Omdat Marokkaanse Nederlander zo lang is voor in een topictitel.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom wordt er in de titel trouwens gesproken over kansenparel als blijkt dat deze jongen geen verdachte meer is?
Waarom niet 14 jarige aangehouden voor... ?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 22:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat Marokkaanse Nederlander zo lang is voor in een topictitel.
Het was gewoon een glasharde leugen, blijkt uit het Joop-artikel. Na een weergave van het politiebericht schrijft JOOP:quote:Sorry mijn excuus, door de shock en de snelle gebeurtenis van de situatie heb ik mijn vergist in de leeftijd van mijn broertje.. Ik heb hem 11 jaar genoemd inplaats van 14.. Zijn geboorte datum is namelijk 24 februari 2001. De reden dat ik mij vast hield aan mijn verhaal dat hij 11 is komt door de snelle gebeurtenissen en alle vragen om mij heen.. Dit neemt niet weg dat de situatie nu minder erg is of minder serieus genomen moet worden. Ik wou alleen de wijziging door geven. De vragen werden mij te veel en kon niet helder nadenkend, waardoor ik mij vast hield dat hij 11 jaar is. Mijn excuses
En even later:quote:De zus van de jongen is om een reactie gevraagd. Ze laat weten dat het verhaal niet klopt en haar broertje toch echt 11 jaar is.
Bron: http://www.joop.nl/leven/(...)chot_op_zijn_knieen/quote:Update 23:55
De zus van de jongen heeft toegegeven dat de leeftijd van de jongen zoals geschetst door de politie correct is.
Omdat ik het milieu van de verdachten en hun zus wenste te betrekken in de topictitel.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 22:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom niet 14 jarige aangehouden voor... ?
..............quote:Op zaterdag 4 juli 2015 22:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat ik het milieu van de verdachten en hun zus wenste te betrekken in de topictitel.
Half GS zit als reaguurder op Joop tegenwoordigquote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je de reacties leest, kun je zien dat betrekkelijk weinig Joopreaguurders met de suggestie meegaan.
Jij heet in het echt ook zeventienletterigquote:Op zaterdag 4 juli 2015 22:05 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens, nog iets:
Op Facebook doet de zus voorkomen alsof ze zich in alle consternatie had vergist in de leeftijd van haar broer:
[..]
Een glasharde leugen dus, die ze eerst ook nog in stand hield.
Precies. Daarom vind ik het ook zo vreemd. Er stond niets onoirbaars in.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:18 schreef Disana het volgende:
Is er een post van mij verwijderd? Zo uitgesproken ben ik toch niet aan het posten geweest?
Ik beweer niet - tegen beter weten in - dat ik in het echt Elfletterig heet. Deze Rotterdamse zus loog aantoonbaar en bewust over de leeftijd van haar broer.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 22:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jij heet in het echt ook zeventienletterig
Raar, ik weet niet eens wat ik mis. Heb ook maar even gekeken, maar ik heb er geen note bij.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 22:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. Daarom vind ik het ook zo vreemd. Er stond niets onoirbaars in.
Dan ga je in Feedback om uitleg vragen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 22:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. Daarom vind ik het ook zo vreemd. Er stond niets onoirbaars in.
Dom wijf. Nu ga ik aan hun hele versie twijfelen en de politie toch gelijk geven.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 22:05 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens, nog iets:
Op Facebook doet de zus voorkomen alsof ze zich in alle consternatie had vergist in de leeftijd van haar broer:
[..]
Het was gewoon een glasharde leugen, blijkt uit het Joop-artikel. Na een weergave van het politiebericht schrijft JOOP:
[..]
En even later:
[..]
Bron: http://www.joop.nl/leven/(...)chot_op_zijn_knieen/
Een glasharde leugen dus, die ze eerst ook nog in stand hield.
Heb je de leugens/fouten in de OP al gecorrigeerd:quote:Op zaterdag 4 juli 2015 22:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik beweer niet - tegen beter weten in - dat ik in het echt Elfletterig heet. Deze Rotterdamse zus loog aantoonbaar en bewust over de leeftijd van haar broer.
Volgens jou is hij geen verdachte meer dus ook niet betrokken, hij zat blijkbaar in de auto.quote:Kortom: je bent pas 14 jaar en nu al betrokken bij criminele activiteiten.
idemquote:Even daarvoor nog bij een overval betrokken
Onjuist, ze werden bij één verdachte aangetroffen.quote:Dat de politie de gestolen goederen inderdaad heeft aangetroffen in de auto
Onjuist.quote:Niemand die inziet dat deze twee broers gewoon terecht zijn aangehouden omdat ze iemand hebben beroofd.
Onjuist.quote:Dat terwijl de gestolen spullen in de auto zijn aangetroffen.
Dit getroll valt daar wel onder. Je kan een TR invullen als er iets in een topic staat wat er volgens jou niet thuis hoort.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:14 schreef Wespensteek het volgende:
Er was laatst dacht ik wat discussie over de inhoud op Fok, blijkbaar valt liegen en dingen verdraaien niet onder iets dat niet mag.
Met het risico dat jouw post weer geveegd gaat worden, net als de vorige waarbij jij een vergelijkbare stelling postte ben ik het weer volmondig hier mee eens.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:16 schreef Disana het volgende:
Ik meen nu te begrijpen waarom het accent van dit topic ligt op het gedrag van het meisje: het topic is niet geopend om de nieuwswaarde, maar ter bewijsvoering dat sommige groepen mensen niet deugen.
Joh.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:16 schreef Disana het volgende:
Ik meen nu te begrijpen waarom het accent van dit topic ligt op het gedrag van het meisje: het topic is niet geopend om de nieuwswaarde, maar ter bewijsvoering dat sommige groepen mensen niet deugen.
Dat hangt volgens mij vooral af van de persoon en/of de mening...quote:Op zondag 5 juli 2015 11:14 schreef Wespensteek het volgende:
Er was laatst dacht ik wat discussie over de inhoud op Fok, blijkbaar valt liegen en dingen verdraaien niet onder iets dat niet mag.
Dank.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met het risico dat jouw post weer geveegd gaat worden, net als de vorige waarbij jij een vergelijkbare stelling postte ben ik het weer volmondig hier mee eens.
Natuurlijk want dat klopt ook niet, de 14 jarige is blijkbaar als verdachte aangemerkt omdat hij in de auto zat. Dat kan geheel toevallig zijn geweest. Het kan ook gewoon gaan om een jongen die erg zijn best doet op school en geheel tegen zijn zin is betrokken geraakt bij dit voorval en dankzij de ophef door zus nu nog extra last daarvan kan krijgen.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Sowieso had de TT anders geschreven moeten worden naar mijn mening.
Het laat inderdaad de kwaadaardigheid van de bedoeling wel heel duidelijk zien. Maar dat is dan ook wel weer eerlijk...quote:Op zondag 5 juli 2015 11:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Dan ga je naar feedback en rapporteer je je probleem.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:05 schreef DS4 het volgende:
Ja, maar elfje komt uit een ander milieu en dan is liegen natuurlijk geen probleem...
Eerlijk of niet, we moeten ons misschien afvragen of we NWS hiervoor willen gebruiken. Wat mij betreft komen TT en OP gewoon overeen met wat het nieuwsbericht meldt.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het laat inderdaad de kwaadaardigheid van de bedoeling wel heel duidelijk zien. Maar dat is dan ook wel weer eerlijk...
Daar heb ik gisteren al een TR over geplaatst, die uiteraard gewoon genegeerd is.quote:Op zondag 5 juli 2015 11:23 schreef Yasmin23 het volgende:
quote:Op zondag 5 juli 2015 11:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Jammer dit.
Het lijkt mij beter om gewoon het originele bericht en de titel van de bron te gebruiken en eventueel daar onder je eigen mening en onderbuik te ventileren.
Topics kunnen zo makkelijk in een ongegeneerd bash topic veranderen, zoals je gister zag met die andere ts die de het nieuwsbericht maar even had aangepast in zijn eigen voordeel.
collective punishment enzo?quote:Op zondag 5 juli 2015 13:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Waarom komt er geen wet om deze mensen inclusief het 11/14-jarige jongetje per direct met het hele gezin het land uit te zetten? Tijd voor de grote schoonmaak. Maak afspraken met de landen van herkomst dat ze daar hun gevangenisstraf uit zitten in ruil voor wat geld uit de pot van de ontwikkelingshulp. Volgens mij is dit dan heel gauw verleden tijd.
Nee, jongetje krijgt straf. Het gezin moet het land uit. Dat is geen straf, maar bescherming voor Nederland waar het tuig het steeds meer voor het zeggen krijgt.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
collective punishment enzo?
zou een beetje een gekke wet zijn denk ik
Heb je het hele topic wel gelezen? De jongen is niet eens meer verdacht!quote:Op zondag 5 juli 2015 13:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, jongetje krijgt straf. Het gezin moet het land uit. Dat is geen straf, maar bescherming voor Nederland waar het tuig het steeds meer voor het zeggen krijgt.
natuurlijk is dat wel strafquote:Op zondag 5 juli 2015 13:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, jongetje krijgt straf. Het gezin moet het land uit. Dat is geen straf, maar bescherming voor Nederland waar het tuig het steeds meer voor het zeggen krijgt.
Mensen die naar Nederland komen, zogenaamde "vluchtelingen", zijn hier te gast. Als jouw kinderen in een restaurant zich misdragen, wordt ook het hele gezin er uit gezet.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk is dat wel straf
Hij doet iets fout dus jullie krijgen straf ... das een schending van de mensenrechten
Omg.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Waarom komt er geen wet om deze mensen inclusief het 11/14-jarige jongetje per direct met het hele gezin het land uit te zetten? Tijd voor de grote schoonmaak. Maak afspraken met de landen van herkomst dat ze daar hun gevangenisstraf uit zitten in ruil voor wat geld uit de pot van de ontwikkelingshulp. Volgens mij is dit dan heel gauw verleden tijd.
Dan blijven we met miljoenen van dit soort "kansenparels" zitten. Hun geboortecijfers zijn - mede dankzij de vele toeslagen - veel hoger dan die van hardwerkende Nederlanders. En de grenzen staan ook nog steeds open.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:20 schreef sp3c het volgende:
Maar goed antwoord op je vraag:
Nee dit kunnen we niet invoeren, willen we niet, gaan we ook NOOIT invoeren
gewoon aanpakken als ze iets fout doenquote:Op zondag 5 juli 2015 13:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dan blijven we met miljoenen van dit soort "kansenparels" zitten. Hun geboortecijfers zijn - mede dankzij de vele toeslagen - veel hoger dan die van hardwerkende Nederlanders. En de grenzen staan ook nog steeds open.
Hoe lossen we dit op? Nog meer geld naar buurthuizen, coaches, etc.. Nog hogere belastingen voor werkende Nederlanders?
En Nederlander was te kort?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 22:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat Marokkaanse Nederlander zo lang is voor in een topictitel.
Nee, je wilt de afkomst er bij betrekken. Anders had je wel gesproken over 'achterstandswijk' oid.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 22:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat ik het milieu van de verdachten en hun zus wenste te betrekken in de topictitel.
quote:
Ik wilde inderdaad de afkomst erbij betrekken, ja. Correct. Want de afkomst van beide broers is relevant voor de discussie én voorval voor de manier waarop er wordt gereageerd tegen de zus en iedereen die haar bijvalt. Het is wij tegen zij. En dat wens ik nadrukkelijk bloot te leggen.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, je wilt de afkomst er bij betrekken. Anders had je wel gesproken over 'achterstandswijk' oid.
De afkomst is helemaal niet relevant. En het is nu ook bekend dat de 14 jarige geen verdachte meer is.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wilde inderdaad de afkomst erbij betrekken, ja. Correct. Want de afkomst van beide broers is relevant voor de discussie én voorval voor de manier waarop er wordt gereageerd tegen de zus en iedereen die haar bijvalt. Het is wij tegen zij. En dat wens ik nadrukkelijk bloot te leggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |