abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:18:39 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154698930
Ik ook vooral water. Af en toe wat chocomel voor mn calcium :') en heel soms ineens even een blikje cola oid
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154698945
Thee alleen maar, verschillende soorten. En heel soms wat cola light of light limonade.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:20:58 #103
409579 LuDann
All the way
pi_154698974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:13 schreef Gevalletje het volgende:
Succes Stippel! *O*

Als ik wat voor je open moet maken LuDann? Woon niet zo ver ;) kan nog wel tussen het klussen door :P

Lastig Myrr, snap dat he weg wil hoor!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah superlief aangeboden maar komt wel goed hoor!

Wat fijn dat jullie een tof huisje gevonden hebben. Het is ook best bizar met die zogenaamde sociale huur. Jullie betalen meer aan huur voor een appartementje dan wij aan de hypotheek voor een heel huis kwijt zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als je maar niet je kaak ontwricht dan eh :+

Gewoon een lipje omhoog vouwen en met een schaar afknippen, lukt dat wel qua kracht enzo?
Mijn overgrootoma'tje heeft ooit haar hand gebroken op een pak melk met draaidop :') eigenwijs :D en dan daarna vloeken op welke idioot dan ook draaidoppen op die pakken doet o|O arm mens
Daarom de nadruk op ''voorzichtig'' want dat is inderdaad nog best een risico. :') Heel erg vervelend, een kaak uit de kom. Mag je met je mond open naar de eerste hulp en dan uitleggen wat er aan de hand is. :D

Awww, arme omi. Het zijn ook krengen hoor, als je last hebt van krachtverlies. Ik heb hier ergens nog zo'n hulpstuk liggen ervoor maar die heb ik kwijtgemaakt geloof ik. :@
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:23:44 #104
409579 LuDann
All the way
pi_154699024
Ik drink vooral veel melk. En aangezien man lactose intolerant is, is het lactosevrije melk en dat komt in zo'n pak met draaidop. Daarnaast grapefruitsap :9 , ook uit pak. Oh en appelsap troebel uit zo'n glazen fles.

Heb nog frambozenbladthee liggen, daar ga ik maar eens veel van tanken. Als je maar hard genoeg gelooft dan doet het vast wat, toch? :D
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:32:11 #105
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154699178
Wat doet feambozenbladthee dan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154699246
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:09 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ah gut, zo klink ik wel heel zielig. :@ :D Het valt best mee allemaal hoor, het is niet zo dat het ontzettend veel pijn doet gelukkig. Bij de buren aanbellen is ook weer zoiets, een dagje water overleef ik wel.

Ben benieuwd naar hoe het met Stippel gaat!
Oh gelukkig! :D Ik zag je al helemaal zitten in het donker (?), in je pyjama met allemaal dichte pakken sap om je heen. Een beetje zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P

Ik ben vandaag 30 weken! Ik vind het zo'n mijlpaal. Nog max. 12 weken! :o Ik krijg er een beetje de kriebels van! Ik zei dat zo bij het ontbijt vanochtend en mijn man reageerde helemaal niet paniekerig ofzo. Hij vond het juist: 'oooooh, we hebben nog alle tijd!' }:| :')
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:36:57 #107
409579 LuDann
All the way
pi_154699270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:32 schreef pinquit het volgende:
Wat doet feambozenbladthee dan?
Iets vaags met je baarmoeder. :')

Ik heb het even gevraagd aan dokter Google, ik dacht dat het kon opwekken ofzo, maar het blijkt voor een soepele bevalling bedoelt te zijn.

http://mens-en-gezondheid(...)g-een-onderzoek.html

Ik kreeg net via DM van iemand te horen dat ik juist aan de bitter lemon en tonic moet. :9
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:43:49 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_154699433
Ananashart! Liefst inbrengen!
disclaimer
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:43:58 #109
409579 LuDann
All the way
pi_154699437
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:36 schreef Limone het volgende:

[..]

Oh gelukkig! :D Ik zag je al helemaal zitten in het donker (?), in je pyjama met allemaal dichte pakken sap om je heen. Een beetje zo:

SPOILER
:P

Ik ben vandaag 30 weken! Ik vind het zo'n mijlpaal. Nog max. 12 weken! :o Ik krijg er een beetje de kriebels van! Ik zei dat zo bij het ontbijt vanochtend en mijn man reageerde helemaal niet paniekerig ofzo. Hij vond het juist: 'oooooh, we hebben nog alle tijd!' }:| :')
Stiekem zit ik er gewoon zo bij. :+

30 weken is ook een mijlpaal! *O* Mijn man is precies hetzelfde, die vindt het maar langzaam gaan juist allemaal. Vanochtend heeft hij aan de baby gevraagd of die niet nu wilde komen want hij had geen zin om naar zijn werk te gaan.

Hier nog 10 dagen tot UD. :o
pi_154699475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:23 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja, met 24/7 binnen zitten, heb niet eens een tuin of balkon, kan alleen uit het raam hangen. Ik ken hier niemand (of althans, niemand met wie ik nou echt een vriendschap op heb willen bouwen. Het is oppervlakkig en met deze mensen houd ik dat ook graag zo). Word er nu al doodongelukkig van als ik een paar dagen thuis ben en zometeen is er niemand die het heel even van me kan overnemen of iets.

Nou ja ik zoek gewoon verder en als ik iets vind kan hij meegaan. Niet echt zin om hier nog een jaar te zitten verpieteren.

En ik weet wat een verhuizing met zich meebrengt ;) heb al aardig wat afverhuisd, daarom het liefst zo snel mogelijk en niet straks.
Je bent pas in januari uitgerekend! Dan is het koud buiten en slecht weer enzo, dus die buitenruimte mis je dan toch niet. Ik zou wel rond blijven kijken natuurlijk, maar voor de eerste maanden zou je huidige woning (zoals je het hier beschreven hebt) echt geen ramp zijn. En die tijd kun je dan gebruiken om te sparen zodat je meer opties hebt voor een nieuwe woning en een financiële buffer voor tegenvallers. Wij wonen nu ook bewust nog klein en goedkoop zodat we straks makkelijker een groter huis in een leuke wijk kunnen kopen waar we in principe oud willen worden.

Ik vind de prijzen waar je over spreekt wel absurd hoog btw, zowel voor de huidige als de potentiële woning, maar studentenwoningen zijn sowieso belachelijk duur. Als je dan perse wil verhuizen zou ik niet zo kritisch zijn op de regio/wijk want dat kan heel veel geld schelen. Je kind gaat toch nog niet buiten spelen de komende jaren, en zoals eerder gezegd kan de straat in een wijk een enorm verschil maken (zowel positief als negatief) dat je financieel niet ziet. Ik woon ook in een (op papier) pauperwijk, maar wel op een goede locatie.

Verder qua baby geen nieuws hier. Die zit binnen nog druk rek- en strek-oefeningen te doen helaas, prettig is anders... Blijft een baby vlak voor/tijdens weeën ook gewoon druk bewegen of wordt hij rustig door de beweging van de weeën? Ik hoop zo op het laatste :')
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:48:13 #111
409579 LuDann
All the way
pi_154699551
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ananashart! Liefst inbrengen!
Die had mijn man ook al gegoogled van de week. Dat lijkt me toch een partij smerig! Om te eten dan, bedoel ik he, inbrengen haal ik echt niet in mijn hoofd. :') Gisteravond moest ik van hem eigenlijk in het donker gaan zitten met een leuk muziekje, want dat zou ook helpen.

Mijn moeder kwam doodserieus met de suggestie van wonderolie. Maar gezegd dat dat tegenwoordig toch niet zo meer wordt aangeraden. :')

Ik heb tot nu toe nog niets geprobeerd wat ik anders niet doe, behalve dat we wel weer met seks begonnen zijn sinds de 37 weken grens.

Oh ja en op die Amerikaanse babyforumsite waar ik wel eens op gluur komen echt de meest hilarische dingen langs. :9
pi_154699702
Elke dag pannekoeken toch? En seks ja, mijn man verheugt zich er al op ;)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:04:46 #113
409579 LuDann
All the way
pi_154699907
FF: van wat ik gehoord heb qua ervaringsverhalen blijven baby's gewoon bewegen tijdens de bevalling, in ieder geval wel in het begin. Weet niet of dit altijd opgaat hoor, maar het verbaasde me wel. Ik had verwacht dat ze dan wel stil zouden gaan liggen. :P
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:19:50 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_154700181
Trust me, tijdens de weeen voel je dat allemaal niet meer, dan zit je focus echt compleet ergens anders ;)
disclaimer
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:21:30 #115
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154700215
Hallo dames. Hier ff een update.
Bedankt voor alle felicitaties en wat leuk dat Kyara de update geplaatst heeft in het update topic!
Het gaat goed met ons. Ik weet niet goed hoe ik hier een foto kan plaatsen. Maar ze is uiteraard een plaatje. Lief en rustig en mooi en alles wat je je kunt wensen.
Kan er iemand de link vinden naar het laatste topic van bevallingsverhalen? Dan zal ik daar het hele verhaal posten. Is wat lang voor hier. :)
Ik ga langzaam naar het volgende topic kijken maar lurk hier nog wel mee als ik daar aan toe kom.
Bedankt voor al jullie steun!
Oost west, mij best.
pi_154700222
Hier vandaag 31 weken! *O*.. net als Limone lichtelijk paniekerig ;) Want het gaat zo snel! Ik verwacht niet tot 40 weken te lopen eerder 38.. dat is nog maar 7 weekjes.

Heb helemaal nog niet het gevoel klaar te zijn voor de bevalling.. Vind het ook best wel heel spannend allemaal. Ben wel lichtelijk klaar met de zwangerschap :p Maar tegelijkertijd heel dankbaar met elke week die we verder zijn!
Morgen weer controle :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154700316
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:19 schreef Stormqueen het volgende:
Trust me, tijdens de weeen voel je dat allemaal niet meer, dan zit je focus echt compleet ergens anders ;)
Hoeft niet zo te zijn hoor :) Veel vrouwen merken niets meer van bewegingen tijdens de weeën maar er zijn ook vrouwen die juist extra last ervaren van al die bewegingen tijdens de weeën/bevalling. T is maar net hoe de baby ligt enzo en waar het gevoelig is denk ik.
:)
pi_154700526
Haha LuDann, sorry maar het klinkt naast sneu toch ook een beetje grappig, geen drinken open kunnen krijgen en de hele dag aan het water moeten.

Myrr, alles is al wel gezegd over je huis. Shit als je vastzit in je huidige niet-echt-kindgeschikte woning, maar wel verstandiger om niet te duur te gaan wonen. Maar er is absoluut wel iets van te maken (gebruik bv een draagdoek ipv een kinderwagen) en de binnenstad is zeker niet de ergste plek om te wonen. Je hebt superveel leuke kinderdingen op loopafstand! En het station ook, maakt dat bezoek aan vrienden en familie niet makkelijker?

Die prijzen zijn overigens helaas wel realiteit in het midden van het land. Los van het feit dat niet iedereen makkelijk naar een goedkopere regio kan verhuizen, is de vraag naar goedkope woningen veel groter dan het aanbod. Zelfs in slechte wijken kan je niet meteen terecht.

Hoe zou het met stippel gaan jongens? Ik hoop zo dat ze zelf spontaan is/gaat bevallen!

[ Bericht 9% gewijzigd door Mineola op 28-07-2015 12:48:39 ]
pi_154700641
Wij wonen ook klein, 2 kamerappartement (dus 1 slaapkamer), en hebben bewust de keuze gemaakt om al wel voor een kindje te gaan. We hadden het appartement al te koop staan maar we willen allebei niet gigantisch zakken in de vraagprijs.

Maar echt liever dit als met een restschuld zitten in een te duur huurhuis. We redden ons prima zo de komende tijd/baby en peuterjaren!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154701030
Bwoooh, ik schrik me scheel van die huurprijzen. Hier in een oude flat, 65 m2, 5 minuten van het centrum. En die kostte, toen we er kwamen wonen -hou je vast- 279 euro! _O-

Na plaatsing van cv en dubbelglas, en een aantal jaren maximale huurverhoging ivm knetterscheef wonen, betalen we inmiddels het schrikbarende bedrag van 402 euro. :P

Dus mocht je wat betaalbaars zoeken in het oosten: deze woning komt vrij rond mijn UD. (Grotemensenhuis is bijna af! *O* )
pi_154701190
Niet alleen in het midden van het land hoor Mineola, hier in de regio DH zijn die prijzen ook vrij gangbaar. Zeker als je particulier moet zoeken. En in Rdam ook als je op particulier bent aangewezen. Vraag overstijgt aanbod enorm idd.
pi_154701192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hoeft niet zo te zijn hoor :) Veel vrouwen merken niets meer van bewegingen tijdens de weeën maar er zijn ook vrouwen die juist extra last ervaren van al die bewegingen tijdens de weeën/bevalling. T is maar net hoe de baby ligt enzo en waar het gevoelig is denk ik.
Ik was de hele zwangerschap blij met alle bewegingen, maar heb tijdens de weeën inderdaad wel een paar keer gedacht 'blijf nou even stil liggen, dit helpt niet echt zo!' :+
pi_154701227
Gaan baby's ook meer of juist minder bewegen vlak voor de bevalling begint? Mijne was gister de hele avond aan de jumping jacks, normaal doet ie dat nooit...
pi_154701290
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:09 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik was de hele zwangerschap blij met alle bewegingen, maar heb tijdens de weeën inderdaad wel een paar keer gedacht 'blijf nou even stil liggen, dit helpt niet echt zo!' :+
hahahaha :P
soms zie ik zo'n baby heel de hut verbouwen en dan vraag ik aan moeders of ze het niet pijnlijk vinden en dan hebben ze zoiets van beweegt ie dan? :?
en soms zie je moeders ook echt op gezette moment een heel pijnlijk gezicht trekken en dat gaat dan gecombineerd met een bult die ergens uit steekt :P

Bij mijn tweede was ik gaan plassen tijdens de weeën, en dat ging het best als ik een beetje achterover geleund zat tegen dat waterreservoir aan. En toen moest ik dus van die wc af...
en iedere frigging keer als ik overeind wilde komen kreeg ik een wee. En als ik stil bleef zitten bewoog mn kind waardoor ik ook een wee kreeg. Echt wtf :') :X tot de verloskundige voorzichtig vroeg wat ik aan t doen was en ik kon geen antwoord geven want wee. Het enige wat ik uit kon brengen was poepen, terwijl ik heel graag had willen zeggen dat ik niet overeind kon komen. Maar die zin was te lang :D
pi_154701306
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:11 schreef SaskiaR het volgende:
Gaan baby's ook meer of juist minder bewegen vlak voor de bevalling begint? Mijne was gister de hele avond aan de jumping jacks, normaal doet ie dat nooit...
Neuh niet per se. Dat verschilt erg. Ik zie wel zo af en toe dat vrouwen bellen met minder leven voelen en dan een x aantal uur daarna de bevalling begint. Maar dat is bij lang niet iedereen zo.
pi_154701331
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:13 schreef mignonne het volgende:

Het enige wat ik uit kon brengen was poepen, terwijl ik heel graag had willen zeggen dat ik niet overeind kon komen. Maar die zin was te lang :D
Head first op de grond storten dan maar ;)
pi_154701354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:16 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Head first op de grond storten dan maar ;)
ja maar ik zat achterover gebogen en kon dus niet overeind komen, want elke keer als ik me oprichtte of overeind kwam dan kreeg k weer een wee die me terugduwde naar waar k vandaan kwam :') En opzij kon ook niet ivm muur enzo.
pi_154701476
Dan heb je echt zo'n hulpfluitje nodig ofzo... 'kom mij redden!!!'
pi_154701522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:09 schreef mignonne het volgende:
Niet alleen in het midden van het land hoor Mineola, hier in de regio DH zijn die prijzen ook vrij gangbaar. Zeker als je particulier moet zoeken. En in Rdam ook als je op particulier bent aangewezen. Vraag overstijgt aanbod enorm idd.
Nee klopt hoor, het geldt voor de hele Randstad. En ook voor genoeg (grotere) steden daarbuiten. Maar het was even een reactie op iedereen die het achterlijk hoog vond en voorstelde wat goedkopers te zoeken. Want zo makkelijk is dat niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:02 schreef Sara82 het volgende:
Bwoooh, ik schrik me scheel van die huurprijzen. Hier in een oude flat, 65 m2, 5 minuten van het centrum. En die kostte, toen we er kwamen wonen -hou je vast- 279 euro! _O-

Na plaatsing van cv en dubbelglas, en een aantal jaren maximale huurverhoging ivm knetterscheef wonen, betalen we inmiddels het schrikbarende bedrag van 402 euro. :P

Dus mocht je wat betaalbaars zoeken in het oosten: deze woning komt vrij rond mijn UD. (Grotemensenhuis is bijna af! *O* )
Je zegt het zelf al, je woont scheef :) En gezien je huurprijs gaat het om sociale woningbouw.

Volgens mij is dat inmiddels veranderd, maar een jaar of tien geleden kon je daar inderdaad met een laag inkomen gaan wonen en vond er daarna nooit meer een inkomenstoets plaats, zodat je met je inmiddels twee keer modaal nog steeds 300 euro huur kon betalen. Heel relaxed om zo weinig te betalen, maar dat is niet vergelijkbaar met Myrrs huis. Dat is particuliere huur, want anders kun je op korte termijn hier gewoon niks vinden. Voor sociale huur moet je hier sowieso al 5-10 jaar op de wachtlijst staan.
pi_154701622
Ontopic, mijn baby ligt vibi! Ok, dat kan prima veranderen nog maar ik vond het opeens zo 'bijna bevallen' klinken :o

En ik ben bezig met geboortekaartjes O+ Want bijna verlof O+ O+ Wel met fictieve namen nog want daar moet nog even een ei over gelegd worden :+
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:28:59 #131
409579 LuDann
All the way
pi_154701628
Huizenprijzen zijn in de Randstad nu eenmaal belachelijk duur inderdaad. Als je goedkoop wilt wonen dan moet je eigenlijk richting Groningen gaan, maar dat is als je qua studie of werk gebonden bent helemaal niet handig natuurlijk.

Ik ben echt erg blij dat wij nog net voordat een set nieuwe regels omtrent hypotheek etc. ingingen een huis hebben kunnen kopen een paar jaar geleden. Dat scheelt gewoon een hoop geld in vergelijking met huren in de (retedure) stad waar ik woon.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:37 schreef Mineola het volgende:
Haha LuDann, sorry maar het klinkt naast sneu toch ook een beetje grappig, geen drinken open kunnen krijgen en de hele dag aan het water moeten.

Myrr, alles is al wel gezegd over je huis. Shit als je vastzit in je huidige niet-echt-kindgeschikte woning, maar wel verstandiger om niet te duur te gaan wonen. Maar er is absoluut wel iets van te maken (gebruik bv een draagdoek ipv een kinderwagen) en de binnenstad is zeker niet de ergste plek om te wonen. Je hebt superveel leuke kinderdingen op loopafstand! En het station ook, maakt dat bezoek aan vrienden en familie niet makkelijker?

Die prijzen zijn overigens helaas wel realiteit in het midden van het land. Los van het feit dat niet iedereen makkelijk naar een goedkopere regio kan verhuizen, is de vraag naar goedkope woningen veel groter dan het aanbod. Zelfs in slechte wijken kan je niet meteen terecht.

Hoe zou het met stippel gaan jongens? Ik hoop zo dat ze zelf spontaan is/gaat bevallen!
Het is ook wel een beetje grappig gelukkig. :')
pi_154701688
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:28 schreef LuDann het volgende:

Ik ben echt erg blij dat wij nog net voordat een set nieuwe regels omtrent hypotheek etc. ingingen een huis hebben kunnen kopen een paar jaar geleden. Dat scheelt gewoon een hoop geld in vergelijking met huren in de (retedure) stad waar ik woon.
Wij hebben ook een koophuis, maar de hypotheek is echt niet om vrolijk van te worden (ok, het is inclusief een winkelpand, dus niet alleen het woonhuis). En alleen op het inkomen uit het bedrijf van mijn man, best spannend...

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:28 schreef Mineola het volgende:
Ontopic, mijn baby ligt vibi! Ok, dat kan prima veranderen nog maar ik vond het opeens zo 'bijna bevallen' klinken :o
Mijne al een tijdje, maar bevallen ho maar ;)
Ik ben ook aldoor bang dat ie weer terugfloept...
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:37:59 #133
409579 LuDann
All the way
pi_154701853
Ik wil ook niet zeggen dat wij nu zo'n enorm lage hypotheek hebben, want dat kan bijna niet in deze regio, maar het scheelt per maand alsnog een paar honderd euro (denk zomaar 500-700 euro ofzo) als we dezelfde woning zouden huren.

Mineola een vibi baby. *O* Superleuk joh, aan de kaartjes werken.

Mijn baby lag vrijdag nog bibi, geen idee of dat nu veranderd is. Ik weet ook niet of 'ie perse vibi moet liggen voor de bevalling, ik heb er niks over gehoord in ieder geval.
pi_154701894
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:31 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Wij hebben ook een koophuis, maar de hypotheek is echt niet om vrolijk van te worden (ok, het is inclusief een winkelpand, dus niet alleen het woonhuis). En alleen op het inkomen uit het bedrijf van mijn man, best spannend...

[..]
Hoezo spannend? :) Wij hebben ons huis ook alleen op het inkomen van mijn vriend (verloofde officieel *; ) gekocht, maar ik vind het juist een geruststellend idee dat de hypotheek niet van beide inkomens afhankelijk is..
pi_154701905
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:24 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nee klopt hoor, het geldt voor de hele Randstad. En ook voor genoeg (grotere) steden daarbuiten. Maar het was even een reactie op iedereen die het achterlijk hoog vond en voorstelde wat goedkopers te zoeken. Want zo makkelijk is dat niet.

Ja precies. En even een nieuwe woning zoeken valt inderdaad niet mee.
Om nog maar te zwijgen van dat je bij veel particuliere toestanden 2 maanden borg vooruit moet betalen en dan nog een maand administratie of sleutelgeld of weet ik veel wat ze verzinnen om de wetgeving daarover te omzeilen :') :X

Yay voor alle vibi's! *O*
Ik mag donderdag weer naar de vk, ben benieuwd wat ze te vertellen heeft. Ik heb ook maar effe een plastic mapje gekocht voor mn papieren want mn envelop die zij mee geven is nu officieel in 2 delen :')
pi_154701928
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:39 schreef onomatopee het volgende:

Hoezo spannend? :) Wij hebben ons huis ook alleen op het inkomen van mijn vriend (verloofde officieel *; ) gekocht, maar ik vind het juist een geruststellend idee dat de hypotheek niet van beide inkomens afhankelijk is..
Da's waar :) maar het is meer dat het een eigen berdrijf is, dus je maakt je altijd zorgen of de inkomsten nog wel hoog genoeg zullen zijn om alles te kunnen betalen.
pi_154702106
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:31 schreef SaskiaR het volgende:

Mijne al een tijdje, maar bevallen ho maar ;)
Ik ben ook aldoor bang dat ie weer terugfloept...
Ik ben pas 33 weken dus ik wacht daar liever ook nog even mee :D Maar het is meer dat die bevalling opeens relatief dichtbij komt, dat ze daar naar gaan kijken.

En de hoogte van je hypotheekbedrag, tja, dat is van veel factoren afhankelijk. Ik ben weer blij dat we net een huis gekocht hebben, waardoor we profiteren van de lage rente. De rentestanden van ons oude huis waren niet heel grappig. Het huis is niet op 1 inkomen gekocht, want anders hadden we het nooit kunnen kopen, maar ik heb er voldoende vertrouwen in (en een prima verzekering voor) dat dat geen probleem zal opleveren.
pi_154702453
Mijn ervaring met particuliere huur in Den Haag is anders. Je moet geluk hebben en actief zelf zoeken, maar dan kun je binnen een paar maanden gewoon een appartement vinden (2/4 kamers) voor toentertijd (10 jaar terug) beide rond de 350 euro excl. Wel zonder cv en enkel glas enzo, maar prima als starterswoning.

Ik had zelf na 3 jaar inschrijving een 2 kamer sociale woningbouw-woning in Den Haag voor 250 euro excl. met cv, maar ook dat is 10 jaar geleden. En dat waren allemaal woningen in prima wijken (Bezuidenhout, en grens Mariahoeve/Bezuidenhout), alleen erg oud. Het is ook gewoon een kwestie van geluk hebben en vooral overal bekend maken dat je een nieuwe woning zoekt zodat mensen aan je denken en heel actief internet afzoeken. Maar het blijft heel krom in vergelijking met de hypotheekkosten van een vergelijkbare koopwoning en huurprijs van een sociale huurwoning.

Maar het ging hier over baby's! Ik hoop maar dat die van mij zich dan toch een beetje rustig houdt tijdens de bevalling, daar had ik eigenlijk wel op gehoopt... Maar aan de andere kant ook wel fijn om te horen, want qua beweging heb ik echt het idee alsof m'n baby er de komende weken echt nog niet uit gaat komen, maar dat zegt dus niks!
pi_154702540
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:01 schreef FlyingFish het volgende:

Maar het ging hier over baby's! Ik hoop maar dat die van mij zich dan toch een beetje rustig houdt tijdens de bevalling, daar had ik eigenlijk wel op gehoopt... Maar aan de andere kant ook wel fijn om te horen, want qua beweging heb ik echt het idee alsof m'n baby er de komende weken echt nog niet uit gaat komen, maar dat zegt dus niks!
Dat idee heb ik ook, bijzonder weinig signalen hier, hoewel ik gister wel vage kramp had helemaal onderin m'n buik.
Ik hoop wel dat ie er voor de 42 weken uit komt, want ik wil echt niet ingeleid worden en alles... gewoon lekker thuis, geen gezeik.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:07:36 #140
409579 LuDann
All the way
pi_154702641
Maar dan heb je het wel over 10 jaar geleden he, FF, dat maakt wel een groot verschil hoor...

Mijn eerste huurwoning was 15 jaar geleden 160 gulden. :D Dat kun je je echt niet meer voorstellen nu.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:12:25 #141
409579 LuDann
All the way
pi_154702771
Hier ook nog geen teken van baby. Ik heb nog steeds af en toe periodes van ietwat pijnlijke harde buiken maar dat heb ik echt al weken dus dat is niets nieuws. Ik denk dat het nog wel even gaat duren. Morgen heb ik weer een afspraak maar heb met man overlegd en besloten dat we niet gaan kijken of strippen al mogelijk is.
pi_154702876
Hier ook vibi *O*

En belinstructies meegekregen! Zo wordt het ineens een stuk echter :o
pi_154703059
Maar Myrr heeft toch ook gewoon het inkomen voor een sociale huurwoning..? Ja, dan kan het niet in een grote stad in de randstad, dat snap ik ook nog wel. Je kan niet alles hebben....

Weet dat je hier, als je een (half?) jaar ingeschreven staat op een adres van een sociale huurwoning, je automatisch medehuurder wordt, en het recht hebt er te blijven wonen als de hoofdhuurder vertrekt. (Als je de inkomenstoets doorstaat) Een sluiproute om een goedkoop huisje over te nemen als je iemand kent die wil gaan verhuizen.... Misschien een ideetje? En inderdaad, overal rondbazuinen dat je een nieuw huisje zoekt. Succes, waar je ook woont, het komt inderdaad wel goed joh. (En muizengif werkte in mijn studentenhuis als een tierelier...!)
pi_154703457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:21 schreef Zomerzon01 het volgende:
Hallo dames. Hier ff een update.
Bedankt voor alle felicitaties en wat leuk dat Kyara de update geplaatst heeft in het update topic!
Het gaat goed met ons. Ik weet niet goed hoe ik hier een foto kan plaatsen. Maar ze is uiteraard een plaatje. Lief en rustig en mooi en alles wat je je kunt wensen.
Kan er iemand de link vinden naar het laatste topic van bevallingsverhalen? Dan zal ik daar het hele verhaal posten. Is wat lang voor hier. :)
Ik ga langzaam naar het volgende topic kijken maar lurk hier nog wel mee als ik daar aan toe kom.
Bedankt voor al jullie steun!
O+

hier het linkje: OUD / Bevallingsverhalen deel 20

Ben benieuwd naar je verhaal!
pi_154703661
Ik mag waarschijnlijk morgen naar huis toe :)
Wel rustig aan doen. Niet werken, liggen en slapen en af en toe de beentjes strekken.

Ik weet wel dat ik de hele zwangerschap nooit meer vanzelfsprekend zal vinden. Niet dat ik het allemaal zo vanzelfsprekend vond maar jullie begrijpen het wel.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:51:20 #146
105850 Fuente
mamamuts
pi_154703703
Wat fijn Daui :* Lekker in je eigen omgeving!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154703859
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:50 schreef Daui het volgende:
Ik mag waarschijnlijk morgen naar huis toe :)
Wel rustig aan doen. Niet werken, liggen en slapen en af en toe de beentjes strekken.

Ik weet wel dat ik de hele zwangerschap nooit meer vanzelfsprekend zal vinden. Niet dat ik het allemaal zo vanzelfsprekend vond maar jullie begrijpen het wel.
Wat een fijn nieuws! Snap wel dat je het anders ervaart nu.
Mij lijkt juist dat jouw rust en ontspanning nu 't beste is voor je babytjes. En je bent nergens zo op je gemak als thuis. En thuis zijn er geen vervelende gynaecologen die ineens nog allerlei testjes willen! *O*
pi_154704034
SPOILER: offtopic
Zomerzon, wat klink je heerlijk relaxed! Fijn dat het zo lekker loopt!

Daui wat een supernieuws zou dat zijn! Heel fijn, weer lekker thuis *O* ! Hoe doen je mannetjes het nu?
pi_154704306
Wat een fijn nieuws Daui *O* Heb je genoeg hulp thuis zodat je ook daadwerkelijk niks hoeft te doen?
pi_154704510
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:12 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een fijn nieuws Daui *O* Heb je genoeg hulp thuis zodat je ook daadwerkelijk niks hoeft te doen?
Mijn man had al een plan volgens mij. Ik mag naar de wc, douchen doe ik wel als iemand er is. Alleen een bed dat beneden kan staan. Kan misschien via thuiszorg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')