Gewoon klassieke verdeel en heers techniek dus, twee groepen tegen elkaar opzetten zodat ze zich niet bemoeien met andere zaken dan elkaar.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wilde inderdaad de afkomst erbij betrekken, ja. Correct. Want de afkomst van beide broers is relevant voor de discussie én voorval voor de manier waarop er wordt gereageerd tegen de zus en iedereen die haar bijvalt. Het is wij tegen zij. En dat wens ik nadrukkelijk bloot te leggen.
Je presenteert dit als een feit, terwijl het niets meer is dan jouw mening. Volgens mij ook allang door velen weggezet als niet significant, daar ze aangeven dat ook zij hun jonge broertje/zusje (eventueel met leugens) zouden proberen te beschermen, ongeacht afkomst.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wilde inderdaad de afkomst erbij betrekken, ja. Correct. Want de afkomst van beide broers is relevant voor de discussie én voorval voor de manier waarop er wordt gereageerd tegen de zus en iedereen die haar bijvalt. Het is wij tegen zij. En dat wens ik nadrukkelijk bloot te leggen.
Dat laatste hebben we al uitvoerig besproken. De politie handelde volkomen legitiem, op basis van een afgegeven signalement. In die auto zaten twee personen, die mogelijk vuurwapengevaarlijk waren. Terecht dat de aanhouding zo is uitgevoerd. Op de beelden is trouwens te zien dat de 14-jarige jongen er heel kalm onder blijft. Hij moet zelfs z'n hysterische zus tot rust manen.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De afkomst is helemaal niet relevant. En het is nu ook bekend dat de 14 jarige geen verdachte meer is.
Het gaatje meer om de reacties van mensen die hier op reageren dan het nieuwsbericht zelf. Waarom op je daar niet ergens dan een topic over?quote:Op zondag 5 juli 2015 14:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat laatste hebben we al uitvoerig besproken. De politie handelde volkomen legitiem, op basis van een afgegeven signalement. In die auto zaten twee personen, die mogelijk vuurwapengevaarlijk waren. Terecht dat de aanhouding zo is uitgevoerd. Op de beelden is trouwens te zien dat de 14-jarige jongen er heel kalm onder blijft. Hij moet zelfs z'n hysterische zus tot rust manen.
De afkomst is wel degelijk relevant. Ten eerste omdat jongeren met de bewuste afkomst doorgaans zo'n 5 keer vaker crimineel zijn dan autochtone jongeren. Ten tweede omdat het hele gebeuren zich midden in de nacht, tijdens de ramadan, afspeelt. Jongens van 14 horen 's nachts in bed te liggen. Ik wijs je erop dat afkomst / religie door de hysterische zus zélf in het spel wordt gebracht. Ze wijst er namelijk fijntjes op dat de 'voorbeeldige' broers net naar binnen wilden gaan voor een gebed.
En verder speelt afkomst een grote rol in hoe er op deze zaak wordt gereageerd. De politie is blank, dus is de vijand, de minderwaardige mens. We hebben dat deze week ook nog weer kunnen zien in Den Haag, aan de hand van Twitter-berichten die ik heb geplaatst. Het tuig wil wél luisteren naar buurtvaders in gele hesjes van de moskee, maar niet naar de politie. Want dat zijn kuffars.
In de OP is elk moreel besef bij de reageerders afwezig. Ik wens dat te koppelen aan de afkomst van deze broers en het leeuwendeel van de kliek die ze bijvalt.
Ok, leuk. Maare, omdat niemand hier echt aan mee wilt doen .. Zullen we het eens hebben over jouw noodzaak om deze discussie op deze specifieke manier (dus met een focus op afkomst) te willen voeren?quote:Op zondag 5 juli 2015 14:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat laatste hebben we al uitvoerig besproken. De politie handelde volkomen legitiem, op basis van een afgegeven signalement. In die auto zaten twee personen, die mogelijk vuurwapengevaarlijk waren. Terecht dat de aanhouding zo is uitgevoerd. Op de beelden is trouwens te zien dat de 14-jarige jongen er heel kalm onder blijft. Hij moet zelfs z'n hysterische zus tot rust manen.
De afkomst is wel degelijk relevant. Ten eerste omdat jongeren met de bewuste afkomst doorgaans zo'n 5 keer vaker crimineel zijn dan autochtone jongeren. Ten tweede omdat het hele gebeuren zich midden in de nacht, tijdens de ramadan, afspeelt. Jongens van 14 horen 's nachts in bed te liggen. Ik wijs je erop dat afkomst / religie door de hysterische zus zélf in het spel wordt gebracht. Ze wijst er namelijk fijntjes op dat de 'voorbeeldige' broers net naar binnen wilden gaan voor een gebed.
En verder speelt afkomst een grote rol in hoe er op deze zaak wordt gereageerd. De politie is blank, dus is de vijand, de minderwaardige mens. We hebben dat deze week ook nog weer kunnen zien in Den Haag, aan de hand van Twitter-berichten die ik heb geplaatst. Het tuig wil wél luisteren naar buurtvaders in gele hesjes van de moskee, maar niet naar de politie. Want dat zijn kuffars.
In de OP is elk moreel besef bij de reageerders afwezig. Ik wens dat te koppelen aan de afkomst van deze broers en het leeuwendeel van de kliek die ze bijvalt.
Ik verwijs naar de post hierboven. Daarnaast wil ik nog het leugenachtige gedrag van de zus aan de kaak stellen en ik wil blootleggen hoe er in dergelijke kringen wordt gedacht. Uit alles blijkt dat ze zich tegen de Nederlandse samenleving keren.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:45 schreef probeer het volgende:
Je presenteert dit als een feit, terwijl het niets meer is dan jouw mening. Volgens mij ook allang door velen weggezet als niet significant, daar ze aangeven dat ook zij hun jonge broertje/zusje (eventueel met leugens) zouden proberen te beschermen, ongeacht afkomst.
Ik zou bijna denken dat je alleen maar bezig bent om de boel op te stoken, en te polariseren. En dan vraag ik me sterk af wat jouw motivatie daarvoor is? Wil je gelijk hebben? Denk je dat deze manier van discussie voeren iets bijdraagt aan een werkende oplossing (waar ik je verder ook niet over hoor)?
Dus .. alsjeblieft .. vertel ons waarom jij denkt dat een onderwerp als dit, op deze manier (met jouw 'wij vs zij' instelling) besproken moet worden?
Waarom wil je dat? Wat is jouw motivatie? Denk je dat dit polariseren iets bijdraagt en/of oplost?quote:Op zondag 5 juli 2015 14:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik verwijs naar de post hierboven. Daarnaast wil ik nog het leugenachtige gedrag van de zus aan de kaak stellen en ik wil blootleggen hoe er in dergelijke kringen wordt gedacht. Uit alles blijkt dat ze zich tegen de Nederlandse samenleving keren.
Ik stook niks op. Ik leg iets bloot, ik stel vast. Ik prik er doorheen en trek conclusies. En dan kun je de realiteit wel degraderen tot "mening", maar daar verandert die realiteit niet van.
Ik open een topic over het totaal. De beroving, het gedrag van de leugenachtige, hysterische zus en de bijval die ze krijgt. Dat heeft namelijk allemaal met elkaar te maken. Ik ga niet voor elk facet een afzonderlijk topic openen.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het gaatje meer om de reacties van mensen die hier op reageren dan het nieuwsbericht zelf. Waarom op je daar niet ergens dan een topic over?
Niemand wil meedoen? Hoe komen we dan aan bijna 260 reacties in dit topic?quote:Op zondag 5 juli 2015 14:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, leuk. Maare, omdat niemand hier echt aan mee wilt doen .. Zullen we het eens hebben over jouw noodzaak om deze discussie op deze specifieke manier (dus met een focus op afkomst) te willen voeren?
Lijkt mij (en ik denk velen met mij) een stuk interessanter ...
Lijkt mij wel beter want je hebt het nu alleen nog maar over de reacties van de mensen die daar reageren. Dat de jongen inmiddels niet meer verdacht is heb je het niet meer over.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik open een topic over het totaal. De beroving, het gedrag van de leugenachtige, hysterische zus en de bijval die ze krijgt. Dat heeft namelijk allemaal met elkaar te maken. Ik ga niet voor elk facet een afzonderlijk topic openen.
Knulletje is ook geen verdachte meer. Lijkt mij toch wel belangrijke info. Ondertussen gaan we hier wel verder over wat een kut Marokkaan het wel niet is.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:58 schreef LTVDK het volgende:
Maar samengevat is het bericht dus:
- Knulletje wordt samen met zijn grote stoere broer opgepakt
- Zusje filmt het en doet verontwaardigd
- Knulletje wordt vrijgelaten want minderjarig
- Zusje doet hysterisch
Maar het is nieuws omdat het allochtonen zijn?
Ah, dat is een stuk makkelijker, nuances kosten zoveel tijdquote:Op zondag 5 juli 2015 15:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Knulletje is ook geen verdachte meer. Lijkt mij toch wel belangrijke info. Ondertussen gaan we hier wel verder over wat een kut Marokkaan het wel niet is.
Ik wil het aan de kaak stellen. Wat ze heeft bewust gelogen (aangetoond in dit topic; nota bene JOOP.nl die dat vaststelt) en ze heeft bewust de politie in een kwaad daglicht gesteld.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:57 schreef probeer het volgende:
Waarom wil je dat? Wat is jouw motivatie? Denk je dat dit polariseren iets bijdraagt en/of oplost?
Een puber die liegt om meer aandacht te krijgen en rebelleert tegen de politie, goh dat zal echt aan de afkomst liggen ja ...quote:Op zondag 5 juli 2015 15:05 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wil het aan de kaak stellen. Wat ze heeft bewust gelogen (aangetoond in dit topic; nota bene JOOP.nl die dat vaststelt) en ze heeft bewust de politie in een kwaad daglicht gesteld.
- Knulletje wordt samen met zijn grote stoere broer aangehoudenquote:Op zondag 5 juli 2015 14:58 schreef LTVDK het volgende:
Maar samengevat is het bericht dus:
- Knulletje wordt samen met zijn grote stoere broer opgepakt
- Zusje filmt het en doet verontwaardigd
- Knulletje wordt vrijgelaten want minderjarig
- Zusje doet hysterisch
Maar het is nieuws omdat het allochtonen zijn?
Is gewoon nieuws en achtergronden.quote:Op zondag 5 juli 2015 15:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Denk dat dit topic dan beter op zijn plek is in bv general chat of filosofie ofzo.
Nee hoor, het is gewoon een NWS-discussie. Het gaat om een actuele gebeurtenis, die trouwens ook nog weer een nieuwe ontwikkeling kent. Want zuslief is nu aan het actievoeren. Ze roept jan en alleman op om brieven naar de politie te sturen.quote:Op zondag 5 juli 2015 15:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Denk dat dit topic dan beter op zijn plek is in bv general chat of filosofie ofzo.
- Elfletterig post het op Fok om onderbuikgevoelens aan te wakkeren.quote:Op zondag 5 juli 2015 15:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
- Knulletje wordt samen met zijn grote stoere broer aangehouden
- Zusje doet hysterisch, filmt het en liegt bewust over de leeftijd van haar broertje
- Zusje deelt beelden op internet met de oproep om ze te verspreiden
- De geroofde waar wordt bij het fouilleren aangetroffen bij één van de verdachten
- Knulletje wordt vrijgelaten, want minderjarig en ook geen verdachte meer
- Oudere broer komt op vrije voeten, maar blijft verdachte
- De reacties zijn vrijwel uitsluitend gericht op het neersabelen van de politie. Kritische vragen over het gedrag van de broers worden door de zus als 'leugens' weggewimpeld.
Dat zei ik gisteren ook al. Nu wordt het joch inzet gemaakt van een fikse stookpartij richting Marokkanen. Net zoals de zus hem inzet maakte van haar schrik. Elfletterig is geen haar beter.quote:Op zondag 5 juli 2015 15:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een puber die liegt om meer aandacht te krijgen en rebelleert tegen de politie, goh dat zal echt aan de afkomst liggen ja ...
Het nieuws is dat 2 jongens zijn aangehouden, waarvan 1 geen verdachte meer is. Waar het hier om moet gaan is de zij tegens ons gevoelens en de afkomst en religie van de personen die betrokken zijn bij de aanhouding.quote:
Diverse media berichten over deze gebeurtenis. Van neutrale berichten (RTV Rijnmond, Politie.nl) tot gekleurde berichten (GeenStijl, JOOP).quote:Op zondag 5 juli 2015 15:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
- Elfletterig post het op Fok om onderbuikgevoelens aan te wakkeren.
Dat kan allemaal in NWS.quote:Op zondag 5 juli 2015 15:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het nieuws is dat 2 jongens zijn aangehouden, waarvan 1 geen verdachte meer is. Waar het hier om moet gaan is de zij tegens ons gevoelens en de afkomst en religie van de personen die betrokken zijn bij de aanhouding.
Allemaal gebaseerd op de zienswijze van TS.
Jij wenst de afkomst er bij te betrekken.quote:Op zondag 5 juli 2015 15:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Diverse media berichten over deze gebeurtenis. Van neutrale berichten (RTV Rijnmond, Politie.nl) tot gekleurde berichten (GeenStijl, JOOP).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |