Hier normaal ook. Nu kook ik gewoon dubbel een paar keer. En dan gooi ik ongeveer 2 porties van alles in de vriezerquote:
Lol, ik heb net de Toscaanse tomatensoep in de plee gegooid omdat m'n vriendin te misselijk is om het te etenquote:Op maandag 27 juli 2015 18:05 schreef J0ycie88 het volgende:
Maar ik heb nu dus al heel de middag zin in soep.....
Haha dat zal nog wel vaker gebeurenquote:Op maandag 27 juli 2015 18:11 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Lol, ik heb net de Toscaanse tomatensoep in de plee gegooid omdat m'n vriendin te misselijk is om het te eten
De mandarijntjes gingen hier in zo'n hoog tempo dat manlief zich na een paar dagen begon af te vragen wanneer ik oranje zou worden.quote:Op maandag 27 juli 2015 18:18 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Haha dat zal nog wel vaker gebeurenHier in de beginweken maar heel weinig warm gegeten, dat kon ik gewoon echt niet waarderen, dus veel salades, brood, rauwe groente.
Ik ga zo lekker aan mijn maaltijdsalade beginnen
Ik heb echt van die manies. Eerst had ik het met sinaasappelen, toen met kiwis en nu met nectarines!quote:Op maandag 27 juli 2015 18:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De mandarijntjes gingen hier in zo'n hoog tempo dat manlief zich na een paar dagen begon af te vragen wanneer ik oranje zou worden.
Had ik bij de oudste ook jaquote:Op maandag 27 juli 2015 18:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De mandarijntjes gingen hier in zo'n hoog tempo dat manlief zich na een paar dagen begon af te vragen wanneer ik oranje zou worden.
Wat je omschreef klinkt voor mij als een typische maagzuurbuikpijn aanvaldinges. Maar als jij je zorgen maakt dan bel je he. Echt daar is je verloskundige voor. Sterker nog, zonder informatie van jou over hoe het gaat is je verloskundige niet in staat om haar werk (goed) te doen.quote:Op maandag 27 juli 2015 18:33 schreef Malteser het volgende:
Razz: ik vind dat je man gelijk heeft qua datum! Is namelijk een mooie datum om jarig te zijn weet ik uit ervaring.
Dan ga ik met een UD van 19-9 gewoon ook voor 16-9 en jij voor 4-3. Deal?
Wat betreft bellen, heb het me vannacht wel even afgevraagd maar de drempel om te bellen is zooo hoog.
En vandaag geen buikpijn meer gehad en ik voel de baby zo af en toe bewegen dus ben nu niet meer ongerust. Ik hou het alleen wel even in de gaten.
Fijn, dank voor de bevestiging! Tot nu toe nog geen last gehad van maagzuur of wat dan ook (behalve het spugen iedere morgen) maar zou natuurlijk heel goed kunnen! Het zat bovenin mijn buik, iets links van het midden.quote:Op maandag 27 juli 2015 18:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat je omschreef klinkt voor mij als een typische maagzuurbuikpijn aanvaldinges. Maar als jij je zorgen maakt dan bel je he. Echt daar is je verloskundige voor. Sterker nog, zonder informatie van jou over hoe het gaat is je verloskundige niet in staat om haar werk (goed) te doen.
Het is een diensttelefoon, eentje die 24/7 bereikbaar is. Voel je alsjeblieft niet bezwaard om te bellen, daar is het ding voor.
Ik word zelf maar van 1 soort telefoontje nijdig en dat zijn de broekzakgesprekken uit het ziekenhuismijn stagepraktijk begint met een A en staat daar dus als eerste in de telefoon. Hoe vaak ik niet gebeld ben door het ziekenhuis en dat je dan gezellig de koffiekamer hoort of een live bevalling op de achtergrond
blokkeer die krengen nou ns. Vooral s nachts is t niet grappig om 6 keer achter elkaar zo'n telefoontje te krijgen
t is niet alsof ik mijn geluid uit kan doen ofzo...
Fijn dat ze tevreden zijn in het ziekenhuis. Je ukkie groeit gewoon lekker door en dat is super. Hopen dat 'ie het nog een tijdje erg prettig heeft in jouw buik.quote:Op maandag 27 juli 2015 12:22 schreef MissBliss het volgende:
Ik had vanmorgen mijn groeiecho, tijdens de echo kwamen er allemaal cijfers op het scherm en schrok ik wel weer, want hij is toch wel erg klein. Sommige onderdelen lopen 4 weken achter ongeveer. Toen liet ze de curves zien en was hij wel gegroeid gelukkig, maar in mijn ogen maar heel weinig dus ik zat alweer te janken. Nog steeds P3 allemaal. Hoofdje zat wel op P10 ongeveer. Beentje was erg klein, zeker tov vorige week. Toen CTG en bloeddruk, was weer allemaal goed, baby beweegt heel goed (véél!). Daarna gesprek met de gyn. Hij was heel tevreden!Ik had stiekem gehoopt op een enorme groeispurt, maar hij was tevreden met de groei die er was dus toen was ik weer een stuk geruster
Baby wordt nu geschat op 1800 gram ongeveer.
Daarna nog de bevalling aangekaart en het stomme gesprek dat ik met die verpleegster heb gehad. De gyn was daar helemaal niet blij mee, want het schetst een heel verkeerd beeld van hoe ze het daar doen. Er is veel meer mogelijk dan ik dacht en ze kijken ook echt naar mij en mijn wensen. Zo was een baarkruk bijvoorbeeld gewoon mogelijk, terwijl die vrouw dat al helemaal afschreef. Nog een hele opluchting dus!
Dus ik mag weer een weekje gaan niksenEn dan volgende week weer echo en controle (en elke dag ctg dus).
Verder was gisteren mijn moeder hier en staat de box nu en hebben we heeft zij alle babywasjes gedaan![]()
En het kamertje nog wat op orde gebracht dus dat is helemaal klaar nu! (Op gordijntjes na, en evt een stoel). Dus daar werd ik ook wel gelukkig van
Hoe is dit afgelopen?quote:Op maandag 27 juli 2015 12:36 schreef Daui het volgende:
Het ziekenhuis is stom.
Kwam een gynaecoloog langs. Dat ze alweer mijn baarmoedermond willen meten. Maar mijn partner is werken en ze wil het vandaag doen.
Zei ze misschien is hetzelfde gebleven of misschien 1. En of het anders niet alleen kon. Gelukkig komt mijn moeder zo om te zeggen dat ik het alleen doe met mijn partner erbij. Ik heb beloofd alle confrontaties aan anderen over te laten
Gefeliciteerd en welkom!quote:Op maandag 27 juli 2015 13:17 schreef FritzWepper het volgende:
Hallo allemaal. Misschien een beetje te vroeg om me hier al te melden, want met 5w5d is het nog zo pril, maar in het streepjestopic kan ik ook niet echt meer meeposten nu. Vriendin heeft gisteravond een echo gemaakt, dus het is niet langer exclusief ons geheim. Alles zag er goed uit, ze heeft zelfs hartactiviteit kunnen zien
ja en tomaten... werken ook in op het zuur in je buik ^^,quote:Op maandag 27 juli 2015 18:11 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Lol, ik heb net de Toscaanse tomatensoep in de plee gegooid omdat m'n vriendin te misselijk is om het te eten
En als ik dit zo lees denk ik: je hebt 200% gelijk! Dank je!quote:Op maandag 27 juli 2015 19:41 schreef LuDann het volgende:
Over bellen als je je druk maakt: ik vind het niet moeilijk om me over die drempel heen te zetten. Het idee dat ze me misschien een zeur vinden is niet leuk, maar als ik dat afzet tegenover wat er kan gebeuren als je een keer te weinig belt dan valt dat in het niet. Het gaat om een mensenleven, de toekomst van mijn baby. Daar wil ik best een paar keer onnodig voor bellen. Daar heeft het verhaal van LE en haar gezin ook alles mee te maken; ik vind het zo hartverscheurend wat zij moeten doormaken... dat speelt altijd mee in mijn achterhoofd.
Ik kan soms zelfs een beetje kwaad worden als ik ergens lees (niet hier hoor, maar na googlen op iets, zo'n babybytes forum ofzo) dat mensen serieuze klachten hebben en dan toch een dag afwachten.99 keer gaat het goed, maar wat verschrikkelijk als het dan fout gaat...
Mijn gyn zegt het ook elke controle heel duidelijk.. Als er iets iets, als je je anders voelt als anders of als de je de baby minder voelt. Dan moet je gewoon bellen, daar zijn we voor en dat is niet erg.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:41 schreef LuDann het volgende:
Vriezervoer: dat is wel een idee, ik vries normaal gesproken nooit wat in. Onze vriezer is nogal klein ook, en nu deels in beslag genomen door een groot stuk bruidstaart.Maar ik moet er wel wat in kwijt kunnen denk ik.
Over bellen als je je druk maakt: ik vind het niet moeilijk om me over die drempel heen te zetten. Het idee dat ze me misschien een zeur vinden is niet leuk, maar als ik dat afzet tegenover wat er kan gebeuren als je een keer te weinig belt dan valt dat in het niet. Het gaat om een mensenleven, de toekomst van mijn baby. Daar wil ik best een paar keer onnodig voor bellen. Daar heeft het verhaal van LE en haar gezin ook alles mee te maken; ik vind het zo hartverscheurend wat zij moeten doormaken... dat speelt altijd mee in mijn achterhoofd.
Ik kan soms zelfs een beetje kwaad worden als ik ergens lees (niet hier hoor, maar na googlen op iets, zo'n babybytes forum ofzo) dat mensen serieuze klachten hebben en dan toch een dag afwachten.99 keer gaat het goed, maar wat verschrikkelijk als het dan fout gaat...
Ga de volgende keer nou alsjeblieft bellen!!quote:Op maandag 27 juli 2015 19:52 schreef Malteser het volgende:
[..]
En als ik dit zo lees denk ik: je hebt 200% gelijk! Dank je!
En toch belde ik de vorige keer veel te laat toen ik de baby niet goed meer voelde... Iets met niet tot last willen zijn.
Maar de verloskundige was toen ook echt not amused wat betreft mijn late bellen. "Jij en alleen jij voelt de baby in je buik bewegen. Jij kent het ritme. Ik wil echt dat je meteen belt als je de baby minder voelt of als er iets anders aan de hand is, ik check het liever 1000 keer 'voor niks' dan 1 keer te laat."
HELEMAAL EENS!quote:Op maandag 27 juli 2015 19:41 schreef LuDann het volgende:
Vriezervoer: dat is wel een idee, ik vries normaal gesproken nooit wat in. Onze vriezer is nogal klein ook, en nu deels in beslag genomen door een groot stuk bruidstaart.Maar ik moet er wel wat in kwijt kunnen denk ik.
Ben blij dat je gaat bellen.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:52 schreef Malteser het volgende:
[..]
En als ik dit zo lees denk ik: je hebt 200% gelijk! Dank je!
En toch belde ik de vorige keer veel te laat toen ik de baby niet goed meer voelde... Iets met niet tot last willen zijn.
Maar de verloskundige was toen ook echt not amused wat betreft mijn late bellen. "Jij en alleen jij voelt de baby in je buik bewegen. Jij kent het ritme. Ik wil echt dat je meteen belt als je de baby minder voelt of als er iets anders aan de hand is, ik check het liever 1000 keer 'voor niks' dan 1 keer te laat."
