Welkom! Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.
Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!
Verschillende soorten diëten Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, Slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet” Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.
Geen enkele voedingsstof kun je bestempelen als gezond of ongezond! Je lichaam ziet overigens ook geen voeding zoals wij dat zien. Het lichaam ziet voedingsstoffen. Macro- en micronutriënten. Eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Al deze stoffen heeft je lichaam nodig. Dus een mars is niet per definitie ongezond. Als je er elke dag 40 neemt, dan is dat ongezond. Maar de mars per definitie niet.
Doe jezelf een plezier, kom je mensen tegen die zeggen dat product of voedingsstof X ongezond voor je is óf lees je dat ergens online.. loop dan weg van die mensen / navigeer naar een andere site. You don’t need that kind of negativity in your life! Period.
Kilocalorieën bijhouden De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.
Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.
Let wel op: Dit is een richtlijn! Geen enkele formule kan precies jouw kcal behoefte berekenen. Als je bovenstaand hebt gedaan en je valt niet af, dan eet je te veel en moet je lager gaan zitten. Wees wel kritisch en hou alle ingenomen calorieën bij. Want calorieën die je niet invoert maar wel op eet zijn ook gewoon calorieën!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eiwitten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Macronutriënten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meedoen? Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format: • O - Ontbijt • T - Tussendoortje • L - Lunch • D - Diner • S - Sport Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag .
Heb je je doel bereikt? Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!
Uhu, alleen de ochtend is ff doorbijten. Maar ik verwacht dat het straks makkelijker gaat
Ik heb smorgens gelukkig nooit echt honger, vandaag redelijk makkelijk uitgehouden tot 1300.. Nu lekker D eten en dan straks nog even een bak kwark erbij en we mogen weer vasten
Ik heb smorgens gelukkig nooit echt honger, vandaag redelijk makkelijk uitgehouden tot 1300.. Nu lekker D eten en dan straks nog even een bak kwark erbij en we mogen weer vasten
Moet wel zeggen eten smaakt wel extra goed als je een tijdje niks gehad hebt
ja morgen ben ik bijvoorbeeld weer vrij, dan sport ik smorgens. Dat wil ik niet op een lege maag want dat voelt klote. Een eet-window overdag werkt voor mij niet, ga niet met honger naar bed.
ja morgen ben ik bijvoorbeeld weer vrij, dan sport ik smorgens. Dat wil ik niet op een lege maag want dat voelt klote. Een eet-window overdag werkt voor mij niet, ga niet met honger naar bed.
Er zijn ook mensen die afwijkende windows hebben voor bepaalde dagen. En sowieso hanteren vrouwen meende ik een window van 10 uren ipv 8.
Mja twijfel ook omdat ik mezelf dan weer aanleer grote maaltijden te eten. Zie namelijk niet dat dit iets is wat je blijft doen. Voor mij tenminste
Weet niet, daar heb je wel een punt. Maar aan de andere kant het overslaan van ontbijt is iets wat je makkelijk altijd kunt doen. Ik begin er nu aan te wennen en het scheelt in de ochtend wel een leuk stukje tijd
Weet niet, daar heb je wel een punt. Maar aan de andere kant het overslaan van ontbijt is iets wat je makkelijk altijd kunt doen. Ik begin er nu aan te wennen en het scheelt in de ochtend wel een leuk stukje tijd
Ik word altijd zo intens stront chago van geen O. Ik werd vannacht om 02u ook gewoon wakker weer van de honger. Ging banaan eten, om 08:30 (uitslapen yay) wakker maar echt gierende honger.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Ik word altijd zo intens stront chago van geen O. Ik werd vannacht om 02u ook gewoon wakker weer van de honger. Ging banaan eten, om 08:30 (uitslapen yay) wakker maar echt gierende honger.
Voel me vanochtend eigenlijk beter dan normaal Terwijl ik ook dacht dat ik nooit zonder O kon, want honger -> misselijk.
Kan je zien hoe dat scheelt per persoon
Maar nu moet ik nog mijn eten halen en mijn window is al begonnen
Ja maar ik heb altijd van ontbijten gehouden, dus vind ik overslaan niet iets wat bij mij past. Leuk voor tijdelijk met afvallen en toch voor je gevoel veel kunnen eten. En in de ochtend heb ik tijd zat dus dat is geen probleem. Begin ook een stuk later dan jij natuurlijk
Ben ook bang dat ik dan meer troep ga eten. Nu doe je de meeste maaltijden wel met goede dingen omdat het beter vult. Maar dan heb je meer calorieën voor korte tijd dus huppa milka reep ofzo.. vind ik ook niet echt handig voor dagelijks (dat is wat bij mij snel zou gebeuren denk)
Op woensdag 8 juli 2015 12:02 schreef gcjoel het volgende: Ben ook bang dat ik dan meer troep ga eten. Nu doe je de meeste maaltijden wel met goede dingen omdat het beter vult. Maar dan heb je meer calorieën voor korte tijd dus huppa milka reep ofzo.. vind ik ook niet echt handig voor dagelijks (dat is wat bij mij snel zou gebeuren denk)
Ik wilde roepen die milka eet je al Maar idd niet dagelijks.
Maar ja, dat zei ik al, ik heb IF geprobeerd, niks voor mij. Nu helemaal niet met het fietsen.
Mij bevalt het wel, zat voorheen echt met tegenzin m'n ontbijt weg te stouwen.. Nu ben ik al sinds 9 uur op, 2 bakjes koffie verder en heb nog steeds niet echt trek.
Sporten doe ik sowieso altijd aan het einde van de middag, of ik vrij ben of niet. Ik merk gewoon een heel groot verschil qua kracht wanneer ik smorgens ga sporten
Ja maar ik heb altijd van ontbijten gehouden, dus vind ik overslaan niet iets wat bij mij past. Leuk voor tijdelijk met afvallen en toch voor je gevoel veel kunnen eten. En in de ochtend heb ik tijd zat dus dat is geen probleem. Begin ook een stuk later dan jij natuurlijk
Ik wilde roepen die milka eet je al Maar idd niet dagelijks.
Maar ja, dat zei ik al, ik heb IF geprobeerd, niks voor mij. Nu helemaal niet met het fietsen.
Ik eet bijna nooit milka, of ja nu 1 blokje per dag. Maar verder nooit grote stukken eigenlijk want het vult niet. Behalve zondag want toen had ik mijn T's gemist en dan pak ik dus inderdaad Milka en niet die gezondere T's alsnog.
Op woensdag 8 juli 2015 12:02 schreef gcjoel het volgende: Ben ook bang dat ik dan meer troep ga eten. Nu doe je de meeste maaltijden wel met goede dingen omdat het beter vult. Maar dan heb je meer calorieën voor korte tijd dus huppa milka reep ofzo.. vind ik ook niet echt handig voor dagelijks (dat is wat bij mij snel zou gebeuren denk)
Dit is wel serieus een gevaar. Want ik weet dat ik bijv aardig vol ben van vier stuk brood en kiwi. Dan eet ik nu meer, want anders kleine 500kcal over.
Dus dat hou ik nu goed in de gaten, want ik wil ook niet dagelijks ijsjes en milka. Zal val vast allemaal passen. Maar voelt niet goed ofzo.
Ik eet bijna nooit milka, of ja nu 1 blokje per dag. Maar verder nooit grote stukken eigenlijk want het vult niet. Behalve zondag want toen had ik mijn T's gemist en dan pak ik dus inderdaad Milka en niet die gezondere T's alsnog.
Het was geen veroordeling hoor Want je weets, ik eet gewoon complete repen Maar ja, IF moet echt wat voor je zijn idd
Dit is wel serieus een gevaar. Want ik weet dat ik bijv aardig vol ben van vier stuk brood en kiwi. Dan eet ik nu meer, want anders kleine 500kcal over.
Dus dat hou ik nu goed in de gaten, want ik wil ook niet dagelijks ijsjes en milka. Zal val vast allemaal passen. Maar voelt niet goed ofzo.
Nee vind ik ook niet echt goed omdat je anders ook niet dat had gepakt want vult niet. Het moet geen excuus zijn om te kunnen vreten zeg maar. Af en toe prima maar niet dagelijks.
Het was geen veroordeling hoor Want je weets, ik eet gewoon complete repen Maar ja, IF moet echt wat voor je zijn idd
Haha nee inderdaad! Hoewel ik laatst wel moeite had met die halve, dan is zo'n milka wel echt heel zoet! goed 5 minuten later weer trek dus daar niet van..
L: 3 gebakken eieren & schaaltje aardbeien T: wrap met gebakken kipfilet en salade D: zalmfilet met sla en een klein handje krieltjes (vandaag niet sporten dus geen koolhydraten bij het avondeten maar ik ben echt gek op krieltjes!!! ) T: 500 gram kwark met aardbeien
Maakt ongeveer 1400 kcal
Vanmorgen woog ik 61.3 kg op de weegschaal dus hoop deze week dan toch eindelijk eens onder de 61 kg uit te komen!
Haha nee inderdaad! Hoewel ik laatst wel moeite had met die halve, dan is zo'n milka wel echt heel zoet! goed 5 minuten later weer trek dus daar niet van..
Ik zat gisteren keivol van mijn reep de hele aaf
Nee vind ik ook niet echt goed omdat je anders ook niet dat had gepakt want vult niet. Het moet geen excuus zijn om te kunnen vreten zeg maar. Af en toe prima maar niet dagelijks.
L: 3 gebakken eieren & schaaltje aardbeien T: wrap met gebakken kipfilet en salade D: zalmfilet met sla en een klein handje krieltjes (vandaag niet sporten dus geen koolhydraten bij het avondeten maar ik ben echt gek op krieltjes!!! ) T: 500 gram kwark met aardbeien
Maakt ongeveer 1400 kcal
Vanmorgen woog ik 61.3 kg op de weegschaal dus hoop deze week dan toch eindelijk eens onder de 61 kg uit te komen!
Op woensdag 8 juli 2015 12:25 schreef Qwea het volgende: Ik snap geen reet van die Psycho PWO met dmaa btw ene x krijg ik er een onwijze pomp van, andere x gebeurd er niks
Het is niet veel nee, nog even een maandje volhouden. Moet zeggen dat ik er ondertussen wel aan gewend ben nu. In het begin was het best pittig laat maar zeggen. Maar goed we doen het voor het resultaat en begin het nu echt te zien en te merken.
Voor degene die geïnteresseerd zijn, deze foto is van vorige week.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan het zelf vooral aan mijn schouders en armen zien.. buikvet lijkt een eeuwigheid te duren ondanks dat ik al ruim 6 cm kwijt ben geraakt in een maandje tijd
[ Bericht 5% gewijzigd door sandertjuh op 08-07-2015 12:46:01 ]
Ik hou van Jelmer. Ik ga als ik later groot ben met hem trouwen
Ik hou van mensen die een beetje logisch en wetenschappelijk kunnen denken Dus na dat gelezen te hebben denk ik ook dat ik van Jelmer hou maar jij mag met hem trouwen hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik hou van mensen die een beetje logisch en wetenschappelijk kunnen denken Dus na dat gelezen te hebben denk ik ook dat ik van Jelmer hou maar jij mag met hem trouwen hoor.
O: kwark, met honing en muesli L: 4 volkoren met grillworst D: spagetti T: kwark met honing S: voor het eerst in paar weken weer eens naar de sportschool denk ik
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
We doen even lijstje: - L: 4 volkoren jam, 2 kiwi's; - T: 2 bolletje goed bezig! - D: iets van 800 kcal - T: Taart heb ik 400 kcal voor, veel keuze dus.
O: kwark met honing + 1 boterham met hagelslag L: 4 volkoren met kipgrillworst T: banaan D: AGV S: voetballen als er voldoende spelers zijn, anders sportschool
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Alleen hiero Special limited edition bij zoeen shop hiero. it italië. En gcjoel moet eerst weer iemand hebben die dr kan vertellen of het smaakt, voordat ik een reep voor dr mee moet nemen. Ik ben belast met die uiterste kutte taak.
Alleen hiero Special limited edition bij zoeen shop hiero. it italië. En gcjoel moet eerst weer iemand hebben die dr kan vertellen of het smaakt, voordat ik een reep voor dr mee moet nemen. Ik ben belast met die uiterste kutte taak.
Hier word fanatiek gelift en gesport en zeikt men niet als het daar over gaat. Hier post men verschillende lijstjes waaronder IIFYM mert milka, ijs, ect en piept men niet.
En als dik zijn pijn doet moet je afvallen
Hier word fanatiek gelift en gesport en zeikt men niet als het daar over gaat. Hier post men verschillende lijstjes waaronder IIFYM mert milka, ijs, ect en piept men niet.
En als dik zijn pijn doet moet je afvallen
Ah ok dus dit is de normale, relaxte, menselijke reeks?
Even m'n frustratie uiten. Drie maanden geleden heb ik mijn (jarenlange) dagelijkse eet- en snaaibuien onder controle gekregen door resoluut te stoppen met o.a. suiker(vervangers), gluten en melkproducten. Ik eet koolhydraatbeperkt en zit dagelijks tussen 1500 en 2000 kcal.
Doordat mijn conditie fysiek veel beter werd, kon ik ook 1,5 maand geleden ook weer beginnen met sporten. Sindsdien fiets ik 5 of 6 dagen per week naar mijn werk en fitness ik 4 of 5 per week (1x boksen, 1 of 2x roeien, 2x kracht / cardio).
Ergo: calorie-inname drastisch geminderd, veel gezonder voedingspatroon, beweging drastisch verhoogd.
Resultaat: ik zie een heel klein beetje meer sleutelbeen en een heel klein beetje meer spierdefinitie. Verder blijven omtrek en gewicht onverminderd hoog (en ja, ik heb overgewicht en officieel zelfs obesitas).
Ik zou bijna zeggen dat het dus niets uitmaakt of ik 1500 of 5000 kcals per dag eet en dat het ook niet uitmaakt of ik sport tot ik niet meer kan of gewoon iedere middag op bed lig. Ik wil absoluut niet terug naar eetbuien, begrijp me niet verkeerd. Ik ben dankbaar voor de energiewinst die ik heb geboekt. Maar ik had ergens ook wel verwacht en gehoopt dat ik dan ook wel wat zou afvallen en dat wil dus nog niet.
Vandaag gaat een kutdag worden. Net wakker en nu al bekaf. En zooooooveel te doen. Mijn abs zijn zichtbaar trouwens niet extreem maar het viel mo op.
Lijstje:
O: wheyshake met havermout en melk L: 4x spelt, kalkoen, bacon, smeerkaas en jam. T: banaan D: maaltijdsalade en bosvruchten yoghurt T: bak kwark S: ff kijken of ik na 18:00 nog kan lopen ivm sportmasseur en zo ja dan ff herstelrondje. Zo niet dan niet. Morgen tochten.
Op woensdag 15 juli 2015 09:03 schreef Qwea het volgende: Vandaag gaat een kutdag worden. Net wakker en nu al bekaf. En zooooooveel te doen. Mijn abs zijn zichtbaar trouwens niet extreem maar het viel mo op.
Lijstje:
O: wheyshake met havermout en melk L: 4x spelt, kalkoen, bacon, smeerkaas en jam. T: banaan D: maaltijdsalade en bosvruchten yoghurt T: bak kwark S: ff kijken of ik na 18:00 nog kan lopen ivm sportmasseur en zo ja dan ff herstelrondje. Zo niet dan niet. Morgen tochten.
Pff en dan op mij haten vanwege mijn gewicht, nou die abs zijn hier in geen velden of wegen te bekennen hoor!
Mijn lijstje: O: oats zoals altijd T: 150gr kwark, 100gr optimel L: 2x boterham 50gr kip, ketchup want tosti, 2x gekookt ei, appel T: 2x rijstwafel pindakaas D: kip met rijst! En teriyakisaus erdoor om te proberen T: 150gr Griekse, 20gr muesli, blokje choco, 4x knappertjes
Hello this is fatty speaking. Ik moet eens wat meer gaan posten.
Lijstje van gisteren:
O: Mugcake met banaan, ei, speltmeel, schepje whey en vanille extract L: Groentemix, 150g gerookte kip T: 2 perziken, 2 rijstwafels met halvajam S: Stukkie fietsen D: PASTA <3 met spekjes en ui en rode peper en een beetje kaas T: 3 rijstwafels, 2 met halvajam 1 en 1 met pindakaas + eiwitreep
Vandaag: O: Pannenkoekjes met banaan L: 2 kommen spinazie-erwtjessoep + 100g witvis S: Gym time T: Kwark met appel en kaneel D: ?? T: ??
Ik vraag me overigens af of een (power-)lifting belt iets is voor mij. De stronglifts meneer raadt het sterk aan naarmate je hufterzwaar gaat tillen en er zijn meerdere bronnen die zeggen dat het fantastisch is, maar er zijn er ook die zeggen dat het irritant is en whatnot. Wat vinden/denken jullie?
Op woensdag 15 juli 2015 08:55 schreef babybanaan het volgende: Even m'n frustratie uiten. Drie maanden geleden heb ik mijn (jarenlange) dagelijkse eet- en snaaibuien onder controle gekregen door resoluut te stoppen met o.a. suiker(vervangers), gluten en melkproducten. Ik eet koolhydraatbeperkt en zit dagelijks tussen 1500 en 2000 kcal.
Doordat mijn conditie fysiek veel beter werd, kon ik ook 1,5 maand geleden ook weer beginnen met sporten. Sindsdien fiets ik 5 of 6 dagen per week naar mijn werk en fitness ik 4 of 5 per week (1x boksen, 1 of 2x roeien, 2x kracht / cardio).
Ergo: calorie-inname drastisch geminderd, veel gezonder voedingspatroon, beweging drastisch verhoogd.
Resultaat: ik zie een heel klein beetje meer sleutelbeen en een heel klein beetje meer spierdefinitie. Verder blijven omtrek en gewicht onverminderd hoog (en ja, ik heb overgewicht en officieel zelfs obesitas).
Ik zou bijna zeggen dat het dus niets uitmaakt of ik 1500 of 5000 kcals per dag eet en dat het ook niet uitmaakt of ik sport tot ik niet meer kan of gewoon iedere middag op bed lig. Ik wil absoluut niet terug naar eetbuien, begrijp me niet verkeerd. Ik ben dankbaar voor de energiewinst die ik heb geboekt. Maar ik had ergens ook wel verwacht en gehoopt dat ik dan ook wel wat zou afvallen en dat wil dus nog niet.
het klinkt mischien kut, maar als je niet afvalt krijg je gewoon nog steeds teveel kcal binnen simpel (ja spieren zijn zwaarder als vet, maar je zou toch iets in gewicht qua verandering moeten zien)
Op woensdag 15 juli 2015 12:49 schreef Artoo het volgende: Ik vraag me overigens af of een (power-)lifting belt iets is voor mij. De stronglifts meneer raadt het sterk aan naarmate je hufterzwaar gaat tillen en er zijn meerdere bronnen die zeggen dat het fantastisch is, maar er zijn er ook die zeggen dat het irritant is en whatnot. Wat vinden/denken jullie?
Ik zou hem gewoon proberen
Ik heb er volgens mij nog 1. Moet ik ff zoeken? Dan mag je die hebben. Moet je wel wachten tot den meet.
Op woensdag 15 juli 2015 08:55 schreef babybanaan het volgende: Even m'n frustratie uiten. Drie maanden geleden heb ik mijn (jarenlange) dagelijkse eet- en snaaibuien onder controle gekregen door resoluut te stoppen met o.a. suiker(vervangers), gluten en melkproducten. Ik eet koolhydraatbeperkt en zit dagelijks tussen 1500 en 2000 kcal.
Dit moest ik even googlen. Gelijk uitgerekend en mijn BMR zou 1621 zijn. Ook gelijk mijn energiebehoefte voor gewichtsbehoud uitgerekend (voor zover dat op een accurate manier kan natuurlijk). Dat zou +/- 2500 kcal zijn.
het klinkt mischien kut, maar als je niet afvalt krijg je gewoon nog steeds teveel kcal binnen simpel (ja spieren zijn zwaarder als vet, maar je zou toch iets in gewicht qua verandering moeten zien)
Je zou het haast denken. Met een lagere energie-inname wordt het (gevoelsmatig) wel wat lastiger om te blijven sporten + werken zoals ik doe, denk ik. Maarja, nu ga ik wel twijfelen. Het blijft bizar dat het dus echt niet uitmaakt of ik 5000+ kcal of 1500 kcal binnenkrijg: ik blijf hetzelfde wegen. Daar kan ik niet zo goed bij.
Dit moest ik even googlen. Gelijk uitgerekend en mijn BMR zou 1621 zijn. Ook gelijk mijn energiebehoefte voor gewichtsbehoud uitgerekend (voor zover dat op een accurate manier kan natuurlijk). Dat zou +/- 2500 kcal zijn.
[..]
Je zou het haast denken. Met een lagere energie-inname wordt het (gevoelsmatig) wel wat lastiger om te blijven sporten + werken zoals ik doe, denk ik. Maarja, nu ga ik wel twijfelen. Het blijft bizar dat het dus echt niet uitmaakt of ik 5000+ kcal of 1500 kcal binnenkrijg: ik blijf hetzelfde wegen. Daar kan ik niet zo goed bij.
Ik gebruik het dagboek van het Voedingscentrum. Heb het eigenlijk nooit gecontroleerd a.d.h.v. andere bronnen, maar zou ik nog wel eens kunnen checken.
Op woensdag 15 juli 2015 12:49 schreef Artoo het volgende: Ik vraag me overigens af of een (power-)lifting belt iets is voor mij. De stronglifts meneer raadt het sterk aan naarmate je hufterzwaar gaat tillen en er zijn meerdere bronnen die zeggen dat het fantastisch is, maar er zijn er ook die zeggen dat het irritant is en whatnot. Wat vinden/denken jullie?
Ik gebruik het dagboek van het Voedingscentrum. Heb het eigenlijk nooit gecontroleerd a.d.h.v. andere bronnen, maar zou ik nog wel eens kunnen checken.
Verschilt per product. Groenten en eieren weeg ik sowieso niet. Producten waar een gewicht op staat (ons rosbief bijv.), weeg ik ook niet. Olie en bakvet schat ik. Overige producten waarvan ik de portiegrootte niet weet, weeg ik wel.
[..]
Hoe zwaar is "hufterzwaar"?
De enige mensen die ik zie rondlopen met een belt zijn mensen die meer dan 200 kg squatten, en de heren van middelbare leeftijd die er constant mee rondlopen omdat hun bierbuik dan minder uitpuilt.
De enige mensen die ik zie rondlopen met een belt zijn mensen die meer dan 200 kg squatten, en de heren van middelbare leeftijd die er constant mee rondlopen omdat hun bierbuik dan minder uitpuilt.
Hufterzwaar is ook maar relatief natuurlijk Op de Stronglifts site wordt aangeraden om, als je een belt gebruikt, de riem pas in te zetten bij je laatste warmup set en bij de 'echte' sets en het wordt afgeraden om vanaf het begin van het programma al een belt te gebruiken.
Ik ben inmiddels 8 weken onderweg met 5x5 en ben o.a. van 30kg naar 70kg squat gegaan (afgelopen maandag) en van 40kg naar 85 kg in de deadlift. Bench en overhead press blijven nog even steken op respectievelijk 40kg en 27,5kg.
Dus ja. Wat is zwaar. Ik vind bovenstaande gewichten allemaal echt zwaar, maar ik ben natuurlijk ook aan het opbouwen. In de gym waar ik kom wordt de riem zowel gebruikt door jongere gasten die echt zwaar tillen als door oudere mannen die hun pens willen verbloemen
denk dat het verder vooral persoonlijke voorkeur is dus. Ik doe zelf niet omdat ik gewoon voor de lol train en dus niet per se zwaarder moet als dat dus even niet gaat. Ik zie zelf die belt meer voor mensen die serieus aan PL doen en zo zwaar mogelijk moeten kunnen tillen.
Mja. Het gaat zo-zo. Veel feestjes, bijna vakantie, niet zoveel zin in sporten of in gezond eten.
Ik ga nog wel sporten (maandag geweest, gisteren een eind gewandeld, vandaag 45 minuten gezwommen, morgen sporten). Eten ging de afgelopen dagen wat ruk, ik heb de neiging om weer in oud patroon te vervallen ofzo. Meh.
Vandaag een schop onder m'n hol gegeven, goede boodschappen gemaakt en lijstjes, waar ik me aan ga houden. Klaar, punt.
Mja, soms heb je even een periode dat het wat minder lukt/gaat. Dat had je een maand of wat terug toch ook? Daar ben je ook gewoon uit gekomen Komt wel goed, probeer gewoon steeds 'het goede' te doen, dan komt die vibe vanzelf wel weer.
Op woensdag 15 juli 2015 13:55 schreef babybanaan het volgende: Verschilt per product. Groenten en eieren weeg ik sowieso niet. Producten waar een gewicht op staat (ons rosbief bijv.), weeg ik ook niet. Olie en bakvet schat ik. Overige producten waarvan ik de portiegrootte niet weet, weeg ik wel.
Zou het eens doen. Alles afwegen en volgens de voedingswaarden opschrijven hoeveel het is. Schatten is nou niet een bepaald goede manier, daar zit je meestal flink naast.
Dat lukt me nu alleen bij producten die ik een paar keer gewogen heb, maar eigenlijk altijd weegschaaltje ernaast.
Lijstje, want anders val je niets af (toch Maraca)?
O: kwark met honing L: 4 volkoren, twee met rookvlees (weet niet of nu paard of rund is), twee met kipgrilworst T: banaan D: AGV S: sportschool. Wat hardlopen (nog schema kiezen) en KT
O: tosti met ham, kaas, ketchup S: Ik denk LB T: Shake met kwark, whey, nectarine L: Eiwitten, ei, champignons, tomaat = roerei T: Stukje gerookte kip D: Salade met bieflap en groente T: Meloen/2 glaasjes wijn.
Op donderdag 16 juli 2015 07:52 schreef CrunchySelf het volgende: O: 4 volkoren, 22 gram jam = 370 kcal; T: 2 kiwi's, 2 goed bezig repen = 300 kcal; Hou ik minimaal 1200 kcal over voor de BBQ als D
Is het zo niet wat weinig overdag? Misschien iets grotere lunch?
Ik zit te denken zo ff pannekoeken te maken voor ontbijt...
Mijn lunch is geimproviseerd vandaag, had echt geen zin om gisteravond kip te gaan bakken, ook al is het nog geen 10 minuten werk:+ Gelukkig was het brood ook op..
Moet ook weer gaan improviseren aangezien het voetbaltrainen weer gaat beginnen = 700 kcal extra op die dag. Wel lekker dat ik de dagen dat ik voetbal 2400kcal mag hebben!
Lijstje: L: omelet (3 eieren) met paprika en tomaat T: 200g aardbeien T: 6 LU volkoren crackers met filet american S: UB D: 500g aardappelen, 200g spinazie, 1 slavink (ook al doen ze 17g vet per stuk) S: voetbaltrainen T: 500g kwark + 2 sneetjes brood met kipfilet + banaan
Op donderdag 16 juli 2015 11:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: O- 2 BH pindakaas T- nvt pas laat op L- 2bh runderrookvlees en gekookt ei T- watermeloen D- maaltijd groentensoep met ciabatta en smeerkaas T- toetje
Afhankelijk of mijn meneer zijn band geplakt krijg if dat er een nieuwe band op moet vanavond even fietsen.
Even langs de action, bandjes genoeg voor prikkie Mocht het nodig zijn.
Zou het eens doen. Alles afwegen en volgens de voedingswaarden opschrijven hoeveel het is. Schatten is nou niet een bepaald goede manier, daar zit je meestal flink naast.
Dat lukt me nu alleen bij producten die ik een paar keer gewogen heb, maar eigenlijk altijd weegschaaltje ernaast.
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat die 40 kcal van 100 gram groente meer of minder echt het verschil gaan maken, zeker niet als ik met 3000 kcal extra op een dag niet aankom, maar met 3000 kcal minder op een dag ook niet afval. Het meeste weeg ik wel, maar producten die moeilijk te wegen zijn, weeg ik dus niet.
Nou. Ik wilde maandag beginnen maar in het kader van niet uitstellen maar doen ben ik vandaag maar alvast begonnen met H.I.I.T. voor thuis. Tering. Dat is even zwaarder dan ik dacht. Het plan is nu om drie dagen per week hard te lopen (cardioooo) en drie dagen per week te H.I.I.T.en, en dan de zevende dag te strechten, beetje yoga enzo. Daarnaast natuurlijk gewoon goed eten. Eerst maar eens geen kcal bijhouden maar gewoon lekker en gezond eten, met zo min mogelijk 'ongezonde' snacks en dan ook gewoon zoveel van de drie hoofdmaaltijden als ik wil. Biertje per dag is wel toegestaan. Eens kijken hoe dat uitpakt. En we houden de jokers (met mate) natuurlijk.
Vandaag: O: 2 volkoren beschuitjes met salami T: koffie en banaan L: mexicaanse bol met mais en paprika en kip en mexicaanse dingen T: puntje spekkoek D: kleine friet & loempia (joker) S: 15min H.I.I.T.
En ja, ik weet dat ik soms wat eigenaardige productkeuzes maak. En ja, vandaag was wel een beetje weinig.
Die van gister ziet er inderdaad niet uit als te eel kcal zo op het eerste oog En ja die vandaag is wat weinig. Mischien dan toch eens wat meer gaan wegen, want bijv pompoenpitten, ei (hele eieren), mayo enz kunnen mischien onverwacht toch aantikken, ik heb nl geen idee hoeveel je er daar van in doet.
Mischien toch eens je eten over een hele andere boeg gooien. Gewoon om te kijken of het helpt. Zijn hier vast mensen die je willen helpen
Op donderdag 16 juli 2015 20:55 schreef babybanaan het volgende: Eerlijk gezegd geloof ik niet dat die 40 kcal van 100 gram groente meer of minder echt het verschil gaan maken, zeker niet als ik met 3000 kcal extra op een dag niet aankom, maar met 3000 kcal minder op een dag ook niet afval. Het meeste weeg ik wel, maar producten die moeilijk te wegen zijn, weeg ik dus niet.
Ik vind dat je hier een verkeerde aanname maakt. Jij weet dus niet wat jou basis is, hoeveel kcal een normaal eetpatroon is. Want je weegt een heel stuk niet.
Hoe kun je nu dingen gaan aanpakken zonder te weten wat je nu verkeerd doet? Nu gok je gewoon en doe je misschien de verkeerde dingen.
En elke dag 200-300 kcal op of neer gokken kan best net het verschil zijn.
Op vrijdag 17 juli 2015 00:30 schreef Sarasi het volgende: Nou. Ik wilde maandag beginnen maar in het kader van niet uitstellen maar doen ben ik vandaag maar alvast begonnen met H.I.I.T. voor thuis. Tering. Dat is even zwaarder dan ik dacht. Het plan is nu om drie dagen per week hard te lopen (cardioooo) en drie dagen per week te H.I.I.T.en, en dan de zevende dag te strechten, beetje yoga enzo. Daarnaast natuurlijk gewoon goed eten. Eerst maar eens geen kcal bijhouden maar gewoon lekker en gezond eten, met zo min mogelijk 'ongezonde' snacks en dan ook gewoon zoveel van de drie hoofdmaaltijden als ik wil. Biertje per dag is wel toegestaan. Eens kijken hoe dat uitpakt. En we houden de jokers (met mate) natuurlijk.
Vandaag: O: 2 volkoren beschuitjes met salami T: koffie en banaan L: mexicaanse bol met mais en paprika en kip en mexicaanse dingen T: puntje spekkoek D: kleine friet & loempia (joker) S: 15min H.I.I.T.
Maar in juist die drie hoofdmaaltijden zit normaal gesproken (als in normale lijstje) je bulk aan kcal
Mijn lijstje: L: omelet met 200g aardbeien T: moet ik nog gaan bedenken.. heb vanmorgen niks mee genomen S: LB D: gevulde wraps met kipfilet, krieltjes en salade T: 500g kwark & 200g aardbeien
grappig, ik ben toch al heel wat jaren ruim 25 kilo kwijt, dat is blijkbaar niet succesvol?
Ja alleen wel een beetje jammer dat andere blijkbaar bepalen wat de magische succes grens is. En dat ze krachttraining en iets meer spiermassa meteen linken aan 4/5000 kcal en alleen maar kip eten.
Ja die van mij is er ook gevoelig voor denk ik. Groente was hier niet veel, wel fruit
IF vind mijn maag ook al niet tof, dus twijfel als ik er mee doorga.
Zou lekker stoppen met IF dan
Ik ga voor morgen nog ff groentespiesjes maken. En blijf mooi weg van de varken en vettige slaatje zooi. Mijn maag vind die isostar isotone drink op de fiets ook niet zo cool. Maar goed, daar heb ik geen keuze in
Ja alleen wel een beetje jammer dat andere blijkbaar bepalen wat de magische succes grens is. En dat ze krachttraining en iets meer spiermassa meteen linken aan 4/5000 kcal en alleen maar kip eten.
*mompelt iets over selectief lezen...
Maar goed, ze heten je hier hartelijk welkom. Dit topic heeft meer overeenkomsten met jouw levensvisie. Ik zie het probleem niet?
You can't start a fire without a spark... ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam A dirty mind is a joy forever!
Op vrijdag 17 juli 2015 09:17 schreef Artoo het volgende: Als je wilt kun je uiteraard gewoon hier meeposten, Fripsel Wil je op je onderhoud gaan eten straks?
Ey dikzak,
En andere dikzakken: ik val best rap af nu met dat gewielren, iemand een idee hoe dat zit met mijn gains? Eet wel gewoon flink bij, maar dat helpt niet echt plus ik wil wel vet kwijt maar geen massa
Dus, wie verlost me? Deuce?
