abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154061542
Eerst maar even het officiële politiebericht:

quote:
Twee verdachten aangehouden na beroving met vuurwapen in Rotterdam
Rotterdam - In de nacht van donderdag op vrijdag zijn twee verdachten aangehouden voor een beroving op de Asserweg. Daar bedreigden ze het slachtoffer met een vuurwapen en beroofden hem van zijn geld. Hij raakte hierbij niet gewond.

De twee Rotterdammers bedreigden rond kwart voor drie het slachtoffer. Het zou een bekende van het tweetal zijn. Het duo reed na de beroving weg in een personenauto en het slachtoffer belde de politie.

Agenten troffen het voertuig aan in de Jan Porcellistraat met daarin twee inzittenden. Vanwege de melding over het vuurwapen, werden deze twee aangehouden met de benaderingstechniek gevaarlijke verdachte (BTGV).

Nadat de verdachten van 14 en 26 jaar oud waren overgebracht naar het politiebureau, werden zij gefouilleerd. Bij één van de verdachten trof de politie de gestolen waar aan. Een vuurwapen werd vooralsnog niet gevonden. Het voertuig wordt vandaag verder onderzocht.

De jongste verdachte is in de loop van de ochtend heengezonden. De 26-jarige bestuurder zit nog vast.
Bron: https://www.politie.nl/ni(...)en-in-rotterdam.html

Kortom: je bent pas 14 jaar en nu al betrokken bij criminele activiteiten. Maar dit verhaal eindigt hier niet, het begint hier pas. Want de hysterische zus van de jongen heeft beelden gemaakt en trekt op legendarische en leugenachtige wijze van leer.

Het filmpje staat nog steeds online:
https://www.facebook.com/selma.yas/videos/1018420828191222/
Kopie van de video op GeenStijl: http://www.geenstijl.nl/m(...)oudt_11_14jarig.html

Ze roept tegen de agenten dat de jongen 11 is en dat agenten "misbruik maken van hun macht" door een 11-jarige onder schut te houden. "Zien jullie dit, wat ze doen? Hij is 11 jaar", schreeuwt ze nog eens. Onder de video plaatst ze deze tekst:
quote:
Dit is wat de politie doen met een verdomme 11 jarige jongen!!!!! Mijn kleine broertje!!! Is dit rechtvaardig!!! Is dit rechtvaardig! Aub deel dit allemaal!! Hoe kan je een 11 jarige dit aan doen om hem onderschot te houden! Arme jongen was net klaar met eten en wou naar binnen gaan om het fajr gebed te bidden
Tuuuuuuurlijk:') Hij ging net bidden ja. Even daarvoor nog bij een overval betrokken en daarna ineens bidden.

Maar guess what... ze loog over de leeftijd van haar broertje. De jongen is geboren in 2001, biecht ze later op:
quote:
Ik bedank iedereen voor de reacties en medeleven. Sorry mijn excuus, door de shock en de snelle gebeurtenis van de situatie heb ik mijn vergist in de leeftijd van mijn broertje.. Ik heb hem 11 jaar genoemd inplaats van 14.. Zijn geboorte datum is namelijk 24 februari 2001. De reden dat ik mij vast hield aan mijn verhaal dat hij 11 is komt door de snelle gebeurtenissen en alle vragen om mij heen.. Dit neemt niet weg dat de situatie nu minder erg is of minder serieus genomen moet worden. Ik wou alleen de wijziging door geven. De vragen werden mij te veel en kon niet helder nadenkend, waardoor ik mij vast hield dat hij 11 jaar is. Mijn excuses
Ook over het bovenstaande politiebericht heeft ze een mening:
quote:
Hoe zielig kunnen ze zijn om zoiets te plaatsen wauw!! 'Jongen 14 opgepakt voor straatroof in Rotterdam' maar word na een uur heengezonden. Serieus wauw, wist niet dat je voor een straatroof maar een uurtje hoefde te zitten en daarna worden je ouders gebeld dat je je kind mag komen ophalen. Stelletje hypocrieten!!!
En elders:
quote:
Nee (...) is gelogen is allemaal niet waar
Dan nu een bloemlezing uit de reacties op de video, vrijwel uitsluitend afkomstig van mensen met een allochtone achtergrond:

quote:
- Belachelijkkkk wat bezielt hun nou?
- Niet normaal
- Nu ik dit weer zie vind ik echt terecht wat hier in den haag met die kkrlijers gebeurd viezerikkee
- Wtf dit meen je niet deze mensen zijn helemaal gek geworden
- Teringlijers
- Dit is echt machtsmisbruik een kind van 14 kan zo een trauma oplopen! En wij moeten ons veilig voelen??
- Omggg dit kan echttt niet!!! Is nog maar n kind. Zijn ze helemaal gek geworden in hun bovenkamer stelletje randdebielen
- Ooh (...) wat erg!! Fit is echt te zot voor woorden!! ik zou ze aanklagen die handel, wat denken ze wel een 11 jarig jongetje onder schot houden.. Bah!!!
- Vuile hoerenkinderen is toch niet normaal joh
- Echt erg man. Ik wist echt niet dat het je broertje was kk honden zijn het wollah.
Uit de context van de reacties wordt trouwens duidelijk dat beide verdachten broers van deze meid zijn. Dat de politie de gestolen goederen inderdaad heeft aangetroffen in de auto, zegt zuslief ook niks.
quote:
ik zeg toch duidelijk dat het een valse verklaring is van een jonge man die beweert dat hij bestolen is
Meer informatie over dit onderwerp, tevens bron: http://www.geenstijl.nl/m(...)s_onder_invloed.html

Samenvattend: we zien een zus die willens en wetens liegt om de politie in een kwaad daglicht te stellen. Ze schroomt niet om de religie erbij te betrekken als dat even goed uitkomt ("hij wilde net gaan bidden") en we zien vooral het totale gebrek aan realiteitsbesef. Niemand die inziet dat deze twee broers gewoon terecht zijn aangehouden omdat ze iemand hebben beroofd. Dat terwijl de gestolen spullen in de auto zijn aangetroffen. Alles wordt categorisch weggewimpeld en ontkend. Want die arme jongen is zo zielig en de politie deugt per definitie niet.

Nee, dom hysterisch wijf: je broers zijn crimineel. Daarom worden ze aangehouden.
  Milf zaterdag 4 juli 2015 @ 16:23:30 #2
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_154061688
Ik ben het helemaal met je eens.

Dat kortzichtige gedrag van regeerders en het gelieg van mensen. Wanneer dat mijn broertje was geweest gaf ik mij kapotgeschaamd. Daarbij hem vertellende dat hij een sukkel is.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_154061803
Zo vreemd vind ik het niet dat ze haar criminele tokkiefamilie probeert te beschermen.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 16:27:37 #4
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154061815
-Ontopic-

[ Bericht 94% gewijzigd door Specularium op 04-07-2015 16:28:00 ]
are we infinite or am I alone
pi_154061837
quote:
- Belachelijkkkk wat bezielt hun nou?
- Niet normaal
- Nu ik dit weer zie vind ik echt terecht wat hier in den haag met die kkrlijers gebeurd viezerikkee
- Wtf dit meen je niet deze mensen zijn helemaal gek geworden
- Teringlijers
- Dit is echt machtsmisbruik een kind van 14 kan zo een trauma oplopen! En wij moeten ons veilig voelen??
- Omggg dit kan echttt niet!!! Is nog maar n kind. Zijn ze helemaal gek geworden in hun bovenkamer stelletje randdebielen
- Ooh (...) wat erg!! Fit is echt te zot voor woorden!! ik zou ze aanklagen die handel, wat denken ze wel een 11 jarig jongetje onder schot houden.. Bah!!!
- Vuile hoerenkinderen is toch niet normaal joh
- Echt erg man. Ik wist echt niet dat het je broertje was kk honden zijn het wollah.
Hier kunnen op zijn minst toch wel wat boetes worden uitgedeeld, lijkt me. Ik vermoed dat van zeker driekwart van de auteurs achter deze opmerkingen het adres al in het kaartenbakje van de politie te vinden is. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_154061898
Misschien kunnen we ook eens wetgeving in elkaar timmeren die het mogelijk maakt om figuren zoals deze zus te vervolgen in verband met smaad richting de politie. Ze liegt opzettelijk, ze haalt de politie volledig onterecht door het slijk. Dat terwijl haar twee criminele broers net terug zijn van roverspad.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 16:30:12 #7
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_154061909
Die zus :') ook veertien jarige jongetjes worden aangehouden als ze en beroving plegen.
Nee dan is het opeens een zielig jongetje.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_154062033
Het totale gebrek aan enige zelfreflectie zou je niet moeten verbazen maar doet het toch.
pi_154062121
Hoe oud is de zus.
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 4 juli 2015 @ 16:35:48 #10
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_154062125
Is die jongen echt al na een uur naar huis gestuurd??
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  zaterdag 4 juli 2015 @ 16:35:58 #11
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_154062130
Dit afzetten tegen de autoriteiten ga je wel steeds meer krijgen.
Is ook niet gek met politieke leiders die zich drukker maken over het tevreden stellen van Brussel dan om het eigen volk.

Komt dat gedoe met die Arubaan er nog boven op.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Milf zaterdag 4 juli 2015 @ 16:37:08 #12
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_154062170
Dat Filmpje :D :'( :D. Hij wordt niet hardhandig naar de grond gedrukt, hij wordt niet hard aangepakt. Hij zit alleen op zijn knieën op de grond en de agenten staan een aantal meter bij hem vandaan.

Helemaal niets aan de hand dus
:').
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_154062226
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 16:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Hoe oud is de zus.
Aan de pics te zien nog geen 20.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 16:40:49 #14
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_154062300
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
En wij moeten ons veilig voelen??
_O- De ironie.
pi_154062394
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 16:37 schreef nikky het volgende:
Dat Filmpje :D :'( :D. Hij wordt niet hardhandig naar de grond gedrukt, hij wordt niet hard aangepakt. Hij zit alleen op zijn knieën op de grond en de agenten staan een aantal meter bij hem vandaan.

Helemaal niets aan de hand dus
:').
Dat is voor hen natuurlijk al hetzelfde als gewaterboard worden terwijl er ondertussen stroom door je ballen wordt gejaagd. Sowieso is de politie al de duivel als ze maar durven kijken naar dat soort gouden hart-types. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_154062426
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 16:27 schreef Specularium het volgende:
Zo vreemd vind ik het niet dat ze haar criminele tokkiefamilie probeert te beschermen.
Erg vind ik het bovendien ook niet; zo weet je tenminste meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. Dat geldt overigens ook voor al die facebook-reageerders.

Wat is het toch een voorrecht om dergelijk nutteloos importkrapuul in Nederland te mogen hebben...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_154062446
Ze moeten die wijf ook opsluiten voor belemmering van rechtsgang en arrestatie van politie op broertjes.

En wat doet kinderen zo laat nachts op de straat? Vakantie of niet..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_154062850
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 16:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Hoe oud is de zus.
Ik gok zo rond de 22-23.
pi_154062880
Pics van de zus?
pi_154062899
Dit was gisteravond, vandaag probeerde djAppa de boel weer op te jutten door een foto te twitteren van een bus moslims die volgens hem vanmorgen onderweg waren om te bidden en zomaar waren aangehouden en gefoullieerd, ook niets van waar was een foto van een paar dagen terug van een bus met moslmarrestanten op het hobbemaplein.

Liegen en bedriegen om maar te kunnen rellen en het vervolgens gek te vinden dat ze met de nek aangekeken worden.

[ Bericht 21% gewijzigd door Specularium op 04-07-2015 17:07:05 ]
pi_154062922
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 16:58 schreef Sapstengel het volgende:
Pics van de zus?
Liever niet, ik moet nog eten.
pi_154063138
quote:
Pics van de zus?
Is een mooie meid hoor.
5 Ferrari's op videoband!
pi_154063141
quote:
Pics van de zus?
pi_154063206
quote:
De reden dat ik mij vast hield aan mijn verhaal dat hij 11 is komt door de snelle gebeurtenissen en alle vragen om mij heen.. Dit neemt niet weg dat de situatie nu minder erg is of minder serieus genomen moet worden. Ik wou alleen de wijziging door geven. De vragen werden mij te veel en kon niet helder nadenkend, waardoor ik mij vast hield dat hij 11 jaar is. Mijn excuses
Mooi om te zien hoe de familie-eer ten koste van alles moet worden verdedigd. Collectieve verantwoordelijkheid in optima forma.
pi_154063258
Ja die jongen is al verloren. Die zal nog veel in de gevangenis terecht komen.
Ура для россии
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:15:37 #26
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154063406
Familie-eer redden door de politie zwart te maken als die je gewelddagige en criminele broer arresteert.

Ik geloof niet dat ik dat ooit zal begrijpen. Ze heeft een heel ander beeld van wat eervol gedrag is dan ik, iig..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_154063529
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:15 schreef Perrin het volgende:
Familie-eer redden door de politie zwart te maken als die je gewelddagige en criminele broer arresteert.

Ik geloof niet dat ik dat ooit zal begrijpen. Ze heeft een heel ander beeld van wat eervol gedrag is dan ik, iig..
Niet alleen zij. Iedereen die haar bijvalt, denkt er net zo over.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:20:24 #28
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_154063562
Oh, dit stond op Persona non Tatta op Facebook. :') Ze gingen helemaal los, sommige reacties waren ook niet van de lucht. En nu blijkt maar weer wat erachter zat...
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_154063577
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:15 schreef Perrin het volgende:

Het afval dat haar bijvalt ook trouwens.
pi_154063586
Blijft merkwaardig hoe antt sociaal gedrag en islam gewoon hand in hand gaan.
pi_154063618
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:20 schreef Voszje het volgende:
Oh, dit stond op Persona non Tatta op Facebook. :') Ze gingen helemaal los, sommige reacties waren ook niet van de lucht. En nu blijkt maar weer wat erachter zat...
Typische naam ook weer. :')
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:23:37 #32
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_154063654
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:22 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Typische naam ook weer. :')
Ook wel ja. :')
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_154063666
Familie die voor elkaar opkomt, ook als het rotte appels zijn... Nee, dat moet hard afgestraft worden...

*zucht*
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_154063729
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 16:35 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Is die jongen echt al na een uur naar huis gestuurd??
Ja, was een nieuwsitem over op tv Rjnmond. Volgens de politie was er sprake van een 'op een vuurwapen lijkend' wapen. Uitgezocht wordt nog om wat voor wapen het precies gaat en wie daar mee gedreigd had. De gestolen spullen zijn teruggevonden bij de 14 jarige verdachte.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_154063776
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 16:23 schreef nikky het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens.

Dat kortzichtige gedrag van regeerders en het gelieg van mensen. Wanneer dat mijn broertje was geweest gaf ik mij kapotgeschaamd. Daarbij hem vertellende dat hij een sukkel is.
Dit inderdaad, maar ik zou het niet zover laten komen in de eerste instantie. Heerlijke cultuurverrijking weer :').
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:27:44 #36
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_154063780
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, was een nieuwsitem over op tv Rjnmond. Volgens de politie was er sprake van een 'op een vuurwapen lijkend' wapen. Uitgezocht wordt nog om wat voor wapen het precies gaat en wie daar mee gedreigd had. De gestolen spullen zijn teruggevonden bij de 14 jarige verdachte.
Dan vind ik dat schandaliger dan dit hele verhaal..
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:43:02 #37
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_154064212
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

Pics van zus zijn mwah
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:44:05 #38
117098 Hathor
Effe niet
pi_154064237
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:23 schreef DS4 het volgende:
Familie die voor elkaar opkomt, ook als het rotte appels zijn... Nee, dat moet hard afgestraft worden...

*zucht*
Wat? Als mijn broertje zoiets zou flikken zou ik hem zelf gaan aangeven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_154064358
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:44 schreef Hathor het volgende:

Wat? Als mijn broertje zoiets zou flikken zou ik hem zelf gaan aangeven.
Op zich prijzenswaardig, maar dat wil nog niet zeggen dat TS terecht zo'n punt maakt van wat irrationeel gezever van een zus die gewoon voor haar kleine broertje opkomt.
pi_154064410
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich prijzenswaardig, maar dat wil nog niet zeggen dat TS terecht zo'n punt maakt van wat irrationeel gezever van een zus die gewoon voor haar kleine broertje opkomt.
Opkomen voor je broertje in zo'n geval is tot daar aan toe. Liegen, de politie voor van alles en nog wat uitmaken en bewust de boel opstoken om te rellen dat gaat veel te ver.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:55:13 #41
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_154064500
Even buiten het hele verhaal om van die gekke zus enzo.

Dat manneke beroofd iemand, gebruikt daarbij zelfs een vuurwapen (echt of nep, weet ik niet, maakt ook niet al te veel uit). Maar de volgende dag loopt hij gewoon vrij op straat?
pi_154064522
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Opkomen voor je broertje in zo'n geval is tot daar aan toe. Liegen, de politie voor van alles en nog wat uitmaken en bewust de boel opstoken om te rellen dat gaat veel te ver.
Op internet is helaas dit soort onzin gemeengoed geworden.

Het is niet fraai, maar om er nu meteen harde straffen op te zetten... (Nog afgezien het feit dat TS dan naar zijn eigen norm ook gestraft dient te worden).
pi_154064574
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is niet fraai, maar om er nu meteen harde straffen op te zetten... (Nog afgezien het feit dat TS dan naar zijn eigen norm ook gestraft dient te worden).
Heb je gelijk in. Gelukkig is het onmogelijk om strafrechtelijk hier iets tegen te doen. Je afkeur uitspraken over zulk soort figuren mag uiteraard wel.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 18:00:25 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154064624
quote:

[..]

Waar ze schijnbaar zo'n goeie band mee heeft dat ze zich "vergist" in zijn leeftijd... :')

De laatste keer dat ze hem zag zal hij wel 11 geweest zijn...
pi_154064670
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:00 schreef AchJa het volgende:

Waar ze schijnbaar zo'n goeie band mee heeft dat ze zich "vergist" in zijn leeftijd... :')
Ach, ze zal wel niet de meest slimme dame zijn... Maar dat is toch geen nieuws. Meer iets voor klb.
pi_154064706
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:55 schreef YazooW het volgende:

Dat manneke beroofd iemand, gebruikt daarbij zelfs een vuurwapen (echt of nep, weet ik niet, maakt ook niet al te veel uit). Maar de volgende dag loopt hij gewoon vrij op straat?
Ho ho, hij krijgt nog wel een fo...taakstraf!
pi_154064744
quote:

[..]

POLICOR!!!1 GUTMENSCH!!!1

Om maar even in de stijl van de geenstijl/jalta/tpo-op te blijven :')
-
  zaterdag 4 juli 2015 @ 18:06:01 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154064756
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:55 schreef YazooW het volgende:

En dan gaat FB nu al vol op het orgel, moet je nagaan wat er gebeurd was als ze hem meteen voor 48 uur ofzo opgesloten hadden...
  zaterdag 4 juli 2015 @ 18:14:30 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_154064942
Ze mag blij zijn dat we in een beschaafd land wonen. Volgens hun geloof had nu de hand van haar broer eraf gehakt moeten worden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_154065068
Ik heb dit een beetje gevolgd idd, weer een merkwaardige gang van zaken, en vraag me af waarom sommige mensen zich nog afvragen waarom het verwijt van "racisme" zo langzamerhand absoluut geen weerklank meer vindt.
En hoe gaat dat met die lui: eerste ramadannen, dan iftarren en lekker buikje vol eten, dan om 3 uur 's nacht met je broertje van 14 iemand overvallen en vervolgens naar moskee om te bidden??? :').

Was ook nog een foto van Appa, arme moslims die met de bus vervoerd werden naar moskee ivm fajr gebed, die grof behandeld werden door politie, maar dat was alleen de bus waarmee gearresteerde relschoppers naar politiebureau werden vervoerd in Schilderswijk... ook zo pijnlijk... en wel allemaal bidden na arrestatie... :').

Pijnlijk, pijnlijk, pijnlijk.
I´m back.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 18:23:01 #51
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_154065105
Goede OP ^O^
  zaterdag 4 juli 2015 @ 18:26:34 #52
346653 Ceviche
pi_154065171
Ik lees net dit op de facebook van zuslief:
quote:
We zijn ermee bezig de dokter is razend hier over hij wordt door gestuurd na het Weekend naar een kinderpsycholoog
Psycholoog heeft hij wel nodig ja, als hij nu al zulk gedrag vertoont :{w

Edit: ze noemde een ander jongetje van een filmpje van een andere 'asociale' aanhouding 13, ik houd al die filmpjes van opgepakte jongetjes niet uit elkaar ;(

[ Bericht 13% gewijzigd door Ceviche op 04-07-2015 18:32:43 ]
pi_154065195
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb dit een beetje gevolgd idd, weer een merkwaardige gang van zaken, en vraag me af waarom sommige mensen zich nog afvragen waarom het verwijt van "racisme" zo langzamerhand absoluut geen weerklank meer vindt.
En hoe gaat dat met die lui: eerste ramadannen, dan iftarren en lekker buikje vol eten, dan om 3 uur 's nacht met je broertje van 14 iemand overvallen en vervolgens naar moskee om te bidden??? :').
Nou, nou, nou, niet overdrijven hoor. Nu doe je alsof iedere moslim gelijk gewapende berovingen pleegt na de iftar.

Meestal wordt er na de iftar 'gewoon' gereld.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 18:27:59 #54
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_154065200
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:26 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Tevens noemt ze hem ook nog ergens 13 :')
Kan toch niet man. Ik weet niet hoe dat facebook werkt, maar klopt het dat je niet kan reageren?
  zaterdag 4 juli 2015 @ 18:28:59 #55
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154065225
quote:

[..]

:D Het wordt steeds beter!
_O-
pi_154065259
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nou, nou, nou, niet overdrijven hoor. Nu doe je alsof iedere moslim gelijk gewapende berovingen pleegt na de iftar.

Meestal wordt er na de iftar 'gewoon' gereld.
Na de ramadan wordt er in de bioscopen gereld toch?
Dit in de Schilderswijk is er gewoon even toevallig bij gekomen.
Maar mensen overvallen na de iftar en tussen de fajr is dus wel okee, kennelijk.
I´m back.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 18:31:15 #57
346653 Ceviche
pi_154065268
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:27 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Kan toch niet man. Ik weet niet hoe dat facebook werkt, maar klopt het dat je niet kan reageren?
Kan inderdaad niet reageren volgens mij. Vraag me af waarom?
pi_154065300
quote:

[..]

Ja, ze zijn bang dat-ie er wat aan over houdt als zogenaamd 11-jarige broertje onder schot genomen te worden door de politie, moet psycholoog bij te pas komen. Anders PTSS.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 04-07-2015 18:38:42 ]
I´m back.
pi_154065318
Binnenkort gaan woorden als "(kansen)parel" echt als een racistisch scheldwoord beschouwd worden, net als "thug" in Amerika
pi_154065345
quote:

[..]

Volgens mij wil niemand hoge straffen, maar bijzonder pijnlijk is dit wel.
Dacht dat het daardoor alweer was overgewaaid, maar kennelijk gaat het nog door, en wordt het natuurlijk steeds pijnlijker allemaal.
I´m back.
pi_154065391
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Na de ramadan wordt er in de bioscopen gereld toch?
Dit in de Schilderswijk is er gewoon even toevallig bij gekomen.
Maar mensen overvallen na de iftar en tussen de fajr is dus wel okee, kennelijk.
Ja, met het suikerfeest zal er weer een hoop extra politie op de been zijn om alle ellende vast voor te zijn. En een hoop bioscopen hebben dan weer, zoals ieder jaar, speciale reglementen om al die gasten aan te kunnen en sommige zijn gewoon helemaal dicht.

Als je perse toch een film wilt zien in die periode kies dan iets cultureels ofzo, dan heb je de minste kans dat je avondje vergald wordt
  zaterdag 4 juli 2015 @ 18:36:07 #62
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_154065399
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:31 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Kan inderdaad niet reageren volgens mij. Vraag me af waarom?
misschien reacties van onbekenden uitgezet, die hebben evt een andere mening? (weet niet of dat kan)
Het is overal terug te vinden :') .
  zaterdag 4 juli 2015 @ 18:36:36 #63
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_154065410
quote:

[..]

Het goedpraten is alweer begonnen zie ik?
pi_154065414
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:34 schreef Ryan3 het volgende:

Volgens mij wil niemand hoge straffen, maar bijzonder pijnlijk is dit wel.
Dacht dat het daardoor alweer was overgewaaid, maar kennelijk gaat het nog door, en wordt het natuurlijk steeds pijnlijker allemaal.
Het is al idioot om te veronderstellen dat we straks een facebookpolitie moeten hebben om iedere scheet strafrechtelijk te vervolgen.
pi_154065582
Met zo'n familie is die 14 jarige inderdaad bijna kansloos om niet ook crimineel te worden.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 18:47:13 #66
346653 Ceviche
pi_154065636
quote:
is toch erg dit wat ze hem aan hebben gedaan.. Die jongen is weer thuis gelukkig.. Hij vertelde me de enige waar ik aan dacht was om mijn laatste woorden uit te spreken(sahada), omdat ik bang was dat ze het zelfde zouden doen als die man in den haag
Ik hoop bijna dat dit waar is, dat die jongen goed geschrokken is en het voortaan niet meer doet.
pi_154065662
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:26 schreef Ceviche het volgende:
Psycholoog heeft hij wel nodig ja, als hij nu al zulk gedrag vertoont
Het kan best zijn dat hij net bij zijn broer in de auto was gestapt en niets met de beroving te maken heeft.
pi_154065668
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik hoop bijna dat dit waar is, dat die jongen goed geschrokken is en het voortaan niet meer doet.
Ik ook, maar voorlopig voeg ik het bij de dramatisering van zusjelief.
pi_154065720
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat hij net bij zijn broer in de auto was gestapt en niets met de beroving te maken heeft.
Ja, of je leest gewoon de op en ziet dan dat ze al herkend waren, tis maar een suggestie om jezelf niet zo voor joker te zetten om te proberen het weer goed te praten.
pi_154065754
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:51 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja, of je leest gewoon de op en ziet dan dat ze al herkend waren, tis maar een suggestie om jezelf niet zo voor joker te zetten om te proberen het weer goed te praten.
Dat staat er niet, er staat dat het bekenden waren maar er staat niet dat de latere inzittenden van de auto die bekenden waren.
pi_154065774
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die overvallen jongen is door 2 jongens overvallen en de politie heeft na aanleiding van de signalementen die het slachtoffer doorgaf deze 2 gasten gearresteerd.

Ja, theoretisch gezien is er een minieme kans dat deze 14 jarige gast er niets mee te maken heeft, maar het rechtvaardigt het optreden van de politie volledig.
pi_154065860
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die overvallen jongen is door 2 jongens overvallen en de politie heeft na aanleiding van de signalementen die het slachtoffer doorgaf deze 2 gasten gearresteerd.

Ja, theoretisch gezien is er een minieme kans dat deze 14 jarige gast er niets mee te maken heeft, maar het rechtvaardigt het optreden van de politie volledig.
Dat van de signalementen staat niet in het bericht het aanhouden is op basis van de auto gedaan.

Het aanhouden is inderdaad terecht maar daar ging de discussie niet over.
pi_154065864
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat staat er niet, er staat dat het bekenden waren maar er staat niet dat de latere inzittenden van de auto die bekenden waren.
Eehhhhhhh, dus de politie heeft misschien een willekeurige auto aangehouden of zijn mensen snel overgestapt?
En is de buit onder het rijden in hun auto gegooid, precies op de schoot en in de zakken van die 14jarige beroepscrimineel?

Kan allmaal, ja.

Of we houden ons gewoon voor 1 x gewoon bij de feiten zonder dat tere 14 jarige zieltje te ontzien en te duiden wat hij is, een 14 jarige beroepscrimineel, gewapend zelfs.
pi_154065939
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:56 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Eehhhhhhh, dus de politie heeft misschien een willekeurige auto aangehouden of zijn mensen snel overgestapt?
En is de buit onder het rijden in hun auto gegooid, precies op de schoot en in de zakken van die 14jarige beroepscrimineel?

Kan allmaal, ja.

Of we houden ons gewoon voor 1 x gewoon bij de feiten zonder dat tere 14 jarige zieltje te ontzien en te duiden wat hij is, een 14 jarige beroepscrimineel, gewapend zelfs.
"Gewapend" moet nog blijken. In de auto was vooralsnog geen wapen gevonden. Maar de aanhouding van deze twee broers is volkomen terecht, gezien het signalement van de gezochte daders. En de geroofde spullen zijn ook in de auto teruggevonden.

Ook de zorgvuldigheid die de politie heeft betracht omdat er mogelijk een wapen in het spel was is volkomen begrijpelijk.
pi_154066109
quote:

[..]

Kan allmaal, ja.

Kan ook een quantum leap voor gevallen zijn, dat twee perfect onschuldige Marokkanen verwisseld zijn met de twee daders in de auo idd.
I´m back.
pi_154066254
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 18:26 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Edit: ze noemde een ander jongetje van een filmpje van een andere 'asociale' aanhouding 13, ik houd al die filmpjes van opgepakte jongetjes niet uit elkaar ;(
De post die daar aan voorafgaat - waarop zij dus reageert - is de moeite ook wel waard. Een Turkse kennis van de gepikeerde zus heeft nog wel wat adviezen:
quote:
Je broertje kan zelf trauma kunnen gehouden nog, plus gek worden kwa angst en wie weet Door de angst die hij had, zou hij miss verkeerd beweging gemaakt hebben en zou die klootzakken schieten, als ik jullie familie was zou ik zwaar klacht indienen en vergoeding vragen van deze situatie.

Ps: [Naam]] moet dokter raport vragen van dokter ik voel me niet meer veilig en lijkt dat ik het weer ga mee maken ter wel ik niks heb om me heen ben geen verkeerd persoon etc.. Allah zal altijd helpen en de beste geven inşaAllah! Sabır!
Tuurlijk... Allah staat wel klaar voor 14-jarige straatrovers.

Bijzonder is ook wel dat alles wat de politie zegt "gelogen" is.

Compleet verknipt, die figuren.
pi_154066275
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kan ook een quantum leap voor gevallen zijn, dat twee perfect onschuldige Marokkanen verwisseld zijn met de twee daders in de auo idd.
Dat zou in theorie kunnen, maar die kans is wel erg klein. Bovendien zijn de gestolen spullen aangetroffen. De politie hield dus de juiste mensen staande.
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 19:18:12 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154066336
Ik vind het vooral een probleem dat een jochie van 14 het roverspad op gaat

Die zus dut niet zoveel fout lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154066345
Stukje bij beetje komt de waarheid over de islam en de moslims naar buiten, als vies afvalwater.

Het gaat langzaam, heel langzaam, maar we komen er wel, dat zien gelukkig steeds meer mensen in.
pi_154066419
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:18 schreef sp3c het volgende:

Die zus probeert het verhaal zo te draaien dat haar schijnheilige broertje zowat de rechterhand van allah himself is.

En daarmee loopt ze de boel op te jutten in de ijdele hoop nieuwe rellen te kunnen veroorzaken uit naam van haar criminele broer.
  FOK!mycroftheld zaterdag 4 juli 2015 @ 19:21:43 #81
128465 bondage
pi_154066443
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:21 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En daarmee loopt ze de boel op te jutten in de ijdele hoop nieuwe rellen te kunnen veroorzaken uit naam van haar criminele broer.
Zou op zich al strafbaar moeten zijn.
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 19:23:13 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154066480
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:21 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Die zus probeert het verhaal zo te draaien dat haar schijnheilige broertje zowat de rechterhand van allah himself is.

och jeetje zeg hey, poepoe

hoogste boom hoor
pi_154066689
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

och jeetje zeg hey, poepoe

hoogste boom hoor
Als een blanke een keer "dobberneger" of iets dergelijks roept op facebook of twitter moet ie met naam en toenaam door de mangel gehaald worden, krijgt ie aangiftes tegen zich, moet ie zijn baan kwijtraken, stenen door zijn ramen, noem maar op, allemaal terecht volgens sommigen.

En nu stelt het ineens allemaal niets voor?? Zeker aan de hoogste boom die muts.
pi_154066729
quote:

Nou ja, ze kon wel weten dat-ie niet 11 maar 14 was. En er zit natuurlijk een betrekkelijk groot verschil tussen een ventje van 11 en 14. Wrs wilde ze op die manier extra op het gemoed van de politie-agenten werken en toen ze ging filmen wist ze natuurlijk al dat ze dit op fb ging zetten, dus dan komt 11 ipv 14 ook beter over. Met 14 heeft men zo zijn twijfels met dit soort knapen nl.
Wat ze wrs niet kon weten is dat haar lieve onschuldige broertjes alvorens zich te vervoegen bij de moskee ten einde aan hun plechtige religieuze taak te voldoen, eerst nog even een bekende gingen overvallen met al dan niet een vuurwapen.
Wat ze niet begrijpt is dat de politie ervan uitging dat de twee verdachten werden gemeld als vuurwapen gevaarlijk en dat daarvoor een protocol bestaat bij aanhouding.
De agenten konden in het donker niet zien dat het hier o.m. om een knulletje ging. Verder is er geen sprake van excessief geweld oid.
De politie heeft dus volgens protocol juist gehandeld, dit is niet, zoals op fb werd gemeld, IDF in Gaza oid.
Maar goed, ze zet het verhaal vervolgens op FB om in lijn met wat in Den Haag is gebeurd grote verontwaardiging op te wekken, wat aanvankelijk lukt.
Echter wat blijkt is dat het knulletje 11 is en niet 14, wat al een groot verschil is.
Wat ook blijkt is dat de bij de overval geroofde spullen in de auto waarin knulletje en broer zaten worden aangetroffen, waardoor het aannemelijk wordt dat de overval door beiden of iig één van de inzittenden is uitgevoerd.
Het kan idd zo zijn dat er een quantum leap heeft plaats gevonden, dat volmaakt onschuldige Marokkanen verwisseld zijn met de echte overvallers.
Ook kan het jochie van 14 drie jaar terug in de tijd zijn gezet door een soort tijdelijke storing in het ruimte-tijd continuüm, zodat het ventje idd 11 is en niet 14.
Het kan zijn dat de echte daders van de overval de buit snaaks in de auto van de twee jongens heeft gelegd, toen die onder schot werden gehouden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 04-07-2015 19:41:22 ]
I´m back.
pi_154066812
quote:

[..]

Kan allmaal, ja.

Dat de goede auto is aangehouden lijkt mij wel. Wat echter heel goed mogelijk is is dat de oudere broer met een andere gewapende man de overval pleegde waarbij broer de chauffeur was. Vervolgens wisten ze dat twee oudere mannen gezocht werden dus stapte de gewapende man snel uit en liet de oudere broer zijn duidelijk jongere broertje instappen.

Het is gewoon veel te snel om de 14 jarige op basis van dit bericht als overvaller aan te merken terwijl de politie duidelijk vermeld dat de inzittenden van de auto zijn aangehouden als verdachte en de link met de twee overvallers niet duidelijk is gelegd. De 14 jarige is ook vrij vlot heengezonden en slechts bij één van de verdachten zijn de gestolen spullen gevonden.
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 19:36:26 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154066818
Mja boeiend?

of het joch 11 of 14 is veranderd helemaal niets aan het verhaal :')

Besides, als je mij vroegt hoe oud mijn zusje is dan weet ik dat ook niet direct zonder te rekenen
pi_154066880
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:23 schreef DS4 het volgende:

*zucht*
Typische D66 stropop redenatie.
pi_154066940
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:31 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Als een blanke een keer "dobberneger" of iets dergelijks roept op facebook of twitter moet ie met naam en toenaam door de mangel gehaald worden, krijgt ie aangiftes tegen zich, moet ie zijn baan kwijtraken, stenen door zijn ramen, noem maar op, allemaal terecht volgens sommigen.

En nu stelt het ineens allemaal niets voor?? Zeker aan de hoogste boom die muts.
En als je bovenstaande post dan word je ineens niet gekielhaalt maar anders wel (indien blank ldo) . Ik zou maar opletten als ik jou was, kom niet in de buurt van hoge bomen
pi_154066980
Als liegen over leeftijd strafbaar gaat worden, dan zijn er nogal wat dames die op het internet daten (en vast ook heren) die vervolgd gaan worden...
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 19:43:41 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154066989
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:31 schreef Kanjer het volgende:

[..]

hoezo ineens?

Roep ik in dat soort topics iets anders dan??
pi_154067000
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Typische D66 stropop redenatie.
Spuit 11.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 19:45:11 #92
137949 Disana
pi_154067029
Ik begrijp niet goed waarom het nieuwsfeit volgens de OP niet de beroving is, maar het begrijpelijke gedrag van een meisje dat voor haar broertje opkomt.
pi_154067091
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat de goede auto is aangehouden lijkt mij wel. Wat echter heel goed mogelijk is is dat de oudere broer met een andere gewapende man de overval pleegde waarbij broer de chauffeur was. Vervolgens wisten ze dat twee oudere mannen gezocht werden dus stapte de gewapende man snel uit en liet de oudere broer zijn duidelijk jongere broertje instappen.

Het is gewoon veel te snel om de 14 jarige op basis van dit bericht als overvaller aan te merken terwijl de politie duidelijk vermeld dat de inzittenden van de auto zijn aangehouden als verdachte en de link met de twee overvallers niet duidelijk is gelegd. De 14 jarige is ook vrij vlot heengezonden en slechts bij één van de verdachten zijn de gestolen spullen gevonden.
Kan ook zijn dat degene die zogenaamd is overvallen, gewoon nog wat geld moest betalen aan de oudste broer, ze hem toevallig zagen, oudste broer stapt uit, broertje gaat mee, en ontfutselt het geld, die man boos belt boos 112 met het verhaal dat-ie overvallen is om de broertjes een hak te zetten, weet auto en nummerbord op te geven, broertjes worden later gezien door politie en dan volgt de gebruikelijke aanhouding, maar dan nog zie ik niet in hoe de politie fout is geweest of ook maar wreed oid.
I´m back.
pi_154067108
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:43 schreef DS4 het volgende:
Als liegen over leeftijd strafbaar gaat worden, dan zijn er nogal wat dames die op het internet daten (en vast ook heren) die vervolgd gaan worden...
Gaat om het effectbejag in dit geval, volgens mij duidelijk gepland.
I´m back.
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 19:51:02 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154067154
Ja het klinkt echt als een meesteroplichter idd _O-
pi_154067159
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat degene die zogenaamd is overvallen, gewoon nog wat geld moest betalen aan de oudste broer, ze hem toevallig zagen, oudste broer stapt uit, broertje gaat mee, en ontfutselt het geld, die man boos belt boos 112 met het verhaal dat-ie overvallen is om de broertjes een hak te zetten, weet auto en nummerbord op te geven, broertjes worden later gezien door politie en dan volgt de gebruikelijke aanhouding, maar dan nog zie ik niet in hoe de politie fout is geweest of ook maar wreed oid.
Ik maak de politie ook geen verwijten alleen is in dit topic over de 14 jarige al weer van alles geschreven waarvoor elk bewijs ontbreekt. De zus kan trouwens ook beter boos worden op de 26 jarige dan op de politie volgens mij.
pi_154067179
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:48 schreef Ryan3 het volgende:

Gaat om het effectbejag in dit geval, volgens mij duidelijk gepland.
Dan is ze op zijn hoogst een zeer onsuccesvolle volksmenner...
pi_154067181
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:45 schreef Disana het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom het nieuwsfeit volgens de OP niet de beroving is, maar het begrijpelijke gedrag van een meisje dat voor haar broertje opkomt.
Precies.
pi_154067217
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik maak de politie ook geen verwijten alleen is in dit topic over de 14 jarige al weer van alles geschreven waarvoor elk bewijs ontbreekt. De zus kan trouwens ook beter boos worden op de 26 jarige dan op de politie volgens mij.
Ze kan zich beter schamen en die troep van haar fb halen, want ze maakt zich op zeer pijnlijke wijze belachelijk. Mensen gaan zich onwillekeurig bij al dit soort zogenaamde aanklachten afvragen of de vork misschien wel eens heel anders in de steel zit.
I´m back.
pi_154067254
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan is ze op zijn hoogst een zeer onsuccesvolle volksmenner...
Dat is ze ook, ze heeft al moeten toegeven dat het arme ventje niet 11 is, maar 14, maar het zaad is gezaaid hè. Ze pruttelt nog tegen dat de overval geen overval was, allemaal gelogen. Ze begrijpt alleen kennelijk niet hoe ongehoord pijnlijk dit allemaal overkomt.
I´m back.
pi_154067273
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze kan zich beter schamen en die troep van haar fb halen, want ze maakt zich op zeer pijnlijke wijze belachelijk. Mensen gaan zich onwillekeurig bij al dit soort zogenaamde aanklachten afvragen of de vork misschien wel eens heel anders in de steel zit.
Mogelijk wist ze wel dat de 14 jarige niets gedaan had en dan is het niet vreemd dat ze boos werd. Verder heb je natuurlijk gelijk mbt facebook maar het schijnt tegenwoordig redelijk normaal te zijn om daar je privé problemen openbaar te maken en mensen schamen zich daar niet meer voor.
pi_154067312
quote:

Die zus verdedigt het gedrag van haar broertje, alsof er niks aan de hand is en alsof de politie liegt. En de zus schopt bewust stennis over de zaak. Ze liegt ook over de leeftijd van haar broertje.
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 19:58:43 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154067320
Facebook is toch bedoelt om je prive meuk met anderen te delen?
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 19:59:05 #104
137949 Disana
pi_154067330
Hoe oud zal die zus nou helemaal zijn als het broertje 14 is, weet iemand dat?
pi_154067335
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:18 schreef Kanjer het volgende:
Stukje bij beetje komt de waarheid over de islam en de moslims naar buiten, als vies afvalwater.

Het gaat langzaam, heel langzaam, maar we komen er wel, dat zien gelukkig steeds meer mensen in.
Dit gaat niet zozeer over "de islam" als religie. Dit gaat specifiek over het gedrag van groepen moslims. Die overigens dingen doen die volop tegen hun geloof indruisen.
pi_154067364
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is haar andere broer. Ze valt geen familie af, ongeacht hoe walgelijk die zich gedragen.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:00:25 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154067365
quote:
Vroeger was de eerste reactie: "Je zal het er wel naar gemaakt hebben, pech voor je"...

Tegenwoordig: "Kutpopo, hoerenzonen, klootzakken... hij heeft heul niets gedaan..."
pi_154067385
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:58 schreef sp3c het volgende:
Deze dame zoekt de openbaarheid op met haar verhaal. Ze had de aanhouding niet hoeven filmen, ze had die beelden ook niet online hoeven gooien.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 20:02:24 #109
137949 Disana
pi_154067413
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vroeger was de eerste reactie: "Je zal het er wel naar gemaakt hebben, pech voor je"...

Tegenwoordig: "Kutpopo, hoerenzonen, klootzakken... hij heeft heul niets gedaan..."
Onzin. Ook 'vroeger' kwam familie voor elkaar op. En nogmaals, hoe oud zal deze zus nu helemaal zijn.
pi_154067444
quote:
De overval is gewoon gemeld door de politie, inclusief echte leeftijden.
Kennelijk is dat niet zo ontzettend schokkend.
De ophef is veroorzaakt door het zusje op haar fb en Joop die meteen dacht in te koppen. Sommige mensen zitten nogal in hun maag mbt de rellen die al dagen duren nav de dood van Martinez. Is het nu het racisme geweest van de politie of niet? Ja, tuurlijk, zeggen velen, waaronder veel moslims. Nou ja, als je dan paar dagen later een filmpje hebt van hoe de politie een 11-jarig arm jongetje dat naar de moskee ging om 3 uur 's nachts onder schot wordt gehouden door de politie à la IDF in Gaza, dan heb je natuurlijk een extra voorbeeldje om te wijzen op het racisme van de politie...
I´m back.
pi_154067471
Filmpje gekeken, waarom schoten ze deze crimineel niet dood of op z'n minst in zijn been, knie?
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 20:05:44 #112
137949 Disana
pi_154067510
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De overval is gewoon gemeld door de politie, inclusief echte leeftijden.
Kennelijk is dat niet zo ontzettend schokkend.
De ophef is veroorzaakt door het zusje op haar fb en Joop die meteen dacht in te koppen. Sommige mensen zitten nogal in hun maag mbt de rellen die al dagen duren nav de dood van Martinez. Is het nu het racisme van de politie of niet? Ja, tuurlijk, zeggen velen, waaronder veel moslims. Nou ja, als je dan paar dagen later een filmpje hebt van hoe de politie een 11-jarig arm jongetje dat naar de moskee ging om 3 uur 's nachts onder schot wordt gehouden door de politie à la IDF in Gaza, dan heb je natuurlijk een extra voorbeeldje om te wijzen op het racisme van de politie...
Ik zie ook nu nog niet wat het gedrag van de zus zo schokkend maakt. Wat zij doet klopt niet maar is voor een zus begrijpelijk.
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 20:06:55 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154067537
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Van mijn ouders zou dat de eerste reactie zijn ja maar van mijn broer niet ... dan was het toch al snel jongens onder elkaar hoor
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:06:58 #114
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154067540
Hopelijk zetten ze die domme zus ook vast.
pi_154067553
quote:
Omdat het feit dat jonge allochtonen bovensporig vaak (en jong) crimineel zijn, amper nog nieuwswaarde heeft. Iedereen die de afgelopen 10-15 jaar niet onder een steen lag, weet dat.

Het gaat hier om het hysterische gedrag van een liegende zus. Gedrag dat jij "begrijpelijk" noemt, terwijl haar broers kort daarvoor iemand hebben beroofd. De geroofde spullen zijn namelijk aangetroffen.

Dat ze op dat moment hysterisch is, is wellicht nog te begrijpen. Maar het gaat veel verder dan dat. Ze filmde de aanhouding, ze loog over de leeftijd van haar broertje om te doen voorkomen alsof agenten een 11-jarige staande hielden. Ze knikkerde die beelden online en ze blijft op Facebook het gedrag van haar broers ontkennen en de politie door het slijk halen.
pi_154067575
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:07 schreef Elfletterig het volgende:
De geroofde spullen zijn namelijk aangetroffen.
Bij slechts één verdachte de 14 jarige hoeft er niets mee te maken te hebben en de zus kan dat best geweten hebben omdat die aldoor thuis was.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 20:09:42 #117
137949 Disana
pi_154067606
quote:

[..]

Omdat het feit dat jonge allochtonen bovensporig vaak (en jong) crimineel zijn, amper nog nieuwswaarde heeft. Iedereen die de afgelopen 10-15 jaar niet onder een steen lag, weet dat.

Het gaat hier om het hysterische gedrag van een liegende zus. Gedrag dat jij "begrijpelijk" noemt, terwijl haar broers kort daarvoor iemand hebben beroofd. De geroofde spullen zijn namelijk aangetroffen.

Dat ze op dat moment hysterisch is, is wellicht nog te begrijpen. Maar het gaat veel verder dan dat. Ze filmde de aanhouding, ze loog over de leeftijd van haar broertje om te doen voorkomen alsof agenten een 11-jarige staande hielden. Ze knikkerde die beelden online en ze blijft op Facebook het gedrag van haar broers ontkennen en de politie door het slijk halen.
Ik vind dat serieus niet nieuwswaardig.
pi_154067614
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:04 schreef Nober het volgende:
Filmpje gekeken, waarom schoten ze deze crimineel niet dood of op z'n minst in zijn been, knie?
Omdat daar geen enkele reden toe is. De jongen gehoorzaamt en de aanhouding verloopt verder rustig, op een krijsende hysterische zus na dan.

In hoeverre deze jongen werkelijk crimineel is, zal blijken uit nader onderzoek. Maar op basis van het afgegeven signalement (plus mogelijke aanwezigheid van een vuurwapen) heeft de politie correct (en geweldloos) gehandeld bij deze aanhouding.

Overigens meldt Marokko.nl nog dit:
quote:
Omdat er nogal wat ophef is ontstaan over de aanhouding en de beelden hiervan is de wijkagent langs de familie gegaan om over het incident te praten. Hij heeft onder meer de protocollen van de politie uitgelegd wanneer iemand of meerdere personen aan een 'signalement' voldoen.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:12:09 #119
117098 Hathor
Effe niet
pi_154067691
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:58 schreef sp3c het volgende:
Ik raad het niemand aan.
pi_154067696
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bij slechts één verdachte de 14 jarige hoeft er niets mee te maken te hebben en de zus kan dat best geweten hebben omdat die aldoor thuis was.
Het beroofde slachtoffer had aangegeven dat hij door twee mensen was beroofd. De politie houdt een auto aan met twee mensen erin. Het is dan volkomen logisch dat de twee mensen in de auto worden aangehouden. Voor de goede orde, nogmaals: de gestolen spullen zijn aangetroffen.
pi_154067711
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Op de één of andere manier verbaast me dat niks.
pi_154067723
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zie ook nu nog niet wat het gedrag van de zus zo schokkend maakt. Wat zij doet klopt niet maar is voor een zus begrijpelijk.
Ze wilden wrs gewoon een zo groot mogelijk rel schoppen en Joop maakte vervolgens een fail.
Het is niet gelukt, omdat al snel duidelijk werd dat het verhaal aan alle kanten rammelt.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 20:14:35 #123
137949 Disana
pi_154067767
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op de één of andere manier verbaast me dat niks.
Wat hebben jouw vooroordelen met het topic te maken? Beetje raar dat je op de man gaat spelen als iemand het doodgewoon anders ziet.
pi_154067785
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het beroofde slachtoffer had aangegeven dat hij door twee mensen was beroofd. De politie houdt een auto aan met twee mensen erin. Het is dan volkomen logisch dat de twee mensen in de auto worden aangehouden. Voor de goede orde, nogmaals: de gestolen spullen zijn aangetroffen.
Ja dat is logisch maar dat jij de 14 jarige meteen veroordeelt slaat nergens op.
quote:
Kansenparel (14) gepakt voor beroving,
Nee, hij is aangehouden omdat hij in een auto zat die mogelijk betrokken was bij een roofoverval.

quote:
terwijl haar broers kort daarvoor iemand hebben beroofd
Duidelijk dus ook niet bewezen.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 20:15:41 #125
137949 Disana
pi_154067800
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze wilden wrs gewoon een zo groot mogelijk rel schoppen en Joop maakte vervolgens een fail.
Het is niet gelukt, omdat al snel duidelijk werd dat het verhaal aan alle kanten rammelt.
Van die zus snap ik dat, van Joop ook want daar staan ze altijd voor in de rij als er iets te klagen valt. De zus doet wat haar hart haar ingeeft, Joop zou beter moeten weten.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:16:04 #126
117098 Hathor
Effe niet
pi_154067812
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja dat is logisch maar dat jij de 14 jarige meteen veroordeelt slaat nergens op.

[..]

Nee, hij is aangehouden omdat hij in een auto zat die mogelijk betrokken was bij een roofoverval.

[..]

De gestolen spullen lagen niet in de aangehouden wagen?
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 20:17:09 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154067849
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik raad het niemand aan.
nee ik ook niet maar de meeste mensen zijn anders dan mij
pi_154067856
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

De gestolen spullen lagen niet in de aangehouden wagen?
Blijkbaar niet.
quote:
Bij één van de verdachten trof de politie de gestolen waar aan.
Maar dan nog kan iemand in een auto stappen waar gestolen spullen in liggen zonder iets met die gestolen spullen te maken te hebben.
pi_154067901
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Mooi.
Conscience do cost.
pi_154067925
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat hebben jouw vooroordelen met het topic te maken? Beetje raar dat je op de man gaat spelen als iemand het doodgewoon anders ziet.
Over welke vooroordelen heb je het? Ik observeer gewoon. Ik las een nieuwsbericht, ik maak daar een topic over. Ik citeer een hysterische, leugenachtige zus en allerlei mensen die haar bijvallen. Dat terwijl de feiten heel anders liggen.

Dat jij er geen nieuws in ziet - en met jou de gebruikelijke poco's ook niet - komt omdat jullie de oncomfortabele werkelijkheid liever niet onder ogen zien. Liever downplayen jullie dit gedrag naar "een zusje dat voor haar broertje opkomt".

Jullie zien niet de haat van allochtonen richting de Nederlandse samenleving die doorsijpelt uit de berichten. Jullie zien ook niet hoe de politie per definitie "fout" is volgens zulke figuren. En jullie zien niet hoe zo'n wijf geen enkel normbesef heeft; ze ziet het verschil tussen goed en fout niet en ze kent geen enkele schaamte of remming wat betreft haar eigen gedrag en het publiceren van de videobeelden.

Jullie zien dat niet, omdat je het niet wilt zien. Het past niet in het politiek-correcte straatje. Leer mij discussievoerders op FOK! kennen. :{w
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 20:20:56 #131
137949 Disana
pi_154067974
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:20 schreef Elfletterig het volgende:
Ik observeer gewoon. Ik las een nieuwsbericht,
Erg slecht blijkbaar want jij schrijft dat de spullen werden aangetroffen in de auto terwijl ze bij één van de verdachten werden aangetroffen en de auto nog onderzocht moest worden. Daarnaast schrijf je nog veel meer dingen die niet kloppen en eigen aannames zijn.
pi_154068002
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik heb de 14-jarige niet meteen veroordeeld. In de titel van een topic heb ik geen ruimte voor een zin als "14-jarige jongen aangehouden omdat hij in een auto zat die mogelijk betrokken was bij een roofoverval".

Ik heb gezegd dat de precieze toedracht van de beroving nader onderzocht zal moeten worden. Maar hoe dan ook staan de beide broers er niet al te best op, omdat de gestolen spullen zijn aangetroffen.

Op basis van het signalement dat het slachtoffer afgaf, is de aanhouding van beide broers volkomen terecht.
pi_154068009
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Van die zus snap ik dat, van Joop ook want daar staan ze altijd voor in de rij als er iets te klagen valt. De zus doet wat haar hart haar ingeeft, Joop zou beter moeten weten.
Sommige dingen zal ze op het moment van filmen misschien niet geweten hebben, de overval bijv., maar dat het ventje 11 was ipv 14, met als effectbejag de zaak extra aandikken, getuigt niet van de aller nobelste motieven iig.
Ik vrees dat dit een mooi voorbeeld is van de splinter in het oog van de ander zien, maar de balk in het eigen oog niet opmerken. Er zit namelijk tijd tussen het maken van het filmpje en het neerplempen op fb. En ondertussen zal ze ook geweten hebben dat haar broertjes hun ramadan plichten niet helemaal serieus hebben opgevat en dat er voor de politie echt wel reden was om het tweetal volgens protocol aan te houden als vuurgevaarlijk.
I´m back.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:24:17 #135
117098 Hathor
Effe niet
pi_154068044
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb de 14-jarige niet meteen veroordeeld. In de titel van een topic heb ik geen ruimte voor een zin als "14-jarige jongen aangehouden omdat hij in een auto zat die mogelijk betrokken was bij een roofoverval".

Ik heb gezegd dat de precieze toedracht van de beroving nader onderzocht zal moeten worden. Maar hoe dan ook staan de beide broers er niet al te best op, omdat de gestolen spullen zijn aangetroffen.

Op basis van het signalement dat het slachtoffer afgaf, is de aanhouding van beide broers volkomen terecht.
Was het slachtoffer ook geen bekende van die twee?
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 20:25:40 #136
137949 Disana
pi_154068078
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sommige dingen zal ze op het moment van filmen misschien niet geweten hebben, de overval bijv., maar dat het ventje 11 was ipv 14, met als effectbejag de zaak extra aandikken, getuigt niet van de aller nobelste motieven iig.
Ik vrees dat dit een mooi voorbeeld is van de splinter in het oog van de ander zien, maar de balk in het eigen oog niet opmerken. Er zit namelijk tijd tussen het maken van het filmpje en het neerplempen op fb. En ondertussen zal ze ook geweten hebben dat haar broertjes hun ramadan plichten niet helemaal serieus hebben opgevat en dat er voor de politie echt wel reden was om het tweetal volgens protocol aan te houden als vuurgevaarlijk.
Ik heb werkelijk geen idee wat ze heeft geweten, ik weet alleen dat ze familie is en waarschijnlijk zelf ook nog erg jong. Wel grappig dat zo'n meid zo'n ophef kan veroorzaken bij mensen die toch al een beetje moeite hebben met allochtonen.
pi_154068087
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:22 schreef Elfletterig het volgende:
Waar staat iets over aanhouding op basis van signalement in het politie bericht, de aanhoudingen zijn gedaan omdat ze inzittenden van de auto waren.

quote:
Agenten troffen het voertuig aan in de Jan Porcellistraat met daarin twee inzittenden. Vanwege de melding over het vuurwapen, werden deze twee aangehouden met de benaderingstechniek gevaarlijke verdachte (BTGV).
Ik heb "deze twee" maar even vet gemaakt.
pi_154068091
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Erg slecht blijkbaar want jij schrijft dat de spullen werden aangetroffen in de auto terwijl ze bij één van de verdachten werden aangetroffen en de auto nog onderzocht moest worden. Daarnaast schrijf je nog veel meer dingen die niet kloppen en eigen aannames zijn.
De gestolen waar bestond uit geld. Bij het fouilleren van beide verdachten is de gestolen waar (het geld dus) bij één van beide verdachten aangetroffen. Zie politiebericht in de OP.

De auto moet nog nader worden onderzocht in verband met het wapen, dat vooralsnog niet is gevonden. Het slachtoffer zegt met een vuurwapen te zijn bedreigd; zie politiebericht in de OP.
pi_154068130
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De gestolen waar bestond uit geld. Bij het fouilleren van beide verdachten is de gestolen waar (het geld dus) bij één van beide verdachten aangetroffen. Zie politiebericht in de OP.

De auto moet nog nader worden onderzocht in verband met het wapen, dat vooralsnog niet is gevonden. Het slachtoffer zegt met een vuurwapen te zijn bedreigd; zie politiebericht in de OP.
Bij de verdachte aangetroffen is heel iets anders dan in de auto aangetroffen omdat in de auto het niet direct aan één persoon linkt.
pi_154068235
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bij de verdachte aangetroffen is heel iets anders dan in de auto aangetroffen omdat in de auto het niet direct aan één persoon linkt.
Wat is precies je punt? Slachtoffer wordt beroofd van geld, geeft signalement aan politie door. Een signalement kan natuurlijk prima bevatten in wat voor auto de (vermeende) daders rijden. Politie ziet auto die precies aan het signalement voldoet, houdt de twee inzittenden aan (en vindt daarna ook nog het gestolen geld).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2015 20:31:38 ]
pi_154068256
De meeste diefstallen en berovingen halen het nieuws helemaal niet. Grappig eigenlijk hoe deze zus een hoop negatieve media-aandacht gecreëerd heeft.
pi_154068332
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee wat ze heeft geweten, ik weet alleen dat ze familie is en waarschijnlijk zelf ook nog erg jong. Wel grappig dat zo'n meid zo'n ophef kan veroorzaken bij mensen die toch al een beetje moeite hebben met allochtonen.
O, ja, is dat laatste zo? Ik weet alleen dat Joop ermee kwam, want die hebben moeite met het politie optreden tegen allochtonen kennelijk. En daarvan dachten ze dat dit weer een voorbeeld was.

Overigens denk je echt niet dat ze geweten heeft dat haar broertje 14 was? Dat ze zo verontwaardigd was dat ze dat ineens niet meer weet, terwijl ze kennelijk iets later zelfs precies weet wanneer hij geboren was, nl 24 februari 2001.
I´m back.
pi_154068346
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat is precies je punt? Slachtoffer wordt beroofd van geld, geeft signalement aan politie door. Een signalement kan natuurlijk prima bevatten in wat voor auto de (vermeende) daders rijden. Politie ziet auto die precies aan het signalement voldoet, houdt de twee inzittenden aan (en vindt daarna ook nog het gestolen geld).
Punt is dat jij jouw teksten in dit topic moet aanpassen want je schrijft onzin. Als je de zus beschuldigt van fouten moet je immers zelf het goede voorbeeld geven. Dat de politie de 14 jarig zo snel naar huis laat gaan is volgens mij reden om aan te nemen dat het niet één van de overvallers was. Bij ernstige feiten als een gewapende straatroof is dat namelijk wel heel snel.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 20:36:35 #144
137949 Disana
pi_154068409
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ja, is dat laatste zo? Ik weet alleen dat Joop ermee kwam, want die hebben moeite met het politie optreden tegen allochtonen kennelijk. En daarvan dachten ze dat dit weer een voorbeeld was.
Ja, hier speelt het 'zie je wel' effect, het duidelijkst te zien in de posts van Elfletterig, die ervan overtuigd is dat dit een kwestie is van haat voor de Nederlandse samenleving. Als je daar geen last van hebt, zie je enkel een hysterisch zusje.
pi_154068430
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Punt is dat jij jouw teksten in dit topic moet aanpassen want je schrijft onzin. Als je de zus beschuldigt van fouten moet je immers zelf het goede voorbeeld geven. Dat de politie de 14 jarig zo snel naar huis laat gaan is volgens mij reden om aan te nemen dat het niet één van de overvallers was. Bij ernstige feiten als een gewapende straatroof is dat namelijk wel heel snel.
Dat de politie deze jongen naar huis heeft gestuurd betekent niet per definitie dat hij onschuldig is. De politie kan deze jongen ook vanwege zijn leeftijd naar huis hebben gestuurd, of een foutje hebben gemaakt.
pi_154068557
Wat vreemd dat er weer posts gewist zijn waarin simpelweg wordt geconstateerd dat de afkomst voor sommigen hier op fok de welbekende rode lap is.

Waarom is dat, dat xenofobie hier openlijk geuit kan worden en daar negatief op reageren problematisch is?
pi_154068583
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, hier speelt het 'zie je wel' effect, het duidelijkst te zien in de posts van Elfletterig, die ervan overtuigd is dat dit een kwestie is van haat voor de Nederlandse samenleving. Als je daar geen last van hebt, zie je enkel een hysterisch zusje.
Zie je wel van Joop ja. Maar ook door het zusje bedoeld. Nu men wel weet hoe de vork in de steel zit, zie ik haar er niet op terugkomen en zeggen dat haar broertjes met iets heel fouts bezig waren en dat nog wel tijdens de heilige ramadan. Nee, het is een leugen en het klopt niet, nadere uitleg is er niet. Wat ze niet begrijpt is dat de politie helemaal niet zo gek is bezig geweest. Als iemand opbelt naar 112 dat-ie overvallen is met een vuurwapen en dat de persoon in jouw auto zit en de politie ontdekt jouw auto, hoe denk je dat ze dan op jou reageren?
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 20:43:51 #148
137949 Disana
pi_154068616
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zie je wel van Joop ja. Maar ook door het zusje bedoeld. Nu men wel weet hoe de vork in de steel zit, zie ik haar er niet op terugkomen en zeggen dat haar broertjes met iets heel fouts bezig waren en dat nog wel tijdens de heilige ramadan. Nee, het is een leugen en het klopt niet, nadere uitleg is er niet. Wat ze niet begrijpt is dat de politie helemaal niet zo gek is bezig geweest. Als iemand opbelt naar 112 dat-ie overvallen is met een vuurwapen en dat de persoon in jouw auto zit en de politie ontdekt jouw auto, hoe denk je dat ze dan op jou reageren?
Jij jouw visie, ik de mijne.
pi_154068643
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:41 schreef DS4 het volgende:
Wat vreemd dat er weer posts gewist zijn waarin simpelweg wordt geconstateerd dat de afkomst voor sommigen hier op fok de welbekende rode lap is.

Waarom is dat, dat xenofobie hier openlijk geuit kan worden en daar negatief op reageren problematisch is?
Het is iets xenofobisch als je dit nogal navrant vindt?
I´m back.
pi_154068671
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is iets xenofobisch als je dit nogal navrant vindt?
Niet per definitie, maar dat zeg ik dan ook niet.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:46:03 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154068677
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat de politie deze jongen naar huis heeft gestuurd betekent niet per definitie dat hij onschuldig is. De politie kan deze jongen ook vanwege zijn leeftijd naar huis hebben gestuurd, of een foutje hebben gemaakt.
Voor de politie is het ook gewoon niet handig een 14-jarige midden in de nacht op het bureau te hebben (en houden), dus dan worden al snel de ouders gebeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154068680
quote:

Als je een serieus antwoord op die vraag wilt moet je hier zijn: NWS / [NWS FeedBack]

Maar iets zegt me dat we jouw vraag daar niet gaan zien.
pi_154068771
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet per definitie, maar dat zeg ik dan ook niet.
Als jij denkt dat de politie racistisch is en altijd allochtonen pakt, ook als er geen aanleiding voor is, dan moet je natuurlijk niet met dit voorbeeld komen, dan schop je je eigen stelling onderuit.
I´m back.
pi_154068792
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat de 14-jarige is gepakt wegens een beroving is niet hetzelfde als schuldig zijn aan die beroving. De 26-jarige broer is inmiddels ook op vrije voeten, maar is nog altijd verdachte.

Punt is dat de politie op basis van een signalement heeft gehandeld en de mensen in die auto zijn niet zomaar aangehouden.
pi_154068817
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah, inmiddels heb je het toch wel opgeschaald naar "hysterisch zusje"? Straks was het nog een zusje dat voor haar broertje opkwam.
pi_154068825
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

-
Ach, als je inhoudelijk niets meer te melden hebt ga je anderen maar beschuldigen van verknipte denkbeelden? Mogelijk moet je je eens houden aan de normale fatsoensnormen als je die zo belangrijk vindt. persoonlijk vind ik wat de zus deed minder erg dan op basis van de teksten van de politie gaan melden dat de twee broers overvallers zijn en de teksten een heel eigen interpretatie geven en vervolgens je ook nog beroepen op objectieve waarneming is ook erg triest.

[ Bericht 6% gewijzigd door Specularium op 04-07-2015 20:59:18 ]
pi_154068839
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:49 schreef Ryan3 het volgende:

Als jij denkt dat de politie racistisch is en altijd allochtonen pakt, ook als er geen aanleiding voor is, dan moet je natuurlijk niet met dit voorbeeld komen, dan schop je je eigen stelling onderuit.
Dat racisme-roepers bijzonder vaak de plank mis slaan is iets anders.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 20:54:17 #158
137949 Disana
pi_154068889
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah, inmiddels heb je het toch wel opgeschaald naar "hysterisch zusje"? Straks was het nog een zusje dat voor haar broertje opkwam.
Natuurlijk is het hysterisch, het is een zus die haar broertje in een netelige situatie verdedigt.
pi_154068900
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:50 schreef Elfletterig het volgende:
Dat de 14-jarige is gepakt wegens een beroving is niet hetzelfde als schuldig zijn aan die beroving.
Waarom schreef je dat dan?
quote:
Gedrag dat jij "begrijpelijk" noemt, terwijl haar broers kort daarvoor iemand hebben beroofd.
pi_154068994
quote:

Ik heb geen idee waar je het over hebt maar het klinkt als een persoonlijke aanval die is verwijderd.
pi_154068995
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ach, als je inhoudelijk niets meer te melden hebt ga je anderen maar beschuldigen van verknipte denkbeelden? Mogelijk moet je je eens houden aan de normale fatsoensnormen als je die zo belangrijk vindt. persoonlijk vind ik wat de zus deed minder erg dan op basis van de teksten van de politie gaan melden dat de twee broers overvallers zijn en de teksten een heel eigen interpretatie geven en vervolgens je ook nog beroepen op objectieve waarneming is ook erg triest.
Heb je die Facebook-pagina van haar gezien? Heb je de comments in de OP gelezen?

En voor de goede orde: ze had er ook het zwijgen toe kunnen doen, maar ZIJ zocht de publiciteit op. Ze gooide het filmpje op Facebook, loog herhaaldelijk over de leeftijd van haar broer én ze riep op tot het delen van de videoclip.

En nogmaals: de aanhouding en de manier waarop dat gebeurde was - geven de beschikbare informatie - volledig terecht. De oudste broer is nog steeds verdachte. Ze zijn echt niet zomaar aangehouden, die jongens. Ook als blijkt dat de jongste er niet bij betrokken was, blijft overeind staan dat de politie de gestolen waar heeft aangetroffen.
pi_154069103
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom schreef je dat dan?

[..]

Dat had inderdaad iets zorgvuldiger geformuleerd moeten worden. Minstens één van de broers heeft iemand beroofd, is het sterke vermoeden. Dat de geroofde waar is aangetroffen, versterkt dat vermoeden.

Resteert natuurlijk nog steeds de vraag waarom een 14-jarige jongen midden in de nacht in de auto zit bij een oudere broer die, voor zover we nu kunnen zien, vrijwel zeker een beroving heeft gepleegd. Het kan een typisch gevalletje zijn van op de verkeerde plek zijn, op het verkeerde moment. Maar de aanhouding als zodanig is nog steeds volkomen terecht, gezien het signalement en de informatie die de politie had.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 juli 2015 @ 21:05:57 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_154069186
quote:

[..]

Vroeger was dat van weinig belang inderdaad. Alleen staan ze tegenwoordig erbij te filmen, gooien ze het volledig uit context op social media en roepen ze op tot actie in een week waar er toch al wat mensen op gespannen voet staan met de politie. Je zou het als opruiing en haat zaaien kunnen noemen
pi_154069235
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:58 schreef Elfletterig het volgende:
geven de beschikbare informatie
Alleen had zus die informatie op dat moment niet.
pi_154069249
Ik vond ook dat de aanhouding op een hele nette manier verliep. De agenten gaven op een respectvolle toon orders. De verdachten hoefden alleen maar op hun knieën te zitten en te wachten tot ze ingerekend werden. Ze gingen niet in op de hysterische zus en bleven daar rustig onder.

Deze agenten arresteerden deze mogelijke vuurwapengevaarlijke verdachten op professionele wijze in en handelden waarschijnlijk precies zoals dat hen geleerd is.

Voor sommige users is zelfs dat verkeerd en kan de politie het nooit goed doen.
pi_154069340
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat had inderdaad iets zorgvuldiger geformuleerd moeten worden. Minstens één van de broers heeft iemand beroofd, is het sterke vermoeden. Dat de geroofde waar is aangetroffen, versterkt dat vermoeden.

Resteert natuurlijk nog steeds de vraag waarom een 14-jarige jongen midden in de nacht in de auto zit bij een oudere broer die, voor zover we nu kunnen zien, vrijwel zeker een beroving heeft gepleegd. Het kan een typisch gevalletje zijn van op de verkeerde plek zijn, op het verkeerde moment. Maar de aanhouding als zodanig is nog steeds volkomen terecht, gezien het signalement en de informatie die de politie had.
De 26 jarige was blijkbaar al (bijna) naar huis gereden immers de zus was ook aanwezig om het te filmen. Het is volgens mij niet vreemd dat er dan ook een broertje kan zijn ingestapt die van niets weet, net als de zus.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 21:12:05 #167
137949 Disana
pi_154069344
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vond ook dat de aanhouding op een hele nette manier verliep. De agenten gaven op een respectvolle toon orders. De verdachten hoefden alleen maar op hun knieën te zitten en te wachten tot ze ingerekend werden. Ze gingen niet in op de hysterische zus en bleven daar rustig onder.

Deze agenten arresteerden deze mogelijke vuurwapengevaarlijke verdachten op professionele wijze in en handelden waarschijnlijk precies zoals dat hen geleerd is.

Voor sommige users is zelfs dat verkeerd en kan de politie het nooit goed doen.
Jij en Elfletterig creëren jullie eigen tegenstanders. Ik heb in dit topic namelijk geen users gezien die iets op het optreden van de politie in deze kwestie aan te merken hadden.
pi_154069420
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Alleen had zus die informatie op dat moment niet.
Klopt. Het is nota bene de 14-jarige broer zelf die zijn zus tot kalmte maant. In plaats daarvan blijft ze zich hysterisch gedragen, blijft ze liegen over de leeftijd van haar broer, blijft ze filmen, gooit ze de beelden online met de omroep om ze te verspreiden.

Die 14-jarige is zowaar nog volwassener in zijn gedrag dan dat hysterische wijf, dat minstens een jaartje of 4 ouder is dan hij.
pi_154069484
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:58 schreef Specularium het volgende:

Ik heb geen idee waar je het over hebt maar het klinkt als een persoonlijke aanval die is verwijderd.
Bijzonder dat je niet weet waar ik het over heb, maar dat je wel meent te weten dat het een persoonlijke aanval was (hetgeen niet zo was, disana had het vrij algemeen gesteld).
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 21:18:07 #170
137949 Disana
pi_154069517
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bijzonder dat je niet weet waar ik het over heb, maar dat je wel meent te weten dat het een persoonlijke aanval was (hetgeen niet zo was, disana had het vrij algemeen gesteld).
Is er een post van mij verwijderd? Zo uitgesproken ben ik toch niet aan het posten geweest?
pi_154069524
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt. Het is nota bene de 14-jarige broer zelf die zijn zus tot kalmte maant. In plaats daarvan blijft ze zich hysterisch gedragen, blijft ze liegen over de leeftijd van haar broer, blijft ze filmen, gooit ze de beelden online met de omroep om ze te verspreiden.

Die 14-jarige is zowaar nog volwassener in zijn gedrag dan dat hysterische wijf, dat minstens een jaartje of 4 ouder is dan hij.
Ik vind het ook niet zo slim van de zus maar mensen doen soms domme dingen en zeker in deze stressvolle omstandigheden, maar goed jij maakt er net als anderen blijkbaar ook een hoop ophef over deze kwestie dus blijkbaar is er iets heel ergs aan de hand.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:20:03 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_154069575
quote:
Politie in Rotterdam houdt kind onder schot, dwingt hem op zijn knieën
Video: Zus is nog steeds in shock ... Kind heeft hartproblemen ... 'bek houden en naar binnen, doe die deur dicht' .. Familie onderneemt juridische stappen

De 11-jarige Zakaria uit Rotterdam is nog in shock. De politie dwong hem afgelopen nacht ruw op zijn knieën terwijl hij onder schot werd gehouden. Zijn zus plaatste het filmpje op haar Facebook-account. Nog steeds is ze woedend. 'Dit kan niet in Nederland.'

De jongen zat bij zijn broer in de auto toen het misging. De familie had net gegeten en wilde het gebed verrichten. De auto werd door de politie als verdacht aangemerkt en dus werden alle inzittenden uit de auto gehaald. Ook het 11-jarige kind. Terwijl het jongetje de behandeling ondergaat, roept zijn zus dat de politie zijn boekje te buiten gaat, zonder resultaat.

Het jongetje wordt gefilmd terwijl hij moet knielen, met zijn handen tegen het achterhoofd geplaatst. Later vertelde het jongetje aan zijn zus dat hij de geloofsgetuigenis bleef verrichten in zijn hoofd (moslims doen dit onder andere tijdens hun sterfbed voordat ze hun dood vinden, red.), omdat hij vreesde hetzelfde los te ondergaan als Mitch Henriquez.

De politie zou volgens de zus kort voor het gebeuren een waarschuwing hebben ontvangen dat er sprake zou zijn van verboden vuurwapenbezit, maar de broers bleken daar niets mee te maken te hebben.
Helemaal dubbel gelegen bij dat artikel op Joop. Een 11 jarig kind met hartproblemen, dat net als de rest van zijn familie niets anders wil dan bidden en vroom zijn. Ondanks zijn hartproblemen blijft het zich gedwee inzetten voor een betere wereld, waar mensen van alle rassen en geloven dansen onder de regenboog. Als zijn stervensmoment daar lijkt te zijn, zijn zijn gedachten nog steeds bij de islam en andere onschuldige slachtoffers van de politie. Deze jongen heeft zijn korte leventje als heilige geleefd, voordat de racistische politie hier een einde aan wilde maken.
Dan komt de facistische Nederlandse politie binnenstormen. 'Hé, twee muzelmannen in een auto. Verdacht. Laten we ze uit de auto schreeuwen, en als er eentje ook maar één verkeerde beweging maakt, dan leggen we ze meteen om. Dat zijn er dan weer 2 minder.

Prachtig proza en tekenend door wat voor bril de Joop-redacteuren de wereld zien.
The End Times are wild
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:22:07 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_154069648
Oh, en dan nog die extreme straffen in Nederland voor een gewapende roofoverval. Als je 14 bent mag je dezelfde avond nog naar huis, ben je meerderjarig dan moet je een avondje blijven slapen op het politiebureau. Het lijkt hier de gestapo wel!
The End Times are wild
pi_154069698
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De 26 jarige was blijkbaar al (bijna) naar huis gereden immers de zus was ook aanwezig om het te filmen. Het is volgens mij niet vreemd dat er dan ook een broertje kan zijn ingestapt die van niets weet, net als de zus.
Het is in theorie denkbaar. Het slachtoffer wordt beroofd door twee mensen. De auto rijdt weg, de bestuurder zet zijn mede-dader ergens af, komt thuis en gaat in de auto zitten roken. Zijn 14-jarige broertje, die dan nog wakker is (diep in de nacht) komt er gezellig naast zitten...

Het verhaal van die zus rammelt aan alle kanten. Iemand vraagt haar op Facebook:
quote:
Waar kwamen je beide broers vandaan ?
Zij antwoordt:
quote:
Nergens ze stonden gewoon geparkeerd in de auto.. Me broer was aan t roken. En me broertje kwam even later naast hem zitten in de auto.
Tuurlijk :') Je oudste broer kwam "nergens" vandaan. Toevallig had hij wel de gestolen waar op zak, maar dat is kennelijk zo komen aanwaaien. :')
pi_154069718
Hoe verknipt moet je trouwens zijn om een gewapende beroving te plegen om vervolgens doodleuk te gaan bidden? 8)7
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:26:34 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_154069786
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hoe verknipt moet je trouwens zijn om een gewapende beroving te plegen om vervolgens doodleuk te gaan bidden? 8)7
Het zullen vast geen moslims zijn die ze beroofd hebben,dus is het ok.
The End Times are wild
pi_154069813
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hoe verknipt ben je als 26 jarige om een 14 jarig broertje mee te nemen als je iemand gaat beroven?
pi_154069856
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe verknipt ben je als 26 jarige om een 14 jarig broertje mee te nemen als je iemand gaat beroven?
Die gast is inderdaad behoorlijk ziek in zijn hoofd. Ongeacht hoe de feiten precies in elkaar steken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 juli 2015 @ 21:32:13 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_154069959
Die Fatima op haar feestboek liet zich niet met een kluitje in het riet sturen. Werd dus ook aangepakt door andere 'vrienden'
pi_154070036
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:20 schreef LXIV het volgende:
Prachtig proza en tekenend door wat voor bril de Joop-redacteuren de wereld zien.
Die goedgelovigheid vooral.... Tenenkrommend.
pi_154070059
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij doet nu zelf ook een aanname. Op basis je discussiegedrag eerder in dit topic zou je dit nooit zo kunnen stellen.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:38:27 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_154070140
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die goedgelovigheid vooral.... Tenenkrommend.
Dat Joop volk kun je echt alles op de mouw spelden. Hoe extreem onwaarschijnlijk ook. Als je maar zwart of getint bent. Dan geloven ze je meteen. Want anders voelen ze zich racisten.
The End Times are wild
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:39:30 #183
346653 Ceviche
pi_154070163
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Die Fatima op haar feestboek liet zich niet met een kluitje in het riet sturen. Werd dus ook aangepakt door andere 'vrienden'
De enige kritische noot op die pagina (en terecht, hoezo vergeet je hoe oud je broertje is :')) en meteen aangevallen door iedereen :')
pi_154070187
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij doet nu zelf ook een aanname. Op basis je discussiegedrag eerder in dit topic zou je dit nooit zo kunnen stellen.
In mijn vraag zit geen aanname en geen beschuldiging ten aanzien van iemand.
pi_154070235
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat Joop volk kun je echt alles op de mouw spelden. Hoe extreem onwaarschijnlijk ook. Als je maar zwart of getint bent. Dan geloven ze je meteen. Want anders voelen ze zich racisten.
Het scenario dat de 14-jarige tijdens de beroving in de auto zat, maar geen actief aandeel had, lijkt me een stuk realistischer. Sowieso is algemeen bekend dat veel jonge straatcrimineeltjes het vak leren van oudere broeders (daarmee bedoel ik zowel broers als oudere buurjongens).
pi_154070300
Is die 11 of 14 jarige jongen nou wel of niet verdachte?
pi_154070322
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Is die 11 of 14 jarige jongen nou wel of niet verdachte?
Niet meer.
pi_154070350
quote:

[..]

Dat soort enge linksmensen kunnen nog de ondergang van ons land worden. Zij praten alles goed want anders is het racisme en de boefjes weten dat ze er toch mee weg komen omdat wat naïeve kaaskoppen het wel voor hun opnemen.
pi_154070366
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Niet meer.
Mja, de broer dus nog wel toch? Het kind zal wel geschrokken zijn.
pi_154070382
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja, de broer dus nog wel toch? Het kind zal wel geschrokken zijn.
Het 'kind' reageert op de beelden anders nogal kalm.
pi_154070401
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het 'kind' reageert op de beelden anders nogal kalm.
Ja gelukkig maar. Ik denk dat het wel indruk op hem heeft gemaakt.
pi_154070491
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij wel het één en ander gewend is. Het zou me flink verbazen als blijkt dat dit de eerste criminele daad was van deze oudste broer.
pi_154070515
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Volgens Joop vertelde hij zijn zus later dat-ie dacht hetzelfde lot te ondergaan als Mitch Hernandez.
I´m back.
pi_154070527
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat hij wel het één en ander gewend is. Het zou me flink verbazen als blijkt dat dit de eerste criminele daad was van deze oudste broer.
Misschien of misschien niet.
pi_154070534
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens Joop vertelde hij zijn zus later dat-ie dacht hetzelfde lot te ondergaan als Mitch Hernandez.
Ja Joop ja :P
pi_154070543
quote:

[..]

Als je de reacties leest, kun je zien dat betrekkelijk weinig Joopreaguurders met de suggestie meegaan.
I´m back.
pi_154070551
Automatisch afgaan van wat de politie verteld ("melding vuurwapen") blijkt niet altijd juist, zie gewijzigde verhaal politie met de vermoorde Arubaan.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_154070563
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja Joop ja :P
Joop heeft er meteen een reporter op afgestuurd natuurlijk.
I´m back.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 juli 2015 @ 21:57:28 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_154070618
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:54 schreef Samuray13 het volgende:
Automatisch afgaan van wat de politie verteld ("melding vuurwapen") blijkt niet altijd juist, zie gewijzigde verhaal politie met de vermoorde Arubaan.
Dat zou pas enig nut hebben als ze onterecht een 14 jarige jongen hadden neergeschoten. Aangezien het alleen om een aanhouding gaat is het totaal nutteloos om de aanleiding voor die aanhouding anders te presenteren.
pi_154070636
Waarom wordt er in de titel trouwens gesproken over kansenparel als blijkt dat deze jongen geen verdachte meer is?
pi_154070680
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom wordt er in de titel trouwens gesproken over kansenparel als blijkt dat deze jongen geen verdachte meer is?
Omdat Marokkaanse Nederlander zo lang is voor in een topictitel.
pi_154070696
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 22:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom niet 14 jarige aangehouden voor... ?
pi_154070723
Zo werkt dat in die cultuur, roven en bedriegen is daar heel normaal.
pi_154070783
Overigens, nog iets:
Op Facebook doet de zus voorkomen alsof ze zich in alle consternatie had vergist in de leeftijd van haar broer:

quote:
Sorry mijn excuus, door de shock en de snelle gebeurtenis van de situatie heb ik mijn vergist in de leeftijd van mijn broertje.. Ik heb hem 11 jaar genoemd inplaats van 14.. Zijn geboorte datum is namelijk 24 februari 2001. De reden dat ik mij vast hield aan mijn verhaal dat hij 11 is komt door de snelle gebeurtenissen en alle vragen om mij heen.. Dit neemt niet weg dat de situatie nu minder erg is of minder serieus genomen moet worden. Ik wou alleen de wijziging door geven. De vragen werden mij te veel en kon niet helder nadenkend, waardoor ik mij vast hield dat hij 11 jaar is. Mijn excuses
Het was gewoon een glasharde leugen, blijkt uit het Joop-artikel. Na een weergave van het politiebericht schrijft JOOP:
quote:
De zus van de jongen is om een reactie gevraagd. Ze laat weten dat het verhaal niet klopt en haar broertje toch echt 11 jaar is.
En even later:
quote:
Update 23:55
De zus van de jongen heeft toegegeven dat de leeftijd van de jongen zoals geschetst door de politie correct is.
Bron: http://www.joop.nl/leven/(...)chot_op_zijn_knieen/

Een glasharde leugen dus, die ze eerst ook nog in stand hield.
pi_154070799
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 22:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom niet 14 jarige aangehouden voor... ?
Omdat ik het milieu van de verdachten en hun zus wenste te betrekken in de topictitel.
pi_154070817
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 22:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat ik het milieu van de verdachten en hun zus wenste te betrekken in de topictitel.
..............

Jezus Elf. :')
  Moderator zaterdag 4 juli 2015 @ 22:16:48 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154071048
ja precies, iedereen twijfelt nu of het joch 11 of 14 is

zaterdag 4 juli 2015 @ 22:30:52 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_154071421
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je de reacties leest, kun je zien dat betrekkelijk weinig Joopreaguurders met de suggestie meegaan.
Half GS zit als reaguurder op Joop tegenwoordig
The End Times are wild
  zaterdag 4 juli 2015 @ 22:32:31 #209
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154071460
quote:
Overigens, nog iets:
Op Facebook doet de zus voorkomen alsof ze zich in alle consternatie had vergist in de leeftijd van haar broer:

[..]

Jij heet in het echt ook zeventienletterig :6
pi_154071623
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:18 schreef Disana het volgende:

Is er een post van mij verwijderd? Zo uitgesproken ben ik toch niet aan het posten geweest?
Precies. Daarom vind ik het ook zo vreemd. Er stond niets onoirbaars in.
pi_154071741
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 22:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Jij heet in het echt ook zeventienletterig :6
Ik beweer niet - tegen beter weten in - dat ik in het echt Elfletterig heet. Deze Rotterdamse zus loog aantoonbaar en bewust over de leeftijd van haar broer.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2015 @ 22:43:09 #212
137949 Disana
pi_154071751
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 22:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Raar, ik weet niet eens wat ik mis. Heb ook maar even gekeken, maar ik heb er geen note bij.
  FOK!fotograaf zaterdag 4 juli 2015 @ 22:46:39 #213
13368 NiGeLaToR
pi_154071823
Goh, wat is erger een 11 jarige die een geweldadige straatroof pleegt of een 14-jarige. En welk verschil zou de politie in de arrestatie/aanhouding van zo iemand moeten nemen?

Nou, dus, het boeit niet bepaald lijkt me. Wat wel boeit is dat er een flinke groep mensen elke vorm van zelfreflectie mist. Een straatroof komt door z'n moeilijke jeugd natuurlijk, dan moet je hem niet zomaar aanhouden!!111!
pi_154072102
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 22:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan ga je in Feedback om uitleg vragen.
pi_154072165
quote:
Overigens, nog iets:

[..]

Het was gewoon een glasharde leugen, blijkt uit het Joop-artikel. Na een weergave van het politiebericht schrijft JOOP:

[..]

En even later:

[..]

Bron: http://www.joop.nl/leven/(...)chot_op_zijn_knieen/

Dom wijf. Nu ga ik aan hun hele versie twijfelen en de politie toch gelijk geven.
Een keer liegen kan funest zijn voor je geloofwaardigheid.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_154077176
En op JOOP.nl is dit nog altijd niet aangepast maar blijven ze dit uitmelken. stelletje prutsers.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_154079288
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 22:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik beweer niet - tegen beter weten in - dat ik in het echt Elfletterig heet. Deze Rotterdamse zus loog aantoonbaar en bewust over de leeftijd van haar broer.
Heb je de leugens/fouten in de OP al gecorrigeerd:
quote:
Kortom: je bent pas 14 jaar en nu al betrokken bij criminele activiteiten.
Volgens jou is hij geen verdachte meer dus ook niet betrokken, hij zat blijkbaar in de auto.
trokken
quote:
Even daarvoor nog bij een overval betrokken
idem
quote:
Dat de politie de gestolen goederen inderdaad heeft aangetroffen in de auto
Onjuist, ze werden bij één verdachte aangetroffen.
quote:
Niemand die inziet dat deze twee broers gewoon terecht zijn aangehouden omdat ze iemand hebben beroofd.
Onjuist.
quote:
Dat terwijl de gestolen spullen in de auto zijn aangetroffen.
Onjuist.

Blijkbaar lieg jij ook aantoonbaar en doelbewust want je past het nog steeds niet aan en eerlijk gezegd is liegen over een leeftijd van een jonger broertje toch wel wat minder erg dan zeggen dat hij iemand heeft beroofd terwijl hij volgens jou niet eens verdachte meer is.
pi_154079342
Ja, maar elfje komt uit een ander milieu en dan is liegen natuurlijk geen probleem...
pi_154079507
Er was laatst dacht ik wat discussie over de inhoud op Fok, blijkbaar valt liegen en dingen verdraaien niet onder iets dat niet mag.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 juli 2015 @ 11:16:19 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_154079542
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:14 schreef Wespensteek het volgende:
Er was laatst dacht ik wat discussie over de inhoud op Fok, blijkbaar valt liegen en dingen verdraaien niet onder iets dat niet mag.
Dit getroll valt daar wel onder. Je kan een TR invullen als er iets in een topic staat wat er volgens jou niet thuis hoort.
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 11:16:37 #221
137949 Disana
pi_154079552
Ik meen nu te begrijpen waarom het accent van dit topic ligt op het gedrag van het meisje: het topic is niet geopend om de nieuwswaarde, maar ter bewijsvoering dat sommige groepen mensen niet deugen.
pi_154079602
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:16 schreef Disana het volgende:
Ik meen nu te begrijpen waarom het accent van dit topic ligt op het gedrag van het meisje: het topic is niet geopend om de nieuwswaarde, maar ter bewijsvoering dat sommige groepen mensen niet deugen.
Met het risico dat jouw post weer geveegd gaat worden, net als de vorige waarbij jij een vergelijkbare stelling postte ben ik het weer volmondig hier mee eens.
  zondag 5 juli 2015 @ 11:20:26 #223
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154079634
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:16 schreef Disana het volgende:
Joh.
pi_154079640
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:14 schreef Wespensteek het volgende:
Dat hangt volgens mij vooral af van de persoon en/of de mening...

Het lijkt er meer op dat er meer smaken stokken zijn gemaakt om te slaan als een mening niet bevalt.
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 11:23:22 #225
137949 Disana
pi_154079689
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met het risico dat jouw post weer geveegd gaat worden, net als de vorige waarbij jij een vergelijkbare stelling postte ben ik het weer volmondig hier mee eens.
Dank.
  zondag 5 juli 2015 @ 11:23:29 #226
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154079693
Sowieso had de TT anders geschreven moeten worden naar mijn mening.
pi_154079841
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Natuurlijk want dat klopt ook niet, de 14 jarige is blijkbaar als verdachte aangemerkt omdat hij in de auto zat. Dat kan geheel toevallig zijn geweest. Het kan ook gewoon gaan om een jongen die erg zijn best doet op school en geheel tegen zijn zin is betrokken geraakt bij dit voorval en dankzij de ophef door zus nu nog extra last daarvan kan krijgen.
pi_154079845
quote:
Het laat inderdaad de kwaadaardigheid van de bedoeling wel heel duidelijk zien. Maar dat is dan ook wel weer eerlijk... ;)
  zondag 5 juli 2015 @ 11:35:23 #229
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154079935
Jammer dit.

Het lijkt mij beter om gewoon het originele bericht en de titel van de bron te gebruiken en eventueel daar onder je eigen mening en onderbuik te ventileren.

Topics kunnen zo makkelijk in een ongegeneerd bash topic veranderen, zoals je gister zag met die andere ts die de het nieuwsbericht maar even had aangepast in zijn eigen voordeel.
pi_154079968
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:05 schreef DS4 het volgende:
Ja, maar elfje komt uit een ander milieu en dan is liegen natuurlijk geen probleem...
Dan ga je naar feedback en rapporteer je je probleem.
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 11:39:40 #231
137949 Disana
pi_154080030
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het laat inderdaad de kwaadaardigheid van de bedoeling wel heel duidelijk zien. Maar dat is dan ook wel weer eerlijk... ;)
Eerlijk of niet, we moeten ons misschien afvragen of we NWS hiervoor willen gebruiken. Wat mij betreft komen TT en OP gewoon overeen met wat het nieuwsbericht meldt.
  Moderator zondag 5 juli 2015 @ 11:40:52 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154080064
Feedback in het feedbacktop pls
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 11:51:05 #233
137949 Disana
pi_154080256
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:40 schreef sp3c het volgende:
Gedaan.
  zondag 5 juli 2015 @ 11:53:49 #234
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_154080317
quote:
Daar heb ik gisteren al een TR over geplaatst, die uiteraard gewoon genegeerd is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 5 juli 2015 @ 12:04:47 #235
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_154080547
quote:
7s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Jammer dit.

Het lijkt mij beter om gewoon het originele bericht en de titel van de bron te gebruiken en eventueel daar onder je eigen mening en onderbuik te ventileren.

Topics kunnen zo makkelijk in een ongegeneerd bash topic veranderen, zoals je gister zag met die andere ts die de het nieuwsbericht maar even had aangepast in zijn eigen voordeel.
^O^
pi_154082117
Waarom komt er geen wet om deze mensen inclusief het 11/14-jarige jongetje per direct met het hele gezin het land uit te zetten? Tijd voor de grote schoonmaak. Maak afspraken met de landen van herkomst dat ze daar hun gevangenisstraf uit zitten in ruil voor wat geld uit de pot van de ontwikkelingshulp. Volgens mij is dit dan heel gauw verleden tijd.
  Moderator zondag 5 juli 2015 @ 13:11:45 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154082153
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 13:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Waarom komt er geen wet om deze mensen inclusief het 11/14-jarige jongetje per direct met het hele gezin het land uit te zetten? Tijd voor de grote schoonmaak. Maak afspraken met de landen van herkomst dat ze daar hun gevangenisstraf uit zitten in ruil voor wat geld uit de pot van de ontwikkelingshulp. Volgens mij is dit dan heel gauw verleden tijd.
collective punishment enzo?

zou een beetje een gekke wet zijn denk ik
pi_154082216
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 13:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

collective punishment enzo?

zou een beetje een gekke wet zijn denk ik
Nee, jongetje krijgt straf. Het gezin moet het land uit. Dat is geen straf, maar bescherming voor Nederland waar het tuig het steeds meer voor het zeggen krijgt.
  zondag 5 juli 2015 @ 13:15:58 #239
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_154082269
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 13:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee, jongetje krijgt straf. Het gezin moet het land uit. Dat is geen straf, maar bescherming voor Nederland waar het tuig het steeds meer voor het zeggen krijgt.
Heb je het hele topic wel gelezen? De jongen is niet eens meer verdacht!
  Moderator zondag 5 juli 2015 @ 13:17:29 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154082314
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 13:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

natuurlijk is dat wel straf _O-

Hij doet iets fout dus jullie krijgen straf ... das een schending van de mensenrechten
pi_154082355
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 13:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

natuurlijk is dat wel straf _O-

Hij doet iets fout dus jullie krijgen straf ... das een schending van de mensenrechten
Mensen die naar Nederland komen, zogenaamde "vluchtelingen", zijn hier te gast. Als jouw kinderen in een restaurant zich misdragen, wordt ook het hele gezin er uit gezet.
  Moderator zondag 5 juli 2015 @ 13:20:01 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154082404
Maar goed antwoord op je vraag:

Nee dit kunnen we niet invoeren, willen we niet, gaan we ook NOOIT invoeren
  zondag 5 juli 2015 @ 13:25:04 #243
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154082556
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 13:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Omg.
pi_154082590
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 13:20 schreef sp3c het volgende:
Maar goed antwoord op je vraag:

Nee dit kunnen we niet invoeren, willen we niet, gaan we ook NOOIT invoeren
Dan blijven we met miljoenen van dit soort "kansenparels" zitten. Hun geboortecijfers zijn - mede dankzij de vele toeslagen - veel hoger dan die van hardwerkende Nederlanders. En de grenzen staan ook nog steeds open.
Hoe lossen we dit op? Nog meer geld naar buurthuizen, coaches, etc.. Nog hogere belastingen voor werkende Nederlanders?
  Moderator zondag 5 juli 2015 @ 13:33:14 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154082801
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 13:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dan blijven we met miljoenen van dit soort "kansenparels" zitten. Hun geboortecijfers zijn - mede dankzij de vele toeslagen - veel hoger dan die van hardwerkende Nederlanders. En de grenzen staan ook nog steeds open.
Hoe lossen we dit op? Nog meer geld naar buurthuizen, coaches, etc.. Nog hogere belastingen voor werkende Nederlanders?
gewoon aanpakken als ze iets fout doen

Begin maar met de politie weer de middelen te geven om de pakkans te verhogen want die is nu veel te laag ... daarna kunnen we weer verder kijken
pi_154084127
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 22:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En Nederlander was te kort?
"Pools are perfect for holding water"
pi_154084161
quote:

[..]

Nee, je wilt de afkomst er bij betrekken. Anders had je wel gesproken over 'achterstandswijk' oid.
pi_154084226
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:40 schreef sp3c het volgende:

[ Bericht 87% gewijzigd door sp3c op 05-07-2015 14:34:20 ]
pi_154084788
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:20 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee, je wilt de afkomst er bij betrekken. Anders had je wel gesproken over 'achterstandswijk' oid.
Ik wilde inderdaad de afkomst erbij betrekken, ja. Correct. Want de afkomst van beide broers is relevant voor de discussie én voorval voor de manier waarop er wordt gereageerd tegen de zus en iedereen die haar bijvalt. Het is wij tegen zij. En dat wens ik nadrukkelijk bloot te leggen.
  zondag 5 juli 2015 @ 14:42:11 #250
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154084879
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik wilde inderdaad de afkomst erbij betrekken, ja. Correct. Want de afkomst van beide broers is relevant voor de discussie én voorval voor de manier waarop er wordt gereageerd tegen de zus en iedereen die haar bijvalt. Het is wij tegen zij. En dat wens ik nadrukkelijk bloot te leggen.
De afkomst is helemaal niet relevant. En het is nu ook bekend dat de 14 jarige geen verdachte meer is.
  Redactie Frontpage zondag 5 juli 2015 @ 14:45:27 #251
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154085007
quote:

[..]

Gewoon klassieke verdeel en heers techniek dus, twee groepen tegen elkaar opzetten zodat ze zich niet bemoeien met andere zaken dan elkaar.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_154085018
quote:

[..]

Je presenteert dit als een feit, terwijl het niets meer is dan jouw mening. Volgens mij ook allang door velen weggezet als niet significant, daar ze aangeven dat ook zij hun jonge broertje/zusje (eventueel met leugens) zouden proberen te beschermen, ongeacht afkomst.

Ik zou bijna denken dat je alleen maar bezig bent om de boel op te stoken, en te polariseren. En dan vraag ik me sterk af wat jouw motivatie daarvoor is? Wil je gelijk hebben? Denk je dat deze manier van discussie voeren iets bijdraagt aan een werkende oplossing (waar ik je verder ook niet over hoor)?

Dus .. alsjeblieft .. vertel ons waarom jij denkt dat een onderwerp als dit, op deze manier (met jouw 'wij vs zij' instelling) besproken moet worden?

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 05-07-2015 14:52:08 ]
pi_154085229
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De afkomst is helemaal niet relevant. En het is nu ook bekend dat de 14 jarige geen verdachte meer is.
Dat laatste hebben we al uitvoerig besproken. De politie handelde volkomen legitiem, op basis van een afgegeven signalement. In die auto zaten twee personen, die mogelijk vuurwapengevaarlijk waren. Terecht dat de aanhouding zo is uitgevoerd. Op de beelden is trouwens te zien dat de 14-jarige jongen er heel kalm onder blijft. Hij moet zelfs z'n hysterische zus tot rust manen.

De afkomst is wel degelijk relevant. Ten eerste omdat jongeren met de bewuste afkomst doorgaans zo'n 5 keer vaker crimineel zijn dan autochtone jongeren. Ten tweede omdat het hele gebeuren zich midden in de nacht, tijdens de ramadan, afspeelt. Jongens van 14 horen 's nachts in bed te liggen. Ik wijs je erop dat afkomst / religie door de hysterische zus zélf in het spel wordt gebracht. Ze wijst er namelijk fijntjes op dat de 'voorbeeldige' broers net naar binnen wilden gaan voor een gebed.

En verder speelt afkomst een grote rol in hoe er op deze zaak wordt gereageerd. De politie is blank, dus is de vijand, de minderwaardige mens. We hebben dat deze week ook nog weer kunnen zien in Den Haag, aan de hand van Twitter-berichten die ik heb geplaatst. Het tuig wil wél luisteren naar buurtvaders in gele hesjes van de moskee, maar niet naar de politie. Want dat zijn kuffars.

In de OP is elk moreel besef bij de reageerders afwezig. Ik wens dat te koppelen aan de afkomst van deze broers en het leeuwendeel van de kliek die ze bijvalt.
  zondag 5 juli 2015 @ 14:56:15 #254
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154085359
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat laatste hebben we al uitvoerig besproken. De politie handelde volkomen legitiem, op basis van een afgegeven signalement. In die auto zaten twee personen, die mogelijk vuurwapengevaarlijk waren. Terecht dat de aanhouding zo is uitgevoerd. Op de beelden is trouwens te zien dat de 14-jarige jongen er heel kalm onder blijft. Hij moet zelfs z'n hysterische zus tot rust manen.

De afkomst is wel degelijk relevant. Ten eerste omdat jongeren met de bewuste afkomst doorgaans zo'n 5 keer vaker crimineel zijn dan autochtone jongeren. Ten tweede omdat het hele gebeuren zich midden in de nacht, tijdens de ramadan, afspeelt. Jongens van 14 horen 's nachts in bed te liggen. Ik wijs je erop dat afkomst / religie door de hysterische zus zélf in het spel wordt gebracht. Ze wijst er namelijk fijntjes op dat de 'voorbeeldige' broers net naar binnen wilden gaan voor een gebed.

En verder speelt afkomst een grote rol in hoe er op deze zaak wordt gereageerd. De politie is blank, dus is de vijand, de minderwaardige mens. We hebben dat deze week ook nog weer kunnen zien in Den Haag, aan de hand van Twitter-berichten die ik heb geplaatst. Het tuig wil wél luisteren naar buurtvaders in gele hesjes van de moskee, maar niet naar de politie. Want dat zijn kuffars.

In de OP is elk moreel besef bij de reageerders afwezig. Ik wens dat te koppelen aan de afkomst van deze broers en het leeuwendeel van de kliek die ze bijvalt.
Het gaatje meer om de reacties van mensen die hier op reageren dan het nieuwsbericht zelf. Waarom op je daar niet ergens dan een topic over?
pi_154085374
quote:

[..]

Ok, leuk. Maare, omdat niemand hier echt aan mee wilt doen .. Zullen we het eens hebben over jouw noodzaak om deze discussie op deze specifieke manier (dus met een focus op afkomst) te willen voeren?

Lijkt mij (en ik denk velen met mij) een stuk interessanter ...
pi_154085382
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:45 schreef probeer het volgende:
Je presenteert dit als een feit, terwijl het niets meer is dan jouw mening. Volgens mij ook allang door velen weggezet als niet significant, daar ze aangeven dat ook zij hun jonge broertje/zusje (eventueel met leugens) zouden proberen te beschermen, ongeacht afkomst.

Ik zou bijna denken dat je alleen maar bezig bent om de boel op te stoken, en te polariseren. En dan vraag ik me sterk af wat jouw motivatie daarvoor is? Wil je gelijk hebben? Denk je dat deze manier van discussie voeren iets bijdraagt aan een werkende oplossing (waar ik je verder ook niet over hoor)?

Dus .. alsjeblieft .. vertel ons waarom jij denkt dat een onderwerp als dit, op deze manier (met jouw 'wij vs zij' instelling) besproken moet worden?
Ik verwijs naar de post hierboven. Daarnaast wil ik nog het leugenachtige gedrag van de zus aan de kaak stellen en ik wil blootleggen hoe er in dergelijke kringen wordt gedacht. Uit alles blijkt dat ze zich tegen de Nederlandse samenleving keren.

Ik stook niks op. Ik leg iets bloot, ik stel vast. Ik prik er doorheen en trek conclusies. En dan kun je de realiteit wel degraderen tot "mening", maar daar verandert die realiteit niet van.
pi_154085406
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik verwijs naar de post hierboven. Daarnaast wil ik nog het leugenachtige gedrag van de zus aan de kaak stellen en ik wil blootleggen hoe er in dergelijke kringen wordt gedacht. Uit alles blijkt dat ze zich tegen de Nederlandse samenleving keren.

Ik stook niks op. Ik leg iets bloot, ik stel vast. Ik prik er doorheen en trek conclusies. En dan kun je de realiteit wel degraderen tot "mening", maar daar verandert die realiteit niet van.
Waarom wil je dat? Wat is jouw motivatie? Denk je dat dit polariseren iets bijdraagt en/of oplost?
pi_154085423
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het gaatje meer om de reacties van mensen die hier op reageren dan het nieuwsbericht zelf. Waarom op je daar niet ergens dan een topic over?
Ik open een topic over het totaal. De beroving, het gedrag van de leugenachtige, hysterische zus en de bijval die ze krijgt. Dat heeft namelijk allemaal met elkaar te maken. Ik ga niet voor elk facet een afzonderlijk topic openen.
  Redactie Frontpage zondag 5 juli 2015 @ 14:58:30 #259
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154085444
Maar samengevat is het bericht dus:

- Knulletje wordt samen met zijn grote stoere broer opgepakt
- Zusje filmt het en doet verontwaardigd
- Knulletje wordt vrijgelaten want minderjarig
- Zusje doet hysterisch

Maar het is nieuws omdat het allochtonen zijn?
_____
pi_154085461
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, leuk. Maare, omdat niemand hier echt aan mee wilt doen .. Zullen we het eens hebben over jouw noodzaak om deze discussie op deze specifieke manier (dus met een focus op afkomst) te willen voeren?

Lijkt mij (en ik denk velen met mij) een stuk interessanter ...
Niemand wil meedoen? Hoe komen we dan aan bijna 260 reacties in dit topic?

Ik heb al uiteengezet waarom ik voor deze insteek heb gekozen, maar vragen staat vrij.
  zondag 5 juli 2015 @ 14:59:19 #261
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154085470
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik open een topic over het totaal. De beroving, het gedrag van de leugenachtige, hysterische zus en de bijval die ze krijgt. Dat heeft namelijk allemaal met elkaar te maken. Ik ga niet voor elk facet een afzonderlijk topic openen.
Lijkt mij wel beter want je hebt het nu alleen nog maar over de reacties van de mensen die daar reageren. Dat de jongen inmiddels niet meer verdacht is heb je het niet meer over.
  zondag 5 juli 2015 @ 15:00:18 #262
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154085524
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:58 schreef LTVDK het volgende:

- Zusje doet hysterisch

Knulletje is ook geen verdachte meer. Lijkt mij toch wel belangrijke info. Ondertussen gaan we hier wel verder over wat een kut Marokkaan het wel niet is.
  Redactie Frontpage zondag 5 juli 2015 @ 15:01:07 #263
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154085565
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Knulletje is ook geen verdachte meer. Lijkt mij toch wel belangrijke info. Ondertussen gaan we hier wel verder over wat een kut Marokkaan het wel niet is.
Ah, dat is een stuk makkelijker, nuances kosten zoveel tijd :+
_____
pi_154085714
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:57 schreef probeer het volgende:
Waarom wil je dat? Wat is jouw motivatie? Denk je dat dit polariseren iets bijdraagt en/of oplost?
Ik wil het aan de kaak stellen. Wat ze heeft bewust gelogen (aangetoond in dit topic; nota bene JOOP.nl die dat vaststelt) en ze heeft bewust de politie in een kwaad daglicht gesteld.

Ik denk dat discussievoeren over dit ziekelijke gedrag beter is dan erover zwijgen. Wie zwijgt, stemt toe. Ik stem niet toe. Ik wil dit, zoals gezegd, aan de kaak stellen. Ik wil dergelijk gedrag veel harder aangepakt zien.

Ik wil ook de haat onder moslims richting alles wat niet-moslim is aan de kaak stellen. Deze hele zaak gebeurt in dezelfde wek als de rellen in Den Haag. Honderden jongeren - zelfs van heinde en verre naar Den Haag - afgereisd, gingen daar rellen om de dood van een Arubaanse man.

Bij de stille tocht voor die Arubaan liep maar een klein groepje mensen mee, dus het was die jongeren helemaal niet om die man te doen. Ze wilden gewoon een aanleiding hebben om te rellen. Ik wens dit gedrag aan de kaak te stellen. En ik wens bovendien de afwezigheid van moreel besef aan de kaak te stellen.

Daarover discussiëren lijkt me veel beter dan zwijgen. Zwijgen hebben we in de afgelopen decennia veel te vaak gedaan, met dit als resultaat. Overigens ben je niet verplicht om in dit topic je bijdrage te leveren. Er lopen hier op FOK! zat mensen rond die steevast hun kop in het zand steken, dus het staat je vrij om je bij dat gezelschap aan te sluiten.
  Redactie Frontpage zondag 5 juli 2015 @ 15:08:11 #265
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154085846
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:05 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wil het aan de kaak stellen. Wat ze heeft bewust gelogen (aangetoond in dit topic; nota bene JOOP.nl die dat vaststelt) en ze heeft bewust de politie in een kwaad daglicht gesteld.
Een puber die liegt om meer aandacht te krijgen en rebelleert tegen de politie, goh dat zal echt aan de afkomst liggen ja ...
_____
  zondag 5 juli 2015 @ 15:11:31 #266
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154086033
Denk dat dit topic dan beter op zijn plek is in bv general chat of filosofie ofzo.
pi_154086041
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:58 schreef LTVDK het volgende:

- Zusje doet hysterisch

- Knulletje wordt samen met zijn grote stoere broer aangehouden
- Zusje doet hysterisch, filmt het en liegt bewust over de leeftijd van haar broertje
- Zusje deelt beelden op internet met de oproep om ze te verspreiden
- De geroofde waar wordt bij het fouilleren aangetroffen bij één van de verdachten
- Knulletje wordt vrijgelaten, want minderjarig en ook geen verdachte meer
- Oudere broer komt op vrije voeten, maar blijft verdachte
- De reacties zijn vrijwel uitsluitend gericht op het neersabelen van de politie. Kritische vragen over het gedrag van de broers worden door de zus als 'leugens' weggewimpeld.
pi_154086112
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Denk dat dit topic dan beter op zijn plek is in bv general chat of filosofie ofzo.
Is gewoon nieuws en achtergronden.
pi_154086164
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Nee hoor, het is gewoon een NWS-discussie. Het gaat om een actuele gebeurtenis, die trouwens ook nog weer een nieuwe ontwikkeling kent. Want zuslief is nu aan het actievoeren. Ze roept jan en alleman op om brieven naar de politie te sturen.
  zondag 5 juli 2015 @ 15:14:14 #270
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154086182
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

- Zusje doet hysterisch, filmt het en liegt bewust over de leeftijd van haar broertje
- De geroofde waar wordt bij het fouilleren aangetroffen bij één van de verdachten
- De reacties zijn vrijwel uitsluitend gericht op het neersabelen van de politie. Kritische vragen over het gedrag van de broers worden door de zus als 'leugens' weggewimpeld.
- Elfletterig post het op Fok om onderbuikgevoelens aan te wakkeren.
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 15:14:48 #271
137949 Disana
pi_154086209
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:08 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Een puber die liegt om meer aandacht te krijgen en rebelleert tegen de politie, goh dat zal echt aan de afkomst liggen ja ...
Dat zei ik gisteren ook al. Nu wordt het joch inzet gemaakt van een fikse stookpartij richting Marokkanen. Net zoals de zus hem inzet maakte van haar schrik. Elfletterig is geen haar beter.
  zondag 5 juli 2015 @ 15:15:12 #272
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154086232
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:12 schreef Specularium het volgende:

[..]

Is gewoon nieuws en achtergronden.
Het nieuws is dat 2 jongens zijn aangehouden, waarvan 1 geen verdachte meer is. Waar het hier om moet gaan is de zij tegens ons gevoelens en de afkomst en religie van de personen die betrokken zijn bij de aanhouding.

Allemaal gebaseerd op de zienswijze van TS.
pi_154086255
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

- Elfletterig post het op Fok om onderbuikgevoelens aan te wakkeren.
Diverse media berichten over deze gebeurtenis. Van neutrale berichten (RTV Rijnmond, Politie.nl) tot gekleurde berichten (GeenStijl, JOOP).
pi_154086301
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het nieuws is dat 2 jongens zijn aangehouden, waarvan 1 geen verdachte meer is. Waar het hier om moet gaan is de zij tegens ons gevoelens en de afkomst en religie van de personen die betrokken zijn bij de aanhouding.

Allemaal gebaseerd op de zienswijze van TS.
Dat kan allemaal in NWS.
  zondag 5 juli 2015 @ 15:17:15 #275
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154086314
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Diverse media berichten over deze gebeurtenis. Van neutrale berichten (RTV Rijnmond, Politie.nl) tot gekleurde berichten (GeenStijl, JOOP).
Jij wenst de afkomst er bij te betrekken.
  zondag 5 juli 2015 @ 15:17:37 #276
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154086327
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

en jij spreekt over "kansenparel", een term die typisch in racistische context gebruikt wordt...
  zondag 5 juli 2015 @ 15:18:31 #277
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154086384
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:17 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat kan allemaal in NWS.
Prima dat het mag maar is allemaal nogal hypocriet.
  Redactie Frontpage zondag 5 juli 2015 @ 15:18:57 #278
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154086413
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar je klinkt meer als een oude man die loopt te zeiken over het gebrek aan respect bij de jeugd van tegenwoordig. Snap niet dat je daarvoor per se de afkomst er zo met de haren bij moet blijven trekken.
_____
  zondag 5 juli 2015 @ 15:19:53 #279
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154086449
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar je klinkt meer als een oude man die loopt te zeiken over het gebrek aan respect bij de jeugd van tegenwoordig. Snap niet dat je daarvoor per se de afkomst er zo met de haren bij moet blijven trekken.
Die is relevant vanwege het 'wij zij' denken. Alleen doe je dan net zo hard mee.
pi_154086468
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat zei ik gisteren ook al. Nu wordt het joch inzet gemaakt van een fikse stookpartij richting Marokkanen. Net zoals de zus hem inzet maakte van haar schrik. Elfletterig is geen haar beter.
Ik heb het nauwelijks over dat joch gehad; je moet beter lezen. Ik heb alleen gezegd dat zijn aanhouding gegeven het signalement terecht was. Verder is de jongen kalm gebleven en heeft hij zelfs z'n hysterische zus tot kalmte gemaand.

Centraal staat het leugenachtige, hysterische gedrag van de zus en de massale bijval die ze krijgt. En sorry, ik kan het ook niet helpen dat het overwegend Marokkanen zijn die zich zo opstellen.

Er zijn ook wel tegengeluiden hoor. Zo staat er op haar Facebook een foto van het broertje met een andere jongen. Iemand herkent die jongen en zegt dat hij hem les heeft gegeven. Iemand met een Marokkaans uitziende naam reageert:
quote:
Wat voor lessen heb je gegeven? Beroving met geweld of schietles?
Waarop de zus zegt: waarom adem jij?

Maar het leeuwendeel van de reacties bestaat uit bijval voor de zus. En nul zelfreflectie.
pi_154086479
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

en jij spreekt over "kansenparel", een term die typisch in racistische context gebruikt wordt...
Niet waar, dat geldt ook voor Sjonnie met zijn petje van het kamp.
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 15:23:39 #282
137949 Disana
pi_154086591
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb het nauwelijks over dat joch gehad; je moet beter lezen. Ik heb alleen gezegd dat zijn aanhouding gegeven het signalement terecht was. Verder is de jongen kalm gebleven en heeft hij zelfs z'n hysterische zus tot kalmte gemaand.

Centraal staat het leugenachtige, hysterische gedrag van de zus en de massale bijval die ze krijgt. En sorry, ik kan het ook niet helpen dat het overwegend Marokkanen zijn die zich zo opstellen.

Er zijn ook wel tegengeluiden hoor. Zo staat er op haar Facebook een foto van het broertje met een andere jongen. Iemand herkent die jongen en zegt dat hij hem les heeft gegeven. Iemand met een Marokkaans uitziende naam reageert:

[..]

Waarop de zus zegt: waarom adem jij?

Maar het leeuwendeel van de reacties bestaat uit bijval voor de zus. En nul zelfreflectie.
Bij jou zit juist alles vast op dat joch. Je noemt hem kansenparel en verwijt de zus dat ze zijn leeftijd fout had, iets wat ik volkomen onbenullig vind. Je gebruikt hem om een statement tegen Marokkanen in Nederland te maken, terwijl allang is gebleken dat hij niets fout heeft gedaan. Nergens zie ik je voor dat laatste je schaamte tonen.
  zondag 5 juli 2015 @ 15:24:27 #283
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154086622
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Mwa, google voor kansenparel, eerste pagina voor zover ik kan zien allemaal artikels over licht of donker getinte personen.
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 15:24:29 #284
137949 Disana
pi_154086623
quote:

[..]

Ik denk dat mensen met onderbuikgevoelens prima weten wie Elfletterig met dat woord bedoelt.
pi_154086703
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij wenst de afkomst er bij te betrekken.
Klopt. Ik zou een relevant deel van de realiteit negeren als ik dat aspect bewust wegliet. De torenhoge criminaliteit onder Marokkaanse jongeren is namelijk een onderwerp dat al jaren speelt. We zien jochies van 13-14 jaar die al crimineel zijn. Ze leren het vak van oudere broers (!) of buurjongens. Wanneer de politie ze oppakt, krijgen ze flutstrafjes. Binnen no-time staan ze weer op straat en kunnen ze ongestoord verder gaan met hun criminele carrière. Ze groeien uit tot beroepscriminelen.

En dit verzin ik niet, dit is gewoon de realiteit. Lees bijvoorbeeld dit artikel: http://www.parool.nl/paro(...)dige-crimineel.dhtml

De criminaliteit onder Marokkaanse jongeren is ongeveer 5 keer zo hoog als onder autochtone jongeren. Dit gegeven en alles wat ik net schreef, speelt mee in mijn keuze om dit topic te openen. En om in te zoomen op hoe de omgeving het criminele gedrag vergoelijkt.
pi_154086778
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Kansenparel is vooral een sarcastische term. Het is bovendien een lekker kort woord dat snel duidelijk maakt in welke hoek we de afkomst moeten zoeken.
  zondag 5 juli 2015 @ 15:30:17 #287
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154086829
Lekker mee doen aan het wij zij denken waarvan je hun beschuldigt en wat je zo'n groot probleem vindt.

De hypocrisie is lachwekkend!
pi_154086996
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:23 schreef Disana het volgende:
Bij jou zit juist alles vast op dat joch. Je noemt hem kansenparel en verwijt de zus dat ze zijn leeftijd fout had, iets wat ik volkomen onbenullig vind. Je gebruikt hem om een statement tegen Marokkanen in Nederland te maken, terwijl allang is gebleken dat hij niets fout heeft gedaan. Nergens zie ik je voor dat laatste je schaamte tonen.
Ik heb al uitgelegd wat de insteek van het topic is. En dat dus NIET alles vast zit op dat joch, maar veel meer op hoe er wordt gereageerd op een volkomen legitieme aanhouding.

En nee, ik verwijt de zus niet dat ze zijn leeftijd fout had. Ik verwijt de zus dat ze willens en wetens loog over de leeftijd van haar broer om de aanhouding erger te doen lijken dan hij is. Ze maakte geen vergissing, ze loog bewust. Dat hebben we eerder in dit topic al vastgesteld, met nota bene Joop.nl als bron. Ik snap niet waar jouw neiging vandaan komt om dat weer af te zwakken naar "zijn leeftijd fout hebben".

Dat de jongen niet wordt vervolgd, betekent niet dat zijn aanhouding onterecht was. Die was volkomen terecht, gezien het signalement dat de politie had en gezien het mogelijke wapenbezit.

Ik gebruik ook niet de jongen, maar alle reacties die de zus krijgt (alle bijval) om een statement te maken. Die reacties staan niet voor niets in de OP.
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 15:38:49 #289
137949 Disana
pi_154087119
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb al uitgelegd wat de insteek van het topic is. En dat dus NIET alles vast zit op dat joch, maar veel meer op hoe er wordt gereageerd op een volkomen legitieme aanhouding.

En nee, ik verwijt de zus niet dat ze zijn leeftijd fout had. Ik verwijt de zus dat ze willens en wetens loog over de leeftijd van haar broer om de aanhouding erger te doen lijken dan hij is. Ze maakte geen vergissing, ze loog bewust. Dat hebben we eerder in dit topic al vastgesteld, met nota bene Joop.nl als bron. Ik snap niet waar jouw neiging vandaan komt om dat weer af te zwakken naar "zijn leeftijd fout hebben".

Dat de jongen niet wordt vervolgd, betekent niet dat zijn aanhouding onterecht was. Die was volkomen terecht, gezien het signalement dat de politie had en gezien het mogelijke wapenbezit.

Ik gebruik ook niet de jongen, maar alle reacties die de zus krijgt (alle bijval) om een statement te maken. Die reacties staan niet voor niets in de OP.
Dat is allemaal heel mooi, maar ik zie je nergens schrijven dat je te snel geoordeeld hebt over de rol van de jongen. Je gaat gewoon door over hoe mensen van zijn afkomst niet deugen.
pi_154087174
quote:

[..]

Bij Elf niet. Die noemt dit een kansenparel enkel vanwege de afkomst.
pi_154087190
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:30 schreef Yasmin23 het volgende:
Lekker mee doen aan het wij zij denken waarvan je hun beschuldigt en wat je zo'n groot probleem vindt.

De hypocrisie is lachwekkend!
Zolang Marokkanen in Nederland zich massaal zo gedragen heb ik daar geen enkele moeite mee. Termen als "racist" en "xenofoob" vliegen je dan om de oren, maar ik weet van mezelf dat ik geen racist of xenofoob ben. Ik haat mensen niet om hun afkomst. Ik haat mensen niet om het feit dat ze buitenlander zijn. Het is mij puur te doen om gedrag. En onder Marokkanen zien we helaas nogal veel verknipt, ziek, gewelddadig gedrag.

Of het nu gaat om de rellen in de Schilderswijk of om het zoveelste incident in een zwembad; keer op keer presteren Marokkanen het om zichzelf negatief in het nieuws te brengen. Er zijn talloze groepen migranten in Nederland die zich wél normaal gedragen en die veel, veel minder problemen veroorzaken. Vertel mij anders eens hoe dat komt.

Ik zal net zo lang tegen dit soort tuig ageren als nodig is. Niet omdat ze Marokkaan zijn, maar vanwege hun gedrag. En ja, daarbij is het nodig om de afkomst te noemen. Dat is nodig om het probleem en de omvang ervan te duiden. Dat er goede Marokkanen zijn die lijden onder de negatieve beeldvorming, is bijzonder vervelend. Dat is iets wat ik uit den treure op dit forum heb aangegeven. Maar ook deze goedwillende Marokkanen hebben er baat bij dat de rotte appels hard worden aangepakt en waar nodig verwijderd.
pi_154087235
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt. Ik zou een relevant deel van de realiteit negeren als ik dat aspect bewust wegliet. De torenhoge criminaliteit onder Marokkaanse jongeren is namelijk een onderwerp dat al jaren speelt. We zien jochies van 13-14 jaar die al crimineel zijn. Ze leren het vak van oudere broers (!) of buurjongens. Wanneer de politie ze oppakt, krijgen ze flutstrafjes. Binnen no-time staan ze weer op straat en kunnen ze ongestoord verder gaan met hun criminele carrière. Ze groeien uit tot beroepscriminelen.

En dit verzin ik niet, dit is gewoon de realiteit. Lees bijvoorbeeld dit artikel: http://www.parool.nl/paro(...)dige-crimineel.dhtml

De criminaliteit onder Marokkaanse jongeren is ongeveer 5 keer zo hoog als onder autochtone jongeren. Dit gegeven en alles wat ik net schreef, speelt mee in mijn keuze om dit topic te openen. En om in te zoomen op hoe de omgeving het criminele gedrag vergoelijkt.
Allemaal irrelevant geneuzel die in de betreffende situatie helemaal niet ter zake doet.
  Redactie Frontpage zondag 5 juli 2015 @ 15:43:01 #293
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154087277
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:40 schreef Elfletterig het volgende:
Er zijn talloze groepen migranten in Nederland die zich wél normaal gedragen en die veel, veel minder problemen veroorzaken. Vertel mij anders eens hoe dat komt.
Zoals Chinezen die zich volledig afsluiten van de maatschappij en in hun eigen wereldje leven maar geen overlast voor autochtonen veroorzaken bedoel je?
_____
pi_154087312
quote:

[..]

Zolang Marokkanen in Nederland zich massaal zo gedragen heb ik daar geen enkele moeite mee. Termen als "racist" en "xenofoob" vliegen je dan om de oren, maar ik weet van mezelf dat ik geen racist of xenofoob ben.
In dit topic bewijs je anders voor de zoveelste keer het tegendeel. Hoe leuk of hoe lang het verhaal ook is wat je er om heen schrijft.
pi_154087342
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is allemaal heel mooi, maar ik zie je nergens schrijven dat je te snel geoordeeld hebt over de rol van de jongen. Je gaat gewoon door over hoe mensen van zijn afkomst niet deugen.
Ik heb niet gezegd dat mensen van zijn afkomst niet deugen. Je doet nu net alsof ik de mening uitdraag dat iemand die Marokkaan is per definitie niet deugt. Deze subtiele, venijnige verdraaiing van mijn woorden wens ik met klem te bestrijden.

Verder is er gaandeweg dit topic informatie bijgekomen. Toen ik het topic opende, was de situatie nog dat beide broers waren aangehouden. Later werd duidelijk dat de jongste broer geen verdachte meer is. Prima, fijn voor hem, gelukkig maar. Ik heb daarna gezegd dat de aanhouding nog steeds terecht was, gegeven de situatie en het signalement.
  zondag 5 juli 2015 @ 15:44:47 #296
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_154087350
quote:

[..]

Zolang Marokkanen in Nederland zich massaal zo gedragen heb ik daar geen enkele moeite mee. Termen als "racist" en "xenofoob" vliegen je dan om de oren, maar ik weet van mezelf dat ik geen racist of xenofoob ben. Ik haat mensen niet om hun afkomst. Ik haat mensen niet om het feit dat ze buitenlander zijn. Het is mij puur te doen om gedrag. En onder Marokkanen zien we helaas nogal veel verknipt, ziek, gewelddadig gedrag.

Of het nu gaat om de rellen in de Schilderswijk of om het zoveelste incident in een zwembad; keer op keer presteren Marokkanen het om zichzelf negatief in het nieuws te brengen. Er zijn talloze groepen migranten in Nederland die zich wél normaal gedragen en die veel, veel minder problemen veroorzaken. Vertel mij anders eens hoe dat komt.

Ik zal net zo lang tegen dit soort tuig ageren als nodig is. Niet omdat ze Marokkaan zijn, maar vanwege hun gedrag. En ja, daarbij is het nodig om de afkomst te noemen. Dat is nodig om het probleem en de omvang ervan te duiden. Dat er goede Marokkanen zijn die lijden onder de negatieve beeldvorming, is bijzonder vervelend. Dat is iets wat ik uit den treure op dit forum heb aangegeven. Maar ook deze goedwillende Marokkanen hebben er baat bij dat de rotte appels hard worden aangepakt en waar nodig verwijderd.
pi_154087376
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die is relevant vanwege het 'wij zij' denken. Alleen doe je dan net zo hard mee.
Maar gelukkig noemt Elf zichzelf geen racist of xenofoob en hebben voornamelijk Marokkanen een gebrek aan zelfreflectie. Mooie wereld.
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 15:47:24 #298
137949 Disana
pi_154087438
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat mensen van zijn afkomst niet deugen. Je doet nu net alsof ik de mening uitdraag dat iemand die Marokkaan is per definitie niet deugt. Deze subtiele, venijnige verdraaiing van mijn woorden wens ik met klem te bestrijden.

Verder is er gaandeweg dit topic informatie bijgekomen. Toen ik het topic opende, was de situatie nog dat beide broers waren aangehouden. Later werd duidelijk dat de jongste broer geen verdachte meer is. Prima, fijn voor hem, gelukkig maar. Ik heb daarna gezegd dat de aanhouding nog steeds terecht was, gegeven de situatie en het signalement.
Je noemde hem kansenparel nog voor je van de hoed en de rand wist.
pi_154087519
quote:

[..]

Helemaal juist.
pi_154087559
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En wederom de spijker op de kop.
pi_154087612
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:50 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Helemaal juist.
Dat is het niet, het is een drogreden om de afkomst er bij te betrekken. Agenten laten een instructie om iemand aan te houden ook niet links liggen als het een blonde jongen betreft. Het komt alleen weer goed uit om er allerlei stokpaardjes bij te betrekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')