrouw. Hopelijk heeft ze iets aan de tips!
pi_154725091
Dit gefeliciteerd!!

Eten... Ja moet dat!?
Bluh :( hier komt de eetlust gedurende de dag wat terug en kan het avondeten redelijk weg krijgen. Maar moet er nu echt niet aan denken. Over een half uurtje verplicht ik mijzelf een cracker met oude kaas. En appelsap en chocomelk gaan wel gek genoeg
pi_154725149
Dot! Gefeliciteerd :D
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:36:26 #282
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154725245
Dot, wat leuk! Gefeliciteerd! *O*

EN mooie foto M O+
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:41:21 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154725314
Dot, gefeliciteerd! *O*
KuikenGuppy
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:42:36 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154725326
Dot ook al! Gefeliciteerd! *O*
pi_154725387
Gefeliciteerd Dot! *O* Pixel O+
pi_154725617
quote:

Woooo gefeliciteerd! *O*

En LB nog steeds een knipper! Zo leuk die nieuwe aanwas!

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:16 schreef Malteser het volgende:

En Fritz: wil even zeggen dat ik het super van je vind dat je hier schrijft en om tips komt vragen voor je vrouw. Hopelijk heeft ze iets aan de tips!
Dit wilde ik ook net tikken! Fritz, ik vind je zo lief betrokken bij de zwangerschap van je vriendin, bedenken wat ze zou kunnen eten en zo O+ En leuk voor de broodnodige nuchterheid hier, een papa erbij!

Malteser :* voor jou. Ik vind je absoluut geen klager terwijl je daar mi alle recht toe hebt. Zwanger zijn is gewoon superzwaar op deze manier. En zo lang al thuis zitten is helemaal niet leuk, zeker als je ondanks de rust toch steeds minder kan doen. Ik snap heel goed dat je daardoor af en toe tegen de muren opspringt.

Denk je dat fietsen nog kan? Wel in overleg met je fysio hoor! Mijn (gespecialiseerde bekken)fysio raadt dat namelijk aan, omdat je klachten van stil zitten vaak nog erger worden (ook omdat je niet altijd met goede steun zit) en in beweging blijven wel heel goed is.Op de bank koffieleuten met een vriendin is bv wel rustig, maar heel zwaar voor je bekken omdat je vaak scheef hangt omdat je elkaar wil aankijken. Met fietsen belast je je bekken niet of in elk geval symmetrisch.
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:09:46 #287
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154725760
Idd, wat Mineola zegt, fietsen helpt mij om in beweging te blijven. Kleine stukjes natuurlijk (5-10 minuten naar het winkelcentrum hier) en niet met windkracht 7 tegen en 3 zware boodschappentassen, maar gewoon om even een brood te halen. Ben je er ook even uit ;) (als dat kan natuurlijk).

O, en welkom Dot!

En Fritz, betrokken papa ^O^ . Vraag idd ook vooral aan je vriendin wat ze wil, elke zwangere is anders, en om het makkelijker te maken wisselen haar voorkeuren ook nog eens met de dag/ week ;)

Zo, en nu ga ik een echt boek lezen, want peuter is op het KDV, en misschien heb ik er binnenkort geen tijd meer voor :D

Ben nog steeds een beetje bang dat die bloeddruk donderdag weer te hoog is, en ik weer een extra tripje zkh mag doen, en niet meer weg mag. Ervaring van de vorige keer is dat ze bij een termijn > 34 weken niet meer met medicatie gaan klooien, maar inleiden de 'oplossing' is. Nu is 36.4 dan al heel wat anders dan 34, maar toch, liever niet. Ik wil minstens een augustuskindje!
pi_154725885
Ik zag een hoop goede echo's, gefeliciteerd allemaal! *O* *G*

Hier ontzettende cravings naar Brinta (echt, ik heb dat spul al niet meer op sinds ik 10 was ofzo). Dus terwijl ik stond te douchen is vri.. Eh, man; naar de supermarkt geweest. O+
Verder een fijne dag gisteren; het geregistreerd partnerschap klein gevierd met naaste familie en verrast door aantal goede vrienden met een klein feestje 's avonds.
pi_154725902
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:09 schreef mousemicky het volgende:
Ben nog steeds een beetje bang dat die bloeddruk donderdag weer te hoog is, en ik weer een extra tripje zkh mag doen, en niet meer weg mag. Ervaring van de vorige keer is dat ze bij een termijn > 34 weken niet meer met medicatie gaan klooien, maar inleiden de 'oplossing' is. Nu is 36.4 dan al heel wat anders dan 34, maar toch, liever niet. Ik wil minstens een augustuskindje!
Boks voor de peuter op het kdv en zelf thuis zijn :D En ik kan me je zorgen heel goed voorstellen ja. . Ik mag straks voor de GUO en hoewel het alleen maar een echo is omdat de metingen de vorige keer iets boven de norm zaten, ben ik toch zenuwachtig omdat alles onder een vergrootglas gelegd wordt. Je bloeddruk is natuurlijk wel iets wat serieus in de gaten gehouden moet worden, maar ik snap je angst! En 36+4 is dan wel goed te doen hoor, en idd heel wat anders dan 34, maar het is nog steeds aan de vroege kant met een mogelijk premature opstartproblemen als gevolg. En het idee dat inleiden beter is voor jou/je kindje dan blijven zitten is gewoon stom.
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:25:09 #290
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154725987
Mineola, succes met de GUO. Hoop dat t de vorige keer gewoon een meetfoutje was, en nu alles lekker gemiddeld is :).

