abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:19:28 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154715732
O+
pi_154715833
LB O+ Kijk nou je kindje!

Stippel spannend! Ik duim dat het nu heel snel mag gaan.
pi_154716291
Vandaag voor het eerst naar de verloskundige geweest, vriendin is a.s. donderdag 10 weken zwanger.
Alles is goed, baby is nu 2cm groot en heeft een hartslag van 176.

Hebben jullie die test op afwijkingen gedaan?
Voor b.v. down syndroom?
Kost iets van 168 euro volgens mij.

Ik heb een zus met Down Syndroom dus ik weet er redelijk wat vanaf.
Maar ik denk ook, dan doe je die test, er blijkt dat je toekomstige kind een afwijking heeft.

En dan?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 22:36:40 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154716480
Zet em op stippel! :%

Wat fijn dat je zo'n mooie echo had LB O+
5 - 28 februari Thailand O+
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:37:42 #230
409579 LuDann
All the way
pi_154716525
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:32 schreef junkiexp het volgende:
Vandaag voor het eerst naar de verloskundige geweest, vriendin is a.s. donderdag 10 weken zwanger.

[ afbeelding ]

Voor b.v. down syndroom?

Maar ik denk ook, dan doe je die test, er blijkt dat je toekomstige kind een afwijking heeft.

En dan?
Wat leuk, gefeliciteerd met de mooie echo!

Je bedoelt de combinatie test? Die heb ik gedaan. Daar kan een verhoogde kans op één van drie syndromen uitkomen, waaronder 1 het syndroom van Down. De twee andere syndromen zijn niet verenigbaar met het leven dacht ik.

Als je een verhoogde kans hebt kun je vervolgens een vruchtwater punctie laten doen of een vlokkentest. Daar kan dan uitkomen dat je kindje inderdaad gehandicapt is. Wat je daarmee doet is vervolgens aan jullie. Sommige mensen kiezen ervoor om de zwangerschap te beëindigen en sommigen niet. Dat is een heel persoonlijke keuze.

Sommige zorgverzekeraars vergoeden de test, dat was bij mij het geval (Delta Lloyd).
pi_154716794
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:37 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wat leuk, gefeliciteerd met de mooie echo!

Je bedoelt de combinatie test? Die heb ik gedaan. Daar kan een verhoogde kans op één van drie syndromen uitkomen, waaronder 1 het syndroom van Down. De twee andere syndromen zijn niet verenigbaar met het leven dacht ik.

Als je een verhoogde kans hebt kun je vervolgens een vruchtwater punctie laten doen of een vlokkentest. Daar kan dan uitkomen dat je kindje inderdaad gehandicapt is. Wat je daarmee doet is vervolgens aan jullie. Sommige mensen kiezen ervoor om de zwangerschap te beëindigen en sommigen niet. Dat is een heel persoonlijke keuze.

Sommige zorgverzekeraars vergoeden de test, dat was bij mij het geval (Delta Lloyd).
Thanks, ja combinatie test idd.
En dan inderdaad de punctie en de vlokkentest.

Wij gaan sowieso geen zwangerschap beëindigen dus dat lijkt me dan niet nodig, dat is natuurlijk het risico als je kinderen wil dat dit kan gebeuren.
We zien over 30 weken dan wel hoe of wat :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154717213
Gestreeptestoel en Stippel: Ik kan inderdaad aan visite vragen om voor zichzelf te zorgen. Maar dat durf ik niet bij iedereen... :@. Deels omdat men het niet gewend is dat ik om hulp vraag, deels omdat niet iedereen weet dat ik zoveel last heb. Wil het graag goed doen, niet klagen en het mensen naar de zin maken. Ik merk wel dat ik nu bepaalde mensen een beetje af ga houden, omdat ik weet dat het me meer energie kost dan dat hun gezelschap me oplevert. Maar wil me ook niet helemaal isoleren.

LuDann: Ben nu 32 weken en 3 dagen. En wil niet teveel klagen, want de baby doet het goed en dat is wat telt. En ik vind dat ik al best veel klaag hier... Of mijn onzekerheid uit. Komt omdat ik dat 'in het echt' niet doe. Ik denk dat alleen man echt weet hoe ik me voel. Voor de rest bagetaliseer ik het een beetje.

Junkie: mooie echo ook! Gefeliciteerd!!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:53:27 #233
409579 LuDann
All the way
pi_154717246
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:43 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Thanks, ja combinatie test idd.
En dan inderdaad de punctie en de vlokkentest.

Wij gaan sowieso geen zwangerschap beëindigen dus dat lijkt me dan niet nodig, dat is natuurlijk het risico als je kinderen wil dat dit kan gebeuren.
We zien over 30 weken dan wel hoe of wat :P
Als jullie de zwangerschap sowieso niet willen afbreken dan is de test misschien inderdaad overbodig. Er zijn ook mensen die graag willen weten of ze een kindje met Down verwachten zodat ze zich kunnen voorbereiden. Als ons kindje een aandoening had gehad die niet met het leven verenigbaar is dan hadden wij het wel graag willen weten, in dat geval hadden wij de zwangerschap wel beëindigd. Maar die keuze is heel persoonlijk.
pi_154717426
Ahw je pixel junkie ♡

Wij hebben de combinatietest ook uit laten voeren ja. Kost 161,69 en werd in mijn geval vergoed door de verzekering (idd delta lloyd). Wij zouden wel af laten breken bij niet met leven verenigbare afwijkingen en mogelijk bij down. Voor ons was de test wel relevant om uit te laten voeren dus.
:)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:59:08 #235
409579 LuDann
All the way
pi_154717455
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:52 schreef Malteser het volgende:
Gestreeptestoel en Stippel: Ik kan inderdaad aan visite vragen om voor zichzelf te zorgen. Maar dat durf ik niet bij iedereen... :@. Deels omdat men het niet gewend is dat ik om hulp vraag, deels omdat niet iedereen weet dat ik zoveel last heb. Wil het graag goed doen, niet klagen en het mensen naar de zin maken. Ik merk wel dat ik nu bepaalde mensen een beetje af ga houden, omdat ik weet dat het me meer energie kost dan dat hun gezelschap me oplevert. Maar wil me ook niet helemaal isoleren.

LuDann: Ben nu 32 weken en 3 dagen. En wil niet teveel klagen, want de baby doet het goed en dat is wat telt. En ik vind dat ik al best veel klaag hier... Of mijn onzekerheid uit. Komt omdat ik dat 'in het echt' niet doe. Ik denk dat alleen man echt weet hoe ik me voel. Voor de rest bagetaliseer ik het een beetje.

Lastig joh, en al heb je er niks aan: ik weet hoe het voelt. Of dat denk ik althans te weten. :P Ik denk dat het belangrijk is dat je het er wel uitgooit soms. Soms kan een beetje medeleven maken dat het weer wat makkelijker te dragen wordt allemaal. En waar beter dan hier? :) Natuurlijk is het superbelangrijk dat je baby het goed doet, maar het is niet zo dat je om die reden niet mag klagen over dat het met jou gewoon niet zo lekker gaat. Die dingen staan toch wel los van elkaar hoor, wat mij betreft! Het is gewoon klote dat je zo weinig kan en zo'n zware zwangerschap hebt, dat mag je echt wel uiten.
pi_154717604
LuDann... zat er een extraatje in jouw kraampakket en zo ja wat? volgens mij heb k het al wel ns gevraagd maar ben het vergeten :') ik ben nieuwsgierig :D

vandaag ook nog ff gekeken of van die babydozen nog de moeite van het aanvragen waard zijn maar meh. Laat maar...
pi_154717665
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:52 schreef Malteser het volgende:

Ik herken heel veel van jouw verhaal, en ajb zorg goed voor jezelf... ik klaagde ook alleen online en irl wisten alleen man en echt naaste fam, hoe kut t eigenlijk ging met bekken enz.
Na mn bevalling ben ik ook weer veel te snel te zwaar gaan belasten, met gevolg dat ik nu bijna n jaar later (vrijdag wordt mijn dochter 1) nog bij de fysio loop...

Dus laat ze lkkr zelf hun drinken pakken of laat ze komen als je man thuis is. En ja dat mini t goed doet is onwijs belangrijk en fijn maar het is ook heel erg fijn als jij mini gewoon kan optillen tzt...
S. 2014
J. 2016
pi_154717710
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:32 schreef junkiexp het volgende:

[ afbeelding ]

Voor b.v. down syndroom?

En dan?
#bakerpraatje: Dat wordt een meisje met zo'n hoge hartslag #bakerpraatje
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:09:20 #239
409579 LuDann
All the way
pi_154717770
Oh ja, extraatje bij het kraampakket. Een hele lompe bad thermometer. :Y Die gaat straks met de rest naar Afrika, naar die stichting die kraampakketten voor daar inzamelt. :Y)

Achteraf gezien waren die babydozen het vaak niet waard inderdaad, op een enkele uitzondering na. Paar pakken luiers van verschillende merken vind ik wel handig.
pi_154717826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:59 schreef LuDann het volgende:

[..]

Lastig joh, en al heb je er niks aan: ik weet hoe het voelt. Of dat denk ik althans te weten. :P Ik denk dat het belangrijk is dat je het er wel uitgooit soms. Soms kan een beetje medeleven maken dat het weer wat makkelijker te dragen wordt allemaal. En waar beter dan hier? :) Natuurlijk is het superbelangrijk dat je baby het goed doet, maar het is niet zo dat je om die reden niet mag klagen over dat het met jou gewoon niet zo lekker gaat. Die dingen staan toch wel los van elkaar hoor, wat mij betreft! Het is gewoon klote dat je zo weinig kan en zo'n zware zwangerschap hebt, dat mag je echt wel uiten.
Wil ook hier niet teveel klagen om te voorkomen dat ik "die altijd klagende Malteser" word. Maar af en toe spuien hier is al wel fijn en dat doe ik zo af en toe ook wel. En ik zit natuurlijk al vanaf 13 weken thuis ivm het spugen en ivm mijn mentale gesteldheid. Toch ervaar ik mijn zwangerschap niet als heel zwaar maar heb ook geen vergelijk. Ik baal alleen gewoon enorm van dat bekken en dat maakt het nu wel wat zwaarder. Gewoon omdat ik niks kan en afhankelijk ben van man. En ik wil heel graag zelf koken, wassen en strijken. Poetsen zit er echt niet meer in dus daar begin ik niet meer aan.
Maar nu ik alle babywas gewassen heb, lukt het me dus niet om alles weg te strijken. Ik strijk iedere dag eventjes maar kom er niet doorheen, omdat onze eigen was er ook gewoon is. Na een kwartiertje weet ik niet meer hoe ik moet staan of zitten. En ik zou ervoor kunnen kiezen niet te strijken maar dat kan ik dus niet. Ik strijk al zoveel minder dan ik deed (ik streek alles behalve mijn ondergoed en onze sokken).
En vandaag heeft man het koken dus ook overgenomen en dan voel ik me zo'n nietsnut...

Maar donderdag weer controle, even fijn naar onze Frummel kijken. Daar kijk ik naar uit O+.
pi_154717936
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik herken heel veel van jouw verhaal, en ajb zorg goed voor jezelf... ik klaagde ook alleen online en irl wisten alleen man en echt naaste fam, hoe kut t eigenlijk ging met bekken enz.
Na mn bevalling ben ik ook weer veel te snel te zwaar gaan belasten, met gevolg dat ik nu bijna n jaar later (vrijdag wordt mijn dochter 1) nog bij de fysio loop...

Dus laat ze lkkr zelf hun drinken pakken of laat ze komen als je man thuis is. En ja dat mini t goed doet is onwijs belangrijk en fijn maar het is ook heel erg fijn als jij mini gewoon kan optillen tzt...
Dank voor je reactie GM. Voor mezelf opkomen vind ik heel moeilijk. Maar ik snap wat je zegt, toch een beetje beter voor mezelf zorgen...

Dus nu dan ook maar slapen....
pi_154717940
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:09 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, extraatje bij het kraampakket. Een hele lompe bad thermometer. :Y Die gaat straks met de rest naar Afrika, naar die stichting die kraampakketten voor daar inzamelt. :Y)

Achteraf gezien waren die babydozen het vaak niet waard inderdaad, op een enkele uitzondering na. Paar pakken luiers van verschillende merken vind ik wel handig.
Ohjaaaaa! zat ik er toch niet helemaal naast met mn thermometer xD met deze meet je alleen wsl niet zo handig rectaal :')

Ik vind sommige dingetjes best handig hoor, uit die dozen. Dat tandenborsteltje en flesje uit de blije doos bijv. of die lepeltjes uit de babydumpdoos. Maar de rest van die troep hoef k niet en nouja die spulletjes die ik wel hoef... voordat ik ze ga gebruiken is baby al een maand of 5-6.
Qua luiers mja ik overweeg toch weer voor wasbaar te gaan.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:17:03 #243
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154718037
Mooie foto Junkiexp :) Kan niet wachten tot wij ook iets meer dan een stipje zien :P

Ik heb een vraag voor de dames hier. Mijn vriendin zit nu op 5w6d en heeft last met eten, alles ligt haar behoorlijk zwaar op de maag. Hebben jullie misschien tips wat ik haar het beste voor kan schotelen? Ik denk zelf aan salades, (rauwe) groenten, vet en kruiden vermijden, veel fruit? But I am just guessing here.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:18:29 #244
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154718087
Shitverdorie, blije doos vergeten op te halen :') kon tot de 26e :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:18:58 #245
409579 LuDann
All the way
pi_154718111
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:11 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wil ook hier niet teveel klagen om te voorkomen dat ik "die altijd klagende Malteser" word. Maar af en toe spuien hier is al wel fijn en dat doe ik zo af en toe ook wel. En ik zit natuurlijk al vanaf 13 weken thuis ivm het spugen en ivm mijn mentale gesteldheid. Toch ervaar ik mijn zwangerschap niet als heel zwaar maar heb ook geen vergelijk. Ik baal alleen gewoon enorm van dat bekken en dat maakt het nu wel wat zwaarder. Gewoon omdat ik niks kan en afhankelijk ben van man. En ik wil heel graag zelf koken, wassen en strijken. Poetsen zit er echt niet meer in dus daar begin ik niet meer aan.
Maar nu ik alle babywas gewassen heb, lukt het me dus niet om alles weg te strijken. Ik strijk iedere dag eventjes maar kom er niet doorheen, omdat onze eigen was er ook gewoon is. Na een kwartiertje weet ik niet meer hoe ik moet staan of zitten. En ik zou ervoor kunnen kiezen niet te strijken maar dat kan ik dus niet. Ik strijk al zoveel minder dan ik deed (ik streek alles behalve mijn ondergoed en onze sokken).
En vandaag heeft man het koken dus ook overgenomen en dan voel ik me zo'n nietsnut...

Maar donderdag weer controle, even fijn naar onze Frummel kijken. Daar kijk ik naar uit O+.
Ik denk niet dat er mensen zijn die snel zo over je zullen denken hoor. Lekker af en toe spuien hier, is goed voor je!

Ik heb eerder ook nooit mijn zwangerschap als zwaar ervaren, ik was (en ben!) veel te blij dat ik zwanger ben en als je goed in je vel zit mentaal dan zijn lichamelijke klachten een stuk beter te behappen.

Wat GM ook zegt: goed voor jezelf zorgen is erg belangrijk nu. Blije mamma is blije baby. Ik snap dat gevoel van een nietsnut zijn heel goed hoor, maar je bent wel bezig met het bouwen van een kind, dat is nogal wat.
pi_154718173
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:17 schreef FritzWepper het volgende:
Mooie foto Junkiexp :) Kan niet wachten tot wij ook iets meer dan een stipje zien :P

Ik heb een vraag voor de dames hier. Mijn vriendin zit nu op 5w6d en heeft last met eten, alles ligt haar behoorlijk zwaar op de maag. Hebben jullie misschien tips wat ik haar het beste voor kan schotelen? Ik denk zelf aan salades, (rauwe) groenten, vet en kruiden vermijden, veel fruit? But I am just guessing here.
Wat je opsomt, klinkt goed. Verder crackers (cracottes, matzes, creamcrackers) of beschuit, dat ging hier ook redelijk. En liever meerdere keren per dag een klein beetje dan 3 maaltijden.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:22:12 #247
409579 LuDann
All the way
pi_154718228
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ohjaaaaa! zat ik er toch niet helemaal naast met mn thermometer xD met deze meet je alleen wsl niet zo handig rectaal :')

Ik vind sommige dingetjes best handig hoor, uit die dozen. Dat tandenborsteltje en flesje uit de blije doos bijv. of die lepeltjes uit de babydumpdoos. Maar de rest van die troep hoef k niet en nouja die spulletjes die ik wel hoef... voordat ik ze ga gebruiken is baby al een maand of 5-6.
Qua luiers mja ik overweeg toch weer voor wasbaar te gaan.
Veel van die dingen heb ik ook al op de 9 maanden beurs gehad, dus ik heb een hoop dubbel. Ik weet nog niet wat handig is enzo, we gaan het merken. :P

Ik zou ook voor wasbaar gaan als ik het idee had daar tijd voor te hebben. Ik heb alleen het idee dat het een hoop extra was oplevert en straks met studie enzo kies ik nu voor de minst tijdrovende optie. Plus dat het op het kdv sowieso wegwerp is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:18 schreef pinquit het volgende:
Shitverdorie, blije doos vergeten op te halen :') kon tot de 26e :{
Ik zou gewoon gaan met je kaart hoor! Zeggen dat ze op waren de vorige keer dat je kwam. :P Dat is mij namelijk een keer overkomen en toen zeiden ze dat ze niet zo moeilijk deden over die datum.
pi_154718271
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er mensen zijn die snel zo over je zullen denken hoor. Lekker af en toe spuien hier, is goed voor je!

Ik heb eerder ook nooit mijn zwangerschap als zwaar ervaren, ik was (en ben!) veel te blij dat ik zwanger ben en als je goed in je vel zit mentaal dan zijn lichamelijke klachten een stuk beter te behappen.

Wat GM ook zegt: goed voor jezelf zorgen is erg belangrijk nu. Blije mamma is blije baby. Ik snap dat gevoel van een nietsnut zijn heel goed hoor, maar je bent wel bezig met het bouwen van een kind, dat is nogal wat.
Dankjewel. En dit: "Ik heb eerder ook nooit mijn zwangerschap als zwaar ervaren, ik was (en ben!) veel te blij dat ik zwanger ben."

Nu echt slaaptijd. Welterusten!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:24:33 #249
409579 LuDann
All the way
pi_154718303
Inmiddels durf ik wel toe te geven dat ik het nu wel zwaar vind worden hoor. :@ Slaap lekker!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:27:44 #250
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154718394
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:20 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wat je opsomt, klinkt goed. Verder crackers (cracottes, matzes, creamcrackers) of beschuit, dat ging hier ook redelijk. En liever meerdere keren per dag een klein beetje dan 3 maaltijden.
Ook op het boodschappenlijstje gezet. Helaas laat haar werk het niet toe om met regelmaat te eten :'( Vaak kan ze pas om twee uur 's middags iets eten en avondeten om acht of negen uur is ook eerder regel dan uitzondering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')