IK VIND HET ZO SPANNEND VOOR JULLIE!quote:Op maandag 27 juli 2015 19:57 schreef Stippelrientje het volgende:
update: Kreeg weer een andere gyn, maar ze gingen toen we in een discussie kwamen over de honderd meningen toch maar die ene fijne vragen wat zij er van vond. Ze had helemaal tijd voor ons gemaakt om face to face het er over te hebben.
Opties doorgenomen en toen vroeg ik of ze niet eerst wilde checken of ik daadwerkelijk al bezig was, want zo voelt het wel en of ze een strippoging wilde doen.
Bijna twee cm ontsluiting en strippen ging goed. Ze kon het hoofdje ook al goed voelen.
We mochten naar huis en ze lachte nog de raad toe bitterlemon of tonic drinken en pittig eten. Laat wurm maar komen.
Eerst even wat medicijnen op gehaald om bloeddruk op peil te houden. Morgenavond weer melden om vordering te bekijken en eventueel vliezen breken bij drie of meer cm. Hopelijk zet het vannacht gewoon door. Ik voel wel nog meer krampen dus op hoop van zege.
Ik vind het fijn dat ze een bevestiging gaf van hoe ik mij voel en hoe we er in staan.![]()
Voor nu gaan we radiostilte inik denk dat ik mij pas weer meld met echt ontsluiting in het ziekenhuis of baby op de buik gehad te hebben
![]()
quote:Op maandag 27 juli 2015 19:56 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ga de volgende keer nou alsjeblieft bellen!!![]()
Gelukkig was het deze keer niks, maar wat als je nou te laat bent?
Ik snap echt niet dat de drempel zo hoog is als je echt zoveel pijn hebt....
(Ik bedoel het lief, maar ik word er echt een beetje "boos" van als ik je verhaal lees, ik wil je gewoon even een lieve schop onder je kont geven)
Ohh brrrquote:Op maandag 27 juli 2015 20:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kan geen warm eten zien of ruiken zonder naar de wc te rennen. Fijn met een all-in vakantie met avondetenbuffet. Gelukkig hebben ze een heel uitgebreid saladebuffet en schept mijn man dat heel lief voor me op.
First world problems
Het ontbijtbuffet isquote:Op maandag 27 juli 2015 20:40 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ohh brrr
Ik heb steeds geen idee of ik er trek in ga hebben, maar als mn bord eten voor mn neus staat kan ik toch heerlijk eten. Ik eet alleen wel echt kleinere porties nu (en ongeveer 10x zo vaak als normaal)
Stippel, succes hoor!!
quote:Op maandag 27 juli 2015 15:59 schreef FritzWepper het volgende:
Dank allemaal
[..]
23 maart 2016 zou het moeten zijn. Dus dat duurt nog wel
Handig zeg! Ook een warm welkom van mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 27 juli 2015 16:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Fritz gefeliciteerden wat tof zo'n vroege echo.
Wij mogen 4 augustus. Volgens mijn eigen berekening zou ik rond 9 maart uitgerekend zijn. Handig qua familie, want we hebben al verjaardagen op 6,7,9,14,25 en 27 maart
Overigens heeft mijn man bedacht dat 4 maart de ultieme datum zou zijn. A is op 16-9 geboren. Voor hem als TV-techniek-nerd was dat supertof want 16:9 is breedbeeld. En 4:3.. Jawel.. Het oude vierkante beeldformaat.
Heerlijk dat van die beeldformaten. Welkom
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 21:17:45 ]
quote:Op maandag 27 juli 2015 21:15 schreef Myrr het volgende:
Ik ben op de roze wolk beland. De afgelopen dagen zo ontzettend vrolijk en lief, er komt geen einde aan.
Buik klimt ook omhoog want jawel, ik kan wel 1/3e kannetje volplassen per keeren hoef minder vaak. Nog even van proberen te genieten een paar weken tot die voetjes er op gaan stampen. Wel begint misselijkheid weer terug te komen.
Fijn die roze wolk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Over je spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 juli 2015 21:15 schreef Myrr het volgende:
Ik ben op de roze wolk beland. De afgelopen dagen zo ontzettend vrolijk en lief, er komt geen einde aan.
Buik klimt ook omhoog want jawel, ik kan wel 1/3e kannetje volplassen per keeren hoef minder vaak. Nog even van proberen te genieten een paar weken tot die voetjes er op gaan stampen. Wel begint misselijkheid weer terug te komen.
Ik vind jouw vriend eigenlijk best verstandig... zeker met een kindje ga jij 20 euro boodschappen per week echt niet redden, ook niet bij een lidl of aldi...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1050 is heel veel geld,en daarnaast komen dan nog extra abo's enz...
Nu kan ik niet in jullie portomonnee kijken maar t is een fikse verhoging van 650 naar 1050....S. 2014
J. 2016
En ik haak nog even aan; tis ex. Dus je gemeenteheffingen etc komen er waarschijnlijk ook nog bovenop? Dan moet je al snel aan nog is 80-100 euro oer maand denken..quote:Op maandag 27 juli 2015 22:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik vind jouw vriend eigenlijk best verstandig... zeker met een kindje ga jij 20 euro boodschappen per week echt niet redden, ook niet bij een lidl of aldi...
1050 is heel veel geld,en daarnaast komen dan nog extra abo's enz...
Nu kan ik niet in jullie portomonnee kijken maar t is een fikse verhoging van 650 naar 1050....
quote:Op maandag 27 juli 2015 22:03 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Fijn die roze wolk!![]()
Over je spoiler:/ontlurktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./terug in lurkermodus
Geen servicekosten en gemeenteheffingen (laatste betaalt de verhuurder), puur GWL en tv/ internet.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En ik haak nog even aan; tis ex. Dus je gemeenteheffingen etc komen er waarschijnlijk ook nog bovenop? Dan moet je al snel aan nog is 80-100 euro oer maand denken..
Ik denk dat je ook even goed moet kijken naar bijverdienen en stufi, want (als ik goed lees) komt je vriend wel dicht bij die bijverdiengrens zo.. Ik weet niet of inkomen van partners dan ook al meetelt. Zou zuur zijn als je vervolgens een smak geld moet terug betalen..quote:Op maandag 27 juli 2015 22:21 schreef Myrr het volgende:
Denk inderdaad dat ik deze droom moet laten gaan. Het is zo'n perfecte woning.
[..]
Geen servicekosten en gemeenteheffingen (laatste betaalt de verhuurder), puur GWL en tv/ internet.
Maar ik zie het denk ik inderdaad te rooskleurig in.
Vriend gaat op stage verdienen naar een 20 urige werkweek, zit om en nabij de 1000, daarop studiefinanciering en partnertoeslag, plus wat hij nog mag verdienen. Daarbij dan mijn loon, wil rond de 600/800 komen (krijg een tientje per uur). Zodra ik zelf weer stufi krijg en werk zit het een stuk hoger.
Het is haalbaar, maar krap.
Woning staat in Woerden maar (nog) niet op internet.
quote:Op maandag 27 juli 2015 22:17 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
/ontlurktZit inderdaad in Utrecht en voor de plek zeker een goede deal (op het stadhuisplein), maar ik wil hier echt heel graag weg, het is geen plek voor een kind. De eerste paar maanden wel prima, maar zodra het gaat kruipen, krijg de kriebels ervan. Naar buiten is ook een hele opgave (verhuurster wil niets in de gang hebben staan) met die trappen. Zie het niet zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./terug in lurkermodus
Wil wel even wachten nog, alleen goedkoper wordt hem niet. Tenzij we dus in een of andere gare buitenwijk gaan wonen waar ik m'n kind niet laat opgroeien.Mijn loon mag niet hoger zijn dan ¤ 9.234,45 vandaar ook 600/800quote:Op maandag 27 juli 2015 22:35 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook even goed moet kijken naar bijverdienen en stufi, want (als ik goed lees) komt je vriend wel dicht bij die bijverdiengrens zo.. Ik weet niet of inkomen van partners dan ook al meetelt. Zou zuur zijn als je vervolgens een smak geld moet terug betalen..
Dat van hem niet hoger dan ¤ 13.856,11
Dat is dan 23.000 met daarbovenop nog zijn stufi zo'n 700. Ja ben ik nou gek of houden we gewoon geld over. Volgens de rekensom (en als we geen medische kosten krijgen uiteraard) moet het gewoon kunnen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 22:46:35 ]
En wat als 1 van jullie onverhoopt thuis komt te zitten en er inkomenstechnisch op achteruit keldert, of als vriend geen baan vind na stage?quote:Op maandag 27 juli 2015 22:45 schreef Myrr het volgende:
[..]
Zit inderdaad in Utrecht en voor de plek zeker een goede deal (op het stadhuisplein), maar ik wil hier echt heel graag weg, het is geen plek voor een kind. De eerste paar maanden wel prima, maar zodra het gaat kruipen, krijg de kriebels ervan. Naar buiten is ook een hele opgave (verhuurster wil niets in de gang hebben staan) met die trappen. Zie het niet zitten.
Wil wel even wachten nog, alleen goedkoper wordt hem niet.
[..]
Mijn loon mag niet hoger zijn dan ¤ 9.234,45 vandaar ook 600/800
Dat is dan 23.000 met daarbovenop nog zijn stufi zo'n 700. Ja ben ik nou gek of houden we gewoon geld over. Volgens de rekensom (en als we geen medische kosten krijgen uiteraard) moet het gewoon kunnen.
Ik bedoelde eigenlijk het huis waar je was gaan kijken, ik dacht dat die ook in Utrecht wasquote:Op maandag 27 juli 2015 22:45 schreef Myrr het volgende:
[..]
Zit inderdaad in Utrecht en voor de plek zeker een goede deal (op het stadhuisplein), maar ik wil hier echt heel graag weg, het is geen plek voor een kind. De eerste paar maanden wel prima, maar zodra het gaat kruipen, krijg de kriebels ervan. Naar buiten is ook een hele opgave (verhuurster wil niets in de gang hebben staan) met die trappen. Zie het niet zitten.
Wil wel even wachten nog, alleen goedkoper wordt hem niet. Tenzij we dus in een of andere gare buitenwijk gaan wonen waar ik m'n kind niet laat opgroeien.
Hij is leraar in opleiding, dat komt wel goed. Heeft tijdens zijn vorige stage zelfs al een baan aangeboden gekregen maar dat heeft hij natuurlijk niet gedaan (komt opleiding in gevaar).quote:
Nee daar moet ik nog minstens drie jaar op wachten helaas, dat was inderdaad echt perfect geweest.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:49 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk het huis waar je was gaan kijken, ik dacht dat die ook in Utrecht was. Je huurprijs nu is niet een vrij goede deal maar een waanzinnig goede deal voor die locatie en oppervlakte, haha. Voor Utrechtse begrippen dan. Kan me voorstellen dat je dat niet echt ideaal vind voor een kind. Sta je al lang ingeschreven bij woningnet? Anders zou je kunnen kijken of je al in aanmerking komt voor een sociale woning. Wellicht dat de wachttijd voor een huis in woerden wat korter is
.
Particulier? Als het die op de Achterstraat is was ze ons net voor. Dat was zo'n beetje de enige haalbare in lange tijd.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:54 schreef Mapiya het volgende:
En appartementen in Woerden? Ik weet dat die er ook wel te vinden zijn.
Een vriendin van mij gaat binnenkort een appartement huren daar (met 2 kinderen)
Particulier inderdaad maar straatnaam geen idee. Wel tijdelijk in afwachting van hun koopwoning.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:55 schreef Myrr het volgende:
[..]
Particulier? Als het die op de Achterstraat is was ze ons net voor. Dat was zo'n beetje de enige haalbare in lange tijd.
Hmmm, zou je een balletje kunnen opgooien voor me?quote:Op maandag 27 juli 2015 22:57 schreef Mapiya het volgende:
[..]
Particulier inderdaad maar straatnaam geen idee. Wel tijdelijk in afwachting van hun koopwoning.
Kat in huis nemen? Vallen zetten? (morgen) de ongediertebestrijding bellen?quote:Op maandag 27 juli 2015 23:09 schreef Myrr het volgende:
Brrrrrrrr muizen houden weer een feestje hier. Zie er nu gewoon twee rondwandelen.
Verhuurder wil dat niet betalen. Onderburen hebben een kat, vermoedelijk dat ze daarom naar boven komen allemaal. Vind het te klein hier om zelf een kat te nemen (en kattenbak, die staat dan continu hier in de kamer), maar als het goed is zou die onderburenkat een huiskat worden dus ik ga ze morgen even appen.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:11 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Kat in huis nemen? Vallen zetten? (morgen) de ongediertebestrijding bellen?
Huur opschorten tot het probleem geregeld is?quote:Op maandag 27 juli 2015 23:13 schreef Myrr het volgende:
[..]
Verhuurder wil dat niet betalen. Onderburen hebben een kat, vermoedelijk dat ze daarom naar boven komen allemaal. Vind het te klein hier om zelf een kat te nemen (en kattenbak, die staat dan continu hier in de kamer), maar als het goed is zou die onderburenkat een huiskat worden dus ik ga ze morgen even appen.
Vallen liggen overalvangen ook regelmatig, maar het zijn er veel te veel.
Het was een verassing. Ben wel gaan posten toen ik vermoedens kreeg, en toen ook geschrokken dat het echt zo was.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:17 schreef Kimpossible het volgende:
Myrr postte jij nou ook in wohts of was deze zwangerschap een verrassingscadeautje?
Moeten we eigenlijk wel doen ja. Het is te walgelijk voor woorden. Vorige keer riep hij (tegen oude bewoonster) dat ze dan hun zooi maar op moesten ruimen. Nou, daar ligt het niet aan hoor.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:15 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Huur opschorten tot het probleem geregeld is?
Bel morgen anders even het juridisch loket, dit kan toch niet zonaar???
Ahh, dat was 'm! Ik was even de draad kwijtquote:Op maandag 27 juli 2015 23:19 schreef Myrr het volgende:
[..]
Het was een verassing. Ben wel gaan posten toen ik vermoedens kreeg, en toen ook geschrokken dat het echt zo was.
Nahjah, het is wat je gewend bent.. Onze hypotheek is de helft van de huur die je noemt, maar als ik alles op mijn salaris (en ik verdien best goed, bruto zo'n 35.000) zou moeten dragen zou dat gaan, maar dan ben je wel veel speelruimte kwijt, zeg maar.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:45 schreef Myrr het volgende:
[..]
Wil wel even wachten nog, alleen goedkoper wordt hem niet. Tenzij we dus in een of andere gare buitenwijk gaan wonen waar ik m'n kind niet laat opgroeien.
[..]
Ik zou nooit ergens willen wonen waar je geen medische kosten mag maken qua budgetquote:Op maandag 27 juli 2015 22:45 schreef Myrr het volgende:
[..]
[..]
He bah, wat stom van het jurkje! Vestje/jasje oid geen optie? Veel plezier vandaag in elk geval, gaan jullie het (klein) vieren?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:41 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb kledingcrisis. Vandaag geregistreerd partnerschap sluiten (trouwen komt later, voor nu is zo juridisch alles rond) en ik had er een leuk jurkje voor klaarliggen, maar nu is het rotweer, te fris voor dat jurkje en weet ik niet wat ik aan moet!
Waarom wil hij nog een jaar blijven zitten?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:08 schreef Myrr het volgende:
Wel besloten niet te gaan, maar nu wil hij hier steevast nog een jaar blijven zittenVette ruzie, want ik ga hier hoe dan ook niet blijven. Ik weet wel weer hoe dat gaat, want dan zit ik zo 24/7 thuis een beetje eenzaam te zijn en te teren op wanneer hij wel thuis is. Kan niet even 123 langs familie ofzo en al m'n vrienden zitten in m'n oude woonplaats, ken hier haast niemand (op at stapmensen na). Dat is prima als je werkt en naar school gaat, niet als je thuis zit.
Omdat hij dan ineens wel in zijn eentje alles kan betalen en ik dan zogenaamd niet hoef te werken, maar dat is mijn hele probleem, ik wil niet 24/7 hier vast zitten een beetje teren op wanneer iemand tijd heeft om iets te doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:10 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Waarom wil hij nog een jaar blijven zitten?
Ja, met 24/7 binnen zitten, heb niet eens een tuin of balkon, kan alleen uit het raam hangen. Ik ken hier niemand (of althans, niemand met wie ik nou echt een vriendschap op heb willen bouwen. Het is oppervlakkig en met deze mensen houd ik dat ook graag zo). Word er nu al doodongelukkig van als ik een paar dagen thuis ben en zometeen is er niemand die het heel even van me kan overnemen of iets.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:18 schreef Limone het volgende:
oh joh. Een jaar is zo voorbij. Zeker met een baby.
Ah gut, zo klink ik wel heel zielig.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:58 schreef Limone het volgende:
Ach gos, LuDann. Geen buur die je even kan helpen? Wat een ongemak waar ik nog nooit aan heb gedacht.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:09 schreef mousemicky het volgende:
Als t met mijn handen niet lukt, dan maak ik pakken open met mijn tanden. Da's ook nog een optie LuDann
gatverdammequote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:11 schreef pinquit het volgende:
Ik at gisteren erwtensoepwas lekker, maar vanocjtend tegen 5en was het nogsteeds niet gezakt
wat een prutnacht vol hele spannende boertjes en oprispingen. Goddank is alles binnen gebleven, snertkots lijkt me heul naar
Als je maar niet je kaak ontwricht dan ehquote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:11 schreef LuDann het volgende:
[..]Das een optie ja, misschien voorzichtig proberen als ik echt wanhopig zin krijg in wat anders. Jammer dat we alleen van die pakken met draaidoppen in huis hebben, van die vouwpakken was nog wel gelukt denk ik.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:13 schreef Gevalletje het volgende:
Succes Stippel!
Als ik wat voor je open moet maken LuDann? Woon niet zo verkan nog wel tussen het klussen door
Lastig Myrr, snap dat he weg wil hoor!Ah superlief aangeboden maar komt wel goed hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn dat jullie een tof huisje gevonden hebben. Het is ook best bizar met die zogenaamde sociale huur. Jullie betalen meer aan huur voor een appartementje dan wij aan de hypotheek voor een heel huis kwijt zijn.Daarom de nadruk op ''voorzichtig'' want dat is inderdaad nog best een risico.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als je maar niet je kaak ontwricht dan eh![]()
Gewoon een lipje omhoog vouwen en met een schaar afknippen, lukt dat wel qua kracht enzo?
Mijn overgrootoma'tje heeft ooit haar hand gebroken op een pak melk met draaidopeigenwijs
en dan daarna vloeken op welke idioot dan ook draaidoppen op die pakken doet
arm mens
Heel erg vervelend, een kaak uit de kom. Mag je met je mond open naar de eerste hulp en dan uitleggen wat er aan de hand is.
![]()
Awww, arme omi. Het zijn ook krengen hoor, als je last hebt van krachtverlies. Ik heb hier ergens nog zo'n hulpstuk liggen ervoor maar die heb ik kwijtgemaakt geloof ik.![]()
Oh gelukkig!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:09 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ah gut, zo klink ik wel heel zielig.![]()
Het valt best mee allemaal hoor, het is niet zo dat het ontzettend veel pijn doet gelukkig. Bij de buren aanbellen is ook weer zoiets, een dagje water overleef ik wel.
Ben benieuwd naar hoe het met Stippel gaat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben vandaag 30 weken! Ik vind het zo'n mijlpaal. Nog max. 12 weken!Ik krijg er een beetje de kriebels van! Ik zei dat zo bij het ontbijt vanochtend en mijn man reageerde helemaal niet paniekerig ofzo. Hij vond het juist: 'oooooh, we hebben nog alle tijd!'
![]()
![]()
Iets vaags met je baarmoeder.quote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:36 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh gelukkig!Ik zag je al helemaal zitten in het donker (?), in je pyjama met allemaal dichte pakken sap om je heen. Een beetje zo:
Stiekem zit ik er gewoon zo bij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben vandaag 30 weken! Ik vind het zo'n mijlpaal. Nog max. 12 weken!Ik krijg er een beetje de kriebels van! Ik zei dat zo bij het ontbijt vanochtend en mijn man reageerde helemaal niet paniekerig ofzo. Hij vond het juist: 'oooooh, we hebben nog alle tijd!'
![]()
![]()
30 weken is ook een mijlpaal!Mijn man is precies hetzelfde, die vindt het maar langzaam gaan juist allemaal. Vanochtend heeft hij aan de baby gevraagd of die niet nu wilde komen want hij had geen zin om naar zijn werk te gaan.
Hier nog 10 dagen tot UD.![]()
Je bent pas in januari uitgerekend! Dan is het koud buiten en slecht weer enzo, dus die buitenruimte mis je dan toch niet. Ik zou wel rond blijven kijken natuurlijk, maar voor de eerste maanden zou je huidige woning (zoals je het hier beschreven hebt) echt geen ramp zijn. En die tijd kun je dan gebruiken om te sparen zodat je meer opties hebt voor een nieuwe woning en een financiële buffer voor tegenvallers. Wij wonen nu ook bewust nog klein en goedkoop zodat we straks makkelijker een groter huis in een leuke wijk kunnen kopen waar we in principe oud willen worden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:23 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja, met 24/7 binnen zitten, heb niet eens een tuin of balkon, kan alleen uit het raam hangen. Ik ken hier niemand (of althans, niemand met wie ik nou echt een vriendschap op heb willen bouwen. Het is oppervlakkig en met deze mensen houd ik dat ook graag zo). Word er nu al doodongelukkig van als ik een paar dagen thuis ben en zometeen is er niemand die het heel even van me kan overnemen of iets.
Nou ja ik zoek gewoon verder en als ik iets vind kan hij meegaan. Niet echt zin om hier nog een jaar te zitten verpieteren.
En ik weet wat een verhuizing met zich meebrengtheb al aardig wat afverhuisd, daarom het liefst zo snel mogelijk en niet straks.
Die had mijn man ook al gegoogled van de week. Dat lijkt me toch een partij smerig! Om te eten dan, bedoel ik he, inbrengen haal ik echt niet in mijn hoofd.quote:
Hoeft niet zo te zijn hoorquote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:19 schreef Stormqueen het volgende:
Trust me, tijdens de weeen voel je dat allemaal niet meer, dan zit je focus echt compleet ergens anders
Ik was de hele zwangerschap blij met alle bewegingen, maar heb tijdens de weeën inderdaad wel een paar keer gedacht 'blijf nou even stil liggen, dit helpt niet echt zo!'quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hoeft niet zo te zijn hoorVeel vrouwen merken niets meer van bewegingen tijdens de weeën maar er zijn ook vrouwen die juist extra last ervaren van al die bewegingen tijdens de weeën/bevalling. T is maar net hoe de baby ligt enzo en waar het gevoelig is denk ik.
hahahahaquote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:09 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik was de hele zwangerschap blij met alle bewegingen, maar heb tijdens de weeën inderdaad wel een paar keer gedacht 'blijf nou even stil liggen, dit helpt niet echt zo!'
Neuh niet per se. Dat verschilt erg. Ik zie wel zo af en toe dat vrouwen bellen met minder leven voelen en dan een x aantal uur daarna de bevalling begint. Maar dat is bij lang niet iedereen zo.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:11 schreef SaskiaR het volgende:
Gaan baby's ook meer of juist minder bewegen vlak voor de bevalling begint? Mijne was gister de hele avond aan de jumping jacks, normaal doet ie dat nooit...
Head first op de grond storten dan maarquote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:13 schreef mignonne het volgende:
Het enige wat ik uit kon brengen was poepen, terwijl ik heel graag had willen zeggen dat ik niet overeind kon komen. Maar die zin was te lang
ja maar ik zat achterover gebogen en kon dus niet overeind komen, want elke keer als ik me oprichtte of overeind kwam dan kreeg k weer een wee die me terugduwde naar waar k vandaan kwamquote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:16 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Head first op de grond storten dan maar
Nee klopt hoor, het geldt voor de hele Randstad. En ook voor genoeg (grotere) steden daarbuiten. Maar het was even een reactie op iedereen die het achterlijk hoog vond en voorstelde wat goedkopers te zoeken. Want zo makkelijk is dat niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:09 schreef mignonne het volgende:
Niet alleen in het midden van het land hoor Mineola, hier in de regio DH zijn die prijzen ook vrij gangbaar. Zeker als je particulier moet zoeken. En in Rdam ook als je op particulier bent aangewezen. Vraag overstijgt aanbod enorm idd.
Je zegt het zelf al, je woont scheefquote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:02 schreef Sara82 het volgende:
Bwoooh, ik schrik me scheel van die huurprijzen. Hier in een oude flat, 65 m2, 5 minuten van het centrum. En die kostte, toen we er kwamen wonen -hou je vast- 279 euro!![]()
Na plaatsing van cv en dubbelglas, en een aantal jaren maximale huurverhoging ivm knetterscheef wonen, betalen we inmiddels het schrikbarende bedrag van 402 euro.![]()
Dus mocht je wat betaalbaars zoeken in het oosten: deze woning komt vrij rond mijn UD. (Grotemensenhuis is bijna af!)
Het is ook wel een beetje grappig gelukkig.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:37 schreef Mineola het volgende:
Haha LuDann, sorry maar het klinkt naast sneu toch ook een beetje grappig, geen drinken open kunnen krijgen en de hele dag aan het water moeten.
Myrr, alles is al wel gezegd over je huis. Shit als je vastzit in je huidige niet-echt-kindgeschikte woning, maar wel verstandiger om niet te duur te gaan wonen. Maar er is absoluut wel iets van te maken (gebruik bv een draagdoek ipv een kinderwagen) en de binnenstad is zeker niet de ergste plek om te wonen. Je hebt superveel leuke kinderdingen op loopafstand! En het station ook, maakt dat bezoek aan vrienden en familie niet makkelijker?
Die prijzen zijn overigens helaas wel realiteit in het midden van het land. Los van het feit dat niet iedereen makkelijk naar een goedkopere regio kan verhuizen, is de vraag naar goedkope woningen veel groter dan het aanbod. Zelfs in slechte wijken kan je niet meteen terecht.
Hoe zou het met stippel gaan jongens? Ik hoop zo dat ze zelf spontaan is/gaat bevallen!
Wij hebben ook een koophuis, maar de hypotheek is echt niet om vrolijk van te worden (ok, het is inclusief een winkelpand, dus niet alleen het woonhuis). En alleen op het inkomen uit het bedrijf van mijn man, best spannend...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:28 schreef LuDann het volgende:
Ik ben echt erg blij dat wij nog net voordat een set nieuwe regels omtrent hypotheek etc. ingingen een huis hebben kunnen kopen een paar jaar geleden. Dat scheelt gewoon een hoop geld in vergelijking met huren in de (retedure) stad waar ik woon.
Mijne al een tijdje, maar bevallen ho maarquote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:28 schreef Mineola het volgende:
Ontopic, mijn baby ligt vibi! Ok, dat kan prima veranderen nog maar ik vond het opeens zo 'bijna bevallen' klinken
Hoezo spannend?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:31 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Wij hebben ook een koophuis, maar de hypotheek is echt niet om vrolijk van te worden (ok, het is inclusief een winkelpand, dus niet alleen het woonhuis). En alleen op het inkomen uit het bedrijf van mijn man, best spannend...
[..]
Ja precies. En even een nieuwe woning zoeken valt inderdaad niet mee.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:24 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nee klopt hoor, het geldt voor de hele Randstad. En ook voor genoeg (grotere) steden daarbuiten. Maar het was even een reactie op iedereen die het achterlijk hoog vond en voorstelde wat goedkopers te zoeken. Want zo makkelijk is dat niet.
Da's waarquote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:39 schreef onomatopee het volgende:
Hoezo spannend?Wij hebben ons huis ook alleen op het inkomen van mijn vriend (verloofde officieel
) gekocht, maar ik vind het juist een geruststellend idee dat de hypotheek niet van beide inkomens afhankelijk is..
Ik ben pas 33 weken dus ik wacht daar liever ook nog even meequote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:31 schreef SaskiaR het volgende:
Mijne al een tijdje, maar bevallen ho maar
Ik ben ook aldoor bang dat ie weer terugfloept...
Dat idee heb ik ook, bijzonder weinig signalen hier, hoewel ik gister wel vage kramp had helemaal onderin m'n buik.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:01 schreef FlyingFish het volgende:
Maar het ging hier over baby's! Ik hoop maar dat die van mij zich dan toch een beetje rustig houdt tijdens de bevalling, daar had ik eigenlijk wel op gehoopt... Maar aan de andere kant ook wel fijn om te horen, want qua beweging heb ik echt het idee alsof m'n baby er de komende weken echt nog niet uit gaat komen, maar dat zegt dus niks!
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:21 schreef Zomerzon01 het volgende:
Hallo dames. Hier ff een update.
Bedankt voor alle felicitaties en wat leuk dat Kyara de update geplaatst heeft in het update topic!
Het gaat goed met ons. Ik weet niet goed hoe ik hier een foto kan plaatsen. Maar ze is uiteraard een plaatje. Lief en rustig en mooi en alles wat je je kunt wensen.
Kan er iemand de link vinden naar het laatste topic van bevallingsverhalen? Dan zal ik daar het hele verhaal posten. Is wat lang voor hier.
Ik ga langzaam naar het volgende topic kijken maar lurk hier nog wel mee als ik daar aan toe kom.
Bedankt voor al jullie steun!
Wat een fijn nieuws! Snap wel dat je het anders ervaart nu.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:50 schreef Daui het volgende:
Ik mag waarschijnlijk morgen naar huis toe![]()
Wel rustig aan doen. Niet werken, liggen en slapen en af en toe de beentjes strekken.
Ik weet wel dat ik de hele zwangerschap nooit meer vanzelfsprekend zal vinden. Niet dat ik het allemaal zo vanzelfsprekend vond maar jullie begrijpen het wel.
SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zomerzon, wat klink je heerlijk relaxed! Fijn dat het zo lekker loopt!
Daui wat een supernieuws zou dat zijn! Heel fijn, weer lekker thuis! Hoe doen je mannetjes het nu?
Mijn man had al een plan volgens mij. Ik mag naar de wc, douchen doe ik wel als iemand er is. Alleen een bed dat beneden kan staan. Kan misschien via thuiszorg?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:12 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een fijn nieuws DauiHeb je genoeg hulp thuis zodat je ook daadwerkelijk niks hoeft te doen?
Je kan ook bij de thuiszorgwinkel een douchekruk huren. Dat werd door de kraamzorg hier sowieso aangeraden, om die een paar weken voor de bevalling al in huis te halen om relaxt te kunnen douchen. Bedden verhuren ze volgens mij ook daar.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:20 schreef Daui het volgende:
[..]
Mijn man had al een plan volgens mij. Ik mag naar de wc, douchen doe ik wel als iemand er is. Alleen een bed dat beneden kan staan. Kan misschien via thuiszorg?
ik heb niet de hele dag gezeten...En het komt en gaat de hele dag al een beetje. Vreemd...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:24 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb dat wel eens als ik te lang zit; ik denk dat het spierpijn is tussen m'n ribben van het gewicht van mn buik. Het verdwijnt tenminste altijd als ik een stukje loop, of even ga liggen.
Ik weet dat je via de thuiszorg hier in ieder geval van die hoog-laag bedden kan huren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:20 schreef Daui het volgende:
[..]
Mijn man had al een plan volgens mij. Ik mag naar de wc, douchen doe ik wel als iemand er is. Alleen een bed dat beneden kan staan. Kan misschien via thuiszorg?
Voelt het als een strakke band rondom, of is het 1 plek? Heb je andere klachten?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb de hele dag al zo nu en dan een soort stekende pijn linksboven in m'n buik. Het doet niet heel erg zeer, maar is toch oncomfortabel. Herkent iemand dat?
Ik had ook vaak last aan die kant, beetje geirriteerd gevoel, maar dat kwam dan vooral door m'n houding en werd echt na een paar minuten beter als ik ging liggen en me even helemaal lang maakte.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb de hele dag al zo nu en dan een soort stekende pijn linksboven in m'n buik. Het doet niet heel erg zeer, maar is toch oncomfortabel. Herkent iemand dat?
Hetis echt op 1 plek, links onder m'n ribben.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:50 schreef L-E het volgende:
[..]
Voelt het als een strakke band rondom, of is het 1 plek? Heb je andere klachten?
Gewoon het betreffende ziekenhuis toch? Vaak is er wel een waarnemer dan..quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:53 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hetis echt op 1 plek, links onder m'n ribben.
De Duutser is nu aan het kijken wie we kunnen bellen, aangezien onze gynacoloog op vakantie is...
Gewoon de triage van de verlosafdeling bellen. Ik neem aan dat ze die in Duitsland ook hebben?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:53 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hetis echt op 1 plek, links onder m'n ribben.
De Duutser is nu aan het kijken wie we kunnen bellen, aangezien onze gynacoloog op vakantie is...
Hij denkt van wel, ik zie het zelf iets minder rooskleurig in om eerlijk te zijn. Hij is al een paar jaar bezig met deze (een-jarige) master. Hij hoeft al sinds het begin van onze relatie 'alleen nog zijn scriptie' en is dus al een paar jaar 'bijna klaar'.. Hij werkt er keihard aan en doet ontzettend zijn best, maar het wil toch steeds niet lukken. En nu is de feedback die hij krijgt zeer opbouwend, maar staat de feedback ook ongeveer gelijk aan je hele scriptie opnieuw doen. Dat is de reden dat ik zo opzie tegen wéér een paar maanden verlenging en wéér de laatste loodjes. Ik sta helemaal achter hem en heb hem gedurende het hele proces met volle overgave gesteund, maar ben inmiddels ook wel van mening dat hij nog eens goed moet stilstaan bij of wéér dat proces in wil. En ik baal gewoon zo van die feedbackquote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:49 schreef mignonne het volgende:
Daui wat fijn!![]()
Bloesem dat is rot zeg. Het academisch jaar is nog niet voorbij toch, is er nog een kans dat hij eea recht kan trekken voor 1 sept?
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:10 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Hij denkt van wel, ik zie het zelf iets minder rooskleurig in om eerlijk te zijn. Hij is al een paar jaar bezig met deze (een-jarige) master. Hij hoeft al sinds het begin van onze relatie 'alleen nog zijn scriptie' en is dus al een paar jaar 'bijna klaar'.. Hij werkt er keihard aan en doet ontzettend zijn best, maar het wil toch steeds niet lukken. En nu is de feedback die hij krijgt zeer opbouwend, maar staat de feedback ook ongeveer gelijk aan je hele scriptie opnieuw doen. Dat is de reden dat ik zo opzie tegen wéér een paar maanden verlenging en wéér de laatste loodjes. Ik sta helemaal achter hem en heb hem gedurende het hele proces met volle overgave gesteund, maar ben inmiddels ook wel van mening dat hij nog eens goed moet stilstaan bij of wéér dat proces in wil. En ik baal gewoon zo van die feedbackHoe kan de eerste lezer zeggen: 'nou dit is oke zo, we sturen het door!' als de tweede lezer zegt: 'eigenlijk is niks echt goed behalve je onderwerp' UGH
Morgen is het allemaal weer makkelijker en rationeler en al hoorEn ik word zo door m'n vader opgehaald om even boodschappen te doen samen, dat vind ik wel fijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier vandaag een sticker van de vk. Weer goedgekeurd. Sinds juli moet er weer gewogen wordenhallelujah
. Nouja. Dat is dan zo.
Wel meegekregen dat ik moet proberen minder te werken. Ik werk 24 uur maar ben op m'n vrije dagen totaal afgefakkeld. Dus wat rustiger aan doen op het werk was wel een advies waar ik maar eens iets mee ga doen.
.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:48 schreef Myrr het volgende:
Okay dan. Ik heb 100 euro van de huurprijs af weten te peuteren.![]()
En even bijlezen.
Haha meteen over. Moest meteen de huur opzeggen hier, dus ja, het is rond. Ik heb hem wel nog even nadenktijd gegeven, maar hij zei nee, doe het maar gewoon.quote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:01 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn ervaring met particuliere huur in Den Haag is anders. Je moet geluk hebben en actief zelf zoeken, maar dan kun je binnen een paar maanden gewoon een appartement vinden (2/4 kamers) voor toentertijd (10 jaar terug) beide rond de 350 euro excl. Wel zonder cv en enkel glas enzo, maar prima als starterswoning.
Ik had zelf na 3 jaar inschrijving een 2 kamer sociale woningbouw-woning in Den Haag voor 250 euro excl. met cv, maar ook dat is 10 jaar geleden. En dat waren allemaal woningen in prima wijken (Bezuidenhout, en grens Mariahoeve/Bezuidenhout), alleen erg oud. Het is ook gewoon een kwestie van geluk hebben en vooral overal bekend maken dat je een nieuwe woning zoekt zodat mensen aan je denken en heel actief internet afzoeken. Maar het blijft heel krom in vergelijking met de hypotheekkosten van een vergelijkbare koopwoning en huurprijs van een sociale huurwoning.
Maar het ging hier over baby's! Ik hoop maar dat die van mij zich dan toch een beetje rustig houdt tijdens de bevalling, daar had ik eigenlijk wel op gehoopt... Maar aan de andere kant ook wel fijn om te horen, want qua beweging heb ik echt het idee alsof m'n baby er de komende weken echt nog niet uit gaat komen, maar dat zegt dus niks!
SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Ja! Vind het toch wel mooi, heb weer heel wat extra bewondering voor die vent van mij gekregen. Hij heeft een grens en gaat daar gewoon niet overheen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:15 schreef Mineola het volgende:
Dus je gaat verhuizen Myrrdat is snel geregeld zo!
MM, wat shit... CTG goed? En wat is het vervolg nu? Ik yay wel voor je 36w hoor, die heb je iig binnen!![]()
Bloesem, ook al een slechte dag zo.Ik sluit me aan bij het bovenstaande, compleet over moeten doen is echt wel gek...
Even offtopic en vanuit het perspectief van iemand die masterscripties begeleidtquote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:10 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Hij denkt van wel, ik zie het zelf iets minder rooskleurig in om eerlijk te zijn. Hij is al een paar jaar bezig met deze (een-jarige) master. Hij hoeft al sinds het begin van onze relatie 'alleen nog zijn scriptie' en is dus al een paar jaar 'bijna klaar'.. Hij werkt er keihard aan en doet ontzettend zijn best, maar het wil toch steeds niet lukken. En nu is de feedback die hij krijgt zeer opbouwend, maar staat de feedback ook ongeveer gelijk aan je hele scriptie opnieuw doen. Dat is de reden dat ik zo opzie tegen wéér een paar maanden verlenging en wéér de laatste loodjes. Ik sta helemaal achter hem en heb hem gedurende het hele proces met volle overgave gesteund, maar ben inmiddels ook wel van mening dat hij nog eens goed moet stilstaan bij of wéér dat proces in wil. En ik baal gewoon zo van die feedbackHoe kan de eerste lezer zeggen: 'nou dit is oke zo, we sturen het door!' als de tweede lezer zegt: 'eigenlijk is niks echt goed behalve je onderwerp' UGH
Morgen is het allemaal weer makkelijker en rationeler en al hoorEn ik word zo door m'n vader opgehaald om even boodschappen te doen samen, dat vind ik wel fijn.
Ik hak graag knopen door.quote:
Thanks!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:26 schreef Minarosa het volgende:
En verdervoor je rotdag Bloesem.
voor het huis van Myrr!
En sterkte aan Jagär en stoel en nu ren ik weer terug naar het babytopic waar ik jullie sneller of later zie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lief heeft in elk geval n.a.v. de schriftelijke feedback een gesprek aangevraagd met zijn scriptiebegeleider én studievoortgangsbegeleider om een reëel plan van aanpak te maken. Toch zag ik mijn babykamer al in rook opgaan (kartonnen doos ligt vast ook lekker) Maar toen ik net boodschappen deed met mijn vader liet hij mij weten dat ik me absoluut niet druk mag maken om de financiële gevolge, dat dat (hoe dan ook) wel goed komt en dat ik NU voor mezelf en de baby moet zorgen, want dat gaat vandaag niet zo lekker. Dus ik zit nu weer (nog wel snikkend) achter de naaimachine mezelf af te leiden en zometeen ga ik lekker op de bank liggen en een mooie documentaire opzoeken en kijken. Vandaag is gewoon even flut en ik hoef niet altijd stoer te zijn.dankjewel voor jullie steun
Jagar, fijn dat alles in orde is en goed dat je bent gegaan!
MM drukke babyFijn om te horen dat alles dit keer okee was. Ik duim voor donderdag
[ Bericht 2% gewijzigd door Bloesem. op 28-07-2015 17:55:27 ]
Vind ik iets handiger ivm reizenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:49 schreef mousemicky het volgende:
Jager, fijn dat het bij jou ook in orde is!
En Daui die naar huis mag, super![]()
En Myrr gaat toch verhuizen lees ik, snelle Jelle. Moet je per se een nieuwe verloskundige? Of vind je dat gewoon handiger ivm reizen?
Dank je! En ja, scheelt echt zoveel in de kosten dat zelfs veilige-vriend (gelukkig) allemaal lichtpuntjes ziet. En echt heel vervelend voor jullie met die scriptie. Zoveel moeite, en steeds om weer vooraf te mogen beginnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:50 schreef Bloesem. het volgende:
Wow Myrr! Gefeliciteerd met je nieuwe huisEn goed gedaan met die 100 euro minder haha!
Lief heeft in elk geval n.a.v. de schriftelijke feedback een gesprek aangevraagd met zijn scriptiebegeleider én studievoortgangsbegeleider om een reëel plan van aanpak te maken. Toch zag ik mijn babykamer al in rook opgaan (kartonnen doos ligt vast ook lekker) Maar toen ik net boodschappen deed met mijn vader liet hij mij weten dat ik me absoluut niet druk mag maken om de financiële gevolge, dat dat (hoe dan ook) wel goed komt en dat ik NU voor mezelf en de baby moet zorgen, want dat gaat vandaag niet zo lekker. Dus ik zit nu weer (nog wel snikkend) achter de naaimachine mezelf af te leiden en zometeen ga ik lekker op de bank liggen en een mooie documentaire opzoeken en kijken. Vandaag is gewoon even flut en ik hoef niet altijd stoer te zijn.
Ik begeleid ook scripties, eerst vanuit de universiteit en nu als zzp-studiebegeleider. Ik wil ook best even kijken of ik er advies over kan geven. Misschien valt het toch nog mee! Pm me maar evenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:24 schreef Minarosa het volgende:
Even offtopic en vanuit het perspectief van iemand die masterscripties begeleidt...
Als het ff kon ook minder uren maken. Op woensdag en vrijdag ben ik zo moe dat ik de bank niet af komquote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:15 schreef Mineola het volgende:
Dus je gaat verhuizen Myrrdat is snel geregeld zo!
MM, wat shit... CTG goed? En wat is het vervolg nu? Ik yay wel voor je 36w hoor, die heb je iig binnen!![]()
Bloesem, ook al een slechte dag zo.Ik sluit me aan bij het bovenstaande, compleet over moeten doen is echt wel gek...
Kuukske sticker! Rustiger aandoen op je werk, of ook echt minder uren maken?!
goed dat je gebeld hebtquote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Bij een andere gynacoloog langsgeweest. CTG was okay, kind sliep het grootste deel ervan. Hij heeft een echo gemaakt, en denkt dat het een been is wat daar ligt. Dat had ik nog niet gevoeld! Ook wat bacterien in de urine, advies veel drinken.
Fijn dat we gegaan zijn, voel me weer wat gerustgesteld...
Super zeg! ik hoop dat je bloeddruk mooi laag blijft!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:47 schreef mousemicky het volgende:
Zo, we zijn weer thuis, na drie uur ziekenhuis...
CTG was goed, drukke baby, geen afwijkingen in bloedwaarden en urine, en toen ik eenmaal op dat bed lag, was de bloeddruk natuurlijk weer keurig laag... Nog een extra echo, en dat was ook allemaal prima gelukkig.
Moet nu wel donderdag nog een keer terug, en als mijn bloeddruk dan weer aan de hoge kant is, gaat de gynaecoloog het toch overnemen. Na ja, ik laat me wel rijden donderdag, en neem de lift ipv de trap, en ga met bejaardentempo, dan blijft die bloeddruk vast braaf laag...
Ik ga iig op naar de 37 weken, ik wil die verloskamer voorlopig niet meer terugzien
Er staat helaas letterlijk in de mail "op dit moment behoeft het nog veel werk eer het met een voldoende kan worden beoordeeld" Bleh! Heb wel aan mijn man voorgesteld dat hij zijn begeleider vraagt wat hij moet doen voor een voldoende. Of dat echt die hele lijst is. Dus dat zal vrijdag worden doorgenomen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:19 schreef silliegirl het volgende:
Bloesem: je vriend moet ook duidelijk vragen hoe het ervoor staat nu hoor.
Ik had destijds ook een 2e beoordelaar die maar feedback BLEEF sturen. Na iedere aanpassing was er nog wel wat, werd er moedeloos van. Uiteindelijk flapte ik er uit frustratie uit "waar staan we nu als je nu gaat beoordelen dan?" En toen was het antwoord dat ik met de aanpassingen die ze nog had aangegeven op een 9 zou uitkomen (). Toen heb ik de handdoek in de ring gegooid en "gesettled" voor een 8,5.
Kortom; zorg dat je vriend weet waar 'ie staat, met een 6 voor je thesis studeer je ook af, zeg maar..
Hoe gaat het met jou? Had je nog gebeld?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:12 schreef Malteser het volgende:
MM, Jagar en Kuukske: fijn dat alles goed is!
Daui die lekker naar huis mag met haar mooie buik met twee meneren, heel fijn! Wel echt rust houden hč...
Myrr: gefeliciteerd met jullie nieuwe plek!
Bloesem, wat rot van de scriptie. Maar wel fijn dat je vader zo lief is. Het komt goed maar ik snap dat het heel erg balen is!
Skoap: pas je ook een beetje op jezelf? Ik snap dat jij met jouw functie niet zo maar overgenomen kunt worden maar wat niet gaat, gaat niet. Ik vind je wel een bikkel!
Schoonmaakster is onverwachts weg ja, maar om heel begrijpelijke redenen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:28 schreef Stippelrientje het volgende:
Laatste keer meld met baby in de buik, denk ik zo.
Net in het ziekenhuis gemeld bij de verloskamers. Kijken hoever ik gevorderd ben. Vliezen zijn ondanks het werken met harde buiken etc nog erin en ook kan ik nog niet meedoen aan mignonne haar wijngaardslakkenrace. Die van ons gaat Henk de wijngaardslak heten trouwens![]()
Ik ben zelf lekker rustig en chill, mijn meneer is wat zenuwwiebelig en inspecteerd zelfs de stopcontacten ^^,
gyn had gisteren nog nagebeld met onze verloskundige dat ze zo een goed gevoel bij ons heeft. wat een verschil met die anderen![]()
Vandaag proefdruk binnen gehaf van ons kaartje en het is helemaal naar onze smaak en zin. Alleen aug maar gaan aanpassrn naar juli :p
ik heb verde niet echt echt bijgelezen, bedankt voor de succeswensingen
las iets over weer naar huis mogen met de tweeling in de buik. Fijn!
myrr well niet wel niet, toch wel verhuizen zonder muizen. Gefeliciteerd.
iets met een scriptie (toch niet via in holland he?! :p ) succes!
ludann sucks dat je schoonmaakster ineens twee weken weg is. Was dat niet aangekondigd?
ik wil baby uit de buik!!
Dit tweede kindje is ook via IUI gekomenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Veel succes Stippel, ik duim voor snel baby uit buik!
LBBlob
! Tof! Hoezo moest je naar die poli? Was je daar onder behandeling? Fijn dat je naar de VK mag nu. En
voor de misselijkheid.
Ik voel je pijn. Ik at vandaag crackers en kiwi en yoghurt want van de rest van alle Duitse lekkernijen hier kreeg ik braakneigingen.
klote is dat! Ik had precies hetzelfde vorig jaar in Frankrijkquote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Veel succes Stippel, ik duim voor snel baby uit buik!
LBBlob
! Tof! Hoezo moest je naar die poli? Was je daar onder behandeling? Fijn dat je naar de VK mag nu. En
voor de misselijkheid.
Ik voel je pijn. Ik at vandaag crackers en kiwi en yoghurt want van de rest van alle Duitse lekkernijen hier kreeg ik braakneigingen.
En je poets heeft niet nog een contactje die tijdens haar afwezigheid even een paar keer wil komen? kan me voorstellen dat het voor jou niet echt een luxeprobleem is hoor. Dat zou ik het zelf pas vinden als je zelf gewoon prima in staat bent om het te doen zeg maar.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:24 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn, die goede echo LB. Een goed begin.
@stoel: nee, ik heb geen zussen. En ik vind de drempel om vriendinnen te vragen nogal hoog eerlijk gezegd, ik voel me dan zo gehandicapt zeg maar. Ik denk dat manlief en ik het samen wel gaan redden hoor, maar het zal niet zo lekker makkelijk in een paar uurtjes een heel schoon huis opleveren. Ik ga de klusjes opdelen, de zwaarste dingen door man laten doen en de rest stukje bij beetje aanpakken.
Het gaat wel redelijk hier. Ik heb vanmorgen even gebeld en verteld wat er gebeurd was. Ze vroeg hoe het nu ging en of Frummel goed bewoog en of ik me zorgen maakte. Frummel beweegt goed vandaag dus dat is fijn. Ze vroeg of ik de behoefte voelde om langs te komen of dat ik wilde wachten tot donderdag (dan heb ik een afspraak staan). Besloten te wachten tot donderdag op voorwaarde dat ik de volgende keer direct bel.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:15 schreef LuDann het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jou? Had je nog gebeld?
Hier zijn mijn vriendinnen zelf zwanger/net bevallen op 2 na. 1 woont niet naast de deur.. Andere heeft meerdere malen al aangeboden te willen helpen. Al zou ik dat ook pas echt vragen als t echt niet lukt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:24 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn, die goede echo LB. Een goed begin.
@stoel: nee, ik heb geen zussen. En ik vind de drempel om vriendinnen te vragen nogal hoog eerlijk gezegd, ik voel me dan zo gehandicapt zeg maar. Ik denk dat manlief en ik het samen wel gaan redden hoor, maar het zal niet zo lekker makkelijk in een paar uurtjes een heel schoon huis opleveren. Ik ga de klusjes opdelen, de zwaarste dingen door man laten doen en de rest stukje bij beetje aanpakken.
wat een prachtig kindje al!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:47 schreef LadyBlack het volgende:
Heel andere kant van t spectrum dan stippel hierboven, maar dames en heren, dit blobje is mijn KIND!!!
[ link | afbeelding ]
Verpleegkundige snapte wel dat ik zo misselijk was, want t was nu weer wat groter dan normaal bij de termijn (ik ben echt morgen 8 weken, meting gaf nu 8+2 aan). Wist niet dat daar een verband tussen bestond?
Maar ben nu ook officieel overgedragen aan de verloskundige
Bijzonder gevoel wel, dat ik waarschijnlijk voor t laatst daar in die wachtruimte van de fertiliteitspoli zat. Voelde me ook wel misplaatst daar, beetje zwanger van je tweede kind, tussen allerlei mensen aan wie de vermoeidheid van de ellende soms af te lezen is
ik bedoel juist van augustus (wat er nu staat) naar juli...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:07 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat een fijn goed nieuws hier zo wat ik las, alles goed bij mousemickey, Kuukse en Jagar, fijn! En Daui wat super dat je naar huis mag zeg! En Myrr gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! LB wat een mooi blobje, genieten hoor ^^.
Enne Stippel, zet je nou niet te vroeg die datum op het kaartje naar augustus? Juli heeft nog een paar dagen.
Yeah! 3cm al! Je gaat gewoon een Juli baby krijgen en die zijn echtquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:42 schreef Stippelrientje het volgende:
Verrassing. Drie cm ontsluiting.
Dus geen ballon nodig, want die valt er zo uit. Baarmoeder is bijna week genoeg en dus kunnen ze binnenkort vliezen breken.
Ze heeft nog even geport en alles misschien dat het triggert. We mogen thuis slapen en moeten om 6:00 bellen om te kijken of er plek is voor eventueel weekmakende gel als dat nodig is en anders gelijk prikken.
Bloeddruk was lager dan gisteren...
Hopen dat vannacht de vliezen zelf breken dan zijn we weer terug hier...
Spannende wending
Net thuis op de bank geploft en fellere harde buiken en boterhammen kaas, want cravings naar boterhammen kaas is de gehele zwangerschap nog niet anders geweest
Hoop dat we vannacht dus een waterbed hebben :p
Ohh heb ik het verkeerd gelezen, sorry! Maar yay ontsluiting! Zet m opquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:39 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
ik bedoel juist van augustus (wat er nu staat) naar juli...
+1quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:44 schreef Stippelrientje het volgende:
Jeetje maltezer
Ze kunnen toch wel zelf drinken pakkengewoon resoluut zeggen dat ze dat moetem doen en ook voor jou gelijk meenemen.
Dat mag en moet je gewoon zeggen.......
En nee je bent dan echt niet lastig
Ik heb alleen contact gehad met haar tienerdochter en die heb ik er niet naar gevraagd. Ze hebben even wat anders aan hun hoofd op het moment en ik wil ze daar niet mee lastig vallen nu.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
En je poets heeft niet nog een contactje die tijdens haar afwezigheid even een paar keer wil komen? kan me voorstellen dat het voor jou niet echt een luxeprobleem is hoor. Dat zou ik het zelf pas vinden als je zelf gewoon prima in staat bent om het te doen zeg maar.
Nee klopt, het is niet zo dat er bergen werk ligt ofzo hoor.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:38 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Hier zijn mijn vriendinnen zelf zwanger/net bevallen op 2 na. 1 woont niet naast de deur.. Andere heeft meerdere malen al aangeboden te willen helpen. Al zou ik dat ook pas echt vragen als t echt niet lukt.
Wel is mijn moeder gister geweest en past schoonmoeder morgen op, zodat ik thuis aan de slag kan.
Zoveel zal je nu toch wel niet meer hoeven doen?
Jeetje, wat rot zeg. En dat zijn helemaal geen luxeproblemen hoor, daar mag je je best even behoorlijk rot over voelen en stevig van balen. En klagen mag je ook! Op deze manier duurt het allemaal heel erg lang en is het erg zwaar zonder dat je kunt genieten van die leuke dingetjes zoals dat snuffelen in winkeltjes. Hoe ver ben je nu?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:35 schreef Malteser het volgende:
[..]
Het gaat wel redelijk hier. Ik heb vanmorgen even gebeld en verteld wat er gebeurd was. Ze vroeg hoe het nu ging en of Frummel goed bewoog en of ik me zorgen maakte. Frummel beweegt goed vandaag dus dat is fijn. Ze vroeg of ik de behoefte voelde om langs te komen of dat ik wilde wachten tot donderdag (dan heb ik een afspraak staan). Besloten te wachten tot donderdag op voorwaarde dat ik de volgende keer direct bel.