En nu gaat de laptop echt uit ;)
pi_154726051
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:11 schreef Malteser het volgende:

[..]

Jonge, als ik lees hoe moeilijk jij het hebt moet je gewoon klagen als je wilt klagen. En ik zou het ook niet onder stoelen of banken steken voor vrienden en/of familie, je hoeft niet altijd superwoman te zijn. Ik snap het wel, maar het is echt niet nodig!
pi_154726160
Dot, gefeliciteerd! En Fritz, wat ben je lief met meedenken met je vriendin. M'n vriend werd echt gek van mij, want in het begin wist ik echt niet waar ik zin in had. Hij kon het ook nooit goed doen, toen.
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:34:17 #293
409579 LuDann
All the way
pi_154726164
Dot, gefeliciteerd! *O*

Leuk al die echo's.

Ik ben weer naar de gyn geweest. Alles is goed verder. Of nou ja, goed genoeg. :P Baby is alleen niet genoeg ingedaald volgens deze gyn, dus als mijn vliezen breken moet ik wel meteen komen. De reden daarvoor is waarschijnlijk dat mijn buik vrij groot is en de baby gewoon nog veel ruimte heeft om in en uit mijn bekken te glippen met het hoofd.

Heb ook nog overlegd of ik zo min mogelijk aan het CTG kan straks bij de bevalling, zodat ik vrij kan rondlopen en onder de douche enzo, maar dat was volgens haar niet mogelijk. Zucht. Ik hoor ook elke keer wat anders. Als puntje bij paaltje komt is het gewoon maar afwachten wie er straks aan je bed staat en dan onderhandelen.

In principe is de enige manier waarbij ik vrij kan bewegen zo lang mogelijk thuis blijven en daar het grootste gedeelte doen, maar aan de andere kant is het advies juist om niet te lang te wachten met komen.

Oh ja, Mineola succes bij de GUO!
pi_154726199
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:25 schreef mousemicky het volgende:
Mineola, succes met de GUO. Hoop dat t de vorige keer gewoon een meetfoutje was, en nu alles lekker gemiddeld is :).

En nu gaat de laptop echt uit ;)
Dank je. En nee, geen meetfout. De metingen zitten vanaf 20w al erboven. De vraag is nu alleen hoeveel precies en wat voor gevolgen dat heeft.
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:39:22 #295
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_154726260
Dot wat leuk gefeliciteerd!!!
pi_154726287
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:09 schreef mousemicky het volgende:

Hier kwam het goed, ondanks dat ik de laatste weken ook regelmatig een (iets) te hoge bloeddruk had en richting zh moest voor ctg.
Maar ik heb 38.6 gehaald :D
Dus hou hoop! :*
pi_154726523
Sterkte de komende weken! En wat de anderen zeggen een blije mama een blije baby. En mensen die je moet entertainen zou ik ook even mijden
pi_154726575
Gefeliciteerd Dot O+ !
  woensdag 29 juli 2015 @ 11:06:19 #299
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154726731
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:36 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dank je. En nee, geen meetfout. De metingen zitten vanaf 20w al erboven. De vraag is nu alleen hoeveel precies en wat voor gevolgen dat heeft.
Oh, bah :( Nou dan maar hopen dat de gevolgen minimaal zijn ('gewoon' een groot kind?) en je je niet al te druk hoeft te gaan maken over allerlei 'what if' situaties.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:41 schreef Loj het volgende:
Hier kwam het goed, ondanks dat ik de laatste weken ook regelmatig een (iets) te hoge bloeddruk had en richting zh moest voor ctg.
Maar ik heb 38.6 gehaald :D
Dus hou hoop! :*
Dank je, met 38.6 zou ik heel blij zijn idd :) Het is al een aantal keer net op het randje/ er overheen (vanaf 30/32 weken denk ik?), dus, met mijn voorgeschiedenis, snap ik wel dat de verloskundige er ook meteen actie op onderneemt. En een bovendruk van 163 was toch echt te hoog (ze houden als 'grens' 140 aan geloof ik), net als bij de volgende meting de onderdruk van 93 (ok, die grens ligt blijkbaar op 90). Frustrerende is gewoon dat ik er zelf geen enkele invoed op kan uitoefenen }:|

En boel-lees-fail. Ik heb echt de concentratie van een goudvis de laatste weken ;( , maar goed dat dat verlof al wat eerder begon.
pi_154726787
Gefeliciteerd Dot O+
pi_154726882
En vol dan maar
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:06 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Oh, bah :( Nou dan maar hopen dat de gevolgen minimaal zijn ('gewoon' een groot kind?) en je je niet al te druk hoeft te gaan maken over allerlei 'what if' situaties.

[..]

Groot kind sowieso, dat was de oudste ook, dat maakt me niet zoveel uit.Ik hecht niet zo aan die echometingen, ik zie het wel. Maar ik vind het vooral zo stom dat zo'n echo zo 'subjectief' is. Als de meting net door een ander gedaan bijvoorbeeld wordt scheelt het mm's en kom je opeens veel hoger of lager uit. En op basis daarvan moet je dan een heel traject in. Je hebt er zo weinig invloed op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')