Op vrijdag 17 juli 2015 09:17 schreef Artoo het volgende: Als je wilt kun je uiteraard gewoon hier meeposten, Fripsel Wil je op je onderhoud gaan eten straks?
Moet nog 4 kg kwijt en dan zit ik op m'n streefgewicht. Daarna wil ik net iets boven m'n onderhoud gaan zitten en samen met de fysio proberen wat meer spiermassa te krijgen. Dus ik denk dat m'n inname dan rond de 2000/2200 zal gaan liggen in het begin. Nu nog rond de 1300/1400. Word wel even omschakelen om zoveel te eten opeens denk ik
En andere dikzakken: ik val best rap af nu met dat gewielren, iemand een idee hoe dat zit met mijn gains? Eet wel gewoon flink bij, maar dat helpt niet echt plus ik wil wel vet kwijt maar geen massa
Meet je je vetpercentage niet regelmatig? Dat gekoppeld aan je gewicht kun je precies zien of het vet is of niet wat je verliest toch?
Moet nog 4 kg kwijt en dan zit ik op m'n streefgewicht. Daarna wil ik net iets boven m'n onderhoud gaan zitten en samen met de fysio proberen wat meer spiermassa te krijgen. Dus ik denk dat m'n inname dan rond de 2000/2200 zal gaan liggen in het begin. Nu nog rond de 1300/1400. Word wel even omschakelen om zoveel te eten opeens denk ik
1300/1400 pleur je dan niet om?
Ik doe trouwens gewoon niet aan kracht training en voel me hier prima thuis
Meet je je vetpercentage niet regelmatig? Dat gekoppeld aan je gewicht kun je precies zien of het vet is of niet wat je verliest toch?
Ja volgende week weer. Maar vet verlies ik sowieso wel. Maar wil zo min mogelijk gains verliezen. Zit wel relatief hoog in de eiwitten. Rond 2.2g per kg lichaamsgewicht. Vroeger. 3g.
Dat zoveel moeten eten is echt niet cool vraag ryuuz maar. Ik moet met het fietsen ook echt bij eten, was er gisteren kotsmisselijk van en bulken vond ik ook best een uitdaging.
Wow, 1300/1400? Dat klinkt wel heel weinig! Ben je klein? Wel tof hoor, spiermassa gaan kweken.
Wow, 1300/1400? Dat klinkt wel heel weinig! Ben je klein? Wel tof hoor, spiermassa gaan kweken.
Nee ik ben 1m75 op de dagen dat ik krachttraining doe pak ik nu trouwens wel al wat meer hoor. Vaak een banaan extra, en wat kwark extra. Of gekookt ei ofzo.
Dikkie Ik denk dat als je je eiwitinname hoog houdt, het verlies van de gains wel mee zal vallen? Afvallen zal deels wel wat spiermassa aanspreken misschien, maar als je er voor zorgt dat je genoeg eiwitten binnen krijgt dan beperk je wellicht het spierverlies zo veel mogelijk. Maar ik weet het niet zo goed. Zou ik ff info over op moeten zoeken dan.
Nee ik ben 1m75 op de dagen dat ik krachttraining doe pak ik nu trouwens wel al wat meer hoor. Vaak een banaan extra, en wat kwark extra. Of gekookt ei ofzo.
Maar dan eet je nog onder je BMR. Dat is in mijn ogen wel echt te weinig
Weet niet wat je fysio van plan is maar een tip: Begin met 'reverse diet' langzaam opbouwen van de calorieën, als je in 1x een paar honderd meer gaat eten wordt je niet blij van de weegschaal. Als je dit geleidelijk doet heb je dat veel minder plus je kan wennen aan meer eten.
Maar dan eet je nog onder je BMR. Dat is in mijn ogen wel echt te weinig
Ach heb gewoon naar m'n lichaam geluisterd. Meer van proberen, wat werkt fijn, zonder dat ik me er slecht bij ga voelen. Dit bleek heel succesvol. Ben in oktober 2014 begonnen en nu 30 kg kwijt. Heb natuurlijk ook wel eens weekenden gehad dat ik dacht boeiend en wat losser was. Of als ik heel veel last heb van m'n fibromyalgie, dan eet ik soms ook extra. Voor m'n gevoel voel ik redelijk goed aan wanneer m'n lichaam te weinig heeft. Merk het eigenlijk altijd meteen en dan pak ik wat extra's. Het is niet dat die 1400 kcal een harde eis voor iedere dag zijn.
Weet niet wat je fysio van plan is maar een tip: Begin met 'reverse diet' langzaam opbouwen van de calorieën, als je in 1x een paar honderd meer gaat eten wordt je niet blij van de weegschaal. Als je dit geleidelijk doet heb je dat veel minder plus je kan wennen aan meer eten.
Het eten wil ik zelf gaan doen. Maar heb wel hulp gevraagd aan een vriend. Zat er zelf aan te denken om iedere 2 dagen 100 kcal extra te pakje ofzo en het dan zo opbouwen.
Ach heb gewoon naar m'n lichaam geluisterd. Meer van proberen, wat werkt fijn, zonder dat ik me er slecht bij ga voelen. Dit bleek heel succesvol. Ben in oktober 2014 begonnen en nu 30 kg kwijt. Heb natuurlijk ook wel eens weekenden gehad dat ik dacht boeiend en wat losser was. Of als ik heel veel last heb van m'n fibromyalgie, dan eet ik soms ook extra. Voor m'n gevoel voel ik redelijk goed aan wanneer m'n lichaam te weinig heeft. Merk het eigenlijk altijd meteen en dan pak ik wat extra's. Het is niet dat die 1400 kcal een harde eis voor iedere dag zijn.
Had ik hetzelfde. Ik viel lekker af op 1400 kcal, voelde me goed en op sportdagen at ik iets meer. Idem als ik echt honger kreeg.
Het eten wil ik zelf gaan doen. Maar heb wel hulp gevraagd aan een vriend. Zat er zelf aan te denken om iedere 2 dagen 100 kcal extra te pakje ofzo en het dan zo opbouwen.
Lijkt mij nogal snel.. maar je moet vooral zelf in de gaten houden hoe het gaat. Je zou namelijk niet moeten hoeven aankomen tot je boven onderhoud komt, gebeurd dit wel gaat het waarschijnlijk te snel.
Maar in juist die drie hoofdmaaltijden zit normaal gesproken (als in normale lijstje) je bulk aan kcal
Hoe werkt zulks?
Bulk is even niet erg omdat ik ook elke dag ga sporten, maar de loze tussendoortjes moeten er eerst uit. Geen chips, koekjes, brownies, etc meer. Als ik daar een week vanaf kan blijven, ga ik kijken naar de hoofdmaaltijden. Maar als ik alles in één keer doe, ga ik met een week weer opgeven. Dus stapje voor stapje even.
Lijkt mij nogal snel.. maar je moet vooral zelf in de gaten houden hoe het gaat. Je zou namelijk niet moeten hoeven aankomen tot je boven onderhoud komt, gebeurd dit wel gaat het waarschijnlijk te snel.
Wat voor tijdsperiode zou jij aannemen? Ik ben bang dat als ik er weer te lang voor pak ik nog wat meer afval en dat wil ik bij de 65 kg eigenlijk niet. Dan word ik te dun vind ik zeg. Tenminste dat zeg ik nu
Het is niet dat je onderhoud verandert als je het langzamer doet. Maar je zal het minder zien op de weegschaal omdat je meestal als je meer eet, ook meer vocht vasthoudt (en ontlasting), wat natuurlijk gewicht met zich meedraagt. Het zal geen vet zijn.
Het is niet dat je onderhoud verandert als je het langzamer doet. Maar je zal het minder zien op de weegschaal omdat je meestal als je meer eet, ook meer vocht vasthoudt (en ontlasting), wat natuurlijk gewicht met zich meedraagt. Het zal geen vet zijn.
Ik heb me ook voorgenomen om vanaf dat moment me alleen nog maar te focussen op spiermassa en vetpercentage en m'n gewicht een beetje op de 3e plek te zetten.
En de spiegel natuurlijk al is die nu ook al heel lief.
Wat voor tijdsperiode zou jij aannemen? Ik ben bang dat als ik er weer te lang voor pak ik nog wat meer afval en dat wil ik bij de 65 kg eigenlijk niet. Dan word ik te dun vind ik zeg. Tenminste dat zeg ik nu
Ja dat is het probleem, meestal val je in die tussenfase nog wel wat af.. lastig te zeggen. Zelf zou ik gaan voor 100 per week en zolang je dus afvalt of gelijk blijft verhogen. Dat kan dus ook na een tijdje opnieuw nodig zijn, als je op 2200 blijft hangen kan het zijn dat je weer moet verhogen bijvoorbeeld.
Ik heb me ook voorgenomen om vanaf dat moment me alleen nog maar te focussen op spiermassa en vetpercentage en m'n gewicht een beetje op de 3e plek te zetten.
Verstandig. Uiteindelijk draait het toch om hoe je eruit ziet.
Altijd verstandig. Ik zit even mobiel dus uitgebreid reageren is een crime, maar klinkt als een goed plan overall. Ben wel benieuwd hoe meer eten je bevalt. Mij ging dat echt tegenstaan op den duur, diëten vind ik makkelijker.
Altijd verstandig. Ik zit even mobiel dus uitgebreid reageren is een crime, maar klinkt als een goed plan overall. Ben wel benieuwd hoe meer eten je bevalt. Mij ging dat echt tegenstaan op den duur, diëten vind ik makkelijker.
Ja het stomme is dat ik nu soms dagen heb dat ik van mezelf even los mag, en dan weeg ik de volgende dag precies even veel en heb ik me voor m'n gevoel echt vol zitten proppen de avond ervoor
Ja het stomme is dat ik nu soms dagen heb dat ik van mezelf even los mag, en dan weeg ik de volgende dag precies even veel en heb ik me voor m'n gevoel echt vol zitten proppen de avond ervoor
Bulk is even niet erg omdat ik ook elke dag ga sporten, maar de loze tussendoortjes moeten er eerst uit. Geen chips, koekjes, brownies, etc meer. Als ik daar een week vanaf kan blijven, ga ik kijken naar de hoofdmaaltijden. Maar als ik alles in één keer doe, ga ik met een week weer opgeven. Dus stapje voor stapje even.
Oke, zou net zeggen. Als je puur daar op focust kan het wel gaan tegenvallen
Ik ga voor morgen nog ff groentespiesjes maken. En blijf mooi weg van de varken en vettige slaatje zooi. Mijn maag vind die isostar isotone drink op de fiets ook niet zo cool. Maar goed, daar heb ik geen keuze in
Ga ik denk ik na de vakantie ook doen. Maar ik vond het wel een leuke challenge
Viel me eigenlijk best mee, mezelf echt (op 1 avond na) perfect aan het tijdsritme kunnen houden
Mwa hoop dat het dan over is, even keer goed naar de wc en dan is de problematiek grotendeels wel weg denk
En pizza is gewoon natuurlijk baas en de manier om je vakantie te vieren Plus ik denk dat de kcal ook nog gewoon passen, maar daar kijk ik niet meer na vanavond dus #YOLO.
Jouw lijstje is trouwens baas , behalve de rijstwafels + pindakaas.
Oke, zou net zeggen. Als je puur daar op focust kan het wel gaan tegenvallen
[..]
Ohja, weet ik hoor. Zeker omdat ik eigenlijk niet te zwaar ben, maar als goede voornemen toch echt een heelheelheel licht sixpack had en daar dan maar eens mee ga beginnen. Dus afvallen gaat sowieso moeilijker worden, daarom wil ik ook eerst even kijken wat er gebeurt met wat ik nu eet (maar dan zonder de snacks) en dan kan ik van daaruit verder. Als ik echt minder moet gaan eten, moet ik ook mijn kookboeken er weer bij gaan pakken, want ik wil niet nog een keer een voedingsstoffen tekort hebben. Been there, done that, was niet leuk.
Maandag is weegdag, dan weet ik waar ik op begin en dan start ook de eerste 'officiele' week. Hopelijk valt het allemaal mee wat ik zo gemiddeld naar binnen prop.
Ik ben nu bijna 6 weken bezig met 'cutten' en pas 2,5kg kwijt. Dan denk ik, dat schiet ook niet op. Maar toen ik begon had ik een buikomtrek van 86cm en aan het begin van deze week 78cm...
Maar goede doelstelling, six pack Lijkt me een enorme uitdaging
Haha, 56 of 58 ofzo denk ik. Alles tussen de 50 en de 60 vind ik normaal wel prima, en ook nu wil ik eigenlijk niet onder de 48, daarom de circuitraining en H.I.I.T. naast het hardlopen. En omdat ik niet te weinig wil gaan eten dus stap voor stap de voeding aanpassen.
Het lijkt mij ook best moeilijk. Maar dat maakt het juist een leuke uitdaging. Sowieso voortgangsfoto's maken dus, de weegschaal is meer om in de gaten te houden dat ik in een gezonde marge blijf.
Op vrijdag 17 juli 2015 10:29 schreef sandertjuh het volgende: Ik ben nu bijna 6 weken bezig met 'cutten' en pas 2,5kg kwijt. Dan denk ik, dat schiet ook niet op. Maar toen ik begon had ik een buikomtrek van 86cm en aan het begin van deze week 78cm...
Dus het helpt wel degelijk!
Bij mij scheelde het heel veel toen ik me besefte dat 1 kg op 100 kg veel minder is dan 1 kg op 70 kg ^^
Haha, 56 of 58 ofzo denk ik. Alles tussen de 50 en de 60 vind ik normaal wel prima, en ook nu wil ik eigenlijk niet onder de 48, daarom de circuitraining en H.I.I.T. naast het hardlopen. En omdat ik niet te weinig wil gaan eten dus stap voor stap de voeding aanpassen.
Het lijkt mij ook best moeilijk. Maar dat maakt het juist een leuke uitdaging. Sowieso voortgangsfoto's maken dus, de weegschaal is meer om in de gaten te houden dat ik in een gezonde marge blijf.
Op vrijdag 17 juli 2015 10:29 schreef sandertjuh het volgende: Ik ben nu bijna 6 weken bezig met 'cutten' en pas 2,5kg kwijt. Dan denk ik, dat schiet ook niet op. Maar toen ik begon had ik een buikomtrek van 86cm en aan het begin van deze week 78cm...
Van CS moest ik weer lijstjes gaan posten, want dat was de reden waarom ik stagneer in m'n gewicht
O: Kwark met appel en rozijnen T: Oerkoek met chocochip en granen L: 2x plakje desembrood met zelfgemaakte hummus + gekookt eitje T: 2x rijstwafel met honing D: Zilvervliesrijst met rode quinoa, wokgroente en groene curry T: Zelfgemaakte aardbeienmilkshake (gemaakt van magere yoghurt en halfvolle melk ipv roomijs)
Geen sport vandaag ondanks dat het mijn sportdag is. Gisteren mijn spieren een beetje veel belast, dus even rust nu. Misschien nog even een kleine wandeling, maar dat is meer (B) dan (S) De enige (S) vandaag is dus studie
[ Bericht 0% gewijzigd door Maraca op 17-07-2015 10:54:53 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Op vrijdag 17 juli 2015 10:49 schreef Maraca het volgende: Van CS moest ik weer lijstjes gaan posten, want dat was de reden waarom ik stagneer in m'n gewicht
Goed dat je weer terugkomt
quote:
O: Kwark met appel en rozijnen T: Oerkoek met chocochip en granen L: 2x plakje desembrood met zelfgemaakte hummus + gekookt eitje T: 2x rijstwafel met honing D: Zilvervliesrijst met rode quinoa, wokgroente en groene curry T: Zelfgemaakte aardbeienmilkshake (gemaakt van magere yoghurt en halfvolle melk ipv roomijs)
Geen sport vandaag ondanks dat het mijn sportdag is. Gisteren mijn spieren een beetje veel belast, dus even rust nu. Misschien nog even een kleine wandeling, maar dat is meer (B) dan (S) De enige (S) vandaag is dus studie
Maar . Milkshake heeft ook een ijs dingetje smaak. Dus had verwacht dat je ook wat in de vriezer deed enzo
Nope. Dat creëer ik met bevroren aardbeien en ijsblokjes. Het is ook echt niet 1 op 1 te vergelijken met bijvoorbeeld de McDonalds, maar die van mij is dan ook 193kcal ipv 407kcal van de Mac.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Nope. Dat creëer ik met bevroren aardbeien en ijsblokjes. Het is ook echt niet 1 op 1 te vergelijken met bijvoorbeeld de McDonalds, maar die van mij is dan ook 193kcal ipv 407kcal van de Mac.
Aha, klinkt wel lekker
193 kcal en vast ook nog meer Want bij die kcal van de Mac staat niet bij welke maat, tenminste dat kon ik nooit vinden.
Mwa hoop dat het dan over is, even keer goed naar de wc en dan is de problematiek grotendeels wel weg denk
En pizza is gewoon natuurlijk baas en de manier om je vakantie te vieren Plus ik denk dat de kcal ook nog gewoon passen, maar daar kijk ik niet meer na vanavond dus #YOLO.
Jouw lijstje is trouwens baas , behalve de rijstwafels + pindakaas.
Als het dan over is dan inderdaad pizza! Bedoel het ook echt niet voor kcal hoor want om 17:00 begint vakantie toch?
Op donderdag 16 juli 2015 20:55 schreef babybanaan het volgende: Eerlijk gezegd geloof ik niet dat die 40 kcal van 100 gram groente meer of minder echt het verschil gaan maken, zeker niet als ik met 3000 kcal extra op een dag niet aankom, maar met 3000 kcal minder op een dag ook niet afval. Het meeste weeg ik wel, maar producten die moeilijk te wegen zijn, weeg ik dus niet.
Hoe lang heb je die 3000 kcal meer of minder aangehouden? Een paar dagen? Een paar weken?
Dat je bij een paar honderd calorieën geen verschil ziet wil ik best geloven, maar 3000 kcal meer of minder vind ik een beetje moeilijk te geloven. Voor de meeste mensen zou 3000 kcal minder betekenen dat ze helemaal niks meer eten.
Zou toch maar eens álles gaan wegen als ik jou was.
[ Bericht 0% gewijzigd door Deuce92 op 17-07-2015 11:43:25 ]
Ben helaas geen expert op het gebied van KT gecombineerd met cardio.
ik was vanmorgen ff bij de lidl en heb daar lekker uitziende repen gekocht Had weinig tijd dus kon niet spitten voor goede smaken maar ik had nu melk (dus met zo'n melkvulling erin, hopelijk beetje kinder choco achtig) en met oreo vulling! ben benieuwd!
Ik zit trouwens in twijfel. To KT or not to KT? Het is warm buiten en dan is het in de gym ook heet, omdat plat dak en geen airco. De vorige keer toen ik overdag ging sporten met warmte zag ik na 4 zware reps al sterretjes
... Al denk ik dat ik wel ga, en dan weer load tot 70kg in de squat. Kan altijd ff kijken hoe het gaat.
ik was vanmorgen ff bij de lidl en heb daar lekker uitziende repen gekocht Had weinig tijd dus kon niet spitten voor goede smaken maar ik had nu melk (dus met zo'n melkvulling erin, hopelijk beetje kinder choco achtig) en met oreo vulling! ben benieuwd!
Milka? euhhh tuc!
Ik eet echt geen lidl chocolade meer
Tuc is goed idee ja. Caramel heb ik al 3x gehad vd week artoo
Op vrijdag 17 juli 2015 12:07 schreef Artoo het volgende: Ik zit trouwens in twijfel. To KT or not to KT? Het is warm buiten en dan is het in de gym ook heet, omdat plat dak en geen airco. De vorige keer toen ik overdag ging sporten met warmte zag ik na 4 zware reps al sterretjes
... Al denk ik dat ik wel ga, en dan weer load tot 70kg in de squat. Kan altijd ff kijken hoe het gaat.
Hier is het nu helemaal niet zo warm.. Maar zou inderdaad kijken wat gaat en goed drinken!
Op vrijdag 17 juli 2015 12:07 schreef Artoo het volgende: Ik zit trouwens in twijfel. To KT or not to KT? Het is warm buiten en dan is het in de gym ook heet, omdat plat dak en geen airco. De vorige keer toen ik overdag ging sporten met warmte zag ik na 4 zware reps al sterretjes
That's the spirit!!!!
Milka? euhhh tuc!
Zijn dat van die 200 gr repen? Lichtelijke tegenvaller, want ik had dezelfde soort reep een paar maanden terug. Milka is beter