Ik kan alleen zelf echt niks meer. Vanmorgen niets gedaan, behalve gegeten en in bed gelegen omdat ik vanmiddag naar de psych moest en aansluitend doorgereden ben naar Spees_Eend om kleertjes op te halen die ik van haar gekocht heb (wat een prachtige kinderen heeft ze).
Eenmaal weer thuis kon ik niet meer staan.... Gewoon niet meer, mijn linkerbeen zakte door. Rot bekken! Zittend het eten gekookt en toen man thuis kwam heeft hij het overgenomen en mij naar bed gestuurd. Bluh, wat baal ik ervan... En Frummel doet het goed dus ik wil niet klagen want dat is het allerbelangrijkste.
Maar heel soms vind ik het jammer dat ik niet lekker kan snuffelen in leuke winkeltjes voor de laatste accessoires, dat ik met mooi weer niet lekker een stukje kan wandelen, enz. En er willen af en toe wel mensen even op bezoek komen maar die gaan dan zitten en eigenlijk kan ik ze niet verzorgen. Best lastig. Ik lig veel op bed en de deur openen voor bezoek is voor mij al een opgave, lichamelijk dan hč. Want dan moet ik uit bed of van de bank af en dat kost veel moeite.
Maar dat zijn luxe problemen. Baby doet het goed en daar gaat het om!
Wat leuk, gefeliciteerd met de mooie echo!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:32 schreef junkiexp het volgende:
Vandaag voor het eerst naar de verloskundige geweest, vriendin is a.s. donderdag 10 weken zwanger.
Alles is goed, baby is nu 2cm groot en heeft een hartslag van 176.
[ afbeelding ]
Hebben jullie die test op afwijkingen gedaan?
Voor b.v. down syndroom?
Kost iets van 168 euro volgens mij.
Ik heb een zus met Down Syndroom dus ik weet er redelijk wat vanaf.
Maar ik denk ook, dan doe je die test, er blijkt dat je toekomstige kind een afwijking heeft.
En dan?
Thanks, ja combinatie test idd.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:37 schreef LuDann het volgende:
[..]
Wat leuk, gefeliciteerd met de mooie echo!
Je bedoelt de combinatie test? Die heb ik gedaan. Daar kan een verhoogde kans op één van drie syndromen uitkomen, waaronder 1 het syndroom van Down. De twee andere syndromen zijn niet verenigbaar met het leven dacht ik.
Als je een verhoogde kans hebt kun je vervolgens een vruchtwater punctie laten doen of een vlokkentest. Daar kan dan uitkomen dat je kindje inderdaad gehandicapt is. Wat je daarmee doet is vervolgens aan jullie. Sommige mensen kiezen ervoor om de zwangerschap te beëindigen en sommigen niet. Dat is een heel persoonlijke keuze.
Sommige zorgverzekeraars vergoeden de test, dat was bij mij het geval (Delta Lloyd).
Als jullie de zwangerschap sowieso niet willen afbreken dan is de test misschien inderdaad overbodig. Er zijn ook mensen die graag willen weten of ze een kindje met Down verwachten zodat ze zich kunnen voorbereiden. Als ons kindje een aandoening had gehad die niet met het leven verenigbaar is dan hadden wij het wel graag willen weten, in dat geval hadden wij de zwangerschap wel beëindigd. Maar die keuze is heel persoonlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:43 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Thanks, ja combinatie test idd.
En dan inderdaad de punctie en de vlokkentest.
Wij gaan sowieso geen zwangerschap beëindigen dus dat lijkt me dan niet nodig, dat is natuurlijk het risico als je kinderen wil dat dit kan gebeuren.
We zien over 30 weken dan wel hoe of wat
Lastig joh, en al heb je er niks aan: ik weet hoe het voelt. Of dat denk ik althans te weten.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:52 schreef Malteser het volgende:
Gestreeptestoel en Stippel: Ik kan inderdaad aan visite vragen om voor zichzelf te zorgen. Maar dat durf ik niet bij iedereen.... Deels omdat men het niet gewend is dat ik om hulp vraag, deels omdat niet iedereen weet dat ik zoveel last heb. Wil het graag goed doen, niet klagen en het mensen naar de zin maken. Ik merk wel dat ik nu bepaalde mensen een beetje af ga houden, omdat ik weet dat het me meer energie kost dan dat hun gezelschap me oplevert. Maar wil me ook niet helemaal isoleren.
LuDann: Ben nu 32 weken en 3 dagen. En wil niet teveel klagen, want de baby doet het goed en dat is wat telt. En ik vind dat ik al best veel klaag hier... Of mijn onzekerheid uit. Komt omdat ik dat 'in het echt' niet doe. Ik denk dat alleen man echt weet hoe ik me voel. Voor de rest bagetaliseer ik het een beetje.
Junkie: mooie echo ook! Gefeliciteerd!!
Ik herken heel veel van jouw verhaal, en ajb zorg goed voor jezelf... ik klaagde ook alleen online en irl wisten alleen man en echt naaste fam, hoe kut t eigenlijk ging met bekken enz.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:52 schreef Malteser het volgende:
Gestreeptestoel en Stippel: Ik kan inderdaad aan visite vragen om voor zichzelf te zorgen. Maar dat durf ik niet bij iedereen.... Deels omdat men het niet gewend is dat ik om hulp vraag, deels omdat niet iedereen weet dat ik zoveel last heb. Wil het graag goed doen, niet klagen en het mensen naar de zin maken. Ik merk wel dat ik nu bepaalde mensen een beetje af ga houden, omdat ik weet dat het me meer energie kost dan dat hun gezelschap me oplevert. Maar wil me ook niet helemaal isoleren.
LuDann: Ben nu 32 weken en 3 dagen. En wil niet teveel klagen, want de baby doet het goed en dat is wat telt. En ik vind dat ik al best veel klaag hier... Of mijn onzekerheid uit. Komt omdat ik dat 'in het echt' niet doe. Ik denk dat alleen man echt weet hoe ik me voel. Voor de rest bagetaliseer ik het een beetje.
Junkie: mooie echo ook! Gefeliciteerd!!
#bakerpraatje: Dat wordt een meisje met zo'n hoge hartslag #bakerpraatjequote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:32 schreef junkiexp het volgende:
Vandaag voor het eerst naar de verloskundige geweest, vriendin is a.s. donderdag 10 weken zwanger.
Alles is goed, baby is nu 2cm groot en heeft een hartslag van 176.
[ afbeelding ]
Hebben jullie die test op afwijkingen gedaan?
Voor b.v. down syndroom?
Kost iets van 168 euro volgens mij.
Ik heb een zus met Down Syndroom dus ik weet er redelijk wat vanaf.
Maar ik denk ook, dan doe je die test, er blijkt dat je toekomstige kind een afwijking heeft.
En dan?
Wil ook hier niet teveel klagen om te voorkomen dat ik "die altijd klagende Malteser" word. Maar af en toe spuien hier is al wel fijn en dat doe ik zo af en toe ook wel. En ik zit natuurlijk al vanaf 13 weken thuis ivm het spugen en ivm mijn mentale gesteldheid. Toch ervaar ik mijn zwangerschap niet als heel zwaar maar heb ook geen vergelijk. Ik baal alleen gewoon enorm van dat bekken en dat maakt het nu wel wat zwaarder. Gewoon omdat ik niks kan en afhankelijk ben van man. En ik wil heel graag zelf koken, wassen en strijken. Poetsen zit er echt niet meer in dus daar begin ik niet meer aan.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:59 schreef LuDann het volgende:
[..]
Lastig joh, en al heb je er niks aan: ik weet hoe het voelt. Of dat denk ik althans te weten.Ik denk dat het belangrijk is dat je het er wel uitgooit soms. Soms kan een beetje medeleven maken dat het weer wat makkelijker te dragen wordt allemaal. En waar beter dan hier?
Natuurlijk is het superbelangrijk dat je baby het goed doet, maar het is niet zo dat je om die reden niet mag klagen over dat het met jou gewoon niet zo lekker gaat. Die dingen staan toch wel los van elkaar hoor, wat mij betreft! Het is gewoon klote dat je zo weinig kan en zo'n zware zwangerschap hebt, dat mag je echt wel uiten.
Dank voor je reactie GM. Voor mezelf opkomen vind ik heel moeilijk. Maar ik snap wat je zegt, toch een beetje beter voor mezelf zorgen...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik herken heel veel van jouw verhaal, en ajb zorg goed voor jezelf... ik klaagde ook alleen online en irl wisten alleen man en echt naaste fam, hoe kut t eigenlijk ging met bekken enz.
Na mn bevalling ben ik ook weer veel te snel te zwaar gaan belasten, met gevolg dat ik nu bijna n jaar later (vrijdag wordt mijn dochter 1) nog bij de fysio loop...
Dus laat ze lkkr zelf hun drinken pakken of laat ze komen als je man thuis is. En ja dat mini t goed doet is onwijs belangrijk en fijn maar het is ook heel erg fijn als jij mini gewoon kan optillen tzt...
Ohjaaaaa! zat ik er toch niet helemaal naast met mn thermometer xD met deze meet je alleen wsl niet zo handig rectaalquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:09 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, extraatje bij het kraampakket. Een hele lompe bad thermometer.Die gaat straks met de rest naar Afrika, naar die stichting die kraampakketten voor daar inzamelt.
![]()
Achteraf gezien waren die babydozen het vaak niet waard inderdaad, op een enkele uitzondering na. Paar pakken luiers van verschillende merken vind ik wel handig.
Ik denk niet dat er mensen zijn die snel zo over je zullen denken hoor. Lekker af en toe spuien hier, is goed voor je!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:11 schreef Malteser het volgende:
[..]
Wil ook hier niet teveel klagen om te voorkomen dat ik "die altijd klagende Malteser" word. Maar af en toe spuien hier is al wel fijn en dat doe ik zo af en toe ook wel. En ik zit natuurlijk al vanaf 13 weken thuis ivm het spugen en ivm mijn mentale gesteldheid. Toch ervaar ik mijn zwangerschap niet als heel zwaar maar heb ook geen vergelijk. Ik baal alleen gewoon enorm van dat bekken en dat maakt het nu wel wat zwaarder. Gewoon omdat ik niks kan en afhankelijk ben van man. En ik wil heel graag zelf koken, wassen en strijken. Poetsen zit er echt niet meer in dus daar begin ik niet meer aan.
Maar nu ik alle babywas gewassen heb, lukt het me dus niet om alles weg te strijken. Ik strijk iedere dag eventjes maar kom er niet doorheen, omdat onze eigen was er ook gewoon is. Na een kwartiertje weet ik niet meer hoe ik moet staan of zitten. En ik zou ervoor kunnen kiezen niet te strijken maar dat kan ik dus niet. Ik strijk al zoveel minder dan ik deed (ik streek alles behalve mijn ondergoed en onze sokken).
En vandaag heeft man het koken dus ook overgenomen en dan voel ik me zo'n nietsnut...
Maar donderdag weer controle, even fijn naar onze Frummel kijken. Daar kijk ik naar uit.
Wat je opsomt, klinkt goed. Verder crackers (cracottes, matzes, creamcrackers) of beschuit, dat ging hier ook redelijk. En liever meerdere keren per dag een klein beetje dan 3 maaltijden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:17 schreef FritzWepper het volgende:
Mooie foto JunkiexpKan niet wachten tot wij ook iets meer dan een stipje zien
![]()
Ik heb een vraag voor de dames hier. Mijn vriendin zit nu op 5w6d en heeft last met eten, alles ligt haar behoorlijk zwaar op de maag. Hebben jullie misschien tips wat ik haar het beste voor kan schotelen? Ik denk zelf aan salades, (rauwe) groenten, vet en kruiden vermijden, veel fruit? But I am just guessing here.
Veel van die dingen heb ik ook al op de 9 maanden beurs gehad, dus ik heb een hoop dubbel. Ik weet nog niet wat handig is enzo, we gaan het merken.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ohjaaaaa! zat ik er toch niet helemaal naast met mn thermometer xD met deze meet je alleen wsl niet zo handig rectaal![]()
Ik vind sommige dingetjes best handig hoor, uit die dozen. Dat tandenborsteltje en flesje uit de blije doos bijv. of die lepeltjes uit de babydumpdoos. Maar de rest van die troep hoef k niet en nouja die spulletjes die ik wel hoef... voordat ik ze ga gebruiken is baby al een maand of 5-6.
Qua luiers mja ik overweeg toch weer voor wasbaar te gaan.
Ik zou gewoon gaan met je kaart hoor! Zeggen dat ze op waren de vorige keer dat je kwam.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:18 schreef pinquit het volgende:
Shitverdorie, blije doos vergeten op te halenkon tot de 26e
Dankjewel. En dit: "Ik heb eerder ook nooit mijn zwangerschap als zwaar ervaren, ik was (en ben!) veel te blij dat ik zwanger ben."quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:18 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er mensen zijn die snel zo over je zullen denken hoor. Lekker af en toe spuien hier, is goed voor je!
Ik heb eerder ook nooit mijn zwangerschap als zwaar ervaren, ik was (en ben!) veel te blij dat ik zwanger ben en als je goed in je vel zit mentaal dan zijn lichamelijke klachten een stuk beter te behappen.
Wat GM ook zegt: goed voor jezelf zorgen is erg belangrijk nu. Blije mamma is blije baby. Ik snap dat gevoel van een nietsnut zijn heel goed hoor, maar je bent wel bezig met het bouwen van een kind, dat is nogal wat.
Ook op het boodschappenlijstje gezet. Helaas laat haar werk het niet toe om met regelmaat te etenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:20 schreef Malteser het volgende:
[..]
Wat je opsomt, klinkt goed. Verder crackers (cracottes, matzes, creamcrackers) of beschuit, dat ging hier ook redelijk. En liever meerdere keren per dag een klein beetje dan 3 maaltijden.
Ja zulke dingen zijn prima. En kleine beetjes eten/aanbieden helpt vaak tegen misselijkheid of zo'n vol gevoel. En idd de crackers. Zo'n pakje crackers in haar tas gooien voor onverwachte aanvallen van misselijkheid onderweg en dan maak je helemaal vriendenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:17 schreef FritzWepper het volgende:
Mooie foto JunkiexpKan niet wachten tot wij ook iets meer dan een stipje zien
![]()
Ik heb een vraag voor de dames hier. Mijn vriendin zit nu op 5w6d en heeft last met eten, alles ligt haar behoorlijk zwaar op de maag. Hebben jullie misschien tips wat ik haar het beste voor kan schotelen? Ik denk zelf aan salades, (rauwe) groenten, vet en kruiden vermijden, veel fruit? But I am just guessing here.
Ontbijt ze wel? En is ze echt misselijk of is het meer dat ze sommige dingen niet goed kan verdragen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:27 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ook op het boodschappenlijstje gezet. Helaas laat haar werk het niet toe om met regelmaat te etenVaak kan ze pas om twee uur 's middags iets eten en avondeten om acht of negen uur is ook eerder regel dan uitzondering.
[ Bericht 1% gewijzigd door Bloesem. op 28-07-2015 23:34:48 (Nog even blij op de drempel van een nieuwe dag) ]
Mijn werk laat dat ook niet goed toe maar ze zal toch goed voor zichzelf moeten zorgen anders komt ze zichzelf heel snel tegen. Breakers mee naar het werk, snelle jelle en crackers in de tas en een rolletje dextro in de tas voor een quickfix. Niemand heeft er wat aan als zij straks de spuugbakjes van haar patiënten moet lenenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:27 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ook op het boodschappenlijstje gezet. Helaas laat haar werk het niet toe om met regelmaat te etenVaak kan ze pas om twee uur 's middags iets eten en avondeten om acht of negen uur is ook eerder regel dan uitzondering.
quote:Op woensdag 29 juli 2015 07:58 schreef Dot. het volgende:
Na zulke mooie blobs van LB en junkiexp kan ik ook onze prachtige knipper laten zien voor nog een maart-kindje![]()
[ link | afbeelding ]
Nu 8,5 week dus rond 5 maart uitgerekend
Dot! Wat leuk!quote:Op woensdag 29 juli 2015 07:58 schreef Dot. het volgende:
Na zulke mooie blobs van LB en junkiexp kan ik ook onze prachtige knipper laten zien voor nog een maart-kindje![]()
[ link | afbeelding ]
Hahaquote:Op woensdag 29 juli 2015 08:05 schreef Dot. het volgende:
Thanks!![]()
![]()
En gewoon doen Gotcdie ochtendmisselijkheid is prima te doen met een stuiterende dreumes op je maag
![]()
Ik heb wat smerige associaties met het woord puntje door een stonede vriend ooit, dus dat gaat hem niet worden :pquote:Op woensdag 29 juli 2015 08:06 schreef GotC het volgende:
[..]
HahaTrouwens, is de werknaam van mini 'puntje'?
Zo tof joh, iemand van onze lichting
Pixelquote:Op woensdag 29 juli 2015 08:16 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik heb wat smerige associaties met het woord puntje door een stonede vriend ooit, dus dat gaat hem niet worden :p
Pixel?
Was het ook vergeten, en toen kreeg ik gisteren een brief met "waar blijf je, we willen die doos met meuk aan je geven". Met een nieuwe uiterste datum en een acceptgiro d'r bij als je hem opgestuurd wil krijgen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:18 schreef pinquit het volgende:
Shitverdorie, blije doos vergeten op te halenkon tot de 26e
Woooo gefeliciteerd!quote:Op woensdag 29 juli 2015 07:58 schreef Dot. het volgende:
Dit wilde ik ook net tikken! Fritz, ik vind je zo lief betrokken bij de zwangerschap van je vriendin, bedenken wat ze zou kunnen eten en zoquote:Op woensdag 29 juli 2015 09:16 schreef Malteser het volgende:
En Fritz: wil even zeggen dat ik het super van je vind dat je hier schrijft en om tips komt vragen voor je vrouw. Hopelijk heeft ze iets aan de tips!
Boks voor de peuter op het kdv en zelf thuis zijnquote:Op woensdag 29 juli 2015 10:09 schreef mousemicky het volgende:
Ben nog steeds een beetje bang dat die bloeddruk donderdag weer te hoog is, en ik weer een extra tripje zkh mag doen, en niet meer weg mag. Ervaring van de vorige keer is dat ze bij een termijn > 34 weken niet meer met medicatie gaan klooien, maar inleiden de 'oplossing' is. Nu is 36.4 dan al heel wat anders dan 34, maar toch, liever niet. Ik wil minstens een augustuskindje!
Jonge, als ik lees hoe moeilijk jij het hebt moet je gewoon klagen als je wilt klagen. En ik zou het ook niet onder stoelen of banken steken voor vrienden en/of familie, je hoeft niet altijd superwoman te zijn. Ik snap het wel, maar het is echt niet nodig!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:11 schreef Malteser het volgende:
[..]
Wil ook hier niet teveel klagen om te voorkomen dat ik "die altijd klagende Malteser" word. Maar af en toe spuien hier is al wel fijn en dat doe ik zo af en toe ook wel. En ik zit natuurlijk al vanaf 13 weken thuis ivm het spugen en ivm mijn mentale gesteldheid. Toch ervaar ik mijn zwangerschap niet als heel zwaar maar heb ook geen vergelijk. Ik baal alleen gewoon enorm van dat bekken en dat maakt het nu wel wat zwaarder. Gewoon omdat ik niks kan en afhankelijk ben van man. En ik wil heel graag zelf koken, wassen en strijken. Poetsen zit er echt niet meer in dus daar begin ik niet meer aan.
Maar nu ik alle babywas gewassen heb, lukt het me dus niet om alles weg te strijken. Ik strijk iedere dag eventjes maar kom er niet doorheen, omdat onze eigen was er ook gewoon is. Na een kwartiertje weet ik niet meer hoe ik moet staan of zitten. En ik zou ervoor kunnen kiezen niet te strijken maar dat kan ik dus niet. Ik strijk al zoveel minder dan ik deed (ik streek alles behalve mijn ondergoed en onze sokken).
En vandaag heeft man het koken dus ook overgenomen en dan voel ik me zo'n nietsnut...
Maar donderdag weer controle, even fijn naar onze Frummel kijken. Daar kijk ik naar uit.
Dank je. En nee, geen meetfout. De metingen zitten vanaf 20w al erboven. De vraag is nu alleen hoeveel precies en wat voor gevolgen dat heeft.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:25 schreef mousemicky het volgende:
Mineola, succes met de GUO. Hoop dat t de vorige keer gewoon een meetfoutje was, en nu alles lekker gemiddeld is.
En nu gaat de laptop echt uit
quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:09 schreef mousemicky het volgende:
Ben nog steeds een beetje bang dat die bloeddruk donderdag weer te hoog is, en ik weer een extra tripje zkh mag doen, en niet meer weg mag. Ervaring van de vorige keer is dat ze bij een termijn > 34 weken niet meer met medicatie gaan klooien, maar inleiden de 'oplossing' is. Nu is 36.4 dan al heel wat anders dan 34, maar toch, liever niet. Ik wil minstens een augustuskindje!
Oh, bahquote:Op woensdag 29 juli 2015 10:36 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dank je. En nee, geen meetfout. De metingen zitten vanaf 20w al erboven. De vraag is nu alleen hoeveel precies en wat voor gevolgen dat heeft.
Dank je, met 38.6 zou ik heel blij zijn iddquote:Op woensdag 29 juli 2015 10:41 schreef Loj het volgende:
Hier kwam het goed, ondanks dat ik de laatste weken ook regelmatig een (iets) te hoge bloeddruk had en richting zh moest voor ctg.
Maar ik heb 38.6 gehaald
Dus hou hoop!
Groot kind sowieso, dat was de oudste ook, dat maakt me niet zoveel uit.Ik hecht niet zo aan die echometingen, ik zie het wel. Maar ik vind het vooral zo stom dat zo'n echo zo 'subjectief' is. Als de meting net door een ander gedaan bijvoorbeeld wordt scheelt het mm's en kom je opeens veel hoger of lager uit. En op basis daarvan moet je dan een heel traject in. Je hebt er zo weinig invloed op.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:06 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Oh, bahNou dan maar hopen dat de gevolgen minimaal zijn ('gewoon' een groot kind?) en je je niet al te druk hoeft te gaan maken over allerlei 'what if' situaties.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |